Előtérben a csomagok biztonsága

Így tört a Holden...

  2009. február 18. - papptibi Címkék: commodore crash 100 törésteszt holden

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A


Teljesen mást kerestem, de valahogy kidobta a kereső. Holden Commodore? Az meg mi a franc? Szeretem a régi típusok falnakszaladós töréstesztjeit nézni. Szó nincs Euro NCAP-ról, félátfedéses, deformálódó akadályos, steril rombolásról. Ahogy légzsákról, övfeszítőről és hasonlókról sem. Csak a fal van, meg a fém. Bár, ennek a Holdennek az esetében kicsit elbizonytalanodtam a fémmel kapcsolatban.
Maga az autó így nézett ki, amikor nem festették sárgára. Lényegében egy európai Rekord E orrára ráfaragták a Senator elejét. Elsőre megtévesztett a videón kis hátsó háromszög hiánya, ami teljessé teszi az ausztrál piacra készített GM-kocsi formáját, de aztán a törés során látszik, ahogy kipattan a helyéről az a műanyag darab. A GM nagy cég, és már akkor is szerette a helyi, jól futó neveken eladni a típusait. Hát ezért Holden. Így egyben elég csinos, csak rossz oldalon van a kormány.



Talán ennyi elég bevezetőnek. Sokkoló képek következnek.

Nem rossz, mi? Elvégre a csomagtartó ép maradt. Az egész horror olyan, mintha egy öreg, feledékeny varázsló át akarna menni a falon, de elfelejtette a varázsige végét. És a fal innenső oldalán ragadt.
A videó már egy ideje kering a neten, sokan azt hiszik, hogy valami kínai autóról van szó, de nem. Ez bizony a régi Holden, egyetlen apróság, ami a végeredményen kicsit szépít: a tesztet 100 km/órás sebességgel végezték, nem az akkoriban szokásos 55-tel, vagy a mai 64-gyel. Bár szerintem így is hátborzongató. Ami láttam, visszatérő rémálmom, hogy egy Holden Commodore-ban százzal száguldok a fal felé. Ám a végén happy end: kiderül, hogy csak egy bőrönd vagyok a csomagtartóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44948705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.02.18. 16:42:12

@Lowtyo:

Ismeretlen pécsi költő, mi? :-)

zalkapone 2009.02.18. 16:43:39

Viszont egyet kérek szépen mindenkitől! Lelki békém érdekében Ford Orion-os töréstesztet NE tegyetek ki! Köszi! :-)

papptibi 2009.02.18. 16:43:46

@Lowtyo:
Persze csakis reggeli nélkül vállalok ilyesmit. Omlett száz g-vel visszafelé...pfujj!

guni 2009.02.18. 16:50:10

Szóval aki figyelt fizikán anno az tudja, hogy a mozgási energia képlete így néz ki:

E = 1/2 * m * v^2

Vagyis a sebesség négyzetével arányos, tehát ha 50 helyett 100-zal csapod magad a falhoz, akkor nem dupla, hanem négyszeres erőhatás ér, ezt sokan el szokták felejteni.

Továbbá nem mindgy, hogy a tesztet újkorában csinálják, vagy most huszévesen, totálkárból háromszor visszahozva, összevissza rohadt lemezekkel.

Egyébként meg erősen kétlem, hogy bármelyik korabeli autó jobb lenne, vagy hogy egy mai autóban túlélhető-e egy 100km/h-ás betonfalba fórodás, mégha ennyire dúrván nem is semmisülne meg a gép. Nekem rohadtul mindegy, hogy egy vagy három darabban szedik ki a hullám a kocsiból. :)

Guni

guni 2009.02.18. 16:51:19

Bocsi a hejesírási hubákért! :)

series_one (törölt) 2009.02.18. 16:51:42

@papptibi:

farfekvéssel kell helyezkedni oszt jóvan.
:)))

perszepersze 2009.02.18. 17:12:35

lehet, hogy rosszul tudom, de nem a rekord és a senator között helyezkedik el a commodore? sztem ez 1 commodore, senator orral! volt nekem mindkettő, a komondor 2.5 benzin kéziváltó, a szenátor 3.0 automata, full.

