Minden Nissanok szent grálja

  2015. április 29. - Sturcz Antal Címkék: nissan skyline gtr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

 

Ezzel most nem leszek népszerű, de bevallom, sosem rajongtam a Nissan GT-R-ért. Szép dolog, hogy a Nissan ekkora menést ennyire olcsón mér, de talán pont emiatt nem találok benne semmi izgalmasat. A motorjával és az összkerékhajtásával, mintha túlságosan magától értetődne, hogy pokoli gyors. És van még egy oka, ezt pedig a bántóan rossz minőségű illusztráció szemlélteti a legjobban: 

11117490 10205421103380194 1805941350 n 

Ha az elődjéhez, a Skyline GT-R-hez hasonlítjuk, akkor egy túlfújt gyurmagolyó, amit leejtettek az aszfaltra. Nincs benne az a karakter, semmit sem hoztak át a Skyline mérgesen hunyorító fényszóróiból, pedig de jó is lenne arra asszociálni az újat látva. Aláírom, csodálatos technikával bélelték, már-már perverzitásba hajló megszállottsággal faragták tiszteletreméltó japán mérnökök, de vágyni mégsem tudok rá. 

47169cd334a5d4aa1395b21912

 

Ellenben a 2005-ös Skyline GT-R Z-tune már-már leküzdhetetlen birtoklási vágyat ébreszt. Amolyan búcsú széria volt ez, amivel biztosították a poszter-alapanyagot a 2007-ben megjelenő R35-ig. A Skyline GT-R, és vele együtt a legendás RB26-os motor gyártása 2002-ben állt le, és mivel friss alapanyag már nem volt, ezért a a NISMO használt GT-R V-spec. II-eseket vásárolt vissza, olyanokat, amelyek nem futottak többet 30 ezer kilométernél. 

 

ztune3

Nem csak egyszerű tuningról volt szó, hiszen az autókat nyers fémvázig bontották le, hogy aztán a kaszni különösen terhelt részeit extra hegesztésekkel erősítsék meg. A rugótornyokat szénszálas szövettel merevítették tovább, de a drága anyagból jutott a váltóalagútba is. A mérnökök előtt a GT500-as versenyautó lebegett, épp ezért az IHI turbók, dugattyúk, hajtókarok és a  főtengely is megegyezik a versenypályán használttal. A Z1 jelű prototípus motor több mint 600 lóerőt adott le, de ezt a Z2-nél százzal visszafogták, hogy garanciát adhassanak rá.

 

nissan-skyline-z-tuneaa

A Youtube-on Dunát lehet rekeszteni az ennél jóval erősebb Skyline-okból, emiatt pedig hajlamosak vagyunk elsiklani afelett, hogy mennyire nem egyszerű ilyet építeni. Különösen akkor nem, ha az autónak teljesítenie kell az emissziós, és zajkibocsájtási normákat is, márpedig a Z-tune úgy tudja ezeket, hogy a motor minden literéből közel 200 lóerő jön elő, és csak 9000-es fordulaton szabályoz le.

nismogtrztune picture (15)

 A súly további csökkentése érdekében a csomagtartót, és az A-oszlop előtt minden külső elemet,  de még a kardántengelyt is szénszálasra cserélték, többek között ennek is köszönhető, hogy mérleg nyelve 1600 kilón állt meg. Messze nem pehelysúly, a kortárs 911 Turbo például 1540 kiló volt. A futóművet a Sachs szállította külön ehhez az autóhoz, a fék pedig a Brembo fejlesztése. Utóbbi elég hatékony, slick gumikkal akár 1,6 g-vel is képes lassítani az autót. Az összkerékhajtást is átprogramozták, a Z-tune változat vezérlése több nyomatékot küld az első tengelyekre, hogy kigyorsításnál ne annyira játékos, hanem inkább gyors legyen. És gyors is lett, százig mindössze 3,8 másodperc telik el, de minden számnál többet mond, ahogy maga alá tekeri a Nordschleifét: : 

 

 Végül 19 darab épült, kézzel összeszerelve, és csak 17 került kereskedelmi forgalomba. Az árat is ehhez mérten adták meg: egész kevés híján 50 millió forintnyi jent kértek érte. Túl az utcai autón, milliméterre innen egy versenygéptől. 

 

Itt pedig azt nézzék meg, ahogy Karotta minduntalan kipördül a második leghíresebb Skyline-nal: 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr727375768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.29. 13:29:34

Ha kedvenc autó akkor ez lenne a tökéletes: www.thetorquereport.com/infiniti_essence_concept_2.jpg

Nakamura vezetése mellett zseniális formatervek születtek az infinitinél, a ruha alatt pedig a GTR mechanikája.

Kér hogy nem került gyártásba...

RWD 2015.04.29. 13:50:11

Érdekes poszt. Észrevélemény, hogy R35 sosem volt, az "új" GT-R önálló típus. Elvileg semmi köze a Skyline vonalhoz.

Laci1982 2015.04.29. 13:56:51

japcsi kocka lada.....

w a s d 2015.04.29. 14:04:41

@RWD: Nem úgy van, hogy az r35 az az, ami nálunk Infiniti G?

UdjanMineck 2015.04.29. 14:16:28

Nem tudom, nekem soha nem tetszett, nem volt soha a vágyaim tárgya. (Hasonlóképp vagyok az Imprezával - soha nem kéne.) Persze az erényeit elismerem. A legerősebb és számomra legkívánatosabb japán autó, ami tetszik és kéne:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Toyota_Supra_rear_20071102.jpg

(Ez inkább, mint egy Integra Type-R.)

an-dee 2015.04.29. 14:47:22

Nekem az álmom egy ilyen autó meg egy STI is :)

UdjanMineck 2015.04.29. 14:49:41

@an-dee: sivár egy álmod lehet! :) Én inkább a Maserati-Lotus-Corvette-DeTomaso -vonalon álmodozom...

an-dee 2015.04.29. 15:13:41

@UdjanMineck: köszönöm hogy 2 autó utáni vágyamat igy kommentáltad, viszont az én helyzetemet megkönnyítetted a Te hozzászólásodat nem kell minősítenem, azt már megtetted Te magad. üdv

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.29. 15:31:37

@w a s d: az Infiniti G és az EX37 illetve a Nissan GTR és 370z erősen közös génekkel bír.

DBandesz 2015.04.29. 15:38:47

Mindenképpen a KÉNE kategóriába sorolom.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Nissan_Skyline_R34_GT-R_N%C3%BCr_001.jpg

Ebben a színben különösen, a Bayside Blue elcsépeltté vált.

akitekt 2015.04.29. 15:51:10

@RWD: Üdv, kicsit off leszek, de neked Terceled van vagy csak a profilképed az? én vagy 10éve egy ilyen 79-essel járok, még ma is. már rég nem látok ilyet az utakon, örülnék, ha lenne ismeretség alkatrészek, tapasztalatcsere ügyben. Üdv!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.29. 16:01:30

1. szerintem az a toronymerevítő titán, nem szénszál, legalábbis azon az 1995-ből maradt képen :)
2. Nemsoká itthon is elszaporodnak az R35-ök, mert az újkorában hétéves garancia mostanában kezd lejárni.
Csak győzzék az új gazdák a váltókat cserélgetni egy-egy dragweekend után ahol 1.9 tádé kettesgolfok gyalázzák őket ;D

(igen, nekem se kedvencem szegény R35)

colex 2015.04.29. 17:56:29

háááát... Ti sem láttatok még közelről ilyet az tuti...

1x beleülsz, és utána nem akarsz semmilyen golfba ülni :)

berlingo 2015.04.29. 19:14:14

Ja tádé kettes Golfok, amik kb 2 400 méteres versenyt kibírnak, aztán hullik szét a náci technika.

Schütii 2015.04.29. 19:30:26

Mikor megy már valaki a zöld pokolba, TC fijúk? Olvasnám már nagyon...

Pepejoe 2015.04.29. 20:07:55

Ha nyerek a lottón, az egyik Sky tuti idekerül valahogy. :D
Cimborámnak megígértem, iszonyatos rajongó, mindig párás a szeme ha témába jön ez a verda és nagy áhitattal beszél róla.
Tiszteletben kell tartani az ilyet.

w a s d 2015.04.29. 21:32:23

@RWD: És tényleg! Így hogy ezután utána is néztem, látom már, hogy igaz, nem r35, hanem v35.

Hota 2015.04.29. 21:44:28

@Make Valamit: aha, igen, és a golfban mit kell cserélni egy drag weekend után? Tudom, tudom, az 1.9 TD mindent kibír... És mivan ha esetleg kanyarodni is kéne majd valamikor a géppel? Mindegy hagyjuk inkáb... :D

DBandesz 2015.04.29. 23:15:10

www.youtube.com/watch?v=gv17vUgM0EM

A tervezők , mérnökök, szerelők megszólalnak. Hattori pedig megy vele egy jóízűt valamelyik japán nagyváros utcáin. Naggyon kéne!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.29. 23:55:08

@Hota: Hagyjuk igen... egy GT-R váltó árából két tádét építenek neked a soltvadkertiek :)

zeddez 2015.04.30. 01:55:57

mondjuk azt nem ertem miert a visszavasarolt motoroknak keves km-seknek lennie
ugyis nyilvan kiganezzak a belsejuket vatta ujra, a blokknak meg lemerik oda-vissza minden meretet, max sikba huzzak ahol kell, ha van is vmi elteres
ha meg ultraf@sz volt az, aki hasznalta, akkor meg 1km alatt is le lehet nullazni egy motort

annak idejen a BMW F1 1.5-s turbo motorjahoz a '80-s evekben direkt sokat futott blokkokat vettek vissza bontokbol, mert ha addig sem volt semmi baja, akkor az biztos jo

swfla 2015.04.30. 01:57:46

egyetertek, nekem is csalodas volt, mikor az uj generacio kijott. Hagyni kellett volna, ahogy a Porsche sem maceralja a 911-est.

