...akkor én most magukat feljelentem...

  2009. január 22. - ommm Címkék: prison break with a shooting brake from photo break to

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

… mondta teljes nyugalommal és kicsit sajnálkozón az egyenruhás hölgy. Talán még az angyalföldi vasútállomás lepukkadt és kies rakodóvágányai is elpirultak egy kicsit ekkora szigor hallatán.

- Tessék csak, nyugodtan. - válaszoltuk neki Árpáddal szinte egyszerre.

A sztori nem bonyolult, pedig akár az is lehetne. A lényeg, hogy a fehér 330 xD fotózása nem volt egyszerű (később kifejtem), így a visszaadás napjára maradt a munka java. Akkor még nem tudtam, de ilyen helyzetekre is fel vagyunk készülve, hiszen a szerkesztőségtől nem messze van az ominózus vasútállomás, a rakodó, a maga szocreál pusztulatával. Nagyon jó helyszín, jóformán mindenki fotózott már ott, többször is, gond nélkül.

Az utcáról lehet behajtani egy kátyús betonúton, apró műhelyek és garázsok bújnak össze a soron végig, egy autóbontó, csatakos, nagy testű kutyák, sár és szemét mindenfelé. Nem utasforgalmi terület (ez állítólag jogilag fontos), nincs behajtani tilos tábla sehol, fotózni tilos felirat egy szál sem, semmi nem figyelmeztet arra, hogy ez magánterület. Ha nem lenne ott a beton rakodórámpa, nem is sejtenénk a MÁV fennhatóságot. És, kezet a szívre, kiben moccanna meg a lelkiismeret, ha szétnéz ezen a Trenchtown-díszleten?

Még örültünk is, mikor láttuk, hogy bent áll két vagon, az egyik tartályos, a másikra meg rákötve egy nagy izé, valamiféle áramfejlesztő, generátor. A lényeg, hogy zöld volt és nagy, tele csővel, bordákkal és tekerentyűkkel, tökéletes hátteret szolgáltatva ezzel az alpinweiß kombinak. 

Nekiláttunk, állandó jellegű tettestársam instruált, én mozgattam az autót, forogtam-tekeregtem. Aki könnyed lébecolásra és pöcsvakarásra gondolt, az nagyon gyorsan feledje el. Olyan messze van a valóságtól, mint Pákó a nyelvtankönyvtől. Először is tél van és hideg, víz és jég, sár mindenütt, az autónak illene tisztának lennie, amennyire csak lehet, ráadásul a fotósok borzasztó alapos emberek, Árpád különösképpen, igyekszik a maximumot kihozni a dologból, rendre a különböző fókusztávolságokkal és beállítások csínjával bombáz, vagy simán csak furcsa rövidítéseket vág felém, mint DX80, MZ 5/20 ilyesmi. Egy-egy ilyen alkalom akár órákig is eltarthat, és akkor még nem említettem, hogy mi van, ha elered az eső, ha alkonyodni kezd...
Vagy ha feljelentenek miatta...
 


Ez már nem az a helyszín, ekkorra már diszidáltunk és idejöttünk, szokni a falat és a szögesdrótot

Már éppen a végén voltunk, csontig fagyva, a fahrtok (mozgás közbeni felvétel) és a belső képek lettek volna csupán hátra, mikor a vagonok túloldaláról felbukkant az egyenruhás hölgy és megkérdezte, tudunk-e róla, hogy itt szigorúan tilos fotózni, mivel ez a MÁV területe. Nem, nem tudtuk, hiszen semmi nem utal rá, behajtani szabad, nincs itt semmi csak a feltépett beton és ez a két vagon.
- De én láttam, hogy maguk a vagonokat fényképezik, azt pedig nem szabad. Nem szabad fényképezni az árut.
Illedelmesen felhívtuk figyelmét a majd' ötméteres hófehér kombira, mi azt fotóztuk, a vagon és a nagy zöld izé csak a háttér.
- Tessék, nézze csak, itt vannak a képek. - mutatja Árpád a Nikon kicsi kijelzőjét. - Nincs ezeken rajta egészben semmi a háttérből, csak a részletei.
Nézi, nézi a lassan léptetett fotókat, és hirtelen...
- Nem, ez például nem lehet, látszik a vagon száma (4 karakter a rengetegből), ezt nem szabad, ezt ki kell törölni.
Itt szívunk már másfél órája, lekéstük az ebédet, a szerkben vár a mai munka, ráadásul már második napja kínlódunk ezekkel a képekkel. Nem. Soha. Itt egy gombnyomásra feszülnek egymásnak az elvek, a kiizzadt, megfagyott munka, Azt már nem!
- Ne haragudjon, de nem fogjuk kitörölni.
- Akkor feljelentem magukat.
- Nézze hölgyem, itt dolgozunk a sarkon, a Totalcartól vagyunk, nem először járunk itt, soha semmi gond nem volt ezzel a helyszínnel.

- Ez engem nem hat meg, ha azonnal nem törlik ki a képeket, akkor kötelességem magukat feljelenteni.
Végső aduként tartogattuk Tomot, az utómunka Master Blasterét, a klaviatúra Dave Brubeck-ét, most kijátszottuk.
- Ha mindenáron azt szeretné, hogy az a pár szám tűnjön el onnan, akkor megígérhetjük önnek, hogy az utómunka során kollégánk eltünteti őket, nem lesznek ott.
És itt jött elő a magyar rögvalóság. Az egész társadalom mélyen és messze visszanyúló kórja két rövid mondatban.
- Miért hinnék maguknak? Nem ismerem önöket.
- Mi sem magát, mégis elhisszük, hogy vasutas.
- De értsék meg...
- Ez esetben nincs mit tenni, így jártunk...
- Értsék meg. Csupán a munkámat végzem, kötelességem...de ha kitörlik...

- Persze, nincs is semmi baj, nem töröljük ki őket, tessék csak. - majd félreálltunk, hogy telefonjával fotót készíthessen a rendszámról
- Akkor most befejezhetjük a fotózást? Kétszer ugyanazért tán csak nem...
- Nem, hagyják el a területet

Nem vitatkoztunk, minek? Ez az állását féltő asszony nem tehet semmiről. Biztos volt ott valaki a téglaépület ablakában (vagy egy klimatizált irodában valahol), aki miatt átbukdácsolt a síneken, ki a hidegbe, hogy minket elzavarjon. Beültünk az autóba és elmentünk a következő két helyszínre, elkészíteni a többi képet. Közben persze csókoltattuk a főnököt, a kedves nénikéjét, annak térdkalácsát, és a kárhozatról beszélgettünk, ami most már elkerülhetetlen. Elterveztük a börtönéveket, lassan kezdünk bespájzolni cigarettából, kávéból és persze ellátjuk magunkat gyerekcsináló sapkákkal is. Mert hiába nem szeretnénk, sok lúd disznót győz, a vég elkerülhetetlen.

Ha pár hét múlva eltűnnék a blogról és hirtelen a Totalbike-írásokban sem látják baowah szignóját, akkor tudják, hol vagyunk, kávét, könyvet hozzanak.
Csak tudnánk, mi lehetett abban a nagy zöld trafó-generátor-akármiben? Albán porcukor? Sok kis varrógépkezelő? Egy kis jóindulat?
Legközelebb megnézzük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5894744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:44:34

@Andix: A sportkombit azoknak találták ki, akiknek anyu kiadta az ukázt, hogy márpedig kombi kell a kölkök miatt (anélkül haza ne gyere), akkor apu azért belecsempészhessen egy sorhatost meg egy M futómûvet a Fahrzeugauftragba ;)

(Bevallom, én is így tennék. Nyilván.)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:47:02

@Shadowbull: "Mondjuk egy hatosba elore is eleg nagy mutatvany bemaszni, plane ha parkolnak mellette."

Le kell engedni az ablakot beszállás elôtt ;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 14:47:40

@Csubakka Junior: Így bizony, jöhetne már egy RS6 Avant / M5 Touring / E63 AMG T összehasonlító teszt.

ommm 2009.01.22. 14:50:13

@corres78:

De te minden bizonnyal teljesen tisztában vagy azzal, hogy ki, hol és mennyit dolgozott valaha.
Mi hirtelen teleportálódtunk ide, 30 évesen a Totalcarba.
Lol.

Shadowbull 2009.01.22. 14:51:17

En vezettem az RS6-ot, meg az M5-ot is, bar az limo volt.

Az M5 jobb, de gondolom ezen tolem nem lepodik meg senki :)

sb

subtotal 2009.01.22. 14:51:22

@Hrzrasn: se gyerek, se anyu (csak barátnő van), csak a kombi :)
Biztos én vagyok a kivétel, komolyan.

Ha csak 1-et tarthat az ember, akkor kombi. Persze a második már egy kupé vagy kabrió lesz. Remélem hamarosan. És benzines lesz.

akira2 2009.01.22. 14:52:39

@subtotal:

Jobban szeretem a sportos limuzin, és a sportos kombi kifejezéseket... :)

De a sportkupé már szerintem elfogadható, a sportos kupé már döcög... :)

De elég a kupé is, hiszen minden kupé sportos..

Na, majd kíváncsi leszek a kupékombira...:)

Az X6-osról, mint SUVkupéról már ne is beszéljünk, de nekem semelyik SUV sem tetszik, teljesen felesleges kategóriának tartom a mindennapokhoz, még akkor is, ha a BMW találta is föl ezt a kategóriát...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 14:54:08

akira2 2009.01.22. 14:33:19

Vettem a poént :-) (Korábban voltak tapasztalataim, de vagy elhomályosultak, vagy egyszerűen jobbak, amik vannak most.)


"Lehet, egyszer Neked is ki kellene próbálnod néhány hétre egy-két BMW-t...?"

A W12-nek nincs alternatívája a 7esben jelenleg. Ahhoz pedig túl sokat sóvárogtam utána, mire megengedtem magamnak, hogy belőle "kevesebbre" váltsak. Remélem ezt megérted.

Ugyanúgy az R8nak sincs BMW-s kétüléses komoly SPORTKOCSI megfelelője a BMW-ben tudomásom szerint.

A többi BMW nekem meg kicsi, nem férek el bennük normálisan, vagy nem tetszenek már alapból. Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)

Teljesen elégedett vagyok azzal, ami van, több nekem nem kell most jó ideig.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:55:44

@subtotal: Tetszhet valakinek nyilván a kombi is, mondjuk én ezt sose értettem (pláne ha hátul úgyse ül senki soha). Egy jó kupénál alapból dönthetôek a hátsó ülések. Én az enyémbe kizárólag a csomagtartón keresztül pakolok, ülés le, aztán szórom bele a cuccot. Olyan, mint egy kisteherautó :)

Rocko- 2009.01.22. 14:56:57

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:14:12
"A fotózásos írásért viszont kár volt: kár nyilvánosság előtt pattogni, ha nincs igazatok... Attól, hogy az én telkem bejáratán sincs behajtani tilos tábla, és senki nem szólt még eddig érte, attól még az magánterület."
"nincs behajtani tilos tábla sehol, fotózni tilos felirat egy szál sem, semmi nem figyelmeztet arra, hogy ez magánterület."
akkor honnan kéne tudni ezt? :)

akira2 2009.01.22. 14:57:12

@Shadowbull:
De könyörgöm, kia akarna hátul ülni bármilyen autóban közülünk? Pláne egy kupéban?

Nem is emlékszem, mikor ültem hátul utoljára autóban... :)

De igen, a múltkor a feleségem vezetett, én meg játékból hátra ültem a lányom mellé pár percre... :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:57:48

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"A többi BMW nekem meg kicsi, nem férek el bennük normálisan"

Fogyni kéne :)

"Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)"

Akkor meg a fasznak okoskodsz, hogy milyennek kéne lennie a BMWknek szerinted :)

(Én sem írom elô, hogy szerintem mit kéne gyártania az Audinak.)

Shadowbull 2009.01.22. 15:00:13

@malenykij polgar: Hosszu. Ha erdekel, este leirom.

sb

Shadowbull 2009.01.22. 15:02:14

a kombi temahoz annyit, hogy az E91 az nekunk csomagterugyileg meg kicsi is volt. A beltere amugy ok.

Mi a Mondeo Kombit is ugy megpakoljuk, hogy meg a lanyom mellett az ules is tele van rakva kacatokkal :)

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:03:05

Rocko- 2009.01.22. 14:56:57

Mondjuk raktárakkal övezett sísekről nekem egyből eszembe jut, hogy vasúton vagyok. Sínjei meg általában a vasúttársaságnak szokott lenni, a vasút meg Magyarországon céges formában működik, így a tulajdonában álló pályaudvar magánterület. Vagy nem?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 15:03:45

@Shadowbull: Hova jártok ennyi cuccal? Búcsúba? :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:06:22

Hrzrasn 2009.01.22. 14:57:48

A fogyás jogos... :-)


"Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)"

Akkor meg a fasznak okoskodsz, hogy milyennek kéne lennie a BMWknek szerinted :)"

Irónia a szavakban, érted... érted? :-)

akira2 2009.01.22. 15:07:31

@Hrzrasn:

Vendégmunkások... :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 15:09:23

@Shadowbull:
Szubjektív vélemény érdekelt volna, majdnem objektívet olvastam már asszem az ams-ban. A TC hármas powerkombi tesztje is úgy lenne érdekes, ha három szerkesztö tesztelné a gépeket, a márkapreferenciák ismeretében.

subtotal 2009.01.22. 15:09:38

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: nem propeller, bajor zászló, megmonták mán'!!! :DD

Shadowbull 2009.01.22. 15:11:39

@Hrzrasn: Most gondold el, par eve meg vittuk a babakocsit, az etetoszeket, a potagyat....

Ma mar ezeket nem kell, megis allandoan tele az auto :)

Ritkan jarunk haza, es akkor egyreszt sok idore, masreszt visszafele altalaban tobb cuccunk van mint odafele :)

Amugy mar mondtam az asszonynak, hogy ez nalunk valami idegi kenyszer lehet, hogy mindig annyit pakolunk, ami befer. Mert csinaltuk ezt A4-gyel, E90-nel, E91-gyel, most meg a Mondeoval :)

Ettol nagyobb autot meg mar nem igazan birok venni :)

sb

akira2 2009.01.22. 15:13:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Audiban W12-es moror van?

Azt hittem, az csak a Paetonban és a Bentleyben van, az A8-asban sima V12-es motor van...

Ne haragudj, de számomra édesmindegy, hogy 8 vagy 12 hengeres-e a motor, a 6 is bőven több, mint elegendő, így az tényleg nem lenne szempont a választáskor, hogy BMW-t azért nem, mert csak "gyenge" turbós V8-as motor van az új 7-esben... :)

A régi 7-esben pedig még volt V12-es motor is, gondolom, hogy az A8-asodat nem 2008 végén vetted, hanem akkor amikor még lett volna V12-es alternatíva a BMW-nél is...

Ez utóbbi elég gyenge érv volt... :)

Shadowbull 2009.01.22. 15:14:48

@akira2: "A régi 7-esben pedig még volt V12-es motor is, gondolom, hogy az A8-asodat nem 2008 végén vetted, hanem akkor amikor még lett volna V12-es alternatíva a BMW-nél is..."

W12-es az Audi. Es 12 hengeres osszkerekes csak ott van.

sb

_FoxiMaxi_ 2009.01.22. 15:18:11

Az ipari terület az ipari terület. Uraim tessék már ehhez hozzászokni.
Mindenhol megvannak a játékszabályok.
Aki nem ismeri a kresz-t annak a forgalom elől elzárt terület csak egy csíkosra festett útdarab. Ha ott bohóckodik mondjuk egy kézi kocsival mégis feljelenti a rendőr.

Kár szerintem ragozni, mielőtt fotóztok valahol érdemes utánanézni, hogy az kihez tartozik.

Nem védeni akarom a Vasútat mert a szabályozásaik rég elavultak, de ez van. A saját területükön ők dobtak hatost. :)

subtotal 2009.01.22. 15:18:58

Sose értettem milyen presztizsértéke van annak hogy 3db 4 hengeres motor van egy autóban, attól még az egy 4 hengeres, nem? :DD (only kiddin')

ccorsa (törölt) 2009.01.22. 15:19:12

akira2: Nem értem.
.
Milyen váltó az?
Csak a kormányváltós engedné tiltásig?
Mert az még akkor sem vált fel.

corres78 2009.01.22. 15:22:21

@ommm: Nem erről van szó, hogy tudom! De ha te ezt kemény munkának állítod be, akkor ennél korábban minden bizonnyal (még-)könnyebb munkát végeztél. Én nem merném leírni, hogy kemény munkát végzek, pedig elhiheted, hogy a fotózás a munkámhoz képest nekem annyira könnyű lenne, hogy elunnám az életemet is. De vannak jópáran, akik nálam is keményebb munkát végeznek és az irántuk való tiszteletemből nem kezdek el a munkámról nyavajogni. Lekéstétek az ebédet? Ez emberkínzás!! Kisbolt nem volt útközben?

Shadowbull 2009.01.22. 15:24:15

@malenykij polgar: Tolem csak szubjektiv velemenyt kaphatsz, raadasul elfogult is vagyok.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:29:08

subtotal 2009.01.22. 15:09:38

Az elküldés után kaptam észbe, már kotorászok a konyhában a bárd után, nem tudom megbocsátani az ujjaimnak :-)

-----------------------------------------

akira2 2009.01.22. 15:13:06

Igen, az Audiban W12 van.

Én éppen eleget gürcöltem érte és halogattam időről időre a vásárlást, míg egyszer úgy éreztem, hogy most már megengedhetem és megengedem magamnak. Ilyen gyerekkori álom féleség. És innentől már igen, nekem V12, és nem V8 kell. Csak mert megérdemlem :-) Mások a prioritásaink.

Mikor vettem, még volt a 7esben is v12, viszont nálam utcahosszal jobb volt az Audi. Most meg már nincs is 12 hengeres BMW. Szintén szempont volt, hogy az egyiknél ott a világ talán legjobb összkerék hajtása. Kb. ennyi.

Negrogo 2009.01.22. 15:36:51

@akira2:

az hogy osztrak azt a uzemanyag szarmazasara ertetem nem pedig hogy ott tankolok.

akira2 2009.01.22. 15:47:51

@Shadowbull:

Ezt én nem érthetem, hiszen, nem igazán tudok különbséget tenni V12-es és W12-es motor között, a négykerékhajtás pedig sztem csak ront a veztetési élményen. Nem vagy se offroader, sem pedig rallye-s. Csak szeretek sportosan vezetni, szeretem érezni, hogy az autó hátul hajt és elől kormányoz... :)
És az első tengely mögött a motor, hátul a hajtás klasszikus elrendezést szeretem...

Ezt semmi más autó nem tudja ilyen magas színvonalon, mint a BMW...

AtoszMester 2009.01.22. 15:49:03

Cikesz, hogy a cikkből mindent ki kell mazsolázni, el kell benne mélyülni, hogy tényekre is fény derüljön. Szerintem azért vagyunk csak ellenzők-mellette lévők 35-65% arányban, mert az igazi ellenzők nagytöbbségének nem volt ingere eljutni a blogposztra mutató linkig :)

Kicsit gáz, ha valaki nem autóbuzi, hanem költői vénával van megáldva, majd a mi kárunkra Ady helyett inkább xdriveot választ. Emellett pedig van egy olyan réteg, akik minden totalcar cikket elolvasnak témától függetlenül, és kéjes ömlengéssel bevégeztetnek a monitor előtt.
Na ezek a lények mikor egymásra találnak, akkor születnek meg azok a fogékony zombikra ható mondatok, amik körülölelik ezt a cikket is.
Pl.: ""Melegedtél? Akkor tűnés, húzzunk, messze még a reggel. Szereted ilyenkor a várost, fehér bőrű, dünnyögő zsebbálna?""

Itt kezdtem el sírógörcsöt kapni, és vágyni, nagyon vágyni egy sima E36 325i-re a maga puritánságával.

Ez a BMW valóban ocsmány, és selyemfiúknak, apuci lányainak való.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 15:51:26

@AtoszMester: "Ez a BMW valóban ocsmány, és selyemfiúknak, apuci lányainak való."

Akkor sajnos te kénytelen leszel mást venni.

akira2 2009.01.22. 15:51:29

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
A korábbi 7-es nekem sem tetszett, a mostani tetszik, de semmi szükségem nincs ekkora autóra. 178 vagyok, és tartom a 73 kg-os versenysúlyomat... :)

Valóban mások a prioritásaink, én pl. sosem vennék 30milláért autót, ha tízszer ennyi pénzem is lenne, ennél valamivel :) racionálisabban gondolkodom...

szláj (törölt) 2009.01.22. 15:51:56

van sapka nincs sapka effektus

omm: te meg csak írj bátran, van aki megköszöni

köszönöm 8)

qualitaet 2009.01.22. 16:03:24

Akira 2

"Az automata váltó egyetlegy egy előnye egy BMW-ben, ha a dugóban kell araszolni... "Az 530xd-t automatáját betettem S állásba, ahol kézzel is lehet váltani, de magától is vált, és megküldtem fölfelé. Nem tetszett, amit csinált a váltó. Nem volt kifejezetten rossz, de ha nem kényelemre hangoltan, hanem sportosan, kifejezetten sportosan vezetsz néha, akkor nem úgy fog váltani, mint ahogy épp jó lenne. A hajtűkanyarokban, amikor szinte megállsz, nem váltott vissza 1-esbe, hanem alapjáratról 2-ben próbált elindulni, és az nem ugyanaz, mintha fordulaton tudnád bevenni a hajtűkanyart is.

A dízelt pedig vétek 1-esben pörgetni, sőt, a dízelt mindig is vétek pörgetni. Azaz nem sportos motor.

Jól megy, sportosak a menettulajdonságok, de mégsem igazán sportos...

Remélem, vannak néhányan, akik értik, hogy mi a baj, még akár a 335d-vel is... :) "

Hú, de jól beszélsz! Légy nyugodt én értem. Kétszer volt diesel BMW-m (535d) ,-no meg egyáltalán diesel autóm is- először és utoljára.:))))))))

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 16:06:59

akira2 2009.01.22. 15:47:51

Én már lassan 46 évesen kinőttem abból, hogy az autó, amivel utazok, abban szempont legyen a "elől kormányoz, hátul csúszik". Nem nekem való. Nekem (és mindenek felett a családomnak) biztonság kell, esőben, hóban, jégben, mindenben.

-----------------------------------------

akira2 2009.01.22. 15:51:29

Én 190 cm és jóval 100 kiló feletti vagyok.

"ennél valamivel :) racionálisabban gondolkodom"

Másban mindenben maga vagyok a racionalitás, szinte mondhatom. Viszont nem azért dolgozom át az életemet, hogy ne élvezzem soha a munkám gyümölcsét. Ha ez egy drága autóban testesül meg, akkor (ha már minden fontosabb megvan, főleg a családnak), akkor talán belefér.

(Egyébként a nagy motor ellenére nem tudom megmondani, mikor mentem vele utoljára 180-nál többet, azt is autópályán. Nekem elég a vele járó tudat is, hogy a közlekedők 99%át úgy enné meg a több mint 2 tonnájával, hogy csak na. Nem csúszkálok, nem tolakodom, nem furakodom, nem élvezkedem. Csak autózom vele, szépen kényelmesen :-) )

ommm 2009.01.22. 16:12:42

@corres78: Nem, csupán elejét szeretném venni a felesleges e-mail-áradatnak a "Ti csak döglődtök a monitor előtt, ingyenélők" címmel.
Sokkal de sokkal durvább melóm is volt már, csupán rá szerettem volna világítani, hogy nem habos torta ez a szakma sem.
És sokszor visszasírom a fizikai fáradtságot, elhiheted.

qualitaet 2009.01.22. 16:19:43

"Érdekes, a 335d nincs is kéziváltóval... :)"

Persze, mert ha egy kicsit béna a soför sitty-sutty lezabálná a kupplungot.
Érdekes, a 335d nincs is kéziváltóval... :)

"Az automata váltó egyetlegy egy előnye egy BMW-ben, ha a dugóban kell araszolni..."


"No meg az asszonynak, mert a kuplungolás valóban nem törékeny nőknek való élvezet... :)"
(
(Az enyémet is ezért nem örülök ha a csajom vagy más vezeti. A kupplung csúsztatásért mindig kesergek!)

"Ne haragudj, de számomra édesmindegy, hogy 8 vagy 12 hengeres-e a motor, a 6 is bőven több, mint elegendő.."

Für alle fälle legalább egyszer próbáld ki a V8-at 6g kézivel... ;)

qualitaet 2009.01.22. 16:25:32

Ommm Papa én kedvellek, de a cikk egy kicsit tényleg süß.

Még éjjel elkezdtem olvasni de szó szerint beleragadtam mint a légy a mézespohárba.Én sem tudtam elsőre végigolvasni.

corres78 2009.01.22. 16:30:45

@ommm: Rendben, megbeszéltük és bocs az (esetleges)OT miatt. Üdv

ommm 2009.01.22. 16:31:05

@qualitaet: Lesz még jobb is :) Dolgozom rajta.

qualitaet 2009.01.22. 16:31:06

"Ezért is nem örülök ha az enyémet...",sorry.

Látod, olyan nehéz a cikk, hogy már én sem tudok fogalmazni:)

akira2 2009.01.22. 16:33:49

@qualitaet:
"Für alle fälle legalább egyszer próbáld ki a V8-at 6g kézivel... ;)"

szívesen... :)

qualitaet 2009.01.22. 16:36:51

Ellenkezőleg. Jól és főleg tiszta szívből sütöttél (írtál)Te mindig is.
Csak most egy kicsit sok lett a méz a dió meg a mazsola. Pont mint a Csikós. Baszott jó a szókincse, csak néhanapján túlfűszerezi...

rainy_day_coffee 2009.01.22. 16:39:01

Nem vagyok egy szeplelek, de pottyet elegem van belole, hogy nincs olyan Totalcar cikk, amiben ne lenne segg, hugy vagy fing. Ott mindenki analisan fixalt? A Halle Berry-s cikk cimet utolag azert sikerult editalni, de a szinvonal, az tovabbra is melyrepul. Kisembernyi stilus.

Ferencz J 2009.01.22. 17:03:46

Már megint Arany János ír autós cikkeket a Totalcaron? Vagy mi ez a BMW-s megint?

Szerintem sokan vagyunk akik nem autókról szeretnénk szépirodalmat olvasni, hanem tesztet. (Bár a teszt kicsit erős, mert olyan még nem szerepelt az oldalon, amit ti csináltok inkább csak "megyünk egyet a házkörül" dolog.)

Ezért nem kellett volna szlovákiából átköltöznöd, a blogírogatással csak a belsőség színvonalát húztad le, de már a TC-t is.

Rocko- 2009.01.22. 17:07:10

akira2 2009.01.22. 15:47:51
próbáld ki egyszer.

ommm 2009.01.22. 17:09:30

@Öcsy: Aaaah, lelepleztél.

Rocko- 2009.01.22. 17:17:46

Öcsy 2009.01.22. 17:03:46
figyelj, sztem te tévedtél el.
ha szárazadatos tesztet akarsz, akkor keres mást.


sôt, igazából azt nem értem, h egyesek mit finnyognak? TC mindig is megfûszerezte a tartalmat, sorra érdekes dolgokról írnak - igen, még a repülôk is azok -, erre meg egyesek húzzák a szájukat, mint ha botanikai értekezés lenne az oldalon.
MIT AKARTOK?

Ferencz J 2009.01.22. 17:30:15

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.22. 17:17:46

engen azért zavar, ha egy tesztben több a metafora mint az autó

akira2 2009.01.22. 17:34:33

off:

lehet egy kérdésem?

Ha nem számítana az üzemanyagár és az autó vételárkölönbsége sem, melyiket választanátok, hasonló teljesítménykategóriában?

Dízelt, vagy benzinest?

Ladaf@n 2009.01.22. 17:37:22

a háttérben az egy 120/20 kV -os trafó, kb. 50MVA-es.

Ferencz J 2009.01.22. 17:45:49

@akira2: dízel a traktorokban van, innentől...

forjunk 2009.01.22. 18:07:19

a barokk ripacskodást csak egy vékony vonal választja el az igazán élvezetes írásoktól.
nos, te nemcsak a lábujjad végét dugtad át, hanem jócskán átrepülted ezt a határvonalat

Rocko- 2009.01.22. 19:16:30

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:03:05
"Mondjuk raktárakkal övezett sísekről nekem egyből eszembe jut, hogy vasúton vagyok"
egyszer gyere el Csepelre. :D
onnan indul, h szabadkikötői utat egy sín vágja ketté, szónélkül megállítják a forgalmat 10 percre.
Csepel gyártelep, tele van gyárakkal, sínekkel, el tudsz tévedni, anélkül, h bárki rádszólna, vagy megkérdezné mit csinálsz ott.

subtotal 2009.01.22. 15:18:58
"Sose értettem milyen presztizsértéke van annak hogy 3db 4 hengeres motor van egy autóban, attól még az egy 4 hengeres, nem?"
melyik az az autó?
szerény számításaim szerint a W12 az 4*3 db. henger.

Öcsy 2009.01.22. 17:30:15
fáj a kultúra? :)

akira2 2009.01.22. 17:34:33
ez miért kérdés?
benzines.
való életben is.

Kifordított kacagány 2009.01.22. 19:36:43

azért jó kis cikk lett ez. márcsak az ellentmondó vélemények tükrében is.
ennyire eddig csak a politika tudta megosztani az országot:)
bravo ommm:)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 19:42:15

@Rocko-:

Jó, lehet valakinek szólni kell, hogy nem otthon van - én azért a környezetből érkező ingerekre reagálván felismerem, ha vasúti pályaudvaron vagyok - ami elég nagy valószínűséggel nem az enyém, és ezért nem is pampogok, ha szólnak, hogy menjek el... (-:

Spiritmonger 2009.01.22. 19:45:35

@Shadowbull:

3,5 literes motor van a kocsimban, 6 sebességes kézi váltóval, 250 lőerős

próbáltam az automatáját is, de ég és föld, pedig nagyon szépen simán váltott, amerikai Maximáról van szó, egyszerűen sokkal jobb a kézi váltó, mint az automata

aztán próbáltam a vw dsg váltóját is, és nem jött be
subaru legacy 3 literesnél is a kézi váltó annyival jobb, mint az automata, hogy csak na
hiányzik a kuplung kinyomása, a játék vele, a tudat, hogy a kocsit én uralom, nem pedig az elektronika


dugóról meg annyit, hogy automatával is kell a fékkel-gázzal játszani, az izmosítja a jobb lábat, a kuplung a balt

nem értem az ezzel kapcslatos sírást, napi szinten megyek dugóban sokat, és soha nem zavart, hogy kuplungolnom kell

Shadowbull 2009.01.22. 20:02:01

"hiányzik a kuplung kinyomása, a játék vele, a tudat, hogy a kocsit én uralom, nem pedig az elektronika"

Hat ez nekem egy normal autoban nem hianyzik.

sb

zalkapone 2009.01.22. 20:29:21

Ommm!

Ez zsírkutya volt, vazze!
Pár hónapja minden nap látom ezt az autót, és reméltem, hogy egyszer kiköt itt!
A vasutas sztorihoz meg csak annyit, hogy emlékszel mit mondott a biztonsági őr bácsi, mikor megálltunk a behajtani/megállni tilos táblánál az önkormányzat parkolójában? :-)

ohh_vazze 2009.01.22. 20:46:19

OFF

Ma az M7-esen lefele elhuzott mellettem egy kisebb uldozos illusztris konvoj. 12 ora korul, Velencenel: Audi S8, Bentley Continental GT, BMW M6. Szep latvany volt. Na, de: "...akkor én most magukat feljelentem...":-) LOL

ON

GGG77 2009.01.22. 21:54:52

Minden stimmel ezen a kocsin. A legszebb kombi a piacon, és nekem kombi kéne...
Csak d helyett i a 330 után, ja és az x sem kell.

zalkapone 2009.01.22. 22:11:09

@GGG77:

Milyen finnyás vagy! :-)

Rocko- 2009.01.22. 22:33:35

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 19:42:15
"Jó, lehet valakinek szólni kell, hogy nem otthon van"
van ami totálisan egyértelmű, h nem az a hely, ahova az ember bemehet.
ez meg nem az imho. :)

Krisi 2009.01.22. 23:04:02

A kocsinak nekem nem teccik a hátulja, szerintem túl nagyra sikerült a hátsó lökhárító, és ez hazavágja az oldalnézet.

Spiritmonger pedig úgy megmondta a véleményem, mint a Besenyő Pista bácsi :)

Én is azt szeretem a vezetésben, hogy kuplungolok. Ez persze az én hülyeségem, de nem szeretem, hogy a bal lábam csak úgy ott van és pihen. És tényleg jó a tudat, hogy nem csak az elektronika irányít.
Tudom, ott van a DSG meg a modern autómaták, de amíg nem kötik össze az agyamat közvetlenül a fedélzeti kompjúterrel, addig az autó nem akkor fog váltani, amikor én akarom :)
(és mégegyszer mondom a nyomaték kedvéért, hogy nekem kell a kuplung. Majd 50 évesen talán meggondolom magam e téren, de jelenleg fiatal vagyok, kell éskész :)

Dugóban araszolgatásnál nekem is mindig a jobb lábam fárad el, mert azt emelgetem folyamatosan a gáz és a fék között. A ballal csak nyomkodom a kuplungot, az nem szokott elfáradni.
A kézi váltó azért is jobb, mert legalább van, ami elfoglal az araszolgatásnál.

Díel témár meg már oly sokszor kitárgyaltuk, én személy szerint biztos, hogy benzinessel venném ("Hátrány a kátrány" :), de nem vitatom, hogy jó ez a "traktormotor". De nekem inkább benzinessel kéne rendes váltóval.

És ezért kurvajó a cikk, mert sokan erre kiváncsiak, hogy milyen dízellel a kocsi. Hát itt van rá a 2 oldalas válasz :)

ommm 2009.01.22. 23:43:22

@Érdekes: Fussál neki még egyszer, ha kérhetem. Anyázni lehet ember módjára is. Kösz.

Érdekes 2009.01.22. 23:56:13

@ommm: Kitörölted?Nevetséges vagy.Anyázni?Nem anyáztam, csak sarkítottan fogalmaztam, h értsék.A jelentése attól még megmarad, már aki érti...aki nem az meg selejtes.Elgondolkodni kellene nem törölgetni, vagy ilyen dedós-"diktatórikus" felfogásod van?Sajnállak.TC "színvonal" azért rendesen játszik 1-1 cikknél...A kocsi jó, hangyányit túlmisztifikáltad a cikket a vérfanboyságoddal (bár ezt megszokhattuk úgy alle).Na, jó "moderálásT" ehhez az überbrutál anyázos! HSZ-ez..istenem...

Krisi 2009.01.23. 00:37:23

Ez elég cifra lehetett, ha törlésre került :)
Ez a stílus meg emlékeztet egy rég nem látott belsőséges kommentelőre (írásjelek utáni szünet hiánya), csak nem a nagy visszatérésről maradtunk most le? Mert ha igen, akkor hagyjátok, biztos megint csak részeg volt :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 01:22:00

@Shadowbull: "Hat ez nekem egy normal autoban nem hianyzik."

De rólad már megállapítottuk, hogy öregszel :)

tanki567 2009.01.23. 13:49:40

Nekem tetszett a cikk!

Kopasz Mercis 2009.01.23. 16:13:52

prison break with a shooting brake from photo
Ez aztán a címke. Gondolom mennyi angol olvassa a TC cikkeit.

De az a fontos, angolul még a szar cikk is kibaszott menőnek látszik.

ommm 2009.01.23. 17:06:02

@Érdekes: Többiek nagyjából tudják, hogy nagy a tűréshatárom, de azért szembe gecizni még nem kell és nem is illő.

psmith 2009.01.23. 16:13:52

Az eredeti az volt, hogy from photo break to prison break with a shooting break, csak ugye összevissza rendezi a tag-eket a rendszer, ezért borult a sorrend és ugyanaz a tag csak egyszer szerepelhet.

Greg36 2009.01.23. 18:36:17

Reggel már nem volt fent a trafó a pőrekocsin. Szép, négytengelyes, acélvázas, azt is öröm volt nézni :)

crazy 2009.01.23. 19:19:49

A kocsi szép is, jó is. A cikkhez meg annyit, hogy itt a mávos hölgy rosszindulatúnak, gonosznak van beállítva, holott gondolom csak a munkáját végezte. Szerintem inkább azon kellene elgondolkodni, hogy ha a Totalcar gyakran jár arra a magánterületre (mert a MÁV terület is magánterület) fotózni, akkor miért nem tudnak egy engedélyt kérni az illetékesektől, gondolom beleférne valakinek a munakidejébe ezt lelevelezni. Esetleg lehetne egy kis bérleti díjat fizetni. Így gyakorlatilag úgy keresnek pénzt, hogy a befektetést nem fizetik meg. Most mondhatnánk, hogy tipikus magyar módszer :))) Az éremnek mindig két oldala van.

Rocko- 2009.01.23. 20:19:10

psmith 2009.01.23. 16:13:52
és te meg beszólsz, menő vagy?

Kifordított kacagány 2009.01.23. 22:23:51

crazy 2009.01.23. 19:19:49
na neeeee. aztán mire fizessenek?
szerinted mi legyen a számla megnevezés rovatában?

crazy 2009.01.24. 15:27:52

kifordított kacagány !
Ezt úgy hívják, hogy bérleti díj. Ha én valakinek valamijét használom, azért fizetni kell, de minumum engedélyt kell kérni. Pl. amikor építkeztem nem volt hova tenni az építőanyagokat (tégla, gerenda, stb), a házammal szemben volt egy betonos terület, amit senki nem használt semmire, gondoltam oda lehet rakodni. Elmentem hát a tulajdonoshoz - az önkormányzathoz - engedélyt kértem, hogy használjam a területüket, és megfizettem a bérleti díjat. Ha egy napig használtam, akkor annyit, ha egy hónapig, akkor annyit. Ez így a normális. Néha meg kijöttek ellenőrízni a közterület felügyelők, és mindent rendben találtak.
Egyik haverom nyáron a Balatonnál portrékat szokot rajzolni a túristákról. Egy üzlet parkolójában szokott ülni. Természetesen előtte megkérdezte az üzlet tulajdonosát, és megkérdezte mennyit kell neki fizetni. Megegyeztek, hogy havonta egy üveg whisky, amit aztán közösen ittak meg. Szerintem ez a normális. Nem igaz, hogy valaki a szerkesztőségből ezt ne tudná elrendezni.

zalkapone 2009.01.24. 15:51:44

Ha whisky-vel fizetnek, akkor a mi kertünkbe jöhetnek fotózni! :-)

dennisthemenace 2009.01.24. 22:08:47

A Mav-os csajnak igaza volt,kar pampogni miatta.Kerdezzetek meg a Winklert,hogy a Fiat Argenta tesztjenel csak ugy besetalt a kontenerterminalra,vagy elotte engedelyt kertunk a fonoktol..
Mas;tolem mar kerdeztek ir sracok(akiknak magmutattam a Totalcart),hogy miert nincs angol verzio.Megoldhatnatok..

zalkapone 2009.01.25. 00:28:43

@dennisthemenace:

És kiknek készül?
(Szerintem elég "balkánspecifikus" a felhozatal.)

zalkapone 2009.01.25. 00:30:41

@dennisthemenace:

Ráadásul ezt a világnyelv kérdést sem kell már sokáig túllihegni az angollal kapcsolatban. Kezdj el kínaiul, meg héberül tanulni!

dennisthemenace 2009.01.25. 11:25:56

@zalkapone: Azoknak keszul,akik olvassak,nezik.Speciel Irorszagban es Angliaban is rengetegen imadjak az oreg jarganyokat,a butykolest..Es a Balkan-feelinget.Szar roman gagyiknak is van angol nyelvu valtozatuk,akkor a Totalcar is megerdemelne.
Ami azt illeti;nem,nem kell tullihegni;teljesen helyenvalo,hogy Romaniaban,Szlovakiaban,Bulgariaban tobben beszelnek angolul,mint Magyarorszagon..

zalkapone 2009.01.25. 11:58:59

@dennisthemenace:
Nem mondom, hogy ne legyen, csak azt, hogy a f@szom kivan vele, hogy bármerre nézel kis hazánkban, mindenhol ez az elb@szott angol-mánia van mindenhol! Import-supervisor, clerk-manager, stb. Tudom, multi-kulti, ezt kell szeretni. De én nem szeretem. Annak ellenére, hogy igen, én is beszélek angolul.

dennisthemenace 2009.01.25. 12:51:11

@zalkapone: Mindenhol,nemcsak Magyarorszagon.De ha egyszer ez a vilagnyelv,hat legyen.Globalizalt vilagban elunk.Ha prostik reklemozhatjak magukat haromnyelvu portalokon,a Totalcar is megerdemelne..
Egyebkent annyira nem tapasztaltam anglomaniat,mikor utoljara otthon jartam..

zalkapone 2009.01.25. 14:01:56

@dennisthemenace:

Pedig tanulságos kirándulás lenne, hidd el!
Saját munkakörnyezetemben egyfajta ellenállási mozgalmat hirdettem ennek kapcsán, és az a fura, hogy engem néznek hülyének, amiért Magyarországon magyarul akarok beszélni! Szerintem ez roppant szomorú! Bár ugye a kampós orrú kufároknak ez (is) a célja, mert egy nemzeti öntudattal nem rendelkező népet könnyebb leigázni.

zalkapone 2009.01.25. 14:06:08

Aztán részemről ennyi, mert még feljelentenek engem is! :-)

burger 2009.01.25. 21:35:54

Mindig rácsodálkozok, hogy mennyi csúnya, gonosz és legfőképpen buta ember írogat ide.(értsd: ahogy akarod)
A cikkben megfogalmazott kérdés, illetve a róla vitatkozó felek frusztrált okoskodása teljesen olyan, mint a magyar drift események. Nézem a csatákat, és azt veszem észre,hogy körülöttem mindenki pályabíró, meg mindenki jobban tudja. Épp, mint itt. Majd ha valaki az idevonatkozó jogi paragrafust idézi, annak hiszek, nem pedig a sok jött-ment parasztnak.
A BMW-Audi kérdésről annyit, hogy fölösleges tépni a száját mindkét félnek, kompromisszumra úgyse jutnak, mert nem látnak túl saját kicsinyességükön.
Én BMW-párti vagyok (de nagyon), mégis nagyra tartom az Audit, mert mind a régiek (pl. Quattro), mind az újak (pl. A5) nagyon bejönnek.
A V12-es problémakörhöz meg annyit, hogy sokakat elbűvöl, de én biztos nem az alapján választanék két márka körül, hogy van-e V12 a palettáján vagy nincs.-(Ehhez kérdés: V8 nem könnyebb és előnyösebb a súlyelosztás szempontjából?) Mondom kérdés! Szóval nem kell a savazás meg a hülyeidiótázás, mert nem azt kérdeztem.
A motor elöl, hajtás hátul kombója meg már elvi kérdés. Élmény vagy biztonság, mindenki maga dönti el.
Öcsy:
"Már megint Arany János ír autós cikkeket a Totalcaron? Vagy mi ez a BMW-s megint?"
Ha számokat, meg misztikus betűhármasokat akarsz olvasgatni, vegyél katalógust, és betűzgesd szépen azt. Meg Bucimacit, az való neked.
Én például kifejezetten örülök annak, hogy végre nem száraz tényeket csepegtetnek a Totalcar internetes patakjába, hanem valami olyat, ami jótékonyan hat(na) az olvasók szépérzékére-kivéve persze, ha olyanok e szempontból, mint egy panírozott blokktégla.

Kösz a figyelmet.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.26. 19:39:38

burger 2009.01.25. 21:35:54

"Majd ha valaki az idevonatkozó jogi paragrafust idézi, annak hiszek, nem pedig a sok jött-ment parasztnak."

Tudod, egy ilyen leparasztozás után ne is várd, hogy valaki érdemben válaszoljon. Szerintem...

burger 2009.01.26. 22:27:08

Szabadkozhatnék ,hogy jaaaj nem is rád gondoltam ,de már úgy is mindegy lenne.
Kinek nem inge...

burger 2009.01.26. 22:28:47

Másrészt pedig, arrogáns köcsögként nem is vártam választ

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.26. 22:39:53

Burger: nem vettem magamra, csak ha így kérdezel, akkor ne csodálkozz majd, ha esetleg úgy válaszolnak, ahogy egy parasztnak...

burger 2009.01.26. 22:54:00

Nem igazán arra volt kiélezve a dolog, hogy másokat leszóljak, de úgy néz ki rosszul fogalmaztam.
Akkor elnézést mindenkitől. (komolyan)
süti beállítások módosítása