Ugrok, már ugrok!

avagy ami a Mi-8 cikkből kimaradt

  2008. november 23. - Asztalos Angéla Címkék: így készül a totalcar belterj helikopter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Szabadesés, zuhanás nélkül
2011-12-29 17:46:00

Tél van. Nem lehet ugrani. Illetve lehetne, de nagyon bonyolult szervezést igényel, szóval vegyük úgy, hogy nem

Trabantban a deszantosok
2011-11-11 15:30:00

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan

Karácsonyi Hiéna: Dension csomag, senki többet harmadszor
2010-12-11 19:50:00

És íme az utolsó Dension csomag. Ha eddig nem sikerült megszerezned a pulcsit, sapit és nanotartót, itt az

Karácsonyi Hiéna: Yamaha csomag, már nincs sok hátra!
2010-12-11 19:20:00

Igen, ez már az utolsó Yamaha csomagok egyike. Úgy látszik, Rossit soha nem lehet megunni. Ha vinnél egyet a


Helikopteres cikkem szerkesztése közben Winkler és az összes szerkesztőségben tartózkodó kolléga jól szórakozott. Én is jól mulattam a megjegyzésein, bár egyik szemem sírt, a másik nevetett, mert Robi kegyetlen volt a helikopteremmel. Jó néhány bekezdést száműzött a cikkből. Ez a blogposzt az én kis gerilla akcióm, hogy a kimaradt - szerintem érdekes és informatív - részekből néhányat megosszak a hozzám hasonló repülés-buzikkal.

A cenzúrázás szó szerint így zajlott:

(Előre is elnézést kérek a kínzásért.)

Angéla, hogy jönnek a vietnámi katonák a te ugrásodhoz? – kérdezte Robi, és egy kattintással kitörölte ezt a bevezető részt:

Azáltal, hogy olyan helyekre is oda tudnak menni, amelyek a repülőgépek számára teljesen megközelíthetetlenek, a helikopterek nagyon sokféle feladat ellátására alkalmasak. Bárhol le tudnak szállni, ahol van egy kis egyenes és tiszta terep, ahol pedig nincs, ott képesek egy helyben függeszkedni, és akár hátrafelé repülni is. A vietnámi háborúban a szervezett helikopteres mentőakcióknak 40 ezer amerikai katona köszönhette az életét.


Katonák ereszkednek a Mi-8-ból

Magyarországon pedig az 1970-es tiszai árvíznél 4500 embert mentettek ki a Magyar Honvédség helikopterei, akik közül 213-at csörlővel emeltek be a fedélzetre. Ekkor volt, akinek úgy megtetszett a helikopteres repülés, hogy minden este visszatért elárasztott házába, hogy másnap újra kimenthessék.

Winkler: Na itt én kész vagyok, már beöltöztek, már tudjuk, hogy milyen biztonságosak a hevederek, de még mindig nem ugrik, hanem az Eu-val jön!

Így maradt ki ez a bekezdés:

Annak ellenére, hogy a Mi-8 ma már elavult típusnak számít, legalábbis az EU szerint, ahol nem meglepő módon, inkább az európai gyártású Eurocoptereket preferálják, mégis jól használható, megbízató és kedvelt típus.

Winkler: Angéla, te egy igazi szadista vagy!

Csikós: Olyan, aki kikötöz az ágyhoz?

Winkler: Igen, de úgy, hogy neked jó. Ő ezt szeretetből csinálja. Előre eltervezetten kínoz. Már elindultak a helikopter felé, de még mindig a típus változatairól van szó. Angéla, ugorj már!


Mi-8 és tervezői

A Mi-8T, a Mi-4-es helikopter alapjaira épült V-8-as sorozat (V=vertaljot, vagyis helikopter) negyedik változata, 1963-ban jelent meg, közepes szállítóhelikopter. A SZU-ban kivételes módon eredetileg polgári feladatokra tervezték, a szovjet légierő csak később bólintott rá a katonai változat kifejlesztésére. Aztán olyannyira bevált, hogy az összesen legyártott 11 ezer db-nak ma már elenyésző része polgári alkalmazású. Nagyon sikeres és sokoldalú gép: a személy- és teherszállítás mellett sokszor bizonyítottak árvízi mentésnél, tűzoltásnál, készítettek VIP változatot katonai és politikai vezetők szállítására, az oroszoknál volt külön változat a visszatérő űrhajósok tengeri kimentésére, valamint olyan, a harctéri sebesültek mentésére specializált kórházi változat is, amelynek fedélzetén komplett műtő volt kialakítva.