De zseton nincs egyikre se, szoval ettol azert meg jol alszok ejszakankent.

zeddez 2015.04.30. 02:03:27

egyebkent a korabeli Nissan Stagea is erre epult, ugy sedan es kombi kivitelben is kaphato volt RB25DET motorral es akar a 4WD hajtassal is
onnan meg mar nem nagy ugy RB26DETT-t vagy akar vmi Vspec Zspec motort is belepattintani, meg lecserelni a frontjat is melle a Skyline-era

van is ra jopar pelda a neten

Hota 2015.04.30. 07:20:37

@Make Valamit: kanyarban mit tud a tádé golf? Hja tudom, az autózás jövőjét már most elhozza nekünk, szépen repül :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.30. 07:22:32

@zeddez: szerintem itthon még egy Daciából átülő emberkének se lehetne a Stageát eladni, láttad te annak a belterét?

250ce 2015.04.30. 07:50:28

zeddez: én is egy ilyet hajtok, cégautóként. Stagea RS Four, RB25DET 4WD. Tulajdonképpen csak a kasztni, meg a belső tér különbözik a Skyline-tól. Amúgy létezett belőlle RB26DETT is, a 260 Autech.

Orszag 2015.04.30. 08:01:15

@an-dee: Mióta rájöttem, hogy a Ferrari teljes magasságánál hosszabb a lábszárcsontom is, nekem marad a RAM Laramie Longhorn :D

w a s d 2015.04.30. 09:30:21

Az az egy érdekelne, hogy miért Lancer evokból csinálják a japánok, az ausztrálok (és talán az amerikaiak is) a legdurvább timeattack autókat? Ott vannak ezek a régi, meg az új Gtr- ek, nagyobb, többhengeres motorral, és állítólag jók. Akkor miért az evok?

RWD 2015.04.30. 15:06:18

@akitekt: Üdv! Nem Tercel, hanem KP Starlet :) Tesók végülis, csak a Tiéd FWD, az enyém RWD platform. Persze, vegyük fel a kontaktot! Jöhet mail, asszem publikus a címem.

RWD 2015.04.30. 15:07:27

@w a s d: Gondolom az EVO még mindig "olcsóbb", mint egy igazi GT-R (és nem GTS-T, vagy bármi egyéb) fenntartása, folyamatos nyektetése.

RWD 2015.04.30. 15:09:26

Plusz EVO-ból minden sarkon jön szembe egy, enyhe túlzással, van belőle bőven ha törés vagy bármi ilyen van. GT-R-ből meg kint sem lehet túl sok, eleve nem sokáig gyártották (legalábbis a 34-est). Tudom ez más téma, de konkrétan Én pont két hete láttam életemben először R34 GT-R-t, a RedSun festen. Nem vagyok óriási fanatik, de nekem is megremegett a lábam. Hahun hirdetik is, bérelhető...pf.

Börtönőr 2015.04.30. 16:21:41

Szomszéd faluban döntött ki egy fát egy R35-ös.
Láttam már sokszor, mindig normálisan ment. Most nem jól jött ki a lépés,pár millió ugrott.
kepfeltoltes.hu/150430/r35_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

gt-r 2015.05.01. 23:57:29

@Börtönőr: Le volt kötve az összkerék róla és ezért nem adta ki.

gt-r 2015.05.01. 23:59:06

@Make Valamit: Nincs rá 7 éves garancia, nem kia ez.
3 vagy 100e km gari van rá eu-ban, és azt is megtagadják elég könnyedén szinte bármi miatt.

gt-r 2015.05.02. 00:02:24

@Ződ2000: Nem sok köze van egymáshoz a 370z-nek és a gt-r -nek.
Nem láttál ilyet közelről még az biztos.

Tommi 2015.05.02. 09:56:28

Csak az R32. Initial D - Shinigami specifikáció szerint megcsinálva. ;-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.02. 10:31:58

@gt-r: a GTR a Nissan Front midship platformból fejlesztett Prmium midship platform.

Vezetni még egyiket sem vezettem, ez tény...

gt-r 2015.05.02. 16:18:23

@Ződ2000: Nincs közös alkatrész, azért a gt-r egészen más nissan mint bármelyik másik. Nincs 370z-m csak inf. G37 kabrió ami hasonló, de a gtr-hez köze nincs az tuti.

w a s d 2015.05.20. 12:50:33

@RWD: Hát nem tudom...
Bizonyos szempontból igaz lehet, hogy a költségek is beleszólnak. Csak amilyen szörnyeket építenek, az alapján azt hinném, hogy a jobb köridőért hajlandóak nagyon sokat költeni, és a legjobb alappal kezdeni.
süti beállítások módosítása