Egyelőre marad a regadó-rendszer

A parlamentben jártam! De minek?

  2008. október 15. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Mint tudjuk, ha én most gondolnék egyet, és kiutaznék Németországba, hogy megvegyem végre azt a 3.0 CSi BMW-t, amiről mindig is álmodtam, miután behoztam az országba, lenne egy utam Békéscsabára is. (Mert jelenleg az egyedi regadó-elbírálást ott végzik, köszönhetően vagy elmebeteg, vagy nagyon is rafinált kormányzatunknak.) Szabó Máté, az állampolgári jogok biztosa pár hete jelentésében több szempontból is aggályosnak találta a szabályozást, és felszólította a kormányt, tegyen valamit a jogsértő gyakorlat ellen.

Az Országgyűlés Költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki bizottsága ma reggel tízre tűzte ki az ombudsmani jelentés megvitatásának napját. A minket érdeklő napirendi pont címe:

Az Állampolgári jogok országgyűlési biztosának jelentése az OBH 2279/2008. számú ügyben (egyedi regisztrációs adó-megállapítási eljárásokkal kapcsolatban folytatott vizsgálatról szóló jelentés) [1] (Bizottsági álláspont kialakítása az állampolgári jogok országgyűlési biztosa számára dr. Szili Katalin elnök asszony felkérése alapján)

Hát lehet egy ilyet kihagyni? Ugye hogy. Mivel a Totalcar is időben tudomást szerzett a bizottsági vita tervéről, és, mivel ezek a bizottsági ülések a sajtó számára látogathatók, regisztráltam hát a Parlament sajtóirodáján. És ma reggel háromnegyed tízkor kezdetét vette életem egyik legszebb kafkai élménye.

Motorral mentem, begurultam az épület elé, megszólítottam az első rendőrt: merre menjek, ha be akarok jutni a legendás kordon mögé? Mondta: arra. Az arra északról van, a rakpart felől. Egy kis utcán át lehet bejutni az első ellenőrzési pontig, ami egy őrbódé két sorompóval: egy kifelé, egy befelé. Az utcácska elején ki van téve a behajtani tilos - kivéve engedéllyel tábla, de ez nem akadályozza abban a látogatókat, hogy odaguruljanak a bódé elé, és az őrrel küldessék vissza magukat.

Így hát szerda reggel olyan derék dugó alakult ki a Parlament északi behajtójánál, hogy a Budaörsi úton se szokott különb. A rövid, de tartós dugó elején az engedélymentesek tolatgattak, próbáltak megfordulni, néha a felnit-gumit koptatták a szűk helyen a járdaszegélyen, közben a sorban pedig Audik és Passatok közt kék-fehér rendőrautók vártak türelmesen. Az őrbódé mellett három-négy egyenruhás fiatal srác és egy öltönyös, biztonsági főnök-szerű ember  fordítgatta vissza szépen türelmesen a jogosulatlanokat, és senkiben nem merült fel, hogy esetleg már a bekötőutca elején megkérdezzen mindenkit, van-e behajtási engedélye, és ha nincs, ne forduljon be akadályozni azokat, akinek van.

Motorral persze könyű dolgom volt, letámasztottam a járdán a gépet, elsétáltam a forgolódó Renault Trafic mikrobusz és a türelmesen várakozó közalkalmazottak mellett, bemondtam a nevem a bódéba, mondták, hogy OK, mehetek. Hetes kapu? Az épület túloldalán, a második oroszlán után jobbra.

Megtaláltam. Megvártam, amíg a fémdetektoros kapu őre egy csoport vakot idegesen elzavar egy másik kapuhoz, majd pár keresetlen szót mormol a bajsza alatt, újra bemondtam a nevemet, megkaptam a belépőkártyát, és - miután bekapcsoltam egy pillanatra a fényképezőgépemet - bemehettem.

Bent már minden tele volt vakkal, épp a koronát nézték a vitrin üvegfalán át. Különböző, kártyát viselő embereket kérdezgettem, hol van a 64-es terem, de némelyik nem tudta, mert csak a többi vakra vár (na most tudom, hogy hülyén hangzik, de ha esetleg egy, a parlamentlátogatásban érdekelt vak olvassa ezt a cikket, írja már meg nekünk, milyen eseménybe keveredtem), némelyik pedig olyan folyosóra küldött, amin az 56-57 szám után a 20 jött.

Végül aztán rátaláltam az emberemre: a zakózsebén rendőrigazolványt viselő vidám úr már el tudta mondani, melyik bársonyszőnyegen hányat kell fordulni a 64-ig.

Ja, különben a Parlament épületéből tényleg nehéz ám elképzelni, hogy odakint igazi emberek, úgynevezett állampolgárok küszködnek  mindennapi kenyerükért. Jó meleg van mindenütt, a vastag falakon, vastag ablakokon át semmilyen zaj, moraj nem szűrődik az épületbe, gazdag aranyozás, nemesfa szerelvények, a tucatnyi méter belmagasságú vécében csodás rajzolatú kerámiacsempék súgják: minden rendben van, minden állandó, semmmi baj nem lehet. Miért akarnánk hát változtatni?

A 64-es teremben már gyülekeznek a bizottsági tagok. Egy koros dáma egy fiatalabb dáma blúzának színét dícséri, ott egy igazi Horn Gábor (szadesz), amott egy valódi Kóka János (szadesz)-névtábla, amott meg egy Magyar Nemzet Varga Mihály (fidesz), bizottsági elnök széke előtt az asztalon.

Ja, minden névtábla mindkét oldala írott. Először feltör belőlem a rosszindulat: na, a képviselők a saját nevüket sem tudják észben tartani? Aztán elszégyellem magam, hisz ez a Janus-arc épp miattam van: a tudatlan újságíró hadd lássa jól, minden szögből, kit is hallgat éppen.

Befut az én országgyűlési képviselőm is, aki véletlenül a bizottság tagja, és ismerem is; üdvözlöm, megkérdezem, van-e nála abból az anyagból, amiről most majd vitáznak. Nincs.

Leülök a sarokba egy kis asztal mellé, de szólnak, hogy ne oda, mert az az írnok helye, legyekszíves. Átülök arrébb, az U-alakú tárgyalórendszer mellé, az ombudsman és két famulusa már itt ülnek, tőlem balra. Varga Mihály (fidesz) megnyitja az ülést, majd át is adja a szót Szabó Lajos (szoci) alelnöknek, aki napirend előtt bejelenti, hogy a második, a regadóval kapcsolatos napirendi pont elmarad, mert az ombudsmani jelentés a kormány számára jelöl meg feladatokat, ezért a labda a bizottság térfele helyett szerinte inkább a kormányén pattog.

Itt a vége. Az ombudsman és jogászai felállnak, egy viszláttal kilépek a teremből. Szabó Lajos még utánunk szalad, kéri az elnézést; ahogy körülugrálja a biztost, gesztusaiból azt veszem ki, tart az ombudsmantól. Tényleg volna hatalma?

Szabó Máté szalad le a lépcsőn, famulusai loholnak utána; nem tűnnek megrendültnek, mintha nem először jöttek volna bizottsági ülésre hiába. Motoroscsizmámban, karomon corduradzsekimmel, kis fotóstáskámmal én is ott ügetek a nyomukban; nem mintha abban bíznék, kiderül még valami szupertitkos infó, inkább csak mert ők alighanem tudják, merre van a kijárat.

És tényleg tudják. Kilépek, elköszönök tőlük, megindulok a sorompó felé. Hiába jöttem, persze, érzek valami csalódottság-félét, de sokkal-sokkal erősebb bennem a hála, hogy máris kint lehetek a szabad levegőn. Mintha szétpattant volna körülöttem egy nagy, nyálkás buborék: újra a valóságban vagyok. Hálistennek.

A regadó pedig egyelőre marad, ahogy van.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr48715013

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.10.15. 16:00:56

Egyelőre marad a regadó-rendszerMint tudjuk, ha én most gondolnék egyet, és kiutaznék Németországba, hogy megvegyem végre azt a 3.0 CSi BMW-t, amiről mindig [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qualitaet 2008.10.15. 14:06:28

"Mint tudjuk, ha én most gondolnék egyet, és kiutaznék Németországba, hogy megvegyem végre azt a 3.0 CSi BMW-t, amiről mindig is álmodtam, miután behoztam az országba, lenne egy utam Békéscsabára is."

A 3.0 CSi-ből a legfiatalabb is 32 éves.
És mint tudjuk 30 év fölött minden regadómentes.
Máris indulhatsz D-be, és Békéscsabát meg nagy ívben leszarhatod...

Dirty 2008.10.15. 14:09:18

Miért nem vagyok meglepődve?

karel_atya 2008.10.15. 14:14:15

És továbbra is fingfűrészelésért kapják az adóforintokból kispórolt minimálbérközeli kis fizetésüket...

Bármelyikünket úgy rugnának ki a munkahelyünkről, ha ennyire hatékonyan tennénk a dolgunkat, hogy egy Tunéziai nyaralásnál csak a visszaútért kellene repjegyet fizetni...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.10.15. 14:18:40

"És mint tudjuk 30 év fölött minden regadómentes."
Azért ez így konkrétan -sajnos- nem igaz. Ahhoz előbb a járgánynak meg kell felelnie a MAVAMSZ OT vizsgáján, ami szintén nem tízfilléres és ötperces felkészítést igényel.

RT76 2008.10.15. 14:20:36

qualitaet: tévedsz, csak akkor regadómentes, ha veteránnak minősítik. Ha nem, akkor 0,9-es szorzóval fizetendő utána regadó bizony.

www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1298

SheronComb 2008.10.15. 14:25:07

"Tényleg volna hatalma?"

Max annyi, mint nekem. Ajánlásokat tehet. Azokat megfogadhatják a törvényalkotóink. De hát kérdem én, mikor vették figyelembe a pórnép érdekeit? Az a lényeg, hogy a T.Házban élők kihúzzák a négy évet, egyik ciklust a másik után, kényelemben, gazdagságban. A többi nem számít. Mondjatok példát arra, hogy az ombudsmani megállapodásokra változások történtek valahol.
"Ombudsman [szerkesztés]
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
Ugrás: navigáció, keresés
Az ombudsman, magyar nevén országgyűlési biztos, olyan saját hivatallal rendelkező, a parlamentek által megválasztott köztisztviselő, aki tevékenységében más állami szervektől független, és csak az őt megválasztó országgyűlésnek tartozik felelősséggel. Az ombudsman feladata elsősorban a közigazgatásban, de az igazságszolgáltatás kivételével valamennyi állami szervnél, panasz alapján vizsgálat indítása, a jogsértőnek talált gyakorlatról a szerv értesítése és a panaszos jogainak képviselete. Az ombudsman nem hozhat kötelező intézkedéseket, nem alkalmazhat jogi szankciókat."

luck66 2008.10.15. 14:30:51

október 15.é-n van a FEHÉR BOT napja,aki újságírónak tartja magát /mégha autós is/ ennyit illene tudni!és általában nem mindenki VAK,hanem LÁTÁSSÉRÜLTEK vagy GYENGÉNLÁTÓK

nabazzmeg 2008.10.15. 14:30:52

ha ugyanezt vezetné elő a többi, normális állampógár a munkahelyén, páros lábbal rúgnák picsán az első napon....

szart sem ér ezeknek a faszjancsiknak a "munkája"

Agyalap 2008.10.15. 14:33:32

Közröhej, hogy a Parlamentben nem kell (vagy nem szabad) értelmes gondolatokat kiötleni.

fankigruv 2008.10.15. 14:56:07

Nálam is a 3.0csi AZ AUTÓ... egyszer szert teszek rá, ha addig élek is! Még ha liechtensteini rendszámmal (fujj) kell is járjak :)

RT76 2008.10.15. 15:00:07

luck66: és mindig, akinek napja van, az bemegy a parlamentbe? Vagy most miért volt ott ennyi vak (és bizonyára látássérült és gyengénlátó is)?

qualitaet 2008.10.15. 15:01:55

Bár eszemben sincs más dolgába belepofázni, de ha már 30 év feletti, nem magától értetődő rögtön olyat venni ami minősíthető?
Vagy nem olyat venni, de rendbehozni úgy ,hogy minősíthető legyen.

Egyfelöl a félmegoldás örökös szívással keseríti az örömöt és utólag úgyis "ráköltődik" a vélt árelőny, másfelöl az értktartás ill. majdani könnyebb értékesítés szempontjából is sokkal bölcsebb a mínősíthető verdát megcélozni.
Szerintem...

RT76 2008.10.15. 15:02:33

Na, viszont azért mégis segítettél: a fehér bot napjára keresve már elmondta a google, miről van szó:

www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1298

RT76 2008.10.15. 15:05:14

De, qualitaet, magától értetődő volna a 3-4 ezer eurós "csoffadt, de mégiscsak az álmom" helyett megvenni a 20-30 ezer eurós gyári állagút.

mercurius 2008.10.15. 15:12:02

acsi az élet energiája a kozmikus energia, mely mindenütt jelen van. Egy BMW-be mindjárt 3 adag is került.... jó egy verda lehet.

Röhely a parlament, kicsiben az önkormányzatnál ugyanez megy. ha valakinek érdeke, hogy tussoljanak, vagy érdekmúlásig, illetve elévülésig halogassanak egy ügyet, akkor megy a különböző belső szervezetek közötti aktatologatás.

