Drága bakter úr, a sorompót mér' nem nyitja fel?

Hosszan zárva tartott sorompók

  2008. november 19. - papptibi Címkék: velemeny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Nem tragédia, ha meg kell állni pár percre a sorompónál. De azért van egy határ.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13777058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.11.19. 11:08:39

"záporjózsi 2008.11.19. 10:24:47
"loláb 2008.11.19. 10:13:46
A gödöllői HÉV vonalon, a 3-as út kereszteződése tipikusan ilyan pont. Már akkor leengedik a sorompót, amikor a szerelvény még sehol, néha 5 percig zárva van [...] Ráadásul az a kurva HÉV kb. 5-tel megy végig a vonalon, [...]"
Ezzel a sebességgel mehet át, mert a pálya és a jármű ennyit bír el. Egyszer száll ki, nézd meg.

igen, akkor meg ne sorompózzanak (mint tökölnél), hanem egy ember menjen előtte lovon kezében piros zászlóval, hogy tudják, vonat jön. ha már úgyis 5-10km/h sebességgel megy.

Anti Bakter 2008.11.19. 11:11:10

"Ha a vasútban több pénz maradna, akkor juthatna erre is."
EU-s csilliárdokból "felújítják" a vonalat, az átjáróban új Strail elemek. Az átjáróhoz vezető (írd és mondd) 20-30 m kétsávos, szabványnál keskenyebb út újraaszfaltozására nem került pénz. Vagy csak leszarták azok, akik a terveket készítették? Tényleg pénzkérdés? Kedves MÁV, mennyi lenne az elég, hogy ne lehessen állandóan ezzel takarózni?

427 2008.11.19. 11:11:55

Az a lényeg, hogy a MÁV vezérigazgatója 3 és fél millert keres havonta! Ez nyílván teljesítménybér! Vagy nem? :)

hensen 2008.11.19. 11:13:25

Ennyi hülye hozzászólást! Mindenki kidumálja, de attól a szar még büdös marad....
Ha elindul a tetves HÉV Tökölről, akkor miért kell már Dunaharasztiban beállítani a forgalmat?
- Tudjuk, Ferenc Jóska rendszere irányítja.
10 perc vagy 6 perc a hivatalos zárásidő. Nekik! A KRESZ ezt úgy mondja hogy miután meggyőződtél a jelzőkészülék meghibásodásáról, akkor alapos körültekintést követően át lehet hajtani. Akár piroson is. Nem mondja hány perc.
Az egész cikk arról szól, hogy miért van ez így? (ebben benne van a 10 perc is, de autósoknak ehhez semmi köze) Nem biztos hogy a MÁV tehet róla, ők csak élnek a szabályokkal. Igaz állambácsi jó sok szabályt hozott már azért mert a MÁV érdekei úgy kívánták (pl. parlagfű irtás-horror szabálysértési bírság eltörlése szép csendben mert a MÁV képtelen betartani), a tárgyban forgó kérdés akkor is valós probléma. De amíg a fél évente ismétlődő TC cikk a budaörsi vakvágány problémájáról (a 300 ezres bírság és jogsibevonás itt is áll, a veszély nulla (megjegyzem az ilyen országkép bátorítja az autósokat a pirossal védett átjáróra)) nem oldódik meg akkor mit várjunk egy egyész országot érintő idióta szabályozásról?

Az írónak köszönöm hogy felhozta a témát, a megkeseredett autósokra irigy vasutasokat pedig csókoltatom...

TH 2008.11.19. 11:16:27

záporjózsi 2008.11.19. 11:03:57
És én, ha autóval megyek, mit csinálhatok? Keresek másik átjárót?
És ha vasúton ülök? Keresek másik társaságot? Azt kereshetek itthon (leszámítva a GYSEV-et), ritkán válogathatok. A sín meg végképp nem lesz tőle jobb.
Szóval te elfogadod, hogy a Windows olyan, amilyen. Rendben. Nem kritizálsz soha semmi olyat, aminek nem vagy szakértője? Tényleg csak akkor láthatom, hogy valami rosszul működik, ha szakértő vagyok? Ez azért nem így van.

TH 2008.11.19. 11:17:50

Anti Bakter 2008.11.19. 11:11:10
"Kedves MÁV, mennyi lenne az elég, hogy ne lehessen állandóan ezzel takarózni? "
Ez egy jó kérdés...:)

záporjózsi 2008.11.19. 11:31:22

Scenir:
"igen, akkor meg ne sorompózzanak (mint tökölnél), hanem egy ember menjen előtte lovon kezében piros zászlóval, hogy tudják, vonat jön. ha már úgyis 5-10km/h sebességgel megy. "
Sorompózni kötelező.

TH:
Kb. jól leírtad. De választhatsz, hogy A-ból B-be mivel jutsz el. Lehet vonat, busz, autó, bicikli, gyalog, helikopter, stb. Valamilyen véges belátási körből származó információ alapján döntesz. Aztán majd meglátjuk.

"Tényleg csak akkor láthatom, hogy valami rosszul működik, ha szakértő vagyok?"
Igen is meg nem is. Azt, hogy rosszul működik, akkor láthatod, ha különbséget tudsz tenni üzemszerű és attól eltérő állapot között. Az, hogy Te rosszul érzed magad, szíved joga, attól még működhet jól.

Anti bakter
"EU-s csilliárdokból "felújítják" a vonalat, az átjáróban új Strail elemek. Az átjáróhoz vezető (írd és mondd) 20-30 m kétsávos, szabványnál keskenyebb út újraaszfaltozására nem került pénz. Vagy csak leszarták azok, akik a terveket készítették?"
Most a vasút felújításáról van szó vagy az útról? A projektek a vasútról szólnak. A lehatárolt területben az útátjáró van benne. Az út más kategória, más szabályokkal, lehet, hogy az EU támogatást meg sem lehet rá szerezni, vagy az ilyen kis utacskák annyit vinnének el, hogy nem jutra a vasútnak fontos fejlesztésekre... Ezen kívül országos közút, országos küzút települési átkelési szakasza vagy helyi közút? Budapesten még cifrább: fővárosi vagy kerületi kezelésű közút (mondjuk itt nincs külön települési átkelési szakasz...)?

záporjózsi 2008.11.19. 11:33:49

Hensen:
"De amíg a fél évente ismétlődő TC cikk a budaörsi vakvágány problémájáról "
A MÁV-nak 1 levelébe kerülne és a bontás költségei 1-2 éven belül visszajönnének... Ez a MÁV-ot jellemzi nagyon jól.
Nem véletlenül írtam azt, hogy nem több pénz kell ahhoz, hogy a MÁV-ból vasút legyen, hanem több pénzt kell hasznosítani a nem kevés befolyó apanázsból.

klondike 2008.11.19. 11:38:54

Azért a rákosrendezői- Hungária krt. megkerülő állomáson is emberek dolgoznak..
2 alkalommal jártam arra és mindkétszer felnyitotta a bakter úr a sorompót , miután bebaktattam a kuckójába és illedelmesen megkérdeztem, nem lehetne-e továbbhaladni jópár perc várakozást követően.

Anti Bakter 2008.11.19. 11:39:15

"Most a vasút felújításáról van szó vagy az útról?"
Akkor mondom konkrétabban: a kifogásolt útrészben "felejtődött" két sínpár, amit a felújítás során felszedtek, de csak az útig, nehogy a felszedett sínek miatt még néhány 10000 forintot kelljen költeni 100 m2 új aszfaltra... Így maradt a kátyús kockakő + a semmibe vezető vágányok. Az a két sínpár nem is volt biztosított - így csak félig sikerült a budaörsi szellemvasút-modellt leutánozni. (Szemeretelep egyébként)

GiXXXer 2008.11.19. 11:44:28

Kiskunfélegyháza, Majsai út, a Kkfh-Szentes útvonalon kifelé és befelé egyaránt 10-10 perc. Kis piros Bzmot, még szállnak fel rá az utasok, de már piros van, befelé jövet pedig a vágóhíd mögött egy szemafor MINDIG megállítja a Zsuzsikát, persze végig piros... Normális???
Pont egy elég forgalmas út, rengeteg kamion, elég sok autó, 3(!!!) vasúti átjáró egymástól 50-50 méterre, és minden 3-ik órában megbénítva 2x10-15-(20/ha még Ro-La is jön/) percre.

záporjózsi 2008.11.19. 11:47:41

>Anti Bakter

Annak köze nincs az EU projekthez. Az egy egyéb összekötő vágány (Szemeretelep - Soroksár összeköttetés), elbontása külön projekt része kell legyen. A közút azon a darabon a MÁV kezelésében van, valószínűleg vagy a MÁV vagy az MNV a terület tuajdonosa. Az a gyanúm, hogy a pakuratavak helyén elvileg valamikor talán épülő Auchan áruház beruházójára akarják terhelni a költségeket, pontosabban az építési engedély feltétele egy új felüljáró lesz a jelenlegi szintbeni átjáró kiváltására.

Egy négyzetméter "aszfalt" lefektetése bőven 10.000 Ft fölött van...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.19. 11:49:19

Azt komolyan gondolja a szerző, hogy a vonattal ütköző autók vezetői azért próbálnak átkelni a piros jelzés mellett a sínen, mert nincs kedvük kivárni a vonatot?

Anti Bakter 2008.11.19. 11:53:44

"elbontása külön projekt része kell legyen"
Így aztán a kiágazás első pár 10 méterét társadalmi munkában bontották el az NIF irodistái, és teljesen véletlen, hogy pont ott hagyták abba, ahol.

"elvileg valamikor talán épülő Auchan áruház"
bruhahahahahahahaha
Ezt elhiszi még nálatok valaki, vagy inkább már csak a hivatalos kommunikáció része ez a toposz?
Csak hogy meddig várjak az első futómű cseréjével.

záporjózsi 2008.11.19. 11:57:36

"Kis piros Bzmot, még szállnak fel rá az utasok, de már piros van, "
Ez tök logikus. Ha állomásról van szó, amíg a sorompó le nem zárt, addig nem haladhat ki a szerelvény. A forgalmista akkor és csak akkor mehet meneszteni, ha már van vágányút. Vágányút meg akkor lesz, ha lezárt a sorompó. Közben miért ne szállnának fel az utasok?

Bejárat esetében elvileg a menetrend szerint érkező vonatról (utasítások, stb. értelmében) "szokott" tudni a forgalmista, így ha ezt más nem akadályozza, be tudja hozni megállás nélkül. De lehet, hogy pl. foglalt vágányra kell(ene) járatnia (ilyen MÁV-nál elvileg nincs), akkor mindenképpen meg kell fognia jelzővel a bejáraton. Lehet viszont olyan menet, amelyet egy másik menettel egyidőben kell(ene) lezavarni, ezt viszont nem engedi a bizber. (pl. ha megcsúszik az egyik vonat, oldalba kaphatja a másikat) kkor áll, vár. Percekig.

záporjózsi 2008.11.19. 12:00:27

>Anti Bakter
Az elbontott szakasz valószínűleg belelógott valamilyen kütyübe vagy végleges nyomvonalba, esetleg ott volt a sínilesztés. Nincs összeesküvés, ne aggódj. Az útátjáróra pl. azért sem biztos, hogy szeretek volna bontást kérni, mert akkor hátha át kell adni az út kezelését az önkormányzatnak, az meg nem tudom, hogy hogy állt hozzá. Az Auchan tényleg erősen feltételes.

