Megint a németek járnak jól

Az Európai Uniós CO2-korlátozások visszásságai

  2009. január 27. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Ha az autók kibocsátási normáit az alapterületük alapján szabnák meg, nem lehetne csalni. Így az Európai Bizottság súly alapján szabályoz.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39905857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:16:46

sb: Szállj már le a magas lóról.
Igaza van Aldo-nak veled kapcsolatban.
Nekem is kinyílik a bicska a zsebembe a stílusodtól.

Még gondolkodom, hogy az én írásom le reagálásara, amit majd írsz, felvegyem-e a kesztyűt.

Shadowbull 2009.01.27. 22:17:44

@fogash: "Ma meg egy germán űberlimuzin nem is autó, ha legalább nem 2.5. BMW3, AudiA4, C-Klasse beléő modelljei sorjáznak 2-2.3 liter között, a másik vég meg a HAT ÉS FÉL LITERES C63AMG."

Egyreszt a nemet autogyartas nem csak a premiumokrol szol, masreszt sajnos valoban a Mercit es a BMW-t erinti a legkemenyebben a CO2 szabalyozas, az Audi bebujik a VW-Konszern szoknyaja moge.

A C63AMG meg olyan ritka, mint a feher hollo. Par ezer keszul belole evente. Valoban rajuk kell mindig hivatkozni?

Meg aztan meg kellene nezni, hogy azonos nagysagu modellt alapul veve melyik gyarto hol all a kibocsatasban. Tehat ne az E-Klasset hasonlitsuk a 207-eshez, mert az okorseg, hanem hasonlitsuk mondjuk a C-Klasset a C5-hoz. Ugyanolyan sulyu jarmu ugyanolyan motorral. Melyiknek jobb a fogyasztasi erteke es mennyivel?

A franciak nem azert nem csinalnak nagyobb motorokat, mert szivukon viselik a Fold sorsat, hanem azert, mert abban a szegmensben nem jatszanak.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:18:46

@Shadowbull: én még nem láttam, olyan írást tőled, hogy beláttad a tévedésed.

Inkább azt, hogy kimagyarázni próbáltad azt is amit nem jól tudtál.
Nem tudsz veszteni úriember módjára.

Shadowbull 2009.01.27. 22:19:56

@SsPL71: "Nekem is kinyílik a bicska a zsebembe a stílusodtól."

Huzz egy szamot, es allj be a sor vegere.

sb

Shadowbull 2009.01.27. 22:21:21

@SsPL71: pedig jopar volt mar.

Amugy milyen vesztesrol beszelunk? Ez valami verseny vagy mi?

sb

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:24:45

@Shadowbull: Biztos, hogy tudsz olyan dolgokat amit sokan nem, de ezeket úgy lököd elénk mint egy király a kutyáknak a koncot.

Ezt légyszíves gondold át.
Mert szerintem ez sokunknak nem tetszik, de lehet, hogy nincs igazam.

Majd úgy is biztos más is "szól" valamit erről, nem akarok mások nevében nyilatkozni, de én így érzem.

De, mint említettem majd lehet, hogy kiigazítanak, mert nincs igazam.

volker 2009.01.27. 22:26:37

hiába nno, náci mind.

ha annak idején Münchenre és Düsseldorfra dobják az atomot, akkor ma nem lennének ilyen problémáink!

a cikkszerzőnek viszont szeretném javasolni, hogy bátran rajzoljon szarvakat a politikusok mellékelt fényképeire. photoshoppal seperc alatt megoldható, és segit megvilágitani a szegény ügyefogyott olvasónak, milyen velejükig romlottak ezek...

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:28:13

@Shadowbull: akkor nem vesztés, bocsánat felség.
Minden áron meg akarsz valamit védeni, de az egész úgy jön le, hogy Te rendelkezel egy tudásszinttel a témában és ez:
1. szent és sérthetetlen.

2. Ha ,mégsem akkor az első pont lép életbe.

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:30:44

@Shadowbull: "Huzz egy szamot, es allj be a sor vegere."

erről beszélek(lünk).

Shadowbull 2009.01.27. 22:32:17

@SsPL71: "ezeket úgy lököd elénk mint egy király a kutyáknak a koncot."

Leirhatnam 25 kormondatban hogy az eg kek, kozben 3x bocsanatot kerve, hogy van sajat velemenyem, meg hogy elni mereszelek. En inkabb leirom, hogy kek, oszt jovan.

"Mert szerintem ez sokunknak nem tetszik, de lehet, hogy nincs igazam."

De igazad van, sok embernek nem tetszik.

De valojaban tudod mi nem tetszik sok embernek?

Ha a kis sokaig dedelgetett elmeletet, amit nem kis erofeszitesek aran felpakol a netre, porrazuzza valami jottment kocsog.

Es akkor megprobalnak revansot venni, es jon a patkanykodas, szemelyeskedes, IRL-dolgok felhozasa.

Majd egyszer figyeld meg az elejetol.

Persze neha velem is elszalad a lo, de ez mar csak ilyen mufaj.

sb

Aldo Moro 2009.01.27. 22:32:29

Megint: te nem tudod a hátteret, addig ne itélj. Én nem kezdtem el mondani neki, hogy mondjuk kicsi a pöcse, azért ilyen agressziv. Akkor ne vegye már a bátorságot, hogy leszól engem.

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:34:42

@Shadowbull: "De valojaban tudod mi nem tetszik sok embernek?

