Trabant Type-R

  2008. március 11. - Gyulavitéz Címkék: pimp trabant

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Szeretem az autóversenyt; főleg a tévén keresztül. Régen lelkesebb voltam, el-eljárogattam versenyekre, kíváncsi voltam az autókra, a hangjukra, milyenek élőben. Láttam a DTM-et, a WTCC-t, az FIA GT bajnokságot, no meg természetesen a Formula-1-et is. Egyszer mindenkinek ajánlom, akit érdekelnek az autók, de még soha nem szánta el magát, ne legyen lusta, kerekedjen fel, és meg se álljon a legközelebbi versenypályáig - nem fogja megbánni. Már az akusztikus élményért is érdemes kimenni!

Meg aztán eljut az ember egy csomó érdekes helyre, lát új embereket, városokat… Ha szerencséje van, még ilyen autócsodákba is belefut, mint ez a Trabant 601 Type-R. Az első autóm egy Trabi volt, és 2004 szeptemberében, amikor kimentünk Brnóba megnézni a DTM-et, már megvolt az Integrám, még szép, hogy felfigyeltem erre a hibrid csoda-Trabira.


Jó a foncsorozott ablak, a két kipufogó, meg az alufelnik, hogy a matricáról ne is beszéljünk. Sajnos ezt az egy képet csináltam csak az autóról, és nem emlékszem már, milyen volt a belseje, úgyhogy ez örökre titok marad, pedig biztos volt egy-két izgalmas kiegészítő az utastérben is.

A történetnek azonban még nincs vége. Két évvel később megint kiutaztunk Brnóba – ezúttal a WTCC-re – és láttam egy hasonlóan szép, igaz, nem Type-R Trabantot. Ha a gyönyörű, makulátlan Ferrari-piros fényezés, és a sportkipufogó láttán nem, a zebracsíkos üléshuzattól biztosan megvadulnak a cseh csajok. Persze az is lehet, hogy egyszerűen csak divat a Trabit pimpelni arrafelé.


Egyébként nemcsak a tuning Trabantok miatt érdemes elutazni Brnóba. Közel van, olcsó a kaja meg a szállás, és nagyon szép a belváros. A pálya az erdő közepén van, gyönyörű, dimbes-dombos vidéken, van több nagy kivetítő, amin végigkísérhetjük a versenyeket, és több olyan pont van a pálya mellett, ahonnan 3-4 kanyart is láthatunk egyszerre.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45369889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.03.11. 22:06:04

milyen má, h mind a kettő csak hátulról lett lekapva?
grunt

csehországi 2008.03.11. 22:23:37

Attól, hogy "Brno", kiráz a hideg. Legközelebb kérhetném úgy, hogy Brünn? :)

ommm 2008.03.11. 22:42:14

Brünn a kicsi Mekka.
ommocska is volt már párszor. idén is megy, aki akar jönni GT-re vagy WTCC-re, szóljon.
ja, MotoGP is lesz. de választanom kell, mindhárom nem megy.

ommszem.blog.hu/2007/06/17/kavargas

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.11. 22:45:35

typeR trabi duplakipuval, ki ne akarna ilyet? :D

Squeky 2008.03.11. 22:45:42

végre a trabiról is írtok:D

georgeN 2008.03.11. 22:46:06

egy biztos: pörög annyit a kis 2ütemű mint egy type-r motor:-)

agaras 2008.03.11. 22:58:02

végülis a papírhajtógatás nem japánból indult?:)

ui: grnnng grnnng

ommm 2008.03.11. 22:58:38

georgeN: ha az van benne :)
láttam én már prokee-nál cifrábbat is.
kilóhatvannal araszol a sztrádán a jónép a kombi trabi pedig balról letépi őket :)

hurkahab 2008.03.12. 00:03:18

Nagyon kemény ez a kék szörnyeteg...
A hátsó rugóút lehet vagy 12 mm, hogy ne rágja ki a gumi berugózáskor a Duroplast-ot. Keleti kényelem :)
Ja, első autóm egy iszonyatosan ocsmány sötétzöld, ecsettel (!) festett 6V-os kombi volt - Ubul volt a neve. Imádtam a dögöt... Úgy nézett ki, mint valami motorizált varangy. A megvétel előtti próbaúton a kezemben maradt a kormány tengelyestől valami hiányzó retesz miatt. Abban a pillanatban szerettem bele a fékrendszerébe.

ommm: jutub vagy bomb? asszem én is láttam, félelmetes volt még olyan nem éppen DVD minőségben is...

