Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel kapcsolatban, hanem olvasóink egyéb - keserű - tapasztalataikat is megosztották velünk. Kicsit úgy éreztük magunkat, mint egy sírózsák, éppen ezért megkönnyítjük a dolgukat: ide, ennek a posztnak a kommentablakába írja be mindenki búját-baját, de gondolja meg jól, hiszen konkrét bizonyítékok híján akár jogi következményei is lehetnek. Magyarán, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor ne nevesítsünk!
Önt verte már át a szerelője? Ide írja!
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mészáros Laci 2014.11.11. 15:19:50
"Maszek szervízben még soha"
Ahova én járok, az előző autóm eladása előtt elmentem a szerelőhöz, hogy nézzük meg, miket is csinált az autón. Elővette a polcról a régi számlatömböt és szépen kiírtuk (a másodpéldányokból), amin tételesen rajta volt, mikor mit cserélt, mit rakott bele, mennyi volt a munkadíj. Áfával.
sefer_k 2014.11.11. 15:29:46
Boka1 2014.11.11. 15:32:47
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.11. 15:34:00
Mészáros Laci 2014.11.11. 15:38:31
Kb öt éve járok hozzá. Ilyen ember. Büszke rá, hogy tisztességes. A fia veszi át a műhelyt, ebbe a légkörbe nő bele. Svábok.
Miközben cseréli az olajat, elmondja, mit miért csinál. Leengedte a fáradtolajat, de még nem rakta vissza az olajleeresztő csavart, és mondja: "most figyeljen" - majd amikor a szűrőházat leszedi, még vagy három deci fáradtolaj kibugyog. Ez az, amit a márkaszervizben benne hagynak az autóban.
sefer_k 2014.11.11. 15:44:58
Mumia 2014.11.11. 15:45:51
Egy komolyabb átnézést / karbantartást nagyon kevésre lehet rábízni, mert egyszerűen leszarják, nem csinálják meg rendesen. Függetlenül az anyagiaktól.
De volt szerelő akihez elvittem az autót, hogy cseréljen kartertömítést, de nem volt hajlandó, mert azt túl nagy munkának találta. Helyette kicserélte a még tökéletesen használható alig kopott márkás féktárcsákat valami gagyi szarra, meg a kuplunggal ugyanez.
Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.11.11. 16:03:40
A drága ugyanis elkezdte mutatni arcomba a kézifék visszajelzőjét a műszerfalán. Félreállok, motorháztető fel, fékfolyadék a bőség zavarában kérlel, hogy hagyjam békén, nem itt lesz a gond. Roppant szakértelemmel megálljt parancsolok a négyütem szorgos ténykedésének, majd csak a gyújtással kényeztetem, ilyenkor nem világít. Kéziféket eképpen cincálom, kamaszkorom sejlik fel a gondolatokban, akkor mást rángattam hasonló hévvel, mintha csak a bennem tomboló ifjúkori férfiúi híúság miatt túlértékelt életem múlt volna rajta. De most ezen mozdulatokra a visszajelző lelkesen reagál, tehát a kapcsolója hibátlan. Telt-múlt az idő, mire kideriváltam, hogy csak akkor kezd el világítani, ha rálépek a fékpedálra, ha ilyet nem teszek, akkor akár körbe is autókázhatnám a bolygót akárhányszor piros visszajelző nélkül. Megint megkérdeztem a csajom, ennyi infó birtokában részemről megelőlegezve vagyon volt tőle a megoldás, mint messziről proszkáló lázálmas hírnökség. De ezt figyeld: nem tudta megmondani a megoldást, nekem kellett rájönnöm, durva!
Egyik pitymallatkor ugyanis ánuszom illattalan, ámde gyakran szagos rózsája majdhogynem elengedte rejtett tartalmát, amint agyamba csapott a gondolat... Mi van, ha ez a lámpa egyúttal egy féklámpa visszajelző is és csak kiégett az izzó? Kigvárom testem reggeli bootolását, majd agyam levezérli a garázsba, seprű befeszül a fékpedál és háttámla közibe. És valóban, nem ég a jobb hátsó...
Higanyhiggadsággal tudtam magam kezelni, megakadályoztam az elsőre szírén hangokként feltűnő, bús érzések kifejezésére szolgáló csúf szavak tömkelegét, hogy elhagyják ajkaim, de attól még a faszom kivolt. Szép lelkem gyöngyházkagylóját kibontva megbocsátottam a Cilimnek, különösen annak fényében, hogy még a gyári izzó volt(!). Ha már ott voltam, megnéztem a többit is, egy ködlámpa és egy tolatólámpa kivételével az összes hátsó izzó még a gyári Stanley, Japan. 28 év és 244.000km után is. Alig hiszem, hogy bárki ilyennel pótolta volna nálunk a kiégetteket... Úgyhogy a csajok tudnak valamit, bármiből is készüljenek! :)
Richee96 2014.11.11. 16:32:20
novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.11. 16:51:20
MisterD 2014.11.11. 17:15:23
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:26:06
Amugy engem is huztak le, nyar es osz kozott felujitattam a a kocsit, hogy telre minden popec legyen. Kasztni, festes, szerelo aki muszakiztatta (3 kulonbozo muhely). Nagyjabol minden siman ment, de kicsit fura volt az auto gyorsulasa, de mivel elment 1 honap, kozben mast hasznaltam, majd par het mulve felraktam a telit (kora osszel mar atrakom), igy arra fogtam. Meglepetes az elso jeges napon ert, amikor az utca vegi dombon szokatlanul nehezen ment fel. Igy tel vegevel, meg is neztem a diffit, mivel nem uj mar, lehet megkopott. Na hat igen, nem a gyari sper volt benne, hanem egy sima, egy leheltnyivel hosszabb attetellel. Veguk is a ket diffi kozott, csak 100-150eFt az elteres hasznaltam ;( Remelem aki volt az megdoglik, a 3-bol az egyik szerelot 100%-ra kizarnam, de attol meg a masik kettore nem torhetem ra az ajatot. Tanulsag, ha csak 1db jo szerelot is talatunk az eletben, es nem a fold masik oldalan van, mindenkeppen hozza vigyuk vissza a kocsit :(
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:32:20
Nem veletlen, hogy egy szerelonek sincs kesz soha a kocsija, egyszeruen tul sokba kerulne ugy megcsinalni, ahogy az igazan jo.
kawaturbo 2014.11.11. 17:34:08
Létezik az az ügyfél típus,aki eleve úgy jön be a műhelybe,hogy őt mindenki át akarja b....ni(ez sokszor meg is történik)és mindig az aktuális szakiban látja a megoldást,vagy inkább a megmentőt,pedig azt sem tudja felfogni hogy mennyire nagy problémahalmazzal van megáldva.Ez a magyar autóállományt tekintve nem is nagy csoda!Ha csak a saját autómat nézem(bmw 525tds)ami tele van(volt)megoldhatatlan meg annak tűnő problémákkal,egy egyszerű felhasználó biztos hogy felkötötte volna magát,vagy nagyon rossz viszonyba kerül a környék összes szerelőjével.
