Nem vettem Xantiát

  2007. február 19. - RT76 Címkék: citroën

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Jön a második gyermek, kinőttük a Twingót, kell egy nagyobb autó. Legyen tágas, kényelmes, dízel, érdekes, szerethető: legyen kombi Xantia! Mondjuk ez: 1998-as, manuális klíma, automata váltó, ABS, elektromos ablak, centrálzár, rádiós magnó, autóbeszámítás lehetséges, dönthető utasülések, immobiliser, plüs kárpit, szervokormány, színezett üveg, törzskönyv, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, állítható kormány, ülésmagasság állítás, 20%-tól elvihető.

Elmentem, megnéztem, tetszett, indult, emelkedett (hidropneumatikus futómű, ugye), ahogy kell. Nem is volt nagyon szétkopva belül, a 170 ezer km körüli futás is reálisnak tűnt. Felírtam az alvázszámot, eljöttem és felhívtam valakit. Bediktáltam a számot, félóra múlva visszahívtak.

Az autó tényleg '98-as, szeptemberi, Németországban adták el. Utolsó bejegyzett márkaszerviz-látogatása 2000 júliusában volt, 97 855 kilométernél. Ekkor cseréltek garanciában az automata váltó vezérlőegységét. Előtte pedig cserélték a magasság-szabályzót, adagolót, generátor-szabályzót, zsanérokat, hengerfejtömítést, első agycsapágyakat.

Nem vettem meg a Xantiát. És szerintem másikat se fogok. És valószínűleg Citroënt se.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8437962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.02.19. 14:53:50

Ne csüggedj Tomi!
Szintszabályzás amúgyis csak a kombinál volt. Franciákat hagyd el, ajánlanám neked a német trió némelyikét, de drágák, akkor pedig marad a 626 kombi (2.0 DDTI), Accord vagy Avensis hármas, ami minőségben ott van ahol a németek de olcsóbbak...
Nyugodtabban fogsz aludni...és nem az út szélén...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 14:54:00

Jól is teszed,hidd el. Az alvázszám felírás viszont nagyon okos dobás volt,ezt én is javaslom mindenkinek,sok kellemetlenséget lehet megelőzni begy kis nyomozgatással. A Homáron 4-5 cikk is foglalkozik vele,hogy hogyan csapják át az embereket. Én 98 körüli autóknál a helyedben a japánokra koncentrálnék vagy max egy kombi 5-ös BMW dízelre.

ommm 2007.02.19. 14:54:34

ja, bocs, Xantia, nem Xsara...én voltam a hülye...de akkor sem

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 14:54:40

Omm-mal egy rugóra jár az agyunk:)

ommm 2007.02.19. 14:55:57

ja, sokan bele sem rúgnak a jó kis kiforrott 626-osokba és Avensisekbe, ami nagy kár...

murci 2007.02.19. 15:05:24

kár a francia kocsikért, nekünk 2 is volt (bx, xm).
szerintem se vegyél... iszonyt kényelmes, tágas, puha futómű (tankhajó fíling) és nagyon de nagyon megbízhatatlan...

ha szeretsz autót szerelni út mellett, hidraulika gömböket fél évente tölteni, és 90 el átmenni a bukkanókon akkor vegyél ;)

Marcello 2007.02.19. 15:16:54

De kit lehet felhívni az alvázszám bemondásával, hogy infot adjon az autóról?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 15:37:47

Marcello, elég az is ha mondjuk egy Xantia esetén beballagsz a legközelebbi Citroen márkakereskedésbe és ott ha nem akarnak veled köcsögölni akkor elmondanak mindent ami a nyilvántartásukban szerepel a kocsiról,mikor,mit,hogyan szervizeltek rajta. Persze van az úgy,hogy semmit nem tudsz meg a kocsiról,vagy a nepper azt mondja,hogy elveszett a szervízkönyv,de ha megvetted akkor megkeresi. Ilyenkor érdemes odébbállni. A szervízkönyv a kulcsa mindennek,annak a valódiságát is érdemes hasonló módon ellenőrizni.

murci 2007.02.19. 16:14:57

scheerti ahaa persze, ha ez ilyen könnyű lenne, csak van mikor a "becsületes" magyar kereskedő összejátszik az eladóval

ha megvettem volna azt a fordot lehet ma már a kóterben lennék kocsilopásért

ha van biztosítós ismerős az is sokat segíthet (ős is szinte mindent tudnak az autókról és fóleg a gazdáikról)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 16:29:18

1,Becsületes kereskedő NINCS,valami stikli mindíg van.
2,Használt autóra mindíg költeni kell.
3, Elképesztően jó vétel szintén nincs, a bombaár mögött általában van valami.
4,Aki komolyan gondolja az autóvásárlást az rendesen tájékozódik az autó előéletéről.
5,Utólagos reklamációra kevés helyen van lehetőség.

