55 tonna 40 helyett

Az NKH jelenti

  2008. május 29. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


A Nemzeti Közlekedési Hatóság újra írt nekünk! Tudják, ez az a fura kis szervezet, amely egyrészt nem tudja, ki akarja náluk bevezetni a zebrák előtti 30-as tisztelgést, meg a hetvenet esőben, másrészt időről időre sajtóközleményben számol be különféle rendőrségi közlekedési akciók eredményeiről. Most is ezt tette, de van új a nap alatt: illusztrálta is. Mi pedig szolgaian közöljük, hány kamion közlekedett túlterhelve 22-én:


Sajtóközlemény

 Nemzeti Közlekedési Hatóság

 
2008. május 28.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2008. május 22-én az M3-as autópálya nyíregyházi pihenőhelyén végzett összehangolt közúti ellenőrzéseinek tapasztalatairól


2008. május 22-én az M3-as autópálya nyíregyházi pihenőhelyén a Nemzeti Közlekedési Hatóság Észak-alföldi Regionális Igazgatóságának ellenőrei a vámhatósággal, a Katasztrófavédelmemmel és a Polgárőrséggel közösen a Rendőrhatóság által szervezett közúti ellenőrzési akcióban vettek részt.


A teljes útzár mellett végzett akció során délelőtt a Budapest irányába haladókat ellenőrizték az M3-as autópálya megyén áthaladó szakaszán, majd délután megfordították az irányt. Az autópálya Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának átadása óta eddig nem volt arra példa, hogy az ellenőrzésben résztvevő hatóságok a teljes autópálya forgalmát megszűrjék. Ez most megtörtént, és az ellenőrzésen jó néhányan fennakadtak.


Az akcióban a Nemzeti Közlekedési Hatóság ellenőrei 45 belföldi járművet, járműszerelvényt, valamint 21 külföldi járművet, járműszerelvényt ellenőriztek. Közlekedésbiztonsági ellenőrzés 119 esetben történt.

Egy jármű esetében engedély nélküli átalakítást állapítottak meg a közúti ellenőrök, két vállalkozás esetében felmerült az engedély nélküli tevékenység végzésének a gyanúja.

Két járművezető esetében a vezetési- és pihenőidő betartásával kapcsolatos hiányosság került megállapításra, ebből egy járművezető részére kényszerpihenő letöltését kellett elrendelni. A vezetési- és pihenőidő betartása szempontjából ellenőrzött járművezetők száma: 19, munkanapok száma: 481.


Az ellenőrzési akció során 19 tengelysúly mérés lett végrehajtva, melyből 2 jármű túlsúlyosnak bizonyult. Az egyik jármű a megengedett 40 tonna értéket jelentősen túllépve (55 t) próbált közlekedni, természetesen engedély nélkül.

Az ellenőrzésben résztvevő hatóságok találati listáján szerepelt még engedély nélküli vezetés, lejárt műszaki érvényességgel és lejárt zöld kártyával közlekedés, csempészett cigaretta lefoglalás és emiatti jármű lefoglalás, valamint elfogtak egy körözött személyt is.


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr24493197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ember 2008.05.29. 12:37:44

Szép!40 tonna helyett 55, nem pitlák. Megnéztem volna, hogy néz ki egy ilyen szerelvény, ha egyáltalán lehet rajta látni.

ppeterka 2008.05.29. 12:58:46

Na ha az 51-es utat zárnák le egy vidám pillanatban, ott szerintem szebb eredmények is lennének...

Sam8888 2008.05.29. 13:05:45

Ezzel az egésszel csak az a baj, hogy a pilóta valószínűleg semmit sem tehet az egészről. A főnöke aztmondta, hogy menjen, hát mennie kell, különben kirúgják a p....ba. Aztán a büntit meg a fekapontokat ő kapja. :/

ommm 2008.05.29. 13:08:40

Sam8888 2008.05.29. 13:05:45

Valahogy így van ez.

Sam8888 2008.05.29. 13:16:25

Egyébként meg a vasazós-lomizós "C" kategóriás bűnözőkre kéne ráállni. Meglepő lenne az adat, hogy mennyi műszakilag közlekedésre alkalmatlan autó megy még az utakon... (műszaki és zöldkártya nélkül persze) És naná, hogy állandóan túlterhelik az utánfutót + a kocsit az innenonnan szerzett-lopott fémhulladékokkal. (6-an ülnek a kocsiban + a csomi rogyásig pakolva + 2m magasan az utánfutón a zsákmány...) Én nap mint nap látok ilyeneket.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.05.29. 13:28:20

Az 51-es botrány. Minőségre is, forgalomra is, mindenre. Magyarország egyik legfontosabb észak-déli kétszámjegyű főútja...

WinG 2008.05.29. 13:38:26

Sam888: egy külön népcsoport szakosodott erre az életmódra :)

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.05.29. 13:45:56

40 helyett 55 piskóta itt nálunk a 64-es mellett volt már példa, hogy csak a pótra raktak 49t - t! Az mennyi lehet össztömegben? 60? de nálunk inkább megállnak kávézni, vagy mennek a mellékutakra. Viva mobil, CB!
Ezért mennek f0ssá az utak itt nálunk pl7-es "főút" még 3 ilyen kamion és ralikroszt lehet rendezni!
De erről nem a sofőr tehet, inkább a főnőkét kellene megbüntetni!!

karlmann 2008.05.29. 13:50:55

Nos, én mint Debreceni, sajnos azt kell mondjam, a keleti végeken sem jobb a helyzet. Az engedély nélküli rozsdatemetőkből is akad gazdagon. De a négyesen még ma is gyakran járnak mezőgazdasági vontatók és kombájnok is, igaz, hogy vagy 20 éve kitiltották őket. Kíváncsi lennék mi lenne, ha esetleg a nyírségben, vagy az alföldön lenne egy ilyen egynapos akció. Bár az is elgondolkoztató, hogy ha a sok ótvar járgányt kitiltanák a forgalomból, akkor kevesebb lenne az adóbevétel is.

Pipi 2008.05.29. 13:56:25

kiváncsi vagyok, mi lehetett az engedély nélküli átalakítás... gondolom rendkívül veszéley lehetett..

Hole89 2008.05.29. 13:58:41

rokonnal voltam billencses Volvon ami papíron 16ig terhelhető és volt már rajta 35tonna(homok asszem)
szval ezien:D

arthur877 2008.05.29. 14:06:22

Az engedély nélküli átalakítást már átéltem.
A tetőre utólagosan felszerelt, de gyári hálófülke volt a forgalomból kivonás oka egy féléves zsír új IVECO-n...
Azt meg, hogy 40 Tonna helyett 55 Tonnát raknak rá, sokszor nem is tudja az ember, csak max. a lassab gyorsulásból lehet kikövetkeztetni.
Viszont a főútakon közlekedő csupasár mezőgazdasági, 30-al "száguldozó", holtrészeg emberkéket ágyúval lövetném vissza a földre!

DonVincenzo 2008.05.29. 14:19:53

Jól látjátok,nem a sofőrt kellene baszogatni a hatóságoknak (sem) a túlsúly miatt mert nem neki az érdeke,hogy kevesebb fordulóval szállítson le X köbmétert a megrendelőnek.
Persze beszélhetnénk itt az útépités elbaszott technológiájáról is. Jobban mondva arról,hogy mennyi anyagot spórolnak ki az útból. Ha az útalap zúzottkőrétegéből kispórolnak 5 centit,a CKT(beton) rétegből 3-4 centit,az aszfalt (3)rétegeiből 1-1centit akkor megsaccolható,hogy mennyi pénz maradt a kivitelező zsebében.
Hogy az utat át kell venni a végén egy szakértőnek? Hja kérem,a megspórolt pénzből morzsáznak az Ő tenyerébe is és akkor minden el van simítva.
Ezeket nem a kisujjamból szopom mert én is egy útépitő cégnél vagyok sofőr. Négytengelyes billencses autóm Németországban 41 tonna össztömegben futhat. Itthon 32 tonnára minősitették le. Ez annyit jelent,hogy 16 tonna önsúllyal 16 tonna rakományt vihetek de azt is csak a plató elejében,hogy a tengelyeket egyformán terhelje. A 16 tonna pl. nem túl nedves sóderből kb. 10 köbméter ami a 20 köbös platóban nevetségesen kevésnek hat és az autó kihasználatlanságának érzetét kelti.
Eszem ágában sincs a fuvarozó vállalkozókat védeni de azt el kell ismerni,hogy nem éri meg fél autóval szállítani.

Bocs ha hosszú volt.

RT76 2008.05.29. 14:32:40

Meg még annyi, hogy a legtöbb túlsúlyban járó autó futatója már megegyezett a helyi hatósággal, eleve nem is megy akkor az autó, ha mérnek.
Központilag meg kiállnak a sztrádára baszakodni, látszatdolgozni, pedig elég lenne kitelepülni bármelyik kőbánya, betonüzem elé hirtelen, nem korrumpált egységgel: nem százból egy autó lenne túlsúlyos, de százból száz. A mérleg leállna vagy húsz kilométerre az üzemtől, hátulról meg indulna egy zárókocsi, és beterelgetné az összes cébén riasztott, véletlenül pont pihenni leállt kamiont a mérlegre.

DonVincenzo 2008.05.29. 14:38:11

Karlmann! Szokott lenni minden megyében ilyen akció de már 1-2 nappal előtte lehet tudni róla. A helyszín ami csak a razzia napján derül ki de az sem probléma. Mivel a fuvarozók (főleg a billencsesek) 80-90%-ának van CBrádiója ezért már akkor tudjuk a razzia helyét amikor a hatósági konvoly még csak kifelé vonul oda. Arra az időre elkerüljük őket. Néhány kilóméteres kerülő még mindig megéri mint beléjükfutni és több százezres büntetést bezsebelni vagy állni egész nap.

DonVincenzo 2008.05.29. 14:51:02

Tamás,olyan nincs,hogy "nem korrumpált egység". Minden hatóság fentről irányított. És minden ilyen fentről irányítót lehet befolyásolni (korrumpálni). Sok féle módszer lehet erre:vagyoni juttatás,fenyegetés,zsarolás,lekötelezettség...stb. De ebbe már nem mélyednék bele mert nem egészséges. :)

zöldi 2008.05.29. 14:58:53

Az 51-es kezd megújulni, nem is olyan gáz. Dömsöd leaszfaltozva, Dunanavrsánytól a Szigetszentmiklósi bejáróig szintén, az M0-ra vezető leggázabb rész Dunaharaszti után szintén.
Az más kérdés, hogy miért rázza a kormányt az új aszfalt....

BMW, MB 2008.05.29. 15:13:58

Rácz Tamás 2008.05.29. 14:32:40

Most őszintén. Miért zavar ha túl van terhelve egy kamion? Engem inkább az zavar hogy nincs nekik elkerülőút meg külön sáv mindenhol. Egyébként meg tök mindegy kit büntetnek meg a végén úgyis mindent a fogyasztó fizet.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.05.29. 15:15:21

Az M5-n (talán Lajosmizse és Dabas között), a Bp felé vezető oldalon van egy állandó tengelysúly-mérőhely. Minden 7,5t feletti autónak ki kell mennie a parkolóba egy kis mérésre. Amennyiben több a cucc, nem engedik tovább, ha csak az egyik tengely felett nagyobb a terhelés, akkor át kell, hogy pakoljon (ismerős dolgozik az NKH-nál).
De mit csinál szerencsétlen pilóta vasárnap éjjel 2-kor (ugyanis 0-24ben ott vannak), ha a kamionon üvegtáblák vannak, és át kellene azokat csoportosítania?

Rocko- 2008.05.29. 15:16:29

Rácz Tamás 2008.05.29. 14:32:40
miért pont 20 km-erre? az pont elég, h ráboruljon bárkire is a +1-10 tonna. rögtön az ajtóba, és csak az engedett mennyiség jöhessen ki. max 2* fordul.

BMW, MB 2008.05.29. 15:13:58
mert a te zsebedbôl vesz ki pénzt. például.

rognork 2008.05.29. 15:17:07

zöldi, az meg megint más kérdés, hogy meddig lesz ilyen. kb júliusig. az meg a harmadik, hogy a retkes faszért hagyják kint a táblákat, ha basznak dolgozni. az a negyedik, hogy a retkes faszér hagyják kint a táblákat, ha kész a festés is.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.05.29. 15:23:37

Pipi 2008.05.29. 13:56:25
Lehetett plusz ülés beszerelés is az átalakítás, szoktak ilyet csinálni, hogy a raktérbe (a rács után) becuppantanak átmeneti üléssort, mert épp embert kell többet szállítani, nem árut...

ColT 2008.05.29. 16:23:48

BMW - majd ha leszakad a BMW-d kipufogója, avagy valamelyik műanyag idom a jó kis nyomvályús, kátyús út miatt, akkor gondolkodj el azon, hogy miért zavar az ha túlterhelt a kamion...

Tököm tele van már hogy pl. Mánfa után a 6-akárhányas főúton alig lehet felmenni az emelekedőre, mert a külső sávot szétbaszták a nehézgépek, a belsőhöz meg telerakva nem elég gyors a kocsim. Kívül meg telerakva leér a kipufogó. Ugyanez igaz több útra is így Somogy Baranya megyében.

Kopi3.14 2008.05.29. 16:31:24

BMW, MB 2008.05.29. 15:13:58:

mert szetverik a kozutakat, az autopalyakat, es utana meg szidod a kormanyt, hogy nem kepesek normalis utat csinalni. Vagy neadjisten egy tulmeretes szerelvenynek a fekutja is megno, hurra, tok jo, esetleg ket zebran is elviszi a ksilanyt meg a nagyit, nem csak egyen. Illetve ha mondjuk a szoregi kanyart a rakomany pluszamiatt nwem tudja bevenni a bukkano tetejen a jarmu, s valaki hazat megitn letarolja, akkor sincs gondolom baj a tulsullyal.

gondolatbetyar 2008.05.29. 16:37:40

elvileg már a bányát, illetőleg azt a céget is bírságolni kéne, ahol túl sokat raktak a gépre
vagy valami ilyesmi változás volt 2008-elején.
ha nem, akkor viszont kéne:D

akarki 2008.05.29. 17:00:52

érdekes, gyorshajtásért az üzembentartót büntetik. Tólsólyért miért nem lehet megoldani? Mert NEM AKARJÁK!!! Sajnos akik aktát tologatnak az adónkból és lóf*sz hasznos melójuk nincs, azok tudják megkenetni magukat, meg bekerülni abba a rétegbe, ahol valakinek szava van...

DonVincenzo 2008.05.29. 17:31:44

Igen gondolatbetyár,2006 vagy 2007 óta létezik az,hogy amelyik bánya mérleggel rendelkezik onnan nem engedhetnek ki 40 tonna összsúly felett. A mérlegnél adnak egy mérlegjegyet amin szerepel a súly és azt a rendőr elkérheti a sofőrtől. Ilyen túlsúlynál nem csak a fuvarozót hanem a bányát is "megb@sszák",bár ez utóbbira még nem hallottam példát. (Attól még lehet,hogy volt.)
A gond inkább azokkal van ahol nincs mérleg. Mi is járunk ilyen helyekre ahol köbméterben számolnak.

AP (törölt) 2008.05.29. 17:33:18

Nocsak, Rácz fater talált még egy újabb témát, amire elkezdhet ujjal mutogatni?

"Odafent" csak röhögnek rajtatok, az egész totalcar-on, vegyétek már észre.

Mindenki a saját portáján próbáljon meg legelőször is rendet tenni, utána mutogasson másokra.
Jól emlékszem nem egy tctv-re, ahol itthon futkorásztak nem lassan közutakon tesztautóval, és nem a reptéren.. Ezek után egy-két évvel nem kéne eljátszani a becsület bajnokait mégse tán.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.05.29. 17:33:20

40-re az 55t, az lófasz.... hányszor volt, amikor még a kikötőben dolgoztam, hogy a pótkocsis gabonás teherautókat szét kellett akasztani, mert a 60 tonnás hídmérleg nem tudta megmérni...

A rekord asszem kukoricával volt, 78t összgördülővel. Azt azért már a bogi se tudta kiszintezni, lógott a gép segge egy kicsit, meg hát ott már nem nagyon van fék se...

BX_TD · http://www.ejszeafrikaba.hu 2008.05.29. 18:10:53

Az utak nem a +10 tonnáktól lesznek nyomvályúsak, hanem attól, hogy szarok. (mint ahogy DonVincenzo már leírta) Persze megint jön a sok balfasz, és rakás hülyeséget összehord, mert hallotta valahol... Mivel gondolkodni nem képes, és nem látja a fától az erdőt, az még sosem tűnt fel neki, hogy a buszmegállóban is 30 centi mély nyomok vannak... biztos túl sokan szállnak fel a buszokra...
Nem arról van szó, hogy akármennyit lehessen felpakolni a teherautókra, de nevetséges, amikor a terhelhetőség csökkentésével próbálják eltusolni, hogy szar utakat építenek... itt egy konc, lehet rágni, civakodni, közben tovább építeni horribilis összegekért a szart... és persze a kamionokra fogni... a sok hülye úgyis beveszi...

ZRobee 2008.05.29. 18:12:07

Az utak minőségéval van a baj elsősorban, nem pedig a túlsúlyosokkal. Egyes skandináv országokban 60T a megengedett össztömeg, az utak mégis bírják. Ott még a 4tengelyes billencsre simán ráakasztanak egy tandempótot. A megengedett hossz sem 18,75m hanem 25,25 ha jól tudom.

Didier 2008.05.29. 19:04:04

Igen, nagyobb a szerelvények össztömege, meg a méretük is, de több a tengely is...máshogy oszlik el a súly, mintha az ifára felraksz 30 tonna friss ganajt:D

Didier 2008.05.29. 19:06:39

Bocs, szarul fogalmaztam xD "nem úgy mintha az ifára felraksz...." így jobb, talán, ha hülyesélget szóltam akkor bocs xD

tac196 2008.05.29. 19:28:24

Csak tájékoztatás képpen az utak leromlása, tönkremenetele nem egyenesen arányos a túlsúllyal, hanem az 5. hatvány
szerint megy hamarabb tönkre. Ezen kéne elgondolkodni a túlsúlyt felpakolóknak. Mo.-on az általános teherbírása az utaknak 10 t / tengely, az Eu-ban 11,5 t / tengely, de az USA ban 8,5 t !

Kifordított kacagány 2008.05.29. 21:01:36

tac196 2008.05.29. 19:28:24
hivatalosan lehet, de mivel nálunk az alapot és a koptató réteget egyaránt kispórolják, így ezeket a szép adatokat akár ki is dobhatod.

azért az szépen lejött ebből az irományból, hogy a lényeg a csúnya szabálytalankodók megbüntetésén volt, a körözött személyek elfogása igazán mellékes és alig méltó említésre is. már persze ha volt egyáltalán ilyen és nem csak azért írták, hogy mindenki megnyugodjon

yenoee 2008.05.29. 21:26:38

DonVincenzo jól beszél, rengeteg kisebb-nagyobb bánya van pl., ahol nincs mérleg, köbméterben számolnak. Márpedig ha a felrakó nem tudja, hány tonnát pakol, kurvára nem igazságos a fuvarost büntetni.
Így ebben a formában tényleg csak a lerántásra játszik a nagytiszteletű hatóság.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.05.29. 21:29:07

Bammeg, BX! A buszmegállóban egy nap hányszor áll be ugyanabba a nyomba egy csuklós?

A tönkretett (elsinkófált?) vasúti szállítást mikor fogják már rehabilitálni?

Forest Gump 2008.05.29. 21:35:26

Én láttam már olyat is, hogy a 60 tonnás mérlegen nem tudtak megmérni egy pótkocsis 2X3 tengelyest egyben. Szétakasztva 2 részletben tudtuk megmérni. Összgördülőben 63,5 tonna volt a súlya.
Mi meg csodálkozunk azon, hogy az úton akkora nyomvájuk vannak, hogy életveszélyes motorozni.

szodaereje 2008.05.29. 21:42:24

Érdekes egy szocialista vívmány ez a teljes keresztmetszeti ellenőrzés egy autópályán. Tisztára mint a Szovjetúnióban, figyelnek minden elvtársra, senki nem veszhet el. :)

Megveszed az ezeröccáz forintos matricát, hogy gyorsan odaérjél, aztán kijön egy 60km/órás átlagsebesség, mintha csak a pesti agglomeráción vergődnél keresztül.
Azt kéne megnézni, hogy ilyenkor ki lehet-e verni valakiből a matrica árát, minthogy a pénzemért szolgáltatás (értsd: gyors menés; az autópálya csak erre jó, semmi másra) effektíve nem történt. És mindezt szándékosságból.

Viszont a tengelyméricskélés jó ötlet, csakhát az infrastruktúrája elég gyerekcipőben jár. Itt a balkánon csak úgy érdemes ezzel foglalatoskodni, ha mondjuk minden kombi oktávija rendőrautóban van egy kis kompakt mérleg és a hatóságok szúrópróbaszerűen szedegetik ki a teheravtókat, aztán a méricske után gyorsan helyet váltanak máshol meszelni.
A hatóságokat pedig szúrópróbaszerűen más hatóságok ellenőrzik, a más hatóságokat megint mások stb stb. És a korrupció annál jobban tombol, minél több balkáni mentalitású hatósági személy, besúgó, társadalmi ellenőr gyakorolja a hatalmat.
Csau bácsi sárgulhat az irigységtől...

Aztán ha rajtam múlna, nemhogy 40t, de 20 se menne az utakon. Teherszállításra ugyanis a vasút való.
Na nem a miénk, hanem egy igazi, európai szintű.
De addigis súlyos útadót kell kivetni ezekre az útrongáló szarokra, mert az tarthatatlan állapot, hogy a teherautizmusból élők az (összes európai) ország összes állampolgárát üzletszerűen és folytatólagosan meglopják. Nem értem, miért pont ők nincsenek versenyre kényszerítve a vasuttársaságokkal, vagy a hajózással szemben. Ha nem suttyomban húzogatnák ki a bankókat az adófizetők zsebéből, a végén tán még kiderülne, hogy aircargoval is beljebb vagyunk, mint ezekkel a nagy szemétládákkal.

___hews 2008.05.29. 22:03:53

Vasútra velük! És két pótkocsis ne veressen egymás seggében 100-zal, hogy még véletlenül se tudd megelőzni biztonságosan. Bár szerencsére ez csak a rosszabbik fajta.

DonVincenzo 2008.05.29. 22:09:32

Megvan erre is a törvény csak be kellene tartatni. Azért beszélek most magam ellen mert tudom,hogy úgysem fogják.
Szóval a lényeg az,hogy ha elkap a rendőr akkor 15 km-es körzetben bárhová elvihet tengelysúlymérésre. Úgyhogy nem kell a mérlegesautónak cirkálnia. Elég ehhez egy motoros pandúr is aki megállít,elkéri a forgalmimat és felszólít,hogy kövessem. Elvezet a parkolóba (15 km-en belül tuti,hogy van egy ilyen hely) ahol a mérleges letelepedett és a többi már megy magától.

Sword 2008.05.29. 22:16:38

Hm..miért gond?...
Ugye ez nem komoly?
Szétb@sszák az amúgyis irtózatosan jóminőségű utakat, amiért, mint súlyadó fizeti az autós a qrva sok pénzt. Persze megnézném én azt a személyautót, ami 2 év alatt szanaszétb@sz egy aszfalozott utat meg olyan nyomvájút hagy benne, amiben kisebb autók is képesek eltűnni.
Persze megint nem a vállalkozókkal meg a nagy cégekkel fizettetik meg, akik túlterhelt kamionokkal szállítanak, hanem a kisemberekkel, akiknek qrvára semmi köze az út tönkretételéhez. Jó buli milliárdokért építtetni az olyan autópályákat, amik maguktól is szétrepednek + a kaminok tönkrevágják néhány év alatt, aztán csak nézünk majd, hogy miért van az egész pályán 90-es sebességkorlát a felszaggatott aszfalt miatt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.29. 23:50:23

Én már rég ezt szajkózom: ha nem Magyarország a célállomás, nem léphet közútra. Vasútra vele! Ne pöfögjön, ne aludjon el vezetés közben és ne okozzon és ne kerüljön dugóba. Oszt jónapot... Ilyen egyszerű az egész. Ha meg nem tetszik, lehet menni szlovákián...

Foximaxi 2008.05.30. 00:35:56

Vasútra és vizi útra az összes nagyterhű árufuvarozást!

RoLa:
hu.wikipedia.org/wiki/Rola

Vizi szállításhoz most nincs kedvem keresni. De a mahart.hu biztos megteszi. :)

Szóval franc a kamionokba! Főleg az egymást 90,5 km/h -val előzgetőkbe!

Pfujj!

danken 2008.05.30. 01:26:23

baxák is meg őket rendesen, több ellenőrzés kéne, szétcseszik az utakat a túlsúlyukkal, természetesen nem a sofőr ezért a hibás. Tényleg tegyék őket vasútra, ahol lehet, mert túl sok van belőlük az utakon.

peti 2008.05.30. 03:40:17

Tisztelt Rácz úr!