Példának okáért,nekem is javasolták az adagoló cseréjét,meg a motorgenerált meg azt hogy gyújtsam fel,mert a tds külömben is egy sz..r!Szóval belőlem simán megélt volna egy kisváros autószerelő kollektívája,koszttal kvártéllyal ha hagyom magam!Az autó ennek ellenére már jól működik,keveset fogyaszt,megbízható csak a meglevő hibákat kell rajta karbantartani és ápolgatni.Ki gondolta volna,hogy az indulásoknál és váltásoknál tapasztalható megtorpanásokért,állandósult hibakódokért a rendkívül rossz minőségű (vagy szabványú)gázolaj okolható?!Amióta prémium dieselt tankolok,minden hiba megszűnt és még kevesebbet is fogyaszt az autó...
Blindmouse 2014.11.11. 17:49:03
Csak rendesen meg kell építeni.
MisterD 2014.11.11. 17:52:26
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:53:22
Blindmouse 2014.11.11. 17:58:26
A hajtás minden elemének megvan a határa, és az nem feltétlen a gyári lóerők környékén van. Lehet a hátsó difi elbír 800 lovat, a kardán 700-at. a féltengely 500-at. most írkáltam számokat. De most a motorról volt szó.
2literesből se probléma napi rohangálós autó szintjén kicsavarni 350-400 lovakat japán fronton.
Nézegess Erős Mitsubishis, Nissanos, meg Toyotás videókat a weben. :D
ED_a_ló 2014.11.11. 18:00:07
Ha egy igénytelen szakadt szar, akkor köszönj el örökre és keress egy normális szerelőt.
Ez nálam bevált módszer. Eddig ahány szakadtautós szerelőnél jártam, mindegyiknél volt valami probléma. Nem vigyázott egy sem az autómra. Karcolások, ütődésnyomok díszelegnek az autón az egyes javítási munkálatok örök mementójaként. Továbbá előfordult, hogy valami kisebb javítás alkalmával kimaradt egy csavar (a kettőből), kerékcserekor eltörtek egy borítólemezt az alvázon. Az alvázvédős, üregvédelmes végigkaristolta a fényezést, megkarcolta a lökhárítót, nem helyezte vissza pontosan (hogy be tudja fújni mindenhol, le kellett szednie).
A határidőre nem vagyok annyira kényes, mint egyesek, meg lehet érteni, hogy ha sok a munkájuk, akkor késnek. Ők is függenek az alkatrész beszállítótól, lehetnek ők is betegek. De lehet, hogy ezt csak azért értem meg a késéseket, mert az én munkámban sem határozhatók meg egzakt módon a határidők.
Oldm4n 2014.11.11. 18:10:45
dr. trafik nomac 2014.11.11. 18:14:36
Japan auto, az meg egy masik vicc, mint tartos sportauto, hat persze... A lehet, hogy kibir, meg a biztosan kibir, az ket teljesen mas fogalom. Csak egy aprosag, az helyzeti energia a sebesseggel negyzetesen aranyosan no, namost ha sikerul mondjuk 220-rol, 300-ra tolni a vegsebesseget, az majd x4 akkora igenybevetelt jelent mindenutt!
Persze a Ferrari is nyilvan azert koteleznek 5000/15000Km-es nagyszervizre, mert az csak egy bena olcsasz garazs, es nem tudnak tobbet. Meg azert szar a fek is, mert amugy konnyu lenne jobbat csinalni, de ugy sem hasznalja senki.
Nyilvan a Magyar szereloknek van Jedi erejuk, amivel felcsavarjak a turbot, berakjak a chipet, es a szivcsakra kiszabadul, es midnen szep lesz. Sajnos a programozok meg plane elhiszik ezt a marhasagot. Volt ismerosom (aki azota kepviselo ;), vagy 20 eve epitettek neki egy gepet (ott azert joval kisebb volt az elvaras), es jon hozzam, mert tudta, hogy van nemi affinitasom, hogy probaljam mar ki, mert majd letepi a fejet, meg oktanszamnovelo is van benne! Nem fejcsovalas utan megmutattam neki hogy FORDITVA !!! van rajt a karburator, azaz pillangoszelepeken az uszohaz. Nem is gondoltam volna, hogy ez igy osszemegy...
Nem akarom itt osztani az eszt, mert fenyevekre vagyok, egy auto tervezo/epitotol, de ott kezdodik egy epitsunk erosebb autot projekt, hogy kicsereljuk az osszes csavart 4x nagyobb szilardsagura. Persze lehet a vegen is, csak kicsit sokba kerul...
Blindmouse 2014.11.11. 18:39:12
Szedjük szét többfelé ezt a dolgot.
tuningautó. van az ami vágottrugós simota dircsiszürcsis szar.
van a rendesen megépített gép, és vannak a hangyász félék, ami nem tuning, hanem versenyautó. (láttad már közelről?)
Az ilyen GTO féle autókhoz tengerentúlon elég szépen megvannak a receptek, megvannak a hozzávaló aftermarket alkatrészek.
Nem ördöngősség.
Minőségi cuccokat kell használni hozzá, és nem tökön babon át ész nélkül hajtani, és megfelelő időben karbantartani Akkor tartós lesz.