bukta 2007.02.19. 18:29:07

Hali!
Ugy látom nagyon vágjátok a témát. A sok citroen szaki közül hánynak is volt citroene, kicsit hosszabb távon??? A rokonságban több mint 10 éve vannak citroenek, köztünk nekünk is (bx, cx, xm, xantia, jumpy, c5). Mondhattok akármit, egy megkímélt darab nagyon is megbízható! Persze a sok hozzánemértő kókányolásától gyorsan kifekszik, olyankor lehet h megbízhatatlan, de melyik autóra nem igaz ez. Más kérdés h a szerelők nagy része a német sémához ért, és csak habog ha meglát egy citroen. Nem értek hozzá tehát azt mondom szar, ez a legkönyebb. Dehát nem baj, legalább mi citrósok olcsóbban tudunk autót venni, egy esetleges baleset esetén kisebb a kár, viszont a vesekövünk nem lesz összetörva, marad a lágy ringatózás. Xanitól, xm től fölfelé ott vannak a hydractive futóművek és az activa, ami kényelmesebb mint a tekercsrugós, mégis stabilabb... További kellemes rázkódást, meg felelőtlen hozzászólásokat.

Bx 16TRS 2007.02.19. 18:36:36

Ommm!

Az összes hidropneumatikus citroennek 2 szintszabályozója van! Egy az első, egy pedig a hátsó tengelynél, ez végzi el azt, hogy ha bedobom a cementeszsákot, akkor szépen visszaemel, ha ráakasztom a lakókocsit szépen visszaemel. Vagy esetleg földúton akarok közlekedni, akkor feljebb tolom "terepbe" a kart, az megmozdítja a szintszabályozó rúdját, és máris mehet a plussz LHM, az autó megint emelkedik. A gömböket elég 2 évente ellenőrizni, ha szükséges tölteni. (az utángyártottakról most nem beszélek, mert azokat tényleg sűrűbben kell)
A Xantia egy nagyon jó kis autó, ráadásul egy 98-as már biztos hidraktívos (egy ecu vezérli az autó rugózását van sport=keményebb, és normál=puhább mód, az út és a sebességviszonyoknak megfelelően), és leülésgátlós, tehát nem hasal le, mint egy bx. Indítás után azonnal lehet vele menni, még azt a 30 mp-t se kell kivárni.
Nem derült ki, hogy 1,9 vagy 2,1 TD volt-e ez a xanti, mindkettő nagyon erős kúltúrált, és megbízható psa motor.

Nem mindenkinek van igénye ilyen finomságokra, akinek van, az fogja értékelni ezeket az autókat, a többiek meg csak lehúzzák.

bukta 2007.02.19. 18:46:21

Annyit hozzáfűznék BX 16TRS hozzászólásához, hogy mennyire jó ez a szinszabályzás. Nem kell állítgatni a lámpát ha meg van rakva, nem fog leülni mint állat, és ugy is ugyanolyan lágy marad a rugózása. Ha jó mondjuk egy bx (leülés gátló nélküli rendszer) az sem hasal le sokáig, fél nap kb, legalább pár óra... A leülésgátlós ha sokat állt, vagyis elment a rendszerből a nyomás, és beindítod, akkor leül, de mindjárt már szinten is van. Ha jó a rendszer, vagyis nem ült még le, akkor indítás után nem kell várni, rögtön lehet vele indulni, de senki nem hal bele 10mp be... Azalatt becsatolod az övet vagy bekapcsolod a magnót.

VF 2007.02.19. 19:04:46

Hat nem tudom, en csak orulnek ha tudnam hogy ennyi mindent csereltek benne, es meg az eredetet is vissza tudom kovetni. Vegul is egy 9 eves, kulfoldrol behozott autorol van szo. Tovabba nem ertem, hogy ez alapjan hogy lehet altalanositani a Xantiakra, vagy altalaban a Citroenekre. Az ilyen irasok csak hangulatkeltesre jok, erdemi informaciot nem tartalmaznak, feleslegesek es karosak :(
VF

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 19:25:28

>Hat nem tudom, en csak orulnek ha tudnam hogy ennyi mindent csereltek benne, es meg az eredetet is vissza tudom kovetni.

Lengéscsillapítás még oké,de ha már a hengerfejet kell piszkálni....

Mindenki azt vesz amit akar,ez a post szerintem senkit nem fog befolyásolni,akit mégis az ne vegyen autót. Én sosem vennék Citroen-t,sőt francia autót sem de kinek a papa,kinek a paplan...

pintyöke 2007.02.19. 19:35:40

Én is inkább egy franciát vennék, mint másmilyet...
Vagyis vettem már.
Az sem problémásabb, mint bármelyik a piacon, csak a hidropneumatika bonyolítja kissé, amiért viszont kényelmet nyújt. Nem várható el az autós társadalomtól, hogy mindenki azonos tipusokat preferáljon, ezért kár is cimkézni a különböző márkákat. Főleg úgy, hogy a véleményt nyilvánító csak hallott valamit, látott egy jelenséget, olvasott pár cikket valamelyik kukta-magazinban pár agyondiplomázott és teljesen elfogulatlan baromtól.

Igen, létezik olyan autó, amit a szemétdombról fel lehet újítani, nem kell bele sem olaj, sem üzemanyag, lehet hogy éppen valami karika embléma is leledzik az orrán, de azt talán vezetni sem kell.
A Citroën nem ilyen. Akinek ez nem tetszik, ne vegye!

