Itt a véged, szegény PT!

  2009. január 19. - papptibi Címkék: ? end cruiser pt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A


Az általános amerikai döglődés következő áldozata, mondhatnánk.

Azonban ez túl érzelemmentes lenne, hiszen azért szegről végről névrokonok vagyunk a PT Cruiserrel. Az évezred egyik legeredetibb retróautója volt 2000-től, Amerikában nagyon rá is haraptak. De elég hamar megunták szegényt. Pedig komoly baja nem volt, nálunk pedig még Mercedes dízelmotorral is árulták. Persze a PT Cruiser nem volt a világ legjobb autója, de rossz sem volt, a belseje meg elég tágas volt. Igaz, kicsit műanyag hatású volt az egész, de melyik amerikai autó nem az? Ellenben volt benne pár ötlet, a formákon kívül is: például a kempingasztal-szerű kalaptartó.

Ezután vég nélküli faceliftelésbe kezdett a Chrysler, de a legfrissebb változatokon jól látszott, hogy az eredeti PT Cruiser csak elcseszni lehet. Hát el is cseszték egy kicsit, ha nem nagyon. Ki-ki döntse el maga:

Arról is volt szó, hogy lesz belőle haszongépjármű, Panel Cruiser néven, végül csak egy kabrióra futotta, ósdi borulókerettel, hogy olcsón lehessen gyártani. Aztán kapott egy turbómotort 230 lóerővel. Később felröppentek olyan hírek, hogy erősen futurisztikus lesz az utódja, már fejlesztik.

Persze ezek még a gazdasági válság előtt történtek. 2007-ben a kabriót abbahagyták és bejelentették, hogy a 2009-es modellből lévő készletek elfogyásával vége a dalnak.

Közben már zajlottak a tárgyalások a Chrysler jövőjéről, például a Renault-Nissan csoporttal. Azonban a Chryslernek pénzre is szüksége volt, ezért külön tárgyalásokat kezdett két kínai autógyártóval is (Chery és Guangzhou) arról, hogy a komplett PT Cruiser gyártósort és a márkanevet eladják nekik. Még mielőtt valaki azt hinné, drága volt a PT Cruiser gyártása, tisztázzuk: Mexikóban volt a gyár. 100 millió dollárt akartak kapni érte, a névvel együtt. Időközben a Renault-Nissan is rájött, hogy nem kell neki a Chrysler, van elég bajuk.

Szóval mit is jelent akkor a hír? Egyrészt azt, hogy elkelt a gyártósor. Ha azonban a Chrysler a legmarkánsabb modelljeitől (300C, PT Cruiser, Crossfire) szabadul meg, akkor mit akar gyártani? Mármint a válsághíreken kívül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21879615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.19. 14:38:36

Ennek a típusnak egy dolgot lehetett a javára írni, a helykínálatot. Bár ebben a versenyszámban nagymamám ruhásszekrénye is sikerrel indult volna. Az összes többi tulajdonsága trágya volt.

lz 2009.01.19. 14:40:56

@malenykij polgar:
Meg elég jól is nézett ki! Kár érte.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.19. 14:46:22

Erröl inkább nem nyitnék vitát, erösen ízlés kérdése.

(Majd megteszik az utánunk szólók.)

Defoe 2009.01.19. 14:49:26

Nekem tetszett kívül belül egyaránt, még a nemtúl jól sikerült kabrió is. Hiányozni fog mert érdekes színfolt volt a forgalomban.

zöldi 2009.01.19. 14:50:32

Nekem a crossfire nagyon tetszik. Kézi válóval kéne.

Lowtyo 2009.01.19. 14:51:50

szerintem is egy igazán karakteres autó volt, én is elmorzsolok pár könnycseppet érte.
felkerül a "kéne egyet venni, mer lesz még ebből kult-autó" listámra

yenoee 2009.01.19. 14:56:02

Karotta emlékezetes mondása jut eszembe, amikor egy igaz amerikás tepsit terelgetett valamék tc-adásban. A legvégén hangzott el e mondat, miközben könyökölt kifelé az úton lustán ringatózó békebeli vasból:
PT Cruiser, dízel??? WAHHHAHHAHHAHA

Nahát.
Amúgy én eccer ültem ilyenben, szvsz borzalmas. Volt :)

Ati81 2009.01.19. 15:05:21

Szerintem PT Cruiser szép formájú autó volt, de túl manyag belső nem tetszet benne ennek elenér egyszer szivesen vennék egy benzines modelt.

xszolixxx 2009.01.19. 15:08:49

Kívülről nekem is tetszett, de ismerős akinek volt panaszkodott, hogy ereje az nincs viszont nagyon zabálja a benzint, és belülről sokkal kisebb mint gondolnánk.

