Lada in the air

  2009. január 20. - ommm Címkék: lada quo vadis kalina priora 2104

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Gergő olvasónk adta meg a kezdőlökést, hogy az utóbbi időben méltánytalanul hanyagolt Lada honlapjára nézzek. Mert a Lada homepage király. Egyszerű, mint a faék, semmi flash, semmi dinamikus katyvasz, kattintasz - ott vagy. Kizárólag a lényegi információkra hagyatkozik, képgaléria nincs, pedig a Priorára rámozdultam, mint napos csibe a száraz gumipókra. Nekem bejött a lap, semmi arcpirítás, tökéletes corporate identity. Olcsó, masszív, egyszerű.
És mellbevágóan őszinte. Ez igen, kérem, le a kalappal. Olvassák csak!

Ugye? Kőkemény. Nem tudom, ki a PR felelős de csöndes tisztelettel adózom neki. Ez férfibeszéd volt a javából. Persze adja magát a kérdés, vajon mennyien vennének kockát még manapság is. Mondjuk ha 1-1,5 millióba kerülne? Szerintem sokan. De ez csak egy mellékszál, fussunk tovább. Mondjuk itt a Kalina, ami már 2 390 000-től elvihető. Konkurenciaképes ár? A hír szerint nem. Pedig a reklámra nem lehet panasz, megtérdeltünk, kollektíven.

Hoppá, hoppá, álljunk meg egy szóra. Mielőtt totális megsemmisítésbe, felperzselésbe és sóval felhintésbe csapna át a kommentözön, szögezzük le gyorsan, hogy szeretem a Ladát és azt tartom: kereklámpa a magyar ember hachirokuja. Játszani, forgalomtól elzárt helyen agyat bomlasztani tökéletesen megfelel. Ezzel a nézetemmel ugyan egyedül vagyok a szerkesztőségben, de Winkler becsületére váljék, mikor rákérdeztem milyen volt a Niva, gondolkodás nélkül vágta rá: szerettem.

Tán a nosztalgia miatt is elnézőbb az ember a Ladával,de ez nem sokat segít rajta. Hoszú-hosszú évek óta küszködik, tántorog, mint a behemót, akinek kihúzták lába alól a talajt. Most – ha még igaz – a Renault basáskodik Togliattiban (a GM-Avtovaz más tészta), talán sikerül valami Logan-féle sikert összelapátolniuk. Pedig egy utcai Kalina Super 1600 elférne valahol, csak olcsóbb legyen, mint a konkurencia. Kósza álom.

Helyette itt a Priora (idézem) mikroprocesszoros gyújtási rendszerrel, fűthető első ülésekkel, első-hátsó sárfogókkal, központizár távkapcsolóval, 2 690 000 forintért. Ejnye, megint olyan semmilyen lett, sajnálom. Pedig van kupé is, kicsit hunyorítva háromajtós Xsara, kicsit Daewoo Lanos. 

Az EURO NCAP még ugyan nem, de az orosz autoreview.ru már össze is törte, méghozzá az NCAP követelményei szerint. Így:


Nézzék meg figyelmesen még egyszer. Nem akarok rosszat, nem akarok rosszat – mantrázom magamban, de a légzsákról lecsúszó fej, a térd és úgy az egész tető összerogyása magáért beszél. Végezetül az orosz kollégák levonták a következtetést.

Lol. Mindkét szemüket behunyták és még hátat is fordítottak. Segítsen már a Ladának végre valaki, így egyszerűen nem lehet 2009-ben új autót eladni, n-e-m  l-e-h-e-t. Mi marad? Mi lesz? Csak az öreg ezerkecskék, ezeröcsik és a rali, a móka, vagy a teljes felújítás. Kár, a fene enné meg, az általam ismert ladások kivétel nélkül jó fejek, megérdemelnének már valami újat, amire ha nem is kéne okvetlen büszkének lenniük, legalább nem szemlesütve járnának. Mondjuk egy olcsó, rendesen összerakott, strapabíró járgányt, amit éppen emiatt szeretnének és vinnének.
De hogy ne csak döfködjük magunkba a kardot, itt egy kis klip, ami magáért beszél. Házon belüli odacsapás, Lada póver!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13891194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.01.20. 21:18:16

@Psziho:
így látatlanban köszönöm a Niva nevében, hogy a Defenderrel próbálod összemérni :)

semmi különlegeset nem tud?
maradjunk annyiban, hogy pontosan annyit tud, mint a Cruiser vagy a Defender.
csak negyedannyiért, feleannyi fogyasztással, tizedannyi alkatrészárral.
és a nivát egy hétköznapi fűszeres is meg tudja javítani kalapáccsal és svédfogóval, addig a Land roverhez gond esetén mázsás szakirodalom kell...

Secnir 2009.01.20. 21:23:53

igazságos:
lada nem szerepelt a sztoridban, töröljük a kommentedet :)

ommm 2009.01.20. 21:28:18

2108face 2009.01.20. 20:52:58
Legyen igazad. Én személy szerint örülnék neki, ha nem lennék pesszimista a márkával kapcsolatban.
Addig még szeretem a láncos, sperres kereklámpákat :)
Béke

Igazságos 2009.01.20. 21:18:34
Reklámügyben vedd fel a kapcsolatot Bende Tiborral. Köszi.

MaCS_70 2009.01.20. 21:29:58

Halihó!

Psziho!
Ismerek én egy társaságot, akiknek eléggé fontos, hogy igazán jó trerepjárókat használjanak. Meredek domboldalak, úttalan utak, mindehhez gyakori vontatás. Érdekes módon a többségnek Nivája van, pedig pénz éppen gyakorlatilag mindenre lenne.
Elég jellemző, ami éppen most ősszel történt meg: egy új emberke felment a hegyre a (tanácsok ellenére) külön oda beszerzett L200-asával. Igenám, csakhogy jött egy kadós zuhi, és nem tudott LEjönni. niával mentek fel érte és hozták le autóstul.

Jópár éve meg még Svájcban csodálkoztam rá egy alpesi faluban, hogy milyen sok Niva álldogál az udvarokban. Aztán megmagyarázták: amíg jó az idő és csak az úton kell közlekedni, addig jó a Mercedes és a BMW, akár SUV-kivitelben is. De télen a Niva vált be. Nem a Land Rover vagy a G-Klasse. A Niva.

Üdv: MaCS

Psziho 2009.01.20. 21:29:58

Secnir!

Járj Nívával ha az akkora király!

Közúton 15 liter benzin,10 éves korában szarrárohadt kaszni+legatyásodott motor.

3,5 millióért?


Annyiért kapok egy d4-d runnert 2004-ből,amiben van 100000 km.

Kétszer annyit még lazán lefut,mint egy új níva,és autóban ülök!

