Ne csíkozzon, semennyire

  2014. december 27. - papptibi Címkék: totalcar flotta ablaktörlő avensis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes fényképezőt vettem, és az Avensisre nem úgy tekintettem, mint leendő autómra.

bosch_aerotwin.jpgÉs ez volt az az év, amikor a Bosch Aerotwin ablaktörlő megszületett, ha jól emlékszem,valamelyik Merci kupé kapta meg először, de mindegy is. Tudják, az az egybegumi ablaktörlő, amit ma már mindenki másol. Persze ez sem egyetlen gumidarab, belevulkanizálnak egy rugót is, ami a megfelelő ívűre feszíti a gumit. És egészen szédítő árkülönbségekkel lehet megkapni a mai másolatait. A családban már fordult meg ilyenből a legolcsóbb, és képzeljék: egy hulladék volt, nem is kicsit.

A Toyota még a teljesen klasszikus, úgynevezett csuklós ablaktörlő lapátokat rendelt a beszállítótól az Avensishez, és elég ideje van nálam ahhoz, hogy ismerjem az összes rigolyáit. A bal 53, a jobb 45 centis, de a bal oldalra elvileg olyan kéne, amin van egy kis légterelő. Amikor megvettem az első olyan lapátot, amin nem volt, megtudtam miért. 130-nál már a lapát elugrál, tehát ez nem luxus, hanem létszükséglet. (Azon most nem cseszném fel az agyam, hogy mitől lesz ugyanaz a lapát tripla árú, mindössze attól, hogy ráapplikálnak egy fostos ívelt műanyag lapot két kapoccsal.) 

Elég sokféle ablaktörlő-lapátot végigpróbáltam már. Amíg a kocsi fiatal volt, én meg bohó, megvettem a drága, légterelős Bosch-t hozzá, ami már új korában csíkozott, majd megdöbbentően rövid élettartam végén drámai csikorgások és elpattogások közepette lehelte ki a lelkét.

12111027
A kenyér és a tej mellett láttam meg őket. De nem. Még vagy három, másfajta ablaktörlő mellett voltak

A Valeókkal jobb volt a tapasztalat, már ami az elejét illeti: szépen töröltek, de mintha az utóbbi években elég hamar elkopnának. Igaz, még kopottan sem pokol a használatuk, csak fokozottan romlik a kilátás. Hozzáteszem, az átlagnál kényesebb vagyok erre. A nagynéném az én 6-8 hónapos, kukaérett lapátjaimmal kihúzna még pár évet. De nem vagyunk egyformák, ez nem is teszt, csak szubjektív tapasztalatok egy konkrét autótípushoz.

Ami meglepett, úgy másfél éve, a barkácsáruházi szutykok között találtam valami Alpin Prémium jelzésű lapátot, drágább volt az alapnál, de volt rajta légterelő. Nem a szokásos, amit valahogy ráapplikálnak, hanem magát a fém váz anyagát sajtolták légterelő alakúra, de már ez is elég volt ahhoz, hogy autópályán is normálisan töröljön. Ráadásul kibírt egy egész évet, és ha jól emlékszem, valójában pofátlanul olcsó volt, pláne, hogy párban adták. Ezért is nem emlékszem a pontos árára, mert két éve volt, de kétezer-párszáznál nem volt drágább.

Azóta ez eltűnt a boltokból, és megint kereshettem újat. Alapból a legtöbb helyen a légterelő nélküli verziókat árulják olcsón, de utána már ezek az Aerotwin-stílusú, egybegumi Bosch-kópiákat lehet venni.

12111034
Íme a két készlet tartalma. A rövidebb lapáthoz csak kétféle adapter volt

Egyelőre nem szeretnék ilyet, nem spórolásból, hanem egyszerűen azért, mert az Avensis-en még a  kampós végű karok vannak, és az újabb fajtájú lapátokkal és a szükséges az adapterrel együtt mintha magasabban állnának a karok, aztán a franc tudja, hogy fog törölni (az eleve ilyen lapátokhoz tervezett ablaktörlő karok másféle, alacsonyabb mechanizussal kacsolódnak a lapáthoz). Nincs kedvem egy olcsóbb okostelefon árát kidobni erre, és a kísérletező kedvem is hiányzik, pláne, ha tudom, hogy alapvetően egy kétezer forintos barkácsáruházi cucc is elég lenne. Ha lenne.

Talán ezért örültem meg az Auchanban vagy a Tescóban – emlékszik már a fene – ezeknek a Goodyear márkájú lapátoknak, 2500/Stückért. Most az jön, hogy a kenyér meg a tej mellől nem veszünk semmit, de én veszek. Például azért, mert nem kell szaladgálni utána, és azt sem értem, hogy miért ne lehetne például márkás olajakat megvenni. Ugyanaz, mint az autósboltban, esetleg olcsóbb. Belemegy a morzsa? Belecsorog a tejcsi? Baromság. Ugyanez igaz az akkukra, ablaktörlőkre is. Igaz, rendeset kell venni és tényleg a specifikációnak megfelelőt.

12111035

Azt ugyan nem hinném, hogy a Goodyear ablaktörlő-bizniszre adta a fejét, simán liszenszelésről lehet szó, netán rendeli valakitől a lapátokat. Nyilván ócska cuccokhoz egyik cég sem adja a nevét, ha nem ér nyakig a kaki, márpedig a nagy gumigyáraknál nem ér addig.

Azért tetszett meg a Goodyear, mert klasszikus felépítésű lapátokról van szó, de műanyag a mechanizmus, amely kicsit légterelő-profilú. Egy csomó autógyár egyébként a mai napig ilyen, műanyaggal vázú lapátokat használ, nem álltak át Aerotwinre, nyilván megvan ennek az oka. Aztán kibontottam, és dobtam egy hátast: élvédő műanyag van az ablaktörlő gumin!!! Ez aztán igényes, barátom!. Az egyikhez kétféle, a másikhoz háromféle adaptert adtak.

12111039
Élvédő!

Nem mondom, a szerelési útmutató egy kalap szar. Egyszerűbb lenne, ha egy Youtube-videó URL-jét írnák rá, mert a kampós végű karra kissé unortodox módon kell rögzíteni azt az adaptert, amit aztán a lapát műanyag házába kell bepattintani. Csak a legfontosabb mozdulat hiányzik az ábráról, de szerencsére olyan pici a kép, hogy amúgy is mindegy.

A lényeg: rájöttem, hogy kell. Akkor jó, ha még az a kis fedél is bepattan, ami az adapteren az aprócska rést is letakarja. Ez ám a tökéletes aerodinamika! Az ember kéjesen nézegeti, hiába na, nem szarral gurigázunk.
Aztán megjön az első párás reggel, szinte extázisban törlök egyet az ablakon.

IMG
A másfeledik lépés mozdulata a trükk az A jelű adapternél, de az nincs igazán rajta az ábrán

Izé, jól látom, hogy az ott egy csík? Meg az is? Oké, nem túl zavaró, de viszonylag háklis vagyok erre, aminek az az oka, hogy ugyanott, vagyis a kenyér, a tej meg a Goodyear ablaktörlő mellett ezerötért ott figyelt az alap Valeo, ami egyáltalán nem csíkoz új korában. Csak hát azon nincs légterelő.

Sajnos azóta az időjárás nem szállított megfelelő esőt, amikor autópályáztam, de most volt egy próbám. Eső nem esett, ablakmosással pótoltam. Az áramvonalas lapátot nem szívta fel az üvegről 130-nál sem a menetszél, nem ugrált, az a pár halovány csíkocska sem súlyos gond, ha nem romlik, együtt tudnék vele élni. Az viszont aggaszt, hogy a bal oldali lapát az alsó jó pár centin gyakorlatilag hozzá sem ér az üveghez. Semennyire. Valószínűleg az alsó végen már nem termelődik elég leszorítóerő, vagy van ott valami szerencsétlen turbulencia.

Ezek a lapátok valójában megütnek egy közepes szintet, de egyszerűen nem kompatibilisek a Toyota Avensis áramlási viszonyaival és a szélvédő görbületével, pedig nem egy gömbakvárium. Attól tartok, előbb-utóbb kénytelen leszek átállni az egybegumis lapátokra, ha tetszik, ha nem. A fene egye meg, pedig már azt hittem, hogy megtaláltam a tutit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr717013363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaaT 2014.12.27. 14:46:47

Bosoko, ~1000ft/db. i.imgur.com/YwfdDCE.jpg

A multi csatlakozós kicsit drágább, ~1500ft/db. i.imgur.com/SwSrdQO.jpg

GregDzsi 2014.12.27. 14:49:31

Az élet nagy problémái:) Én is átétem ezt, aztán csak az egybecsík lett a befutó.
Viszont adtam második életet egy kevésbé sikeres próbálkozásnak: kolbásztöltéskor kitűnően le lehet vele takarítani a maradék masszát a lefóliázott asztallapról:)

repecs 2014.12.27. 14:57:28

nem lényeges (de 1996 ban DOS-os progival hallgattam mp3-at)

Leadfoot 2014.12.27. 15:00:12

Nagyon sokáig Valeót használtam, de pár éve már tényleg nem volt az igazi. Mellesleg én is belefutottam egyszer a légterelő nélküli lapát vásárlásának hibájába.

Aztán kipróbáltam az Aerotwin-t: ég és föld. Én tényleg nem vagyok az a márkabuzi, meg az az ember, aki Berlin felé fordulva hajbókol, miközben a német minőséget emlegeti, de jó, és kész.
És dupla annyit bírt, mint bármi más.

Sajnos olyan hülye voltam, hogy utána Champion-t vettem. A Valeóval kb. egy szint (talán picivel jobb vagy picivel rosszabb), de a Bosch-nak a nyomába se ér.

Viszont van egy rossz hírem: az én kocsimon az Aerotwin vége is kicsit elállt. De nem érdekel.

Nem tudom, mennyibe kerül egy olcsóbb okostelefon, de az 55/51 centis Bosch-t legutóbb valami 8500 körül vettem, és pár hónapja is lett volna ennyiért (oké, kedvezménnyel az alkatrész-kereskedésben, de az nektek nem hiszem, hogy gond).
És még a bölcsész fejemmel is teljesen egyértelmű volt, hogy kell fölszerelni.

DaniM52 2014.12.27. 15:24:04

Az egyik nagy alkatrész nagykernél dolgozok és sajnos nem ennyire egyértelmű a baj mint az elsőre látszik.
Adhatok jóhiszeműen Bosch-t vagy Valeót, de mind a kettőnél volt már olyan, hogy a bolt előtt felrakva elpattogott, csíkozott, nyekergett ezek pedig 6-8-10 ezer forintos lapátoknál közepesen el tudják rontani a kedves ügyfél napját, és anyámra is rájön csuklásra, pedig a rá való lapátot adtuk és a felszereléssel sem volt baj.
Egyszerűen csak lehet némi lógás a mechanikában, vagy a rugót megette az a pár év talán az életben nem volt még megfújva WD40-el de előfordulhat bármi ilyen gond.
Egyik gyártót sem akarom védeni mert selejtet mindenki gyárt csak más más mennyiségben, csak az nem mindegy hogy a 3000 Ft-s készlet a kuka újonnan vagy pl W140-es mercire való 40000/db-os.
Amúgy mint a "szerv" másik végén álló ember azt veszem észre, hogyha az emberek meghallják, hogy 3-4-5 éves kocsijukra mennyibe kerülnek a Lapátok rögtön mennek a tescóba.

Egyébként a cikkben lévő Goodyear valószínű hogy, a Denso Hybrid lapátjának a másolata amivel a Toyota szereli a Camry-ket, állítólag jók, csak drágák

Baszkikám 2014.12.27. 15:41:09

Osánba

990Ft/db

aerotwin utánzat

hibátlan

valami ződ csomagolásba

nekérdezdmilyenmárkamenemtom

Baszkikám 2014.12.27. 15:45:01

ja és aerotwintő nem kell fosni, teljesen fasza

Szkotti 2014.12.27. 15:53:47

Hehh, némá, aszittem, csak nekem a buzériám, hogy egy ablaktörlő ne csíkozzon, meg nyekeregjen.
Az Astrára sokáig a "gyári" (nemröhög) GMest vettem, mert az egyszerűen jól törölt, és sokáig bírta. Próbáltam Boscht, Championt, ez utóbbiból volt jó széria, de a mostani botrány.
Ja, és még valami: darabjáért nem adok 3000-nél többet. Nálam ez olyan elvi kérdés, mint a max.200 Ft-os dobozos sör.

Józsi a guminagykeres 2014.12.27. 16:06:45

@TaaT: +1 bosoko melett. szerelőm tette fel a frissen vásárolt,nézdátvezérlésolaj szerviznél a vitaránkra két éve. neki három éve az volt a voyagerén. most a vitarán két éves és kifogástalan,talán kevés víznél az első pár törlésnél van már pár csík,de árához képest meglepően jó.

JaxTeller 2014.12.27. 16:10:05

nekem átlag 2 évet bír ki egy lapát, Bosch-t használok. Télen szoktam kis fakockát rakni a kar alá ha szabadban parkolok, így nem fagy oda a gumi. Ez érezhetően meghosszabbítja az élettartamot.

Nimandi 2014.12.27. 16:10:17

@repecs: cubic player volt a meno

motor77sport 2014.12.27. 16:11:18

A toyotások nagy problémái, pedig ha citroenes lennél beszélgethetnénk a sok elektromos problémáról mennyivel izgalmasabb az :)

Viktor81 2014.12.27. 16:14:42

Most az elvedo muanyagon valo csodalkozas komoly ? Anyam szokott venni a Suzuki Swiftjere filleres gagyit, azon is van... No, de nem ez a lenyeg. Megmondom a tutit. Sokan a torkomnak fognak ugrani es tudom, hogy a gyarit is beszallitok keszitik, de akkor is 1000x jobb, mint barmilyen Bosch hiperszuper twin. Be kell ballagni a markakepviselethez, kicsapni a forgalmit es adnak ablaktorlot, ami nema, nem csikoz, nem pattog el, mindenhol hozzaer az uveghez...(van rajta szelterelo-amirol egy PappTibinek illene tudni, mi a feladata, mar elnezest) Ennyi a titok. Ja, draga lesz ! Nem 2500/darab.

S4mu3l 2014.12.27. 16:24:52

Nekem sajnos valami olyan méret van a kocsin, amit csak a legolcsóbb csingcsungból (első törléskor már szar) és valeobol találtam nagy nehezen. Valeo jól töröl egészen addig, amíg egyszer parkoláskor valami retek nem hullik a szélvédőre (kedvencem az az akácfa, vagy mi, amiről egész ősszel kis vékony gallyak hullanak) na az ha törléskor bekerül a gumi alá, egyből elcseszi a profilt és átvált a valeo is csingcsung szintre.

FaZon 2014.12.27. 16:27:21

A francnak kell drága ablaktörlő lapát! Minden évben ősszel veszek egy olcsót,és azt rakom fel.Úgy is a sós hólé nem tesz neki jót.Nyáron meg úgy is kevesebbet használom.Valeó párti voltam, de sajnos az utóbbi lapátok, már annyit se bírtak ki mint az előttiek.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.12.27. 16:35:28

most 5 éves a Mazdánk, 4.5 évet kibirt a gyári ablaktörlő teljesen jól, évi 20e km-el.
Vettem rá egy közepes árszintűt 3000 Ft/db áron, és a k. anyját, már az első pillanattól fogva úgy nyekereg, hogy égnek áll tőle a hajam.
Egyszerűen gyűlölöm, nem is lehet használni rendesen, csak akkor törlök vele egyet manuálisan, amikor már nem látok semmit...

Mondanom sem kell, nagyon fárasztó és szar igy.
Mindig megfogadom, hogy nekiállok keresni normálisat, bármennyibe is kerül, de elfelejtem amint kiszállok a kocsiból.

CoIie 2014.12.27. 16:37:24

Ma már nem találok, de régebben többször sikerült vennem ~80cm-es gumiszálat (300Ft/db). Beletettem a gyári dizájnos karba és 6 éve avval járok, Alakja, látványa éppen olyan mintha új lenne. (A gyári 2 év után szétszakadt.) Csíkot nem hagy, ritkán elpattog (hő vagy mocsok függő).

Bell & Sebastian 2014.12.27. 16:43:43

Mondjuk sikerül megtalálni az ideális törlőt, ami valószínűleg valamelyik egybeöntött kivitel lesz, plusz-mínusz fél col a gyári hosszúsághoz képest.

Ekkor már csak vigyázni kell rá? De hogyan? Egyszerű, ha a kocsi áll, fel kell emelni az ablakról. Nekem még olyan nem sikerült beszerezni, ami ne bírt volna ki minimum három évet, ami inkább négy.

Ha pedig egy bevált, rögtön venni belőle egy tartalék készletet.

Buzi-e vagyok-e? Áá, dehogy, csak aki a cuclista hiánygazdaságban cuclizálódott, annak beég az agyába még vagy -ehhez hasonló- ezerféle trükk és jöhet szél, hó, perzselő napsütés, a lapát meg csak áll. Ideg pihen.

Bell & Sebastian 2014.12.27. 16:45:37

Pedig esküdni mertem volna rá, hogy írtam ide valami okosságot. De ha nem - hát nem.

pobeda 2014.12.27. 16:51:07

@CoIie: Tavasszal vettem Győrben.

Astop 2014.12.27. 16:54:24

Én az aerotwin váz és Valeo gumi combora tettem le voksom. Alacsony beszerzési költség után kiválló tisztaság és zajmentes müködést produkál. Könnyen szétszedhető és újratölthető új gumival, mert nem vulkanizált :-) .

Bélabácsi 2014.12.27. 16:56:39

Az elmúlt tizenegy év alatt három személyautóba beletett 500.000 kilométer után a következők váltak be nálam:

1. Legyen nagyon jó az ablakmosó (pl. a SONAX koncentrátum se annyira drága a lapát cseréjéhez képest), a téli és a nyári is, ÉS NEM SZABAD SPÓROLNI VELE ! Fogyjon csak, az a dolga, különösen télen, amikor a só ha ne vigyázik az ember, hetek (!) alatt kinyírja a gumit, és még emellett szép csíkossá is teszi a szélvédőt.
2. Gyakran moss üvegeket, igen, télen is, szerezzen az ember ismerőst fűtött mosóban, aki a megbeszélt időpontban elvégzett mosás-takarítás után hagyja hogy az üvegeket is rendesen letakarítsd.
3. Nem kell egybe-ablaktörlő. Sima fémvázas, de jó gumi legyen rajta, ennyi. Ja, és ne otthon húzza bele az ember a gumit, az sose lesz olyan mintha egyben vennéd.

Bosch és Valeo nekem egyformán bejöttek, kínai gagyi egyszer volt a kocsimon (Ausztria, hazafelé valami barom lelopta egy parkolóban a gyárit, a következő benzinkúton megvettem, 200 kilométerrel arrébb már ki is dobtam és vettem egy rendeset).

50-60 ezret szoktam így lefutni egy-egy szettel, míg el nem kezd nyöszörögni és/vagy csíkozni, ekkor pedig repül le a régi és megy fel az új.

alvázvédelem 2014.12.27. 16:58:16

@Bélabácsi: téli ablakmosóban is van koncentrátum?

Kecses 2014.12.27. 16:59:40

Ugyanilyen Goodyeart használok, nekem nem csíkoz, nem nyekereg, tökéletesen töröl. A Bosch 1 hónap után 5 centi széles csíkot húzott.

Bélabácsi 2014.12.27. 17:04:45

@alvázvédelem: van, íme:

www.sonax.de/Produkte/Winter/%28search%29/1/%28so%29/7/%28node%29/12952/332505-SONAX-AntiFrost-KlarSicht-Konzentrat

Vagy még több pénzért (tapasztalataim szerint nem tisztít annyival jobban, mint amennyivel drágább):

www.sonax.de/Produkte/Winter/%28search%29/1/%28so%29/2/%28node%29/12829/232505-SONAX-XTREME-AntiFrost-KlarSicht-Konzentrat

Bármelyiket 1:3 arányban higítva még mindig -10 fokos tűrés környékén vagy, annyi a tágabb környékünkön nekem rendszerint mindig elég volt.

alvázvédelem 2014.12.27. 17:14:54

@Bélabácsi: ja így:-) ez nem koncetrátum ,a koncentrátum az ha 1 deci sűrű löttyöt öntesz 5 literhez,ez csak sima téli szélvédő mosó amit lehethígitani és lehet hígítás nélkül is beönteni.
azért csodálkoztam volna ha téliben is van konctrentrátum mert az fizikai képtelenség.

A lófa szára 2014.12.27. 17:19:19

A probléma (csíkozás) sokunkat bosszant. De minden elkopik, ami használatban van.
Ennél viszont lényegesen jobban idegesít, amikor szórólapot fogatnak a lapát alá és ezzel haza is vágják az addig hibátlanul törlő élet.
Erről kéne leszoktatni a túlképzett direktmarketingeseket. Mondjuk egy kéztöréssel.
Egyébként is, hogy jön ahhoz, hogy egyáltalán hozzányúljon más autójához?

nyelv-ész 2014.12.27. 17:24:13

Ugyanilyen Avensisen a bal oldali 50-es Valeo nem ugrál nagy sebességnél sem, pedig nincs rajta spoiler. Lehet, hogy az a pár centi is számít, a törölt felület pedig szinte ugyanakkora, mint a gyári méret. A szélvédő tisztasága nálam is kulcsfontosságú. Ha sok a dzsuva, inkább félreállok egy Clin-es kezelésre, és csak utána kezdem használni az ablaktörlőt, amikor már letakarítottam a homokszemcséket.

nyelv-ész 2014.12.27. 17:26:47

Egyébknt nagyon várom az Égéstérben beígért ablakmosó-tesztet, mert pont itt az ideje, nyakunkon a mínuszok.

Bélabácsi 2014.12.27. 17:32:52

@alvázvédelem: ja értem - téliben ilyet még nem láttam, nyáriban én is az 1:50-esben hígíthatót használom.

Mondjuk az elv egyébkét a télinél is ugyanaz, x liter löttyből csinálsz y*x litert, ha eltekintesz a fagytűrés romlásától (minek okán máris más a tészta :).

Tökösmákos 2014.12.27. 17:37:22

MP3-at '94-ben hallgattunk DOS alól. '95 közepén már ilyenem volt en.wikipedia.org/wiki/Am5x86 ez Win95 alatt is le bírta játszani a 128kbit-es sztereót igaz max egy Far Commandert bírt el mellé taskban. Egy-két év múlva jöttek a 192kbites mp3-ak, aztán meg a 256-osok.

Ablaktörlő lapát meg csak olvadó hóban kell mikor felveri a latyakot az kerék a szélvédőre. Sima esőben a menetszél lefújja annyira hogy ki lehessen látni, lépésben haladva meg nem gáz a kicsi látótávolság.

Ez az állandóan törlöm az ablakot mizéria totál gáz. Fodrászhoz is minden nap jársz? A szélvédő is olyan mint a haj, egy idő után öntisztuló. A kispolákon milyen ablaktörlő volt, mégis megfelelt millióknak. A mai ember már tolatóradarral se tud parkolni, kell neki a tolatókamera vagy -asszisztens. ESP nélkül felborul, ABS nélkül keresztbeáll. Seggrezegtető ülés nélkül a szembe árokba köt ki, táblafelismerő rendszer nélkül egy táblát se vesz észre, hőkamera nélkül áthajt minden második gyalogoson.

Még hogy evolúció ... az emberiség 15-20 ezer évvel ezelőtt volt a csúcson, azóta a génhibák miatt egyre ostobábbak, gyengébbek és bénábbak vagyunk. A többség már csak irodai munkára alkalmas, meg arra hogy az xfaktort meg az ÉNBt bámulja miközbe chipset zabál.
komlomedia.wordpress.com/2014/05/12/az-emberek-egyre-butabbak-es-gyengebbek/

papptibi 2014.12.27. 17:37:29

@nyelv-ész: Jön, de addig még ugrik egyet a számláló

papptibi 2014.12.27. 17:41:04

@repecs: ugye itt az volt a poén, hogy a Media Player személyesen játszotta le, más playerek már voltak korábban is. Winamp már 97-től volt, de persze a DOS-os úttörőké a dicsőség! :)

A lófa szára 2014.12.27. 17:41:11

@alvázvédelem: Tudtommal azt a kar alá teszik. Amennyiben a mikulás csomagra gondoltál. Meg aztán ott az ember elkövetett vmi "bűnt", ha olyat kap. De a "mevennémautójátkészpénzértazonnal"-ra még ráadásul kiváncsi sem vagyok.

Leadfoot 2014.12.27. 17:43:55

@A lófa szára: Semmit nem utálok jobban a szórólapozásnál. Nem a törlő miatt, de gyűlölöm ezt a hirdetési formát.

alvázvédelem 2014.12.27. 17:45:10

@A lófa szára: ha rossz helyen álltál meg azt is odateszik :-)
amúgy ha nem akqrod hogy megbüntessenek szereld le:-) én láttam már ilyet.:-)

A lófa szára 2014.12.27. 17:49:18

@Leadfoot: A posta ládába bedobált szemét ugyanaz.Régebben kiírtam a ládámra, hogy reklámot nem kére, erre a bunkók onnét kezdve mindenből legalább kettőt dobtak be.
Ez magyarország.

A lófa szára 2014.12.27. 17:51:49

@alvázvédelem: Lehet, nem tudom. Szerencsére. De tényleg fel tudnám rúgni a szórólaposokat.

nyelv-ész 2014.12.27. 17:52:02

@papptibi: Pedig ez az igazi közszolgálatiság, még adómentesség is jár érte :-)

Tökösmákos 2014.12.27. 17:52:43

@A lófa szára: Ami neked bosszúság az nekem ingyen WC papír :P

Leadfoot 2014.12.27. 17:53:20

@A lófa szára: Mondjuk az pont nem tehet róla, aki csinálja. Inkább azt kéne inzultálni, aki megrendeli.

nyelv-ész 2014.12.27. 17:54:08

@A lófa szára: Cserépkályha tulajdonosok bezzeg örülnek minden egyes fecninek :-)

A lófa szára 2014.12.27. 17:55:20

@Tökösmákos: Én nem sajnálom tőled, de ha én nem tartok rá igényt, és ezt tudatom is, akkor ne tömjék tele a posta ládámat.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2014.12.27. 18:00:13

Kedves szerző!

Azon gondolkodtál már, hogy beiratkozz egy alapfokú helyesírási tanfolyamra? Mert pocsékul írsz.

A helyesírási szabályzat egyébként fent van a MEK-en, ingyen.

Ha lusta vagy hozzá, akkor meg hagyd inkább abba az írást, mindenki jobban jár.

2014.12.27. 18:08:31

nem tudom, van-e még olyan autótípus, mint a grand c4 pic, amire drágább a valeo ablaktörlő, mint a bosch (16 vs 13 ezer/pár)

Erre mindenesetre igen.

A lengyeleknél viszont rátaláltam egy Oximo nevű helyi cuccra, ami remek, és kb. harmadáron van a fentiekhez képest. Hátha olvassa egy kereskedő, és behozza Mo-ra is, mert tudtommal még nem forgalmazzák itthon.