Azért ismeretségi körömben vannak elég szépen megépített utcai gépek. NEM fejlesztési, és nem pályázva viszonylag alacsony százalékuk ül a csáposon folyton. :)
Itthon tényleg kevesen tesznek rendes féket az autó alá. :D
Tunertalálkozókon műkásak a CD méretű féktárcsák a sárgára festett nyergekkel :D
dr. trafik nomac 2014.11.11. 19:05:16
Annyian elkuldtek mar a picsaba, hogy nem ertek hozza, jol van az ugy, aztan 10 ev mulva (mostmar 15) csodalkozva neztek, hogy meg mindig megvan az autod... Ja megvan, es meg mindig boven 200 folott van a vege.
Tunner talakozok ;), hagyjal mar, eletukben nem mentek meg 200 felett egy trukkosebb kanyarban. Persze van aki csak azt elvezi, hogy gyorsulgat, erdemes azert megnezni, hogy mivel jar ez a csak gyorsulgatunk dolog, eleg sok video van errol.
Na masik, hogy ismeros garzs BMW-ket epit, es mar a sokadik chipes V8-as, supra, meg akarmi van bent, csillio Le-vel, de mivel parat elektronikat en keltettem eletre, igy pontosan tudom, hogy jobb esetben csak az erzeklok fele nem mukodik, vagy nem ugy, ahogy kellene, lehet leadja az elvart telejsitmenyt max-ot, de meg egy job babettaval is jobb
koridot futok, ha van egy-ket szuk kanyar.
Tenyleg most pl. mi lesz a gyari fokozatokkal, 2x erosebb auto eseten ? Ahhh. Es igen vannak, aftermarket cuccok, de mint irtam, en nem latom, hogy ezek annyira atgondoltak lennenek, hetvegen hulyeskedni jo, napi hasznalatra, csak raerosoknek, vagy akik amugy nem is hasznaljak ki. Lehet en vagyok csak ilyen haklis, hogy hasznaljuk azokat a loeroket ha mar van :)
Es lattam mar +300 tuning cuccot, valami hatlamas V8 motorhoz, ismeros corvette-jehez. El is ment vele gyorsulasi versenyre, miutan hazatrelereztek, rendelt egy akkora hatso hidat, hogy a garazsajton alig fert be. Na az volt 600Le korul.
mojoking77 2014.11.11. 19:21:37
Hurri Kán 2014.11.11. 19:23:59
Arról nem beszélve, hogy egy pályázásra, gyorsulásra optimalizált autó a hétköznapokban gyakorlatilag használhatatlan. Továbbá -lásd szerencsétlen informatikus- akinek kb. nulla vezetési gyakorlata van, annak a kezében egy 570 lóerős autó életveszély. És most nem az irigység beszél belőlem, ha csak nem autópályázol nagyon sokat, vagy vontatsz nehéz utánfutót, normál használatra egy max. 150-170 lóerő körüli autó kb. mindenre elég.
mojoking77 2014.11.11. 19:30:02
Hurri Kán 2014.11.11. 19:35:32
Elhiszem, ültem pár erősebb (250 le+) autóban, meg vezettem is némelyiket, a végén arra jutottam, legfeljebb 2. autónak kéne bármelyik is :)
tibidanny 2014.11.11. 19:35:44
A "szerelo" felemelte a kocsit, en meg vartam, hogy mikor mondja, hogy pumpaljak. Eltelt par perc, mire megkerdeztem, mi van?
Erre mondja, hogy pillanat, meg folyik ki az olaj.
Ez a vadbarom, kinyitotta az osszes legtelenitocsavart es leengedte az egeszet a francba. Raadasul ugy, hogy a jo kis fekolaj folyt vegig mindene, felnin, gumin...
Ott mar nem mondhattam, hogy tegye le a kocsit es itt sem vagyok...
futo001 2014.11.11. 19:38:38
Adott egy régi Swift, nem nagyon van használva, amolyan tartalék játékos. Már kb fél éve állt, mikor kiszedtem a garázsból, levittem a szervizbe hogy nézzék át, amit kell azt csinálják meg, közeleg a vizsga. Másnap elkészült, alig kellett fizetnem, mondták minden OK vele, így ismét bekerült a garázsba. Eltelt 2 hónap, levittem vizsgára, mondtam meg is várom, erre a tulaj vigyorog, hogy nem tuti, hogy átmegy. Még oda is böktem, hogy az szégyen lenne nekik, mivel ők nézték át. Hát, nem ment át ,de nem is szégyellték magukat :) : első 2 kerék csapágya lötyögött, rohadt alulról az egyik küszöb, mindkettő féltengelyt cserélni kellett és a motor alatti merevítő elrohadt (biztos a 2 hónap állás alatt, nyáron, garázsban...). Másnapra ígérték, hogy kész lesz, aztán mindig kitolták 5-10 órával, végül 3 napra volt szükségük, mindegyik alkalommal én telefonáltam, hogy mi van már, maguktól nem hívtak, hogy mégsem lesz kész. 96e lett a számla, vizsgával.
Innen kezdve minden hétvégén elő lett véve, kb 1 hónap után észrevettem, hogy bizonyos kormányállásban zakatoló hang jön elölről, mint gyerekkoromban a vonaton, továbbá laza talajon az ABS indokolatlanul bekapcsolt.
Másik szervizbe vittem:
-a csapágyak nem lettek kicserélve csak bevágtak valami lemezeket alátétnek, hogy megfeszítse a csapágyakat és ne lötyögjenek, pedig azt mondták cserélik a csapágyakat
-A motor alatti merevítő 2 ponttal lett hegesztve, megbeszélve új alkatrész volt
-A küszöbön levő lyukra ráhegesztettek egy 1x2cm-es lemezt és lefestették a maradék rozsdát, holott lakatos munkát ígértek
-Rossz, nem ABS-es típushoz való féltengelyt tettek bele, pedig tudták, hogy ABS-es.
Itt további 64-et fizettem, de most jó az autó, a bicskei szervizről meg lebeszélek azóta is mindenkit ezzel a sztorival.
scsaba1 2014.11.11. 19:55:16
Blindmouse 2014.11.11. 20:03:34
Fauchon (törölt) 2014.11.11. 20:19:31
scsaba1 2014.11.11. 20:21:24
Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:28:01
Történt egyszer, hogy nagy pukkanás kíséretében gyakorlatilag szétesett a vízpumpám, és a környéken sehol se találtam szervizt, akiknek lett volna, viszont óbudán egy jónevű márkaszervizben volt egy készleten. Ráadásul azonnal vihettem is a kocsit, ami nekem akkor nagyon jól jött.