Winkler: Angéla, te a megszakított közösülés mestere vagy. Mindig, amikor már azt hinném, hogy jön az ugrás, hirtelen beszúrsz egy bekezdést a helikopter vezetéséről. Ez is nagyon érdekes, de Angéla, ugorj már!!!


Mi-8 prototípus, még egy hajtóművel

Nekem egy zsonglőrmutatványhoz hasonlít az egész – de Laci szerint egyáltalán nem nehéz, meg lehet tanulni, csak nagyon fárasztó tud lenni. A vezetésen kívül még figyelni kell 8-10 repülési paraméterre, a rádiózásra, hogy akkor most balra vagy jobbra forduljunk, és hogy mi történik hátul. Ezért találták ki a robotpilótát, ami a Mi-8-ban is van, be lehet állítani, hogy irányt, magasságot vagy dőlésszöget tartson, így függeszkedésnél akár el is engedhetik a botkormányt.

És akit ezek után még a teheremelés is érdekel, megnézheti a Lurdy Ház klímájának beemelését itt:

Ha még nem olvasta volna, itt a megcsonkított cikkem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7783531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2008.11.23. 06:27:20

Fineszes kiscsaj vagy, hallod e.
Jó cikk volt, bár én azon izgultam, ki ne ugorj! Nem mondták, hogy veszélyes. :)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.23. 06:34:12

Hát, én asszem ezt az ugrást kihagytam volna...
Valamikor '83-84-ben láttam Szentkirályszabadján közvetlen közelről a MI-8-as katonai változatát. Mit mondjak, nem volt egy bizalomgerjesztő látvány.
Ha jól rémlik, valamelyik Rambóban egy ilyennel / a rakétáival/ gyakorlatilag elsöpörnek egy dombot. A filmet a géppel való találkozás előtt láttuk, ezért volt némi borzongás bennünk, amikor a rakétavető állványok mellett álltunk.

.ZsL. · http://paramania.5mp.eu 2008.11.23. 07:47:18

Szia Angéla!
Remek cikkecske, és kár volt kihagyni belőle azokat a részeket, amiket a Tisztelt Főszerkesztőd kihagyásra ítélt! Neki is kellene ugrania néhányat, mindjárt más szemmel látná a dolgokat!
Köszi a kopter-galériát, néhány fotó még nekem is újdonság volt.
Azért ha eléggé kiugráltad magad (ha lesz ilyen egyáltalán valaha), jöhetnél folytatni a siklóernyőzés gyakorlását Fedémesre!
Jó leszállást!!!

gbrn 2008.11.23. 07:49:40

Peteetow, az szerintem Mi-24-es lehetett. De kit érdekel?!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.23. 08:08:48

Persze én is az utólsót jelöltem be:-)
Topless kép nincsen?Az jobban érdekelne.

Ciri 2008.11.23. 08:51:03

Jók a képek is.

Grat.

cork77 2008.11.23. 08:53:21

Szia Angéla!
Gratulálok! Én is ott ugrottam először ,de nem utóljára.Leírhatatlanul gyönyörű ahogy kanyarog alattad a kék(fentről tényleg az)Duna.A helikopter hátuljából felfelé meg lehet nézni az M6-os építését.Lefele már csak az adrenalin dolgozik,nem lehet felfogni nagyon amit látsz.De csodálatos! Gratulálok!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.23. 09:05:44

én asszem maradok a hullámvasútnál (:

Tompy7 2008.11.23. 09:08:39

Kár lett volna ezeket az infókat veszni hagyni... :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.23. 09:09:53

A Rambo kiváló viszonyítási alap, föleg technikailag.
Ennél már csak a Star Wars jobb.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.23. 09:16:51

Dobjuk ki a főszerkesztőt egy ilyenből, aztán kérdezzük meg, milyen vót.

Gomulka Béla 2008.11.23. 09:38:35

A fene tudja. Nézem az alkotók csoportképét, középen a svájcisapkás alighanem a brigádvezetõ, lehet hogy én repülõvel mennék...

