Dorog-Pilisvörösvár-Budapest egyetlen óra alatt

  2015. április 30. - Winkler Róbert Címkék: teszt volán volvo busz belterj winkler tömegközlekedés sárga úton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Teszt: Volvo 7700 helyközi csuklós

dsc04535.jpg

 

Mi lenne ebben az őrültség? Eleve nem nekem kell vezetni, ez már önmagában el kell hogy adja a helyközi autóbuszt. Ennek ellenére mindenki, akinek megemlítem, hogy busszal megyek, úgy néz rám, mintha legalábbis az Iszlám Államhoz kívánnék csatlakozni, és ezt most kivételesen nem is nagyon túlzom el.

Ezen az Esztergom-Budapest viszonylaton további előny, hogy nincs más: a párhuzamosan futó vasútvonal építésekor a lopás annyi humán erőforrást igényelt, hogy magára a vasútépítésre nem igazán maradt ember. Ennyi idő alatt a kínaiak mágnesvasúttal kötik össze Afrika két szélét, nagyjából ennyi pénzből, mi viszont inkább túlterheljük a buszokat. A kötött pályát valahogy jobban szeretem, vonaton valahogy még ácsorogni is jobb, de ha nincs, nincs, beállok a dorogi gyógyszergyári megállóba.

dsc04534.jpg

Kezdetnek a navigáció rögtön kiválóan vizsgázik: amikor felszállok, és kérek egy jegyet Budapestig, a sofőr kedvesen felvilágosít, hogy ez a kesztölci járat, és amelyik nekem kell majd, az egy sárga színű, szép nagy busz lesz. Ez igen, interfész a javából. Visszamászok a megállóba, és a mainflingeni atomórához képest mindössze egy perc késéssel meg is érkezik, ami nekem kell. Tényleg szép sárga, de jó nagy is: 18 méter hosszú, és utasok nélkül is közel van a 17 tonnához. A Volánbusz 2007-ben állított rendszerbe huszat, valamennyit a pilisi régióban.

Utasok pedig mostanában bőven vannak, de azért itt a start közelében még vasárnap délután is le lehet ülni. Az ülések elég hitványak, egyébként ebben a műfajban az üléseknek is megvan a saját típusnevük: ennek Ster 6 MZ, és 52 van belőle. A kárpitok anyaga és mintája megfelelő, mármint amennyit látok belőlük az utasoktól, az ülőlap és a támla tömör, mint a nagyon sportos Audikban. Az ülőlap nagyon rövid, a comb alátámasztása egyenesen nevetséges. Persze ha valaki szemben ül velünk, úgyis csak lábujjhegyen férünk el; az ablak melletti ülésen legalábbis kilátástalan volna egy telitalp, annyira limitált a lábtér.

 

dsc04528.jpg

 

Ha egy testesebb néni ül az ember mellé, akkor a tesztelő aktív szókincse mindenképpen gyarapodik, én például kizárt, hogy valaha leírtam volna a seggtér szót, de az ember már csak ilyen: ami van, természetesnek vesszük, nem becsüljük meg, esetleg még szavunk sincs rá. A biztonság nem kifejezetten volvós. Biztonsági övek nincsenek, és bár fejtámlám van, tehát egy ütközés elvileg nem is viselne meg annyira, ugyanakkor a velem szemben ülő srác megvan vagy 80 kiló, és nem tudom, a becsapódás előtt mennyire lassulnánk le, de szerintem akkor is megölne, ha csak 30-cal vágódna hozzám.

dsc04530.jpg

Az ablakunkhoz jár vészkalapács, és szinte közvetlenül felettünk a tető is tartalmaz egy vészkijáratot, de a buszbalesetes tudósítások közül egyetlen olyan motívumra sem emlékszem, hogy „aztán faszányosan kimásztunk a vészkijáraton, és megmenekültünk”. Bár lehet, hogy az én hibám, hogy a buszközlekedésbe bele van kalkulálva, hogy mindnyájan megdöglünk, ha beüt a ménkü.

dsc04522.jpg

Rá kellett volna jönnöm a márkára, még mielőtt elolvastam volna az ablakmatricát, hiszen a futómű pontosan ugyanúgy ráz, mint a Volvo V60 T6 R, egyébként jól is megy, és több a henger is. Itt a busz hátuljában élvezhető a legjobban a 360 lóerős, 7,3 literes sor hatos Volvo turbódízel jellegzetes, haszonjárműves mormogása és vibrációja. A ZF automata váltó elég finoman kapcsol, a fordulatszám érzésre 1800 alatt maradhat, de a 10-es út amúgy sem a Nürburgring. Száguldozni nem lehet, de az egyenletes tempót sem támogatja a nagy forgalom, nem is tudom, miért rendelték ezeket a buszokat nyolc évvel ezelőtt tempomattal. A motorféknek nagyon jó lendkerekes autó hangja van, de kíváncsi lennék, mekkora tükörjég kell, hogy bekapcsoljon a kipörgésgátló, vagy az ABS.

