Fukusima magára hagyott autói

  2015. március 11. - Máth Dávid Címkék: pusztulás Fukusima

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Le Mans-i raceface-hiéna
2015-06-19 17:11:41

Vannak gátlásaid? Fél percre tedd el mélyre, a fiók aljára, mert ide pofa kell – versenypofa. A

Matekos hiéna Le Mans-pendrive-ért
2015-06-16 20:53:41

A hiéna új konca 3,74 gigányi tömény sajtóanyag (persze törölhető) cseppalakú műanyagtokba csomagolva

Aztán stadionban aludtál-e már? Hiéna ugyanitt
2015-06-13 12:09:48

El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli

Nem csak a BMW-s lehet tahó
2015-03-13 16:18:11

De néha a porschés is. Meg a passatos phaetonos. Sőt, olykor autó se kell hozzá, hogy ugyanebből a halmazból

Szégyenérzettel kevert izgatottsággal jártuk be japán újdonsült szellemvárosait a monitor elől. A helyszín a Fukusima prefektúra, egy nagyjából két Békés-megye nagyságú közigazgatási terület, amelynek nevét Japán történelmének legnagyobb földrengése óta ismeri a világ. A földrengésnek kereken négy éve, Fukusimában ma áll néhány magára hagyott település, benne rengeteg magára hagyott autó a magára hagyott utcák magára hagyott házainak udvarán. Csodaszép és romos otthonok előtt szép és kevésbé szép autókat nő körbe a méteres gaz.

beetle 14 augusztus namie.png
Egy ritkaság, egy magányos VW Beetle Namiében. 2014 augusztusi fotó

A helyszín a 21. század legsúlyosabb atomkatasztrófája, amihez elég volt egy balesetbiztonsági spórolás és egy – kalkulálható – természeti katasztrófa szerencsétlen találkozása. Itt van egy egész alapos és jól érthető összegzés arról, hogyan és miért lett egy kilences erejű földrengésből és egy azt követő cunamiból olyan reaktorsérülés, ami 160 ezer embert űzött el otthonából. Közülük sokan már visszatérhettek, sok tízezren azonban lehet, hogy sosem tehetik.

toyota lexus celsior 14 május Tomioka.png
Egy Toyota/Lexus Celsio Tomioka-külsőn

A kitelepített zóna az erőmű húsz kilométeres körzetére korlátozódik. Az ok itt is az erős háttérsugárzás, de egész más a helyzet, mint Pripjatyban volt. Ott a robbanással kiszabadult radioaktív por évszázadokra tett lakhatatlanná óriási területeket, a fukusimai erőműből a szabadba került hasadóanyagok mennyisége a tizede annak, ami a csernobili baleset idején jutott a levegőbe.

Fukusima környékén a legnagyobb veszély az erőműből szivárgó szennyezett víz, ami a környék talajvízét is elszennyezte, de a terület maga nem súlyosan sugárzó, optimistább vélemények szerint helyenként talajcserével, néhol anélkül menthető lesz a helyzet. És persze lesznek területek, melyekre soha nem engednek senkit. Korábban 10-20 ezer ember lakta településekről van szó, melyek újranépesítéséről szólnak tervek, de a legoptimistább vélemények szerint se tér vissza 2017 előtt az élet a kevésbé szennyezettekbe, más kisvárosokba – mint amilyen az erőműtől 1,5-2 kilométerre található Futaba – talán soha. Ezekben tettünk egy nagy kört és csodákat találtunk. Kattintásra nyílik a gigagaléria 126-os Mercivel és rengeteg belpiacos Suzukival, Toyotával.

Subaru 14 augusztus.png
Namie Subaru szalonja, benne érintetlen kisautókkal

Az ötlet nem a sajátunk, még januárban szántotta fel az angol autós blogszférát körülbelül két tucat kép a lezárt területről. Volt a gyűjtésben Lancer Evo, Subaru kereskedés, Opel Astra kombi, Skyline GTR, VW Beetle. Ezekből többet mi is megtaláltunk a Google Street View 2013-ban és 2014-ben készült fotóin. Az autók amúgy nem feltétlen szennyezettek, ezeket egyszerűen csak hátrahagyták. A zónát lezárták, csak az épületek egykori lakói jöhetnek vissza időnként, hogy elvigyenek onnan ezt-azt, de a ki-be járás szigorúan korlátozott.

tomioka toyoták 13 augusztus.png
Toyoták egy tomiókai családi ház udvarán

Nyolcvan kilométerre lakom Pakstól, és kb. ötvenre Mohitól. Az én udvaromat valószínű nem látom majd így viszont, de Szekszárdon vagy Dunaújvárosban nem lennék ennyire nyugodt. Az ördög nem alszik, mi meg épp leláncoljuk magunkat további két évtizedre az atomenergiához. Még ki sem jött rajtam az első libabőr, a homlokomra csapok: oké, de ezek a japánok voltak.*

Ezt pedig itt csak kísérőként mindehhez.

Bejárná Fukusima szellemvárosait? Itt megteheti: Namie; Okuma; Tomioka; Futaba. Ha valami érdekeset talál, a kommentfalon megoszthatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr537260513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loloke_ 2015.03.12. 00:13:01

125ös maximum Fiatból van, a képen egy w126 látható...

Máth Dávid · http://iranynewyork.hu/ 2015.03.12. 00:16:21

@Loloke_: A késő esti posztolás... Köszi, javítva.

vasutasrendőr 2015.03.12. 00:27:05

Jó a poszt, érdemes megnézni egy videót a japán autóbontókról is. Olyan tipp topp állapotú autókat hajítanak ki, itt még 15 évig használnák őket.