Kedves Uraim. Javaslom, alapítsunk pártot. Tőlem lehet TC, vagy Autofilia is. Egy olyan pártot, amelyben képvisel(tet)jük a magunkfajta autós-motoros pórnép érdekeit. Én bevállalom a tagdíjat, és hajlandó vagyok tenni is érte egyet-s mást

mnandy 2008.10.15. 15:15:58

> Ja, minden névtábla mindkét oldala írott.
>Először feltör belőlem a rosszindulat: na, a képviselők a saját nevüket sem tudják észben tartani?
> Aztán elszégyellem magam, hisz ez a Janus-arc épp miattam van:
>a tudatlan újságíró hadd lássa jól, minden szögből, kit is hallgat éppen.

Háát, igen, többek között...

Mikor a V4-ek Esztergomban voltak, állítólag az egyik sajtómunkás megjegyezte, hogy "Mit szidják ezek annyira azt a Benest, hát itt sincs, nincsen kiírva a neve?!"

qualitaet 2008.10.15. 15:23:43

Ezért bátorkodtam indítványozni lehetséges alternatívaként az olyan példány beszerzését ami ha nem is gyári állapotú, de némi ráfordítással minősített lehet.
Nyilván ez messze nem 3-4 ezer Euro, de legalább nem válik az álom rémálommá.


Olcsó autó nem jó autó. Ha valamire, ez az oldtimerekre aztán fokozottan érvényes.
Gondolom, ezt sem tőlem hallod először.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.10.15. 15:26:03

Rácz Tamás 2008.10.15. 15:02:33

Tamás! Egyszer magyarázza el nekem valaki, hogy ezzel a regadó kalkulátorral, ha egy 20 évnél öregebb autó adatait írom be, miért nem 10% jön ki?
Írtam így is, írtam úgy is, csak mindig több lett. Aztán rákérdeztem a lap alján levő formon keresztül.
------------------
"kérdése: Kedves Üzemeltetők! Megpróbáltam használni a regadó kalkulátort, és nem teljesen értem az eredményt. Egy 1980. február 18-i üzembehelyezésű, 1593 cm3-es, benzinmotoros, mindenféle katalizátort nélkülöző autót szeretnék behozni. A táblázat (és a kalkulátor) szerint ennek az adótétele 3 059 000 Ft, az avulás 90%. A kalkulátor ehhez képest 334 926 Ft számol ki. Mi okozza a különbséget? Köszönetel: Csokis Péter"
-----------------

Ezt a választ kaptam:
-----------------
"A regisztrációs adó kalkulátorban az „alapösszeg” az az összeg, melyet a regisztrációs adóról szóló törvény az adott műszaki paraméterekkel rendelkező személygépkocsihoz rendel.
Ezen összeget veszik alapul az adó kiszámításához, s ezt csökkentik az autó életkorának figyelembevételével.

A regisztrációs adó kalkulátorban megadott paraméterek alapján az Ön által fizetendő adó nem az alapösszeg. A „regisztrációs adó arányosított összege” mutatja azt az összeget, amit Önnek az adott gépkocsi után meg kell fizetnie."
----------------------
Persze nem így, volt előtte és utána is még sok-sok hülyeség. Gondolom valami automata generálta. Itt döntöttem úgy, hogy itt én már csak szép lehetek...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.15. 15:45:32

Mégis kit zavarnak a vakok/gyengénlátók/látássérültek a Parlamentben?
Lehet még belöled is bármelyik, nem ártana egy kis fairness a fogyatékkal élök felé.

S2000 2008.10.15. 15:47:04

A mi parlamentünk szerintem az egyetlen munkahely a mi kis országunkban, ahol akkor is kapnak fizetést az alkalmazottaink (politikusok), amikor éppen semmit sem csinálnak.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 15:50:23

Nevetséges ez az egész ország, minden szempontból..
Pont a regadót oldanák meg normálisan?
Az autós fejőstehén, 81db tőggyel.

karlmann 2008.10.15. 15:55:16

De kedves Tamás, mégis mire számítottál? A regadó nagy üzlet az állampolgárokat kivéve mindenkinek. Jól jár vele az államkassza, jó jár vele a sok hivatalnok, jól jár vele az autókereskedő. Akkor meg miért szüntetnék meg?Ja, hogy mi szívunk miatta? Az senkit se érdekel. Ezért az fog történni, hogy mivel az ombudsmannak ezt követően a kormányt kéne zaklatnia a dolog szörnyűségesen le fog lassulni. A minisztertanács felveszi majd néhányszor napirendre, de olyankor majd ez vagy az hiányozni fog, ezért meg azért el kell napolni, így szépen lassan tologatják a dolgot amíg lehet. Ez lehet néhány hónap, év, aztán majd döntenek arról, hogy az egészet áthelyezik mondjuk az ország földrajzi középpontjába, mert az a legdemokratikusabb.

Secnir 2008.10.15. 15:55:46

hát szerintem a regadónak köszönhető, hogy
-öregszik az autópark
-megélnek a nepperek
-megélnek a békéscsabaiak

szvsz az EUnál újra fel kellene nyomni az államot, mint ahogy azt kétszer már megtették regadó-ügyben.

karlmann 2008.10.15. 15:56:41

Ja a 3.0 CSI nekem is kéne...

eichler 2008.10.15. 16:00:55

Csak pár kérdés.
"Nyugaton" ugye olcsóbbak a használt autók mint nálunk? Ha én ugyanazt a használt autót akarom eladni mint a "nyugati" polgár, akkor nekem is olcsóbban kell adnom, hogy ne kint vegyétek meg? Akkor lehet, hogy nem is csak az államnak jó a regadó? (Ritka és régi és különleges autókról most nem beszélek, az más téma.)

Secnir 2008.10.15. 16:02:16

eichler:
kérdés, hogy mennyibe van neked. kérdés, hogy millen állapotban van.

Lacee444 2008.10.15. 16:22:32

Le kéne lépni ebböl az országbol...

ommm 2008.10.15. 16:29:06

qualitaet 2008.10.15. 15:23:43

Egy "bocs, tévedtem"-mel egyszerűbb lett volna.

vincent vega? 2008.10.15. 16:46:07

igaz, hogy veteránnak kell minősíteni, de bcsabára akkor sem kell menj, mert 20 év fölötti autóknál nincs egyedi elbírálás

dzsedi 2008.10.15. 17:25:28

ezt kár volt elolvasnom, mert igen erőteljes káromkodás ingerem van. ez nem lehet normális, hogy idióta semmirekelló majmok fizetést kapnak az én adómból, meg a tietekből, dógózni meg túrót fognak. nem is húzom fel magamm keresek valami v8-at a youttube-on meghalgatom és dolgozok tovább, mert ha nem, és nem leszek kész a dolgommal bizony neccesen fogok fizetést kapni hó végén (nálunk akkor van jóó).

snowman 2008.10.15. 17:38:14

Kedvenc mondásom: Agyarország=Átb@szország.