RT76 2007.02.19. 19:43:40

"VF 2007.02.19. 19:04:46
Hat nem tudom, en csak orulnek ha tudnam hogy ennyi mindent csereltek benne,"

Aha, százezer kilométer, két év alatt már ennyi mindent kellett, mi lehet vele mostanára? A garancia végeztével vajon mennyit költött a tulaj gyári cuccra?

Volt valaha egy Swiftünk, százezer kilométerrel adtuk el vagy ötévesen, fékbetéten, olajon kívül mást nem cseréltek benne soha.

Érted, egy-két panel, urambocsá a széthajtott hengerfej, a váltó, külön-külön még belefér, de ez mind együtt? Te megvennéd, úgy, hogy a két ismert év után még van benne hat ismeretlen?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 20:05:21

Erről van szó, ennyi minden nem baszódhat szét egy normálisan használt kocsin amiben 100 000 kilóméter sincs. A hengerfej nem szokott csak úgy magától beszarni,az többségében annak a jele,hogy kinyomták a szívét is. A legjobb az ilyen multtal rendelkező autót szépen elkerülni,legyen az francia,német olasz,vagy japán.

Bx 16TRS 2007.02.19. 20:06:33

"Volt valaha egy Swiftünk, százezer kilométerrel adtuk el vagy ötévesen, fékbetéten, olajon kívül mást nem cseréltek benne soha."

De neked erre kell az autó, nekünk nem :-D

Ne bántsuk már a másikat, mert más az ízlése. Érdekesség, hogy aki eddig az autómba ült, megfiatalodott, és egy rossz szót nem mond a citroenről. :-)))

pintyöke 2007.02.19. 20:18:37

""aki eddig az autómba ült, megfiatalodott, és egy rossz szót nem mond a citroenről""


Asszem küldöm az anyósomat, hátha fiatalodik kicsit!
Az enyémben sehogy sem akart megfiatalodni.
:))

bukta 2007.02.19. 20:22:07

Abban igazatok van, h ne bántsuk egymást, mindegy milyen gyártmány, ha agyoncsapták. És ez az ami alapján nem lehet és nem szabad általánosítani, sajnos sokan teszik ezt ennek ellenére. Véleményem szerint a más kategóriához való hasonlítgatás sem célszerű, gondolom a stiftben pl a tempomat sem romlott el mer ugye nincs...
totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=30612
Ez a családom egyik tagjáé, ő ért hozzá, ő javította és ez elég megbízhatónak tűnik, annak ellenére h nincs tojás a lába alatt. Ha szakszerűen van javítva, használva akkor megbízható. Bár ez is csak egy eset, de több valóságtartalommal bír, mint a hallomások, találgatások....

GalloG 2007.02.19. 20:48:11

Úgy látom itt is az a baj, hogy elvakult emberek írnak. Az új autók mind szarok nációtól függetlenül, a régiek meg vagy jók, vagy szépek, vagy kényelmesek szintén nációtól függetlenül.
Szerintem nagyon jó, ha így megvan az előélete. A hengerfej tömítés akármi miatt is lehet cserés. Bármilyen dízellel el lehet menni pestig úgy, hogy cserés legyen a HF tömítése addigra. VW-vel, Toyotával, Mazdával is.
1-2 éves Toyotákban gariban cserélgetik az 1.4 benyás(!) mocikat, de ezt sehol, senki nem említi, mert a Toyota JÓ. A VW-k TDI meg SDI motorjai meg olyan hangokat adnak új koruktól, mint más 15 éves megkotlott 1.0 dízel Starlet-je, de senki sem írja mert a VW JÓ. Akkor vegyétek.
Egyébként 9 éves kocsinak 170 ereznél bármi baja lehet szerintem. Ha hibátlant akarsz akkor vegyél kényelmetlen, jellegtelen japánt vagy bármilyen típusú újat.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.19. 21:09:42

>Úgy látom itt is az a baj, hogy elvakult emberek írnak

>Ha hibátlant akarsz akkor vegyél kényelmetlen, jellegtelen japánt vagy bármilyen típusú újat.

És téged ki oltott be azzal a baromságal,hogy minden új kocsi rossz,meg azzal,hogy minden japán autó jellegtelen? Jó,persze,hogy szét lehet nyomni egy kocsit pár kilométer alatt is de ez senkinek nem célja. Én speciel ismerek olyan embert aki fél év alatt megrepesztette a Pajero komplett motorblokkját. Pedig az nem egyszerű,de gondolom ilyen ember után te sem vennéd meg az autót még akkor sem ha szakszervízben szerelték...