Lowtyo 2009.02.18. 17:16:44

@series_one: ez nem teljesen igaz.
farfekvés nagyon veszélyes, mert olyankor az orrodon jön ki.
akkor meg könnyen meghasadhat egy atom és az meg végzetes.
hallottam valakiről, aki egy ilyen sokk hatására lett terrorista.
van is erről egy vers, valami ismeretlen pécsi költőtől:

orrom, fülem csupa omlett
sav marja a torkom
nadrágom is tiszta kosz lett
eltűnt egy slicc gombom

orromból egy szalonna lóg
fülemből meg gomba
maghasadt egy tojás atom
lesz belőle bomba

sárga és egy piros dróttal
össze kötöm őket
felrobbantok jó sok embert
férfikat, meg nőket

zalkapone 2009.02.18. 17:17:39

@series_one:

Rosszabbra számítottam. Bár még így sem próbálnám ki! :-)

zalkapone 2009.02.18. 17:19:24

@Lowtyo:

Most már végleg eldőlt...

papptibi 2009.02.18. 17:36:23

@series_one: erre mondanák, hogy egészséges ritmusú anyagcsere

2009.02.18. 17:55:55

Hali!

Nem lehet elég korán kezdeni:
www.youtube.com/watch?=lI6z2HKZGyg

Fél off:
repülőkön miért nem csinálnak crash testet? Állítólag az emberek nagy része nem a becsapódáskor hal meg, hanem amikor visszapattan a gép és/vagy utána elég.

adamFZR 2009.02.18. 18:07:47

nemtom melyik zseni tette be a T3 tesztet, a megpakolt raktérrel, de itt a rendesé: LEHET ÁMULNI URAIM!! www.youtube.com/watch?v=qO_AfCFQR2M&feature=related

loláb 2009.02.18. 18:08:57

@guni:

Nem beszólásként mondom, de az ütközés kinetikája ennél az egy képletnél bonyolultabb. Függ az ütköző testek tömegétől, sebességétől, a testek egymásra visonyított rugalmasságától, és a mozgásvektorok elhelyezkedésétől, sebességétől, stb...

Ha csak a mozgási energiát kívánjuk meghatározni, persze igaz az E=1/2mv^2, de ez alapján ez még semmit nem árul el az ütközéskor felmerülő erőhatásokról.

(Én egy Fiat500 vs Chevrolet Bel Air 50-50km/h-s ütköztetésében ütközésben szivesebben ülnék a Cheviben, öt csillag ide, vagy oda)

sikeres-e 2009.02.18. 18:10:57

Itt a gyűrődési zóna maga az autó...
Azért kiváncsi lennék egy mai, zsír új 5 csillagos autóra, mit is produkálna 100-nál egy beton fal ellenében!

Avant1 2009.02.18. 18:13:28

@csiky944:
nem volt ilyen minden autó 20-25 éve, korántsem! Tény, hogy sok ilyen volt, de egyre több márka foglalkozott aktívan a biztonsággal: mercedes, audi, saab, volvo - jó eredményekkel. A bmw sem volt erős akkoriban, a ford és az opel tragikus volt, sőt - most is az. Elég a Császár Előd-féle balesetre gondolni, vagy éppen erre:
www.langlovagok.hu/html/galeria/2035.shtml
Lehet, hogy hazabeszélek, de érdekes. A képsoron frontális ütközés egy 90-es évek eleji nagy Ford Sierra és az egy jó számmal kisebb Audi 80 között. Az Audinak ép maradt az utascellája, míg a Fordé szétesett, sőt: a padlólemeze úgy hajlott meg a vezető alatt, mint a ropi, eltört a fő biztonsági elem, a küszöb, a kormányt pedig épp megúszta a vezetője, ami kész csoda. És ez egy nagyobb,nehezebb, elvileg "komolyabb" autó volt. Ez is jele, hogy vannak márkák, amelyek 25 év alatt sem fejlődnek érdemben. Miért? Mert nem érdekük, így is megveszik őket.

saki05 2009.02.18. 18:14:51

A t3 ról meg annyit,hohgy egyszer egy nagy kocka volvóval ütköztették nem tudom pontosan melyik típussal de az lett a vége,hogy a volvó szarrá tört míg a t3 transporterben életben maradtak volna.

