Így nem szabad autót venni

  2015. február 21. - Stump András Címkék: vásárlás totalcar flotta mitsubishi használtautó galant tc flotta ea0

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál sosem az a lényeg, mi lett a vége, hanem hogy miként, hogyan és miért jutottunk el odáig.

IMG 4303
Elvakított a szépsége

Mit vettél, mit vettél? Mindig ezt a halálosan unalmas kérdést teszik fel. Lehet meghökkentő kotvány, dermesztően rossz hírű betegágy, automata SUV vagy akár dízel Alfa, maga a tárgy semmiség a motivációk súlyához képest. Persze, jó móka szívatni a haverokat, úgysem találják ki, mit vettünk: ilyen helyzetekben én is sokáig csak az autót néztem: mit tud, mennyire kívánatos, megérte-e. Sokszor ingattam a fejem, nem értettem, briliáns elméjű, racionális gondolkodású, nálam sokkal nagyobb szaktudású emberek hogyan vehettek ilyen reménytelen vackokat. Most már megbántam a sok huhogást, belátom, vak voltam, a tárgyak lényegtelenek.

Egy nagyon jó barátom például vett egy Audi A8-ast. Előtte sokáig hasonló vonalon mozogtunk, turkáltunk a roncsok között, kihalásztunk egyet és életben tartottuk, amíg lehetett. Aztán durr, egy alu tepsi, a beteg V6 TDI-vel. Nem értettem. Egészen addig, amíg egy hosszúra nyúlt estén bele nem kérdeztem: miért? És ahogy megvallotta, mennyire elege lett az éjszakai szerelésekből, a tákolások foltozásából, meg főleg a reggeli küzdelmekből, hogy egyáltalán beinduljon az aktuális zombi, rájöttem, teljesen lényegtelen, hogy éppen egy A8-assal iratkozott ki a roncsderbis szakosztályból. Éppen ez jött szembe, jó ötletnek tűnt – és végül be is jött neki.

IMG 4289
A Mitsubishi, amelyik BMW szeretne lenni

Nekem meg lett egy Galantom, nagy ügy. Lehetett volna sok minden más, számos típus érdekelt, már egy ideje nézegettem az autókat. Na jó, igazából folyamatosan ellenőrzés alatt tartom a használtautó-világpiac éppen számomra izgalmas szeletét, amely nem is olyan vékonyka, de a Galant-vásárlás előtti hetekben, hónapokban több hirdetést fel is hívtam, két-három konkrét autót meg is néztem. Egyik sem volt Mitsubishi.

Mi viszi rá az embert, akinek egyébként három és fél autója van (meg egy motorja és két biciklije), hogy vegyen még egyet? A vágy. Egy dolog, hogy sok férfiember, köztük én, valamiért folyamatosan vágyik egy másik autóra, akár naponta tudna venni egyet, és mindegyiknek ugyanolyan hevesen tudna örülni. Ezt a típusú vágyat megtanultam kezelni. A szerteágazó szálakat összetereltem, és már hosszabb ideje már csak egyetlen autó után epekedem, amely ráadásul az enyém, csak éppen szét van szedve. A BMW-m.

Sejtettem, hogy borzasztóan, rosszabb pillanatokban szinte fizikai fájdalommá fokozódó intenzitással fog hiányozni, de reméltem, hogy kibírom azt a két évet, amíg újra összerakom. Már eltelt a harmadik év is, és az idő bebizonyította, esendő vagyok, hiszen két másikkal is megpróbáltam betömni a betömhetetlen lyukat: az XR2-vel, majd az 504-esemmel. A három év és a félrelépések persze szervesen összefüggenek, ezért roppant nehéz lesz megmagyarázni, miért volt logikus még egyszer félrelépni az üdvözülés reményében. Autós fronton ugyanis legfontosabb célom, hogy végre összerakjam a BMW-t, és kész vagyok minden mást ennek alárendelni.

IMG 4281
Nekem ő a második legszebb kombi a földön

Egyetlen dolog hátráltat ebben: az időhiány. Előbb-utóbb mindenki rájön, hogy az idő a legértékesebb, amit valaha is kaphatunk ezen a földön. Ezért életem számos területén átcsoportosítottam a dolgokat, és kidolgoztam egy tervet, amely végén remélhetőleg oda lyukadok ki, hogy az autók közül azzal foglalkozom jó sokat, amelyet megszámlálhatatlanul jobban szeretek, mint a többit együttvéve. Több időm autókra nem lesz, ebben reménykedni hiba lenne, de amennyi van, minőségileg jobban ki szeretném használni. Magyarul: azt a célt tűztem ki, hogy a BMW elkészülése érdekében beszerzek egy lehetőleg problémamentes mindennapos autót, és a megszabadulok a többi ballaszttól.

A Peugeot-s afférom ellaposodott. Imádtam, rengeteg boldog percet szerzett, és olyan színes kalandokkal gazdagította az életem, amiket kár lett volna kihagyni, de hazudnék, ha azt mondanám, beváltotta a reményeimet. Arra vágytam, hogy igénytelen hétköznapi mindenesként szolgáljon alattam. Mire langyossá hűlt kapcsolatunk, már majdnem össze is jött. Megbízhatóan vitt-hozott munkába, nem igényelt több törődést, mint amennyit szívesen megadtam neki. Talán azzal is megbékéltem volna, hogy örök életére félkész marad, immúnis lettem az ocsmány félbarna kabinnal szemben. De zavaróan hangos volt a kipufogó a sokadik átalakítás után is, és 114-115 volt az tempó, amit még szívesen vitt. Egyszer kimentünk vele Bécsbe, annyi elég is volt az utazgatásból. Második autónak tök jó lett volna, de nekem egy első kellett.

Valahol mélyen, a tudatalattim következetesen letagadott részében megkívántam egy olyan járművet is, amire az emberek a Mikor veszel végre egy normális autót, fiam? -szerű kérdésekkel szoktak hivatkozni. Most, ahogy leírom ezeket a gondolatokat, szégyenérzet fog el, és mindennél jobban szeretném letagadni, hogy öregszem. De legalább nem Mercit vettem. Mindenesetre hazudnék, ha azt mondanám, nem élveztem, amikor csendes tesztautóval tehettem meg hosszabb utakat, amikor hallani lehetett benne a zenét, amikor kihangosítóval telefonálhattam benne, és a sztrádatempó meg se kottyant neki. Ha középkori módszerekkel vallatnának, a csendet és a 130-at, illetve a kettőt együtt nyögném ki, hogy mi sodort a bűnbeesésem felé.

IMG 4299
Valahogy nagyon eltalálták a farát is

Továbbra is imádom a veteránokat, ne feledjük, az egész kalamajkát azért kezdtem, hogy legyen időm összerakni az idén negyvenéves BMW-met. Még mindig nem tartom abszurdnak, hogy veterán autóval járjon valaki minden nap, sőt, magam is élvezném, de be kell ismernem, bizonyos részeit már nyűgösen élem meg. Az 504-est, mint típust, tökéletesen alkalmasnak érzem a hétköznapi használatra, csak az enyém egy szörnyen leélt példány és dízel. Egy jó állapotú benzinessel valószínűleg boldogan elhintóztam volna a BMW elkészültéig. De spúr voltam, dízelt akartam, és egy romot vettem. Mindig ezt csinálom. A Mitsubishivel is ugyanezt játszottam el újra, de ne ugorjunk még előre.

Mindig is fájt egyszerre sok százezer, urambocsá több millió forintot kiadni egy olyan autóra, amit leginkább csak használni akarok, vagyis nem kegytárgy. Nem tartom arányosnak az életvitelem többi kiadásával, vagy egyszerűen csak nem nőttem ki ezt a reflexet. Mentségemre legyen, hogy amúgy se volt soha ennyi pénzem egyben használós autóra, de teljesen abszurdnak is tartottam volna normál piaci áron, négy-ötezer euróért venni egy jó kis benzines 504-est, autózni vele négy-öt évet, majd nem sokkal kevesebbért eladni. Utólag tök egyértelmű, hogy az lett volna az okos, de egyrészt sóher voltam annyi pénzt beletenni, másrészt utálom félteni az autót.

Most kombit akartam, de legalábbis ötajtóst. Az 504-essel is meg tudtam oldani a mindennapos cuccolásokat, igaz, sokat kellett tetőcsomagtartózni, de ezt elfogadtam adottságként. Viszont ha már tehermentesítő autót keresek, akkor az is érzékelhető időmegtakarítás, ha be tudom dobni a csomagtartóba a biciklit, sublótot, hegesztőpalackot. Volt egy rövid időszak, amíg rápörögtem az E30-as kombikra, mert eszement jól néznek ki, és milyen szép lett volna egy tisztán hátsókerekes flotta. A BMW-hez konyítok is valamit, megvannak a szükséges kapcsolatok, szóval kézenfekvő lett volna.

BMW E30 Touring CIMG5253
Kívánom az E30 touringot, túlságosan is

Meg is néztem egyet, amely mint kiderült, papírügyileg reménytelen volt, de nem is emiatt húztam ki gyorsan a listáról. Még csak azért sem, mert nevetségesen kicsi és pakolhatatlan a csomagtartója. Hanem mert túlságosan felizgatott. Láttam magam, ahogy elkezdem keresni hozzá a nagyfelnit, a nagybordot, a nagyházas sperrt, a nagy motort – tényleg, BMW-ben csak a nagy a jó? Már ahogy gondolatban beindultam, megrémültem, és rájöttem: nem szabad. Nem újabb projektautót akarok, hanem időt nyerni. Szóba se jöhet BMW, muszáj lehűtenem magam: legyen elölkaparós.

Ezen az érzelmi mélyponton majdnem vettem egy Focust. Szörnyű lelki tusa volt, és börleszk lett a vége. Ismerem, becsülöm, folyamatosan ajánlgatom az egyes Focust, mert nagyon jó autó – másnak. Tudom, hogy a TDDI tényleg elmegy öt literrel, és ha baj is lenne az adagolóval, azzal elbánnék én is. A kombi tök jó méret, és nem is néz ki olyan rondán. Amikor a piaci ár feléért megláttam egyet állítólagos motorhibával, megint felhorgadt bennem a spúr. Telefonon kiderült, hogy valószínűleg csak a hosszbordás szíjat tekerte magára, meg egy kicsit szedett-vedett.

Ford Focus rear 20020225
Vegyen mindenki Focust, tényleg, csak nekem ne kelljen

Élőben nagyon lefingott volt, de még így is rettentő olcsó. A helyszínen beindítottam, pofátlanul lealkudtam még a nevetségesen alacsony árat is, majd egy ötperces meditáció után nem tudtam megtenni, amit meg kellett volna. Ott ültem benne csendben, és próbáltam elképzelni, hogy az enyém. Ekkor elkezdett pislákolni a vészjelző. Behunytam a szemem, és lepörgettem magam előtt, hogy ezzel járok minden nap. Megszólalt a sziréna. Felrántottam a szemhéjaimat, és sikítani tudtam volna a gyárilag össze-vissza kaszabolt, tíz év alatt zsírosra koszolódott műszerfal láttán. Amikor rábólintott volna a csávó, hogy vigyem, amennyiért nem szégyellem, ott hagytam, és hazamentem.

Szörnyű válságban éreztem magam, megint világossá vált, nagyon nem vagyok könnyű eset. Hiába próbálok értelmes autót venni – hiszen a Focus az autók egyik legértelmesebbike – egyszerűen nem visz rá a lélek. Saját gondolataimat elemeztem éjszakákon át, hogy vajon miért nem tudtam megvenni, de egyértelműen nem tudnám megfogalmazni a mai napig. A Focus egyszerűen nem az én autóm, vagy más szavakkal: nem vagyok egy focusos. De akkor melyik lesz az a józan, csendes, megbízható autó, amelyiknél nem fogom azt érezni, hogy éppen most zuhan a guillotine pengéje a férfiasságomra?

Peugeot-406 Estate 2001 1280x960 wallpaper 01
Szép is, jó is, de kicsit langyos

Hosszú tépelődés után sem voltam biztos benne, hogy sikerülni fog beállni a normális emberek sorába, de meg kellett próbálnom még egyszer. A következő stáció egy 406-os Peugeot volt. Kombiként is tetszik a formája, van belőle még rendes, kamrás dízel is, de az értelmes állapotúak árának harmadáért – vagyis ahol én hülye turkálni szoktam – pont egy kétliteres HDI-t találtam. Osztrák papírral, ahogy kell, de egészen egyben volt: viszonylag ép kaszni, kultúrbelső, csak éppen a motornak nem tetszett az alapjárata. A próbaúton aztán olyan kék ködöt csinált, hogy még én is elszégyelltem magam. Meg lehetett volna csinálni, valószínűleg csak egy jó turbó kellett volna neki, de elkezdtek pörögni előttem a dollárjelek, amikor belegondoltam a HDI technikába. Tudom, jó ez a kétliteres, de a fene se akar parázni, hogy mikor adja meg magát egy porlasztó vagy nagynyomású szivattyú. Otthagytam ezt is.

Szóval ha összegezni kéne, a tipikus magyar csodaváró használtautó-vásárló összes tünetét be lehetett volna mutatni rajtam: az olcsónál olcsóbban akartam kivételesen fasza autót, amivel jó sokáig nem lesz baj. Végül azt vettem meg – mint egy igazi hülye (1., 2., 3. rész) –, amelyik szép volt.

Mert a cápa Galant észbontóan szép. Szedánként is, de a kombik között egészen kivételes. Nálam egyből az Alfa 159 után jön, amely még egy picivel szebb, de arra egyrészt nem volt pénzem, másrészt nincs benne rendes motor. A Galantra is ezt mondják, de most már tudom, hogy ez nem igaz. A Galanttal az a baj, hogy nincs benne rendes váltó. Meg szuperszonikus sebességgel rohad.

IMG 4292
Ezért cápa

Hatványozottan igaz volt ez arra, amelyik egy szép hajnalon egy figyelőn keresztül bepottyant a postaládámba. Váltóhibával árulták, rojtos hátsó ívekkel. Osztrák papírokkal a keleti végeken, nem egy biztató kombináció, de dízel volt és kombi. No meg olyan áron hirdették meg, amennyiért a bontandókat szokták. És a filléres autó engem sokadik lyukra futás, számtalan, kudarcaimat egyértelműen kimutató excel-tábla és lassan húsz szereléssel töltött év után is vakká, süketté, agyalágyulttá tesz. Ha valamit elég olcsón adnak, akkor azt muszáj megvennem. Borúlátó alaphangulatom mintha egy egzotikus vírusra túlreagálna, átcsap felelőtlen optimizmusba, és valamiért elhiszem, hogy én olcsóbban, gyorsabban, könnyebben helyre rakom a romot, mint bárki más.

P1160737
Ettől nem kell megrémülni, minden Galant ilyen. Vagy szét van rohadva az ív, vagy már cserélték. Vagy mindkettő

Nem zavart, hogy a közelmúltban megvett autóim mind az ellenkezőjét bizonyították, lementem Debrecen mellé, hogy megnézzem a csodás Galantot. Az alkonyat sejtelmes fényeiben láttam meg, retkesen, félig lapos hátsó kerékkel, egy gyanús hátsó udvarban letámasztva. Az eladó se kedves, se türelmes nem volt, de telefonban korrektül írta le az autót: a hátsó sárvédők rohadásán túl – ami annak idején már a hatéves Galantokon is megjelent – nem tűnt vészesnek a kaszni, csak a lökhárítók voltak leütve. Üvegek, lámpák épek, a belseje teleszemetelve, de amúgy meglepően sértetlen, jöhet a próbaút.

P1160747
Takarítás előtt így nézett ki a beltér. Sokat számított, hogy ennyire egyben van

Itt vesztem el, de aki eddig kipróbálta, mindenki megértett: a Galant egy nagyon finom japán autó. A motor az egyik leglágyabban járó dízel, amit halottam, a váltó ultraprecízen klattyan, és úgy általában minden bizalomgerjesztően működik benne. A telefonban leírt váltóhiba kicsit rejtélyes, mivel menet közben, ha már felváltottunk, nem lehet lefelé váltani kettesbe és egyesbe, de ezt bizonyára meg lehet javítani. Az egyik első kerékcsapágy zúg, egy-két gömbfej kopog finoman, gyors leltáram nem mutat semmi komoly zűrt. Egy kis lakatolás, váltójavítás, futóműszerviz és már kész is. Ugye?

P1160743
Így vettem. Jobban nézett ki, mint amilyen valójában volt

De csak azért juthattam el idáig fejben, mert a Galantot vezetve egyszerűen jól éreztem magam, és ez mindennél fontosabb volt. Imádtam a feszes, sértetlen plüss üléseit, a nyugis, mackós mozgását, az alulról toló régi vágású turbódízelt. Annyit előtte is tudtam róla, hogy furcsa szerzet: a kilencvenes évek végén még egy ódivatú, saját fejlesztésű, örvénykamrás, kétliteres dízelt tettek bele, amit egy kis turbóval és intercoolerrel szolid 90 lóerőre húztak fel, de elektronikus vezérléssel, kipufogógáz-visszavezetéssel és oxidációs katalizátorral Euro 3-asra tenyésztettek ki. Ehhez az elavult motorhoz viszont ritka igényes, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, pszeudo-MacPherson futóművet párosítottak. Perverz kombináció, de nekem nagyon szimpatikus.

P1160736
Ha autót kell venni, Sipos úr mindenben benne van. A vásárlás utáni napokban készült a kép

A futómű a valóságban is ügyesnek tűnt, a motor, amelyet új korában lesajnáltak, ma azért vonzó nekem, mert nincs benne időzített bomba, és bírom a karakterét. Nem láttam, hol a buktató, ezért az ellenszenves kupec miatt a kötelezőnél kicsit keményebb alku után elhoztam. A hazautat egy zsák szemét kilapátolása, egy gyors mosás, kerékfújás és folyadékszint-ellenőrzés után zokszó nélkül teljesítette, bár érezhetően nem volt ereje teljében.

IMG 4286
Az itthoni Galantok jellemzően még jobban le vannak lakva

Ezzel megtettem az első lépést a flottám szálkásítása felé, nem sokkal később megszabadultam a hat éven át megtűrt, de sosem szeretett Audimtól is. Hogy az alkonyban rohadt jónak tűnő vételből mi sült ki az elmúlt fél évben, ígérem, nemsokára elárulom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1007191407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rónarider 2015.02.21. 11:56:54

A Galant tényleg szép. Én nem is értem, miért törik újabb és újabb formaterveken a fejüket a gyártók, mikor van - igaz tényleg csak pár - múlhatatlan forma, amelyen csak alig kellene reszelni, azt is a gépházban javarészt. Modernebb megoldások, modernebb felszereltség (ez mondjuk nem biztos, de mp3-lejátszó a kazettás magnó helyett jöhet, míg a tolató-parkoló-esőérzékelő-sávelhagyásfigyelő-LED-es kütyük és "menetfények"-stb nem érdekel), régi formában.
(Szerintem) réges-rég unalmas a sok lekerekített él és sarkok, mármint a hiányuk, a hatféleképpen hajlított oldallemezek, párhuzamosokat szeretnék és éleket, megy csücsköket és sarkokat az autóra. Izé...klasszikus mértani formákat.
A mini is jó példa, teljesen jó formája volt, városban jól használható mérete, erre bálna lett, mert "újragondolták". Vagy a bogár. Mekkora lomot csináltak már belőle. A Fiat-500 sem kivétel, igaz azt mindenki dícséri, és viszik, mint a cukrot, de mi lett volna, ha piacra dobják a régi formában, és mindent modernizálnak ami a szemnek "láthatatlan". Pedig ha a kasznin nem változtatnak (csak mondjuk a gyakran törő/romló típushibákat), de egy tűrhető felszereltségű, megbízható erőforrású modellként újra piacra dobják, szerintem nagyobbat kaszálnak, mint a remake-ekkel.
Az is lehet hülye ötlet, meg a dizájner is biztosan etetni akarja a családját.

butschq 2015.02.21. 12:01:48

Most akkor megérte vagy nem érte meg? Szétesett vagy még egybe van? Vagy nem jól értelmeztem az írást, vagy ez még nincs benne?