2108face 2009.01.20. 21:33:49

@ommm: Imádom a Totalcart és tényleg nem ok nélkül írtam, az összes magyar szakújság kritizálja a Ladát ha néha napján eszükbe jut a márka, ez idegesít, amit én nem tudok alátámasztani a tapasztalataimmal (annak idején Winkler által készített 112-es tesztben is ezt éreztem). Béke. ;)

zalkapone 2009.01.20. 21:34:40

Ezerkettes körlámpás kombi. Fűzöld (nálam a zöld szín mánia). Lehajtott hátsó ülés, matraccal. Feleségem meg itt mosolyog mellettem. Az emlékek. :-)

Psziho 2009.01.20. 21:36:57

Macs_70!

Nem érdekelnek az ismerek olyanokat sztorik!

Igenis az ára miatt használják a nívát,és nem a terepjáró teljesítménye miatt!

Egy rendesen felgumizott samuraj is többet ér terepen,csak az kétszer annyiba kerül!

Hrzrasn (törölt) 2009.01.20. 21:40:12

@MaCS_70: "Jópár éve meg még Svájcban csodálkoztam rá egy alpesi faluban, hogy milyen sok Niva álldogál az udvarokban. Aztán megmagyarázták: amíg jó az idő és csak az úton kell közlekedni, addig jó a Mercedes és a BMW, akár SUV-kivitelben is. De télen a Niva vált be. Nem a Land Rover vagy a G-Klasse. A Niva."

Magyarra lefordítva: a G-Klassehoz képest olcsó volt, mint a szemét.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.01.20. 21:41:38

Psziho 2009.01.20. 21:29:58
"Közúton 15 liter benzin,10 éves korában szarrárohadt kaszni+legatyásodott motor."

Ezek a számadatok közelébe sem érnek a valóságnak. (természetesen a rossz irányba vannak ferdítve, míly meglepő:-)

Psziho 2009.01.20. 21:44:55

ladarevolution!

Pedig az a valóság,hogy egy tíz éves níva amivel terepeztek szarrá van rohadva!

Látom te csak papíron ismered a tipust!

zalkapone 2009.01.20. 21:45:05

Nagyapámnak volt a szőlőben egy leselejtezett rendőrségi Nivája, még a régi 1.6-os. Eső után is az volt az egyetlen cucc, ami ott felment.

csiky944 2009.01.20. 21:45:50

2108face,
azoknak amelyek hátul hajtottak és Fiat származékok

110-es egy szappantartó fos,a priora annak egy erős face liftje
kalina megen csak szarul néz ki és szinteén eladhatatlan

még mielőtt azt hinnéd,nagyobb lada fan vagyok mint te,de tény h a szamara és utódai okádékok

a 110-es is jól jött volna nagyon mikor tervezték 25éve csak nem volt arra se cash,mint ahogy a kalinára se,az is 99-be már gyártásra kész volt kb
priora meg 2003-ban kellett volna már

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.01.20. 21:52:51

@Psziho: persze vannak olyanok. Akinek nincs pénze még nagyon autóra se de terepjáró kell neki az vesz 50-ér egy szarrárohadt, 1000 sebből vérzőt mer olcsó és még ezután is csak használja mert még olajat cserélni sincs pénze nem hogy másra.
És lám-lám annyi ilyen szarrárohadt Niva van mint az állat. Nem is értem a G merciből miért nincs annyi szarrárohadt példány...

Na mentem, Ladát úgy is csak az vesz aki átlát a '89-óta a "nyugati" csodákat takaró rózsaszín ködön és marketingfogásokon.
Aki pedig nem lát át, az meg szenvedjen tökéletesnek hitt "nyugatinak" mondott szarjával :)

kéremkapcsoljaki xD

.atti 2009.01.20. 21:55:41

szerettem a ladám 20 évvel ezelőtt .
Jó akkor nosztalgiázzunk szálljunk ki a merciből audiból rönóból és csak egy napra élvezzünk egy ladát . Már az elején rögtön ráébredünk mekkora szar egy autó volt és (viszont boldogan ugranak be az emlékek mikor a barátnőket fektettük le az anyósülésen ) a nap végén alig várnánk visszakapjuk modern autóinkat .

zalkapone 2009.01.20. 21:56:59

Ha a Nivának lyukas a padlója, az direkt jó, mert kifolyik a víz belőle... :-)

hé haver 2009.01.20. 21:57:41

Hihetetlen. A reklámszakma nevében meghajtom a fejemet! Most eljött az ideje az őszinte önutálatnak, valljuk be végre: pocsék, amit árulunk, mi sem hiszünk benne, és nem is viszik. Ki érti? Gratulálok! Ettől tutira beindul a forgalmazás.

Amúgy hasonló őszinteségi roham jutott a céginfo végére is:

lada.hu/ceginfo.html

2108face 2009.01.20. 22:02:32

@ladarevolution: nagyon fején találtad a szöget az utolsó 5 soroddal... :D;)

Psziho 2009.01.20. 22:03:31

'Ladát úgy is csak az vesz aki átlát a '89-óta a "nyugati" csodákat takaró rózsaszín ködön és marketingfogásokon"

Apám 1980-ban vette első ladáját /7 éves voltam/ és 2000-ben adta el az utolsót /szamara/.

Én is ladával kezdtem,mert arra volt pénzem.1995-ben vettem első nyugati autómat-tehát 14 éve járok nyugati kocsival.


Egyszer rádöbbenek hogy lehetne jobb autóm is?

-netán egy lada?

m.a 2009.01.20. 22:03:33

@.atti: Én mindig szivesen ülök át arkámelyik 'nyugati' autómból a kereklámpásba. Volt hogy csak azt használtam nyáron..

Ez a fogyasztás dolog meg egy tévhit. Egy jól beállított lada lazán elmegy városban 8literből

2108face 2009.01.20. 22:11:09

@csiky944: Ez úgy hangzik, mintha egy Fiat Argenta lenne nálad a number one és a Tipot meg elmondanád minden okádék fosnak... (na persze a fiatosok nem bántják egymást)

Бабаяга 2009.01.20. 22:25:21

@m.a:
Elásnám magam, ha egyszer is 8 litert fogyasztana a 110-es. Nekem még a régebbi van, nem a 92 lovas, de jobban húz és fogyaszt a thalianál. De benzines ismerőseim közül mindenkit verek fogyasztásban. Pedig megyek vele Pesten is, M0-n is, meg papíron szilárd útburkolaton, ahol a 30 is merész húzás. Autópályán pedig 130 felett is gyorsul ötödikben.
A szamara előtti ladákról csak soha el nem múló rémálmaim vannak: egy dízel golf motoros 1200-esen tanultam vezetni. Később a trabimban se féltem annyira 100-nál, mint abban a ladában.

csiky944 2009.01.20. 22:27:43

egy argentában ülve a tipo tényleg szarnak hat,attól függetlenül jó a tipo

volt zsigám,2107 extra megkímélt,tudom miről beszélek

szamarával mentem párszor,a 2 típus közül a 2107 vezet

Бабаяга 2009.01.20. 22:31:26

A férjem rávetődött a lada témára, körülnézett az oroszoknál, most már volga v-12 coupe 380-t akar.
44.: Az argenta sokat zabál, bár van olyan kényelmes, mint az én kis ladám.