Kopi3.14 2009.02.18. 18:19:56

Vajh mikor jon a regi Volvo vs ujabb Renault teljesen egyenlove tett motortalanitott Volvos remekmu? :)

zalkapone 2009.02.18. 18:38:32

@Zsoli:

A Seaton azért csodálkoztam...

series_one (törölt) 2009.02.18. 18:53:57

@Avant1:
"Az Audinak ép maradt az utascellája, míg a Fordé szétesett, sőt: a padlólemeze úgy hajlott meg a vezető alatt, mint a ropi, eltört a fő biztonsági elem, a küszöb, a kormányt pedig épp megúszta a vezetője, ami kész csoda."

ehhez képest

"Az autót vezető, súlyosan sérült férfi bal lába beszorult a pedálok közé, őt a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. A Ford sofőrje és két utasa könnyebb sérüléseket szenvedett."

szóval nyugodtság.

Ati232 2009.02.18. 18:54:57

Ez az autó kb. a 80-as években épült...
A kedves cikkíró összetenné a kezét egy modern Holden Commodore SS sportkocsiért.
Szerintem mielőtt valaki cikket ír valamiről, először nézzen utána a dolgoknak.

zalkapone 2009.02.18. 18:59:25

@series_one:

Szerintem a mai Focus kontra A3 sem olyan vészes. Nem hinném, hogy az Audi sokkal jobb lenne...

Ati232 2009.02.18. 19:00:47

Valszeg Ausztráliában meg a mi Trabantjainkon röhögnének ha tudnának róla (meg az országról). Az vajon hogy tört 100km/h-nál?... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.02.18. 19:22:22

"Lényegében egy európai Rekord E orrára ráfaragták a Senator elejét"
Ez volt a senator :a rekordra más elejet raktak.
Csak ennyi volt a különbség a kaszniban.

tac 2009.02.18. 19:28:51

A svájciak inkább élő embereken csinálják a töréstesztet:
www.youtube.com/watch?v=r9gt4Kv_MGA

Djorkaeff 2009.02.18. 19:29:45

Ilyenkor szoktam örülni, hogy beszereztem egy zőccségest. Asszem annak utascellája sem rossz, nem beszélve a gyűrődési zónákról.

yeti 2009.02.18. 19:39:18

Szerintem ez a törésteszt nem igazán az öreg Holdenról szól.A sebesség növekedésével drasztikusan nő a karosszéria roncsolódása.Lehet nézni a legújabb modellek szabványos töréstesztjeit,és ámulni,hogy az utascella meg sem "mozdul",ám ez csak a tesztben előírt sebességnél érvényes....Német tudásom az alapszintet is csak karcolja de azt hiszem érdemes megfigyelni mi történik egy mai autóval 64-nél,és 80-nál.......100-nál mégis mit várunk?
www.adac.de/Tests/Crash_Tests/tempo80/default.asp
Remélem jó a link,ha valaki beszéli a németet szívesen venném ha mesélne arról,hogy mi hangzik még el...

Rocko- 2009.02.18. 19:48:46

papptibi 2009.02.18. 16:43:46
gondold el, ha épp túloldalról jönne vissza. :D

Lowtyo 2009.02.18. 16:38:28
Lowtyo 2009.02.18. 17:16:44
:DDD

zalkapone 2009.02.18. 18:38:32
az nem Seat.
elég erősen ferdít ez a video.

zalkapone 2009.02.18. 19:59:26

@Rocko-:

Hál'istennek igazad van! Húú, már megijedtem, hogy egy Toledo!

Operator 2009.02.18. 20:02:07

@Gyurma73:

Azért nem teljesen. A Senator A a Rekord E meghosszabbított padlólemezére épült, nagyobb volt a teljes hossz, és a tengelytáv is. Nem mintha számítana persze :)

csongiaparaszt 2009.02.18. 20:11:25

nna, ezért ráz a hideg, ha ehhez hasonló szépkorú autókat látok 100 felett tépni az autópályán.

Szeltoloo 2009.02.18. 20:15:26

@Ati232: A mi Trabantjaink szerintem sehogy sem törtek 100-nál, mert nem is tudtak annyival menni:-)))

series_one (törölt) 2009.02.18. 20:23:13

@csongiaparaszt:

ja, tépjenek száz alatt, mi?
persze.

ommm 2009.02.18. 20:24:22

@Ati232: Ezt most hadd ne értsem már. Mi köze van a nyolcvanas években épült Holdennek a Commodore SS-hez? És annak ehhez a poszthoz?

series_one (törölt) 2009.02.18. 20:24:42

@ommm:

holden-holden.
nem értesz hozzá.
:))))

T-boy (törölt) 2009.02.18. 20:38:58

Ritka szerencse így ütközni,de ha
összejön,nyóc légzsák is kevés.