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2014.12.27. 18:10:17

Ha Toyota és ablaktörlő, akkor én az Optifit mellet teszem le a voksot. Bár elég magas az ára, de sokat bír (nekem 3-4 év).
Persze az élettartam függ attól is, hogy a sofőr úr miként használja. Aki a piros lámpánál is egyfolytában töröl, a csepergő esőben, vagy, ahogy korábban is írták, spórol az ablakmosó folyadékkal, és szinte szárazon törli le a dzsuvát, az sok jóra ne számítson egyik gyártótól sem.
Én, pl, indulás előtt gyengéden fel szoktam mindig emelni a lapátokat...
Korábban, a régebbi autómon kipróbáltam pár gyártót, de voltak keserű tapasztalatok.
A Bosch-t nagy reménnyel szereltem fel, és anyáztam rohadt nagyot, az első esőnél, mert olyan fátyolosan törölt, hogy az mindent -felül- alulmúlt.
Aztán az is egy érdekes dolog, hogy a szélvédővel mit művel egy-egy ablaktörlő garnitúra...

konfuciuska 2014.12.27. 18:28:03

régen a francia Auchan-okban, most meg a Feuvert-ekben lehet kapni 5 Liter -20 fokig jó ablakmosó löttyöt, ami vízlepergető hatású. Persze a sós hólé elég gyorsan leoldja, utána kell spriccelni, de én gyakorlatilag 80 km/h fölött nem ablaktörlőzök (kivéve, ha követnem kell valakit), mert teljesen átláthatóvá teszi az üveget. Teljesen jó cucc, az ára legutóbb 9 € volt/5 Liter, én mindig hozok/hozatok haza. Így valamivel lassabban kopik a gumi, de persze nem ez a fő különbség, hanem az, hogy hiába esik akár durván is, mégis kilátni rendesen., elég időnként bele-beletörölni. 80 fölött pedig teljes csitu van :)

Lehet, hogy a Norauto-kban lehet itthon is kapni. Illetve ha valaki találkozott már ilyennel itthon, beírná ide, hol? Köszi!

ysthvaan 2014.12.27. 18:32:10

Én elhoztam párat a 300/pár ablaktörlőből végkiárusításnál. Az utolsó darab 79 forint volt. Két pici csík; ennyi. Ha kibírja a telet nekem már jó. A megfelelő rugó erősség többet számít, mint az ablaktörlő márkája nálam.

Billgates 2014.12.27. 18:37:15

@Tökösmákos: nálam megnyerted az év hozzászólása díjat, főleg a 3. bekezdés végével :-)))

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2014.12.27. 18:39:43

@áDám: A Norauto-ba már ne nagyon menj...

Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Norauto autóközpontok végleg bezártak.
Köszönjük eddigi megtisztelő bizalmukat és hűségüket!

A Norauto Csapata

zsoci 2014.12.27. 18:41:00

Sosem értettem ezt az ablaktörlő dilit. Nekem kitart vagy 2-3 évig egy lapát, de néha tovább. A Bosch tényleg szar, van rajta egy bevonat, ha az lekopik utána szar. Minden ami Bosch szar, ezen nem kell meglepődni.
Viszont azt végképpen nem értem, miért kell egy csíkért izgulni, majd leszárad.

Schütii 2014.12.27. 18:41:26

Ezeknek az aero-vackoknak az a bajuk hogy túlságosan meg vannak görbítve, ezért a lapát közepénél fekszik fek a legrosszabbul a gumi, ott szépen hagy is egy vékony vízréteget a szélvédőn ami persze, hogy hogy nem, éppen a látómező közepére esik. Az első garnitúrát még megvettem 8000 Ft ért (alig tértem magamhoz az első boltban adott 12000-es ajánlat után), de most már csak kínait veszek kb 2500/db ért, a bal oldalit kell gyakrabban cserélni, szal így azért nem olyan gazdaságtalan, főleg mert ugyanolyan szar mint a drága márkás (magneti marelli)

konfuciuska 2014.12.27. 18:45:57

@Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ:

Hát ezt benéztem :DDD

De vagy ezer éve nem vitt arra az utam...

Billgates 2014.12.27. 18:49:12

F Astrámra 2 évente rakok 2 db 45 centis Valeo First-öt. Hangosnak ugyan hangos, de csíkozni nem szokott. Ha meg mégis, akkor körömmel megtisztítom a gumi felületét a rászáradt kosztól és ág/levéldaraboktól, és működik tovább. Ha kopni kezd, akkor fátyolosodik, de csíkozni nem szokott. Viszont olyan már volt, hogy kiakadt a vége, és párat úgy törölt, hogy a szélvédőhöz ért a fém szorító, és meg is karcolta azt. Ez úgy lehet, hogy csak az egyik végén rögzítik a gumit a fém felfogatáshoz, a másik végén kihúzható. Ezerpárszáz forint darabja.

Pufibá 2014.12.27. 18:56:00

Teszkós Aero 1 hónapot bírt,Mitutoyo fél évet,Lucas új kora óta középen kihagy-nem garis hiba,majd szétszakadt a gumija 1 éves kora előtt!!!Nem cserélték ki.
Totalcartól rendelt SCT Aerotech eddig bevált,főleg 574 Ft-ért.Masszív,tökéletesen töröl,nem csíkoz,nem nyekereg.

PLaci1982 2014.12.27. 19:00:43

Én is ilyeneket vettem, és nekem is elállt az utas oldali, de azt valahogy megoldottam... viszont hátulra totál szar volt, szinte totálisan elállt az üvegtől... Jó név, nem túl jó, de használható termék.

maruti 2014.12.27. 19:05:16

Nálam Skoda Octaviára aerotwin került gyárilag. Sok szart kipróbáltam már, de most talán megvan a tuti! Persze az olcsó Skodához nem lehet kapni, a drágább tesó VW-hez sincs, de a gazdag nagybácsi AUDI-hoz lehet kapni gyári gumit. Csak gumi darabja 2,5e HUF. nem olcsó, de végre egy jó! Nem nyikorog, nem csíkoz, nem ugrál, csak tisztán töröl! Hogy mi a fenének nincs mondjuk 2e HUF alatt a Skodához? Azért vicces, hogy márkaszervízben csak gumit veszel, de leszarom! Nálam 1 hónapos, s ha tavasszal is hibátlan lesz, nyugodtan fogom ajánlani!

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.27. 19:15:55

Persze, megint hazabeszélek, de én még a BMW-hez próbáltam ki ezeket: aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=browse&action=list&group=15&cat=58&termek=SCT%20Flat%20series
...mert rohadt drága lett volna a keretes lapátból valami normális minőség.
Aztán kiderült, hogy jó, ezért ezt használtam a Swiften is, és most ez van a Voyageren. HIbátlanul teszi a dolgát.

Fehérlapos 2014.12.27. 19:19:02

Nálam a JAR-os víz+újságpapír kombináció megkétszerezi az ablaktörlő gumik élettartamát.Nyáron a sok szétnyomott bogarat nem elég az üvegről lemosni. Ha a gumi zsíros, bogaras, akkor csíkozni fog. A JAR-os újságpapírral letörlöm, súrolom az üveget, és a gumikat, és utána úgy töröl az ablaktörlő, akár újkorában. Persze a tíz éves, szakadt, hússzor odafagyott gumikon már ez sem segít.

krepsz_zoltan 2014.12.27. 19:22:36

@TaaT: Így igaz, 900 Ft-ét vettem darabját Peugeot 306-hoz, balra 22, jobbra 20 colos kell, 10 másodperc alatt feltehető, és kitűnő. Sajnos hátsó nincs, oda 3000-ért ment Valeo...

R.T. Flakfizer 2014.12.27. 19:23:08

Espace-ra se olcsó, se bolti... én legalábbis nem találtam ilyen gigaméretben sehol. :( pedig én sem az öntisztulásban hiszek! :)

baltazar72 2014.12.27. 19:28:35

2006 végi Megane2-re gyárilag csupagumi Valeo van. Nálam 4 éve van a verda, de avval a lapáttal megy ma is, amivel vettem. Kis tempónál városban ugyanúgy, mint pályán. Pedig kap minden emlegetett bántást.

Egeg 2014.12.27. 19:33:41

@DaniM52: Nem értem mi kerül egy ablaktörlőlapátban 10e Ft. Tudom, hogy a kereskedő is ráteszi a maga kis hasznát, de akkor is!
Nem akarom elhinni, hogy a gyártás és a gyártás minősége ennyibe kerül egy egyszerű ablaktörlőnél!
Persze nem beszélve a Merci témádnál, ahol 40e. De kérdem én, mi kerül 40e-be egy ablaktörlőlapátban?

DaniM52 2014.12.27. 19:43:04

@Egeg: Az ár képzéshez én elég kis hal vagyok, de a gyártó állítólag azzal magyarázza, hogy amíg a klasszikus lapátoknak univerzális felfogatása van így olcsóbb az előállítása, viszont ezeknek az Aerotwin típusoknak ahány gyártó annyi felfogatás, és ez állítólag megdrágítja. Kérdés hogy ki hiszi ezt el illetve ki nem, de tény, hogy csak a VW csoporton belül van 3 féle felfogatás a többiről nem is beszélve.
A W140 esetében pedig pedig úgy volt vele a Bosch, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is, bár egy olyan autót az új kori árához képest fillérekért lehet venni, hozzáteszem hogy ebben a munkakörben eltöltött 4 évem alatt egy darabot nem adtam el belőle, és szerintem okkal...

trallala NYC 2014.12.27. 19:48:39

Titeket fizetnek ilyen cikkek után? :-) Egy ablaktörlő vásárlás kabinet kérdés? Pont ma cseréltem és piszok egyszerű volt. Megálltam 5 percre a Mercedes-Benznél és kaptam új lapátokat ingyen. Merthogy garancia.

DBandesz 2014.12.27. 19:50:09

Mazda5-ön Valeo volt és haldoklott. Nosza új Valeo szettet vettem rá. Az olasz kempingben jött rám a hajlíthatganék, mert a vzető oldali kicsit csíkozott visszafelé menet, mondanom sem kell: eltörtem. Műanyagból volt a szenem, nekem meg nem tűnt fel...

A helyi szupermarketben vettem egy szett LAMPA márkájú lapátot. A márka még a 90-es évek olaszmotor-behozatalos időből volt ismerős, került vagy 5 EUR-ba. Azzal adtuk el a kocsit, bármikor mernék újra ilyen márkájút venni.

Cave Nick 2014.12.27. 19:57:48

@Viktor81: "Be kell ballagni a markakepviselethez, kicsapni a forgalmit es adnak ablaktorlot, ami nema, nem csikoz, nem pattog el, mindenhol hozzaer az uveghez..."

Jól beszélsz.

Cika01 2014.12.27. 20:07:50

Bárdinál a Valeo VAVFB cikkszámú sorozat nekem bejött, előtte volt jó minőségű kínai talán a Startnál de annak nagyon leromlott a minősége... (az újragumizóknak minden tiszteletem... a lélek nem vinne rá)

xfm 2014.12.27. 20:10:51

Kedves Kommuna!

2004-es modellévű Volvo S80 D5 tulajaként engem is érint a téma. Sok év alatt, sok féle, a kocsihoz való ablaktörlőt vásároltam (általában max. 12 havonta cserélem). Amik nálam számításba jöhettek: Bosch A966S és Valeo VM-313. Idén, sok év után az utóbbi került fel. Szerény véleményem szerint, a Valeo mind minőségben, mind tartósságban magasan verte eddig a Bosch-t (és a Volvo szerint is a Valeo az "OEM"). 2 évig, simán, csíkozás nélkül kibírja a csillaggarázst, havat, jeget, ónos esőt és a 160+ feletti tempókat is (-nyáron, eső után ofkorsz...). A Bosch, nem bírta és 1-2 gyantacsepptől véglegesen megadta magát, majd szépen belehúzta az arcomba azokat a "rettegett" csíkokat... Ilyen is van, csak hogy tudják.

♔bаtyu♔ 2014.12.27. 20:12:15

Valamikor nagyon régen én is több ezret adtam egy lapátért, de már régóta pár száz Ft-os lapátokat használok. Azok is kb. egy évig bírják. Most is az van, az őszt már kibírta, nem csíkoz.

xfm 2014.12.27. 20:15:18

khm... viszont kiegészítés: Valeo szett ~11k KMF, Bosch szett ~14-17K KMF...

Cymantrene 2014.12.27. 20:16:07

Én ezeket a vastag műanyagvázasakat, mint a TwinAero is, ha kell, simán a kellő formára hajtogatom, hogy jól passzoljon a szélvédőre.
A szélvédőmosókról itt volt egy teszt:
totalcar.hu/magazin/technika/2013/01/22/a_palinka_nem_jo_ablakmoso/

min 2014.12.27. 20:37:35

egyszer vetttem egy 800 Ft-os lapátot ami végülis gagyi volt de élvédő azon is volt :-)

3gb 2014.12.27. 20:40:13

@Tökösmákos:
Alapvetően egyetértek veled,viszont
"Ablaktörlő lapát meg csak olvadó hóban kell mikor felveri a latyakot az kerék a szélvédőre. Sima esőben a menetszél lefújja annyira hogy ki lehessen látni, lépésben haladva meg nem gáz a kicsi látótávolság."
de ez nem több, mint merő ostobaság, méghozzá igen NAGY!

sgarde 2014.12.27. 20:41:07

Vettem a tej és kenyér mellé lapátot... Gyönyörűen be volt csomagolva, ráírva a hossza, belül zörögnek az átalakítók (6db). A lapátból kb 5cm látszik ki a csomagolás harmadánál.
A kocsinál kibontom, kezdeném instalállni és jön a meglepi! A légterelő micsoda fordítva van - jobbkormányoshoz!
Működik, de hát köszönöm...

Reklámcetli -> kézletörés +1

Ecotrans 2014.12.27. 20:54:25

Nekem is párszáz ft-os lapátok vannak fent, és sztem is inkább a szélvédő rendszeres tisztítása a titok.
Amikor elkezd csíkozni, vagy homálysan töröli, akkor egy kis clin+szivacs tisztítás a gumin, és utána megint faxa.
Tíz év alatt nem költöttem el tízezret a három szaros gumilapátra.

sgarde 2014.12.27. 20:56:17

@Cika01: Az egy dolog, hogy hasznos-e átfűzni a gumit a lapátban; de a króm/rozsdamentes ablaktörlő lapátok szépen kivesztek. A 40+ éves faros Skodáimon ráadásul az ablaktörlő lapát szegecselve van a karhoz! A kar levétele meg erősen megviseli a tengely és a ricni szerkezeti integritását. Tehát jön az "óvatosan ráfekszünk a kocsira" technológiás gumicsík csere. Az ám az élvezet! :)

Tele Peti 2014.12.27. 21:06:35

Vallasos ablakkpucolo-torlo vagyok. Egy ideig a Champiin volt a favorit, Bosch sal ketszer jartm meg (draga de szr) most az osanbanvetem 700 forintert noname et. Hat en nem tudom mi van de 150 es temponal is gyonyoruen torol , egyszeruen hibatlan. Amugy volvo jo nagy lapatok

qszenon (törölt) 2014.12.27. 21:07:25

PappTibi: Nekem 2004-es a Corollám és még azon is kampós végű az ablaktörlő kar.
Barkácsáruházbam madaras teszkóban van eredeti BOSCH 2500 ft körüli áron és ennyiért duplát adnak vagyis 2-t.
Igaz, nincs légterelő, de az nem olyan nagy baj. 130-ig még jól töröl és egyáltalán nem csíkoz.
Én külön rakom fel télre is és nyárra is a lapátokat.

a_tesz 2014.12.27. 21:08:11

@sgarde: és hogyan lehet megtalálni, hogy jobbkormányosra való? Én pont hogy azt keresnék, de sajna nem találtam még eddig légterelősből. Köszi!

sgarde 2014.12.27. 21:25:48

@a_tesz: Sajnos annál -amit én húztam- a csomagolás miatt nem lehet látni a közepét a lapátnak. A kar rögzítő tengelyke eltolása és az egyoldalas légterelő miatt lesz jobbos/balos a lapát. A tengely helyzetéből és az adapterek variációjából kell(ene) kisakkozni, hogy majd merre fog állni. :(
Talán ha Felétek a nagyáruházban van átlátszó csomagolású és engednek a meglévő lapáttal hasonlítgatni...

Gaszto 2014.12.27. 21:36:55

Én hosszas kutatás után ezt találtam:
www.heynermobil.de nekik is van hybrid rendszerű, nekem bevállt.

Fruka1 2014.12.27. 21:40:48

Én az eredeti gyári ablaktörlőre teszem a voksom. (van 1 renault és egy Suzuki) Eddig még azok amik legtovább bírták, persze ezek sem tökéletesek. Hiába vettem Valeót a netről a Renaultra, egy kalap fos volt! (2-3eft/pár volt)
A kissé másabb verziószámu és márkakereskedésben vásárolt Valeo már jobb volt, persze jóval drágábban. (9e/pár kedvezménnyel)
Suzukinál is a gyári vált be, pedig az egyik kereskedő telefonban letette a nagyesküt hogy nem lesz jó, vegyem meg az übergagyit amit ajánl....(!)

becseit 2014.12.27. 21:56:01

60km/h felett ablaktörlő lapát sem kell...

zsebkettő 2014.12.27. 22:02:06

Ez egy jó téma!

Az én tapasztalatom, hogy nem szabad noname lapátot venni, olcsót szabad, de márkásat.

A cikkben említett Valeo például kiváló.

Az összes noname csíkoz, némelyik nem is töröl, szinte vízfilmet csinál a szélvédőn.

Persze ezek nem légterelősek, szerencsére a Dusterre nem kell.

Fábián, Scénicen volt nekem Airblade vagy mi is, szuperul töröltek, de persze sose próbáltam noname-et, azt nem szabad. Alakra olyanok, de a gumi rajta hulladék.

Ha már új korában húz egy vagy két csíkot, akkor csak megsérült a szállítás vagy a felszerelés közben, éppen mi is lehettünk a hibások. De az igazán gagyi a rögtön ezer csíkot húz, amint felteszed.

Tanácsom: nyugodtan vegyél olcsót, de márkásat!

qszenon (törölt) 2014.12.27. 22:11:58

@Tökösmákos: Azért esőben kell, ha nem látsz semmit.

qszenon (törölt) 2014.12.27. 22:14:32

@trallala NYC: Ezt kinek írod ?? Mert pl. nekem 10 éves az autó. Nálad mennyi ?

Körömcsiga 2014.12.27. 22:44:15

@Bell & Sebastian: Az UV fénytől merevedik el a lapát, tök mindegy felhajtod-e. Azért szokták felhajtani, hogy télen ne fagyjon a szélvédőre...

kayaibrahim 2014.12.27. 22:53:36

Én is háklis vagyok az ablaktörlőre, Toyota márkaszervizben értelmes áron cserélték, nem kellett próbálkoznom, hogy egy normálisat találjak.
Másik kocsin meg egy Champion szolgált nagyon sokáig kiválóan, a Bosch a nonamekkel vetekedett minőségben.

kayaibrahim 2014.12.27. 22:55:16

Ja és az Aldis is bevált.

Formaggio 2014.12.27. 23:11:01

6 év/120 e km alatt 1 X cseréltem ablaktörlőt, és a mostani nem szorul még cserére. Nem olyan rettenetes gond ez...
Egy korábbi autómon egyszer volt Bosch, azt kb fél év után kidobtam, vettem egy gumibetét és azokat raktam fel a régi lapáttal.

Georgexy 2014.12.27. 23:17:02

Én a szintén 99-es Accordomon használok évek óta kizárólag Aerotwint. Csak azok váltak be. Semmi más. Nem pattog el és sokáig bírja. És nekem is kampós a felfogatás. Engem is zavar ha csíkoz vagy nem hangtalan.

amenta 2014.12.27. 23:23:11

Én is próbáltam már sokat, sokféle árkategóriából, de sajnos akkora a szórás hogy mindenhol bele lehet futni szar minőségbe, mindegy mi van ráírva. Épp ezért nekem a lélektani határ a 2k/pár.

Eddig a legjobb amúgy az 5 eurós német lidl-s normál lapát volt, az bírta olyan 1-1.5 évig, és nem pattogott, se semmi. Csak a végén már nem törölt.

Amúgy rájöttem a lényegre, hogy az számít legtöbbet hogy garázsos az autó, vagy nem. Míg a jelenlegi autóm garázsban állt minden éjjel, kb 4-5 évente cseréltünk rajta lapátot. Most hogy már nincs garázs, évente le kell dobálnom róla, mindegy milyen márka. Úgyhogy mostanában az 500ft/db -os tesco-s érotvint veszem, hibátlan, és el sem pattog.

Puch Cavette 2014.12.27. 23:28:47

Tizenéve csak a PJ válik be. Néha próbálkozom mással: ami ugyanolyan jó, az drágább, ami ugyanolyan olcsó, az egy kalap gitt.

Don Blasius 2014.12.27. 23:33:54

Opel Meriva (2006): gyárilag Bosch hagyományos ablaktörlőkkel szerelték (egy időben jött ki a modell a H Astrával, ami viszont már twin-es, ez furcsa). A kocsi 3 éves korában tettem egy próbát, a Bosch Aerotwinből kifejezetten a típushoz létezik utángyártott. 5 évig és kb. 100 ezer kilométerig kibírta. Újra ezt vettem, az érdekesség már csak az volt, hogy a jobb oldali az eredeti 600 mm helyett csak 550 mm-es. Egyelőre ez is jól működik. Többen írták, hogy érdemes, a szélvédőn kívül a lapátokat is megpucolni. Én is ezt teszem, minden szélvédőmosásnál papírral végighúzom a gumikat, utána jobb, talán ez is segít. Ettől függetlenül minden gyártónál lehetnek jobban vagy rosszabbul sikerült darabok is (főleg utángyártásnál), ezért nem mondom, hogy más is ezt vegye, de konkrétan ehhez a típushoz nekem bevált.

Hexer 2014.12.27. 23:48:37

En evente minim 2x cserelek lapatot...mivel egyformak mindig egyet veszek es ami elotem van megy anyos oldalra.
Kozepkategoriatol egesz a csucsig mindent kiprobaltam...egyik se torolt 130 korul, felette meg eselytelen (audi a4), anyos oldalon 160ig meg csak csak...nyilvan ablakmosoval probalgatva.

Ami leginkabb tonkreteszi az ablaktorlot az az ablakmoso folyadek, metanolos hanyingert eloidezo olcsok szinte zabaljak a gumijat...catrolnak van egy...kar hogy 1 ev alatt 2 ujjabb lapat garniturat elkoltok erre a lotyire, igy ertelmet veszti de legalabb jo illata van es minusz fokokba nem rajzolok jegviragokat ha veletlenul ablakot mosok.

Belegondolva tuti velem van a problema...telephelyunkon mar lassan sorbanallnak a szamomra mar hasztalan lapatokert...nekik megvaltas.

SwedishRunner 2014.12.27. 23:53:18

@Schütii: Baromság! Minden autóhoz azt kell venni amivel gyárilag szerelték. Az ablaktörlő sem egy egyen dolog, ahogy a fékbetét sem. Ja és akármit mond unix & bárdi, nem ugyan az amit árulnak mint a gyári, jól meglátta a szerző, h minden szélvédő görbülethez ahhoz való lapát tartozik.

Mercel 2014.12.28. 00:29:22

érdekes de a bárdiban most az eredeti Hellát adják olcsón.
kedvezménnyel 1000ft/db

Bárdiéktól akkor sem veszek semmit ha 2 forintért adják.
Nem írom le a véleményem róluk mert egy életre kitiltanának innen.
Nagyon finoman úgy fogalmaznék, hogy ha nem lennének annyira de annyira korruptak a munkaügynél és a nav-nál akkor az a két féreg élete végéig bilincsben rohadna.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2014.12.28. 00:46:10

A 600Ft-os Spar-ban vett ablaktorlon is van elvedo, szoval nem kell akkora hatast dobni. Illetve nekem meg pont ellengkezoje a tapasztalat, nem erdemes draga 10eFt-os ablaktorloket venni, mert hamar szarok lesznek. A 600ft-osbol meg 15-ot lehet venni annyi penzert. Ha abbol 5 jo, mar megerte.
Nekem 65cm-es kell, hosszu, es volt ami gyenge volt, alacsony sebessegnel nem nyomta a vegeit elegge az ablakhoz. De a gumit kihuztam belole es a korabbi 2ev alatt elkopott 600forintosba behuztam aztan megint fasza.
(X)

átlátó 2014.12.28. 01:29:39

Kicsit túl van variálva ennek az oldalnak most a dizájnja, vagy csak én vagyok kissé ideges...körülményesen is írod a lényeget, meg hosszan is, meg mondom, hogy a faszom is ki van a dizájnolással, a színekkel, a reklámmal, úgy hogy vagy két bekezdés után léptem... nem vesztettél semmit, én sem nyertem semmit, amit írtál, csak egy újszülöttnek új... a grafikust meg rúgjad picsán helyettem is.

trallala NYC 2014.12.28. 04:04:46

@qszenon: Nekem mindkettő 2014-es, miért? Tényleg egy pár ablaktörlőn múlik az autózás? Csodás lehet az a hely, ahol embereknek van idejük ilyenekkel foglalkozni, mintsem, hogy letudni 5 perc alatt és vidáman tovább autózni.

trallala NYC 2014.12.28. 04:08:22

@SwedishRunner: Köszönöm, hogy valaki végre normálisan áll a kérdéshez. Azért dolgoznak a gyárban mérnökök, mert ügyesen kitalálnak ám minden utolsó csavart is. De a magyar szaki ügyis tud jobb megoldást. Csak tudnám, hogy akkor miért nem a szaki dolgozik 15O,OOO euroért/év a gyárban és miért nyög 3Ft extra kiadástól? Tudom, a rohadt kommunisták. :-)

Stratocaster 2014.12.28. 05:25:15

@Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ:

+1, a Priusomhoz én is Optifitet használok. A Toyo szalonokban itt a svédeknél kétféle ablaktörlőt kapni: van a Toyota dobozos (japán, legdrágább, de a leggyengébb), és van az Optifit. Utóbbi "gyári utángyártott", koreai gyártmány, iszonyú finom gumi van rajta, olyan selymes, az itteni hidegeket is jól bírja.

GiXXXer 2014.12.28. 06:49:53

@papptibi: nekem Mitsubishim van, ami kazah gyártmányú Denso-val él tökéletes szimbiózisban. Szűk másfél évesen még mindig szebben töröl, mint a vadonatúj Valeo.

Rónarider 2014.12.28. 08:21:32

Nyáron a bogarakat vödör vízben szétmasszírozott maréknyi ultraderm-mel oldom, gyári cuccot sem találtam, ami annyira gyorsan és nyom nélkül letakarítaná a dögöket.
Utána az ablaktörlő már mindegy, ha nem csíkoz, nekem jó. Télen értelemszerűen egyszer letakarítom a szélvédőt tisztességgel, aztán már csak a vízfüggönyökből származó mocskokat kell néha leöblíteni.
Az ablaktörlő spricnijének kapcsolásakor azonnal induló ablaktörlést kitalálót viszont inzultálnám. Még nem ért oda a lé a koszhoz, de az első törlés már igen. Szárazon, hogy fáj látni/hallani. Főleg hátsó ablakon gáz. Ezen úgy segítettem, hogy a függőlegesen szóró spricnit oldottam a tengelyről és az ablaktörlő karjához bilincseltem, később odaragasztottam, mert a bilincs rozsdásodott. Így legalább a lapát elé szór közvetlenül. Azóta boldogság.

Patás 2014.12.28. 08:23:14

Én sajnálom a gyári lapátmechanikát lecserélni akármilyenre is, egyrészt a légterelő miatt, másrészt meg vicces, amikor két darab valeo van olyan nehéz kb. mint egy gyári. Nem bízok benne. A gyári ára meg horror. Inkább átgumizom. Volt szerencsém Championhoz, Valeohoz, noname akármihez, de eddig a Bosch volt a legjobb, jelenleg is abból van fent a gumi.
De kinek mi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.28. 08:51:24

Hát nem tudom, én nem vagyok márkafetisiszta, szimpla egyszerű ablaktörlőket szoktam venni, igaz általában nem a legolcsóbbat; de nekem újkorában egyik sem csíkoz, HA van elegendő vízmennyiség.HA nincs elegendő, mert csak szemerkél az eső, vagy csak a mosóval nyomom a vizet, akkor az ötvenezer forintos is sz@r lesz, csíkozni fog.
Amúgy a banán alakúnak van valamiféle extra műszaki oka, hogy miért olyan alakú, vagy csak dizájnelem?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.28. 09:17:59

@prokee: Az a Voyager nem a haverodé? :-))))))))))))

Rónarider 2014.12.28. 09:23:40

@SwedishRunner: a "gyári" az általában lehúzás. Mert beszállító+szállítás+márkanév+saját és beszállító haszonkulcs(arcpirító)+egyéb, ami nem jut eszembe, és ott tart a mutatvány, hogy 250%-kal drágábbért veszed.
Ellenben elballagsz a szaküzletbe, megkérdezed mit ajánlanak, akkor egy 6-8000 Ft-os toronycsapágyra mondanak 1500Ft-tól 40000 Ft-ig lehetőségeket. Ilyenkor az ember előveszi az okoskütyüt, vagy hazamegy, lenyomozza mindet, de persze a fórumokon, kinek milyen tapasztalatai vannak egyes cuccokkal (a "gyári" marketing is bullshit ugyanis), aztán választ egyet.
Lehet olcsóbbat, de az is lehet, hogy a későbbi nyugalom végett pont, hogy drágábbat.
Meg az is lehet, hogy inkább elmegy a bontóba (jó, pont nem csapágyért) és leveteti valami jóképű roncsról a megfelelő felszerelést, mert nincs minőségibb (tehát tartósabb) a piacon.

Én így csinálom. Amúgy egyszer számold össze, ha mindenből a gyárit vennéd egy autóhoz, tehát az utolsó kárpitot tartó patentet is, és márkaboltos alkatrészenként építenél egy autót, mennyire jönne ki egy új korában 5milliós autó? 15millióból? Annyiból sem? Vagyis nem az autó eladása a nagy biznisz, hanem az alkatrészeké?

szmoker (Homo Trollicus) 2014.12.28. 09:38:22

@Bell & Sebastian: öt éve a madaras teszkóban vettem kettő ilyesmi csodalapátot, 999 ft / darab áron (made in poland vagy mi), aztán még kettőt, tartaléknak.
Azóta se kellett cserélni :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.28. 09:40:24

@geegee:
Ja, persze, nyilván, de teljesen olyan, mintha sajátom lenne. Járok vele sokat, nevemre írtam, fizetem a terheit, egészen megtévesztő :)

internal_combustion 2014.12.28. 10:14:48

Ha már ablaktörlés... titeket nem b*sz fel idegileg az, hogy a nagyrabecsült mérnökemberek úgy találják ki az ablakmosást, hogy ahogy megpöccinted az ablakmosó kart már indulnak is az ablaktörlők törlni? Jó eséllyel a még száraz, poros vagy esetleg sós, latyakos szélvédőn. Régebbi olasz autóimon tapasztaltam egyedül, hogy a két funkció elkülönül egymástól. Tehát a mosó nem indítja be az ablaktörlőket. Először telefröcskölheted a fél világot szélvédőmosóval és csak akkor indítod az ablaktörlőt, amikor már jónak látod. Szerintem ez elég jó megoldás pl. Újabb autóimnál majd' sírva fakadok, amikor látom, hogy a tizenezer forintos kétméteres ablaktörlök karcolgatják a kvázi száraz ablakot. Mondjuk ezek cégesek. Legalább nem én fizetem, de akkor is.... :D

Sam8888 2014.12.28. 10:44:21

Céges verdákon volt már sokféle, a Valeo az tényleg nem rossz! Viszont a sajátomra megvettem méregdrágán a Bosch hagyományos lapátokat és nyikorog...

Ami nagyon bevált az az Unixos aerotwin-szerű lapát! Nem a legolcsóbb, de jó!

zsebkettő 2014.12.28. 10:58:47

Na ja, az azonnal induló ablaktörlő gáz, még szerencse, hogy legutóbb Daciát vettem, ezek még a manuális szakaszban vannak, szóval spriccelsz és csak aztán törölsz, jóvan!

bubosvocsok2 2014.12.28. 11:11:13

Nekem 3-4 éve a Nexus Monsoon vált be, 999 Ft darabja, pl. a MM-ban.
Egy-két évet kibír nyikorgás nélkül, szépen csendben töröl, de ha még évente kell cserélni, akkor is megéri az 5-10 ezer Ft-os darabárúak helyett, amik ugyanúgy tönkre mennek...
Mivel szabad ég alatt áll az autóm hóban-fagyban-tűző napsütésben, és általában olcsó ablakmosó folyadékot használok, ezért nem is várok el ennyi pénzért nagyobb élettartamot.
Persze, mint mindegyiket, ezt is megeszi az UV, meg az ablakmosó folyadék egy idő után, de egy ezresért kit érdekel...

Hasonlót láttam a Spar-ban 700 Ft-ért , azt nem tudom, hogy milyen lehet.

Élvédő mindegyiken van, meg többféle adapter a felszereléshez.
A felszerelése nekem nem tartott tovább 15 másodpercnél, egy tankolás után tettem fel az újat. (Kampós karvégre.)

Nexus Monsoon leírása:

Japán technológiával készült professzionális ablaktörlő.
Kiváló minőségű rugalmas acél vázzal és valódi természetes gumiból készült törlőfelülettel.
Az illesztési felület kompatibilis az autómárkák 95%-val, könnyen csatlakoztatható.
A belsejében lévő innovatív megoldás megóvja az ablaktörlő lapátot a rázkódástól, csavarodástól, ezáltal maximális vezetési biztonságot nyújtva hazafelé az esős napokon.
Teflon bevonatú filmborítás. Szupertiszta látófelület, mosási foltok nélkül.

2014.12.28. 11:56:47

Alternatív megoldás:
Az ablakon nanotechnológiás kezelést alkalmazok. 60-70km/h felett leszaladnak a cseppek, akár szemerkél, akár felhőszakadás van. Törlőt szinte soha nem is használok.
Nyári szélvédőmosó??? Hova már, ugyan! Télit és csak télit! Alig használok mosót és ha egy csepp nyári benne marad, akkor télen a téli lötty sem ér semmit. Állandóan télit teszek bele, az jó nyárra is, télen meg szuper :)!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2014.12.28. 12:26:44

Erre az egész ablaktörlő-mizériára csak azt tudom mondani,hogy áldja meg az ég a szorgos kínai kici munkáskezeket,hogy elérhető árért tették az ablaktörlőket,nélkülük ugyanis a mai napig a 10e ft-os gumikat vennénk...
Igen,5-ből 1 szar,de még így is megéri!

(igaz,az újabb Merga-tulajok szopóágon vannak az egyedi törlőkarjukkal Sokan kibontják a nyelet és raknak be helyette a régebbi kampós végűből)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.28. 13:43:07

@internal_combustion: Hát ja, de, igazad van.Régebben volt ilyen kisipari megoldás, hogy a spricnit rávezették a karra és így sokkal hamarabb kapott vizet a lapát.Ezt valahogy gyárilag tovább lehetne fejleszteni, szerintem...

SwedishRunner 2014.12.28. 15:13:10

@Rónarider: Örülök, hogy te neked ilyen profi megoldásaid vannak. Gondoltam már rá én is, hogy a fórumok milyen "hiteles" információ források, onnan a legcélszerűbb tanulni, ahol a sok laikus összegyűlik okoskodni.

colymbus 2014.12.28. 19:26:26

250 Ft/ db grafitos gumiprofil a Homasitából. Évente cserélem, teljesen jó. Kicsit macerás teljesen szétszedni a lapátot, de nem kell aggódni, hogy milyen adapter van hozzá, hogy rakom össze. Renault, Mercedes működik vele tizen egy-két éve.

Dreamer_hu 2014.12.28. 20:19:03

Bosoko retrofit, van rajta elvedo, a Bosoko multihoz pedig sok adapter. Elobbi kampos kocsikhoz 700, utobbi 1200/db. Octavia I nel a jobb oldali vege szinten nem er hozza par centi hosszon, de nincs latoterben ezert kb leszarom.

Iden nekem ez a best buy!

sumes67 2014.12.28. 21:41:11

@geegee:
A Peugeot 405 gyárilag tudta a lapátra vezetett ablakmosót, lapátonként 4 lyukon spriccelt a folyadėk. A műanyag cuccot csak át kellett pattintani az új lapátra.

sebike05 2014.12.28. 21:55:47

@gwr:
de forgalmazzák nálunk is

jürgen baromartz 2014.12.28. 22:21:47

a számítástechnikai részről beugrott az legelső saját pc-m, egy 100 mhz-es pentium 1, 16 megabájt rammal és 1 (azaz egy) gigabájtos hdd-vel. hát egy ilyen rendszeren (win95-tel) a winamp szaggatott a 192 kilobitesnél jobb minőségű felvételek hallgatásakor, ha valami más is meg volt még mellette nyitva. de én személy szerint ezt leszartam, a quake 2, a heroes of might and magic 3 meg a rally championship futott rajta szépen, nekem ez volt a lényeg az első egy-két évben.

hú de régen volt.

Lapa 2014.12.28. 22:21:55

Egyszer majd próbáld ki a Champion-t Tibi, én a '99-es Nissanomon végigpróbáltam mindent (a legdrágább Bosch volt a lexarabb). Ez sokkal jobb, mint a Valeo, bár én autósboltban veszem, mert van egy ilyen hülye szokásom, hogy az autóhoz autósboltban vásárolok.

Emi2 2014.12.28. 22:34:18

Màrkàs olajat Tescoból...pàr napja vettem màrkàs olajat (castrol 5w-30) szakboltban 11800ft-èrt, ugyan az a tescoban 22990 volt.

Saank 2014.12.28. 23:03:36

Az a variáció még nem merült fel sosem,hogy a kísérletezgetés helyett,esetleg elmész egy márkakereskedésbe és ott vásárolt egy a típushoz való /gyártott/ ablaktörlő lapátot? Az említett márkánál házon belül pont van egy olcsóbb termék is.

semmiselesz 2014.12.29. 01:59:24

Na én 5 év után cseréltem GUMIT, mondom és jól irom gumit a gyári bosch 63cm bal lapátban. Osönben 699ft a lapát, de hát ugye a tengelyes ráhuzós adapter nincs hozzá. Lapátokból gumik kihuzva uj gumi befüzve bosch lapátba, 130-740nél pályán szépen töröl és örulök. Ja régen a homasitában csak gumit vettem a cordoba gyári lapátjába és onnan ez a szenvedély. Na ennyit a hókuszpók mindenféle delejezett igyba gyári meg ugy a szkszerviz.

trallala NYC 2014.12.29. 03:41:41

@internal_combustion: Mercedes S-class Magic Vision Control. Ez a megoldás. Egyenlőre csak az új S/SL osztályon, de szerintem hamarosan minden Mercedesen ez lesz. Fűtött természetesen.

www.mbusa.com/mercedes/technology/videos/detail/class-S_Class/title-convenience/videoId-1af758b451127410VgnVCM100000ccec1e35RCRD

A lófa szára 2014.12.29. 05:33:42

Tényleg van olya autós, akinek más mondja meg milyen lapátot vegyen??
Gondolom az autóját is úgy vette, hogy leírta a családfáját, szomszédait, háziállatait és a becsületesnepper megmondta, milyen autót vegyen. Ami persze csak japán lehet.

Rónarider 2014.12.29. 06:32:22

@SwedishRunner: Figyelj, én nem akarlak meggyőzni, elvégre a Te pénzed, oda költöd, ahová akarod, tiszta sor.

internal_combustion 2014.12.29. 07:33:36

@trallala NYC: ez profi. Az ilyen lapátba vezetett mosók elterjedhetnének. Azt is kiküszöböli, hogy piros lámpánál a tetőt mosom, autópályán meg a motorháztetőt. (kis túlzással, de értitek...)

gern 2014.12.29. 07:41:43

TIBI!

Csatlakozom Lapához!
Sok neves gyártó termékének kipróbálása után kettő maradt fenn a rostán az SWF, aki a legtöbb gyári beszállító, de mára szinte megfizethetetlen, ill. a nem túl olcsó champion- Még a most már 19 éves 306-os Peugeotra is azt veszem.

DE örülök, hogy nem csak nekem ilyen komoly fejlövésem, hogy ki kéne látni a szélvédőn.
Névtelen szarokat sosem vettem. Valeo 2 esőt bírt. Bosch 2 hónapot!!!

dpetiba 2014.12.29. 07:57:24

Papp Tibi! Áruházakban az olajak sokszor 1,5x vagy duplájába kerülnek mint autósboltban (főleg ha van kedvezmény is). Most nem a Hunoil és társaira gondolok, hanem Castrol félékre. Továbbá sok hülyeséget hall az ember hogy milyen olajak kerülnek be ezekbe a nagy láncokba... múltkor egy olyan Total olajat láttam amit a neten sehol nem találtam :-S Érdekes dolgok ezek...
Továbbá akkut sem vennék ilyen helyen. Mivel sokszor régi készeletet árulnak. Sokkal jobban járok ha nagyobb akku forgalmazóhoz megyek, nagyobb az esély hogy nem régóta tárolt akkut sóznak rám (pörög a készletük, nem ezresével rendelik)
Én már az Alliexpress-en is láttam az autómhoz ablaktörlőket fillérekért, ingyen szállítással. Gondoltam ki kellene próbálni mit tudnak minőségre :)

gyalogbula 2014.12.29. 08:10:27

...egy ablaktörlő teljesítménye nem csak a gumi és lapát anyagától, kialakításától függ (ez az élettartamra nagy befolyással van...), hanem a pozíciójától, tehát attól, hogy a kar milyen szögben tartja a lapátot a szélvédőhöz.
Ha a kar nem megfelelő szögben tartja a lapátot (általában a 90' az ideális..) akkor valamelyik irányban ugrálni fog a lapát mert az élgumi nem tud megfelelő szögben hajolni.
Ez pont olyan, mint egy rosszul beállított futóműhöz felrakni egy új márkás vagy akármilyen gumit...az is szar lesz...előbb-utóbb.
Ettől hamarabb el is kophat az éle, és csíkozhat is.
Márka szervizekben van erre kitalált a karra helyezhető célszerszám, amivel be lehet állítani (mechanikus úton..) a lapát/kar/szélvédő szögét.
De az is tény, hogy a szélvédő ívek sem egyformák,sőt szélvédő csere után is megváltozhat a pozíció tehát lapátok-márkák terén a valakinek már bevált nem biztos, hogy másnak is jó lesz.
A nagy márkák általában több fajtát készítenek és a katalógusból kikereshető melyik típushoz melyiket ajánlják.
Régen autósboltokban (még mi is árultunk ilyet..) lehetett kapni ablaktörlő gumi élezőt...egy müa. profilba egy kis finom csiszolópapír volt behelyezve és azzal lehetett az egyenetlenül elkopott éleket lecsiszolni, növelve az ablaktörlő élettartamát persze nem a végtelenségig, mert egy idő után a gumi is elöregszik, ill. a rövidebb él elhajlása sem volt már az igazi...

béemvés csávó 2014.12.29. 09:38:55

Uzenem a sok geniusznak...2 szettet vettem egyszerre ugyan abbol a markabol 2 kulonbozo kocsira.
Evjarat 96/97 A 97-es B2500 -on gyonyoru, szuper, jobbat sosem kivanhatnek, a 806-oson egy kalap fos, a felehez hozza sem nyult, a maradekot jol osszekente. 3 hetig birtam. Hagyomanyos lapatra csereltem, gyonyoruen vegzi a dolgat.
Szoval igy legy okos Domonkos..

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.12.29. 09:42:17

A csikozasra nalam az valt be, hogy tankolaskor mindig lenyalom az ablakot, es az ablaktorlo gumijat is lehuzom a szivacsos ablakmosoval. Ha 6 kilo homokszemcse/ fel jeghegy van az ablakon/gumin akkor persze hogy csikozni fog.
Az ablakot is mindenhol lemosom, nemcsak az ablaktorlo vonala felett...
Es ha jeges az ablak akkor inkabb kaparozok, es nem a mosovizzel probalom leolvasztani mikozben az ablaktorlovel simogatom a jeget...

Ejoy 2014.12.29. 17:23:33

Championt veszek a gyárilag javasolt boss erotvin helyett, mert csak ebben találok akkora méretet (65cm). Nagyon jó, harmad áron.

dpetiba 2014.12.30. 07:59:45

@Ejoy:
"csak ebben találok akkora méretet (65cm)"
kicsit nézz szét jobban...bőven van 65cm-be lapát többféle ;)

gern 2014.12.30. 14:03:58

@dpetiba:
OK!

De mint tudjuk a Matador, a Barum és a Dayton gumik is nagy márkák gyáraiban készült budget gumik. Közel sem csúcsminőségüek- bár téli guminak barumot használok.

Tehát ok hogy swf, de jelentősen gyengébb minőség, tapasztalataim szerint.
Most a Bosoko-t dícsérik, és árban is jó. Kíváncsi leszek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.02. 16:53:53

Értelmes pénzért (párezer) még nem tudtam olyat venni, ami bármikor (1-3 hét) ne csíkozna. Nem hogy 130-nál, akármennyinél.
Kva életért nem lehet normális lapátokat kapni.

Krisz_ 2015.01.06. 22:09:03

Vettem én is GoodYeart, G Astrára, hármat. Nem vagyok egy Rodolfó, de azért nagyon ügyetlen sem, jópár dolgot javítottam már autókon. Ezt másfél óráig raktam fel, nem keveset anyázva. Elöl egy helyen az ablaktörlő adaptere tört el eközben, hátul maga a kar, az autó része. Csak kicsit voltam ideges, átfúrtam az egészet és odaraktam gyorskötözővel. A slusszpoén, hogy hátul egy olyan laza 40-50 cm x 20 cm területet egyáltalán nem töröl középen. Ja igen, és azt a darabot vettem, amire rá volt írva, hogy ehhez a kocsihoz való. No comment.

kajla · http://kajla.eu 2016.05.27. 18:44:36

Kedves Kolléga!

~1 éve vettem BOSOKO márkájú ablaktörlő lapátot, de olyan, mintha karcolná a szélvédőt. Ez lehetséges, vagy csak beképzelem magamnak?
Ez ilyen szerkezet nélküli lapát.

Előtte egy hagyományos Bosch volt évekig, de azzal nem tapasztaltam ilyet.

Melyik márkát ajánlja manapság?

Segítségét és válaszát előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása