Saját magát égette a Ferrari és a McLaren

  2015. február 25. - ommm Címkék: ferrari porsche top gear mclaren

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

topgear.jpg
Bár már messze nem tartom olyan innovatívnak és elragadó látványvilágúnak a Top Geart, mint mondjuk 5-6 éve (a technika fejlődése ma már elérhetővé teszi a grandiózus képek készítését szinte mindenkinek), de még mindig úgy gondolom, hogy a legnagyobb hatású és kategória- valamint trend-teremtő autós műsor. És az is marad, amíg másfél milliárd nézője van minden egyes epizódnak. Nincs már akkora húzása, mint régen, sok ötlet ismétlődik, néha saját farkába harapó kígyóra emlékeztet és az egyes versenyek túl sokszor keltik az emberben a déja vu-érzést. De mindegy is, mert valójában olyan kevés, jó, nemzetközi szinten is jegyzett autós újságíró van ebben az autós szakmában (egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik munkáját rendszeresen követem, de ez lehet csak az én hibám is), hogy mindenképpen figyelni kell arra, amit a három, öregedő zseni mond és csinál (akik mindemellett egészen elképesztően jó könyveket is írnak, azokból ismerni meg igazán őket).

2014-mclaren-p1-yellow-front-three-quarters.jpg

Oda kell rájuk figyelni, ha másért nem, akkor azért, mert vannak dolgok, amikbe csak ők mernek beleállni a hatalmas nyilvánosság előtt. Mint például a szezon (S22) ötödik epizódjában közzétett Ferrari-McLaren-Gate. Mert lehet, hogy Jezza (Clarkson beceneve) öregszik és nem ért annyira az autókhoz (na meg túlontúl istenítette a BMW i8-cat, amiért konkrétan csalódtam benne), de van még benne kakaó, egészen elképesztő végkövetkeztetései mellett úgy oda tud baszni szólni finoman bunyóba hívó, kocsmai ám ugyanakkor úri módon, mint senki más.

És hogy mi ez az egész, szégyenletes, pitiáner szarrágással, nagyképű marketingszöveg mögé rejtett gyávasággal teli történet? Ez (nyugi, kivonatoljuk a végén):

Egy tavalyi epizódban (melyben Hammond a P918-at, Jezza a McLaren P1-et tesztelte) Clarkson fogadott Hammonddal, hogy ha a Porsche gyorsabb a Top Gear tesztpályán (ami egyben a McLaren teszthelyszíne is), akkor felveszi harmadik névként a Jeremy Clarkson mellé a Jennifert. És mindenki elhiszi, hogy tényleg meg is tenné.

Most azonban (illetve nem most, hanem még tavaly, csak most került adásba), hogy akadt náluk tesztautó (melyről Charlie Turner írt egy egész jó, kis kompakt cikket) és azt - természetesen - Captain Slow, azaz James May forgatta le, utóbbi is beszállt a buliba azzal, hogy az idióta nevű LaFerrari lemossa a Porschét és a McLarent a tesztpályáról.

Minden készen állt egy sokat nem mondó, ám ugyanakkor kinekhosszabbapöcse klasszikus, Top Gear-showdown-hoz. Ilyenkor ez úgy megy, hogy egy ilyen tesztről kiértesítik az importőrt és a gyártót, kérnek tesztautót, leforgatják egy nap alatt és kész, trélerezhetik vissza őket. A Porsche jelezte, hogy tessék, ott a gép, vihetik, állnak elébe, ám ekkor... (kronológiai sorrendben):

1. A McLaren kijelentette, hogy nem csinálhatják a tesztet a TopGear-pályán (ami ugye egyben a McLaren teszthelyszíne is, a P1-es fejlesztésében kulcsszerepet játszott). Clarkson szerint azért, mert tudják a wokingiak, hogy a trükkös, szűk, kanyargós részén előnyben lenne a Porsche az összkerékhajtásának köszönhetően.

2. A Ferrari hat hónapon keresztül a világ legcikibb és legszarabb dumájával bújt ki a dolog alól, mégpedig azzal, hogy ők igazából nem is tartják nagyon fontosnak a mindenféle számadatot, a végsebességet és a gyorsulást, ezek nem annyira fontos dolgok. Kérem, karmolják össze önök is az arcukat most. Igaz, hat hónap után már ráálltak volna a dologra azzal, hogy oké, adnak egy autót, feltéve, hogy ők készítik fel, ám ekkor...

laferrari-2.jpg

3. Ekkor jött megint a McLaren, amely kikötötte, hogy csak akkor áll kötélnek (egy másik pályán), ha már a vásárlónak átadott, értékesített autókat vetnek össze. Természetesen azért, mert a preparált tesztautó fogalmát nem a Totalcar találta ki, hanem egy létező jelenség és nyilván nem elfogadható, hogy egy gyártó által suttyomban felkészített tesztautó mutassanak be utcaiként (nem egy hasonló élményünk akadt nekünk is 15 éves fennállásunk alatt), szupertapadós gumikon, feltekert turbónyomással, átprogramozott motorvezérlővel. (Bár ha mind a hárman csalhatnának, akkor végül is kiegyenlített lenne a küzdelem.)

4. Mondhatnánk, hogy oké, szerezzenek már eladott autót, kapcsolati tőkéjük hatalmas, ismernek is tulajdonosokat, de ezen a ponton a Ferrari kijelentette, hogy amely vásárlójuk a Top Gear rendelkezésére bocsájtja LaFerrariját, az többet a büdös életben ne tévedjen be Ferrari szalonba, mert nem kap több limitált kiadású autót.

5. A stúdióban ugyan ott állt mindhárom autó, de suttyomban sem lehetett megoldani az összehasonlítót, mivel a P1-gyel és a LaFerrarival is érkezett egy-egy kigyúrt biztonsági őr, zsebükben a kulcsokkal.

6. Az egyedüli embert pedig, aki valószínűleg pont leszarná a Ferrari és a McLaren nyavajgását, Bin Ladennek hívják és a néhai Osama unokatestvére. Őt inkább kihagynák a buliból.

porsche918spyder_3.jpg

Így álltak a dolgok anno, a tévéfelvétel napján, a napon, amikor úgy a McLaren (P1 marketingduma: Statistics can only go so far in explaining an experience that may be beyond measure, but the numbers speak volumes.), mint a Ferrari (tudják, amelyik nem tartja fontosnak a számokat, ezért a LaFerrarit ezzel a szöveggel nyomja: It boasts the most extreme performance ever achieved by a Ferrari production car.) akkorát égett, mint a Reichstag és a lehető legmélyebb karcot ejtették a hangzatos hagyományokból, vegytiszta pedigréből és örökségből épülő papírpajzsukon.

Önök ne legyenek naivak, manapság már régen nem erről szól ez a dolog és világosan rámutat ez a cirkusz is. Az ideálok, magasztos célok legalább negyven éve halottak és csak a párás szemű veteránosok fejében léteznek. Itt biznisz van, Kínai piac van (mit gondolnak, miért készít mindenki 4 liter alatti, turbómotoros sportautót?) és a nagyképű duma mögött reszketve összebújó sales és PR-menedzserek. Pedig mi más értelmük lenne ezeknek az autóknak, ha nem az, hogy egymással összemérjék őket? Hiszen annyira egymásra licitálva jöttek egyre-másra, hogy szinte kihívták maguk ellen a sorsot és ezt a tesztet. Törvényszerű volt és nem kell hozzá nagy előrelátás egyik gyártó részéről sem, hogy tudják: előbb-utóbb valaki megcsinálja.