Az utastársakat egyszerre nézegetni és hallgatni is lehet. A legváltozatosabb témák kerülnek szóba. Milyen érzés, amikor az ember szájáéba csusszan egy csomó trutymó az aloés üdítőből, milyen telefontokot kapni az aluljáróban, ki az igazi sportember – nagyjából otthon is ilyen, ha kapcsolgat az ember, csak itt nincs meztelen és törpe valóságsó, mint a Life Networkön, Kőbájker kedvenc csatornáján. Kinek melyik barátnője írta a szakdolgozatát, milyen tetoválást tervezel, egy napot, ami igazából egy mandala, vagy fordítva, a lényeg a szimbólum, és hogy van valami híres magyar tetováló csaj, aki szerepelt egy valóságsóban, vagy egyéb műsorban, ezt már nem értettem, de errefelé a rádión is elmegy néha a vétel.

dsc04529.jpg

 A kilátás az autókhoz képest pazar, majdnem teljes a körpanoráma. Ennél jobban csak traktorokból lehet kilátni, mert a traktor rendesen körpanorámás, itt meg a bal hátsó sarokban van egy nagy fekete lefalazás, gondolom a motornak. És a traktorban ha van is függöny, afelett magunk diszponálunk, míg ezeket napfény ellen össze-vissza húzgálják az utastársak, és úgy felejtik, így aztán sok érdekesről marad le az ember. Egyszerű, de nagyon hasznos volvós megoldások ide is jutottak, például a napsütés ellen hagyományos függönyökkel védekezhetünk, melyeket patentes műbőr szíjakkal baldachinozhatunk az ablakkerethez.

 

dsc04525.jpg

A pilóta jól vezet, dinamikusan húz be a körforgalomba, szépen ível, majd hagyja el az érintési pont leheletfinom érintésével. Nagyon sok Pilisssel kezdődő helyiségen haladunk keresztül, láthatjuk például látni a híres piliscsévi motokrosszpályát, melyen nemcsak végigmentem már egyszer a Tehénnel, de még tolattam is a legdurvábbik meredélyen, úgyhogy egyértelműen kellemes élmény. Autóból sosem tudom ilyen alaposan megnézni a magyar Makovecz-Roxfortot, a piliscsabai Pázmány Péter katolikus egyetemet, de végre azt a sok érdekes plakátot is nyugodtan kibogarászhatom a buszmegállókban, melyekből megtudom, hányadikán játszik Pilisborosjenőn a Kárpátia.

dsc04527.jpg

750 forint a helyközi busz erre a 40 kilométerre, nem beszélve arról, hogy ha nem valamelyik budapesti megálló közelébe igyekszik az ember, el kell még lőni egy aranyárban mért metrójegyet is. Utóbbihoz képest, ami 350 forint. Nyilván lehetne gazdaságosabban üzemeltetni egy Volánbuszt. Egyik barátom például dolgozott ott, és volt róla ipari kamerás felvétele, hogy a dolgozó egy kannával a telephelyen álló buszhoz sétál, megcsapolja a tankot, majd elsétál. A főnökség azon az alapon nem intézkedett, hogy a lopás nem bizonyítható, mert mi van, ha igazából hozott bele gázolajat?

dsc04531.jpg

Ár-érték arányban a buszjegy nekem nem tűnik igazán jónak. Én a Tehénnel ugyanezt nagyjából háromezer forintból csinálom meg, az hármasban majdnem ugyanott van. Igaz, nekem nyolc évvel ezelőtt kellett költenem két garnitúra gumira, évente olajcsere, biztosítás, adó, de szerintem ha egyszerűen csak pénzért vennék fel stopposokat, olcsóbban kihoznám. Könyörgök: ez egy csuklós busz, dízel motorral!

dsc04536.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr567400616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rcfan 2015.04.30. 11:57:39

"Ár-érték arányban a buszjegy nekem nem tűnik igazán jónak. Én a Tehénnel ugyanezt nagyjából háromezer forintból csinálom meg,"

A busz ingyen kapható, a sofőr, a szerelő, a takarítók pedig mind ingyen dolgoznak.

mauzi 2015.04.30. 12:10:52

Jókor voltál jó helyen, néha csak a Pilisvörösvár-Óbuda szakasz lazán több egy óránál.

protézisesh 2015.04.30. 12:20:18

@rcfan: mit akartál mondani? Mert Winkli szerintem arról beszél, hogy ha viszi a gyerekét meg annak anyját, akkor már ugyanannyiért közlekedik a tinédzser korú, tizenliteres fogyasztású Tehénnel, mint ezzel a nagy sárgával. És a Tehén háztól-házig megy, pont akkor indul, mikor kell, elég benne a seggtér, stb...

Viszont - kedves Winkli - motorfék-üzemben a retardert hallod, annak van lendkerekesautós-vinnyogós hangja, mert vagy örvényáramú, vagy hidraulikus, de a fékezések 90%-át azzal abszolválja a legtöbb busz. Pláne mert a fékpedálra van kötve, így kis pedálnyomásnál a kerékfék-rendszer még fel sem ébred.

MC_Pite 2015.04.30. 12:20:43

Persze, és hogy évente hány százezer egy autó ha nem is igazán használjuk, akkor is; az nem szerepel a számolásban. Elsősorban autózok (több dolgot próbálok elintézni egy 'körrel'), de bringa és tömegközlekedés sem idegen számomra tizen-huszon km-re/egyedül egy célponthoz menve (és lehet közben aludni).

Ha a volán nem elég gazdaságos, akkor a vasuti személyszállítás... pfff... (én egy újranyitott vonal mellett lakok, picit tovább a tizesen).

determ 2015.04.30. 12:23:52

Nekem is pont az a bajom, hogy akárhogy osztok-szorzok, egyszerűen nem éri meg buszra/vonatra szállni a családdal... Főleg ha még az "időt" is beleszámolom...