Tökösmákos 2015.03.12. 01:31:50

El kellene gondolkodni azon hogy miért van az hogy a Földön működő többezer atomreaktor közül több mint 50 év alatt csak kettő robbant fel.
Talán csak nem azért mert ezek nem képesek felrobbanni. Mármint maguktól.
Ha felrobbantják őket az persze más.
Csernobilt guglizza ki mindenki magának, a lényeg az hogy egyes vélemények szerint a mesterséges olajár csökkentés + Afganisztán + Csernobil együttesen vitték csődbe a Szovjetuniót. Na persze, a harmadik az véletlen volt :P

Fukushimáról meg az igazság amit nem fogsz a retekklubbon vagy a spektrumon hallani:

tudnodkell.info/leleplezodott-a-fukushimai-katasztrofa-mesterseges-volt/

BitPork 2015.03.12. 02:03:26

Én a post-tolól helyében nem idegeskednék Paks2 miatt. Mire kész lesz, éhen döglünk/agyatlan zombivá degradál a regnáló kormány/mindenki elmenekül ebből az országból.

BitPork 2015.03.12. 02:09:10

Jaj és kihagytam hogy a zsidók atombombát robbantva kiirtanak minket a Balatonban keltett cunamival, miután a stuxxnetes vírussal hamis adatokat csempésznek a NAV számítógépeibe...

Geza Figlar 2015.03.12. 02:37:12

@Tökösmákos: Na! Ekkora baromságot is rég olvastam.

2015.03.12. 03:18:55

@Tökösmákos: sötét agyhalottak veszik csak be, h a japánokhoz betették a lábukat az izraeliek.

Tökösmákos 2015.03.12. 04:27:50

@lujo1111: Ja SOKKAL hihetetlenebb mint az hogy az összes ország jegybankja a Rothschild dinasztia magántulajdona :P

Christofer Schmidt 2015.03.12. 04:40:53

Persze! Mert ez a blog aztán hiteles forrás. Meg az említett hivatkozások. Ha akkora agyak voltak akik ezt kitervelték és véghezvitték majd pont engedik kiszivárogni a netre a részleteket. Ettől függetlenül akár igaz is lehet. Hogy kell e félni az atomtól? Most az lényegtelen,hogy szándékos szabotázs volt e vagy simán a véletlen műve. Akár ez akár a csernobili. Egyszerű politika. Bőven vannak más források az energia előállítására. Csak abból nem lehet ekkora hasznot húzni. Amúgy amíg itthon Paks van terítéken addig a háttérben folynak a dolgok. A lakosság megkopasztása, egyéb ránk nézve hátrányos intézkedés. Csak a figyelem elterelődik mert ettől zeng a média.

SimonGábor 2015.03.12. 06:30:12

@Christofer Schmidt: bőven? Mint pl? Napenergia? Kevés, drága. Szél? Itt nem jó. Mi maradt?

nyelv-ész 2015.03.12. 07:06:18

@Tökösmákos: Hogyasszongya: "...mert ezek nem képesek felrobbanni."

Nem a faszt. Esetleg a konteós kreténségek helyett olvasd ezt végig:

hu.wikipedia.org/wiki/Csernobili_atomer%C5%91m%C5%B1

pizo 2015.03.12. 07:13:42

@Tökösmákos: Volt még Three Mile Island, Windscale, Lucens, Tokaimurai, meg ami még nem publikus...
(Csernobilt meg Fukusimát nem is írom)

Zoli

Máth Dávid · http://iranynewyork.hu/ 2015.03.12. 07:30:55

@Tökösmákos: Tudnodkell.info-ra hivatkozni, mint hiteles hírforrásra... Ember, hova tetted az eszed?

protézisesh 2015.03.12. 07:34:31

@Christofer Schmidt: nem a konteos csavot akarom vedeni, de jo lenne, ha a szakmai kerdeseket el tudnad kuloniteni a politikai kerdesektol. Segitek gondolkodni:

Franciaorszag vill. energiaellatasanak 80%at adjak atomeromuvek. Hallottal balesetrol. Vagy a vilag mas tajairol? Mindket atomeromu-katasztrofa az uzemelteto nemzetek kulturajanak koszonheto. (Kicsit sztereotipikus egyszerusites, de) az orosznak megmondtak a partkozpontbol, hogy mi a terv. Akarmekkora szakmai hiba is van benne, a gulag opcioja nagy motivalo tenyezo. Ha esetleg vodkaval oldotta a stresszt a faszi, vagy be akart vagodni a fonokeinel egy uj moszkvics remenyeben, siman tultolhatta, aztan amikor baj volt, egy darabig szolni sem mert, "merakkomilesz?"
Japan detto: az azsiai kukturaban NINCS olyan, hogy a beosztott konfrontalodik a fonokevel. Minden fonoksegben van az a szint, ahol a fonok mar nem ismer eleg SZAKMAI reszletet, de az utasitasokat o adja. Igy ha hulyeseget ad parancsba, a vilag nagy reszen azt mondja a beosztott: "fonok, ezt nem kéne" DE NEM JAPANBAN, es nem az oroszoknal. Igy robbant fel mindket eromu, igy derult ki tul keson, hogy baj van, igy lett a kar sokkal nagyobb...

Vissza az energetikahoz. A Duna teljes esese Moon kb 55-60m. Erre nem lehet 10db Hoover-gatat epiteni, ebbol keves energia nyerheto ki. Raadasul sik videken folyik, 10m duzzasztas (ami satnya 1bar tulnyomast adna a turbinakra) ezer km2-ekben merheto elarasztast jelentene.