2108face 2009.02.18. 20:52:13

@Petika: Azért nem kellene ehhez a szutyokhoz mérni a Lada törésteszteket. Még a 40 éves 2106-os törése is fényévekkel bizalomgerjesztőbb mint ez a kartondobozé.. :D

gin74tonic 2009.02.18. 21:04:39

tanulsag: nem szabad karambolozni, ha megis, meg kell probalni nem belehalni.

nem hinnem hogy egy mai felso-kozep kategorias autoban nem vegzetes lenne egy hasonlo szitu.

apropo holden> angliaban sok van a platos v8as ( opel monaro klon? ) fajtajabol, olyan chevy el camino feelinges

megint 2009.02.18. 21:52:13

Nem tudom, szerintem azért nem mindegy miben ülsz

Zolus 2009.02.18. 21:57:03

Nem is olyan vészes a trabi:

www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

Bár sebességet nem ír.

guni 2009.02.18. 22:01:29

Igazából mindegyik ilyen passzív biztonságos topicból nekem az jön le, hogy nem arról szól, amiről kéne, hanem mindeki a kedvencét fényezi itt is. Ha már végképp nem maradt semmi érv, akkor jön az "énkedvencemnemalaboreredményregyúr, azértkapkevesebbcsillagot" című történet.

Pl Kopi3.14, miből gondolod hogy nem volt motor a Volvo-ban? Mert neked nem szimpatikus a végeredmény? Igazából nekem sem, mert nem szeretem az új autókat, de én elfogadom, hogy 20 éve fejlődés azért 20 év fejlődés. Nyilván ha egy R5-tel engedik össze a 940-et, akkor semmi nem marad a franciából.

@loláb: Tudom hogy pontatlan vagyok, csak arra akartam rámutatni, hogy meglehetősen csalóka dolog, hogy 64-helyett 100-zal csapták a falnak, mint ahogy a Yeti által linkelt videón is nagyon jól látszik.

Rocko- 2009.02.18. 22:05:56

zalkapone 2009.02.18. 19:59:26
nem az, ez az:
belsoseg.blog.hu/2007/11/21/chery_sqr7162
x év fejlesztést meg ráfordítást nem lehet csak úgy vizuális kopipészttel lemásolni.

series_one 2009.02.18. 20:24:42
texas holden? :)

halmozottanhatranyoshejzetu 2009.02.18. 21:04:39
"tanulsag: nem szabad karambolozni, ha megis, meg kell probalni nem belehalni."
van benne elég sok igazság.

guni 2009.02.18. 22:08:04

Egyébként itt egy érdekes link.

www.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI

Legújabb 5 csillagos Laguna, nem is 100-zal, csak 80-nal és már így is komolyan romlanak az eredmények. Pont.

guni 2009.02.18. 22:19:15

Na ez nem az én napom, tk. ugyanazt linkeltem mint yeti...sorry. :)

guni 2009.02.18. 22:21:15

Szóval ezt akartam linkelni:
www.youtube.com/watch?v=-uGGvJjR5jw
/pontosabban azt hittem yeti ezt linkelte korábban :)/

T-boy (törölt) 2009.02.18. 22:25:24

Laguna:féloldalas,gyűrődő akadállyal
ütközik.
De így is lehet,hogy szív,máj kuka.
Akkor is,ha látható KÜLSŐ sérülés nélkül megússza!

guni 2009.02.18. 22:25:51

@halmozottanhatranyoshejzetu: Vagy inkább igy:
tanulsag: nem szabad karambolozni, ha megis, meg kell probalni átmászni a csomagtartóba :D

Secnir 2009.02.18. 23:26:08

@Zolus:
+egy légzsák és ötcsillagos a teszt...

konti10 (törölt) 2009.02.18. 23:50:18

A tesztet megnézném 150-el is. Még a festék is lehullik róla talán. Csak hogy a csomagagtartó, az bírja-e?

Kopi3.14 2009.02.18. 23:54:03

@guni: pl a járművek tömegét figyelembe véve és ebből adódóan az elmozdulásokat is szemlélve. Valamint volt közeli kép, és nagoyn durván sérült a jármű orra, ott is, ahol egy baszott nagy öntöttvas tömbnek kéne lennie, brutális merevséggel, és a közeli felvételeken túl üres, plusz mellé még a tűzfal szinte sértetlennek hat a jármű orrához képest. A felvetés, hogy nicns benne motor egyébként a klip topikjában a tecsőn került elő.

