Árpolitikai bukfenc?

  2008. november 04. - ommm Címkék: vw arak passat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Listaár. Örök témám és érdekes. Hagynám is a fenébe, de ezúttal nem fillérekről van szó. Érdekes módon a német és a szlovák piacon is a tesztelt 2.0 TDI drágább, mint az erősebb és karakteresebb 1.8 TSI. Németországban 475 euró a különbség a benzines javára (30 775 kontra 30 300), míg Szlovákiában ez az arány sokkal markánsabb. Nem is akármennyivel, hanem 2080 euróval olcsóbb a benzinmotoros a common-railtől (31 440 kontra 29 360).
Magyarországon viszont drágább a benzines, nem sokkal, igaz, de drágább. Hmmm…
Azon felül, hogy minden bizonnyal kemény nafta-benzin vita kerekedik rögvest, azért kíváncsi vagyok, ki számolja ki elsőként, mennyi kilométeren keresztül kéne az 5,6 literes átlagfogyasztást produkálni a TDI-vel, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett behozza vételárának különbségét a kombinálva 7,6 litert fogyasztó benzinesnél?

Vélemények "Benzint bele! Benzint!" című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41745536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alvajaro 2008.11.04. 13:22:45

VrapThor: Biztosan máshogy vezetünk. Én ha nagyon finoman tapiskolom a gázt, akkor tudok minimum 6,5-öt kihozni egy 1.6-os Borából autóúton (4-esen le debrecenig és vissza), míg egy 1,5-ös dízel Megane-nal röhögve hozom a 4,5-et ezen az úton. Vagy inkább azt mondom, hogy horvátország mind a két kocsival megpakolva, 3000 kilométer a Borával 7,8, a Megane-nal 4,8 liter százon... Mondom: máshogy vezetünk.

VrapThor 2008.11.04. 13:26:07

alvajaro

valószínűleg ez lehet... de ne érts félre, nem nagypapás a stílusom, szerintem átlagosan autózva jönnek ezek az értékek.

persze a dízel kevesebbet fogyaszt, ebben nincs vita.

alvajaro 2008.11.04. 13:26:17

Jah és nem temetem a benzinmotorokat... Ezek a TFSI-k meglehetősen ínyemre valók, csak ne "népautóba" kerüljön. :)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.11.04. 13:29:11

Én egy CRail dízelből űltem vissza benzinesbe, mert hiába olyan erős,ha induláskor lefullad,télen be sem indul,undorító traktor hangja van büdös és ha kihúzatom beterít mindenkit korommal.1 évig bírtam ki. Az üza megtakarítást meg a szervízbe hagytam,hogy cseréljék ki a főszűrőt,tisztítsák ki a teljes üza rendszert,cseréljék ki az izzitógyertyát valamit kezdjenek már vele hogy mindennap reggel biztosan eltudjak menni dolgozni.

alvajaro 2008.11.04. 13:31:05

Mondjuk azzal az egy kijelentéseddel vitatkoznék, hogy nem hal meg emelkedőn. Számomra az az autó meghal emelkedőn, amivel nem tudok megpakolva (értsd: négy felnőtt, némi csomag) felmenni ötödik fokozatban sebességcsökkenés nélkül az érdi emelkedőn. A Bora nem tud. Vagy nekem nem pálya, hogy 5-ösből visszatolom 3-asba 90-nél előzésnél, nyáron, légkondival, mert amúgy nem megy úgy, hogy biztonságos erőtartalékot érezzek a kocsiban. De ez meg már személyes preferencia kérdése.

Ada 2008.11.04. 13:31:39

Előző autóm: Octavia 1,9 TDI 81kW fosvágen grúp.
Mostani autóm: Corolla 1,6 VVT-i 81kW.
Octavia fogyasztása 4,5 l/100km azaz 1,75 SKK/km.
Corolla fogyasztása 5,5 l/100km azaz 2,1 SKK/km.
De dombnak felfele az Ocatvia halott, a Corolla szépen húz. traktorhang és süvítő turbóhang nélkül...Feel the difference

Shadowbull 2008.11.04. 13:34:09

"télen be sem indul"

Maradjunk annyiban, hogy ez bug volt, nem feature.

sb

VrapThor 2008.11.04. 13:35:07

alvajaro

szerintem felmegy. ha meg előzni akarok (mondjuk 70-ről) gyorsan, biztosan, akkor visszateszem 3-ikba, oszt cső. Váltani kell? Pörgetni kell? Nekem nem baj, szeretem.

Mindazonáltal aki ezt nem kultiválja, hanem pont azt szereti, hogy nem kell visszaváltani, én azt is megértem.

Shadowbull 2008.11.04. 13:35:21

"Octavia fogyasztása 4,5 l/100km azaz 1,75 SKK/km.
Corolla fogyasztása 5,5 l/100km azaz 2,1 SKK/km."

Csak nem ugyanugy hasznalva.

sb

Ada 2008.11.04. 13:38:38

Shadowbull, pontosan ugyanúgy használva!

Peace

Dr Borivoje Surdilovics 2008.11.04. 13:40:28

Az elég gyakori bug, hogy az ember nem megfelelő (pl vizes,vagy dermedő) üzát tankol,ráadásul a párakicsapódás is a dízeleknél gyakoribb.Egy tankszűrőt kitisztani azért nem kis dolog,házilag nemigen megy.És a következő tankolásnál megint megszívhatja az ember.

