Királynak lenni nehéz, főleg egy fehér furgonban

Nagy teher a kisteher

  2009. január 28. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Miért utálják a furgonosokat a többiek? Gyorsak, rutinosak, nem félnek a kockázattól. Ritkán is esnek pofára, de akkor nagyon.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr48907541

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan forduljunk balra a Szerémi útról? 2009.09.04. 07:50:47

Így is lehet, de azért nem ezé a fehér furgoné a legszabályosabb megoldás :-) (Pár hónapja olvastam egy elemző célzatú cikkett a Totalcar-on a 'Fehér Furgonok Vezetői'-ről. Mi tagadás, volt benne igazság - lásd még az előző posztot is!)  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2009.01.29. 01:15:58

Látom továbbra is megy az "én vagyok A Furgonos Aki Szent Feladatot Végez Ezért Rá Más Szabályok Vonatkoznak" szintű szöveg.

Még egyszer leírom, engem kurvára nem érdekel, hogy mennyit kell cipekednie a kapuig vagy hogy hány címre kell kimennie naponta, ettől még engem feltart amikor beáll a Szilágyi Erzsébet fasor szélső sávjába vagy a Kálvin térnél, vagy akárhol máshol.
És idegesít, amikor 4centire mögöttem jön, mert ő annyira siet és a szemét főnöke kiküldte még 7 címre. Leszarom.

Tudom, hogy kemény meló (sok kemény meló van még, szar kifogás). De nem érdekel, engem ne veszélyeztessen senki, és utána főleg ne jöjjön ilyen szar kifogásokkal.

A normális furgonosok meg úgysem veszik ezt magukra, őket üdvözlöm és további balesetmentes közlekedést kívánok nekik.

2-More 2009.01.29. 08:21:34

@Tie:

Nekem nem van SIIa, az öregem terelgeti, én csak egy bunkó suzukis vagyok :D

Igaz az is összkerekes :D

xxlpityu 2009.01.29. 09:49:48

Szép napot

Egy réteg azt hiszem kimaradt a cikkből.
Na kik ők???????.....
Igen....a kínaiak....csak nézzék meg bármelyik fehér,vagy más színű nagyobb furgonaikt(zömmel snassz fehérek,büdös nagy "T" betű rajtuk)
Nem látni egy épp karosszéria elemet az egész kocsin.
Egyszerűen lehetne ezt a helyzetet orvosolni szerintem.
2500 kg fölött "C"-s jogsi,oszt jónapot.
Tuti, hogy lenne így is balest,meg a többi velejáró dolog,de hogy kevesebb az biztos.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.29. 10:09:25

Most azon merengek csendben, hogy milyen lenne egy Suzuki furgon és a soförje.

2-More 2009.01.29. 10:10:20

@malenykij polgar:

Nincs Suzuki Carry-s ismerősöm, de körülkérdezek ha gondolod :D

feri2360 2009.01.29. 11:09:05

Én 15 év kihagyás után kezdem újra motorozni, egyelőre MZ-vel, nem tartozom a papptibi által rugdalt réteghez. Nyáron sokszor mentem a 4-esen és más 1 és 2 számjegyű utakon, többnyire 100 körüli tempóval, tehát semmiképpen sem kirívóan lassan. Utol is értem a kamionokat, de előzni nagyjából olyankor tudtam, amikor a furgonok. Ilyenkor elég gyakran beért a seggembe egy furgon és gyakran 10-15 percig tőlem fél méterre utazott. Ugye nem akarja senki megmagyarázni, hogy így hamarabb tudott címre érni? Ez azért is gond ám, mert bármi történik (defekt, gyertyaslussz, hirtelen fékezés), akármilyen kurvára gyakorlott vezető, átmegy rajtam. Ilyenkor kénytelen vagyok a kamiontól akkorra távot tartani, ami megfelel kettőnk normális követési távjának, ha a kamion hirtelen fékez, nekem kevésbé hirtelen kelljen. Muszáj volt rászoknom arra is, hogy a sávom bal oldalán megyek, mert amíg jófiú módjára jobbra húzódtam, rendszeresen bejöttek mellém, centikre a kormányom végétől. Ha kátyú, állattetem, bármi elég kerül, nincs terem, hogy kikerüljem, ezért a sávon belüli balra tartással megteremtem magamnak ezt a teret. Majd ha a furgonosok megtanulnak közlekedni, és biztosítani nekem az életmentő teret, akkor újra átgondolom a dolgot. Ja, és jellemzően a furgonosok csináltak olyanokat, hogy amikor a sávomban jobbra tartottam, utolért a furgon, kettőnkön kívül senki sem volt a közelben, mégis lusta volt a baloldalra átmenni, centikre tőlem a sávomban ment el. Talán ez is azért van, mert a főnök baszogatja? Tavasztól kamerákat is felteszek a motorra, ha valaki (persze nem csak a furgonosok, de többnyire ők) megpróbál leszorítani, már repül is a feljelentés. Engem nem zavar, ha megelőznek, menjen isten hírével, de csakis a távolságok megtartásával.

morcosboci 2009.01.29. 11:13:50

Én nem tudom, hogy nektek mekkora szerencsétek volt eddig Land Roverekkel de én eddig csak szutykokat szereltem kevesebb mint 60.000 mérfölddel az órájukban...Én Toyota Land Cruiserrel vagy G Mercivel hagynám el a kiépített utakat.

kalandrover 2009.01.29. 11:27:48

@morcosboci:

Ez kicsit olyan, mint annak idején a Dácsija. ki köllött fogni a jó darabot. Két darabból lehetett választani. A nagyobbra nem volt pénz. Amazt haver vette meg, mindig baja volt vele. Gyorsan el is adta. A mienknek meg semmi baja nincs. Megrendelni nem mertem volna. Ezt meg néztem a boltban, amennyire lehetett átnéztem, oszt mondom lehet becsomagolni.:-)

kalandrover 2009.01.29. 11:30:08

Ja, meg ismerős most mesélte, hogy sosem volt jó a fűtése. Oszt, hogy kiugrott elé egy fa, lett rajta egy kis lakatosmunka, azóta van benne fűtés.
Biztos a bádogos talált a lemezek alatt egy csövet, amit a gyárban kellett volna összetolni.:-) Ez ilyen móka.

esde 2009.01.29. 11:43:28

PappTibit letolta egy fehér furgon:D:D:D

És most törleszt:D:D:D

Váááá:D:D:D megint a senkire nem tartozó magánügyeit és komplexusait tárgyalja a totlacar-on:D:D:D

yesss

Lassan eléred annak a szőke volvós rinyának a szinvonalát, az is el lett takarítva:P

Igen én is hallottam ilyen fehér furgonosról, és tolta neki:)

És tolja neki a taxis, is sőtt a BKV-is, azokat is utálod???
Ezzel keresi a pénzét:) Látod lenne egy rendes autód nem tolna le egy fehér furgon sem:)))

Éljen Tibi!!!!!!!!! Csak ne itt:)

esde 2009.01.29. 11:45:57

nem utolsó sorban hiába a 400Nm ha egy kisboltnyi doboz légellenállás párosul hozzá, nem hiszem hogy egy visszaváltással nem intézi el az én autóm:))) és ha mégsem akkor sem kerülök ilyen helyzetbe mert látom ha siet és ha nem köcsög el is engedem.

kalandrover 2009.01.29. 11:57:42

Szerintem Hánzi a Király. Bár ennek nem egészen értettem a lényegét.:-)

www.youtube.com/watch?v=-eDfdBRM5hY

esde 2009.01.29. 12:01:11

ja és a pénz szállítók na azok az überbrutál, szerintem azoknak ki is van adva nem állhatnak meg

és a képviselő urak a fekete audikban?