Anti Bakter 2008.11.19. 12:02:10

Amerikában forgalmas elővárosi vasútvonal tele szintbeni kereszteződéssel. Vonat közeledik az átjáró előtt levő megállóhoz, a sorompó persze zárva a megcsúszás veszélye miatt. Vonat megáll, és láss csodát, sorompó fel, majd amikor befejeződött az utascsere és a vonat közelít az átjáróhoz, akkor megint le. Pont ennyi kellett ahhoz, hogy kiürüljön a sor a sorompónál. Ilyen nálunk?

sunblind 2008.11.19. 12:05:07

... én félévente bepróbálom a rákosrendezős sorompószettet, hátha történt valami reform, vagy csomag, vagy mittomén. Pont jó lenne nekem újpestről, asszony meg a szőnyin dolgozik ... de soha nincs változás ... a múltkor odaértem, 24 percet vártam, nem jött egy gramm vonat sem, aztán felnyitották a sorompót. :D

... off. Tegnap találkoztam piros lámpánál egy GT-r r35-tel. Pislogtam, mint disznó, szép kocsi, arab típusú soförrel ... gondoltam, megbőgettem a vétéít :D, valószínűleg úgyse hallott még a fószer életében egyhatos szívómotort. Vigyorog ezerrel, nyomkodja a gombokat, fordulatszám felszalad nála, majd behuggyoztam, olyan gyönyörű, bmw vétizest sárgító hangja van. Aztán leesik, hogy rajtautomatika! Máá énis ezerrel vigyorgok, mondom ezt megnézzük! :D Énis benyomtam a mechanikus változatot, az utána következő megszégyenülés pedig minden hangot, képkockát és libabőrt megért. Soha nem láttam ekkorát rajtolni közúti autót. Irreális látvány volt. GT-r tesztet a totálkárra!! Most!

TH 2008.11.19. 12:06:41

záporjózsi 2008.11.19. 11:31:22
"Tényleg csak akkor láthatom, hogy valami rosszul működik, ha szakértő vagyok?"
'Igen is meg nem is. Azt, hogy rosszul működik, akkor láthatod, ha különbséget tudsz tenni üzemszerű és attól eltérő állapot között. Az, hogy Te rosszul érzed magad, szíved joga, attól még működhet jól.'
De ha látom, hogy Németországban megoldották jól ezeket a vasúti átjárókat, akkor nem arról van szó, hogy én rosszul érzem magam, hanem, hogy a nálunk alkalmazott megoldás SZAR. Szépítheted, cifrázhatod, de nem jó. Mint ebben az országban a legtöbb dolog. Ilyen alapon nem szídhatom a kátyús utat a városban. nem vagyok szakértő. De látom, hogy máshol megoldják a használható utakat...tehát a kátyús út ROSSZ!

papptibi 2008.11.19. 12:09:03

záporjózsi:
Tény, hogy az őrültek kiküszöbölése nem a vasút dolga. Viszont az emberek így működnek, ha tetszik, ha nem. Pláne, ha tényleg hosszasan várakoztatják őket ok nélkül. Azt ne tekintsük oknak, hogy valaki 30 éve, az akkori technikával ilyen biztosítóberendezéseket csináltak, mert ma már eljárt felettük az idő.

3gyémánt 2008.11.19. 12:10:04

Nagyon érdekes probléma kör ami felvetésre került ebben a cikkben. Nekem saját tapasztalatom van erről az esetről, jelenleg két sorompó között lakom és a vasúti sín keresztül megy a városon, és egy komplett város rész van így elválasztva.
Annak idején egy jelentős vasúti beruházás történt ezen a szakaszon, többektől elvették az ingatlant, mondván , hogy átalakítják a vasút szerkezetét, alkalmas legyen 160kmh sebességű vonat közlekedésre. (Útolag kiderült abszolút alkalmatlan a pálya szerkezete ekkora sebesség fogadására, magasan van a talajvíz és úszik a pálya valamint olyan enyhe kanyar van benne ami ekkora sebességénél a vonatot lehúzza a sínről, aztán szép lassan kezdett a vasúti átjáró hibái is előjönni, eléggé nagy forgalom halad át rajta, többek között a közeli ipari telep, kamionjai erre járnak, mert más megközelithetőség nincs. És sajnos a magas talajvíz miatt és forgalom és súly miatt felpúposodott az aszfalt valamint a sínek le-föl úgráltak.) Nem rég igyekeztek enyhiteni ezt a gondot, mert a rossz út és a sűrű vasúti forgalom miatt a sokszor 10-20 perces sorompók után 5-6 autó tudott áthaladni. Azt hiszem fontos megemlíteni, hogy a Budapest-GYőr vasútvonalról van szó és annak is a Tatai részéről.
Amit Sira közölt, az nagyon hasznos információ, mert ebben a helyzetben nem csak
, hogy két sorompó között, de két állomás között helyezkedik el ezrek ingatlana, és ebben az esetben sokszor a vonat még sehol, mert a másik állomáson áll és sajnos muszáj megvárni, ezt már csak sz tudja tetézni amikor nem engedik be az állomásra vagy éppen jön a másik oldalról, vagy ne adj isten a teher és személy vonatok pont úgy jönnek, hogy 20 percig sehova senki...

dzsedi 2008.11.19. 12:10:40

utálom a tömegközledést, a MÁV-ot, a BKV-t, a Volánt, még kocsmázni is taxival járok,
a soropónál meg fogadni szoktunk merről jön a vonat, már két szál cigit plusszban vagyok üzlettársammal szemben akivel fogadni szoktunk, így legalább izgalmas a várakozás ajánlom mindenkinek, de mondjuk ehhez ketten kellenek egy kocsiba úgyhogy nem mindenkinek megoldás

hbe 2008.11.19. 12:11:40

Rákosrendezőt ha valaki hozzáértő vasútközeli meg tudná nekem magyarázni, megköszönném. Mondjuk tegnap este, 22:10 körül. Odaérek a Szegedi út felől, le van csukva a félsorompó, piros. Kb. öt perc, jön egy vonat. Megint öt perc, vonat nem jön, sorompó egyszer csak fel. És ez nem az első ilyen eset. Rendszeresen a vonat elhaladta után percekkel nyílik fel a sorompó.

Másik, hogy a vasút sok helyen nagyon kettévágja a sugárirányú utakat, felüljárók kellenének. Vegyük a váci vonalat, ugye Ferdinánd híd, Dózsa Gy út, Róbert Károly körút, itt nincs szintbeli kereszteződés. Aztán Szegedi út, Szerencs utca, itt van, és máshol átjutási lehetőség sincs, Rákospalotán van a következő nem szintbeli. Ez szerintem gáz. Másik, a szolnoki vonal a városligeti elágazótól. Ugye ott van a Kacsóh Pongrác, aztán viszont csak a Thököly, hiába van utána már dögivel lejjebb. Oda is kellene még valami, hogy a szűk keresztmetszetek csökkenjenek.

hbe 2008.11.19. 12:14:03

Illetve hogy Moldova erről a sorompóról írta-e már anno a hosszú türelem sorompója, vagy valami hasonló novelláját.

Kopi3.14 2008.11.19. 12:39:21

papptibi: a fizika az elmult harminc evben nem valtozott, lenyegesen nagyobb fekerot fem-fem kapcsolatban nem lehet atvinni, igy rovidebb fkutakat sem nagyon tudnak a vonatok. Villamos fekezes mas, es nem is elterjedt Mo-n.

Az atjaroban pedig biztositani kell, hogy az adott vonalon halado osszes vonat biztositott atjaroban kozlekedhessen. Ehhez az kell, hogy a vonalon megengedett maximalis sebessegre meretezzek a rendszert. Es ebbe figyelembe kell venni a maximalis megengedett ossztomeget is a fekutnal. Hogy a megallonal allni kell, pl HEV, Szentendre fele tobb helyen is? Igen, ez igy van. Vedelmi okokbol. Muszaki okokbol tortenhet, hogy a HEV nagyobb sebesseggel erkezik, vagy nem all meg. Olyankor mi lenne? Ha a keresztezodes tuloldalara teszik a megallot, akkor is siman belerongyolhat max tempoval, vagy ahhoz kozelivel a HEV a keresztbe, mig jelen esetben a sebessege lenyegesen kisebb ott. Megint biztonsagorientalt kialakitast latunk. Aki inkabb sietne, mint hogy biztonsagosan kozlekedjen, az menjen valami ringre, es ott torje ossze magat, de ha megfizetik az arat, epitek nekik jo kis siettetos, adrenalinbiztosito vasuti atjarokat, lezarva a "felosok" elol, s ott vaganykodhatnak, hogy meg atfernek. Temetesukrol maguk gondoskodnak, en a mozdonyt, sint, aszfaltot viszem. Meg csomagolok konzerveket.

opelgeza 2008.11.19. 12:41:39

En gyakorlatilag ezert koltoztem el a XVI. keruletbol. A Furedi utca - Rakosi ut kozott levo sorompo sokszor kozeliti a tiz percet, hogy a vegen eltotyogjon egyetlenegy mozdony. A leginkabb verlazito, hogy kozben az ember latja, hogy a mozdony elotte ott aldogal a csomori uti feluljaro kornyeken, es kurvara semmi sem tortenik. A sor meg gyulik, sokszor mar a furedi uti lakotelep keresztezodeseit benitja meg teljesen. Mindezt napkozben, ugy du. 5-6 korul, mikor mindenki igyekezni hazafele. Orulet.

Szerencsere itt Svajcban :-) mar csak 1-2 perc varakozas van maximum. Es meg egy plusz: itt az a szokas, hogy a teherautok a zart sorompo elott parszaz meterrel megallnak, hogy a mogototte jovo autok siman be tudjanak ele allni. Hoppszi.

TH 2008.11.19. 12:44:47

Kopi3.14 2008.11.19. 12:39:21
Többen több működő példát beírtak már ide. Ez lehet, hogy biztonságos, de lassú. Léteznek gyorsabb ÉS biztonságos megoldások.

loláb 2008.11.19. 12:56:17

záporjózsi 2008.11.19. 10:24:47

Igen, ezt gondoltam, hogy ilyen oka van. Csakhogy amikor pl. az egyetemről indul, már akkor lezárják, mielőtt a megállóba beérne. Bedöcög, fel-leszállnak a cekkeres mamik, kb. ketten (az egyetemtől bpfelé lévő első megállónak úgy ahogy van semmi értelme, közel s távol egy ház sincs), majd szépen elindul. Eleve van egy nagy kanyar a HÉV vonalán, pont az átjáróban, tehát márcsak emiatt sem tud gyorsan menni. Balesetveszély zéró.
DE, akkor minek lezárni egy egyszámjegyű főútvonalat óránként 2-4 alkalommal öt percre???