Van egy olyan érzésem, hogy ezek a cikkek csak azért kerülnek ide, hogy lehessen a kamionok, és a kamionosok ellen szítani. Múltkor ugyebár a tachográf ellenőrzések kapcsán jöttek a hozzászólások, hogy minden kamionsofőr holt fáradtan túlvezet, és ezzel a többi közlekedő életére tör. Most pedig a túlsúly miatt jöhetnek a kommentek, hogy még az utakat is tönkretesszük. Ilyenkor aztán mindig akad egy-két magasan képzett kisautós, akinek ugyan halvány gőze sincs erről az egészről, de kinyilatkoztatja a hülyeségeit. Utána pedig már működik a csordaszellem, a többiek is csatlakoznak. Tisztelet persze a kivételnek.
Igen, a kamionok jobban terhelik az utakat. Ezt senki sem vitatja, egyszerű fizika. Viszont jóval többet is fizetünk ezért (súlyadó, útdíj, behajtási engedélyek, üzemanyagra rakódó adók, járulékos költségek, stb.) Sok esetben el sem kerülhető az, hogy ne legyek tengely túlsúlyos, mégha össztömegben az engedélyezett alatt is vagyok. Gyűjtőfuvarozásnál például ha 6 különböző felrakón kell rakodnom, nagyon nehezen lehet megoldani(néha lehetetlen), hogy ne legyen tengely túlsúly. Mert mind a 6 felrakón nem lehet állandóan átrakatni, átforgatni úgy a rakományt, hogy megfelelő legyen a súlyelosztás.
A tisztelt? KPM-esek néha megnézhetnének néhány 3,5 tonnás furgont is, akik az 1-1,5 tonna engedélyezett teher helyett 2-2,5-3 tonnával járnak, mindezt úgy, hogy 4 kerékre oszlik csak el a súly. De gondolom ők nem rongálják az utat.
A megoldást persze a jó minőségű utak jelentenék. Érdekes módon Hollandiában, amely aztán igazán kamionos nemzet, nincsenek ilyen rossz utak. Vagy például Svédországban, ahol még az engedélyezett technikai tömegek is jóval nagyobbak mint nálunk. Talán azért, mert ott nem 15 centis alapra építenek utat. A kátyút sem körbevágják, hanem ott ahol kátyú van ott az út teljes szélességében felbontásra kerül, és új szőnyeget kap egy szakaszon. És ahogyan már itt is emlegették egy páran, 11,5 tonnás tengelyterhelés lenne az engedélyezett nálunk is, ha Magyarország nem sírt volna még ki egy kis haladékot. De előbb-utóbb be kell vezetni, és akkor már nem lehet a rosszul megépített utaknál azt mondani hogy a kamionok teszik tönkre, hiszen akkor már hivatalosan engedélyezett lesz a nagyobb tengelyterhelés. Kiváncsi leszek akkor majd mire fogják a kommentelők az utak állapotát.
A szokásos blőd közhelyeket, hogy vasúti, meg vízi szállítás, nagyon kommentálni sem lehet. Ezt is csak a zöldek, és egyéb hozzá nem értők szokták hajtogatni. Nemrég olvastam egy valahol, hogy ma Magyarországon a vasúti árufuvarozás sebessége 15 km/h. Ezt a fuvaroztatók körberöhögik. Csak hogy egy Tc-hez illő autós példát mondjak. Az összes autógyár "just in time" rendszerben dolgozik, ami annyit jelent, hogy órára pontosan meg van adva mikorra kérik az adott szállítmányt. Mivel ők nem raktároznak, ezért a felhasználás előtt közvetlenül kell odaérnie az árunak. Sem napokkal előtte, sem napokkal utána. Ezt ugyan a vasút hogyan tudná biztosítani? A vasút rugalmatlan, csak tömegáruk fuvarozására használható. Amúgy meg aki már próbált vasúton egyéb árút szállítattni az tudja, hogy amit nem lopnak el a vasutasok, az vagy össztörik, vagy elveszik és hetekig barangol az országban.
A RO-LA megoldást jelenthet, de csak tranzitforgalomban. De sokszor ott is a vasút bénázik, mert nem tud elég RO-LA kocsit biztosítani.
Azt is elhihetik a kedves kisautósok, hogy a Hungária krt.-on sem azért van araszolgató, összefüggő kamionsor, mert minden külföldi kollégámnak éppen városnézésre támadt kedve. Mi sem szeretünk a városban szenvedni,elég ha csak a fogyasztást hozom fel. Talán meg kellene végre építeni a körgyűrűt. De jó magyar szokás szerint minden szakaszára 30 tervet kell készíteni. Mert mindig akad egy 2-3 emberből verbuválódott civíl kezdeményezés ami mindenbe beleköt, de közben tépi a száját, hogy elviselhetetlen a kamionforgalom, és ki kell tiltani minket mindenhonnan. Nem tudom az ilyen emberek egyébként mit ennének, mibe öltöznének, miben laknának, mivel közlekednének, stb. ha mi nem szállítanánk. Persze meg lehetne oldani hogy mindent furgonnal szállítsanak, csak akkor ugyan megfizetné-e azt hogy minden a többszörösére drágulna, és mit szólna a levegőszennyezéshez ha mondjuk a nyomdába a 24 tonna papírt nem egy kamion vinné, hanem 16 darab 1,5 tonnás furgon.
Aki meg a vízi szállítást, meg a MAHART-ot emlegeti, azon meg tényleg csak szánakozva nevetni tudok. Ajánlom neki, hogy egyszer tegyen egy kirándulást Csepelre a Szabadkikötőbe, és tanulmányozza a magyar flottát, és hogy azokkal ugyan mit lehet szállítani.
Elnézést mindenkitől ha túl hosszú voltam, és elkalandoztam. Rácz úrtól is elnézést kérek ha mégsem azzal a szándékkal teszi fel ezeket a cikkeket, amit én a hozzászólásom elején feltételeztem.

Egy "levegőt szennyező","utakat tönkretevő","mások életére törő","90-nel a másik kamiont 10 percig elöző" kamionos

(remélem sikerült felsorolnom az összes általatok ránk ragasztott jelzőt)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.05.30. 05:01:13

Csak röviden:

A közúti, vasúti, és vízi szállítás egy dologban hasonlít. Adott esetben nagy volument tud megmozgatni mindhárom módszer, de ettől még nem helyettesítheti egyik a másikat.
Hogy miért van létjogosultsága a nagy volumenű bulk áru közúti szállításának?
Egyrészt az ilyen jellegű fuvarok két kategóriába sorolhatóak.
1. Gyűjtő, vagy elosztó fuvarok - gyűjtő az, amikor pl. egy kikötőbe felfuvarozunk 10-15 (vagy akár több) felrakóhelyről mondjuk 2000 tonna gabonát, amit ott egy-két hajóba berakunk, az elosztó fuvar pedig ugyanez, csak visszafuvarként. Azaz, amikor hajóban érkezik nagymennyiségű bulk áru, pl. 2000t szójadara, és azt széthordjuk az ország minden pontjára, teszem azt 20-25 rendeltetési helyre, kis takarmánykeverőkbe. Ezeknél a fuvaroknál elengedhetetlen a prompt akció, azaz hogy minél hamarabb elszállítsuk a rakpartról (vagy közvetlenül a hajóból) a tömegárut, illetve hogy minél rövidebb idő alatt összegyűjtsük, és berakodjuk a hajóba a felfuvarozott cókmókot. Egészen egyszerűen azért, mert a hajózás benne van a képben, és a hajó napi állásdíja baromi nagy költség. (különösen igaz ez tengerhajózásnál, ahol egy 1-200ezer tonna hordképességű tengeri bulkhajó napi állásdíja akár több 10ezer USD is lehet). Ez a prompt-akció igény miatt nem lehet helyettesíteni ezeknél a fuvaroknál a közutat vasúttal, mert a vasúti szállítás rövid távon (értsd 500km távolságnál rövidebb fuvarokon) nagyon nehézkes, lassú és körülményes. Egészen egyszerűen alaptétel, szállítmányozásban az első fő gondolatok között tanítják, hogy a vasúti szállítás 500km feletti távolságokon kezdi gyorsaságban megelőzni a közúti fuvarozást - de ott is csak akkor, ha nagymennyiségű tömegáruról van szó. Ott is csak azért gyorsabb, mert teszem azt egy 2000t-s tételt egyetlen vámokmánnyal, egyetlen fuvarként zavarnak át a vámhatárokon, egyetlen szerelvényben, míg ehhez közúton csekkolni kéne 80 kamiont.
2. Adott, rövidtávú, de nagy volument bonyolító fuvarok. Ezek jellemzően pl. a nagy építkezések fuvarjai, teszem azt kőbányából napi 1000t zúzottkő fuvarja az építkezésre. Egészen egyszerű belátni, hogy ezt miért nem helyettesítheti más fuvarmódozat: sem a kőbánya, sem a semmi közepén épülő M0-s nem rendelkezik iparvágánnyal.

Másrészt a vasút, és a hajózás alapvetően más jellege miatt más fuvarozásra való, mint a közút. A vasút és a hajózás, nagymennyiségű ömlesztett tömegáru fuvarozására akkor jó megoldás, ha ez árutovábbítás (azaz nem közvetlenül a felhasználóig ér el a fuvar, csak egy gyűjtő/elosztóbázisra - pl. vasúti terminál, vagy kikötő), egészen egyszerűen azért, mert mind a vasút, mind a hajó egy jól meghatározott, kötött pályán tud mozogni. Ugye vasúti pálya ott van, ahová csináltak, a hajó meg nem tud ott elkanyarodni balra, ahol a folyó jobbra megy... :)
Másrészt nem egyforma árukra specializált a kettő. A hajózás kifejezett hátránya (amellett, hogy nagyon érzékeny az időjárási körülményekre, mint vízjárás, jégzajlás, áradás, aszály, stb) hogy lassú. Hiába mozgathatunk meg vele adott esetben akár 5-6000t árut is, időbe telik, míg az végigballagg a Dunán felfelé. Egyszóval olyan áruk szállítása jöhet csak szóba, amiknek nem sürgős - illetőleg jóval előre rá kell szervezni. Ilyenek jellemzően a termények, gabonaféleségek, olajosmagvak exportja, amiket pl. Rotterdamban tengeri bulkhajókra raknak át, és a tömegáru-import, mint pl. a szója. Ahová az árut rendszeresen, napi szinten és prompt módon kell eljuttatni, ott a hajózás nem jöhet szóba, legalábbis kikötői raktárak közbeiktatása nélkül semmiképpen sem.
A vasút már lehet alternatíva, pl. tömegárukra szervezett nemzetközi irányvonatok (menetrendszerint közlekedő, pl. minden nap 19:00-kor induló 2000t-s irányvonat hasraütök, Bp-Párizs viszonylatban, fix tömegáru-fuvarral). Persze a vasút is csak egy elosztó-központig működik. Amiben semmiképpen sem helyettesítheti a vasút és a hajózás a közúti fuvarozást, az az, hogy a kamion házig megy.

Na, hirtelen ennyi jutott eszembe a témáról, szóval senki ne is várja, hogy az M0 építkezéséhez vasútra fogják rakni a kamionokat, mert sose érne oda semmi sem. Nem lehet összevárni a RORO-terminálon a kamionokat, mert azoknak a kamionoknak az a dolguk, hogy az építkezésre FOLYAMATOSAN, szünet nélkül hordják az alapanyagot, teszem azt minden 20. percben leborítson egy autó x tonna zúzottkövet, vagy akármi más egyebet. Egészen egyszerűen a hajózás, és a vasút NEM ERRE VALÓ!

sporting1.6 2008.05.30. 09:17:53

Na most mindenki vegyen egy nagy levegőt, olvassa el az uccsó két hozzászólást és utána alkosson véleményt. Mintha ezek az urak értenének hozzá. Persze ez nem ment fel minden teherautóval fuvarozót, némelyik bőven megéri a pénzét.

joepappa 2008.05.30. 09:54:36

rendes utakat kéne építeni, ennyire egyszerű lenne az egész

faintgyerek 2008.05.30. 10:52:18

Kedves Peti

ezer %ig egyet értek veled, teljesen korrekt és szerintem jogos amit mondtál.végre legalább egy darab értékelhető normális komment az összes közül ebben a topikban. ezen azért úgy mindenki elgondolkozhatna, és nem kéne össze hordani annyi faszságot.

pipi 2008.05.30. 10:53:27

Szevasztok!Ez így baromi szép, hogy méricskélnek meg büntetnek.De a túlsúly miértjét miért nem próbálják megfejteni?
Tie aki levezette a nemzetközi szállítást teljessen jól láttja.Csak a próbléma gyökere a vadkapitalizmusra vezethető vissza.Van egy sok autós teherfuvarozó cég, ahol billencsek vannak.Kiírnak egy pályázatot egy épületre.Megnyeri egy külföldi tulajdonú befektető cég és ő is kiírja pályázatra.Megnyeri egy főválalkozó.Ő megbízza a fent említett szállító céget a munka elvégzésével és határidőt szab.Nem érdekel senkit, hogy adott mennyíséget mennyí idő alatt lehet megmozgatni és hova.Egyszerüen tünnyön el.És itt a próbléma gyökere szerintem, hogy ha nem teljesítí a cég akkor mehet a faszba, mert rákiabálják, hogy alkalmatlan.Nem kéne hagyni, hogy egy tender kiírása 600kézen fusson át ergó lenne ideje a kivitelező cégeknek higgadt,normális tempóban elvégezni a feladatot.És nem lenne az,hogy 1000köbm.-t két nap alatt ki kell szedni 10-15 autónak.A sógórom egy ilyen cégnél dolgozik és amit mennek az botrány!Napi 11-13óra fullba rakva eredetileg 20köbös puttonnyal ami megvan magasítva színre fujva, hogy ne látszodjon így 22-23köbm. is rámegy címszóval!Volt olyan kollégájuk akit nem mért meg a KPM mérleg annyi volt az autón.A cég ahol a srác dolgozik aKPM-nél már 1.35-ös szorzójuk van.Most már nem a túlsúly miatt baszogatják őket hanem a behajtásí engedéjek miatt.Azon se keresnek sokat a zsaruk!Csak ha megfogják őket, megy a szállitásvezető és tejel.Amit fent leírtam sajnos a magyar valóság és mivagyunk a nyugat rabszolgája még ha magunknak építünk akkor is.Mert semmi más nem mozgatja az embert mint a pénz és mindentt bevállal érte csak meglegyen.Ezt az egésszet a sok privatizációval baszták el.És mára a külföldi diktál itthon is nem a magyar.És ez minden tekintetben megláttszik.Az útépítés egyan ez csak pepitába.Ott még annyi pénz sem marad mint máshol, mert nem látszik az aszfalt vastagsága csak akkor ha már lejárták a teherautókkal és széttaposták.Ez az egész egy ördögi kör amiből a franc tudja hol a kivezető út.

zserg 2008.05.30. 11:24:12

Láttam egy dokfilmet arról, hogy az Aussiknál nem nagyon van vasút, ezért 2 pótkocsis nagyvasak rohangálnak kengurukra vadászva. Arról még nem láttam dokfilmet, hogy Ausztráliában mennyire fos az úthálózat, de nem kizárt, hogy nem az.
Szóval az útért nem hiszem, hogy az a szerencsétlen embertömeg felelős Magyarországon, aki román díszfurulyákat visz nagy mennyiségben a vidámkedvű portugál parasztoknak.
De például a pár sorral fentebb említett nagyvasak fékútja 1km...vagy 70ről. Csakhogy ott kevesebb a kanyar, nem is kell annyit fékezni, mint egy ilyen törpeországban.
Az Árpád hídon blokkol egyet egy jól telerakott kamion, és kibassza a cigit a kezemből a Szemlőhegyen

Foximaxi 2008.05.30. 11:43:40

"Egy "levegőt szennyező","utakat tönkretevő","mások életére törő","90-nel a másik kamiont 10 percig elöző" kamionos"

Erről beszélünk. Ha te nem ilyen vagy, akkor nem inged ne vedd magadra, ha meg igen, akkor tessék magadbaszállni és elgondolkozni.
Ennyi.

Jockey 2008.05.30. 11:53:10

Mint már páran leírták a fő gond nem a pár tonnás túl súly, hanem az eleve rossz minőségű utak. Ezek egy része eleve nem erre a tömegre volt méretezve, de ami igen abból is jó magyar szokás zserint kilopták a lényeget. Miért van az, hogy egy teljesen új alig két napos aszfaltburkolat nyomvájús, repedezett, hullámos? De csak nálunk! Osztrákéknál tízszer ekkora forgalomban sem lesz baja egy útnak, (Ekkora tömeg mellett persze) és a hegyi közetbe is olyan alapot képesek csinálni, amiről mi még az alföldi lápon is max csak álmodunk! Ja persze és a végösszeg is kevesebb mindezért! Hát akkor nem át vagyunk Qrva? És ezért vegyenek matricát? Inkább járnak a rossz mellékutakon a kamionok, mióta elég sok főút fizetős lett. Az más kérdés, hogy ezzel a szintén alkalmatlan mellékúthálózat is egyre szarabb lesz.
Az M5 már akkor repedezett volt és javították kilencven akárhányban, amikor még hivatalosan át sem volt adva! (Nem vicc, jártam rajta akkor.) Gondolom azért volt olyan drága a használati díj, hogy minél kevesebben használják. Hát kb ezért a mentalitásért tartunk még most is itt, és jó pár évtized múlva is!
Ja és a busz osztrákban sem könnyebb, mint nálunk, de egy qrva repedezett buszmegállót sem látni! (Vedd észre magad!)

szodaereje 2008.05.30. 12:23:46

Nos, elhangzottak itt valóban szakértői jellegű hozzászólások. Csakhogy ezek a hozzászólások azt világítják meg, hogy mi van ma ebben az országban és ahhoz hogyan kell alkalmazkodni, míg az enyém arról, hogy mit kéne ahhoz tenni, hogy 20 év múlva legyen még egyáltalán miről beszélnünk.

Ezek a "szakértői ojjektivitások" a pillanatról szólnak, arról hogy sodródik az ország magatehetetlenül (többek között a közlekedési koncepciója is) az árral és nem arról, hogy mi lenne a társadalom érdeke.
Mondanom se kell, hogy a magát megszólítva érző kamionvezető valóban csak egy apró fogaskerék a gépezetben, de attól még homokot kell ebbe a gépezetbe szórnunk, hogy valamirevaló jövőt biztosítsunk és ne távozzon az utolsó épkézláb ember is a francba innen.

Ki kéne szállni az autóból kollégák, az van. Mert ennyit nem ér ez a balhé.
Persze nehéz egy egész überkorrupciós iparággal szembemenni, de én ezt autórajongó, autószerelői végzettségű egyénként is így látom.
De ha már ki nem szállunk a seggünkre tapadt ülésből, legalább ne öljük saját nemzetünket az utakon.