és suv-ok?

váá:D:D:D mindenki szembejön:D:D:D

Tibi menj át a saját sávodba:)

Ukrán Maty. · http://www.dobbenet.hu 2009.01.29. 12:04:30

Nem a jármű típusától függ, hogy valaki hogyan vezet.

gin74tonic 2009.01.29. 13:18:38

a feher furgonokba a soforoket nem az oxfordrol toborozzak.... a kreszt meg ILLIK betartani, amugy meg kotelezo.

gygaabor 2009.01.29. 13:26:13

Igaz beszéd, valóban nagyon sok furgonos paraszt módon viselkedik. Miért? Mert a dolgát végzi és mivel a közlekedési helyzet siralmas Mo.-n, felbassza az agyát. Vagy az az autós teszi ugyanezt, akit akadályoz a telepakolt furgon v. kisbusz. Én is messziről kerülgetem a furgonokat. Nem mondom hogy 100%-ig az ő hibájuk ez a helyzet, mert tényleg csak tennék a dolgukat, persze hogy pofátlankodnak, meg előzgetnek, meg szélső sávban parkolnak.... Nem tudom, én mit tennék, ha a helyükben lennék. Mindenesetre szerintem a hozzáállásuk a Nagy Magyar Hozzáállás az egymással való törődéssel kapcsolatban. Ezért vagyunk a világ lúzerei. Mindenki szarik mindenkire. Ez van. Ha belegondolok, minden szar dolog innen származik ebben a kurva országban.

ipari_fostalicska 2009.01.29. 13:27:19

@halmozottanhatranyoshejzetu: hmm...nekem történetesen diplomám van és alkalmanként furgonnal járok (mivel kulcsos autó). Sokkal jobban is szeretem, mert azok, akik itt fikázzák a furgonosokat, nagyobb tiszteletben tartják, mint a 206-ost, a Cordobat, vagy a Swiftet és nem vesznek semmibe az utakon. És jóllehet adódna a dolog, mégsem kompenzálok, amikor furgonnal nyomulok.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.29. 13:41:34

@Bell & Sebastian:
A 2.5Tdi bizony nem Perkins. A Perkins a kisujját sem mozdította azzal a motorral kapcsolatban. Meg semelyik másik LR motorral kapcsolatban sem. Színtiszta Land Rover fejlesztés, ráadásul amikor azt fejlesztették, még köze sem volt a Land Rovernek senki máshoz, főleg nem a Fordhoz, meg a Caterpillarhoz. Tudsz ám vicceseket írni, csak az a baj, hogy komolyan is gondolod őket, mert amúgy tényleg jókat lehetne röhögni rajtuk. :-D

Szilizoli 2009.01.29. 13:42:48

Végigolvasva a kommenteket tegnap este fél 7 körül pár embernek már nagyon hiányzott egy alapos dugás. :)))

Bell & Sebastian 2009.01.29. 15:14:44

Kedves Tie!

PR-esnek nem hiszek, itt álltak az udvaromban, ugyanazzal a blokkal, különböző feliratos szelepfedéllel.
A magyar Cat, az Autó-Fort, és a magyar L-R képviselet közös tulajdonban volt, ezt azonban nem írták a prospektusok.

Inkább sírjál, megnyugtat.

Kb. így hamisítják a történelmet a gyárak, amint a példa mutatja. A tulajdonviszonyok csak azért érdekesek, mivel az L-R-nél sem tagadták (akkor még), de a szerelőálláson máshol bebizonyították.

Amúgy meg, nem mindegy? Nem, mert kellenek az új vevők. Én meg továbbra is azt mondom, ez az autó egy rakás szar. Gondolom ez a baj! Ezzel be is fejeztem a meddő vitát.

Perillustris 2009.01.29. 16:06:54

@2-More: "Ez az ötlet nonszensz, úgy ahogy van. Próbáld meg ezt pesten a belvárosban, vagy akárcsak a 7-8 kerületben, a kiskörúton vagy bárhol eljátszani. Itt most nem külterületről vagy valami vidéki mezővárosról beszélünk ahol 3 autó fordul meg egy héten meg van 2 közért."

Érdekes, civilizált országokban működik a rendszer. Ha a Nagykörúton csak 10 autó áll meg 5-6 percre a szélső sávban "vészvillogva", az már azt jelenti, hogy egy órán keresztül felére csökken az áteresztőképessége a szakasznak. Talán nem kell mondani, ez milyen hatással jár az adott környék forgalmára nézve.

Perillustris 2009.01.29. 16:08:51

@2-More: "Ellenben, ha 4re nincs itt a rendelt cuccod a boltban, egyből kéred a vásárlók könyvét ugye."

Talán nem kell olyat ígérni, ami nem teljesíthető.

Perillustris 2009.01.29. 16:11:45

@Butyok: "Ha emg az egyik furgonos nem képes megoldani a cipekedést is és messze parkol akkor egy perc alatt talál a boltos másik szállítót aki simán megoldja (becuccol és leparkol villogoval...)"

Ez igaz. Itt jönne képbe az állandó rendőri jelenlét a forgalmas és emiatt "érzékeny" szakaszokon. Az első 50-100 ezres büntetés után valószínűleg kevesen lennének, akik be mernék vállalni ezt.

2-More 2009.01.29. 16:22:19

@Bell & Sebastian:

2006ban vette meg a Rovert a Ford eleve, úgyhogy nem tudom hogy miről beszélsz...
Prospektusozzál, PRozzál, mocskolódjál egész nyugodtan, de igazad még nem lesz tőle, akármekkora a hangod.

2-More 2009.01.29. 16:23:29

@Perillustris:

Elárulnád nekem, melyik, általald civilizált országnak van ilyen élhetletlen, kupleráj fővárosa, mint budapest? Érdekelne.

A többi szokásos csőlátásos baromság, amire reagálni sem érdemes.

Bell & Sebastian 2009.01.29. 16:36:35

"A nyolcadikosok több mint 80%-ának szövegértelmezési zavarai vannak..."

Nem baj, sofőrnek jó lesz!

empetya 2009.01.29. 17:05:15

Igen Kedves Papp Tibor!

Nagyon örülök, hogy ismét sikerült teleírnod egy oldalt a rohadt frusztrációddal. Ez volt a feladat? Valamit írni kellett, de nem volt ötlet? Gyerünk, ugrasszuk neki a népet a furgonosoknak! Király vagyol, ki az edződ????

32 éves koromra túl vagyok 1 millió balesetmentes kilométeren, Európát járva. Tudnék neked mesélni arról, hogy melyik táborban van több köcsög, a személyautósok vagy a furgonosok között. Csak egyszer tölts el pár napot egy furgonban, aztán arról írj egy cikket, te fafejű személyautónövendék!

papptibi 2009.01.29. 17:06:21

@Suppiluliumas: hát igen, már megérkezett a dzsihádot hirdető motoros levele. Most nézzük az ablakból, hogy vajon melyik járókelő ruhája alatt van bomba, öngyilkos merénylet céljából:)

Perillustris 2009.01.29. 17:07:48

@Sayniqua: "A parkolásról meg szót sem ejtek, mert senki nem fogja fel. Bezzeg a hipermarketben mindenki a bejárat közelébe próbál parkolni. Úgyhogy köszönöm, de nekem ne ugassatok."

A hipermarket bejáratához közel parkolni szabályos, és senkit nem akadályozol vele. Ez talán nem elhanyagolható különbség.

papptibi 2009.01.29. 17:12:04

@VOGAben: egyébként aki még nem vezetett furgont, az tényleg nem fogja fel, hogy ha a körbelemezelt furgon tolat, akkor az nem lát sok mindent.

2-More 2009.01.29. 17:18:35

@Perillustris:

Kivéve talán a rokkantakat, a nagycsaládosokat, az időseket, a nagycsomagosokat, satöbbi. De mivel szabályba nem ütközik, igy gondolom azokat is leszarod, ahogy, magadon kivül, szemlátomást mindenki mást is.

2-More 2009.01.29. 17:20:01

@papptibi:

Igen, csak azért nehogy már a furgonos kurva anyját ezért is.
Nemrég mikor a fülhallagatós hülyegyerek alámászott a kukásautónak, ott is a pilótát meszelték el. Szerinted, jogosan?

papptibi 2009.01.29. 17:24:34

@empetya: Kedves Barátom, már töltöttem pár napot furgonban. Gazellától hosszú-magas Ducatóig. De ettől még nem éreztem magamat mindenek felettinek.

empetya 2009.01.29. 17:29:19

Kedves Tibi!

Nem, te attól érzed magad mindenek felettinek, hogy ilyen cikkeket jelentethetsz meg egy ilyen oldalon. Még nem utálják elegen a mifélénket, kell egy kis olaj a tűzre.

Mindegy, azért én holnap is behozom az országba az árut, amit majd te megveszel. Ha nem baj...

papptibi 2009.01.29. 17:30:34

@2-More: Persze. Nem állítottam, hogy könnyű a dolguk. Sőt, nehéz. Mint írtam, és ezt sajnos nem sokan fogták fel, hogy nem MINDről szól az írás, de mivel ügyesek, bátrak, satöbbi, sokkal többet vállalnak közülük sokan.

papptibi 2009.01.29. 17:32:43

@empetya: jött egy levél egy olyan embertől, aki a furgonisták főnöke, röviden összefoglalta, hogy mimiért meg hogy merrehányméter. Meg hogy miért működik így a rendszer. És na nem így vezetsz, miért veszed magadra?

papptibi 2009.01.29. 17:33:44

@empetya: Szóval, mejd felrakjuk az olvasóilevél-rovatba, ez kimaradt.

empetya 2009.01.29. 17:37:46

Csak azért vettem magamra, mert egy ilyen cikk óhatatlanul általánosításhoz vezet.
A köcsög fehér furgonos sztereotípiához...

empetya 2009.01.29. 17:38:47

De várom az olvasói levél rovatban az írást. NAGYON kíváncsian. Vajon mit mond egy főnök... :o)

zalkapone 2009.01.29. 18:04:12

Ezt ma sikerült lőnöm az iroda ablakából. Nem szorul magyarázatra.
(Minőségért sorry, telefon!)

www.kepfeltoltes.hu/view/090129/122964368K_p014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ddi 2009.01.29. 18:33:54

Járok fehér furgonnal is, minőségi személyautóval is, ha bunkó kedvem van mindegy melyikkel megyek :) Szóval ez személyiségfüggő, köze nincs az autóhóz.

Kár általánosítani. Ja és a kressz jogtalanul "bűnteti" a furgonokat korlátozásokkal, az én 160 Le-s furgonom, vagy bármely másik mivel tud kevesebbet mint egy személykocsi, akár biztonsági szempontból is.

Krisi 2009.01.29. 18:45:08

@empetya:
"Még nem utálják elegen a mifélénket, kell egy kis olaj a tűzre."

Már bocs, de én eddig is félelemmel kísértem a furgonok közlekedését, ezután is ezt fogom tenni. És lássuk be, ha tényleg minden fehér furgonos normálisan vezetne (nem feltétlenül minden szabályt betartva, de azért nem bunkópasaszt módjára) akkor nem keletkeznének ilyen cikkek.

Ezen kéne elgondolkodni, hogy miért létezik ez a fogalom.

Szóval én továbbra is továbbra is meg fogom különböztetni a furgonokat, mert nagy valószínűséggel egy frusztrált fasz vezeti.

A normális furgonosok pedig ne azokat szidják, akik általánosítgatnak, hanem a tényleg bunkó furgonosokat, mert miattuk utálják őket is.

mx3 2009.01.29. 18:45:50

@ddi: Pontosan. És ez a kérdés inkább megérne egy posztot mint ez a zagyvaság.

empetya 2009.01.29. 19:01:04

Krisi!

Ugyanúgy, mint a balfasz vagy éppen bunkó személyautósok. Én azok miatt utáljam az összeset? Mert valószínűleg egy tuskó vezeti, akinek csak akkor lesz szép az álma, ha legalább egy furgonost megszivatott aznap?

Bell & Sebastian 2009.01.29. 19:06:10

Tie, Ubul-1, 2-More!

Ott ahol a piros dzseki a menő, ott van az élet! Feri lejár? Hogy melyik? Hát aki... (Ugyanitt tablettás-bor kannás kiszerelésben.)

Azt megnézem a híradóban, amikor a Pathfinderesekkel kergetőztök! De türelmetlen vagyok ám...