Diák jeggyel/bérlettel még talán meg is érné...

zackie 2015.04.30. 12:30:28

Minden viszonyítás kérdése. Ha azt nézzük mennyibe kerülne egy személlyel autóval az út. Vagy ha a 350 Ft-os BKK jegyet nézzük. Nem is rossz ár.

lodola 2015.04.30. 12:35:20

szépen halad a totalcar,először egyre filléresebb autózás és most már a buszozásnál tartunk

egy túrabakancs teszt még hiányzik,aztán jöhet a mezítlábas gyaloglás témaköre

yenoee 2015.04.30. 12:36:20

Tegnap csapattam én is egy lazát, bezötyögtem fatornyos élőhelyemről a megyeszékhelyre, egy megbeszélésre. Kétszer 35 km, egy-egy átszállással kicsit több, mint 3 óra. Mivel időre mentem, még el kellett basznom egy órácskát kezdés előtt - összesen 4 óra 20 percet töltöttem utazással és várakozással, került mindez 1670 Ft-ba. Autóval ugyanez oda-vissza összesen 1 óra, a mostani, nem túl takarékos kocsinkkal számolva kb. 2100 Ft benzinköltség.
Este azon kaptam magam, hogy guruló esernyőket nézegetek.

Moonline 2015.04.30. 12:36:31

@protézisesh: Ezekben a buszokban nem retarder, hanem az automata váltóba épített intarder dolgozik.

Fantomász 2015.04.30. 12:39:05

Ahogy többiek is írták: BKV áraihoz képest igazán barátságos ekkora távra a Volán jegy.

Egyébként a szerző buszozzon erre egy hétfő reggelen, úgy hét felé, másképp fogja megélni az utazást, és nem ilyen jópofáskodó cikk fog születni.

88jk88 2015.04.30. 12:41:12

Egy bajom van az új helyközi használatú csuklósokkal: a sofőrök nem tudják vezetni őket. Nálunk is bejöttek új Mercedes csuklósok helyközi buszként. Nem tudom, van-e köze hozzá, de ezekben már a csukló végében van a motor, nem a "vontatóban", és nem tudom, mit csinálnak szarul a pilóták, de 70 felett rendszeresen belengeti a busz a pótkocsit. Nem lehet hátul ülni, mert egyrészt behánysz, másrészt meg be is fosol, mert néha nagyon olyan érzés, hogy ez mindjárt keresztbeáll. Volt már olyan, hogy mögötte mentem autóval, és annyira belengett, hogy majdnem elemelkedett az egyik hátsó kerék az útról.

Moonline 2015.04.30. 12:43:32

@88jk88: Ez semmiképp sem üzemszerű működésre vall, lehet jelezned kéne az illetékes közlekedési központnak.

Magyarnaba 2015.04.30. 12:45:17

Nem ilyenek mennek a Budapest-Vác vonalon is? A fiatalságom ment rá ezekre a buszokra :)Valami furcsa kipárolgásuk is volt a belső tér műanyag elemeinek, ami miatt sokszor volt fejfájásom. Ja, meg az a rettenetes nyikorgás kanyarban a csuklóból... És a megállók és előtt után az az agykéregbe hatoló csengőpendítés a bemondóval, hogy mi a következő állomás.

A buszjegy lehet, hogy drága, de a legtöbb utasnak a munkáltató fizeti a bérletét, aki benzinpénzt meg nem térít.

Kibírtam éveken át (most is kibírom, csak másfelé), de lehetne ezt a tömegközlekedést jobban is csinálni, de el sem kezdem mondani...

OkoskaTo:rp 2015.04.30. 12:53:38

Egyrészt mázlista voltál, hogy ilyen napszakban utaztál. A hivatalos menetidő sem véletlenül nagyobb annál, mint ami neked összejött. És mondjuk péntek délután, amikor még Piliscsabán araszol a hivatalos (dorogi, esztergomi) érkezési időben...

Meg persze az sem elhanyagolható, amikor végigállhatod az utat.

És nem tudom, te hogy vagy vele, de az én autómban viszonylag ritkán utaznak olyan emberek, akik már nem fürödtek egy hete. Ha érted, mire gondolok.

jaty 2015.04.30. 12:56:38

Munkábajárás miatt napi szinten reggel,és délután megteszem ezt a távot. A poszt író szerencsés volt hogy ezzel a Volvóval ment, mert rendszeresen jár egy sokkal lepusztultabb busz is.Annak az ülései jóval kopottabbak, koszosabbak, ráadsul nem is ilyen "kagylóülések" hanem inkább hasonlítanak egy traban ülésre...
Felhívnám az olvasók figyelmét a második képen látható ülés rendkívül egyedi megoldására. A szóban forgó ülés a busz hátuljában található egy 2-2 szembefordított üléspár egyike. Jellegzetessége, hogy a jól látható műanyag gyorskötöző tartja a helyén, alulról ugyanis teljesen ki van szakadva a helyéről, minden kanyarban akárcsak egy 4D moziban önállóan követi a kanyar ívét,néha kifordul,néha befelé fordul.Külön élmény ülni rajta... Az amúgy óránkén közlekedő járatok folyamartosan késnek 15-30 percet. Havonta egszer amivel én járok kimarad, így lehetőséget biztosít számomra hogy Dorog rjtett szépségeit felfedezzem. Havonta legalább egyszer pedig menet közben robban le. Sikerült így már piliscsabát, Pilisvörösvárt is feltérképeznem, ugyanis mentasítő járatot a társaság véletlenül sem küld. Az egyetlen pozítívum, hogy a sofőrök majd mindegyike ezeket a hibákat, problémákat orvosolandó,hajlandó féláron is elvinni az utasokat.Természetesen ebben az esetben jegyet nem ad, csak izgalmakat, mert 10 percenként kézbeveszi a telfonját, hogy érdeklődjön a kollegáinál az ellenőrök holléte felől.Ha sikerül az első sorba helet foglalni, akkor pedig ilyen esetben csodálatos pantomim szemtanúi lehetünk amikor a szembe jövő buszos kollegával kézjelekkel jelzik egymásnak az ellenőrök hollétét.