velúr 2008.03.12. 02:06:03

Nemcsak Brnoban (Brünnben) vannak spéci Trabantok. Itt van a magyar pusztán járatos Vízi Trabi
blogmagazin.hu/a_te_napod/post/1656/vizi_trabi
ami megihlette a Tranzitblogot az ötvenezres forint bankjegy tervére
tranzit.blog.hu/2008/02/15/aratasiker

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.12. 02:20:38

Sajnos nem sok kép van az ex-trabantomról, azok is "manuálisak". (ennél hülyébb megfogalmazást aki tud, írja meg :)

Nekem a kombi pimpelése belül a "strici üléshuzat" - by Fecó, valamint a műszerfal és ajtókárpitok hasonló fehér műszőrrel történt bevonásával szinte ki is merült. A sportkormánya a mai napig megvan, műbizonylatostul! (ha kell valakinek) Persze volt mélynyomó (szigorúan házilagos), és W124 gyári hangszóró is, a hozzá kapcsolódó equalizeres kis nyomi erősítővel, többek emlékezhetnek rá. A külső: sötétített üvegek, két ködlámpa beleintegrálva a köténylemezbe, a helyzetet súlyosbítandóan projektorosak, valamint két sárga "WESEM" típusú lengyel szúrólámpa. A gumikon a Goodyear (használt, osztrák import) felirat fehérrel kihúzva, és a fekete sportcsík körben alul, az alatt fehérben szintén a motívum, 10-10 cm magassággal. A kerékcsavarokon a fekete műanyag védő kupakok is játszottak, ez ma reneszánszát éli. 16 Ft volt darabja '97-ben! A motortuning NGK gyertyákból és narancssárga sport gyújtáskábelekből tevődött össze, valamint az akkor kapható csúcs Wynn's oktánszámnövelő adalék és Castrol 2T olaj keverékéből (így nem csörgött).

Remélem megtalálom azt a kb. két képet, ami van róla és belinkelhetem :)

Tommi 2008.03.12. 06:20:47

"Apósom"-nak még most is Trabija van. Egy szép kék kombi...

feketenap 2008.03.12. 06:22:46

ommm: esetleg tudsz jegyet szerválni olcsón?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.12. 06:57:58

Ooooooooohhhhh, milyen kellemes ébredés után ilyet olvasni :)

Azért megjegyzem, van itthon is néhány szép darab:

www.darti.hu

Nem érdekel egy rövid tesztre ? :)

Rocko- 2008.03.12. 07:50:06

én múltkor Wartburg Civicet fényképeztem, csak szar lett a fotó.

th0mi 2008.03.12. 08:17:18

Prokee:
nelem is van egy 2T trabeszom, nem tudsz egy jó szerelőt, mert megérett a motorgenerálre :)

mudd 2008.03.12. 08:50:12

te, ommmm, ha legkozelebb brunn fele visz az utad, szolj!

ciel 2008.03.12. 09:04:20

Nezzetek meg ezt a Trabit, komoly munka van benne.
darti.hu/darti/index1.html
En mar csak az epitest vegigolvasva lefaradtam :)

gyulaviteez 2008.03.12. 09:25:50

Kedves Mindenki!

Brünn németül van, magyarul Brno!

prokee! ha ismered a trabantos sracot es osszehoznal vele, az nagyon jo lenne. embertelen jol nez ki ez a narancssarga szornyeteg! lecci irjatok a gyulavitez@mail.totalcar.hu -ra, vagy hivj fel, ha meg megvan a szamom. koszi

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.12. 09:29:50

Brnó? Kérlek javítsétok ki Brünnre, mert ez így fáj. Prágában helett sem írjuk azt, hgy Prahában.

U.i.: Amúgy ez életem első nyelvtani/helyesírési beszólása interneten. :-)

Cappyka 2008.03.12. 09:47:28

"Szeretem az autóversenyt; főleg a tévén keresztül." Ez jóóó... Teljesen egyetértek. Úgy ahogyan Jeremy Clarkson írta a Subaru STI tesztben... "And rallying, I’m afraid, is a sport for the terminally gormless. You stand there, on a frozen Welsh hillside, not knowing whether to drink the soup you’ve made or pour it into your wellingtons. And the evening is enlivened only when a pair of extremely noisy headlights whizz by, hurling a million bits of gravel into your face. The only good news about this is that your face is so chuffing cold you can’t feel the blood tricking out of all the open wounds." :)

thyles · http://sfnstories.blog.com/ 2008.03.12. 10:01:28

hamár nyelvészkedünk, Brno hagyományos mogyeri neve Berén. Inkább írjuk azt Brünn helyett:))

ommm 2008.03.12. 10:34:02

feketenap 2008.03.12. 06:22:46
mudd

a jegy szinte nevetséges. wtcc-n és FIA GT-n voltam utóbbi években és a legtutibb padock-jegy sem volt több 4000 Ft-nál és ott helyben kapható.
a legtutibb helyek ott vannak, nem beszélve a boxokról.
szólok előre a blogon ha megyek és verődhetünk falkába