Bontószökevény 2008.11.23. 09:58:25

A Ramboban egy Mi-24-nek látszó tárgy volt! Az amcsi nézők megették a trükköt! :)

Rocko- 2008.11.23. 10:49:19

azt a trükköt hogyan csináltátok, h visszaugrotok? vagány! ;)

"Winkler: Angéla, te a megszakított közösülés mestere vagy."
:DDDD

dpdp 2008.11.23. 11:06:58

Ép gépből ép ember ép ésszel nem ugrik ki!
Itt melyik nem stimmelt?

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.23. 11:17:32

Gomulka:
Az ész a fontos, meg a szaktudás. Nem a svájcisapka :-)

Asztalos Angéla 2008.11.23. 11:36:23

Látom, a szavazás 1. opciója is szépen jön fel. Ennek nagyon örülök :)

Bambano 2008.11.23. 11:43:14

Azért a 3. fog nyerni:)
Ja, 1250KW az 1700 lóerő, nem 1500.

Tényleg, ha ilyen pózban összeszíjjaznak az ejtőernyőssel, azért ő fizet neked?:)

Canga81 2008.11.23. 12:04:10

Nagyon zsíír a cikk is, de a video főleg! :) Nem is tudom mióta próbálom magam rávenni, hogy az itthoni nyíregyházi reptérre ne csak a gyorsulási versenyre menjek ki egy évben egyszer, hanem hogy összeszedjem a bátorságomat és én is ki merjem próbálni az ugrást. Nagyon foglakoztat a téma, és amikor ilyen videót látok mégerősebb lesz bennem a vágy, és végig fülig érő vigyorral nézem beleéve magam a dologba:D
Remélem egyszer összeszedem magam, Neked pedig gratula!;)

?Bud 2008.11.23. 12:15:01

Kár lett volna ezeket az infókat kihagyni!!
Ez a hatalommal való vissza élés a winkler részéröl!! :))

piszkosfred 2008.11.23. 12:39:01

Én ugrottam már tandemet, óriási émény... Ki ne hagyjátok. Egy veszélye van mindössze a dolognak, könnyen függőséget okoz, aztán mehetsz ejtőernyős suliba, és az összes pénzed elugrálod :D (én itt nem tartok, időhiány miatt nem kezdtem bele :))

Bambano 2008.11.23. 13:00:55

piszkosfred: a bögyös szőkék is függőséget okoznak, szintén nem a filléres kategóriából :) meg azok, akik rózsaszín gumicsizmával vezetik be az autós cikküket :)

Szárnyati Géza Malacra 2008.11.23. 13:26:15

Jó volt a cikk, még több repülőset-helikoptereset!
Mi a zene az ugrós videó alatt?

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.23. 13:34:55

Tényleg. Ha szabad kérni: egy Po-2-es teszt jöhetne a Li-2 után.
Egyszer Szolnokon orvul beleültem, és élvezkedtem, míg a felvigyázó ki nem parancsolt :-) Ahogy futnak a törzsben a pucér drótok az ember könyöke mellett... nagyon tuti.

Ati232 2008.11.23. 14:23:49

Én csak azt nem értem, hogy egy nyári cikkel miért kell télig várni...fél év az "átfutási" idő? :)

Lowtyo 2008.11.23. 14:32:59

Hehe
Ránéztem a szavazásra.
Fene gondolta volna, hogy ennyi nő, meg meleg olvassa a TC-t.

blabla33 2008.11.23. 14:33:30

Idén szeptemberben ugrottam először én is, pont Dunaújvárosban...
Szuper volt a cikk, újra futott minden bennem!!!
Egyébként már akkor is meglepett, milyen családi hétvége lett ebből: nagyszülők vigyáztak az unokákra, míg a szülők ugrottak! Mintha csak a ringlispílnél várna az ember a sorára...

Ati! Az ugrás októberben történt valamikor (benne van a szövegben, fenn -5 fok van, és a kisgyerekek sapkában rohangálnak - nem igazán nyárra vall).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.23. 14:55:12

Grat, jó cikk és jók a kimaradt részek is :)
Amúgy én mind a 3 lehetőségre szavaztam egyet :)
Lehetőleg ilyen sorrendben kérném :D

Rocko- 2008.11.23. 15:30:48

Lowtyo 2008.11.23. 14:32:59
hüllő. :DDDDDDDD

apamacko 2008.11.23. 15:41:54

Angéla jó cikk volt !

