Önt verte már át a szerelője? Ide írja!

  2014. november 11. - ommm Címkék: átverés ügyfél szerelő károsult

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

szerelo1.jpg
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel kapcsolatban, hanem olvasóink egyéb - keserű - tapasztalataikat is megosztották velünk. Kicsit úgy éreztük magunkat, mint egy sírózsák, éppen ezért megkönnyítjük a dolgukat: ide, ennek a posztnak a kommentablakába írja be mindenki búját-baját, de gondolja meg jól, hiszen konkrét bizonyítékok híján akár jogi következményei is lehetnek. Magyarán, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor ne nevesítsünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr36886315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.11.11. 15:19:50

@sefer_k:

"Maszek szervízben még soha"

Ahova én járok, az előző autóm eladása előtt elmentem a szerelőhöz, hogy nézzük meg, miket is csinált az autón. Elővette a polcról a régi számlatömböt és szépen kiírtuk (a másodpéldányokból), amin tételesen rajta volt, mikor mit cserélt, mit rakott bele, mennyi volt a munkadíj. Áfával.

sefer_k 2014.11.11. 15:29:46

@Mészáros Laci: Nekem az ilyen maszek az urban legend kategória. Biztos van ilyen, de mióta autóm van, ilyennel nem találkoztam még soha.

Boka1 2014.11.11. 15:32:47

Toyota Mayer. Ott csak akkor rakosgatják az alkatrészeket, ha áll náluk pár napot. Nekem 2x sikerült belefutnom. Pedig régen az volt a legjobb toyota márkakereskedés.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.11. 15:34:00

Az a fő problémám, hogy mivel egyáltalán nem értek az autók szereléséhez, ezért utólag sem tudom megmondani adott esetekben, hogy átvert-e az autószerelő. Pont ez a legnagyobb az információs asszimetriával, ami minden komolyabb szakma esetén fennáll mai világunkban, mert addig ok, hogy előtte nincsen rálátásom, de mivel az ok-okozatot sem láthatom minden esetben és más laikus sem látja, ezért a rossz híre sem teszi tönkre az autószerelőt, pláne ha kizárólag a hozzám hasonló autó analfabétáknál trükközik, így nincs a becsületen túl visszatartó erő, hogy ne vágjon át.

Mészáros Laci 2014.11.11. 15:38:31

@sefer_k:

Kb öt éve járok hozzá. Ilyen ember. Büszke rá, hogy tisztességes. A fia veszi át a műhelyt, ebbe a légkörbe nő bele. Svábok.

Miközben cseréli az olajat, elmondja, mit miért csinál. Leengedte a fáradtolajat, de még nem rakta vissza az olajleeresztő csavart, és mondja: "most figyeljen" - majd amikor a szűrőházat leszedi, még vagy három deci fáradtolaj kibugyog. Ez az, amit a márkaszervizben benne hagynak az autóban.

sefer_k 2014.11.11. 15:44:58

@Mészáros Laci: A trükk abban van, hogy ahogy írtad. Ő hosszú távon gondolkozik. A többség meg rövid távon akar nagy pénzt szakítani. De ez kb. mindenre igaz, nem csak az autószerelőkre.

Mumia 2014.11.11. 15:45:51

Én azt tapasztaltam, hogy sok szerelő nem szereti a sok munkával járó szereléseket. Csak az olyan munkát szeretik ahol 1 óra alatt ki lehet cserélni valami jó drága alkatrészt aztán agyő.

Egy komolyabb átnézést / karbantartást nagyon kevésre lehet rábízni, mert egyszerűen leszarják, nem csinálják meg rendesen. Függetlenül az anyagiaktól.

De volt szerelő akihez elvittem az autót, hogy cseréljen kartertömítést, de nem volt hajlandó, mert azt túl nagy munkának találta. Helyette kicserélte a még tökéletesen használható alig kopott márkás féktárcsákat valami gagyi szarra, meg a kuplunggal ugyanez.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.11.11. 16:03:40

@kockablogger: Boszorkányok ezek a nőstények, én mondom! :) Történetesen a másik járművem, a 28 éves, bukólámpás Cecíliám is hölgy, de közös nyelv híján két hétig csak röhögött rajtam nemrégiben, mire rájöttem mit akar tőlem. A csajomnak is vázoltam a problémát, de még ő sem tudta megoldani, ebből gondoltam, hogy megannyi vigadalmakon férfiasan edződött kenderzsinegidegeimmel kell megpróbálnom átlátni minden üvegkulcslyukfonákságon.
A drága ugyanis elkezdte mutatni arcomba a kézifék visszajelzőjét a műszerfalán. Félreállok, motorháztető fel, fékfolyadék a bőség zavarában kérlel, hogy hagyjam békén, nem itt lesz a gond. Roppant szakértelemmel megálljt parancsolok a négyütem szorgos ténykedésének, majd csak a gyújtással kényeztetem, ilyenkor nem világít. Kéziféket eképpen cincálom, kamaszkorom sejlik fel a gondolatokban, akkor mást rángattam hasonló hévvel, mintha csak a bennem tomboló ifjúkori férfiúi híúság miatt túlértékelt életem múlt volna rajta. De most ezen mozdulatokra a visszajelző lelkesen reagál, tehát a kapcsolója hibátlan. Telt-múlt az idő, mire kideriváltam, hogy csak akkor kezd el világítani, ha rálépek a fékpedálra, ha ilyet nem teszek, akkor akár körbe is autókázhatnám a bolygót akárhányszor piros visszajelző nélkül. Megint megkérdeztem a csajom, ennyi infó birtokában részemről megelőlegezve vagyon volt tőle a megoldás, mint messziről proszkáló lázálmas hírnökség. De ezt figyeld: nem tudta megmondani a megoldást, nekem kellett rájönnöm, durva!
Egyik pitymallatkor ugyanis ánuszom illattalan, ámde gyakran szagos rózsája majdhogynem elengedte rejtett tartalmát, amint agyamba csapott a gondolat... Mi van, ha ez a lámpa egyúttal egy féklámpa visszajelző is és csak kiégett az izzó? Kigvárom testem reggeli bootolását, majd agyam levezérli a garázsba, seprű befeszül a fékpedál és háttámla közibe. És valóban, nem ég a jobb hátsó...
Higanyhiggadsággal tudtam magam kezelni, megakadályoztam az elsőre szírén hangokként feltűnő, bús érzések kifejezésére szolgáló csúf szavak tömkelegét, hogy elhagyják ajkaim, de attól még a faszom kivolt. Szép lelkem gyöngyházkagylóját kibontva megbocsátottam a Cilimnek, különösen annak fényében, hogy még a gyári izzó volt(!). Ha már ott voltam, megnéztem a többit is, egy ködlámpa és egy tolatólámpa kivételével az összes hátsó izzó még a gyári Stanley, Japan. 28 év és 244.000km után is. Alig hiszem, hogy bárki ilyennel pótolta volna nálunk a kiégetteket... Úgyhogy a csajok tudnak valamit, bármiből is készüljenek! :)

Richee96 2014.11.11. 16:32:20

Hát engem egy öreg jó hírnevű szaki vert át! 1987-es évjáratú Vw Polo Mk2 1.3D-m van és felmerült a probléma, hogy elfolyt a fagyálló. Hamar kiderült, hogy leszakadt a vízpumpa, de hála istennek nem ugrott el a vezérlés, tehát csak egy vízpumpa csere volt megbeszélve. Elvállalta 5000-ért haveri alapon, ehhez képest a második napon már 30.000-et mondott, mert ha már ott volt akkor a szimmeringeket is kicsierélte, meg az állítása szerint összegányolt motort rendbe rakta (hozzáteszem hogy ismerős autószerelőtől vettem és nem volt gányolva). Gyakorlatilag vízpumpa cserére vittem az autót és EGY HÉT kellett neki, hogy összerekja, de miután összerakta nem állított előtöltést és füstölt fehéren az autó. Természetesen nem vallotta be....kijelentette, hogy biztosan hengerfejes, vagy gátrepedéses a motor.....az előző tulaj negyed óra alatt beállította, és semmi baja nem volt érdekes módon.........

novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.11. 16:51:20

Pista, mondd, hogy ezt a posztot csak viccnek szántad. Ennek se eleje, se vége.

MisterD 2014.11.11. 17:15:23

Szerintem az sokkal érdekesebb lett volna, hogy "Ön verte már át a szerelőjét?"

Winkler Róbert 2014.11.11. 17:25:09

@MisterD: Egyébként tényleg. De ebben sajnos már semmi rutinom.

dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:26:06

@AndrewT: Most komolyan 570Le (vagy mi) egy 15 eves 3000-es motorbol, nem sok az egy kicsit ? Raadasul ugy, hogy megbizhato utaci auto a kovetkezo 50eKm-re. Nekem ez erossen vicc kategoria. A legtobb auto meg a gyari teljesitmenyre sincs felekszitve.

Amugy engem is huztak le, nyar es osz kozott felujitattam a a kocsit, hogy telre minden popec legyen. Kasztni, festes, szerelo aki muszakiztatta (3 kulonbozo muhely). Nagyjabol minden siman ment, de kicsit fura volt az auto gyorsulasa, de mivel elment 1 honap, kozben mast hasznaltam, majd par het mulve felraktam a telit (kora osszel mar atrakom), igy arra fogtam. Meglepetes az elso jeges napon ert, amikor az utca vegi dombon szokatlanul nehezen ment fel. Igy tel vegevel, meg is neztem a diffit, mivel nem uj mar, lehet megkopott. Na hat igen, nem a gyari sper volt benne, hanem egy sima, egy leheltnyivel hosszabb attetellel. Veguk is a ket diffi kozott, csak 100-150eFt az elteres hasznaltam ;( Remelem aki volt az megdoglik, a 3-bol az egyik szerelot 100%-ra kizarnam, de attol meg a masik kettore nem torhetem ra az ajatot. Tanulsag, ha csak 1db jo szerelot is talatunk az eletben, es nem a fold masik oldalan van, mindenkeppen hozza vigyuk vissza a kocsit :(

dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:32:20

@Mumia: Meg kell fizetni, es annyi, csakhat az sokba kerul ugyebar. Es a szerelok meg ahhoz vannak szokva, hogy olcsoert kell. En mar 2x hagytam ott, hogy csak ugy adjak vissza ha hibat nem talalok, valoban nem sok hibat talatam :) De az osszegnel azert dobtam egy hatast, dehat mindennek megvan az ara.
Nem veletlen, hogy egy szerelonek sincs kesz soha a kocsija, egyszeruen tul sokba kerulne ugy megcsinalni, ahogy az igazan jo.

kawaturbo 2014.11.11. 17:34:08

Speciel Én a motorkerékpár javító szakmát képviselem és csak keveset foglalkozom autókkal,de a probléma sokszor az ügyfelekben is van,nemcsak a szerelőkben.
Létezik az az ügyfél típus,aki eleve úgy jön be a műhelybe,hogy őt mindenki át akarja b....ni(ez sokszor meg is történik)és mindig az aktuális szakiban látja a megoldást,vagy inkább a megmentőt,pedig azt sem tudja felfogni hogy mennyire nagy problémahalmazzal van megáldva.Ez a magyar autóállományt tekintve nem is nagy csoda!Ha csak a saját autómat nézem(bmw 525tds)ami tele van(volt)megoldhatatlan meg annak tűnő problémákkal,egy egyszerű felhasználó biztos hogy felkötötte volna magát,vagy nagyon rossz viszonyba kerül a környék összes szerelőjével.
Példának okáért,nekem is javasolták az adagoló cseréjét,meg a motorgenerált meg azt hogy gyújtsam fel,mert a tds külömben is egy sz..r!Szóval belőlem simán megélt volna egy kisváros autószerelő kollektívája,koszttal kvártéllyal ha hagyom magam!Az autó ennek ellenére már jól működik,keveset fogyaszt,megbízható csak a meglevő hibákat kell rajta karbantartani és ápolgatni.Ki gondolta volna,hogy az indulásoknál és váltásoknál tapasztalható megtorpanásokért,állandósult hibakódokért a rendkívül rossz minőségű (vagy szabványú)gázolaj okolható?!Amióta prémium dieselt tankolok,minden hiba megszűnt és még kevesebbet is fogyaszt az autó...

Blindmouse 2014.11.11. 17:49:03

@dr. trafik nomac: 570 ló egy 3000-es motorból nem sok, akkor se ha 15, akkor se ha 23 éves.
Csak rendesen meg kell építeni.

MisterD 2014.11.11. 17:52:26

@Winkler Róbert: Persze.. a börtönben is csak ártatlanok ülnek :) Na nem akarok háborút, ez tényleg vicc volt. Igazából ezzel a populistakommentgenerátor poszttal az a bajom, hogy akkor érdekel a másik ember kínja, ha érdekes megoldása is van hozzá.

dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:53:22

@Blindmouse: Es a hutes, a fek, a valto, a kuplung a kardan, az akarmi ?!

Blindmouse 2014.11.11. 17:58:26

A hűtés, a fék, a kuplung, opcionálisan a kardán is cserélendő hozzá. Azért egy twinturbo GTO-n nem kicsi fék van alapból sem, 4dugós a gyári féke is.

A hajtás minden elemének megvan a határa, és az nem feltétlen a gyári lóerők környékén van. Lehet a hátsó difi elbír 800 lovat, a kardán 700-at. a féltengely 500-at. most írkáltam számokat. De most a motorról volt szó.
2literesből se probléma napi rohangálós autó szintjén kicsavarni 350-400 lovakat japán fronton.

Nézegess Erős Mitsubishis, Nissanos, meg Toyotás videókat a weben. :D

ED_a_ló 2014.11.11. 18:00:07

Azt mondom, hogy nézd meg az autószerelő autóját. Kérd meg, hogy mutassa meg. Hiába nem érti miért, vedd rá. Ha szép, karbantartott, nem ütött kopott, akkor bízd rá az autót.
Ha egy igénytelen szakadt szar, akkor köszönj el örökre és keress egy normális szerelőt.
Ez nálam bevált módszer. Eddig ahány szakadtautós szerelőnél jártam, mindegyiknél volt valami probléma. Nem vigyázott egy sem az autómra. Karcolások, ütődésnyomok díszelegnek az autón az egyes javítási munkálatok örök mementójaként. Továbbá előfordult, hogy valami kisebb javítás alkalmával kimaradt egy csavar (a kettőből), kerékcserekor eltörtek egy borítólemezt az alvázon. Az alvázvédős, üregvédelmes végigkaristolta a fényezést, megkarcolta a lökhárítót, nem helyezte vissza pontosan (hogy be tudja fújni mindenhol, le kellett szednie).
A határidőre nem vagyok annyira kényes, mint egyesek, meg lehet érteni, hogy ha sok a munkájuk, akkor késnek. Ők is függenek az alkatrész beszállítótól, lehetnek ők is betegek. De lehet, hogy ezt csak azért értem meg a késéseket, mert az én munkámban sem határozhatók meg egzakt módon a határidők.

Oldm4n 2014.11.11. 18:10:45

Egyetlen egyszer sikerült a Driftgarage nevű szarházi bandának. Ford Scorpio, gyönyörű, hatalmas fehér sedan, megtörte egy teherautó az elejét. Vettem helyette egy Mondeo-t, de utáltam, ezért mindenáron meg akartam csináltatni a Scorpiomat. Vállalták, sok pénzért. Húzták, halogatták, szép lassan szétlopták a kocsimat. Majd közölték hogy elment az alváznyúlvány, nem javítható. 100+ volt már benne... Persze, alváz segédkeret csere és mint az új, csak akkor még nem értettem hozzá, nem tudtam, hogy ez már nem lada, cserélhető az alváz segédkerete kompletten. Vettek 50-ért egy donort papírok nélkül, egy ronda szarbarna, szétrohadt szemetet, régebbi generációból, hogy majd jó lesz donornak. Fogták a taposólemezt, áthegesztették az alvázszámomat, kész, vihetem! Apróságok persze ebből is hiányoztak, mint a fék... Elhoztuk a maradványait részben az én autómnak, bár apróságokat utólag azért hiányolok, mint a 30.000-es Impact sett az ajtóból, kpzár vezérlőmotor, tükör motorja, kapcsolók, stb. Szemét sumák egy banda, kerülendők! Komolyan foglalkoztatta a barátaimat a gondolat, hogy véletlenül össze-vissza verik őket, nem tudom, megkapták e amit igencsak megérdemeltek, én bármikor szívesen szájon vágnám őket. Megérdemelnék!

dr. trafik nomac 2014.11.11. 18:14:36

@Blindmouse: Nezegetni egy dolog, meg napi szinten jarni vele egy masik. Ultem en mar sokfele vasban, nem ismeretlen a tema. Pontosan ezert is alakult ki az a tapasztalatom, hogy egy tuning auton sokkal hamarabb beszarik valami, es ha nincs 150%-osan megcsinalva, akkor meg csak egy penztemeto (lasd hangyasz, lepesrol-lepesre.), ez nem jelenti, hogy nem erdemes belevagni, de gyakorlatilag a szerelo par honapra vallata, hogy egymaga kifejleszt egy uj autot, na ez egy nagy vicc.
Japan auto, az meg egy masik vicc, mint tartos sportauto, hat persze... A lehet, hogy kibir, meg a biztosan kibir, az ket teljesen mas fogalom. Csak egy aprosag, az helyzeti energia a sebesseggel negyzetesen aranyosan no, namost ha sikerul mondjuk 220-rol, 300-ra tolni a vegsebesseget, az majd x4 akkora igenybevetelt jelent mindenutt!
Persze a Ferrari is nyilvan azert koteleznek 5000/15000Km-es nagyszervizre, mert az csak egy bena olcsasz garazs, es nem tudnak tobbet. Meg azert szar a fek is, mert amugy konnyu lenne jobbat csinalni, de ugy sem hasznalja senki.
Nyilvan a Magyar szereloknek van Jedi erejuk, amivel felcsavarjak a turbot, berakjak a chipet, es a szivcsakra kiszabadul, es midnen szep lesz. Sajnos a programozok meg plane elhiszik ezt a marhasagot. Volt ismerosom (aki azota kepviselo ;), vagy 20 eve epitettek neki egy gepet (ott azert joval kisebb volt az elvaras), es jon hozzam, mert tudta, hogy van nemi affinitasom, hogy probaljam mar ki, mert majd letepi a fejet, meg oktanszamnovelo is van benne! Nem fejcsovalas utan megmutattam neki hogy FORDITVA !!! van rajt a karburator, azaz pillangoszelepeken az uszohaz. Nem is gondoltam volna, hogy ez igy osszemegy...
Nem akarom itt osztani az eszt, mert fenyevekre vagyok, egy auto tervezo/epitotol, de ott kezdodik egy epitsunk erosebb autot projekt, hogy kicsereljuk az osszes csavart 4x nagyobb szilardsagura. Persze lehet a vegen is, csak kicsit sokba kerul...

