A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél, simán több üzemanyag is belemegy az autóba, mert a tágulási tartályt is feltöltjük. Így ha valakinek 50 litert tankolnak valamilyen VW konszern autóba, ami nem teljesen üres, nem biztos, hogy azonnal átverésre kell gondolnia.
Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:002000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó
Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél
Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a
Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.16. 23:55:44
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 00:01:07
Stock 2008.10.17. 00:11:01
mellesleg a kutakon már jópár éve nem a mennyiségi átveréstől kell tartani, hanem a minőségitől...
magyarul, nem a tankoláskor vernek át, hanem már előzőleg a kút tartályából szívják le a naftát és adalékot töltenek helyette! ezért marhaság az árra figyelni és az alapján választani kutat..
egy olyan cikk viszont érdekes lenne, hogy egy egy kút azonos mennyiségű benzinével hány kilóméter tehető meg.. (én régóta figyelem és elég nagyok a különbségek)
adam.czagany 2008.10.17. 00:21:40
komolyan? Mert én is elég régóta figyelem, és csak akkor van különbség, ha másként közlekedek. Én nem vettem észre jelentős különbséget. Engem is érdekelne egy ilyen teszt ellenőrzött körülmények között, csak megnyugtatásképpen :)
Mondjuk fullra tölteni egy autót, majd trailerrel ki egy pályára, és stabil 90-100-110-el vagy akármennyivel addig menni, amíg el nem fogy a benya, de csontra.
zalkapone 2008.10.17. 00:24:36
Gyulimali 2008.10.17. 00:49:25
Nekem itthon a Suzukim olyan 7l-t fogyaszt, jobbára városban, de érdekes módon, Németországban, és oda-vissza úton, 130 felett csak 6,4-et...
Persze tudom, ez csakis összeesküvés elmélet.
vadparaszt 2008.10.17. 00:56:34
autosave 2008.10.17. 01:01:08
megint 2008.10.17. 01:16:05
dextercapo 2008.10.17. 01:39:15
Ivan Kozirev 2008.10.17. 01:44:39
elpi 2008.10.17. 01:58:55
Ciri 2008.10.17. 04:57:39
Sehogy, mert nem szabad !
B.sszátok meg, legalább ne hirdessétek már ezt a baromságot!
malkolmcole 2008.10.17. 05:49:08
Számít a benzin minősége, de egy adalékanyag (STP) használata minden második tankolásnál sokat jelent a motornak.
Érdekes módon semmi gondom nincs egyik autómmal sem, de lehet, hogy azért, mert TUDOK VEZETNI, NEM CSAK VEZETEK.
ergo 2008.10.17. 06:27:08
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.10.17. 06:44:52
szívd le tankolás előtt az összes üzemanyagot, és akkor többet tudsz tankolni. és ugyanúgy teli lesz a tank, mintha nem teszel ilyet.
micsoda problémái vannak egyeseknek ...
legközelebb azzal jön valaki, hogy már 10ezer km óta esedékes lenne a vezérműszíj csere, és még mindig nem akar elszakadni ?!
vadparaszt 2008.10.17. 06:50:10
szpjr 2008.10.17. 06:51:33
gondoljunk csak bele havi szinten az a 0,04 minden liter után "megmarad" a kutasnak... 10 év alatt egy plust tank benzin. ez a durva, nem a pöcök xD
Virág et. 2008.10.17. 07:22:53
A konkrét kúttól meg a történettől függetlenül, azért ne tegyünk úgy, mintha a trükkös pisztolyok nem is léteznének.
Shadowbull 2008.10.17. 07:23:15
B.sszátok meg, legalább ne hirdessétek már ezt a baromságot! "
Mindenesetre nem egeszseges fullra tankolni, aztan meg kiallni a napra :)
sb
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.10.17. 07:24:53
A VW csoport meg monnyonle, hogy nem közli egyértelműen a kézikönyvben.
Shadowbull 2008.10.17. 07:25:23
Persze tudom, ez csakis összeesküvés elmélet."
Mot tenyleg csodalkozol, hogy varosban tobbet eszik az autod?
sb
karlmann 2008.10.17. 07:27:42
Van egy barátom aki VW-kel foglalkozik és ő sem ajánlotta tartósan a túltankolást. Viszont rövid időre pl. egy hétvégi kirándulás, vagy utazás, amikor hamar ürül a tank nagyon hasznos.
Egy Görögországi nyaralásnál az a 10L pont elég arra, hogy ne kelljen vmi. szutyok szerb vagy macedón benzint belerakni.
VrapThor 2008.10.17. 07:34:14
Kifordított kacagány 2008.10.17. 07:38:46
egyébként van mód arra is, hogy a gáztartályt fullig töltsük a gázos autókon. érdekel valakit?
Laca75 2008.10.17. 07:42:18
2008.10.17. 07:43:04
azóta sem jártam a Balatonböldvári MOL-on :D
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.10.17. 07:52:11
(Honda Jazz tapasztalatok, 27107-es hozzászólás)
--------------------------------------
Az alacsony üzemanyagszintjelző lámpa Hódmezővásárhely előtt kb. 5 kilométerrel gyulladt ki, ilyenkor ugye még kb 10 liter van a tankban.
Csordultig tankoltam. Az első megakadásig. 43,09 litert!!!
Ez annak fényében felettébb érdekes, hogy a tank 42 liter. És ugye 9-10 liternek még lennie kellett benne.
Lehetőségek:
1. Elromlott a visszajelző. Teljesen nem romolhatott el, mert a saját lábán ért a kocsi a kútra.
2. Hőtágulás. A nagy melegben a tank már nem 42, hanem 52 literes. Érdekes.
3. Lopnak a rohadt szemetek, levegős a pisztoly, csal a mérő.
Bár erősen hajlottam rá, de aztán mégsem balhéztam. Úgyis csak azt mondanák, hogy hitelesített a kút, meg fér benzin a csőbe is (a 2-3 literes eltérésekért nem is szoktam szólni, abba már beletörődtem, de ez ugye legalább 9 liter különbség volt!), jegyzőkönyv, és ennyi.
-------------------------------------
Ez ugye nem VW gyártmány, a varázspöcköt miért csak egyszer sikerült eltalálnom két év alatt?
Ja és (27813-as hozzászólás):
------------------------------------
imgfrm.index.hu/imgfrm/7/2/4/8/BIG_0004797248.jpg
Azóta is tág a tankom. Azóta egyszer tankoltam, de folyamatosan azt játssza, hogy alig fogy belőle a benzin, mintha tényleg nőtt volna. A Shell kitágította, a rohadt.
Utoljára 800 megtett km után tankoltam, de a mutató még egynegyednyit jelzett. (Ami kb. 15 liternyi lehet.)
Csatolok egy képet 376 km után. A mutató háromnegyedet jelez.
---------------------------------------
Azóta - háromszor kellett tankolnom - 'megjavult' a szintjelző.
imittto 2008.10.17. 08:15:47
lagunásfókusz 2008.10.17. 08:17:32
Egyébként a tank mérete a kézikönyvekben mindíg úgy van megadva, hogy kb X liter. Tehát két azonos tipusnál sem tuti egyforma a tank mérete.
Volt egy A4-es Audim na azt pöcögtethettem, meg nyomkodhattam a szelepet, max 2 literrel ment bele több.
paveway 2008.10.17. 08:19:00
mester_N 2008.10.17. 08:19:27
karlmann 2008.10.17. 08:34:53
Sajna az A Vectra esetében nincs ilyen csodaszer. Nekem három évig volt meg és a rekord 57 liter volt, de akkor a fedcomp szerint már csak 26km-t mehettem volna. Ugyanez van a Suzukival is. Amikor a kocsi összetört anyósom 1.0-ás GC Swiftjével jártam. Volt, amikor már rángatott, ahogy a kúthoz értem, de akkor se tudtam a gyári mennyiséget beletölteni, ami asszem 34L.
Solymika 2008.10.17. 08:45:59
Ukrajnában még egy rámpára is felállnak az autóval, így a megdőlt tankba még többet lehet rakni, és tényleg az összes levegő távozik.
Kombi malacpassat, gyári 70liter, pöcökkel 110. Tudom mert nekünk is volt.
2008.10.17. 08:56:15
Hassan0926 2008.10.17. 08:58:18
Rotoman 2008.10.17. 09:04:48
1. Nekem, mint kezdő vezetőnek, első kocsi tulajdonosának nem okozott gondot a "varázspöcök" felfedezése. Kb. a 3-ik tankolásnál már tudtam, mire jo.
2. Tényleg hasznos dolog. Mostanában Debrecenből járok Münchenbe (920 km). Debrecenben megtankolom csordultig, nem tudom pontosan mennyi van ilyenkor benne (Skoda Fabia 1.4MPI) mert sosem várom meg mig kigyullad a lámpa, de a lényeg hogy fullon van a tank. Takarékossági szempontbol ügyelek arra hogy minél több km.t tegyek meg magyar benzinnel, mert még mindig olcsóbb. (most 1.32 münchenben, tehát kb. 380 Ft). Az osztrák határ előtt (mosoni MOL kút) ismét teletankolom. Ez 400 km.re Debrecentől, és ilyenkor 26 liter megye bele (6.5 L fogyasztás). Maradt 520 km - kényelmesen eljutok Münchenbe, és még félig van a tank. Visszafelé Ausztria 160 km.re van Münchentől, tehát ott tankolok, mert ott olcsóbb mint Németországban. Ha nem lenne a pöcök, ez nem jönne össze.
3. A német / osztrák benzinnel többet lehet menni.Ez 2 éves tapasztalat. Főleg a városi fogyasztás lesz jobb, autópályán kb. ugyanannyi.Városban 8-9 liter helyett 7.5 Ezt mivel magyarázzák a nagyokosok?
Snowman0717 2008.10.17. 09:10:06
B omegámon is volt pöcök..... használtam is.
Ma már egy C Klasse-val (w203, 180komp.) járok... A gyárilag megadott tank térfogat 62 liter. sikerült 63 litert tankolnom úgyy, hogy max 5-10Km-t mehettem miután kigyulladt a tartalékot jelző lámpa. Ami köztudott, ha kigyullad azt jelenti, hogy országúti viszonylatban átlagos közlekedéssel 100Km-t meg tudsz tenni. Jelen esetben ez nálam 6,5-7 litert jelent (fogyaszás országúton 6,3
hawkeye 2008.10.17. 09:10:53
Kattanás után még 10 - 12 liter belefér, de sikerült már 14 is.
Szintjelző műszer kifeküdve fullon, 200 km után kezd el mozogni...
Golfer 2008.10.17. 09:13:05
Anyósomnak is volt egy időben Puntója (1-es Punto), ott az volt a "trükk", hogy a pisztoly behelyezése után el kellett fordítani kb 8 óra irányba, így nem oldott ki folyamatosan!
Snowman0717 2008.10.17. 09:14:33
Secnir 2008.10.17. 09:16:07
eset a következő: shell kúton már én is tankoltam a 45 literes tankomba 55 litert úgy, hogy a tankban még volt kb 5-10 liter.
és nekem egy kettes golfom van, amiben se pöcök, se más baszás nincs. minedn más kúton 40-48 liter a max. csak azon az egyen volt 55 liter. akkor most az ótó a hülye, én, vagy a kutas neve volt Átbaslaki Gaspar?
zalkapone 2008.10.17. 09:17:26
A malacorrú passatba azért ment bele 110-115 liter, mert Apukád a helyi trendnek megfelelően levegővel kitágították a tartályt! Ezért vezették be az átkelőkön azt a hülye "üzemanyagbevalló" cetlit!
gromek7 2008.10.17. 09:21:26
zalkapone 2008.10.17. 09:24:25
eko 2008.10.17. 09:24:41
Ekkora hülyeséget nagyon rég olvastam!!
LeviT: "A dízelesek nem rendelkeznek táguló tartállyal az üzemanyag jellege miatt. "
Nem igaz! A Diesel motorral szerelt autókon is van pöcök.
2008.10.17. 09:24:47
Csak az óra bszhatott át.....
pimpike_ 2008.10.17. 09:38:07
Bedugod a tankoló csövet és elfordítod 9 óra irányában . Sajnos normál állapotban rossz szögben ömlik a benya így "visszaköp" , a kút meg blokkol .
Viszont most nyáron volt a feleségemén egy pár tankolásig tartó elmezavar : 3/4-nél egyszerűen nem lehetett tovább tankolni .
Nos ezt úgy sikerült meggyógyítani kb. a 4. tankolás során , hogy 33L-nél mikor már 57x blokkolt a kút , elkezdtem a prosztatás Józsibácsi sebességével csorgatni a benyát . 10 perc alatt el is érte a full állapotot .(Azóta simán megy a teletank)
Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:39:46
mesélj, hátha mondasz valami újat
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.17. 09:40:12
Nyáron különösen.
Biztos véletlenül adták neki azt a nevet, hogy tágulási tér.
bv s 2008.10.17. 09:40:51
matzko 2008.10.17. 09:44:17
nlackoo 2008.10.17. 09:45:09
Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:45:53
te, nem lehet, hogy lyukas a tartály és melléfolyik?
matzko 2008.10.17. 09:49:29
hmmm, most hogy mondod... eddig nem ertettem mi az a nagy tocsa a kocsi alatt :-P
Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:52:01
twng 2008.10.17. 09:53:47
Hiszen, ha tankolunk, akkor literre megy a pénz, ami a fentiek szerint tartalmazhat több illetve kevesebb elégethető anyagot is. Tehát a "megtankoljuk és milyen messzire jutunk vele" lényegesen informatívabb adat lenne.
Hasonlóan érdekes dolog a földgáz is, ahol a köbméter és a fűtőérték adatokat olyan jól keverhetik a számlán, hogy az alapból összeesküvés emléletért kiállt.
Hasonló keverés van a kőolaj körül is, ahol beszélnek hordóról (liter) illetve tonnáról (tömeg) is. Talán akkor járunk a legközelebb az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy aki adja biztos nem jár rosszul. ;)
randomuser1 2008.10.17. 09:57:20
Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:57:29
miért, benned felmerült akár egy percre is, hogy a földgázzal nem csalnak?
isti77 2008.10.17. 09:58:30
zalkapone 2008.10.17. 09:59:07
matzko 2008.10.17. 10:00:55
Shadowbull 2008.10.17. 10:06:57
En eleg sokat jarok nemet meg magyar uzemanyaggal, mostanaban gazolajjal, elotte benzinnel.
Nem sikerult soha relevans kulonbseget felfedeznem a fogyasztasban, amit az uzemanyagra tudnek fogni.
sb
Pir 2008.10.17. 10:08:55
Melyik az olcsobb:
- olcso benzinbol teletankolni (mondjuk 60 liter teljes tankolás)
- mindig csak keveset tankolni (ez esetben mindig konnyebb a kocsi kb. 40kg-al)
zalkapone 2008.10.17. 10:12:15
Giulio Karmann 2008.10.17. 10:15:07
blindspot 2008.10.17. 10:16:24
Tűzvédelmi oktatáson nekünk mindig elmondják, hogy egyúttal tűzveszélyes is. Ezt pl. mindenképpen megemlítettem volna.
zalkapone 2008.10.17. 10:18:53
Ha engem cáfolnál, akkor ne fogd vissza magad! Viszont amit leírtam az biztos, hogy így van. Lassan tizedik éve dolgozom olyan helyen, ahol ezzel foglalkozom.
csufár 2008.10.17. 10:24:29
dallara 2008.10.17. 10:29:30
eko 2008.10.17. 10:38:03
De! Nekem 98-as benzin van előírva. Mivel Magyarországon a MOL (aki Isten után ugye az első) megszüntette ezt az üzemanyagot, igy muszáj 99 EVO-t tankolnom (ez a legolcsóbb prémium benzin). Jártam már több országban (A,D,CH,SK,Stb.) sehol nem vettem észre semmilyen különbséget sem fogyasztásban, sem teljesítményben!
95-össel viszont -bár a kezelési megengedi- sokkal többet evett, és szégyen volt az amit alapjárat helyett csinált.
Úgyhogy szerintem aki jelentős különbségeket vél felfedezni a hazai, és a külföldi üzemanyagok között, annál ez vagy egy önbeteljesítő jóslat,vagy egész egyszerűen a nem szokványos üzemeltetési körülményekkel magyarázható.
dallara 2008.10.17. 10:42:36
És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz
Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.17. 10:42:37
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 10:46:05
Ezt megerősítették belső információk is. A nagy forgalmú kutaknál, nagyon kell figyelni erre.
Kifordított kacagány 2008.10.17. 10:48:43
teljesen logikus megoldás. egyrész nem lesz tele a tartály szeméttel, másrészt a vizet is rendesen elkeveri benne, amit a kilopott benzin helyett öntöttek bele.
Shadowbull 2008.10.17. 10:49:47
Es mennyibe is kerul az az adalek?
Es mennyibe fog az kerulni, amikor szetcseszi majd az autodat?
sb
Shadowbull 2008.10.17. 10:51:10
a tobbletfogyasztas teljesen normalis, ha 98-asra optimalizalt motorba 95-ost toltesz.
az alapjarati ingadozas talan kevesbe.
sb
dns22 2008.10.17. 10:56:15
Azóta a biztonság kedvéért egy apró lyukat fúrtam a tanksapkára, így még akkor is levegőzhet, ha egy idióta kutas csurig vágná.
A mai drága autóknál senkinek sem ajánlom a túltöltést, mert rossz vége lehet. Mi az a pár plusz kilométer? Nem azon fog múlni, hogy találok-e kutat, amikor már majdnem kopog a tank. Különben meg a fogyasztás ugyan annyi, akkor is, ha mindig féltanknál tankolunk, és akkor is, ha szárazra járatjuk a kocsit, csak utóbbi esetben lehetséges hogy mégis túl messze lesz a kút.
dns22 2008.10.17. 11:01:07
Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:01:38
csak 7%? kevés vagy. ha rendesen csinálod, a metabond tud 12-t is.
Az Élő Legenda 2008.10.17. 10:42:37
én is úgy gondoltam, hogy ez a normális, de kiderült, hogy így csak az amatőrök tankolnak. amatőr vagy.
Égő Ákos 2008.10.17. 10:46:05
én általában egy tankolásra otthagyok 15-16e pénzt. abból már nem nagyon tudnak jobban átbaszni. legalábbis elég feltűnő, ha egy ötössel kevesebbet adnak vissza
zalkapone 2008.10.17. 11:06:36
eko 2008.10.17. 11:08:36
Nem hullámzott az alapjárat, legalábbis nem úgy, mint amikor a fojtószelep állítómotornál elkoszolódik, hanem... hát nincs erre jó szó. Úgy tudnám körül irni, hogy sokkal "keményebb" volt az alapjárat, nem olyan sima surrogó motorhang volt.
Bár lehet, hogy ez is csak pszihológia.. ;-)
SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 11:12:24
A következő héten 531km-t tettem meg és ugyancsak 37,3 litert tudtam leszívni a tankból.
Az ez után következő héten ért a meglepetés, 547km-t mentem és 42,3 litert tudtam leszívni a kocsi üzemanyagtankjából.
Rájöttem, hogy minél több kilométert haladok egy tankolás után, annál több üzemanyagot termel a kocsi.
Még szerencse, hogy nem mentem 600km-t mert a 40 literes tank, szétrobbanhatott volna a túltöltéstől.
karlmann 2008.10.17. 11:15:21
Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:23:58
s lám, mindenhonnan csak a túlzás.
zalkapone 2008.10.17. 11:06:36
ez jó, ez tetszik. ilyent látnék, tuti adnék egy kis borravalót a kutasnak. az ilyen elegáns megoldások tetszenek.
SsPL71 2008.10.17. 11:12:24
bolond vagy, ezért van benne a tágulási tartály. a sok hülye meg túltölti, hogy elcsorogjon, ahelyett, hogy eladná a termelt benzint.
karlmann 2008.10.17. 11:15:21
ja, főleg, hogy az egyik rendszernél van bizgentyű, a másiknál meg nincs. és biztos van olyan is ahol lehetne de nincs. na azt tervezte magyar mérnök.
w a s d 2008.10.17. 11:30:43
Mert ugye már nem kevernek ólompótlót semelyik benzinbe sem a kúton.
dns22 2008.10.17. 11:32:41
Nem túlzás, személyes tapasztalat, lehet hogy 10 millióból egy, lehet, hogy nem.
SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 11:41:09
Mert ugye már nem kevernek ólompótlót semelyik benzinbe sem a kúton."
Hinni lehet sok mindenben.
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.
Shadowbull 2008.10.17. 11:46:25
Ja. Hinni barmiben lehet :)
Jo esetben nem okozol vele kart. Rossz esetben, es ez a valoszinu, viszont igen.
sb
Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:55:30
úgy legyen
SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár.
dns22 2008.10.17. 12:03:37
KÖSZÖNÖM SZÉPEN, hogy LEGITIMÁLTAD.:)
2008.10.17. 13:06:04
50l-hez 1dl-t...
Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:10:11
ugyan, nincs mit.
rover45 2008.10.17. 13:06:04
nem, többnyire folyadék. csak ciki
bandika57 2008.10.17. 13:15:57
100L a tank, átlagban 8-at evett.
zalkapone 2008.10.17. 13:20:41
zalkapone 2008.10.17. 13:22:52
w a s d 2008.10.17. 13:23:50
Jön majd a hinni lehet, meg ilyenek.
Csak éppen elő van írva, hogy ólmozott benzin kell a kocsimba bele. De mivel olyan nincs, marad a pótló adalék.:D
w a s d 2008.10.17. 13:27:11
"...
SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár. "
Sőt, múlthetivel.:D (OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)
Gábor33 2008.10.17. 13:27:19
zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:28:06
ez a tudományos életben úgy működik, hogy aki kitalál valami szuper új dolgot, az bizonyítja is, hogy működik. de ez nincs bizonyítva és te sem tudod bizonyítani.
de még csak a haverod sem.
Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55
ellenben anélkül sem biztos, hogy bármi baja lesz, köszönhető a kúton tankolt benya adaléktartalmának.
zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
nekem metabondom volt, meg tablettás benya. hozzád hasonlóan nem tapasztaltam se jót, se rosszat. legalábbis kimutatható mértékben. azóta olajat kap az autó, meg benzint.
Gábor33 2008.10.17. 13:34:11
w a s d 2008.10.17. 14:07:19
Állítólag mióta kivonták a legtöbb kútról a 98ast, nincs már benne ólompótló "gyárilag".
Stock 2008.10.17. 14:18:53
valamint ha gyorsan számol figyelj arra, hogy tényleg lerakja e a pénzt az asztalra vagy csak a kezét..
mellesleg ha 3 napon belül mentél volna, akkor meglett volna a shopost figyelő kamera felvétele, legközelebb, ha van lehetőséged ezzel élj.. ;)
isti77 2008.10.17. 14:21:32
Ja, bocs. :)))
És tessék mondani, hogyhogy betelt? Mi az oka?
Stock 2008.10.17. 14:22:18
Rocko- 2008.10.17. 14:44:36
karlmann 2008.10.17. 14:47:14
SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 15:29:08
Biztos sok autónak van 3 helyen csapágyazva a főtengelye, de én csak a p125-öt ismerem ami ilyen, bár annak nem "vas" hengerfeje van, hanem pont fordítva.
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.17. 17:42:30
És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz "
Jé, ilyen velem is megesett, csak én már az autótól visszafordultam reklamálni. Mire az ajtóhoz értem, már jött is kifelé egy srác (nem a pénztáros), kezében a maradék pénzzel, sűrű bocsánatkérések közepette...
vasember 2008.10.17. 18:29:05
Ne csodálkozz,a shell.-nél nincs is csak minimális fizetés,a többit lopd össze magadnak.Évek óta nem jártam shell kúton.
Viszont egy ismerősöm M3 12km pénztáros és
gyomorforgató dolgokat mesélt.
Nekem van egy 25 éves 1.-es golfom,és annak a csövét(beöntő)szoktam nyakik tölteni,és csak 150km után mozdul meg a tankműszer.Na ilyet nem tud a céges francia Renaultom,jó ha ezer kerek összegig el tudom nyomni tankoláskor.
Stock 2008.10.17. 18:58:44
Kifordított kacagány 2008.10.17. 19:04:13
én is optimista vagyok. bízom abban, hogy ezek nélkül a vackok nélkül is sokáig fog üzemelni a vas.
persze már én is túl vagyok a kipróbálásokon, de győzött a bizalom, mert bízni jó dolog.
F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 14:07:19
azért én bízom abban, hogy a 95-ös még tartalmaz ilyent. ha nem így lenne, már nagyon sok öreg autó nem lenne autó többé.
vasember 2008.10.17. 18:29:05
a molnál is így fizetik az alkalmazottakat.
wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 19:06:53
Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 19:59:35
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 20:01:07
"hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús"
Mi az hogy gyanús? Mi gyanús benne? Ott van a kút hitelesítése mielőtt tankoltunk bele. Vagy úgy gondolod meg volt hekkelve a Fabia tank? Hihetetlen....
IQLight 2008.10.17. 20:05:44
A Swiftnél nincs ilyen, ott a bevezető csőnek van dupla fala. Ha ezt akarom fullra tölteni, akkor oda is öntök, de ez csak pár deci, kár vele makkolni. A tankot vagy én, vagy az előző tulaj lekoccolta alulról, úgyhogy 1-2 lityivel kevesebb fér bele az előírtnál. :(
IQLight 2008.10.17. 20:07:58
Csak a MOL, Shell, ÖMV. A többinél (Auchan, Tesco, GP, Agip, NK, ...) továbbra is van.
IQLight 2008.10.17. 20:13:29
Hogy sikerült a kútoszlop túloldalára állni? A Fabia nem japó! :)))))))
Ez a videó jutott eszembe hirtelen:
www.youtube.com/watch?v=sxIgo6nI4n0
wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 20:33:11
Rosszul mondtam, én is tankoltam már többször 57l-t is, de az érdekes módon mindig ugyanannál MOL kútnál fordult elő.
De amit leírtam az tény, a cégünknél Fábia és Polo van kb. 60-db és mindnek 55l kiakasztva a tankja. Te meg egy autót tankoltál meg.
viktorio007 2008.10.17. 21:08:59
Általában 56-58 litert tankolok első perctől.
Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52 Ehhez jön a tágulási tartály, ügy amit megtankolok így 250Km után mozdul el csak a mutató a teli tank állásból. Egyébként a saját autóm egy F Astra 1.7D 50L-es tankkal és tankoltam már bele 65L-t is persze nyáron amikor nem habzik fel a gázolaj
Szerető Jenő 2008.10.17. 21:09:25
clubman 2008.10.17. 21:24:28
eko 2008.10.17. 21:36:43
Rosszul emlékszel. 45L ebböl 7L a "tartalék".
De ez a tesztböl is kiderült:
"És láss csodát, az első a pisztoly első kattanása 45 liter előtt történt, és szépen csurgatva 47,15-re toltuk fel az értéket. "
veder 2008.10.17. 22:30:06
veder 2008.10.17. 22:34:48
gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
Lehet hogy kolégák vagyunk, én benzinkutakat javitok 15 éve.
A tartályokkal kapcsolatban:ami szelepet irsz az egy 1 collos cső ami a tartály fenekétől kb 1 cm .re ér véget ugy hivják hogy fenéküritő cső.csak néhány régebbi kagylos kuton van 1998 ota szigoruan tilos beépiteni. amiben van az le van plombálva.A tartályokban csak merevitőbordák vannak kb 10 cm-es gyürük
amik alul ki vannak vágva hogy az anyag ne maradjon a bordán tul.a tartályokat /domfedeleket/ szerelés tisztitás után a mérésügy plombázza.utólag nehéz bármilyen szivattyut beépiteni.
gyurtagyu 2008.10.17. 23:31:12
zalkapone 2008.10.17. 23:45:41
Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik. Nyilván a konkurencia, de ezt nem tisztünk ellenőrizni.
Amúgy a szondákat, amit említesz, nagyon sok helyen nem alkalmazzák még, pont az általam említettek miatt. Ezért (is) kell az ellenőrzés a nyakukba. Jó pár jegyzőkönyvet írtam emiatt...
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 00:11:28
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 09:48:42
Kifordított kacagány 2008.10.18. 10:21:32
és gondolom mind a 60db-ot úgy tankoljátok, hogy előtte leszívjátok belőle a maradékot. lehetséges, csak kicsit hihetetlen.
gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
én ugyan teljesen laikus vagyok a témában, de van egy ismerősöm, akinek van vagy két kútja is. nos neki valahogy mindig sikerül megoldani, hogy ő vegye le saját magának az üzemanyagot a tartályból. plomba ide, vagy oda.
mondta is egyszer, hogy ügyesnek kell lennie, mert ha nem, akkor az alkalmazottai megelőzik.
dallara 2008.10.18. 11:19:13
Te, kedves KKacagány , te mitől vagy ellenérdekelt ??
dallara 2008.10.18. 11:20:17
( a prolong egy amerikai mese, a METABOND ROSSZUL SIKERÜLT UTÁNZATA )
Kössz
dallara 2008.10.18. 11:29:24
Hello ! Őszintén köszönöm jótanácsaidat, két éve már én is kártyázom.
dallara 2008.10.18. 11:42:46
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.""
Mondd, honnan neked ez a hatalmas tudás ??
Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello
dombi7 2008.10.18. 12:24:29
w a s d 2008.10.18. 12:29:38
Ami pl. jelentős különbség, hogy amíg az én ólmos kocsimban nincs szelepszár- szimmering, addig a legtöbb autóban van.
zalkapone 2008.10.18. 12:43:02
Én voltam ilyen bemutatón, és mint írtam is feljebb, töltöttem is az autómba. Viszont arra válaszolj kérlek, hogy miért mondják azt, hogy inkább csak 10 évnél idősebb autóba rakjál ilyet? A 10 évnél fiatalabb az nem kopik? És mint szintén írtam, nekem sem pozitív, sem negatív tapasztalatom nem volt.
Ocvt 2008.10.18. 14:29:46
azért használni nem fogom, mert felborítja a fogyasztás mérésemet
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik)
papplaci 2008.10.18. 14:36:47
Papp László
a volkswagen gyári oktatója
w a s d 2008.10.18. 17:06:07
"...
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik) "
Akkor jól tudtam, hogy nincs a kocsimban ilyesmi.:D
IQLight 2008.10.18. 18:30:48
Mesélnél kérlek az Opel klub 5 autójáról is, amibe Metabondot öntöttek, aztán beállt mind az ötnek a motorja?
IQLight 2008.10.18. 18:36:53
"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ??"
Bizony változott az anyagminőség is, meg a szelepek és szelepülékek geometriája is. Ha nem tudtad, akkor most szólok. Ezek után ezzel ne érvelj légyszi!
"Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !!"
Én nem aggódnék a helyedben emiatt, mert meg van oldva, különben nem szaladgálnának a benzinesek 200.000+ km-t felújítás nélkül, amennyiben megkapják a megfelelő karbantartást (leginkább az időszakos olajcserére céloztam ebben az esetben).
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 19:09:46
Hehe, azért vicces, hogy ezt egy hivatalos Fabia szervizben nem tudják, sőt ők javasolják a benyomását. Illetve az még súlyosabb, hogy a VW konszern évekig gyárt egy - mondjuk ki - konstrukciós hibás megoldást.
Vagy mégsem ott az igazság?
ksx 2008.10.18. 19:33:32
Tévedés a tartályok dupla falúak és a két fal között fagyálló folyadék van aminek a szintjét ellenörzik a szondák. Ha kilyukad belefolyik a benzinbe, gázolajba a fagyáló és sipol a kutasnak, hogy baj van. A fagyálló kb 40 liter, a tartály fenék készlete kb 200 liter ez aza mennyiség amit a "kút" szivattyúja sohasem fog kiszívni és itt található a szennyeződés is.
ksx 2008.10.18. 19:42:58
Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:54:08
nem vagyok ellenérdekelt. csupán nem hiszek abban amiben te. márpedig amíg független tesztek nem bizonyítják azt amit ti állítotok, addig a ti véleményetek csak kereskedelmi fogás. akármilyen tízcseppes tesztet is mutogattok. amúgy meg kipróbáltam a terméketeket(autószerelő javasolta), de semmi változást nem tapasztaltam, a hosszútávú álmok, hogy nem kopik a motor, pedig nem bizonyítható, így kisebb a kockázat ha nem teszem az autómba(főleg, hogy autószerelő körökben is megoszlik a vélemény a jóságáról).
a prolong meg régebbi "csodaszer" ha jól tudom.
gyurtagyu 2008.10.18. 21:00:30
keverjük a szezont a fazonnal!
amit Te irsz az a a tartály lyukadásjelző rendszer és valoban nagyjábol azt teszi amit irsz.
De... az álltalam emlitett elektronikus tartályszintmérő szonda nem a kettősfal közötti folyadékba /fagyálló/ hanem az üzemanyagba merül. rendelkezik egy un.viz és egy termékuszoval és ezek magasságát méri alapon de regisztrálja a szintváltozások sebességét, hőmérsékletet. stb.
okos kis kütyük hidd el
gyurtagyu 2008.10.18. 21:10:49
Zalkapone!
kicsit megkavartál! mert az üzemanyagok mennyiségét és a könyvelést a VPOP ellenőrzi de nem csak a világvégi kutakon hanem rendszeresen mindenütt. Ők viszont minőséget nem ellenőriznek.
Minőséget a MOL-nál a saját laborjuk havi rendszerességgel ellenőriz, a többi un. szines multinál csak akkor van minöségellenőrzés ha reklamácio van.
Ellenőriz még a kutakon a Fogyasztóvédelmi Hatóság de ők csak a kutak álltal kimért mennyiséget és a shoptermékek szavatossági idejét ellenőrzik.A mennyiséget vagy a mi vagy a mérésügy segitségével, mivel hiteles mérőeszközzel nem rendelkeznek.
tehát akkor vámos-e vagy vagy netán fogyvédősnek tetszel lenni ? :-)
gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58
Attol hogy egy tartély le van plombálva még számtalan módon ki lehet az un. plusszot venni a kutbol. Általában van egy olyan üzemmód ahol a számláló nem számol de az anyag folyik.ez lehet a kutoszlop önálló üzemmódja de lehet csak egy müanyag kávéskanállal kitámasztott mágneskapcsoló is és még számos módszer.
ezzel közvetlenül a vásaárló nem károsodik csak a kut kedvező adagolása, a plusszos beszállitás, a hőtágulásbol keletkező többletet veszi ki a kutas álltalában a saját kocsijába.
jó ha tudjátok hogy a VPOP a többletért
is szigoruan büntet.
dallara 2008.10.18. 21:43:10
Légyszi, írd meg, hogy az előadás hol és mikor volt –esetleg az előadó nevét is, ha emléxel rá.
Én 1995 januárban tettem METABOND Előadói vizsgát Budapesten. Azt gyanítom, ők ezt úgy értették, hogy a kicsit kopottabb motorokban előbb érzékelhetők a POZITÍV VÁLTOZÁSOK, mert ott már KICSIVEL nagyobbak a kopási hézagok. Az első a hang: a motor járása halkabb, lágyabb lesz a kisebb surlódás miatt .
Azért ajánljuk az új motor kezelését is már 1 500 - 2 000 kilométer után, mert így a motor az új állapotát őrzi meg tovább annak minden előnyével. A METABOND azért készített tesztgépet a METABOND-termékek bemutatásához, mert így fel van gyorsítva a folyamat, és ezért könnyebben érzékelhető. Ami a tesztgépen úgy működik, az a motorban is. Úgyhogy nyugodj meg, a pozitív változások 250-300 km után nálad is megvoltak!!
Kössz, és jó hétvégét Neked
Speedman 2008.10.18. 21:51:23
Ezt a Metabondos témát nem kéne itt erőltetni. Apám haverja tett bele a Skodájába úgy 15 évvel ezelött. Fejre is állt tőle a motorja. A vége motorfelújítás lett.
Az ólompótlással sem értek egyet veled. A 406-osomba 260e km van és nem eszi az olajat. Az a "titka", hogy 10e km-enként cserélek olajat, minőségit. Az autószerelőm mondta min. 150e-t simán el mehet még. Akkor meg minek ide Metabond meg mindenféle kotyvalék még az olajba.
Az sem tetszik, hogy a konkurenciát lehúzod. Ha az övéké mese a tieteké miért nem az? Ez a nynémet hadügyes sztori mindennek a teteje. A gond csak az, hogy már akkor kereskedelmi forgalomban volt a Metabond, amikor a Ferrari még csak szendvedett az F1-ben Alesi-ékkel.
A tisztánlátás kedvéért(nehogy hülyeséget mondjak, ha kérdik). Akkor most tőletek vette a nynémet hadügy, majd tőlük vette a Ferrari, aztán jött a hírnév.
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 07:10:04
Ha tényleg üzlet lenne az a fajta adalék, akkor vagy a motorolajban vagy a benzinben már benne lenne, mint ahogy rengeteg dolog benne is van.
IQLight 2008.10.19. 09:20:55
Nem is lenne ezzel gond, mert biztosan van olyan "ócser lötty", ami jót tenne a motornak, csak sajna a Metabond pont nem az.
Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:16:32
én is azt mondtam, hogy ki lehet venni. meg bele is lehet tenni. a plomba sem jelenti a tökéletes biztonságot, meg a zárt rendszert. a hogyant nem ismerem(nem érdeklődtem, mert engem nem érint), csak tudom, hogy csinálják.
dallara 2008.10.18. 21:43:10
oké, akkor majd ha már szarrá lesz kopva a motor, akkor beleteszem. akkor már úgyis mindegy lesz neki. ha megjavítja, nem bánom, veszek a másikba is. addig viszont van még néhány km amit meg kell tennem vele.
zalkapone 2008.10.19. 16:52:06
Az első verz. És igen, szoktunk venni mi is mintát, amit a saját laborunk ellenőriz. Mert a Mol-nak higgyen aki akar...
zalkapone 2008.10.19. 16:53:21
zalkapone 2008.10.19. 16:58:45
Ennyi idő távlatából meg nem mondom, hogy ki volt, de a Magyar Autóklub szervezte a rendezvényt. Amúgy nem kötekedni akarok, egyszerűen nem láttam különbséget. Mondjuk alapból nem volt szar a motor, most utána sincs semmi baja. Tehát tartom azon véleményem, hogy ártani nem ártott.
Shadowbull 2008.10.19. 19:54:10
Bakker, es meg te vagy a Metabondos szakember?????
A benzin olmozasanak betiltasa utan a motorokat teljesen atterveztek, uj anyagkokat, geometriakat, feluletkezelest alkalmaznak.
A mai motorokba NEM KELL sem olom, sem Metabond sem semmifele varazslotty.
Aki jot akar, az az uj motorjaba meg veletlenul sem ont bele semmifele szart, egyreszt mert rovidesen kellemetlen meglepetesek fogjak erni, masreszt ugrik a garancia ha kiderul....
Egy szetkopott szarba meg mar tokmindegy mit teszel.
sb
Shadowbull 2008.10.19. 20:04:24
Erre ha adnal egy hitelesnek tuno forrast, megkoszonnem.
sb
Csontos Szigfrid 2008.10.19. 22:02:09
Én is használtam egy ideig Metabondot, de semmi különöset, se jót, se rosszat nem tapasztaltam. Talán simábban járt a motor aban az időben. Kevesebbet nem evett.
A Polo tankját meg simán túl lehet tölteni 10 literel is. Már én is tapasztaltam. véletelen is benyomódik az a gomb. De nem egészséges.
laller69 2008.10.20. 11:10:50
Én nem szeretem az általánositást,ráadásul éjszakai kutas vagyok (omv kálvin tér) én is igyekszem, hogy ne vegyek minden vendéget egy kalap alá!!!Igenis vannak BECSÜLETES kutasok akik a visszajáró vendégekből akarnak megélni,az igazság az két hónapja vágtak át a palánkon egy "koléga"!A tulajok nem szeretnek fizetést adni mondván ott a jatt,de ez a dolog már sajnos nem igaz (olyan helyet is tudok ahol fizetés sincs),ezért eggyesek csalhatnak sajnos. Ne hagyd magad ilyen ügyekre való a kamera:
gnme 2008.10.20. 16:58:26
Hozzám nem szoktak odajönni, hogy elnézést .. úr, mennyiért rakjak bele? Elnézést, ... úr olajszint, ablakmosó folyadék szint rendben?
Így aztán nem basznak át.
Stevedoki 2008.10.20. 18:45:48
Stevedoki 2008.10.20. 18:48:33
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.20. 21:14:04
Csontos Szigfrid 2008.10.20. 22:59:41
Szóval semmit sem kell megnyomni, úgyis teli lehet tenni a tankot teljesen. Csak többször kell rátölteni.
Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21
Ha a kezifeket be lehet huzni 150-nel a palyan, abbol baj lehet.
Ha baj lehet belole ne legyen ott. A legjobb, ha az egesz auto nincsen ott, mert abbol biztosan nem lehet baj.
sb
románc cuvée 2008.10.21. 11:23:46
Sarkos megfogalmazás, de azért jót nevettem rajtaXD
Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12
Szerintem, ha megnyomták a pöcköt, vehetjük tartály hekkelésnek... Egyébként meg kellene már egy cikk arról is, menyi olajat tudsz tölteni a motorba. Meg arról is, mostantól kezdve hányan töltögetik túl a kocsijukat benzinnel. Ész nélkül... De inkább mégsem, a hiba biztos bennem van.
eko 2008.10.21. 21:11:07
Ladába 23L :-)
Volt ismerősöm, aki "kipróbálta", aztán csodálkozott, hogy az önindító nem tudja megmozdítani a motort..
lder 2008.10.22. 11:40:50
" A töltőpisztoly betöltőcsonkba való bevezetésekor ügyeljen arra, hogy ne nyomja a szelepet a betöltőcsonkban. Különben akaratlanul feltölti azt a térfogatot, ami az üzemanyag tágulására ad lehetőséget melegben. Ez az üzemanyag kifolyásához vagy az üzemanyagtartály alkatrészeinek a sérüléséhez vezethet".
...
" Amint az előírásnak megfelelően kezelt automata töltőpisztoly először kikapcsol, a tartály tele va. Ne folytassa tovább a tankolást- különben feltölti a tágulási teret".
A fenti idézeteket csak a teljesség miatt írtam.
Sajnos a kezelési útmutatót csak nagyon kevesen olvassák el, így történhetnek meg velük a fent leírt tankolási események, amikkel a szervizben mi is többször találkozunk.
Dér László
SKODA, VW, SEAT vevőszolgálat vezető
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.22. 14:22:31
Sajnos, - ahogy a képen is látszik - az autóhoz adott kezelési könyvben nincs szó semmi pöcökről. Csupán a lefolyt üzemanyag eltávolítását javasolja.
Még az ábrán sincs pöcök. Gondolhatod, hogy ha ez bele van írva, nincs vita.
Ezzel kezdődik a legnagyobb gond, hogy nincs megfelelő tájékoztatás.
De majd a Fabiások megmondják nekik bele van e írva a kezelési könyvbe.
lder 2008.10.22. 14:59:39
Fabia II. Kezelési Útmutató 170. oldal
Octavia II. Kezelési Útmutató 206. oldal
Roomster 172 Kezelési Útmutató 172. oldal
A Fabia I. és az Octavia Tour modelleknél kicsit másképp megfogalmazva:
Octavia Tour Kezelési Útmutató 123. oldal
Fabia I. Kezelési Útmutató 102. oldal
Azért is érdemes erre figyelni, mert a túltöltés következtében egyes berendezések meghibásodását is okozhatják, mint ahogy arra a kezelési ius felhívja a figyelmet.
Az ügyfeleinknek akik hasonló észrevétellel kerestek meg minket elmondtuk az itt leírtakat, és arra kértük, hogy amennyiben lehetséges a tankolást maguk végezzék. Visszajelzéseik alapján tankolás során megszűntek az említett plusz literes feltöltések.
Stevedoki 2008.10.22. 19:39:08
Kifordított kacagány 2008.10.28. 21:03:07
és még email-ben olyan is megtalált aki a gáztartály fullosra töltése után érdeklődött. hihetetlen emberek vannak.
Stevedoki 2008.10.29. 18:58:43
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:15:33
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:17:22
Stevedoki 2008.10.30. 17:42:46
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.30. 23:08:01
nagyharcos 2008.11.20. 13:50:39
Tudja valaki hogy hogyan lehet ledugni egy csövet a Fabia tankjába ?
Próbálkoztam vele még régebben de kb.120 centi után elakadt és benzint még nem ért pedig félig volt a tankom.
Előre is köszi
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.11.20. 14:10:53
Don Gó 2015.01.11. 17:23:28
A közeli kisvárosban egy ... vállalkozó meglépte tavaly, hogy nyit benzinkutat is, az egyeduralkodó MOL konkurenciájaként. Szerződött az AVIA kúthálózattal és olyan név alatt megy a tankolóállomás tavaly óta.
Elkezdtem a nyáron én is oda járni inkább, hiszen olcsóbb volt az.
A legutóbbi tankolásomkor viszont igen csak meglepődtem! Mivel jegyzem a megtett kilométert és a betankolt litereket, tudok kontrollálni és látom a fogyasztást. Azon kívül, hogy a járműnek is van fogyasztásmérője a "fedélzeti komputerecske" egyik funkciója által. (Meg a "napi számláló" is segíthet ebben, a km-óra tartozékaként.)
Na szóval. Tankoltam (én lassan engedem a benzint a töltőpisztollyal, hogy a levegő a keskeny csövön kellően vissza tudjon áramolni, ki a szabadba. Egy idő után a kocsi alá kezdtem már pislogni közben, nem-é a földre folyik talán alul? Mert amikor végre megtelt (mindig full teli nyomom) alsó hangon is 8 literrel több lett, de lehet 10 literrel kb.!
Én addig nem hittem el a mendemondákat erről a kutasról és most már nekem is gyanússá vált. Azt hiszem, vissza megyek a MOL kútra megint.
Állítólag, amióta lement az üzemanyag ára, mindkét kúton egyforma áron lehet tankolni (kb.) Mondják, én nem ellenőriztem ezt. Azt viszont, hogy az én a lassan tankolásom során esetleg(?) levegővel kevert benzint nyomjak át az AVIA-s gengszter(?) kútoszlopi számlálóján, na azt nem fogom többé megtenni neki. Hogy mitől lett a túltankolásom, nem értem máig sem. Benzint senki nem vett ki a tankból és sem lassú menet, sem terep, sem állva járatás, semmiféle túlfogyasztásra okot adható dolog nem történt nálam, nálunk! (Nem írtam pontos megnevezést a zalai kis kútról, mert még beperelne valaki...)
Válasz · · 4 · Leiratkozás · szerkesztve · január 9., 10:23
János Szederkényi · Kiemelt hozzászóló · Utolsó beosztott, Munkanélküli
A lassú tankolásoddal a tágulási helyet töltötted ki benzinnel. Típustól függően ez akár 6-10 liter is lehet. Ne nagyon csinálj ilyet, mert balesetveszélyes.
Válasz · · január 9., 13:17
Nagy László · Kiemelt hozzászóló
János Szederkényi Már, hogy az autóm tartályához tartozó csövecske ("levegőző" vagy mi) lenne 8-10 literes? És akkor én már vagy 30 valahány éve vezetek és így tankolgatok általában és csak most lett hirtelen ekkora különbség? Na ne... :) :-P Jut eszembe: Ha én előtte is "kitöltöttem a tágulási teret a lassú tankolással", akkor nem lehet, nem lehetne plusz liter, amit befogadott egyszeriben (ezúttal, most)! :D
Válasz · · 1 · szerkesztve · január 9., 13:52 "
AUTOKART 2016.07.26. 07:25:53
A kézikönyv ajánlása: "A tankolás közben bekövetkező első automatikus leállás után maximum kétszer indítsa újra a töltést, hogy maradjon egy kis tágulási térfogat."
nyitottszemmel 2016.07.26. 10:37:16
Saját autóm egy 1.9-es dízel Zafira, azt sem tudom túltölteni.
Anyámék autója egy 86Le-s 1.4-es Cordoba, ha azt túltöltöd vészüzemmódba kapcsol. :D A szerviz azt mondta, hogy ez így jó. Első kattanásig tankoljunk. Pont.