bukta 2007.02.19. 21:33:08

Sajnos a mai autóipar nem hosszútávra dolgozik. Az a cél h a pár évet használt autót, lecseréld a következő újra, ami szinte ugyanaz. Átlag ember kb egész életébe fizeti így részletet, és cserélgeti le, hogy minél kevesebbet bukjon. A mai autókat már nem olyan időtállóra tervezik, mint a régebbieket, sajnos. És ez nem a technikai redukálódásnak köszönhető, hanem a mai gusztustalan marketingnek... Anno volt olyan Saab amire örök garanciát vállaltak, hallottam olyan 2,1 td psa blokkról ami 1millió km-t lefutott és még sorolhatnám... Kicsit megtévesztő lehet egyes autóknál a 30e olajcsereperiódus, de az se fog elmenni ennyit, mint a jó öregek.
A japán autókról meg annyit, h nem rosszak, sőt vannak nagyon jók, de mondjok ki nem jellegzetességeikről híresek. Ott a subaru, csinált magának szép kis imidzst a rallyban, meg a mitsu is, de egy japán gépet se hívtak még istennőnek, különlegessége, egyedisége miatt, az egyediség, különlegesség nem igazán az ő pártjukat fogja.

omm · http://ommszem.blog.hu 2007.02.19. 21:59:36

Bx16 és többiek!
Látom belepancsoltunk a kakiba megint. Természetesen nem hasmara vágva írtam, mikor a Citromot említettem. Ha hiszed, ha nem volt több is a csasládban, konkrétan XM 3.0 V6, Xantia, Xsara HDi és volt szerencsém hosszútávon egy BX TZD-hez is. NEM mondok ítéletet a francia autókról, csupán emlékszek és tapasztalok. Mindegyik tip-top állapotú volt és törődve volt velük. Igaz, hogy tetű kényelmesek voltak és az XM jól is ment (abszolút fullos), de:
XM-Svájcból behozva nem működő aut. váltóval
Xsara-NEM AGYONHAJTVA: hengerfejrepedés (anyaghiba!!!), többszöri befecskendező próblémák
Xantia-örökös tömítetlenség a gömbökben (ha jól emlékszem 6 volt benne és egy központi nyomáselosztó), valamint elektronikai gondok tömkelege...
BX-ami ismerősömé (autószerelő), szintén kényelmes, de alapos vízforralás hosszú távon és a zöld hidrofolyadék állandó utántöltögetése...nem beszélve arról, hogy ha elment a nyomás, akkor se fék se semmi...

Mindazonáltal én is azt mondom, ne fikázzuk a másét. Minden tiszteletem a Citromosoknak, már csak a türerlmükért is, viszont ne essünk át a ló másik oldalára sem azt állítván, hogy a Citroen a csoda. Igen, már mondhatni kiforrott technológia lett a hidropneumatikából, de ugyanúgy vannak hátrányai is a konvencionális felfüggesztéssel és rúgózással szemben...
én pl. nem akarok várni, míg az autóm üzemkész lesz és személy szerint zavar az örökös sziszegés és kattogás.
Ez az ÉN privát véleményem és ezen okok miatt nem ajánlom a hidropneumatikához nem konyítóknak használtautóként a hidrós Citromot...
Amúgy meg ott a Népítélet, azt érdemes olvasgatni...
Písz.

Bx 16TRS 2007.02.19. 22:20:14

Ommm!

Nem esek át a másik oldalra, a saját véleményemet írom le. :-))) Nekem tényleg abszolút csoda. Vita befejezve. :-))

Egy érdekesség:
ha tényleg elfolyik a hidraulikaolaj, akkor is van megoldás fékezésre. nem csak a mellső kerekre ható kézifékkel.
Van az autóban egy ún. biztonsági szelep, amely egy megahtározott nyomás elérésekor engedi tovább az olajat a hátsó gólyalábakhoz, ha nem épül fel ekkora nyomás, akkor nem lesz emelés, és nem lesz rugózás --> (egy kegyetlen dolog). Az első ami felépül a féknyomás (első fék), amíg nincs fék, addig nem is emelkedik az autó, tehát kimondható, amelyik citrom a normál magasságában van az már meg is fog tudni állni.

Folyamatos kattogás sziszegés, már ezer hibára utal. Sajnos itt nem tudják, hogy illik cserélni az LHM-et is, nem árt kipucolni a magasságkorrektorokat. Aki ezt megteszi, az csak örömét leli az autóban. :-)))

pintyöke 2007.02.20. 07:34:22

Kedves Omm!

Kissé laikusnak, de mindenképpen felületesnek tűnsz az értékeléseidben.

Mit tapasztaltál TE személyesen az említett gépkocsikkal kapcsolatban? Az nem érv, hogy pl beültél egy rossz váltójú autóba (ZF! tökéletes német technika ugyebár) és az nem akart elindulni! Velem sem indult el még a csirkeól. Ki, mit tett azzal a váltóval, hogy beállt? 20 éves olaj, eltömődött olajhűtő, rossz vezérlés? Vagy mi a manó?

Az autóval törődés egy Citroënnél nem egyenlő a rendszeres kivikszolással és havi egyszeri alkalommal Kovács Baltazár faluvégi szerelőnak bemutatással! Lehet hogy Kovács úr a faluközösség legjobb szerelője (ért az Opelhoz, meg Warthoz, Ladát, Skodát ne is említsünk) de a Citroënhez szakértelem kell, nem elég a Cosmopolitant előfizetni.

Anyaghibás hengerfej: Sorry! Ez van. Meg más tipusoknál is.

Xantia "gömb tömítetlenség": Ez akkora marhaság, mint Marci Hevesen. Csak gondolj bele kicsit és rájössz miért!

Autószerelő BX-e: Erre nem tudok mit mondani, remélem nem vittél hozzá egy autót sem, gondolom a barátság megmaradt.

Elektronikai hibák tömkelege: Ha rászánsz kis időt, nézd meg mi van a Citrók elektromos bazárjainak többségére írva. Na jó, nem várom el, hogy éjfél körül szaglássz akárki Citroënjében, elárulom: Bosch.

Az igaz hogy ha elmegy a nyomás, tényleg se fék meg semmi más. Mondjuk fénykürt van. De fentebb le van írva miért nonszensz a feltételezés.

Igaz, hogy a rugós felfüggesztések egyszerűbbek és megbízhatóbbak.
Az autó üzemkész állapotba kerül a motor beindulása után azonnal, csak amíg meg nem emeli magát, elég kényelmetlen és a kormányzott kerekek korlátozottan kifordíthatók a sárvédő ív miatt. Az első fékek működéséért felelős hidraulikus alkatrészek napokig tárolnak annyi nyomást, hogy nagyobb sebességről is biztonságosan meg lehet állni. De ki gyorsít olyan sebességre, amikor a futómű nem akar rendes magasságba állni?

Teljesen igazad van abban, hogy technikai almafabékák ne vegyenek Citroënt. Egy Citróhoz ember kell, nem gatya. Teljesen mindegy hogy szerelő, balettáncos, vagy cukrász az illető!

A népítéletet meg hagyjuk...!

Továbbá osztom a véleményedet, hogy itt ne legyen semmilyen harakiri.

ommm 2007.02.20. 08:12:05

Na, ezek szerint csak megegyeztünk.
A Xantiánál konkrétan a membrán örökös problémáira gondoltam, ami a gömbön belül van, de TELJESEN MINDEGY.
Anno írtam, hogy ez CSAK az én véleményem...
A Bosch-féle elektronikai észrevételt természetesen osztom, olaszautók többségében is az van...németben meg Magneti Marelli...
És még egyszer mondom, nem fikázom, urambocsá' szólom le a Citroeneket, de tényleg érteni kell hozzá és a mai emberek többségének a hidropneumatika még mindig furcsa dolog.
És nem vagyok németautó-fan, ha erre gondolsz, én az AUTÓT szeretem, mint olyat és ilyenkor nem számít ki és hol gyártotta...és suttyomban elárulhatom, hogy anno komolyan szemeztem egy CX Break-kel, de le volt pusztulva...és azt hiszem a Citroenekre hatványozottan érvényes az, hogy ha nem törődsz velük, akkor nagyon hamar beálhatnak, már csak amiatt is, mert a hidraulika egy újabb hibaforrás, ami a hagyományos felfüggesztésű/rúgózású autókban nincs...ezért több és ezért kevesebb a Citrom...
Béke

murci 2007.02.20. 08:27:08

ja a Japán autók tényleg jellegtelenek.
nincs köztük legenda.

Mert a Toyota Supra az csak egy kósza álom volt.
A nissan 200SX/240SX silvia S12-S15 ig (amiket már a 70 es évek óta gyártanak)
azok mind csak fostalicskák.
a mazda rotary engine je csak poénból nevezik így tuti a franciák fejlesztettét mi?!?
a egész véletlenül a skyline sem japán azt is tuti amiból importálják a szigetországba mi?!?

hogy a zx ekről és a régi corollákról már ne is beszéljek amik keresztbe kasul megeszik a francia autókat. nem foglalkoztat, hogy sokkal kényelmesebb ha a szerpentinen felfele elhagyom, mint a szart.

ugyanúgy lehet szídni minden autót, a lényeg az, hogy mindenki a saját választottjával legyen boldog, és ne akarjon senkit se rá vagy le beszélni róla.
próbálja ki mindenki az xm et vagy a pallace-t és ha bejön maradjon benne, ha sportosan akar közlekedni akkor meg vegyen mást ennyi.
de csak azért fikázni a japán autókat mert "nincs egyéniségük" sztem felesleges. Más kultúra terméke, más gondolkodásmód. a maga módján minden autónak van egyénisége. különösen a saját szerető gazdája szerint.

Szal, hogy velős is legyek kicsit: leírhatnám ua. zt amit az elején.

ommm 2007.02.20. 08:51:23

murci: és az NSX-et mégcsak szóba sem hoztad:)))
pedig de jóóó:))

bgy 2007.02.20. 11:08:26

Kis offtopic adalék: 1996-os történet egy négy éves Opel Vectra-val (1.6i), futásteljesítmény: kb 80e km. A szüleim a hugomat vitték repülőhöz, szóval időre. Indulás után néhány perccel telefonálnak, hogy ugyan menjünk már utánuk a család másik két járgányával, merthogy a vektor megállt. Semmi baj, gyerünk. Vittük az én R19-emet, azzal hugi, anyuapu tovább el lóhalálában. Az öcsémmel ketten pedig vontatókötélre vettük a Vectrát és a családi Trabanttal hazavontattuk. Később a szervízben megállapították: a vezérműtengely eltört. Anyaghiba. Szerencsére komoly baja nem lett a motornak, a vezérműlánc (és így a főtengely) és a szelepek közötti mechanikus kapcsolat nem szakadt meg. A vectra a következő 150 ezer km-et sikerrel teljesítette nálunk, 2001-ben eladtuk. Még tavaly láttam egyszer az úton.

bgy 2007.02.20. 11:16:29

Másik anyagfáradásos sztori, ami a faterral esett meg: Egy Audi 90 a főszereplő, kilencvenes évek eleje, Budapest. Anyaghiba miatti törés, már nem emlékszem hogy pontosan mi tört el, de valami a motorban. Ami persze megállt. És a belvárosi kis utcákban gyorsan el kellett hárítani a dugót, ezért az autó utasai (köztük a fater), öltönyben toltak egy-két utcasarkot egy svájci rendszámú, CD-s, akkoriban még menőnek számító autót. A gazdája azóta is Audival jár, és bár három évente adnának neki újat, ő csak 5-6 évente cseréli.

rognork 2007.02.20. 11:19:58

miért van az h legendák szólnak a francia autók gyatra minőségéről? el lehet ezt érni csak híreszteléssel? vegyen mindenki koreait, azok felkajálják az egész világot. amíg nincs számolatlan pénze az embernek, addig igenis úgy kell autót venni, hogy ne hányjon be, és ne 500k legyen egy apró szervíz. ha pénzed van, vegyél akármit, ami kényelmes. én pl 125p-t hajtottam, ami kényelmes volt, csak evett mint a barom, és amint megcsináltattam valamit, megint beszart egy másik alkatrész. nem volt egy olcsó hobbi, még úgy sem, hogy olcsón vettem. meghogy a japán autóknak nincs legendája... nézz meg egy driftelős videót japókkal. nem bmw-t és nem is ladát hajtanak. persze, jellegtelen. bhatod a csodaszép dizájnos francia autódat, ha nem megy. egy kanapé is lehet szép és kényelmes, annak meg nem is kell gurulni, jobb választás.

bgy 2007.02.20. 13:23:17

Csak hogy tovább flémeljünk: és szerettem a fenti postomban említett Renault 19-et. Néha idegesítő volt, de igazából semmi komoly. A pénztárcár nem terhelte nagyon. Akkor dölt el, hogy mennie kell, amikor az önidító beadta az unalmast. Valójában az önindítónak semmi baja nem volt, csak egy szimpla elektromos hiba. Mindenesetre a feleségem utolsó hónapos várandós volt, úgyhogy nem tudtam a Rencsi viccén röhögni. Az én bánatom az, hogy a használtpiacon nem tartják az árukat. Márpedig egy ilyen autót az ember előbb-utóbb el akar adni, akkor viszont jó lenne, ha érne valamit.
Vissza a japán kontra francia flémhez: mi is a helyzet az űrszivikkel?

ommm 2007.02.20. 16:03:49

hát igen, az űr-Civicet kicsit elkapkodták, ezen nincs mit szépíteni, de mivelhogy nem tartom magam japánautóbuzinak (csak az zavar, hogy sokszor mellőzik őket) ez nem is érdekel nagyon...
viszont egy-két év és jó lesz megint...

nyema 2007.02.20. 17:11:04

"miért van az h legendák szólnak a francia autók gyatra minőségéről?"

Pont azért, amiért legendák szólnak a német/olasz/angol verdák gyatra minőségéről. Csakhát a saját ill. kedvenc verdáról szóló csúfságokat mindenki ignorálja. Aki meg nem, annak kifakad a kisebbségi komplexusa, mint ahogy itt a fenti hozzászólásokban is látható.

pintyöke 2007.02.20. 17:38:05

Kedves Ommm!

Most télleg nem tudom hány mö betűvel írjam a neved, de a kedvedért teleírom az egész listát mö betűvel ha akarod!

Hogy mé? Mert nekem is CX-em van. Hogy éppen hány darab nem tudom, mert eggyel járok, egy másik a nevemen van és a cimborám használja, másik kettőt meg építek. Egy szívódízelt, meg egy 2.4 karbist.
Azt ne kérdezd miért teszek ilyen irracionális dolgot, mert ezt csak az éri fel ésszel, aki szeret bíbelődni látszólag értelmetlen dolgokkal. Hogy miért értelmetlen, arra csak további paradoxonnal tudnék válaszolni.
Szóval az én CX-emben 268000 km van és 21 éves. Két hete Sopronból Münchenbe valamivel kevesebb mint 4 óra alatt vánszorogtam át, mert olyan szarul megy szegényke.
Szóval a CX az igazi Citroën. Azon nem divat az anyaghiba, egyszerű, mint egy bicikli, tartós és erős motorokat gyártottak hozzá, amikből további piszkálásokkal ménesnyi igavonókat lehet kicsalogatni és nagyon masszív vasakból tákolták össze, nem hamis a biztonságérzet, amit nyújt.