Ez is egy akkora baromság, mint a vagyonszerzési illeték.

Dógozok keményen a lóvéért, kvázi vagyonosodás megy végbe (közben persze leadózok belőle mindenfelé rendesen), aztán amikor b@szomdrága hitelekből lakást veszek, akkor raknak rám még egy "vagyonszerzési illetéket" is! Haver, hányszor szerzek vagyont? Ez nem csak az egyik vagyonnak a másikra konvertálása?

Regadó?
Számolj vazze:
F = A x (1 - K - k x t/T)

Jelentem: még van egy kis bőr rajtam, azt is le lehet húzni. Vagy fel. Vagy le. Vagy fel. Vagy ...

histar007 2008.10.15. 18:39:48

Vázoljunk fel egy helyzetet.
Emberünk megpróbálja 2,5 mihály értékben eladni a valahány éves valamilyen típusú autóját. Erre a vevő azt mondja neki a telefonba, hogy ad érte 1,7-et, mert ennyibe lenne neki, ha hozna egyet németből. Erre eladónk jó utat (és egyebeket) kíván neki, meg azoknak akik a héten már zargatták ezzel. Eltelik néhány hét-hónap, és csak nem akarják elvinni. De vajon miért??? Csak nem azért, mert nincs regadó??? És akkor emberünk lenyeli békát, és odaadje valami senkiházinak 1,6-ért. Bár akkor kicsit vidámabb lesz, amikor rájön, hogy a kinézett autó, amire van zsebbe 1,2 és lett volna 2,5 az előző verdából, az 3,6 helyett 2,7 ért az övé lehet.
tanulság: nominálisan (forintban) bukott, de reálértékben (árumennyiségben) semmi sem változott. Csak már nem egy 3,5 ét hanem 2,5 öt érő autója van. Ebből kérkedésnél adódnak problémák.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.15. 18:54:17

..a pénisz attól ugyanakkora mértékben nő, az embléma ugyanaz marad

zalkapone 2008.10.15. 19:52:41

Nyaljanak szart ezzel a regadóval! Ha nem lenne, már rég egy Mustang GT boldog tulajdonosa lennék...

easycash 2008.10.15. 20:19:20

Már leírtam a múltkori cikkel kapcsolatos polémiánál is. A regadó nem fog megszűnni, mert ezzel pótolják az EU csatlakozás miatt kieső vám és ÁFA bevételeket. Az, hogy ez az EU-nak sem tetszik, legalábbis a hazai gyakorlat, meg, hogy nekünk sem jó, az nagyívben le van szarva. Vegyen a polgár új autót van rajta (ha nem EU-s akkor VÁM is) + regadó, + a regadóval növelt összeg után számított ÁFA, meg a bankhitel után társasági adó, meg a pénzintézetek külön adója, meg a garanciális kötelezettség után márkaszervíz magas árakkal, a hozzá tartozó ÁFA bevételekkel, plusz újabb társasági adó befizetéssel, szóval jól kitalált rendszer ez, hogy az állami bevétel meglegyen (ugyanis a tisztelt képviselők fizetése abból van). Kb 15 éve műsoron van, hogy kisebb parlament is elég lenne, de legalább újabb 15 évig biztosan nem lesz kisebb parlament, erre egy havi bruttó fizetésemet fel merem tenni.

qualitaet 2008.10.15. 21:09:50

"Egy "bocs, tévedtem"-mel egyszerűbb lett volna."

Bocs, tévedtem!

Ám becsület szavamra nem gondoltam volna, hogy egy autós szakember komolyan fontolóra meri venni egy olyan (pláne egykoron nagy teljesítményű) oldtimer beszerzését, amely ha a vásárlás pillanatában nem is, de a későbbiek során sem fogja teljesíteni a minősítés (magyarul: gyári állapot) feltételeit.
És ez még a tervek közt sem szerepel.
Én azt hittem ez evidens. Ebből fakadt a tévedésem.

SheronComb 2008.10.15. 21:28:41

Hali easycash!

Akár kéthavi fizudat is felteheted:D Én is mernék fogadni, sok más dologban is, ami a "pórnép"-et pozitívan érintené, vagy könnyítene a terhein, valszeg én azt már nem érem meg:D
Jajj, hogy ne legyek ennyire negatív. Most pl. szeretett kormányunk garanciát vállalt 13 milláig a betéteseknek. Megnyugodhatunk, hiszen széles tömegeknek van 13 millás megtakarítása. Pannonpumánk óvó tekintete mellett, mást sem csinálunk, mint a megtakarításainkat számolgatjuk.
Ezt a regadós témát már tényleg körbejártuk többször is. Én csak bíztatni tudok mindenkit, hogy ha teheti ne magyaro-n helyeztesse forgalomba az autóját.

29 Palms 2008.10.15. 23:30:39

Kb. ugyanaz mint a burkina faso-ihoz. Örülök hogy segíthettem, innen már simán megoldod egyedül.

zalkapone 2008.10.15. 23:52:07

A sima szlovák már nem is jó?!

ipari_fostalicska 2008.10.16. 07:58:28

Mégis mire számítunk egy olyan országban, ahol már viszonylag soványka fizetéssel is a legmagasabb adósávba esik a polgár és adózni kell az eladáskor, adózni kell a vételkor, adózni kell a születéskor és a halálkor (ez talán a legundorítóbb), adózni kell a megtakarított pénz után és lassan már az étkezési utalvány után is. Rohadt szemetek!

Kifordított kacagány 2008.10.16. 08:21:16

easycash 2008.10.15. 20:19:20
mennyi a havi bruttód?

zalkapone 2008.10.15. 23:52:07
nem, mert azzal épp kötözködtök.

29 Palms 2008.10.16. 08:37:20

Qualiaet, a tévedésed onnan fakadt, hogy olyasmiről nyilatkoztál, amivel kapcsolatban nem igazán voltál képben:

"A 3.0 CSi-ből a legfiatalabb is 32 éves.
És mint tudjuk 30 év fölött minden regadómentes.
Máris indulhatsz D-be, és Békéscsabát meg nagy ívben leszarhatod... "

Itt még szó sem volt OT-vizsgáról, vagy állapotról. Szóval, lássuk be, nem igazán vagy képben a magyarországi oldtimer behozatal kérdéskörben. Ami nem baj amúgy, csak kár volt az összes többi erőltetett magyarázkodásért.

easycash 2008.10.16. 09:20:36

Az a helyzet, hogy az OT-s rendszámhoz édes kevés a 30 éves életkor. A Békéscsabai egyedi megállapítás is egy nagy átbaxás, ugyanis csak akkor lehet oda menni, ha már megvan rá a magyar KPM-es műszaki (szóval már szépen ki van javítva rajta minden, ami miatt lehetne a csökkentést kérni) és a regadó minimum (az alapösszeg 10%-a) alá akkor sem lehet lemenni. Ergó 20 évnél öregebb autó esetén eleve nincs értelme B.Csabára elzarándokolni. Az egészet csak azért hozták létre, mert az EU megkövetelte, természetesen ügyeltek rá, hogy a gyakorlatban ne lehessen élni ezzel a lehetőséggel.

Az a legnagyobb baj, hogy a T képviselő urak, hölgyek (főleg FIDESZ színekben)nagy része a büdös életben egyetlen percet sem dolgozott, vagy élt bérből, fizetésből, és ezek döntik el, hogy mi legyen. Manapság a minimál nyugdíj valami 25 ezer Ft körül van. Megnézném a T képviselőket, amint ennyiből kijönnek egy hónapban.

zalkapone 2008.10.16. 10:21:50

Kifordított kacagány!
Elég nagy baj az nekünk is, elhiheted!

Easycash!
Te melyik országban élsz, Drága Testvérem?
"Az a legnagyobb baj, hogy a T képviselő urak, hölgyek (főleg FIDESZ színekben)nagy része a büdös életben egyetlen percet sem dolgozott, vagy élt bérből, fizetésből, és ezek döntik el, hogy mi legyen."
Tudod, hogy melyik párt van kormányzó hatalmon? Az kisbarátom, amelyik 60 év alatt tökéletes nyomorba adósította az országot! Annyiban van esetleg igazad, hogy ezek a fidesz-srácok a komcsi elit kölkei. Szóval mutass nekem egy olyan msz(m)p-politikust, amelyik dolgozott szintén akár egy percet is! Think again!

dallara 2008.10.16. 10:30:22

Nincs egy órája, hogy WINKLER ROBI a Slágerben KB (!!) ezt mondta: a regadót a magyarok a vám helyett - amelyet az EU a termékek szabad áramlása érdekében törölt el - használják , hogy az onnan befolyó sok milliárd Forint autópálya-alagutakba és a ZSEBEKBE vándorolhasson ! ( nem tudtam szó szerint idézni, bocs ! )

ommm 2008.10.16. 10:40:00

qualitaet 2008.10.15. 21:09:50
Ok, így kerek.

És ha javasolhatnám, ne menjünk át megint mocskos politizálásba. Annak sosincs jó vége.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 10:49:33

az a baj, hogy hiába mond akárki akármilyen vakmerőt és nagyot a rádióban, attól még nem változik semmi

zalkapone 2008.10.16. 11:02:16

Ommm!
Ez inkább gazdasági kérdésnek indult, és mint láthatod, pártsemlegesen fikázzuk az összes naplopót! :-)

Amúgy felvehetnéd a kapcsolatot a Magyar Autóklubbal, hogy ők hogy állnak a regadó, kontra magyar állam perükkel! Mert nagyon fenték a fogukat a témára!

ommm 2008.10.16. 11:33:30

Csak megelőzném a bajt :)

zalkapone 2008.10.16. 11:36:42

Ommm!
Milyen bajt? Itt csak felnőtt, értelmes emberek beszélgetnek.

zalkapone 2008.10.16. 11:38:40

Regadóra visszatérve! Hallott valaki olyan emberről, aki látott olyan embert, akinek a szomszédja kapott vissza pénzt a kompenzáció kapcsán?

ommm 2008.10.16. 13:04:25

"Milyen bajt? Itt csak felnőtt, értelmes emberek beszélgetnek."

:DD

427 2008.10.16. 13:28:51

ommm szerintem is :DD! Sőt! :DDDDDD

qualitaet 2008.10.16. 18:34:00

"Itt még szó sem volt OT-vizsgáról, vagy állapotról."

És ki mondta,hogy igen?
FELTÉTELEZTEM valamit.
Esetleg fuss neki még egy ízben a kommnttjeim elolvasásának.

"Szóval, lássuk be, nem igazán vagy képben a magyarországi oldtimer behozatal kérdéskörben. Ami nem baj amúgy, csak kár volt az összes többi erőltetett magyarázkodásért."

Nos, Te meg vélhetően az igazi oldtimer definíciójával lehetsz kissé bajban.
Attól,hogy valami egyszerűen öreg még a legkevésbé sem oldtimer, csak egy öreg, tákolt szifon. Nem véletlenül adják fillérekért. Természetesen nem baj, hogy nem értesz hozzá, ellenben kár volt a fogadatlan prókátor szerepkörében tetszelegni akinek nyilván tudod mi a fizetsége...

qualitaet 2008.10.16. 18:43:13

"Az a legnagyobb baj, hogy a T képviselő urak, hölgyek (főleg FIDESZ színekben)nagy része a büdös életben egyetlen percet sem dolgozott, vagy élt bérből, fizetésből, és ezek döntik el, hogy mi legyen."

Gondolom az elmult hat és fél esztendő teljesen kiesett Neked.

2002 májusa óta NEM a Fidesz van kormányon...

"Regadóra visszatérve! Hallott valaki olyan emberről, aki látott olyan embert, akinek a szomszédja kapott vissza pénzt a kompenzáció kapcsán?"

Én lennék az egyik. Sosem hittem volna, hogy ez a szemét bagázs akár egy fillért is visszaad, de kivételesen pozitív csalódás ért.

2007 január elején kaptam egy határozatot, és április végén ki is hozta a postás, annak rendje és módja szerint. Két másik barátom is járt hasonló cipőben.

SheronComb 2008.10.16. 18:46:42

dallara 2008.10.16. 10:30:22
"Nincs egy órája, hogy WINKLER ROBI a Slágerben KB (!!) ezt mondta: a regadót a magyarok a vám helyett - amelyet az EU a termékek szabad áramlása érdekében törölt el - használják , hogy az onnan befolyó sok milliárd Forint autópálya-alagutakba és a ZSEBEKBE vándorolhasson ! ( nem tudtam szó szerint idézni, bocs ! )"
Állítólag a Vpop-s Síposról is mondott valamit. Állítólag Sípos beismerte, hogy alaptalanul fenyegetőztek a külföldi renszámosokkal szemben. Tud erről valaki valamit?

qualitaet 2008.10.16. 18:47:46

..ki is hozta a PÉNZT a postás, bocs.

qualitaet 2008.10.16. 18:50:55

"Állítólag Sípos beismerte, hogy alaptalanul fenyegetőztek a külföldi renszámosokkal szemben. Tud erről valaki valamit? "

Kezdettől fogva lehetett tudni, hogy lófaszt sem tehetnek az EU-s jogaikkal élő külföldi táblás magyarokkal szemben.
Ócska látszathisztéria volt, hogy eltereljék a figyelmet a valós problémákról, no meg hergeljék az irigy embereket.

SheronComb 2008.10.16. 19:00:38

qualitaet
Egyetértek veled, csak érdekelt volna, hogy tényleg beismerték-e, hogy csak az emberek hülyítése volt a cél. Sajnos nem hallgattam a rádiót, egy ismerősöm mondta, hogy Winkler R. beszélt erről.

foolproof 2008.10.16. 19:19:16

qualitaet! Becsuld meg jol az a kis pizecsket, ilyet egyhamar nem fog ujra elofordulni!:)

zalkapone 2008.10.16. 22:00:38

Azért ne kiabáljátok el!

easycash 2008.10.16. 22:05:26

Sajnos pártállástól függettlenül az összes politikusnak nevezett emberke az autósokat szivatja. Nem esett ki nekem sem az elmúlt 6 év, de illúzióim sincsenek. 2010-ben majd jön a FIDESZ, de változni semmi sem fog. Ha esetleg a jelenlegi banda marad, akkor sem lesz változás. Mi meg folyton csak szívunk, mint a torkos borz.

29 Palms 2008.10.16. 22:30:06

Qualitaet,

FELTÉTELEZTEM,hogy amikor azt írod "És mint tudjuk 30 év fölött minden regadómentes", akkor a MINDEN szó, mint tudjuk, nem kizárólag patent oldtimert jelent. Csak még mielőtt kiküldenél mindenkit hogy bátran hozzanak be bármit ami 30 éven felüli.

Lehet hogy ezt nem feltételezted, de sok mai igazi oldtimer megélte már az öreg, tákolt szifon állapotot is. És vannak emberek, akik akár személyes, akár anyagi okokból örömüket lelik az újjászületés levezénylésében. Ezt is kalkuláld bele, mielőtt tanácsokat adsz valakinek hogy mit és mire költsön.

nikó 78 2008.10.16. 22:58:20

Miért is vérlázító ez az egész,mert mi mindannyian úniós állampógárok is vagyunk méghozzá teljes jogúan,akkor miért kell könnyes szemmel nézni a mobile.de-t és álmodozni,hogy egyszer talán majd.

Rendezni kéne egy úszóversenyt,január tájékán a parlament elől.Komcsik és cimboráik a bal oldaról,fidesz,és degenerált társai a jobbról csak hogy ne legyen vita.Aki élve leér csepelig,az kegyelmet kap.Ez lenne ám az igazi egyenjogú demokrácia.

Ugyanis senki ne kergessen délibábot.Két év múlva megy a feri jön a viki.Nekem pl nem hiányzik VIKTOR király a polgárok nagy vezére.Ne vezényeljen főleg ne irányítson engem olyan ember aki huszonévesen friss külföldi diplomával, kinyitotta a pofáját,és azóta nem bírja becsukni.Élettapasztalat gyakorlatilag 0-a azt se tudja,mi az a kifejezés hogy munka mert soha nem dolgozott meg a lóvéért.

qualitaet 2008.10.16. 23:17:10

"És vannak emberek, akik akár személyes, akár anyagi okokból örömüket lelik az újjászületés levezénylésében. "

Nocsak. Ha valóban ujjászületik akkor minősíthető, nemdebár?
Belekalkuláltam. Sőt javasoltam is ezt a variációt.

"Nekem pl nem hiányzik VIKTOR király a polgárok nagy vezére.Ne vezényeljen főleg ne irányítson engem olyan ember aki huszonévesen friss külföldi diplomával, kinyitotta a pofáját,és azóta nem bírja becsukni.Élettapasztalat gyakorlatilag 0-a"

Semmilyen elkötelezettségem nincs a fenti polgár iránt, de azért jó ha tudod, hogy amikor ő irányított akkor Magyarország toronymagasan a régió éllovasa volt, az államadósság pedig a mostani kevesebb mint egyharmada volt, folyamatos csökkenő tendenciát mutatva. Ez nem politika hanem tény.
Igen a Fletónak van élettapasztalata. Kamatoztatta is amikor ki kellett rabolni ill. árusítani az országot.
Dolgozott is a lelkem hosszú éjszakákon át az ÁVH-s Apró elvtárs famíliájával karöltve.Gondolom az eredménnyel meg vagy elégedve...

zalkapone 2008.10.17. 00:26:59

Na, szegény Ommm jöhet megint a "kis keretessel"! :-)

easycash 2008.10.17. 06:58:54

"de azért jó ha tudod, hogy amikor ő irányított akkor Magyarország toronymagasan a régió éllovasa volt, az államadósság pedig a mostani kevesebb mint egyharmada volt, folyamatos csökkenő tendenciát mutatva. Ez nem politika hanem tény"

Való igaz. Köszönhetően a Bokros csomagnak.

SheronComb 2008.10.17. 10:20:03

"Való igaz. Köszönhetően a Bokros csomagnak. "
Csak nehogy azt mondd, hogy ezt a pöcegödröt, amiben most fulldoklunk a Fidesznek köszönhetjük.

qualitaet 2008.10.17. 14:16:20

Ne haragudj, Ommm Mester nem politizálok, de eme inkább közgazdasági mint politikai egetverő, ostoba baromság mellett nem tudok elmenni.

"Való igaz. Köszönhetően a Bokros csomagnak."
A Bokros csomag ebből állt:

8 %.os vámpótlék bevezetése, ÁFA-kucsok emelése (12 %-ra, 25 %-ra)
- a szociális ellátások szűkítése, a költségvetésből finanszírozott jövedelmek szigorú kordában tartása, reálértékének csökkentése (köztisztviselők, közalkalmazottak jövedelmei, nyugdíjak,stb.

Rövidtávon vitán felül szükséges, elengedethetelen és hasznos lépések voltak.

De szerinted 1995 márciusától 2002-ig ebből élt az ország?!!!!

Gondolom, ha ekkora lángész vagy akkor az is megkajáltad 2006- ban amikor a világ pofájábaba hazudta a másik debil raccsolva, hogy : "Minket ivvrigyel a Nyugat!" ...tudod a Pannon Puma miatt.
"Több SZDSZ, kevesebb adó!"
...Pár hónappal később 100, azaz egyszáz százalékkal emelkedett a regadó!!!
De Fleto haverod is kitett magáért:
"Magyaroszágon ma soha nem látott jólét van" ,
(amit ugye szerinted nyilván a sötétben bujkáló Fideszesek az elmúlt két évben tönkrettetek, sőt a Te olvasatodban gondolom az öszödi beszéd is az ellenzék semmittevéséről és trükkjeinek százairól elmélkedik. Beszarok!:)DDDDDDDDDD)

"Pályára állítottuk a gazdaságot"
No, ez az egy kétség kívül igaz. Az államcsőd irányába...

nikó 78 2008.10.17. 19:49:24

Kedves qualitaet.Az úszóversenyt,csupán azért forszírozom,mert a kialakult helyzet miatt sajnos mindeggyik oldal,vastagon felelős,kezdve mindjárt az mdf-el, kiárulták az országot ez alatt a 19 év alatt szarér hugyér.Nem tudom feltűnt -é már neked,hogy szolga vagy a saját országodban,és ha mákod van mostanság valami tőkeerős multiból élsz mert kb az tud neked,valamilyen szintű biztos megélhetést biztosítani.

Viktorunk, azért szálka a szememben mert:
-98-02 hagyta torgyán doktort ámokfutni,chilei cseresznye stb.
-Diplomát mindenkinek című projektel elérte,hogy ma már minden hülyének diplomája van a dolognak megszűnt a rangja aki meg valóban képezte magát és valóban meg volt az esze hozzá,a sok hülye miatt nem talál megfelelő munkahelyet.
-A legfontosabb pedig az,és úgy gondolom a legsúlyosabb hogy cimboraság és,nem a rátermettség a legfontosabb szempont náluk.Vannak közöttük normális értékrendel rendelkezők is akik fel is tudnak mutatni valamit pl kósa,csak soha nem fognak oda jutni ahova kéne.Mert a legutóbbi tisztújításon,is egyedüli elnökjelölt viktorunk volt,mert más ugyebár valószínüleg nem mert indulni és nem azért mert hülye hozzá.

Egyébként kívánom hogy legyen igazad,és induljunk el végre arrafelé amerre körülöttünk haladnak,mert ez a bomba valamikor robbani fog,és az a gyanúm már nem kell hozzá túl sok puskapor.

SheronComb 2008.10.17. 20:06:49

"A legfontosabb pedig az,és úgy gondolom a legsúlyosabb hogy cimboraság és,nem a rátermettség a legfontosabb szempont náluk."
Draskovics? Szilvássy? Vagy kattints ide, itt bővebb infok vannak a cimboraság fogalmáról.
www.korrupedia.hu/index.php/Kezd%C5%91lap

zalkapone 2008.10.17. 20:51:58

Kóka, mint gazdasági miniszter? Miközben háziorvos végzettsége van. Biztos sokat ért a közgazdasághoz...

Rocko- 2008.10.18. 00:40:06

meg párszáz milliója a számláján.

nikó 78 2008.10.18. 01:29:21

Ja a másik problema itten nálunk a balkánon,rengeteg lóvé lapul a zsebekben amiből egész csinos kis munkahelyeket lehetne felhúzni pl országunk keleti féltekén csak a lóvé nem tiszta nem tudnak vele elszámolni honnan is jött valójában.
A mi gondunk az,hogy van itten egy arcátlan fasz nevezzük ferinek aki az arcát adja ehhez a félelmetes rabláshoz valószínüleg neki volt egyedül mersze a csűrhéből.De ami még ilyesztőbb megmutatta másoknak is, hogyan kell eztet kérem csinálni.

easycash 2008.10.18. 05:32:12

"Csak nehogy azt mondd, hogy ezt a pöcegödröt, amiben most fulldoklunk a Fidesznek köszönhetjük"

Nem ezt mondom. Azt mondom, hogy az összes eddigi kormányunk összesített "teljesítményének" köszönhetjük. Eddig mindegyik csak jól elbaszott mindent. Gazdaságilag egyedül a Bokros csomag kezdett el valamit, aminek volt eredménye, de aztán azt sem vitték végig, illetve nem arra használták fel az eredményeket, hogy tovább javítsák a gazdaság helyzetét.

qualitaet 2008.10.18. 14:04:06

"Az úszóversenyt,csupán azért forszírozom,mert a kialakult helyzet miatt sajnos mindeggyik oldal,vastagon felelős,kezdve mindjárt az mdf-el, kiárulták az országot ez alatt a 19 év alatt szarér hugyér."

Hogyne, Csak az arányokra figyeljünk.
Jelzem az MDF alatti szarért hugyért folyó kiárusítás közepette csakis és kizárólag balos, posztkommunista oligarchák vagy azok által képviselt multik voltak a vevők.

"Mert a legutóbbi tisztújításon,is egyedüli elnökjelölt viktorunk volt,mert más ugyebár valószínüleg nem mert indulni és nem azért mert hülye hozzá."

Lehet, hogy igazad van, e tekintetben alulinformált vagyok,és mint fentebb is írtam nincsenek effektív pártpreferenciáim. De azért azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy egy hat éve ellenzékbrn lévő párt beldső hatalmi viszonyai közvetve hatással lehetnek az ország jelenlegi katasztrófális helyzetére, sereghajtó voltára.

"amiből egész csinos kis munkahelyeket lehetne felhúzni pl országunk keleti féltekén.."

Pont valami hasonlón munkálkodunk mostanság :)

"csak a lóvé nem tiszta nem tudnak vele elszámolni honnan is jött valójában."

Látod ez a baj,hogy a hatóságok is hozzád hasonlóan, pontosan így gondolkodnak.
A kazah és román befektető ismerőseim pedig pontosan emiatt és a teljesen kiszámíthatatlan,a távlati gondolkodást totálisan lehetetlenné tévő ostoba szabályok miatt tétováznak.

"Gazdaságilag egyedül a Bokros csomag kezdett el valamit, aminek volt eredménye, de aztán azt sem vitték végig, illetve nem arra használták fel az eredményeket, hogy tovább javítsák a gazdaság helyzetét."

Pontosabban javítottak rajta. Magyarország meg a legelső lett a keleti blokkban a gazdasági mutatók terén, az államadósság pedig egyharmada volt a mostaninak, folyamatosan csökkenve. Mi ez ha nem a gazdaság javulása? Folyamatosság, nyugalom és ami az üzleti életben a legeslegfontosabb : KISZÁMÍTHATÓSÁG volt azokban az években,és nem kellett szégyenkeznem ha egy külfödi partnerrel tágyaltam mint manapság. Ha már esetleg nem emlékszel ezekre az esztendőkre, vagy csak nekem nem hiszel, nézd meg a '98-02 közötti statisztikákat a gazdasági mutatókat illetően. Publikusak...

29 Palms 2008.10.20. 21:47:31

"Nocsak. Ha valóban ujjászületik akkor minősíthető, nemdebár?
Belekalkuláltam. Sőt javasoltam is ezt a variációt."

Hja, ha az elején javasoltad volna...na de haladunk, és ez a lényeg.
És ha azt feltételezzük, hogy a nem minősíthető példányok között is találni szép számmal használhatót és menthetőt? Valamint nem akarok az ősautósok táborába tagozódni?
Mondjuk nem azért mert gonoszak, hanem mert a szabadidőmben szeretném a saját álmom kalapálni, és nem zavar ha nem szalonállapotú, hanem majd olyan lesz amilyennek én akarom, és majd akkor amikor én akarom? Ja hogy olcsón tetszett álmodni...olyan nincs, ott a kassza, regadó.
Van akinek elég a birtoklás vágya, legyen régi, nézzen ki jól, kerül amibe kerül. Ezzel nincs is baj, de egyszerűen van akinek más az álma. Mindebből a lényeg annyi, hogy feltételezni lehet sokmindent, de nem árt egy kicsit más nézőpont alapján is elgondolkodni, mielőtt teszünk egy általános kijelentést. Ha ezt nem látod át...gondolom tudod hogy van a mondás a szamárral meg a folyóval. :)

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.10.25. 09:21:13

Bocsesz, de ezt már nem hagyhatom szó nélkül, tekuntettel arra hogy a blog.hun több helyütt találkoztam eme édes gondolattal:
"Semmilyen elkötelezettségem nincs a fenti polgár iránt, de azért jó ha tudod, hogy amikor ő irányított akkor Magyarország toronymagasan a régió éllovasa volt, az államadósság pedig a mostani kevesebb mint egyharmada volt, folyamatos csökkenő tendenciát mutatva. Ez nem politika hanem tény."

Nem tény kiragadni négy évet, ha annyira jól üzemeltette volna a Fidesz az országot akkor nem bukta volna 2002-őt.
(tudom tudom kitoltak velük..)
Nézzük másfelől: attól hogy 2 hónapban jól bánok a pénztárcámmal, elmegyek olaszba, éves szinten még nem biztos hogy elbírnék egy bankkal...
Ideje lenne elfelejtenünk hogy az esélyünk egy jóléti magyarországra nem színek és emberekhez kötődik, hanem konkrét tettekhez és programokhoz. Ezeket pedig összességében is nehéz felmérni és mérlegelni a kimenetelüket.
Szóval én arra tennék, hiába nyeri meg a fidesz a legközelebbit, az aranytojást tojó náluk sincs. Mindegyikben vannak értelmesek és agybetegek+aktatologatás+érdekharcok..blabla..
Szerintem a kisember akkr érhet el valamit, ha civil utakon jár. Az autóklubnak pl jóval nagyobb hanggal kellene tiltakoznia (akár akciókkal, demonstrációkkal is) és nem csak a regadó ellen, hanem a parkolási ügyekben is. Bár egyelőre nem vettem autót, de logikailag nagyon furcsa számomra, hogy miközben az egykori "köztereken" pénzt szednek a parkolásért, a közterek összezsugorodnak. Jóval több parkolóházra volna szükség, rengeteg kolllégánk óráakt veszít, mert parkolóhelyet keres. Az idő meg pénz. A zsúfoltság eltünteése ráadásul nem csak a mi közérzetünknek tenne jót, de a turistáknak is. Jöhetnének a bringások is. Summa summarum, zerintem akkor lesz jó élet magyarországon, ha mi képesek leszünk a vezetőink fejére is koppintani. Addig marad a 4 éves lendkerekezés. :)

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.10.25. 09:32:51

Helyesen: "Ideje lenne elfelejtenünk hogy az esélyünk egy jóléti magyarországra színek és emberekhez kötődik" :D

kockásfülűnyúl 2008.10.25. 16:16:50

Mi sem áll távolabb tőlem, mint a politizálás. Nem is volna helyes miután két éve leléptem Magyarországról. Otthon alapvetően balos beállítottságú voltam, amíg a türelmem el nem fogyott. Regadó témájában is rég elvesztettem a fonalat, de azt tudom, hogy Magyarország nem az egyetlen tagállama az EU-nak, ahol ez a sarc a pógárt sújtja. Itt Írországban is így működik. Mivel, ha jól tudom idén júliustól áttértek az emisszió alapú számolásra, egy csöppet drágult is a korábbihoz képest. A legdurvább kategória a 225 g/km co, 720 Euró minimum, de az autó vételárának legfeljebb 35%-a. Ez elég kézenfekvő, ám még egy írnek sem könnyen emészthető, rólam nem is beszélve, aki szaros 10 Euróért húzom a belem. De még ezt is "könnyedén" ki lehetne köhögni, mert Angliában röhejes árakon cserélnek gazdát a négykerekűek, a legtöbb végig nyomon követhető szervíztörténettel, csakhogy... Ha forgalomba lett helyezve a "krehács", jöhet a mélyebb zsebbenyúlás, ugyanis 2000 Eurót kell leperkálni minden egyes évben motor taxra (az otthoni teljesítmény adó megfelelője). Oké, lehet tisztább üzemű kocsit is találni, de én elsősorban általam elérhető évjáratra gondolok, és persze AUTÓra, amit rendes motor mozgat. Szóval szerintem otthon csak a regadó a nagy szálka amit le kell nyelni, ha valaki külföldről akar egy normális autót. Fenntartani olcsóbb. Bocs ha rosszul tudom, az csak a tájékozatlanságomból fakad.
De, hogy ne csak panaszkodjak, itt nincs eredetvizsga, nincs átírási költség, törzskönyv, a forgalmiért se kérnek pénzt. Sőt, először el sem akartam hinni, még az adásvételi sem kötelező.
Végeredményben nem bántam meg a honcserét, de a magunkfajtát mindenhol lehúzzák (csak annak mértéke különbözik).
És hogy mi fog változni otthon? Szerintem semmi, legalább is jó irányban nem. Ahhoz el kell telnie még néhány évnek. A gondolat csak ott sántít, hogy sok néhány év és sok néhány alkalom volt már. Magyarország "evolúciós zsákutcába" jutott, a fejlődés csak utópia.
Azért örülnék, ha nem lenne igazam!

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2008.10.25. 22:51:57

Most egy kis esti politizálás következik:

Szerintem az emeszpé szavazók részére-méltányossági okok miatt-el kellene törölni a regadót és az áfát. Ha már úgysem hajlandók felfogni hogy szeretett ideo-képződményük hat évnyi rombolással mit is okozott, legalább jó autóban élvezhessék a jövő évi államcsődöt.
Ugyanakkor a fityisz szavazóinak törvényileg kellene megtiltani mindennemű autóvásárlást és használatot, helyette ingyenes buszbérletet kellene biztosítani számukra.
A kis pártok szavazói meg le vannak szarva.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.10.27. 15:24:16

"Rendezni kéne egy úszóversenyt,január tájékán a parlament elől.Komcsik és cimboráik a bal oldaról,fidesz,és degenerált társai a jobbról csak hogy ne legyen vita.Aki élve leér csepelig,az kegyelmet kap.Ez lenne ám az igazi egyenjogú demokrácia."

De a vízbeugrás elött mindet tarkón kéne lőni, hogy még igazságosabb legyen!
süti beállítások módosítása