Korhatáros jogosítvány? Miért is ne?

  2014. november 29. - ommm Címkék: dr gábor jogosítvány korhatáros szerényi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Dr. Szerényi Gábor egy egészen jó ember. Legalábbis ilyennek ismertem meg és ritkán csalódom az emberekben. Megkedveltem, mert elképesztően felkészült és soha nem hagyja el a jókedve és ha látja a stáb, hogy a szereplők még este bírják és viszik előre a dolgot, akkor mindenki úgy megy haza aznap, hogy csináltunk valamit. Valami jót.

Én sem tudtam sokáig, hogy valójában már volt köze a Totalcarhoz, hiszen évekkel ezelőtt ő volt az, aki Winkler nagy sikerű könyvéből, a Nagyvárosi Természetbúvárból készített filmsorozatot vezette. Na, kicsi a világ. Szerintem remek kis sorozatot hoztunk vele össze, ma (szombaton, november 29-én) láthatták az első részt 16.00-tól a Spektrumon. Nézzék meg, érdekes kérdésekre adunk választ.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr236940845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edcsajka 2014.11.29. 09:43:18

Téma érdekelne, de ez így nem sok .zart ér.

moli 2014.11.29. 10:29:08

at tudna valaki irni? sokkal nehezebb videokat nezni, mint olvasni mikozben a csaladdal vagyok.

trollking 2014.11.29. 10:30:02

miért nem youtube-ra van feltöltve?
2014 van már faszommm.
mifasznak erőltetni ezt a fos indavdeót.

Altaïr 2014.11.29. 10:31:33

Lehetne olyan verziót föltenni, amiben nem csak a motyogás hallatszik?

Hurri Kán 2014.11.29. 10:36:23

@trollking:
"mifasznak erőltetni ezt a fos indavdeót"
Úgy híják ezt a bullshitet, hogy korporétpoliszi. Igaz, hogy egy zsák fos, de hát index-fejlesztés, ne már a mocskos youtubeot használják!

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.29. 11:05:13

Korhatáros jogosítvány helyett mást kéne bevezetni..
Mondjuk egy kétévente kötelező, INGYENES, de szigorú vizsgát. Ha átmentél, vezethetsz tovább.
Lehet ismételni mondjuk hármat.

Thor71 2014.11.29. 11:34:29

Csutka hangerőnél valamit hallani végülis....így kell megölni az érdeklődést egy videó iránt. Köszi

Lil Bro 2014.11.29. 12:03:07

Engem nem különösebben érdekel hogy hová van feltöltve a videó, de valóban szörnyen halk és nem tudom miért ilyen visszhangzó térben készült a felvétel, élesben nem tűnt fel hogy nem túl előnyös? Bár utólag biztosan lehetett volna csökkenteni a hatást a megfelelő progival... Mindenesetre szívesen néznék hasonló videókat, de ne ebben a minőségben érkezzenek ha lehetséges! ;)

unomma 2014.11.29. 12:05:45

@Aranyba mártogatott étnyúl: Befogják vezetni, nem lesz ingyenes, egy újabb adó (ha mégis ingyenes, akkor úgy mint az eü. ellátás), a szarul közlekedő, mert szabályokat leszaró fiatalabb korosztály számára nem, viszont a rutinos idősebbek számára igen, akik lehet, hogy a legújabb KRESZ táblát már nem tanulták meg, viszont négyfelé tudnak egyszerre figyelni. Amúgy ez a TC-s fazon a szerkesztőség legbunkóbb tagja, Spectrumos műsora lapos, szegényes a szövege primitív és öncélúan trágár. Megpróbálja Winklert utolérni, de hát szánalmas...

stevee 2014.11.29. 12:17:34

@ommm: látjuk, hogy közvetlen/baráti viszonyban állsz az interjúalanyaiddal és a kanapé is nagyon adja a helyzetet, de én mégis tiszteletlenségnek érzem, hogy folyamatosan támasztod a fejed. Videónál a metakommunikáció is fontos.
Egyébként szerintem sokan örülünk a mozgóképes anyagoknak, szóval csak hajrá-hajrá!! : )

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.29. 12:25:45

Tiszta rasszizmus, tény, hogy a legtöbb balesetet az 1-2 éves jogosítvánnyal rendelkező huszonévesek okozzák. Ez tükröződik a biztosítási bíjszabásban is!

Krisi 2014.11.29. 12:50:22

@unomma: aki nem képes megtanulni az új kresztáblát, az maradjon otthon vagy járjon gyalog.
minden közlekedőnek kötelessége tisztában lenni a legfrissebb szabályokkal, az, hogy ő 40éve szerezte meg a jogsit nem jelenti azt, hogy őrá élete végéig az a kresz fog vonatkozni.

ez az 2014.11.29. 13:05:18

A fiataloknál is hasonló kell.

johnnylightning 2014.11.29. 13:17:29

@Kényszerbagoly: milyen statisztikában olvastad ezt, hogy az 1-2 éves jogsisok okozzák a balesetek többségét?

És mi van azokkal az idősebbekkel, akik autópályán szembe forgalommal mennek kilómétereken át, mert fel sem tűnik nekik, hogy rossz felé mennek? Vagy azokkal, akik a pedálokat se ismerik és fék helyett a gázra lépnek? Vagy azokkal, akik igazából vezetni sem tudnak, parkolni sem, váltani sem, és kb úgy mennek, mintha senki sem lenne rajtuk kívül a forgalomban?

Nem kell általánosítani, fiatalok és idősebbek között is van ilyen-olyan, egyik sem egyértelműen rosszabb vagy jobb.

Hurri Kán 2014.11.29. 13:19:25

@johnnylightning:
Nyilván véletlen a biztosítók árazása, hogy nagyjából azonos autóhasználati profil szerint a fiataloknak drágább a kötelező, aztán csökken a díja, majd idősebb szerződő esetén megint drágább.

Teshow 2014.11.29. 13:21:31

A nagypapák a családban 80 körül járnak, és az egyik már nem vezet, a másikon most látjuk, hogy hirtelen megkoptak a reflexei. Nem is szeretjük, ha a bevásárláson kívül elindulnak nagyobb útra. De volt olyan amerikai rokon, aki abba "halt" bele, hogy 85 évesen elvették a jogsiját, kitűnően és biztonságosan vezetett. Tehát nincs általános szabály, de sajnos tudomásul kell venni, hogy idővel mi is elkopunk, bárhogy fáj :(

Bubodr66 2014.11.29. 13:25:42

Én 20 éves kortól 5 évenként csináltatnék rutint mindekivel.

Koalabeer 2014.11.29. 13:26:33

Igazatok van teljes mértékig az újravizsgáztatással. Bár ha rajtam múlna akkor benneteket még a kresz-en kívűl évente az érettségi és diploma vizsgára is köteleznék mindenkit, mondván hogy a régi vizsgái alapján már negyven éve úgy is meghülyült mindenki és hogyan tudnátok a munkátokat ellátni negyven éves diplomával. Aki meg az úton van állandóan és nem hétvégi magyar autós az tisztában van a forgalmi szabályokkal akár jobb akár bal oldalon is kell valakiknek vezetni. Hetven éves elmúltam 82 országban vezettem idáig baleset és koccanás mentesen pedig jogosítvány nélkül nyolc éves koromban kezdtem a vezetést és rá másik nyolcra lett rendes jogsim.

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.29. 13:39:12

@johnnylightning:
Én is éppen ezt mondom, a forgalommal szembevezetés stb. amiről írsz évente egysze-kétszer fordul elő, és akkor a bulvárhírekben vezető helyre is kerül. Bár abban az autóban amelyik a Rákóczi hídon szembement a forgalommal 1 vagy 2 éve (sajnos halottakkal) fiatalok ültek.. Ma divat úgy tenni, mintha az idősödő korral az ész is elszállna az ifjúsággal együtt:). Ez a rasszizmus egy formája, melyet a politika sunyin támogat (nyugdíjrendszer), és én minden rasszizmus ellen felemelem a szavamat, ha véletlenül beleütközöm.

dodi83 2014.11.29. 14:01:16

Én inkább a jelenlegi orvosi vizsgálatokat szigorítanám meg, valamiféle komplex teszt lenne, erősen a reflexekre kihegyezve, jelenleg csak az nem kapja meg az alkalmasságot, aki gyakorlatilag vak....az, hogy valaki az előtte 5 méterrel lévő táblán le tudja olvasni a betűt-számot, még nem jelent semmit. Minap egy öreg kanyarodott le előttünk (nekünk volt elsőbbségünk), kollégám vészfékezett, az öreg felénk sem nézett, fel sem tűnt neki, hogy kishíján csattantunk...azt veszem észre, hogy a közlekedők kb 40%-ának fingja sincs arról, hogy a közlekedés miről szól, és hogy ez egy társasjáték nagyban.

sanyix 2014.11.29. 14:09:04

@dodi83: az orvosi vizsgálatok ma is jók lennének... ha elvégeznék, de legtöbbször nem végzik el, mert nem érdekel senkit, ha elvégzik akkor is megfelelő mennyiségű szentistvánért megkapják az alkalmassági papírt.

Tippszmix 2014.11.29. 14:16:04

Szerintem így az érdekes nézni, hogy egy szót sem hallok, mert hozzá tudok képzelni bármilyen témát, és egyébként is sokkal jobban megdolgoztatja az agyat a szokásos bambulásnál!
Amennyi időt elvett volna a végén ellenőrizni a hangot, most tőlem vett el feleslegesen a szerző.

zselatnye 2014.11.29. 15:26:36

Kicsit hangosítsátok fel a hangfalakat.
Nekem sose volt semmi bajom az indavideo-val. Mindig jól működik. Kemény 6%-os cpu terheléssel. :D

Most is 2 évre adják ki a jogsit idős korban, persze nem sokat vizsgálódnak, csak beszedik a pénzt és megújíttatják az engedélyt. Ebben a korban tényleg lehetne reflexeket ellenőrizni, esetleg beültetni az embereket szimulátorba, hogyha gond van, ne legyen nagyobb baj. :)

harvy666 2014.11.29. 15:46:58

fölösleges, pár éven belül úgyis jönnek a teljesen automatizalt autok, pár évtized múlva még hozzánk is eljutnak :)

Miklós Berke 2014.11.29. 15:56:59

@ez az: a halálos nagyon durva baleseteket / 80 % át /a huszoneleji fazonok okozzák. Őket kellene elővenni előszőr. Hülye és még nem is fél.

olahj65 2014.11.29. 16:16:20

49 vagyok. Már nem fiatal, de még nem öreg.30 éve van jogsim. Nagyon sok kilométert levezettem már az életem során itthon és külföldön. A tapaszatalatom az, hogy a fiatalok sokkal veszélyesebbek a többi közlekedőre, mint az öregek. Persze én is ideges vagyok, amikor 30-cal döglődik előttem papa és mama, ez is veszélyes, mert szabálytalanságra ingerel sok közlekedőt. De ennél sokkal veszélyesebb a 180-nal előző ifjú titán aki tapasztalt versenyzőnek képzeli magát. Az elsőnél nagy az anyagi kár egy csattanásnál, a másodiknál ott a biztos halál.
Jó lenne látni HITELES statisztikákat az ügyre. Akkor lehetne HITELES véleményt alkotni. A rendőrségi statisztikák azért nem hitelesek, mert mindenre ráhúzzák a "látási viszonyok, útviszonyok, egyéb viszonyok véleményt".

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.29. 16:18:48

@unomma: én imádom Vályi Pistát, mert IGAZI.
Akitől a hideg rázott, az Rácz Tamás volt.

A különadóval egyetértek..

johnnylightning 2014.11.29. 16:46:07

@Kényszerbagoly: gondolom azért vagy ilyen érzékeny az idősebb korosztályt érintő kérdésekben, mert te is abba a korosztályba tartozol, ami nem baj, de statisztika ide vagy oda, akkor is általánosítasz és azt állítód, hogy a fiatalok a rosszak, az idősek pedig jók a vezetésben (kicsit árnyaltabban, de ez a lényege).

Kevesen vezetnek szerintem 70 fölött, így jó, hogy arányaiban kevesebben is okoznak balesetet. Ne azt nézd, hogy 10 balesetből mennyit okoz fiatal, mert lehet pont úgy jön ki a statisztika, hogy csak 1 idős esik bele és máris jó, hogy a fiatalok a problémásabbak. Az se mindegy milyen napot nézel, mikor hány baleset történik, stb.

Én az olyan idős emberekről beszéltem, akik a tipikus hétvégi vezetők, akik pár km-t vezetnek csak alkalmanként, de akiknek nagyon nem szabadna még ennyit sem, mert messziről látni, hogy nem nagyon megy nekik, sem fizikailag sem szellemileg, még az autójukat sem ismerik és ez is egy balesetforrás.

Ezt a rasszizmusozást nem értem. Te is pont az az antirasszista lehetsz, aki átesik a ló túloldalára, s aki mindenbe belelátja a rasszizmust, amiben egyáltalán nincs is benne és pont ezzel tartod életben a rasszizmust, mert mindig azt kiáltasz.

johnnylightning 2014.11.29. 16:49:46

@olahj65: azért te is belátod, hogy a 180-nal előző fiatal nem általános, és nem minden második fiatal vezet így. Többnyire azok vezetnek így, akiknek gazdag papa-mama a segge alá tesz valamilyen sportautót, vezetési rutin nélkül, ami valljuk be a fiatalok kis részét érinti csak.

49 évesen nem vagy öreg, én legalábbis 70 felett gondolom azt, hogy már lehetne öregségről beszélni ebben a témában.

zselatnye 2014.11.29. 16:56:29

@johnnylightning: Igazad van, de mivel messziről látszódik, hogy ki a hétvégi vezető, aki lassan megy/bizonytalan, le lehet nyugodni (ha éppen mögötte mész) és biztonságos helyen megelőzni. Nekem 3 éve van jogsim, 20 éves vagyok (kb 12-15 ezer km-t vezettem eddig), mondjuk nem kicsit autóbuzi is (lásd: itt vagyok most is :D) és én elég magabiztosan és biztonságosan vezetek, pedig még fiatal vagyok. Még a vizsgabiztos is mondta, hogy érzi, hogy biztonsággal mentem a városban. A lényeg, hogy a fiatalokat nem lehet beskatulyázni úgy, mint "részegen buliból hazavezetők". :D Halálos/nagy balesetet biztosan több idős okoz relatívan, ezt bármilyen statisztika nélkül megmondom, ha úgy nézzük, hogy nem ittas fiatalt veszünk, akkor még egyértelműbb a dolog. Ahol én lakom kb. mindenki megcsinálta a jogsit 17-18 évesen, senkinek nem volt balesete, mindenki felelősségteljesen vezet.

Tökösmákos 2014.11.29. 16:59:25

25 év alatt nem adnék senkinek jogsit. Tapasztalatból beszélek, addig mentem mint a "zállat" akár 180-al is városban (azért nem többel mert a CRX nem egy Ferrari, 0-200-ra annyi idő kellett neki amit nem tudtam elérni két lámpa között), a zebra előtt sose lassítottam, stb. Statisztikailag minden 25 év alatti sofőr potenciális terrorista.
50 év felett viszont már romlanak a reflexek, tompul az agy. Elég megnézni a nyuggereket, köztük még évekkel Őszöd után is van baloldali szavazó. Tehát 50 éves kortól bevezetném az évenkénti kötelező vizsgát, forgalomban illetve vezetéstechnikai pályán (rántópad, műgyanta, stb). 70 éves kortól pedig bevonnám mindenkinek a jogsiját, egy 70 éves ember gyakorlatilag már múmia, arról nem is beszélve hogy volt pofája eddig élni egyáltalán, tudja mennyibe kerül az eltartása az államnak?? Egyszer próbáltam beszélgetni egy 70 évessel, az android - ios témáról azt hitte azotéria, az USAról meg hogy a szabadság és egyenlőség országa. Agyhalottak, én mondom. Rosszabbak még az Éjjel Nappal Butapest nézőinél is.

zselatnye 2014.11.29. 17:05:40

@Tökösmákos: Kemény csávó vagy... most úgy 65-67 év a nyugdíjkorhatár? Kemény 3 évig "tartotta el" az állam, miután ő eltartott több generációnyi nyugdíjast? Mennyé' már.
Az meg, hogy csak ilyen szar autód volt fiatal korodban senkit se érdekel. ;-) Fogadok te se tudsz bővebben semmit az android működéséről, csak annyit, hogy "laggos szar", apple a király... áhh

Tökösmákos 2014.11.29. 17:23:29

@zselatnye: Csak azért éltem túl a 20-as éveimet mert a Romet Pony úgy megutáltatta velem a motorozást 13 évesen hogy nagymotorra sose ültem.
A telóm meg egy 30 ezres kínai 4 magos ami kívülről SG5-nek néz ki (tehát a hatosecsethajúak körében villantós), a 3GB ROMja ketté van oszta szal kvázi használhatatlan volt amíg nem futtattam rajta egy linux parancssort ami megcseréli a két SD kártyát. Így már 32GB a ROM de a rootolásához meg kellett tanulnom kínaiul, nem volt egy egyszerű menet. Az ios nagyon jó de a gyarmatokon aki apple terméket vesz az hülye.
Na megyek tüntetni mert a Gyuri megígérte Butapest kormányzóságát ha a Goodfriend lesz miniszterelnök (minek Rothschildnak Magyarország fel nem foghatom, az aranyunkat rég megvette bagóért, talán a 2 millió ci.gó kell neki, mind1 nem az én dolgom) ha én leszek a helytartó minden második házat lerombolunk, a helyükre háztájit telepítünk készülve az önellátásra és a GMO ellen, a metrót átalakítjuk atombiztos óvóhellyé Paksot meg kilőjük Moszkvára vagy a Bank of Englandra. Addig is azt javaslom mindenkinek fektesse mindenét konzervekbe és vadászpuskákba.

Pepejoe 2014.11.29. 17:25:01

@zselatnye:
Szerintem irónia. :)
Nyugi. Itt a nyár, szép az idő. Písz.

olahj65 2014.11.29. 17:29:59

@johnnylightning: Teljesen egyetértek veled. De itt is differenciálni kellene. Van aki 70 évesen öreg és van aki még fiatalabb, mint egy 40-es.

Erdei osonó 2014.11.29. 17:30:01

@Tökösmákos:
"25 év alatt nem adnék senkinek jogsit. Tapasztalatból beszélek, addig mentem mint a "zállat" akár 180-al is városban"
Azért mert te hülye vagy az nem jelenti azt hogy akkor mindenki az.
Én 19 évesen kezdtem el autót vezetni (előtte már motoroztam) de sosem csináltam ilyet amit te itt általánosítasz. (egyébként most 39 vagyok és sosem okoztam balesetet)

Az évenkénti vizsgáról meg annyit hogy semmi gond, legyen, majd te kifizeted mindenkinek ha ennyire szeretnéd.

Tökösmákos 2014.11.29. 17:35:57

@Erdei osonó: Mered állítani hogy vannak nálam különbek??? RASSZISTA!
Persze vannak 5 km hosszú zsákfalvak ott télleg nehéz balesetet okozni. Kivéve ha a lakosság fele az úttesten flangál mert agyilag zombik.
Az évenkénti vizsgák meg ingyenesek lesznek, a teljes apparátust eltartja majd azoknak a csúszópénze akik megbuknak de mégis vezetni akarnak. Ez Magyarország :P
Az egészségügyi meg politikai modellt miért ne lehetne erre is alkalmazni? Na ??? :P

tea623 2014.11.29. 17:37:22

Nos szerintem nem az életkor alapján kell szívatni bárkit is aki mellesleg képes lenne vezetni.
Ha egészséges és képes lenne a forgalomban részt venni (orvosi ellenőrzés), akkor képes az ismeretei alapján gépjárművet is vezetni? Emlékszik a friss vagy aktuális KRESZ szabályokra? A könyv végén lévő képes feladatok megoldása nem haladja meg a képességeit? Ugye ez túlzott elvárás, ugye nem ördögi feladatok? Autópályán nem vág például a szabályosan külső sávban közlekedő elé, mert annyira siet, hogy mögötte már képtelen szabályosan sávot váltani, pedig senki sincs aki követi őt 500 méteren belül? Vagy esetleg ismeri azt, hogy a játékszabályok szerint hogyan kell a párhuzamos közlekedésre alkalmas útvonalon közlekedni, és nem archiválja magát kilométerekre a három sávos úton pld., M3 bevezetőjén a belső sávba 4 km-en keresztül 75-el
Javasolnám ha tehetném, hogy a drága illetve olcsó biztosítással rendelkező egyaránt tegyen a közlekedési szabályokra vonatkozó ismereteiről bizonyosságot. Vagyis akkor legyen lehetséges a jogsi hosszabbítása, amennyiben az alany sikeres KRESZ vizsgával alátámasztaná képességeit. Például most is tud olvasni és emlékezni az aktuális táblákra. Enélkül az aprócska képesség nélkül még a nagyon fiatal vagy érettebb honfitársaink sem hosszabbíthatnák meg a vezetői engedélyüket.
A nyilvántartáshoz pedig a lehetőségek tárházából néhány alkalmas lenne.
Ezzel a kis aprósággal csökkenthetnénk a kórházi ápolások költségeit, mert csökkennének a balesetek amiket emlékezet kiesésben szenvedő társaink okoznának, és a biztosítás is olcsóbb lehetne de mindenkinek, mert kevesebb balesetet okoznának a KRESZ képes feladatainak megoldására képtelen udvariasan kortalannak nevezett gépjármű vezetők.
Van orvosi alkalmassági vizsgálat. Van személyi felelősség mármint nem szeretnénk bárkinek kárt illetve sérülést okozni.
Higgyünk azért a dokiknak, ezt a kérdést bízzuk rájuk.
Évekkel (évtizedekkel) ezelőtt volt KRESZ és vezetés kultúrára okító TV műsor. Mesélték akik látták.
Most nézhetsz néhány barmot és beszélni csak akadozva tudó okoskát aki de mindent megmagyaráz, és eldönti, hogy eléd a főútvonalra kivágva mennyire zavart abban, hogy őt kikerülve zavartalanul túléljél.

Rüzééé 2014.11.29. 17:47:36

Öreg-fiatal,az a probléma hogy sokan vezetni sem tanultak meg rendesen!!!!!

olahj65 2014.11.29. 17:48:58

@Tökösmákos: Mindíg megfogadom magamnak, hogy nem írok kommenteket olyan oldalakra, ahol ekkora bunkó parasztok írogatnak. A posztnak semmi köze nem volt a politikához, de te (csupa kis betűvel, bár nem hiszem, hogy érted az utalást) az öszödi beszéddel jössz. Az én szüleim 70 évesek. Szerinted nincs tovább joguk az élethez. Neked (csupa kis betűvel) volt jogod mások életét kockáztatni 180-nal!
Ezek az emberek ellátták az előző generáriókat, tehát joguk van arra, hogy a mostani generációk ellássák Őket (csupa nagybetűvel)! Nem az állam tartotta el Őket, hanem Ők az államot.
Üdvözlöm barátodat Adolfot. Örülök, hogy nem érte meg azt, hogy hozzád hasonló véglények megérjék a századfordulót!

Tökösmákos 2014.11.29. 18:18:21

@olahj65: Az állam szerint nincs joguk az élethez, nem szerintem. Az államot ők tartották el. Vagyis a politikusokat meg a ci.gókat meg a nemzetközi bankárokat. Engem nem én sose kaptam semmit az államtól. Na akkor ki a hülye? :P
Én pontosan tudom hogy az államtól ezután sem számíthatok semmire, nem is fizetek neki semmit. Sajnos az ÁFÁt nem mindig tudom elcsalni, de pszichomókus segítségével röpke 18 év alatt feloldottam e traumát, azóta jógázom. (a xanax pénzbe kerül, a jóga ingyen van).
Hamarosan elérem a 17. tantrikus mantrát vagyis be tudom majd dugni a nagylábujjam a fülembe. Erre csak nagyon kevesen képesek, ez után már közvetlen a levitáció jön, akkor már jogsira se lesz szükségem :P Sajnos a fengshui bezavar a csakráknak ezért Kínába marad a fapados repülőjárat. De ezt egy '65-ben születettnek úgyis hiába magyarázom. Te csak nézd tovább a Fókuszt :P

hofi601 2014.11.29. 18:18:41

Pistám! Arccal a természet felé??? Úgy érted fel a szúrókkal, és irány a havas erdő? Vagy rossz fórumra tévedtem? :)

Erdei osonó 2014.11.29. 18:26:25

@Tökösmákos:
Többnyire a Pécs de nem ritkán a Budapest nevű zsákfalvakban motorozom/autózom.
Mondjuk az igaz hogy a dugóban állva errefelé valóban nehéz balesetet okozni.

Tökösmákos 2014.11.29. 18:36:13

@Erdei osonó: Pesten járva mindig röhögtem a sok ostobán akik a dugóban állva pocsékolták a benzint. Annyit nem értek fel ésszel hogy dugóban GYALOG is lehet állni! Mennyi pénzt megspórolhatnának de bedőlnek a média agymosásának hogy az a király aki a 20 éves hitelre vett 10 éves ódijában ülve hallgatja a best FMen az épp aktuális xfaktoros percceleb kornyikálását.
Pár éve voltam Afrikában, ott a törzsi sámán felhívására égették a boszorkányokat. A középkori európában az egyház tette ugyanezt a tudósokkal. Ma meg a valutaalap, IMF, CIA ügynökének felhívására döntjük a kormányokat. MENNYIT fejlődtünk ez alatt a pár ezer év alatt, FENOMENÁLIS. Az elmúlt 30 (300) ezer év alatt már megtettük a megvilágosodáshoz vezető út majdnem 1%-át ! Már majdnem ott vagyunk emberek! Ti csak szenvedjetek de utódaitoknak majd jobb lesz. (ha meg mégse azt úgyse tudjátok meg soha :P ) "Boldogok a lelki szegények mert övék a mennyeknek országa." Ha már másuk úgysincs, ugyi :D

olahj65 2014.11.29. 18:40:02

@Tökösmákos: Gratulálok a 17. tantrikus mantrádhoz. A Fókuszt nem nézem, valamint a regnáló hatalom hírcsatornáit sem. Remélem a 18 éves gyógykezelés valamikor úgy 20 év múlva eredményes lesz. A hozzászólásaid alapján csak azt tudom neked kívánni, hogy a nagylábujjad beszoruljon a füledbe. Akkor remélhetőleg majd a kezeid el lesznek ezzel foglalva, és a fasiszta hozzászólásaidat nem tudod begépelni. Egyébként a hozzászólásaid alapján azt feltételezem, hogy bedrogoztál, vagy totál részeg vagy. Kis mellékes: '65-ös születésűként több mint 10-szer voltam Kínában, Szingapúrban, Malaysiában.
Nem értem hogy jött ez ide.
De azért további kellemes levitációt kívánok.

mihály nyilas 2014.11.29. 18:58:23

65 felett ingyé van a békávé meg a többi, nem?
akkó mi is a gond? ezek ketyegő bombák...
puff egy szívroham vagy egy szélütés és ha szembejön veled, imádkozhacc...

Pepejoe 2014.11.29. 19:12:06

@olahj65:
Bár nem fűződik a tárgyhoz de remélem érthető az, hogy nem dobja fel az ember napját a tudat, miszerint ha rendesen fizetsz minden járulékot, akkor sem lesz nyugdíjad. No?
Neked kis szerencsével lesz. Nekem naggyal sem. Én mivel fogok dobálózni xy kommenttérben? (Semmi sértődés, nem úgy szánom a mondatot, hogy te dobálózol) Ja semmivel, hisz' nem lesz se netem, se lakásom, ahol lehetne net, lol. No igen, fizethetnék magánnyugdíjat, aminek van is értelme, az 40k/hó, az alatt nem is nagyon érdemes. Jut eszembe, fizetek a cafeteria terhére valami innen nézve jelentéktelen összeget magánnyugdíjba, de azt a kajajegy terhére, azaz annyival kevesebb bözsijegyet kaphatok. Na erről a végéről nézve viszont jelentős összeg.
És én még örülhetek, hogy van cafeteria.

Parajpuding 2014.11.29. 19:12:14

Támogatnám 70 év felett az évenkénti PÁV, KRESZ és gyakorlati vizsga kötelezettséget a jogsi megtartásához.

Pepejoe 2014.11.29. 19:22:55

@Parajpuding:
Nincs értelme, csak a korrupciónak lenne újabb melegágya. Nekem 5 évente jár le a jogsim, a doki sosem küld sehova, kiállítja a papírt és viszlát 5 év múlva. Koromból kifolyólag koppkopp de nem vagyunk szorosabb kapcsolatban szerencsére, ellenben ha nekem így megy, akkor a bácsi és néni is átcsusszan nevetve egy ilyen igen komoly szűrővizsgálaton. Kicsit beszélgetnek a dokibácsival és szevasz.

Fferkó 2014.11.29. 19:29:38

Aki ma fiatal, egy perc és öreg lesz.
Nem hinném,hogy csak ezért a fal mellett, kúszva kéne leélnie hátralévő életét.
Sajnálatos, hogy sok , a homo sapiens terminológián kívül eső
életforma még ezt sem képes felismerni.
Az életkor előre haladtával nyilván alaposabb vizsgálatra
van szükség. De! Kortól független pszichológiai szűrés talán jobban segítene, hiszen partner helyett ellenfélként, vagy
statikus akadályként tekint sok közlekedő a másikra.
Amúgy,nem rég újították a jogsimat, nem hivatásos, A-B kat.
39 év. Két nap volt, teljes labor, ekg, kiskutya füle...
Ha lett volna bajom, szarban lettem volna:-)
Nem tudom, az ország melyik részén engednek át mindenkit?!
Szívinfarktus meg huszonegy évest is ér.

sirRobin 2014.11.29. 20:20:21

Agyarok!!! (főleg OLAHJOS65 és erdei suhanó)
Aki még nem hallott Iróniáról, az képezze még magát földrajzból... Mellesleg a hatvanas években még én is 200-zal mentem át a pirosokon a felturbózott Dongómmal!!
Ha hiszitek, ha nem...

Attila Szabo 2014.11.29. 21:00:57

Előre kellene haladni ès nem visszafelè, mert miről szól a ma a jogosítvány meghosszabítàs? Egyszeri adó befizetés minden alkalommal, mikor meghosszabítod az èrvènyessègèt a plasztik kàrtyànak... nem arròl hogy alkalmas vagy részt venni a közlekedèsben, mert egy egyszerű megfázás alatt kialakuló làz is jelentősen befolyàsolja a koncentrációs kèpessèget. Nem attól tudd bàrki vezetni, mert 1-2-5-10 èvente az orvos megvizsgàlja, hanem a gyakorlat számít amelyet az èvek alatt megszerzett... a problèma, hogy Magyarországon a motorizàció foka sokkal gyorsabb volt ès meghaladta azt ahogy a tàrsadalom(lakossàg) megtanulta volna kezelni ezeket a tàrgyakat... mert nem az szàmìt, hogy mennyivel megy, hanem ha megkell àllni... mert mindig lesz gyorsabb jàrmű, de Èletünk csak egy van ami nem pòtolható...

lwcolors 2014.11.29. 21:16:04

A mi kis falunkban van egy testvérpár, a fiatalabbik vezet, de ő konkrétan vak, illetve hivatalos nevén gyengénlátó, mert foltokat lát csak, a méteres betűket sem tudja elolvasni két méterről. A mellette ülő 85 éves irányítja, merre menjen. Mégis van jogsija.

Tapasztalat, hogy az orvosok olyan embereknek adnak jogsit, aki pl. 10 méterről már nem látja, hogy egy teherautó van az úton keresztben. De van az ügy érdekében egy (súlyosabb fok esetén kettő) Szent Istvánja, amit az orvos megköszön, gondosan elrak, aztán már állítja is ki a papírt.

Ezt kellene megszüntetni és mondjuk egy szimulátorba kellene ültetni a 60 év felettieket, nem hiszem, hogy olyan nehezen lehetne ezt megoldani manapság.

recommented 2014.11.29. 21:23:53

Nem (csak) korfüggő az, hogy ki mennyire tud vezetni.
Nyilván változik a vérmérséklet, változnak a reflexek, de egy jó sofőr 70-80-90 évesen is pontosan tudni fogja, mit engedhet meg magának és mit nem, egy rossz pedig 30 évesen is ugyanúgy veszélyes.

Engem is idegesítenek a hétvégenként belső sávban 70-nel hajtó papperok, de ők a kevésbé veszélyesek. Ma délelőtt Budapesten pl. a három legfeltűnőbb mazsolából éppen három volt "fiatal", azaz max. 40 éves. Ugyanúgy hétvégi autósok voltak, bizonytalankodtak, rossz döntéseket hoztak. Persze ők valószínűleg csak romlani fognak, de így is ugyanolyan veszélyesek.

De a legveszélyesebb azok az idióták, akik tudnak ugyan vezetni, de a seggük alatt ott a nagy autó, onnantól elfelejtik az indexet, meg néha az elsőbbséget is, mert jó volt a kocsi a törésteszten. Csak azt nem veszik figyelembe, hogy más is közlekedik.

Attila Szabo 2014.11.29. 21:37:59

@Fferkó: 24 ève szereztem meg a jogsimat B.kat.nem hivatásos, ès nekem is idén járt le megkérdezetm az okmányirodában mennyi idő míg megkapom az újat, közöltèk 1-2 hónap a leadott negatív orvosi vizsgálatok után... mivel napi szinten uton vagyok a munkám miatt megcsùsztam vele. Ezért kértem egy ideiglenest míg a másikat megkapom, de csak a hatósági igazolásra több mint 3 hónapot kellett várni ( amelyben megerősitik, hogy nem lopott ès közlekedèsi bűncselekmèny miatt nincs bevonva), majd miutàn ez megérkezett 2 nap alatt kézhez vehettem az újat. Orvosi vizsgálat nélkül!

Attila Szabo 2014.11.29. 21:47:57

@recommented: Az idősebbek akik naponta ès règòta vezetnek megfontoltabban vezetnek, mert nem az számít, hogy mikor èr oda ahova elindult, hanem, hogy odaèr problèma nèlkül...
Ès ùgy igaz míg "nem ül mellette a mutter" addig sok közlekedő elfejti hasznàlni az irànyjelzőt...stb.

olahj65 2014.11.29. 22:29:38

@Pepejoe: Mindenben egyetértünk. Nekem is van még minimum 15 év a nyugdíjig, de lehet, hogy már nekem se lesz. A feleségem meg most fogja elveszíteni a dacból megtartott manyupját.

Fferkó 2014.11.29. 22:32:22

@recommented:
Az öregemmel néha beszélgetünk erről.
Sofőrként dolgozott egész életében és osztom a véleményét, miszerint az autóvezetés olyan, mint a hegesztés, vagy kőműveskedés - ez csak két tetszőleges példa- sokan csinálják, mert megtanulták így vagy úgy de igazán jól csak azoknak megy akik ösztönösen végzik, úgymond erre születtek.
Gondoljunk csak bele egy tökéletes varrat, vagy egy tök sima
falfelület elkészítése nem tanulható meg 100%-os módon, rá kell érezni.
Millióan közlekedünk naponta,van aki muszájból és teher az egész neki, van akinek élvezet,van aki meg van győződve a saját kivételes képességeiről,van aki rutinszerűen félig figyelve stb.
Ekkora szórásból adódóan mindíg lesznek balesetek,ha tetszik, ha nem.
Köthetik nyugodtan, akár űrhajósképzéshez is...

Tikakukac 2014.11.29. 22:55:30

Nagyfaterom lassan 70, szemüveggel lát, de nem tudom mennyit. Az biztos, hogy én legvagányabb koromban sem mertem úgy közlekedni mint ő.

A kedvenc sztorim, mikor konkrétan szétrobbant a hátsó fék a Thalian, mert ő behúzott kézifékkel közlekedett bő 60km-t. 1.2-es motorral nem tűnt fel neki, hogy nem megy a táltos, ki lehet logikázni mennyire érzi mi-hol-merre vannak a dolgok.

min 2014.11.29. 23:57:17

Egy osztrák benzinkúton vásárolt egy mami.Vett pár csokit amit csak kb 2 centire tartva a szemétől tudta elolvasni, hogy mi is az tulajdonképpen. Után fizetett volna de kártyáját is a kutasnak kellett a készülékhez tenni aztán a mami megint csak közelről nézve szinte a fejét a terminálba támasztva ütötte be a kódjait. Aztán beült a kisautójába és elhajtott... Szerencsére a másik irányba távozott nem arra amerre én terveztem menni.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.29. 23:58:29

@Tökösmákos: "Boldogok a lelki szegények mert övék a mennyeknek országa."

Ez arról szól, hogy ha valaki annyira hülye, mint te, az nem tudja magáról hogy hülye, ergo jól elvan a világban.

Szabványok 2014.11.30. 00:46:31

@Tökösmákos: Mi az az azotéria?
Miért kéne minden embernek azzal foglalkozni, hogy ios vagy android?

Az öregedést nagyon nehéz korhoz kötni, mert nagy a szórás. Tk. nem is a korral van a baj, hanem azzal bizonyos betegségekkel, pl. az agyi vérellátás romlásával.
Ismerek olyan 40 éveseket, akik tipikus agyérelmeszesedéses tüneteket mutatnat, 10 percen túl képtelenek koncentrálni, stb. És ismerek 70+ éveseket, akik szellemi, testi képességei alig marad el a saját 30 éves koruktól.
Saját tapsztalatom az, hogy a kor előrehaladtával hamarabb fáradok. 60 éves koromban simán bevállaltam, hogy levezetek (egyedül!) egy huzamban 1200km-t. Ma már nem biztos, hogy bevállalnám. Megállnék egyet aludni, mire az a nagy rohanás!

Nekem az a tapsztalatom, hogy a kor előrehaladtával természetesen átlagosan csökken a reflex, egyensúlyérzék, de ez elhanyagolható a mindennapi autóvezetésben. Az autók gázreakciói többet nőnek, mint a reflexek. Egy autóvezetsére figyelni képes 70 éves ember reakcióideje nem rosszabb pár száz ms-nál. Akkor meg?

Ami 70-80 felett csökken megfigyeléseim szerint, az a helyzet átlátó képesség. Egy bonyolult helyzetet egy 80 éves nem képes azonnal átlátni.

Viszont a gyakorlattal egyértelműen javulnak a képességek, jobban vezet egy 1Mkm-t vezetett ember, mint egy 500ekm-t vezetett.

std 2014.11.30. 02:12:32

Nyilvan a kor is szamit meg sok minden mas. Sztem a rutin sem elhanyagolando tenyezo. Plusz, a jo oktatas, hogy ki az akit ki merunk engedni a forgalomba friss jogsival, es kit nem. Kulfoldon elek, es itt ugy van hogy jogsi szerzes utan 3! evvel leszel teljes jogu tagja a forgalomnak. Ez teljesen abszurd. A 3 ev alatt egy csomo korlatozas ervenyes rajuk, pl: autopalyan is csak 90-nel araszolhat. Szoval, nem szerez rutint. Eleteben nem ment tobbel mint 90. 130-ert mar helyszini fejbe loves jar. Viszont az is teny, hogy 25 ev alatt nem is birtokolhat turbos autot. Brobaljak megfekezni az allatokat. Viszont hiaba vagy 25 ha a jogsid az atvetel napjatol kezdve a fiokban pihen.
Idos kori tesztel en is egyet ertek, mert a kor elora haladtaval lassulunk.

gigabursch 2014.11.30. 07:39:30

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Pontosan
Kreszt is, és indokolt esetben a forgalmit is.
Ezt mondom már én is évek óta.

gigabursch 2014.11.30. 07:43:08

@Koalabeer:
Nos, ami azt illeti, az érettségi megvonását tekintélyes mennyiségű embernél végrehajtanám.

gigabursch 2014.11.30. 07:52:42

@Attila Szabo:
????????????
Nekem is lejárt. Lejárás dátuma előtt 25 nappal voltam dokinál. Otthon maradt. Én az ország másik felében.
Nejem utánaküldte. Bejelentkeztem a legközelebbi okmányirodába.
Ott kapta egy papírt, amivel a régi érvényes addig (de legfeljebb 30 v. 60 napig - nem tudom), amíg az újat át nem veszem és a régi le nem adom.
Kérdezték hol vennem át az újat (pláne látván, hogy átlósan vagyok az országban), mert amint megérkezik, kapok sms-t arról, hogy átvehetem.
SMS jött, bementem, leadtam, átvettem, aláírtam, hurrá. 10 perc köszönésekkel együtt. vagy annyi se.

Szóval nem értelek.

Attila Szabo 2014.11.30. 10:05:36

@gigabursch: A különbség, hogy arra nem fogok külön az államnak egy vasat sem fizetni, hogy megengedje, hogy autót vezessek. A privát tankolásaim után így is jelentös adót fizetek be minden évben az EU-ban. (min.60ekm évente)
Ebböl kifolyólag és mmert a munkám nem Mo.-hoz, hanem Nyugat- Európához köt, itt kértem a cserét és ezért kellett több mint 3 hónapot várni. Itt viszont jelenleg az a törvény, hogy egyszer megszerzed és nem jár le.
S szerintem az nincs rendjén, hogy csak ezért fizess az orvosnak és az okmányirodában 5-10e Ft minden 5-10 évben.

Rónarider 2014.11.30. 16:32:51

A biztosító tudja ki mennyit vezet. Aki többet vezet (évi 30000+ km) az nem valószínű hogy önhibájából balesetet okoz. (ezt is látja a bizti)-->5-7-10 év múlva vizsgázzon. Aki évente pár százat, az meg menjen évenként vizsgázni. 60 vagy 70 fölött meg a háziorvos javaslatára kötelező felülvizsgálat, ha a doki azt látja elkezdődik a leépülés (az sajnos hónapok alatt elérhet olyan szintet, amely nem biztonságos az autózás szempontjából). Ami évi egyszeri orvosi vizit, vagy ingyenes vizsgálat, amelyet a dokin vernek le, ha elbaltázza vagy elsunnyogja. Kampó!

Rónarider 2014.11.30. 16:41:46

@min: Van olyan, hogy valaki csak távolra lát jól. A kartávolságra lévő dolgok homályosak, de egy kilométerről kiszúrja ha koszos a körmöd, vagy a szomszéd Jutkán nincs bugyi. Nekik kell az olvasószemüveg. Ami nem jelenti azt, hogy nem lát mindent tökéletesen ami egy méternél messzebb van, szóval ez nem feltétlenül gáz.

cso zsi 2014.11.30. 16:42:39

@Rónarider: A biztosító? Max. sajátautós úrvezetőnél.
Az elmúlt 30 évben 2 cégnél használtam vagy 40 különböző gépjárművet, és még azon kívül sok más tulajdonát képezőt.
Előbbieknél a menetleveleket össze lehet kapirgálni talán.
Ha most kocsit vennék, hiába a közel 2 milió, akkor is malussal nyitnék.

Conan The Librarian 2014.12.01. 14:16:20

Itt Stuttgartban hetente ketszer-haromszor van kb, hogy mikor megyek a varos fele az A8-as autopalyan este 6 korul a radio megszakitja az adast es bemondja, hogy vigyazat, mert "Falschfahrer" hasit xy autopalyan a rossz iranyban. Eddig egyszer volt olyan, hogy ongyilkossagi szandekkal csinalta (teljes sikerrel, es nem egyedul tavozott a masvilagra). A hulyeseg nem korfuggo, de inkabb egy rosszul vezeto oreg akadjon elem (ok altalaban lassabbak, csak neha nem reagalnak semmire) mint egy ifjonc a bmw-vel (tudom rasszista vagyok, de ezt latom sorry), aki meg indexet se hasznal, es tolja neki ahogy birja. Viszont ha baj van, legalabb probal korrigalni, csak nem mindig sikerul.

Rónarider 2014.12.04. 18:24:30

@cso zsi: Jó, ez igaz, de ha elinduln a szabályozás ilyen irányban, nem félteném a jogalkotót, szerintem kötelező lenne a céges gépeknél a full dokumentáció, vagy ami még jobb, névre szóló jeladó a sofőrnek, bonthatatlan archívum az autóban :)

De jobb is ha befogom, mert ezek olyanok hogy megcsinálják...
süti beállítások módosítása