Clarkson beleállt és éppen csak ki nem mondta, ami mindenkinek lejött: nyuszik vagytok, fiúcskák. Biztos vagyok benne, hogy ezek után le lesz forgatva ez az anyag, így vagy úgy, de ki lesz mondva, melyik a gyorsabb azon az adott versenypályán.

És igen, nyugodtan mondják ki: a Porsche beleállt elsőre. Valószínűleg azért, mert tudják, hogy ott, abban a pillanatban és azon az egy helyen futott köridő csak az olyanok fejében állít rangsort, akik inkább ne akarjanak 800+ lóerős autóba ülni. Ráadásul minden 918-as elkelt már, ahogy minden LaFerrari is. Lehet majd mosakodni és magyarázkodni, de jó, hogy kiderült, valójában mennyire kicsinyes gyávaság bújik meg a nagy szavak mögött.

Respect, Jezza.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr227215281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balogh_gabor 2015.02.25. 15:56:20

@for-avar: Enzo kb leszrta az utcai autókat vagyis szükséges rossznak tartotta őket. Így történt, hogy csináltak a vezetése alatt orrmotoros 4 személyes lépcsőshátút (400), orrmotoros gt-t csomagtartóval (Daytona), V6os középmotorost, vagy éppen boxert, vagy turbót akasztottak valamire.

Szerintem még nem sikerült olyan modellt csinálniuk, amivel szembeköpték az öreget. De ez szubjektív. Speciel azt is bírom, amilyen gőgös hülyék sokszor.

victor vacendak 2015.02.25. 15:58:28

Másfél milliárd néző? Álmaidban. A "zangol internet" szerint 350 millió a nézettség 170 országban.
Becslések szerint. Gondolom a letöltőket is bele próbálják számolni. De még így is gyanítom akkora arányban túloznak, mint annó a Kossuth-téri "2 millión voltunk" duma.

feket663 2015.02.25. 16:06:35

@Ződ2000: "(az enzo bemutatűásakor pl vagy 15 éve nem is gyártott ilyet)"

Porsche 959-ről hallottál már?

vfo 2015.02.25. 16:29:29

Nyavajgás = nyavalygás

Mamagaio 2015.02.25. 16:33:36

Porsche. Ott a pont.

madbalee 2015.02.25. 16:41:06

@Ződ2000: meg egy 911-es ami egy jó személyautó fel lehet húzni a belépő Ferrari szintjére. És néha néha csinált szupersportkocsit (az enzo bemutatűásakor pl vagy 15 éve nem is gyártott ilyet).

1) a 911 GT3/GT2 azert böven a Ferrari szintjen van. Ha pedig a Techart, Ruff meghuzza akkor felette is.
2) Enzo-val majdnem egy idöben jött ki a Carrera GT, valamint volt par evvel korabban a GT1-esböl limitalt utcai verzio, ami azert eleg penge gep volt. Meg a mar emlitett 959. (Amit meg alul araztak, olyan gyorsan fogyott el. Ketszer annyiert is el tudtak volna adni)

A fö különbseg szerintem a ket alapito filozofiajaban van a ket autogyarto között. Ferrari nem akart sportautot gyartani, ö csakis versenyautot akar. Mit Porsche alapbol sportautot akart az utcara epiteni, es onnet kalandozott el a versenypalyakra nem kis sikerekkel.

phallosz 2015.02.25. 16:42:21

En abszolut TG ultra vagyok es szerintem a LaFerrari lesz a leggyorsabb de akkor is a p1 azokkal a formakkal *.*

madbalee 2015.02.25. 16:43:13

Tenyleg a Nordschleifes köridökkel hogy all ez a harom auto? Melyik vezet epp? Nekem az van meg, hogy a Meki elvileg futott egy gyorsab kört, mint a 918, csak nem volt hivatalos, es 2015-ben ujra nekifutnak.

ommm 2015.02.25. 16:46:58

@victor vacendak: Na most, ez egy 2006-os adat (!).
1.5 million UK readers
5.8 million UK viewers
1 billion viewers worldwide in 90 countries

Azóta havi négymillió usert, 36,8 millió PI-t csinál csak a honlapjuk, ami valójában nem egy nagy etwas. 214 országban közvetítik, Guiness-rekordot tart a másfél milliárdos nézettségével, az volt a csúcs.
Szerintem ne üsd ezt tovább.

victor vacendak 2015.02.25. 16:54:40

@ommm: szerintem te se üsd tovább, ez hol írja, hogy hetente, kvázi epizódonként??? a 2008-as adat, amit én idéztem heti 350 milliós. ami szintén nem túl reális, de sokkal hihetőbb, mint a másfél milliárdos, ami kb. a világ összes tévével rendelkező háztartásának a fele. a honlapot ne számítsuk már a nézettségbe, jó...?

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.25. 16:59:27

A NFS-gyerekeken kívül kit kavar fel, hogy melyik lesz a háromból a "leglassabb"?
Ezen a szinten már úgyis az dönt, hogy melyik márka volt gyerekkorodban a falon :)
(a háromból egyértelműen a Meki a legbrutálabb)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.25. 17:01:16

@w a s d: a Mazdák csak papíron szerepeltek eddig jól nálam. Amitn árajánlatra vagy tesztútra került sor, nagyon leromlott a kép (autossagok.blog.hu/2014/09/05/mazda_cx5_teszt )... Egyébként az autobildnél is megvan a hierarchia, az Ople pl nem számít "német" márkának, az ellen szabad nyerni. De bármit képesek meghamisítani hogy a BMW vagy a Mercedes nyerjen (lásd totalcar.hu/magazin/kozelet/sclassecrash/ )..

@feket663: 959-est 89-ig gyártották, a carrerar GT 2005ös. Az mennyi év is? Nem értem a kérdésed...

hpapagaj 2015.02.25. 17:02:33

Top Gear > minden más autós formátum

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.25. 17:06:50

@madbalee: a GT2 nem "A" Ferrari szintjén van, hanem az egyik legdrágább kihegyezett 911esként ugyanolyan "játékszer", mint a legolcsóbb belépő Ferrari. Itt a két márka "összeér"

A Carrera GT 3 évvel később jött ki mint az Enzo.

A 911 GT nem szupertsportkocsi, hanem a FIA előírások miatt utcára is árulták a versenyautót.

A fő különbség a két gyártó között, hogy a Porsche egy (luxusautók között persze) tömeggyártó (a Boxterrel részben az olcsóbb prémiummárkák vadászterületén is vadászik), és elad 30/30ezret belőlük (melléja valami 100.000 SUV-ot) míg a Ferrari a luxussportkocsik legteljesebb palettáját adva is ott kezdődik ahol a Porshce palettája véget ér (és ők nem si akarnak 10.000nél több több autót eladni). Egy hasonlattal érve: a Nissan mint márka nem a BMW konkurense (arra ott az infiniti), mégis van egy GTR-je ami átnyúlik a BMW palettán és a 911esekkel mérik össze.

