Genfi Autószalon 2008.

  2008. március 11. - Winkler Róbert Címkék: önök küldték genf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Azt gondoltam, itt a kulturált Svájci közönség szórakozik, de nem. Svájci, az igaz, csak éppen nem kulturált – kezdte ígéretesen beszámolóját Marjai Péter olvasónk a genfi szalonról. Tekintetbe véve, hogy kiállításon a lehető legnehezebb fotózni, írni meg végképp alig lehet valamit, Péterre már-már kollégaként tekintünk: egész jó fotók, szórakoztató szöveggel.


Nem az autószalon miatt mentem Svájcba, Zürichbe kellett utaznom, de arra gondoltam, ha már ott vagyok, Genf nincs olyan messze, megnézem hát a világ egyik legnagyobb autó kiállítását. Aki csak ezért utazna közel 1300 kilométert, azt gyorsan lebeszélném. Fergeteges show-ra számítottam, érdekes programokra, kulturált közönségre és rengeteg újdonságra, ezzel szemben érdemben kevés különbség mutatkozik a gyakran szegényesnek titulált Budapesti Autószalonhoz képest. A legszembetűnőbb, hogy a gyártók erre a kiállításra időzítik az új modellek bemutatását. A többi gyakorlatilag ugyanaz, talán kicsit díszesebb körítéssel.

A kiállítást a genfi Palexpo kiállítói központban rendezték. Hatalmas, többszintes csarnok, de az alapterülete nem biztos, hogy nagyobb, mint a budapesti kiállításé. A belépésért 14 frankot kérnek (kb. 2300 FT), ami emlékeim szerint kevesebb, mint a hazai belépő ára. A csarnokban IKEA-stílusban lehet mozogni, az egyik végén be, a másikon ki.


A belépés után közvetlenül egy óriási terembe jutottam, ahol mindenféle tuningcégek, illetve az autóiparhoz kapcsolódó egyéb gyártók, kereskedők állítottak ki. Mivel semmi vonzalmat nem éreztem a gumiszerelő gépek és felszpojlerezett utcai autók iránt, átvágtam a terem másik végére, ahol az autógyártók kiállítása kezdődött: egy hatalmas kocka, tele spotfényekkel és rengeteg emberrel.

Azt gondoltam, itt végre láthatok olyasmit is, amit nálunk nem nagyon, illetve néhány pillanatra betehetem a hátsóm egy-két olyan autóba is, amit nálunk kordon vesz körül. Hát ez nem jött be. Itt sem lehet csak úgy belehuppani egy Jag ülésébe, ahhoz zsigerből gazdagnak kell lenni, de legalábbis úgy kell kinézni.


Az installációk kicsit igényesebbek, mint nálunk, szép a padló, állandóan törölgetik a kocsikat, és majd’ minden modellnél van érintőképernyős kijelző, amin mindent meg lehet tudni az adott kocsiról. A legtöbb helyen még ár- és finanszírozási ajánlatot is lehetett kérni. Aki azonban különlegességekre vágyik, csalódni fog: igazából nincs több kiállító, mint itthon. Persze van Rolls, Bentley meg Morgan, de ezzel nagyjából vége is.

Azt gondoltam, itt a kulturált Svájci közönség szórakozik, de nem. Svájci, az igaz, csak éppen nem kulturált. Az új modelleken fürtökben csüngnek a kisfiukat cipelő apukák, az egész család lelkesen gyűjti a különféle szuveníreket, vagy az installációk mozdítható részeit. Mellettük ott vannak a barátnőiket maguk után vonszoló fiatalok és a bokatízperces nadrágban támadó középkorú látogatók, de persze a zakós, drága cipős, Rolex karórás gazdag-ifjak sem hiányoznak. És rombolnak. Mindenki tekergeti a gombokat, csapkodja az ajtókat, sürgeti a másikat, lökdösődik, és persze eszik is közben, mert azt úgy kell.