Egyébként a pályaállapot nem csak a HÉV-eknél gáz. Egy barátom idén végez a pécsi orvosi egyetemen. Amikor kezdte (6éve), még fél órával rövidebb út alatt ért le a Sopianae IC. Azt mondja, évről évre nőtt a menetidő (nincs több megálló), és figyelte, hogy egy csomó helyen, ahol eddig "full gázzal" ment a vonat, ott most 20-30-cal döcög.

záporjózsi 2008.11.19. 13:06:35

>papptibi
"Pláne, ha tényleg hosszasan várakoztatják őket ok nélkül. Azt ne tekintsük oknak, hogy valaki 30 éve, az akkori technikával ilyen biztosítóberendezéseket csináltak, mert ma már eljárt felettük az idő."
De tekintsük. Amíg ezt nem érted meg, addig a közlekedést, mint veszélyes üzemet nem érted. Ez nem a PC-d, amely esetében max. bosszankodsz, hogy pár percnyi munkád elveszett, ha esetleg elszáll az agya. Viszont az átépítés sokba kerül. Nagyon sokba. Tegye fel a kezét, akinek most lenne mondjuk 100 milliárd Ft-ja a legsürgősebb átépítésekre! (mert bizony telepíteni egy dolog, de összehangolni a többi vonali berendezéssel, a forgalommal, stb. egy sokkal nehezebb dolog...) És egy ilyen berendezés igen, vagy 50 évig működik megfelelő karbantartás mellett. Hogy az elektronikus berendezések meddig működnek majd, jó kérdés. Hogy mivel ény mennyire lehet leegyszerűsíteni, megint jó kérdés. A legegyszerűbb a különszintű átjáró. Csak azt is ki kell valakinek fizetnie.

Pl. Rákosliget előtt és után a sorompók remekül működnek, alig kaptam ott 3-4 percnál hosszabb kényszerpihenőt. A Pesti úti lámpánál viszont vártam már 10-15 percet.

záporjózsi 2008.11.19. 13:09:32

hbe: "És ez nem az első ilyen eset. Rendszeresen a vonat elhaladta után percekkel nyílik fel a sorompó."

Addigra jelentették vissza az érkezését, ami után a sorompót fel lehetett nyitni. Rákosrendezőn van úgy, hogy csak azért kell lezárni a sorompót, mert rendezés folyik, az pedig belóg az átjáróba.

záporjózsi 2008.11.19. 13:12:42

TH: "De ha látom, hogy Németországban megoldották jól ezeket a vasúti átjárókat, akkor nem arról van szó, hogy én rosszul érzem magam, hanem, hogy a nálunk alkalmazott megoldás SZAR."
Csak éppen azt ide telepíteni kellene. Viszont a mi rendszerünk sokszor nem alkalmas azok fogadására. Ezért van az, hogy ha egy csavart akarsz kicserélni, gyakorlatilag az egyész gyárat építheted újra.

záporjózsi 2008.11.19. 13:14:22

"Anti Bakter 2008.11.19. 12:02:10"
Érdekes lenne annak a személyzetigénye és a jogi szabályozási háttere. Na meg az, hogy tehervonat közlekedik-e ott...

záporjózsi 2008.11.19. 13:19:16

loláb 2008.11.19. 12:56:17
"DE, akkor minek lezárni egy egyszámjegyű főútvonalat óránként 2-4 alkalommal öt percre???"
Mert a vonalra engedélyezett legnagyobb sebességre kell méretezni a pályaállapottól függetlenül. Ez ott 60 km/h. Gondolom az egyszámjegyű főutakra is van megkötés, hogy az útátjárókat biztosítani kell, így kétoldalról van besakkozva a dolog.

Anti Bakter 2008.11.19. 13:24:19

1. Van tehervonat, és nem Bz-ből van a személyvonat.

2. Gondolom, nem MÁV + NKH szintű emberek írják ott a jogi hátteret

3. 0 db forgalmi dolgozót véltem látni a vonalon, nyilván teljesen automatikus a dolog, kb. 3-féle automata megvalósítást tudnék helyből elképzelni, ami mind a nagyobb biztonság irányába tudna csak tévedni.

4. Lehet, hogy ott nem csak a haveri cégek telepíthetnek/építhetnek irreális, csillagászati áron, mert "nagyon biztonságos rendszert" kell csinálni.

Röviden: az ottani illetékesek látszólag a) nem korlátoltak, b) nem korruptak. De ez csak benyomás.

TH 2008.11.19. 13:35:44

záporjózsi 2008.11.19. 13:12:42
Nem kell talán az egészet átvenni, hanem csak alkalmazni az ott bevált módszereket a hazai viszonylatokban. Nem értem, hogy miért védesz egy olyan rendszert, ami a használói számára kényelmetlen? Értem, hogy a biztonság az elsődleges, de rögtön utána jön a kényelem. Itt nem arról van szó, hogy mennyibe kerül stb., csak egyszerűen arról, hogy ez így most sok helyen nem jó. Tudod, nem az emberek vannak a vasútért, hanem a vasút az emberekért. :) De szavam se lenne az átjárókra, ha a vasúton utazók boldogsága teljes lenne vagy legalább alapvetően elégedettek lehetnének a szolgáltatással. Azt is meg lehet magyarázni, hogy miért rossz ma magyarországon a vasúti közlekedés színvonala, de az utasok ezt konkrétan letojják magasról, ők látják, hogy rossz, és szeretnék, ha jó lenne.

záporjózsi 2008.11.19. 13:36:29

"2. Gondolom, nem MÁV + NKH szintű emberek írják ott a jogi hátteret"
Tévedés, egyik sem ír jogi hátteret.

"3. 0 db forgalmi dolgozót véltem látni a vonalon, nyilván teljesen automatikus a dolog, kb. 3-féle automata megvalósítást tudnék helyből elképzelni, ami mind a nagyobb biztonság irányába tudna csak tévedni."
Jelentem a dolog technikai része itt is létezik, sőt, biztonságos. Viszont szerinted 10-12 másodperc alatt hány autó fog átmenni?

"4. Lehet, hogy ott nem csak a haveri cégek telepíthetnek/építhetnek irreális, csillagászati áron, mert "nagyon biztonságos rendszert" kell csinálni."
Válaszd szét a két kérdést. Úgy már jó nyomon jársz. A biztonság szintje egy dolog, a haveri kör egy másik. Mit is írtam? Jó lenne, ha a vasút pénzét a vasútra költenék. Látom, kezded megérteni. Csak így tovább!

"Röviden: az ottani illetékesek látszólag a) nem korlátoltak, b) nem korruptak. De ez csak benyomás. "
Más a jogi felfogás. Kb. ebből minden levezethető.

Kopi3.14 2008.11.19. 13:40:44

TH 2008.11.19. 13:35:44

A vasuton utazok elegedettek a szolgaltatassal, ami a kereszteket illeti. A tobbi meg nem erre a lapra tartozik.

záporjózsi 2008.11.19. 13:43:14

"TH 2008.11.19. 13:35:44
Nem kell talán az egészet átvenni, hanem csak alkalmazni az ott bevált módszereket a hazai viszonylatokban."
Ott a logikai felépítés más. Azt úgy tudod átvenni, hogy az ittenre adaptálod. Sajnos jellemzően ez a kidobod a régit és teljesen újat csinálsz módon valósítható meg.
(Fontos: jellemzően az állomási sorompókkal van baj. Ott az egész állomást kell cserélni. Na ez a sok.)

"Nem értem, hogy miért védesz egy olyan rendszert, ami a használói számára kényelmetlen? Értem, hogy a biztonság az elsődleges, de rögtön utána jön a kényelem."
Helyes a sorrend. Éppen ezért nem könnyű változtatni. Ismerek nagyon jó és itt eretnekségnek ható megoldásokat. De amíg betű szerint az van leírva, ami, egyszerűen nem lehet engedélyezni.

"Itt nem arról van szó, hogy mennyibe kerül stb., csak egyszerűen arról, hogy ez így most sok helyen nem jó."
De, konkrétan minden kifejezhető Ft-ban. A fölösleges(nek tűnő) várakozás is. A 4-es metrót is ilyesmivel indokolják. Lehet, hogy egy útátjáró-felszámolási pályázat elkelne az országban...

"hanem a vasút az emberekért. :)"
Pontosítanék, jelen helyzetben a vasút a vasutasokért van...

"de az utasok ezt konkrétan letojják magasról, ők látják, hogy rossz, és szeretnék, ha jó lenne. "
De ha jó, átlátható és olcsó(bb), akkor nem lehet belőle szivattyúzni...

záporjózsi 2008.11.19. 13:45:55

"Kopi3.14 2008.11.19. 13:40:44
TH 2008.11.19. 13:35:44

A vasuton utazok elegedettek a szolgaltatassal, ami a kereszteket illeti. "
Nem hinném. Csak nem tudják, miért kell lassan átmenni (HÉV, egyes MÁV vonalak). Annyit tudnak, hogy borzalmasan lassú...

SzZ 2008.11.19. 13:47:59

Záporjózsi:
"Viszont az átépítés sokba kerül. Nagyon sokba. Tegye fel a kezét, akinek most lenne mondjuk 100 milliárd Ft-ja a legsürgősebb átépítésekre! (mert bizony telepíteni egy dolog, de összehangolni a többi vonali berendezéssel, a forgalommal, stb. egy sokkal nehezebb dolog...)"

Minden hozzászólásodból (amik a laikus számára nagyon informatívak, külön köszönet érte) az derül ki, hogy a jelenlegi rendszer megfelel a szabályozásnak, a benne dolgozók szerint ennél jobbat elképzelni sem lehet jelen körülmények között, stb.

De van az éremnek egy másik oldala is.
Emlékeim szerint a magyar állam évről-évre vagy 200 Mrd Ft-tal konszolidálja a MÁV-ot.
Magyarul, vasúttársaságunk az általad említett összeg többszörösét is megkapja, csak éppen elcseszi. Ennek oka pedig éppen az, hogy a létező rossz működést toldozzák-foltozzák, ahelyett, hogy gyökeresen változtatnának rajta.

Egész egyszerűen a szemlélet a rossz a vasútnál. Nem arra kellene érveket keresni, hogy miért nem lehet változtatni. El kellene képzelni egy ideális vasutat, összevetni a jelenlegi MÁV-val, és olyan dolgokra fordítani a pénzt, ami az ideális felé mutat (beleértve a felüljárókat, bizt. berendezéseket, modern kocsikat és pályákat)

Ez viszont nem történik meg. Igény ugyanis csak a "hozzá nem értők" részéről lenne rá.

TH 2008.11.19. 13:52:58

záporjózsi 2008.11.19. 13:43:14
Ezen hozzászólásod semelyik részébe nem tudok belekötni.

"Ismerek nagyon jó és itt eretnekségnek ható megoldásokat. De amíg betű szerint az van leírva, ami, egyszerűen nem lehet engedélyezni."
No, hát akkor itt van az eb elhantolva, nem? Hogy miért nem lehet engedélyezni azt, ami jó? A leírt dolgokon miért nem lehet változtatni? Akkor valami tényleg nem kóser...


Kopi3.14 2008.11.19. 13:40:44
Bocs, felhoztam egy példát, üss érte...
Azt mondtam, hogy az utas csak azt látja, hogy a MÁV szolgáltatási színvonala egyre csökken, az ütemes menetrendet éppen szétverni készülnek ott is, ahol működik (utsó információim szerint legalábbis), én csak erre gondoltam. És hogy az egyszeri utas látá, hogy ez nem jó. Az egyszeri autós is látá, hogy az nem jó, hogy áll egy sorompó előtt, és 15 perce nem történt semmi. Nem akartam belemenni a MÁV különböző problémáinak elemzésébe, csak a példa kedvéért mondtam.