A Ferrariknak a Porschék ritkán konkurensei. A 911 GT széria az ami a belépő 458/488-as ellenfelel árban és képességekben.

De ott a GT osztály (most a Calfornia/Maranello, már akkor volt 512BB a 70es években amikor a Porsche még a pici ős 911est gyártotta) ezek bő duplájába kerülnek mint bármelyik 911, és ezek felett is van az olaszoknak egy luxusszéria (456/scaglietti/FF). És a végén egy szupersportkocsi (F40/F50 Enzo/Laferrari vérvonal).

Ilyen palettája nincs másnak. A Peroschénál hiányzik a ferrari paletta java (GT kihalt a 928assal, (helyette nyomják a 911 Turbót) felette semmi a 918asig), az Astonnak meg a szupersporkocsija hiányzik.

hellokacska 2015.02.25. 17:17:41

@victor vacendak: Khm. Nem idéztél, csak beírtad.

Oldm4n 2015.02.25. 17:45:53

Úgy érzem mindenki tudja, hogy AZON a pályán a Porsche-t megverni nem lehet. :D

Ami a többit illeti, nagy, píáros hülyeség. Miért - Én mint prosztó kelet-jurópi bérnigger, nyugdíjas álmaim netovábbja legfeljebb egy huszonéves 928-as, 911-es (szigorúan léghűtéses szívómotor, én férfiként halok meg!) Porsche lehet, a többi még tesztvezetésre sem lesz soha a kezemben. Ergo a Porsche valójában tömegcikk-gyártó. A Ferrari mindig is CSAK hipersportautókat gyártott, talán tavaly voltak olyan túltermelési válságban, hogy vissza kellett rendeletileg fogni a termelést, mert 10000 db éves szint fölött elveszíti a márka az exkluzivitását. (Van benne valami.) A McLaren meg a milliárdos Mr. Beaneknek való játékszer, oda már egyszerű multimilliomosnak sem elég lenni. Innentől miért számít, hogy melyiknek hosszabb a pöcse????

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.02.25. 17:50:35

@ommm: Emlékszem, amikor Clarkson maga mondta az egyik műsorban (a Lancia történelméről szóló részben), hogy 350 millió nézője volt az előző adásnak. Most meg is néztem, hogy ez a 14. szezon 3. adása volt, ami bőven 2006 utáni.
De enélkül is legyen elég bizonyíték a józan ész, csak gondolj bele abba a számba, amit leírtál. Másfél milliárd? Talán a legnézettebb sporteseményeknek van ennyi, olimpiáknak és egyéb kacatoknak, nemhogy egy autóshownak.

Sword 2015.02.25. 18:20:02

@Aranyba mártogatott étnyúl: Ez nem jutott eszembe, de feltételezem, hogy valamilyen módon kikapcsolható. Nem tudom, hogy a Ferrari-nál a gps-hezm ilyen szolgáltatások tartoznak. Tehát ők maguk figyelik-e az általuk értékesített autóikat, vagy lekérhetik-e valakitől ezeket az adatokat,stb.

Matyi21 2015.02.25. 18:57:20

Kedves ommm. Nem ehhez a cikkhez tartozik de azért az túlzás, hogy agyon istenítette a bmw i8-at Jeremy. Szerette de a végén egy ugyan olyan zsákutcának tartotta mint minden hibridet. Mert azok. Azért csinálunk hibridet, hogy védjük a földet meg ilyenek duma. Mivel megy a hibrid?? BENZINES MOTORRAL!! Ha elfogy az olaj akkor ugyan úgy kidobhatod mint a Ferrarid meg a Priust mert nem fogsz bele tudni mit tankolni. Ezt is mondta Jeremy a bmw-ről. Amúgy klafák vagytok meg minden!! Mikor lesz pályanap???? :-D

enté 2015.02.25. 19:17:08

Lassan lehetne már forgatni egy Brutális média sorozatot...

rekszem 2015.02.25. 19:31:12

Ezek a kocsik azért érnek annyit, mert a posztók istenítik őket, meg plakátot raknak róla a falra. Ezért a tulaj általuk lesz nagyon menő ember. Amíg az átlag ember rajong érte, addig növeli a tulaj imidzsét. A technika, meg a köridők önmagukban nem számítanak,mert akkor wtcc meg wrc autókat vennének a gazdagok, nem Ferrarit.

A ferka meg a másik pont a saját vásárlóit köpte szembe azzal, hogy az átlag embereknél rombolta a kialakult mítoszt magáról.

jürgen baromartz 2015.02.25. 20:05:42

ezen a dolgon én is csak lestem, amikor néztem a legutóbbi részt. és pont ugyanazt gondoltam, mint ami a bejegyzésben van: hogy lehet ilyen töketlen a mclaren és a ferrari?

(egyébként, a műsor végén captain slow oscart érdemlően játszotta a peugeot-s mazsolát. :D )

kzolee 2015.02.25. 20:13:33

Ezek szerint csak a Porsche szerette volna, ha Clarkson felveszi a Jennifer nevet is. Méghogy a németeknek nincs humorérzékük... :)

Jozef 2015.02.25. 20:47:54

Véleményem szerint a Ferrari a La Ferrarit durván túltolta. Szerintem egész egyszerűen hiányzik belőle az a plusz amitől egy csúcs-Ferrari, csúcs-Ferrari. Lehet ,hogy megy mint állat, /melyik nem/, de kinézetre egyszerűen nem üt. Nézegettem youtubon és egész egyszerűen olyan mint egy felhúzott 458 Italia, azzal a különbséggel, hogy az jól néz ki. Basszus egy F40-ről vagy F50-ről ordít, hogy v.mi nagyon extra, még a laikusok is le@/+ák a bokájukat. De ez...nem értem. Nyilván ízlések és pofonok, de akkor is... A Mclaren, hát az meg olyan gnóm. Tragédia...Az F1 hez képest.

for-avar 2015.02.25. 20:54:08

Porsche
-959 a Ferrari F40 vetéltársa(az meg ugye egy 288GTO volt előtte)
-911 GT1 az első LeManst nyert 96ban a második ill a harmadik evo is szuper GT mert 1,5milliós árcédulája a duplája volt az Enzonak is!!!
-carrera GT szintén egy igen jó GT ősből volt
-918 szintén...anni a különbség hog a Porsche filozóiája más mint a Ferarié! A Ferrari 40 volt az utolsó és első is. Határvonal
-az tolsó igazi versenyautót az útra...de nem az unatkozó arab sejknek
- még Enzo életében került ki...versenypályán is otthonosabb volt mint az úton
-első mert már nem Fiat Ritmo meg egebekből volt a kapcsolói kapaszkodói(308, 328 még tele proli kapcsolókkal). Ez kissé gáz volt enni pénzért. A TVR pl már akkor is külön csinálta ezeket! Pedig nagy a kisértés itt spórolni.
-megbízhatósága is javult
A Porsche a 917est nem vitte utcára...ordítva cselekedett.
a 911es csládot vitte versenezni és a tapasztalatot visszaforgatta az utcára
935 936 956 962 motorja 6hengeres trbós boxer, lassan teljesen vízhűtésű lett. A 959 és a 911GT is belőlük fejlődött.
Ezekkel viszont a kis Ferrarikat nem illő összehasonlítani a GT2 GT3at esetleg...
a GT1 az a nagy kategóriában játszott...a Ferrarinak pl csak a 550/575 volt kisszériás változatban, de csak amikor már a CLK GTR, 911GT1, McLaren kijátszotta magát. Amikor pedig jött az MC12(ami eg enzo)akkor megint eltünt a maranellói márka a nagyoktól