Aldo Moro 2009.02.18. 23:57:18

Semmi baj ezzel a Holdennel, csak éppen 2 méterrel hosszabb a gyűrődőzónája, mint kellene.

Aldo Moro 2009.02.19. 00:13:17

Ez azért nem olyan veszélyes: www.youtube.com/watch?v=mL6K8Gxdx14&feature=related

Nekem 100-zal megvolt a vaddisznó, semmi bajom nem lett.

series_one (törölt) 2009.02.19. 00:14:00

@Rocko-:

és arról hallottál, hogy ember járt a holden?
:))))))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 01:58:17

Azért megnéznék egy modern műanyag lófasz kocsit, ha kilóval nekiengednénk 100% átfedéssel a betonfalnak. Gyanítom, hasonló eredmény születne.

bigpond 2009.02.19. 04:37:01


"tanulsag: nem szabad karambolozni, ha megis, meg kell probalni átmászni a csomagtartóba"

bas#ki erre nem is gondolt szerintem senki. eljenek az oreg vasak!
:-)

amugy meg egy rozsdas holdenrol beszelunk, nezzetek csak meg a hatso sarvedoguminal mekkora rohadas bukkan elo a gitt alol! ezt nemikepp alatamasztani latszik a teszt idopontja is: 1992.

ezen felul pedig ausztraliaban szinte nincs is gyorshajto. a 60-as tablanal 60-al 80-asnal 80-al kozlekedik az autok 95%-a. persze vannak notorius visszaeso gyorshajtok. ezeknek a 3. alkalomnal elkobozzak az autojukat es soha nem adjak vissza.

Bata88 2009.02.19. 06:40:03

@KárászAti: repülőkön is végeznek crash test et:) Az utasok többsége a zuhanás közben fellépő erőhatások miatt hal meg...(leszakadó belső szervek és egyéb finomságok)

Egyébként ez tényleg nagyon para...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.19. 07:05:14

Para, para, de egy (akár új) Stift is így törne.
Meg az akkoriban gyártott dolgok is így törtek.

Ésszel kell közlekedni, az van, akkor nagy valószínűséggel nem töröd össze az autót...
Persze más kérdés hogy mi van ha egy barom beléd megy, de az ellen sokat nem lehet tenni :(

Rocko- 2009.02.19. 07:12:33

Aldo Moro 2009.02.18. 23:57:18
az se nagy baj, csak nem az autó előtt van az a 2 méter. :)

series_one 2009.02.19. 00:14:00
:DDD
először akartam írni, h James Holden, de annyira szubkultúrális a zenei munkássága, h csiky944-en kívül nem sokan ismerik imho. :)

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.02.19. 01:58:17
valahogy úgy.

Bata88 2009.02.19. 07:42:09

@Rocko-: dehogynem, szeressük James Holdent:)

gatsy 2009.02.19. 08:39:35

@Lowtyo: ez megalapozta a napomat!:D
Ha már a videót nem láttom, mert le vagyon tiltva... :(

mv3 2009.02.19. 08:51:39

transporter az a ransporter :o)

Kopi3.14 2009.02.19. 09:38:52

a Volvobol a motor tovabbra is hianyzik szamomra.
kozben utananeztem, a tomeguk kozott kb ketszaz kilo van a Volvo javara minimum, megis sokkal jobban kifordult, mint a Modus. Azt meg a kisebb tomegu autok kovetik el. Szoval valami bunda volt abban a tesztben.

Rocko- 2009.02.19. 09:39:08

Bata88 2009.02.19. 07:42:09
helyes.

Tomcy 2009.02.19. 10:06:53

Kíváncsi lennék, hogy egy ilyen 100km/h-s ütközésnél a mai autók hogy viselkednének!
Mivel ez a mai 64km/h törésteszt kicsit szerintem nevetséges, a balesetek nagy rész jóval e felett a sebesség felett szokott történni!
Szóval én simán felemelném min 80-ra de még többre is a töréstesztek sebességét, meg csináltatnék full frontális ütközést mint ami itt is volt!
Akkor jobban kiderülne, hogy mi is a helyzet a mai kocsikkal!