Rocko- 2009.01.19. 15:12:59

ehehe, annyira tudtam, h
- vagy papptibi íta a post
- vagy róla szól a post. :D

PT: egyediség, de nem kéne. csakis múzeumba.

loláb 2009.01.19. 15:15:14

De rusnya az a fényszóró, istenkém...

vagodeszka 2009.01.19. 15:17:41

Kár, hogy a PT is a szokásos amcsi autó betegségben szenved... a botrányosan ócska belső tér nevezetű kórban ami a modern amcsi autógyártás összes coool külsejű típusát is sújtja (Dodge Caliber, PT, Prowler, Mustang... stb). Botrányos, hogy egy Loganba beülve minőségibb anyagok vesznek körül.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.19. 15:18:59

@yenoee:

Ja, Detroit nem a PT Cruisert siratja..

Csubakka Junior 2009.01.19. 15:38:24

Nekem a kezdetektől fogva tetszik ez az autó, az utastér fényes műanyagai meg végképp. Egyszer egy szerelő ismerősömet kérdeztem róla, de az alkatrész árak miatt nem ajánlotta. Az biztos, hogy előbb lesz kultusz gép, mint a HHR vagy az SSR.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.19. 15:50:41

Ezekbe a pt cruiserekbe nem merci dízeleket raktak?

szláj (törölt) 2009.01.19. 16:02:56

@zöldi: Clarkson szerint olyan a hátulja, mint egy kutya ami éppen... sztem sejted 8)

üdv

szilasibácsi 2009.01.19. 16:29:04

Majdnem mindenkinek igaza van.
De nekem akkor is tetszik és minden hibáját eltudnám nézni neki. A szerelem elvakít, ha van egy 850 fiatod és szereted, akkor örömmel tolod be kétnaponta, de ha van csak ésszerű döntés alapján vett toyota és kiég egy izzó benne, belerúgsz, hogy még ez is.
Az autók márkái csak a képzelet szüleményei bármit irhattam volna ide.

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.01.19. 16:31:38

Volt az írásban néhány rész, ahol túl sok volt a volt... Gondolom, fáradt lehetett a szerző, én akkor szoktam ilyesmibe belefutni. Amúgy semmi baj, a poszt attól még érdekes :) Kár, hogy a haszonjármű változatból nem lett semmi.

lolperec 2009.01.19. 17:37:49

akiktől hallottam róla, azok mindig éppen szervizeltették :D

mrgeez 2009.01.19. 17:50:24

Nekem nagyon kellene pedig. A népitéletben és egy tartóstesztben se szidják motorikusan, inkább elektronikában. Sztem szép kis busz, igazi szerelmautó, a francbais, inkább egy ilyenre költsek, mint a nőkre! A 3,5 éves coltomat ilyenre cserélném, az sokkal gagyibb belülről, bár a formája baba. Van amúgy, aki a vezetés közbe a műszerfalat kopogtatja?

kék tornadressz 2009.01.19. 17:55:07

A Material Design Center mélygarázsában áll egy fekete színű már vagy másfél éve. A rendszáma alapján akkoriban vehették, de azóta se nyúlt hozzá senki, áll rajta a por... szomorú látvány. :(

Gomulka Béla 2009.01.19. 18:06:19

Na, akkor itt egy részlet a tegnapi Clarksonból.

“ Az önkormanyzat ragaszkodik ahhoz, hogy csak építési engedély birtokában festhesd a házad tetejét bézsre. De semmit nem tesznek az ellen, hogy valaki Nissan Bluebird-et vegyen, és a felhajtón vagy az utcán tartsa, ahol az arrajárók megláthatják. Tehát, hogy tetszik a következõ ötlet? Minden önkormányzat ingyenes parkolást kéna biztosítson a szép autókna, míg a szemre káros darabok, a Bluebird például, egymillió fontba kerülnének percenként. Sokkal egyszerûbb rendszer ez, mint a Richmond által használt, a fogyasztáson alapuló. Egy személy elegendõ hogy eldöntse a díjszabás mértékét. Nincs szükség számítógépre, és a felsõ légkör fizikájában járatos közterületi õrök hadára.
Ne gondolják egy percre sem, hogy én itt most Ferrarikról beszélek! Távol álljon tõlem. Bárki, akinek Mondial-ja van, vagy 308 GTB-je, egy rakás pénzt kéne hogy fizessen, mert ezek rettenetes autók, és senki nem akarja látni õket. Hasonló bírság várna a Hummerek tulajdonosaira, de bárki akinek érdekes autója van, mint a Rover 90 vagy a Hillman Hunter GT, ott parkolhatna, ahol csak akar.”

Ezt mondom én is, mióta. A PT legalább színesíti a képet. De sebaj, holnap beiktatják az Obamát, az hipp-hopp megjavítja a gazdaságot, aztán csinál a Chrysler valami szépet megint. Ha pedig nincs szerencsénk, megveszik az oroszok, és Volga Anyácska néven csinálják tovább.

GGG77 2009.01.19. 18:14:55

A forma dicséretet érdemelt, de soha nem kéne PT. 300C viszont elgondolkodtató lenne adott esetben...

Gomulka Béla 2009.01.19. 18:18:04

kéne, autóknak, stb. bocs

Dr. Cica75 2009.01.19. 18:21:23

Volt szerencsém egy ilyet vezetni az USA-ban, egy hetes autóbérlés keretében. Ekkora egy rakás sz@rban még életemben nem ültem, használhatatlan benzinfaló. Amikor váltottunk egy Toyota Corolla-ra, az maga volt a menyország, képzelhetitek...

Dr. Cica75 2009.01.19. 18:22:56

Ja igen, és korábban mindig 300-ba tettem bele a popómat, az viszont a nagybetűs Élmény, nagyon jó és stílusos az az autó. Igaz, hogy az ais eszik rendesen, de legalább elférnek a csomagok meg az utasok hátul.

STVI-01 2009.01.19. 18:24:45

Azt azért figyelte valaki a kisfilmben, hogy élettartam-garancia van a teljes hajtásláncra, így a motorra, és váltóra is! Azért ez komoly! Gondolom persze ez csak az USA-ban eladott autókra vonatkozik, de akkor is! Ilyet még nem is hallottam!

TottaKár 2009.01.19. 18:31:23

jó kis kocsi volt ez
én ültem benne és a beltér sem vol azért annyira vészes...

kár érte

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.19. 18:36:43

Kár érte! Aki szereti a klasszikus amerikai vonalakat annak biztos, hogy bejött ez a retro feeling. Egyébként vezetni kellemes volt a benzinest, de az 1.6-os nagyon kevés volt hozzá. A dízel pedig túl hangos. Aki az amerikai műanyagokkal kompromisszumot tud kötni, annak a belső is tetszett.

gyules 2009.01.19. 18:41:12

Kint 15e dollar, nem vesz. Asszem a hasznaltauton volt egy sotetkek cabrio, fekete felnikkel, sztem kutya-baja. Pisz.

Secnir 2009.01.19. 19:00:23

@STVI-01:
a kínai autókban és robogókban is van élettartamgarancia.
igaz, azoknak sacc/kb 1 év az élettartama, de az mindegy.

Autószerető 2009.01.19. 19:13:12

Sosem tetszett igazán, de érdekes szinfolt volt az utcán. Sajnálom... :-(((

raveman1 2009.01.19. 19:22:19

nézzétek már meg az ÁRÁT dollárban, viszonyítsatok az OTTANI keresethez, és akkor most kopogtassátok a műanyagokat belül. AZ ottani "suzuki"ról beszélünk, emberek!

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.19. 19:31:57

Ha az amcsik nem tudnak autót gyártani, akkor miért erőltetik? Adják el a márkaneveket a kínaiaknak, gyártassák velük, ott, ők meg foglakozzanak az értékesítésével otthon, és magyarázzák meg grafikonok és prezentációk segítségével, hogy milyen jó is ez..
Frankón olcsóbb munkanélküli segélyt adni annak a maradék pár autóipari dolgozónak, mint vergődni az iparág fenntartásával.
Remekül megoldották ugyanezt szgépgyértéssal, meg nagyjából minden mással, akkor meg miért pont az autókkal vergődnek?
Attól, hogy bezárnak egy prosperáló mexikói gyárat, még nem lesz jobb nekik otthon...