Á mindegy is, használd egészséggel, sok-sok balesetmentes kilométert vele :)

Én se vagyok a racionális autóvásárló. Vannak bizonyos peremfeltételek, mint pl. bőr, automata, digit klíma, napfénytető stb. Ha van ilyen autó épkézláb formában jöhet, ha nincs járok busszal :D

sandrew 2015.02.21. 12:10:09

@Sword: Veterán mellé mindenképpen. De azért egy szép állapotú, egyszerű technikájú, gépészetileg gondosan karbantartott 25-30 éves youngtimer simán vállalható a mindennapokban. Vannak olyan autóbuzik, akik egyáltalán egyáltalán nem szeretnek milliós, lelketlen, digitális vackokban unatkozni. A mai trend alapján előbb-utóbb elfogynak a klasszikus autók és csak önvezető villanyautók lesznek, mert a nagy többség csak közlekedni akar. Ezért kell még kihasználni ezt az időszakot, amig ez viszonylag egyszerűen élvezhető annak akinek ilyen beütése van. Az ilyen beütés pedig nyilván egy kortünet, a mai generációból lehet, hogy sokkal kevesebben lesznek fertőzöttek. A hétvégi veterános aki aukciókon veszi a milliós csodákat és mellette új X6-tal jár, az teljesen más lapra tartozik.

Gácsfalvi Róbert 2015.02.21. 12:23:34

@Rónarider: próbálj ki egy v8-as benzinest majd meglátod!!!

csakazértistotalcar 2015.02.21. 12:28:56

@Csikós Zsolt: Pedig bele lehetett volna nyúlni pl. itt: "A motor az egyik leglágyabban járó dízel, amit HALOTTAM, a váltó ultraprecízen klattyan"

Tuskó 2015.02.21. 12:30:03

Nekem Bandival ellentétben ez a legszebb kombi a világon. 7 éve majdnem vettem egyet, de a hirdetésben a tulaj elfelejtette mondani, hogy szét volt csapva az eleje és undorítóan lett megcsinálva. (Pl. annyira el volt mászva a kaszni, hogy a műszerfal illesztésnél ujjnyi luk volt...) Hét év után megint autót néztünk, és egy megbízható kombi benzinesre (vagy egyterűre) volt szükség a gyerekek miatt.
Van fenn még most is a hahun egy "130 000"-es. Állítólag régóta ott áll a kereskedésben... Állás közben meg belement még kilencezer... rendszám nélkül. Pöttyös a torony, nem megy a klíma, 2 első sárvédő cserélve, rossz színre fújva, hátsó sárvédőn nem mérhető réteg. Állapot "kitűnő"! Persze vazze... Ha egyszer találok egy tényleg "jó" állapotút akkor megveszem, anyagiakban ráhagyással mert ez EMOTION. Most veszünk egy III-as Espace-t (lehet fikázni:)), racionális költségkerettel, tényleg kitűnő állapotban vállalható árral és kezdő szerviz ktg-vel - átvizsgálva. (A vizslának is be kell férni!:)
Miért vesznek ilyeneket a TC-sek. Mert náluk szív és ész kombóját kell összehozniuk, bár általában a szív dominál. És jó ez így, mert ettől jók a cikkeik és ezért olvassuk őket. Ez az a plusz amiért a leg-tecnikaibb cikket is úgy tolják, hogy végigolvasom az utolsó betüig, mint egy jó regényt amiből nem akarsz kimaradni. És amikor te kerülsz ebbe a helyzetbe átéled ugyanezt - te leszel a hőse a történetnek! És nyilván magadra ismersz annak a bizonyosnak a rossz oldalán. :)
Na, túl bő lére lett eresztve... Bandi szurkolok neked és abszolúte meg vagy értve!

PETYO 2015.02.21. 12:31:19

Én nem beszélek senkinek sem, hogy mit vegyen dízelt vagy benzines aki nem annyira ért az autóvásárláshoz és nem bízik magában az keressen fel egy szervizt a vásárolt autó környékén és nézesse át megér annyit, hogy később ne érje váratlanul semmi! Viszont a kedves kommentelő aki azt írta, hogy a gatyáját rákölti a vett Focusra annak annyit szeretnék mondani, hogy vagy elég rövid az a gatya vagy nem nézte meg alaposan mit vett meg. Nem tagadom vannak leharcolt példányok belőlük de ha egy normális kinézetű és kellő erővel rendelkező motort tapasztal a próbaút során akkor nyugodtan megveheti bárki! Egyszerű motorok (kivéve TDCi) egyszerű alkatrész ellátás és minden más van hozzá normális áron! Aki pedig dízelt vesz az tudja is majd a későbbiekben használni rendesen! 90LE TDDi motor kellően nyomatékos és takarékos csak tudni kell használni és megadni neki az olajat a reggeli induláskor szükséges járatást a leállásnál megvárni a turbó visszahülését és az 1500-1800 fordulaton való bemelegítéséta motornak! Évek óta megvan és így használom 5 Literből eljárok simán vele szóval lehet itt benzin meg dízel divatról beszélni aki nem ért hozzá annak nem is lesz jó soha a dízel! Nem vita alapnak és kirobbantásnak irtam ezt hanem az én tapasztalatom!

Tuskó 2015.02.21. 12:31:43

@Rónarider: "Az is lehet hülye ötlet, meg a dizájner is biztosan etetni akarja a családját." :)

Mr. Fáradtság 2015.02.21. 12:37:26

Hat pedig... Ha a kasztni nem hervadt, ezek a dogok rengeteget elmennek. Valaki irta, hogy az ismerose 2 millat koltott hasonlo kocsira. No comment, annak a fele netto lehuzas volt, es a markaszerviz ehsege. Lefogadom, hogy 3x annyit futott az auto megvetelkor, mint ami az orajaban volt.
A karbantartasra vannak trukkok, az elso, hogy nem szabad ladan nevelkedett szerelohoz hordani. A tobbiben a Mitsuklub facebook oldala mutathat iranyt;). Az alkatreszellatas, ugy a bontott, mint a gyari uj szinten nem szazemeletes cumerade. Komplett motort lehet kapni bele 60 korul, a futomu karbantartasa ugyan koltsegesebb, mint egy nemet kocsie, de az is sokat bir a GYARI alkatreszekkel. A valto hibaja a tipus betegsege.

Meg egy dolog, en Sigmaval jarok ki Nemetorszagba, a mosonal leallitott egy kombi capas, hogy beszelgessen kicsit, a kombit taxinak hasznalta, es 560E km volt benne, elso tulajkent.

Pelso.. 2015.02.21. 12:43:26

@DonVincenzo: Hasonló fogyasztási értékeket produkált nekem: Focus1 kombi, bár 1,8 benzin. Városban s ha tapostam, zabált. Könnyű lábbal vezetést 6-os fogyasztással hálálta meg, országúton persze. 200ekm-t raktam bele, hiba nélkül. Azonnal ismét megvenném újban, ha még lehetne kapni.

Mérges 1234 2015.02.21. 12:58:09

Nekem az első autóm dízel volt, a rákövetkező meg benzines.

De mostanában gondolkodom megint a dízelen, mert a nagy nyomaték azért kényelmessé teszi ezeket, főleg városban.

Nem mellesleg ha sokat jár az ember vidékre akkor olcsóbb is.

Rónarider 2015.02.21. 13:15:00

@Gácsfalvi Róbert:
Jó, de értelmetlen arra amire nekem az autó kell.
Nem járok pályákra szétforgatni, mindennapos használatra nekem "overkill".
Ilyen téren nem is értem mi értelme lenne, ugyanúgy 50/90/130 a hivatalos (és törvényes)vége a V8-nak is meg a háromhengeres Fabianak is. Minden amit ezeken a határokon belül jobban tud a V8, az egyértelmű technikagyilkolás. Arról már leszoktam, tehát felesleges. (nekem)
A kompromisszumot a kettő között érzem, ne legyen csiga, de ne zabáljon feleslegesen, ha rálépek lóduljon, ha nem lépek rá meg ne érezzem hogy szenvedés vele az élet mert úgy meghajtanám. (Mert akkor tuti leszegecselném a gázpedált, annál meg már több felelősségérzet kezd lenni bennem)
Huszonévesen még oké, aztán elmúlik, más érdekel.

norisz01 2015.02.21. 13:17:06

na hát nekem soha nem elsz benzines autóm az biztos mindig dieselem van most egy toyota amiben egy kamrás turbós motor van,ezeket a motorokat csak irigyelhetik a mercisek.
azoktól is többet el megy sokkal.
jól tetted hogy a fókuszt meg a francia csodát hagytad a francba.
szinte az összes német diesel egy takony.

Rónarider 2015.02.21. 13:21:44

@Rónarider: És így lesz a VR6-os Corrados hülyegyerekből Thalias, kalapos papa is gondolom. (ott még nem tartok)

bigpond 2015.02.21. 13:31:26

ffAz en gondolataim:

-jo izlese van Stumpnak,
-olcso lerugott autot  vadaszni izgalmas es szorakoztato folyamat,
-ez a szerkesztoseg legfiatalabb jarganya, ez durva de reszemrol OK
-Muszaj mindent birtokolni ami szep? 
   Persze, hogy nem , megis mindenki erre torekszik.

szandhokan 2015.02.21. 13:40:57

Látom megint elharapózott a vita benzin vs dizel.
No akkor akkor segítsetek nekem, jelenleg e46 320d-t taposok board szerint 5,8-6.0 L fogyasztással, valójában ez inkább 6,8-7,0 L fogyasztás.
Évi 35000 KM-et megyek, imádom az autót, de drága a fenntartás, már ment tönkre alattam kettős tömegű, turbó.... a szűrők sem olcsók mert márkást veszek, 10000 kilométerenként olaj és szűrők cseréje van.
Na mármost hajlandó vagyok továbbra is ennyit kifizetni az autó fenntartására, de tudjon többet teljesítményben, legyen jobb a hangja, legyen megbízhatóbb, ne legyen időzőtettbomba motortérben!
Márkánál maradnék ha ezek a fent említett feltételeket teljesíteni tudná a kigondolt e46 330i, mit gondoltok lehet a 330i-t fenntartani ugyanakkora keretből, vagy bizony ennél az éves futásmennyiség mellett nem spórolok annyit a drága szervizen mint amennyi elmegy pluszba üzemanyagra.
4 liter üzemanyag-különbség van cc a két típus között.

benzin: 11 x 347,5 x 350 = 1337875 Ft
dízel: 7 x 365,8 x 350 = 896210 Ft
különbség: 441665 Ft

Még mielőtt valaki megemlítené, hogy miért nem 320i a benzines alternatíva, azért mert az gyenge.