Napelem? Amint elbujik a na egy pillanatra, maris drasztikusan csokken a hatasfoka.

Szeleromu? Es ha szelcsend van?

Ezek az alternativ eroforrasok ott kepesek mukodni, ahol EGYUTT tudnak mukodni. Igen, a Ferto-to tuloldalan kva nagy szeleromupark van. De ha nem fuj a szel, az osztrakok maris ra tudjak adni a HEGYI Duna vizienergiajat. Nalunk ha nincsen szel, marad a foldgaz...

Ezert kell ide sok olcso atomenergia. Mert ez a legolcsobb, mert rendesen uzemeltetve biztonsagos es a kornyezetet sem terheli.

A baj egyedul az orosz hitellel van. De a szar orosz finanszirozas miatt az atomenergiat kopkodni olyan, mintha a Mercedest/BMW-t/Hondat (kinek kinek vallasa szerint) szidnank azert, mert a Buda-Cash szar hitelt adott a megvasarlasahoz... Comprende?

Rónarider 2015.03.12. 08:43:23

@protézisesh: Függőleges tengelyű szélturbinák mehetnének. A napelemek hatásfoka megint emelkedett vagy 30%-kot, van geotermikus energiánk is néhol, esetleg meg lehetne oldani az egyéni energiakinyerés támogatását, csak ugye az nagyobb vagyon, meg nem szívesen vágnak alá az ezzel foglalkozó cégeknek. Biogázzal is rendesen el lehetnénk látva, biodízellel szintén, de akár még alkohollal is. Eddig mind megújúló, ha necc van, leég az egész a ge.ibe, de nem sugároz évezredekig, tehát sokkal biztonságosabb. Nem lenne baj az atomenergiával sem, ha nem ezt a harcászatban használható urán235-öt erőltetnék, hanem mondjuk tóriumot. Drágább, de sokkal biztonságosabb ahogy valamikor olvastam, ellenben harcászati értéke nagyjából nulla, ezért nem szeretik használni. Meg mondjuk az egész miskulanciát letelepíthetnék a felszín alá, baj esetén azonnal lezárva az egészet, aki bennrekedt, annak kampó alapon.
amúgy:
ertelmesen.blog.hu/2012/10/07/miert_nem_epitunk_toriumos_atomeromuvet csak utánanéztem, hogy ne írjak egetverő hülyeséget, de jól emlékeztem (igaz régebbről)

2015.03.12. 08:52:35

"Nyolcvan kilométerre lakom Pakstól, és kb. ötvenre Mohitól. Az én udvaromat talán nem látom majd így viszont, de Szekszárdon vagy Dunaújvárosban nem lennék ennyire nyugodt." Pont az atomerőművek közelében élők nem fosnak fölöslegesen, valószínűleg azért, mert tájékozottabbak a témában. Nagyságrendekkel nagyobb az esélye, hogy elüt egy autó, mint hogy nukleáris balesetben halj meg. Ezek szerint remegő gyomorral lépsz ki minden nap az utcára?

ne olvasd el 2015.03.12. 08:58:40

@protézisesh: jaja, az atom a legtisztább, ráadásul hosszútávon a legolcsóbb is.

Prien-u47 2015.03.12. 09:28:52

Én egy AE86-ot találtam!

Carlos13 2015.03.12. 09:36:13

Húú kicsit féltem hogy véletlenül lesz közte Audi,BMW vagy valami normális autó de megnyugodtam!! :-)

Palladrin 2015.03.12. 09:37:15

@BitPork: Szerintem a magyar államigazgatás akkor állna le, ha véletlenül valós adatokat töltenének fel a NAV szervereibe :)

Palladrin 2015.03.12. 09:41:39

@protézisesh: Ezek mind megoldható problémák. Tárolni kell a megtermelt áramot, stb.

prettyinpink 2015.03.12. 09:49:46

@Máth Dávid: Azt nem értem csak, hogy egy autókeresgélős poszthoz miért kell bedobni a paksi troll-bombát, aztán még leállni vitatkozni is velük. Ezzel csak azt éred el, hogy olyanokat írnak, hogy a napelem hatásfoka 30%-al emelkedett. LOL. Inkább linkelnének autókat.

Itt van pl. egy szép Merci 500SL, amit épp lemos valaki. Legalábbis úgy tűnik. goo. gl/maps/Nn9ea

Vagy itt épp szembe jön két ürge, ami ugyancsak ritkább dolog: goo. gl/maps/b9HcQ

V12 Power 2015.03.12. 09:51:27

@Máth Dávid: Off, de arra reagálnék, amit a végén írtál:
Mint azt egy remek humorista annak idején megjegyezte, ha Pakson 9-es rengés lesz, nem az erőmű lesz a legnagyobb gondunk, hanem hogy eltűnik a Kárpát-Medence. Nem akarok politizálni, de a kormányzat elenyészően kevés, mikroszkóppal keresendő jó döntései közül épp ez volt az egyik. Fog még Németország innen áramot venni, miután leállították a saját atomerőműveiket, és rájönnek hogy nem bírja a nép megfizetni a megújuló energiát (aminek egyébként a CO2lábnyoma messze nem olyan szuper, ha a teljes folyamatot nézzük).

Prien-u47 2015.03.12. 09:56:28

Lowrider Impala Japánban?????

prettyinpink 2015.03.12. 10:01:41

Itt meg egy TT:
https://www.google.com/maps/@37.409052,140.979604,3a,16.4y,199.3h,85.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sLWhJUj9zBJ_A-J2Wb_1vkw!2e0?hl=en

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2015.03.12. 10:18:31

"A Suzukit még felismerni az útról, de azt a fűlepte robogót azonosítsa bárki"

...a robogó valóban beazonosíthatatlan, de az a Suzuki szerintem egy Mitsubishi Pajero Pinin ;-)

cserepfalva 2015.03.12. 10:20:26

Hiába...
Magyarországon nem csak a focihoz, politikához, autókhoz ért mindenki de úgy látom energetikusokból is jól el vagyunk látva...! :-DDD

Choossie 2015.03.12. 10:26:38

@Tökösmákos: Tökéletesen igazad van.De a sok Retekklubon, Telavívkettőn stb agymosott barom ezt nem érti meg, csak bárgyú vigyorral nevet h ez hülyeség...

Si vis pacem para bellum 2015.03.12. 11:03:27

@Carlos13: kb. a harmadik amibe belefutottam, gondolom ez sem egy gyakori darab :)

https://www.google.com/maps/@37.404391,140.981177,3a,75y,108.95h,77.01t/data=!3m4!1e1!3m2!1seqww3aQ6kEriWMf8wheNiQ!2e0?hl=en

jk8 2015.03.12. 11:10:35

Japánban nincsenek fémtolvajok? Már évekkel ezelőtt evakuálták a környéket, és még csak egy ablak sincs betörve. Ezzel szembe lehetne állítani Pripjatyot, hogy ott mi van.

red87 2015.03.12. 11:56:24

Jézusisten, ide is bejutottak konteós-kemtréles-grabovojszámos agyhalottak? :D

Amúgy meg nem az a baj Pakssal, hogy van, vagy, hogy bővül. Nem kell félni az atomenergiától alapesetben. Paksnál a beruházás finanszírozása, meg a szerződéskötések körülményei az elkeserítőek.

protézisesh 2015.03.12. 11:57:08

@Rónarider: a szélerőműnek az a baja, hogy szél kell hozzá (akármilyen tengelyű is), a naperőművek hiába fejlődnek hatásfokban, ha nem süt a nap.

A MAVIR 5 perces (!) intervallumokban kéri a termelőktől, hogy ki mennyi áramot termel. Meglepő módon, a fogyasztásnak és a betáplálásnak arányban kell lennie egymással. Az atomerőművet nem lehet "rángatni", annak az a jó, ha teker állandóan, adja a 70-80% alapterhelést, a 20-30% varianciát pedig melléteszik a gyorsan szabályozható (pl földgázos, vizes) erőművek.

Nálunk a megújulóknak csak a gáz az alternativája. Ha lejelentették a propelleresek, hogy 3MW-ot tolnak ma 17:00-17:05 között a hálózatba, akkor azt KELL tenniük. Ha eláll a szél, a magyarok gyújtják a gázkazánt, az osztrákok meg nyitják a zsilipet. Ez a nagy különbség!

A biomasszára épülő cuccok akkor működnének, ha a FALUK is távhőre lennének kötve, mint a lakótelepek. Amíg viszont mindenki otthon magának termeli a hőenergiát, addig ez nem működik. Ahogy a szalmabálák 2-300km-re való fuvarozása sem, csak hogy erőműben elégethetőek legyenek.

Az urános reaktorok "kimerült" fűtőelemei meg remek fűtőanyagok a tóriumos reaktor számára, egy tóriumos blokk 4-5 urános hulladékát képes megenni, így tök jó kombó lenne...

@Palladrin: aztán hol, hm?

@cserepfalva: mérnökként érdekelnek "egyensúlyok". Amíg azt látom, hogy a házam tetejére nem fér annyi napelem, ami a házamat mnűködtetné, addig nehezen hiszem el, hogy a nagyobb népsűrűségű városokban lenne annyi felület a napelemeknek, hogy azt eltartsák. Ezért elkezdek kutakodni utána, az eredményt fentebb olvashatod.

Az egy zöld lázálom, hogy pörög pár propeller, meg van 2 m2 napelem a tetőn és juhé, már lesz is áram beszarásig...

red87 2015.03.12. 11:58:44

@jk8: ott lófasse :) még a neoncsöveket is ellopkodták, láttam ;)

Tommi_ 2015.03.12. 12:16:01

Japánban nem sokat variálnak az autó színekkel.

Liquid_Night 2015.03.12. 12:19:06

"De ezek a japánok voltak" -

Ahol a korrupciónak, érdekösszefonódásoknak, meg a szervilizmusnak olyan szövevényes történetei vannak, hogy ahhoz képest egy átlag posztkomcsi állam elbújhat. Ráadásul csak 100 éve kezdték a nehézipart, és a motorizációt leszámítva (amire az amerikaiak szerelték át őket még később, a hadiipart lenyesve) nem különösebben kiemelkedők benne...

Én sem mondtam, hogy miért próbálkozik a koreai halász autóval, amikor a detroiti vasmunkásnak se sikerül :)

komplikato 2015.03.12. 14:16:03

@SimonGábor: Itt ülünk a világ legnagyobb geotermikus energiája fölött, szerinted? Egyesek szerint elég lenne egész Európának vagy egy évezredre ...

Csalfa Romeo 2015.03.12. 14:18:24

@Carlos13: Ilyen szarokat arrafelé nemigen vesz senki, azért nem láthattál. Ahol Infiniti, Lexus meg Acura van, oda ilyen szemetek nem kellenek. Ennyi.