Lowtyo te kis zsivány te is a hármast szavaztad vald be! :-))

mr.editor 2008.11.23. 15:46:21

én nem ugranék, mert az egyik ismerősöm fejjel beleállt a pécs-pogányi reptér füvébe (nem nyílott az ernyője vagy rosszul lett, nem tudni), s azóta félek.

w a s d 2008.11.23. 15:58:02

@ Lowtyo 2008.11.23. 14:32:59

Ezek után, hogy:
"Winkler: Angéla, te egy igazi szadista vagy!",
meggondolja az ember, hogy a 3. lehetőség nem- e lenne rossz neki.:D

Gomulka Béla 2008.11.23. 17:07:57

Azért jópofa ahogy elmász a bõr az ember arcáról. Plasztikai sebészetben lehetne használni: a fentebb lévö elgombostûzné a nyilvánvalóvá vált felesleget, aztán lent el lehetne dolgozni. A svájcisapkás szerintem a fõorvos.

Krétázok... 2008.11.23. 17:52:53

Ugrottál, és? Mi köze ennek a total-CAR-hoz, legalább a reptérre autóval mentetek? Holnap a szerkesztőségben történt neoncső cseréjéről fog egy remekbe szabott cikk készülni?
Én is írjak ilyen cikket? Khm-khm... az én desszantpajzsomban még vörös csillag van...

Meg tudtok különböztetni egy Mi-8-ast egy MI-17-estől? Mert a képen tizenhetes van...
Habár... nektek mindegy.(legyintés)

phranxinatra 2008.11.23. 18:00:07

Krétázok...!

A gép oldalára festett Mi-8 jelenti azt, hogy ez egy tizenhetes?

Vizsla 2008.11.23. 18:28:39

Jó a cikk! Idén én is ugrottam, de repülőről. A cikk visszahozott egy kicsit az akkori élményekből. Jövőre szertném kipróbálni a helikoptert is.

Gomulka Béla 2008.11.23. 18:33:58

phranxinatra, a kóbor apácák megtévesztése végett. Angéla nem tévedett meg. Csak hogy beálljak én is a szexisták falanxába.

Kopasz Szuzukis 2008.11.23. 19:58:26

Szerintem kellett volna egy 4. pont is: dobjuk ki Winklert a helikopterből. Ejtőernyő nélkül, VMaxra ültetve :-)

Batman67 2008.11.23. 20:26:47

krétázok-ról négy dolgot tudtunk meg:
1. nem tudja a "minyót" megkülönböztetni a "mitizénhéttől".
2. nem tud olvasni.
3. nagyképű, bár erősen kissebségi érzésben szenvedő kötözködő vénpöcs.
4. egyszer szerzett egy desszantpajzsot valamelyik reptér környékén még a szoci időkben, amit valószínűleg úgy lopott le egy igazi ejtőernyős ruhájárol.

De marhára kellenek ide az ilyenek.

:-)

Asztalos Angéla 2008.11.23. 20:48:05

Zs.L.: remélem a közeljövőben eljutok Fedémesre, a legjobb hely kezdő siklóernyősöknek!

Bervas: a Po-2 tényleg tuti, repültem vele Budaörsön 2-3 éve, az egyik kedvencem nekem is

És aki a zenét kérdezte: Francine nevű finn csapat

Mikrobi 2008.11.23. 21:56:40

Én a cikkből mind kihagytam volna azokat, amiket Winklet kihagyott. Meg még azokat a "hű, de félelmetes!!!" részeket, amik által sulykolja a szerző, hogy ez az Angéla milyen belevaló csaj. Esetleg az egész cikket, mert én se tudom, mi köze az ejtőernyős ugrásnak az autókhoz.
Ezen a blogon viszont a Mi-8-asról írott adatok és sztorik forrásait megjelölhette volna.
A Mi-8 és 17 között egyébként a raktérajtó alapján lehet legkönnyebben különbséget tenni. Nincs ugyan desszantpajzsom, de "krétázok" nem érdemelte meg a leugatást. Persze most én is megkapom a magamét, mert nem tátottam a számat Angéla mutatványa miatt.