Az üvegkordonba zárt autókhoz csak azok férhetnek, akikről úgy gondolják, potenciális vásárlók. A Mercedesnél engem is annak néztek - gondolom mert öltöny volt rajtam és a gatyám szára is elérte a cipőmet. Beültettek egy SLR-be, azért csak sikerült! Mindezt persze franciául, meg is köszöntem, ahogy kell. Aztán kérdeztem. Angolul, mert a franciát nem beszélem. Lebuktam. Nem vagyok svájci! Akkor talán szálljak ki…


Megyek tovább, kezemben a fényképező, az új Honda Accordot fotózom. Bokatízperces barátunk erősen rángatja a zakóm ujját és valamit magyaráz. Mondom, angolul my friend, mire annyit tud kibökni, hogy bíemdubli. Mondom neki, hogy ez egy Honda. Megint csak rángat és bíemdublizik. A fenébe, gondoltam, már ekkora a szar otthon és a hülyéket el kellett adni a Hárshegyről? Kérdezem tőle, bíemdábljú? Erre bólogat vadul. Előveszem a kis színes brosúrát, amit a bejáratnál adnak, mutatom neki: 6-os szektor. Erre elrohan, semmi tenkjú, de még csak azt sem mondja, fuck off; pedig amerikai filmeket biztos vetítenek ott is.

Ettől kissé lelankadtam, és elhatároztam, hogy csak azt nézem meg, ami igazán érdekel, és csak ott készítek képeket, ahol a helyi közönség épp nem tombol az autó körül.

Alfa Romeo

Szép autók. Volt új 159, illetve bekerítve két 8C, egy nyitott és egy keménytetős változat. A többi már lerágott csont.

Audi

S-széria minden mennyiségben. Gyakorlatilag az összes sportmodellt felvonultatta a gyártó, természetesen az R8-at is - elkerítve. Arányos méretek, jó formák, ízléses belsők. Sajnos az A5 kimaradt, nem tudtam odaférni hozzá. Az R8 nagyon szép, és talán kevésbé érezteti az emberrel, hogy egy másik világból jött, mint a többi szupersportautó.

BMW


Az egész installáció egy polcos szekrényhez hasonlított, ahol két sorban foglaltak helyet az autók. Mind fehér. Hogy miért? Mert energiatakarékos hibrid mind. Egy új, a Toyota-Lexus megoldáshoz hasonló hajtásláncot kívánt bemutatni a BMW. Minden autóra ráírták a fogyasztását. A 6-os kupé oldalán 6,8 l/100 Km szerepelt, muhaha.

Volt új X6, ami szintén csinos kis terepjáró, vagyis nem is olyan kicsi. Sokkal letisztultabb, mint a bumfordi X3, arányos, érdekesen csapott hátsóval, 127000 CHF –ért (21 500 000 Ft). Volt 1-es kupé versenyautó, a Mininél John Cooper Works, egyébként semmi különleges.

Fiat


Ezt hagytam a végére, pedig ezzel kellett volna kezdeni. A terembe lépve egy hatalmas Fiat 500 modell fogadja a látogatókat. Tényleg nagy. Nagyon. Talán ez volt a legizgalmasabb installáció. A hatalmas 500-as kerekei helyén alagutak vannak, ahol mindent megtudhatunk a kocsiról. És bele is lehet ülni; szép kis autó. Ennek a fajta retrónak van értelme: sok-sok eleme emlékeztet az eredetire, nemcsak formai szempontból, még a színek és a textúrák is hasonlítanak, csak sokkal jobb minőségben és több szolgáltatással. Megérdemelten kapta az év autója díjat, amit a Fiat természetesen lépten-nyomon hangsúlyozott.

Ford


Az új Fiesta teljesen korrekt. Így kell kinéznie egy klassz kisautónak. Lelkesedésemben gyorsan beültem a Mondeóba is, de az kevésbé fogott meg.

Honda

Új Accord szép. Egyértelműen mutatkoznak rajta az európai trendek. Az orra magasabb, picit változtattak a lámpákon, a hűtőmaszkon és a C-oszlopon. A belseje sokkal igényesebb, mint az elődé, erre mondják, hogy prémium kategória. A gyöngyház fehér sötétbarna bőrrel nagyon tetszett, valamiért mégsem indult el a nyálelválasztásom, mint öt évvel ezelőtt.

Az FCX Clarity-t elkerítették, kinyitni, beülni nem lehetett, és sajnos le is volt sötétítve. Kár érte. Volt még Civic Type-R raliautó, Forma-1–es versenyautó, de új Jazz az nem, pedig arra nagyon kíváncsi lettem volna. A CR-Z tanulmány élőben tényleg jól mutat, a belseje maga az űrkorszak, bár a széria nyilván nem ilyen lesz. Ígéretes példány, jó hír, hogy Európa kapja meg először 2009-ben.

Lexus


A szokásos felhozatal mellett bemutatták az IA-F szupersportautót, ami közelről annyira azért nem néz ki durván. Az eleje a lámpák miatt nagyon emlékeztet az S2000-re, a többi meg annyira nem izgalmas. Rábízhatták volna a formatervet egy olasz dizájnerre is; mindenki jobban járt volna. Itt volt egyébként a kiállítás egyik legnagyobb tuskója is, egy kínai üzletembernek látszó lény barátnője, aki miután beült az SC420-ba, bevágta az ajtót, majd fél órán keresztül próbálta a lezárt navigációs panel kijelzőjét kézzel visszafordítani. Egy ideig bírtam, de aztán nem néztem tovább.

Mazda


Az új hatos nagyon csinos darab, de azért még messze nem prémiumosztály, főként a belsejét tekintve. Okos tervezés, nagy kerekek. A belső kialakítás bőven megüti a mércét, de azért nem prémium. Kiállítottak egy izgalmas koncepciómodellt is, amiből nyilván soha nem lesz semmi, de legalább szép.

Mercedes


Rengeteg AMG. Sok lóerő, bazi nagy felnik. Lassan eljutnak oda, hogy a felniméretet a mountain bike-okról vehetik (26”). Újdonság a GLK SUV, ami csinos kis városi terepjáró, kár, hogy Jürgen meg Hans baltával faragták. Új a CLC is, ami a C-osztály háromajtós változata. No, ez érdekelt engem is. Háromajtós, hátsókerekes és még egész jól is néz ki. Gondoltam, talán nem olyan drága, pedig de. 67000 CHF(11 300 000 Ft).

A legnagyobb újdonság a BLUEChip, vagy mifene, a világ nyolcadik csodája. Én, az egyszeri tudatlan magyar, megkérdeztem, mi is ez. Megmondták, sőt meg is mutatták. Bár ne tették volna. A technológia része a csoda-dízelmotor meg a részecskeszűrő, de a legfontosabb a légellenállás, vagyis jobban mondva a légellen-nemállás. Egy kiállított autó minden elemén feltüntettek egy számot, mely jelzi, hány százalékkal lett a kocsi gazdaságosabb az új tükörtől meg az új sárvédőtől. Vicces.

Mitsubishi

Az egyetlen újdonság a Lancer ötajtós és EVO változata volt. A Lancer egészen izgalmas kívülről, főleg versenyautónak felöltöztetve. Belülről egyszerű, de a csinos belső itt nem is elvárás. Sajnos nem volt egy pillanat sem, amikor ne lógtak volna rajta.

Morgan


A Morgan üde színfolt: klasszikus angol sportkocsi modern felfogásban, persze horror árakért. Szép kidolgozás, szép formák, és egy ilyen autó nem úgy exkluzív, mint egy drága Mercedes, ez tényleg különleges.