Shadowbull 2015.03.12. 14:19:16

@Csalfa Romeo: Naja, ezert adnak el Japanban tobb BMWt mint Lexust.

ommm 2015.03.12. 14:22:10

Frederick Pohl: Csernobil
Ajánlom mindenkinek, mielőtt még terjedni kezdene a sok hülyeség.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2015.03.12. 15:36:58

Ez mit csinál itt? https://www.google.com/maps/@37.445076,141.035725,3a,90y,29.89h,58.82t/data=!3m4!1e1!3m2!1s2z2cGYZhbvrvZvH0WFOmMA!2e0?hl=en

Pepejoe 2015.03.12. 15:50:28

Nekem nincs gondom az atomenergiával (biztonsági szempontból sem) és nem vetem el a többi energiatermelési lehetőséget sem. Úgy gondolom, hogy nem lehet és nem is érdemes egy adott technológiára alapozni, egymás kiegészítéseként kellene használni őket, hova ez-hova az az alkalmasabb és megfelelőbb, a szintén megfelelő arányban elosztva.
Felesleges a hiszti. Pl. Németo. kivonul ebből az ágból, na és akkor mi van?
Megfelelő ipari háttér kell, újrafeldolgozni, megteremteni a biztonsági feltételeket és rögtön tökmindegy, hogy mivel megy az az erőmű.
Ha egy földrengéstől elszáll egy gát, tízezrek fulladnak a vízbe mégis milyen nyugodtan eléldegél ott mindenki. Engem sem zavarna, ha ott élnék. Természetesen bármi-bármikor-bármivel előfordulhat és ahogy tanult kollégám mondta egyszer: ha Isten úgy akarja, a kapanyél is elsül.
Ahogy már egyszer említettem, remélem egyszer összejön a fúziós erőmű. Abba nehezebb belekötni, üzája van bőven, nem foglal el hatalmas területeket és nem kell elárasztani miatta völgyeket.
Addig meg kibekkeljük ezekkel a véleményem szerint átmeneti/közbenső technológiákkal.

Tökösmákos 2015.03.12. 15:58:49

@ommm: Tény az hogy Csernobilban a "vészhelyzet szimulációt" egy olyan ember parancsnokolta aki átélt már egy atomerőmű katasztrófát korábban. 2000 körül még interjút adott egy stábnak (anno a spektrumon láttam a filmet, nem tudom fenn van-e utubeon) ahol egyetlen okot nem tudott mondani a robbanásra. Nem egy gondolkodó típusnak tűnt :)
Ezekből kiindulva simán elképzelhető hogy megbízásból robbantotta fel, de a korabeli szovjet viszonyokat ismerve (Rothschildék egymás után jó néhány főtitkárt tettek el láb alól mire egy olyan ember került a székbe - Gorbacsov - aki az ő csicskájuk volt) simán elképzelhető az is hogy saját feljebbvalójától kapta a parancsot.
Csernobilt is készakarva robbantották fel, de a szovjet atomerőműveket lehetséges, ismétlem csak akarattal (vészhelyzeti berendezések előzetes lekapcsolása, reaktor túlhajtása) felrobbantani.
A fukushimai erőmű NEM VOLT KÉPES FELROBBANNI. Ott külső eszköz kellett hogy robbanjon, nukleáris vagy hagyományos.

De azt jó látni hogy a belsőségen nincs politikai cenzúra. Még. :)

Pepejoe 2015.03.12. 16:04:15

@freddy_m:
Lehet, hogy talajmintát vesz vagy valami ilyesmi.

2015.03.12. 16:06:55

@kipe: Pajero Mini, és ugyanúgy kei, mint a Jimny

komplikato 2015.03.12. 16:11:55

@Tökösmákos: Egyik sem "robbant" fel, Csernobilt a gőz nyomta szét például. Volt előtte is szovjet atom katasztrófa, 2x is egy nagy kutatási területen az ötvenes években. Egyszer sikerült kritikus tömeget mixelni egy hulladék tárolóban, egyszer meg elszállt egy reaktor szintén arrafelé. Végül is csak 55.000 négyzetkilométer szennyeződött, meg egy nagy térséget ivóvízzel ellátó folyó, de ettől még inkább hallgattak róla. De arrafelé elég nagyvonalúan kezelték a rádióaktív anyagokat lásd a cikket a SZU körül lévő világítótorony rendszerről, meg az azokból eltűnt igen veszélyes nukleáris "telepekről".

GabikA 2015.03.12. 16:18:57

@protézisesh:

hat pl. a roppant preciz nemetek majdnem osszehoztak egy jo nagy balesetett greifswald-ban, irtozatos szerencsevel usztak meg. Mint TMI-ben.

Nezzuk a franciakat, pl sikertortenet:

en.wikipedia.org/wiki/Superph%C3%A9nix

Vagy a monjui, vagy az orosz bn600-as, stb...

A nuklearis ipar tortenete gyakorlatilag masrol sem szol, mint szerencsesen meguszott balesetek sorozata... Es neha nem volt szerencsejuk.

GabikA 2015.03.12. 16:20:02

@komplikato: CS-ben goz es hidrogenrobbanasok voltak

komplikato 2015.03.12. 16:45:00

@GabikA: Na jó, így szakszerűbb, hogy azon a hőfokon az már nem vízgőz ...

szebeee 2015.03.12. 16:48:51

Én nagyon örülök, hogy bekerült a cikkbe az a bizonyos utolsó bekezdés, legalább tudom hogy kinek az írásait fogom a jövőben messze elkerülni :)

s-works 2015.03.12. 17:05:16

Ha lezárt terület, akkor miért dolgoznak ott festők???
https://www.google.com/maps/@37.49274,140.996645,3a,56.5y,351.33h,90.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1sIPuv6VSVBMijwak-03XlpQ!2e0?hl=en
Nem értem...

