Sokan voltunk, de elegen!

  2015. április 25. - papptibi Címkék: veterán oldtimer oldtimer premier

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Az Oldtimer Premier mérete nagyjából megduplázódott a tavalyihoz képest, ezt már sejtettük a regisztrációk száma alapján, de más ezt élőben megtapasztalni. Délelőtt állítólag az autópályáig állt a sor a Premier Outlettől, annyi autó jött és cipőkanállal kellett betuszkolni őket a rendelkezésre álló területre, meg kellett csonkítani az 1/100-as vetélkedő pályáját is. Az eseményre tényleg annyian jöttek el, hogy már ahhoz is sorba kellett állni, hogy a gyerek feljusson arra a padra, ahol sorba ülhetett a lufifigurákat hajtogató bohóchoz.

Tényleg volt itt minden, annyi és annyiféle kocsi, hogy az felfoghatatlan. Az amerikai izomdögöktől a Piaggio miniautóig, elmesélni is lehetetlen. Itt volt viszont velünk Kéner Eszti, aki szokása szerint végigfotózott egy csomó érdekességet. Azt nem állítanám, hogy mindent, mert azt lehetetlen - még a mai SD-kártya árak mellett is csak a mikroszkópikus mennyiségű szelete fér el itt látott szépségeknek. Fogadjátok szeretettel a képcsokrot és gyertek el jövőre is. Ha mindez kevés lenne, nézz fel a Facebookra, oda is feltöltöttünk egy galériát. Katt a képre és lapozz!

IMG 5005 v

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77398234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totál kár 2015.04.25. 16:45:13

igen valószínű nagyobb helyet kell keresni ennek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2015.04.25. 16:54:09

Lesz hely, egymás után épülnek a stadionok.

88jk88 2015.04.25. 17:46:29

Biztos velem van a baj, de aki halottaskocsit koporsóval enyhén szóval is tahóságnak éreztem ott.

UdjanMineck 2015.04.25. 18:23:27

@88jk88: szó sincs róla! Nemcsak humorod nincs, de ráadásul nem értetted a lényeget, azt, amit ki akart fejezni - eléggé egyértelműen - az installáció.

UdjanMineck 2015.04.25. 18:24:41

@88jk88: IGEN, az autógyártás befejeződött '92 tájt. Ennyi és nem több.

UdjanMineck 2015.04.25. 18:31:57

Klassz volt, rengeteg szép, ikonikus autó volt kinn! Csodás gépek, jó volt. Jövőre ugyanitt! :)

Börtönőr 2015.04.25. 19:14:02

Zavaróan a sok szűk kivágású fotó. "A ló túlsó oldala"

J.R. Ewing 2015.04.25. 19:24:04

Zsír volt, kint voltunk mi is.

UdjanMineck 2015.04.25. 19:24:06

A képre kattintva nem jön be a galéria. Nézzétek meg, köszi!

TomiTomi 2015.04.25. 19:37:41

Káosz volt ez, nem jó rendezvény.

Egyszeru Elek 2015.04.25. 19:38:07

Kiborító ez a sok értelmetlen közeli.

viktor522 2015.04.25. 20:25:53

Az a Porsche 356 valami gyönyörű.

ChPh 2015.04.25. 20:46:10

Az egyik OT-s DeLoreant láttam, 1-es úton utolért. Basszus, nagyon lapos :) Fele olyan magas, mint az e46-om :D
Szegény nézett mit integetek, mikor megelőzött :)

88jk88 2015.04.25. 21:36:00

@UdjanMineck: Akkor jövőre majd csinálok pl. valami szögesdrótos/őrtornyos járgányt "Arbeit macht frei" felirattal, aztán meglátjuk, mennyire lesz humoros az installáció. Kb. annyira, mint a fent említett gyökérség.

504Laci 2015.04.25. 21:38:41

@88jk88: Szabad megtudni, hogy te milyen járművel voltál? BKV esetleg?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.04.25. 21:50:19

Eszternek szólni kellett volna – ha már magától nem jött rá –, hogy most ne a művészi hajlamait élje ki makrofotózással, meg képkomponálással, hanem értékelhető, a rendezvényt és az autókat a maguk valóságában, azaz teljes egészében bemutató _riportfotókat_ készítsen! Kb. a 20-ik fotón volt az első autó egészben lefotózva (összesen 6-8 fotón kb.), a sok 3 cm-es részlet, az emblémák, meg a (női léleknek oly kellemes ) régi stílusú dizájnelemek (lemezjátszó, műbőr kézitáska stb.) nem érdekelnek itt senkit sem.
Félreértés ne essék: jól a fotók, csak nem egy rendezvény bemutatására, összefoglalására valók.

88jk88 2015.04.25. 21:50:37

@504Laci: Nem, én is autóval voltam, csak már nem fértem be a remek szervezésnek köszönhetően.
De egyébként meg szarni bele. Lehet, hogy van, akinek ez jó poén. Szerintem nem volt az. És nem vagyok egyedül a véleményemmel, a 6 fős társaságunk minden tagja így gondolta.
A halottaskocsi tulajának meg szíve joga, hogy hülyének nézzék, én aztán nem akadályozom meg vágyai kiteljesedését.

504Laci 2015.04.25. 21:58:28

@88jk88: A nickneved alapján azt hiszem értem a szögesdrótos kompozíciót. Szíved joga.
Humorod mint egy marék hangyának.

Pálfi B 2015.04.25. 22:09:17

@bestpixel: Szerintem meg K jók a képek, tök jó szeme van a csajnak, jól megfogta a lényeget!!! Biztosra veszem, hogy van egy rakat egész autós kép is, de ezek sokkal többen mondanak- szerintem... Peace! :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.04.25. 22:50:38

@Pálfi B: Ahogy írtam is, a fotók jók, de nem ide valók. Egy autókiállítás esetében az ember nem a logókra, 30 cm-es karosszéria-részletekre, kiegészítőkre, hanem magukra az autókra kíváncsi. A többi csak máz. De, örülök, hogy neked tetszenek itt, ezek a fotók! ;)

csgeza 2015.04.25. 22:50:42

Szivesen megneztuk volna de az aldi parkoloban se volt hely delben... :(

AutoUnion · http://retroaudi.blogspot.de/ 2015.04.25. 23:43:06

A találkozó kinőtte a helyszínt, a másik parkolót is be kellene fogni a találkozó helyszínére. Ennyi autóval már nem tudnak a szervezők megbirkózni, ezt ma bebizonyították.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.04.25. 23:44:11

@ChPh: Az én voltam és tudtam miért integetsz. Én is intettem, de akkor az úgy tűnik nem látszott. :)

B.GY. 2015.04.26. 00:27:33

Áldom az eszem,hogy nem indultam el délben.Gondoltam,hogy nem lesz hely.Majd jövőre ha nagyobb helyen lesz.

Autopeti 2015.04.26. 00:29:48

@88jk88: Mert halottaskocsival nem találkozol az utcán? És a gyerekek sem találkozhatnak vele néha-néha? Vagy be kellene zúzni minden öreg halottaskocsit nehogy oldtimer rendezvényeken lehessen megmutatni a múltat? Eseteg 1993-as autód van, ezért sértett a bemutatás?

Már ne haragudj, de a valóságot láthattad a rendezvényen, az autók nem csak a veterános rendezvényekre, de az utolsó utunkra is elkísérnek minket...

UdjanMineck 2015.04.26. 00:47:40

@88jk88: becsülöm a túlérzékenységedet, én is hasonlóképp vagyok az életben, de ezúttal nincs igazad. Ez egy geg volt. És az állítással, miszerint az autógyártás mást jelent 1992 után, mint előtte, nem lehet vitatkozni. Bizonyos értelemben az autógyártás tényleg megszűnt a '90-es évek elején. És ezt az üzenetet pregnánsan képviselték ma kinn. Engem nem zavart, sőt, rokonszenves volt ez az erős üzenet, így, ebben a formában.

nick: 2015.04.26. 01:51:01

hát sajnos szegény Eszti képei tényleg nem alkalmasak arra, hogy megnézzük, mi volt kint - ha már nem sikerült eljutnunk
:-(

std 2015.04.26. 03:23:14

Komoly felhozatal volt. Egyetértek az autógyártás halálával, de miért pont 92? Csak puszta kiváncsiság. Nekem tetszettek a fotok, főleg az a régi rendszámos bogár. Nagyon intakt. Az enyém IH-88-88 volt, de 97-ben ujra kellett vizsgáztatni(7évet állt egy fészerben) és akkor nem tudtam megmenteni. Jök az amerikai vasak is és kár hogy nem tudtam kimenni.

altimus 2015.04.26. 08:13:11

@UdjanMineck: hat, nem tudom, a 70-80 as evekben inkabb szart gyartottak. egy akarmilyen mai autoval garantaltan el lehet autozni 150km-t az eloirt szervizek elvegzesevel, ami szinte minimalis es csak a valoban kopo alkatreszek cserejet kell elvegezni. mai auto szinte soha nem rohad le az uton, mindig indul. a hibridek megjeleneserol nem is szolva, se az elektromos autorol. nameg az autonom, sofor nelkul kozlekedo autokat is emlitsuk meg! ha van az autonak comeback-je akkor az epp most van, nem 92 elott.

protézisesh 2015.04.26. 08:50:59

Gratulálok nektek, kedves kakan is csomot keresok, nektek a szar is szar....

Volt egy ingyenes rendezveny, ami elso alkalommal boven elfert a helyszinen. A masodik alkalomra kinotte a helyet, ez tegnap kiserult, a szervezok is elismertek. Erre ti mit csinaltok? Sir a szatok, hogy jaaaj, milyen sokan voltak, a szervezok nem tudtak megbirkozni a feladattal.

Ez a tipikus PROLI mentalitas. Ha 500 lett volna a belepo, akkor azert sirnatok, hogy draga, igy meg azert, hogy nem az ajtotol 3 lepesnyire tudtok megallni.

A koporso meg resze a pompakocsinak. Amugy meg egy faláda, plane egy gyerek szamara. Pont a FELNOTT az aki hozzagondolja a sajat felelmeit, ettol lesz NEKI para a koporso latvanya. Foleg oregasszonyokra jellemzo, nem a 88-as szuletesuekre...

protézisesh 2015.04.26. 08:58:35

@88jk88: amugy a kezigranatok, meg a dobtaras geppityu rendben volt? Az mennyivel jobb, mint a koporso?

nyelv-ész 2015.04.26. 09:51:45

Nekem a Jaguár - Papírjaguár képkompozíció a kedvencem :-)

altimus 2015.04.26. 09:55:52

@protézisesh: az hulye akinek a koporso problemas. valoban resze az installacionak, egy vicc. az is hulye akinek problemaja van azzal ha sikeres egy rendezveny. en nem voltam, es a kepeket nezve nagyon sajnalom. jovore mindenkeppen ott leszek. persze jo lenne megbecsulni az erdeklodest, es siman ki lehet egy ilyen rendezveny kulturalt lebonyolitasaert fizettetni egy mozijegy arat. persze legyen csaladi kedvezmeny, gyerek 14 alatt ingyen mehessen be stb. de parszaz forintot siman elkerhetnek a szervezok. (ez se egyszeru, mert ehhez meg ceg kell ..., a nav ott liheg mindenhol es meg a cirkuszi elefanttal valo fenykepezeshez is kitoljak a nagycirkuszban a penztargepet)

Iron212 2015.04.26. 10:05:44

@std: A koporsó egy Mercedes pompakocsiban volt, ott meg '93 nyarán átkerült a csillag a maszkról a motorháztetőre, a keményvonalas Mercedes rajongók szerint pedig az igazi Mercedes a maszkján hordja a csillagot, gondolom a '92-vel biztosra akart menni, aki csinálta. Az 1886 meg onnan jön, hogy akkor kapta meg Karl Benz a szabadalmát a Patentwagenre.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.04.26. 10:09:25

Voltam a Vasúttörténeti parkos oldtimer show-n is ( indafoto.hu/ppgergo/oldtimer_show_20150411_szombat ), ez százszor jobb volt

Nem csak azért, mert ez ingyenes volt míg a másikért 3e pénzt fizettem hogy fotózhassak kedvemre, hanem mert ide el tudtam menni úgy, hogy amíg én fotózgattam, csajom vásárolgatott :) Képek itt > indafoto.hu/ppgergo/oldimer_premier_2015

Elég hely lett volna, ha nem lett volna a szlalompálya, mindenki kényelmesen el tudott volna férni. Egyedül a látogatok autói nem fértek el, de azok sehol sem fértek el hasonló rendezvényen, cserébe ingyen parkolhattál és a közteresek sem büntettek meg, ha esetleg a fűre álltál.

Jó volt ez így, ezentúl csak ingyenes oldtimer rendezvényre járok, nem fogok fizetni azért, amit most megkapok ingyen is.

ps: nekem tetszenek a totalcaros képek, mert a részletekben van a lényeg. Olyanokat is észrevett a fotós, amiken én simán átsiklottam.

bigpond 2015.04.26. 10:18:26

Szerintem jok a kepek, ki vannak emelve a reszletek ,amiket csak igy lehet megmutatni.Persze eleeg sok az emblema, de nem lehet mindenkinek a kedvere tenni. Volt teljes auto is amikor az osszhatas volt fontos, vagy a gyarmany volt kulonleges.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2015.04.26. 10:28:39

@gergo: "Egyedül a látogatok autói nem fértek el, de azok sehol sem fértek el hasonló rendezvényen,"

Máshogy szinte nem is lehetett volna kijutni a rendezvényre...

Börtönőr 2015.04.26. 10:42:05

@bigpond: Öten írtak amiatt,hogy nem jók a képek,zavaró a sok közeli. Nyilván van alapja a dolognak.

UdjanMineck 2015.04.26. 10:42:38

@altimus: szerintem csukd be a mesekönyvet, tényszerűen hülyeségeket beszélsz. Ha az autókat nem színes, képeskönyvekből ismernéd, és tisztában lennél az autóipar érdekeivel, sajátosságaival, a szabályozási környezettel, egyszóval mindazokkal a körülményekkel, amik miatt ma (ill. az elmúlt 15 évben) mást jelent az autózás, mint korábban, akkor nem beszélnél olyan csacsiságokat, hogy "a van az autonak comeback-je akkor az epp most van, nem 92 elott.". Tejóég! Ülj már be kérlek egy '70-es évekbeli amerikai vasba, vagy egy akkori, becsben tartott Volvoba!

88jk88 2015.04.26. 10:44:02

@protézisesh: Az történelem, olyat máshol már nem látsz, halottaskocsit viszont igen.

88jk88 2015.04.26. 10:45:13

@UdjanMineck: Mert mi volt '92-ben? Pl. a 3-as golf is kurva jó autó volt, pedig az bőven 92 után készült. Vagy a régi panda. Vagy az 1. punto. Vagy a csomó bármi más, ami jó, és 92 utáni...

88jk88 2015.04.26. 10:54:06

@protézisesh: Az volt a fő gond, hogy
1: Egy idő után csak az előregisztráltakat engedték be. Ezzel nincs is semmi gond, azzal viszont igen, hogy senki sehol nem hirdette, hogy érdemes lehet előregisztrálni (többek között itt sem).
2: Egy csomó olyan autó volt, aminek semmi keresnivalója nem volt ott, mert nem hogy az old-, de még a youngtimer csoportba sem volt belepaszírozható (mint pl. a sok 15 éves ford, meg az új 500-as), és ezek elvették a helyet sok sokkal érdekesebb géptől (emiatt majdhogynem érdekesebb volt a külső parkolóban körbenézni, mint bent).
3: Ha a rendezők tisztában vannak a rendelkezésre álló hely méreteivel, akkor a hirdetéseket is illene ahhoz belőni. Tudták, hogy nincs sok hely, mégis még a csapból is ez a rendezvény folyt. Mit gondoltak, hogy majd senki nem megy el? Bár az tény, hogy ilyet még nem láttam, pedig asszem ez a 4. alkalom volt, amin részt vettem (és mindig délután jött a tömeg, délelőtt eddig még mindig volt "foghíjasság" a parkolóban).
4: Valaki szólhatna már a Kővárynak, hogyha nem muszáj, akkor nem kell torkaszakadtából üvölteni, szerintem ez nem az a rendezvény.

Egyebek mellett jó/érdekes volt. Viszont a szervezőknek valamit sürgősen ki kéne találni az elhelyezéssel kapcsolatban, mert szerintem sok olyan ember volt, aki most jött először, és jövőre azért nem fog jönni, mert nem fért be (és ezzel leírja a rendezvényt, hogy "hűdeszar").

UdjanMineck 2015.04.26. 11:03:07

@88jk88: nyilván nem élesváltás történt. A '92 - mint dátum - megkérdőjelezhető, de az üzenet egyértelmű: a '90-es években, az évtized első felében egyfajta markáns szemléletváltás történt: az autók tervezésébe, gyártásába egyre kevésbé tudtak beleszólni a lelkes mérnökök, formatervezők, hanem az egyre nagyobb konszernek diktáltak, miközben a kieső kisebb márkák lényegesen kevesebb színt, egyéniséget vittek az autóiparba. A hatalmas cégekben bizony a marketingesek diktálták a fejlődés irányát egyfelől (ami a legtöbbször ártott a mérnöki leleményességnek, a formatervezési bravúroknak), másfelől a szigorodó környezetszennyezési normák, biztonsági előírások és követelmények kötötték gúzsba a cégeket. Nem a tartósság lett céllá immár a '90-es évek elejétől (ahogyan korábban még többé-kevésbé igen), nem is az, hogy mindenképp kiakítson egy márka egy kizárólag őrá jellemző stílust, hanem a globalizálódó-uniformizálódó világban a minél olcsóbb anyagokból, silányabb megoldásokkal a lehető legnagyobb profit elérése. A mérnöki tudás nem az egyedi, szerethető, jövőbe mutat megoldásokban öltött testett, hanem a tervezett avulás precíz megtervezésében. Ez a pálfordulat figyelhető meg rengeteg márkánál: a Mercedes a '90-es évektől kezdve mást jelentett, mint korábban, és sok-sok más példát lehetne felhozni. Aki kinn volt a tegnapi rendezvényen, annak az érzékszervei töményen kapták az üzenetet: ahány gyártó, szinte annyi stílus, annyi formavilág, annyi szerethető vagy utálható típus. Ez az autózás hőskorára utal, ami nagyjából a '90-es években tetőzött, utána meredeken hanyatlott minden. Utána, bizonyos értelemben tényleg nem autók készültek - a szó korábbi értelmében -, hanem olyan autók, amelyek egymásra végtelenül hasonlítanak, mellőznek minden egyedi, szerethető kis részletet, és bizony nem az a cél, hogy évtizedekig szolgáljanak. Tisztelet - természetesen - a néhány kivételnek, mert azért akad ilyen a mai napig. Csak nagyon, nagyon kevés.

Autopeti 2015.04.26. 11:15:29

A műsorvezetőt érintő kritikával egyetértek, mennyivel jobb lett volna az egész ha korabeli zenék szólnak és nem egy "pojáca" ordít torka szakadtából (és még vices sem volt).
Az sem lenne rossz, ha valaki egy mikrofonnal végigjárta volna az érdekesebb autókat és a tulajjal közösen bemutatták volna őket a nagyérdeműnek.

vw0 2015.04.26. 11:17:10

A képek jók szerintem, nem sablon képek és nem a megszokottak. Jó pofa/Fontos részleteket mutat be, amit lehet észre se vennénk amúgy, csak elmennénk mellette.
Akinek teljes autós kép kell annak ott van Facebookon kirakva 70 kép, az átadja, hogy mi volt kint.

UdjanMineck 2015.04.26. 11:40:43

@UdjanMineck: másképp (egyszerűbben, rövidebben) fogalmazva: a '90-es évek elejéig őszinte autók készültek, annak minden előnyével és hátrányával. Utána már egyre kevésbé. Annak minden előnyével és hátrányával.

UdjanMineck 2015.04.26. 11:50:35

@88jk88: Két kritikai észrevétel: Kővárynak tényleg nem kell üvöltenie, mert ami jól áll Puzsérnak, az neki nem áll jól. És nem is Pa-Dö-Dö rendezvényen voltunk. A szervezők nem álltak a helyzet magaslatán, mert a bejáratot is padokkal torlaszolták el, úgy kellett szólni, hogy ugyan engedjenek be, regisztráltam magam korábban. Egyszerűen nem volt egyértelmű, hogy hol van a rendezvény főbejárata, mindenhonnan behajtani tilos jelzések, szóval csak tekeregtem kinn a "nagy" parkolóban, mire nagy nehezen sikerült bejutnom.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.04.26. 12:50:27

Mivel én tegnap Visontán voltam, az Outlet kimaradt (amit nagyon sajnálok), így csak a beszámolók alapján tudom, nagyon sokan voltak. Ez baromi jó dolog. Az már kevésbé, hogy emiatt sokan úgy érzik, asztalt kell csapkodni. Ez nem egy olyan rendezvény, ahol jogos lenne követelni dolgokat, nem elegáns. A szervezők biztosan szívesen veszik az építő kritikát, különösen akkor, ha mindenki olyan hangnemben közli, amilyenben maga is szívesen meghallgatná mások észrevételeit.
Ami a fotókkal kapcsolatos megjegyzéseket illeti: képgalériánk folyamatosan frissül, került be több egész alakos kép is, érdemes esetleg újra végiglapozni. Érthető, ha valaki szeretne Trabantot, Bogarat, Porschét, DeLoreant egészben látni, van, hogy az ember nem tud betelni az ezredik képpel is, de azoknak, akik tudják, ezek az autók hogy néznek ki, érdekes adalék lehet az a sok apróság, amivel a járművek gazdái igyekeztek egy kis pluszt mutatni a közönségnek (sokszor az ilyen kiegészítők beszerzéséhez, elkészítéséhez egészen elképesztő történetek fűződnek, vagy éppen ezekkel lesz teljes az élmény, a taxi Lada például csak félkarú óriás lenne a sok mütyür nélkül.

ommm 2015.04.26. 13:04:42

Csatlakozom, akinek ekézni van kedve, annak ott a szántóföld, aki ésszerű kritikát fogalmazna meg, az tegye meg itt vagy írjon a szervezőknek. Biztos vagyok abban, hogy meghallgatják és szívükre veszik.
Aki pedig nem fért be most, annak hamarosan Parkoló Parádé!

UdjanMineck 2015.04.26. 13:17:11

Amit nem láttam: Saab-ok. Volt kinn egyáltalán Saab? Volvoból is lehetett volna több. A francia felhozatal is foghíjas volt. Egy szép Renault Alpine, Fuego jólesett volna, vagy mondjuk R5 Turbo, Peugeot 504 Cabrio. Ha voltak kinn, akkor sorry. Nem panasz, csak megjegyeztem.

holysmoke0523 2015.04.26. 13:32:31

@streetsta: @ommm: Ha ma van egy kis szabadidotok!
A tegnapi gépek ngy része ma a budaörsi repülőtéren található meg. A belépés ingyenes.

Meg ez szól mindenkinek,akik a tegnapirol lemaradtak.

Rocko- 2015.04.26. 14:09:09

@streetsta: egyetértek. ma már szinte egyik autó sem ismeretlen, aki *Trabantot* nem látott legalább képen, de interneten lamentál, az hazudik.

C@raVWelle 2015.04.26. 14:16:29

Sziasztok,
mi is kimentünk és sajnos haza is jöttünk azonnal. Nem volt több hely:( De engem az a pár okoska zavart (legalább volt 5-6 csak amit láttam) akik nem tudtak 1 helyre parkolni és sikeresen két helyet is elfoglaltak... Egyik mellé majdnem beálltam egy busszal mert a tolóajtón simán kiszálltunk volna, csak nem akartam balhézni később senkivel... De am kocsiból is sok szépet láttunk, a rendezők szerintem nem hibáztathatóak a sikerért:)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2015.04.26. 14:34:45

keptar.trainmodeller.hu/index.php/automotor/otpremier2015
Itt van pár saját kép. Reggeltől volt meghirdetve, mi nem kapkodtunk, jól be is késtünk. Előre lehetett tudni, hogy tömeg lesz és jó idő, ráadásul gyerekkel a hónom alatt mentem, de még így sem volt gáz. A bejutásnál egy csomóan türelmetlenkedtek, és volt pár értelmetlen jelenet meg izmozás sajnos. Mi elsőre megtaláltuk a helyet, csak annyi volt, hogy a szervezők jelezték, hová kell beállni, ahogy egy rész megtelt úgy láttam átirányították az autókat a következőre. Szóval fél tizenegy körül még volt parkolóhely, valamikor egy óra fele jöttünk el, akkor már elkezdett cserélődni a népség és akkor meg már megint volt parkolóhely. Azt sajnálom, hogy a benti parkolóból csak az egyik fele volt OT a másik nem, így kintre szorult nagyon sok nagyon szép autó (kint pl nem is fotóztam pedig volt mit látni!), én azt hittem, mindkét belső parkoló csak az öreg autóké lesz - bár így is kevés lett volna.

Autopeti 2015.04.26. 15:23:31

Akinek a külső parkolóban nem volt ideje körülnézni:

indafoto.hu/autopeti/ot_premier_2015_kulso_parkolo

Ez természetesen messze nem minden, mi is inkább a benti parkolót jártuk.

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.27. 10:48:01

@88jk88: Engedd meg, hogy felhívjam a figyelmedet, azok a "15 éves" Ford-ok is mind 90 előttiek, tehát inkább 25 az a 15... Az én fiatal Sierrám pl. már 32 éves... ;)

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.27. 10:51:47

@altimus: Végy egy mai autót, és nézzük meg, hogy ha egyáltalán megéri a 30 évet, akkor 30 éves korukat elérve mi lesz a véleményed a megbízhatóságukról... ;)

Shadowbull 2015.04.27. 10:54:43

@Geree78: a mai autok nagysagrenddel megbizhatobbak mint a 30 evvel ezelottiek.

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.27. 11:12:04

@Shadowbull: Mármint úgy érted, hogy egy mai modern, pár éves autó sokkal megbízhatóbb, mint egy 30-40 éves?
Vagy úgy érted, hogy egy modernnek nevezett autóra, ha ráköltöd azt a 10ekm-kénti 100eFt-ot, akkor megbízhatóan használható még akár 200-300ekm megtétele után is?
(www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hasznalt_autobol_a_benzines_vagy_a_dizel_lesz_az_olcsobb_valaszt_adunk-10944?utm_source=autonavigator&utm_medium=rss&utm_campaign=tippek_tanacsadok)

UdjanMineck 2015.04.27. 11:30:00

Több japán gép is elkelt volna. Mondjuk egy Subaru XT, hmm! :) Az egyetlen szerethető Subaru ezen a bolygón.

UdjanMineck 2015.04.27. 11:31:22

@Shadowbull: az lehet. Csak épp valószínűleg nem tartanak ki 30 évig. Nem ez a cél.

effendi79 2015.04.27. 12:21:22

@UdjanMineck: Mi az, hogy nem tartanak ki? Elporladnak? Dezintegrálódnak? A 30 éves Sierrádat is kétszer elbontották volna már, ha nem locsolsz bele egy csomó pénzt, hogy használható, és aránylag rozsdamentes legyen. Ha egy mai autót ugyanúgy foggal-körömmel fenntartasz addig, akkor az is autó lesz 30 év múlva. Más kérdés, hogy az anyagilag nem éri meg. Mint -ahogy gyanítom- a Sierrád fenntartása sem.

Takumi Fujiwara 2015.04.27. 12:27:47

Szerintem nagyon jó volt a rendezvény, ezúttal is köszönöm a szervezőknek, hogy ott lehettünk. Nem lehet panaszom, három autóval mentünk, előregisztrálva, reggel 8 körül már helyszínen, várni semmit nem kellett kb. és helyünk is volt bőven. Ráadásul sikerült össze hoznunk egy kisebb bukólámpás sort is, ez megadta számomra a feelinget ;) remélem jövőre is lesz ilyen jó, illetve azzal egyet értek, hogy talán a többi parkolórészt is meg kéne a rendezvény számára nyitni. Egyáltalán nem baj az, hogy sokan vagyunk legalább több a látni való :)

@UdjanMineck: Valóban szép az XT, sajnos még nem volt lehetőségem élőben látni, de kíváncsi lennék rá. Viszont, hogy az az "egyetlen szerethető Subaru", nagyon tudnék vitatkozni. Egyik cimborám él-hal az Impreza 22b-ért.

Takumi Fujiwara 2015.04.27. 12:36:43

@effendi79: Ez nem feltétlenül van így. A 26 éves Mazdámba nem kellett sok pénzt locsolni. Megvásárlás óta egy nagyobb lakatolást kapott, a két küszöb meg a jobb hátsó sárvédőív. Azon kívül fékbetétek, kuplungtárcsa. Ja meg persze lecseréltük az összes létező folyadékot, az olajat meg 8000 km-ként cseréljük. És több, mint 5 éve megvan, mondhatom, hogy hibátlan.

effendi79 2015.04.27. 12:47:56

@Takumi Fujiwara: Értem. És miből gondolod, hogy egy mai Mazda6-os 26 év múlva (csak hogy maradjunk a márkánál)rosszabb állapotban lesz? Mert azért anyagminőségben, megmunkálásban és korrozióvédelemben történt előrelépés az elmúlt 26 évben, vagy nem így gondolod?

Laccee2107 · vaz2107.blog.hu 2015.04.27. 12:49:17

@effendi79:
Üdv!
Szerintem inkább az a kérdés, hogy egy mai autó, amit fenntartasz 30 évig, ad-e majd akkor valami pluszt. Ugyanúgy fognak vigyorogni rá az emberek, mint egy mostani oldtimerre? Eszükbe jut majd róla valami régi szép emlék?
Lesznek ilyen autók, ez biztos, de arányaiban kevesebb, mint régen.
Anyagilag "természetesen" nem éri meg, az oldtimerezés nem erről szól.

Takumi Fujiwara 2015.04.27. 12:54:27

@effendi79: Nos ezt nem állítom, hogy 26 év múlva egy mai rosszabb állapotban lesz :D csak azt mondtam, hogy egy régebbibe se feltétlenül kell talicskával önteni a pénzt. Maradjunk annyiban, hogy majd 30 év múlva úgyis kiderül. ;) Egyébként szerintem, ami egy mai autóban sok meghibásodási lehetőséget nyújt, az a rengeteg elektronika és szenzor, illetve, hogy ezeket nem nagyon tudják egy kis vidéki garázsban szerelgetni. Az audi egyik reklámja tökéletesen rá is mutatott erre. Ezekkel tuti nem a rozsda fog végezni.

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.27. 13:07:28

@effendi79: A Sierra az enyém. És vitába sem bocsátkozom. Mindenki a saját filozófiája szerint él. Én azért tartom a 3 öreg autómat és az öreg motoromat (amik átlag életkora 31 év), mert ezekben bízom. Ezek még SOSEM hagytak ott. És mert szerethetőek. És lenézett öreg Sierrával is pl. bármikor el mernék indulni akármilyen távolra. Családdal. Kényelmesen. És hogy mennyi a fenntartásuk? Mivel egy 32 éves autót az ember nem "él fel" a mindennapokban, így az az évi párezer km-es futásteljesítménynél senkit nem érdekel. De a kétliteres korszerűtlen karburátoros motortól egy átlag 8 szerintem nem szégyelni való.
Jó, de kérdezhetnéd, hogy akkor a hétköznapi rohangálós úgy is valami modern. Ez sem nyert. Egy 30 éves szívódízel, amivel nyáron 4.8-as átlaggal járok városban (Pesten) munkába. Télen 5.2. Évi 20ekm-t. És mérnökként nem kell szégyelnem, hogy ezzel járok. ;)
Minden költséget összeadva 30Ft alatt maradok vele km-enként. És nincs common rail, PDTDI, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, megnyúló lánc, 100ekm-enként cserélendő szívósor, stb. Ezek közül bármelyik cseréje/javítása helyből hat számjegynél indul. És nem kell különösebb szerencsétlen bolygóegyüttállás a fél milliós számlához. Egy valamivel értelmesebb állapotú öreg autóra fél milliót költve azt még hosszú évekig csak tankolni kell és megy. Csak megy. És még mindig megy...
Erről még nagyon sokat lehetne írni, pro is és kontra is, de nem akarlak meggyőzni arról, amiben én hiszek. Cserébe pedig engem is nehéz lenne új autó vásárlásáról meggyőzni. Peace. ;)

okta 2015.04.27. 14:59:01

Olvasgatom itt a kommenteket - véleményem van, de már azt se tudom, hogy mihez szóljak hozzá. :-)
1. Egy nagyon nagy KÖSZÖNÖM a szervezőknek először is!
2. Kezdjük a fényképekkel: mikor esküvőket fotóztam pénzért, a megrendelő kérését mindig figyelembe vettem. Mikor saját magamnak fotózgattam hobbiból, akkor olyan képeket csináltam, amilyet akartam. ;-) Persze véleménye ettől még bárkinek lehet a végeredményről, csak tudjuk ugye, hogy a vélemény olyan, mint a segglyuk...
3. Megközelítés, parkolás: aki járt már ilyen nagyszabású ingyenes rendezvényes (autós, nem autós, akármi), az igazán felkészülhet erre a várható nehézségre, vagy legalábbis ne lepődjön meg.
4. Szervezés, autók: banyek, van aki "hiányol" ezt-azt...ez nem termékbemutató volt, hanem akinek volt megmutatnivalója, nemcsak hogy ingyen, hanem saját pénzét és idejét erre áldozva kijött! Képzeljétek: sokkal több autó nem volt kint, mint ami kint volt. Nekem nagy élmény volt pl. 4 DeLoreant együtt látni, mert még élőben nem láttam egyet se, nemhogy négyet! Az egyik sárvédőjét meg is simogattam... :-) (Még nem láttam a Vissza a jövőbe filmet, mikor az Autó-Motorban már olvastam róla, illetve a hozzá kapcsolódó FBI-os sztorit...)
5. Öreg autó-új autó: most komolyan, egy veterán találkozó kommentoldalára valaki ezt írja ki, hogy jobb az új mint a régi??? Nem tudom, hogy vannak-e még autószalonok itt nálunk is (régen volt) ahol az új autókat mutogatják, de aki erre gerjed az menjen oda nézelődni. Elmagyarázni úgyse lehet, hogy mi, pár hülye miért szeretjük ezeket az öreg szarokat. Csak. :-P

Asszem ennyi, köszönöm még1x a szervezőknek, nekem nagyon tetszett!

Érdekes 2015.04.27. 15:17:50

@UdjanMineck: Miért szűnt volna meg? ez csupán szubjektív vélemény...az, hogy valaki ezt közösségben, vizuálisan (elcseszett géppel) is a világba kürtöli, még nem lesz igaz és marad egyéni szubjektív f@szág. Számomra baltával faragott, primitív szappantartók voltak (ráadásul ugye gyengék -súly/erő arányban végképp-, veszélyesek és puritánok ez mind objektív! szubjektív számomra még csúnyák is) ...vicces rajongani valamiért egyébként, isteníteni valamit, ez olyan, h valaki a lovas kocsit éltetné és sírdogálna, h az azutáni 4 kerekű autók már szarok. Semmi objektív értelmes magyarázat, mer' csak, vagy 1-2 idóta szubjektív lózung, aminek igazán nincs értelme.

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.27. 17:34:50

@Érdekes: Szubjektív lózung? Igen, szubjektíve nagyságredekkel drágább egy modern autót km-arányosan fenntartani, mint egy régit. Mármint egy olyan állapotú öreg autóval összehasonlítva, mint amelyek pl. itt is ki lettek állítva. Ezek szilárd tények.

Amikor van egy törésmentes csúcsszuper modern verdád, amely gépészetileg is pöpec, de valamilyen hülye lámpa villog, és a műhelyben közlik, hogy az autóban lévő 100(!) ECU közül egy pár a legutóbbi villámlás vagy napkitörés miatt megdöglött, és nincs utángyártott (mert egy hatrétegű nyák-ot senki nem fog utángyártani), így meg kell venni a gyári elektronikát egy fél inka vagyonért, akkor majd pont a fogyasztói társadalom azon képviselői kell ezt kifizessék, akiket beszippantott a multik agymosó marketingje.

A kinézet pedig szintén szubjektív. De 20-30 évvel ezelőtt (és még régebben) még ránézésre bárki megmondta, hogy milyen autó is megy el előtte. Ma már mind egyen-formatervű. Ez is csak az én szubjektív véleményem, de szerintem elég sokan osztják.

És végül az erő. Súly/erő arány? Mint pl. egy RS6? Több, mint 500 lóerő és mindez 2.2 tonnás önsúllyal? Mi ez wazze, kamion? Sportautó létére olyan nehéz, mint egy kisbusz, vagy szimpla teherautó? Arról nem is beszélve, hogy a böszme motort még be is tették az első tengely elé(!).
Hiába a lóerőhajhászás, amikor a tömeg is megy vele együtt felfelé. No meg a fogyasztás is. A tömeget mozgatni kell.
Ha már a súly lóerő arányt feszegetjük, akkor meglepődnél, mennyire kicsi az előrelépés. Ráadásul, ha már ezt feszegetjük, akkor a teljesítmény csak egy adott fordulathoz tartozó számított érték. Nyomatékgörbe alatti terület nagyságáról és eloszlásáról beszélgessünk. Tudom, TSI és downsized feltöltött társai. Itt is igaz a tartósság és a megbízhatóság...?
Eleget láttam/látok a modern autóiparból BELÜLRŐL, ezért is mondom, hogy minél több új autót ismerek meg, annál jobban ragaszkodom az öreg autóimhoz...

UdjanMineck 2015.04.27. 18:42:05

@effendi79: rosszul gyanítod, de legalább magabiztosan okoskodsz. Tudálokos, kibic majom vagy.

UdjanMineck 2015.04.27. 18:44:09

@Takumi Fujiwara: Imádom az egyedi, különleges autókért, de nincs az az Impreza, egyik generációból sem, ami izgalmat tudna kiváltani a végtelen közömbösség helyett, amit érzek, ha egy Imprezát látok. Steril, jellegtelen autók leginkább. Nem az autó műszaki erényeit vitatom nyilván, de egyszerűen nincs varázsa, amit mondjuk egy régebbi Saab, Alfa vagy Lancia mellett érzek. Ez van.

UdjanMineck 2015.04.27. 18:55:18

@Geree78: Ugyanezt állítom én is, és a történetben pont nem a Sierra a lényeg. (Az a típus legfeljebb csak képvisel egy korszakot, aminek előnyeit vallom én is. Az, hogy valaki leereszkedően így beszél a Sierráról, őt minősíti.) Ez az, amit sokan megértettek már, de olyan nagy arcú majmok, mint pl. Shadowbull és csaholó kiskutyája, Rocko- képtelenek megérteni. No de mindegy, ez van. Ők mentehetetlenek, beszippantotta őket a kórszellem. A kérdés csak az, hogy mikor gyógyulnak ki a kórságból, már ha egyáltalán felgyógyulnak...

UdjanMineck 2015.04.27. 18:58:58

@Érdekes: Elveszett, elkárhozott lélek vagy, neked tökmindegy. A veteránok varázsa nem a te világod, semmi gond. Biatorbágyon ŐSZINTE autók voltak minden négyzetméteren. A te közeged a LED fénybe borult, steril fényű szalonok zsigerekig ható őszintétlen világa, őszintétlen autókkal. Hajrá!

Shadowbull 2015.04.28. 07:16:06

@Geree78: "Itt is igaz a tartósság és a megbízhatóság...?"

Egyertelmuen. Csak nem ugyanugy ertelmezzuk a fogalmat.

A tobbi zagyvasag amit idehanytal az ketsegkivul szorakoztato, csak ertelmetlen.

Geree78 · http://www.geree.hu 2015.04.28. 08:52:02

@Shadowbull: Véleménye mindenkinek van, és én tiszteletben is tartom mások véleményét. Sőt, szívesen vitatkozom mindenkivel érvek és ellenérvek alapon, és meggyőzhetőnek is tartom magam, ha a másik érvei logikus és tudományos alapon megállják a helyüket.

Nos, Veled kapcsolatban pedig, én megpróbáltam a saját érveimet felhozni, amire a válaszod a saját érveid helyett kizárólagosan a személyem és a véleményem becsmérlése volt. Ezen feltételek mellett viszont a fotelnidzsa kategóriába vagyok kénytelen sorolni Téged, és eme energiavámpír embertípussal eleve nem vagyok hajlandó foglalkozni.

Shadowbull 2015.04.28. 09:02:41

@Geree78: sem a hely sem az ido nem alkalmas ezt hosszabban kifejteni, meg oszinten szolva mivel mar ezerszer elmondtam nincs kedvem ezeregyedjere is elmondani, mert jovo heten ugyis megint jon valami übertajekozott kommentelo es lehet elolrol kezdeni az egeszet.

Lehet hogy oregszem.

protézisesh 2015.04.28. 16:27:55

@effendi79: miből gondolom, hogy a mai új autóm huszonév múlva semmire se lesz jó? Mert mára leszivárogtak a kiskategóriába is azok a megoldások, ami miatt a W140es Merci annyit ér, amennyit a vastelepen adnak érte.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1/

protézisesh 2015.04.28. 16:33:07

@Shadowbull: nem te vagy véletlenül az az "űbertájékozott kommentelő" aki annyira sziklaszilárdan hisz a saját _véleményében_, hogy másokat meghallgatni sem méltóztatik?

UdjanMineck 2015.04.28. 18:37:45

@protézisesh: Köszönöm!!! Ezt a Csikós-cikket keresten a minap, de nem találtam! Iszom minden szavát, abszolút egyetértek vele! Ezt üzenem Shadowbullnak, Vályi Istvánnak, és minden cinikus okoskodónak, akik képtelen hinni a szemüknek, érzékeiknek, az empíriának! Az iparágnak ugyanaz az érdeke ma is, mint 30-40 éve (a profit), a különbség egyfelől a fogyasztói mentalitásban van, illetve másfelől technológiai fejlettségben van, amit a marketing támogat. A technológiai fejlettség paradox módon nem az egyre jobb, tartósabb, szebb és szerethetőbb autó előállításában van immár, hanem épp abban, hogy precízen ütemezhető legyen az avulás (minden szinten), és tervezhető legyen az autó főbb részegységeinek az elromlása. (A mosógépeknél már évtizedek óta ez a helyzet.) Az ördög meg vihog a markában.

UdjanMineck 2015.04.28. 18:39:29

@protézisesh: a kérdés (sajnos) költői...

sechskant (törölt) 2015.04.28. 23:12:51

@protézisesh: Miert, ez itt valamifele internetes lelkisegely-szolgalat, ahol mindenkinek az agymeneseivel kotelezo erdemben foglalkozni?

Shadowbull 2015.04.29. 07:04:43

@UdjanMineck: tovabbra is baromsagokat beszelsz, de ezt toled mar megszoktuk.

UdjanMineck 2015.04.29. 07:33:55

@Shadowbull: Szánalmas vagy, egy bohóc. Örülhetsz: egyre többen röhögnek rajtad, de ez itt kinevetés.

UdjanMineck 2015.04.29. 08:28:32

@Shadowbull: semmi gond, csak kezdődik a demenciád. Bújj vissza az ágyba.

effendi79 2015.04.29. 11:12:01

@protézisesh: Ez is igaz, de azt a W140-et, amire hivatkozol, 1981-ben(!!!) kezdék el tervezni, és a nyolcvanas évek végén forgalmazni. Tudod mi volt akkor számítógép fronton? Commodore 64. 1981 az első PC megjelenésének éve. Azért valami aprócska fejlődés csak volt elektronika fronton, nem? :-)

Sam8888 2015.04.29. 16:26:45

Én is fotózgattam, itt a galériám. Sokat nem fotóztam, mert relatíve hosszú (50mm) objektívval lehetetlen volt fényképezni, mindig belelógott valaki a képekbe...

indafoto.hu/Sam8888/20150425_ot_premier

Rocko- 2015.04.29. 23:25:53

@Sam8888: hehe, a kék béjemvé konbit el akartam küldeni a gazdájának, de a végén rájöttem, hogy felesleges. D:

Scaleo 2015.04.30. 00:38:45

@UdjanMineck: "Biatorbágyon ŐSZINTE autók voltak minden négyzetméteren."

Rákötötted őket egy hazugságvizsgálóra, vagy honnan tudod? :)

UdjanMineck 2015.04.30. 07:49:32

@Scaleo: Cinikus és álságos a kérdésed, de azért válaszolok. Egy olyan korszakban nőttem fel, amelyben az autókat (ahogyan más tartós fogyasztási cikket is) alapvetően hosszú távra, nem ritkán egy egész emberöltőre tervezték. Ehhez a tényhez adódik az a másik tény (amely szintén hozzájárul a Biatorbágyon felvonuló autók különlegességéhez), miszerint ezek az autók radikálisan elkülönböznek egymástól, s amely így a világot színesebb, szerethetőbb, árnyaltabb hellyé teszi. Nincs ez másképp az emberek világában sem: ott is akkor szerethetőbb, vonzóbb egy adott közeg, ha benne minél színesebb, árnyaltabb személyiségek jelennek meg. A globalizáció uniformizáló tendenciáival ez szűnt meg. Az autókat más szempontok határozzák meg, immár nem egy emberöltőre készülnek, és nem cél az sem, hogy "személyiségük" legyen: épp ellenkezőleg, a cél a homogén masszába való minél konformabb, minél áramvonalasabb beilleszkedés. Mindez a "trendiség" jegyében. Az őszinte jelző az autóknál tehát azt jelenti nálam, hogy valemely autó nem akar másnak látszani, mint ami: többnyire ízig-vérig lelkes konstruktőrök, hús-vér tervezők által készített tartós és termékek, amelyek kifejezhetik a tulajdonosa személyiségét is, ha épp ez a szempont. Következésképp őszintétlen az az autó, amely egy uniformizálódó világ jegyében született, amely egy szlogen többé-kevésbé hamis tartalma mögé bújva próbál egy életérzést közvetíteni, miközben nem cél az, hogy teljesítményével, formájával, egyéb erényeivel valóban elkülönbözzön a konkurenciától. A cél a teljes konformitás, miközben gyakran hangzatos és hazug jelszavakkal próbálja rávenni a gyártó a marketing segítségével rávenni a vevőt, hogy megvegye az adott autót. Egy valamennyire őszinte autó (legalábbis a nyugati világban) az autót vezetni szerető, a személyiséget kifejezni próbáló EMBERnek gyártott autót többnyire, míg az újkori világunkban a gyártók már csak FOGYASZTÓnak látja a vevőt, ezért a cél a folyamatos illúziókeltés és a minél gyorsabb avultatása a terméknek - mind technikai, mind erkölcsi értelemben. Nyilván régebben is a profit volt a cél, de egy adott márka minőségét olyan szempontok is befolyásolták, amelyek manapság már kevésbé jellemzőek. Az egyik ilyen például a tartósság. Ez mást jelent például ma a Mercedesnél, Volvonál is, mint 30-40 éve, vagy még korábban. Remélem, kielégítő választ adtam.

Shadowbull 2015.04.30. 08:05:58

@UdjanMineck: soha a budos eletben nem terveztek az autokat egy egesz emberoltore, es ma sem tervezik rovidebb tavra oket mint 30-40 eve, csak most ez sokkal jobban sikerul, es sokkal tartosabb a technika most mint akkor.

Az osszes tobbi amit irtal szimplan zagyvasag, a megborult elmed altal epitett virtualis vilag.

UdjanMineck 2015.04.30. 08:13:31

@Shadowbull: én értem, hogy próbálod védeni a kenyéradó gazdáid ezer sebből vérző becsületét, ráadásul különösebb érvek nélkül, de ezzel magad is cinkossá válsz. Lelked rajta. Amit írsz, empirikusan cáfolható. Persze létezik az az elmeállapot, amikor magad hajlítod a valóságot úgy, ahogyan az számodra a legkívánatosabb, miközben nem akarsz tudomást venni az elvitathatatlan tényekről. Ám ez már erősen pszichiátriai eset-ízű, ami esetemben nem személyeskedés (ahogyan te tetted velem kapcsolatabn fentebb), hanem egy ténynek a megállapítása.

Shadowbull 2015.04.30. 08:26:22

@UdjanMineck: Itt tenyekrol, tapasztalatrol, szaktudasrol van szo, nem pedig valakinek a hagymazas elkepzeleseirol.

Elmondtam mar ezerszer miert baromsag az osszes konteo a tervezett avultatasrol, miert nem lehet megcsinalni, hogy megy pontosan az autoiparban, de felesleges, mert a hozzad hasonlo hulyek gorcsosen ragaszkodnak a kis virtualis vilagukhoz.

Az pedig sokmillio felhasznalo tapasztalata is, hogy a mai autok sokkal tartosabbak es minosegibbek mint a 30-40 evvel ezelottiek.

Itt ugyanis iparagi standardokrol, muszaki szinvonalrol es atlagokrol beszelunk. nyilvan majd most ramutatsz valami zoldseges mercire* ami elment sokmillio kilometert olajcsere nelkul, es felhozol valami modern ipari hulladekot ami meg nem.

Csakhogy ez egy teljesen ertelmetlen erveles. Csak ehhez is kene valami sutnivalo, hogy felfogd.

nekem semmi bajom azokkal akik imadjak a regi autokat, sot azokkal sem akik jobban szeretik oket mint a moderneket. Azokkal van bajom, akik megprobaljak elmagyarazni hogy a regiek mennyivel jobbak voltak mint az ujak.

*azok sem voltak tartosak abban az ertelemben ahogy hivatkoznak rajuk. pusztan szogegyszeru muszaki megoldasok voltak benne, amit olcson lehet eletben tartani.

UdjanMineck 2015.04.30. 08:47:59

@Shadowbull: feltéve, de meg nem engedve, igazad van. Egy dolog viszont vitathatatlan, és nem érdekel, ha ezt a szubjektív kategóriába sorolod, mert a jelenség merőben nem szubjektív, hanem nagyon is objektív: ez pedig az esztétikai silányosodás, ami nemcsak egyre esetlenebb, aránytalanabb autókat eredményez, hanem azt is, hogy az egyes autók szinte alig megkülönböztethetők - formai alapon - egymástól. Nyilván vannak páran, akik kivételek itt (Mazda, Alfa pl.), de nem ez a jellemző tendencia. Márpedig bizony régen kétségkívül a legkisebb szegmenstől a legnagyobbakig majd' minden gyártó majd' minden típusa elkülönbözött egymástól - mind a saját márkán belül, mind az adott konkurenciához képest is. Ha ezt tagadni próbálnád, akkor tényleg a közröhej szánalmas kis törpéjévé degradálnád magad. És ha igazak a fentiek, akkor a mai autós világ nem plurálisabb, mint korábban (minden indokolt és indokolatlan technikai fejlődés ellenére), hanem egyre homogénebb, egyre sivárabb, egyre jellegtelenebb.

Shadowbull 2015.04.30. 09:37:49

@UdjanMineck: erteni velem hogy ezt mire mondod, egyreszt igazad is van, mert az aranyok, a durva formak hasonlonak tunnek ha az ember messzirol nezi es nem megy bele a reszletekbe.

A masik oldalon meg az van, hogy a mai gyartastechnologiaval olyan formakat, formai reszleteket lehet az utcara vinni, ami 30 evvel ezelott elkepzelhetetlen lett volna. Akkor volt a korzo meg a vonalzo, ma olyan gorbuleteket, feluleteket csinalsz, amilyet akarsz (persze nem csak nagysagrenddel nagyobb a szabadsag).

Erre sok peldat lehet mondani.

UdjanMineck 2015.04.30. 09:45:28

@Shadowbull: igen, ez eredményezi az ún. organikus designt. Számomra ez maga az agyrém. Még múló divathoz is szörnyűséges, pláne akkor, ha azt firtatjuk, vajon kiállja-e az idő próbáját valamely formaterv. A többség szerintem kuka. Egy ellenpélda: lehet ezt ízlésesen is:

www.netcarshow.com/volvo/2014-estate_concept/

Scaleo 2015.04.30. 17:45:10

@UdjanMineck: Az a baj veled, hogy a saját ízlésedet állítod be etalonnak, és a saját preferenciáidból vezetsz le mindent a mai autóiparra vonatkozóan. Azzal a világon semmi baj, hogy neked a régi, egyszerű(bb) vasak jönnek be, amikben kevesebb a mikrokontroller és a formájukban a hajlítás. De hogy ebből miért következik, hogy '92-ben "véget ért az autógyártás", meg hogy ma "őszintétlenek" az autók (miközben a Mazda meg az Alfa saját bevallásod szerint is bejön), az teljesen érthetetlen.

Én pl. egy Kapitänt sokkal könnyebben összetévesztek egy Volgával, mint egy C'eedet egy i30-cal:
www.opel-p1.nl/kapitan/p1p2/kapitan%20p1%20front.JPG
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/GAZ-21_(3rd_generation)_%22Volga%22_in_Beroun_(as_DOD_probotrans_expon%C3%A1t).jpg

Szerintem semmivel se uniformizáltabbak ma az autók, mint régen. Csak ma a lekerekítettség és az ívek dominálnak, régen meg a szögletesség és a ruhásszekrényével összevethető áramvonalasság volt a mérvadó.

Nem baj, ha neked a régi trendek tetszenek, de ettől még nem kell kígyót-békát kiabálni a mai autókra. A maiak között is ugyanúgy vannak szépek és rondák, mint régen, de ennek megítélése abszolút szubjektív.

UdjanMineck 2015.04.30. 17:59:04

@Scaleo: Te relativizálsz, én nem. Számomra létezik viszonyítási pont (ami egy kellőképp széles korszak valójában) és mérce, számodra nem. Te szemlátomást elégedetten konstatálod az autóipar alakulását (is), én nem. Ez van. Tévedés ne essék: a '92-es halálozási dátum nem az én agyszüleményem: ha kinn voltál Biatorbágyon legutóbb, láthattad a Mercedest és a koporsót. Nemcsak én gondolom így. De végül is mindegy, nem egy és nem millió ember véleménye fémjelzi azt, ami amúgy vitathatatlan tény.

Scaleo 2015.04.30. 19:54:03

@UdjanMineck: Nem állítom, hogy nekem minden mai autóipari trend feltétlenül imponál, de nem is gondolom, hogy minden szempontból azok az autók jelentik az origót, amiken felnőttem; mert az igencsak korlátolt világlátásról tanúskodna.

Az, hogy szerinted és még biztos sokak szerint '92-ig volt jó az autóipar alakulása, csak egy szubjektív vélemény. Én pl. a '90-es és a 2000-es évek elejének járgányain szocializálódtam, szerintem még csak akkor kezdődött az igazi autógyártás. ;) Persze ha fellapozom a '64-es Autótípusok c. könyvemet, akkor abban is van, ami tetszik; de a helyzet az, hogy a magam részéről manapság szívesebben járnék egy GT86-tal, mint azok közül bármelyikkel. Hát ez van.

UdjanMineck 2015.04.30. 22:25:48

@Scaleo: Rendben, tiszta sor. Érdekes, engem már pont nem érint meg egy GT86, ennek akár generációs oka is lehet az ízlésbeli kérdésen túl. Klassz autó, szívesen vezetném, de nem kelti bennem azt az érzést (pláne birtoklási vágyat), amit a '80-as évek közepén egy Audi Quattro tudott kiváltani (és amit a mai napig érzek, ha ránézek egy szép darabra). Ha Toyota, akkor egy MR2 I vagy II, illetve Supra, csakis ez:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Toyota_Supra_rear_20071102.jpg

Vagy egy Corvette. Bármelyik. ;-)

ChPh 2015.05.12. 15:27:35

@Sidaries: Írtam, tükör alatt voltál, akkor a jó tükröződés miatt értettelek félre :)
süti beállítások módosítása