VrapThor 2008.11.04. 13:41:35

Ada

ne haragudj, de ez egy kicsit hihetetlenül hangzik. Ha 5,5-t helyett 6,0-t írsz, akkor elhiszem.

Shadowbull 2008.11.04. 13:45:06

Hat, kicsit nehezen hiszem. De ha te mondod....

sb

VrapThor 2008.11.04. 13:46:24

Félreértések elkerülése végett, semmi bajom a dízelmotorokkal. Elismerem az előnyeit, minden további nélkül.

Piit 2008.11.04. 13:50:18

Egy kicsit elkanyarodtunk a VW CC-től, de ideírom a friss, október végi értéket.

Skoda Octavia 1.9 PDTDI (77kw) DSG váltóval, csehországi kirándulás 2fő+csomag az autóban, kb. 1300 megtett km, ebből autópálya kb. 1000km. Kényelmes, de ritmusos vezetési stílussal, autópályán max. 135-140km/h-val az átlagfogyasztás 6,0l.

Kényelmes tempóval főúton, a 90-es sebességhatárt tartva a computer szerint 4,5-4,8l a 100-as átlag. Tapasztalatom szerint erre 0,5l rászámolandó, akkor kapunk reális értéket.

Agr3ssor 2008.11.04. 13:57:52

fordult_belek 2008.11.04. 12:49:29

Ezzel megleptél... Nem gondoltam volna... Plusz nem így tapasztaltam.

Hogy miért lassul be jobban az 1.6-os benzines 5 személlyel megpakolva emelkedőnek??? Én el tudom azt képzelni, hogy 130-al nekimegy az emelkedőnek az 1.6-os Astra, úgy, hogy forog pl. 3500-at a motorja... A nyomatékmax úgy 4500 körül van, a maxi teljesítmény meg kb 5800-on... Tehát abszolút kedvezőtlen tartományban kell neki tartani a sebességet... Ellenben a dízel 2400-tól adja a maxot úgy 4000-ig, és pont beleesik a tartományba, ahol kedvező neki... De ha a benyással nekimész 160-al az emelkedőnek, egyből nem fog annyira belassulni...

A mi kis családi Escortunk is furcsa találmány... Ha 100-al nekimegyek az érdi emelkedőnek, és aztán odalépek, akkor egyszerüen nem képes 140 fölé menni... De ha 150-el megyek neki az emelkedőnek, akkor 170-180-ig is képes felgyorsulni. Persze nem alap 1.3 OHV Escortról beszélek, hanem Zetecről...

Ada 2008.11.04. 14:01:46

Benyának is, olajkályhának is megvan előnye, hátránya.
Négykarikás Ódi a tartóssági versenyeken az olajkályhára épít.

A Subaru meg a Honda nagyokat köpködött, amikor a piac hatására olajkályhát kellett epítenie, de azok a motrok milyenek lettek!
Mindkettő az Év Motorja versenyben az első 5ben...

A vásárló válogatni akar. Egyre inkább van miből...

TH 2008.11.04. 14:21:09

Ada 2008.11.04. 13:14:48
Nana, én a Hupikék törpikéket végig tudom nézni, és még élvezem is!:D:D
Ellentétben ennek az autónak a belsejétől heveny álmosság tört rám.

csufár 2008.11.04. 14:28:31

hogy nektek milyen keveset fogyasztanak az autóitok...persze a papír,izé, a honlap elbírja, de az ilyen 4.5-es dízel meg 5.5-es benzinfogyasztások...hát, nem a való világban születnek. aki meg képes lemenni horvátországba hatodikban, 85-tel, klíma nélkül, az meg is érdemli, hogy keveset fogyasszon, hamár dupla olyan hosszú az út... :DDD

TH 2008.11.04. 14:33:19

csufár 2008.11.04. 14:28:31
Az autó fogyasztása arányos a másik emberrel való kapcsolatod erősségétől. Ha vkit nem ismersz, akkor benzines kocsijának fogyasztása 4 liter körüli. Ha távoli ismerős, akkor 5, ha kolléga, akkor 6-7, ha barát vagy rokon, akkor esetleg 8-9 litert is megeszik az autója.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.04. 14:47:42

omm, a négyajtós kupé nem új találmánya

a Rover P5 lapított tetős változatát is kupénak nevezték

en.wikipedia.org/wiki/Rover_P5

alvajaro 2008.11.04. 14:54:39

Pedig nem is én fogyasztottam 3 litert itt a tc hasábjain egy ősrégi citronnyal. :)

csufár: tavaly télen, telepakolt benyós Volvo S60-nal, tetőboxszal, svájc oda-vissza (kb 3000km-t raktunk összesen bele) 14 literes átlagfogyasztás. Idén egy BMW 530xd-vel (négykerekes), szintén azonos paraméterekkel 9.8 liter. Végig autópályán, amikor meg nem, akkor nagyrészt hegyre fel, hegyről le szeprentinen...

Kifordított kacagány 2008.11.04. 14:59:39

kifordult_belek 2008.11.04. 12:49:29
egyetlen motorból ítéletet alkotni nem túl sikeres dolog.

csufár 2008.11.04. 12:53:30
nem tévedek. magyarországon azért magasabb a benzines motorral eladott autók száma(ha magasabb, mert ez már pillanatnyilag nem biztos, hogy igaz), mert általában az az olcsóbb. ahol nem olcsóbb, ott a diesel fogy jobban. ezért ha egy típusból olcsóbb a diesel az valószínűleg azért van, mert azt akarják inkább eladni.

alvajaro 2008.11.04. 13:31:05
na látod azért eszik neked többet, mert nem tudsz váltani. az ilyen alföldi autósokat mindig kiröhögöm, akik képtelenek visszakapcsolni emelkedőn. aztán meg csodálkoznak a fogyasztáson. pedig azért van a sebváltó, nem dísznek. pár éve pont egy bora szerencsétlenkedett előttem, már alig vártam, hogy levánszorogjon a kapaszkodósávba, pedig a szamaram sem egy versenyautó. nem te voltál az véletlenül?

csufár 2008.11.04. 14:28:31
még komolyan veszed az ilyen fogyasztási beírásokat? mondtam, hogy új isten van. ha nagyobb számokat írnának be, akkor az új isten megharagudna rájuk és száraz tankkal, közegjárással sújtaná őket. bezzeg látnád, az apeh felé mennyi fogyasztás írnak be mikor költséget kell elszámolni. csak úgy röpködnek a 12 literek:)

csufár 2008.11.04. 15:01:08

TH hehehe
alvajaro ez gondolom 130-as tempóval jött ki. a bmw boxszal fogyasztott ennyit? jó kevés... most nyáron jöttem haza belgiumból, a mazda5 dízel 150-es óra szerinti tempóval(az kábé 140 lehet) 7.5 litert fogyasztott. városban ez 8.5. egyszer sikerült 5.9-et fogyasztani amikor 90-nel "téptem" órákig. a benzines 1.5-ös mazdám meg 12-t is bekapja (ezt csak dugózós munkábajárásra használom, 5-6km-es távon)

TH 2008.11.04. 15:03:46

csufár 2008.11.04. 15:01:08
Vazze, megcáfoltad a fenti tételemet. Nem ismerlek, oszt mégis valós fogyasztási adatokat olvasok tőled? Mivé lesz így a világ? :)

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Most komolyan, mit gondoljak a post irojarol, ha valami retesz miatt nyafog, meg amiatt, hogy kiviszi ezt a benga nagy dogot egy szenaboglya melle, es rosszneven veszi, hogy belesupped a csirkeszarba.
Pls... Gimme a f*in break.

ommm 2008.11.04. 15:05:56

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Gondold azt, hogy egy hülye.
Neked jobb lesz, neki mindegy :)

Shadowbull 2008.11.04. 15:07:52

"most nyáron jöttem haza belgiumból, a mazda5 dízel 150-es óra szerinti tempóval(az kábé 140 lehet) 7.5 litert fogyasztott."

Nalam ez a komputer szerint 6,5, bar en ugye "csak" Munchenol Gyorig tolom, es a germanoknal meg ahogy a forgalom engedi.

A valosagban ez is inkabb 7, mert hazudik az aljas.

sb

csufár 2008.11.04. 15:19:07

sedó az európai dízelmotorok kevesebbet isznak, ez van...a PSA dízelek meg különösen jók. engem spec nem különösebben érdekel a fogyasztás, de benzines kocsit belgiumban egyáltalán nem lehet eladni, úgyhogy kénytelen voltam... :DDD

csufár 2008.11.04. 15:21:29

kifordított kacagány: most elsőre egy ilyen linket találtam, hogyaszondja "az új forgalomba helyezéseknél a dízel részarány 2006-ban mintegy 25%-ra nőtt és ez a pozitív tendencia tovább folytatódik."
tessék a link: www.bosch.hu/sajto/presstext.phtml?id=499

Shadowbull 2008.11.04. 15:21:48

Azt man el se mondom, hogy a 163 lovas bejemve fel-1 literrel kevesebbet evett ugy, hogy temposabban kozlekedtem vele :)

Igaz az nem lapjara fektetett gurulo budi volt :)

sb

csufár 2008.11.04. 15:24:08

Sedó, télleg, szerinted az normális, hogy az 1.5-ös benzines mazda 323f-em, amit munkábajárásra használok, 12 litert fogyasszon?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:27:19

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Nem hiszem h a csirkeszar volt az elsődleges problémája. A retesz meg teljesen jogos. Nem ettől lesz 3 tonna az autó.
Persze mindenki úgy olvas a sorok között, ahogy akar. Egyébként meg semmi baj a cikkel, informatív is, magánvélemény is van benne. Ez így jó. Különben is, gyakorlat teszi a mestert.
De biztos tudna olyat is írni, hogy "k*rvajó az autó, szép, nagyon megy, termeli a benzint, és a 100 tagú cigányzenekar elfér hátul". Csak ennek semmi értelme nem lenne...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:29:35

csufár 2008.11.04. 15:24:08
Bár nem engem kérdeztél, de rövid, max 5-10 km-es távokon teljesen normális. Hosszabb távon már nem annyira.

