Mazdák tűz ellen

Vörös kakas

  2008. május 30. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Tulajdonképpen semmi közünk az egészhez: egy japán autógyártó adott 35 autót görög önkormányzatoknak, hogy ezekkel rohangászhasanak erdőtüzet oltani. Mégsem tehetjük meg, hogy nem publikáljuk a sajtóközleményt, már csak azért is, hadd lássanak a magyar internetező menyecskék egy jóvágású görög tűzoltólegényt:

A közlemény:

Athén, 2008. május 27.  A Mazda 35 db vadonatúj BT-50 gyors reagálású tűzoltójárműveket adott át görög önkormányzatoknak az elmúlt héten, az athéni Zappeion Megaronnál szervezett ünnepség keretében. Az adományozásra a tavalyi nyár pusztító görögországi tűzvészei kapcsán került sor. A rendezvényen részt vett Prokopisz Paulopulosz belügyminiszter, az önkormányzatok polgármesterei, valamint a Mazda vezető tisztségviselői.

Az ünnepség a Mazda Motor Europe és annak görögországi importőre, az ELMA S.A.által végzett, több hónapos intenzív előkészítő munka utolsó pontja volt. Az ELMA S.A. Görögországban szerelte fel mind a 35 járművet tűzoltó-felépítménnyel. A berendezés egy acél vázból, egy 800 literes víztartályból, egy nagynyomású centrifugális szivattyúból, 25 méternyi, speciális sugárcsövekkel ellátott fecskendőből, valamint különböző tűzoltó-tartozékokból áll.

A pick-upokat a nyári hónapokban tűzveszélynek kitett térségek közösségeinek adták át. A járműveket a piros fényezés, valamint az oldalfalon elhelyezett speciális jelzés különbözteti meg. Az autók négy tűzoltónak helyet adó utasfülkéje középről nyíló ajtókon át közelíthető meg. Az erős, 2,5 literes, közös nyomócsöves turbódízel motorral hajtott, viszonylag kisméretű, összkerékhajtású Mazda BT-50 különösen könnyedén mozog a nehéz, erdős területeken. Rendkívül gyorsan képes reagálni a riasztásra, és idejekorán kioltani a keletkező tüzet, vagy megakadályozni annak szétterjedését, amíg meg nem érkeznek a nagyobb tűzoltó egységek.

Beszédében Dr. Michael Cortessis, az ELMA S.A. köszönetét fejezte ki a Mazda Motor Corporationnek és a Mazda Motor Europe-nak a nagylelkű támogatásért. „Ezt az adományt nem csupán a tavalyi katasztrófák hívták életre. Döntésünk túlmutat hétköznapi üzleti tevékenységünkön. Kifejezi azon meggyőződésünket, hogy a vállalatok társadalmi felelősségvállalása hosszú távú dolog, amely nem ér véget a jövedelem- és munkahely-teremtéssel, hanem természetes és társadalmi környezetünket is érinti” – hangsúlyozta Cortessis.

„Nagy öröm a Mazda számára, hogy ily módon segíthettünk” – mondta Philip Waring, a Mazda Motor Europe értékesítési alelnöke. „Habár bízunk abban, hogy autóink segítenek megelőzni a tavaly nyáron látott hatalmas erdőtüzeket, szívünk mélyén valójában azt reméljük, hogy az önkormányzatoknak soha nem lesz szüksége a tűzoltó autók segítségére” – emelte ki Waring.

Aki idáig eljutott, bónusz trackként megkapja a kis tűzoltóautók komplett gépészeti leírását:

A  TŰZOLTÓJÁRMŰVEK MŰSZAKI FELSZERELTSÉGE

A Mazda BT-50 gyors reagálású tűzoltójárműveket a Cortessis vállalatcsoporthoz tartozó Elvat S.A. szereli fel a speciális tűzoltóberendezésekkel. Az Elvat elsődlegesen különféle ipari gépek (generátorok, szivattyúk, állómotorok stb), illetve speciális többcélú járművek importjával, forgalmazásával és értékesítésével foglalkozik.

A BT-50 modelleket azzal az STM800013 jelű tűzoltó felépítménnyel szerelik fel, amelyet kifejezetten a Mazda BT-50-hez hasonló, egy tonna körüli teherbírású, könnyű haszongépjárművekhez fejlesztettek ki. A berendezés egy acél vázból, egy centrifugális szivattyúból, egy léghűtéses benzinmotorból, valamint különféle tűzoltó-tartozékokból áll.

A víztartály maximális űrtartalma 800 liter. Az 5 mm vastag GRP-ből (poliészter) készült tartály belül négy rekeszre osztott, így menet közben kisebb a víztömeg mozgása. A centrifugális szivattyú a görög River Pumps cég gyártmánya, vízszállítási kapacitása 433 liter/perc (26 m3/h) 7,0 bar nyomáson. A szivattyúház öntöttvasból, a forgólapát bronzból készült, a szivattyútengely rozsdamentes acél. A szívónyílás átmérője 65 mm, a két, 25 illetve 45 mm-es nyomótorokra Storz 25 és Storz 45 kapcsokat illesztettek.

A szivattyút egy egyhengeres, léghűtéses, négyütemű motor hajtja. A United Power által gyártott, UP188 P1E típusú erőforrás lökettérfogata 389 cm3, legnagyobb teljesítménye 13 LE 3600/perc fordulatszámon. A motor elektromos gyújtású, de szükség esetén kézzel is beindítható.


A tűzoltó felépítmény tartozékai:

Két tekercsnyi, egyenként 25 méter hosszú, lapos textil (Trevira) tömlő. Belső átmérő 25 mm. Mindkét végén Storz kapcsokkal,

Két tekercsnyi, egyenként 25 méter hosszú, lapos textil (Trevira) tömlő. Belső átmérő 45 mm. Mindkét végén Storz kapcsokkal,

POK France gyártmányú, változtatható áteresztőképességű sugárcső. Storz 45 kapoccsal felszerelve, a 45 mm-es tömlőkhöz,

Egy darab, 65 mm belső átmérőjű szívócső. Storz 65 kapcsokkal, visszafolyószelep nélküli tartályürítővel,

Egy tekercsnyi, 6 méter hosszú, lapos textil (Trevira) tömlő a víztartály feltöltésére. Belső átmérő 65 mm. Mindkét végén Storz 65 kapcsokkal,

Egy darab tömlődob acélból, piros epoxy felületkezeléssel. 25 méternyi félmerev, 1-collos tűzoltótömlő és sugárcső tárolására alkalmas.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr81494837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cowkie 2008.05.30. 14:16:20

de miert van bent 2x ugyanaz a kep? ;-)

ommm 2008.05.30. 14:28:29

Istenem. Ez tényleg ennyire diszharmonikus? Értem én, hogy kisteher meg minden. De ez olyan ronda, hogy a tűz magától kialszik, ha meglátja :)

agaras 2008.05.30. 14:34:28

hehe 800 literes tank 433l/perc vízszállítási sebesség, ez a cucc csak arra jó hogy nyaranta a polgármesterek medencéje pár forduló után megteljen vizzel.


(ommm a tank azért ilyen ronda, mert univerzális tehát minden ilyen kisteherre rá lehet szerelni)

ommm 2008.05.30. 14:44:47

igaz, igaz, de az autó orra, háááát...
na jó, tökmindegy hogyan néz ki, ajándék lónak...

gatsy 2008.05.30. 14:52:16

agaras: nekem is pont ezu jutott eszembe, ki megy 4 tűzoltó az erdőbe, egy jó sörözés utáni pislantás tovább tart mint a tartályt kiüríteni:D

Mester 2008.05.30. 14:58:01

Én a kettes golfom csomagtatójába bepréseltem 1 köbméter fát, igaz az üléseket kiszedtem előtte :)
Ez meg 800 literes.
Egyébként önkéntes tűzoltóknak nem rossz ez, de a rendes tűzoltók járjanak rendes tűzoltóautóval. Mindegy, szándék a lényeg.