Kobak77 2009.02.19. 10:33:08

@yeti: A teszt alapfeltételezése az, hogy mész az országúton és 50m-re előtted feltűnik vmi, amivel jó lenne nem összeütközni. Ez az 50m a következőre elég:
-80 km/h-nál megállsz az akadály előtt
-100 km/h-nál az akadályba csapódáskor még 64 km/h-s sebességgel halad az autó (EuroNCAP teszt)
-110 km/h-s sebességnél az ütközéskor 81 km/h-s tempóval haladsz még mindig (ezt próbálták tesztelni)
lásd: www.adac.de/images/grafik2_tcm8-226389.gif

A 16 km/h-s többlet az mozgási energia szempontjából 56%-os többletet jelent, azaz a standard teszteken felemésztendő energiának a 156%-át kell vmi módon elvezetni, felemészteni... pedig 100 helyett csak 110-el mentél.

a képeket, meg a videót meg úgyis mindenki tudja értelmezni :)

Aldo Moro 2009.02.19. 11:28:52

Azt a szép autót így szarrá törni. Valami stikli szerintem is van benne.

berliner 2009.02.19. 11:55:54

régi autókban volt még anyag? :) most érdekes módon nincsenek ilyen hsz-ek.

Aldo Moro 2009.02.19. 12:39:08

@berliner: Valahogy szivesebben ültem a Cromában mikor elcsaptam a majd 2 mázsás vaddisznót, mint valami új műanyag csodában. Egyszer gyere el és emeld meg tizszer a gépháztetőt.

berliner 2009.02.19. 13:00:04

@Aldo Moro: elhiszem, h nehéz a motorháztető.
de azért az megkockáztatnám, hogy egy croma kveésbé biztonságos, mint egy mondeoII. kb egy méretben vannak - legalábbis szemre. szóval ne ey aygo-val hasonlítsuk össze.

w a s d 2009.02.19. 13:03:05

@F/: Hiányzó idézőjelben, mert látszik a képen, hogy ott van az a motor a Volvoban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 13:34:16

@Aldo Moro: Rozsda kezelés előtt vagy után? :D

Bocs, magas labda volt :)

guni 2009.02.19. 13:38:23

@Aldo Moro: Jó ez magányügy, én special, abban ülnék szívesebben, ami biztonságosam és valószínüleg az nem a Croma.

Egyébként nem tudom hogy a motorháztető, meg úgy általában a lemezek súlya mit befolyásol a biztonságon. Nem azok nyelik el az energiát, hanem a merevítések, amik alattuk vannak.

tibcsi_san 2009.02.19. 13:39:30

atya úristen.kiváncsi vagyok hányan haltak meg ilyen autóban

Aldo Moro 2009.02.19. 14:16:25

A lemezek súlyát arra irtam, hogy abban még volt anyag. Amúgy nem mindegy, hogy milyen vastagságű lemez gyűrődik előtted. Merevitések? Olyan zárhid van, hogy azon szoktunk ülni, amikor nyitva van a géptető és az még csak egy zárhid. Persze, hogy egy Mondeo biztonságosabb, de engem megnyugtat az a 2 méter ami előttem van. Valahogy szivesebben mászkálok vele, mint a Puntoval. Rossz belegondolni, hogy abból mi lett volna egy vaddisznó után. Szerintem tk. És a kárérték sem mindegy. Csak két légzsák annyi, mint az egész autó.

guni 2009.02.19. 14:29:23

Ok, az egy dolog hogy megnyugtat, meg az egy másik hogy melyikben nem halsz meg.

Tessék ez egy mekkora tank, aztán úgy olik össze, mint valami Kispolszki. És nem találtam most róla videót, de a régi kéttonnás amerikai cirkálók is akár b-oszlopig képesek voltak eltűnni.

Egyébként meg szerintem a Puntot az Uno-hoz kéne hasinlítgatni, de mondjuk az egy Croma - Punto (megelőlegezem neked hogy Punto 2) meccsen is elgondolkodnék hogy melyikbe üljek.

yeti 2009.02.19. 17:13:18

@Kobak77: Mármint ebben a tesztben ezt vizsgálták?(én tényleg csak egy pár szót értek belőle meg a számokat:))Azt hittem az a téma mekkora a különbség 64 és 80 között...