Blindmouse 2014.11.11. 18:39:12

@dr. trafik nomac:
Szedjük szét többfelé ezt a dolgot.

tuningautó. van az ami vágottrugós simota dircsiszürcsis szar.
van a rendesen megépített gép, és vannak a hangyász félék, ami nem tuning, hanem versenyautó. (láttad már közelről?)

Az ilyen GTO féle autókhoz tengerentúlon elég szépen megvannak a receptek, megvannak a hozzávaló aftermarket alkatrészek.
Nem ördöngősség.
Minőségi cuccokat kell használni hozzá, és nem tökön babon át ész nélkül hajtani, és megfelelő időben karbantartani Akkor tartós lesz.
Azért ismeretségi körömben vannak elég szépen megépített utcai gépek. NEM fejlesztési, és nem pályázva viszonylag alacsony százalékuk ül a csáposon folyton. :)

Itthon tényleg kevesen tesznek rendes féket az autó alá. :D
Tunertalálkozókon műkásak a CD méretű féktárcsák a sárgára festett nyergekkel :D

dr. trafik nomac 2014.11.11. 19:05:16

@Blindmouse: Tenyleg nem kotozkodni akartam, csak le kellene mar picit rombolni a mitoszt, hogy berakjuk a NOS-t, mert azt lattam a moziban, es kesz. Es sajna a Totalcar erossen epitette ezt a mitoszt, persze azert kezd kibukni, hogy nem ugy van az, lassan a sarcok is megtanultak, de a sok csira ha meglat egy sprotkipufogot, minjart mar a magassagi kormanyon jar az esze.
Annyian elkuldtek mar a picsaba, hogy nem ertek hozza, jol van az ugy, aztan 10 ev mulva (mostmar 15) csodalkozva neztek, hogy meg mindig megvan az autod... Ja megvan, es meg mindig boven 200 folott van a vege.
Tunner talakozok ;), hagyjal mar, eletukben nem mentek meg 200 felett egy trukkosebb kanyarban. Persze van aki csak azt elvezi, hogy gyorsulgat, erdemes azert megnezni, hogy mivel jar ez a csak gyorsulgatunk dolog, eleg sok video van errol.
Na masik, hogy ismeros garzs BMW-ket epit, es mar a sokadik chipes V8-as, supra, meg akarmi van bent, csillio Le-vel, de mivel parat elektronikat en keltettem eletre, igy pontosan tudom, hogy jobb esetben csak az erzeklok fele nem mukodik, vagy nem ugy, ahogy kellene, lehet leadja az elvart telejsitmenyt max-ot, de meg egy job babettaval is jobb
koridot futok, ha van egy-ket szuk kanyar.
Tenyleg most pl. mi lesz a gyari fokozatokkal, 2x erosebb auto eseten ? Ahhh. Es igen vannak, aftermarket cuccok, de mint irtam, en nem latom, hogy ezek annyira atgondoltak lennenek, hetvegen hulyeskedni jo, napi hasznalatra, csak raerosoknek, vagy akik amugy nem is hasznaljak ki. Lehet en vagyok csak ilyen haklis, hogy hasznaljuk azokat a loeroket ha mar van :)
Es lattam mar +300 tuning cuccot, valami hatlamas V8 motorhoz, ismeros corvette-jehez. El is ment vele gyorsulasi versenyre, miutan hazatrelereztek, rendelt egy akkora hatso hidat, hogy a garazsajton alig fert be. Na az volt 600Le korul.

mojoking77 2014.11.11. 19:21:37

@ggbb: +1. Nem akartam nevet irni, de pontosan ugyanigy jartam/jarok en is veluk mindig. Korrektek, arban is megfeleloek (valahogy soha nem sikerult alulpoicionalni egy ajanlatukat sem), eleg reg ota hordom hozzajuk most mar a armadik a0utomat (egyi ksem igazan egyszeru eset), eddig igazabol panaszom nem volt meg veluk.

Hurri Kán 2014.11.11. 19:23:59

@dr. trafik nomac:
Arról nem beszélve, hogy egy pályázásra, gyorsulásra optimalizált autó a hétköznapokban gyakorlatilag használhatatlan. Továbbá -lásd szerencsétlen informatikus- akinek kb. nulla vezetési gyakorlata van, annak a kezében egy 570 lóerős autó életveszély. És most nem az irigység beszél belőlem, ha csak nem autópályázol nagyon sokat, vagy vontatsz nehéz utánfutót, normál használatra egy max. 150-170 lóerő körüli autó kb. mindenre elég.

mojoking77 2014.11.11. 19:30:02

@Hurri Kán: Meglepdnel, hogy peldaul egy tobb mint 400 loeros gep mennyire kezes is tud lenni, ha valaki nem idiota, es nem csak ket allasban kepes elkepzelni a gazpedalt.

Hurri Kán 2014.11.11. 19:35:32

@mojoking77:
Elhiszem, ültem pár erősebb (250 le+) autóban, meg vezettem is némelyiket, a végén arra jutottam, legfeljebb 2. autónak kéne bármelyik is :)

tibidanny 2014.11.11. 19:35:44

En a XVII. keruletben egy egszeru fekolajcserere vittem az autot, es meg abban is partner voltam, hogy - segitseg hianyaban - felajanlottam, hogy majd en segitek legteleniteni.
A "szerelo" felemelte a kocsit, en meg vartam, hogy mikor mondja, hogy pumpaljak. Eltelt par perc, mire megkerdeztem, mi van?
Erre mondja, hogy pillanat, meg folyik ki az olaj.
Ez a vadbarom, kinyitotta az osszes legtelenitocsavart es leengedte az egeszet a francba. Raadasul ugy, hogy a jo kis fekolaj folyt vegig mindene, felnin, gumin...
Ott mar nem mondhattam, hogy tegye le a kocsit es itt sem vagyok...

futo001 2014.11.11. 19:38:38

Én egy bicskei szervizben jártam meg, ráadásul egy olyanban, ami nagy, modern, főút melletti, így az ember nem gyanakszik, nem egy pajta mögött üzemelő színesfém kereskedés.
Adott egy régi Swift, nem nagyon van használva, amolyan tartalék játékos. Már kb fél éve állt, mikor kiszedtem a garázsból, levittem a szervizbe hogy nézzék át, amit kell azt csinálják meg, közeleg a vizsga. Másnap elkészült, alig kellett fizetnem, mondták minden OK vele, így ismét bekerült a garázsba. Eltelt 2 hónap, levittem vizsgára, mondtam meg is várom, erre a tulaj vigyorog, hogy nem tuti, hogy átmegy. Még oda is böktem, hogy az szégyen lenne nekik, mivel ők nézték át. Hát, nem ment át ,de nem is szégyellték magukat :) : első 2 kerék csapágya lötyögött, rohadt alulról az egyik küszöb, mindkettő féltengelyt cserélni kellett és a motor alatti merevítő elrohadt (biztos a 2 hónap állás alatt, nyáron, garázsban...). Másnapra ígérték, hogy kész lesz, aztán mindig kitolták 5-10 órával, végül 3 napra volt szükségük, mindegyik alkalommal én telefonáltam, hogy mi van már, maguktól nem hívtak, hogy mégsem lesz kész. 96e lett a számla, vizsgával.
Innen kezdve minden hétvégén elő lett véve, kb 1 hónap után észrevettem, hogy bizonyos kormányállásban zakatoló hang jön elölről, mint gyerekkoromban a vonaton, továbbá laza talajon az ABS indokolatlanul bekapcsolt.
Másik szervizbe vittem:
-a csapágyak nem lettek kicserélve csak bevágtak valami lemezeket alátétnek, hogy megfeszítse a csapágyakat és ne lötyögjenek, pedig azt mondták cserélik a csapágyakat
-A motor alatti merevítő 2 ponttal lett hegesztve, megbeszélve új alkatrész volt
-A küszöbön levő lyukra ráhegesztettek egy 1x2cm-es lemezt és lefestették a maradék rozsdát, holott lakatos munkát ígértek
-Rossz, nem ABS-es típushoz való féltengelyt tettek bele, pedig tudták, hogy ABS-es.
Itt további 64-et fizettem, de most jó az autó, a bicskei szervizről meg lebeszélek azóta is mindenkit ezzel a sztorival.

scsaba1 2014.11.11. 19:55:16

Én inkább csak nagy arcú hozzá nem értéssel, napos-hetes-kéthetes csúszásokkal találkoztam. Konkrét lenyúlásba egyszer futottam bele: 16 Ford csúszógyűrűs könnyűfémfelni-csavarom tűnt el az egyik szerelőnél, valami durung lett feltéve helyette. De ez csak novemberben derült ki, amikor levettem a felnikupakot..