Péter 2008.03.12. 10:44:59

A kérdéses autóversenyt *Forma-1-nek* hívják.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.12. 10:58:12

Egészen pontosan meg Formula-1 -nek. F@szé' kell kötekedni? Brno-ról is tudja mindenki mi az meg Brünnről is. Az a legszebb az egészben, hogy a megrögzött íráshiba-javító erkölcscsőszök kommentjei több hibát tartalmaznak általában, mint amennyit javítani szándékoznak. Kár a gőzért. A magyar nyelv el fog satnyulni, és mivel egyre fogyunk, holt nyelv lesz. Majd beszélünk angolul. Annak sokkalta egyszerűbb a nyelvtana.

feketenap 2008.03.12. 11:02:25

ommm: falka+verseny érdekel! Az életben nem voltam még Brnoban/Brünnben kinek hogy tetszk.

prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.12. 11:13:10

gyulavitez:

Hívtam dartit, jelentkezik a mailodon.

ommm 2008.03.12. 11:14:21

wtcc, június 13, vasárnapi paddock jegy 250 Cseh korona, kevesebb, mint tavaly.

ommm 2008.03.12. 11:15:24

FIA GT-re dettó. lol

mudd 2008.03.12. 11:35:55

ommm, el vagy tevelyegve... brunn mellett lakom. gondoltam maj' megiszunk egy sort...

mudd 2008.03.12. 11:38:41

gyulavitez, ne magyarazd mar el, mi brunn magyar neve, mert kazinczy forog a sirjaban (es korbeforgoporgopofanrug)

-gyulavitez- 2008.03.12. 11:44:00

prokee: koszi!

Brnoval kapcsolatban meg csak annyit, vegyetek elo egy magyar terkepet.

mudd 2008.03.12. 11:54:04

a magyar terkep nem mervado. rev-komaromot komarnonak irjak rajta, pozsonyt meg bratislavanak.

kaczpeti 2008.03.12. 11:57:51

gyulavitez, te hivd brnonak. mi majd brünnek. szebb is, jobb is.
brunni sorozes elott keretik szolni, en is benne lennek. minden bizonnyal furious(barika) kollega is elvezne a tarsasagotokat.

prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.12. 12:05:39

Teljesen normális dolog egy autós blogon ilyenről vitázni...
Nem lehetne azt megbeszélni, hogy a dízel befecskendezőfejet vagy a karburátort illik inkább porlasztónak hívni ? Ez is hülyeség, de legalább ONTOPIC.

Borisz 2008.03.12. 12:06:36

Nekem is volt trabantom - de imádtam. Egyetlenegyszer pimpeltem meg "itet: levettem a "custom" antennát és nagyobbat tettem rá.

De ezekhez képest akkor az csak S-type volt :)

Vázz, de vezetnék egy pár kört.....

feketenap 2008.03.12. 12:25:24

Borisz: "Nekem is volt trabantom - de imádtam." LOL, Mekkora szöveg.

Borisz 2008.03.12. 12:29:14

:)

Utólag könnyebb imádni mint akkor :)))

Vazz, hányszor állt meg csak úgy szevasztok
én meg kiszálltam vakartam a fejem kit hívjak fel (má' összes vonóhorgos ismerősnek a f"sza kivolt tőlem:)

dhrbikes 2008.03.12. 12:42:18

A négyüteműmbe beleraktam egy 1,3-as injektoros Golf II motort. Tök véletlenül egy ismerősöm hozott a törött ketteséhez egyet Németo.-ból de a motor, vezérlés, stb nem kellett neki, így azt megvettem 30e-ért :) Csak be kellett csavarozni a trabi féle 1,1-es helyére, amivel szívás volt, az a Bosch vezérlés, de csak azért mert még életemben nem csináltam ilyet és a kábelkorbács kicsit kusza volt, de a Bosch Hungáriától kaptam digitalizált mikrofilmen kapcsolási rajzot, lábkiosztást és "csak" be kellett vezetékelni mindent a helyére. Négysebességes váltóval ment bringás digit km-órás (=pontos) mérés szerint 164-et :) Aztán eladtam, sokat kellett javítani, most már hobbiautónak megtartanám.

Hihetetlen fejeket lehetett látni Bp-en, amikor utolértek egy-egy lámpánál.

ommm 2008.03.12. 12:48:07

mudd 2008.03.12. 11:35:55

ja, úgy más. ha kijöttök valahogy a versenyre :)
mert sörözni ott is lehet, és talűn még le is eszem magamról a sörtöcskét, mire hazaindulok

prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.12. 14:07:08

Nagy királyság. Egyébként minden kétütemű Trabant begyújtható. Kell egy kis meleg motor, szívató, meg láng, vagy szikra.

Ölég látványos :)

Tommi 2008.03.12. 14:20:08

Öntöttvas karburátor...
Egyik haverom fárasztott le ezzel nemrég...

Zolo 2008.03.12. 15:05:49

Trabi RulZZZ!
Uno turbo motort bele, golf tárcsafékeket, porig ültetni, kicsi hifi, sötétítés, egycsöves sportrendszer bukóketrec és indulhat a "Száguldunk és félünk!" B-)

Szacsi 2008.03.12. 15:20:32

Hasonlóan vicces Trabulátor szemlélhető meg az alábbi linken:

www.freeweb.hu/lajharteam/tommikocsi.htm

Trabant 601 Makinen Edition
(Remélem nektek is tetszik.)

Egykori jóbarátom (minő véletlen pont Tominak hívják;) Trabija volt. Sokat szívott vele, sokat segítettünk "reszelni a vasat" és a végére egész pofás járgány kerekedett belőle. Azután szép csendbe elhalálozott...

Secnir 2008.03.12. 21:54:34

ööö...
...akkor most Brünhilda vagy Brnohilda a helyes?

zsolesz 2008.03.13. 08:54:05

Nekem most készül a trabant/subaru hibridem. A külsőleg 4ütemű trabant kaszni, az eredeti alváz helyett hegesztett aluminium váz lesz, erre építem a subaru 1.8-as turbómotorját az összekerékhajtású futóművel együtt. Igazából egy aluvázra szerelt rövidített subaru lesz, trabi kasznival. A motor és a váltó már összefelé megy a felújítás után, nyáron kezdem felépíteni a prototípus vázat vasból, hogy ne a drága alut kelljen elpocsékolni.

Ivymike 2008.03.13. 22:14:07

"készül a trabant/subaru hibridem"

aztaq!!!
na azzal meg fogsz lepni néhány szrítrészert 8-)
sok türelmet és kitartást!

dhrbikes 2008.03.14. 11:51:06

Ilyesmin törtem már a fejemet én is, csak a Dacia Logan és a Mitsubishi Lancer Evo IX házasításán. (A hajtást nem is kell különösebben módosítani, pár mm eltérés van tengelytávban, nyomtávban)

zsolesz 2008.03.14. 21:18:31

Hat eleg erdekesen fog gyorsulni, az biztos. Az aluminium vazzal remenyeim szerint visszanyerem azt a sulytobbletet, ami a subaru nagyobb motorja es hajtaslanca miatt keletkezik. A trabi eredetileg 650 kg, a subaru motor gyari allapotban 140 LE, 1bar nyomassal meg kb 200. Ez kb 3.5 kg/LE, ami az elozetes szamitasok szerint valahol 4 mp koruli gyorsulast kell produkaljon. A fo problema egyebkent az, hogy cserelheto alvazunak kell lennie, mert vizsgara csak az eredetivel mehet. Kulsore sem lehet mas, mint az eredeti, mert a rendornek is feltunik. Atepitesi engedelyt erre ilyen formaban sajnos nem adnak.

zsolesz 2008.03.14. 21:26:28

dhrbikes: a Lancert nem sajnalnad szetvagni? Szerintem szentsegtores lenne, az ugy jo ahogy van. Az atepitesi engedelyt nehez megszerezni, mert eleg szigoru szabalyok vannak az alvaz modosithatosagara vonatkozolag, meg a tipusidegen motorra is. Kar, hogy ilyen fafejek alkotjak a rendeleteket nalunk. Vajon miert kell csalni es trukkozni az embernek, ha valami egyedit akar csinalni? Nem lenne eleg, ha szigoritott vizsgan kellene atmennie? Ha ott megfelel, es a tervek is jok, akkor szerintem engedni kellene az ilyet.
süti beállítások módosítása