Anti Bakter 2008.11.19. 13:53:12

záporjózsi
Az OVSZ kiegészítését vajon kinek kell javasolni? Lópatkó Béla ny. tanácselnöknek hirtelen felindulásból?

Vagy azt engedélyezni, hogy bakter által kezelt, belátható átjárót ugyanígy fel lehessen nyitni? Az kinek a hatásköre?

Amúgy a 10-12 s erős túlzás, ugye nem ennyi kell egy elővárosi vonatnak az utascserére (ráadásul a konkrét rendszerben a még lassan mozgó vonat előtt már nyílt, és a már mozgásban levő vonat előtt zárt a sorompó) tehát inkább 1-2 percről beszélünk.

Amúgy 10-12 másodperc elég sok idő, majd egyszer nézd meg, hány autó... És pont a legrégebben várakozók fognak átmenni, gondolj bele. Ezért bosszantó, amikor az "egyes" lusta bakter nem nyitja fel 30-40 másodpercre a sorompót két vonat között, vagy a vonat elhaladása után még 30-40 másodpercet tököl valamivel nyitás előtt. Mindennapos tapasztalat, abszolút megtűrt gyakorlat a MÁV-nál.

hbe 2008.11.19. 13:54:12

záporjózsi 2008.11.19. 13:09:32
Köszi, a tolatást azt értem, ha belóg akkor nyilván le kell zárni, ez nem egyedi eset más állomáson sem.
"Addigra jelentették vissza az érkezését, ami után a sorompót fel lehetett nyitni. " Ez pontosan mit jelent? Honnan, ki és kinek jelent, hogy fel lehessen nyitni a sorompót Rákosrendezőn?

Kopi3.14 2008.11.19. 13:54:45

TH 2008.11.19. 13:35:44
"Nem kell talán az egészet átvenni, hanem csak alkalmazni az ott bevált módszereket a hazai viszonylatokban. "

Epp ez az, csak ugy alkalmazni nem lehet mindent. alaposan at kell tervezni sokmindent. allomasi bizbereket, stb. stb. Amig vannak olyan keresztek, amelyeket manualisan allitanak, addig nem lehet az elektromos dolgokat atvenni.

TH 2008.11.19. 14:05:15

Kopi3.14 2008.11.19. 13:54:45
Hadd idézzek záporjózsitól:
"Ismerek nagyon jó és itt eretnekségnek ható megoldásokat. De amíg betű szerint az van leírva, ami, egyszerűen nem lehet engedélyezni."

Szóval a lényeg a konstruktív hozzáállás lenne. Ha mindenki úgy áll hozzá, hogy "ezt itt nálunk nem lehet", akkor rohadtul semmi nem fog történni. Ez is igaz az élet számtalan területén. Néha akarni is kell a változást, gondolkodni is kell, és tenni is kell érte.

Kopi3.14 2008.11.19. 14:10:53

TH. Csak talan csak elobb a fejletlenebb dolgokat kene felfejleszteni, minthogy a fejlettebbeket meg fejlettebbekrer csereljuk. A fejlesztresnel sorrendet is kell tartani.

JaniV 2008.11.19. 14:12:09

Székesfehérvár-Kisfalud (a Velencei-tó É részéről: Kápolnásnyék, Velence, Sukoró, Pákozd, Szfvár útvonal) vasúti átjáró:
Vonat lassan megérkezik, sorompó előtt megáll! Mozdonyvezető kiszáll, letekeri a sorompót, beszáll a mozdonyba, vonat indul, elhalad, újra megáll, mozdonyvezető kiszáll, visszasétál, feltekeri a sorompót! 10 perc. De biztonságos. (Fényesek a sínek, elég gyakran jár vonat is.)

Kopi3.14 2008.11.19. 14:29:42

JaniV 2008.11.19. 14:12:09

Muszaki hiba eseten meg elviszi az epp ott setalo marinenit? Es eme tiz perc itt mindenkit erint. Vasuton es kozuton utazot is. De csak akkor van leengedve, amikor a vonat ott van. Ez lenne a jo mindenhol?

karlmann 2008.11.19. 14:37:33

Itt néhány ember nagyon félreért néhány fontos dolgot. 1. A MÁV-ba sajnos azért nyomják a pénzt, mert veszteségesen működik, nem azért, hogy javítsanak rajta. Ez sajnos a politikusaink dilettantizmusa miatt van. A közlekedési tárca élére nagyon kellene egy XXI. századi Baross Gábor. A MÁV ugyanis épp azért jött létre, mert bő 120 éve nagy bajok voltak, de volt valaki aki ezt felismerte és tudta mit kell tenni.

2. A MÁV nem egy-két éve van sz..ban, hanem legalább 20! Igazából már a 80-as évek elején elkezdődött ez a folyamat, mert amikor tőlünk nyugatabbra elkezdték a vasútnál is a számítógépes irányítást alkalmazni, az nálunk valahogy kimaradt és ennek megfelelően az erre épülő rendszerek sem épültek ki. Na ezért szívunk mi autósok a vasúti átkelőknél.

3. Kicsiben a MÁV olyan, mint a magyar állam, régóta tudják, hogy sz..r, de nem mernek hozzányúlni a sok szent tehénhez. Mert az évtizedek alatt mesterségesen felduzzasztott állami mamutvállalat dolgozóinak jelentős részétől meg kellene szabadulni, az egész céget át kellene szervezni, számos tevékenységet megszüntetni, illetve a mai viszonyoknak megfelelően átalakítani. A dolgot még azzal tetézték, hogy nem privatizálták időben és már kész is volt a katasztrófa receptje.

Kamélia 2008.11.19. 14:39:38

Sonkatekercs a Bmws azzal játszott,amivel a viccbeli kisindián..az életével.Én Eger melletti faluban lakom.két éve nincs mávos személyszállitás,de a fénysorompó a mai napig müködik.Ja,hetente jön két tehervonat...azt a két percet kibirom.)a bakter is bizti a filmbéli elődjéről vett mintát.)

TH 2008.11.19. 14:59:30

Kopi3.14 2008.11.19. 14:10:53
Nyilván. Ha engem kérdeznének, akkor én pl. a sínek állapotának fejlesztését (és ezen keresztül a menetidők lerövidítését) sokkal előbbre sorolnám az átjáróknál.

Ettől függetlenül ez egy létező, valódi probléma, amiről a cikk készült, szerintem semmi gond nincs vele, legfeljebb az alaposság hiánya. Ami nem lett volna gond, ha csak egy bejegyzés lett volna ezen a blogon, nem önálló cikk.

Andrej 2008.11.19. 15:07:22

Üdv Mindenkinek! Én még az életben nem írtam hozzászólást sehova, de ez a cikk a szívemből szólt. Annak aki ezt piti problémának tartja, kívánom, hogy töltsön annyi időt fog nélkül, amennyit én már sorompónál álltam. 7 km az út otthonról a melóhelyre.Ez, ha nem kapok sorompót (ritka eset) 10-15 perc motorral, de kocsival sem több. DE! Beleesik a Gödöllőre tartó HÉV sorompója, illetve a Keresztúri útról a Tündérfürt útra átvezető 2 vasúti átjáró. Rákos állomásról indulva itt válik szét a vonal Szolnok és Miskolc felé. Minden irányba 1-1,5 km-re ellátni, sík terep. A történet, ahogy leírták: sorompó le, 5 perc szünet (minimum) majd -2-vel felbukkan a látóhatáron a vonat, és küzdi át magát a 120 váltón. (Közben a másik sorompó is lezár. Már a Keresztúri úton sem lehet közlekedni a kanyarodósávon túllógó sor miatt.) Motorral ekkorra már az ájulás kerülgeti az embert nyáron, felöltözve, bukóban. És nincs kiírva, hogy 10 percen túl is zárva tartható. Rosszabb esetekben ez 4-5 vonattal is megismétlődhet mindkét sorompónál, de volt olyn is, hogy a vonat is pirosat kapott, és a sorompó is lent volt. Fentiek eredménye, hogy sokan átmennek a piroson, és kb. 2 hetente leviszi egy teherautó valamelyik sorompót. Hát elpusztult már ott pár agysejtem az idegeskedéstől. Nem létezik, hogy 2008-ban erre nincs kultúrált megoldás. Még ha egy lusta bakternak kéne tekergetni a sorompót, esküszöm megérteném!
Hazafelé ezt még tetőzheti az egyenes utcai HÉV-átjáró, ahol a HÉV érkezése előtt és távozása után is kimarad egy-egy ütem a kanyarodó sáv zöld jelzéséből. befejezem, mert már fel is húztam magam. :-)
Köszönöm,hogy végre kiírhattam magamból.

Kopi3.14 2008.11.19. 15:07:43

TH: a cikkel kapcsolatosan eszre lehetne venni, hogy a MAV, ahol tud probalja elkerulni a szintbeli keresztezodeseket, es erre giyekszik is kolteni. A sok okos autos miatt meg is ertem, hogy ezt teszi. Lasd Erden a ket megallonal az aluljarot, ahol szinten sok-sok percig logott a sorompo, gyakran. Hol egyik, hol masik. most legalabb nicns semmi gond azon a reszen. A 120a-n a fodlutakhoz is kitettek a felsorompot, mikor maximum egy eltevedt kobor kutya jar ott az ev 364 napjan, nem volt jo a sima fenyjelzo.

Anti Bakter 2008.11.19. 15:11:21

TH 2008.11.19. 14:59:30
"a sínek állapotának fejlesztését [...] sokkal előbbre sorolnám az átjáróknál"

Szerintem meg ezek összetartozó dolgok. Igenis hajtsák be a hatóságok a MÁV-on is a kapcsolódó beruházásokat (zajvédő, kapcsolódó infrastruktúra, pl. normális technikával biztosított átjárók - ezek is hozzátartoznak a fejlesztéshez, nem csak a 60 kilós sínek vagy mittudoménmi). Éppen úgy, ahogy a rohadt kapitalistákon leverik ezeket a dolgokat, ha plázát akarnak építeni.

Érthetetlen a folyamatos, minden területen jelen levő kivételezés, holott állítólag 20 éve rendszerváltás volt.

Auto-InterCont 2008.11.19. 15:32:49

Járjunk vonattal! Az autók miatt nem engedik le a sorompót!

ügyeske 2008.11.19. 15:50:17

A legjobb példa a XVIII kerület Szemeretelep megálló sorompója , a Ferhegyi gyorsforgalmi melletti ut ( Gyömrői ) és a Honvéd utca kereszteződése.
Itt már reggel lezárják a sorompót , ha délben jön a vonat , ebből baj nemlehet.
És a környéknek nincs is alternatív elkerülője csak aköcsög Üllői ut, amit ugye mindannyian jólismerünk.

10 éve ottlakom, szerintem egy évet tisztán elvettek az életemből ezek a holtidők(majd egyszer a sorompó előtt állva összeszámolom, mostmár engem is érdekel !!)

Kopi3.14 2008.11.19. 16:17:25

ugyeske: vagyis naponta 2,4 orat allsz ott? Es tiz ev alatt meg nem voltal kepes ennyivel kesobb indulni otthonrol?
Es hetvegen is ott alldogalsz allandoan? Ez neked napi szeansz?

záporjózsi 2008.11.19. 16:18:18

Anti Bakter 2008.11.19. 13:53:12
"Az OVSZ kiegészítését vajon kinek kell javasolni?"
Az OVSZ egy miniszteri rendelet. Módosítását igazából bárki kezdeményezheti, mindenhonnan lehet útvonalat találni hozzá. A lényeg, hogy megvalósuljon.

"Vagy azt engedélyezni, hogy bakter által kezelt, belátható átjárót ugyanígy fel lehessen nyitni? Az kinek a hatásköre?"
Ezt konkrétan senkinek. Mert úgy szabályozhatatlan, ahogy van. Pontosabban hatáskörén belül el fogja utasítani az NKH, ha ilyet telepítenél.

"Amúgy a 10-12 s erős túlzás, ugye nem ennyi kell egy elővárosi vonatnak az utascserére (ráadásul a konkrét rendszerben a még lassan mozgó vonat előtt már nyílt, és a már mozgásban levő vonat előtt zárt a sorompó) tehát inkább 1-2 percről beszélünk."
Megállóhelyen a fel- és leszállásra 30 mp van. A sorompó elővillogása 6 másodperc, a csapórúd kb. 10 másodperc alatt ér le és jelent vissza. A vonat álló helyzetét nehezen, de lehet érzékelni, az is pár másodperc, de most hagyjuk. A sorompó felnyílása szintén kb. 10 másodperc. Eddig összesen 26 másodpercnél tartunk. A 30-ból. Elnézést kérek, nincs 10-12 másodperc. 2 perc az állomásokon van az utascserére. Egy normális szerelvénynél a 30 mp is sok...

"a vonat elhaladása után még 30-40 másodpercet tököl valamivel nyitás előtt."
Pl. azzal tököl, hogy ha vonatjelentő őrhely, akkor előbb a vonat elhaladását vissza kell jelentenie az indító állomásra és naplóznia kell. Vagy pl. neki jelentenek. Sok kombináció lehet, az egyes sorompók ilyen szempontból eltérők. De - mint már írtam - a macerásak mindig az állomási indítású sorompók.

"Andrej 2008.11.19. 15:07:22
Minden irányba 1-1,5 km-re ellátni, sík terep."
Első hiba: a vasút nem látra közlekedik. Ha mégis, akkor max. 15 km/h.

"A történet, ahogy leírták: sorompó le, 5 perc szünet"
A sorompót Rákos állomás vezérli, ami ölég messze van (kb. 2 km lehet a vonat indulási helye). A technológiát meg már leírtam. A bakter akkor mehet ki meneszteni, ha már jelző is van, azaz felépült a vágányút, tehát a sorompó lecsukódott.

"És nincs kiírva, hogy 10 percen túl is zárva tartható."
Mert 10 perc után automatikusan felnyílik, mert a berendezés zavart érzékel. Ennek megelőzésére rendszeresen megfognak vonatokat csak azért, hogy a sorompó felmenjen és lezáródjon. A vonat akkor kap Megállj! jelzést, ha pl. a sorompó zavarba esik, vagy éppen a másik vonalról jár be veszélyeztető menet.

"TH 2008.11.19. 13:52:58
No, hát akkor itt van az eb elhantolva, nem? Hogy miért nem lehet engedélyezni azt, ami jó? A leírt dolgokon miért nem lehet változtatni? Akkor valami tényleg nem kóser..."
Ma Magyarországon ilyen jellegű fejlesztés nincs. Csak foltozás van.

"SzZ 2008.11.19. 13:47:59
a jelenlegi rendszer megfelel a szabályozásnak"
Ez igaz.

"a benne dolgozók szerint ennél jobbat elképzelni sem lehet jelen körülmények között, stb."
Jelen szabályozási körülmények között ugyan van mozgástér, de kb. igaz. A szabályok új megközelítése hozhatna megoldást.

"Emlékeim szerint a magyar állam évről-évre vagy 200 Mrd Ft-tal konszolidálja a MÁV-ot. "
Ha akarom, igaz is lehet. Rákölti, maradjunk ennyiben. Az összeg tetszés szerint módosítható... DE nem fejleszt. Belsőleg nagyon nem. Az üzemi veszteségek (pl. a fölösleges vasutasok fenntartása) felemésztik.

"El kellene képzelni egy ideális vasutat, összevetni a jelenlegi MÁV-val, és olyan dolgokra fordítani a pénzt,"
Akik ilyesmivel próbálkoztak már nem dolgoznak a vasútnál.

záporjózsi 2008.11.19. 16:22:02

ügyeske:
Amikor oda költöztél, ugyanez volt a helyzet, Te vállaltad. Kerülhetsz a gyorsforgalmi felé a vecsési aluljárón át, úgy elég keveset kell menni az Üllőin. Ha hosszabb, akkor halgass rádiót. És vedd rá a polgárMestert, hogy segítse elő az Auchan építkezését, mert másnak ott felüljáróra nem lesz pénze, az ipartelepi feltáró út meg majd egyszer lesz...

záporjózsi 2008.11.19. 16:23:56

Bocs, fedvény: mindig vannak új, értelmes emberek a MÁV-nál. Vagy elmávosodnak, vagy elmennek. Van 1-2 régi, értelmes ember, azoknak pedig már a NASA vizsgálja az idegeit, mert azt elviselni, ami ott van, ember feletti teljesítmény...

akiak 2008.11.19. 16:26:26

Gödöllőn nem csak a HÉV sorompónál vannak bajok, hanem a vasúti sorompónál is, de ott sokkal nagyobbak...
van olyan hogy 15-20 percig is zárva van, és elmegy 2 vonat, de van amikor 4 is elmegy úgy, hogy közben nem nyitják ki... és állandóan zárva van, tökmindegy hogy reggel van vagy napközben, vagy este..
felüdülés, ha úgy érek oda hogy nyitva van..

Anti Bakter 2008.11.19. 16:35:52

záporjózsi:
ebbe nézz bele 3:00-tól
www.youtube.com/watch?v=AKjAkP4CjGk
(a távolabbi átjárót nézd - és itt alighanem rosszul működött a megállás érzékelése)
Hüje amcsik, értenek is azok hozzá.

Azért jó vasutasokkal beszélgetni, mert mindenről meg tudják mondani, hogy miért NEM lehet megcsinálni.

Akkor mégegyszer: ha én (MÁV) ilyen kütyüt szeretnék beszerezni, akkor kinek kellene kezdeményeznie ennek az engedélyeztetését?

Vagy a bakteres nyitás példáját nézzük: az NKH elutasítja, nyilván, mert nincs benne a jelenlegi szabályrendszerben (ezzel nagyjából érzékeltethető az NKH nevű sóhivatal jelentősége is). De kinek kellene kezdeményeznie, hogy a vonatkozó jogszabályban engedélyezzék a módszert?

Tudom, amikor abban nem tudnak megegyezni, hogy az utasításokat ki alkotja és ki hagyja jóvá (!!!), akkor mit várhatunk. Persze nem is érdekel, mire tapsolják el az adóforintjaimat.

És - tényleg kíváncsi vagyok - mi értelme van annak, hogy a bakter előbb naplóz, és csak utána nyit? Miért nem tökmindegy, hogy azt a két számot 10 másodperccel később firkálja bele a könyvébe?

Anti Bakter 2008.11.19. 16:42:08

"Amikor oda költöztél, ugyanez volt a helyzet, Te vállaltad."
Ne haragudj, ez nem igaz, mert akkor még nem volt ütemes menetrend és ferihegyi megálló sem. Azóta lett mindkettő, a többi dolog meg maradt. Orbitálisan egyoldalú fejlesztés, erre bátorkodtam korábban célozni. És persze a MÁV megtehette, mert neki szabad.

Az NKH (elődei) soha nem vették a fáradságot, hogy ellenőrizzék a 10 perces jogszabály betartását, mert ahhoz szerintük nincs hatáskörük. (Ahogy olvashattuk nemrég, magánvasutak alaptalan vegzálásához persze vindikáltak maguknak hatáskört, jól be is égtek, ahogy kell.)
Vagyis a MÁV *akármit* csinálhat a sorompókkal, soha senki nem fogja számon kérni, hogy a jogszabálynak megfelelően kezeli-e.

TH 2008.11.19. 16:43:23

záporjózsi 2008.11.19. 16:23:56
Sikeresen eljutottunk oda, amit tudtunk, hogy azért van gáz az átjárókkal IS, mert a MÁV személyi összetétele olyan, amilyen. Aki akarna tenni a MÁVért, és a vasúti közlekedésért, azt elkergetik, aki tudna, az meg nem akar. Hát ezt eddig is tudtuk sajnos. Csak elkeserítő, hogy hiába szeretik annyian a vasutat ebben az országban, nem lehet elérni semmit.

záporjózsi 2008.11.19. 16:57:56

"Akkor mégegyszer: ha én (MÁV) ilyen kütyüt szeretnék beszerezni, akkor kinek kellene kezdeményeznie ennek az engedélyeztetését?"
Bárkinek. Senki nem fogja engedélyezni. NEM azért, mert olyanok a szabályok, amilyenek. Hanem valószínűleg a dolog abból fakad, hogy az USA-ban teljesen más a jogrendszer. A metró miatt, a Combino miatt is írtak át OVSZ-t. De ezt nem fogják bevezetni, az tuti.

"Ne haragudj, ez nem igaz, mert akkor még nem volt ütemes menetrend és ferihegyi megálló sem. Azóta lett mindkettő, a többi dolog meg maradt."
Ebben igazad van. De az a sorompó előtte is igen vacak volt. Max. romlott egy kicsit. Az Üllői út is. A gyorsforgalmi is.

Anti Bakter 2008.11.19. 17:01:53

Mit értesz jogrendszer alatt? Ezt nem fejtetted ki pontosan.
Pl. az ETCS-t az általad vázoltak alapján hogyan legalizálták?

Kopi3.14 2008.11.19. 17:35:58

Anti Bakter: ezeket kezdemenyezheted te is, hogy kezdjek el vizsgalni. Besetalsz az orszaggyulesi kepviselod ugyfelfogadasi idejeben az irodajaba, elmondod neki bajod, panaszod, ohajod, s majd o tovabbitja feljebb, megfelelo helyekre.

Bajusz. 2008.11.19. 17:44:52

Pilisvörösvár, 10-es út, vasúti átjáró. Egyvágányos vasútszakaszról van szó, a vonatok bevárják egymást az állomásokon, így Vörösváron is. A Pest felől érkező vonat beérkezik, sorompó le, pedig a forgalmat nem zavarja, úgyis megáll. A sorompó lent, várjuk a másik irányból érkező vonatot, néha 10 percig is, közben a kocsisor már túlér a város mindkét végén, kifordulni a főútra (pl a helyben közlekedőknek) esélytelen, kinek jó ez? A másik eset, amikor tolatást végeznek az állomáson, azt mindig a sorompó felé teszik. Útzár le, vonat kislattyog a sorompón túlra, váltó átállít, vonat visszadöcög. Az egész művelet kb 10 perc, de lehetne a másik irányba is csinálni, váltó ott is van, és a kutyát nem zavarná. Ez nem pénz, vagy technika, hanem hozzáállás, logikus gondolkodás kérdése. Ilyen értelemben a cikknek van értelme, ha csak egy percig is elgondolkodik rajta egy illetékes, vagy illetékeshez közel álló személy, már megérte itt a billentyűzet-tépés.