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.01.19. 19:57:42

Azért küzdenek az autóipar fenntartásán, mert a beszállítókkal együtt 10milliós nagyságrendű munkavállalónak ad munkát és ha ennyi embert elbocsájtanak azt az amcsi gazdaság is megérzi.

crix 2009.01.19. 19:57:58

nekem tetszik, kár érte
szokott a környéken állni egy bordó-vajszín festésű az gyönyörű

timewriter 2009.01.19. 20:10:41

itt hollandiában viszonylag sokat látni,kábé háromnaponta látok egyet:)

vadparaszt 2009.01.19. 20:21:03

Volt, volt, volt, hol nem volt, sok a volt. A jövő a Chevrolet Volt.

Ottopappa 2009.01.19. 20:22:49

Én annyira nem sajnálom, a menyasszonyom szerint viszont kár érte, neki ez volt a kedvence...

MP 2009.01.19. 20:28:09

Anno azt hiszem még a totalcar tv is tesztelte s elég gyengécske volt a cucc. A 230 lovas motorral viszont biztos nem lett volna rossz. Kinézetre nagyon tetszett mindig is de a gyenge motor elnyomta a forma utáni vágyat.

soseleszekelső 2009.01.19. 20:33:12

Én most egy PT-vel járok (régivel).
A beltér gagyisága relatív. Ahhoz képest, hogy anno 10MFt-ért árulták, gagyi. De amúgy egyáltalán nem gáz.
Az új fajta kevésbé tetszik, túl szögletes lett belül.

Nem hibátlan autó, de a stílusáért és az egyediségéért sokmindent megbocsát neki az ember.

soseleszekelső 2009.01.19. 20:40:18

Létezik 1.6, 2.0, 2.4, 2.4turbo benzines, 2.2dízel

Mindenki megtalálhatja a magának való motort.
Sajnos a dízel nincs automatában.

TPZ 2009.01.19. 20:41:20

"Igaz, kicsit műanyag hatású volt az egész, de melyik amerikai autó nem az?"

Hű, várjál csak, izé... a Mustang. Ja, meg a Challenger. Meg a Crown Victoria. A Silverado. A Viper. A Nitro. A 300C. A Crossfire. Az STS. Az Escalade. A Thunderbird. A HHR. Az F-sorozat.

A többi nem. Tényleg.

battalion (törölt) 2009.01.19. 20:41:38

Nekem is ez lett a stílusom, ez a design király, amelyik tipusokat itt megjelöltétek abban max csirkét lehetne tartani.
A 2.2 CRD nagyon húz és a8 literrel nem is rossz, műanyag, hát kérd bőrrel...

csak sporolosan 2009.01.19. 20:44:06

Ahogy előttem is már mondták: egy trágya kinézetű púpos vacak volt. Kár siratni. Ilyen izlécficamos romok takarodjanak is el az utakról. Idétlen sznobok játékautója.......

soseleszekelső 2009.01.19. 20:46:56

@evoVIII:
Micsoda???

Mert az evoVIII jobb a bevásárlókocsi fogantyúval a hátulján? :)

Kifordított kacagány 2009.01.19. 20:50:06

vagodeszka 2009.01.19. 15:17:41
ültél te mostanában új európai autóban? pláne loganban? akkor nem mondanál ilyent. éppen olyan gagyi műanyag az összes.

raveman1 2009.01.19. 19:22:19
azért jó, hogy néha azért ez is feltűnik valakinek:)

TPZ 2009.01.19. 20:55:25

@Kifordított kacagány: "ültél te mostanában új európai autóban?"

Nyugi, ez az igénytelen beltér egyfajta mantrája az európai autós újságírásnak, meg azoknak, akiknek fáj, hogy a Logan áráért az amerikai egy kopogós műanyagos, 260 lóerős szart kap csak.

Kifordított kacagány 2009.01.19. 21:08:28

TPZ 2009.01.19. 20:55:25
persze, ezért érdeklődtem, hogy ült-e mostanában újban. mert én igen. középkategóriásban, amiben ótvarabb volt a beltér, mint az én 15 éves "szar" amerikai tömegautómban, amit tényleg egy swifttel kellene összehasonlítani az ottani ára alapján.

zvajo 2009.01.19. 21:15:18

@STVI-01: Kicsit azért csalóka, mert csak az első tulajdonosra vonatkozik.

=Daniken= 2009.01.19. 21:30:41

Nekem volt ilyen céges autóm.Télen megcsúsztam az Audival és kaptam helyette egy pótautót, amíg megjött az új Vectra.
Mindíg várt vmi szerencsétlen a parkolóban, aki könnyes szemmel gratulált, hogy milyen jó ízlésem van és hogy remélis sokáig meglesz és vigyázok rá.Megjegyzem, volt vagy 1300-1400 kg. ez éppen egy 1.6-os a Chrysler-Bmw közös fejlesztésú 115 lovas motorral.harmatos volt, egyrészt irdatlan nehéz, másrészt pattogós, ami a hátsó merev hídnak volt köszönhető.A váltó amilyen dizájnos váltókarral rendelkezett, olyan pontatlan volt.A belseje totál műanyag, cserébe mutatós és retró, első nap ámultam, utána már inkább olyan volt mint egy disco a 80-as évekből a lá Starsky and Hutch remake:-D Ordenáré alulkormányzott, hátul dobfékkel.mintha buszt vezettem volna.Rövid váltó, azaz írd és mond, 130-nál (lemértem!!) 4700-at forgó motor 5.-ben, Bp-Szeged oda vissza egy full tank
benzin. Rémálom.Sose kéne újra. Elfg a félelem, ha arra gondolok, hogy ebbe az autóba egy 230 lovas turbós motort raktam, ami tulajdonképpen a régi, 2.4-es, mitsubishi eredetű motor turbósa. hogy azzal hogy nem lehet túlélni, egy rejtély.Többször átintegettek lámpánál, nem voltam ünneprontó, a kissrácoknak mindíg visszaintegettem, csajoknak pláne:-D De amikor már 20* vártak a parkolóban ömlengeve, már bandában(!!!) akkor már elmondtam nekik, hogy Kérem, ez egy rakás szar, sose vegyenek ilyet, nagyon kérem.életveszély.akkor nagyon utáltak érte, rájöttem, nagyképűnek hatott, úgyhogy aztán már csak megköszöntem, udvariasan dudáltam egyet, hogy "legyen náágy áz öröm" és elmentem:-)) amikor PT-s intett át szintén 1.6-osból, szintén feketéből, integettünk és hahotázva röhögtünk, hogy vki ezért tényleg pénzt adott...ennyi.remélem nem bántottam meg senkit.:-)

diktatorikus kleptokrácia 2009.01.19. 21:35:12

a crossfire cool, egyszer kipróbálnám. amúgy az egyetlen normális chrysler a grand voyager.
chrysler, r.i.p.
vesszen a gyengébb

misa72 2009.01.19. 21:51:16

BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW FÜHRER

Seca81 2009.01.19. 21:55:21

Érdekes egy forma... Kicsit öregecske akar lenni elölről-hátulról, számomra nagyon ótvar. Amikor itthon megjelentek nekem is érdekes volt, felfigyeltem rá 1x-2x, aztán ugyanúgy beleolvadt a városi szürkeségbe mint egy 911 vagy egy TT... Észre sem veszem az effajta csodamasinákat.
Patent Trabi, Bogár, szoci kocsik, régi amcsi, régi Jaguar, régi japán sport; ezekre gerjedek igazán :)

villam76 2009.01.19. 22:01:30

@=Daniken=: ezert erdemes volt vegigolvasni az osszes kommentet..... :D beszaras....

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.19. 22:04:18

jujj.

fiuk, le kellene már állni ezzel a "szokásos amcsi betegség: a botrányosan ócska belső tér" dumával. nézz meg egy normális felszereltségű autót odakint (pl. buick enclave, chrysler pacifica), és nézd meg, mit kapnál az árából idehaza.

egyébként meg a 2006os passat rémisztő kék fényű műszerei mellett teljesen földöntúli kriptahangulat érzésem volt. majd 7 millerért lehetett érezni a krematóriumok füstszagát.

szóval, ha van pénz, mindenütt tudsz normális belsővel autót vásárolni. a tengerentúlon elég hozzá kevesebb is. mert ott használati cikk az autó, nem státusszimbólum.

aki meg a mustangot a belső miatt veszi, beteg.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.19. 22:08:05

amúgy a PTC nekem alakra nem jött be egyáltalán.
érdekességnek tuti. de akkor inkább a platós kupé-kabrió:

www.netcarshow.com/chevrolet/2003-ssr/

soseleszekelső 2009.01.19. 22:19:25

@denever:
Valóban, az SSR is nagyon ott van dizájnban.

De a PT-ben az a jó, hogy retrósága mellett egy mindennapokban jól használható praktikus autót kapsz.

karexxrookie 2009.01.19. 22:49:30

A forma szerintem nem rossz.Retro kicsit a mai vilagban...1fajta fiat 500 csak nagyobb es gyengebb.Es h muanyag?...erdekes,en meg sohase tapiztam a muszerfalat csak mikor letoroltem a portol es siliconoztam(Logan).
A Grand vitaranak is gagyibb a muszer1sege mint logannak.Egyszer volt alkalmam beulni egy PTbe.Sztem rendben van.Es ahogy masok is irtak...ezekbol 6 ev mulva igazi kult jarmu lesz sok penze'.

Kopi3.14 2009.01.19. 22:50:58

TPZ 2009.01.19. 20:41:20

A mostani mustang belső tere bizony nagyo ncsúnya műanyag. Pedig tudnak k is, ha akarnak.

Ja, mielőtt elfelejtem, ha már amcsi járművezünk-tegnap NFL alatt volt szerencsém látni amcsi Ford hirdetéseket.
És F150, meg Focus volt. Utóbbitól a hideg rázott ki. mintha egy elrontott puttonyos mostani Imprezát láttam volna.

Zahal 2009.01.19. 22:51:29

Az USA-ban 4,5 millióért nagy, jól felszerelt, erős autót kapsz. Igaz, kicsit kopog belül, de nem villogásra van, és az alkatrész is olcsó hozzá. Más szerepe van ott az autónak, mint Európában.
Ha én kapnék idehaza ennyiért ilyen autót, szarnék rá, hogy hol kopog a műszerfala!
Akkor ti vegyetek apucikisfia-diszkónyálas "Bömöst", striciknek való Audit, nekem pont jó lenne egy kényelmes amerikai automobil.

zalkapone 2009.01.19. 22:52:54

De hogy még egy nyomorult hathengeres motor sem volt hozzá...

Gomulka Béla 2009.01.19. 22:55:16

Jut eszembe, a Clarkson-féle gyurmázó kutya nem ez, hanem az a kupé a bordás motorházával, hogyíshívják, Crossfire.

Hogy százharmincnál sokezret forog a motor, hát istenkém, akik ezt tervezték, soha nem gondolták hogy egy autónak százharminccal is kell mennie.

Step 2009.01.19. 23:03:00

En egy HHR-rel rohangalok, nekem bejon mind a ket forma, bar az ablakok kicist kicsik, de gondolom ez a forma lenyege

gabigyerek 2009.01.19. 23:05:51

Szerintem full halottaskocsi-feeling az egész járgány...

Merida001 2009.01.19. 23:09:41

Ez az autó ha tetszik, ha nem abba az Isten tudja milyen kategóriába sorolható, mint a Mini, Beetle, Fiat 500...tehát nem a helykínálat és a több ezer literes csomagtartóról szól a léte a járgánynak, hanem az abszolút design-ról!!!Itt a tervezők szabadon, úgymond a "szabályok megszegésével" hozták létre ezeket a gyönyörű és szériában gyártott, de mégis valahol egyedi darabokat. A múlthoz való ragaszkodás, mint "vonalvezetés" jellemzi a külső kasztni megjelenését, belbecs pedig modern, mint bármelyik másik hasonszőrű kortársa. Én személy szerint azért örülök ezeknek a daraboknak, mert tök jó végignézni egy forgalmas útszakasz monoton résztvevőit...és azok közül egyből kitünnek ezek az egyéniségek. Művészlélek alkotta ezeket!:)))Árban viszont elérhetőek, de mégis egyediek. A recesszió kihat nyílván ezekre a törekvésekre is, tehát a gyártóknak már csak a legszükségesebb modelljeik maradnak. Pedig egy hibrid PT nem hiszem, hogy zavart volna bárkit a Váci úton...:)))

Pasas 2009.01.19. 23:10:03

Meg nem venném de sajnálom. Viszont egy Prowler-ért a lelkemet is eladnám.
A Passat kék műszerfalvilágításával nem tudom mi bajotok, százszor szebb mint egy zöld, vagy egy sárga.
EvoVIII: kicsit kezdesz unalmassá válni. Minden cikkben fikázod az autókat, csak a tied a fasza.

Merida001 2009.01.19. 23:13:51

Igazad van "PASAS"! Tényleg jó a kék világítása a VW-nek. Még az Alfa piros színű megvilágítása is atom jó. A fehér/sárga/zöld teljesen jellegtelen...

TPZ 2009.01.19. 23:18:36

@Kopi3.14: De hát könyörgöm, a Mustang $20,430-nál indul. Tudod mennyi az? 4 310 730 gyenge forint mai árfolyamon. Vegyél már ennyiért nekem ilyen autót, köszi. Kopoghat belül.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.20. 00:28:49

@TPZ:

tegnap néztem, a 2006os mezei (v6) mustang már van 10k alatt is. ha rendes GT (v8) kell, az is van már 15k körül használtan, persze.

de amin hátast dobtam: 2006 saleen mustang, 8600 mérfölddel, árverésen. 14-17k közé pozícionálva...

a kopogással teljesen igazad van. a v8 hörgését akarom hallani, amellett úgyse veszem észre a kopogást.

Krúzeres 2009.01.20. 07:24:17

Kérem szépen,mit is mondhatnék elfogult PT Krúzer tulajként!?
Dícsérjem?Szidjam?Mindkettőt megtették az elöttem szólók!
Csak sajnálkozom!Mégpedig azon,hogy ha tehetném megtartananám eme autóm az idők végezetéig!
Egy ilyen autót?Mely ennyire megosztja a véleményeket?Igen!Ez a bizonyíték,hogy ez az autó egy
igazi kuriózum már most,nemhogy később az idő múlásával!

hengerfejtömítés 2009.01.20. 09:17:25

A miénk most 3 éves és 80000km alatt semmi, de semmi baja nem volt. Persze dízel, így kicsit hangos, de ez a legrosszabb amit el tudok róla mondani.
Csodás autó, soha nem bántam meg hogy ilyet vettem.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.20. 09:25:46

És hatévesen 65.000 km-rel kerül majd a hahura.

Pasas 2009.01.20. 12:02:22

Az a baj, hogy 5 és fél év állás többet árt egy kocsinak, mintha lenne benne még 100.000km. Azt meg nem tudom elhinni, hogy valakinek áll a garázsában egy akármilyen autó, és 5 évig be sem indítja.

lwcolors 2009.01.20. 12:43:55

@Step: Jó neked, ha az amerikai 3 milliós árért árulnák itthon, hanyatt-homlok rohantam volna megvenni...egy kombi Dacia Logan ára...de nem is árulják.

lwcolors 2009.01.20. 12:45:41

Lemaradt: a Chevy HHR ről volt szó...

Karak-55 2009.01.20. 12:48:00

A PT külsejéről valóban lehet vitatkozni (kinek a pap, kinek a papné....) Négy évvel ezelőtt hoztam be egy akkor 16 hónapos, 23ezret futott 2,2 CRD-t. Azóta belecsavartam 100ezret. Igazi áruszállítóként is jó, egy raklap motyó simán belefér (munkám miatt ez tényező)Az osztrák gyártásúak futóműve keményebb, elől-hátul merci brutál tárcsafék, 2,2 dízel (300Nm)merci motor-váltó. Minden kicsit durung módon túlméretezve (önsúly 1680 kg. A gyári első fékbetét 97 ezer km-ig bírta. A spórolásról sehol sincs szó) 123ezer km-ig egy gumicső (turbó és köztes hűtő között), irányítókar gömbfej garnitúra, egy garnitúra fékbetét, két szilent, egy marék H7-es izzó ment el. Alkatrészárak nagyon barátiak, kivéve a márkaszervízt. Négy személynek kényelmes, nem is billeg annyira, mint ahogy vártam. A hátsó hajlamos elpattogásra, de kezelhető (Mecsek Pécs felé 80-90 a kanyarokban, rakottan). Kanyarvadász igényüek inkább laposabb kocsival kisérletezzenek. Érdemtelenűl mellőzött nálunk, pedig bekerülési komplett költsége kevesebb volt mint egy 2 literes TD Ford Focus ára. Még egy 2-300 ezer km-t kiérzek belőle, addig használom.

Sopánka76 2009.01.20. 16:40:35

kár értük, a Chrysler-nek sok karakteres járgánya van, a PT-nek is volt egyénisége, még ha vitatható is a szépsége.
Nekem bejött.
Ülni nem ültem benne, de szerintem nem is az a lényeg.
A 300C is odab@sz, vagány, kéne!!
(Nah mondjuk nem ennyiért. De odakint valszeg nem ennyibe kerül.)

Kifordított kacagány 2009.01.20. 17:01:43

zalkapone 2009.01.19. 22:52:54
ez tényleg ostobaság volt a részükről. talán a motor teljesítményével is a retro érzést akarták erősíteni:)
a 2.4-es motorral azért nem lehet olyan rossz.

Kifordított kacagány 2009.01.20. 17:06:27

a 300C egy ormótlan batár. abban megöltek mindent ami szép. aztán újra és újra és...

zalkapone 2009.01.20. 18:52:08

@Kifordított kacagány:

Inkább egy lusta, de bugyborékoló V6, mint egy 2.2-es hightech dízel! Nekem legalábbis. A Granadám is olyan nyugodtan, kényelmesen (és persze lustán) járt, hogy öröm volt vele lassan menni! :-)

soseleszekelső 2009.01.20. 19:52:26

@Kifordított kacagány:
Nem nagyon fér bele a 6 henger.
Még a négy is alig, így is zsúfolt a motortér.

A dízel európának készült, mint ahogy az 1.6 is. Én is szívesebben vettem volna 2.4-es benzinest, de sajna nem engedhetem meg magamnak a 10-12l körüli városi fogyasztást.
Hasonló okokból a 2.4 turbo-t csak amerikában forgalmazták.

Tanner 2009.01.20. 20:32:16

Azér ez ennyiért Bőven megéri:www.hasznaltauto.hu/2676225_chrysler_pt_2001
Inkább ilyen retróautót mint fiat 500-at
jajj ha arra gondolok.

Merida001 2009.01.20. 22:41:11

Kifordított kacagány: ormótlan a 300CC?????? Olcsón kapsz Bentley vagy Rolls Royce külsőt jól felöltöztetve a 300CC "személyében"!!:) Ha az angol autóipar élénk lenne akkor ez is angol lenne a külseje alapján teljes mértékben! Szerintem egy döbbenetesen jól sikerült külső tervezés a 300CC. Feketében és persze öltönyben garantált a döbbenetes megjelenés(de ne legyen kombi persze). A kombi az agyonvágja az autót. Mint ahogyan 7-es BMW-ben sincs kombi így ebből sem kellene.:)))

Tonton 2009.01.21. 11:36:01

Eddig meg bírtam állni, hogy ne írjak, de most muszáj. PTCruiser 2.4T gazdi vagyok, és a gépben levő 223 ló nem hazudik. Mivel fullos a gép, meg lehet nézni belülről is. Aki szerint ez egy Logan az, az életében még autót sem látott. 225/45*17-es pacskerokon igazán nem instabil, és jól szól a HiFi, kényelmes a bőrfotel, könnyen jár a kézi váltó,(bár az USA autók hülyeségeit le tagadni nem lehet:) és 15 óra alatt kivisz Hollandiába 4 fő teljes csomaggal a beépített színes navival még el sem enged tévedni és még megbízható is. Igaz 10 liter lemegy százon. Ha valaki keres, még képeket is talál róla a NetHirlapon.

vagodeszka 2009.01.22. 12:20:05

@Kifordított kacagány:
Ültem új európai autóban és PT-ben is.

Külön kategória a kettő. Tartom a véleményemet is, hogy a faceliftes Logan jobb belülről, mint a PT. Külső persze teljesen más téma, de én ezt sose vitattam. PT egy szép autó!

Részemről majdnem vettem egy Dodge Calibert, de aztán csak magamhoztértem, hogy egy ilyen belső ebben az árkategóriában ezt azért mégse kéne.

Krúzeres 2009.01.22. 20:07:26

Én az egész országot járom majd mindennap a PT-vel.
A mai napig(8 évvel a megjelenése után),megbámulják a népek,nem kicsit!Nagyon!
Engem ez zavar is sokszor.Mikor megvettem erre nem is gondoltam.
Tudtam,hogy egyénisége van eme verdának,dehogy ennyire?!!
süti beállítások módosítása