warwolf 2008.11.23. 22:27:11

Néztem a videót, és beleborzongtam, széles vigyorral mikor kiálltak a "minyó" hátuljába.
Gyarló ifyouként én is ugrottam.Aztán anyagi okok miatt nem tudtam folytatni.Később már nem is akartam.
De azon kevesek közé tartozom én is, aki ép gépből, ép ésszel kiugrott! :))) 28X ish! :D
Igaz, akkor még csak a 92'-t írtunk, és nem volt túl sok siklóernyő, de RS4/4 igen.
Volt autómata (K.A.P.) ami olykor a földön nyitott, mikor már újra hajtottuk az ernyőt a kövi ugráshoz! Akkor ezen jókat tudtunk röhögni! :D
Dehát 16 évesen az ember elég ...... rugalmas! :lol:
Angélának meg gratula!Ő is a "nemnormálisok" táborába tartozik! :lol:

SirLancelot (törölt) 2008.11.23. 23:25:56

" Szárnyati Géza Malacra 2008.11.23. 13:26:15
Jó volt a cikk, még több repülőset-helikoptereset!
Mi a zene az ugrós videó alatt? "

Francine - Goodbye Forever
Grat a cikkért és az ugrásokért,Angéla!:)
Még több ilyet!

Batman67 2008.11.24. 00:26:17

mikrobi

Hogy miről lehet a "minyót" a tizenhetestől legkönnyebben megkülönböztetni?!
A feliratról az oldalán!
De ha már olyan szerencsétlen valaki, hogy erre sem képes, akkor inkább ne ossza az észt!
Az olyan "apróságok", mint a "dugók" a tizenhetes hajtómű szívónyílásai előtt (ami szerintem a legfeltűnőbb), vagy hogy a faroklégcsavar a bal oldalon van (a minyón a jobb oldalon), szóval ezek az ordító különbségek a "krétázok" féléken már nem segítenek!
Tök hülye a csávó a témához, de egyrészt okoskodik, másrészt fikázza a másikat gazdagon.
Még sztároljam is? Na ne! :-)

Gomulka Béla 2008.11.24. 00:43:06

Szerintem nincs is ott neki szárnya vagy mije. Jézusom, hát már ezen is neki kell állni személyeskedni? A svájcisapkást biztosan nem érdekelte hogy hol a szívónyílás. Pedig talán még Lenin-díjat is kapott.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.24. 02:59:01

gbrn 2008.11.23. 07:49:40
Peteetow, az szerintem Mi-24-es lehetett. De kit érdekel?!

Igazad lehet. Engem sem érdekelt.

grigorij (törölt) 2008.11.24. 06:48:39

Na persze, ha traktorokról, hómarókról, harckocsikról, kombájnokról van szó, akkor maradhatnak a részletek...
Winkleréknek egészen egyszerűen ez már magas volt...

Gomulka Béla 2008.11.24. 07:45:56

Nem volnék meglepve ha egy kombájn, de akár még egy traktor is több mûszaki finomságot tartalmazna mint egy szovjet helikopter a hetvenes (?) évekbõl. Ami persze csak egy szempont. A Mi 8 és 17 közötti különbségtétellel nincs semi baj, valószínûleg tényleg különböznek. A stílussal és a felháborodott hangnemmel vannak bajok. Persze ez egy szovjet helikopter a hetvenes (?) évekbõl…

IQLight 2008.11.24. 08:07:35

Érdekes post volt, sztem van helye a totalcar-on, mivel színesíti a médiát, még ha nem is a fő csapásirányt követi.

Egy dolog zavart csak, az "Azáltal" és az "Annak ellenére" kezdet, de ez technikai kérdés.

Ha már lúd, legyen kövér: kérhetnék egy Claas dominator tesztet?

Gregorily 2008.11.24. 11:44:07

Ez már Totalplane?

Mi jön még a jövőben?
Totaltrain- szédületes élménybeszámolók a vonatok világából...
Totaltram- sziporkázó írások a villamosokon történő utazásokról...

Tudom én, hogy tél van, és hogy kevés a téma- mert azok is a búzamezőkön teremnek-, de amikor azt olvasom, hogy "színesíti a médiát, még ha nem is a fő csapásirányt követi",elmosolyodom...
Sokat érthet ez az ember az újságíráshoz.

Mintha én a Magyar Hírlapban mától a csigák nemi életéről kezdenék el egy cikksorozatot, csak mert engem az érdekel... Az azonban nem foglalkoztat, hogy az olvasóközönséget nem izgatja a téma egy kicst sem, ill. témaidegen a médiához mérten az írás...

A nyomtatott Totalcarhoz eseteg csomagolhatnátok kotont, az is színesítené a médiát...

Shadowbull 2008.11.24. 12:25:18

Kedves Angela,

ezt a kepalairast meg kene magyarazni:

"Mi dupla súllyal gyorsabban zuhantunk "

Koszi.

sb.

Levai Jutka 2008.11.24. 13:26:44

Ki a bánat ez az Angéla? Sose lépte még át írása az ingerküszöbömet.

29 Palms 2008.11.24. 15:16:11

Olyat nem lehetne, hogy a jövőben bármely teszt témájától és tartalmától függetlenül legyen olyan szavazati opció, hogy "a sör márpedig legyen ingyé"?

Krisi 2008.11.24. 15:40:35

A cikk nem rossz, de a szavazáson felröhögtem :)
Tényleg meglepő, hogy milyen sok hölgy olvas TC-t.

Az autókhoz meg szerintem van köze. Egy magára valamit adó autóbuzi az elmorzsol egy "ejha, nem rossz" kifejezést az 1700 lóerős motor hallatán. Az, hogy miben van már részletkérdés.
Szerintem érdekesebb volt, mint egy Astra vagy Golf teszt, amibe már a 6. továbbfejlesztett dízelt rakják be.

Egy szóval volt már szarabb cikk is :)

Gomulka Béla 2008.11.24. 15:44:18

Bull, hát nem érted? Kétszázhúsz szorozva kettovel az négyszáznegyven. Én, mikor viszem a gyerekeket (meg máséit is) iskoalába, néha otszázzal is veretek a négysávoson.
Komolyan,ha nem is arányosan, illetve más arányosság szerint, de Galliei nagyobb kovének nagyobb volt a légellenállása mint a kisebbnek. Itt meg az oktató vagy mi elbújt Angéla mogott. Fentebb társunk, Gyurma, de facto az áramvonalidomaira tett megjegyzést. (Meg én is, a bunkó.)

Bambano 2008.11.24. 15:44:55

iqlight: apróságokkal nem foglalkoznak, nem kell domintator teszt:) van a claasnak nagyobb darab vasa is, hamár... :)

egeresz 2008.11.24. 16:22:47

Shadowbull:
Nem szabadon esnek, hanem levegoben. A legellenallas novekszik a sebesseggel (intenziven, mondjuk negyzetesen) igy egy sebesseg felett nem gyorsulnak (allando sebesseggel esnek: zuhanasi vegsebesseg)
A legellenalas egy alaktol fuggo tenyezotol nagyjabol konstanskent, es a sebessegtol monoton novokent fugg. Az szimpla ember es tandem ember alaki legellenallasi etnyezoje majdnem ugyanaz, de sulyuk jelentosen elter. A jelentosen nagyob sulyhoz jelentosen nagyobb zuhanasi vegsebeseg tarsul.

1) soha nem ugrottam.
2) a gondolatmenet kozepiskolai fizika, nem kell hozza mernokember.
3) lennek Angela helyeben
4) Horiga helyeben.

udv

Gregorily 2008.11.24. 17:18:40

OFF:
Egeresz!
Az ok, hogy középikolai fizika, de...

"Nem szabadon esnek, hanem levegoben"

Miért? Még hol lehet szabadon esni??


"Az szimpla ember es tandem ember alaki legellenallasi etnyezoje majdnem ugyanaz, de sulyuk jelentosen elter. A jelentosen nagyob sulyhoz jelentosen nagyobb zuhanasi vegsebeseg tarsul."


A szabadesésben lévő test tömege 0, zérus, semmi. Vagyis teljesen mindegy, hogy 1 ember esik, vagy 20 összekapaszkodva, akkor sem lesznek nehezebbek...ezáltal pedig gyorsabbak. Mivelhogy a szabadon eső test sebességét sem a súlya, sem az anyaga nem befolyásolja.

Rég volt a gimi...

Gomulka Béla 2008.11.24. 17:42:09

Ha a légellenállás lassítja, akkor már nem szabadon esik.
(A Holdon pl. eshetne szabadon, bár oda a Mi 8 nem megyen fel. Édesapám, az oroszok felmentek a Holdra. Mind?)

darag 2008.11.24. 18:40:17

a tömege nem lesz zérus, a súlya viszont igen! :-)
ezért nincs tömegtelenség szó, deviszont a súlytalanság, az létezik!
Mértékegységük? ugyebizony!
:-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.24. 18:58:22

Bele sem merek gondolni, hogy mekkora sebességgel zúg le egy mondjuk harmincfös formáció, ha összekapaszkodnak.
Elég a ruhájuk?