Ottopappa 2009.01.29. 19:59:40

Ebben a fehér furgonos témában csak annyit, hogy:
- nem zörög a haraszt, ha...
- csak az kiabál, akinek a háza...
- akinek nem inge... (az mé óbégat?)

feri2360 2009.01.29. 20:54:29

en.wikipedia.org/wiki/White_van_man Itt a "fehér furgon sofőrt", mint az agresszív, gondatlan könnyű tehergépjármű vezetőkre alkalmazott kifejezést mutatják be. A "Police, Camera, Action!" és a "Top Gear" műsorok is külön epizódot szenteltek a jelenségnek. Meg lehet rájuk is sértődni. És egy kis személyes statisztika: öcsém bizonyos ingyenes újságokat hord ki saját furgonnal, egyik sógorom egy nyomdánál, másik sógorom a postánál furgonozik, apósom fiatalkorában teherautón volt, majd magántaxis lett. Mindegyikükre jellemző, hogy elhagyta a tanult szakmáját, mert fárasztó volt precízen, jó minőségben dolgozni. Ismerem a történetüket, így van, ahogy leírtam. A sofőrködést egyszerűbbnek, kevésbé fárasztónak találták, meg is maradtak ennél. Gondolom, hogy ez általános jelenség a sofőröknél. Szóval nem kéne annyira önfényezni.

empetya 2009.01.29. 21:01:40

Kevésbé fárasztó? Attól függ, hol és mennyit megy. Havi 20ezer km-t nem mondanék kevésbé fárasztónak. Nem tinglitangli kocsikázásról van ám szó....

zalkapone 2009.01.29. 21:08:15

Tudok mondani rosszabbat a fehértől! Halottaskocsi kinézetű, sötétbarna, nemzetközi futárszolgálat, három betű!

márk.co 2009.01.29. 21:20:23

@zalkapone: Mi a bajod azzal a képpel amit feltöltöttél? Tényleg érdekel!

márk.co 2009.01.29. 21:24:25

@empetya: Kicsit soknak tűnik az a napi 600km, hétfőtől vasárnapig, pihenőnap nélkül. Ha van hétvégéd akkor már majd 800 km naponta!??

empetya 2009.01.29. 21:28:17

Nemzetközi fuvarozás, barátom, nem holmi újságkihordás.

feri2360 2009.01.29. 21:33:50

@empetya: Persze az sok óra havonta, értem én, de azért lássuk be, hogy egy mai furgon vezetése se fizikailag, se szellemileg nem kíván különösebb erőfeszítést. Szervókormány, szervófék, hidraulikus kuplung, stb. Én is ülök 12-16 órát a számítógépemnél, mint maszek szoftveres, én legalább szellemileg megerőltetem magamat, fizikailag kb. ugyanaz. A régi Ikarusokon még 2 személyes sofőrfülke volt, motor benne középen, fülke mögött hosszú pad. Gyerekként oda feltérdeltem és néztem, hogy dolgozik a sofőr. Na az férfimeló volt. Nyáron lyukacsos trikó, kanyarban feszültek az izmok, ahogy a kormányt tekerte. A vezetés maga pedig szellemileg inkább uncsi, mint megerőltető, kivéve persze, ha valaki szándékosan "izgalmas" helyzeteket teremt...

zalkapone 2009.01.29. 21:34:40

@márk.co:

Háttérben két fehér furgon. Ismered a helyet? Ha nem, akkor elmesélem, hogy néz ki. Adott a furgonoktól jobbra parkolósáv. Aztán egy sáv, záróvonal, másik sáv szembe. Illetve a másik (szembejövő) sávból nyíló kanyarodó sáv (ezért a záróvonal). Ha a két jóképességűt ki akarod kerülni, akkor át kell menj a záróvonalon a szembejövő sávba. Tehát nem csak hogy szabálytalanok, de mást is arra kényszerítenek!

zalkapone 2009.01.29. 21:36:45

Arról nem is beszélve, hogy ha a parkolóból szeretnél kikanyarodni, akkor ezek még a jövő hetet is kitakarják!

empetya 2009.01.29. 21:39:19

Azért egy Budapest-Brüsszel-Amszterdam-Stuttgart-Budapest körön el lehet ám fáradni még így is. Ja, és ezt vasárnap délutántól kedd estig. Vagy egy bukaresti kiruccanás, 40-es átlagtempóval. Mert olyan jók a román utak...

feri2360 2009.01.29. 21:42:11

@empetya: Én is vezettem külföldön, ugyanolyan, mint nálunk, sőt egyes országokban még könnyrebb is. Ezzel kár dicsekedni. Nekem 700 km volt a napi maximumom, dögunalom volt, belehalnék, ha ezt kéne csinálnom minden nap, úgy érezném, értelmetlenül pazarlom el az életemet.

empetya 2009.01.29. 21:46:18

Nekem 2000 a napi maximumom. Fel lehet fogni unalmasnak is, de úgy is, hogy olyan helyeken járok, ahova csak sok pénzért juthatnék el. (Portugália, Finnország, Norvégia...)

feri2360 2009.01.29. 21:47:27

@empetya: Jó, hát ha ennyi ideig tévéznék, baromira elfáradnék, de azért nem nevezném kemény melónak. Én meg írtam 3 nap alatt 1500 programsort, és kurvára elfáradtam. Hű de rohadt kemény melóm van, és feljogosítva érzem magamat, hogy mindekit félrelökjek. Aki ezért szól, majd megkapja tőlem, hogy nagyon fog sírni, amikor nem kapja meg a reggeli kakaóját, mert én miatta csak 1400 sort írtam.

empetya 2009.01.29. 21:47:43

Mégis mit nyert? Ül egy monitor előtt egész nap. Nem pazarlás, mi? Attól függ, honnan nézzük.

Krisi 2009.01.29. 21:53:38

@empetya: Igen, ez mind szép és jó. De személyautóból jóval több szaladgál, mint furgonból, ezért azon a téren más a helyzet.

De ha megnyugtat, a személyautósok se gyengék, ott is vannak jó képességűek. Személyes - nem reprezentatív - statisztikám szerint a legrosszabb a kézben tartott mobil + nő kombináció. Ha ilyet látok menekülök :)

Egyébként már több mint 2 éve biciklivel járok minden hétköznap a belvárosban, szóval volt alkalmam megfigyelni a veszélyes közlekedőket, és arra jutottam, hogy a furgonok bizony benne vannak a top 3-ban.

márk.co 2009.01.29. 21:55:41

@zalkapone: Ok már látom! Előszőr azt hittem ezek már az Expeditors-nál állnak. Most látom, hogy lehet nagyítani a képet(!) Járok hozzájuk sokat és elsőre úgy tünt, bennt vannak.:)

feri2360 2009.01.29. 21:57:33

@empetya: "olyan helyeken járok, ahova csak sok pénzért juthatnék e" Ezt nem mondod komolyan... Sofőrködés közben tényleg szoktál Párizsban a Latin Negyedben kisvendéglőbe beülni? Másnap a Szajnán hajókázni? Harmadnap üldögélni a híres parkokban és nézni a sok zöldet? Én ilyesmiket szoktam pénzért kapni. Lehet hogy mégis elmegyek sofőrnek. Nagyon ráérhettek.

zalkapone 2009.01.29. 21:59:44

Top10 (sorrend egyéni igények szerint):
- taxisok
- szemüveges öregsuzukis / thaliás
- boyracer
- furgonok
- kamionosok
- biciklisek
- női vezetők
- "fényhidas" autók (ne vádoljanak részrehajlással!)
- BKV
- motorosok (futárok leginkább)