Sword 2008.05.30. 12:33:26

Végeredmény képpen természetesen nem a kamionosok a legfőbb bűnösök, hanem a törvénykezés meg az összes drága jó magyar politikus. Csak nyilván rajtuk csattan, mert végülis a kamionok teszik tönkre leginkább az utat ez tény és való.
Viszont ezt megfelelő hozzállással ki lehetne kerülni, de legalábbis lehetne enyhíteni. Az utak?.... Romániában látni hasonlókat. Pl a régi 35-ös Debrecenbe vezető utat láttam egy párszor bontás közben, meg elég sokat is jártam arrafele. Gyakorlatilag a 10 centis aszfalt alatt a fekete föld volt és semmi más! Dolgoztam németben is, nem mondom, hogy nincsenek kátyúk meg repedések, mert előfordul. De pillanatokon belül kijavítják. Már maga az aszfalt anyag is más. Nem tudom milyen kőből készül a zúzalék, de lényegében, mikor elsimítják az aszfaltot a kavics zúzalék élei egy tükörsima kopóréteget alkotnak. Nincs az, hogy kikopik az aszfalt közüle meg stb.
Éppen aszfaltoztak is arrafele egy egyszerű sima kis mellékutcát járdával együtt, és még a járdára is két rétegben terítettek aszfaltot, legalább 15 centi vastagon. Nem viccelnek ilyesmivel.
Vajon mi mikor jutunk el idáig?

tamaska 2008.05.30. 12:38:32

Peti és Tie mindent leírt szerintem, amit ehhez a témához indulatok meg demagógia nélkül hozzá lehet fűzni.
A vasúti szállításhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy ismereteim szerint a vasút állapotához képest a közúti hálózatunk egy tejjel-mézzel folyó kánaán. Ebből következően a vasúti infrastruktúra kipofozásának költségéből kábé autópályát kehetne építeni mindenkinek a kapujáig.

helóbeló 2008.05.30. 13:11:03

Na, johet az uj poszt, faszikaim, mert ez igy nem allapot.

Imikeee S 300 2008.05.30. 14:22:19

Hmm..

Nagyon kamionok ellen beszéltek..de szerintem elég rosszul éreznétek magatok ha reggel 6 kor mikro mész a boltba kenyeret venni akkor nem kpasz lo**szt se, mert nem vittek árut a kamionok...Vagy ha csak simán vásárolni mész és nincs mit venned, mert nincsennek árufeltöltő kamionok...

Ne a kamionosokat bántsátok szerintem...

fm 2008.05.30. 15:08:02

"Egy jármű esetében engedély nélküli átalakítást állapítottak meg a közúti ellenőrök, két vállalkozás esetében felmerült az engedély nélküli tevékenység végzésének a gyanúja."

A f.szért kell minden sz.rhoz külön engedély, még az engedély kéréséhez is engedély kell. A közigazgatási dolgozók felét engedni kéne érvényesülni a szabad munkaerőpiacon. Agyrém.

Elmo 2008.05.30. 15:36:04

Én motorral járok. Miért akkora a sújyadóm, illetve a teljesítményadóm, mint az autósoknak? Mikor fogom én annyira megrongálni az utat, amennyire egy autó? Az autó jelenthet akár 2400 kg-ot is! A motorom pont egytizede!

sporting1.6 2008.05.30. 15:59:22

Most voltam Hollandiában (meg már sokszor). Az ottani teherautó forgalmat az autópályákon össze sem lehet hasonlítani az itthonival. Főleg Rotterdam környékén. (az eu legnagyobb kikötőjéből el is kell szállítani az árut) A forgalom akkora, hogy normális jelenség a dugó hétköznap reggel és délután a városok környékén, de szinte bárhol. Gyakorlatilag a német-holland határon 160-ról 20-ra lassítottam:-) És mégis tök jók az utak. Pedig annyi kamion, ami ott megy abban a kis országban, annyi nincs is.. nem tudom az itthonihoz képest hányszoros terhelést kapnak azok az utak, és mégis jók. OFF: ha egyszer nálunk olyan autópálya sűrűség lenne, mint ott...bilibe lóg a kezem.

karesz2 2008.05.30. 23:44:38

NKH-s ismerősöm szerint (bunkók ismerik úgy: kpm)csak jogalkalmazók, az hogy a zebrán mennyi lesz a sebesség meg hogy hol mérnek és mennyi a bünti azt a jogalkotók találják ki.
Valszeg mindkét félnek van igazsága, utak és túlsúly kapcsán. De a közlekedési morál béka alatti és csak magunkon múlik, pl leszorítom, seggébe megyek 91-el a 89-et előzöm stb.

Pítör 2008.06.06. 14:57:42

Jó pár éve megépítették (felújították) a Székesfehérvár-Budapest szakaszt az M7-esen. Utána jöttek a további szakaszok a Balaton felé, amikez az anyagot az autópályások kamionjai (azok a szép zöld csőrösek) a már kész és felújított szakaszon keresztül szállították.

Elismerem, hogy szükség van a közúti árufuvarozásra, de ilyen esetben nem az lett volna a logikus, ha a bánya közelében vasútra teszik az anyagot, az építendő szakaszhoz legközelebbi vasútállomáson meg kirakodják?

Jó, tudom, hogy a "ha a sokból tűnik el kevés" így nem működött volna, de akkor is...

Hun 2008.06.08. 19:41:27

Egy lényeges momentum még kimaradt:
röviden:megengedett tengelysúly:10 tonna.
egy szerelvény 5 tengelyes, tehát papíron 50 tonnáig nem rongálják az utakat,mert ugyebár ha papíron annyit bír az út,akkor az annyit bír.Tehát csak a megengedett ösztömeg volt sok. Mit akarok?: Mehetek én 40 tonnával úgy, hogy az egyik tengelyemen 1.5 szeres túlterhelés van,mégis jó az össztömegem.De mehetek úgy is,hogy a tengelyterheléseim jók, de össztömegben meg 50 tonna vagyok.Most akkor a tengelyterhelés teszi tönkre az utat, vagy az ösztömeg?
Nem tudom mennyire ismeritek a tachográf rendszerét(AETR), de belföldön betartani művészet.Azoknak szép és jó,akik elindulnak egy két hetes útra, de akik csak 20-30-60 km-re?Valami irányelv kell,de nem 5 percen múlik a fáradtság.De ezt az asztal mögött nem érzi át az ember...
süti beállítások módosítása