Erdei osonó 2015.03.12. 17:18:38

@Tökösmákos:
"Csernobilt is készakarva robbantották fel"
Szinte látom magam előtt a vezető mérnököt ahogy önként előidéz egy atomkatasztrófát és adott esetben a célért hősi halottá válik, valamint egyáltalán nem érdekli hogy ez hány ember életébe fog kerülni.
Imádom az ilyen biztos forrásból (saját magától) qrvaokos, éleslátó összeesküvés elmélet gyártókat.

Kálmán Székely 2015.03.12. 17:19:22

https://www.google.com/maps/@37.369029,140.994286,3a,75y,13.21h,73.83t/data=!3m4!1e1!3m2!1s620kffHDu_Q1W-KnU2x5Aw!2e0?hl=en :(

Tökösmákos 2015.03.12. 17:22:52

@s-works: Egyénfüggő hogy a radioaktív sugárzásra mennyire érzékenyen reagál a szervezet. Pl. a fent említett pasi aki "felrobbantotta" Csernobilt kétszer is iszonyat adag sugárdózist kapott mégis 2000-ben is élt még. Igaz a bőre tiszta ragya volt de a szervezete kibírta.
A középkori pestisjárványok a korabeli népesség 90%-át kiirtották.
Előttük egy bizonyos gén csak az emberek 10%-ában volt meg, ma meg már mindenkiben.

Valszeg egy termonukleáris háborúnak is lennének túlélői (legalábbis a megnövekedett háttérsugárzásnak) az már más kérdés hogy a fejlődő magzatokban milyen károsodást okozna a dolog.
Fukushima sokkal jobban sugároz mint amit beismernek (valszeg még Csernobilnál is erősebben) mégse fognak kihalni a japók. Majd alkalmazkodnak lassan. Egy részük persze meghal olyan betegségekben amiket hivatalosan nem hoznak majd összefüggésbe az esettel.

Tökösmákos 2015.03.12. 18:11:17

@Erdei osonó: Fentebb már írtam hogy előtte már felrobbantott egy másik reaktort. Feltehetően véletlenül. De ezek után vajon miért pont őt bízták meg Csernobil "vészhelyzeti működésének" ellenőrzésével?

Én meg azokat a birkákat imádom akik számára a retekklubb meg simicska a hiteles forrás (ez utóbbi már bizonyítottan mindig arra nyal ahonnan a szél fúj).
De hidd csak azt hogy a világ véletlenül ilyen, hogy a háborúk maguktól robbannak ki, hogy a politikusok véletlenül korrupt, pedofil, megvehető és megzsarolható emberek mindennemű erkölcsi tartás nélkül. Hogy a két fél között írásban létrejövő szerződést teljesen jogosan módosíthatja egyoldalúan az egyik fél, feltéve persze ha az Rothschild tulajdon (gyk. bank).
Ne keress mélyebb értelmet abban hogy ha vki felgyújt egy ATMet akkor rögtön előzetesbe vágják, míg ha másodmagával kirabol egy nőt annak lakása előtt akkor max házi őrizetet kap.

"Boldogok a lelki szegények mert övék a mennyeknek országa." :P

Erdei osonó 2015.03.12. 18:23:41

@Tökösmákos:
Szégyen hogy az ilyen éleslátókat mint te is, ennyire elnyomja ez a romlott rendszer :))
(mellesleg: nem nézek TV-t évek óta:)

Máth Dávid · http://iranynewyork.hu/ 2015.03.12. 18:25:47

@Tökösmákos: Mindig parádés, amikor egy konteó-fanból előtör az önérzet. Ne haragudj, Tökösmákos, de ez nagyjából a Szaniszló-szintű semmitmondás, amit művelsz. Rothschildok, összeesküvés, ármány mindenhol... Mindegy, csak tűnjön kereknek, legyen benne sok jól hangzó, titokzatos család, karakter, zsidók, meg bankárok, de a lényeg, hogy az egész legyen egy nagy rejtély, amiről a monitor előtt ülve világosodik meg az ember. Lehetőleg olyan oldalak böngészésével, amit ugyanilyen mentalitású emberek szerkesztenek, nagyjából hasraütés alapon, mert ez meg az annyira gyanús. Nem is ez agybaszó igazán, az internet előtt is voltak hülyék, csak nem tudtunk róluk. Az önérzetesség fáj. Amikor az ilyen ostoba agyhalottak még büszkék is rá, hogy neki nem mondja meg senki a frankót, mindegy, hogy fizikus, oknyomozó újságíró vagy bármi olyan terület művelője, aminek az elsajátításához, megértéséhez több kellett napi két óra Google-nél.

w a s d 2015.03.12. 19:02:00

Lehet, hogy sok szempontból nagyon jó az atomerőmű. De én nem szeretném, ha pl. ide a közelbe építenék a kiégett fűtőelemek tárolóját. Még akkor sem, ha nekem valószínű már nem lesz sok hátra, mire használni kezdik.

AsconaBsedan 2015.03.12. 19:53:33

Hol látható az Opel Astra Caravan?! Mer én nem vettem észre.

László Tujner 2015.03.12. 20:27:02

A kep amin a Prius van, az nem az :-) Az egy Toyota Caldina, rengeteg van itt New Zealand-on belole.