Opel


Semmi, de tényleg. Volt egy tanulmány, aminek nem tudtam megjegyezni a nevét, vicces városi autó. Nagyjából akkora, mint egy Astra, viszont úgy néz ki, mint egy TRANSFORMER. Mindenfelé minden nyílik rajta és… a hátuljából kihúzható két elektromos roller.

Rolls-Royce


Mindössze három autó és a Széchenyi Láncíd, ebből állt a Rolls standja. Igen, az egyik reklámfotón legnagyobb meglepetésemre a Lánchídon suhan át egy Rolls-Royce. A kiállított kupét jól megnéztem, érdekes darab. A méretei és az arányai döbbenetesek, ezzel együtt taszítóak is. Drabális és iszonyú drága. Józan paraszti ésszel az egész teljesen ésszerűtlennek tűnik, de nyilván azért hozzák Genfbe, mert Európának ezen a felén könnyebben találni olyan embert, aki hajlandó ennyi pénzt áldozni érte.

Skoda


Újdonság a markáns formájú, igencsak egyedi megjelenésű Superb. Biztosan sokan fogják utálni, de ők is megszokják majd; annyira azért nem Multipla. Érdekes megoldást választottak a csomagtér-fedél nyitására. A fedél két külön kapcsolóval nyitható, az egyik a klasszikus limuzin formában, a másik pedig ötajtósként nyitja a fedelet.

Subaru

Impreza WRX STi, meg minden egyéb betű, amit nem tudok. Ahhoz képest, hogy az alapváltozatok nem igazán tetszettek, itt is érvényes, amit már a Mitsubishinél megjegyeztem: felöltöztetve meggyőző. Kötelezően kint volt persze a többi modell is, végre beülhettem egy Legacyba; azt kell, mondjam, ezért pénzt is adnék. Sportos, de nem kényelmetlen ülések, a belső tér egyszerű, de szép, nem nélkülözi a finom megoldásokat. A kiállított darabban ráadásul egy jó erős, hathengeres boxermotor volt.

Volkswagen

Két újdonság köré épült a stand. Scirocco és Passat Coupe. A Passat sokkal finomabbnak tűnik, mint a hétköznapi változat, belül is szebb, bár nehezen tudom elképzelni a tömött zsebű prémium-vásárlót, amint egy Népautó márkájú kocsiért boldogan szurkolja le a súlyos százezreket - ez a probléma már a Phaetonnál is jelentkezett.


A Scirocco viszont egyszerűen szánalmas. Lapos, mint egy ötödik generációs Honda Civic – a hátulja is arra emlékeztet. Formailag semmi érdekes nincs rajta, műszakilag egy Golf, és még azt a pofátlanságot is elkövették vele, hogy minden változtatás nélkül építették bele a Golf műszerfalát. Ennél azért a régiek sokkal többet tudtak.

Nos, hát ennyi volt; ez a kiállítás sem nyújt sokkal többet, mint az itthoni. Akit érdekelnek az új modellek, ne üljön autóba, ne szálljon repülőre, nézze meg nyugodtan a budapesti kiállítást, aki pedig vásárolni szeretne, böngéssze az internetet és a kereskedéseket. Én viszont inkább csak szép autókat szeretnék nézegetni, így maradnak a magángyűjtők magánmúzeumai. Ezekből fel is veszek párat a virtuális listámra, hátha arra vetődök valamikor.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr47375832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.03.11. 14:47:37

na, erről ennyit. a sajtónap azért jobb eset :)

Szabi 2008.03.11. 14:49:12

Francia gyartok mar gondolom nem is leteznek ugye? ezt nevezem vazlatosnak inkabb fel se tettetek volna mert ez igy nagyon osszecsapott munka

ommm 2008.03.11. 14:51:02

Szabi: nem a TC-nek ment oda doglgozni, azt nézte meg, ami érdekelte. mi ezzel a baj?
én sem állok meg minden szandnál, különben sem olyan nagy durranás