Lehet rosszul látom, de a saját gyors kalkulációm alapján megtett évi 35 ezer km esetén akkora a különbség, hogy minden évben cseréletek turbót, kettős tömegűt...

ommm 2015.02.21. 13:52:23

@dr. trafik nomac: Nem hiszem, hogy aggódnod kéne. Bandi már egy-két autót megépített, az a nullakettes pedig az utolsó csavartól lesz újjáépítve, ráadásul már nem kosárban van. A jó munkához idő kell.

DBandesz 2015.02.21. 14:04:02

Nagyon várom azt az Égésteret, amikor a "Szerelmetes Szaraink" vol. 2. lesz a téma. Azt hiszem a 13. rész volt, amiben Karotta faggatta az autóparkjáról Bandit, nyilván amikor az XR2 megvételre került. Akkor magyarázta Bandi, hogy az 504-es kvalitásai mennyire az országunkhoz illőek, és a Peugeot tulajdonképpen egy befektetés.

És most jöhet a lesütött tekintet, a bal láb enyhe köríves hátrahúzása a jobb láb mögé, és hozzá a khm... khm... szóval... az úgy volt hogy... mondatkezdemény.

Az a helyzet, hogy én már akkor is ingattam a fejem az 504-es meglétére. Tény, hogy Csikós Zsolt is (for prezident of kórz) egy öreg W155-ös Mercivel jár, de ha neadj'Isten letérdel, még mindig ott van Kati 190-s Mercije, ami szerintem Mercedes - Mitsubishi viszonylatban kábé egál a Galanttal, ha üzembiztonságot, és komfortot nézünk. Egyszóval Bandi nem lépett le a csikósi útról, sőt, inkább most sorolt be igazán.

Sokan ekézik ezeket a Galantokat, olvastam olyan hozzászólást ahol a sógor az életét költötte bele a kocsijába. Biztos vannak ilyen esetek, mégis azt kell, hogy mondjam: erről az autó előző tulaj(ai) tehet(nek). Saját példám a már eladott Rover 620SDI-nk, aminél állítólag nagyobb szemetet nem igazán hordott a Föld a hátán, kultúrálatlanul jár, minduntalan beszarik, szórja az olajat, eszi a vizet ésatöbbi. Ezzel szemben a mi kocsink az olajszóráson kívül semmi hibát nem produkált a nálunk töltött 13 év alatt, nyilván nem értem ide a kopó-fogyó alkatrészeket, futóműzörgéseket. Elektronikai hiba nyista, mindig tette a dolgát és ha szűkösen is (tényleg), de mindenhova elvitt minket. Hogy miért nem jött be nála a sztereotípia? Nyilván azért, mert 102.000 km-rel vettük három évesen, és például az olajcsere periódusokat megfeleztük. (20e km-ről 10e km-re). Most 287.000 km van benne, túl van a szokásos hátsó sárvédőívek cseréjén, és az új gazdája (kollégám) imádja, szereti és ahogy mi is, ő is VIGYÁZ rá. A Becsületesnepper az ilyen kocsikra mondja, hogy "meg van vigyázva". Ennyi. Ha egy tekert órás szarkupacot vettünk volna nyilván mi is a sárga föld alá pocskondiázzuk az összes Rover terméket, de nem így történt.

Ez a Galant is lehet olyan, vagy még olyanabb.

A diesel-benzin hitvita már kezd unalmas lenni. Az a jó a mai használtautó piacban, hogy rengeteg az alternatíva. Mindenki olyat vehet magának, amilyet csak akar. Ha dieselt, akkor azt. Ha benzinest, akkor azt. Mindenki szuverén joga, hogy abba tegye a seggét, amibe akarja. Természetesen nem hátrány, ha előtte tisztában van azzal, hogy egy adott autó konkrét motorverzióval felszerelt modellje milyen járulékos költségekkel jár(hat), mik az előnyök - hátrányok. Így elkerülhető a későbbi károgás, az aktuális motorfajta szapulása, mert nem a motor tehet arról, főleg nem az ő hajtóanyaga, hogy a delikvensnek halványlila fingja nem volt arról, hogy az adott autónak mi a használati módja. Ez alatt nemcsak azt értem, hogy meddig kell melegíteni, mi az utazója, mennyit eszik, stb., hanem azt is, hogy az adott modell járulékos költségeit az illető szeretné-e fizetni, ha szükséges? Édesapám halála után ránk maradt egy Mazda5 CDH GTA 2008-ból, fullos felszereltséggel, a legnagyobb, már DPF-es motorral. Százezer kilométeres futás alatt. Eladtuk, mert féltünk az esetleges magasabb szervizköltségektől, a részecskeszűrőtől, a Denso injektorok esetleges költségeitől, az agyonelektronikázott és amúgy nagyon komfortos belterétől. Fel kellett ismernünk, hogy bár a szívünk szakadt meg, mikor piacra dobtuk, mégis ez volt az értelmes döntés, mert nem tudtuk volna megengedni magunknak a normális, és szakszerű karbantartását. Az árából lett egy Yaris Verso D4D édesanyámnak, nekünk meg egy Alhambra AUY PD TDI, ami megintcsak rejteget veszélyeket, viszont jóval diszkontabb áron. (amúgy október óta mentem vele 7000 km-t, és semmi probléma... ...ez is egy 8 éve egytulajos kocsi volt.)

Visszatérve a benzin kontra diesel kérdéshez: sajnos képtelen vagyok objektíven szemlélni a kérést, mert 1989 óta csak diesel kocsink van. Illetve egy benzines is volt, amit ugyan imádtam, mert hihetetlen vehemencia szorult belé, de a benzinkúton rendesen kellett adózni az élményért. És ha kiszámoltam, annyit nem ért az élmény pláne úgy, hogy ez nem a játszós kocsi volt, hanem az épp aktuális családi mindenes. Lehet a diesellel is hosszú távon, kölcsönös megelégedettséggel együttélni, akár évi 5000 km használattal is. Csak tudni kell, hogy mit kíván, és tudni kell, hogy azt mi meg tudjuk-e adni neki. Ennyi.

alvázvédelem 2015.02.21. 14:04:37

@szandhokan: miért gyenge egy 320 SI?
nem elég a 240 es végsebesség,és a 180 lóerő?
de a 323 i is jó 205 lóerővel.

alvázvédelem 2015.02.21. 14:09:39

@szandhokan: de ha maradunk az e46 nál a faceliftes 320 már 170 lóerős.

Botyar 2015.02.21. 14:14:36

Ebbe sokan bele esünk! A szeretet Golf IV 1.6 SR benzinest, melynek 11 éve vagyok a gazdája, tavaly 2 évi nézelődés után cseréltem le egy Audi A4 kombira. Nem bántam meg, de a Golfot annak ellenére, hogy csak a bajom volt vele nem adtam el. Már cseréltek benne motort, amiről kiderült hogy szarabb mint ami benne van... jelenleg ott tartok vele, hogy mehet motorfelújításra... aztán ki tudja, még az is lehet megtartom :)))

subtotal 2015.02.21. 14:15:32

@szandhokan: 330i nem 11 lesz olyan felhasználásnál, ahogy a 20d eszik 7-et. Inkább 12,5-13.
325d-330d?

Saratoga V6 2015.02.21. 14:19:24

Bandi, druszám! Először is gratulálok az autóhoz! Ha vacsira sokat eszem (iszom) néha kéjes álmaim vannak egy legnum VR-4 szedánnal amit pár éve volt szerncsém vezetni és azóta is bakancslistán van. A cápa Galant alapvetően egy jó konstrukció. Én egyedül a belsejével nem tudtam soha kibékülni. Tény, hogy az egyik legkarakteresebb megjelenésű japán autó amit a kifizethető kategóriában valaha gyártottak. Ha fegyvert nyomnának a fejemhez és meg kellene neveznem egy dízel (sosem vennék) kombit (sosem vennék) akkor még a volo 850 kombi vagy a "kocka" V70 amit kinyögnék meg persze a cápa Galant. Sok izgalommentes kilómétert kívánok mindkettőtöknek.

szandhokan 2015.02.21. 14:19:54

@alvázvédelem:
320i nekem kevés volt érzetre, 325-328 benyásban még nem ültem, fogyasztásról nem tudok semmit.

@subtotal: 330d még gondolkodóba ejt, mert állítólag problémamentesebb mint a 2000-es motor, nagyobb benne minden szempontból a tartalék, vezetési élményben is nagy a különbség, fogyasztás meg nem számottevően növekszik, csak annyira nyomták ma itt a benzint, végeztem egy kis számítást... és gondolkodom tovább.

Saratoga V6 2015.02.21. 14:21:01

Helyesbítek Galant VR4 Twin Turbo Sedan volt.

alvázvédelem 2015.02.21. 14:28:35

@szandhokan: tegyél hozzá egy kicsit és vegyél 325i-t 220 lóérős változatban

subtotal 2015.02.21. 14:28:54

@szandhokan: nekem E39 525d-vel van lassan 8 év tapasztalatom, motorikusan egy darab szívótorok csere volt, semmi más.
Van a családban egy E46 320d is, de abba csippelt a motorelektronika, szóval nem mérvadó :)
Jelenleg én egy benzines E46-ot szeretnék kevés kilométerre (<10ekm) és elsősorban városba második autónak. Az eszem a 18i-t mondja, de ha erre a futásra számolok, akkor havi 5eFt a tankolási különbség (tudom hogy vannak még más tételek is :), ami meg nem érdekel és húz a szívem 6 henger irányába.

330d manuállal egy kifejezetten élményekkel teli döntés lehet. Automaták megadják magukat és drágább felújítani mint kettős tömegűt cserélni alkalomadtán.

szandhokan 2015.02.21. 14:38:17

@alvázvédelem:
lehet ez lesz, ki kéne próbálnom egyet, a kérdés, hogy mennyivel drágábbak az alkatrészek az e90-eshez mint az e46-hoz.

@sbutotal
Szerencsés vagy, e39 szép autó, bár az nekem már hintó, abból csakis automatát vennék.
Városi autónak prius, nálam nem lenne kérdés. :-))) 10 ekm esetén vehetsz szerintem valami vaddisznót, de nem tudnád megállni, hogy ne azzal közlekedj mindig. :-p

Manuál vs Automat kérdés nálam nagy dilemma, most ugye manuál van, de amennyit utazok, szerintem egy automata illene a kényelem végett, nyilván váltás hiánya miatt sokat veszítenék a vezetéks élményéből dehát... lehet nekem is két kocsi kellene...

subtotal 2015.02.21. 14:42:35

@szandhokan: priusból van sorhat kabrió? :D

Ha hosszú utakon, pályán mégy, semmi előnye nincs az automatának, szerintem...
Én felmegyek a pályára Debrecenben és van, hogy Pestig hozzá sem nyúlok a váltóhoz.

ozonerush 2015.02.21. 14:54:10

Lassan 270e km van 2000cm3-is benzines Galantomban. A megbízhatóságát, kényelmét, vezethetőségét, erejét, kinézetét mind imádom.
Igazából nem tudom, hogy milyen kocsi miatt lenne egyszer érdemes eladni, mert tökéletesen teszi a dolgát. 2-2.5 millió alatt nemigen találok olyan autót amiért megérné a váltás és az "új" autó vásárlással járó rizikó.
Talán egy 4x4-es Legnum Galantért váltanék.:) Mindenesetre remélem ha egyszer el kell majd adnom akkor olyan ember veszi meg mint a cikkírója, mert szeretném ha továbbra is vigyáznának rá. (Az enyém törésmentes, kilakatolva, ahol nincs rajta gyári fényezés az azért van mert mindig meghúzzák parkolásnál :( ...)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.02.21. 15:05:21

@alvázvédelem: A100 Avant ha jól emlékszem. Érdekes egy csere az biztos :)

feroka72 2015.02.21. 15:35:22

Számoljunk egy kicsit !!
Pld van egy 1350 kg Mazda 626os 2000-es évjáratú 2.0 D , és egy 1.8 benzines változat. (tapasztalati adatokat írok).
Benzines téli nyári átlag fogyasztása 8 l, mondjuk szorozzuk 350 Ft -al . Ez 2 800 000 Ft üzemanyag költség 100 e km alatt.
Diesel fogyaszt 5,5 l. Szorozunk 400 Ft al. 100 e km alatt 2 200 000 Ft. Ez 600 e Ft különbség. használt adagoló 20 e ft ért van. Mondjuk a Denso tízszer többet elmegy mint a hasonló Bosch VP-k.MIÉRT IS NE DIESELT VEGYÜNK ?????????!!!!!!! (Persze megbízható típusba lásd népítéletet szűrése, a fenébe élbolyban csak Japán , és Korea van)

Uzi 2015.02.21. 16:36:42

@szandhokan: Nagy nyomatékhoz semmiképpen se manuált (mondom ezt 500Nm diesel mellé tett manuál váltóval)

berlingo 2015.02.21. 16:50:23

@Laci1982: Q7 mint gyönyörű autó? Ilyen förtelmet nem is értem hogy nem tiltanak ki az utakról. Ha izlésrendőrség lenne, a Q7 biztos nem lenne forgalomban. A Galant viszont gyönyörű.

Schütii 2015.02.21. 16:51:11

@alvázvédelem: Ezek csak puszta számok, de te is tudod hogy a (turbó)dízel és (szívó)benzines másképp megy és a tádé a felhasználóbarátabb. Ez már eleve el is billentheti a mérleg nyelvét még azonos kilométerköltség mellett is.

Schütii 2015.02.21. 16:54:02

@Uzi: Miért? Mi a gond? Az automata pedig megeszi a nyomaték egy részét akkor minek belőle 500?

vidéki suzukis 2015.02.21. 16:57:54

A a cápa Galant nekem is nagyon tetszik, igaz, csak elölről. (Hátulról sem ronda, de számomra tök átlagos.)
Kár, hogy kevés futkos belőlük az utakon, mert szemből/oldalról öröm rájuk nézni.

(Pár hete egy használtautó-telepen jártam körbe egy tizenéves 4 ajtósat.)

Uzi 2015.02.21. 17:01:06

@Schütii: 6 sebességet csak úgy tudod elosztani 250+ km/h tartományban, hogy nagy az ugrás az áttételekben, ezért amennyiben nem akarod széttépni a hajtásláncot különösen óvatosan kell váltanod, ezzel több időt vesztesz mint egy korszerú 8-9 sebességes hagyományos automata nyomtékot, DSG talán meg annyit sem. Meg egyszerűen nem illik a kategóriához sem, nem is árul senki már igazán erős dieselt manuállal.

Formaggio 2015.02.21. 17:19:43

Volt ilyen autóm 2,0 benzines. Szintén volt az elődje (pontosabban a kettővel korábbi "szivar"), ami életem egyik legjobb kocsija volt, az olajcseréken kívül közel 0 költséggel. A kombival elég sok bajom volt: szépen sorban ki kellett cserélni az összes lengőkart abban a "szuper" futóműben. Az Európai utángyártott még a garancia idő alatt tönkrement, így japánra kellet cserélni. A sebességváltójából elment az 5. fokozat. Bontott váltó 90 ezer + szerelés. A bontott váltóban a hátramenet ment ki pár hónap után: újabb szerelés. Már az első váltóhiba előtt árulni kezdtem. Fél év alatt adtam el, olyan áron, ami 500 ezerrel volt alacsonyabb egy korábban visszautasított ártól. 6-700 bukta fél év alatt. Never again...
Inkább maradok olyan autónál, amibe jobb oldalt kell tankolni. (= európai)

Rónarider 2015.02.21. 17:22:02

@Uzi: főleg télen, főleg jégen, főleg hátsókerekeshez? :)

Volt alattam hátsókerekes tranzit egy hónapig, persze télen addig el sem tudtam indulni vele, míg a fél tonnás big-bag be nem került hátra. Utána meg féltem, de legalább ment.

Pepejoe 2015.02.21. 18:26:12

@KawaBazsy:

Bocsi, de máskor már megbeszéltük, hogy te is motorozol. Hogy vetemedhetsz arra, hogy azt mondd, 114 lóval jól megy egy autó? :) Az keréken 80, nagyon jó esetben. Hagyjuk már.

dr.oid 2015.02.21. 18:54:39

Hauptsache SUPAGÜNSTISCH
problemlos einfach fantastisch
maskulin und supergeil
japanische Haisamurai
Haufen Schrott aus Österreich
ja mein Herz ein Bisschen weich
ich hab Tschikosh doch betrogen
und schon kaufte solchem Golem
für essen lachen basteln fahren
hab ich ein Maschinenharem..
:D

KawaBazsy 2015.02.21. 19:03:12

@Pepejoe: Az autóknál keréken adják meg a teljesítményt, a motorkerékpároknál szereplő érték vonatkozik a főtengelyre. A Civic az 3 ajtós, rövid változat, kisautónak vettük, ahhoz képest jónak számít a 10 sec 0-100 ra sztem. Motor az meg más. :-)

Ada 2015.02.21. 19:06:29

Japók csak kényszerből, a hülye európaiak miatt csinálnak olajkáhlyhát...
Az autó klassz, de csatlakozom az előttem szólókhoz, hogy bizony V6-tal kellett volna venni...

It's ME! 2015.02.21. 19:11:27

Igazam van, ha azt mondom, hogy ebben a Galantban ugyanaz a 2 literes turbódízel van, amit a 2. generációüs Spacewagonokba raktak?

Amúgy ha már szép kombikról van szó, akkor nálam a Volvo V70-et semmi sem tudja megelőzni.

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2015.02.21. 19:14:50

Vicces, de hasonlóan döntöttünk :).. Én személy szerint az olasz autók rajongója vagyok. Volt, hogy egyszerre három is volt, de be kellett látnom, hogy három 10 év feletti olasz nem fér bele a csárdámba. Valamelyiket mindig bütykölnöm kellett és pont a veterán projekttől vette el az időt a másik kettő - mert a napi szinten használt autónak mennie kell minden nap.

Rájöttem, hogy a hobbit el kell különítenem a saját érdekemben a hétköznapoktól. Olyan autóra vágytam, ami igazi igásló és nem kell sűrűn alámászni az aknában + jól is fogyaszt. Ezért vettem végül egy Mitsubishi Grandist (egyterűt preferálva a bővülő kis családra is tekintettel). Egy valódi megbízható igáslovat a hétköznapokra. Ha pedig vigyorogni akarok, akkor ott van a városbajárós Punto Cabriom, vagy pár év múlva az idő közben elkészülő Beta Coupém ;)..

Amúgy a Galant széria mindig is nagyon tetszett nekem személy szerint - én is az egyik legszebb kombinak tartom!

pepe papa 2015.02.21. 19:25:06

Kedves András!

Először is hadd gratuláljak, az új szerzeményhez. Mint TOTALCAR
rajongó és egyben Mitcu tulajdonos, nagy élvezettel olvastam a
cikket.Magam 92 évjáratú Galantot birtoklok, mely gyári állapotban megőriztem. Komoly 57.000Km futott az autó és évente
még beletekerek 300-500 kilométert. Nagyon szívesen felajánlom összehasonlító tesztre, mint doboztroll kontra cápa.
Pozitívumként, az autó a szentendrei úton egy mélygarázsban pihen, várva az OT-és életkort.Ha felkeltettem érdeklődését várom válaszát az alábbi email címre.(ulmniki@citromail.hu)

Üdvözlettel:

Takács Péter

imitv 2015.02.21. 19:30:31

@subtotal: Ez érdekes,mert szerintem a limó segge a fertelmesen randa,a kombié szerintem is telitalálat.Még jó,hogy ilyet is,olyat is gyártottak!:-)

SimonGábor 2015.02.21. 19:59:32

A fillérbaszó dízeleseknek amúgy köszönöm a sok kormot.