Jozef 2015.02.25. 20:57:33

És Én imádom a Ferrarikat. Na jó a DinoII-t nem, de ez a La Ferrari. Mi jöhet még ez után??? A kezét letörném annak aki megrajzolta. Basszus nézem, nézem és nem érdekel, egyszerűen nem fog el a birtoklási vágy. Márpedig egy Ferrarinál nem az a legfontosabb, hogy mennyire megy, az olyan 30% a lényeg a STÍLUS na az ebben nincs. Bocs, hogy ezt így ideírtam, de talán ez a helye... Üdv.

jk8 2015.02.25. 21:03:17

A Top Gear preferenciáiból kiindulva ezt a tesztet is a legújabb Aston Martin vagy "Jag" nyerte volna. :D

madbalee 2015.02.25. 21:12:31

@Ződ2000: Carrera GT 2003-tól volt, amúgy igazad van. Más kávéház a kettő. Igazán érdekes akkor lesz majd, hogyha a 960-as projekt tényleg elindul, mert azzal pont az általad említett Ferrari területre merészkedik a Porsche.

Mumia 2015.02.25. 21:15:56

Ugyan már ki veszi be ezt a Bin Laden dumát? Az csak a show része volt. És különben is miért kéne mindhárom autót egyetlen embertől kölcsön venni?

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2015.02.25. 21:19:30

A Porsche az egyetlen napi használatra alkalmas gép ezek közül. Én nem bírnám ki, hogy ne járjak vele ha bármelyik az enyém lenne. Gyönyörű mindegyik és bitangul mennek. A Top Gear meg utolérhetetlenül szórakoztató számomra, még a régebbi részek is.

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2015.02.25. 21:20:39

A Porsche az egyetlen napi használatra alkalmas gép ezek közül. Én nem bírnám ki, hogy ne járjak vele ha bármelyik az enyém lenne. Gyönyörű mindegyik és bitangul mennek. A Top Gear meg utolérhetetlenül szórakoztató számomra, még a régebbi részek is.

jk8 2015.02.25. 21:22:27

Báj dö véj, ha nem lehet őket egyszerre tesztelni, akkor miért nem tesztelik őket külön-külön? Ott a pálya, odavisznek egyet, letesztelik, lemérik az idejét, pár hét múlva jön a következő és ennyi. Olyan meg nincs, hogy nincs 3 nap az évben, amikor nem azonosak az időjárási körülmények.

ommm 2015.02.25. 21:34:27

@Matyi21: ez nem igaz. egészen konkrétan azzal a hasonlattal élt, hogy az M3 a legjobb írógép,az i8 pedig egy kezdetleges laptop. az egyik a legjobb a jelenben, de a jövő a másiké. és persze, az egy pillanatig sem volt kérdés, hogy nem annyit fogyaszt, amit a gyártó megad. és nem is ezzel volt bajom, hanem a vezetés közbeni örömódával. egészen konkrétan valótlan tulajdonságokkal ruházta fel (nem beszélve arról, hogy nem nézett utána a töltésnek és hülyeséget mondott), de mindegy, ettől még ő az, aki.

ommm 2015.02.25. 21:37:21

@Jozef: Láttam élőben, szerintem odabasz és remek forma, céltudatos és nem a megszokott, de remek.

Jozef 2015.02.25. 21:56:58

ommm. Biztosan igazad van, egy csúcs Ferraritól tényleg nem megszokott. Nem is vitatkozni akarok, de ebből szerintem nem lesz klasszikus a szónak abban az értelmében ahogyan klasszikus egy F40 vagy GTO. Nem tudom, biztosan olyan, de a kinézetéből hiányzik az egyszerűen "kinyírlak ha hülye vagy" kisugárzás, amitől az ember lába megremeg ha a közelébe kerül. Nyilván ez is kinyír ha "hülye vagy" de úgy néz ki és szerintem úgy is van megcsinálva, mint amit bárki tud vezetni. Elismerem, de nem tisztelem... Na jó most már elég :) P918 4ever...

hulksmash 2015.02.25. 22:47:53

@Ződ2000: Szerintem a legújabb Turbo és Turbo S megállja a helyét a 458-assal szemben, a 488-hoz lehet kevés már. De az új GT2 és GT2 RS válasz lehet arra, ha megérkeznek egyszer.

szebeee 2015.02.25. 22:50:25

@LaranjaS:
Kifújhatja akárhogy, a GT-R akkor is csak "big plastic box"
Teljes mértékben másik kávéház

Matyi21 2015.02.25. 23:05:01

@ommm: Mondjuk egy kezemen meg is tudnám számolni, hány értelmes tesztet hajtottak végre a top gear központban! Talán ami nagyon dejavu-s adás volt az amikor az M3-as megy a toyota priussal körbe-körbe és kevesebbet fogyaszt a végén!!Muhahahhaaa

siriuswhite 2015.02.26. 00:20:16

@Jozef: Láttam élőben én is LaFerrarit (szerintem egyébként a neve sem idióta) és elképesztő, mellette volt egy F40 kicsit távolabb pedig egy Enzo, F40-et imádom, de a LaFerrari egyszerűen elképesztő.

siriuswhite 2015.02.26. 00:23:46

@for-avar: Ezt Google fordítóval írtad? :D
Másrészt kicsit olvasgass mielőtt butaságokat írsz. :)
Mitől lesz egy kapcsoló proli? Ferrariba gyémántból legyen a gomb, vagy hogy gondoltad? Azok a bajuszkapcsolók Ferraikban is bőven megállták a helyüket, főleg, hogy nem Ritmoból való egyik sem, ilyen bajszok Deltában voltak, Ritmoban a pálca is műanyag, a Lanciában és a Ferrariban hengeres alakú fém.

DirtyHarry 2015.02.26. 03:03:34

"Bár már messze nem tartom olyan innovatívnak és elragadó látványvilágúnak a Top Geart, mint mondjuk 5-6 éve (a technika fejlődése ma már elérhetővé teszi a grandiózus képek készítését szinte mindenkinek)"

kik azok a mindenki?
Szerintem még mindig ütős bemutatókat csinálnak... csak azért mert ma már mindenkinek lehet gopro-ja még nem fognak tudni jó videot is készíteni.

Körömcsiga 2015.02.26. 07:06:48

Én adtam volna az autót, azt rákenem a vezetőkre, hogy nem tudnak vezetni :)

Rónarider 2015.02.26. 08:59:06

Mire ment volna ki egy ilyen "verseny"? Egy sofőr teszteli mindet? Ha igen, az a sofőr tud ugyanolyan autóval ugyanazon a pályán tíz alkalomból legalább kilencszer nagyjából két tízedes szórással menni? Többszöri ismétlés átlaga lenne a konklúzió a végén? Ha bármelyikre nem a válasz, akkor egy öncélú faszverés az egész. Amivel semmi baj nincs, nem ettől fogja megvenni vagy nem megvenni aki akarja és tudja. A Porsche látta, a másik kettő meg mélyen benyalhat az elkövetkezendőkben a vásárlóiknak.

protézisesh 2015.02.26. 09:24:46

@Rónarider: tud. Az F1 legbénább pilótája is tud tetszőleges számú, TIZEDRE AZONOS kört menni pályán. A variancia a századmásodperceknél kezdődik, de a TG eleve csak tizeddel számol.