Mi is hogy örülnénk ha mondjuk a Suzuki adna ajándékba a rendőrségnek egy pár Swift Sportot, nem kéne lízingelni a sok Skodát.

korzo 2008.05.30. 15:04:16

Az a négy tűzoltó meg tulajdonképpen kettő + felszerelés.
Kíváncsi lennék, hogy négy beöltözött tűzoltó hogyan is fér el abban a félhosszú fülkében 8-)

B.Petike 2008.05.30. 15:26:10

hát a rendes duplafülkébe se lehet kényelmesen ülni... (BT-50 ünk van)

ommm, gallytörő plusz 2 szép hella az elejére és úgy már azért pofás...

B.Petike 2008.05.30. 15:28:05

acélfelnivel csupaszon ronda...

Elmo 2008.05.30. 15:53:43

Ezek csak karbantartják a tüzet! Azután amikor megérkezik a nagy kocsi, akkor ezek be is fejezték. Szóval, a karbantartás nem arról szól, hogy ha elaludna, akkor tesznek rá még! :)

Elmo 2008.05.30. 15:54:51

Mester! Ha benne volt a fa, mentél utána az erdőben is? Vagy alapból ott használod, és bírja? :)

Mester 2008.05.30. 16:03:33

Á, az erdő szélén vásároltam a fát, és rendes aszfalton mentem utána.
Földútra nem nagyon lehet vele menni, még sima úton is kirázza az ember belét :)
Egyébként szerintem egy családi kirándulásnál sokkal több súlyt cipel, ugyanis a lányok képesek bepakolni az egész házat.

bed!ke 2008.05.30. 16:47:04

bp- nek pedig ugyanezeket adják majd kékben, vízágyú felirattal... :)

Mester 2008.05.30. 17:00:33

"bp- nek pedig ugyanezeket adják majd kékben, vízágyú felirattal... :)" LOL

Nem vízágyú felirattal, hanem
ZU-SLAG
felirattal. Idézet Fábry Sándortól :)

bed!ke 2008.05.30. 17:22:52

Mester
és nem szipiszupi mazdákat, hanem ökrösszekereket...
és ha fent nincs műszak, lemehetnek besegíteni a metrólyukba: éjjenek az innovatív ungarise fejlesztések! :)

bed!ke 2008.05.30. 17:25:01

... marhák a tűz ellen...

Mester 2008.05.30. 17:47:02

Erről jutottak eszembe a határőr Nissanok
www.cegesauto.hu/cikk/196

Most olvasom hogy a nagy Merci tűzoltóautókban is max 4 köbméteres tartály van. Akkor mitől olyan böszme nagyok? A motor is csak 6 literes :P

Az eddigi leggyorsabb autó amiben utaztam egyébként az egy Toyota Hiace mentőautó edisön volt :)

DonGatto 2008.05.30. 19:08:51

Egy csöppet jobb volt amikor a belsőség nem volt az a kuka ahova a sajtóközlemények kerülnek, hanem Orosz doki szerkesztette.
Muszáj ezeket közölni? Tök nem érdekesek, és nem is viccesek. Kivéve persze a hat sebességű kézifékkel rendelkező Fabiát.

agaras 2008.05.30. 20:04:58

dongatto ennek a posztnak a léte a szép vágású görög tűzoltó. nah mindegy

RT76 2008.05.30. 20:15:33

Egy köbméter fa az nem egy tonna, egy köbméter fa meg egy tonna.

Pistike 2008.05.30. 20:29:07

Tamás, biztos jól érzed magad? :S

M.W.F.U.B.TC.M.T 2008.05.31. 00:38:34

"A BT-50 modelleket azzal az STM800013 jelű tűzoltó felépítménnyel szerelik fel, amelyet kifejezetten a Mazda BT-50-hez hasonló, egy tonna körüli teherbírású, könnyű haszongépjárművekhez fejlesztettek ki."

A vízzel és egyéb felszereléssel az 1 tonna bőven megvan + a négy összepréselt tűzoltó felszereléssel együtt... Megnézném mennyire gyorsan reagál:

"...összkerékhajtású Mazda BT-50 különösen könnyedén mozog a nehéz, erdős területeken. Rendkívül gyorsan képes reagálni a riasztásra..."

Ennyi pénből lehetett volna venni 5-10 Unimogot értelmesebb felépítménnyel.

Kérünk szépen majd képet a tűzoltókról bevetés közben is, mikor nagy erőkkel kivonúlnak a kiserejű célgéppel :)))
(és most nem a tűzoltókon nevetek, félreértések elkerülése végett)

Hakaze 2008.05.31. 00:40:06

Na milyen autóban csináltam ezt a képet?? igen..BT-50 :)
www.kepfeltoltes.hu/view/080531/BT_50_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

.Walaky 2008.06.03. 20:38:41

Ennek nem ajándék volt a lényege hanem a marketing...

bár önzetlen dolog. ami nagyon ritka mai világban..

követendő.

Szergej 2008.06.06. 16:55:54

Szerintem csak annyit, hogy a Mazda ajándékozott legalább. Itthon nem is emléxem, arra hogy mikor is ajándékozott vki is tűzoltófelszerelést hivatásos tűzoltóknak! Mellesleg egy Unimog mennyibe is kerül? 130millió?? Ja, és semmivel sem jobb erdőtüzes mint egy fecskendő. Nagyon magas, a jól benőtt erdős területen nem használható. Könnyen borulékony. Mi is sokkal többet vártunk az Unimogtól, de sajnos csalódnunk kellett. Ja és 3hónapja egy napot se volt beállítva, hiszen folyamatos elektromos műszaki hibával küzd. 130millióért? Inkább vettek volna Tatra fecskendőket 30 millióért, ami az amerikaiaknak megfelel. Erdőtüzes szer 9m3 vizzel! Nem 2800liter! Jah, de a Tatra az túl jó és túl olcsó! Az OKF miért nem engedi pályázni a Tatrat? ......

Szergej 2008.06.06. 17:09:57

Mester!

Igen, a nehéz katergóriás tűzoltófecskendő (Mercedes 1234 vagy Steyr-4000) 4m3 (azaz 4t) vízet szállít. Plusz egyéb tűzoltáshoz és műszaki mentéshez szükséges felszereléseket ami kb még ugyancsak legalább 4tonna. Tehát az autó 12t+4t víz+4t felszerelés=20t. Ehhez társul a 340LE-s motor. És 4m3 víz bőven elég a mindennapos tüzek eloltásához (pl:100 m2-es ház tüzének eloltásához). TEHÁT NINCS IS TÖBB VÍZRE SZÜKSÉG ELSŐDLEGES BEAVATKOZÓ ERŐNEK. Ha többre lesz szükség a tűzcsapok (ha épp működnek) képesek a vízzel táplálni a fecskendőt, ha nem működnek akkor küldenek VÍZSZÁLLÍTÓT, ami 6-8 m3 vízet szállít (de nem rendelkezik műszaki mentéshez szükséges eszközökkel, illetve minimális felszereléssel rendelkezik tűzoltási felszerelésekkel, hiszen a gépjármű feladata a víz szállítása). Megjegyzem van olyan tűzoltó gjm. fecskendő ami csak 1m3 vízet szállít. Ha érdekelnek infók még tűzoltó technikával kapcsolatban, ajánlom a FIRETRUCKS.UW.HU -t vagy a LANGLOVAGOK.HU weboldalakat.
süti beállítások módosítása