@Tomcy: Jó észrevétel,csak a "kivitelezéssel" van baj,ugyanis a tesztnek nem csak az a lényege,hogy az utascella egyben maradjon,hanem a próbabábukban lévőműszerek se mutassanak túl nagy erőhatást,lassulást,hanem ezen hatások "elnyújtva" jelentkezzenek nem pedig ütésszerűen.pl nem sokat ér az egyben maradt cella ha a belső szerveid péppé válnak odabenn.80-ra 100-ra tervezésnél ezek a paraméterek azt eredményeznék,hogy hogy az autóknak kb.2-3 méter hosszú motorháztetejük lenne,mert akkora sebességnél már csak ekkora távolságon valósítható meg,hogy az utasokat ne ütésszerű érőhatás érje.Ezek az ortopéd autók meg nem csak csúnyák lennének,de méretül miatt nehezen használhatóak is.

"a balesetek nagy rész jóval e felett a sebesség felett szokott történni!"

Szerintem nem,de akkor csak betétlapot cserélünk:)

gin74tonic 2009.02.19. 17:48:01

nekem opel ( vauxhall ) vectram van, szegrol vegrol holden commodore leszarzmazott, remelem a tervezok nem aludtak at ( most nem nagyra becsult csikos urat cinkelem lasd masik cikk ) a tervezo asztal mellett azt a par evet ...

Aldo Moro 2009.02.19. 18:04:39

@guni: A mai autókat kimondottan a törésztesztekre tervezik, rágyúrnak a 64-re félátfedéssel. Nem vagyok meggyőződve, hogy akár csak 80-nal is, hoznák ugyanazokat a jó eredményeket, frontálisan meg megint más a helyzet, mint ennél a Holdennél is. Grande van amúgy, nagyon szintetikus autó, előtted egy méter műszerfal, minden tök közel, hogy kézre essen. Na, az mind beépülne a fejembe, ha nem lenne légzsáktenger.

qualitaet 2009.02.19. 21:56:09

Aldo Moro

"A lemezek súlyát arra irtam, hogy abban még volt anyag. "

Anyag.:)DDDDDDDDDD...
Hát persze.
A kormány a B oszlopig nyomul, a tűzfal meg műszerfal meg gyakorlatilag megsemmisíti a dummyt...


video.aol.com/video-detail/fiat-croma-auto-motor-und-sport-ams-crash-testavi/288230381110324643/?icid=VIDURVAUT06

qualitaet 2009.02.19. 22:05:02

Aldo Moro

"Amúgy nem mindegy, hogy milyen vastagságű lemez gyűrődik előtted."

Tényleg nem:

www.youtube.com/watch?v=nau7CUem1Ig

SsPL71 (törölt) 2009.02.19. 22:23:21

Azt hiszem ez lesz a megoldás a hitel problémáimra.
Keresek valami hasonló kocsit, meg keresek egy ilyen betonfalat, remélem fel gyorsul 100km/h-ra.
Helyettesítem a Dummy bábút egy alkalomra...

Aldo Moro 2009.02.20. 09:10:01

Na, akkor gonold el ugyanezt fele olyan vékony lemezekkel. Ugye, hogy más a leányzó fekvése. Bullcsi, legalább a saját neveden irnál.

qualitaet 2009.02.20. 23:02:40

Aldo, ne bolondozz!


Én ÉN vagyok, nem pedig Sb koma, az anyukám életére esküszöm Neked!

qualitaet 2009.02.21. 00:01:47

Aldo Moro

"Na, akkor gonold el ugyanezt fele olyan vékony lemezekkel."

Elgondoltam. Lásd: Croma.

"Ugye, hogy más a leányzó fekvése."

Hogyne. Pont ezt magyaráztam.
"Anyag" a Merciben volt, véletlenül sem a Cromában.

Aldo Moro 2009.02.21. 19:02:21

Mondtam én, hogy a Merciben nem? Viszont abba gondolj bele, ha a Cromában nem lenne, vagy kevesebb. Akkor milyen lenne a töréstesztje. Amúgy 1985-ös fejlesztés, szerintem akkor jó volt, pláne, hogy nem törték a kocsikat, nem arra készültek, mint manapság.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.02.27. 08:56:44

nekem bx-em van :)
ahogy neztem a tesztjét, csak az eleje gyurodott :)

Diktaturha 2009.02.27. 09:51:35

Ugyan Fiúk! Nem mindegy, hogy mennyire gyűrődik??? Ezt a tesztet SEMMILYEN autóban nem lehetne túlélni. Akkor meg minek vitatkozni azon, hogy mennyire gyűrődik, kit izgat??
süti beállítások módosítása