Amúgy meg a hot lap gondolom 30 hot lapot jelent, amiből a legjobbat veszik. Nem csak beül a Stig aztán durrant egy nagyot...

EvilHedgehog 2015.02.26. 10:05:22

Mondjuk a TopGeart én sohasem éreztem "autós" műsornak. Közelebb áll egy Colbert Reporthoz vagy pl. egy mockumentary-hoz... Szórakoztat, de nem innen kell venni a "tényeket"

ommm 2015.02.26. 10:06:38

@Rónarider: A Stig egy szuperlicenszes pilóta. Mondjak többet?

ommm 2015.02.26. 10:08:16

@EvilHedgehog: Nincsenek tények. A tények nem mondanak semmit, ezt az egyet megtanultam jól. Beülsz, mész, hajtod, a benyomások az igazán fontosak. Lehet szar 600 literes csomagtartót csinálni és jó 400 literest is. Nem a legjobb hasonlat, de talán rámutat arra, mennyire nem mondanak el semmit a száraz adatok egy bármilyen autóról.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.26. 10:10:33

@Sword: a Nissan a GTR-nél gps alapon megoldotta, hogy versenypályán kikapcsolják a sebességhatárolót.. Biztos, hogy a sima követést a Ferrari is csinálja.

Conan The Librarian 2015.02.26. 10:10:59

@madbalee: A Porsche vezet jelenleg (illetve a ket Radical, de... khmm, na mindegy azok nalam nem jatszanak). A masik kettorol en nem talaltam adatot. Amit tudni lehet, hogy a LaFerrarit is kivittek tavaly, azota kuss van, illetve a McLaren ugy ment ki, hogy 20 masodpercet fognak mindenkire verni, aztan hirtelen csend lett ott is. Azutan nyaron(?) megint kimentek de azota sincs semmi hir. Ez azert sokat mondo. Plane, hogy mar minden autot eladtak. Ez a masodperc szamlalas kicsit ertelmetlen szerintem, mert pilotatol is fugg, de sokan eleg komolyan veszik. Pl a fenti 3 gyarto is.

EvilHedgehog 2015.02.26. 10:20:36

@ommm: Ezért is tettem idézőjelbe a tényeket, de pl.: a Teslás incidenst nézve nem mondható teljesen megbízható információforrásnak a műsor. Viszont nagyon szórakoztató.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2015.02.26. 10:40:43

@ommm: igen, mondj: ki van a fehér overallban? kire gyanakszol?

Rónarider 2015.02.26. 10:42:36

@ommm: Vágom, ám hihetetlen nekem, ha tizedek, pláne ha századok döntenek, az kifejezetten csak a technikán múlik. Sok ismétlésből lehet csak valamilyen változó szignifikáns eltérésére következtetni. A "hot lap" felett átsiklottam. Szóval épp lehet benne valami, de az autók eladására pont nem lenne hatással, ez csak a gyártók aggályai miatt nem jött létre, miszerint nem nekik van a leghosszabb lécük. A Ferrariról mintha olvastam volna, hogy valami celeb egyedi festése/fóliázása, meg a csikó eltávolítása miatt fenyegetőztek. Ha igaz, egy meglepően szarrágó banda, legalábbis a marketingosztály érdemli a faszkorbácsot.
Nem mintha lenne róla felmérés mennyi ilyen típusú autót adtak el és ehhez képest mennyit autóztak ki legalább egyszer. Lehet meglepő lenne.
Gondolom ezeket nagyon nem az eljutni valahová miatt veszik, hanem mert drága, keveset gyártanak, kevesen engedhetik meg és ettől különlegesnek érzik magukat.
Balekliga.

protézisesh 2015.02.26. 12:16:15

@ommm: jó a hasonlatod, a max teljesítmény, csúcsnyomaték, végsebesség SEMMIT nem mond arról, hogy az autó érzésre "menni akar, mint a barom", vagy rudalni kell, mint a döglött tevét, hogy megmozduljon...

Köridő dettó.

Ettől függetlenül Koenigsegg és Pagani gondolkodás nélkül adja az autókat hot lapra, ők f@sza gyerekek. Ahol "management" vagy "board of directors" dönt, ott már pöcsölés van (Veyron, vagy most a nagy hármas...)

DirtyHarry 2015.02.26. 13:08:05

@Rónarider: The Stig neve mond valamit? :) szerinted melyik műsorról van itt szó....

Csak Norris 2015.02.26. 13:20:38

@Ződ2000: "Mégis mindig a németek nyernek"
Ezen bellül meg nem csodálkoznék ha a VW nyerne. Az tolja a legtöbb lét.
Az ADAC újságos balhé tavalyról megvan?
Idén a februáriban hat persze hogy a polcwágen a legtöbbet eladott autó megint.

Shadowbull 2015.02.26. 13:26:50

@Desmond77: "Az ADAC újságos balhé tavalyról megvan?"

es neked megvan?

Csak Norris 2015.02.26. 13:59:05

@Shadowbull: Nem értem mire gondolsz. 3 Hétig más Sem ment a rádióban. Elöször hogy "hat ök csak a résztvevöszámokat szorozták 10-zel fel de a sorrendet nem is blabla."

Aztán valahogy kiderült hogy mégis csak manipulálták a sorrendet.

Most is megy a színház azzal hogy ADAC-sok nyaraltak meg kabrióztak ceges pénzböl. (bár ez még most kezd kibontakozni)

Itt mazsolázhatsz:
www.spiegel.de/auto/aktuell/liste-der-aufgedeckten-skandale-beim-adac-a-946186.html

Meg itt:
www.t-online.de/auto/news/id_73053436/adac-verdacht-auf-untreue-skandal-um-topmanager.html
Most

randomuser1 2015.02.26. 14:25:09

most ezek hatására nem tudok dönteni, aszomszéd eladná a tizenkétéves, ismert előéletű, megkíméltnek is mondható fobiáját vagy hozassak be ugyanannyiért nepperrel németből egy jobban felszerelt, de ismeretlen polot?

Shadowbull 2015.02.26. 15:42:09

@Desmond77: "Aztán valahogy kiderült hogy mégis csak manipulálták a sorrendet."

ez nekem uj, erre adj egy forrast.

A tobbit ismerem, de ahhoz meg semmi koze a VWnek, sem az ADAC szavahihetosegenek.

Csak Norris 2015.02.26. 16:44:01

@Shadowbull: "Radio SAW". Ott hallottam. Azért maradt meg az emléke, mert mondtam a kolegámnak hogy manipuláltak, ö meg német naivsággal mondta hogy ááá csak a szavazatok számáról van szó. Erre mondtam, persze én meg ibolya. 2 hét múlva mondták be hogy hat igen, minden manipulálva Volt.

De itt egy forrás, most kerestem rá:

www.zeit.de/mobilitaet/2014-02/adac-gelber-engel-manipulation

"Sowohl die Reihenfolge der platzierten Modelle als auch die Anzahl der abgegebenen Stimmen seien in den Jahren 2009 bis 2013 fehlerhaft gewesen, teilte der Automobilclub mit. "

Csak Norris 2015.02.26. 16:50:46

"A tobbit ismerem, de ahhoz meg semmi koze a VWnek, sem az ADAC szavahihetosegenek."

A VW-t csak én teszem hozzá, mert 1. ismerem a fajtájukat, 2. érdekes módon mindig valamelyik listán a VW nyer.

Egyszer olvastam kik az arogáns vezetök, hat persze hogy BMW meg Mercedes. (Elképzelem ahogy a mercedeses papa tolaxik.)
A VW-Audi csak a végén kullog. Érdekes módon a gyakorlatban a golfos fúrja be magát elöl-hátul 1cm pluszos helyre. Az audival meg eleve csak belsö sávba lehet kikanyarodni.:)

nikarágja 2015.02.26. 22:27:18

semmi intellektualitas, csak ezektöl az mocsok angolszaszoktol bearamlott ragogumi kultura, ez -ez kell nekünk

Kopi3.14 2015.02.27. 00:41:18

@Shadowbull: Megerősítem, én is olvastam tavaly a manipulálást is. Kiemelve, VW mentes ADAC akció volt, érdemben nem változtatott volna semmit. Gondolom inkább önfényezésnek kellett, hogy mennyien reagáltak nekik, stb.

@Ződ2000: Javasolnám kissé alaposabban átnézni azokat a teszteket, címlapon hozott volt pl., hogy Dacia nyert náluk. Egyébként ha valaki nem csak a sorrendet nézni, akkor láthatja, a pontozás a legtöbb esetben holtverseny körüli eredményt hoz, három-négy autót tekintve egy tízes mezőnyben is: mert egy ezer pontos összevetésben tíz-húsz pont különbség mit is jelent? Figyelembe véve, hogy nem csak precíz, mért adatokkal megtámogatott értékek vannak, komfort és más paraméterek esetében a szubjektivitás nem kiküszöbölhető.

c 2015.02.27. 07:19:52

Aki tesztek alapján dönt, az meg is érdemli.
Úgy kell felfogni, mint egy véleményt.

Én a héten beleültem egy agyondicsért Peugeot 308 SW-be.
Szép autó, biztos jó autó, de én sose venném meg.

bekbórd! 2015.02.27. 07:21:58

Úgy döntöttem, Porschét veszek, nem a másik 2 fostaligát

protézisesh 2015.02.27. 08:30:41

Tegnap meghallgattam az égésteret.

Pistä, az S22E06 valszeg azért nincs még a "tékában", mert szerintem azt csak holnapután adja a tv.

Porsche 918-ból pontosan ennyi darabot (918) készítettek.

A Ferrari dumája a sportosság/heritage/babámf@sza vonalról azért RIZSA, mert eddig szokásuk volt még a mindenkori "kisferrarit" is úgy bemutatni, hogy "itt az új autónk, Maranelloban 1,3 másodperccel tud gyorsabb kört, mint az elődmodellje" Látszik, hogy a teljes management a gatyájába fosott, egyetlen valóban tökös döntéshozó sincsen közöttük, mindenki az íróasztalát félti. :(

Az Opel-navi egy csoda így elmondás szerint... A Citroené is csak egy fél lépéssel jobb (2013as autó): HDD alapú, nem SD kártyás, de a HDD nem hozzáférhető mondjuk zenetárolásra. nem érintős, itt is a teker-nyom módon kell kibetűzni, hogy hova akarsz menni. Viszont legalább jól navigál, értelmes logikával, időben szólva, gyorsan újratervezve.

De összességében szégyen, ahol az autóipar navigáció-ügyben tart. Már rég kötelezőnek kellene lennie EGY világszabvány aljzatnak, amibe beledugsz egy adaptert (mikroUSB/iPhone/lightning), beledugod a telód és MINDEN arról megy. Navi, webrádió, stb. (ugyanekkora szégyen az adatroaming díja, de egy egész Európás legális iGO, vagy más naviprogram is 2-3%ába kerül egy autós navigációs készüléknek: 50-70 euro vs 2-3000 euro.)

Shadowbull 2015.02.27. 08:58:54

@protézisesh: "egy autós navigációs készüléknek: 50-70 euro vs 2-3000 euro"

Naja, csak a ketto nem ugyanazt nyujtja. 3000ert premiumautoba kapsz nagy navigaciot, amit hulyeseg osszevetni egy 70 euros igoval.

protézisesh 2015.02.27. 11:02:34

@Shadowbull: nem-nem! Az autóba épített navigációnak KÉT valódi előnye van:
- nagy a kijelzője, sokkal nagyobb, mint bármelyik péklapát-telefoné
- folyton látja a műholdakat, "nulla" idő alatt feláll a rendszer

A harmadik potenciális előnyt, a könnyű kezelhetőséget/adatbevitelt rendre elb@sszák a legnagyobb gyártók is.

A negyedik előny (rendszeres, gyors, egyszerű és ingyenes frissítés) meg mindig is a telefonos navigációknál volt.

Barátom E60as BMW-je (530xd M-paket, elég prémium?) navija konkrétan egy kalap szar mára. Van hozzá egy ősi DVD, ami egy csomó utat nem ismer, a márkaszervizben egy vagyonért (se) lehetne újat venni hozzá, adatbevitele az első generációs iDrive miatt "betűnként teker-nyom" módszerű, szóval kaki.

Ehhez képest egy iGO, vagy Navigate (korábban R66) maga a félisten a kezelhetőségével, a POI listájával, a mindenével. Ezért lenne előre mutató a kis Opelekben megjelenő tükrözés, hogy rádugom a telómat és a telefon "motorját", a telefonon futó térkép-adatbázist és navigációs programot, DE a kocsi érintőképernyős kijelzőjét + GPS antennáját + áramforrását használva tudNÉK az autóban gyorsan-egyszerűen navigálni.

A 3000 euró töredékéét.

Shadowbull 2015.02.27. 11:25:31

@protézisesh: az ne zavarjon hogy a DVD-s E60 navi az mar majdnem 15 eves fejlesztes...

Nezz meg egy uj premiumkategorias nagynavit. Gyors, kivetiti a HUDra az iranyokat, ha nem lat muholdat akkor sem teved el mert figyeli a kerekszenzorokat es a kormanyelfordulast, alagutban, nagyvarosban, hegyek kozott, pincegarazsban is mukodik, integralva van az auto multimedias rendszerebe, stabil es jol mukodo hangvezerlese van, ugyanugy tervezhetsz a szamitogepen utvonalat es aztan neten lekuldheted az autoba mint barmelyik kezinavi, RTTi-t tud es meg lehetne sorolni.

Nem maga a navigacio 3000 euro, hanem a mogotte levo szolgaltatascsomag, amit sem az igo, sem mas nem nyujt. Navigalni persze lehet egy ingyenes here+-szal is a lumiakon, csak ne csodalkozz ha eltevedsz, vagy nem latja a muholdakat vagy egyszeruen megkavarodik.

protézisesh 2015.02.27. 11:58:52

@Shadowbull: (ommm, légyszi ne moderálj ki, de) a f@sz kivan veled néha, hogy nem AKAROD megérteni azt, amiről a másik fél mást állít.