Szabi 2008.03.11. 14:56:39

ok legyen... :|

Alfás Theo 2008.03.11. 15:08:15

Mind szép és jó, de hol az új Lancia Delta?
Tudom, hogy nem hivatalos TC-s sajtóanyag, de a lancia Genfre igérte a nagydurranás bemutatóját. Csak nem megint eltolták a nagy visszatérés idejét?

antimason 2008.03.11. 15:11:51

Köszönöm a beszámolót!

yenoee 2008.03.11. 15:12:56

Van akinek fizetésért se sikerül ennél jobbat írnia, szal nem olyan rossz ez. Sőt!

makmarci 2008.03.11. 15:13:21

az tuti, hogy én törvénybe foglalnám, tilos gondolni is arra, hogy beüljön bárki, meer úgy se tud vigyázni rá, a gyerekeket meg már a bejáratnál ki kellene végezni biztos ami biztos alapon. (az is olyan lesz mint az idióta apja, kár húzni az időt)

Igazából nem az anyagi kár a jelentős, sőt ! Sajnos az emberek többsége a saját autójára sem tud, és nem is akar vigyázni, ami persze szíve joga, úgy szarik maga alá, ahogy akar. Na de a máséra illik vigyázni ! Ráadásul olyan tulkok, hogy fel sem fogják soha az életükben, ezek nem vidámparki dodgemek hülyéknek. A csúcs az, amiklor eröltetik a gyereket, hogy ugyan üljön már bele, had fotózza le, miközben a gyerek meg kapálózva tiltakozik...

Lowtyo 2008.03.11. 15:15:59

Micsuelejű scirocco. hahaha

Ez meg állítólag a prototípus volna:
auto.indavideo.hu/video/Uj_VW_Scirocco_2
Na ez aztán tényleg szánalmas.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.03.11. 15:17:26

a Mercinél az a Blue, az Tec, nem chip.
LOL

danken 2008.03.11. 15:24:50

Szerintem korrekt összegzés volt, a véleményekkel is majdnem mind egyetértek,bár nekem a Scirocco tetszik kívülről, belül viszont nem, a mazda 6 nem rossz, csak kicsit feljújt

thyles · http://sfnstories.blog.com/ 2008.03.11. 15:35:03

hiányoznak az ütős conceptek, de lehet h csak túl magas az ingerküszöböm

Lowtyo 2008.03.11. 15:41:49

A Bp.-i autószalonra mindíg a haverokkal közösen mentünk. Nagyon jól sikerült túrák voltak mindíg. Érdekes, hogy mennyire más szemlélet volt különböző kiállítóknál. Pl.: az S 600-ba nemhogy beülhettünk, de az öltönyös uriember még azt is megmutatta milyen jó is egy masszázsülés. A sangjongos csávó meg azonnal ugrott és elzavart amikor ki akartuk nyitni a csomagtartóját az egyik rondaságnak. A Twingo pedig az egyik kedvenc volt. Beültünk 4-en (181 cmmel én voltam a legalacsonyabb) és elfértünk. Jó kis reklámfotó lett volna a Renault-nak. Próbáltuk még bekönyörögni a hosztesz csajt, de érthető okokból Ő nem hajlott erre.
Én azt mondom, hogy egy kiállításon igenis lehessen kipróbálni az autókat. Sosem lehet tudni kiből lesz vevő. (nyilván most nem az ernyócra és társaira gondolok) Egy gyártónak ez férjen bele a büdzséjébe.

Flankerr 2008.03.11. 15:57:34

Gratulalok a szerzonek, a fanyalgoknak annyit, irjanak jobbat..:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 15:58:24

Túlfújt szar minden. Inkább majd megnézem őket az utcán, a konceptek meg úgyis halálra vannak ítélve. Lehet, hogy nem vagyok eléggé autóbuzi, de az ilyen show jellegű szaroktól hányingerem támad. Természetes fénynél, nyugiban szívesen megnézném mindet, bele is ülnék mindegyikbe (elötte lábtörlés), de ez tumultus nem vonz. Az írás amúgy jó lett!