Hogy tetü-e a Citroën? Hát 1986-tól 5 éven keresztül gyártották a világ akkori leggyorsabb dízelét. Persze a Merci gyorsan válaszolt rá, és fél literrel nagyobb motorral rátrónfolt. Hiába, az igazság örök: Teljesítményt egyszerűen köbcentivel lehet csinálni.
Szóval ez a primitív Citroën 9,8 sec alatt tornázta fel 100-ra a másfél tonnás seggét.
Teszi ezt napjainkban is, csak 20 év eltelt azóta. Szóval ez egy széria autó, semmi piszkálás.

Na tehát. Neked a hálálkodásomat szántam, mert rendes koma vagy, hogy szimpatikus a CX. A tebbieknek meg a teljesítményadatokat, hogy lássák, ezek a setét franciák tudnak ha akarnak és napjainkban is sok náció tőlük tanul pölö dízelmotort csinálni. Meg az összes luxusvas luxusnak számító ilyen-olyan hidrós futóműcuccát licenceli.
Tképpen nem ignorálok én semmit, csak mosolygok a szekerekben pattogó autóstársaimon, amikor egy adag lócitromon áthajtva kiesik a fogtömésük.

És az nekem jó.

ommm · http://ommszem.blog.hu 2007.02.20. 18:40:17

pintyöke

köszönöm, hogy megértetted, amit próbálok magyarázni...nem szívatni akarok én senkit sem, főleg nem amiatt, milyen autóban ül...a hidropneumatika nagy találmány az biztos.
ahogy az is, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze...
de ez nem az én esetem.
márpedig azért nem, mert rövid életem során sok autóhoz volt már szerencsém, francia, olasz, spanyol, német, japán stb. minden volt már. mindegyikben szerettem valamit de egyik sem volt tökéletes, olyan nincs, olyan van, aminél a legkevesebb kompromissumot kell kötni.
jelenlegi mazdámat sem azért szeretem, mert hű de kényelmes (az az 1978-ban gyártott R15 GTL-em volt), hanem mert megbízható és eddig jól teszi a dolgát...

és emellett egy 20 éves Tatrával bíbelődök, mert nemtudommiért...
viszont, és ezt már valahol említettem, legjobban a fent említett R15-öst szerettem, mert ő is szerett engem és amellett, hogy nem volt benne sok, nagyon érdekes megoldások halmaza volt, örökké bánni fogom, hogy megváltam tőle...
és abban teljesen igazad van, hogy a VW a PD TDI rendszerrel vakvágányon volt, ha tetszik, ha nem. ezért állnak át a common-railre, amiben pedig éppen a franciák az erősek, le a kalappal ezért és a stílusért is, ami az autóikban van.
de mindezek mellett mindenkinek hagyjuk meg a saját vélemény jogát.
na, megint jó hosszú lett, de sebaj, csak elássuk a csatabárdot.
én a jó autókat szeretem, ebből a szempontból mindegy ki gyártotta...

ommm · http://ommszem.blog.hu 2007.02.20. 18:43:40

bocs
nem volt belőle sok a helyes mondatrész...

Bx 16TRS 2007.02.20. 19:12:26

Pintyöke!!!!!!

Te ki vagy má? Néha azt hiszem a Jeszenszki.

többieknek: beszabadult ide a fél PSA fórum, szal azért a sok hülye citros :-)

pintyöke 2007.02.20. 21:41:37

Elmenny te a picsába!
:))
Vagy a PSA topba?

Ommm:

Hát jó ez így is. Igen, minden (vagyis majdnem minden) autóban van valami szeretni való. Ez a Citró mánia anyámék GSA-jával kezdődött, akkor nekem 105 S Skodám volt. Éppen túl a rendszerváltáson nem volt életbiztosítás Citroënt hajtani, mert kóbor lovag és hüje autószerelő volt dögivel. Az "öreg" meg nem hallgatott rám szerelés dolgában, pedig a Skodát is önkezemmel barkácsoltam akkor is. Így a szemem előtt ment tönkre egy igen pofás Citroën, a sok brilliáns üzlet során egy bicikli lett belőle. Nagyon sajnáltam azt a gépet. Ekkor a Citroën évekig nem létezett számomra, Lada hegyeket hajtottam szét-és össze, de megrúgott a lóbogár, amikor egy-egy CX itt-ott megelőzött, vagy szembejött és láttam ahogy hajókázik.
De pár év alatt kicsit elfáradtam a tuningolt meg szélesített, meg 4-és annak hatványaival leömlőzött Ladában és nyugatit akartam, talán mindegy volt milyet, csak klímás legyen.
Néztem Opelt, Fordot, Audit, Nissant, Lanciát és klíma félmilláért sehol. Ugyanis ennyit szántam rá. Ekkor elém evett a fene egy CX-et. Minden volt benne, ami csak ingere egy rendes parasztnak, 350-ért. Rendes volt a tag, mert abba is belement, hogy visszavásárolja a kocsit, ha egy hónapon belül akármelyik márkaszervizben átvizsgáltatva véresnek találtatik. Ezt bele is írtuk a szerződésbe. De két hét után nem is adtam volna vissza! Megfogott magának a szemét. A klímát 5000-ért feltöltötték és kétévente kell bele 30-35 deka freon. Igen jó nyarunk volt akkor, mentünk mindenfelé az országban. Pedig így utólag rájöttem, hogy rendesen visszatekert km-órával 306000 km-rel vettem és még így is tudott menni rendesen.