Tökösmákos 2015.03.12. 20:32:48

@Máth Dávid: Képzeld én már 94-ben megtudtam egy szabadkőművestől hogy, idézem: "Rothschild a világ ura". Persze nevettem rajta én is ... mind tudatlanul születünk, csak néhányunk képes a fejlődésre. A többieknek ott a retekklubb :P
Nyugodt lehetsz a "felső tízezer" beleértve a politikusok felső rétegét, az összes országban tisztában van azzal hogy kinél van a gyeplő.
Inkább az a fura hogy a többség el sem gondolkodik rajta hogy egy olyan országban ahol a szülőknek még max egy házuk, kocsijuk meg esetleg nyaralójuk lehetett, az ilyen, szemlátomást agyhalott gurcsányok meg libajnaik vajh miből szerezték a vagyonukat. Már ha van nekik egyáltalán. Mert még Gates 24 milliárdjáról is kiderülhet hogy úgy van neki mint a Questornál értékpapírt vett magyaroknak.
Vagy talán a hatalom a számára hasznos idiótákat apanázson tartja ahogy tette anno Károlyival miután az elszórta az összes vagyonát és kitántorgott Párizsba ahonnan mint a háttérhatalom ügynöke tért haza. Na persze Tormai is egy idióta volt aki ezt megírta már majd' 100 éve.
A világ csak azoknak rejtély akik nincsenek tisztában a történelemmel és azoknak a kilétével akik azt alakították (és sok esetben hamisították).

Az oknyomozó újságírók meg mostanában majdnem úgy hullanak mint a bankárok. Azok meg mint a legyek. De persze ez is csak vakvéletlen. De persze ez a lista is csak kitaláció :P
www.hangthebankers.com/48-suspicious-banking-deaths/

Máth Dávid · http://iranynewyork.hu/ 2015.03.12. 20:39:55

@Tökösmákos: Eddig komolyan bevettem a figurát! :D Zseniálisan hozod!

ZON 2015.03.12. 21:59:12

@Tökösmákos: szívesen az "agyhalott" Gyurcsány, vagy Bajnai
IQ tesztje mellé tenném a tiedet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.12. 22:02:04

Ostoba f@sz japánok.Erre nem lehet mást mondani.Aki ekkora állat, hogy az erőművet a tengerpartra rakja, és utána még megeléxik a 6 méteres biztonsági magassággal, annak a fejét egy hétig kellene lőni aknavetővel.Az a baj, a 16000 embert , meg a 130000 épületet már nem hozza vissza semmi.

A 125-ös Merci meg még mindig ott van a képalában...

kayaibrahim 2015.03.12. 22:41:44

@protézisesh:
"Ki vagy te, ki oly jártas vagy a tudományokban?"
Jókat írsz.

moltam4300 2015.03.12. 23:02:21

@red87: Mindenhol ott vannak sajnos.

Tökösmákos 2015.03.12. 23:20:08

@ZON: Velük ellentétben nekem van annyi eszem hogy ne adjam el a lelkem a gonosznak. "Ha tudni akarod vkinek a célját, nézd meg milyen eszközökkel él." Ez alapján pedig a háttérhatalom a célját tekintve gonosz. Vagy mai divatos szóval "emberiség ellenes". (amit a félműveltek emberiességnek mondanak)

Shadowbull 2015.03.13. 06:48:19

Elmebeteg konteohivokkel nem erdemes vitatkozni, ahogy egy skizofrennek is hiaba magyarazod hogy amit lat az nincs ott.

Shadowbull 2015.03.13. 07:14:58

@Seca81: parancsolj.

www.best-selling-cars.com/japan/2014-full-year-japan-best-selling-car-brands-manufacturers/

Mercedes jocskan elol, de a Lexust a BMW is elozi (es a Mini is ott van meg pluszban), az Audi meg jon fel mint a talajviz.

Infiniti meg ilyenek a fasorban sincsennek.

Korabban olvastam egy cikket amiben azt fejtegettek a japanok, hogy nekik a Lexus egyszeruen tul japan.

protézisesh 2015.03.13. 09:18:04

@Shadowbull: a Lexus/Infinity és társai inkább az USA-ban mennek, nem?

Shadowbull 2015.03.13. 09:43:14

@protézisesh: igen, a Lexusnak az a fo piaca, de szerintem az Infiniti ott se nagyon brilliroz.

De nem lepodnek meg ha az USAban is lenyomnak a nemetek a Lexust.

AtiSnatch 2015.03.13. 09:44:53

"Az elkövetőt egy fehér autóval látták elhajtani." :D

Carlos13 2015.03.13. 11:09:59

@Csalfa Romeo: Mondjuk csak vicceltem ezzel nem nézem le a japó autókat hiszen nekem is volt.Már vártam a habzó szájú Honda fanatikusok fikázását de azoktól el is néztem volna.Akinek viszont ilyen neve van mint neked az gondolom utal az autójára is háát tőled nem volt sértő ez a hozzászólás inkább szánalmas.Amúgy csak annyit a Japán autókról hogy nagyon sokat romlott a minőségük a régi legendásan strapabíró autóikhoz képest. Sőt a belpiacos japó autók voltak a legjobbak ezt az autószerelők is megmondják akik találkoztak ilyen példányokkal. A mostaniak már sajnos nem ilyenek mert akkor vennék én is.Szép napot Rómeó!

R. Igor Mortis 2015.03.13. 14:56:42

@Shadowbull: Azért csak óvatosan, Snowden óta egy halom dologról kiderült, hogy nem, vagy nem akkora hülyeség.

Seca81 2015.03.13. 17:54:04

@Shadowbull: Igen, mindekozben en is ezen oldalon bongeszve talaltam ra a szamokra, mindenesetre erdekes, de szoros csata(nak igerkezik).