Dr_utcai_arcos 2015.04.30. 13:01:12

"A pilóta jól vezet, dinamikusan húz be a körforgalomba, szépen ível, majd hagyja el az érintési pont leheletfinom érintésével." Na ITT döntöttem el, hogy beállok szerzetesnek :DD. Robi, te egy álat vagy :DD.

Oliver Garcha 2015.04.30. 13:03:04

Lodola: Túrabakancs teszt ügyében beszélj a Tenczerrel, ő biztosan szívesen megcsinálja. Egyébként sokat helyköziztem ritka forgalmú vonalon saját verda hiányában, a néha feleslegesen el...tt órákon kívül nem volt gondom vele. Időzítés és szervezés kérdése. A néhány tahó sofőrrel több gond volt.

hpapagaj 2015.04.30. 13:03:04

"az hármasban majdnem "

de hányszor viszel 3 fizetős utast? Egyszer sem. A busz nyert. Inkább a metró drága 350-ért, nem a 40km 750-ért.

CSÖRR-CSI££ 2015.04.30. 13:08:02

"Nagyon sok Pilisssel kezdődő helyiségen haladunk keresztül..."

Tízből kilencen az épületen belüli tereket, szobákat "helységnek" (pld. "mellékhelység") írják, Robi pedig annyira bebiflázta a leckét, hogy ne kövesse el ezt a bakit, amit még a jól képzett öltönyös ingatlanügynökök jelentős hányada is elkövet, hogy végül a pilisi helységek "helyiséggé" lettek, mint az egyszeri rádiójátékban a "De hiszen a part felé szartunk, tőr..." :D

zackie 2015.04.30. 13:17:00

@jaty: "Az egyetlen pozítívum, hogy a sofőrök majd mindegyike ezeket a hibákat, problémákat orvosolandó,hajlandó féláron is elvinni az utasokat." Ezt konkrétan lopásnak nevezik.

proletair · http://lemil.blog.hu 2015.04.30. 13:23:42

Évekig jártam ilyen busszal Szentendréről. Volt olyan sofőr (kinézetre nem is humanoid, inkább hutt) amelyik úgy vezetett, hogy megtolta a gázt, aztán elengedte. Megtolta, elengedte. Rém idegesítő volt, viszont mókás volt nézni, ahogy az egész busz finoman bólogat.
Ezeken a Volvókon tapasztalatom szerint mindig volt valami hiba, legalábbis a műszerfalon rendszeresen jelentek meg a hibaüzenetek, az egyikhez rendesen sziréna hang is járt, ezt 2 percenként egy gomb lenyomásával elhallgattatta a pilóta, aztán újabb két perc múltán kezdődött előröl.
A légkondi viszont faszán üzemelt mindig. Az előd Ikaruszokhoz, Rába Contatctokhoz képest maga a mélyluxus.

protézisesh 2015.04.30. 13:28:09

@Moonline: az ügy szempontjából egykutya, hogy a váltó belsejébe épített intarder, vagy az után kötött retarder, a hangot nem a "motorfék" hanem a fékrendszertől független "tartósfék" adja ki. :)

amúgy igazad van.

Dömijani 2015.04.30. 13:29:17

20 éve számolgattam már használt autóra csináld magad javítás-karbantartással 18 Ft-ot egy kilométerre.

Moonline 2015.04.30. 13:31:19

@protézisesh: Egyébként azzal sem mondott nagy hülyeséget, konkrétan ezekben a 7700A-kban nem tudom hogy van-e, de az Alfabusz által gyártott Volvo alvázas Localo és Regio típusokban az is fellelhető, az automata váltó mellett.

protézisesh 2015.04.30. 13:32:27

@Moonline: mi, motorfék? mert a szerző a motorfék hangjának tudta be a vinnyogást.

Moonline 2015.04.30. 13:33:58

@protézisesh: Najó, akkor azt mondott :P Én a bubura gondoltam.

eyanfa 2015.04.30. 13:38:07

Pontatlan hasraütéses számolás. Pontosítsatok ha tudtok.
Ezek alapján egy busz üzemeltetése napi 92ezer. Ezt kitermelni meg adózni utána...
Majdnem annyi mit a tehéné nem?

busz 75000000
év 20
sorförök 4
fizetés havi 400000
táv 40
napi hányszor 8
fogyasztás 20
karbantartás 100000
dízel 400

Ktsg napi
busz 10274
kolléga 53333
karb 3333
üzemanyag 25600

Össz 92541
Jegyár 500
Napi utasszám 185

cintu 2015.04.30. 13:39:00

Akárhogy is számolom, még mindig a robogó/motor a legjobb minden szempontból. Valóban télen kevésbé komfortos és sokáig tart öltözködni, akár 4négy444 percbe is telik.
További jó buszozást.

Kegy 2015.04.30. 13:42:13

@rcfan: ez az úthoszz a cseheknél kb. 400Ft.

Moonline 2015.04.30. 13:44:58

@eyanfa: Fuhh, ebből van pár szám ami a WTF kategória. 1 buszon inkább 2 sofőr van mint 4, a fizujuk közel sincs a 400-hoz, a fogyasztás egy csuklósnál 35-45 liter helyköziben, a napi utasszám meg jóval több mint 185 fő. Az majdnem a Volvo teljes kapacitása, papíron.

Ric12 2015.04.30. 13:49:50

Szerény véleményem szerint a tömegközlekedés pontosan olyan mint az albérlet: Csak annak éri meg, akinek nincs más lehetősége.

eyanfa 2015.04.30. 13:51:42

@Moonline: ok kösz a korrigálást. Mondjuk nem hinném hogy 2 soförrel hétvégén ünnepnapokon betegséggel el lehetne üzemeltetni egy buszt, legyen 3. Így is napi 88e Ft és 120 utas aki nem vesz igénybe kedvezményt/bérletet.
Csak arra akartam világítani hogy kicsit korlátolt állítás azt mondani, hogy olcsóbb a tehénnel utasokat vinni ideoda...

busz 75000000
év 20
dolgozók 3
fizetés havi 300000
táv 40
napi hányszor 8
fogyasztás 35
karbantartás 100000
dízel 400

Ktsg napi
busz 10274
kolléga 30000
karb 3333
üzemanyag 44800

Össz 88407
Jegyár 750
Napi utasszám 118

Moonline 2015.04.30. 13:52:02

@Ric12: Egyénileg pénzben jobban megéri, ha csak egyedül utazol. 2 vagy több főnél már borul, de hát ez lenne a cél - versenyképes alternatívát nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben.

Autopeti 2015.04.30. 13:58:50

Sajnos járok ezzel a busszal, embertelen az utazás, főleg hétfő reggel, amikor valahol Pilisvörösvárnál kezddik a dugó és a busz türelmesen végigvárja mind a 150 emberrel a fedélzetén. A menetidőhöz képest átlagosan 30-40 perccel később ér be az Árpád hídhoz, ahonnan még a nem kevésbé zsúfolt metróra kell átszállnom.

A sofőrök jellegzetessége, hogy nem adnak vissza ha nem adsz pontosan (25-30 ft nem sok, de ha csak minden 10. emberrel eljátsszák ezt..., a pénzt egyébként gyorsan bedobják a kasszába, így nem tudod bizonyítani hogy többet adtál a markába)

Tojásleves 2015.04.30. 14:09:26

Arról ne is beszéljünk, ha egy ilyen buszban van 20 autónyi ember, akkor az annyival csökkenti a dugóban álló autók számát

CSÖRR-CSI££ 2015.04.30. 14:13:30

Kár számolgatni, hogy megéri-e vagy nem.
Akár az üzemeltetőt kérdezik, akár a sofőrt, akár az utast, egyik sem fog sugárzó arccal áradozni, hogy mennyire jó dolog ez a buszozás, buszoztatás.
Inkább olyasmi ez, mint a napi WC -re menés; azt sem azért csinálja az ember, mert megéri :)

Ric12 2015.04.30. 14:17:36

Moonline: Az a baj, hogy 1 főnél se jön ki a matek. (Kivéve Pesten, ha sose mész vidékre és bérleted van - de vidéken még bérlettel, városon belül se)

Kecses 2015.04.30. 14:24:33

@cintu: Akkor te robogózzál minden nap Esztergomból Budapestre! 1 év után megnéznélek, ha még élsz.

Moonline 2015.04.30. 14:25:51

@Ric12: Miért ne jönne? A tőlem 20 km-re lévő megyeszékhelyet 740-ből járom meg busszal. Még baráti, 6 literes fogyasztással sem jön ki ennél kedvezőbb píz.

Enterprise 2015.04.30. 14:36:58

itt egy link hogyan népszerüsitik a dánok az ottani "volánbuszt" www.youtube.com/watch?v=75F3CSZcCFs

okta 2015.04.30. 15:17:24

TC-nél már mindenki Volvóval jár? Mi van, mexponzoráltak?...
:-DDD

no_holy_shit 2015.04.30. 15:22:36

@cintu:
robogo? szeirntem a legnsgyobb szopas. lassu, megazol, fazol, nem tudsz csomagot vinni es mivel nincs LPG-s ill. dizel ezert uzemanyagktg alig kevesebb mint az auto-e...

csak ha dugo van akkor jobb...

ZBR 2015.04.30. 16:11:40

@Autopeti: @Fantomász:

Hölgyeim és Uraim!

A dugót, amiben a busz áll, autók okozzák, amikben az átlagos kihasználtság 1,2-1,4. :) Tehát, ha az elba**t idő miatt valaki inkább az autót választaná, ne tegye, ő is csak ugyanazt a dugót fogja tovább növelni.

Fantomász 2015.04.30. 16:13:08

@ZBR: Nyáron motorral járok. De nem is azt írtam hogy a szerző autózzon, hanem buszozzon a dugóban. Lehetőleg állva.

ZBR 2015.04.30. 16:13:30

@Sheer_Driving_Pleasure:
"Másrészt viszont az automata váltós Volvo szólóbusz (típusszámát nem tudom) vmi egészen brutálisan gyorsul, abszolút személyautós. "

Ha a budapestiekre gondolsz (pl.: 115, 156, 128, 129) akkor azok Volvo 7700-asok (A, mint articulated, csuklós, ez a poszt tárgya). És igen, húznak mint a disznó, legjobb! :D

dr.oid 2015.04.30. 16:24:33

hejj proletár élet mocskos rögvalóság
ahol nincs Mallorcán all inclusive jóság
nem lesik a kedved mindenféle gyárak
csák á népi csálád szidjá áz ányádat
parasztelosztóban bunkók egymást verik
ingyen showműsorral az idő szépen telik
felszállás tolakszik grál lovagok hada
kisköcsög korában nem szólt rá a papa
Schettino kapitány mindnek példaképe
a másik nem tagjának ülőhely mér kéne
nő öreg kisgyerek állhat tömött sorba
míg pattanásos buznyák androidon tolja
azér Mávhoz képest a színvonal magas
főleg ha a sofőr igényesebb pasas
meg a társasága kultúráltabb fajta
erősen érződik ha közelebb a Lajta
kellemesen ringat a tohonya batár
a retarder kerreg elsuhan a határ
buszablakból nézed a változó tájat
csörömpölő váltó köszönti hazádat
havas hegyi lejtőn jó bubu pöfékel
drága buszvezető csínján bánik fékkel
főleg ha idősebb rom a talyigája
fák közti szánkóút Mikulás barátja
agybadugott zene mamik locsogása
vidámkedvű suhanc melós szuszogása
rengeteg nyavalya még több vizsgatétel
táskákból szatyrokból kerül elő étel
cifra nyomorúság való magyar világ
összekúrt autóból anyázó műpinák
ingázó melósok menő üzletember
végeláthatatlan hullámzó fémtenger
ha minden dolgozó gépkocsiba ülne
a Vízfejben élők élete összedülne
élet császárai felkent géppróféták
kik néha szelektíven értitek a tréfát
kegyes seggtek alá betolják a gépet
égig magasztaltok vagy porig ekéztek
kivételes kegy ez könnyű élet mondom
guruljon a Tehén Hacsi Foltos Ponton..

ZBR 2015.04.30. 16:26:34

@Fantomász:
Motorral eggyel jobb.
De a dugóban buszozni ettől még azért szar, mert vannak autósok. Tehát nem a busz, meg nem is a VOlán hibája. Az állva buszozás az már a Volán (pontosabban az őt megrendelő NFM) hibája, mert ugye 40 kilométeren már illik ülőhelyet adni.

cintu 2015.04.30. 16:28:12

@no_holy_shit:
- a robogó nem lassú. nem fázol. annyi csomagot el tudsz vinni lazán, amit egy átlagautós hord (noti, telefon) és lényegesen kevesebbet fogyaszt, főleg, mert egy percet sem áll a dugóban. De mindenkinek a saját döntése, mivel jár. Én még rollerrel is szívesebben, mint busszal.

MatseQ 2015.04.30. 16:46:39

@no_holy_shit: Yamaha Majesty 250. Vételár 140.000Ft, éves adó és biztosítás kb. 6000Ft csak akkor ázok ha megállok és hátizsák nélkül el lehet vinni vele az ülés alatt és a kesztyűtartóban összesen 40db 0.5L-es dobozos sört. Ja, fogyasztás átlag 3,2/100km (max 1200Ft) és nincs olyan, hogy dugó. Szopás? Nekem ajándék, heti 10-15.000Ft-ot keres ha használhatom mert az autó után térítik a normát. Utazósebesség 100km/h és ha kell, a 140 sem akadály.

Moonline 2015.04.30. 18:18:54

@ZBR: A BKV-s csuklós Volvo nehezen, mivel alulmotorizáltak. Fut belőlük 38 db a szóló változat is, ugyanazzal a 275 lovas motorral. A különbség érezhető.

Papp Sanyi 2015.05.01. 08:31:02

Minap mentem egy Ikarus mögött. Nem egy nyomvonalon ment az első és hátsó tengely. Ifánál is láttam ilyet már. Miért van ez? Gondolom nem mind baleset végeredménye.

kopi.joe 2015.05.01. 09:45:52

@eyanfa: Azt azért hozzátenném, hogy ezeknek és a hasonló újabb (mondjuk a 2000-es évektől gyártottak) csuklósoknak városban 60-70, vegyesben 50-60, országúton 40-60 liter a fogyasztása 100 kilométeren.

A régi Ikarusoknak városban automatával 40l, kézivel a helyközi ha ügyes a sofőr, 25-30l. 20 max akkor ha hátszél volt és lejtőn ment végig.

kopi.joe 2015.05.01. 09:47:15

Ezeknek a buszoknak a a fogyasztása vegyesben 50-60l, városban 60-70 is lehet akár. A régi Ikarusok sem mentek el 30-40l alatt, de azoknak a méretei sem és az utasbefogadóképességük sem volt ekkora.

kopi.joe 2015.05.01. 09:55:19

@Sheer_Driving_Pleasure: Igen, pörgetni kellene. De ha ezt tennénk, akkor ugrana a üzemanyagmegtakarítás, ami tetemes része a nettó fizetésnek. Ha ügyes a lábad és jó típust fogsz ki, akár 30-70 ezer Ft/hó. Te pörgetnéd?

kopi.joe 2015.05.01. 09:56:26

@Papp Sanyi: Váz törés, tekeredés, anyagfáradás. Tipikus Ikarus betegség.

Papp Sanyi 2015.05.01. 10:02:53

@kopi.joe: Műszakin meg áttolják? Vicces.

Izo 2015.05.01. 10:15:14

@Magyarnaba: "A buszjegy lehet, hogy drága, de a legtöbb utasnak a munkáltató fizeti a bérletét, aki benzinpénzt meg nem térít."
Ez a megfejtés. Saját zsebből, teljes áron nem sokan ülnek buszra. 10% alatt van az összes utashoz képest.

KissGecihuszár 2015.05.01. 10:17:52

@Winky; ha igazán elégedett szeretnél lenni az ár/érték aránnyal és van benned kellő nyitottság és befogadási hajlam, akkor javallok egy "kört", azaz Újpalota-Nagytétény kört a BKK 133-as viszonylatán akár egy 7700-as Volvo, netán egy Merci Citaro géppel, mindezt 350.- Ft-ért. Számomra még most is elképesztő, hogy számosan a busz, vonat vs. géppéégéppkocscsi (AUTÓ, mert ugye nem minden gk AUTÓ, de minden AUTÓ gk...) összehasonlítás esetén csak és kizárólag az üzemagyag költség / fő kalkuláció alapján számolnak, pedig nagyon is tisztában vannak -kell, hogy legyenek- abban, hogy csúnyán vannak ottan egyéb költségelemek is, melyeket most hadd ne soroljak fel. Abban természetesen nincs vita, hogy más és más költségszinten üzemeltethető mondjuk egy, az NSZK-ból sk, 3000 ojróért vásárolt, behozott, már kint LPG, vagy épp CNG üzeművé átépített E220-as W124-es, mint egy akár ott,de már mondjuk 12000 €-ért vásárolt 530xD Bömmös, épp ezért nyilván egyénenként, háztartásonként más és más az a konstans költségszint, melyet figyelembe illik venni, ha meghozunk egy utazás mikéntjével kapcsolatos döntést. Abban sem lehet vita, hogy amennyiben már családdal, gyerek(ek)kel utazunk, annak összköltsége még akkor is az autó felé billenti a mérleg nyelvét, ha beszámítjuk a gyerekkedvezményeket, nem is beszélve arról, hogy a gyerek mellé jön egy csomó olyan "kényelmi eszköz", mint akár a gyerekkocsi, kisbringa, ilyen-olyan plüssállatka, kiscsomag, nagy koffer, usw, melyek közösségi közlekedési eszközön történő szállítása igen komoly előkészítő és logisztikai munkát igényel. Ami viszont a cikkben említett 800-as viszonylatot illeti; annak jelenlegi színvonala kritikán aluli, ugyanis ezen az útvonalon már rég a 100-120Km/h sebességgel, minden közúti, időjárási zűr-zavartól mentesen suhanó villamos meghajtású Stadlereknek kell(ene) közlekedni, mert busszal -főként hétköznap csúcsidőben- képtelenség minőségi szolgáltatást nyújtani, lett légyen az a busz akár Volvo 7700, akár Merci, Neoplan, Ikarus, stb.

Izo 2015.05.01. 10:19:47

Különben jó ez a teszt. Legközelebb másik típusú buszra kell ülni, és beszámolni a különbségről.
Arra a felénk szokásos megoldásra vajon mit írna Winkler, hogy a kevésbé zsúfolt időszakokban a sofőr úgy égeti el a menetidő felesleget, hogy 20-30-cal megy a két megálló között.

Luk Szájpóker 2015.05.01. 12:40:56

Egy cikket megérne talán az ürömi körforgalom építés jelenlegi forgalomszervezése is. Ennyi aszfalton meg lehetne oldani, hogy a kanyarodó forgalom ne tartsa fel a tovább haladókat a szükségesnél jobban. Csak értelmes sáv felfestések, pár haladási irányos nyíl kell és értelmes közlekedési lámpák. Iszonyatosan meg van akasztva a forgalom, egyébként sokan nem is értik, hogy hová is kellene állni, vagy melyik lámpa mit mutat. Ha megírjátok, talán rendbe rakják, nem lenne nagy meló. Köszi előre is.

Moonline 2015.05.01. 12:47:03

@kopi.joe: Ne túlozzunk. Városban 50-60 a reális.

McMester 2015.05.01. 13:05:48

a 10-es út népe már rendesen szomjazza azt a vonatot.

tiborc2008 2015.05.01. 13:57:34

Ott a busz oldalán, hogy Prága 4900-tól (de vajon meddig?).
A párizsi tarifa sajnos olvashatatlan, de biztos gazdaságosabb odáig buszozni, mint Dorogig.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.01. 15:35:35

Az autónak annyi az előnye, hogy akkor megy és oda, amikor te akarod. A busz bizonyos esetekben olcsóbb, és bizonyos esetekben valós alternatíva. Ennyi.
Nekem Pécs-Fehérvár egy hétvégére autóval kb. 10 ropi, busszal hat. És amikor ott vagyok, nem használom az autót, szóval ha nem kell nehezet vinni, akkor busz.

zsebkettő 2015.05.01. 16:28:13

Az euro6-os csuklós Volvo beéri 40 literrel a belvárosban. Mert hibrid.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.05.01. 20:02:19

@ZBR: 40km-en jah, emlékszem amikor még Szegedre jártam egyetemistaként busszal, és olyan jő 80-90km-t álltam többed magammal, mert az ülőhelyek már az állomáson elfogytak induláskor...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.05.01. 21:56:19

@ColT: Ez vonat vs autó összehasonlításban is elő szokott fordulni. Az autó éves amortizációs és karbantartási költségét el lehet költeni MÁV START Klub VIP kártyára. Lőn csoda, onnan máris nincs drága vonatjegy.

Nem az "üzemanyag vs vonatjegy"

Hanem a "bérletek + ha kell bérautó / taxi vs autózás összköltsége" játszik, gumival, átírással, amortizációval.

no_holy_shit 2015.05.02. 09:19:35

@cintu:
"a robogó nem lassú. nem fázol."
november vege esö?

"annyi csomagot el tudsz vinni lazán, amit egy átlagautós hord (noti, telefon)"
ezt nem cigolesnek hivom... ennyit buszon vagy bringan is siman el lehet vinni

"De mindenkinek a saját döntése, mivel jár."
ez mindenkeppen igaz. mindenkinek mashova huz a szive

no_holy_shit 2015.05.02. 09:33:01

@MatseQ:
"Vételár 140.000Ft"
ez tenyleg olcso, bar nem vagyok kepben h ennyiert mennyire leharcolt

"éves adó és biztosítás kb. 6000Ft"
nalam ez autora kb. 16eFt, tenyleg dragabb de aki napi szinten hasznalja, annal nem ez a 10eFt/ev a donto. (foleg hogy szerintem sok embernek motor/robogo mellett van autoja)

"Ja, fogyasztás átlag 3,2/100km (max 1200Ft) és nincs olyan, hogy dugó."
4ajtos dizellel(fiat panda 1.3mjet) 4.5-5L (bar amikor vigyaztam, akkor 3.7-3.8kozott volt. 3 tankot, tehat kb. 2500km-t igy jartam el)

Hu Szi 2015.05.02. 10:08:11

"Igaz, nekem nyolc évvel ezelőtt kellett költenem két garnitúra gumira" Ehhez csak gratulálni tudok, biztass másokat is nyugodtan arra hogy 8-10 éves szar gumikkal járjanak...pofám leszakad

Rónarider 2015.05.02. 14:07:44

Én hozzávenném a tömegközlekedés költségeihez az időszakos járványok leküzdéséhez, orvos által felírt vények alapján kifizetett gyógyvegyszer-csomagokra elköltött pénzt is. Csak mert olyan a helyzet, hogy ha véletlenül felszállnék buszra/vonatra, és nem prüszkölne pofán nyálas baci/vírus mixszel vmely utitárs, esküszöm hiányozna. Szerencsére nem járok tömegközlekedéssel, nagyjából azóta beteg sem voltam.

unomma 2015.05.03. 11:46:44

Gond egy szál se...Winkler járjon élete végéig távolságival!

nikarágja 2015.05.08. 21:15:40

@Hu Szi: a tüv megallapitasa szerint 7évig biztonsagosan hasznalhato egy atlagos nyarigumi

Rónarider 2015.05.09. 17:50:58

@Hu Szi: Ezt szeretem. Az emberek 99 %-ka nem hajtja meg csúszáshoz közeli mértékben az autóját, így észre sem veszi a különbséget száraz úton, nedvesen meg pláne úgysem autózik a határon. Addig oké, hogy két márka vagy két típus között legtöbben észlelik a különbséget, de ha ugyanarról az abroncs-garnitúráról beszélünk, 2mm-es profilmélység fölött szerintem senki meg nem mondja, hogy 5 éves vagy 6, 7 vagy 8. Lehet még azt sem hogy 5 vagy 8.
Azt is ritkán hallom nem pályaversenyzőktől, hogy nem tapad az abroncs cserélem, csak olyasmit, hogy elkopott, cserélem. Ha nem jár annyit vele, vagy jó utakon van szerencséje járni, és nem kopik az abroncs, miért is cserélje gyakrabban?

EifAdam 2015.05.14. 21:06:41

Sokan leírták előttem, de én is megerősítem:
Vasárnap kora délután még a legelviselhetőbb ezen a vonalon. Vasárnap késő délután már sok Budapestre utazó egyetemistával van tele, a hétköznapok meg egyenesen katasztrófák. Reggelente Vörösvártól állnak a dugóban a buszok, utóbbi 3 évben a vonatpótlók is.
Most hogy pár hete Ürömnél az új körforgalom nyomvonalán haladnak az autósok és ideiglenes lámpa van, a Budapestről való kijutás is jelentősen megnehezedett, van hogy már a bécsi úton az 1-es villamos végállomásánál beáll a dugó... így azért a legtöbb időszakban 1,5-2 óra az eljutási idő. Esztergomig nem érdemes másfél óra alatt tervezni tömegközlekedéssel.

ivtkfv (törölt) 2015.05.17. 17:44:25

Az a 1,5-2 óra azoknak akiknek a legnagyobb szükséges lenne az valójában: 2:10-2:40 Esztergom-Árpád-híd viszonylatban.Reggeli iskolába valamint munkába menet délután pedig hasonló a helyzet ki Budapestről. (ez Máshol :pl Budapest-Bécs hamarabb meg járható). A legbosszantóbb, hogy a nyergesújfalui közlekedési állam titkár úrnak ez csak egy kis probléma azaz nem is foglalkozik vele . ez megy 3 éve sőt 2000-től ( a 10-es út megcsúszása Ürömnél, Pázmán Péter egyetem nyitása)és csak hitegetik az embereket.

ivtkfv (törölt) 2015.05.17. 19:01:03

@McMester: nyár végéig nem lesz. mert Dezirók megint mennek a Balcsira valamint nincs belőlük elég mert nincs rendes karbantartási infrastruktúra 12 év alatt.
süti beállítások módosítása