Naszóval, ha ez az autó nem jön szemben egy hírdetésben, most valami egyéb vasam lenne és nemtom, hogy lenne-e ilyen mértékű agymenésem egy konkrét márka felé. Azt sem tudom, hogy ha éppenséggel egy Toyotával elégedett lennék, megvennék-e egy Citroënt?

Ezek a vélemények emócionálisan alakulnak ki, de pl hiába volt egyik barátnőmnek igen jó feneke és kényelmes az apuci Passatjának hátsó ülése, az az autó nem fogott meg egyáltalán. Azután vett egy Fordot, az már tetszett, de legszívesebben a régi ezeröcsijüket hajtottam. Ekkor még Skodám volt. Haveri alapon volt szerencsém Toyota Starlethez, igen jó véleménnyel voltam róla, kis erőféreg volt. A Celica nem fogott meg annyira. Viszont komám Honda Accordja igen, különösen ahogy kipofásította a maga ízlésére.
Aztán egyik haverom beszervezett egy Renault Fuego kipofozásába. Azt is szerettem, nyúztuk ahol értük, persze hogy sose lett kész, aztán komám fél láda sörtől kicombosodva megcsukta. Ekkor Ladáztam veszettül. Az összes belsejét átszereltem az ezeröcsimbe.
Tetszett még a 80-as Coupé, de azt csak seftesek használtak, jó állapotúra esélyem sem volt.
Akkor még nem volt nulla meg attól alacsonyabb százalékos banki hitel, csak lízing. De én (köz)alkalmazott voltam, így maradtam a Ladánál és abban éltem ki a barkácsolási hajlandóságomat. Az országban szanaszét vannak szüleim, rokonaim, barátaim, ezért csak jó kocsim lehetett, illetve nem szerettem 90-nel közlekedni, csak a 30-as táblánál. Ezért kellett nyugati és lett éppen Citroën. Már 6 éve.

omm 2007.02.20. 21:49:57

akkor hol a gond?
mindenki szereti a magáét, különben nem az lenne neki ami...

bukta 2007.02.20. 22:46:42

Sorry! Azt a jellegtelenséget nem ugy értettem!. Én is nagyon szeretem a sportkocsikat és abba ott van a szeren a japán. De azok forognak zabálnak mint állat, nem olyan hosszú futásteljesítményűek. De technikailag, teljesítményileg tényleg nagyon figyelemre méltóak! Sajnos ettől még a külső és belső fantázia hiányát a legtöbbnél továbbra is fenttartom, persze itt is akad kivétel. A teljesítményről annyit h van a családban egy öreg dízel cx, rengeteg kilóméterrel előtte és mögötte, kicsivel több mint 8 sec alatt gyorsul 100ra és utána is nagyon jól húz pikpakk ott a 160-1880, mindezt 7-9 liter között üzemanyagban átszámítva. Ráadásul nagyon kényelmes, sok extra van benne, és nagyon megbízható, benne van az anyag becsületesen. Szóval ha egy típust erős motorral választassz, az is eléggé ott van a szeren, igaz nem driftelni meg versenyezni való hanem falni a kmket. És a psanak vannak eléggé elismert dízel motorjai, amit már említettek előttem.
Én is a békét tartom szem előtt!

Bx 16TRS 2007.02.20. 22:49:38

Omm!

Nincsen itt semmi gond. :-)))

De nem egyszer előfordul, hogy valami okosjózsi meg akar győzni, hogy a citroen az szar, mert ő beszélt egy fickóval, aki hallott róla, hogy a nagybátyjának a szomszédja ismer valakit aki lerohadt az út szélén.
Egyébként ha nem szerelik az autót, akkor olyan egy utálatos szar, mint semmi más. Ez egy toyotanal, hondanal viszont nem igaz, ez tény. :-))) A Tatra nyerő!

ommm 2007.02.21. 08:30:05

na, akkor lezártnak tekintjük a vitát:))

bukta 2007.02.21. 12:16:44

Murci!
Nem kötöszködni akarok, deh olyan nincs ha pallace. Olyan volt h pallas, és az is a felszereltséget jelölte, olyan mintha a swiftet hívnám glx nek.

BX 19TRD 2008.04.22. 09:29:59

ez a király :D

jojoka 2010.10.12. 09:56:54

"Akkor dölt el, hogy mennie kell, amikor az önidító beadta az unalmast."

Na ezért nem szabad idehaza használt autót venni! Semmilyet , se Citroent se VW-t. Egy németnél előfordulhat, hogy azért cserél kocsit mert megunta, tetszik az újabb kiadás, 4 évente illik lecserélni stb. Idehaza. Megy= marad, Romlik = megy (el a háztól).
süti beállítások módosítása