BruceWillis 2008.11.04. 15:32:19

Szerintem a félrecsúszott tükörtojás lámpát valahonnan távolkeletről koppintották. Rémgagyi.

Shadowbull 2008.11.04. 15:35:59

csufár 2008.11.04. 15:24:08

Akar. Kulonosenha rovid tavokon hasznalod. a Mondeo is bekapja a tizfelet varosban, ahogy az asszony hasznalta.

Shadowbull 2008.11.04. 15:37:44

"A retesz meg teljesen jogos. Nem ettől lesz 3 tonna az autó."

Nem hat. Hanem attol a sok olomsulytol, amit a konstruktorok jatszasibol itt-ott eldugdostak az autoban.

sb

Piit 2008.11.04. 15:39:59

Én nem szépítek, minek. Úgy is kibújik a szög a zsákból előbb-utóbb. Amit a cseh kirándulós fogyasztásról írtam, az igaz.

Itt vannak a nyári balatoni és horvát út adatai. Autóban (Skoda Octavia 1.9 PDTDI DSG még mindig, ja és kombi) 2 felnőtt +2 kisgyerek, egy hétre csomagok + strandfelszerelés (gumimatrac, gumicsónak, labdák, stb.) + némi kaja, víz, tej, csomagtartó majdnem plafonig kihasználva, a Balatonhoz ráadásul a tetőn 1db, a hátsó ajtón 3db kerékpár.

A Balaton felé najdnem szembe fújt a szél az autópályán, ahol csak 110-120km/h között mentem a biciklik miatt és a computer szerinti átlagfogyasztás 8,1l volt, ami a valóságban inkább 8,5l.

A horvát út teljes átlagfogyasztása 6,6l-re jött ki.

Seca81 2008.11.04. 15:44:48

Anno az RX-em 17 alá nem nagyon ment városban :) Autópályán sem bírtam 13 alá vinni... Viszont imádtam!!! Sok kocsit vezettem már de messze a Mazda volt a legélvezetesebb. Dajcsban sokat mentem PDTDI Passattal, de nem szerettem meg a dieselt. Biztos jók a dieselek, de valahogy nem érdekel a 2 liter többletfogyasztás...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:47:57

SB: Az, hogy nem pakolják tele fémbetéttel az egész műszerfalat, próbálnak könnyíteni az öszes mechanikán, az ok. Az, hogy a kilincsen spórolnak, ami egy fapad octaviában is fém, és sikerül vele 10 dekát könnyíteni, az lol.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.11.04. 15:51:20

Nem is sok az a majd' 15 mázsa. Az Alfa MiTo is majd' 13, épp nemrég volt itt.

Nekem formailag nem elég letisztult, túl sok a felesleges domborulat, lehetne élesebb a forma.

Egyébként emlékeztet az Opel Insignia ötajtós változatra.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.11.04. 16:27:43

ez az autó ocsmány. már akkor sem tetszett mikor az első képek megjelentek róla. és azóta se. mikor meg élőben láttam, fogtam, néztem, akkor sem tetszett jobban. nem, nincs benne/rajta semmi olyan ami tetszene. nem szép a hátulja (hogy néznek ki azok a lámpák, megtörik a formát), oldalról bántóak a túlnyúlások, ráfolyik az autó a kerekre meg az aszfaltra, az ablakív se nem szép, se nem elegáns, elölről egy elnyújtott passat, hatalmas hűtőmaszkkal (de minek?)...meg hát hogy kupénak csúfolják. énis maradi vagyok ezek szerint? esküszöm, az Insignia mérföldekkel szebb lett, nagyot is nőtt vele az Opel a szememben

alvajaro 2008.11.04. 17:10:53

[off]
Kifordított: ne légy hű a nevedhez. :) Én egy szóval sem állítottam, hogy nem kapcsolok vissza, mert egy 1.6-os szutykot vissza kell tolni, csak nekem sokkal kényelmesebb, ha ötösben felmegy az emelkedőn. :)

Ha már itt tartunk: valszeg egy nap többet vezetek, mint te pár év alatt, ha arra emlékszel, hogy "pár éve egy bora szerencsétlenkedett előtted"... Én arra nem emlékszem, hogy ma ki akart belém jönni, pedig csikorgott a gumija rendesen. :)
[/off]

Matti · http://indafoto.hu/matti 2008.11.04. 18:10:26

nem ez a lényeg, hanem az, hogy a mezei passatnak kéne így kinéznie :)

foolproof 2008.11.04. 18:27:27

Inkabb a Phaeton-bol kellett volna kihozni egy durva uber-coupet. Anno valamelyik BMW 7-est (E32? E38?) lattam kupesitva, sajna csak gyari prototipuskent. Na, az faszaul nezett ki, nagy otromba, de legalabb volt benne egy kis vadsag. De recesszio van, meg Piech bacsi is kezelteti az elmebajat mostanaban, gondolom.

Ez igy elegge gagyi, ha a sima Passat igy festene, meg csak-csak elmenne, de hogy jo 15-20%-t meg ra is pakolnak a vetelarra! Nem mellekesen a csucsmodell arabol mar pl. A5-t is kapni, az meg legalabb mar nem csak a neveben C!