Shadowbull 2008.11.24. 19:02:00

egeresz 2008.11.24. 16:22:47

Leulhetsz, egyes.

sb

Shadowbull 2008.11.24. 19:03:34

malenykij polgar 2008.11.24. 18:58:22

:)))

Azok azbesztruhaban ugranak. Nem lattad meg a teveben?


sb

Asztalos Angéla 2008.11.24. 19:40:17

Gregorily és sb:
Nem akarok fizikai fejtegetésekbe bonyolódni, de a lényeg, hogy a tandempáros tömege kétszer annyi, a felülete viszont ugyanakkora mint a szóló ugróé, ezért gyorsabban zuhan. De ez a videón is látszik, hogy egyszerre ugrunk le, viszont mi a fékernyő kirakásáig távolodunk a kamerástól. Utána tud csak utolérni minket (fejen zuhanva).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.24. 19:58:56

És még mindig nem tudjuk Angéla mellbőségét.:-)
Pedig nem lehet rossz mert ez a feszes ruha sem tudta lenyomni.Szerintem szép mellei lehetnek.

kutyavonat 2008.11.24. 20:13:32

Gyurma, én D vagy E kosárra tippelek :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.24. 20:24:27

Ezt ki akarom próbálni egyszer.
Kikacsintás Istenre??

Gomulka Béla 2008.11.24. 20:27:28

Azért a Rácz se rossz!

Shadowbull 2008.11.24. 21:21:06

Asztalos Angéla 2008.11.24. 19:40:17

Na igen, amikor az ember hamarabb pofazik, minthogy gondolkodna.

Kicsit elmelaztam, es rajottem hogy igazad van.

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.24. 21:47:44

"Gyurma, én D vagy E kosárra tippelek :) "
áááá nem hinném.Angéla egy alacsony lány szerintem 165cm körül.Ehhez a magassághoz egy C-s kosár az ideális.

Shadowbull 2008.11.24. 21:49:14

"Ehhez a magassághoz egy C-s kosár az ideális. "

Tedd hozza hogy szerinted :)

sb

Rocko- 2008.11.24. 22:50:54

azért van ott a nickje a véleménye előtt.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.24. 23:23:21

Tényleg ennyire be vagytok gerjedve, vagy ez ilyen olcsó poénkodás?

Gomulka Béla 2008.11.25. 07:38:35

A helikoptertõl lesz ilyene az embernek. Immunreakció. De valóban nem kéne ilyesmivel foglalkozni.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.25. 10:03:27

..de most akkor melyik ér előbb, a két kiló toll, vagy egy kiló acél?

Gomulka Béla 2008.11.25. 10:31:38

Ha a toll egészen alacsonyról esik, mig a vas nagyon magasról, akkor a toll.

Gomulka Béla 2008.11.25. 10:33:45

Illetve, kvantummechanikai értelmezésben, nem biztos. A nagyon magas ugyanis felbontható végtelen számú nagyon alacsonyra, és akkor...

Kifordított kacagány 2008.11.25. 10:58:46

öööö és az megvan, hogy mivel a két kiló toll számosabb, ezért nagyobb esélye van előbb leérni?
persze ez a mutatvány bukik, ha a kiló acél vasreszelék formában szóródik.

Rocko- 2008.11.25. 11:17:16

AnyádnakPalánkot 2008.11.25. 10:03:27
szerintem Angéla meg Lowtyo, gyorösszekötzôzve. :)

benkoo 2008.11.25. 11:38:10

bezzeg GYŐZIKE mekkora bátor volt! Angéla meg csak megcsinálta.

Easy Player 2008.11.25. 11:38:33

Tegnap este arra értem haza, hogy a tévében Győzike beparázott ugrás előtt. Micsoda szerencse! Most minden olyan dolog valóra válna, amire azt mondtuk "majd, ha cigánygyerekek potyognak az égből"!