Pepejoe 2015.02.21. 19:59:58

@KawaBazsy:

Ez nem függ attól, hogy autóról vagy motorról van szó...a motorteljesítményt főtengelyen mérve adják meg minden esetben.
Pl.: ha ugyanaz a motorizáltság van egy autóban, kézi és automatában is kérhető, ugye az automatának nagyobb a vesztesége. Mielőtt valaki beleköt, mondjuk ne egy modernet nézzünk, hanem egy régivágású autót, ahol még "tetemes" volt a különbség fogyasztásban, gyorsulásban, stb. Nos mindkét változatnak ugyanazt a teljesítményt adják meg, pedig keréken igencsak mást kapnál, merthogy főtengelyen mért értékről van szó. Keréken mérve azt kéne odaírni a papírra teljesítmény gyanánt, hogy "valahol 82 és 90 Le között". :D
Ha voltál teljesítménymérésen mocival, akkor tudod, hogy nemhogy a környezeti hőmérséklet számít, de még a gumik nyomása is. Sőt, már egy laza lánc kapásból 1-2 Le mínusz a végeredménykor.

Ahhoz képest-ahhoz képest...hát nem tudom, de 10 sec, az sajna igencsak pontpontpont. :) Azt mondom, autóban 6, max. 7 sec, (de az már nagyon max.) rendben van, a többi csak vánszorgás és kár is erőltetni mert csak üza.pocsékolás. Sajna az enyém sem tud annyit. :(
Kárpótolom magam 2 keréken. :)

Pepejoe 2015.02.21. 20:02:44

@SimonGábor:

Csatlakozom. Sok páréves gép mögött nem merek levegőt venni, olyan színe van.
Bár ugye tudjuk, hogy az a legveszélyesebb, ha nem látszik. :(

KawaBazsy 2015.02.21. 20:08:12

@Pepejoe: Én nem így tudom a teljesítmény adatok megadását, de hátha erre jár vki hozzáértőbb, s kijavít.
Élvezetre kevés a 10 s 0-100-ra, előzni viszont elég szokott lenni. 5.5-6 litert fogyasztó benzines kocsitól meg sztem parádés. :-)

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.02.21. 20:21:35

@alvázvédelem: Ugyan.

70.000 km-t volt 2.2TDCI mondeo(3) kombim. 1550 kiló üresen, és a hosszú távú fogyi 6.6-6.7 volt, kúton mérve. Igaz, ebből max. 10% város, de minden más 130-140es tempó. És a 2 lityós takarékosabb, szóval aki ilyen autókat 2-3 km-es teszkózásra használ az ne sirjon...:)

subtotal 2015.02.21. 20:27:05

@dr.oid: hehe, ez komoly :)

@imitv: akinek elvette egy XM a szemét, nem is csoda ha szépnek látja :)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Mitsubishi_Galant_Kombi_rear_20080202.jpg

ha már Mitsu kombi, akkor Sigma. De leginkább 159 SW, pedig csak BMW-im voltak eddig.

Pepejoe 2015.02.21. 20:35:18

@KawaBazsy:

Mondjuk ha taposgatod a 10s/100km/h eléréséhez meg előzgetsz, azért az sem 5.5 meg 6 liter 100-on. Szerintem. :/

zerge44 2015.02.21. 20:58:36

@SimonGábor: Én pedig a sok kötsög politikusnak köszönöm, akik rákényszerítik az átlagembert arra, hogy pár liternyi üzemanyag spórolása miatt dízel kerregővel járjon...hogy is áll errefele az elektromos/hibrid autók állami támogatása? Jó látni hogy adóforintjainkból milyen szépen épülnek szépülnek az utak...máris ingerenciám támadt egy nagyvárosban klímával 10 lityit zabáló benyásra, csak hogy még többet adományozhassak az államnak..:-D

Stump András 2015.02.21. 20:58:47

@dr.oid: Már németül is? Ejha. Meghajlok a művészeted előtt.

W 116 2015.02.21. 21:17:32

A kommentelők zöme a konkrét autóra reflektál - de amellett se menjünk el szótlanul, hogy ez EGY NAGYON JÓL MEGÍRT POSZT! Szerkezete, nyelvezete, fogalmazása mesteri, köszönjük szépen, még sok ilyet szeretnénk!!! Gratula a szerzőnek (és a szerkesztőnek)!

Hosszu 2015.02.21. 21:38:20

Kimész az üzletből a parkolóba, körülnézel és meglátsz egy autót.
Húúú b...., ezzel de hazamennék. És azzal mész, mert az a tied.
Na ekkor van jó autód.
Nekem is volt "cápa" Galantom és tízből kilencszer ezt váltotta ki belőlem amikor megláttam elegánsan, de agresszíven "lapítani" a sok mai egyenfelfújt autó között.
Remélem @Stump András neked is okoz hasonló bizseregtető pillanatokat.

SimonGábor 2015.02.21. 21:55:37

@zerge44: könnyű a fillérbaszásodat a politikusokra fogni. A gyerekem nevében is köszönöm a rohadt kormodat!

KawaBazsy 2015.02.21. 22:23:16

@Pepejoe: Normál esetben fordulat 3 ezer alatt, max félgáz, s akkor a kocsi szegénykeverékes üzemmódban megy, ég az "eco" kijelző a műszerfalon. Amikor meg szorosan kell előzni, akkor visszaváltani úgy, h 5 ezer fölé menjen a fordulat (80-nál ez 2-es fokozat), s akkor vágtat 7200-ig. Pár előzés nem nyomja fel az átlagot. :-)

Grifter 2015.02.21. 22:40:40

2.5 V6-al egyértelműen kéne. (Bal kormányos VR4 meg nem kérdés, de az nem is létezik csak a mesében :D)

Saratoga V6 2015.02.21. 22:42:09

@SimonGábor:
Az nem fordulhat elő, hogy valaki azért vesz mondjuk VAG W12 dízelt mert szereti a brutális nyomatékot (jelen esetben a bátyám). És ne legyenek illúzióid egy phaeton ilyen motorral simán be tud nyelni 16-20 litert gázolajból ha "bántod" olyan nyomatékkal, hogy leszakítja az arcod. És nem füstöl, nem kormol csak nagyot lép (szigorúan persze csak hibátlan motorral). Én a volvo 5 hengeres motrojaira esküszöm (a második ilyet hajtom 850 t5 után jelenleg egy 2.5 awd v70-et). Hidd el az sem környezetbarát és sosem éreztem úgy, hogy a fiam ettől fog mérgeződni. Tudod kinek a pap kinek a paplan. Atól, hogy valaki dízel párti még nem feltétlenül fillérbaszó. Peace.

SimonGábor 2015.02.21. 22:54:14

@Saratoga V6: Persze, van olyan is, egyetértek. A többség viszont a fogyasztás miatt veszi. Nekem elég amúgy a benzines v6 nyomatékja is :)

Saratoga V6 2015.02.21. 23:06:45

Azt tapasztaltam, hogy aki spórolásból vesz használt nem túl nagy dízelt (2.5 alatt) azok az első szervíznél az üzemanyagon megspórolt összeg sokszorosát költik el alkatrészre (kettős tömegű lendkerék stb). Ezt nyilván mindenki eldönti, hogy megéri-e vagy nem. Szerintem csillió kilómétert kell menni ahhoz, hogy visszajöjjön a fogyasztáson megfogott összeg úgy, hogy a kötelező javítások után is pluszos legyél. Én úgy tanultam, hogy az autó az benzines de ez tényleg mindenkinek a saját bankszámlájára meg elvárásaira van hangolva. Amíg nem kormol az orrom alá a hülyegyerek a "reszelt" 1.6 gtd-vel addig részemről élni és élni hagyni. Valószínűleg ők se gerjednének egy 5 hengeres benzines "kockára" ahogy én is előbb vennék BKV bérletet meg mp3 lejátszót mint tuningolt dízelt.

TaaT 2015.02.22. 01:30:47

@Saratoga V6: Sose hallottam még "VAG W12" dízelről. Van a W12 ami benzin, meg van a V10 (PD)TDI (ha a phaeton maximális motorizáltságát nézzük)

std 2015.02.22. 03:13:07

Tetszik ez a Galant. Hátulról is. Nekem is volt egy Mitsu-m, egy furgon(96 os), tette a dolgát, és ha nem is a legszebb autos éveimet töltöttem benne, azért párás szemmel gondolok vissza a közvetlen gázreakciora. A kisbusz mivolta miatt nagyon nem volt sportosnak nevezhetö, de akkor indult amikor én akartam. Ez az érzés nagyon hiányzik a mai autókból. Nem is értem a késleltetett gázreakcio lényegét, de nem is fontos. A fontos hogy Bandi jól érezze magát benne.

victor vacendak 2015.02.22. 05:29:42

@Saratoga V6: W12 dízel? Fuss neki még egyszer... Jó lesz az V12-nek is. Ami meg Audi, nem VW.

Rónarider 2015.02.22. 06:52:31

@Saratoga V6: Szerintem nem feltétlenül, attól függ hogy használja, mennyire vigyáz rá. És ha a kaszni maga nem óriási, az autó emitt van a két tonnán, pont felesleges bele a 2.5-nél nagyobb motor, annak a fajlagosan magasabb fogyasztása termel több felesleges kormot. Egy másfél tonnás autóba elég a két liter körüli motor (turbóval), viszi tisztességesen, nem gond az előzés, van benne annyi, hogy ne fájjon neki a 130, de akár a 160 sem. Erről beszélek, hogy a nagy motor overkill, pályán kívül maximum annyi értelmét látom, hogy ha nem forgatják szét a haverok előtt megmutatósdiból, esetleg tartósabb a motor, mert nem kell annyira forgatni ugyanahhoz a tempóhoz. De olyat még nem láttam, aki ne kapott volna epeömlést a jobb lábába, egy relatíve nagyobb motorral szerelt kocsiban (legalább néha, de inkább gyakrabban).
Ha lenne tisztán elektromos, minimum 300 valós Km hatótávval, és nem egy hasonló robbanómotoros minimum dupla újkori áráért, hanem mondjuk pariban, akkor beáldoznám a 700 kiesett Km-ert a környezetvédelem oltárán, mert tetszik az elgondolás.

100.000*400*6=2.400.000 dízel 100e Km * 400Ft/l * 6 l/100Km
2.400.000Ft gázolajköltség/100.000Km
100.000*350*8=2.800.000Ft benzinköltség/100.000Km

Százezrenként négy kiló a dízel javára (pedig a gázolaj árát túl-, a benzinét alul-, a benzines átlagfogyit meg talán alulbecsültem, de aki el tud járni 6 l gázolajjal, az el tudhat 8 l benzinnel is, nem tudom) Százezrenként a krónikus és tipikus ellenérvek a dízel ellen még nem nagyon jönnek elő normális használat mellett. Jöjjenek elő kétszázezernél (ott sem feltétlenül, illetve inkább még nem, mint igen). Nyolc kilóba belefér a kettőstömegű lendkerék is, meg a turbó is, még a zsebben is marad némi csörgő. Kétszázezernél akinél előjöttek ezek dízelt használva, annál már benzines esetében is beüthet valami kisebb gebasz (nagyobb is gondolom, tényleg nem értek hozzá), tehát ez tovább drágítja a benzinest.
Ez akkor igaz, ha új korában vetted az autót, vagy nagyon jól ismered az előéletét. Valami visszatekert taligánál (bármilyen jól nézzen is ki, vagy bármilyen egészségesnek tűnik is) persze hogy nagyon tud fájni, ha 30000 beletekert újabb kilométer után ezek jönnek. Csak azt ne tessék elfelejteni, hogy azokról pont semmit sem tud a vevő. Kap egy légből kapott kilométeróra-állást, egy hozzá igazított, összehazudott "szervizkönyvet", vagy azt sem. Az gazdasági öngyilok, lutri. Ha nem, akkor mázli, szerencse, mák vagy becsületesnepper.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.02.22. 08:16:35

A szedán gyönyörű, a kombit viszont nem tudná nekem eladni a külseje, olyan, mintha "nesze, itt egy púp" esett volna meg vele. Régebben volt a cégnél egy V6-os, nem is csodálom, hogy végül összetörték, mindenki állandóan azzal akart menni mindenhova.

lcka 2015.02.22. 09:45:54

@szandhokan:

pont ugyanaz a 2 motor, csak az egyik 4 a másik 6 henger

(már a cr 20as)

Garp 2015.02.22. 11:06:21

@Stump András: egy tegnapi beszelgetes reszlete, amit hallottam (az egyik kollegad a kerdezo, de szopilerezni nem akarok. Bar sztem nagyjabol nyilvanvalo.)

" - A Lada mellett mi a hetkoznapi autod?
- Egy Nissan Almera.
- oooo...ohh..ertem...eee.. Egy Nissan Almera? Hat, vegulis igen, megertem, az Almerat nem az elmeny miatt szeretjuk.
- Elvisz mindenhova es alig koltok ra. Az a csaladi auto.
- Vegul is, igen, ez igy tok logikus. Ha van egy "lada", kell a mindennapokra melle egy "almera". Es persze forditva."

A Galantert thumbup.

samot 2015.02.22. 11:10:56

@Agr3ssor: Japàn dizelt soha,semmilyen Japàn màrkàban!Ez a tanulsàg,aminek vétel elött kell utàna nézni.
Dizelt csak német,olasz,francia.Ezek tudnak dizel motorokat csinàlni!A többi az csak szeretne!

Pepejoe 2015.02.22. 12:03:15

A négyajtós Galant nagyon szép szerintem, még emlékszem a reklámjára gyerekkoromból amikor a családi mozidélután ment a tv-ben vasárnap d.u., Kacsamesék, Amerikai Express és Csipet-Csapat. :D
Szóval a négyajtós nagyon ott van, a kombi olyan, mintha ráakasztottak volna csak úgy egy puttonyt. :/
Mondjuk nekem alapból nem tetszenek a kombik, valahogy nem tudnak szépet csinálni, pár kivétel van szerintem: Saab 9-3 és az A R 159. Meg még az Accord Tourer. Ezek elöl-hátul gyönyörűek, jó arányokkal. Ezek dobogósok, pont felférnek. Többet nem is tudok mondani hirtelen.

Józsi a guminagykeres 2015.02.22. 13:24:03

@Pepejoe:Faterom 86-os 190ese elég régivágású? Kézi váltóval találtam adatot 190e 122lovasra 10.5mp. Itt még kb. a gyárban beállított 91-es nyálra is jó előgyújtással ment,de nem kellett a 0-105re 10.5 mp sem. Aztán rámértem gyorsulásmérővel és jó előgyújtással 9.8mp lett.
youtu.be/zhCz7tf0c88
Pont jókor vált vissza,megfelelő gázra,kevesebb gázra csak gyorsít,nem vált vissza,sok gázra,kickdownnal főleg oda vált ahol a legjobban fog gyorsulni pl. a kettes 90ig tart,75 felett már nem rakja vissza csak háromba stb. Na meg olyan gyors,hogy szerintem szinkronos kéziváltót nem nagyon kapcsolsz ennél gyorsabban.Szóval jó partner.
De mentem már rossz vagy inkább nem ahhoz a motorhoz illő automatával is. Vagy csak én nem bírtam megszokni. Pl e46 320d automatával nekem borzasztó volt.Biztosan jó volt,mert frissen volt szűrő és olaj cserélve benne,de az legkisebb gázra is visszapakolt,pedig csak kicsit szerettem volna gyorsítani,idegesen össze vissza kapcsolgatott le-fel.
Viszont az új zf8-ak nem vezettem csak x5-ben meg 730d-ben,de az fúú, a neuronjaidról veszi a jelet a megfelelő fokozat kiválasztásához.

Bandit 1200 2015.02.22. 14:09:23

@Rónarider: Ez igaz.De ha akarsz egy 3 liter körüli rendes autót a családnak.(mert megengedheted magadnak)Akkor azonos összegből sokkal megkíméltebb benzineseket találsz mint dízelt.Ugye nem sok valós 200 ezret futott dízel van ebben a kor kategóriában.Az autójavítások sem csak pénzügyi problémák!
1.Találni kell egy jó szerelőt.2.Meg kell alkudni vele.3.ott van az autó 1 hétig.(aztán jaj nem jött az alkatrész. jaj ez jaj az és 2 hétig nincs autód)4.aztán kiderül 2 nap múlva hogy nem sikerült a javítás.Nem írom tovább tudod hogy hány ilyet hallunk itt is.Például festő vállalkozó vagy.Nem érsz oda a munkádra.Aznap nem kerestél meg x összeget.Már mindegy is a fogyasztáskülönbség.

Rónarider 2015.02.22. 16:14:42

@Bandit 1200: Ez is igaz. Csak azt próbáltam (magamnak is) megmagyarázni, hogy ideális esetben (nincs tekert óra, van előélet) lehet jobb választás a dízel, ha nem csak hétvégékre kell. A gyakorlat meg azt mutatja, hogy 100-ból 97 dízelnek nem a magyar eladó az első tulaja, ergo szar. Mert behoz(at)ta valahonnan, ahol vagy becsületes volt az eladó, de inkább nem, tehát egyszer már tekerték. Továbbadja 2-6 év múlva tekerik megint. Már szolíd becsléssel is túl jár a négyszázezren, esetleg egyszer már voltak a necces árú alkatrészek cserélve, de inkább nem. Harmadik tulaj még 2-3 évig elvan vele, és 300000 Km-rel az órában tovább adja, vagy ha a külcsín még szép, akkor megint visszatekeri. Tegyük fel még szép az autó, első látásra még jó is, órában 170000. Megveszi a kevésbé dörzsölt kispénzű balek. A gép rég túl van a félmillión is, és kezd kehesedni, ami drága. Jóhogy megundorodik a dízeltől. Egy pechesen kifogott benzinessel is el tudom ezt képzelni, de ott senki nem mondja, hogy azért mert benzines, hanem maximum "átbasztak vele". A dízelre meg minden még azok a kis pubik is lesajnálóan mutogatnak, akik a rövidnadrágból sem nőttek ki. Mondjuk ninvs olyan dízel, amit 17 évesen meg ne öltem volna, mert akkor az ember fiatal és nincs esze, tapasztalata, türelme hozzá. A dízelhez fel kell nőni, és most húde bölcset mondtam, szégyellem is magam érte ;) Megyek is beharapok egy felest.

Rónarider 2015.02.22. 16:20:39

Ja és az én összedobott számításom is ott sántítja a legnagyobbat, hogy senki nem úgy tart dízelautót, hogy a garázs falán van egy persely és oda bedobálja a különbözetet, amit az üzemanyagon "fogott", mert az elillan másnap a gyerekre, egy kirándulásra, két gombóc fagyira, vagy uszodabérletre stb. Tehát mikor előkerülnek a bajok akkor egyből sokkal jobban fáj az áruk, ha nincs mellette egy jelentősebb összeg "minden esetre", pláne ha egy autó van és az kell nap mint nap. Bonyolult lelkivilága van ennek... (már túl vagyok a lén és kezd beütni, szóval mára lelépek) ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.22. 17:14:35

"És ahogy megvallotta, mennyire elege lett az éjszakai szerelésekből, a tákolások foltozásából, meg főleg a reggeli küzdelmekből, hogy egyáltalán beinduljon az aktuális zombi, rájöttem, teljesen lényegtelen, hogy éppen egy A8-assal iratkozott ki a roncsderbis szakosztályból."
Mert egy használt A8 nem lehet szarrátákolva :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2015.02.22. 18:41:36

Nekem ez már túl öreg, ilyet már nem vennék. Igaz, a mostani kocsim is ennyi idős, csak 11 éve vettem.

atesz77 2015.02.22. 19:18:05

Ugyanilyenem van,ugyanezekkel a hibákkal vettem. A kasztnit rendbe raktam,a váltót meg meg lehet szokni. Nekem az álmom volt egy, imádok csak ránézni is...gyönyörű.. Nagyon sok embernek tetszik, ezt abból gondolom hogy sok fiatal-középkorú férfi sokáig bámulja.
Minden kopó cucc van hozzá, egészen elérhető áron. Öt éve van meg,az utolsó kütyüig minden működik benne. Egyszer romlott el a turbó, vettem egy bontottat 25 Eft-ért.A vezérlés cseréjekor az alatta lévő balansz tengely szíját is cseréld ki, mert ha elszakad akkor eltör(het)i a főtengely pozíció jeladót. Ekkor is megy a kocsi(!! egy deutse wagen régen megáll..)csak kopog és nem működik a fordulatszámmérő, mert az innen kap jelet.
A Párom imádja,szerintem megmarad nálunk sokáig.Városban 8 litert eszik, hosszú távon 7-et.Nekem 280 Ekm-ert mutat az óra, de szerintem megtekerték mielőtt vettem...lehet vagy 400 benne.

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2015.02.22. 22:41:33

Váltóhibára van két ötletem: Vagy a kuplung nem emel ki rendesen, vagy a szinkrongyűrűkkel lehet gond.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.23. 06:47:38

"amikor belegondoltam a HDI technikába. Tudom, jó ez a kétliteres, de a fene se akar parázni, hogy mikor adja meg magát egy porlasztó vagy nagynyomású szivattyú. Otthagytam ezt is."
Hogy is volt az az öreg autókkal?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.23. 06:55:19

@Hiszékeny Úr: "Inkább gyűjtenék egy kicsit és vennék egy jól karbantartott autót."
Itthon? :D Van ilyen? :D

pannonkondor 2015.02.23. 10:05:04

Te jó ég, ennyi szakértőt egy helyen. Dízel kontra benzin. Vegyünk egy konkrét példát :hármas Golf 1.9 tdi 90 le. hat literrel járok városban,ez benzinből inkább kilenc ám. Már három lityi különbség van. Ha igazat adunk annak hogy a dízel károsabb (bár ez nekem jó marketing szövegnek tetszik inkább mint ténynek,de hagyjuk)akkor a három literrel többet fogyasztó benzines esetében a legrosszabb esetben is egálban a környezetszennyezés. Ugyanez igaz a mai környezetbarátnak titulált szarokkal is,hogy többet esznek kevesebb káros-anyag kibocsátás mellett,nem beszélve a sok befektetett energiáról,amivel elérték hogy kis káros-anyag kibocsátásuk legyen. Mert ugye a katalizátor,részecskeszűrő,a kék folyadék előállítása,azután az elhelyezése,megsemmisítése ha vége lett,az nem terheli a környezetet mi ? Ugyanez igaz a hibrid autókra is. Olyan energia (és ugyebár az energia felesleges felhasználása sem zöld dolog ám),megy el az előállításukra,hogy rohadtul nem olyan környezetbarát ám .Az állandóan elromló,mindenféle elektronikai szarok után gyártásáról nem is beszélve. Hagyjuk ezt a környezetbarát dumát ! Álszent baromság, amíg fosszilis üzemanyagokkal járunk,és az elektromos járműveket ugyanebből a forrásból töltjük,addig ez csak fingreszelés. Az meg,hogy valaki fillérbaszó,megint egy hülye duma,mert aki szarért húgyért dolgozik,és a dízelt még ki tudja fizetni ( és megint ne legyünk álszentek,nem csak a fogyasztás dönt a dízel mellett,de nyílt titok,hogy gázolajat szinte mindenki tud "okosba",de benyát nem),az csöves,és fillérbaszó. megmondom én ki a fillérbaszó. Az aki sokmilliós Q7-es meg X5-ös,és hadd ne soroljam milyen szarokkal jár,de abból a dízelt veszi,hogy spóroljon,pedig nincs rászorulva! Aki szerint meg egy dízel autóra többet kell költeni,az annyit ért az autókhoz, mint hajdú a harangöntéshez. Mi a tököm kerül többe ? Mi az amit egy dízelen cserélni kell de a benzinesen nem ? Kettős tömegű lendkerék csak a fiatalabb dízeleken van,mondjuk az kimondottan azért hogy legyen mire költeni,hiszen haszna nincs,de cserébe legalább elromlik. De sorolhatnék még párat,mint a BMW-k cserélendő szívósora,ami szintén csak azért van műanyagból hogy tönkremenjen,ellentétben az aluval ami örök élet. Ez nem dízel kontra benzin probléma,hanem kapzsiék kontra felhasználók probléma. De ez igaz mindenre amit ma gyártanak. Végezetül még annyit,hogy nem egy bizonytalan életű kotványt kell megvenni,ami nyilvánvalóan többet ment és basztak karbantartani,hanem olyat amivel törődtek. Ja,hogy az kicsit többe kerül ? Még annyit hogy aki szerint a dízel ( mondjuk a régiekről beszélek,mert az új dízelek,de akár benzinesek is, egyforma hibagyárak,akár német,akár japo )japánt inkább mint németet,az már ízlés dolga inkább mint gyakorlati tapasztalat. természetesen a fentebb leírtak, jó állapotú autókra vonatkoznak,akármilyen is a motorjuk,mert a legszennyezőbb természetesen az elhanyagolt ócskavashalmaz.

pannonkondor 2015.02.23. 10:29:44

@ColT: Igazad van, itthon ritka mint a fehér holló ! Én is kintről vettem az enyémet,drágábban mint itthon,de három év alatt az olajcserén kívül nem is költöttem rá. Használati tárgyat az ember ( a normális ),olyat vesz ami problémamentes,mert ellenkező esetben a sokszorosa rámegy arra hogy legyen egy olyan géped,ami a ráfordított összegek után is szarabb lesz,mint a kicsivel drágábban vásárolt. Ezt a szerelési tapasztalatok,és ismerősök szopásai alapján bizton állíthatom.Száz megnézett járműből, jó ha egyet engednék megvenni,annyira szar a helyzet itthon. A használati tárgyakra nem azért vigyázok,mert szeretem őket( ezt már megkaptam valakitől,hogy én szerelmes vagyok a tárgyaimba),hanem azért hogy sokáig ne kelljen költeni rá feleslegesen. Ja,és egy adalék még, hogy miért ilyen a magyar autópark. Én 170 lóerős 380 NM-es nyomatékú autót vezetek sofőrként,jórészt a fővárosban. Az valami hihetetlen,hogy nálunk hogy tapossák az autóknak,lámpától, lámpáig. Néha kíváncsiságból követek egy két törpe Fittipaldit,és a Skodának is nyomni kell hogy felvegyem a tempójukat. Meggyőződésem,hogy nálunk széttapossák a kocsikat . Félreértések elkerülése végett,én sem közlekedek tatásan,de amit itt művelnek az rettenet. És itt bejön ám a fogyasztás kérdése is,hiszen miért vár jó fogyasztást valaki,ha kiküldi a szemét szegény kocsinak.

madbalee 2015.02.23. 11:55:12

@ommm: " A jó munkához idő kell." A rosszhoz meg megtöbb :D.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.23. 12:21:46

@gépész84: Egyetértek.Nem hiszek abban, hogy Magyarországon magánember magáncélokra használt dízelautóval jelentősen tud spórolni.Aki nem munkaügyben használja, annak sose fog visszatérülni a magasabb dízelár, a drágább autó (mert igenis drágább egy dízel kocsi minden körülmények közt) és a drágább szervizelés.Lehet, hogy kevesebb lesz az üzemanyagköltsége, de az hétszentség, hogy nem fog bennmaradni a zsebében, költheti el javításokra, alkatrészcserékre.Én inkább veszem a benzinest, és fizetem a drágább tankolást, a benzinkúton mégsem kell otthagyni a kocsit napokra, hetekre, mint a szervizben.Eddig fényesen bejött az elmélet a gyakorlatban is.

MC_Pite 2015.02.23. 12:31:11

Jó autót vett, remélhetőleg nem is lesz vele baja.
Más kérdés hogy én sem értem mi a frásznak dízelt(amihez bontóból van csak cucc) ha nem megy vele sokat az ember...

Hiszékeny Úr 2015.02.23. 13:00:13

@ColT: :-) Hát igen, amiket én eladtam azok jól karban voltak tartva. Legalábbis szerintem. Másrészről összegyűjteni a zsetont nem egyszerű, meg van aki nem is tudja kivárni.

Hiszékeny Úr 2015.02.23. 13:03:54

Úgy őszintén van értelme ennek a benzin vs. dízel vitának?
Nekem volt mindkettő, mindegyiket szerettem valamiért. Na és akkor mi van?
Bűn, ha egyikbe sem vagyok belebuzulva?

bbdesign 2015.02.23. 15:52:25

Mitsubol EVO-t kell venni, akar kombit is, azt szeretni fogod biztosan! :)

ccvv 2015.02.23. 21:02:44

Gratula!
Én is szemeztem a Galanttal, de a finom futómű vs. magyar útminőség elriasztott.
:(

zöldi 2015.02.24. 12:07:27

Biztos én is öregszem, a mostani kocsim is szemtelenül fiatal (10éves), de ha csere lesz, akkor egy 140-et csendben menős, halk, tágas kocsi lesz a következő. (meg ha felvet a pénz, egy e30 szükségautónak)

Rónarider 2015.02.25. 07:01:28

A "storedot" megvan? Egy mobiltelefon akksiját egy perc alatt tölti. Az autónyi akkupackhoz sem kell (ha lesz olyan) pár precnél több. Indul lassan az akkumulátorok fejlődése is. Jó lesz az.

Prérifarkasz 2015.02.26. 23:10:38

@ColT: Igen, a Jéghegyen túl... :D

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.20. 17:57:51

@Rónarider: szívemből szóltál! Végre valaki!
süti beállítások módosítása