VrapThor 2008.11.04. 18:31:39

alvajaro

"...1.6-os szutykot..."

ez kicsit erős volt.

bárcsak adná a Jóisten, hogy olyan jól menjen a dolga az embereknek ebben az országban, hogy szutykozni lehessen az 1.6-os autókat. rengeteg ember van, aki kisebb motorral autózik nap mint nap.

mindazonáltal, elviselnék én is sokkal erősebb autót is, de a véleményem az, hogy hogyha mindennapi használatra veszel autót, akkor egy alsóközepes autóba az 1.6-os motor elegendő.

The Good Boy 2008.11.04. 18:47:41

Bocs a kissé OFF-hoz:

A Fiat fiorino tesztjének videomellékletében Rácz úr ismét bizonyitotta "eszetlenségét", ami már nem első hasonló meggondolatlanság (lásd dácia-saga).
Szóval muszály a forgalomban közlekedő autóban menetközben mutogatni, hogy mennyi tárolóhely van a vasban, miközben a kesztyűtartóban matat, jópár másodpercen keresztül nem néz előre, de még oldalra is hajol. Tudom álszent dolog, én is szoktam menet közben a kesztyűtartóban matatni, de én nem teszem közszemlére egy több ezer olvasónak az ostobaságomat egy olyan oldalon, akik balesetmegelözést is szem elött tartanak időnként.

TH 2008.11.04. 18:50:58

The Good Boy 2008.11.04. 18:47:41
Ez tényleg off, de bizony nekem is feltűnt, ki is akadtam rajta rendesen. Természetesen én is matatok ott néha, de azért amit ott művelt vezetés közben, az minden volt, csak nem odafigyelés a vezetésre.

GGG77 2008.11.04. 19:02:47

CLS Merci jóval szebb, de nekem egyik se kéne.
Dízelt pedig soha, soha, SOHA! Semmibe, amit autónak lehet nevezni. Úgy céges autóm Ford TDCi, 2000 alatt semmit nem csinál, 3500 felett olyan a hangja, hogy nem merem tovább pörgetni. Ja, és 9 körül eszik városban. Egy fos.

JaniV 2008.11.04. 19:13:24

Jól látom? Kipróbáltátok földúton, tarlón is? Nagyon szakszerű!

ommm 2008.11.04. 19:22:51

JaniV 2008.11.04. 19:13:24

Persze, aztán elmentünk vele Somogybabpdra, de a siratófalon letéptük a kötényt és ledobta a kanyardübelt a bal hátsó ABS jeladó.
Cellux segített és visszavittük.

Most ezt tényleg? Komolyan kérdezted? Mert akkor persze, úgy életszerű.
:D

alvajaro 2008.11.04. 19:29:40

VrapThor: nem az 1.6-os motorral van a baj, hanem az 1200 kilónál kezdődő önsúllyal. Tizenkét éve egy Escort 1.6-os 90 lovas motorral szárnyalt, és akkor nyomott annyit a mérlegen, amikor meg volt pakolva, mint egy mostani üres Focus... Egy 1.6-os Focus 100 lovas, és 30%-kal nagyobb a súlya, mint egy Escortnak volt... Ez a gond.

Agr3ssor 2008.11.04. 19:31:28

"bárcsak adná a Jóisten, hogy olyan jól menjen a dolga az embereknek ebben az országban, hogy szutykozni lehessen az 1.6-os autókat. rengeteg ember van, aki kisebb motorral autózik nap mint nap."

Nem regeteg ember van, hanem az ország nagyobb része... Ne ebböl a fórumból indulj ki, mert aki ide írogat nyilván nem elégedett szürke hétköznapi Alto tulajdonos... Ha megnézed az eladott új autókat, vagy szimplán stírölöd a forgalmat egy kicsit, akkor megláthatod a rengeteg Swiftet, meg Fabiát, feltéve, hogy egy 60 lóerős Fiesta nem takarja el őket... És ezek az autók azért nem arról híresek, hogy fülsüketítően szól a lefújó-szelepük... Akárhogy nézzük, az átlag magyar pénztárcához/szemléletben az 1.6 benya egy elég nagy autó...

Agr3ssor 2008.11.04. 19:39:44

alvajaro: Az 1.6-os Escort pont szar példa... Mert az 1.6-os Zetec motor (90ló) egy förtelem volt (alul lomha, felül szenved)... Az 1.8-as már inkább!! A családi Escortunkban is az volt, gakorlatilag azon szereztem meg a rutinom... Az a 115 ló bőven elég volt a csíra 1080kg-os tömeghez... De szerettem azt az autót... Viszont a Fóka sokkal biztonságosabb cserébe, és legalább futómű is van alatta... Az 1-es Focus egy nagyon eltalált vas, csak nehéz, és így legalább kell bele egy egynyóc-kétezer köbcentis Zetec moci...

zalkapone 2008.11.04. 20:01:28

1,6-os Zetec-ből volt 106 lovas is (Orionomban ilyen van)! Nem olyan kevés az! A vele egyidős 320i-t (gyári, nem tuning) odaveri, mint a szart!

eko 2008.11.04. 20:03:49

"meg Piech bacsi is kezelteti az elmebajat mostanaban, gondolom."

Én szeretnék majd közel 70 évesen olyan formában lenni szellemileg, mint ö.

VrapThor 2008.11.04. 20:04:30

Agr3ssor

asszem egyetértünk.

mindazonáltal továbbra is kitartok amellett, hogy - szerintem - a mindennapi használatra elég 1200-1250 kg-hoz 100-110 lóerő.

ami persze már valószínűleg nem elég egy kanyargós szerpentinen való örömautózáshoz.

vagy kitudja :)

VrapThor 2008.11.04. 20:08:02

most nézem mit írtam...

kanyargós szerpentin

tudom, hogy egyenes szerpentin nincs... bocsi

:)

Agr3ssor 2008.11.04. 20:12:26

Ez így van... De ha mindenki állandóan örömautózna, akkor nagy baj lenne... Ezt csak nekünk szabad!! :)

Zalkapone: Biztos nem 1.8-as?? Mert abból volt 1.8 105ló Euro1, 115ló Euro2, meg 131ló Euro1... A Te egyhatosod számomra ismeretlen... A Focusban volt 100ló, de az már Zetec-S volt, nem Zetec-E...

Egy haverom engem is anyázott E34-es 320i-ből(150ló), mert nem tudott megelőzni... Egy hangyafosnyit jobban ment, szóval úgy 4 kilóméteren megelőzte volna az Escortunkat...

gnme 2008.11.04. 20:25:56

Shadowbullnak: böff.

Muszajj neked mindenkinek beugatni?

zalkapone 2008.11.04. 20:27:31

Agr3ssor
Kormányrendelésre készült példány, civil lopakodónak, 1,6-os, benzines, 106 LE, erősített futóművel, lökhárítóval.

zalkapone 2008.11.04. 20:31:40

Forgalmi szerint (most néztem, a tudományos kíváncsiság kedvéért) 80 kw.

zalkapone 2008.11.04. 20:34:51

Kormányőr, majd vpop.

ommm 2008.11.04. 20:43:21

alvajaro:
elhiheted neki.
tényleg az.
de most döbbenek csak rá, hogy valójában két rendőrautó is volt ott (a18i is az volt egykoron)+ egy halottaskocsi.
akkor nem értem, hogy a móri kollégák miért feszítették annyira magukat, hogy 20 percenként elsunnyogtak a kertek alatt :)

mindent sk el tudtunk volna intézni, temetéstől a torig komplett :)

mellesleg bánom, hogy azt az Oriont nem néztem meg közelebbről. na de lesz még rá alkalom...

zalkapone 2008.11.04. 20:43:26

Ommm
Csak kérd a kulcsot, viheted! ;-)

zalkapone 2008.11.04. 20:47:35

"A Rejtőzködő" - Népítélet
Ha érdekel valakit...

WP12 2008.11.04. 21:02:01

Piit 2008.11.04. 12:17:49
"A magyar férfiak hány százaléka magasabb, mint 190cm és ezen magasnövésűek mekkora százaléka ül hátra egy autóban?"

Nekem már voltak 190 körüli utasaim a hátsó ülésen, és egyikük sem TC író volt :-)

Csak egy tipp, de szerintem a legolcsóbb Passat CC a dízel motorjával olyan felszereltséggel kerül hozzánk, amilyennel más országban nem. Ráadásul nálunk a középkategóriában jobban fogynak a dízelek.

Amúgy pedig nekem egyáltalán nem hiányozna a Passat CC-ben a dönthető hátsó ülés.

WP12 2008.11.04. 21:08:29

Zsoli · www.trollhattansaab.net/ 2008.11.04. 15:51:20
"Egyébként emlékeztet az Opel Insignia ötajtós változatra."

Öööö, izé, a Passat CC mintha már kapható lenne kb egy éve, az Insignia-t pedig mintha most mutatták volna be. Vagy keverek valamit?

ommm 2008.11.04. 21:21:43

zalkapone 2008.11.04. 20:43:26

Áh, hol merném én? Amennyi pénzt adtál érte...:))
Szavadon foglak ám!

WP12 2008.11.04. 21:02:01
Nagyjából egybevág azzal, amit kereskedő barátom mondott, hogy tudniillik, ezt a konkrét autót valszeg senki nem fogja megvenni, épp "szegényes" felszereltsége miatt.

Shadowbull 2008.11.04. 21:28:17

gnme 2008.11.04. 20:25:56

Muszaj nektek marhasagokat irogatni?

sb

Agr3ssor 2008.11.04. 21:45:44

"Zalkapone 2008.11.04. 20:27:31
Agr3ssor
Kormányrendelésre készült példány, civil lopakodónak, 1,6-os, benzines, 106 LE, erősített futóművel, lökhárítóval."

Erősített futómű?? Az hasznos a Fordokba... Mert a széria hááát...
Gratula a ritkaságodhoz... Egyszer volt szerencsém egy Orion Si-hez... 131 lovas limitált változat... Tetszett.

zalkapone 2008.11.04. 21:45:51

Ommm
Állok elébe!
Amúgy amiről beszéltünk, nincs elfelejtve!

zalkapone 2008.11.04. 21:47:59

Agr3ssor
Köszi! Egyszer már mentett életet! Hungária, Vaspálya kereszteződés, éjjel kettőkor, kb. 160 km/h. Majd egy sávval arrébb estem le...

ommm 2008.11.04. 21:49:21

zalkapone 2008.11.04. 21:45:51

Nem kételkedtem benne. Nem olyannak ismertünk meg. Kösz. Már nézegettünk egy októberit, ha jól emlékszem...hááát...volt miért fájjon a szívünk :)

zalkapone 2008.11.04. 21:49:31

Persze ez maradjon köztünk, mert amúgy mindig a szabályos közlekedés mellett kardoskodom! :-)

qualitaet 2008.11.04. 21:49:50

""lassan tiz eve nem vezetek mas autot csak turbodizelt"

Reszvetem.

sb"

:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2008.11.04. 21:58:15

A haverom cége vett két új Superb-et.
Prémumból, fél seggel becsüccsenve is egy korrektül összerakott, minőségi kis paripának tünt. Kivülről szintúgy. Talán még jobb is a Passatnál...

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44

csufár 2008.11.04. 15:21:29
ez mit sem változtat azon a tényen, hogy itt az olcsóra buknak az emberek. látom nem érted.

alvajaro 2008.11.04. 17:10:53
ennyi erővel minden autó szar amit nem fogadott sofőr vezet, mert az a legkényelmesebb. ha a motor fordulatszámát nem tudja valaki megfelelő keretek közt tartani, akkor nem a motor szar, hanem a sofőr a hibás, akár kényelmes váltani, akár nem. pont.
ismerek olyant aki egyesben és kettesben szeret csak autózni, mert neki úgy kényelmes. emellett sokat is vezet(ez sem kifogás). mellesleg egy idióta és egy csomó autóját kinyírta már. a te gondolkodásodat követve viszont nem ő az idióta, hanem az autói voltak szarok.

VrapThor 2008.11.04. 20:08:02
hogyne lenne. csak rázósabb rajta közlekedni:)

ommm 2008.11.04. 20:43:21
szerintem valami gumiégetőre vadásztak, csak nem találták a boksákat

ommm 2008.11.04. 22:11:43

qualitaet 2008.11.04. 21:58:15

Kivételesen egyetértek. A Superb absz. korrektnek tűnt.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44

Tezsvírek is voltak?
:D

zalkapone 2008.11.04. 23:11:24

Ommm

Ha meglesz a Superb kombi, arról írhatnátok!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 00:08:14

Nekem nagyon tetszik ez a CC. Ha jók lesznek a kölkök, akkor TALÁN egyiknek majd beruházunk egy jobb darabra.

Szerintem ehhez az autóhoz a lehetőségei közül kettő motor illik: 170 lovas dízel, vagy 200 lovas TFSI. A többi szerintem típusidegen.

(Amúgy a nagy fikázás közepette, soroljátok már fel azokat a típusokat innen-onnan, ahol az alapfelszereltség olyan hihetetlen bőven lenne mérve... Ebben a műanyag kilincsben meg eléggé hitetlenkedem engedelmetekkel, mert már a Passatban is az alap volt. Biztos, hogy nem fém volt?)

Jóéjt!

eko 2008.11.05. 01:13:18

Biztos.
Müanyag, de nagyon jól van fémnek álcázva. Még egy picit hideg is. :-)
Ezért nem értem, mi a baj vele..
Hacsak az nem, hogy másba nem nagyon lehet belekötni...

Kifordított kacagány 2008.11.05. 07:22:37

ommm 2008.11.04. 22:11:43
persze, ott cirkáltak a tömb körül felmatricázott autókkal. nagyon be voltak zsongva.

WP12 2008.11.05. 08:35:03

"eko 2008.11.05. 01:13:18
Müanyag, de nagyon jól van fémnek álcázva. Még egy picit hideg is. :-)"

Most teljesen elbizonytalanítottál, hogy vajon milyen kilincset fogdosok a Primera-ban?

alvajaro 2008.11.05. 08:46:03

Kifordított: ámen. :)

Shadowbull 2008.11.05. 09:06:17

En azt szeretnem, ha a kormany is vasbol lenne. Legyen mindig jo hideg.

Mert annak jo a tapintasa.

sb

Kifordított kacagány 2008.11.05. 09:36:14

WP12 2008.11.05. 08:35:03
kapj elő egy reszelőt;)

WP12 2008.11.05. 12:50:34

SB, én maradnék a bőrkormánynál, csak legyen fűthető és hűthető. :-)))

w a s d 2008.11.05. 13:45:21

@ www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 00:08:14
"...
Szerintem ehhez az autóhoz a lehetőségei közül kettő motor illik: 170 lovas dízel, vagy 200 lovas TFSI. A többi szerintem típusidegen.
..."

Azért a 3,6- os benzines nehogy ne passzoljon egy ilyen Passathoz.:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 15:24:17

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.05. 13:45:21

Bámulatos neved van :-)

Szerintem nem illik hozzá. Ez alapjában véve egy kényelmes utazóautó. Főleg autópályára vagy hosszabb ingázásra, 100 és 200 közötti tempóban használják általában az "alap" Passatot is a tulajok. Szerintem jó, ha az eladások 1%át ha kiteszi majd ezzel az erőforrással. Ebbe az utazóautóba teljesen felesleges egy 300 lovas gyorsulógép, ami max arra jó, hogy városban lealázza a versenyző típusokat. Mondjuk a Passat CC valószínűleg nem lesz flottaautó, de akik veszik, nagy valószínűséggel feleslegesnek tartanak egy olyan motort, ami ugyan jobban viszi a a gépet, mint egy 170-200 lovas, de mellette 2szer annyit is eszik, mert hogy azzal a 3,6os benzinessel bekajálja a 12-14 litert, az is biztos. Jó, jó motort ez, szó se róla, de valahogy nálam nem passzol össze a kettő.

csufár 2008.11.05. 16:25:22

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44 még mindig nem érted...a részarány adott, nálunk nem mennek a dízelek. az emberek meg persze hogy azt veszik, ami olcsóbb. ez mindenütt így van. az másik kérdés, hogy mit árul a gyártó áron alul. ha a benzines a drágább, akkor vagy nagyon drágán adják a benzinest, vagy áron alul a dízelt. szólj ha nem megy, kifejtem...

gnme 2008.11.05. 18:58:17

Én problémát látok a cég hozáállásában.

Nem a tömeget kéne növelni hanem a vezérlő elektronikát jól beprogramozni, a tömeget pedig csökkenteni.

A példa sántít ( de a totalcar régi tv műsorában azért benne volt..)

Passat PD dízel, üresjárat, majd kiengedett kupplung, fogja magát azt lefullad.

Octavia PD kiengedett kupplung, fogja magát azt elindul. A Superb is elindul ez saját tapasztalatom.

Jött az istenített cr, Piech meg a felmenők hülyék stb. ez a nép általános hozzáállása. A totalcar-é : PD múzeumi darab ilyesmi. Rossz hozzáállás.

Na és megy az isteni 2.0 cr? Hát nem úgy néz ki ebből a cikkből.

Kifordított kacagány 2008.11.05. 19:06:28

csufár 2008.11.05. 16:25:22
szerintem meg te nem érted, de ezen nem veszünk össze.
lehet, hogy még nem az összes autó diesel itt nálunk, de emelkedik a számuk/arányuk, mert az emberek kevés fogyasztást akarnak. ami persze vagy igaz vagy nem, de a lényeg, hogy szép számokat látnak.
az egyetlen dolog ami gátat vet pillanatnyilag a rohamos elterjedésüknek, az az, hogy a benzines általában olcsóbb valamivel és sokakat ez a minimális különbség is képes eltántorítani függetlenül attól, hogy milyen árkategóriában választanak maguknak autót.
a kereskedő sem hülye és látja ezt, ezért valószínűleg azt a fajtát fogja kedvezőbb feltételek mellett árulni, amiből többet akar eladni(pláne ha megmondták neki, hogy dieselt kell eladnia). a fogyasztási mániát, az árképzést és a vásárlói szokásokat figyelembevéve szerintem több diesel fog fogyni nálunk ilyen feltételek mellet, de ha szerinted a benzines, legyen úgy, nekem az sem okoz problémát.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.05. 21:12:27

szerintem aki 8 M-ért kocsit vesz, annak tök mindegy a fogyasztás

ha ugyanis 3 év múlva eladja 4-ért, az azt jelenti, hogy az értékvesztésen havonta 111 ezer Ft-ot bukott

emelett nem mindegy, hogy a drágább dízelből eszik 1-2 literrel kevesebbet, vagy az olcsóbb benzinből 1-2 literrel többet?

azt kell venni mindenkinek, ami tetszik

Gomulka Béla 2008.11.05. 23:15:48

Bull, a Massey Fergusson 20 és 35 traktorokon rendesen vasig rohadt a kormány. 40-50 éves szerkezetek, elpusztíthatatlanok. Puha talajra feltett dupla hátsó kerékkel, padló híján lábtartóvassal (hegesztve), bukókerettel, nincs az az egyedi chopper vagy bobber vagy rubber ami utolérné!
A látványt, mármint.

Kifordított kacagány 2008.11.06. 07:21:23

GYUSZI BACSI 2008.11.05. 21:12:27
meglepődnél, mi mindenen képesek "spórolni" az emberek.

Birdie · http://birdie.hu 2008.11.06. 18:18:29

Hát ez igazán pofás lett!

lr 2009.06.14. 15:38:13

Érdekes ez a kilincsen való kattogás...nekünk anno 1etemen _pont_ a kilincs példáján mesélték el, ahogy 1 legendás autógyártó felismerte, hogy az az alkatrész, ami még a roncstelepen is úgy néz ki a (végelgyengülésben kimúlt, több100e km-t futott autón), mint újkorában, egész egyszerűen _pazarlás_. (Ez nem azt jelenti, hogy ne gyártsunk tartós autókat, hanem azt, hogy minden része _egyformán_ legyen tartós (ld. japánok). És nem áll meg az sem, hogy "de hátha bontottként pont az kell valakinek", hisz nagy valószínűséggel nála ugyanúgy nem az megy tönkre.)

Ami meg a dízelek "gazdaságosságát" illeti, legfeljebb addig igaz, amíg az externáliák be nem árazódnak rendesen. A tendenciákat figyelve én már nem adnék érte pénzt, legalábbis nem a jelenlegi technikai színvonalon (nem mintha eddig tettem volna - nem vagyok tömeggyilkos).
süti beállítások módosítása