Az emberben felvetődik itt néhány kérdés.
Az első: mekkora a metszethalmaz az Erotika Kiállítás és a Tuning Show látogatói között? Ha engem kérdeznek, nem biztos, hogy az erotikások a perverzebbek, bár egy közepesen poros pulpituson hempergőző, leszbi show-zó csaj vaginájába belekamerázni már tényleg elég erős. A pokoli, lélekölő duftadufta dübörgés gondolom mindkét kiállításon alap, bár bevallom, erotikán még nem voltam.
Vasárnap délután még mindig rengeteg itt a perverz. Már úgy értem, a tuning itt megjelenő válfaja nálam már a perverzitás határát súrolja, nem is súrolja, vastagon benne van. Eredetileg arra gondoltam, először körbejárok, fényképezek és csinálok egy személyes tízes toplistát a kedvenceimből. Körbe is jártam, fotózgattam, aztán elkezdtem szűkíteni a kört. Mielőtt felsorolnám Carstyling top 1-emet, azért szólnék néhány szót a súlyosabb túlkapásokról.
Ezt a Seat Alteát, már amennyiben Altea és nem Leon vagy az a harmadik Seat, amelyiknek sose jut eszembe a neve, szóval volt rajta mindenféle tuning felirat, de tuningot egyáltalán nem láttam rajta. Hacsak ezt a borzalmas morcosítást nem.
Pihenésnek jó volt ez a Mustang, de persze nem olyan mérhetetlenül nagy kedvencem, és csak azért fotóztam le, mert az LSD (Lambo Style Door) ajtós Mondeo annyira kikészített, hogy azután szinte bárminek tudok örülni.
Aztán itt volt ez a sztájling belső, aminél külön felirat hirdette, hogy a látogatók szavazzanak rá a legszebb autó kategóriában, és nem értem, hogy képzelték. Egy nyolcvanéves nyergesmester különbet varr hátrakötött jobb karral. És még ezt a fejegységet is olyan ákombákom módon gyógyították bele, hogy szégyen. Micsoda emberek vannak…
Tényleg, a legostobább pumpálós techno üvöltetése minden standon, vagy az egyesített kakofónia behozza a látogatót? Vagy jó közérzetet biztosít neki? Angéla, aki már második napját tölti itt a Tuning Show-n, azt mondja, kezdi értékelni azokat a zenéket és hangerőt, amiket és amivel én nyomok odabent a szerkesztőségben. És ez nem kis szó, bár nálunk tényleg csak diszkrét akusztikai szőnyegként cicereg a skandináv black metal a számítógépem hangszóróiból. Ja, és a jövő emberfaja a szedett szemöldökű kigyúrt kopasz, ezt rakja össze valaki: egyszerre nagyon homó és nagyon heteró.
Mire odaértem a TotalCar standjához, épp rajtakaptam egy családot, amint az én Mazdám előtt fényképezik a gyereket. Hohohó! Vissza, vissza! – kiáltottam a gyermekre, olyan nincs, hogy én ne örökítsem meg a dicső pillanatot. A képen tehát egy látogató gyermek látható egy szép állapotú, féléves garázsporral meghintett 1991-es MX5-ös Mazdával.
Na és akkor a best in show. Illetve az egyetlen autó, ami nekem ebben az akusztikai pokolban tetszik. A zöld ászt már csütörtök este megcsodáltam; gyönyörű Golf 1, az első, keskeny hátsó lámpás szériából. Mohazöld metál fényezés, gyári kárpitok, szép apró matricák, mint ÁFOR vagy régi, Kádár-címeres Magyar Autóklub, komoly ültetés, BBS-krómfelnik – egyszerűen a szívembe markol a látvány. Nekem a 2-es az igazi, illetve a 2-es kéne, mert az még műszakilag is létező dolog, de ez a keskenylámpás 1-es, ilyenről gyakran álmodok.
A Cult Hungarian hozta ki, akik, mint tőlük megtudtam, nem műhely, hanem klub. Januárban indult a honlap, most tartanak háromszáz regisztrált tagnál. Sajnos Szakadék nevű tagtársuk épp levette a honlapról az autót, mert kivonták a forgalomból, nagy kár érte. Ha azt is kihozták volna, legalább egy Top 2-listát össze tudok állítani. Az is fontos információ, hogy a cult nem az, amire én eddig gondoltam, nevezetesen hogy mindent lepucolnak az autóról, se kilincs, se kulcslyuk, rendszám helye begittelve-lefényezve. Ez ugyanis a clean. A cult a gyári állapot visszaállítása elsősorban newtimer korú autóknál, de csak VW-konszerneseknél. Plusz egy erős ültetés, lehetőleg krómfelni kíséretében.