Szerintem

Trog_Air 2008.11.25. 12:18:15

Szerintem kar, hogy kimaradtak ezek a cikkbol. Jobb lett volna igy... bezzeg amikor a Winkli elvezkedik a tuzoltoautoval, abbol persze nem kerul ki semmi, mi?:)

Jo szerkezet a Minyo, foleg az a megmosolyogtato benne, hogy alapbol mindossze ket helyen van benne integralt aramkor. Az egyik a keroval mukodo kalyha vezerlojeben, a masik pedig a tuzoltorendszerben:D

Gomulka Béla 2008.11.25. 16:53:53

Palánk, istenigazából a forma légellenállási tényezõje számít. A teknõsbékának nincsenek fülkagylói, míg a gyorslábú Akhillésznek vannak. Lám, fej fej mellett értek célba, pedig Akhillésznek lehet hogy besegített a mami. A nyúl, nagy füleirõl ismert istenteremtménye, csúfos vereséget szenvedett a virtuálisan fületlen teknõssel szemben. Mellett. Mindegy.
Lehet hogy velem van baj, amikor a Gyõzõke emlegetésére a Tücsök és a Hangya jut az eszembe?

Krisi 2008.11.25. 17:52:21

AP: nyilván a 2kiló toll ér le később, mert ahhoz tartozik egy madár, és elrepül.

Bambano 2008.11.25. 18:33:08

Angéla, ne bonyolódj fizikai fejtegetésekbe, mert a földet érés ideje nem függ a tömegtől. Ha légüres térben zuhannál, akkor csak a gyorsulás idő szerinti második integrálja lenne az a távolság, amit adott idő alatt megteszel, ebből a magasság ismeretében számolható az idő.

Mivel nem légüres a tér, egy darabig gyorsulsz, utána a rád ható közegellenállás egyensúlyba kerül a tömegvonzással és onnan már egyenletes sebességgel zuhansz. A kettőt nem bonyi kiszámolni, lényeg, hogy a tömeg nem focizik egyik képletben sem.

Azt a marhaságot, hogy a szabadon eső ember tömege zérus, igen gyorsan el kell felejteni. Ha zérus lenne, nem lenne semmilyen nyomatéka, ami meg nem igaz. Az ember súlya lenne elvileg 0, de az meg nem a tömege.

Shadowbull 2008.11.25. 20:06:56

Bambano 2008.11.25. 18:33:08

Ööööö.

A zuhano testre az alabbi erok hatnak:

Egyszer ugye a tomegvonzas

Fg=m*g (m a tomeg, g-t ismerjuk, ez amugy a suly keplete, ugye)

Masreszt meg a légellenállás, jelen esetben:

Fl=cw*A/2*Ró*v2 (cw az alaktenyezo, A a homlokfelulet, Ró a levego surusege, a v meg ugye a sebesseg)

Namost Angela kiugrik a gepbol, akkor Fg addig fogja gyorsitani, amig Fl-lel egyensulyba nem kerul.

Feltetelezve, hogy a dupla ugronak kabe unyanakkora a cw*A szorzata, mint a szimplaenak, a dupla ugronal Fg nagyobb lesz, igy nagyobb sebessegnel fog csak kiegyenlitodni Fl-lel, azaz nagyobb vegsebesseget er el, gyorsabban zuhan.

sb

Gomulka Béla 2008.11.25. 20:45:00

Bambano, akkor hogy mûködik az ejtõernyõ?

rocafort 2008.11.27. 15:49:13

Krisi, megmondanád milyen madár az amelyiknek 2 kiló a tolla?

nagymancs23 2008.11.28. 10:09:24

2 összehevederezett tandemstrucc-nak..

Szeltoloo 2008.11.28. 23:19:44

A strucc nem is tud repülni...

akos696 · www.focusauto.hu 2008.11.30. 16:30:33

Mennyi aberrált barom van itt, te jó ég! Ír egy szőke lány és máris begerjedtek. Gyerekek ez szánalmas! Milyen szexuális életetek van nektek?
A cikket én élveztem és szerintem kurva nagy kár volt kihagyni a részleteket. Azért, mert Winkler nem ért a repülős témához, és nem is érdekli, erőszakkal kihagyat lényeges infókat, aminek benne kéne lenni, max akit nem érdekel, átugorja, vagy egyszerűen meg sem nyitja a cikket. Sok itt is a szőrszálhasogató paraszt! A kommentek 80% tök felesleges.

indapasssucks 2008.12.12. 12:26:30

Ezt bevezethetnétek (taáln még szabadalmaztatni is kéne).

Van a cikk mindenkinek, meg a kicenzúrázott rész (nem cenzurázatlan cikk, hanem pont csak a kivágott cillogo drágaszágok) a kincskeresőknek. Sokkal hangulatosabb tud lenni....
süti beállítások módosítása