2108face 2009.01.20. 22:35:06

@csiky944: Nekünk is volt 2105-ünk, rühelltem már gyerekfejjel is. Mióta 11 éves korom óta megismertem a 2108-at, imádom. Kinek a pap, kinek a papné. Ennyi. ;)

m.a 2009.01.20. 22:40:03

@Бабаяга: Az enyém meg nem eszik 15 alatt. A fekvő Weber karbikat etetni kell :)

MAti 2009.01.20. 22:46:24

Az én Ladám most 19.5 éves, ez alatt egyszer állt meg. Az utólag beszerelt katalizátor adta meg magát...

De tavaly nyáron Izlandon sikerült egy Lada Niva-t bérelnünk (!), amit az ott aszfalt nélkül egy hétig kibírt, az se kispályás...

Van a Ladának előnye is, no. De elég véletlenszerű. Vannak szarabbul sikerült darabok (Iván épp nagyon részeg volt), meg jobbak (tisztább volt a vodka).

Gomulka Béla 2009.01.20. 22:51:28

A kaposvári Lada-kereskedés honlapja egy abszolút világszám! Nem szabad kihagyni.

Alhazred 2009.01.20. 23:03:35

Az a baj, hogy a Priora nem más mint egy 110-es fészliftelve (noha a kupé kimondottan csinos), a 110 meg erősen Samara alapokon nyugszik, ami bizony negyed évszázados lassan. Amíg itt tart a Lada, nem sok esélyt látok a felzárkózásra. A Kalina biztos nem rossz, csak a helyzet ugyanaz: 90-es évek elejét idézi a forma, a technika meg...

mondom mindezt úgy, hogy Samarám van, dinamika, egyenesfutás, útfekvés tökéletes, fogyasztás baráti, igénytelen, egyszerű szerkezet, olcsó fenntartás. Emellett olyan helyekre felvitt Erdélyben, ahova a mai kamuterepjárók soha nem jutnak fel. Ha egyszer hozzájutnék egy jó állapotú Baltichoz... Lenézik? Leszarom. :D

Lollipop (must mistake me you're the sucker) 2009.01.20. 23:31:57

Ha én lennék a lada, felvásárolnám a commodore brandet, és niva alapon gyártanék egy retrokinézetű suvot. Milyen király lenne "Commodore 4x4". Vagy plus 4. Középkonzolra egy bazi LCD, azt terepen szimultán mehetne a pitstop a sok váltókar (vagy mittomén mik azok) valamelyikével.
Vennék mint a vostok órákat. Hi tech + soviet techno design.

Henry82 2009.01.20. 23:36:53

"fasz a fülükbe. az autó arra való, hogy az embert elvigye A-ból B-be. pont. ennyi. Kit érdekel a színe meg a márka meg a zextradvdlejátszó meg a volvóbanadolby mega zesernyőszárító?
4 kerék, tágas autó, megbízhatóság. eeeennyiii."

Huu ezt jol megkapta a masik nehany milliard ferfi es no aki viszont szereti az autokat es nem csak eszkoz!
Olyan vagy mint faterom, ha őt nem érdeklik a repülők, mindenki buzi köcsög akit érdekel:))

Meg akkor minek olvasol Totalcart meg hasonlókat, igényelj hírlevelet, aztán néhány évente kapsz ilyet, hogy:
Kedves Secnir! Megint megjelent egy úja autó a piacon, a részletek le vannak szarva, megnézni sem kell, de tágas és megbízható, ide lehet utalni a pénzt!
:))

Lada Lada...

Kopi3.14 2009.01.21. 00:07:26

@ladarevolution:
Behozni nem kéne, csak átvinni Németoba. :D
régi vágyam egy ilyet beújítani, csak aszem ez örök álom lesz. pedig biztos élevezetes lenne vele rohangálni.

no_holy_shit 2009.01.21. 00:10:02


oroszok es a masolas...

ehhez azert hozza tudnek fuzni:

pelda1:
Dizel tata Nanonak(india) /többek között/ a hideginditasi kalibracioja erosen hasonlo a PSA dv6-s(francia) motorjaehoz, mert egy osztrak csako altal alapitott nemet cegnel az egyikbol atmasoltak a masikba... (meg hozzairhatnam, hogy egy magyar masolta at, de nem igaz. A srac velem szemben üllt)

"Sajat kut fej"
pelda 2: DDS (Delphi Diesel System) jol bevasaroltak mindenfele tapasztalt munkaerot (Bosch-tol, FEV-tol, AVL-tol)

pelda3: Krupp anno atjart az az angolokhoz es jegyzetelt a gyarlatogatasok soran...

mert felesleges feltalani ujbol a kereket, de ha ellopjuk es nem akarunk utolag sem fizetni akkor azt kell mondani a sajat kut fejunkbol van.

no_holy_shit 2009.01.21. 00:13:37

@Бабаяга:

ha kevesebb is eszik es nagyobb sebessegig jobban gyorsul, akkor bennem felvetodne a kerdes, hogy nem csal-e az ora lenyegesen felfele

no_holy_shit 2009.01.21. 00:16:16

@hé haver:

"A reklámszakma nevében meghajtom a fejemet! Most eljött az ideje az őszinte önutálatnak, valljuk be végre: pocsék, amit árulunk, mi sem hiszünk benne, és nem is viszik."

mintha ezt a taktikat mar tapasztaltam volna vmelyik "nagy" politikusunktol par eve. Vmit elizelt es ez nem nyilvanosan be is valotta...

no_holy_shit 2009.01.21. 00:19:29

@ladarevolution:
"Na mentem, Ladát úgy is csak az vesz aki átlát a '89-óta a "nyugati" csodákat takaró rózsaszín ködön és marketingfogásokon."

igaz, Golf2 4ever

firedball 2009.01.21. 00:20:08

Sziasztok! A priorára visszatérve jól látszik rajta hogy, 1 az 1-ben a 110es padlólemezére építették ami egy 80-as évek biztonsági szintjét hozta az autoreview.ru töréstesztje szerint. Szerintem semmivel se törne rosszabbul mint 1 új swift vagy 1 ignis vagy 1 chevrolet aveo (1.5*). Látva 1-2 orosz oldalt elég sokat fejlődtek és fejlesztenek a ruszkik is.