A Minit ne keverjuk ide, hisz az mar kis tulzassal BMW Group, azt pedig a Toyota Group-pal lehetne osszevetni, ami ez esetben folosleges.
Ha igy neznenk a Hyundai Group tobb autot adott el a nemeteknel mint pl a Merci...

Ahhoz viszont meg sok spenotot kell enni a nemet mernokoknek h az USA-ban atvegyek a vezetest.

Seca81 2015.03.13. 18:03:37

*persze nem a nemeteknel, eu-t akartam irni...

Seca81 2015.03.13. 18:30:47

@Shadowbull: Nos akkor elegedetten tapsikolhatsz, ugyanis kicsit szorfoztem a neten usa eladasokban, par eve mar tobb autot ad el a Merci es a BMW mint a Lexus. Itt is szoros a csata, a sorrend is ez amit irtam.
Csoportoknal persze mar mas a helyzet...

smax 2015.03.13. 22:10:59

@Seca81: "Ha igy neznenk a Hyundai Group tobb autot adott el a nemeteknel mint pl a Merci..."

Ezt megint csak benézted:
www.kfz-auskunft.de/kfz/pkw_neuzulassungen_hersteller_2014.php

Hyundai + Kia = 153.366 db
Mercedes (Smart nélkül): 272.566 db

Seca81 2015.03.14. 07:33:29

@smax: Te pedig az orrodig sem latsz, olvasd el az utana levo hsz-omat...

Csalfa Romeo 2015.03.14. 08:57:46

@Carlos13: Soha nem volt Alfám, nem is lesz, sőt különösebben nem is rajongok a márkáért - ez csak egy nicknév. Szerintem Te a japó belpiacos autók formáját kifogásolhattad - és ebben némileg egyet is kell, hogy értsek, mert európai szemnek tényleg kissé fura szerzet egyik-másik. Ezekhez képest az Audi-BMW tényleg "normálisabb" autó, de csak design terén. Nézd végig a galériát - komolyan meg kell lepődni Japánban, ha egy ház előtt áll egy nyomorult Polo? Vagy egy régi Merci? Akkor vajon mennyi Renault vagy Fiat lehet? Tudják ők ott, hogy a hazai cucc a legjobb, semmi nem kelhet versenyre vele - csak külső terén khm...kihívásokkal küszködik némelyik.

smax 2015.03.14. 11:32:43

@Seca81: Lehet idekeverni tetszőleges márkákat, de itt a Lexus és a Mercedes eladásairól volt szó. Ami Japánban és az USÁban ha kicsivel is, de többet ad el, Európában pedig egyenesen agyonveri:
www.best-selling-cars.com/europe/2014-full-year-europe-best-selling-car-brands-manufacturers/
A legdinamikusabban fejlődő piacon, Kínában hasonló a helyzet, ott tavalyelőtt 228.000 db-ot adott el, míg a Lexus 64.000-et. A nagy piacok közül a Lexus jelenleg sehol nem piacvezető a prémium szegmensben. Kína miatt különösen aggódnék a helyükben.

Seca81 2015.03.14. 13:09:43

@smax: Egy percig sem vitatom a BMW es a Merci eredmenyeit, de nem tudjuk, hogy konkretan nekik mennyire fontos az, hogy pont a Lexust elozzek meg (aki eppenseggel valoban rivalis ebben a szegmensben). En nem gondolom azt, hogy nyilvanvalo jelei lennenek egy ilyesfajta "szamhaborunak", valojaban ezt az ujsagirok tupirozzak fel...
Velemenyem szerint ezen autogyartok arra torekednek (mint talan a donto tobbseg), hogy ne csak mennyiseget, de minel jobb autokat is csinaljanak, es persze minel tobbet el is adjanak beloluk. Ennek erdekeben persze ezerrel megy a marketing, kinek igy, kinek ugy, a vegeredmenyt a vasarlok dontik el.
Eddig persze altalanossagokrol beszeltem, viszont van itt egy DE!
Akarhogy is nezzuk, az emlitett BMW es Merci sokkal nagyobb multra tekint vissza mint a Lexus. A Lexus mindossze 25 eves marka, es ezalatt az ido alatt bizony sikerult nem kis eredmenyt elerni, ehhez persze kellett az anyaceg oriasi anyagi es mernoki hattere. A ket nemet gyarto ezzel szemben mar joval regebb ota "uzte az ipart", megjegyzem igencsak profi modon, es sikerult egy olyan hirnevre szert tenni, mely maig toretlen, mely hullamvolgyek nelkul.
1-2 felresikerult konstrukcio akadt ugyan (melyik gyartonal nem?), de nyugodt szivvel kijelenthetjuk, hogy a jovore nezve nincs okuk aggodalomra...
Osszegezve; ezen ket nemet gyarto bizony nagyon jol csinalja amit csinal, szeretheto, premium termekeket gyartanak, de emellett a Lexusnak baromi nehez ut vezetett idaig, es ennek tukreben inkabb elismerest erdemel.
Ja, van egy BMW-m :)

smax 2015.03.15. 14:22:46

@Seca81: "A Lexus mindossze 25 eves marka"

30 éve a BMW is ismeretlen volt Európán kívül - az Audiról meg ne is beszéljünk.

"ezalatt az ido alatt bizony sikerult nem kis eredmenyt elerni"

Ezzel az eredménnyel már rég beszántották volna a Lexust, ha a Toyota nem finanszírozza, mint költséges hobbit. Nekik ez egy presztízsprojekt.

Seca81 2015.03.15. 15:34:48

@smax: Mondataimbol kiragadsz reszleteket, Audikrol irkalsz mikor nem is emlitettem sehol...
Olvass, ertelmezz! Viszlat!
süti beállítások módosítása