Ha valaki kimaradt, szóljon!

zalkapone 2009.01.29. 22:03:47

@márk.co:

Ha bent állnának, az lenne a jó! Bár nem hozzájuk mentek, ha jól tudom. Viszont ha jársz arra, akkor biztos Te is láttál ott ilyen szépen parkoló autókat! Tegnap egy 7.5-ös teher félig kidöntötte az egyik sorompót, tolatás közben. Előtte két perccel még a WizzAir-es légikisasszonyok cigiztek mellette...

feri2360 2009.01.29. 22:04:54

@empetya: "Ül egy monitor előtt egész nap." Egyfajta alkotó munkát végzek, de ne menjen el a dumcsi ebbe az irányba. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a "kurva kemény melóm van" duma csak kamu. Az hogy elfáradsz, csak annyi, hogy valóban kényelmetlen sok órát egyhelyben ülni és az ember valahány óra ébrenlét után elálmosodik. Ennyi a "kemény meló" mítosza.

zalkapone 2009.01.29. 22:05:35

@márk.co:

Közben meg mosolygok magamban, mert még a végén kiderül, hogy mindenki ismer itt mindenkit! :-)

márk.co 2009.01.29. 22:06:59

@zalkapone: Úgy biz', nem ritka nyerges sem a környéken.:)

empetya 2009.01.29. 22:07:23

Képzeld, igen! Majdnem mindig van időm körülnézni. Akár hiszed, akár nem. Párizst már nagyon unom...

zalkapone 2009.01.29. 22:08:24

@márk.co:

Még nem számoltam össze, de napi szinten van vagy 50...

empetya 2009.01.29. 22:08:45

Én sem azt mondtam, hogy kemény meló, hanem hogy fárasztó. Kemény meló az építőiparban van. Például...

márk.co 2009.01.29. 22:09:14

@márk.co: Kicsi nemzet vagyunk mi itten:)

feri2360 2009.01.29. 22:21:41

@empetya: "Párizst már nagyon unom" Ezt kár volt írnod, mert vagy kamuzol, vagy magadat minősíted... A nagy múltú városok megunhatatlanok. De ne vigyük el a témát ebbe az irányba.

empetya 2009.01.29. 22:22:47

Jártál már Rómában? Na, azt nem tudom megunni. Párizst viszont igen. Én már csak ilyen suttyó vagyok.

feri2360 2009.01.29. 22:23:37

@empetya: "hanem hogy fárasztó" Maga az ülés és az ébrenlét fárasztó. Ha ugyanennyi időt a egy széken ülve a konyhában töltenél, akkor is elfáradnál.

empetya 2009.01.29. 22:23:50

De ezerszer meg tudom nézni Bolognát vagy Amszterdamot is. Van mit mivel összehasonlítanom...

empetya 2009.01.29. 22:24:50

Ha ugyanennyi időt a egy széken ülve a konyhában töltenél, akkor is elfáradnál

Így van

AngieJumper130 2009.01.29. 23:18:34

De szépen lett megfogalmazva a jelenség :)

Nem igazán értem mi a gond a "dobozversenyzéssel", amíg az emberek többségének fogalma sincs a jobbra tartásról -nekem valahogy privát autóval sem okoz gondot akár 180-al is lehúzódni a kapaszkodó sávba- sokszor én sem sietek, de ha valaki menni akar, próbálom segíteni.

Nyilván deviáns viselkedés, de nekem például ez a levezető gyakorlat 15-20 óra munka után, ha lassan mennék, már rég elaludtam volna.

Egyébként a doboz terelés olyan mint a motorozás, lehet lassan is, csak úgy nincs semmi értelme..

kepfeltoltes.hu/090129/Jumper_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zalkapone 2009.01.29. 23:22:54

@AngieJumper130:

Néha tényleg ámulok, bámulok, hogy ezek a szarok így mennek! Bezzeg a "mi" közbeszerzett kisbuszaink 140-nél tiltanak! :-(

ipari_fostalicska 2009.01.30. 08:40:28

@AngieJumper130: ez mi ez? 2.8 HDi? Mert olyannal én is toltam. Tipikusan az a furgon, amiből ki sem néznék, hogy jobban megy, mint egy átlagos 1.6 benzines...

etele789 2009.01.30. 11:00:36

Csak néhány apró észrevétel.Jómagam is furgonal járom rendszeresen kis hazánk de főleg Európa útjait.Sok igazság van a hozzászólásokban,alapból a legnagyob,általában ifjú titánok kergetik a furgonokat akiknek a saját autójuk valami levedlett lusta verda.ezeknek persze nagy királyság a furgon ami igencsak fürge tud lenni.Ezekkel van is gond bőven.Persze az átlag magyar autóst sem kell félteni,mihelyt furgont lát azonnal próbál bármit kitalálni mivel tudja bosszantani.Ha addig békésen poroszkált 60-70 körüli tempóval az országúton azonnal padlógáz nyom nehogy elkerülje.Ha semmi oka nincs az átlag autósnak akkor is elkerüli és beáll elé a sávba nehogy haladjon és sorolhatnám az eredendően zsigerből és nagyon sokszor csak dacból,ok nélkül bosszantást.Szerencsére töbnyire külföldön járok,ahol azért nagyon más a közlekedési morál.DE. A nyugati furgonos ugyanúgy megáll a bolt előtt lerakodni,igaz csak rakodni és nem kávézni,udvarolni a boltos kislánynak.Lerakodik mihamarabb és húz tovább.Itthon viszont mindenki megáll ugyanezért,és döntően nem a furgonosok,csak az eredendő ellenszenv miat ezeket veszik észre.Sokkal többen annak akik a kicsit jobb autó /passat,bmw.merci/ okán királyoknak és minden szabályt lesza...nak gondolják magukat,akik előznek a balra kanyarodó sávban,ha megállok a sárga lámpánál még kikerül és átmegy a piroson,és a hasonló hihetetlen dolgokat produkálják.Ezek kulturáltabb országokban elképzelhetetlenek,még a mindig hajtó olaszoknál vagy spanyoloknál is.Sajnos ez a magyar - már valaki által említett - mindenkre tojok csak én haladjak és én vagyok a király virtusnak köszönhető.Időnként valóban nagyon hajtanak a furgonosok,lehet pont én száguldoztam 160 nal az M5 pályán.De egy apró dolog.Sokszor pár percen múlik,hogy le vagy fel tudjunk rakodni,és nem kell ott töltenem az éjszakát vagy egy egész hétvégét.Kérdem bárkitől: Ő nem sietne ez okból oly nagyon?
A lényeg:nem azzal kellene foglalkozni ki milyen autóval jár,hanem magával az emberrel,egymásal.Az olaszoknál is szépen beengedik a sorba a másikat,igaz aki pofátlan az várhat egy darabig.De kevés van belőlük.Az angolok irtó segítőkészek ha látják rossz oldalon ülök,pedi ott is csak egy furgonos vagyok.

Agr3ssor 2009.01.30. 11:58:47

Én nem tudom... Lehet csak én nem látom a fától az erőt, van pár furgonos ismerősöm... Abból egy idióta... De az a szakadt Favoritjával is idióta...

Lehet én vagyok ilyen elnéző, de engem nem zavarnak, pedig havi 2-3000-et én is elautózok Pesten, és a környékbeli elővárosokban....

Akkor a sok fika után, (aminek nagy része valószínűleg jogos, de nyilván nem ezért szar a világ) jöjjön egy kis dícséret is...

Kedves furgonosok: Köszönöm, hogy 10-ből 9 villant közületek, ha rendőr, vagy trafipax felé közeledek... És köszi, hogy legalább kibasszátok az elakadásjelzőt, mután kiengedtelek titeket... És köszi, hogy kiengedtek Ti is, mert belátjátok, hogy néha egy autón semmi sem múlik... (rutin következménye) Köszi a jobbraindexért, ha meg vagytok rakva, én meg sietnék és nem látok...

Szerintem a sok fika után így teljes a történet...

DízelBoy (törölt) 2009.01.30. 12:05:07

Szarfaszú gyűlöletkeltő.

empetya 2009.01.30. 12:50:56

Etele789, Agr3ssor!

Szívemből szóltatok, végre!
Nagyon sokan képtelenek felfogni, hogy kicsit komolyabb rutinnal rendelkezünk, mint közülük sokan. Ami persze nem jogosítja fel az embert, hogy állat legyen. Csak abba se gondolnak bele, hogy ha főúton egy sorban mondjuk én a harmadik helyről elkezdek előzni, az nem azért van, mert kamikáze barom vagyok. Csak éppen ő a személyautóból nem látja, hogy mi van előtte, de én magasabbról igen. És a tapasztalatom miatt még képes is vagyok felmérni, hogy elférek-e vagy sem.

Az egész ezen múlik. Amíg egy átlagsofőr megcsinál hetente tíz előzést, addig én naponta harmincat. De mondhatnék bármi más forgalmi szituációt is.

empetya 2009.01.30. 13:01:24

Jut eszembe, mondok is.
Nagyon sokszor bosszankodom azon, hogy az emberek nagy többsége képtelen normálisan használni a körforgalmat. Ha azt látják, hogy valaki bent van a körforgalomban, de még a túloldalon, akkor is indokolatlanul lelassítanak, és úgy közelítenek. Hátha az az illető nem megy ki az előttük lévő kihajtón. Pedig egy jól megépített körforgalomba nagyobb íven hajtasz be, mint amin majd bent közlekedsz. Ergo gyorsabban is mehetsz. Ezáltal nem zavarod a másikat, ha nem KÖZVETLEN elé vágsz be. Tehát ha csak egy negyed körrel is előtted van, és még ha tovább is jön, akkor is bemehetsz elé a MEGFELELŐ lendülettel, és majd a bal ívre szépen lelassulsz. Igaz, ezt érezni kell...

Hú, nem tudom...érthető lett?? :o)

Spaceman 2009.01.30. 20:35:01

nos engem is sűrűn előztek már meg hajnal 5-kor, záróvonalon,kanyarodósávban,forgalomtól elzárt területen keresztül.Ráadásként lakott területen belül kb. 80km/h-val. Én is sokat mentem furgonnal, nem hiszem hogy ennyire agresszívan kéne menni, akkor is ha sürgős. Meg vmi korhatár vagy adott km után ülhetne nagyobb autó volánja mögé.

rudy68 2009.01.30. 20:42:29

Feszengek némileg, mivel furgonügyileg érintett vagyok. Igazándiból semmi okom erre a feszengetős érzésre, de valahogy mégis kellemetlen. Egy híján két évtizede vezetek... most illene sorolni, hogy mennyire elképesztő számú km van a lábamban meg miazmás, de feleslegesnek tartom. Soha nem okoztam balesetet, siheder koromban volt két karcolmányos eset, ami a rutintalanságnak volt köszönhető. Ellenben törtek meg hátulról, frontálisan, oldalról is a legkülönfélébb járművek annál is változatosabb vezetői, egy közös volt bennük, a figyelmetlenség és a kapkodás.
Alapjában furának érezhető, hogy ugyanazzal a jogsival vezethető egy alig 1 tonnás kisautó és egy 3,5 tonnás - akár - monstrum is. Aki már érezte egyszer is a saját kezével a két kategória közti merő különbséget, az szerintem jogosnak érzi ezt a kérdést/kétkedést. Nem is volna ezzel gond, de azért némi plusz alapgyakorlat jót tenne a kezdő pilótáknak, hogy ne az éles forgalomban tanulják meg kezelni a nagyobb jármű okozta eltéréseket. Legyen az tolatás vagy bármilyen más "nehézség", ami később abszolút rutinná válik, még a tolatóradar és -kamera használata nélkül is! Mellesleg személyautóban, ha netán hárman ülnek hátul, akkor olyan nagy problémát jelent a tolatás? Igen válasz esetén kéretik kicsit többet gyakorolni és menni fog! Apropó, ha már más által is szóba került a tolatás elősegítése, akkor ugye nem is olyan meglepő az a tapasztalat, hogy a legbeláthatatlanabb helyről való kiálláskor miért csak a hasonszőrű furgonos és buszos engedi ki őket előzékenyen (tisztelt kivételek persze akadnak)?! Ha már a szabálytalankodó motorosokat megtanultuk előzékenyen elengedni, akkor ez nem olyan nagy kérés.
A céges autók gyilkolása manapság már meglehetősen elavulttá válik, aki ezt hagyja és megengedheti magának, az vagy idióta vagy nem normális, úgyhogy ezt a téves elképzelést kéretik lassan homályzónásítani.
Azt viszont megindokolhatná valaki, hogy miért kell - egysávos útszakaszon - egy furgon seggébe mászni, ha az már eleve 70 körül nyomja, pedig csak 50 a megengedett? Ez ráadásul nem ritka, hanem mindennapos! A fordítottja is nehezen tolerálható, de az már abszurd, ha egy "puhatestű" tol egy többször akkora batárt!
A rakodás ügye mindig is zűrös volt, mindig is az marad. HA volna megfelelő mennyiségű és méretű rakodásra kijelölt hely (ahova persze mások nem állnak be más céllal), akkor talán javulna a helyzet. Talán költözzön ki minden kereskedelmi egység a belvároson kívűlre, és ne is lehessen "furgon mérettel" a belvárosban kölekedni? Talán pont fordítva kellene? Legyen pl. a belvárosi övezet kizárólagos BKV, taxi és menetlevéllel igazolt áruszállítók (EURO3 és 4) kiváltsága? Talán jócskán csökkene a dugók miatti idegeskedés és a környezetszennyezés, mivel a sok személyautós kerülni kényszerül és üres rakodóhelyek is felszabadulnak? Hát, kinek-kinek nézőpontja szerint, de a talán helyett jó lenne minél hamarabb valami biztosat megvalósítani.
Ha a főnököm túlhajt(ana) és többet vár(na) el, mint amit a mindenki által ismert közlekedési viszonyok megengednek kirúgna? Engem tuti nem, mert balesetmentesen, mégis dinamikusan vezetek, vigyázok a céges autó(k)ra és nem csak egyszerű sofőr vagyok, hanem "kicsit" több :)
Ugyanakkor megértem azokat, akiket gyakorlatilag rákényszerítenek olyan munkavégzésre, ami szinte már megvalósíthatatlan. Megértem, de én is nehezen tudom a stílusukat elfogadni, elviselni. Mivel ez ellen semmit nem tudok tenni, próbálok türelmes, megértő és elővigyázatos lenni, mert mindenáron haza akarok érni biztonságban!

larus 2009.01.30. 22:17:55

A sok hozzáértőnek: Viszel cuccot a boltba. Rakodásra hely nincs a bolt előtt, ha mégis akkor áll ott valami nagyonfontos2percreszaladtambebocsikakiengednél. Arrébb mész 20 métert nincs hely 50 méter nincs hely 100 méterről a kurva anyád cipelje be a cuccot. Mész még egy kört megállsz a bolt előtt vészvillogóval és elkezded behordani a cumót. A második körnél előkerül a naggyonfontos2percreugrottambeengedjki. Megvárod bazge amíg behordom az árut hamár ide álltál.

kutyás zé 2009.02.02. 19:23:12

Én is fehér kisáruszállítót vezetek, volt olyan év, hogy 364 napot dolgoztam vele! Mások még egyik oldalukról fordulnak a másikra, mi már nyomjuk az ipart!
Mindig bekötöm az övem, mindig indexelek, a kocsiban nem, hogy ABS, vagy ESP, de még szervokormány, vagy osztott, aszferikus tükör sincs, ahogy egy rádió sem, és összesen 50 KW a max. teljesítmény, ellenben pontosan az ilyen hozzáállás miatt, ami a cikkben van, igen keserű a sofőrök élete. Mert nem kéne sztereotípiákat alkotni egy-két rossz tapasztalat miatt! Nekem péld'ul a sok gyökér autóssal van tele a hócipőm! Persze csak azokkal, akik a viselkedésükkel rászolgálnak.
Azt ugye szeretnéd Papp Tibi, hogy a gyereked időben megkapja az óvodában/iskolában a reggelit, ebédet, uzsonnát? Azt sem bánod gondolom, ha bemész este (vagy bármikor) a boltba és friss a pl. pékáru. Gondolom, húzod a szád, ha nincs a méretedben ruha/cipő az áruházban. De azt nem szeretnéd pl., hogy az, aki az árut viszi esetleg szabálytalanul megálljon, mert nem tud máshogy! Igen, lehet van 200 méterre hely, de cuccolj már be mondjuk 3 mázsa árut ekkora távolságról! Meg férjen bele az idődbe! Mert neked viszem az árut, nem magamnak! Te, meg a családod eszitek, isszátok, hordjátok, használjátok!
Zavar, hogy lassan megyek előtted a kanyarban? Hát, igen, az persze nem zavar, hogyha a gyereked nem fél adag levest kap ebédre, mert a többi kiömlött (volna, ha nem 15-tel veszem a kanyart, hanem 40-nel, ahogy te kényelmesen tudod venni azt személyautóval - ABS, téli gumi, alacsony súlypont, zéró áru, ami fel/kiborul/összetörik), ugye? Nyomod a dudát, meg villogsz, hogy menjek már, igaz? Arra már ne is gondolj, hogy esetleg oka van annak, hogy lassan megyek! Te vagy az, aki "bosszút áll", mert nem mentem gyorsabban, hiába villogtál, dudáltál, és mikor lehetősége van megelőzni, akkor elém vág és befékez!? Gratulálok! Tibikém, csak egy hetet töltenél el a munkahelyemen! 70 ezerért! És arról már ne is beszéljünk, hogy a céges üzemanyag, amiről beszéltél... szóval, van egy norma, amit ha átlépsz, fizethetsz!
Arról is írsz ugyan, hogy nem lehet kilátni a kocsikból, ami így igaz, de arról már nem írsz, hogy ennek ellenére a sok paraszt autós mind simán elmegy mögötted 30 centire, ha tolatsz ki valahonnan, mondván: neki van elsőbbsége. Ja, az neki van, csak attól én még nem látom, mert nincs oldalt ablak! És, ha nekikoccolok, mert akármilyen lassan tolatok, hiába sípol-világít hátul, ő mégis bejön mögém 20-30 centire, mire ráugrom a fékre, megvan a baj, akkor én vagyok a hibás! A gyalogosok dettó! Megy a hangos bíííííp-bííííp, világít a lámpa, de mögém lép. Amikor tele vagyok áruval és különösen nagy követési távolságot tartok, akkor azt azért teszem, hogy ha intenzíven is fékeznének előttem, nekem akkor se kelljen satuznom, mert kiborul az áru (jelenleg: étel), nem pedig azért megyek olyan távol a másik mögött, hogy bevágjanak 1 méterre elém hátulról, mert van hely előttem, és én biztos úgyis ráérek, ha ilyen távol megyek, ők meg beférnek. Amikor indexelek már látványosan messziről, hogy be akarok parkolni tolatva a szabad helyre a járdával párhuzamosan két autó közé, akkor meg megállnak mögöttem fél méterre és szidják az anyám, mikor kigyullad a tolatólámpa. Hátramenni persze már nem tud, mert mögötte is ott vannak, ahogy a mögött is... Ja, hogy nem kéne a másik seggébe mászni?! Igen, nem kéne, de hát ő nem látta a helyet, ahová betolatnék, mert nem lát ki mögülem, gondolja magában, és már nyomja is a dudát. Érdekes, milyen furcsa! Nekem is van személyautóm, s ez velem sosem történik meg. Egész elképesztő, hogy én, ha valakinek - mindegy, hogy személyautó, vagy más - elkezd villogni az indexe, akkor elkezdem a normál követési távolságot is növelni, mert nem tudom, mit akar. És láss csodát, sosem akadályoztam még senkit azzal, hogy úgy álltam meg mögötte, hogy nem tudott volna betolatni valahová. Ahogy senkinek sem mentem neki sem, pedig engem mind céges kisáruszállítóval, mind saját személyautóval törtek már össze hátulról, akik nem tudtak megállni. Hihetetlen, mi?! Elképzelhetetlen egyesek számára, hogy lehet másokra is tekintettel lenni, igaz? Ó, a kocsi méreteiből adódó személyautósok hülyeségéről még nem is beszéltem. Mert egyesek azt sem tudják elképzelni, hogy a másik fél autója kétszer olyan hosszú, másfélszer olyan széles, mint az övéké, így nem csak nem megy úgy, de nem is kanyarodik úgy, mint a sajátjuk... Ha üres kocsival megyek sem tudok úgy szlalomozni bizonyos helyeken, ahogy azt a kedves személyautós társadalom bizonyos egyedei elvárnák! Meg kicsit más egy üresen is 1700 kilós kisáruszállítóval kanyarogni szervokormány nélkül, mint egy 1200 kilós szervokormányos kompakttal…

És még 2 jó tanács Tibi:

1. Legközelebb mondjuk a tűzoltókat, vagy mentőket hurrogd le, hogy miért vezetnek úgy, ahogy

2. Ne felejtsd el az általad is említett karácsonyi gyűlöletlevelek közé betenni a saját írásod

David Snake 2009.02.07. 09:51:30

Sziasztok! A legjobbkor írta ezt a cikket ez a jóember..épp kifogytam a saját tapasztalataimból a könyvem számára. Ezért szeretném a segítségeteket kérni. A mindennapi "vandriver" életébe szeretném ha egy kicsit bele látnának az emberek. Nem csak a közlekedéssel kapcsolatban, hanem érdekelnének az "okosságok" (természtesen név,hely és idő nélkül) a bartel üzletek, a "schwarz" fuvarok stb...Tudom, h van mert én is hajtom a szekeret napközben és nem feltétlen a fizum az egyetlen forrásom. Kérlek titeket, h a feherfurgon@indamail.hu cimre küldjétek a sztorikat vagy bármit ami kapcsolható a témához. Lehetőleg egy erre a célra létrehozott e-mail cimről (ki tudja ki írta ezt,vagy ki olvassa). Mindent elolvassok és ezen a blogon válaszolok a kérdésekre.Köszönöm a segítséget és a korom legyen veletek.

jonny2x 2009.02.11. 08:16:12

@feri2360: helo ferko.
addig ne alkoss velemenyt, amig nem csinaltad, es NEKED teljesen felesleges osszehasonlitani a te es a furgonos munkajat, amig nem csinaltad.

"Az hogy elfáradsz, csak annyi, hogy valóban kényelmetlen sok órát egyhelyben ülni és az ember valahány óra ébrenlét után elálmosodik."
muhhaha. inkabb az a mitosz, hogy amikor elalmosodsz, te bemesz egy motelba, kipihened magad, megreggelizel, es masnap 100%-osan tudsz ujra dolgozni. vagy mire gondoltal, hogyan tortenik a pihenes?

nem mondom, hogy hude kemeny melo, de sokkal kemenyebb, mint a programozas. a nagyon csendes fulke, es a hidraulikus kuplung, meg a szervo tenyleg sokat segit, de attol ez meg fizikai melo marad.

es miert irom ezt? mert en a gep mellol alltam fel. ultem en is napi akar 16 orakat a gepek elott. aztan meguntam, hogy amikor hajtas van, magamon kivul latok 10 embert, meg reggel a boltost ahol kajat veszek, aztan melo, aztan haza, kis pihi, es ujra ugyanez. ez nekem igen ingerszegeny volt. mindket oldalt ismerve, a furgonos melot ossze se lehet hasonlitani a programozassal, igy kerlek te se probald.

maszek vagyok, es ha akarok, szolok a speditornek (fuvarszervezonek), hogy mikor keressen munkat. igy jartam nyaron svajcban is egy baratomnal, 2 napot pihentem csodas kornyezetben, de meg sorolhatnam a helyszineket. ahogy irtad, te ezert fizetsz. igen sok helyre el lehet jutni, igen keves penzbol. szoval kinek mi tetszik, de felesleges peldalozni.

ez a hajt a tatar is csak az olyan cegekre igaz, ahol majmok a fonokok, es nem latjak be, hogy hosszu tavon nem jo, ha alul vannak fizetve a soforok, es 3 havonta cserelodnek, meg szarra lopjak oket. ezek altalaban csodbemenos projekt cegek.
van nekem is alkalmazottam, es soha nem koveteltem tole emberfeletti hajtast, vagy 20 oras vezetest. sot, inkabb kimelje az autot, es menjen csak sporolosan.

"gyors" hajtas: kint (nemetorszag, stb) megszoktuk (talan irhatom mas nemzetkozis furgonos neveben is), hogy lehet haladni.
nem ingem, igy nem veszem magamra, es a cikkben is van valosag, de szerintem nem annyira rossz a helyzet. sokan kozuletek budapesti gondolom, ott valoszinu hogy a friss jogsis gezuka is eltalal egy-egy cimre a gps-szel, es siman felveszik az ilyen munkara.

baleset: azt ne hagyjuk ki, hogy ki altalaban, aki eloszor eppen arrajar, es az ELSO aki megall, ha balesetet lat?
nem egyszer alltam mar meg, es nem egyszer lattam mar, hogy fejreborult kocsinal csak egy furgon all, a tobbi meg siman elhalad. volt, aki azt mondta csomo szemelyautos lelassitott, azt ment tovabb. ami ugye erdekes, mert valahogy nem igy oktattak anno.

vilagitas: hulljon porba az osszes hivatasos feje, akinek ez a MUNKAJA, es nem kepes kicserelni az izzoit. hogy nezzenek rank jo szemmel a szemelyautosok es a tobbi, ha mi, akiknek ez a munkank, nem szolgalunk jo peldaval?

zero tolerancia: ismet a centralizaltsagnak koszonheto, hogy a kozutakrol nem sok szo esett, de pl azt a szemelyautost is nehez am megerteni, aki ejjel kozuton szepen megy 90-nel, vagy akar lassabban, mert sporol. aztan jon a falu, ott meg satu 40-re (mert az ora az esetek 90%-aban csal, es bent nala majdnem 50-et mutat, azt meg nem akarja tullepni). faluban persze megelozom (ismetlem, EJJEL), de falubol kifele en lassan gyorsitok ki, o persze teligazon gyorsit vissza 90-re (nagy sporolas tenyleg). aztan ez megy joparszor, amig haza nem er.

CConstantine · http://www.xenu.net 2009.04.25. 14:39:21

a cikk nekem is a szívemből szólt, és ez is csak egy nézőpont. Furgonból ülve biztos van másik, ahogy itt páran leírták.
Egyszerűen figyelni kell egymásra, és kész.
Aki olvassa az autozz.blog.hu-t talál pár érdekes furgonos cikket. Egyik kedvencem a "mi a bajod"-ra is gyilkos kedvű furgonos:
autozz.blog.hu/2009/03/21/meg_akart_olni_a_furgonos

ján kádár 2009.05.06. 20:07:01

Én is fehér Ford furgon.
Mindég indexelek,előzékeny vagyok ha tehetem,következetesen gyakorolom a zipp-zár elméletet körforgalomban, és nem tolom le az útról az előttem levőt.
Szerintetek hányszor teszik velem szemben az ellenkezőjét szemét módon a "porbafingók"?
Folyamatosan.Akkor minden személyautós köcsög?
süti beállítások módosítása