Nándesz 2008.03.11. 16:00:54

Nem tudom mikor hagy már fel végre a VW ezzel a presztízsmárkává akarok válni-mániájával...

A GLK nekem tetszik.

Achmed the dead Terrorist 2008.03.11. 16:06:00

Előbb nevet kellene változtatnia. Népautó névvel nehéz presztízsmárkává válni. Mehehe

rooster 2008.03.11. 16:17:10

Egy hathengeres Legacyval én is boldogan hazagurulnék :(

Már sokszor láttam a GLK-t mindenféle újságokban, nekem kifejezetten tetszik. Nm vagyok SUV-párti, de ez legalább viszonylag kicsi és szögletes...

Amúgy szép munka, gratula a szerzőnek!
Fura ez az új rendszer. Régen tényleg volt 1-2 újdonság, lehetett tudni, hogy valakinél valami készül, de a kiállításon volt a leleplezés. Most meg hetekkel-hónapokkal a hivatalos bemutató előtt mindent tudni az új jövevényről; elmarad a varázs, az izgalom :((

martong 2008.03.11. 16:21:15

a motorkiállításra szívesebben elmegyek szombaton :) meg az közelebb is van
amúgy jó írás, csatlakozom, sokan pénzért sem írnak ijet :)

tomnemtom 2008.03.11. 16:22:31

osztán a legelső fotón az 1db lótusz ???
azkéne. téligumivel.

martong 2008.03.11. 16:22:45

az új Accord viszont szerintem kva jól néz ki

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.03.11. 16:25:00

a GLK tényleg pofás, én futólag láttam egyet a brémai gyárban, de azt még fekete bőr fedte. illetve volt félredobva egy GLK-oldalfal is a hegesztőűzemben :)

rooster 2008.03.11. 17:06:27

tomnemtom,
az egy sbarro vagy rinspeed vagy fene-tudja (nem volt kedvem megkeresni) tengeralattjáró lotus, amit James Bond esprit turbója ihletett. De mivel nyitott, búvárpalack kell hozzá...

Volt már valahol, itt v. újságban.

JMarci 2008.03.11. 17:07:22

Honda CR-Z nagyon jól nézki.. a Fordok ugyanolyan undorítóan unalmasak mint amilyenek szoktak lenni(kivéve mondeo)..

JMarci 2008.03.11. 17:08:37

az írás amugy nagyon jó, szeretem olvasni az ilyen TC-s beszámolókat

Ciri 2008.03.11. 17:18:36

A Scirocco az Eos műszerfalát kapta meg. (ami egyébként majdnem Golf)

ciel 2008.03.11. 17:19:33

Genfbe SZVSZ akkor erdemes menni, ha tanulmanyautokat es ritka luxusgepeket akarsz latni. (Bar amiota van Pesten is luxusahuto kiallitas mar csak az elobbi all meg).
A vilagujdonsagok meg kis kesessel ugyis eljutnak a hazai kereskedesekbe is.

A legrosszabb Genfben a Ferrari stand. a fal mellett van, igy nem lehet korbejarni es ket sorban allnak az uvegkordonnal az emberek. Ha nem 195+ magas vagy, (esetleg 150- alacsony) akkor semmit sem latsz.

btw: Ha jo noket akartok autok kozt latni akkor ne Genfbe menjetek hanem Bolognaba. Az valami hihetetlen. Szinte minden hosztesz lany szep, kedves, mosolygos. A korbeforgo auton pozolo csajok MINDEN fenykepezogepnek kuldtek egy mosolyt (nem sajtonapon voltam!), volt akit olbe is kapott egy lelkes taljan a foto erejeig.

fury 2008.03.11. 18:09:08

fullasztóó müanyagszag....csilli-vili,elérhetetlen,frissitö műanyag-esszencia))))))de..Fiesta végre..megmutatja..ráfért már végre))))Mazda kooperáció ujra a toppon)))))Valaha a 121est Festiva néven árusították Usában)))Manuális légkondival..ott nem tudsz autót eladni e nélkül))))..ez végre levetette 90es évek,"pénzt nem áldozunk a fejlesztésre"-báját)))Tehát..Fiesta-rulez))))))

Solymika 2008.03.11. 18:12:35

Ezt a cikket egy amatőr írta?!! :O
Gratulálok hozzá!