zoli83 2009.01.21. 00:44:46

Itt talán több info van ,mint a hungaroladán(nem reklám,ha az töröljék):
www.parkauto.hu/

Nagyon örülnék,ha a totálcar csinálna egy tesztett a kalinárol és a piorárol!Bár szerintem a 112-esnél kicsit lenézöek voltak!Töréstesz:Fen van a youtube-on is,elég nagy sebességel csinálták,nem vagyok benne biztos,hogy más új,olcsobb kategoriás,illetve 8-10éves autok jobb eredményt értek volna el,amikben az átlag eber(én is)jobban bizunk!

berliner 2009.01.21. 00:53:02

@Secnir: ez a legenda. valóság: defender jobb terepen. az biztos, h drágább, de ha csak ez alapján hasonlítjuk össze a közlekedési módokat, akkor gyalogolni a legolcsóbb:)
természedvédelmi őr ismerős (majd lehet válaszolni, h csak kitalácó és nem is láttam még nivát - gondolom ilyen lesz a reakció) szolgálati autója egy ideig niva volt. utána cseréltél LR90-re, a rövid tengelytávúra. Nivával se volt sok gond terepen, de a Land Rover elment (elmegy) olyan helyen is, ahol a niva bedobta a törcsit. nem egy ilyen eset volt.
amúgy nem vonom kétségbe a niva terepjáró képességeit, de azért ne essünk olyan túlzásokba, hogy se egy Land Cruiserrel, se egy Land Roverrel, se egy G Mercivel ne lehetne összehasonlítani, mert igenis össze lehet!! (és nem kis eséllyel a Niva csak árban jönne ki győztesen, meg talán fogyasztásban, ha ott is a több a jobb:)

Csontos Szigfrid 2009.01.21. 01:06:37

A Lada honlap 5-6 éve is kb. ugyanígy nézett ki, az a "baj". Szerintem még vanak rajta 5 éves információk is. Nem baj az egyszerűség, "olcsóság", maszívság, de legyen teljesen friss egy autómárka oldala.Olyan, mintha megállt volna az idő arrafelé. De ez csak az én véleményem. Attól még jó is lehet.

Ez végülis nem nagy baj, de az már annál inkább, hogy erősen túlárazottak az autóik.
Amennyiért a Ladát adják, annyiért már lehet "nyugati" autókat is kapni. Drága szerintem. Meg sokat is eszik. Ma Magyarországon nemigen vesznek az emberek Ladát, mert még erősen él a múlt rendszer szelleme. Ha lehet így fogalmaznom. Biztosan van, akinek tetszik, pl. a legújabb változat bejön nekem is, de nem vennék. Annyi pénzért inkább mást. Nem is sokat látni az új típusokból.
Az viszont kétségtelen, hogy a Niva tíus terepen megállja a helyét a többi terepjkáró közöt, mivel ez nem ún. városi terepjáró, vayg SUV, hanem valódi terepezésre alalmas járgány. Tehát a Nívának ven esélye, de abból meg nem él meg hosszú távon a Hungarolada.
Na, mindegy, majd meglátjuk, hátha egyszer még megérjük, hogy a 20-30 évvel ezelőtti népszerűségi indexét eléri a Lada hazánkban.
Az is igaz azonban, hogy a volt KGST autók közül viszont a Lada volt a legmenőbb. De azok az idők elmúltak.

Sanyika1981 2009.01.21. 01:10:00

Nos, elsőre, ladát az vesz akinek erre futja vagy fanatik, vagy mert jo a tudat hogy van. Vagy ebben tanult meg vezetni. Vagy azért van neki tényleg, mint nekem is arra kell, hogy eljussak vele A pontbol B pontba. ÉS ha mondjuk ez havi 2000km akkor ezt ugy teljesiti, hogy nincs ez rossz szava sem. Akkor vállik szerintem szarrá egy Lada ha nem foglalkoznak vele. HA csak mindig űtod rugod, persze hogy meghal. De ha figyelsz rá, karbantartod a leghálásabb társ. Fogyasztása sok neki? Baromság. Akkor sok ha hagyod hogy sok legyen. Mert ugy tesz mintha a sok fostalicska buzuki, meg opel nem venné be a 8-9-10 littyot. Dehogynem, csak hát sokszor nem merik bevallani az emberek saját maguknak sem. A gyári fogyasztást meg max akkor produkálja ha garázsban áll és el se inditod. Igen kiváncsi lennék, hogy a mai tömeggyártott kocsik közül melyik is éri meg a 15-20 évet, ugy hogy közben nem rohad széjje, vagy nem tropára benne egy olyan alkatrész ami miatt már nem is éri meg megjavitani. Mert ha kell ezeket 80-90 ropi ráköltésével ujraépitem. Az autoszerelő meg kér érte láda sört oszt jovan...A nyugati csodáknál ha csak elviszed a szerviz elé már az 20 ezer. Ugyhogy ha valaki tudja hogy lehet bejutattni az országba nyugottan szoljon...

for-avar 2009.01.21. 02:00:07

Tényleg csak annyit hogy 1984!ben a Tavasz BNVre mentünk föl vidékről,kaptam egy Autó-Motort(csöndes maradjak) mi volt benne: a 110es Porsche Desing munkája mint a jövő VAZ Zsiguli Ladája!Ha akkor jön talán másképpen alakul...De maradt a 67ben is már elavuló technika 124es előtti blokkokkal...Hogy örültek az olaszok megszabadultak a présformáktól lehet a kapott pénzből új AUTÓkat gyártani fejleszteni.Kiváncsiságból kiment 1 delegáció mert nem értették:a torinói gyárat 1:1ben felépítették mégis 1/10 jött le a szalagról és rosszabb volt még a SEATnál is!30-as években az amcsi 3 nagyot a Szovjetunió mentette meg!Megvette a kissé elavult szalagokat technológiát...de ezzel előbbre jutott a faekétől(nem vicc).Csak éppen ezt nem volt hova fejleszteni,amikor csak lehetett hazavitték az"ÚJ" technikát Opel Kadett-AZLK Moszkvics,Packard Super8-ZIS110 stb...nekünk csak azt tudták adni ami volt Pobeda-Warsawa,67ig ez volt...amikor a MERKUR ellenében a R.szisztéma behozta a Corollákat mekkora volt a felzúdulás!Rögtön kicsivel többért AUTÓT!Ezzel lett vége a MERKÚRnak Ladának,ha előbb lett volna más akkor kutya nem vette volna Ránk szoktatták hogy egy autót Neked kell szerelni!Miért?Mert a keleti autók S.@rok voltak,a 40es években nem kellett ennyit szerelni a nyugati autókat...TPS karbit Befecskendezőt szerelni nem lát6ttl nyugaton a ház ellőtt barkácsolni

for-avar 2009.01.21. 02:15:38

Az új Mini 500as már egy másik kategória...a forma már a szívnek nem az észnek szól
Ladások 10lityi a gyári fogyasztás a régi Ladának(Zsiguli VAZ)Emberek ennyit egy 3000cm 300lovas autó eszik dupla tömeggel...és azért a Lada és keleti társai nem életbiztosítás ha törnek láttam elég puffosat...volt amelyiknek új padlót kellett volna heggeszteni úgy szétmállott a biliacél.Ha egy veteránt felújítanak nem kell annyi munka mint egy szoci kocsihoz..ez szomorú!
VFTS ugyan!Mikor a nyugati utcai kocsik is erősebbek voltak,Gruppe B utcai változatai is elkalapálták...mint klub sport talán jó(mint a dirt tackben az XR750)=vakok között félszemű a király...

for-avar 2009.01.21. 03:20:11

5,5l a kombinált átlag a Swiftünknek...anyám megnyomta mindkét első ajtót de újak a panelek hátsó dobot és sárgumit cseréltünk...ja 210000km után vagyunk...mennyibe fájna ez Ladából(jó azért vigyázunk rá csak 140 km/ó max)

for-avar 2009.01.21. 03:32:49

Nem rozsdál...nem lázad télen nem eszik olajat(mi a 3. tulaj vagyunk)mindene meg van...ha veszünk újat(mivel 12éves)megtartanám magamnak.NEM AZÉRT MERT SZERETEM!Áááááá...hanem mert igénytelenebb mint a többi autó! igaz hogy ez is 25éves konstrukció

w a s d 2009.01.21. 08:51:04

Nem tudok egyetérteni azokkal, akik azt írják, azért vennének új Ladát, mert másra nem futja.
Én, mint csóró nem adnék ki 2,5 milliót egy autóra, amiről az elfogultak véleményén kívül kb. semmit sem hallani.
Ha hirtelen nagyon sok pénzem lenne, poénból kipróbálnám, de így, hogy nincs sok pénzem, inkább valami beváltabb márkánál nézelődnék ennyi pénzért.

2108face 2009.01.21. 09:12:59

@zoli83: Biztos hogy legalább olyan normálisan törik a Priora is, mint a mai kisautók... Gyűrődőzónákkal, utascella merevségével már a Samaránál se volt baj (nézzétek meg a töréstesztjét), szépen megállt a deformáció az első ajtók élénél (a tető gyűrődik a régebbi konstrukciókban). Egyedül az a fránya, rosszul megtervezett kormány mozdult előre sokat. Ha a Priorában széria a 2 légzsák, oldalvédelem, pedálkiakasztás, akkor reálisnak tartom a 4*-ot

egeroff 2009.01.21. 09:14:59

Kádves gyárekek, ez Kialada vagy Hyundaiford ... ?

firedball 2009.01.21. 09:20:26

Szerintem azért nem lenne rossz 1 független, elfogultság nélküli teszt itt a totalcar-on. Esetleg 1 összehasonlító teszt a logannal vagy a sonderoval vagy akár a lacettivel is!

Kopi3.14 2009.01.21. 09:23:10

2108face 2009.01.21. 09:12:59

Ne feledjuk a motorhaztetot sem- nyaktilokent mukodott kozre.

2108face 2009.01.21. 09:25:12

@for-avar: Azt azért jegyezzük meg, hogy hamarabb volt a Samarában hengerenkénti befecskendező, amikor a Golf III.-kat, Opel Astrákat még javában központi injektorokkal gyártották... :D

2108face 2009.01.21. 09:27:14

@Kopi3.14: Igen, csak az nem a Samara volt, hanem a Tavria. (abban a motorháztető is másik irányba nyílik)

w a s d 2009.01.21. 09:39:06

@2108face: Már 91- ben volt az A Corsából is hengerenkénti befecskendezős, C14SE motoros.

w a s d 2009.01.21. 09:42:40

És itt egy Kalina- Logan összehasonlítás németül, amit még talán valamelyik korábbi belsőséges poszt kommentjei közül szedtem:

www.autobild.de/artikel/test-dacia-logan-gegen-lada-1118-kalina_58105.html

(Ha árban felvenné a versenyt a Logannal, inkább a Lada kellene.)

firedball 2009.01.21. 09:43:52

1985 ben a 1.3as kockában biztonsági kormányoszlop volt tehát min. 2ponton volt benne összekapcsolt elforgó rész, mondjuk a kasztni gagyisága miatt értelemetlen volt -de lehet hogy a szamár töréstesztjén változtatott volna- és nem pont a kormányagy verte volna szét az illető koponyáját

David-2105 2009.01.21. 10:00:01

Őszintén szólva nem hiszem,hogy a Ladából lesz még valaha valami.Ha lesz is akkor sztem valami olyasmi,mint a logan,a kasztni alatt csak egy thalia.De nem is baj igazság szerint nekem nem is nagyon jönnek be az elsőkerékhajtású ,,újautók",én tökéletesen elvagyok klíma,meg villanyablak nélkül is,szóval szerintem a legjobb az lenne,ha nem erőltetnék tovább a priorát meg a kalinát,meg a jövö ,,féligrönó" sz@rait,elsőkerekesből elég lenne a samara(bár nekem a szögletes lámpával jobban tetszett,ez a legömbölyített eléggé f.s),exportra ott a Niva,belföldre meg a jó öreg Kockák(azért limitált példányszámban még pár körlámpást is gyárthatnának),21054-21074:)
U.i:Csak azt nem értem,ha a Niva kapható Euro4-es 1.7i-vel,akkor a 21073-ast miért nem lehetett nálunk kapni,és mért nem lehet behozni?

Szabi01 2009.01.21. 10:34:29

for-avar
Kár összehasonlítani a 60-as évekbeli technikákat a maival. Persze hogy fapados, meg sokat eszik, meg könnyű benne meghalni.
De azért ne legyünk igazságtalanok, a Lada motor anno sokkal korszerűbb volt mint a Fiat. (Fiat:OHV, Lada:OHC)
A Lada pedig akkoriban jó autó volt.

A szamara meg a 70-es évek technikája, annak pont jó. Még a 80-as években -mire gyártani kezdték- sem volt rosszabb a nagy átlagnál.

Azóta meg nagyon lemaradtak, a Niva önhordó kasznijával 30 éve még maga volt a csoda, de már csak a hírneve miatt jó terepjáró, egyébként gyenge, kényelmetlen, szétesős. (Saját tapasztalat)
Ha nem lenne akkora belpiac, a Lada már rég döglött cég lenne.

Azért én szorítok nekik, szeretem a típust, hátha villantanak egyszer valamit. (Legalább egy átlagos autót) :-)

Egyébként megértem azt is, aki fillérekért vesz egy fiatal használt 110-es 111-es típust. Mert a méretéhez képest így baromi olcsó autó, a motorja jól bírja, igénytelen, alkatrész olcsó, lehet hajtani míg lerohad a kaszni róla.

2108face 2009.01.21. 10:39:34

@F/: Igazad van, rosszul fogalmaztam. Az alapmotorokra gondoltam... :) Kezdeti Golf 1.4, 1.6, Astra F 1.4

w a s d 2009.01.21. 10:47:56

@Szabi01: Fiat 124 volt DOHC motorral is. (Lada amennyire én tudom, sajnos nem.)

Teeboy 2009.01.21. 10:49:41

@F/:
most nézem a szlovák oldalon: a Kalina induló ára 5590 Euro
A dupla légzsákos, ABS-es, szervós, elektromos ablakkal, fedélzeti számítógéppel, tolatókamerával (!) szerelt verzió ára 7590 Euro, hatchback kivitelben
És minden modellt az új 1,4-es 90 lovas benzinessel kínálnak!
szerintem ez elég jó ajánlat!

Teeboy 2009.01.21. 10:56:05

Ehhez képest a Dacia Sandero ára 6990 Euro (akciósan 5990)
az 1,4-es motorja csak 75 lóerős
és ennyiért NINCS benne: utasoldali légzsák, szervó, elektromos ablakok - a Kalina alapkiviteléhez képest...
Az orosz autoreview töréstesztjei alapján pedig a Kalina az EuroNCAP szerint 3 csillagos volna...
Mint tudjuk, a Sandero is csak ennyit kapott...
Tehát, kinek melyik kéne?:D

Mammut8 2009.01.21. 11:08:09

Ez a Priora egy az egyben a régebbi hyundai accent.

2108face 2009.01.21. 11:39:03

@Teeboy: Jó az igaz, hogy a Sandero kicsit maibb dizájnra, viszont mechanikában fejlődés nem kimutatható ... :D

Teeboy 2009.01.21. 12:24:03

@2108face:
ebből nekem most nagyon nem jött le, hogy konkrétan melyiket választanád :D

amúgy szerintem a Priora lámpái leginkább a Daewoo Nubira II-ére hasonlítanak
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Daewoo_Nubira_front_20080115.jpg

for-avar 2009.01.21. 12:33:38

Szabi01:
de azt a motort nem a pobeda SV rendszerű motorjából csinálták(a Polski motorja nem a 124 hanem még a millecinqecento motorja)Mint az amerikeiak:ha csökken a belpiac érdeklődése nekik annyi...tessék úgy lett:olcsóbb jobb konkurensek.Az USAban csak a taxisok rendörök autó kölcsönzőknek lehetett Flottában eladni a V8 OHV merevtengelyt
Nálunk az autó státuszszimbolum volt...3-4éves autókat új árban lehetett eladni,ma is nevetséges hogy a használt autó-motorpiac milyen...mintha a 20évvel le lennénk itt is maradva

sowi 2009.01.21. 13:50:41

@tomnemtom_ori: irorszag, csak kocka van az angoloknal, de zsigat meg nem lattak, belfast mellett egy driftversenyen nagyon invitaltak par korre, de mondtam, hogy tul eros a gep nem akarom lealazni a skylineokat :D

Szsrobert 2009.01.21. 14:46:42

A 2107-esem 6,5-8 liter között fogyaszt.
Egyedül az bánt, hogy nem kombi, jobban lehetne pakolni.
És hogy még nincs villanymotor a kardánra építve.

firedball 2009.01.21. 16:02:46

Nekem a szamarám új karbival evett 7l városba és a 4gangos váltóval ment 180at bár ott már volt bajom randesen :D

Tse 2009.01.21. 17:32:31

Nem véletlen, hogy a Nivát nyugaton is veszik...

www.youtube.com/watch?v=kSYX3JlhJ0g

2108face 2009.01.21. 20:07:32

@Teeboy: Mivel ladabuzi vagyok, ezért egyértelmű, hogy Kalina. Imádnám azt az autót, ha a kezeim közé kaparinthatnám... :D

Teeboy 2009.01.21. 20:24:14

@2108face: akkor irány beszerezni egyet - mondjuk szlovák rendszámmal ;) lol

Szabi01 2009.01.21. 20:55:38

@2108face: Egy jó kis Kalina GTI? Azt azért én is elfogadnám!

ASK-27 2009.01.21. 21:12:30

A Priora azon változata ami nálunk kapható(amiben alap a 2 légzsák) 4 csillagot kapott a törésteszten,az elérhető 5 ből. A Dacia Sandero töréstesztje 3 csillagos lett.Akárcsak annak idején a 10-es sorozatú Ladák,vagy későb tudtommal a Kalina is. Én inkább Priorát vennék,mint Daciát mégha az drágább is a kurva vám miatt.valaki írta,hogy a dél-koreai akinek szintén kell a vámot perkálnia,mégis olcsóbb mint a Lada.Gondolom itt a Daewoo-ra gondolt,amit ma már sajnos Chevrolet-nek hívnak.Kár érte mert népszerű,jó kocsi volt,sajnálom,hogy csőd szélére jutottak és megvette az egészet a GM.Visszatérve a vám-ra.Nem feltétlenül kellett fizesse.Ugyanis a Daewoo Lengyelországban épített egy gyárat,ahol szgk-kat és a Lublin nevű(ez egy lengyel városról kapta a nevét) kisteherautókat gyártottak,és a legyelek meg EU-tagok. A GAZ csinálta jól az orosz gyártók közül. Litvániában felhúzott egy összeszerelőüzemet,EU-s gyártású motort tett a kisteherautókba,és így igen versenyképes áron 2-3 milláért ad el kisbuszokat,kisteherautókat,vám tudtommal nem kell,mivel EU-s összeszerelés.Egy Gazella kisbuszt megkapsz 2-3 milláért akár összkerékmeghajtással,még a Totalcar is dícsérte a terep képességeit,de az Auto-motor is csak pozitívan ír a tesztben minden szempontból a GAZellákról.Olcsók és jók. Egy Merci Vitoért meg 4 millánál kevesebbet soha nem kérnek,az össkerekes változat meg 6 milliónál kezdődik.És annyival meg nem jobb.

Ladaf@n 2009.01.21. 21:15:09

az szídja a Ladát, aki nem ért hozzá.
nekem egy 1300-as kockám van (2105). meg vagyok vele elégedve. fogyasztása sem sok: benzines módban 9, gázzal 10 liter. 10 liter gáz = 1480Ft = 5,9 l gázolaj vagy 6.4 l benzin. ezek után merje valaki mondani, hogy sokba kerül vele az utazás.
szervizbe csak műszaki vizsgakor megy, amúgy itthon javítgatom. meghálál minden törődést. sok csomag elfér benne, csak meg kell tanulni mit-hova tegyek. hátsó ülés nélkül befért egy komplett IKEA-s konyhabútor.
presztizs értéke 0, nem is ezért vettem.
5ös váltóval a kényelmes utazósebesség (autópályán) 140 körül alakul.
a sok "újautós" kolléga meg nem bírja elviselni, hogy egy Lada megelőzi őket, folyton visszaelőznek, illetve nem engednek előzni.
miért nem veszek új autót?
olvasgassátok a népítéleteket. az újaknek is vannak hibái, ráadásul otthon nem is lehet hozzányúlni, mert egyből löki a hibakódot. a szervizekben meg áttosznak, az értékvesztésről nem is beszélve, az új autót "használni" se lehet, nehogy baja legyen... csak szombat reggel kiállni vele az útra, lemosni, fényesre waxolni, hadd lássák, hogy ilyenre is futja, majd este visszaállni vele a garázsba. a részletek miatt meg zsíros kenyérre sem telik...
sajnos sok ilyen embert láttam már.
Én meg maradok az én jó öreg Ladámnál.

ASK-27 2009.01.21. 21:16:47

Amúgy a szlovákoknál olcsóbb a Lada,ha jól néztem,legalábbis az euróban kiírt árak nekem ezt mutatták,de lehet h csak rosszul tudom az euro árfolyamo:P

Ladaf@n 2009.01.21. 21:20:14

UI.: előkészületben az 1.6-os (esetleg 1.7-es) "zsugor"motor projektem.
Reszkessetek buzukisok meg passatosok.
a régi típusú buzukisok meg a passatosok a legnagyobb parasztok az utakon. Szerintem.

ASK-27 2009.01.21. 21:27:24

@Ladaf@n: Hát igen,sajnos vannak átkúrós márkaszervizek a Ladánál is hallottam ilyeneket. Mi a Samarát meg a Nivát a kalocsai Lada márkaszervizbe szoktuk vinni. Ők hála Istennek nem ilyenek. Nagyon korrekt munkát végeznek,és korrekt árakkal dolgoznak,emellett nem bunkók, igen rendes emberek.Viszot sajna hallottam az ellenkezőjéről is,bizonyos budapesti szervizek esetében.Meg olyanról is,hogy az egyik BP-i márkakereskedő majdnem elküldte a picsába a vevőt,mert megzavarta az egésznapos nyugalmát azzal,hogy délelőtt volt pofája bemenni,és venni akart egy új tizenakárhányas Ladát.De ilyenek mindenütt vannak sajnos,ez márkafüggetlen, rokonomék is azért vettek annak idején Daewoo-t mert a helyi Suzuki kereskedésben a főnök ordibált velük meg össze vissza tahóskodott,pedig ők csak egy új kocsit akartak venni,ráadásul ki is tudták volna fizetni,mert direkt spóroltak rá h ne hitelre kelljen venni.Rögtön húztak is onnan,és vettek egy Daewooo Lanos-t,és ott érdekes mód korrektek voltak velük,mindenben segítettek, örültek,hogy lett még egy vevő.

Ladaf@n 2009.01.21. 21:38:47

oké. nem azt mondtam, hogy mind ilyen, de a túlnyomó többség ilyen. mert nem elég neki az a haszon, amit normális módon elér, valahonnan kell az extraprofit is. a legtöbb kereskedőt is csak addig érdekled, amíg meg nem vetted az autót. utána már...

ASK-27 2009.01.21. 21:40:10

Mindenestre az sajnos tény,hogy amíg a Lada ezt a politikáját folytatja,vagyis hogy semmi reklám,addig sztem nincs esélye nagy erőletörésre. A hanlapjuk (a hungaroladáé)tényleg jó annyiból,hogy sokkal áttekinthetőbb(legalábbis nekem)mint más márkák honlapja. Azonban lehetne részleteseb az extrák listája,stb. Elég röhej,hogy egy vidéki kereskedés (www.parkauto.hu) részletesebb extra választékot nyújt,mint a központi honlap,mert a kedves szerkesztők a központira nem tretek fel egy rakás extrát ami elérhető a kocsihoz. Meg igazán berakhatnának egy képet a Priora belsejéből is,semmi szégyellni való nincs rajta,sőt. Helyette is itt van egy fotoalbum,a egy 112-es tulaj nagyon szép 112-eséről, és ott lesz egy album egy alapfelszereltségű Lada Prioráról is.Mindkettőt érdemes megnézegetni.Itt
: indafoto.hu/priora/lada_21124

Ladaf@n 2009.01.21. 21:52:50

a 1117-est szívesen kipróbálnám. de így a képeken valahogy olyan kicsinek tűnik, mint pl. az új fabia kombi.
a Nivaról meg annyit, hogy terepre ez az egyik legjobb.
a cég, ahol dolgozok, csoportosan veszi az új Toyota Hilux-okat (kemény terepre is), erről annyit, hogy egy műanyag fos az egész, szétesik az első bukkanón. Ahol meg fémből van a karosszéria, olyan vékony a lemez , már attól is behorpad, ha ránézel. aszfaltterepjárót csináltak belőle. csörlővel meg gallytörővel utólag felszereltetni szinte lehetetlen a magyar hatóságok miatt. de hát nincs mit tenni, a gépjármű beszerzést is olyanok intézik, akik csak íróasztal mögött dolgoznak. Vennének inkább Niva-kat.

w a s d 2009.01.21. 21:55:02

@ASK-27: Az FSO- t is a Daewoo szerezte meg.
De ha lehet hinni a wikipediának, akkor pl. Lacetti csak Koreában és Kolumbiában készül.

w a s d 2009.01.21. 21:59:36

@F/: De pl. Kia Rio is van olcsóbban, mint Kalina.

vancello · http://vancello.hu 2009.01.22. 09:19:48

@for-avar: már az első mondat után gondoltam, hogy csupán egy suzukis vagy. Szeretem olvasni, ahogy próbáljátok magatokat megnyugtatni, hogy miért is vettetek olyan szart, ami 3 éves korában rozsdásodik.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.22. 11:11:54

@ASK-27:
Javasoljuk a Ladának, hogy létesítsen gyárat az EU-n belül: mondjuk Veszprémben :-)

Sanyika1981 2009.01.22. 12:33:15

Érdekes, tányleg, hogy vajon miért is nem szerelik ezeket a még mindig gyártott kockákat euro normás mocival. Sztem lenne rá piac is,ha nem is akkora mint keleten. A retro érzés meg a feeling miatt meg azért páran sztem inkább ezt vennék.

2108face 2009.01.23. 09:02:13

Hát sztem meg csak magát járatja le a Lada, hogy még mindig gyártja a kockákat meg a Nivákat, a többi típusnak tesz ezzel keresztbe. Ez olyan, mintha a Citroen Kacsákat gyártana a C4-ekkel, C5-ökkel párhuzamosan... :)

w a s d 2009.01.23. 10:15:43

@2108face: Akinek nincs pénze a Kalinára, meg a többi új kocsira, de van a kockára (gondolom akad ilyen elég arrafelé), az megveszi a kockát.
Itthon is aki megengedhet magának egy Passatot, az ritkán vesz inkább Polo- t, merthogy az csak feleannyiba kerül.

Amúgy volt régen egy Lada tanulmány, ami a kocka hajtásláncára épült, csak modernebb kasznival. Na olyat kellene gyártaniuk.

heraeus 2009.01.23. 19:18:19

No mindenkinek aki köpködi a Ladát: Örülök neki, hogy olyan sok pénzetek van, hogy képesek vagytok sok sok pénzért drága autót venni és ha valami baja van akkor drága pénzért megcsináltatni. Bejöttök a szervízbe és bajotok van ha a gyári alkatrész fele is drága és csodálkoztok ha az utángyártott két hét múlva tönkre megy. Télen nyárigumit használtok nyáron meg kopott gumival jártok. Na meg hány meg hány olyannal találkoztam hogy még a nevét is alig bírta leírni. Arról nem is beszélve, hogy a kocsitok többet ér mint az albérletetek vagy a bérházi lakásotok. Nem jöttetek még rá hogy az autó a legrosszabb befektetés ti meg itt hencegtek a vásárlói társadalom "kimagasló" lenyúlós termékével ? És ami a legszomorúbb az az hogy szemernyi emberiesség nincs bennetek, mert nem csak a Ladát nézitek le hanem az egyszerű tulajdonosaikat is akiknek nem telik jobbra, mert esetleg pont ti kizsákmányoltok vagy áthantáztok bennnünket. Nem vettétek észre ahhoz, hogy egy vállalkozás (ebben az esetben az Avtovaz)sikeres legyen pénzre pénzre és pénzre van szükség. Ők egy ilyen "kis" gyár akik tízévente tudnak modellt váltani és ilyen autókat hoznak össze mint amiket ismerhettek és ahhoz hogy életben maradjanak a régieket is gyártaniuk kell hazai piacra ( nem saját magukat járatják le ).

Akkor szrintetek akinek Ladája van az dögöljön meg, mert nem telik jobbra?

No de sebaj mert az én Ladámhoz nagyon olcsón jutok alkatrészhez és magam szerelem rövidebb idő alatt, mint bármelyik márkaszervíz a ti csoda jágányaitokat.

firedball 2009.01.24. 00:14:00

@heraeus: Szerintem azért nem ennyire súlyos a helyzet, inkább az van hogy elérhetőbbé vált 1 jobb 1 szebb 1 csendesebb! A társadalmi helyzetet meg ne firtassuk. az tény a LADA mint márka élt-él és élni fog odahaza messze vezetik az eladási listákat sz**nak ezek a külföldi eladásokra, amíg oroszországban nincs igény a jobbra addig a lada ilyen marad mint most. Szerintem még az is nagy teljesítmény hogy, létezik még ez a márkanév. Nem azt hallani róla hogy, dollármilliókat buknak el különböző sportokban Pl: honda; és ők nem állítják le a termelésüket mint pl. sok autó gyár...

heraeus 2009.01.24. 11:25:20

Gondolod, hogy nem súlyos a helyzet? Tálán többet kellene gazdasági híreket hallgatnod. Ami keményen zsebre megy az jobb szebb és csendesebb, Ne nevettes ha legalább mindenki olyan illesztésű és "minőségü" lakásban házban lakna és olyan divatos ruhákban járnának mint amilyen a gyönyörű nyugati autójuk akkor itt kánaán lenne, de inkább mindannyian csak a külsőségekre mennek.
Sajnos az Avtovaz is bezárta a kapuit ők is érzik a válságot csak vissza kellene olvasnod a hírekben vagy az Orosz oldalakon. :)
Ja és az igényt odakint is a pénz szabja meg. Én is szeretnék egy jobb szebb csendesebb autót csak nekem nem ezek a vackok jelentik mindezt.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.01.25. 01:18:40

heraeus: A bezárta kapuit az túlzás, a szokásos januári 10 napos téli leállást megtoldották kb 15 munkanappal. Erre is főként a beszállítók miatt volt szükség.

firedball: a messze vezetik az eladási listákat se tökéletes. Inkább a még éppen vezetik a helyes. Idő kérdése és belföldön is le lesznek nyomva sajnos. De ez még nem biztos ha sikerül a Renaultal fejlődni.
Bár érzésem szerint belföldön nem fog maradni az élen. Ellenben a Renault segítségével az európai eladások talán nőni fognak.

heraeus 2009.01.25. 07:39:58

Meg hogy felkészüljenek a Priora kombi gyártására.:)

firedball 2009.01.25. 13:01:46

Talán ha 1jó dci-t belevágnának a gépekbe kalinába 1.5dci éppen elég de a priorába 1.9dci szépen muzsikálna mondjuk rendesen megdobbná az amúgy sem olcsó árakat. meg az ABS -t szériában kéne adni hoz

Guffancska_lada4life 2009.01.25. 14:11:24

Na azért ne mondjátok már hogy ilyenért nem adnátok egy kicsit többet? zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=315

firedball 2009.01.25. 16:12:40

Nem hinném hogy a c-concept valaha is sorozatba lesz gyártva ilyen opcioban 18-19kerék, ekkora fékek,stb... az 1.8as meg a 2.0 motorok csak az euro3 normát teljesítik..(csak szívó)legalább 1 6ganos váltó kéne(nincs még) nembeszélve a belsőről amiben teli van drága anyagokkal.

vomit 2009.06.13. 18:28:50

ilyen parbajjal gyorsan repul az ido a gyarban
www.youtube.com/watch?v=5gpXqF9N0TQ

Kifordított kacagány 2010.04.09. 19:54:35

@Psziho: volt cégemnél japán öntözőrendszert telepítettek és jöttek a japcsi mókusok megnézni hogy szuperál a technikájuk. a kerületi vezető vitte ki őket a vadászós nivájával a területre.az autó valóban szét volt rohadva. gyakorlatilag ami por befolyt az egyik lyukon, az kifolyt a másikon. mikor ültek be a japánok, még nagyon fanyalogtak. aztán sikoltoztak a rémülettől, majd visongtak az élvezettől, kiszállva meg agyon dicsérték a gépet és mindegyik menni akart vele még. gondolom városi puhányok lehettek akik még nem láttak japán terepjárót
süti beállítások módosítása