A fent nevezett barátom autója 8 éves. Maga a kocsi hibátlan, van benne ugyan 270ekm, de első perctől CSAK ő vezette, atz autó mindent megkapott, amire szüksége van. Beleülsz és azt érzed ennyi év és km után is, hogy még ugyanennyi simán van benne. De a navija közben egy kalap szart ér, mert használhatatlan, hiába fizette ki érte 8 éve egy jobb használt autó árát.

A hatos ájfonom (sőt, a feleségem 4S-e is, pedig az is öt éves fejlesztésű hardver!) ezerszer jobban navigál, mint a 8 éves prémium BMW gyári navija.

És pont erről szól az álláspontom:
- a kocsiba épített cucc a megjelenés pillanatában is minimum 3 évvel el van maradva a tudomány és technika állásához képest (öregecske modell esetében akár 6-10 évvel is el lehet maradva)
- ehhez képest HÚSSZOR annyiba kerül, mint egy szélvédőre tappancsos akármi (akár célszerszám, akár teló), amit akár évente is cserélhetnél olcsón, ha az autógyárak méltóztatnának csak a szükséges "keretet" adni ahhoz, hogy az autó meg tudja jeleníteni a máshol keletkezett információt.

Az autó képernyőjén keresztül kezelni a navit logikailag pont ugyanaz a történet, mint a multikormányról kezelni az MP3 lejátszót vagy a telefon kihangosítóját. A beépített navi meg pont ugyanaz az elmaradottság, mint az első beépített autótelefonok (1979ben!!!)

Az alagútban követés meg (shadow)bullshit, az alagutak a legritkább esetben tartalmaznak elágazást-csomópontot, de az utolsó pillanatnyi sebesség alapján a telefonos navi is percekig viszi tovább a jelet a beprogramozott útvonalon és jelzi az esetleges elágazásokban is, hogy merre menj.

A házak közötti jelvesztés antenna-hiba, ezért mondtam, hogy a GPS-antenna is lehet fixen a kocsin (mint a kijelző). Te direkt nem akarod megérteni, mi lenne egy ilyen rendszer előnye???

"Nem maga a navigacio 3000 euro, hanem a mogotte levo szolgaltatascsomag"

Lóf@szt, és ezt te is nagyon jól tudod. :( Ráadásul nem is a szar lumiákon futó ingyenes programokkal hasonlítgatom, hanem az 50-150 euró között elérhető célszerszámokkal, melyek MINDENT tudnak, amit egy autós navi (kivéve a kezelhetőséget, de ezzel kezdtem...)

Shadowbull 2015.02.27. 12:13:51

@protézisesh: sajnalom ha nem akarod megerteni amit irtam.

Egy uj autos navigacio kurvara nincs 3 evvel lemaradva amikor megjelenik, viszont az autoiparban nem felevenkent dobnak ki uj modelleket, mint a telefonoknal, ezert konnyen meglehet, hogy a kifuto modelleknel bizony mar nem a legkorszerubb technikat kapod meg, de ez ugyanigy van pl. a motoroknal, valtoknal, egyeb technikai berendezeseknel is.

A haverod autoja valoszinuleg nem faceliftes, mert ha jol emlekszem 2008 korul jott az uj Navi Professional es abban mar HDD volt, sokkal gyorsabb volt mint az elodje. Olyat sokat hasznaltam, es az akkori igo kurvara nem volt jobb nala, privatban meg olyanom volt.

Teljesen irrealis elvaras hogy neked felevente uj navit produkaljanak a gyarak, mert nem fognak, az autoipar maskepp mukodik.

"az 50-150 euró között elérhető célszerszámokkal, melyek MINDENT tudnak, amit egy autós navi "

Nem, nem tudnak, en meg ezzel kezdtem.

Olcso kategoriaban lehet el fog terjedni hogy a telefonrol navigalj, (bar most ovastam hogy a Skoda pl. megszuntette az opciot, mert a kutya sem kereste) de premiumkategoriaban szinte biztosan nem.

protézisesh 2015.02.27. 13:26:22

@Shadowbull: Zsákutca vagy, vagy elgurult a gyógyszered. Ha kiemelnéd a fejed a kék-fehér propeller mögül, sőőőőőt, az autóipari szemüveget is levetnéd, akkor láthatnád:

1.) amikor az autóban a piacon (user számára megvásárolhatóan) megjelenik egy tetszőleges szórakoztatóelektronikai kütyü (navi, zenelejátszó,stb), akkorra az adott sportág már 2-3 generációval előbbre jár. JObban zenél, több kodeket kezel, több fájlformátumot ismer, nagyobb a felbontása, nem nyomásérzékeny, hanem kapacitív, stb, stb.

2.) a telefonnál és a zenénél már felismerte az autóipar, hogy az user gyakrabban cserél ilyen "perifériát", mint autót, ezért nem is erőlteti, hogy BMW gyári telefon legyen a kartámaszban. Helyette ad egy bluetooth interfészt, meg a kocsi saját gombjait és displayét, aminek segítségével, de a saját telefonod segítségével tudsz telefonálni. Akkor is, ha a telód apple/android/winmobile oprendszerű.

3.) a navigációs eszközök ez alól kurva nagy kivételt jelentenek, aminek egyetlen - kívülről is felismerhető - oka van: az extraprofit, amit ezen tud(tok) realizálni.

4.) az autó mindig is le lesz maradva. Dicsekszel a HDD-alapú naviddal, mikor 3-4 éve vehetsz laptopot is mozgó alkatrész nélküli SSD-tárhelyet, ami egy autóban vélhetően jobban is érezné magát (hideg/meleg/vibráció, stb). Spórolok neked, ne nyomd ide a rizsát az autóipari megfelelőségi szabványokról, meg a tesztelésről, interferenciákról.

5.) volt már egyetlen kibeb@szott alkalom is a te életedben, amikor így fórumon bárkinek is azt mondtad, hogy "igazad van"? Szerintem nem. És erről lehet, hogy beszélgetned kellene valakivel, akiben megbízol... :)

protézisesh 2015.02.27. 13:29:03

áááá, lemaradt:

"Teljesen irrealis elvaras hogy neked felevente uj navit produkaljanak a gyarak, mert nem fognak, az autoipar maskepp mukodik."

Igen, de az ember meg így működik: nem akar szervizbe elvándorolni, és ott 3 órát várni + 50-100 eurót otthagyni egy térképfrissítésért, mikor azt látja, hogy a százeurós telefonja otthon 5 perc alatt magától és ingyen frissíti a térképeit.

És az én javaslatom csak arról szól, hogy a telefonokhoz hasonlóan a független navigációt is be kellene engednie az autóiparnak (ahogy az opel el is kezdte az Adamnél).

Vagy meglesz a drága prémiumautó, de egy éves korában már majd izzadsz, ha navizni kellene benne. :(

Shadowbull 2015.02.27. 13:30:43

@protézisesh:

1. hulyeseg
2. senki nem eroltet semmit, vannak vasarloi igenyek, azutan mennek a gyarak.
3. hulyeseg
4. Ki a faszom dicsekedett vele? Tudsz olvasni?
5. volt.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.27. 13:52:24

@protézisesh: Nem mondom hogy egyet értek mindennel amit Shadow ír, de valszeg kicsit többet tud arról amit a bajorok konyhájában épp kotyvasztanak. És azért a BMW nem a legutolsó cég a fed. elektronika tekintetében :)

Vannak dolgok készülőben annyi biztos.

Ettől függetlenül tényleg sokára tartott mire a sokszorosába kerülő gyári rendszerek beérték az utólagos rendszereket.

Shadowbull 2015.02.27. 13:57:37

@Ződ2000: nem hegyeznem ki ezt a BMWre, az Audi is hasonlo szinvonalu fedelzeti rendszereket kinal, ha nem jobbakat.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.27. 14:02:06

@Shadowbull: lassan mindenkinek lesz connected car rendszere, és egyre többen teszik viszonylag alapelemmé...
Lehet hogy ez lesz a következő amatőr szitokszó a CAN bus után :)

Csak Norris 2015.02.27. 16:02:55

Hát az utólagos navi macerás. A beépített kényelmesebb lenne.
De hat az meg hamarabb avul, ha valaki nem cserélgeti 2-3 évente az autóját.
Mindkettö sz@r.:)

Egyébként VW-sok is elismerik, hogy a BMW 10 évvel elöttük jár technikában. Mármint ami az asztalon van.

Csak Norris 2015.02.27. 16:04:12

Mármint a hamarabb avult arra értem, hogy veszek egy autót, 10 évre, akkor legalább 3 szor kellene cserélnem navit.

hugsz 2015.02.27. 22:10:06

Ronda ez a ferka fentről nézve.

madbalee 2015.02.27. 22:42:39

@Desmond77: Miért kell 3X cserélni a navit? Az vagy jó alapból, vagy már újkorában is fos volt.

protézisesh 2015.02.28. 13:23:30

@Desmond77: erre lenne megoldas, ha a zsebedben levo (az autoiparnal sokkal gyorsabban+gyakrabban+olcsobban frissulo) navigacios eszkoz es szoftver adatait tudna megjelentetni az auto kijelzoje es kezeloje.

Ti tenyleg ennyir nem olvastok, azt hiszitek, hogy en a szelvedore cuppantott, szivargyujtoba tekergozo madzagos olcso android-telefont favorizalom a beepitett "nagynavi"-val szemben ?! :( :(. :(

Shadowbull 2015.02.28. 14:08:25

@protézisesh: nade nekem pl. nincs ilyen a zsebemben, es nem is akarok hogy legyen.

Es rengeteg embert ismerek, akiknek szinten nincs.

Csak Norris 2015.03.01. 13:37:41

@madbalee:
"Miért kell 3X cserélni a navit? Az vagy jó alapból, vagy már újkorában is fos volt."

Aha. Ha csak a telefonból indulok ki, akinek Iphone-ja van ált. 2 évente cseréli. Akinek Samsung az is. Akinek 20 Eurós nokia, az is. Akkor most mind fos?

Egy gyártónak sem édeke hogy megvedd a termékét, majd 10 ßevig ne vegyél újat.

Csak Norris 2015.03.01. 17:53:08

@madbalee: De kolegám passatja is 5 évig bírta. 100ekm ig komolyabb hiba nélkül.
A legenda szeint a mercedes majdnem csödbe ment a 123-assal mert aki olyant vett nem kellett 10 évig alkatrészt. Sem autót.:)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.03.02. 04:10:28

@Shadowbull: Miért lenne teljesen irreális elvárás, hogy új navi-t produkáljanak a gyárak? Ha mondjuk az adott méretben tudnak új kijelzőt gyártani... És ezt márkaszerviz is képes beilleszteni, a többi már egyszerű.

Hiszen a navi kapcsán a software frissíthető. A navi kapcsán a vezérlő lehet akár teljesen szabványosított is, vagy csak a márkán belül szabványos. Azaz legalább szervizben cserélhető.

Ha a software frissíthető és minden a gyártó szerint szabványos vezérlőt, és perifériát (tábla felismerő, stb) támogat, és a térkép is frissíthető... Nos akkor a navi könnyen marad naprakész. Az olcsóbb gyártás a modernebb eszközöknél biztosítja a megtérülést.

De eljutottunk oda, hogy a rádiónál megszokott szabvány méret helyett ma már egyedi, designos megoldás van. Így mondjuk a rádió frissítése a digitális átállás kapcsán sem triviális.

protézisesh 2015.03.10. 10:18:20

a S22E07-ben bejelentették, hogy mégis összejön a hármas teszt.

- független pályán (ezt a McLaren kérte)
- gyári autóval (ezt a Ferrari kérte, khm...)
- a Porsche meg még "keresi az autót" amit oda tud adni (khm...)

Szóval kíváncsi vagyok. Kár, hogy nem ügyfélautóval csinálják, úgy lenne hiteles. :(

Rónarider 2015.03.12. 11:35:35

@protézisesh: Rakhatsz be még olcsóbb, de nagyobb és szebb képű tabletet is, ha az gps-hardverrel felszerelt. És nem kell szivargyújtóba tekergőző madzag, mert mellérakod a powerbankot. Vannak egészen tűrhető tartók is.
Persze elég szar minden jóindulat mellett is, amikor az autóban ott a nagyképernyős extrabuzerancia, és mégsem azt használja a tulaj, mert egy kalap szamócát ér.

A jövő az, ha az autógyártó autót gyárt, a navisok navit. És az autógyár csak a felületet adja, én nem a bluetooth-t erőltetném, mert a telefonok ugye általában wifi-képesek. Így raknék egy hasonló antennát a műszerfal alá, és wifi-kapcsolaton menne a kommunikáció az autó és a telefon között. Legalább ötvenszer gyorsabb kapcsolat. No és itt vannak a több irányból többfélét mutató kijelzők, több wifi kapcsolattal mehet a jobbegy telefonjáról neki a film, a sofőrnek a gps, vagy amit akar, a kölköknek a saját dolgaik.

Le van még maradva a fedélzeti elektronika egy sima háztartástól is.
Bluetooth 2015-ben. jah.

protézisesh 2015.03.12. 11:46:31

@Rónarider: én is erről beszélek, shadowbull-t győzködd, ne engem...

Shadowbull 2015.03.12. 12:22:00

@Rónarider: "Le van még maradva a fedélzeti elektronika egy sima háztartástól is."

Akkor meg te nem lattal jo fedelzeti elektronikat.

protézisesh 2015.03.12. 22:51:37

@Shadowbull: tök mindegy, mire piacra kerul, mar el lesz maradva 2 evvel az elektronikai ipar csucsatol, mire az auto 3 eve lesz piacon, addigra az elektronikai ipar pont 5 evvel fog elobbre jarni...

NeDuddGi 2015.03.13. 04:29:30

Na most nem azért, de a figura nem azt mondta, hogy felvenné a Jennifer nevet harmadiknak, hanem azt, hogy megváltoztatná. Vagyis ha veszít, akkor Jennifer Clarksonként folytatná a pályafutását. Hát, mindamellet, hogy gyenge dolog volt a Ferraritól és a McLarentől, még humorérzékük sincs... A McLaren simán mondhatná egy vereség esetén, hogy lerontotta a kocsit a névcsere érdekében...

Shadowbull 2015.03.13. 06:44:14

@protézisesh: csakhogy ez autoipar, es nem evente uj hulladekot gyarto elektronikai ipar.
süti beállítások módosítása