Ja és szerintem se menjen senki Genf-be,
akkor már inkább spórolok és egyszer kimegyek Detroit-ba.

Én 2008.03.11. 18:15:06

És hol vannak a csajok a kocsik mellől? Svájcban talán nincsenek jó nők? Mert egyet sem láttam.

Kontra Jóska 2008.03.11. 18:19:41

Szerintem attól, hogy az új Scirocco bordja egy Golf-é, még nem kell hanyat esni. Attól még lehet vagány autó mert más pl a futómű alatta, na meg az egész kocsi súlyelosztása. Az autó külselyéről annyit, hogy minden embernek más és más tetszik, erről már nem érdemes vitázni. Lásd Renault Modus, van akinek csúnya, van aki imádja.

fury 2008.03.11. 18:20:32

csajok?Idén sajnos csak kivénhedt NDK-s sportolónők jelentkeztek))))))))ezért nincsenek..úgy néztek ki,mint egy kigyúrt Tóth Vera))))))))

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.03.11. 18:24:55

nekem pl a Scirocco is teccik, meg a Passat CC is meg a Skoda Superb is

nekem pl a Merci GLK nagyon nem jön be, pedig csípem a Merciket, de a G meg a GL után ez nekem nem tetszik

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.11. 19:10:57

martongnak adok igazat, már ami az újdonságokat illeti. ez olyan, mint amikor karácsony előtt megmeondjak, mit kapsz. Nekem az új Superb tetszik, de semmi bajom sincs a Skodákkal. Bár, nálam a 130 visz mindent.

GGG77 2008.03.11. 19:37:28

Frankfurtban jártam 2005-ben, ott a törökök voltak a leggázabbak.

Nem vagyok SUV hívő, de ez a GLK nagyon bejövős, viszont az X6 talán a valaha volt legocsmányabb BMW.

GGG77 2008.03.11. 19:41:55

Frankfurtban jártam 2005-ben, ott a törökök voltak a leggázabbak.

Nem vagyok SUV hívő, de ez a GLK nagyon bejövős, viszont az X6 talán a valaha volt legocsmányabb BMW.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.11. 20:23:32

Egyszer majd én is elmegyek egy ilyenre. :))

kacsa! 2008.03.11. 20:35:59

Mit nyávognak egyesek tök jó összefoglaló volt. Visszatolattam a Bentley-vel a garázsba, nem megyek ki Genfbe. Hű még népítéletet sem írtam róla, na akkor mentem.

fury 2008.03.11. 20:50:37

ott voltam..minden kiálított példányból vettem eggyet..hogy gyakorolhassam a "síelést",meg az ugratást)))))))amugy saját autót akarok gyártani.."GalambosLajos-TLX"lessz a neve..4kerék..egy kormány....EuroNcap törésteszt.../ nos,az nem sikerült,mert szétesett,mire odaért /)))))))eheheheheee))))

ommm 2008.03.11. 20:55:29

tomnemtom: ja, a Rinspeed által épített búvárautóra gondolsz? mert az az. egy hülyeség. azt hiszem SQubaDive a neve.
www.rinspeed.com/pages/cars/squba/pre-squba.htm

Foxi 2008.03.11. 21:36:41

Ezen is túlvagyunk. Olyan nagyon nagy dolog nem történt Genfben. Pedig minden gyártó visszatartotta az infókat és úgy nyilatkozott az új modellekről, hogy majd Genfben bemutatjuk az új, meg blue..., meg 2 l/100 km és egyéb hókusz-pókuszokat. Nem vágytam oda, de ha elmentem volna,most bánnám. Az összefoglalás jó. Némileg kiszürhető belőle a csalódottság és a máskor inkább nem jövöt ide érzés. Egy Scirocco-t ebben a színben akár csajok nélkül is bevállalnék. Azért a régi sem volt egy szépség (az I-re gonolok) és mégis hogy meg lehetett azt szeretni.

Kiss Gábor 2008.03.11. 21:52:36

A Bolognai kiállítás mikor lesz?

Tamas 2008.03.11. 23:47:39

a Svájci közönség?... jah.. tele volt külföldiekkel, mint mi.
Nekem a lexus stand tetszett a legjobban /kar hogy itt kimaradt/.
Alfakba, M3-asokba, 1er coupe, G37, audi S5-be, evo, etc. lazan be lehetett szallni.. Rajtam farmer volt, s a bmw, nissan, honda standon teljesen komolyan vettek.
A tömeg tenyleg para.. ugy du.4-ig, aztan elkopnak.. hostess csajok közt voltak teljesen kötetlen, jó fejek... :))
/én mondjuk bnővel mentem.. igy erről keveset tudok ugye/

"Vieli grüessi uus Genf!" ahogy itt mondanak, ha nem franciaul beszélnének. ;)

P.S. legkozelebb kinezek a bp.-ire....

longbow 2008.03.12. 02:59:33

En most voltam a torontoi autokialliatason.Szinte minden autoba be lehetett ulni.

tomnemtom 2008.03.12. 10:28:31

ommm : arra. tehát nem kéne.
tehát helyesbítve : kéne egy fehér Elíz téligumival :D

ommm 2008.03.12. 10:38:49

:D

offkórz

vagy egy fehér gumi téli Elizzel

Bandita 2008.03.13. 17:13:31

Csak annyit tennék hozzá, hogy én hétfői napon voltam. Délután 4 után nem volt tömeg, bármibe be lehetett ülni, ami nem volt elkerítve. Jaguárba is...

Aki esetleg hétvégén menne, egy jó tanács: a Mini-nél és a Lancia-nál lehet ingyért frissítőhöz jutni, a Minisek jópofa poharat adnak ajándékba.

Képeim:
worldtour.extra.hu/gallery/index.php?/category/14

Susanne 2008.03.17. 13:32:33

Hát Én nem tudom... A tömeg nagy volt, volt aki majdnem fellökött,és persze szónélkül tovább állt. Viszont: beleülhettünk a legtöbb autóba. Pár volt csak amiben nem ültünk, de abba talán senki. (és nem volt Rolex óránk, drága cipőnk stb.) Nem sürgetett senki, hogy kelljünk ki, nem zavartak el sehonnan. Minden megnéztünk ami érdekelt, és kipróbáltunk mindent. A tömeg és a sok bunkó ember valóban nem hiányzott, de ennek ellenére klssz volt.

Pupcika 2008.03.22. 15:19:33

Aki ezt a cikket írta, az egy elkeseredett, megcsömörlött emberi lény lehet (ezt legjobban a mazda alatti szöveg tükrözi)...
Magyarországról nem, -hogy a genfi autókiállírásra nem tudnak elmenni, de még a pestire se mindenki jut el.
Az élmény biztosan óriási, mikor láthat élőbe az ember, egy königsegg-et vagy egy veyront, vagy az új roys-ot... a többit meg megnézik, az új scirocco pedig a német fiatalok új autója lesz szerintem, mert formailag jó lett (szánalmas az ha "tankolod" a 12literes fogyasztású zsigát a mindennapi használatra).
A genfi nemzetközi közönség még mindig kultúráltabb mint a pesten megjelenő közönség, nagy része.
süti beállítások módosítása