Blindmouse 2014.11.11. 20:03:34

@mojoking77: Kezesnek kezes, csak az átlag ember nem érti a beton futóművet, hogy tartása is legyen a gyári bólintóshoz képest, meg nem érti miért nem lehet vele átmenni fék nélkül 50-el a fekvőrendőrön, vagy a hungáriát keresztezni. :D

Fauchon (törölt) 2014.11.11. 20:19:31

@Mészáros Laci: Remélem nem mondok nagy újdonságot azzal, hogy mindenhol így cserélnek olajat. Senki nem akkor kezd el mókolni a filterrel, amikor már vissza van zárva a csavar. Semmi értelme nem lenne, mert időpazarlás egymás után elvégezni két olyan műveletet, amit párhuzamosan is lehet.

scsaba1 2014.11.11. 20:21:24

Ami kiakaszt az a örök siránkozás: jajmennyimunkavót, afutóműcsavarerohadva, lekellettbontaniafelét egycsavarmiatt, nehézvót, olajosvót stb... Nem érdekel... Azért kér el 5-8-10k-s óradíjat, azért van nála a kocsi egy hétig, hogy beleférjen. Miért nem ment akkor inkább szabadbölcsésznek...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:28:01

Még a kétezres évek elején volt egy szép B-s Omegám. Első kocsi, és bár informatikus vagyok és férfi, a kocsik világa számomra mindig is a "használati eszköz" kategóriába estek, amik iránt egyáltalán nem érdeklődtem műszakilag. Menjen, legyen rendben és kész.
Történt egyszer, hogy nagy pukkanás kíséretében gyakorlatilag szétesett a vízpumpám, és a környéken sehol se találtam szervizt, akiknek lett volna, viszont óbudán egy jónevű márkaszervizben volt egy készleten. Ráadásul azonnal vihettem is a kocsit, ami nekem akkor nagyon jól jött.
Profi, udvarias ügyfélkezelés, laza, jófej, informatív szerelők, az ember jó kezekben érzi magát. A kocsi elkészül, nem fájdalommentes a távozás, de legalább működik. Kifele menet a szervizből csendesen megjegyzem magamban, hogy mintha a légkondi nem igazán működne jól... De ennek csak utólag lesz jelentősége.
A mindenkinél okosabb, tájékozottabb és rátermettebb trollok kedvéért már előljáróban megjegyezném, hogy tudom, balfasz és balek voltam, tehát ezirányú közléseiket nyugodtan fojtsák vissza. A lényeg, hogy pár napon belül feltűnt, hogy furán ugrabugrál a vízhőfok... Gyorsan visszavittem a jól bevált, profi márkaszervizbe, hiszen már elsőre is olyan jól megoldották a dolgot. Ott gyorsan ránéztek, kiderült, hogy csak a termosztát szórakozik, de észrevették (nagy szerencsémre), hogy nagyon is aktuális lenne egy nagyszerviz. Hú, de mázli, hogy épp itt vagyok a profiknál, újabb guriga... Két héttel később az asszony alatt leszakadt a középső kipuffogódob a Westend előtt. Volt műsor, mire hazaért, persze szerencsére a szervizben meg tudták oldani.
Mondjuk ez már nekem is sok volt, motoszkált bennem valami furcsa érzés, így amikor nem sokkal később konkrétan elfolyt a komplett hűtővizem (óriási szerencsémre - ezúttal irónia nélkül) egy benzinkúton, nem út közben, már egy másik szervizbe vittem a kocsit, ahol finoman érzékeltettem a gyanúmat. Szétkapták legott a jószágot és mit ad isten, a hűtőcső egyik ágán egy gyönyörű, V-alakú bemetszést találtunk, amin látszott, hogy snitzerrel vágták be óvatosan, úgy, hogy ne lyukadjon ki a cső fala, csak épp annyira gyengüljön el, hogy egy idő után ne bírja tovább.
Ennyi. Tanulságos? Talán ennyire naív hülye, mint én nincs még egy, szeretek megbízni az emberekben, és hűséges vagyok...
A szervizt nem nevezném meg, mivel az egész eset egyszerűen bizonyíthatatlan, mindenesetre jókora összeget legomboltak rólam.

nick papagiorgo 2014.11.11. 20:31:09

Boldogult Norautónál volt olyan, hogy bemehettél a szervizbe, megnézték X ezerért, adtak árajánlatot (alkatrész X Ft + szerelés Y Ft), rábólinthattál vagy dönthettél úgy, hogy az alkatrészt hozod, és csak a szerelést fizeted. Meg nyitva voltak este is meg hétvégén, és nem kellett külön szabit kivenni mondjuk egy fékbetét-cseréért.
Persze már nincs Norauto.
Most vannak (tisztelet a kivételnek) márkaszervizek, ahol elviszik a gépet, és csinálnak vele valamit (addig egyél cukorkát) szigorúan munkanapokon 8-4-ig. Nem tudni, hogy mit, de azt sokáig, és horror áron.
Vannak "szakik", akik " megoldják okosba". Isten mentsen.
Meg van pár tisztességes autószerelő, akik neve és telefonszáma féltett kincsként cserél gazdát.

kombika 2014.11.11. 20:42:17

@protézisesh:
Soha nem zavart meg elottem levo kodlampaja.
Mondjuk mogottem levo reflektore sem, mert atkapcsolom a tukrot es kesz :)

Rengeteg olyan helyzet van, hogy nappal egy durva esoben igenis jo. Ha a hatso kodlampa fel van kapcsolva.. Kb. 3-4 szer akkora tavolsagbol latszik az elotted halado.. Ez foleg autpalyan jo, mikor 100-al teblabol valaki..

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:42:21

@Before: Ja, zárópoénként elvittem rokonhoz a kocsit, aki átnézte, és kiderült, hogy az a bizonyos nagyszerviz lófaszt volt megcsinálva, a bordásszíjról már le-leváltak a bordák, stb.
Elég kevésen múlt amúgy, hogy nem basztam be nekik néhány molotovot...

románc cuvée 2014.11.11. 20:49:51

Szerintem az is átbaxásnak számít ha 25-40% kedvezménnyel megveszik az alkatrészt, amit "kiszámláznak" listaáron, és rászámolják a munkadíjat, meg az egyéb költségeket. Én magamnak szerelek, így is vagyonokat lehet elkölteni. Magamat meg csak nem verem át. :D

nick papagiorgo 2014.11.11. 20:52:36

@kombika: a hátsó ködlámpa autópályán csak akkor jó, ha egyedül vagy (nincs forgalom), vagy te vagy a sorban a legutolsó. Nincs jobb annál, mint hogy mindenkinek fel van kapcsolva a hátsó ködlámpája, és fél óra után kifolyik a szemed. Mert igazad van, 3-4 szer akkora távolságból látszik az előtted haladó, de az a gond, hogy az összes előtted haladó látszik, és az már egy kicsit sok.
Egyébként ha jól tudom, a rendőrök is büntetnek ezért (indokolatlan ködlámpahasználat), úgyhogy csak óvatosan.

nick papagiorgo 2014.11.11. 20:59:26

@románc cuvée: erről legendák szólnak. Egyfelől nem lehet mindent végtelenül 40 % kedvezménnyel megvenni (tehát Gipsz Jakab nem fog a Bárdiautónál 1.000.000 Ft helyett 600.000-ért vásárolni hetente, és csak ebből heti négyszázat zsebretenni,de meg havonta se), másfelől meg tökmindegy, hogy alakítja a haszonkulcsot. Minden iparos abból él, hogy olcsóbban vesz, mint amennyiért felszámlázza a dolgokat, meg a munkadíjból, ez a kettő van (nagy trükk nincs). Ha sokallod, menj máshoz, ennyi.

nick papagiorgo 2014.11.11. 21:23:31

@nick papagiorgo: Egyébként matekpélda:
Jóska autószerelő szakmunás. Nem egy nagy penge, olajcsere, fékek, gyertyák, gátlók ez az ő világa, motorfelújításba, hosszú pepecselésbe nem vág már bele. Hetente 5 autót szervizel, az autók cserélendő alkatrészeinek ára átlagosan 30 ezer Ft, mivel heti 5 autóról beszélünk, ez 150.000 Ft, amit ő a 40 %-os kedvezményével, 90 ezerért megvesz, thát 60-at zsebrerak (hetente).
Ráadásul lusta is, tehát egy autóra átlagosan max 4 órát fordít, óradíjnak 3000-t kér, ez autónként 12 ezer, hetente 60 ezer.
Tehát Jóska hetente 120 ezret keres (60 az alkatrészből, 60 a munkadíj), az havi 480, és heti 20 órát dolgozik (jó, ebben nincs benne az alkatrészek utáni szaladgálás, illetve a 480 után elvileg adózni is kellene).
Kérdés: ha ez így tényleg igaz, miért nem lesz mindenki autószerelő, heti 20 óra munkával havi bruttó 480-ért?

románc cuvée 2014.11.11. 21:28:43

@nick papagiorgo: Ez a saját tapasztalatom (nem legenda) a mesterekkel kapcs, és lehet hogy mások/többség nem találkozott hasonló esettel. A pénzt sem sajnálom tőlük, csak lehetne mindezt tisztán, a fogyasztó számára is átláthatóan csinálni, mert ez a listaáras+munkadíjas varázslás egy kicsit szánalmas. Írtam is, hogy "Én magamnak szerelek", szóval egyelőre nem megyek sehová. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.11. 21:32:11

Személyes kedvenc alföldi horrorsztorim:
Öregapja udvarán, a tyúkszarban, a kutyák között, méteres pajszeron ugrálva rugdossuk be a hátsó rugót lengőkarcsere után..
Amely hátsó rugót szőlőpréssel nyomtuk össze, és három köteg dróttal fixáltuk összenyomott helyzetben.
Végülis bement, csak a lengőkar tört el a szilent mellett, pedig láttam már olcsófos lengőkart, ez nem olyan volt.
Ezek után még fizetős volt a történet, természetesen.
(a két darab németjuhásszal felfegyverkezett bütykölővel, és "unokatestvéreivel" nem akartam összeugrani)

Amin elájultam: januárra eső olajcsere, aktus előtti időpontkéréskor a szerelő kérte, hogy hideg olajat ne vigyek olajcserére, éjszakára vigyem be a házba, legalább legyen szobahőmérsékletű..
Hogy amikor reggel megyek cseréltetni, ne öntsünk az éppen leállított, forró motorba jéghideg olajat.
Nem biztos, hogy számít, de miért ne figyeljünk oda az apróságokra is.

Hogy hány sufnibütykölő jut egy ilyenre, legalább tíz.

Lerner Gábor 2014.11.11. 21:37:15

Tisztelt hozzászólók!

Mielőtt még szó érné a ház elejét, nem azért írok a saját nevemben mert ingyen reklámra ácsingózom, hanem azért, mert én a másik oldalhoz tartozom. Ha valaki ismeri a nevemet és átvertem valaha, akkor legyen, vállalom érte a felelősséget!
Ma már 23 éve dolgozom a szakmában és igen, én is követtem el hibákat, főleg fiatalabb koromban, de még most is benne van a pakliban. Manapság a szakma művelése mellett tanítok egy budapesti műszaki szakközépiskolában, autószerelőnek készülő diákoknak oktatok szakmai elméleti tantárgyakat.
Igen, igazuk van, az autószerelés bizalmi állás, a bizalmat pedig egyszer lehet elveszíteni és az az ügyfél magával visz mindjárt 20-30 leendő ügyfelet. Igen, sajnos híg a szakma, ez is igaz és való igaz, hogy sok "kolléga" próbálkozik az ügyfél lehúzásával, az esetleges garanciális hibák javításának elkerülésével. A hiba a mi készülékünkben van nem az önökében. Nem akarok védeni senkit, a felírt és ki nem cserélt alkatrészek kifizettetőit pedig végképp nem, de manapság az autóipar gyors fejlődése, a rengeteg típus nagy gondot okoz nekünk. Bizony, nem minden típust ismerünk mint a tenyerünket, ezt vagy bevallják a kollégák vagy nem, én bevallom. A másik gond a hibamegállapítás, ma már olyan széleskörű ismeretek szükségesek egy-egy hiba megállapításához ( elektronikai-, mechatronikai alapismeretek) amelyek sok kollégánál hiányoznak. Minden nap tanulunk újat és ha mi tanulunk az nagyon drága tud lenni, ha becsületesek vagyunk, akkor nekünk, ha nem, akkor az ügyfélnek. Murphy törvénye ezzel kapcsolatban: A megszerzett szaktudás az elrontott alkatrészek számával egyenes arányban nő. Mindezek mellett nagy a nyomás, adók, fizetések az alkalmazottak számára, otthon sír a család, rezsi, stb. Sokan elvállalnak mindent, aztán lesz valami, sokan úgy vannak vele, ha már beszédült, akkor most fizessen valamennyit, nem baj ha nem jön többet. Igen ez egy magyar mentalitás, bár külföldön is tapasztaltam már ezt, de nem gyakran. Sajnos nincsen a szakoktatásban olyan tantárgy, hogy ügyfelekkel való bánásmód, hosszútávú stratégia, igényességre nevelés, hogy csak néhányat említsek. Saját tapasztalat, a diákjaim között is dívik az a szokás, hogy a beadandó házi dolgozataikat igénytelenül elkészítve adják le és - biztosan az én hibámból is - hiába magyarázom nekik, hogy igénytelen munkából könnyen lehet foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés, ne adj isten súlyos testi sértés vagy a legrosszabb esetben emberölés, amit 2-5 évvel honorál a bíróság. Nem tudom mi az oka, de sok kolléga is így viselkedik és sok szervizvezető is. Magam is dolgoztam a Kwik-fit szervizben (Csepel) szervizvezetőként és a munkalapon ott volt egy rovat, amit nagyon komolyan kellett vennem, már csak a magam védelmében is: A minőség ellenőrzést elvégezte, aláírás. Itt csak az én vagy a helyettesem neve szerepelhetett, a felelősség (büntetőjogi is!)viszont csak az enyém volt, mert én voltam a szakmai vezető. Sokan elvállalnak mindent, nem tudom miért, de nem merik azt mondani az ügyfélnek, hogy kérem ezt nem tudom megjavítani, mert nincsen meg hozzá a megfelelő szakmai hátterem vagy hiába fog kifizetni több százezer forintot, nem lesz megelégedve a munkával ezért meg azért, persze tisztelet a kivételnek. Ilyenkor van az az eset, hogy az ügyfél rossz szájízzel távozik és soha nem fog visszajönni, pedig ha őszinték lennénk vele, akkor később visszajönne egy fékbetét cserére, amin jobban kereshetünk, mint egy bizonytalan kimenetelű elektromos hibának a kijavításán, hogy csak egy példát ragadjak ki a sok közül. Ilyen hibákat tapasztalatlanabb koromban én is simán elkövettem, aztán néztem, mint a moziban. A lehúzós, direkt átverős "szerelőkkel" nem kívánok foglalkozni, arra nincs mentség.Mégis - azon kollégák nevében is akik próbálják megőrizni a gerincüket és az arcuk eredeti felépítését - sajnálatomat fejezem ki az itteni történetek íróinak a rossz tapasztalataik miatt és kívánom, hogy mindenki találjon egy becsületes szakembert, akinek szüksége van rá.

Üdvözlettel

Lerner Gábor

románc cuvée 2014.11.11. 21:37:58

@nick papagiorgo:
Előző kommentem eltűnt,de sebaj. Szóval, ahogy korábban is írtam, magamnak szerelek, így nem is fogok sehová menni. :)
A legendákról, ill. Átlag Jóskákról meg annyit,h apum, nagybátyám, és még egy jó pár közeli ember dolgozik/ott autószerelőként (jellemzően saját vállalkozásban), tehát az árképzésről, üzletpolitikáról van fogalmam. Ettől függetlenül mindenkinek +-an állok a véleményéhez.

Hurri Kán 2014.11.11. 21:43:33

@nick papagiorgo:
Egyszerű. Mert ha csak nem teljesen feketén csinálja, ilyen költséghányad mellett egyszerűen nem éri meg. Még ha a műhely saját, és nincs bérleti díj, akkor sem.

2014.11.11. 21:45:07

Komáromba hordtuk a kocsit, mert a győri márkaszervizben elveszett a bizalmunk a hozzáállásuk miatt, de legutóbb ott is csalódni kellett. A szervizvezető által agyondícsért fickó nekiveri az ajtót a szervizkocsinak, erőlteti a szemmel láthatóan nem odaillő pollenszűrőt. Végül csak kerül valami állítólag jóféle... Holott világosan jeleztük előre, még az időpont-egyeztetésnél, hogy mindenből gyári alkatrészt kérünk, nem utángyártottat. Elgurul a kocsi az emelőn, mert nem húzza be a kéziféket, de azért emeli az isten barma. Valami reccsen. Vajon mi lehetett? Azt már csak utólag vettem észre, hogy a baromarcú a szőnyeget áttépte a nagy rögzítőgombon. Mert ugye azt kitekerni már sok idő... Valószínűleg ott kereste a pollenszűrőt, mert az egyik elődmodellnél még ott volt. Na, ennyire értett a munkájához. Balhézni kellett volna. de már utólag mindegy. Ide se megyünk többet. Még jó, hogy olajat mi vittünk. Nevet nem írnék, mert ugye bizonyítani nem egyszerű az ilyet. De annyit igen, hogy francia autóról van szó.

Az a gond, hogy az ember próbálgat, próbálgat, és közben lehúznak róla egy rakat pénzt lelketlen trógerek vagy pancser kóklerek. Mert ugye mindig csak utólag, vagy legjobb esetben menet közben derül ki, hogy jó volt-e a választás. Mi még nem találtuk meg az igazit. :\

nick papagiorgo 2014.11.11. 21:45:26

@románc cuvée: nem tűnt az el :)
egyébként nem feltétlenül célzottan írtam, inkább csak azt akartam megvilágítani, hogy egy átlag autószerelő az alkatrészkedvezményből + munkadíjból nm feltétlenül keresi ám magát betegre :) Tehát ez azért nem rablás szerintem.

Phteven 2014.11.11. 22:06:37

@kombika: Tapasztalt sofőr lehetsz te is kedves barétom! Tudhatnád, hogy vezetés közben nem az autó előtt kell bámulni az utat, hanem jóval előrébb. A ködlámpa tényleg csak akkor ér valamit, ha sötét van, és nem a kilátásodat zavarja a tejfehér semmi, amit a lámpáid okoznak. Ilyen esetben hasznos lehet. Minden más esetben csak ficsúrság. (Ukránoknál, románoknál képvisel komolyabb státuszszimbólumot ez a fényforrás. Bár a románoknál talán már nem annyira.) A ködzárót fölöslegesen égetőknek meg egyenként a kurvaannya. A faszé' nem lehet lekapcsolni, ha mögé érek?!

Bambano 2014.11.11. 22:33:44

- kiégett a tompított az autóban, mivel már panaszkodott a műszerfalon, hogy vigyem szervizbe, nem álltam le kicserélni, bevittem szervizbe. munkalapra ráírattam az izzócserét is. sötétben hoztam el, természetesen nem világított az izzó, a számlán volt izzócsere (másik), meg "a forgalomra alkalmasság ellenőrzése" tétel. találgattam, vajon hogy ellenőrizték?
- nagyszervizre vittem a szekeret, mondtam, hogy frissen van beállítva a futómű, nem kéne, hogy babrálják. mikor szóltak, hogy lassan kész, elmentem bankautomatához pénzért. mire visszatértem, nemcsakhogy szétbarmolták a futómű beállítást, bele is szakítottak egy csavart a lengőkarba, és mivel a gyár azóta változtatott a karon, ezért párban kell cserélni. alkatrész másnapra, és száz fölött a plusz költség.
- kivételesen én vittem az akkori autót szervizbe, nem az asszony. bementem a szerelőtérbe. legalább 10 percig pingvineztek mellettem a szerelők meg 2-3 ipari tanuló, mire eljutott az agyukig, hogy itt most nem lesz okosba művelet, mert maradok. kénytelenek voltak kihúzni a pollenszűrőt is. mint kiderült, sok év óta először, mert akkora koszt csinált a műhelyben, hogy 3 ipari tanuló takarított utána egy órán át.
- az apróságokat már alig jegyzem, hogy pl. kuplung csere után vissza kell vinni, mert nem megy a kilométeróra, valamit nem dugtak vissza a helyére, hogy a levegő belső keringtetés csappantyúját több éve nem bírják megcsinálni, stb.
- a mostani autómnak eléggé elcseszett hátsó futóműve van. vagy legalábbis az itthoni gumisok zömének az, mert páran ezen tanultak meg futóművet beállítani (rosszul).

és akkor lehetne kilométeres litániát írni a gumisokról is:
- hogy mindig veszekednem kell a gumissal, hogy arra a nyomásra fújja a gumit, amire én szeretném, nem arra, amire ő hiszi
- hogy ne kelljen már vitatkoznom a gumissal, hogy az a féktárcsa, amit előző nap raktak fel a márkaszervizben, márpedig jó, stb.

Rot 2014.11.11. 22:46:51

Nissan Gablini Budaörs, fél órás munkára két órát akar elkérni (márkaszervízes díj),
mikor pofánröhögöm sértődötten mondja, hogy jó akkor legyen másfél.
Röhögök, kifizettem, többet nem jártam arra.

Mészáros Laci 2014.11.11. 23:21:54

...az olajcserés történetet azért írtam le, mert a márkaszervizben NEM így csinálták.

Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:43:29

@R!ck4: Ha motor gondja volt, akkor a radiátorhoz valszeg nem kellett nyúlnia nem ?

Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:51:30

Gyárilag ültetett Audi A 6-nak este hatkor odavertem a karterét. Porsche akármelyik még este bevitt, de másnap 9-re kellett az autó. 8-ra kész volt. A tételek közt szerepelt a karteren és még egyebeken kívül, tömítés 15 e Ft-ért, szigetelés csere, szigetelés eltávolítás, szigetelés felszerelés, 2db csapszeg. Féktisztító spray. De kész volt. Nem vitatkoztam.

Bambano 2014.11.12. 00:13:12

@nick papagiorgo: én egyszer vitatkozásba keveredtem a márkaszervizemmel, mert tévesen ajánlották ki az alkatrész árát, és nem akarták benyelni. Ezen vitatkozás alatt kénytelenek voltak számokat mondani, amiből (végzettségem programtervező matematikus) ki tudtam számolni, hogy 90%-os haszonkulccsal adják az alkatrészt.

leírom mégegyszer, nehogy tévedés legyen: KILENCVEN SZÁZALÉKOS haszonkulcs.

ugyanezen szervizben mondták már nekem azt is, mikor firtattam, hogy miért nem cserélték ki a toronycsapágyakat, hogy nem érnek ők arra rá...

komolyan hiszem, hogy a kedves mamájuk ősi foglalkozást űz.

doggyfreestart 2014.11.12. 00:38:06

@nick papagiorgo: Ez a módszer a Marso-nál is működik, nem rossz szerviz amúgy.

Én sztorim: (német VW márkaszerviz, csak hogy lássátok, nem hazai a gond)
Olajcsere után bazi nagy paca a garázs padlóján. Autóval vissza, hát ELKOPOTT a menete az olajleeresztő csavarnak, le kell cserélni az olajteknőt. Ez már csak ilyen, max. 2-3 leeresztést bírnak ki ezek az alu szarok. De jó fejek, és csak nekem, csak most mindössze 150 EUR-ért, azaz ANYAGÁRBAN kicserélik.
Mondanom sem kell, hogy
1) Beletépte a menetet az írni-olvasni se tudó gyakornok.
2) Az olajteknőcsere a javítóbetét behelyezésében valósult meg a havernál 20 EUR-ért + néhány sör fejében.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.12. 03:12:47

Krakkóból jövök hazafelé öreg Honda Civic-el (amit használtan vettem). Elmegy a töltés, de ráadásul a töltésjelző lámpa sem mutatja. Aztán visszajön a töltés. Aztán elmegy. Mindenesetre az autó hazahozott: 2 km-el a lakás előtt állt le végleg, ott már tudtam hívni a havert egy töltésért.

Elviszem a szerelőmhöz: azt mondja újra kell tekercselni a generátort, kicserélni a szénkeféket tartóval együtt, 60K Ft. Hát legyen. Elviszem az autót, nyomok egy kövéret: töltés(hiányt) jelző lámpa kigyullad. Másnap vissza a szerelőhöz. Alig hagyom ott, telefonál a szerelő hogy rendben van a gép. Visszasétálok, elviszem az autót, nyomok egy kövéret, kigyullad a pilács.

Másnap visszamegyek a szerelőhöz és ott is maradok; állok fölötte. Kiszereli a generátort, beviszi a műhelybe ahol leveszi a szénkefetartót -- és látszik hogy a láthatóan használt szénkefe beleszorult a láthatóan használt tartóba. Mint kiderült volt egy kis ütése a generátor tengelyének ami (nagy fordulatnál) "belőtte" a szénkefét a tartójába amibe beleszorult. Aztán amikor lehűlt akkor (néha) visszaugrott.

Nem szóltam egy szót se' de az volt az utolsó eset hogy hozzá vittem az autót.

Viszont vagy 8 év autózás során nem voltam képes találni egy tisztességes szerelőt Bp-en.

Szumi 2014.11.12. 07:21:15

Kárpát utcában az ötvenezer kilométeres mercimen mindenáron féktárcsákat akartak cserélni ( tükörlap csere miatt vittem be )Nagy nehezen tudtam elinalni onnan - ígéretet tettem, hogy tíz nap múlva visszaviszem az autót a fékjavításra - de most mennem kell...száznyolcvan ezernél valóban ki kellett cserélni. Nem haragszom én rájuk - de soha többet nem vittem oda egyik autónkat sem. Budapesti vagyok, de leviszem a kocsijainkat szervizeltetni Kecskemétre a Birizdó-hoz : ott korrektek, gyorsak és nem lehúzósak.

Rónarider 2014.11.12. 08:14:28

@kombika: Jah. Nekem meg például egy kapcsoló van, külön nem tudom kapcsolgatni elöl-hátul. Elöl meg nem is feltétlenül azért kell, mert én jobban látok tőle (jó, padkát igen, hanem mert vannak marhák, akik tejködben is bevállalják a necces előzést, és olyankor számít, ha 20 m-ről távolabbról meglát. Illetve vidéken nem divat a fény a biciklin, és a láthatósági mellény a gyalogon, ha 5 m-rel messzebbről meglátom, lehet megmenekül a marha. A harmadik lehetséges felhasználása a ködlámpának meg az aknakeresés. Amikor traktorok által felhordott sárral összemaszatolt, amúgy kritikán aluli minőségű burkolaton járok én felkapcsolom, és a kátyúk kb. ezerszer jobban látszanak.

Szóval Winkli elszabta. :)

kawaturbo 2014.11.12. 10:21:33

Saját tapasztalat,hogy németországban vagy bármely nyugati tájon sem próféták a szerelők.
Hajdanán,amikor kikerültem szerelőnek egy jónevü kawasaki szervízbe,azt hittem hogy sokat tanulhatok de ez kimerült a nyelv alaposabb megismerésében.Furcsa volt,hogy a műhely minden jóval fel van szerelve,de pl. nem lehetett rongyot használni,hanem csak papirt,mindenféle előírásnak meg kellett felelni,de a dolgozók nyugodtan bagóztak a benzines mosás közben.Egy idő után kiderült,hogy csak nekem van képesítésem a szakmához,akinek a nevén futott a szervíz csak hébe-hóba szokott bejönni.A szakmai kvalítások is hamar kidomborodtak,a magyar "mindent meg kell oldani" mentalítást hamar megszokták a szerelők:a megoldhatatlannak gondolt hibákat hamar átpasszolták nekem.Nevetséges volt pl.hogy széles-e műhelyben,nem tudott senki megköszörülni egy fúrót,vagy menetet fúrni/vágni vagy bármely egyszerűbb lakatos feladatot megoldani.Bonyolultabb dolgokról nem is beszélve,nem tudtak karburátort állítani rendesen,a szelephézagokat csak én csináltam,megy a tapasztaltabbnak számító cseh kollega.
Jellemzőek voltak a mellényúlások elb....ok is:pl. egy kollega belejtette a szelepfedél illesztőcsapját a motorba,így kb.50 méter után összeugrott a vezérlés!Rendszeresek voltak a különféle alkatrészek eltörése,elpusztítása,holott olyan problémákat soha nem kellett javítani mint itthon,mert a motorparkfényévekkel volt jobb mint a magyar.Semmi kreativítás,problémamegoldó képesség!Ha valamit tovább kell gondolni a gyári szervízutasításon kívül,megáll a tudomány....

Mészáros Laci 2014.11.12. 10:30:11

@Fauchon:

"Senki nem akkor kezd el mókolni a filterrel, amikor már vissza van zárva a csavar."

Szép lenne, ám a valóság nem így néz ki.

Autót felemel.
Gyűjtő alátol.
Csavar kivesz.
Olaj kifolyik.
Csavar vissza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Autó leereszt.
Motortér szét.
Szűrőbetét ki.
Új szűrő bele.
Friss olaj be.
Indítás, brrr.

Fferkó 2014.11.12. 10:37:13

Winkli nem szabta el!!!
Az indok nélküli (főleg a hátsó) ködlámpa használatot nagyon szigorúan büntetni kéne, a rosszul beállított fényszórókkal együtt. Nem egyedül autózunk baszdki!

Rónarider 2014.11.12. 11:29:57

@Fferkó: mondom, egy kapcsoló van. Nincs külön elöl-hátul. Leszarom, hogy a hátsó vakít, lehet menni a gyártóhoz reklamálni, nekem elöl kell a fény.

kawaturbo 2014.11.12. 11:31:34

"..de jaj azoknak, akik autószerelőnek hívják magukat, miközben a stabilizátorszilent csavarját elhagyva, oda minden tekintetben túlméretes csavart helyezve gyógyítják meg autójuk baját. Mert eljön az Úr, és őket is megítéli az utolsó napon." (Pál apostol Autószerelőkhöz írott könyve, 18. rész, 23. vers)

yomsisi 2014.11.12. 13:40:28

Volt régen egy 100-as Audi Avantom, a "szivar".
Folyt a kuplung hidraulikus hengere, a pedál felett.
Elvittem a helyi szervizbe, megjavították, útnak indultam.
Pár kilométer után feltűnt, hogy ugyanúgy folyik. Visszamentem, elismerték, kicserélték, de most "újat" kaptam.
Később derült ki, hogy rendszeresen cserélgették a behozott kocsikban az alkatrészeket. Ezt-azt áttettek, ha két egyforma verda állt bent.

Ugyanez az Audi, Mozaik utca. Folyik a hidraulika olaj. Beviszem, ott hagyom. Majd hívnak, hogy az egész hidraulika pumpát ki kell cserélni, akkoriban egy horror összegért.
Nem volt annyim, elhoztam. Bevittem egy másik -nem szakszervizbe-. Meghúztak egy lelazult hollandit a pumpán és mehettem, elállt a csepegés. :-)

És még sorolhatnám, de most csak ez.

Blindmouse 2014.11.12. 13:43:08

@Rónarider: Amikor majd leperzseli a tarkódat érte a mögötted jövő refije cserébe, akkor átgondolod.
Ha a hátsót nem használnád sose, akkor vedd ki belőle a fenébe az izzót.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.12. 14:01:31

@Rónarider:
Az elsőt sem kellene indokolatlanul használni. Én sosem értettem miért jó, ha valakinek állandóan ég, akármilyenek is a fényviszonyok és az időjárás. Általában mondjuk az ilyenektől másra is lehet számítani, legalább távolról jelzik, hogy veszélyt jelentenek a normális közlekedőkre. A legjobb, amikor fényszóró helyett használja külterületen a ködlámpát a paraszt, és nem hiszem, hogy a fényszóró romlott volna el, mert ahhoz túl sok van az ilyen tuskóból is.

504Laci 2014.11.12. 14:22:55

@Rónarider: Csak kíváncsiságképp, milyen típusú gépkocsiban van így egy kapcsolóra bekötve? Gyárilag ilyen?

Hurri Kán 2014.11.12. 14:29:01

@504Laci:
Ez engem is érdekelne, kizártnak tartom, hogy gyárilag így oldották volna meg.

12csab 2014.11.12. 14:30:04

@nick papagiorgo: "egy átlag autószerelő az alkatrészkedvezményből + munkadíjból nm feltétlenül keresi ám magát betegre :) Tehát ez azért nem rablás szerintem."
ezzel csak egy a gond, a drágább alkatrészeken, nagyobb az alkatrészkedvezmény! Talán ezért szeretnék mindig a fél autót cserélni... hogy meglegyen az elvárt nyereség..

muszakimanager 2014.11.12. 14:39:34

Óh, azok a jó öreg - tisztességes - vidéki szerelők...
Már ha van ilyen...például Tatabányán már 2 szerelővel megjártam. A diesel Opelem dobott pár hibakódot, gondoltam kiolvastaom és megcsináltatom, mert nem volt ráköltve túl sok az utóbbi pár évben. És ez olyan mint a hitel, csak görgeti a problémákat maga előtt az ember, de előbb-utóbb fizetni kell.
Az egyik márkafüggetlen szerviz, ahol kiolvasták a hibakódot (telefonban 4500Ft-ot mondott, a helyszínem már 5000Ft-ot...), gondoltam ajánlatot kérek a lambdaszonda cserére. Utána kell néznie, majd hív. 3 hét után hívtam fel, igen-igen, foglalkozott vele (na persze), de kell az alvázszám. Bediktáltam, majd 2 hét után megint én hívtam. Igen-igen, de melyik szonda is kell, mert van egyes és kettes...WTF?? Én olvastam ki, vagy mi a szösz. Be megint a szervizbe, új kiolvasáa (ezért már nem volt pofája pénzt kérni), megvan az eredmény, az egyes a rossz.
1 hét múlva megint én hívom, hogy mizujs. Ja, 55e Ft. Mondom, hogy akkor nosza, essünk neki. Péntek jó neki? Az jó, de majd hív. Persze nem hívott, csütörtökön én hívtam, hogy akkor szervezhetem-e a kölcsön autót, vihetem-e. Hát, hogy gondolkodott rajta (WTF???), és mivan, ha kicseréli és mégsem az. Mondom, gondolom, akkor a holnap mégse jó. Hát nem, de majd hív. Persze, azóta is hív....Ennyire nem kell a pénzem, ennyire sok a kuncsaft, hogy ezt megtehetik? És ez egy honlappal rendelkező cég...Azóta egy másik szerelőt próbálgatok, de ő is a hibakódok alapján ókumlál, mondom neki, mi lenne ha már végre belezézne valaki a motorházba és nem csak blöffölgetne...szaki ország vagyunk rendesen.

Blindmouse 2014.11.12. 15:53:13

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás:

Éjjeli-kátyúvadász-device a funkciója olyankor. igenigen hasznos magyarországon, ahol az útnak nincs széle, ellenben van ott helyette gödör. :D
Hozzáteszem rég nincs ködlámpám, de maig volt, én erre használtam. :D

Mondjuk tiszta napsütésben, fényes nappal tényleg minek, akárhol is.
Engem jobban zavar mikor baltaarcú anyu nyáron délután kettőkor reflektorral jön szembe városban és úgy vakít.

Rónarider 2014.11.12. 18:05:12

@Hurri Kán: 13 éves autó. Akkoriban még volt ilyen is :)
Amúgy a hátsó izzó kitekerése azért nem jó, mert amikor világít, akkor köd van. Ködben meg úgy jobban látszik. Na most ha engem valaki utolér ködben, de előttem meg nem mennek, akkor nem kapcsolom le, mert szemből is szeretek látszani. Kocsisorban evidens, hogy nem használom.

TalpaiI 2014.11.12. 18:19:45

Nagynevű is meg közel is van ( szigetszentmiklós, gázüzemű doktor) hívtam állítsa be a gázrendszert, ok vigyem egy napra mert tesztkörök meg országúti beállítás meg minden egyéb. Reggelre viszem ok megcsinálják jó lesz 17-re mehetek érte, este 16:30-kor!! hív (egész na állítgatja mi?), hogy baj van az egész reduktor szar ereszt a gáz de most nincs hozzá semmilyen így nem lehet beállítani. Mondom ok ne nyúljon hozzá megyek megbeszéljük. Este ötkor udvaron mobiltelefon zseblámpával mutaja, hogy reduktor gázszelepnél ereszt a gáz és így ne járjak vele mert meghalok életveszélyes, eztán persze megbeszéltük, hogyha benzinen járok vele annyira azért mégse halálos( ez előtt a szelep előtt még van 2 darab gázszelep). Mondta beszerzi a felujító készletet meg az új szelepet és hív ha mehetek. Aztán két hét benzinüzem után inkább megnéztem és kicseréltem én az 1db repedezett o-gyűrűt. Nem éreztem, hogy még hívogatni akarom, hogy hozzá vihessem. Előtte sem és azóta sem sikerült még olyan gázszerelőt találnom, aki nem úgy állított be az amúgy 9 liter fogyasztó autót, hogy utána legyen alapjárat és ne 15-20 litereket egyen.

Hurri Kán 2014.11.12. 18:58:15

@Rónarider:
"13 éves autó" Tudom, és piros. Márka, típus?

Rónarider 2014.11.12. 19:45:03

kék a3 1.9 pumpedüse

Hurri Kán 2014.11.12. 20:03:27

@Rónarider:
Hát ha egy kapcsoló kapcsolja az első és hátsó ködlámpát, téged ezzel a kocsival átvertek.

Fauchon (törölt) 2014.11.12. 20:33:50

@Hurri Kán: Valamelyik mekkmester beleszerkesztette utólag az első ködlámpát, de másik kapcsolóblokkot már nem vett az igénytelen állatja, rákötötte a hátsóra.

Mérges 1234 2014.11.12. 20:34:36

Bal kerékcsapágyam szar volt, de nagyon. Elvittem a gépet, 1 napig csinálták, és levettek 20.000-re plusz a csapágy, megyek haza zug mint állat.

Levettem a felni kupakokat, hát nem kicserélték a jobb oldalt.

Üvöltök velük mint állat, még ők vannak felháborodva, na mindegy vigyem, vissza kapok egy ingyen csapágyat.

Azt mondták kicserélték, de nem mert megint szól sőt szorul, de még ki is akarták fizetetni a másik csapágyat is. Simán hülyék, én magam fogom kicserélni a csapágyat és este majd behajítom az üvegportálon.

Ez már el van döntve... :D

Rónarider 2014.11.12. 21:02:19

@Hurri Kán: Nemigen, első gazdája vagyok :)
Vagy ha mégis, akkor szarság van és így jártam. :)
Ám mégsem hinném.
Meg ugye nem is érdekel, a lámpák nem befelé világítanak, engem nem vakít. :)

Hurri Kán 2014.11.12. 21:14:30

@Rónarider:
Gratulálok a másokat semmibe vevő, tapló, igazi mélybugris hozzáállásodhoz.

DeezL 2014.11.12. 21:59:57

@JaxTeller: én is ilyen voltam amikor nyomtam a szervíz dolgot!!! bár mostanság megint elkezdtük,mert közben a gyerek is szerelő lett !de soha senkit nem akartam átverni

Rónarider 2014.11.12. 22:58:44

@Hurri Kán:
Ja, viszont!
Gratulálok az álságos, képmutató, ostobán népnevelő, önkéntes csendőr felfogású véleményedhez, melynek emitt nem restelltél hangot adni, valamint ahhoz a mélyen értelmes hozzáállásodhoz, mely szellemében mindenki hülye, aki nem ért Veled egyet.

Kibontom:
Amikor muszáj menni, akkor muszáj menni. Ha köd van, akkor is. Ha nem látok, de oda kell érni, akkor minden vélt vagy valós segítséget ami rendelkezésre áll ki fogok használni. Ha ez történetesen egy ködlámpa, akkor azt, de ha Gyurcsók talpmasszázsától állítólag öt méterrel messzebb látnék a ködben, ott is állandó vendég lennék. Nem vagyok Teréz anya, kurvára leszarom, hogy épp bántja azt, aki utolért (tehát gyorsabban érkezett meg mögém, mint ahogyan én haladtam, de előzni nem mer, szájat járatni meg tud), mert nekem én vagyok az első. Ahogyan Neked is Te és mindenkinek Ő, azaz saját maga, ideértve a vele egy autóban tartózkodókat, otthon a családot, ismerősöket és barátokat (kivéve néhány valódi szentet, de bennük sem vagyok biztos).

Magyarul pont nem érdekel, hogy mit nyígsz, amikor utolértél, de elmenni nem mersz, mikor az a tét, hogy megérkezem-e. Értem?
Ha tudnám lekapcsolnám, mint ahogyan amikor tudom, mert nincs értelme, vagy okafogyott le is kapcsolom. Amikor meg értelmét látom, előnyömet szolgálja, hát használom. Az, hogy Neked ez mennyire tetszik vagy nem tetszik, az ugye nem az én problémám. Lemaradhatsz, megelőzhetsz, adott esetben Te sem vaklálnál egy idiótabarom miatt mögötted, mert annak nem tetszik.

No ennyi, minden jót!

Hurri Kán 2014.11.12. 23:05:05

@Rónarider:
Hűha... Ne add fel, a szövegértetlenség ma már állítólag kezelhető. Ha nem, így jártál.

Fauchon (törölt) 2014.11.13. 00:25:33

@Rónarider: Már a legelső A3-ban is külön kapcsolható volt az első és hátsó ködlámpa:
i.imgur.com/HYS1IaT.png
Vagy nem belevaló kapcsoló van az autódban, vagy nem tudod kezelni - melyik a kettő közül?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:34:40

Még a kommentek elolvasása előtt:Na, egy ilyen posztra aztán lesz itt adok kapok... :D

Viszont a népítélet rovathoz hasonlóan lehetne egy Szerelőítélet rovat is, amolyan ajánló-nemajánló adatbázis, városonként, kerületenként, stb.Na, egy ilyenből vajon mi lenne...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:41:08

@generic.nickname: Most mit lehet erre mondani?Én is, 34 év Magyarországon élés után életemben először külföldre költözvén kaptam számlát autójavításról... :-)))
Igaz, itt kint viszont olyan rezsióradíjak vannak egy órára, mint otthon egy hétre, nem viccelek.(Igaz, fizetések is akadnak hozzá, az otthoni adományok helyett..., de nem akarom félrevinni a témet.)De papír az mindig van, automatikusan.
Egy egy ilyen popszakma odahaza, sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:48:48

@haggyadaszt: PLusz százezer.

Na, ezt kéne kábé minden iparági kamara honlapjára kitenni, minden hivatalba százhúszas dölt félkövér betűtípussal kinyomtatni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 02:00:40

@camelus: Na, örülök, hogy nem csak nekem jut eszembe...

JettaTDI 2014.11.13. 10:37:15

@Fauchon: Már 85-ös kettes Golfon is külön kapcsolható ha 2 ködös a kapcsoló!

Gondolom egy szalonautóba kértek még első ködlámpát, vagy a kereskedés pacekolta fel, aztán a helyi villanyász így oldotta meg..
(egyébként ez a kókány már igencsak ennek a blognak a témájába vág szvsz)

protézisesh 2014.11.13. 11:12:03

@Rónarider: egy kapcsoló, de ha szabályosan van bekötve, akkor elsőre az ELSŐ, másodikra pedig a HÁTSÓ ködlámpát kapcsolja. Ha úgy van bekötve, hogy egy kattanásra mindent bekapcsol, akkor szarul van bekötve.

tmotor 2014.11.13. 21:01:53

Röviden, hogy olvasható legyen. e46 2.2 benzines zabálja az olajat. Hurrá, van ajánlott szerelő. Megbeszélem az emberrel, hogy szerdán reggel viszem ( Újpest- Soroksár ). Odaérek, ember sehol, csak a szerelője. Telefonálgatás,OK ahogy megbeszéltük, hagyjam ott.
Pénteken hívom ! Ó igen, már akart hívni (LOL). Az előző tulajok valószínűleg nem vitték túlzásba az olajcserét. A karter gáz szűrő és a csövek cserére szorulnak. Valószínű, ezért eszi az olajat. Elhiszem, miért ne hinném. Kérdem mennyi lesz a vége, válasz "Még nem tudom". Eljön a jövő hét szerda. Autó kész (Megint én hívom). Kérdem mennyi, válasz megint nincs. Megyek az autóért. Megint csak a szerelősrác, meg egy munkalap a következővel: Szűrő 18500, Cső(!) 5700 Cső, gondolom egy másik (7500) meg még vagy három ilyen meg egy munkadíj 36000. Végösszeg 95000!! Kérdem: kocsi rendben? Válasz: majd meglátjuk, nézd kétnaponta a szintet és reménykedj, mert ha bontani kell a motort az 200,000. Nem mondom, csak kérdezem. Átvágtak vagy nem?

tmotor 2014.11.13. 21:05:57

Nem Soroksár, Nagytétény, de végül is mindegy

Fauchon (törölt) 2014.11.13. 21:51:05

@tmotor: Amikor valakinek nincs normális felszerelése, akkor indul be a találgatás alapú autószerelés, az olcsóbb javításoktól haladva a drágábbak felé. Magas olajfogyasztásnál azzal kezdünk, hogy összes gyertya ki, endoszkóp be, és megnézzük a hengerfalat. Ha sérüléseket látsz, már adhatod is el az autót (hacsak nem valami hiperritka veteránod van, vagy apádtól örökölted az autót).

Rónarider 2014.11.14. 06:39:37

@Fauchon: fene tudja, nekem már rég nincs piktogramm a körmyékén, egy évben használom 3x-4x, klatty ütközésig és mehet. Menet közben meg eszembe sem jut odanézni, olyan jó helyen van. Majd megnézem már, úgyis felújítása következik.

Rónarider 2014.11.15. 08:51:13

@Fauchon: Na a ma reggeli 0 látótávolságú köd miatt csak átnéztem mi a helyzet, valóban én nem tudom használni, sosem foglalkoztam ilyen finomságokkal, hogy egy klatty két klatty, igazából meg sem néztem. Tisztességgel szétkopott a kapcsoló, a középső állása már nincs meg.Szóval revideálnám magam, kapcsolóbelet fogok javítani vagy cserélni.

Azt azért hozzátenném, ilyen játékautós alkatrészekkel csak a baj van, a kapcsoló lenne kapcsoló, nem ilyen meddig-húzzam-ki-hogy-jó-legyen szexlecke és persze figyelhetnék jobban. Magyarul bocsika! Balfasz vagyok.

Takumi Fujiwara 2014.11.17. 12:24:14

Nekem a Supra Trend Kft. csinálta meg "nagyon jól" az MR2-met. Problémája az volt, hogy rángatott, alapjárat meg össze-vissza ingadozott. Ők ezt úgy próbálták orvosolni, hogy kihúzták a T-VIS csatlakozóját és a gyújtást össze-vissza állítgatták. Sajnos erre csak utólag jöttem rá, mert ők úgy állították be a dolgot, hogy napokig szenvedtek vele és végre jó lett... Természetesen néha így is rángatott, cserébe nem is ment. Azóta szerelő ismerősömmel javítottunk rajta, de sajnos még mindig nem tökéletes, szóval ha valaki tud ajánlani olyan szerelőt, aki TÉNYLEGESEN ért az MR2-höz, azt nagyon megköszönném...
süti beállítások módosítása