Ha a kis sokaig dedelgetett elmeletet, amit nem kis erofeszitesek aran felpakol a netre, porrazuzza valami jottment kocsog."

ebben van valami :)

Aldo Moro 2009.01.27. 22:38:06

Az érveket elfelejted figyelembe venni, mikor belinkeltem neked az első 5 2 literes dizel BMW tulaj fogyasztási tapasztalatait, továbbra is állitottad, hogy márpedig az nem úgy van. Annyi a különbség kettőnk között, hogy én nem odabaszok, mint te. Én legalább hivatkoztam valamire annál a telelökött a5-ös cikknél, te meg nem. Annak idején én hivtam fel a figyelmed, hogy mérik a szabványt.

Shadowbull 2009.01.27. 22:38:20

@SsPL71: "erről beszélek(lünk). "

most megis mit irhatnek?

Bocsass meg ha megbantottalak?

Elnezest hogy egy arrogans fasz vagyok?

Komolyan mondom, erdekesek vagytok.

sb

Aldo Moro 2009.01.27. 22:42:29

Szerintem bullcsival annyi a baj, hogy az elméletet nem tudja elválasztani a gyakorlattól. Olyan mintha sokat olvasom, hogy a szarnak jó szaga van. El is hiszem, de nem szagolom meg, mert minek én olvastam, mondták. Közben meg...

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:42:40

Srácok, van értelme fortyogni, egymást basztatni.
Nem tagadom néha jól esik, de inkább szívjatok el egy cigit vagy nyomjatok le egy felest vagy tudom is én kinek mi esik jól.

Van itt egy közösség és egymást marjuk, mire jó?
Mindenkinek van gondja, tudom van aki itt vezeti le, de szerintem ez nem építő jellegű.

megint 2009.01.27. 22:42:55

Aldo Moro, te írtad, hogy ő kezdett el személyeskedni, szerintem valamit elnéztél, nézd meg a hozzászólásodat mikor történt, és mikor a kocsmázás, németeket nem szeretem(autóikat általában igen), de evvel a mentalitással valahogy többre mennek mint mi, lásd foci, technikailag nulla, de győzni akarással, akaraterővel, általában az erősebb csapatokat is legyőzik, mi meg beszarunk málta ellen, így tudtak talpra állni a semmiből.

Shadowbull 2009.01.27. 22:43:06

@Aldo Moro: Aldo, arrol akartal meggyozni, hogy a szabvany fogyasztasi ertek egy csalas eredmenye, valamint a BMW-k 30%-kal tobbet fogyasztanak mint a katalogusertek.

Erre en elmondtam, hogy az enyeim mennyit ettek.

Erre te jottel a belinkelt nepiteletekkel.

Most megis erre mit kellett volna mondanom?

Igazad van Aldo, tuti rosszul mertem az enyemet, vagy micsodat?

Azt hogy a CO2 emissziobol szamoljak vissza a fogyasztast a szabvanyos meresnel, valoban nem tudtam, de ezt elmondtam mar akkor az elejen.

Igaz ebbol az lett, hogy fogalmam sincs az egesz meresi eljarasrol, ami azert enyhen meredek feltetelezes.

Es a legcsattanosabb poen meg mindig az, hogy a szabvanyos meresnel nincs legellenallas.

Amihez meg ma is ragaszkodsz.

sb

Shadowbull 2009.01.27. 22:44:15

@Aldo Moro: "az elméletet nem tudja elválasztani a gyakorlattól. "

Jaja, vegul is lassan 10 eve csinalom a gyakorlatban amirol (reszben) pofazok.

sb

Aldo Moro 2009.01.27. 22:44:41

Tőled még egyszer nem hallottam olyat: Bocs, igazad volt, nem akartam megbántani senkit! evédrályvertől eltűrtem, mert szimplán idióta volt, de egy művelt embertől ez már alpári, szándékos belegázolás a másikba. Remélem az élet más területein nem igy érvényesülsz. Tényleg remélem.

Aldo Moro 2009.01.27. 22:46:37

Mert fékpadon aztán van légellenállás mi? Te egy ember vagy, nekem is 5 litert fogyaszt a Brava és ehhez körömszakadtáig ragaszkodom. Akkor az is úgy van, és ha másik 5 mást állit, akkor ők a hülyék?

Shadowbull 2009.01.27. 22:46:54

@SsPL71: hatha valaki ezen idegeskedik, az tenyleg ne csinalja.

En itt ulok, pengetgetem a gitarom, es neha frissitek :)

Tenyleg vigyazzatok, el ne vigyen valakit a szive, mert velem vitazik/kotekedik/anyazik.

:)

Amugy meg szokott neha ertelmes vita is alakulni.

Sot.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 22:49:50

@Shadowbull: "Amugy meg szokott neha ertelmes vita is alakulni.

Sot."

De, nem értem minek vitázni amikor verekedni is lehet. :)

Shadowbull 2009.01.27. 22:50:48

@Aldo Moro: "Mert fékpadon aztán van légellenállás mi?"

Van. A fekpad szimulalja, ahogy mar parszor probaltam elmagyarazni. Tudod, ugy fekezi a kerekeket, hogy pont annyira kelljen nekik dolgozni, mintha a legellenallast gyoznek le. Amit elotte hajszalpontosan kimertek.

"Te egy ember vagy, nekem is 5 litert fogyaszt a Brava és ehhez körömszakadtáig ragaszkodom. "

Figyi, en csak azt tudom mondani, amit mertem.

Gondolom az nyilvanvalo, hogy nem itt akarok barmilyen hazugsaggal magamat fenyezni. Nem hiszem hogy raszorulnek, es ezt te is tudod.

sb

Kopi3.14 2009.01.27. 22:52:01

Aldo: mindenkinek mást lesz a fogyasztása azonos jármű mellett is, egyrészt a gyártási szórásból adódóan, másrészt az ltérő lakhely, harmadrészt az eltérő vezetési stílus miatt. Állíthatod, hogy neked mennyit eszik a géped, másik tízen másik tízféle értéket, lehet mindannyiótoknak igaza.
Pont a konstrukciók összevethetősége miatt lett bevezetve a szabványos fogyasztásmérési eljárás. Amikor számítógép szimulálja az adott forgalmi helyzetet a motor felé, terheléssel, fordulatszámmal, váltással, mindennel.

Shadowbull 2009.01.27. 22:53:02

@SsPL71: "
De, nem értem minek vitázni amikor verekedni is lehet. :) "

Johettek mind egyszerre, a fele ugyis a levegoben lesz :)

sb

bogreg 2009.01.27. 23:00:17

Már a cikk elején is gyanús volt, hogy baromság a cikkíró által emlegetett "megéri a gyártóknak a nagyobb tömeg, mert az nagyobb kibocsátást engedélyez" elv. A cikkben szereplő kb. hasraütés alapján számított adatoknak semmi köze a valósághoz. Ennyire azért nem hülyék...
Kiszámoltam VALÓS adatok alapján. Persze BMW-vel, ha már úgyis a németekre hegyezzük ki a dolgot.
Típus Tömeg (kg) CO2 (g/km) CO2 hat ΔCO2
BMW 135i 1505 221 136 84,9
BMW X635i 2145 262 165 96,7

BMW 320d 1505 145 136 8,9
BMW 520d 1595 149 140 8,8

Nem tudom mi fog belőle látszani, lényeg, hogy az utolsó szám jelöli a határérték feletti kibocsátást. Ugyanazzal a motorral a "könnyű" 135i 84,9-cel van a rá számított határérték felett, az X6 pedig 96,7-tel.
Tehát a súlycsökkentés továbbra is megéri, a súlynövelés pedig semmiképpen nem teszi könnyebbé az autógyártók számára a kvóta teljesítését. A benzines példában egyértelmű a súlycsökkentés előnye, a dízeleknél nincs különbség, de hangsúlyozom semmiképpen sem éri meg nehezebbre tervezi az autókat. Még mielőtt valaki azzal jönne, hogy az X6-nak nagyobb a légellenállása és az is számít stb. stb. Azzal együtt ez a számítás elég jól megközelíti a valóságot szemben a cikkben szereplő baromsággal. Persze, hogy ez önmagában elég motiváció-e a gyártóknak a súlycsökkentésre azzal lehetne vitatkozni, de azért ennyire nem rossz az irányelv...

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 23:04:27

@Shadowbull: "Johettek mind egyszerre, a fele ugyis a levegoben lesz :)"

Én csak szájkaratés vagyok, a fizikumomból adódóan, futni sem tudok már gyorsan.
Szóval én kihagyom a repülést is.

Fogyasztással kapcsolatban:
Én úgy tudom, hogy az adott típus "legbutább" verzióját mérik, nem csak fékpadon, hanem tesztpályán, ideálishoz közeli körülmények között, no szél, 20-25fok, nem a legszélesebb gumi, sőt olyat is halottam, hogy a külső tükröket behajtják.

Ezt TV-ben láttam. Igaz ez?

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 23:11:57

"legbutább" verzió alatt a felszereltséget értem, tehát egy 120d legalapabb felszereltséggel=fapados verzió.

Shadowbull 2009.01.27. 23:15:00

@SsPL71: Fekpadon mernek, a legkisebb ellenallasu gumival, amivel csak a tipusbizonyitvany szerint lehet, minden elektromos fogyaszto kikapcsolva, klima szintugy. Valtasi pontok kezinel elo vannak irva (ezert kezivaltos nagyautoknak nem kedvezo, mert feleslegesen magas a fordulat) automatak ugy valtanak, ahogy akarnak.

Az NEFZ menetciklus szerint mernek, ami egy erosen mesterseges vezetesi profil (upload.wikimedia.org/wikipedia/de/6/6e/NEDC.jpg) a valosagban senki sem vezet igy, eppen ezert a valos fogyasztasi adatok erosen szornak.

Ugyanezen a menetciklus alapjan kell tudni az autonak az ervenyes EURO emisszios szabvanyt.

Tehat ami ezen kivul esik, az nem szamit...

De a ciklus nem is akar mast, mint egy osszehasonlithato eredmenyt prezentalni, ami minden autora ugyanugy ervenyes.

Remelhetoleg nemsokara lesz egy cikk a temarol a TC-n.

sb

Kopi3.14 2009.01.27. 23:16:03

SsPL71 2009.01.27. 23:04:27

Az a mérés arra vonatkozik, amikor kamuznak, milyen remek a verda fogyasztásilag. Feltesznek egy virsligumit, leragasztanak mindent, amit lehet, stb. Tipikus pléádja, rendezzünk fogyasztásiversenyt újságírók között. Ott bejön, ellenben az ISO előírás pontosan definiálja a gyorsítás mrétékét, a váltási pillanatot, fordulatszámot, terem hőmérsékletét, motor üzemmelegségét, stb.

Shadowbull 2009.01.27. 23:16:39

Az NEFZ termeszetesen csak europaban ervenyes, az USAban (FTP75) es Japanban mas a menetciklus.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 23:21:01

@Shadowbull: "Tehat ami ezen kivul esik, az nem szamit... "

Ezt hogyan kell érteni?
Nem kerül be az átlag számítás sorozatai közé?

SsPL71 (törölt) 2009.01.27. 23:25:02

@Kopi3.14: De a katalógus adatokat valami ilyen kamu adatok alapján állítják ki.

Igaz, manapság tól-ig határt adnak meg.

Shadowbull 2009.01.27. 23:31:58

@SsPL71: "Ezt hogyan kell érteni?"

Ugy hogy a cikluson kivul senkinek semmifele emisszios eloirast sem kell betartani. Tehat ha 25 masodperc alatt gyorsulsz fel 50-re, akkor valoban Euro4es emissziod van, de ha kicsit temposabb vagy, mar senki sem foglalkozik az emisszioval.

Sem a fogyasztassal.

A fekpadon termeszetesen szigoruan a menetprofil szerint mennek.

sb

Shadowbull 2009.01.27. 23:33:50

@SsPL71: "De a katalógus adatokat valami ilyen kamu adatok alapján állítják ki."

A katalogusadat az a fekpadi meres adata, kulso hitelesito intezet altal lemerve es igazolva.

Azt az auto valoban tudja.

Hogy a valosagban mennyi lesz, az meg legfokeppen a labadtol fugg, te peldaul a trubos benyasok szemtelenul sokat kepesek benyakalni cikluson kivul.

sb

Rob-úr 2009.01.27. 23:43:39

Na. Akkor kérem szépen belinkelni azt az a5.hu-s vitás cikket. Most már kíváncsi vagyok. De én úgy vettem észre Saul Hudsonon, hogy nem beszél faszságokat. Sok dolgot tényként tálal, de talán azért, mert van vajmi köze hozzá. Nem lehet, hogy ott Münchenben a BMW-nél összeáll a kép a dolgokról?

Speedman 2009.01.28. 00:12:58

SB.:
"De valojaban tudod mi nem tetszik sok embernek?

Ha a kis sokaig dedelgetett elmeletet, amit nem kis erofeszitesek aran felpakol a netre, porrazuzza valami jottment kocsog.

Es akkor megprobalnak revansot venni, es jon a patkanykodas, szemelyeskedes, IRL-dolgok felhozasa."


Úuu de fején találtad a szöget.

Mellesleg olyan meddő vitának tartom ezt a Co2 vitát. Amíg Európa erőlködik(persze jó, hogy valaki akar tenni a felmelegedés , környezetszennyezés ellen), hogy valahogy csökkentse a Co2-t, meg a sok károsanyagkibocsátást, addig a világ többi része szarik bele.

Adrian Mole 2009.01.28. 00:42:53

Szeretnék gratulálni a cikk szerzőjének. Ezért szeressem a TC-t. Ez olyan, mint a punk-tévés-autósmagazin, csak tényfeltárásban. Köszi!

Kopi3.14 2009.01.28. 01:00:11

Rob-úr:
gugli nem volt a barátom, pár találatot azért kerített, megrpóbálom kimazsolázni azokat, amelyek esélyesek:

www.a5.hu/fastcgi-bin/hozzaszolas.cgi?cikkID=23848&nolimit=1

ebben talán már van valami:
www.a5.hu/fastcgi-bin/hozzaszolas.cgi?cikkID=25645&nolimit=1

www.a5.hu/fastcgi-bin/hozzaszolas.cgi?cikkID=28054&nolimit=1

www.a5.hu/cikkek/52/30663.shtml

Kb ezkeet találtam, bár egy részkből a fő kabaréelemet kivágták valami oknál fogva, még írmagja sem maradt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.28. 02:08:07

@Shadowbull: Talán ebben otthon vagyok és nem olyan nagy, ahogy azt TI, kívülállók gondoljátok. Sőt, egyre kevésbé éri meg, egy Suzuki gyári munkás többet keres adott esetben. Tapasztalat sajnos...

kalman51 2009.01.28. 02:55:48

szarás közben (a megyei napilap éves előfizetéséhez bónuszban kapott) auto bild-eket olvasgatom. tényleg szépek az új autók, de már most is dög nehezek és ráadásul nem fogyasztanak sokkal kevesebbet, mint a 92-es évjáratú, 1120 kg-os, üzembiztos vectrám. ergo, a gyártók nem inspirálnak, hogy a 200ezer forintos értékű autómat lecseréljem egy 6 milliósra. autóvásárlás helyett inkább útszéli hookerekre, italra és utazásra költöm a pénzemet.

augustiener 2009.01.28. 04:00:55

Ez az egész környezetvédelmi buziság egyetlen dologról szól, arról, hogy az emberek zsebéből még több adót szedjenek ki.

Ciri 2009.01.28. 05:46:52

"Aldo Moro
Megint: te nem tudod a hátteret, addig ne itélj. Én nem kezdtem el mondani neki, hogy mondjuk kicsi a pöcse, azért ilyen agressziv. Akkor ne vegye már a bátorságot, hogy leszól engem."

Miért? Te ki a tököm vagy? Milyen bátorságról beszélsz egy blogon Nagyságos Úr?
Faszparasztkám, a személyeskedés helyett inkább tanulnál tőle te szerencsétlen.

Téged azért "ismernek" itt nagyon kevesen, mert a szarodról írtál ötezer sort a népítéletben -tipikus kocsmadumával-, őt meg talán azért, mert többet tud az autókról, mint amennyit te valaha is meg fogsz ismerni a témával kapcsolatban egész életedben.

Nem vagyok senki fogadott prókátora (seggnyalója), de ne a kis redva paraszt személyeskedjen már csak egyedül, hanem akár én is...:)

Aldo Moro 2009.01.28. 08:08:40

A mérés úgy zajlik, ahogy bullcsi irta, azt kifelejtette, hogy nem a ténylegesen elfogyasztott üzemanyagot mérik. Tőle most látom először leirva ezt. Élethű a modellezés, ugye? Na, erről beszéltem. Ciri: köszönöm kommented, még jó, hogy kérdeztelek, illetve én is igy nyilvánultam meg irányodban. Pusztán arról beszéltem, hogy senkinek nincs joga addig leköcsögölni, amig én nem tettem. Ez jelen kommented alapján rád is vonatkozik.

Aldo Moro 2009.01.28. 08:12:17

Ha nem tűnt volna fel, nekem az a problémám, hogy magas lóról beszél, leoszt mindenkit és olyan dolgokat is biztonsággal állit, amit nem tud. Pl. ugye, hogy nem mérnek ténylegese fogyasztást. Valami olyasmit mondott ezzel kapcsolatban bullcsi, hogy kizárt dolog, hogy igy legyen stb. Aztán utánanézett és beigazolódott, hogy nincs igaza. El is ismerte. De akkor honnan tudjam, hogy a többi dologban igaza van? Ugyanolyan bizonyossággal állitja azt is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.28. 08:24:25

Erről is csak az jut eszembe hogy a jó kurva anyját az összes létező politikusnak. Gondolkodnak ezek?

Ciri 2009.01.28. 08:35:18

"Pusztán arról beszéltem, hogy senkinek nincs joga addig leköcsögölni, amig én nem tettem. Ez jelen kommented alapján rád is vonatkozik."

Na látod, ebben egyet értünk!

Bár egy blogon -szerintem- "joga" mindenkinek van mindenhez. Erről szól. Az a tény, hogy fél óra után javarészt személyeskedésbe csap át a vita, az már téged/engem/minket minősít. Az viszont egyenes gusztustalan, hogy sok lúd disznót győz alapon 2-3 kommentelő elküld valakit a rákba, pusztán azért, mert véletlenül jobban tud dolgokat.Aki azon agyal,hogy a stílusa milyen valakinek, annak javaslom olvassa vissza a saját hozzászólásait.
Magas ló? Nem kell rá felülni!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.28. 08:35:51

a szigetelés meg szelektív gyűjtés már jobb kérdések... a legfontosabb viszont, hogy veszel-e? mert szinte minden, amit veszel (az autóacél is) kínából jön. na ott a nagy baj. de nem látjuk, uttyogy nincs. éljen az apokalipticizmus.

Aldo Moro 2009.01.28. 09:34:02

Ciri: köszönöm, hogy normális hangnemben is tudsz kommunikálni. Tényleg. Köszi!

Moodshooter (törölt) 2009.01.28. 09:50:10

@Shadowbull:
Hát persze, hogy te is Co2-t lélegzel ki, de gondolom neked sem lenne kellemes, ha csak fél percenként vennél levegőt. Az autónak meg szerintem mind1. De kérdezd meg tőle, hátha más a véleménye. :)

Kopi3.14 2009.01.28. 09:55:15

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.01.28. 02:08:07

Ha ez pl a kocsmaros soron levo haszonkulcsara vonatkozik, akkor a fenti pelda mutatja, meg mindig nagyobb a haszonkulcs a termeken, mint a gyartonak a gepjarmuvon. Es ez fuggetlen attol, hogy a munkasnak mennyi a bere, az ugyanis valamilyen szinten beleepul az arba.

Speedman 2009.01.28. 09:57:29

AM:
"Pusztán arról beszéltem, hogy senkinek nincs joga addig leköcsögölni, amig én nem tettem."
Ezzel nem értek egyet nyelvtanilag, mert ezzel azt mondod, hogy amig te el nem kezdesz k*gölni, addig más el nem kezdheti, csakis utánad. De mi van ha másnak durran el az agya hamarabb?...
Főleg olyankor (és most nem rád célozva), amikor egetverő baromságokat állítanak.

Speedman 2009.01.28. 10:00:53

Lapa:
"amit veszel (az autóacél is) kínából jön"

Remélem ezt csak viccnek szántad.

Sörkálmán 2009.01.28. 10:24:18

Szerintem meg 2 szempont alapján kéne limitálni.
1. Egyrészt maximálni a különböző káros anyagok kibocsátását az elfogyasztott üzemanyag mennyiségéhez viszonyítva. Ezzel az üzemelés tisztaságát limitálnánk általánosan.
2. Másrészt utastér+csomagtér térfogata alapján limitálni a fogyasztást.
Ezek után minden gyártónak az lenne az érdeke, hogy minél kisebb és könnyebb autókat gyártsanak.
Szükséges anyagot nem lehetne kispórolni, mert az a töréstesztek rovására menne.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.28. 10:51:01

@Devla: 2. Te melyik családtagodat ültetnéd be egy papírkönnyü autóba? Az anyósodat?
Felszereltség se legyen benne, mert súlynövelö tényezö? Irány a kökorszak?

A kis autóból pedig kettö kell, ha három gyerekkel utazol?

Maci_GSXR1000 2009.01.28. 11:55:13

@megszaLott: egyébként a nagyköbcentis benzinesek jelentősen csökkentik a szálló por mennyiségét a levegőben...

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 12:22:56

@Shadowbull: Az FTP75 viszont reálisabb, mert több benne a gyorsítási ciklus.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 12:28:34

@Shadowbull: Inkább nézz le a FIZ kantinba, szarvashús van gombóccal, annak több az értelme, mint itt néhány tanulatlan, ostoba, magát szakértônek képzelô tahóval vitatkozni, akik még a büdös életben nem láttak autógyárat belülrôl.

rato 2009.01.28. 12:30:08

Udv mindenkinek!!Uj vagyok a forumon,de szeretnek elmondani valamit.Hallottmar valaki Daniel Dingel-rol?!A tiszta vizuzemu autozas egyik megvalositoja,egy szakadt toyotat alakitott at es hasznalja minden nap!!!Vizet tankol,es hYdrogennelmegy!!NEM KELL BONYOLULT TECHNIKA,MEG NAGYNYOMASU VESZELYES HYDROGENTARTALY!!EGYSZERU VIZ ES ELEKTROLIZIS ES MENET KOZBEN CSAK A SZUKSEGES MENNYISEGU HYDROGEN ALLITODIK ELO AMIT A MOTOR ELEGET!!SZOVAL MAR REGEN VAN MEGOLDAS A KAROSANYAG KIBOCSATASRA!!!!MAR 1973BAN IS MEGVOLT A MEGOLDAS,MIUTAN ELOALT VELE A FELTALALLO,"KIESETT"EGY SZALLDA ABLAKABOL.ROHADT EZ A VILAG,NEMSOKARA ELPUSZTULUNK A SMOGBAN,DE MEG MINDIG A HASZON ES A PENZ AZ IRANYADO.IRJATOK BE A YOUTUBE ON:HHO,VAGY WATER4GAS,VAGY CAR DRIVE ON WATER..HA VALAKI TUDNA SEGITENI ABBAN,HOGY MIKEPPEN TUDNEK LEVELET IRNI A TOTALCARNAK,AZ LEGYSZIVES ARULJA EL NEKEM!!KOSZI MINDENKINEK

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 12:35:54

@SsPL71: Ti akkor is baromságot fogtok beszélni, ha SB leszáll a magas lóról, és térden csúszik elôttetek. Szóval mégis mi a tökömet akarsz ezzel, a terelésen kívül?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 12:40:15

@rato: Húzzál el innen a baromságaiddal meg az összeesküvéselméleteiddel a vízüzemû autókról, légyszíves. Inkább arra koncentrálj, hogy ennyi ésszel ne buktassanak meg fizikából.

Rob-úr 2009.01.28. 13:04:38

SB, táp van, nyomás a kantinba, szólt a kolléga. Elkészültek a Klößék.

Rob-úr 2009.01.28. 13:06:21

Ott Münchenben nem hasít valaki szíjat a hátatokból, amiért egész nap lébecoltok Arbeit helyett? Egész nap csak a fórumozgatás megy, így hogy készül el megfelelő mennyiégű 5er?

Rob-úr 2009.01.28. 13:08:54

Milyen a flamó a fritz Kantinban?

Aldo Moro 2009.01.28. 13:13:55

Speedman: kiforgattad a szavaimat. Akkor máshogy mondom: ha én nem beszélek vele úgy, ő se tegye. Te elkezdenél anyázni minden előzetes jel nélkül? Én sem. Személyemet piszkosul zavarja már az olyan szintű beszólás is, mint amit megengedett magának. Lehet érzékeny vagyok, de ez van. Persze mindenkinek van egy stilusa, de könyörgöm: emberek lennénk.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.28. 13:37:08

@Speedman 2009.01.28. 10:00:53

ahogy én tudom nagyon sok minden kínából jön. feltételezem az acél nagyrésze is, tekintve, hogy nagységrendileg a világtermelés felét képviseli.

gugli első: www.fntudosito.hu/riport/2252

ugye most azért olyanokról is beszélünk, hogy ezer autós műanyagkütyü előállító acél szerszám meg anblokk az egész (nem csak autó) ipar.

áttételesen az ottani szennyező módon előállított termékekből épül fel az egész életünk, még akkor is ha a roncsokat helyben olvasztják be.

megint 2009.01.28. 13:47:07

Nincs rászorulva sb, hogy védjék,de ezt még mindig nem értem, megnézted te egyáltalán , hogy ki kezdett el előbb személyeskedni(ott van a neved mellett az időpont), és elküldeni a rákba valakit? Te küldted el először, és buziztad le, utána írt ő, tehát akkor szerinted ki kezdett el tahó módon írni? Utána meg te vagy kiakadva azon, hogy beszélnek veled.

Kopi3.14 2009.01.28. 14:04:31

@Rob-úr: nemeteknel mostanaban gyakori a Kurzarbeit. Meg nem a mernokon mulik a gyartot mennyiseg. :)

Tornado86 2009.01.28. 14:12:27

Total az jon le, hogy a nemetek vedik onmagukat: naluk nem olyan nehez a parkolas mint 1-2 nagy varosban. Ugyanakkor ne felejtsuk el, hogy pl. Kolozsvar vagy Bukarest is az EU resze, marpedig errefele gyakran elony a 3,5 - 4m-es hosszusagu verda.

guszti25 2009.01.28. 14:27:54

Hát, érdemes visszaolvasni a "fórumot" miről szól? Mindenki a saját portáját tegye rendbe! Ez nem egészséges vita.
Gyerekek így néz ki a parlament emberanyaga is, nem csodálkozom az ország helyzetén!

DemoJoe 2009.01.28. 14:35:40

@Kopie3. 14: pl: Toyota 15 évet áldozott a hibrid technológiára. Látjuk az eredményét kb.: 15 év verseny előny! Na ez innováció. Emlékezz hogy a 90-s évek végén mindenki csiálta a maga megoldását Hibrid/özemanyag cellás Zafira, A merci, Hidrogénes 7 bömbi. Mi valósult meg ebből amivel most találkozhatsz az utakon??? Igen az S merci kap egy hibridet idén. Széles népréteg a vásárló köre...

@Shadowbull: Egyetértek veled DE az hogy lassú meg hogy milyen irányú az nem ugyan az.

Istenigazán ezen a páros páratlan rendszámos dolgon csesztem fel magam! Megnéztem hogy egy EUR5 diesel meg egy EUR5 benizinesre mik az elvárások. Összefoglalva: A mostani EUR4-s benizinesem csak fényévekkel jobb megoldás mint egy EUR5 diesel ami persze mindíg közlekedhet!!!!!!!!


Tudatlan vagyok: Forgalmaz valaki most EUR5-s benzines modellt??????

Kopi3.14 2009.01.28. 14:57:07

DemoJoe 2009.01.28. 14:35:40

15 ev versenyelony? Max a piacon jelenletben, technologiat tekintve ki van csukva. De ezt mar alaposan kitargyaltuk masik topikokban, nicns kedvem az egeszet bemasolni, menj at pl Obamahoz, olvasd vegig mi a szitu.
Egyebkent a hibrid jelen korulmenyek kozott es alkalmazasi modok eseten korulbelul a foldmuvesek szeme nagyszamu foton juttatasa mintapeldaja. Kiveve, ha valakinek kizarolag varoson beluli kozlekedesre kell auto, de arra ott a tomegkozlekedes, illetve a sok kisauto, kis motorral, alacsonyabb fogyasztassal.

HAWOCK 2009.01.28. 15:16:55

„Ha viszont a jószándékú autógyár inkább kicserél 300 kg acélt 100 kg alumíniumra”

Az ilyen és hasonló „apróságok” olyan mértékben megváltoztathatják egy autó profitképességét, hogy esetleg nem is lenne érdemes gyártani.

Kopi3.14 2009.01.28. 15:38:38

Jo, hogy elojott:
„Ha viszont a jószándékú autógyár inkább kicserél 300 kg acélt 100 kg alumíniumra”

Ahol szukseg van n kg acelra, oda nem lesz eleg 1/3 kg aluminium, tobb kell. Sokat nem tudnak az aluval sporolni. Bar ehhez ismerni kene kicsit a ket anyag szilardsagi tulajdonsagait.

Ciri 2009.01.28. 16:13:13

Demo Joe:
„Toyota 15 évet áldozott a hibrid technológiára. Látjuk az eredményét kb.: 15 év verseny előny! Na ez innováció.”

Ja, az hát ! A Prius asszem 1999 óta van gyártásban, a Toyota évente nagyságrendileg 9-10 millió autót gyárt világszerte, amivel szemben a Priusból tíz év alatt eladtak 1 milliót. (Nagyrészét az USA-ban.) Tehát az innováció valós értéke erősen megkérdőjelezhető, annak tükrében meg végképp, hogy például a főnököm RX-e autópályatempónál 11 liter alatt nem igazán tud kijönni, illetve a Priusa sem igazán fogyasztott városban kevesebbet egy átlagos 1,3-1,5-ös motor alatt…

Szóval ezt sikerült 10-15 év alatt elérnie a hibriddel a Toyotának….

Shadowbull 2009.01.28. 17:40:01

@Hrzrasn: Hat errol lemaradtam :)

Ma amugy is csak ket szendvicset nyomtam az automatabol.

A FIZbe egyebkent se jarunk, hanem a 4Zylinderbe.

sb

Shadowbull 2009.01.28. 19:10:47

@Rob-úr: Tudod, egy portas raer ilyesmire, kulonosen egy koser vagohidon.

sb

Shadowbull 2009.01.28. 19:14:08

@Hrzrasn: Attol fugg. Szinte egyaltalan nincs benne piroslampa, meg egy helyben allas.

sb

Shadowbull 2009.01.28. 19:15:15

@Hrzrasn: Mondja ezt az, aki szarvashust evett szendvics helyett :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 19:22:49

@Rob-úr: Meg fogsz lepôdni, de sohasem olvasom a Totalcart, vagy fórumozok a munkahelyi gépemrôl. Annyi erôvel a névjegykártyámat is idetehetném.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 19:25:09

@Shadowbull: Jó is az. Egy kiadós, nyugalomban elköltött zaba a legjobb idegnyugtató a világon. A sok hülye meg szívja a cigit.

Shadowbull 2009.01.28. 20:12:08

@Hrzrasn: Nem vagyok az az idegeskedo tipus.

A vagohid amugy is a nyugalom szigete :)

Apropo: mi a tokom az a CAS3?

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 20:19:06

@Shadowbull: Car Access System, 3-ik generáció. Ô kezeli a kulcsok profiljait, indításgátlóként funkcionál, és a Fahrzeugauftrag is ott van letárolva.

Miért?

Tron65 2009.01.28. 20:20:58

Tessék már nekem elárulni valamit:
vegyipari fősulira jártam, de ott nekem végig azt tanították, hogy az a CO2, ami a kipufogón kijön az bizony a benzinből lesz. Vagy másból is állít elő CO2-t egy autó?
Különben mi másért adnák meg KÜLÖN a benzinfogyasztást és a CO2 kibocsájtást a gyártók? Az EU norma miatt? Akkor mért nincs odaírva a kocsi súlya is?
Én pl 92 kiló vagyok. Az sok vagy kevés? A magasságomat persze nem árulom el.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 20:52:57

@Tron65: Mert nem minden autóban ugyanaz a motor van. De ha nem pontos érték kell, csak sacc/kb, akkor a következô értékekkel számolhatsz:

1l benzin -> 2,33 kg CO2
1l gázolaj -> 2,64 kg CO2
1kg CNG -> 2,75 kg CO2
1l LPG -> 1,74 kg CO2

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.28. 21:07:58

De olyan hülyék ezek komolyan... miért nem a hülye CO2 határokat változtatják meg annak a függvényében, h a súlycsökkenés mennyire kicsivel képes csak visszavenni a CO2 szinten? És akkor a németek is befognák a szájukat. Nem értem. Miért kell egy mesterségesen létrehozott barom skálához igazodni? hozzanak létre egy újat. Vszínű az van rosszul meghatározva.

Speedman 2009.01.28. 21:13:54

lapa:
"ahogy én tudom nagyon sok minden kínából jön. feltételezem az acél nagyrésze is, tekintve, hogy nagységrendileg a világtermelés felét képviseli."

Csak azt felejted el, hogy ezt a hatalmas mennyíséget a hazai piac feléli. Ott tartanak, hogy az acélipar nem bírja kielégíteni a belföldi keresletet. Hihetetlen mértékben fejlődik a gazdasága. Húsz éven belül magasan Kína lesz a világ vezető gazdasági hatalma(ha így fejlődik).
Itt van néhány friss adat az acélgyártásról:
Kína:510 millió tonna
Japán:118millió tonna
Egyesült Államok:91 millió tonna
Oroszország:68 millió tonna
Európa:142 millió tonna

És itt vissza lehet kanyarodni a környezetszennyezéshez. Ehhez a hatalmas mennnyiségű acél előállításához sok szénre van szüksége Kínának. És milyen környezetvédelmi előírások vannak az acéliparra és a többi szénnel, olajjal működő üzemekre? Megmondom. Semmi. Ugyan ez a helyzet Indiával. Itt vannak az igazi környezetszennyezők.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 21:17:00

@Speedman: Hozzátenném a listához Indonéziát. Álmodni nem mersz róla, milyen vegyi anyagokat eregetnek az ottani félvezetôgyártók a folyókba.

Shadowbull 2009.01.28. 21:40:36

@Hrzrasn: Ma volt rola szo, egy eleg komplex temaban belekopott a levesunkbe :)

De nekem ugye ez tok idegen, csak az tunt fel, hogy mindenki szivja a fogat, meg mindenfele nagyosszegu valtoztatasi koltsegeket emlegetnek.

Valami olyasmi volt, hogy figyeli a feklampa kapcsolojat, es ha nem nyomja a dogozo a fekpedalt, akkor o nem engedi inditani a motort, AT kivitelben persze.

Namost az nekunk jelen pillanatban nagyon nem jo :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.28. 21:45:22

@Shadowbull: Manuálisnál meg a kuplungot kell nyomni. Amúgy a féklámpának nincs kapcsolója, de a fékpedálnak van szenzora ;)

Shadowbull 2009.01.28. 21:47:39

Jovanna, olajostalpu gepeszek nem ertenek az ilyen finom uri dolgokhoz, amiben nem fogaskerekek vannak, hanem villany :)

ab

Tomcy 2009.01.29. 08:46:27

Sok hű hó semmiért!
Vegyék be a bránert tüdőig ezek a köcsögök!
És rohadjon meg a vw-en a sok retek autójával együtt amit csak a rengeteg barom vesz meg!
Remélem még jó sokáig hideg lesz náluk had szopják a faszt a szar 1.0-1.4-es motoros retkekkel!

Kopi3.14 2009.01.29. 09:45:01

Tomcy 2009.01.29. 08:46:27

Latom tokeletesen ismered a VAG termekkinalatat, es eladasi adatait. Es gondolom tudod is miert barom a sok nemet, mert VW-t tol a segge ala.

Aldo Moro 2009.01.29. 12:14:12

megint: látod, mondom, hogy nem vagy képben. Egy másik fórumon kezdte el a kocsmás szöveget, itt folytatta. Arra irtam, hogy németbuzi stb. Tehát ki kezdte? :-)

Kopi3.14 2009.01.29. 14:07:05

Aldo: es neked azonnal serteskent kellett a kocsmat felfogni? Irjon konyvesboltrol, mint alternativarol? Semmit nem modnott arrol, hogy alkoholista lennel, vagy barmi rosszat kovetnel el.Szerintem ez teljesen folosleges duhroham votl reszedrol.

Sörkálmán 2009.01.29. 18:53:10

Nem lehetne a magánbeszélgetéseket egy másik csatornán folytatni? Engem a releváns hozzászólások érdekelnének akkor is, ha nem mai a cikk.

Rob-úr 2009.01.29. 21:25:20

az releváns, hogy: á devlá rágjá ki a májadat?

Kopi3.14 2009.01.30. 02:06:22

Devla, azokat olvasd vissza, a többi topikban is, volt tőlünk abból is elég. :)
süti beállítások módosítása