GGG77 2008.11.19. 17:47:41

1. Papp Tibi kicsit utánajárhatott volna jobban a témának.

2. Attól mert még nem szakértő valaki, csak felhasználó úgy kritizálhat, ahogy akar. Ilyen kemény a fejlett világ, csak a kedves MÁV erről lekésett kicsit.

TH 2008.11.19. 18:00:07

Kopi3.14 2008.11.19. 17:35:58
Csak viccnek szántad ezt, ugye?
Remélem nem gondolod komolyan...:)
De a hozzáállásod csodásan konstruktív amúgy is. :)

TH 2008.11.19. 18:03:05

Kopi3.14 2008.11.19. 09:22:51

hu.wikipedia.org/wiki/India_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se

"Indiai Vasutak (IR) kijelentette, hogy a 2007-2008 gazdasági évben 7 milliárd dollárt kívánnak a vasútba befektetni, ami az eddigi legnagyobb beruházást jelenti. A vasúti miniszter kijelentette, a személyszállítási jegyek árának csökkentése ellenére, példa nélküli nyereséget, 200 millió dollárt, ért el az IR az elmúlt évben, és ez megcáfolja azt a mítoszt, hogy a vasút elsüllyed a pénzügyi krízisben szociális kötelezettségei miatt."

gnme 2008.11.19. 18:04:07

Most erre mit mondhatnék, nem mondok semmit.

Terminátor I.

---------------------------------------

Ebben az országban csak a sztárokra költenek.

- cigányokra
- buzikra
- őrültekre

Ez van.

TH 2008.11.19. 18:10:04

Kopi3.14 2008.11.19. 09:22:51
Nem csak személyszállítás, az igaz, de: www.posztinfo.hu/hir.php?id=4093
és:
inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-218449

Kopi3.14 2008.11.19. 18:22:42

TH: mondtam, nyereseges szemelyszallitas. Az indiai vasutak azon a teren nyereseges?
a linkelt odlalbol masolva:A terv látványos változást vár el az áruszállítás növekedésében, 2011-re 76%-osat. Ez a cél, az elmúlt évi 17%-os növekedésre alapozták, de tervezik néhány árucikk szállításának csökkenését is, pl. a kőolajét. A cement és az acélszállítások 20-30%-kal nőttek az elmúlt évben, amely a teljes piac 5-7%-át teszi ki, bár ez a piac az IR-nél az 1991 évinek a harmadára esett vissza. A Közlekedési Minisztérium elvárása szerint, 2010. évre a cement és az acélszállítások elérik a 200 millió tonnát.

Hasonló növekedést várnak a konténer forgalomban, a kormány szeretné, ha ez a fajta áruszállítás a jelenlegi 20 millió tonnáról 2011-2012.-évre elérné az évi 100 millió tonnát. Jelentős fejlesztést terveznek ebbe az ágazatban végrehajtani. Ez évben végeznek kísérletet, és csinálnak megvalósíthatósági vizsgálatot a három egymásra rakott, villamosított kétvágányú vonalakon két egymásra rakott konténerszállításra vonatkozóan.

Ezert nyereseges, nem a szemelyszallitas miatt.

TH 2008.11.19. 18:00:07
igen, komolyan modnom. Miert vannak a kepviselok? Es miert kepviseleti demokracia ami magyarorszagon van? Miert vannak a kepviseloknek fogadooraik? miert nem jar el oda soha senki? Miert nem nekik modnjak a bajaikat?

konstruktivitas. Bocs, de a sok itteni zsenialis otlettol nem lehet azt varni, hogy konstruktiv legyen az ebmer. A nyitogassuk a sorompot megodlas pl igen remek, ha athalado forgalom is elofordul egy adott szakaszon. Meg amig ennel lenyegesen komolyabb problemak is vannak a MAV illetekessegi teruleten belul, talan inkabb azokkal kell foglalkozni, nem a sokaig lenn levo sorompoval. Abbol ugyanis nem lesz baleset.

Kopi3.14 2008.11.19. 18:26:04

TH 2008.11.19. 18:10:04
A ket link egyike sem szemelyszallitasrol szol. A letteknel meg sem emlitik, csak a teherszallitast. A nemeteknel meg nem beszelnek nyeresegrol, csak forgalomrol. olvass figyelmesen linkeles elott.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.11.19. 18:32:39

Szarok a MÁV-ra. Miért nem tudja kijelenteni valaki, hogy mo-n a vasúti személyszállítás jelentéktelen a küzútihoz képest? Miért kell minden évben többszáz milliárd forintot belepumpálni egy veszteséges tevékenységbe? Bezzeg a rengeteg kamiont nem bírják ráterelni a vasútra, mert akkor még esetleg nyereséges lesz és nem teszi tönkre az adókból épített és fenntartott közúthálózatot?!

Anti Bakter 2008.11.19. 19:03:40

Kopi:
"Meg amig ennel lenyegesen komolyabb problemak is vannak a MAV illetekessegi teruleten belul, talan inkabb azokkal kell foglalkozni, nem a sokaig lenn levo sorompoval."

Bár a nap hozzászólása részedről a "Es tiz ev alatt meg nem voltal kepes ennyivel kesobb indulni otthonrol?" mondat volt, azért emeljük ki a kristálytiszta MÁV-os "szarunk mindenki másra nagy ívben" gondolkodásmódot is.

Nem felnyíló sorompó kellene, hanem normális hozzáállású vasutasok, értelmes szabályok, rendesen dolgozó minisztérium és valamire jó hatóság. És minél kevesebb ilyen kopifajta szarokrája csávó. Álom, édes álom. Mert utóbbiak veszik fel az egyébként hihetetlenül sok pénzt azért, hogy ne legyenek anomáliák. Csak éppen ők is szarnak rá.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.19. 19:25:51

Tényleg szerintetek a MÁV fejesek vonattal járnak vagy Audival?
Na EZ a gáz...
Vonattal kéne járniuk, asszem nem lenne késés...

guszti25 2008.11.19. 19:58:50

Az öreg bakter emígyen tanította a fiát!
Fiam abból, hogy le van engedve a sorompó, baj még nem származott!!
Ezután már nem kell csodálkozni semmin!

SLacc 2008.11.19. 19:59:43

Kiskunfélegyháza és Kecskemét között nem kell sokat várni, leállítom a motort az 1 percért. De Battonya és Mezőhegyes között akár 20-25 perc lehet, mert 1 ember van: vonat fogadására, vonat elbocsátására, meg a sorompó kezelésére. Mondjuk annak a vonalnak nincs értelme. Tiltakoznak, de akkor sincs. Ott éltem. Tudom.

foolproof 2008.11.19. 20:36:48

Azert azoknak, akik a vasuti szemelyszallitas nyeresegesseget firtatjak, legyen szabad megjegyeznem: itt mar reges-regen nem az a kerdes, hogy lesz-e profit vagy sem. Hanem: Azert nem mindegy hogy 100Mrd-ok folynak bele, aztan ki(zsebbol-zsebbe), vagy csak nemi esetleges hianyt kell kipotolnia az allamnak. Az isten penze nem eleg, ha nem kell vele gazdalkodni. Elfogyott, oszt` akkor mi van? AGGYON mar Mr. Allam Bacsi! Ez van, ilyen szegenyek bagyunk, meg takarekossagra sem telik, jozan eszre meg plane. Ma a MAV egy alapvetoen nemhogy EU-kompatibilisen, de 100 evvel ezelotti szinten szolgaltato(?) mammut, ugy hogy gyakorlatilag semmilyen koncepcio, terv, szabaly nem szoritja a vezetoit gazdasagosabb mukodtetesre. Majd az adofizetok kipotoljak, amit kiloptunk a rendszerbol! Maffia, semmi mas, mint minden, amihez nem akartak a tekintetes urak hozzapiszkalni anno.

Kadar nepe majd akkor lesz szobatiszta, ha versenykepes vasuton utazik, oda megy orvosi kezelesre ahova akar(es telik ra), kb. 20-25% lesz a brutto-netto fizu diff.-ja, ertelmes nyugdijat kap,sot meg eri a nyugdijkorhart, valamint az APEH + mas hivatalok meg nem rogton koztorvenyeskent kezelik. Ha kimenne mondjuk 1-2 M ember eccerre tuntetni ilyen potom dolgok miatt, szerintem lenne nemi foganatja. De tartok tole, ha eddig nem igazan ment ezen feltetelek kikenyszeritese, akkor nem is igazan van rajuk igeny.

Nezzetek meg Taki bacsit a Gazdagretrol: 17-18 eves epizodokban szorol-szora ugyanazok a problemak foglalkoztajak a panel- es egyeb prolikat, mint most. Hat nem szanalmas? Nekunk aztan tenyleg nem valo ez a fene nagy szabadsag.

Kopi3.14 2008.11.19. 22:31:28

Anti Bakter 2008.11.19. 19:03:40

Azért, mert nem autós szemmel nézem a világot, már beleszaró vagyok? Miért?
A nap hozzászólása részhez. Akkora baromságra mi mást lehet mondani?

Visszatértünk a szabályozáshoz: mi alapőján definiálod az értelmes szabályokat? komplett rendszerként kezelve? Írd már le, hogy lehesen is modnani rá valamit.

Lenne egy kérdésem- ha a kereszteződésekben nem lenne sorompózás folyamatosan, hanem majd jön a vonat és aki ott járt az bebukta el érvényesülne, az jobb lenne?Olyan vonalakon, ahol a személyvonat és az IC is előfordul 120-as pályán valószínűleg igen egészséges rábízni a rendszert a vonat úgyis megáll a megállóban elvre. És tényleg a sorompókérdés a MÁVnál a legnagyobb gond, amit meg kell odlani? Tényleg? A műszaki színvonal, a pályaállapot, biztosító berendezések műszaki állapota az nem kérdés? Csak az, hogy az autós minél hamarabb mehessen tovább?
Miközben a MÁV is igyekszik a felújításoknál ahol tényleg szükséges és érkezik lakossági igény a sizntbeli kereszteződéseket megszűntetni? Érd, Békéscsaba- ott még sajnos csak terv, de a MÁV részéről nincs akadály, a felújításal beütemezik azt is, hogy beférjen- stb. Amikor a cégen belül nem működik a normális liberalizáció pl, akkor ezzel lesz rendben midnen? Amíg a cég évek óta csak csillió forintnyi veszteséget termel, mert hatékonyság nincs benne, akkor sorompózzunk, mert azzal lehet megoldani? Amikor a racionális döntéseket is megfúrják a népek, meg midneki, akkor sorompózzunk, ahelyett, hogy előbb a normális, fontos működési igényeket alakítsuk ki és hozzá az apparátust alakítsuk át?( Többes szám első személy, mert a Magyarországon lakók mindegyikét érintő dolog, és mindenkinek aktívan részt kéne benne venni, hogyegy társadalmilag elfogadható megoldás jöjjön létre. Amikor minimum 20 éve képtelenség a céget normálisan újraszervezni, amikor egy fő elbocsátása ellen is azonnal rohan a szagszervezet tüntetni, miközben rengeteg teljesen fölöslegesen életben tartott állomás, vonal, központ van a cégen belül? Amikor a nemzetközi fővonalakon nem képesek normális állapotú pályát biztosítani, s imádkpozniuk kell, hogy a szerelvények rendesen menjenek, télen a váltók ne fagyjanak be, mert azonnal a fél ország lerohad tőle?
Amíg a MÁv nem tudja megodlani, hogy a teherszállítási átlagsebessége 15km/h fölé nőjön, s alternatíva lehessen a közúti fuvarozással szemben- itt is ütemes menetrend, kellő sebesség, nem midnen faluban megállított tehervonatokkal- addig a sorompókérdés sokadrangú.(S ezzel a közúton járó sok autósnak is jót tenne a cég, a kamionok elszívásával. Légszennyezés, zsúfoltság, úthasználat szempontjából is.)

wartburger 2008.11.19. 18:32:39
Azért, mert a vasúti személyszállítás egyáltalán nem jelentéktelen a közútihoz képest, sőt. Békéscsaba-Szeged Békéscsaba budapest, Pécs-Budapest irányokban pl egyáltalán nem alternatíva, sebességben sem, meg kapacitásban sem. Szeged -Bp irányban a remek pályának köszönhető talán, hogy alternatíva tud lenni, de azt nem ismerem. Debrecen-Nyíregyháza megint nem ismert előttem e téren. mHa a vasúti személyszállítás jelentéktelen lenne a közútihoz képest, akkor a reggeli ingajáratok, zónázók nem lennének tele utassal, Esztergom felé nem lenne kevés a csatolt Desiro, stb.

zsoci 2008.11.19. 23:20:18

Kedves Tibi !
Én kifejezetten szeretem az írásaidat, de most hülyeséget írtál.
Mi az hogy a felnyitó izé elromlott ??? Ilyen nincs ! Az ugyanaz az izé mint ami lecsukja. Ráadásul ha nem jön újabb vonat 6 perc után felnyit a sorompó ( kivéve ugye a 10 percen túl zárvatarthatókén táblázottat).
És amit a végén írsz hogy a műszaki okok nem érdekelnek, mert itt a bizonyíték, ez sületlenség.
Ráadásul nehogy már azt hidd hogy a vasút határozza meg a biztosítás módját, azt a közútkezelő határozza meg, a vasút csak megvalósítja,kifizeti,és fenntartja.
Kicsit körülnézhetnél mielött leírsz valamit.
Ha érdkelnek a műszaki részletek, vagy más a vasúttal kapcsolatban, szívesen leírom emailben.

Üdv Zsoci

Kopi3.14 2008.11.20. 00:07:18

zsoci: a vasút határozza meg a biztosítás módját. Mert a biztosító beendezés hozzá tartozik, ő tartja karban, és őt kötelezik a szabályok a megfelelő biztonsági lépések megtételére. És itt sebességfügő is a dolog. Előírnak egy minimumot, amit biztonság irányába túlteljesíthet a cég, de szerintem ilyen re az elmúlt- várj, nem, az elmúlt tíz évből van példa, félsorompós lámpás átkelőket alakítottak ki a 120-as vonalon, a mezőgazdasái utakra, amik egyébként földutak. Igaz, hogy valami okosnak a syneken támadt fordulhatnékja, fennakadt, a vonat meg elvitte 120-as tmepóval egy kicsit arréb, és ezután pakolták tele ilyenekkel.

LCs (törölt) 2008.11.20. 00:12:07

Egy ilyen cikkre ne vautsakodjatok már ennyire szakszerűen. Naponta járok a Rákosrendező felé. A Hungária felüljárón kerülni többnyire ugyanannyi idő a csúcsforgalomban, néha kevésbé idegesítő tolakodni, néha nem, ez a sietésem mértékétől függ (Nagy-Lajos - Telepes utca irány). Azért megyek arra, mert volt már, hogy nyitva volt, én meg nettó hülye vagyok, reménykedek, mint a lottózók, hogy pont most jó lesz. Gyalogosok, biciklisek, motorosok át, autósok tíz percet - negyedórát várnak. Még nem próbáltam ki, hogy a Fókusz átfér-e a két szár között, de eszembe jutott. Nyilván mekkora hülye vagyok, felesleges leírnotok. Ma csak a lámpa volt piros, a sorompó nem volt leengedve. Pár perc után átmentem, mert szerintem a jelző elromlott. Az egész az én hibám. Én már záporjózsi első néhány írása után meegértettem, hogy így tudományos, biztonságos, és szakszerű. Tehát ez így jó. Engem véd. Meg a napi pár száz gyalogost, aki ott megvárja a szabad jelzést. Tényleg nem ez a világ legnagyobb problémája. Volt kemóm, tudom, hogy ez nem olyan nagy baj. Szeretlek benneteket, megértem, hogy a közösből juttatunk is nektek, többet, mint ami az egészségügyet rendbetenné. Nem értetek semmi máshoz. Féltek, hogy ha nincs tudmányos magyarázat, akkor utcára kerültök. A főnökeitek ellopják, ti csak parancsot teljesítettetek. Nekem is van ismerősöm, aki szakszerűen megmagyarázza, hogy a probléma miért orvosolhatatlan, és hogy ő mennyie nem érintett a lehetőségben, hogy valamit tegyen. Akkor most ettől megoldódott? Meg hát. Nem kell tenni semmit. Ha egyszer nem lehet tenni semmit. Le is van írva a szabályzatban, tudományos alapossággal. A sínen nem szabad gyorsan menni, csak lassan, mert az nem bírja. Még néhány évig gyorsabbak leszünk a lovaskocsinál. Hová kell sietni? "Álicsd meg az épitkezést hadszójak be párat." Szabályzat. Védjétek meg.
Ha én azt látnám, hogy a főnököm lop, csal, a nekem juttatott pénzeket elmutyizza, nem maradnék a munkahelyemen. Lehet, hogy képeznem kéne magam mondjuk zabhegyezőnek, géplakatosnak, ívhegesztőnek. Ha az összes kollégám így gondolkodna, a főnököm nem tudna sokáig lopni. De ez a cikk nem erről szólt, hanem arról, hogy valaki nem érti, hogy mi az ésszerűség mögötte? Mondjuk amíg a csiklókimetszés jelentőségét el nem magyaráta egy etióp szakértő, én sem helyeseltem. De most már tudom, hogy az ésszerű, biztonságos, és az alany hosszútávú érdekeit szolgálja. ezentúl a Rákosrendezőnél nem idegelem magam. A kommentjeitektől sokkal jobb lesz ott. Kösz. Soha még nem írtam ilyen helyre, köszönöm, ha valaki elolvasta. LCs

LCs (törölt) 2008.11.20. 00:16:32

vautsakodjatok=vasutaskodjatok meegértettem=megértettem mennyie=mennyire és így tovább. Nem hülye vagyok, csak nem tudok felindultan jól gépelni. Meg leindultan sem, de az magánügy. LCs

Kopi3.14 2008.11.20. 00:29:36

LCs: ha Rákosrendező ennyire zavar titeket, akkor irány az országgyűlési képviselőtök, az önkormányzat, helyi média, minél többen, és panaszkodni tessék. Néma gyereknek vak anyja és béna.Amíg az jön le, hogy az adott helyen nicns probléma, addig egy- nem fogják fejleszteni, csak ha már nagoyn muszáj(sajnos midnig van még muszájabb hely), kettő- azt gondolják ez midnenkinek tetszik. De nem általánosságban kell panaszkodni, a konkrét helyekre, hisz ahány hely annyi megoldás. Van, ahova lehet tenni aluljárót/felüljárót, máshova nem, így két teljesen eltérő megoldás van. Illetve harmadrészt meg fogják nézni ténylegesen mekkora a probléma.
meg kell említenem, amikor Rákosrendezőn jártam átutazóban, várakozóban vonatra, akáűrmi, rendre csak egy-két autót láttam, tehát ez alapján nem mondanám rá magamtól, hogy ott valami nem jó. persze lehet, hogy nem jó, de a jelekből ítélve annyira mégsem rossz, mint sokan beállítják. Záporjózsi elmondását elfogadva hogy az ottani sorompókat rákos vezérli elég nagy baromság szerintem, azt már rég át kellet volna MÁV megközelítésből is alakítani. S a legnagyobb gond, hogy elvileg még esélye is van beszorulni a két sorompó közé. Vagy már csak egy van ott, az egészre kivetítve?
Rákosrendezőt egyébként alaposan át lehetne már alakítani, felújítani, nagyon ráférne, mert nem a legegészségesebb megoldás ami ott van, csak vasúti közlekedés terén sem, az elágazás miatt.

Anti Bakter 2008.11.20. 08:59:00

Kopi:
ha éjjel-nappal ordítoztok otthon, akkor előbb-utóbb átjönnek a szomszédok, és szétverik a pofádat. Nem lesznek tekintettel arra, hogy egyébként milyen súlyos egyéni szoc. problémáid vannak még ezen felül. Összeférhetetlen vagy, akkor nem tűrnek meg, akármilyen hasznos is vagy egyébként. Pláne akkor, ha ők dobják össze neked a kecó bérleti díját. Hát így van ez a MÁV-val is. Szerintem.

Egyébként a biztosítás módját az NKH határozza meg, nem a MÁV. A MÁV megépítteti az előírt biztosítást. Ha van kedve. Gyakran nincs. Lásd csilliókért EU-s pénzből felújított vonal+tekerős sorompó.

Anti Bakter 2008.11.20. 09:08:12

Kopi
Ja, szabályozás:
első körben egy olyan kiegészítés a vonatkozó rendeletbe, hogy a sorompó max. 10 perc (vagy amennyire engedély van), és ennek betartásását a rendőrség/NKH vagy akárki *köteles* ellenőrizni; továbbá, ha tíz percnél többre kaptak engedélyt, akkor annak a megalapozottságát is vizsgálni mérésekkel. Ja, és 10 perc helyett 6 perc (a 10 perc 1984-ből való, azóta változott egy és más).

Sorozatos anomáliák a betartással? Közigazgatási bírság, akár naponta (az adófizetők zsebéből persze). A többi nem érdekel, vö. ordítozó szomszédok egyéni szoc. problémái. Oldja meg a MÁV, fejlesszen technikát, technológiát, hozzáállást. Hidd el, megszűnne a sorompó felé való agyatlan tolatgatás meg a csukjuk le órákkal hamarabb a sorompót mozgalom.

mergo 2008.11.20. 09:16:34

Komáromban az 1-es főközlekedési úton is van egy kellemes átjáró. A vonat még éppen hogy beérkezett az állomásra, a sorompó már megy is le. Az állomás és az átjáró között gorombán 1-1,5km van. Biztosan boynolult lenne átprogramozni a rendszert...

A másik bosszantó dologról már korábban esett szó:
totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas08/
Heves megyei rfk akciót hirdetett a kintfelejtett, megtévesztő táblák bejelentésével. Esetleg nem lehetne ezt a remek kezdeményezést országossá tenni és kiterjeszteni a hibás programozású sorompókra és fantom vasúti átjárókra is?
Biztos lenne vállalkozó kedvű fémkereskedő réteg, aki felszámolná ezeket a vonat által évek óta nem használt átjárókat. Igaz, a rendőrségnek is csökkenne ezáltal a vadászterülete...

Bee-Lah 2008.11.20. 10:08:32

Szerintem aki már várt ~20percet Vác-alsón
(7:19-7:38) gyerekkel a hátsóülésen 4(!) vonatra, az nem tud jó szívvel gondolni egyetlen vasutasra sem...
Én konkrétan az akasztásig jutottam, a szolgálattevőtől a miniszterig bezáróan...
Van elég térközjelző, elférnek.
A harmadik eset után inkább kerülök...

TH 2008.11.20. 10:30:37

Kopi3.14 2008.11.19. 22:31:28
Leírom századszor is: attól, hogy nem a sorompó kérdés a LEGNAGYOBB gond, attól még gond lehet. Rákosrendezőn igazad van, a helyzet nem "nem jó", hanem botrányos. De mindegy.
"irány az országgyűlési képviselőtök, az önkormányzat, helyi média..."
A MÁVhoz fordulni ezek szerint felesleges? gondoltam. Az országgyűlési képviselőt meg rohadtul fogja érdekelni a dolog, képzelheted!

"Többes szám első személy, mert a Magyarországon lakók mindegyikét érintő dolog, és mindenkinek aktívan részt kéne benne venni, hogyegy társadalmilag elfogadható megoldás jöjjön létre"
Tessék: itt megy egy "társadalmi vita" a MÁV-ról, azon belül a sorompókról, és folyamatosan azt mondod, hogy ez értelmetlen, és nem kell róla beszélni, mert vannak nagyobb gondok. Ja. Aki vonaton utazik, azt az átjárók nem érintik, aki meg autóval, azt meg nem érinti, hogy 20 km/h a vonatok átlagsebessége(csúsztatás, nem kell szó szerint venni és belekötni!!!) és 15 km/h a teherszállításé.

papptibi 2008.11.20. 10:47:09

Zsoci
Időközben valaki megírta.
Hidd el, nem a műszaki háttér itt a fontos. Elvem: a tojásról is meg tudom mondani, hogy rossz, pedig sosem tojtam. Csupán arra szerettem volna rávilágítani, hogy bizonyos helyeken indokolatlanul hosszan tartják zárva a sorompókat, én is rendszeresen várok ilyen helyeken. És sokszor előfordul, hogy lezárva sokáig, nem jön semmi, aztán úgy tíz perc múlva felnyílik a sorompó...
A szabályzatoknak és a műszaki megoldásoknak az lenne a feladatuk, hogy az életünket megkönnyítsék. Ha ezek, a kommentelők által is leírt 20-40 perces várakozások normálisnak tekinthetők, akkor el kellene gondolkodni a szabályzatok és a műszaki megoldások felülvizsgálatán. Itt két közlekedési rendszer (közút-vasút) találkozásáról van szó, és egyik fél sem tehet úgy, mintha a másik nem létezne, az ő érdekei mindenek fölött állnak. Nyilván, az autós sem, de a vasút sem. Ezért is nem "A" vasutasokat szidom, hisz nekik nincs más dolguk, mint betartani a szabályzatokat. Ők csak katonái egy hadseregnek. A tábornokoknak kellene átgondolni a dolgokat, ami persze nem megy úgy, hogy odaültetnek néhány dilettáns ejtőernyőst fentről.

Krisi 2008.11.20. 11:00:10

Eszembe jutott egy nyári eset, amikor majdnem az orrom előtt vitte el a vonat a piroson átmenő családot.

Motorral mentem Balatonra, valami csepp szar úton haladtam, amikor megérkeztem a sorompó nélküli vasútátkelőhöz. Szépen becsorogtam előre (nem akartam szagolni az előttem pöfékelő kisbuszt), leállítottam a motort és vártam.
Már vagy 5 perce ott voltam, vonat sehol, lámpa piros, egyszer csak elkezdtek átmenni a kocsik a piroson. Itt jegyezném meg, hogy nem volt belátható a vasúti szakasz, pont kanyarodott és fákkal volt szegélyezve a vonal, ergo kb. 30 métert lehetett látni a sínből.
Egyik mögöttem lévő még rám is dudált, hogy menjek már. Ere mondom neki, hogy "nem látod, hogy piros a lámpa, te fhasz?" Válaszolt is, hogy "De hát a többiek is átmennek, biztos rossz a lámpa"
Most komolyan, aki ekkora gyökér, annak mit lehet válaszolni?

Ekkor jött az érdekesebb rész: szembe sávban egy kocsiból kiszállt anyuka, és a sínről nézte a már említett kb 30 méteres szakaszt, hogy jön-e a vonat, és intett a családjának, hogy jöhetnek. Már a következő autónak is intett volna, amikor a motoron ülve megláttam jobbról a közeledő vonat felső fehér fényszóróját, kb 130 méterre lehetett.

Na ekkor lepattantam a gépről és üvöltve rohantam az átjáró felé, a kocsinak intettem, hogy maradjon a helyén, a nővel meg ordibáltam, hogy takarodjon már le a sínről mert jön a vonat. Hál' istennek nagy nehezen mindkettő felfogta, hogy tényleg jön a vonat, nem csak úgy viccből ordibálok.

Miután elment a vonat még üvöltöztem egy sort anyukával (hogy lehet ekkora felelőtlen idióta), aki megszeppenve visszaült a kocsiba és elhajtottak.

Az a poén az egészben, hogy még csak meg sem köszönték az egészet. Ráadásul még ki is szólt a kocsiból valami rokon, hogy ne káromkodjak már és hogy milyen bunkó vagyok. No komment. Nem várom el hogy szobrot emeljenek emlékemre, de legalább egy kurva "köszönöm" kicsúszhatott volna a száján.

Szóval ez lenne szeretett hazánk, megmentem a szaros életüket és utána lebasznak, hogy milyen a modorom.

Anti Bakter 2008.11.20. 11:03:40

"A" vasutasokat nem.
Fontos lenne kiemelni, hogy a MÁV súlyos problémái és a szabályozás hiányosságai mellett X. Y. konkrét vasutast/szolgálati helyet is felelősség terhelHETi egy-egy ilyen 20-40 perces akció miatt.

Az egyedi eseteket be kell jelenteni a 10 percre hivatkozással a MÁV-nál és az NKH-nál, úgyse foglalkoznak vele, de egy idő után elunják a keresztbezaklatást, és vagy előírnak valami fejlesztést (nem valószínű), vagy kicsit elbeszélgetnek X. Y.-al a felettesei, ha ő tehet róla.

mergo 2008.11.20. 11:38:38

Már előre várom a vasutas sztrájkokat. Kész felüdülés ilyenkor közlekedni...

gyik-680 (törölt) 2008.11.20. 16:31:56

Nekem az a véleményem,hogy az összes sorompo helyére András keresztet kéne rakni.Majd az autos Hölgyek,Urak eldöntik hogy ráhajtanak e a sinekre.Ha rosszul döntöttek,akkor meg fonak DÖGLENI.Enyi.Ja,és a sorompokon megsporolt pénzt béremelésre lehet majd forditani:)Egy Mozdonyvezető...

Kopi3.14 2008.11.20. 19:28:57

TH 2008.11.20. 10:30:37
Nem altalanossagban kell panaszkodni, hanem konkret esetekkel zaklatni a kepviselot. Es nem fogja leszarni, ha a critical mass osszejon. Sajto, radio, egyebek is ramozdithatok. Bekescsabai tapasztalatokbol tudom mondani, a kepviselok is tesznek a dolgokert, ha eleg hanghosak az emberek. Mondom, nem altalanossagban, hanem egy konkret helyen.
Ha meg altalansossagban akarja a nep a dolgot modositani, akkor megitn irany valami politikus, lehetoleg a kozlekedesi bizottsag egy tagja, vagy az osszes, plusz a megfelelo miniszter, es mar kidolgozott alternativaval jelezni, ezt es ezt szerintunk igy kene modositani. Az, hogy itt hoborgunk, ez nem jo, es csinaljanak valamit, az nem megoldas. Mit cisnaljanak, amivel elegedettek lennenek a nepek? Szuntessek meg az osszes szintbeli atkelot? Szuntessek meg az osszes sorompot es akkor majd lehet totozni, hogy vaj jon vagy nem, akar 120-140-160-nal egy vonat? Az is megszunteti a folosleges varakozasokat ugyanis, s csak akkor kell varakozni, amikor tenyleg jon a vonat. Meg utana a helyszineles, palyatisztitas idejere.

Erre peldat tudok mondani, nem is kell messze mennunk. A KRESZ modositasi javaslata a totalcarnak, mar kesz terveket vittek, amiket elotte itt megszavaztattak, hogy a nep mit akar. Utanajartak. Vagy a szellematjaro, amely valahogy senkinek es midnenkinek is tulajdona. Ugy kell, ahogy azok meg lettek oldva, nem csak az ilyen bebofogos cikkekkel. A te elkepzeleseid, hogy limitaljak a lenntartasi idot mar jo alapok, dolgozz rajta, erd el, hogy a kidolgozott megoldast kitegyek, gondolom tibi tarsadul szegodik a nepvelemeny begyujteseben, s akkor majd az eredmennyel lehet menni a megfelelo forumokhoz.

zsoci 2008.11.20. 20:45:36

Kopi :

Ezt bizony rosszul tudod a biztosítás módjáz NEM a vasút határozza meg. Akkor se ha a sorompóberendezés biztber. Ráadásul amit írsz hogy ez sebbeségfüggő , meghogy ezt a cég túlteljesítheti, ez tiszta sülelenség. Egyetlen sebességfüggés van az hogy a 120km/h pályasebesség felett un. emelt sebességű sorormpót kell telepíteni ami kicsit másképp működik. 120 alatt minden sorom azonos követelményeknek felel meg. Különbség csak a behatási pontok telepítési távolságában van.

Tibi:

Azzal van a baj az általad leírtal, hogy nem a vasutas csukja és nem a vasutas nyitja fel a soromót hanem automatikus vezérlés. A bakter csak a tekerős sorompót kezeli, annak az fő ismérve hogy nincs villogó fényű jelzője, csak sorompó, és elég kevés van már belőle.
Abban teljesen igazad van hogy gond van a vasúttal, a vasutasokkal csak nem az hogy direkt nem nyitják ki a sorompót. A műszaki előírások is erősen vitatahatóak helyente ( minimum ) de azokat meg javarészt polikusok készítik , fogadják el akik jó a mozdonyt a levelibékától meg tudják különböztetni. Félreértés nem essék persze szakemberek is részt vesznek a szabályozásban csak gyakran nem fogadják el a véleményüket, vagy nem a megfelelő embert válsztaják ki.

Ebben pedig 1000%ig igazad van: "A tábornokoknak kellene átgondolni a dolgokat, ami persze nem megy úgy, hogy odaültetnek néhány dilettáns ejtőernyőst fentről."
Ráadásul jó lenne néhány bebetonozott megkövült agyú " ős szakaembert " is fellőni a holdra.

Üdv Zsoci
süti beállítások módosítása