Profi, udvarias ügyfélkezelés, laza, jófej, informatív szerelők, az ember jó kezekben érzi magát. A kocsi elkészül, nem fájdalommentes a távozás, de legalább működik. Kifele menet a szervizből csendesen megjegyzem magamban, hogy mintha a légkondi nem igazán működne jól... De ennek csak utólag lesz jelentősége.
A mindenkinél okosabb, tájékozottabb és rátermettebb trollok kedvéért már előljáróban megjegyezném, hogy tudom, balfasz és balek voltam, tehát ezirányú közléseiket nyugodtan fojtsák vissza. A lényeg, hogy pár napon belül feltűnt, hogy furán ugrabugrál a vízhőfok... Gyorsan visszavittem a jól bevált, profi márkaszervizbe, hiszen már elsőre is olyan jól megoldották a dolgot. Ott gyorsan ránéztek, kiderült, hogy csak a termosztát szórakozik, de észrevették (nagy szerencsémre), hogy nagyon is aktuális lenne egy nagyszerviz. Hú, de mázli, hogy épp itt vagyok a profiknál, újabb guriga... Két héttel később az asszony alatt leszakadt a középső kipuffogódob a Westend előtt. Volt műsor, mire hazaért, persze szerencsére a szervizben meg tudták oldani.
Mondjuk ez már nekem is sok volt, motoszkált bennem valami furcsa érzés, így amikor nem sokkal később konkrétan elfolyt a komplett hűtővizem (óriási szerencsémre - ezúttal irónia nélkül) egy benzinkúton, nem út közben, már egy másik szervizbe vittem a kocsit, ahol finoman érzékeltettem a gyanúmat. Szétkapták legott a jószágot és mit ad isten, a hűtőcső egyik ágán egy gyönyörű, V-alakú bemetszést találtunk, amin látszott, hogy snitzerrel vágták be óvatosan, úgy, hogy ne lyukadjon ki a cső fala, csak épp annyira gyengüljön el, hogy egy idő után ne bírja tovább.
Ennyi. Tanulságos? Talán ennyire naív hülye, mint én nincs még egy, szeretek megbízni az emberekben, és hűséges vagyok...
A szervizt nem nevezném meg, mivel az egész eset egyszerűen bizonyíthatatlan, mindenesetre jókora összeget legomboltak rólam.
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:31:09
Persze már nincs Norauto.
Most vannak (tisztelet a kivételnek) márkaszervizek, ahol elviszik a gépet, és csinálnak vele valamit (addig egyél cukorkát) szigorúan munkanapokon 8-4-ig. Nem tudni, hogy mit, de azt sokáig, és horror áron.
Vannak "szakik", akik " megoldják okosba". Isten mentsen.
Meg van pár tisztességes autószerelő, akik neve és telefonszáma féltett kincsként cserél gazdát.
kombika 2014.11.11. 20:42:17
Soha nem zavart meg elottem levo kodlampaja.
Mondjuk mogottem levo reflektore sem, mert atkapcsolom a tukrot es kesz :)
Rengeteg olyan helyzet van, hogy nappal egy durva esoben igenis jo. Ha a hatso kodlampa fel van kapcsolva.. Kb. 3-4 szer akkora tavolsagbol latszik az elotted halado.. Ez foleg autpalyan jo, mikor 100-al teblabol valaki..
Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:42:21
Elég kevésen múlt amúgy, hogy nem basztam be nekik néhány molotovot...
románc cuvée 2014.11.11. 20:49:51
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:52:36
Egyébként ha jól tudom, a rendőrök is büntetnek ezért (indokolatlan ködlámpahasználat), úgyhogy csak óvatosan.
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:59:26
nick papagiorgo 2014.11.11. 21:23:31
Jóska autószerelő szakmunás. Nem egy nagy penge, olajcsere, fékek, gyertyák, gátlók ez az ő világa, motorfelújításba, hosszú pepecselésbe nem vág már bele. Hetente 5 autót szervizel, az autók cserélendő alkatrészeinek ára átlagosan 30 ezer Ft, mivel heti 5 autóról beszélünk, ez 150.000 Ft, amit ő a 40 %-os kedvezményével, 90 ezerért megvesz, thát 60-at zsebrerak (hetente).
Ráadásul lusta is, tehát egy autóra átlagosan max 4 órát fordít, óradíjnak 3000-t kér, ez autónként 12 ezer, hetente 60 ezer.
Tehát Jóska hetente 120 ezret keres (60 az alkatrészből, 60 a munkadíj), az havi 480, és heti 20 órát dolgozik (jó, ebben nincs benne az alkatrészek utáni szaladgálás, illetve a 480 után elvileg adózni is kellene).
Kérdés: ha ez így tényleg igaz, miért nem lesz mindenki autószerelő, heti 20 óra munkával havi bruttó 480-ért?
románc cuvée 2014.11.11. 21:28:43
Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.11. 21:32:11
Öregapja udvarán, a tyúkszarban, a kutyák között, méteres pajszeron ugrálva rugdossuk be a hátsó rugót lengőkarcsere után..
Amely hátsó rugót szőlőpréssel nyomtuk össze, és három köteg dróttal fixáltuk összenyomott helyzetben.
Végülis bement, csak a lengőkar tört el a szilent mellett, pedig láttam már olcsófos lengőkart, ez nem olyan volt.
Ezek után még fizetős volt a történet, természetesen.
(a két darab németjuhásszal felfegyverkezett bütykölővel, és "unokatestvéreivel" nem akartam összeugrani)
Amin elájultam: januárra eső olajcsere, aktus előtti időpontkéréskor a szerelő kérte, hogy hideg olajat ne vigyek olajcserére, éjszakára vigyem be a házba, legalább legyen szobahőmérsékletű..
Hogy amikor reggel megyek cseréltetni, ne öntsünk az éppen leállított, forró motorba jéghideg olajat.
Nem biztos, hogy számít, de miért ne figyeljünk oda az apróságokra is.
Hogy hány sufnibütykölő jut egy ilyenre, legalább tíz.
Lerner Gábor 2014.11.11. 21:37:15
Mielőtt még szó érné a ház elejét, nem azért írok a saját nevemben mert ingyen reklámra ácsingózom, hanem azért, mert én a másik oldalhoz tartozom. Ha valaki ismeri a nevemet és átvertem valaha, akkor legyen, vállalom érte a felelősséget!
Ma már 23 éve dolgozom a szakmában és igen, én is követtem el hibákat, főleg fiatalabb koromban, de még most is benne van a pakliban. Manapság a szakma művelése mellett tanítok egy budapesti műszaki szakközépiskolában, autószerelőnek készülő diákoknak oktatok szakmai elméleti tantárgyakat.
Igen, igazuk van, az autószerelés bizalmi állás, a bizalmat pedig egyszer lehet elveszíteni és az az ügyfél magával visz mindjárt 20-30 leendő ügyfelet. Igen, sajnos híg a szakma, ez is igaz és való igaz, hogy sok "kolléga" próbálkozik az ügyfél lehúzásával, az esetleges garanciális hibák javításának elkerülésével. A hiba a mi készülékünkben van nem az önökében. Nem akarok védeni senkit, a felírt és ki nem cserélt alkatrészek kifizettetőit pedig végképp nem, de manapság az autóipar gyors fejlődése, a rengeteg típus nagy gondot okoz nekünk. Bizony, nem minden típust ismerünk mint a tenyerünket, ezt vagy bevallják a kollégák vagy nem, én bevallom. A másik gond a hibamegállapítás, ma már olyan széleskörű ismeretek szükségesek egy-egy hiba megállapításához ( elektronikai-, mechatronikai alapismeretek) amelyek sok kollégánál hiányoznak. Minden nap tanulunk újat és ha mi tanulunk az nagyon drága tud lenni, ha becsületesek vagyunk, akkor nekünk, ha nem, akkor az ügyfélnek. Murphy törvénye ezzel kapcsolatban: A megszerzett szaktudás az elrontott alkatrészek számával egyenes arányban nő. Mindezek mellett nagy a nyomás, adók, fizetések az alkalmazottak számára, otthon sír a család, rezsi, stb. Sokan elvállalnak mindent, aztán lesz valami, sokan úgy vannak vele, ha már beszédült, akkor most fizessen valamennyit, nem baj ha nem jön többet. Igen ez egy magyar mentalitás, bár külföldön is tapasztaltam már ezt, de nem gyakran. Sajnos nincsen a szakoktatásban olyan tantárgy, hogy ügyfelekkel való bánásmód, hosszútávú stratégia, igényességre nevelés, hogy csak néhányat említsek. Saját tapasztalat, a diákjaim között is dívik az a szokás, hogy a beadandó házi dolgozataikat igénytelenül elkészítve adják le és - biztosan az én hibámból is - hiába magyarázom nekik, hogy igénytelen munkából könnyen lehet foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés, ne adj isten súlyos testi sértés vagy a legrosszabb esetben emberölés, amit 2-5 évvel honorál a bíróság. Nem tudom mi az oka, de sok kolléga is így viselkedik és sok szervizvezető is. Magam is dolgoztam a Kwik-fit szervizben (Csepel) szervizvezetőként és a munkalapon ott volt egy rovat, amit nagyon komolyan kellett vennem, már csak a magam védelmében is: A minőség ellenőrzést elvégezte, aláírás. Itt csak az én vagy a helyettesem neve szerepelhetett, a felelősség (büntetőjogi is!)viszont csak az enyém volt, mert én voltam a szakmai vezető. Sokan elvállalnak mindent, nem tudom miért, de nem merik azt mondani az ügyfélnek, hogy kérem ezt nem tudom megjavítani, mert nincsen meg hozzá a megfelelő szakmai hátterem vagy hiába fog kifizetni több százezer forintot, nem lesz megelégedve a munkával ezért meg azért, persze tisztelet a kivételnek. Ilyenkor van az az eset, hogy az ügyfél rossz szájízzel távozik és soha nem fog visszajönni, pedig ha őszinték lennénk vele, akkor később visszajönne egy fékbetét cserére, amin jobban kereshetünk, mint egy bizonytalan kimenetelű elektromos hibának a kijavításán, hogy csak egy példát ragadjak ki a sok közül. Ilyen hibákat tapasztalatlanabb koromban én is simán elkövettem, aztán néztem, mint a moziban. A lehúzós, direkt átverős "szerelőkkel" nem kívánok foglalkozni, arra nincs mentség.Mégis - azon kollégák nevében is akik próbálják megőrizni a gerincüket és az arcuk eredeti felépítését - sajnálatomat fejezem ki az itteni történetek íróinak a rossz tapasztalataik miatt és kívánom, hogy mindenki találjon egy becsületes szakembert, akinek szüksége van rá.
Üdvözlettel
Lerner Gábor
románc cuvée 2014.11.11. 21:37:58
Előző kommentem eltűnt,de sebaj. Szóval, ahogy korábban is írtam, magamnak szerelek, így nem is fogok sehová menni. :)
A legendákról, ill. Átlag Jóskákról meg annyit,h apum, nagybátyám, és még egy jó pár közeli ember dolgozik/ott autószerelőként (jellemzően saját vállalkozásban), tehát az árképzésről, üzletpolitikáról van fogalmam. Ettől függetlenül mindenkinek +-an állok a véleményéhez.
Hurri Kán 2014.11.11. 21:43:33
Egyszerű. Mert ha csak nem teljesen feketén csinálja, ilyen költséghányad mellett egyszerűen nem éri meg. Még ha a műhely saját, és nincs bérleti díj, akkor sem.
2014.11.11. 21:45:07
Az a gond, hogy az ember próbálgat, próbálgat, és közben lehúznak róla egy rakat pénzt lelketlen trógerek vagy pancser kóklerek. Mert ugye mindig csak utólag, vagy legjobb esetben menet közben derül ki, hogy jó volt-e a választás. Mi még nem találtuk meg az igazit. :\
nick papagiorgo 2014.11.11. 21:45:26
egyébként nem feltétlenül célzottan írtam, inkább csak azt akartam megvilágítani, hogy egy átlag autószerelő az alkatrészkedvezményből + munkadíjból nm feltétlenül keresi ám magát betegre :) Tehát ez azért nem rablás szerintem.
Phteven 2014.11.11. 22:06:37
Bambano 2014.11.11. 22:33:44
- nagyszervizre vittem a szekeret, mondtam, hogy frissen van beállítva a futómű, nem kéne, hogy babrálják. mikor szóltak, hogy lassan kész, elmentem bankautomatához pénzért. mire visszatértem, nemcsakhogy szétbarmolták a futómű beállítást, bele is szakítottak egy csavart a lengőkarba, és mivel a gyár azóta változtatott a karon, ezért párban kell cserélni. alkatrész másnapra, és száz fölött a plusz költség.
- kivételesen én vittem az akkori autót szervizbe, nem az asszony. bementem a szerelőtérbe. legalább 10 percig pingvineztek mellettem a szerelők meg 2-3 ipari tanuló, mire eljutott az agyukig, hogy itt most nem lesz okosba művelet, mert maradok. kénytelenek voltak kihúzni a pollenszűrőt is. mint kiderült, sok év óta először, mert akkora koszt csinált a műhelyben, hogy 3 ipari tanuló takarított utána egy órán át.
- az apróságokat már alig jegyzem, hogy pl. kuplung csere után vissza kell vinni, mert nem megy a kilométeróra, valamit nem dugtak vissza a helyére, hogy a levegő belső keringtetés csappantyúját több éve nem bírják megcsinálni, stb.
- a mostani autómnak eléggé elcseszett hátsó futóműve van. vagy legalábbis az itthoni gumisok zömének az, mert páran ezen tanultak meg futóművet beállítani (rosszul).
és akkor lehetne kilométeres litániát írni a gumisokról is:
- hogy mindig veszekednem kell a gumissal, hogy arra a nyomásra fújja a gumit, amire én szeretném, nem arra, amire ő hiszi
- hogy ne kelljen már vitatkoznom a gumissal, hogy az a féktárcsa, amit előző nap raktak fel a márkaszervizben, márpedig jó, stb.
Rot 2014.11.11. 22:46:51
mikor pofánröhögöm sértődötten mondja, hogy jó akkor legyen másfél.
Röhögök, kifizettem, többet nem jártam arra.
Mészáros Laci 2014.11.11. 23:21:54
Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:43:29
Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:51:30
Bambano 2014.11.12. 00:13:12
leírom mégegyszer, nehogy tévedés legyen: KILENCVEN SZÁZALÉKOS haszonkulcs.
ugyanezen szervizben mondták már nekem azt is, mikor firtattam, hogy miért nem cserélték ki a toronycsapágyakat, hogy nem érnek ők arra rá...
komolyan hiszem, hogy a kedves mamájuk ősi foglalkozást űz.
doggyfreestart 2014.11.12. 00:38:06
Én sztorim: (német VW márkaszerviz, csak hogy lássátok, nem hazai a gond)
Olajcsere után bazi nagy paca a garázs padlóján. Autóval vissza, hát ELKOPOTT a menete az olajleeresztő csavarnak, le kell cserélni az olajteknőt. Ez már csak ilyen, max. 2-3 leeresztést bírnak ki ezek az alu szarok. De jó fejek, és csak nekem, csak most mindössze 150 EUR-ért, azaz ANYAGÁRBAN kicserélik.
Mondanom sem kell, hogy
1) Beletépte a menetet az írni-olvasni se tudó gyakornok.
2) Az olajteknőcsere a javítóbetét behelyezésében valósult meg a havernál 20 EUR-ért + néhány sör fejében.
neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.12. 03:12:47
Elviszem a szerelőmhöz: azt mondja újra kell tekercselni a generátort, kicserélni a szénkeféket tartóval együtt, 60K Ft. Hát legyen. Elviszem az autót, nyomok egy kövéret: töltés(hiányt) jelző lámpa kigyullad. Másnap vissza a szerelőhöz. Alig hagyom ott, telefonál a szerelő hogy rendben van a gép. Visszasétálok, elviszem az autót, nyomok egy kövéret, kigyullad a pilács.
Másnap visszamegyek a szerelőhöz és ott is maradok; állok fölötte. Kiszereli a generátort, beviszi a műhelybe ahol leveszi a szénkefetartót -- és látszik hogy a láthatóan használt szénkefe beleszorult a láthatóan használt tartóba. Mint kiderült volt egy kis ütése a generátor tengelyének ami (nagy fordulatnál) "belőtte" a szénkefét a tartójába amibe beleszorult. Aztán amikor lehűlt akkor (néha) visszaugrott.
Nem szóltam egy szót se' de az volt az utolsó eset hogy hozzá vittem az autót.
Viszont vagy 8 év autózás során nem voltam képes találni egy tisztességes szerelőt Bp-en.
Szumi 2014.11.12. 07:21:15
Rónarider 2014.11.12. 08:14:28
Szóval Winkli elszabta. :)
kawaturbo 2014.11.12. 10:21:33
Hajdanán,amikor kikerültem szerelőnek egy jónevü kawasaki szervízbe,azt hittem hogy sokat tanulhatok de ez kimerült a nyelv alaposabb megismerésében.Furcsa volt,hogy a műhely minden jóval fel van szerelve,de pl. nem lehetett rongyot használni,hanem csak papirt,mindenféle előírásnak meg kellett felelni,de a dolgozók nyugodtan bagóztak a benzines mosás közben.Egy idő után kiderült,hogy csak nekem van képesítésem a szakmához,akinek a nevén futott a szervíz csak hébe-hóba szokott bejönni.A szakmai kvalítások is hamar kidomborodtak,a magyar "mindent meg kell oldani" mentalítást hamar megszokták a szerelők:a megoldhatatlannak gondolt hibákat hamar átpasszolták nekem.Nevetséges volt pl.hogy széles-e műhelyben,nem tudott senki megköszörülni egy fúrót,vagy menetet fúrni/vágni vagy bármely egyszerűbb lakatos feladatot megoldani.Bonyolultabb dolgokról nem is beszélve,nem tudtak karburátort állítani rendesen,a szelephézagokat csak én csináltam,megy a tapasztaltabbnak számító cseh kollega.
Jellemzőek voltak a mellényúlások elb....ok is:pl. egy kollega belejtette a szelepfedél illesztőcsapját a motorba,így kb.50 méter után összeugrott a vezérlés!Rendszeresek voltak a különféle alkatrészek eltörése,elpusztítása,holott olyan problémákat soha nem kellett javítani mint itthon,mert a motorparkfényévekkel volt jobb mint a magyar.Semmi kreativítás,problémamegoldó képesség!Ha valamit tovább kell gondolni a gyári szervízutasításon kívül,megáll a tudomány....
Mészáros Laci 2014.11.12. 10:30:11
"Senki nem akkor kezd el mókolni a filterrel, amikor már vissza van zárva a csavar."
Szép lenne, ám a valóság nem így néz ki.
Autót felemel.
Gyűjtő alátol.
Csavar kivesz.
Olaj kifolyik.
Csavar vissza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Autó leereszt.
Motortér szét.
Szűrőbetét ki.
Új szűrő bele.
Friss olaj be.
Indítás, brrr.
Fferkó 2014.11.12. 10:37:13
Az indok nélküli (főleg a hátsó) ködlámpa használatot nagyon szigorúan büntetni kéne, a rosszul beállított fényszórókkal együtt. Nem egyedül autózunk baszdki!
Rónarider 2014.11.12. 11:29:57
kawaturbo 2014.11.12. 11:31:34
yomsisi 2014.11.12. 13:40:28
Folyt a kuplung hidraulikus hengere, a pedál felett.
Elvittem a helyi szervizbe, megjavították, útnak indultam.
Pár kilométer után feltűnt, hogy ugyanúgy folyik. Visszamentem, elismerték, kicserélték, de most "újat" kaptam.
Később derült ki, hogy rendszeresen cserélgették a behozott kocsikban az alkatrészeket. Ezt-azt áttettek, ha két egyforma verda állt bent.
Ugyanez az Audi, Mozaik utca. Folyik a hidraulika olaj. Beviszem, ott hagyom. Majd hívnak, hogy az egész hidraulika pumpát ki kell cserélni, akkoriban egy horror összegért.
Nem volt annyim, elhoztam. Bevittem egy másik -nem szakszervizbe-. Meghúztak egy lelazult hollandit a pumpán és mehettem, elállt a csepegés. :-)
És még sorolhatnám, de most csak ez.
Blindmouse 2014.11.12. 13:43:08
Ha a hátsót nem használnád sose, akkor vedd ki belőle a fenébe az izzót.
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.12. 14:01:31
Az elsőt sem kellene indokolatlanul használni. Én sosem értettem miért jó, ha valakinek állandóan ég, akármilyenek is a fényviszonyok és az időjárás. Általában mondjuk az ilyenektől másra is lehet számítani, legalább távolról jelzik, hogy veszélyt jelentenek a normális közlekedőkre. A legjobb, amikor fényszóró helyett használja külterületen a ködlámpát a paraszt, és nem hiszem, hogy a fényszóró romlott volna el, mert ahhoz túl sok van az ilyen tuskóból is.
504Laci 2014.11.12. 14:22:55
Hurri Kán 2014.11.12. 14:29:01
Ez engem is érdekelne, kizártnak tartom, hogy gyárilag így oldották volna meg.
12csab 2014.11.12. 14:30:04
ezzel csak egy a gond, a drágább alkatrészeken, nagyobb az alkatrészkedvezmény! Talán ezért szeretnék mindig a fél autót cserélni... hogy meglegyen az elvárt nyereség..
muszakimanager 2014.11.12. 14:39:34
Már ha van ilyen...például Tatabányán már 2 szerelővel megjártam. A diesel Opelem dobott pár hibakódot, gondoltam kiolvastaom és megcsináltatom, mert nem volt ráköltve túl sok az utóbbi pár évben. És ez olyan mint a hitel, csak görgeti a problémákat maga előtt az ember, de előbb-utóbb fizetni kell.
Az egyik márkafüggetlen szerviz, ahol kiolvasták a hibakódot (telefonban 4500Ft-ot mondott, a helyszínem már 5000Ft-ot...), gondoltam ajánlatot kérek a lambdaszonda cserére. Utána kell néznie, majd hív. 3 hét után hívtam fel, igen-igen, foglalkozott vele (na persze), de kell az alvázszám. Bediktáltam, majd 2 hét után megint én hívtam. Igen-igen, de melyik szonda is kell, mert van egyes és kettes...WTF?? Én olvastam ki, vagy mi a szösz. Be megint a szervizbe, új kiolvasáa (ezért már nem volt pofája pénzt kérni), megvan az eredmény, az egyes a rossz.
1 hét múlva megint én hívom, hogy mizujs. Ja, 55e Ft. Mondom, hogy akkor nosza, essünk neki. Péntek jó neki? Az jó, de majd hív. Persze nem hívott, csütörtökön én hívtam, hogy akkor szervezhetem-e a kölcsön autót, vihetem-e. Hát, hogy gondolkodott rajta (WTF???), és mivan, ha kicseréli és mégsem az. Mondom, gondolom, akkor a holnap mégse jó. Hát nem, de majd hív. Persze, azóta is hív....Ennyire nem kell a pénzem, ennyire sok a kuncsaft, hogy ezt megtehetik? És ez egy honlappal rendelkező cég...Azóta egy másik szerelőt próbálgatok, de ő is a hibakódok alapján ókumlál, mondom neki, mi lenne ha már végre belezézne valaki a motorházba és nem csak blöffölgetne...szaki ország vagyunk rendesen.
Blindmouse 2014.11.12. 15:53:13
Éjjeli-kátyúvadász-device a funkciója olyankor. igenigen hasznos magyarországon, ahol az útnak nincs széle, ellenben van ott helyette gödör. :D
Hozzáteszem rég nincs ködlámpám, de maig volt, én erre használtam. :D
Mondjuk tiszta napsütésben, fényes nappal tényleg minek, akárhol is.
Engem jobban zavar mikor baltaarcú anyu nyáron délután kettőkor reflektorral jön szembe városban és úgy vakít.
Rónarider 2014.11.12. 18:05:12
Amúgy a hátsó izzó kitekerése azért nem jó, mert amikor világít, akkor köd van. Ködben meg úgy jobban látszik. Na most ha engem valaki utolér ködben, de előttem meg nem mennek, akkor nem kapcsolom le, mert szemből is szeretek látszani. Kocsisorban evidens, hogy nem használom.
TalpaiI 2014.11.12. 18:19:45
Hurri Kán 2014.11.12. 20:03:27
Hát ha egy kapcsoló kapcsolja az első és hátsó ködlámpát, téged ezzel a kocsival átvertek.
Fauchon (törölt) 2014.11.12. 20:33:50
Mérges 1234 2014.11.12. 20:34:36
Levettem a felni kupakokat, hát nem kicserélték a jobb oldalt.
Üvöltök velük mint állat, még ők vannak felháborodva, na mindegy vigyem, vissza kapok egy ingyen csapágyat.
Azt mondták kicserélték, de nem mert megint szól sőt szorul, de még ki is akarták fizetetni a másik csapágyat is. Simán hülyék, én magam fogom kicserélni a csapágyat és este majd behajítom az üvegportálon.
Ez már el van döntve... :D
Rónarider 2014.11.12. 21:02:19
Vagy ha mégis, akkor szarság van és így jártam. :)
Ám mégsem hinném.
Meg ugye nem is érdekel, a lámpák nem befelé világítanak, engem nem vakít. :)
Hurri Kán 2014.11.12. 21:14:30
Gratulálok a másokat semmibe vevő, tapló, igazi mélybugris hozzáállásodhoz.
DeezL 2014.11.12. 21:59:57
DeezL 2014.11.12. 22:06:10
Rónarider 2014.11.12. 22:58:44
Ja, viszont!
Gratulálok az álságos, képmutató, ostobán népnevelő, önkéntes csendőr felfogású véleményedhez, melynek emitt nem restelltél hangot adni, valamint ahhoz a mélyen értelmes hozzáállásodhoz, mely szellemében mindenki hülye, aki nem ért Veled egyet.
Kibontom:
Amikor muszáj menni, akkor muszáj menni. Ha köd van, akkor is. Ha nem látok, de oda kell érni, akkor minden vélt vagy valós segítséget ami rendelkezésre áll ki fogok használni. Ha ez történetesen egy ködlámpa, akkor azt, de ha Gyurcsók talpmasszázsától állítólag öt méterrel messzebb látnék a ködben, ott is állandó vendég lennék. Nem vagyok Teréz anya, kurvára leszarom, hogy épp bántja azt, aki utolért (tehát gyorsabban érkezett meg mögém, mint ahogyan én haladtam, de előzni nem mer, szájat járatni meg tud), mert nekem én vagyok az első. Ahogyan Neked is Te és mindenkinek Ő, azaz saját maga, ideértve a vele egy autóban tartózkodókat, otthon a családot, ismerősöket és barátokat (kivéve néhány valódi szentet, de bennük sem vagyok biztos).
Magyarul pont nem érdekel, hogy mit nyígsz, amikor utolértél, de elmenni nem mersz, mikor az a tét, hogy megérkezem-e. Értem?
Ha tudnám lekapcsolnám, mint ahogyan amikor tudom, mert nincs értelme, vagy okafogyott le is kapcsolom. Amikor meg értelmét látom, előnyömet szolgálja, hát használom. Az, hogy Neked ez mennyire tetszik vagy nem tetszik, az ugye nem az én problémám. Lemaradhatsz, megelőzhetsz, adott esetben Te sem vaklálnál egy idiótabarom miatt mögötted, mert annak nem tetszik.
No ennyi, minden jót!
Hurri Kán 2014.11.12. 23:05:05
Hűha... Ne add fel, a szövegértetlenség ma már állítólag kezelhető. Ha nem, így jártál.
Fauchon (törölt) 2014.11.13. 00:25:33
i.imgur.com/HYS1IaT.png
Vagy nem belevaló kapcsoló van az autódban, vagy nem tudod kezelni - melyik a kettő közül?
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:34:40
Viszont a népítélet rovathoz hasonlóan lehetne egy Szerelőítélet rovat is, amolyan ajánló-nemajánló adatbázis, városonként, kerületenként, stb.Na, egy ilyenből vajon mi lenne...
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:41:08
Igaz, itt kint viszont olyan rezsióradíjak vannak egy órára, mint otthon egy hétre, nem viccelek.(Igaz, fizetések is akadnak hozzá, az otthoni adományok helyett..., de nem akarom félrevinni a témet.)De papír az mindig van, automatikusan.
Egy egy ilyen popszakma odahaza, sajnos.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:48:48
Na, ezt kéne kábé minden iparági kamara honlapjára kitenni, minden hivatalba százhúszas dölt félkövér betűtípussal kinyomtatni.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 02:00:40
JettaTDI 2014.11.13. 10:37:15
Gondolom egy szalonautóba kértek még első ködlámpát, vagy a kereskedés pacekolta fel, aztán a helyi villanyász így oldotta meg..
(egyébként ez a kókány már igencsak ennek a blognak a témájába vág szvsz)
protézisesh 2014.11.13. 11:12:03
tmotor 2014.11.13. 21:01:53
Pénteken hívom ! Ó igen, már akart hívni (LOL). Az előző tulajok valószínűleg nem vitték túlzásba az olajcserét. A karter gáz szűrő és a csövek cserére szorulnak. Valószínű, ezért eszi az olajat. Elhiszem, miért ne hinném. Kérdem mennyi lesz a vége, válasz "Még nem tudom". Eljön a jövő hét szerda. Autó kész (Megint én hívom). Kérdem mennyi, válasz megint nincs. Megyek az autóért. Megint csak a szerelősrác, meg egy munkalap a következővel: Szűrő 18500, Cső(!) 5700 Cső, gondolom egy másik (7500) meg még vagy három ilyen meg egy munkadíj 36000. Végösszeg 95000!! Kérdem: kocsi rendben? Válasz: majd meglátjuk, nézd kétnaponta a szintet és reménykedj, mert ha bontani kell a motort az 200,000. Nem mondom, csak kérdezem. Átvágtak vagy nem?
Fauchon (törölt) 2014.11.13. 21:51:05
Rónarider 2014.11.14. 06:39:37
Rónarider 2014.11.15. 08:51:13
Azt azért hozzátenném, ilyen játékautós alkatrészekkel csak a baj van, a kapcsoló lenne kapcsoló, nem ilyen meddig-húzzam-ki-hogy-jó-legyen szexlecke és persze figyelhetnék jobban. Magyarul bocsika! Balfasz vagyok.
Az utolsó 100 komment: