Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel kapcsolatban, hanem olvasóink egyéb - keserű - tapasztalataikat is megosztották velünk. Kicsit úgy éreztük magunkat, mint egy sírózsák, éppen ezért megkönnyítjük a dolgukat: ide, ennek a posztnak a kommentablakába írja be mindenki búját-baját, de gondolja meg jól, hiszen konkrét bizonyítékok híján akár jogi következményei is lehetnek. Magyarán, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor ne nevesítsünk!
Önt verte már át a szerelője? Ide írja!
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
alvázvédelem 2014.11.11. 09:51:16
Valahogy ott az derült ki hogy nem minden fehér és fekete.
Talán a másik oldal álláspontját is le kellett volna írni,a kiegyensúlyozottság jegyében.
noob johnson (törölt) 2014.11.11. 10:04:15
Specialized78 2014.11.11. 10:04:45
Van egy A Vectrám.Első féktárcsa cserém volt betétekkel,illetve hátsó dob csere szintén betétekkel.Utána jártam,elvileg 2,de max 3 óra hossza alatt kicserélhető a mutatvány.Nekem 6/!!/óra hosszát számolt el ezért.
ommm 2014.11.11. 10:09:09
A többi - tetszik vagy sem - csak porhintés. Ez így van sajna.
AndrewT 2014.11.11. 10:11:39
Valahogy ugy erzem ebben az ügyben mindket fel hibäzott.
ommm 2014.11.11. 10:16:29
Traktoros Z 2014.11.11. 10:24:54
Winkler Róbert 2014.11.11. 10:26:23
generic.nickname 2014.11.11. 10:27:06
Amúgy én még nem voltam olyan helyen, ahol akartak volna számlát adni. Ahova eddig elvittük a kocsit, ott az árlista szerinti árat fizettük ki, és mikor hiányoltuk a számlát, akkor mondta, hogy lehet, persze, de akkor az áfát még rádobjuk. Erre lehet okoskodni, hogy az autó fenntartása drága mulatság, de nincs nekem annyi időm és energiám (nameg pénzem sem - mondtam már, hogy egyes Punto?), hogy ezzel szórakozzak - egyszerűen közlekedni szeretnék. Aztán egy ilyen vita után kereshetek új szerelőt. Az autószerelés rendesen bizalmi állás, mindig összeszorul a gyomrom, ha nem a bejáratott emberhez viszem az autót.
AndrewT 2014.11.11. 10:28:14
Lehet Mätet sajnälni, de neki is egy idö utän el kellett volna gondololkoznia, hogy tenyleg ez az älma, es tenyleg jo emberrel akadt össze. A munkäjäban lehet profi, de e teren benzete es az älom mär messze. A törtenet erdekes.
generic.nickname 2014.11.11. 10:28:45
AndrewT 2014.11.11. 10:31:10
generic.nickname 2014.11.11. 10:31:50
haggyadaszt 2014.11.11. 10:32:15
Az évek során megtanultam, hogy a zavaros családi- és/vagy anyagi háttérrel rendelkező szerelőket el kell kerülni. Mert lehet, hogy értenek az autószereléshez, a határidők betartásához nem igazán, és annál rosszabb nincs, amikor kifogásként rád borítja a magánéleti problémáit, és el is várja, hogy empatikus legyél.
A szolgáltatás amiért korrekten fizetek, az a korrekt autószerelés. Nem a barátkozás, a közös kalandozás, ismerkedés és pszichológiai ingyenórák.
Mondjuk ez nagyon sok magánvállalkozóra igaz, nem csak az autószerelőkre - én nem akarok senkit lehúzni, és nem akarok semmit "okosba" megoldani. Ha én a kért összeget időben fizetem, akkor elvárom a kért munka időben teljesítését is.
Magyar vállalkozók, kapjátok össze magatokat, b.sszátok meg!
Komojtalan 2014.11.11. 10:32:46
@Specialized78: Van egy normaidő. Ha hamarabb megcsinálod jó, ha nem elvileg nem számlázhatnak többet, már ha márkaszervizről beszélünk. Hogy az adott normaidő mennyi passzolom. Én úgy megyek a szerelőmhöz: Ennyi lesz, hacsak nem jön valami komolyabb közbe, de akkor felhív hogy mehet e?
trigger happy 2014.11.11. 10:34:33
van egyébként egy nagyon jó francia mondás, ami nemcsak használtautó vásárláskor, hanem szervízre is alkalmazható: buy the seller. nekem eddig bejött.
8lazo8 2014.11.11. 10:44:10
Visszavittem hogy csinálják meg rendesen és tegyék is a helyére a lökhárítót. Ez megtörtént, a dudor eltűnt, a lökhárító nagyjából a helyén volt - a következő kátyúig. Előadták hogy mekkora nagy karosszériás munka kellett ahhoz hogy visszategyék a helyére a lökhárítót.Többet nem vittem vissza az autót oda mert időközben elköltöztem onnan 180Km-re.
A napokban le kellett vegyem otthon a lökhárítót a lámpa mosó motor javításához, és akkor szembesültem azzal a hatalmas "karosszériás munkával", illetve az eredményével. A hézag eltüntetését úgy oldották meg hogy a lámpatest rögzítő pontjait felfúrták, hogy lejjebb tudják engedni őket. A nehezen hozzáférhető ponton a csavart is elhagyták róla. Ilyen gányolással még nem találkoztam eddig saját autómon.
Most azon gondolkozok milyen lépéseket tegyek mert ez felháborított.
gromek7 2014.11.11. 10:45:20
KIZS 2014.11.11. 10:47:22
Cserébe nagyjából 3 havonta megkapom az ígéretet, hogy "István, hétfőn elmegy az XY autó és utána rögtön a tiedet csinálom".
okoskodó 2014.11.11. 10:50:07
Ezen felül az alkatrészbeszerzések mikéntjét.
Amikor kész lett, -közben pár dologgal meg akart vezetni- elém dugta a számlát, amin jelentősen magasabb összegek szerepeltek az alkatrészekről, nevezetesen 200-900% különbséggel, és nem javamra.
Elmentem a nevezett boltba, ott kinyomtatták a szerelő nevére írt számlát, és ezt megmutattam neki.
A válasz csak annyi volt, mennyi pénzt kérek vissza.
"Ne hagyják magukat becsapni, megkárosítani" Juszt Laci
bigpond 2014.11.11. 11:08:48
Ket autot tartok, ha az egyik lerohad ott a masik. Az elonyei ennek , hogy soha nem szorit az ido ha javitasra kerul a sor es tudom ,hogy jol meg van csinalva, ha megse akkor csak magamat szidhatom.
Piros autos figurara nem talalok szavakat.Sokszor egy jarmuvet hibatlan allapotra felhozni es ott tartani is kihivas nem pedig szettuningolni, hogy az majd mennyivel sokkal jobb lesz! Minden valtoztatas egy kocsin potencialis darazsfeszek, vagy jobb lesz vagy nem, ha maganak jatszadozik vele az ember az mas, de kiadni bermunkaba??
Roll1983 2014.11.11. 11:13:37
Ha megadtátok a lehetőséget az autó tulajának, akkor miért nem adjátok meg a lehetőséget Lászlónak is, hogy elmondja ő mit gondol az esetről? Ez így nem fair! Ráadásul kíváncsiak vagyunk, mi olvasók!
sunblind 2014.11.11. 11:15:21
Átverésről nem beszélnék, mert elég sokáig dolgoztam kocsialkatrészekkel, szóval azért talán nem vagyok a legkönnyebben átverhető, de tizenhét éve nem találtam egy olyan szerelőt sem, akivel kapcsolatban ne lennék csalódott. Két szükséges paramétert soha nem láttam együtt állni; hogy szeresse a munkáját (az autókat) és hogy legyen a munkájára igényes.
Nehezen felejtem el, egyszer az egyik szerelőmhöz megérkezve szembetaláltam magam egy nagyon felsőkategóriás, nagyon szép állapotú olasz 'négyajtós' sportlimuzinnal. Nekem már kezdett felállni, mondtam is a szerelőmnek, hogy hogyan kerül ide egy ilyen csoda. Erre: digómoslék, rakásszar, faszomtuggyamibaja, kiazahülyegyökérbuzi aki ilyetmegvesz, miafaszénemjó a egyhatkombiavenszisz, ha bezártam, úgyislehugyozomazoldalát.
mihály nyilas 2014.11.11. 11:17:27
Később olvastam, a skodakönyvben, hogy NINCS IS BENNE KUPLUNGBOWDEN, a fékolajról megy a kuplung. Hijjjnye a qrvaanyját nekijje!
De megtanultam egy életre...
ommm 2014.11.11. 11:26:51
Roll1983 2014.11.11. 11:30:25
Shadowbull 2014.11.11. 11:33:32
Hat ez az. Nyilvan nem szep dolog ha atverik szandekosan az ugyfelet (meg abban sem vagyok biztos, hogy a szerelo szandekosan igy tervezte, eleg hosszan leirtam mar a velemenyem korabban), de az ember ne legyen mar ennyire eletkeptelen.
Engem direktben meg nem vertek at, legalabbis meg nem jottem ra, a tapasztalataim tulnyomoreszt pozitivak. Volt nehany balfaszkodas a szerelok reszerol, a legjobb az volt amikor pollenszuro csere utan nem sikerult rendesen rogziteni a fedelet, es full beazott utana az auto, amikor elindultam egy vodor viz loccsant ki a kesztyutarto alol az anyosules ele :) A masik meg az amikor olajcsere utan nem sikerult rendesen rogziteni a leereszto csavart, es utana nemsokara az autopalyan kisesett, es vele egyutt tavozott az olaj is :)
szabopsz 2014.11.11. 11:40:44
Orvoslás: mozgató motor csere 50 ezer! :D:D
Még jó hogy értenek hozzá!!
camelus 2014.11.11. 11:42:28
ggbb 2014.11.11. 11:50:19
azóta kapcsoltam és szerelőt váltottam, ide járunk: Kwik Fit, Szentendrei úti szerviz, irtó jó fejek, nagyobb munkákra mindig kapok árajánlatot (írásban), az ilyen izzócserékért meg konkrétan nem kell fizetnem.
meg hát azóta én is meg az autó is öregebbek lettünk. azóta megtanultam egy csomó alkatrész nevét, iszonyú sok mindent a futóműről, gyakorlatilag semmit az egyebekről. a féltengely nyikorgásából tudom, hogy már megint a négyezer forintos gumiharang szakadt el 3:)
én egyébként ilyen tízezer forintokon nem vitatkozom, de a száz rongyos kuplungcserének azért utánakérdeztem, hogy az máshol mennyi lenne. kb. ugyanannyi lett volna. én ezt tanácsolnám mindenkinek, hogy ilyen nagyobb javítások esetén kérjen mástól is árajánlatot.
R!ck4 2014.11.11. 11:52:18
Hurri Kán 2014.11.11. 11:53:40
első féktárcsa+fékbetét cserér vittem a kocsit, szerelő kereket levesz, fejet vakar, majd közli: ennek itt lóg minden az elejében, gömbfej, stb., megnézi, mit kell még cserélni, ezt a kocsit így innen nem engedi el. Ez valamikor tavasszal volt, benyúltam a kesztyűtartóba, és elépakoltam néhány számlát előző nyárról: gyak. akkor lett kicserélve a fél első futómű: lengéscsillapítók, talpasok, segédkar, kormányösszekötő gömbfejek, szilentek, stb., és azóta ment az autó kb. 10.000 kilométert.
Elkerekedett a szeme, hogy ez nem jött be, mondtam neki, kereket tegye vissza és viszlát. Izé, 5000 forint a kerék le-és felszerelése. Mondtam jó, számlát kérek. Hátőőőőizééé... Jó, Navot hívjam, és/vagy a rendőrséget? Úgyhogy további egy perc múlva nem lett 5000 ft a kerék le-és felszerelése.
Ha nem is direkt átbaszás, de a tróger mentalitás elég általános, pl. egyszer bíztam szerelőre az olajcserét, mert pont akkor mást is kellett csinálni. Persze, hogy túltöltötte, mikor visszavittem, és közöltem engedje le a felesleget, látni kellett volna az arcán az undort. Kérdezte is, én nem tudom kitekerni az olajleeresztő csavart? Mondtam neki, így, hogy a többi dologgal együtt kifizettem 25e munkadíjat, nem tudom.
És hogy legyen egy jó példa is: Bosch Pryma Autócentrum Budán, a Kapás utcában. Korrektek, az alkatrészt, ami kellett (és előre látható volt) mindig megbeszéltük, amit ők tudtak jobb áron, ők vették, amit én, azt vittem. Mindig korrekt munkát végeztek, határidőre, számlával-garanciával. Igaz, cserébe a munkadíjuk pár ezer forinttal magasabb a mekkmester sufni-szervizeknél.
alvázvédelem 2014.11.11. 11:56:17
Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.11.11. 11:56:52
Történt ugyanis, hogy azon kaptam a Carinát, hogy nem működik az első ablakmosója. Szörnyűség és rettenet, így nem lehet élni sokáig. Mivel az áramot csak vezetni tudom, vezérelni nem, így elmentem egy autószerelőhöz. Még aznap hívtak, hogy kész, vihetem a gépet haza, még demonstrálta is kaján vigyorral az arcon emberünk, hogy működik. Márpedig másnap nekem már nem működött... Úgyhogy visszaköveteltem a pénzt, majd megoldom én magam a problémát. Egy szép hétvégn csörög is a csavarkulcs, zúg a multiméter, nyelv hetykén kilóg, szemüveg vissza-visszatolódik az orrnyergen, és máris megszületett a diagnózis, a spricni csatlakozójának középső kivezetése a bűnös! Ittam is rá rögtön egy édeset, mosolyogva alvás, XXL-es koton is hirtelen kicsi lenne, még talán fogpiszkálót is rágtam és köptem is egyet a padlóra. Látod anyukám, ilyen egy igazi férfi, ugyan, ne hibáztasd magad, ha nem tudsz ellenállni.
Másik csatlakozó beszerzése, Veszprémbe utazás érte, nosza, amíg jó idő van, ki is cserélem iziben. Neki is állok a garázs előtt bűvészkedni rögtön munka után, elnyel a motortér és a dicsőség, már megint megoldok valamit, elképesztő! Repül a szigszalag, forr a páka, izzad a homlok, időközben megérkezik a mátka is kerót a garázsba helyezni. Akkor már maradna is segíteni, vezetéket tartani, egyebek. Persze, de vigyázz, mert itten férfimunka zajlik, állj kicsit távolabb, mert elveszed a reflektorfényt magam elől magamról, még a végén lemaradok a katarzisról, meg hát a rajongók is épp készülnek sorbaállni autogrammért. De mindegy, ha már itt vagy, ülj be és nyomjad az ablakmosót amíg kint kimérem a kicserélt vezetéket, amit én forrasztottam helyére. Ugyan, szót sem érdemel, de még zsugorcsövet is használtam, érted, mint a nagyok. Erre ő meg többedszer visszakérdez, hogy biztos, hogy húzza -e maga felé a bajuszkapcsolót, tuti ne a végén a gombot nyomja... Nyilván húzzad, úgy kell azt, ehh. De csak nem működik ez a fos, még mindig nem kap delejt a cucc! Most aztán már fúdenagyon megy a forrasztás, komplett vezetéket cserélek, fél óra munka, vissza minden a helyére, próbáljuk újra. Nem működik. Káromkodás, mindenből elég, hagyjukapicsába. Erre egyszer csak ellepi a szélvédőt az ablakmosó... Aztán megint. Miaf..?!
- Látod, hogy a végén a gombot kell nyomni? Anyu autójában is így van, de már többször is mondtam...
Soha nem is volt semmi baja? Odakapok, még megvan. Legalább biológiailag még férfi vagyok. Bár erre az utalás a fajtám nevében is benne van. Éljenek a balfaszok!
Csipszer M.
sefer_k 2014.11.11. 11:57:18
egg 2014.11.11. 12:00:21
alvázvédelem 2014.11.11. 12:01:15
Thor71 2014.11.11. 12:20:00
Mielőtt beszált a kocsiba poénból megkérdezte mivel tartozom,1800ft volt a válasz.....akkor volt ott utoljára. Ja míg beszélgettek az ő cigijét szívták,plussz már ha ott volt a kávégép, nem volt pofája csak magának venni kávét úgyhogy a három szerelőnek is kért.
Szerintem ez is mocsokság,de legalább bukták három kocsi szervizelését.
fifibá55 2014.11.11. 12:21:08
A végén pedig már előre megírt számlával várnak - igaz, nekem az utcai geszetnyeárus is ad nyugtát..
implacabile 2014.11.11. 12:32:27
Azóta váltottam szervizt, évek óta ugyanoda járok, nem vettem észre hogy átvertek volna, jó, mondjuk nem sufniszerviz.
Blindmouse 2014.11.11. 12:35:44
Főleg ami az ilyen engedélyezgetős részére vonatkozik. :D
Bár 5 millából tellett volna arra hogy lefizesse a megfelelő embereket. :)
Sztorim nekem is van.
12 éve lehetett, vagy 13 nemtudom, sok.
Első közös éveimet nyomtam a géppel, lövésem nem volt róla még szinte, egyszercsak elkezdett fogyni belőle erősen a víz. nosza át gurultam vele szomszéd kerület másik végébe, akkoriban nagynevű emberkéhez aki állítólag guruja volt ezeknek.
Nézegeti, faterjával közösen körbeállják. fater beleszagol a hűtővízbe, és kezdi hogy áá ez hengerfejes!
srác mondja hogy hát nem tudja, vagy hengerfej, vagy a motor melletti alu vízcső, de ahhoz is le kell venni a fejet, hagyjam itt majd szólnak, olyan 50 ezer lesz a végösszeg.
-Aha, értem. mondtam neki, majd eljöttem azzal hogy átgondolom. hazafelé begurultam a faterom szerelő ismerőséhez, aki itt lakott fél mérföldnyire, az az igazi "szaki" tipus, de a jó értelemben, belenéz. húz kettőt a gázon hogy legyen víznyomás, és aszondja, "-azagumicsőőfolyikbazzdmeg.. " cső ki, első sarkiautósboltbabe, minta letesz hogy ilyesmi kell. akármilyenautó hasonló formájú vízcsövéből megfelelő darab kivág, és go tovább, a végösszeg 700 forint lett. ötvenezer helyett :D
Ha nincs ez a fenti ember, és történet, sosem jutok el addig, évekre rá, hogy ilyen autókat kezdjek építgetni sajátmagam, vagy hogy többek közt a sajátomba is nulláról építsek egy motort. :)
Rónarider 2014.11.11. 12:38:17
bobyewing 2014.11.11. 12:39:38
evekkel ezelott, ~8 eves swift, Xv.-ker szerelo, kipufogocsere. kb 15000. az m3 shellkutaknal kifele (kb 10 km megtetele utan) szetcsuszott a cso. vasarnap delutan van, mindegy, mar elmegyek debrecenig. traktorhang, fejfajas, sok cigi ilyesmi. hetfo reggel egy tűzálló szerelo leszedte, kirohogott es rakott ra egy ugyanilyet. 5-ert. ez volt a legolcsobb cso, amit lehetett venni, de nekem nyilvan a dragabbat adtak el pesten, papiron. raadasul mar akkor rozsdalt es valami zorgott a dobban. a kipufogos szerint "ramraktak a rajukrohadt szart"
masik XV.ker szaki, swift kb 11 eves, mondom csorog a motorol valami. elhajtott,hogy "aha, hat a suzukinak nincs baja, tankolj bele shell benzint, me'abba jao a zadalek oszt majd abbahaggya ja szelepcsorgetest" ok. kb fel ev mulva viszem hozza muszakizni, mondom, hogy ez meg mindig csorog. na jo, szetszedi (egy het). a 3.henger dugattyu "szoknyaja" letort es kicsit csorompolt a motorban... ezt meg kell csinalni. 120k huf. koszi. hetekig jartam vissza, mert folyt az olaj a kocsibol, ra a leomlore, amitol fustolt, mint allat. a vegen elhajtott, hogy ez ilyen.Cegleden egy szerelo kicserelte a beletort menetes csavarokat es nem kert erte semmit.6eve nincs baja.
budaorsi szerelo, suzika ment 16 evesen muszakizni.200+ km baja nincs, mondom siman atmegy, 30bol megallunk. este hivom,mehetek? igen 65 lesz. mi? ja, rohadt a kuszob, heggeszteni kellett.???nezem,mutassa mar meg.azt mondja,hogy az nem latszik.(hat tenyleg nem, mert nincs) kerdem, hogy miert nem hivtatok fel elotte???nem gondoltak, hogy fel kell ....gratulalok. magamnak is. azota elkerulom.
ford fót. 100k-t futott fiesta. nem megy a turbo a kocsiban. motorvisszajelzo villog, 110 a vege, lejton. jon a kotelezo szerviz. meselem mi van. az ember szerint a diag szerint a ket hatso izzitogyertya hibaja miatt nem mennek a hengerek(que?) de ezek mindig nagyon berohadnak ezert kell a valami meg a valami, meg az ize es ez kb 70k huf. megrendeli nekem jo? ket nap mulva megjon, addig itt marad a kocsi. nezek hulyen. (az uzemanyagszurovel volt mar gondunk 1.7d H astrankkal) kerdezem, hogy ugye a szuroket cserelik a szerviz alkalmaval? igen, de megrendelje az alkatreszeket? nem, koszi. eleg a szurocsere. azota sincs baja.(125k km)
ugyanitt 8-12h-ig tart egy sima szerviz akarmelyik kocsira. mar takaritast nem is kerek. ertem en, hogy markaszerviz=lehuzas de azert na. egyszer csereltek egy jobb elso stabilizatort, vagy mit 60k-nal. akkor 8-14-ig ultem ott.72k huf.
kerdeztem toluk, hogy focus diag kiolvasas mennyi? 7k. (ezt ingyen tettek meg a budaorsi tesco mogott eddig 3X, barmi kotelezettseg nelkul)
erd markafuggetlen szerviz. focus motorvisszajelzo vilagit. ezelott mar 2X csereltek ket kulonbozo helyen a fotengely jeladojat. (15k egy ilyen) hozzajuk vittem muszakira es vilagito hibakoddal nem engedik at, meg kell csinalni. ujbol kicsereltek 15-ert. koszi. mire hazerek vilagit. masnap vissza (kedvesek, aranyosak) biztos alkatreszhiba. ujbol kicserelik gariba. aztan megegyszer a heten. azota jo. egy honap mulva felhiv valaki(ez aztan az ugyfelkozpontusag, hogy jo e a kocsi. mondom minden kiraly)! de megis mit csinaltak vele? hat kivettek egy masik ilyenbol, ami bent allt naluk es a gyari alkatresszel ugy latszik nincs baja. (vajon az en szarombol mit vettek ki, ami masnak kellett?) azota nem mentem felejuk. oket sajnalom.
XIII.-ker masik 1.6 focus hetfo reggel, kohog, fustol, 800 metert nem tud megtenni. szerelo elviszi. nezik mindenhonnan, majd hivnak, de holnapra kesz. egyebkent meg biztos katalizator, vagy vizpumpa, vagy fagydugo, vagy nem. nem hiv. masnap se. szerdan se tudja meg, de pentekre kesz. aztan kesz lett 45-ert, cserelt kabelkorbacsot, meg gyertyat. de fogalma sem volt. a hiba meghatarozasa: "kiszopósodott ez a baszas" tessek??? mindegy, mukodik.
astra H fehervari opel. megallt a palyan. alig megy minden vilagit, lefullad. nem indul. erotlen, stb. nezik. hummognek. itt kell hagyni. ajanlat 130k gyertyara, negativ kabelkorbacsra, meg a folyadekok feltoltesere, takaritasra, kolara, kvra, akarmire. kosz, de kosz nem. falusi szerelo megcsinalja 30-ert. minden ok! egy-ket nap mulva a hiba visszajon. miaaa?! a masik falusi autoszerelo is kicserelte az uzemanyagszurot es nem a legolcsobbat tette bele. azota nincs baja, persze a szurok is mindig cserelve vanak.
a4-pesti utak, 10 evesen a felfuggesztes zorog, szakszerviz ajanlat XV.ker skoda 90k falusi szaki 27-ert cserelte. azota jo.
nem vagyok szerelo. es nem vagyok soher. azt latom, hogy ha nem "par eves, viszonlag jobb" autoval mesz, akkor leszarnak es elhajtanak, a pesti szerelok, esetleg nem csinaljak meg rendesen. engem eddig a markaszervizekben netto lehuztak, a markafuggetlen szervizekben meg sokszor nincs idopont sem, csak napok mulva. pedig vinnem en oda, ahol jol megcsinaljak, meg ha dragabb is. de a vegen mindig a videki szakik maradnak. aztan meg megkapom, hogy azert szar, mert hozza vitted. akkor most mi legyen?
sefer_k 2014.11.11. 12:40:22
Találtam egy műhelyt, éjjel-nappali szervízként hírdette magát. Tiszta, igényes műhely (fehér csempézett fal, fehér padló, rend, tisztaság). Javították az autót egy padkázás után, plusz ha már ott volt, cseréltettem vezérlést, mert esedékes volt, meg kijavítottak pár apró hibát.
Az autót kifizettem, örömmel használtam. Míg nem egyik alkalommal kiderült, hogy a kocsiból szép lassan elszivárog a hűtőközeg, ami korábban nem volt. Ha lejtőn áll, akkor pár óra alatt elfolyik akár 2-3 liter is. A vezérlés cserénél viszont az autó egész eleje le lett bontva. Szóltam a szerelőnek (nevezzük Zoltánnak), hogy probléma van. Semmi gond, vigyem vissza az autót, megnézik. Sajnos a hibát nem találták meg, én meg épp költöztem, kisebb bajom is nagyobb volt annál, hogy a kocsival bajlódjam. Egyszerűbb volt 2x5 liter deszt vízzel szaladgálni egy ideig. Zoltánnal abban maradtunk, hogy nyár végén visszatérünk a dologra. Tekintve, hogy utána más autót is javított nekem, semmi okom nem volt gyanakodni, hogy nem tartja be, amit ígért.
Eljött az nyár vége, Zoltán csak nem akart jelentkezni. Idő közben a facebook profilja is inaktív lett, a céges weboldal is megtépázottá vált. Fogtam, hívtam az általam ismert számot, amit fel vett valaki, aki be se mutatkozott. Annyit közölt, hogy Zoltánt kirúgták, nincs tovább. És fogalmuk sincs, hogy merre lehet. Mint kiderült, Zoltán állítólag alkalmazottként vezette a műhelyt, de valamilyen okból kifolyólag eltávolították. Az okról nem kaptam felvilágosítást.
Reméltem, hogy Zoltánt megtalálom, kerestem sokáig, próbáltam a nyomára akadni, de hiába. Legalább azt szerettem volna megtudni, hogy mi vezetett ide. Nem sikerült.
Aztán egy nap, Zoltán facebook profilja újra aktív lett. és posztolta, hogy újra itt. Megörültem. De mint kiderült, megint a telefonban ismeretlen ember volt az. Zoltán profilját feltörhették. Kérdeztem, hogy mi lesz a Zoltán által több mint fél éve beígért garanciális javítással, amit ő ezek szerint az XY autójavító Kft. nevében vállat el. Erre az a válasz érkezett, hogy Zoltán munkájáért nem tudnak felelősséget vállalni, ők már új team és új vezetés. És Zoltán egyébként sem kapott meghatalmazást a vezetőktől, hogy garanciális munkákat elvállaljon(!!!). És különben is dokumentálva nincs, akinek függőben lévő ügye van Zoltánnal, rendezze vele. Erre elmondtam, hogy ez így nem korrekt, nem viszem oda többet az autót, és másnak ajánlani sem fogom őket. Ennek hatására elkezdett személyeskedéssé fajulni az ismeretlen szerelő kommunikációja, mondván, hogy jó hogy nem teljes motorgenerált akarok bemondásra...
Elmagyaráztam neki, hogy javítási munkára 6 hónap garanciát kell, hogy vállaljanak, és ez nem a vezetés döntésétől függ. És nem motorgenerált akarok, csak azt, hogy nézzek meg a kocsit, és csinálják meg, hogy ne folyjon el a hűtővíz. Hiszen náluk volt javítva. Én az XY. Kft.-vel álltam kvázi szerződéses viszonyban, nem Zoltánnal. Számlát ugyan nem kaptam, de megvan a teljes írásos kommunikáció Zoltánnal (mikor mit javíttattam, mennyit fizettem, mikor jeleztem a problémát, stb.), képek a szétszedett autóról a javítás alatt, ahogy a műhelyben áll (a falon látszik a cég logoja is), szóval azért az erős, hogy nincs dokumentálva. Egyszerűbb volt fikázni és osztani a másikat facebookon, mint ennek utána nézni, hogy az autó tényleg volt ott, és tényleg javították.
Ezután az ismeretlen szerelő megkeresett privátban, hogy Zoltán miatt sok a garanciális problémájuk, de menjek be és megbeszéljük. blablabla. Gondolom megtalálta a Zoltánnal folytatott kommunikációmat, és látta, hogy nem a levegőbe beszélek... És hogy hogy nem, az ominózus poszt és a hozzá kapcsolódó hozzászólások eltűntek ezzel egy időben a facebook-ról... (persze screenshot-ban megvan a biztonság kedvéért)
A történtek után viszont már valahogy nincs meg a bizalom a műhely iránt, ezeket az embereket akkor sem engedném az autóhoz nyúlni, ha ott állnék az autó mellett. Pedig régen szerettem a műhelyt, és nagy megkönnyebbülés volt, hogy van végre egy szerelő, aki nem akar lépten-nyomon átverni és lehúzni... Érdekes volt látni azt a gondolkodásmódot az "új team új vezetés" részéről, hogy a régi bejáratott nevet, logot, arculatot kérem, meg vele a friss bevételt. De a múlttal járó sz@rlapátolást nem, mi már mégsem azok vagyunk, mossuk kezeinket... Az ügyfél meg csak addig kell, míg pénz van belőle. Ha már probléma van vele akkor sem kell, ha régi, visszajáró ügyfél...
whale 2014.11.11. 12:42:46
Van viszont egy qrva jó, autóbuzi, munkájára kényes, nem nagyon drága sufniszerelőm, ő már hosszú évek óta bevált, hála istennek!:DD
Luighi 2014.11.11. 12:46:03
Garp 2014.11.11. 12:47:14
Octavia Mk. I. 19.td, 2003.
sefer_k 2014.11.11. 12:48:13
Nekem elkerülte a figyelmem, hogy telefonon beszélt Lászlóval. De ezek szerint írásos választ is kaptak. Én arra gondoltam, hogy ha ezt így odaírják a cikk végére, akkor mindenkinek egyértelmű és tiszta a helyzet. Én nem vagyok újságíró, nem tudom, hogy hogyan csinálják.
kgbr 2014.11.11. 12:49:09
dstr 2014.11.11. 12:51:06
whale 2014.11.11. 12:52:08
AndrewT 2014.11.11. 13:03:43
Azota talaltam egy maszek sräcot, nem ker sokat, mindent megcsinäl, meg ha anyäz is, megbeszeljük mikorra viszem es mikor van kesz es kesz. Ha van valami csörög, hogy ez kell, az kell, megvegye, v megveszem, mi legyen. Neki sikerült a kezifeket is beällitani. Neki szivesen adok penzt, vigye ela csaladjat nyaralni, engem nem erdekel, mert a kocsim azota jo.
De pl. No-ban is megszivtam, szerelö jobb lengökart cserelt müszakira(plusz a fent emlitett kezifek), meg ätnezte a biztonsäg kedveert. Reggel hagytam ott a kocsit. Meloban vagyok, csörög a telefon ,hogy baj van, probakörröl jött vissza es a feltengely belsöm meghalt. Ö mindent jol csinält szerinte. Uj feltengely, es furcsa mod nem kert egy euro centet sem. Vajon miert?
Viszont az elmult hetek pozitiv csalodäsai, hogy edesapam talält egy jo kis szervizt, ahol a lakatossal törtent rossz kommunkiäcio reven mäst csinält meg a lakatos es a vegen senki nem kert egy forintot se, elnezest kertek.Hozzä kell tenni fater elötte 1 honapja vitte oda a mäsik kocsijät, korrekt äron megcsinältak mindent. Ugy tünik tenyleg vannak meg normälis szerelök.
madbalee 2014.11.11. 13:03:46
G_B_ 2014.11.11. 13:09:02
Azt mondta, nem tudja mi a baj, de az olajcsere majd megoldja.
Én hülye meg beszoptam.
Kellene egy becsületes szerelős post is, ahol összegyűjthetnénk a legkorrektebb szerelőket is, mert van javaslatom oda.
Hauzer 2014.11.11. 13:20:12
Egy hétre rá persze nincs kész,de nem voltam meglepődve. Arra viszont csak pislogni tudtam mikor kollégám vitt hazafele a M0-son és kiszúrom a kis rönómat,mögékötve egy akkor futó mint a kocsi,rogyásig rakva a használt gumival..
Elkisértük ahova ment,ott egy kis szóváltás után távoztam a kocsival..Nem fizettem ki semmit természetesen..de egy hétig súroltam még az ülésből és a szőnyegből az olajfoltokat..
ZON 2014.11.11. 13:26:39
Valahogy elvergődött a kocsi az akkor kb. 45 M2-en működő Nissan márkaszervizbe, ahol 5 perc alatt a helyére dugtak egy lecsúszott vákumcsövet, és készült egy új kompressziómérés, szép, egyforma értékekkel.
Vissza a BOSCH-hoz : ezt tessék nézni, megjavult a törött dugattyú, akkor kérnénk vissza az állítólagos kompressziómérés árát, sohaviszontlátásra R. úr.
sefer_k 2014.11.11. 13:37:16
Itt egyébként volt szó számláról (már csak annál is inkább, mert mikor a kocsit csinálták, épp egy NAV ellenőrzés volt náluk), a javítási előlegről átvételi papírt is kaptam (az is megvan), amiben leírtuk, hogy pontosan milyen munkára, mennyi pénzt és mikor adtam át.
Hurri Kán 2014.11.11. 13:49:46
"a javítási előlegről átvételi papírt is kaptam (az is megvan), amiben leírtuk, hogy pontosan milyen munkára, mennyi pénzt és mikor adtam át."
Ez lenne a normális kb. bármilyen hasonló szolgáltatás (lakásjavítás -felújítás, számítógép, rádiótelefon, stb.) esetén.
metalex 2014.11.11. 13:51:08
JaxTeller 2014.11.11. 14:00:57
kombika 2014.11.11. 14:11:21
Ha egy cikkhez olyan kommentek várhatóak, amik az oldal népszerűségét növelik, akkor ott engednek kommentelni, de ha olyan cikket raknak fel, aminél tudni lehet, hogy akkora egetrengető baromságok vannak benne, hogy emiatt csupa negatív komment várható, akkor ott nem engetik meg a kommentelést.
Jó példa erre a most felkerült ködlámpás cikk..
(8 fontos dolog a ködlámpáról)
Ilyen múlttal, és ekkora autós újságírói gyakorlattal leírni azt, hogy az első ködlámpa annyit ér, mint a felkapcsolt reflektor.. hát ehhez csak gratulálni tudok, akkora egetrengető baromság ez a kijelentés.
Mint ahogy az is tény, hogy pár autóbumbit és pár autós újságírót leszámítva a munkaszerűen vezetők és az átlagemberek 90% -t egyáltalán nem zavarja, ha valaki nem kapcsolja le a hátsó ködlámpát, ha mögé ér. Hiszen, ha a kellő követési távolságot betartja, akkor egyáltalán nem olyan drasztikusan vakító, mint ahogy azt a cikkben túldramatizáltan leírta.
Ellenben a köd nélkül is felkapcsolt első ködfényszórókkal közlekedés, vagy a nem megfelelően beállított első fényszórók sokkal zavaróbbak mint egy felkapcsolva hagyott hátsó ködlámpa.
Nagyon szívesen elmegyek, hogy ebben a szép ködös időben leteszteljük, és megmutassam a tisztelt újságírónak, hogy igenis mekkora különbség van aközött, ha a reflektor, vagy a tompított, vagy a ködlámpa van felkapcsolva ködben..
sefer_k 2014.11.11. 14:29:14
TWK001 2014.11.11. 14:31:42
Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.11. 14:38:17
Apróhirdetésben találtam, gondoltam ismert cég, fel is rakják, nem kell külön gumishoz rohangálnom, teljesen jó, felmentem értük, 80km-ről.
A felnik állapotra jók, árban nagyon jók voltak, mondom ok, itt a kocsi, a négy lemezfelnit cseréljék át az alukra, súlyozzák ki, tegyék fel, ha kész akkor fizetek és már itt se vagyok.
Ahogy kiértem BP-ről és 60 fölé mentem, elkezdett rázni az egész autó, mint az istennyila.
Kiderült, hogy elfelejtették kicentírozni, nem volt egyáltalán súly a hátsó kerekeken.
Persze kifizettették a budapesti árszínvonalon az egészet..
Zengő motorsport, az.
protézisesh 2014.11.11. 14:40:37
Arról nem beszélve, hogy minek ködlámpát kapcsolni, mikor a sima hátsólámpák is 3-400 méterről látszanak? Vagy minek ESŐBEN hátsó ködlámpát kapcsolni?
Az első ködlámpának meg olyan rövid a fénye, hogy valóban _szinte_ semmire se jó. Próbáld ki egyszer tompítottal, aztán meg helyzetjelző+ködlámpa kombóval.
Téged zavar (tükörből látva!!!) ha én reflektorral megyek mögötted? Igen? Akkor miért gondolod, hogy a te hátsó ködlámpád nem zavar, ha nekem azt telibe kell bámulnom?
Gehekko 2014.11.11. 14:48:31
Sajnos én nem értek annyira az ilyen autóműszaki dolgokhoz hogy gyorsan rátekintve lássam, megvezettek.
A tetű csapadék összefolyó csöve ki volt mozdulva és a csomagtartó oldalsó üregébe folyt átrohasztva ott a padlólemezt.
Meg a Carináknál standard hátsó kerékív rohadást.
Ezt akartam megcsináltatni, és két kisebb fényezés hibát.
Természetesen nehezen lett kész.
Lehúztak 100 ezer forintra (számla nuku).
A csomagtartó oldal üreget még csak-csak megcsinálták, de a kerékívet nem a megígért javító ív legyártásával oldották meg, lemezmunkát nem is végeztek ott. (ezt később egy másik karosszériás mondta el miután megnézettem vele, mivel újra rozsdásodni kezdett) Emellett a fényezési hibákat sem csinálták meg.
No komment.
kockablogger 2014.11.11. 15:06:54
Lejött A Lány, hogy a mai menet már elmarad, nem vár tovább, holnapra újratervez. Ha már lenn van, puszi, buksisimi, nyakmasszírozás, látta, hogy már nyúlok a gázolajos tartályért meg az öngyújtóért, beül, kérdi mit csináljon. Mutattam a kapcsolót, fordítja, én mérek, semmi.
Majd, a kérdés, ami elhagyta a száját, bár már más párja, a Jóisten áldja meg érte mégis, mert még ma is a gépállat fölött hajlonganék zokogva: Ha beindítod, úgy sem jó?
Előtört a röhögés elsőre, mondom, drágám, ehhez én értek, Te főzd a levest, abban vagy jó.
További két óra folyamat szentségelés után már nem volt ötletem: veszíteni valóm nincs, ne ezen múljon, indíjjuk be.
Kulcs, gyújtás, 3 másodperc és az infarktus: A kijelzőn felvillant egy Economy mode felirat. Igen. A Citroen-Peugeot tud ilyet. Ha a paraszt felkapcsolva felejti a villanyt, ő leveszi a villanyt 1 perc után. Beindít, kijelző életre kel, villany kapcsol, s lőn világosság.
Az első próba még benne volt az időben, azért világított az egyik, mire átrendeztem, már pihenőben volt a jószág, onnan nincs menekvés, hiába kapcsolgattam, nem reagált.
Fent a házban azért félálomból odaszúrta A Nő, életem akkori párja: Ha nem megy, szólj legközelebb.
Lehúzós sztorim nekem is volt anno, sok is, főleg, miután megegyengették a paripám popsiját fékezés nélkül. "Ottfelejtett" kalaptartó, fenéklemez takaró műanyag, ködzárlámpa burkolat, belső burkolat, pár tétel a számlán, ami valójában nem lett cserélve, csak megkalapálva.. Nem csináltam belőle ügyet, a biztosító állta, a hibák egy részét meg kijavítottam, pár kiszámlázott tételt meg levertem rajtuk. De kizárólag azért, mert valamennyire "értek" hozzá, drága jó anyám pl. sosem jött volna rá, mitől hörög a frissen cserélt kipufogó és miért zörög a 3 éves, gyári alkatrészekkel javított autó.
Mészáros Laci 2014.11.11. 15:16:48
A TISZTESSÉGNEK HOSSZÚ TÁVON
NINCS KONKURRENCIÁJA
Mészáros Laci 2014.11.11. 15:19:50
"Maszek szervízben még soha"
Ahova én járok, az előző autóm eladása előtt elmentem a szerelőhöz, hogy nézzük meg, miket is csinált az autón. Elővette a polcról a régi számlatömböt és szépen kiírtuk (a másodpéldányokból), amin tételesen rajta volt, mikor mit cserélt, mit rakott bele, mennyi volt a munkadíj. Áfával.
sefer_k 2014.11.11. 15:29:46
Boka1 2014.11.11. 15:32:47
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.11. 15:34:00
Mészáros Laci 2014.11.11. 15:38:31
Kb öt éve járok hozzá. Ilyen ember. Büszke rá, hogy tisztességes. A fia veszi át a műhelyt, ebbe a légkörbe nő bele. Svábok.
Miközben cseréli az olajat, elmondja, mit miért csinál. Leengedte a fáradtolajat, de még nem rakta vissza az olajleeresztő csavart, és mondja: "most figyeljen" - majd amikor a szűrőházat leszedi, még vagy három deci fáradtolaj kibugyog. Ez az, amit a márkaszervizben benne hagynak az autóban.
sefer_k 2014.11.11. 15:44:58
Mumia 2014.11.11. 15:45:51
Egy komolyabb átnézést / karbantartást nagyon kevésre lehet rábízni, mert egyszerűen leszarják, nem csinálják meg rendesen. Függetlenül az anyagiaktól.
De volt szerelő akihez elvittem az autót, hogy cseréljen kartertömítést, de nem volt hajlandó, mert azt túl nagy munkának találta. Helyette kicserélte a még tökéletesen használható alig kopott márkás féktárcsákat valami gagyi szarra, meg a kuplunggal ugyanez.
Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.11.11. 16:03:40
A drága ugyanis elkezdte mutatni arcomba a kézifék visszajelzőjét a műszerfalán. Félreállok, motorháztető fel, fékfolyadék a bőség zavarában kérlel, hogy hagyjam békén, nem itt lesz a gond. Roppant szakértelemmel megálljt parancsolok a négyütem szorgos ténykedésének, majd csak a gyújtással kényeztetem, ilyenkor nem világít. Kéziféket eképpen cincálom, kamaszkorom sejlik fel a gondolatokban, akkor mást rángattam hasonló hévvel, mintha csak a bennem tomboló ifjúkori férfiúi híúság miatt túlértékelt életem múlt volna rajta. De most ezen mozdulatokra a visszajelző lelkesen reagál, tehát a kapcsolója hibátlan. Telt-múlt az idő, mire kideriváltam, hogy csak akkor kezd el világítani, ha rálépek a fékpedálra, ha ilyet nem teszek, akkor akár körbe is autókázhatnám a bolygót akárhányszor piros visszajelző nélkül. Megint megkérdeztem a csajom, ennyi infó birtokában részemről megelőlegezve vagyon volt tőle a megoldás, mint messziről proszkáló lázálmas hírnökség. De ezt figyeld: nem tudta megmondani a megoldást, nekem kellett rájönnöm, durva!
Egyik pitymallatkor ugyanis ánuszom illattalan, ámde gyakran szagos rózsája majdhogynem elengedte rejtett tartalmát, amint agyamba csapott a gondolat... Mi van, ha ez a lámpa egyúttal egy féklámpa visszajelző is és csak kiégett az izzó? Kigvárom testem reggeli bootolását, majd agyam levezérli a garázsba, seprű befeszül a fékpedál és háttámla közibe. És valóban, nem ég a jobb hátsó...
Higanyhiggadsággal tudtam magam kezelni, megakadályoztam az elsőre szírén hangokként feltűnő, bús érzések kifejezésére szolgáló csúf szavak tömkelegét, hogy elhagyják ajkaim, de attól még a faszom kivolt. Szép lelkem gyöngyházkagylóját kibontva megbocsátottam a Cilimnek, különösen annak fényében, hogy még a gyári izzó volt(!). Ha már ott voltam, megnéztem a többit is, egy ködlámpa és egy tolatólámpa kivételével az összes hátsó izzó még a gyári Stanley, Japan. 28 év és 244.000km után is. Alig hiszem, hogy bárki ilyennel pótolta volna nálunk a kiégetteket... Úgyhogy a csajok tudnak valamit, bármiből is készüljenek! :)
Richee96 2014.11.11. 16:32:20
novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.11. 16:51:20
MisterD 2014.11.11. 17:15:23
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:26:06
Amugy engem is huztak le, nyar es osz kozott felujitattam a a kocsit, hogy telre minden popec legyen. Kasztni, festes, szerelo aki muszakiztatta (3 kulonbozo muhely). Nagyjabol minden siman ment, de kicsit fura volt az auto gyorsulasa, de mivel elment 1 honap, kozben mast hasznaltam, majd par het mulve felraktam a telit (kora osszel mar atrakom), igy arra fogtam. Meglepetes az elso jeges napon ert, amikor az utca vegi dombon szokatlanul nehezen ment fel. Igy tel vegevel, meg is neztem a diffit, mivel nem uj mar, lehet megkopott. Na hat igen, nem a gyari sper volt benne, hanem egy sima, egy leheltnyivel hosszabb attetellel. Veguk is a ket diffi kozott, csak 100-150eFt az elteres hasznaltam ;( Remelem aki volt az megdoglik, a 3-bol az egyik szerelot 100%-ra kizarnam, de attol meg a masik kettore nem torhetem ra az ajatot. Tanulsag, ha csak 1db jo szerelot is talatunk az eletben, es nem a fold masik oldalan van, mindenkeppen hozza vigyuk vissza a kocsit :(
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:32:20
Nem veletlen, hogy egy szerelonek sincs kesz soha a kocsija, egyszeruen tul sokba kerulne ugy megcsinalni, ahogy az igazan jo.
kawaturbo 2014.11.11. 17:34:08
Létezik az az ügyfél típus,aki eleve úgy jön be a műhelybe,hogy őt mindenki át akarja b....ni(ez sokszor meg is történik)és mindig az aktuális szakiban látja a megoldást,vagy inkább a megmentőt,pedig azt sem tudja felfogni hogy mennyire nagy problémahalmazzal van megáldva.Ez a magyar autóállományt tekintve nem is nagy csoda!Ha csak a saját autómat nézem(bmw 525tds)ami tele van(volt)megoldhatatlan meg annak tűnő problémákkal,egy egyszerű felhasználó biztos hogy felkötötte volna magát,vagy nagyon rossz viszonyba kerül a környék összes szerelőjével.
Példának okáért,nekem is javasolták az adagoló cseréjét,meg a motorgenerált meg azt hogy gyújtsam fel,mert a tds külömben is egy sz..r!Szóval belőlem simán megélt volna egy kisváros autószerelő kollektívája,koszttal kvártéllyal ha hagyom magam!Az autó ennek ellenére már jól működik,keveset fogyaszt,megbízható csak a meglevő hibákat kell rajta karbantartani és ápolgatni.Ki gondolta volna,hogy az indulásoknál és váltásoknál tapasztalható megtorpanásokért,állandósult hibakódokért a rendkívül rossz minőségű (vagy szabványú)gázolaj okolható?!Amióta prémium dieselt tankolok,minden hiba megszűnt és még kevesebbet is fogyaszt az autó...
Blindmouse 2014.11.11. 17:49:03
Csak rendesen meg kell építeni.
MisterD 2014.11.11. 17:52:26
dr. trafik nomac 2014.11.11. 17:53:22
Blindmouse 2014.11.11. 17:58:26
A hajtás minden elemének megvan a határa, és az nem feltétlen a gyári lóerők környékén van. Lehet a hátsó difi elbír 800 lovat, a kardán 700-at. a féltengely 500-at. most írkáltam számokat. De most a motorról volt szó.
2literesből se probléma napi rohangálós autó szintjén kicsavarni 350-400 lovakat japán fronton.
Nézegess Erős Mitsubishis, Nissanos, meg Toyotás videókat a weben. :D
ED_a_ló 2014.11.11. 18:00:07
Ha egy igénytelen szakadt szar, akkor köszönj el örökre és keress egy normális szerelőt.
Ez nálam bevált módszer. Eddig ahány szakadtautós szerelőnél jártam, mindegyiknél volt valami probléma. Nem vigyázott egy sem az autómra. Karcolások, ütődésnyomok díszelegnek az autón az egyes javítási munkálatok örök mementójaként. Továbbá előfordult, hogy valami kisebb javítás alkalmával kimaradt egy csavar (a kettőből), kerékcserekor eltörtek egy borítólemezt az alvázon. Az alvázvédős, üregvédelmes végigkaristolta a fényezést, megkarcolta a lökhárítót, nem helyezte vissza pontosan (hogy be tudja fújni mindenhol, le kellett szednie).
A határidőre nem vagyok annyira kényes, mint egyesek, meg lehet érteni, hogy ha sok a munkájuk, akkor késnek. Ők is függenek az alkatrész beszállítótól, lehetnek ők is betegek. De lehet, hogy ezt csak azért értem meg a késéseket, mert az én munkámban sem határozhatók meg egzakt módon a határidők.
Oldm4n 2014.11.11. 18:10:45
dr. trafik nomac 2014.11.11. 18:14:36
Japan auto, az meg egy masik vicc, mint tartos sportauto, hat persze... A lehet, hogy kibir, meg a biztosan kibir, az ket teljesen mas fogalom. Csak egy aprosag, az helyzeti energia a sebesseggel negyzetesen aranyosan no, namost ha sikerul mondjuk 220-rol, 300-ra tolni a vegsebesseget, az majd x4 akkora igenybevetelt jelent mindenutt!
Persze a Ferrari is nyilvan azert koteleznek 5000/15000Km-es nagyszervizre, mert az csak egy bena olcsasz garazs, es nem tudnak tobbet. Meg azert szar a fek is, mert amugy konnyu lenne jobbat csinalni, de ugy sem hasznalja senki.
Nyilvan a Magyar szereloknek van Jedi erejuk, amivel felcsavarjak a turbot, berakjak a chipet, es a szivcsakra kiszabadul, es midnen szep lesz. Sajnos a programozok meg plane elhiszik ezt a marhasagot. Volt ismerosom (aki azota kepviselo ;), vagy 20 eve epitettek neki egy gepet (ott azert joval kisebb volt az elvaras), es jon hozzam, mert tudta, hogy van nemi affinitasom, hogy probaljam mar ki, mert majd letepi a fejet, meg oktanszamnovelo is van benne! Nem fejcsovalas utan megmutattam neki hogy FORDITVA !!! van rajt a karburator, azaz pillangoszelepeken az uszohaz. Nem is gondoltam volna, hogy ez igy osszemegy...
Nem akarom itt osztani az eszt, mert fenyevekre vagyok, egy auto tervezo/epitotol, de ott kezdodik egy epitsunk erosebb autot projekt, hogy kicsereljuk az osszes csavart 4x nagyobb szilardsagura. Persze lehet a vegen is, csak kicsit sokba kerul...
Blindmouse 2014.11.11. 18:39:12
Szedjük szét többfelé ezt a dolgot.
tuningautó. van az ami vágottrugós simota dircsiszürcsis szar.
van a rendesen megépített gép, és vannak a hangyász félék, ami nem tuning, hanem versenyautó. (láttad már közelről?)
Az ilyen GTO féle autókhoz tengerentúlon elég szépen megvannak a receptek, megvannak a hozzávaló aftermarket alkatrészek.
Nem ördöngősség.
Minőségi cuccokat kell használni hozzá, és nem tökön babon át ész nélkül hajtani, és megfelelő időben karbantartani Akkor tartós lesz.
Azért ismeretségi körömben vannak elég szépen megépített utcai gépek. NEM fejlesztési, és nem pályázva viszonylag alacsony százalékuk ül a csáposon folyton. :)
Itthon tényleg kevesen tesznek rendes féket az autó alá. :D
Tunertalálkozókon műkásak a CD méretű féktárcsák a sárgára festett nyergekkel :D
dr. trafik nomac 2014.11.11. 19:05:16
Annyian elkuldtek mar a picsaba, hogy nem ertek hozza, jol van az ugy, aztan 10 ev mulva (mostmar 15) csodalkozva neztek, hogy meg mindig megvan az autod... Ja megvan, es meg mindig boven 200 folott van a vege.
Tunner talakozok ;), hagyjal mar, eletukben nem mentek meg 200 felett egy trukkosebb kanyarban. Persze van aki csak azt elvezi, hogy gyorsulgat, erdemes azert megnezni, hogy mivel jar ez a csak gyorsulgatunk dolog, eleg sok video van errol.
Na masik, hogy ismeros garzs BMW-ket epit, es mar a sokadik chipes V8-as, supra, meg akarmi van bent, csillio Le-vel, de mivel parat elektronikat en keltettem eletre, igy pontosan tudom, hogy jobb esetben csak az erzeklok fele nem mukodik, vagy nem ugy, ahogy kellene, lehet leadja az elvart telejsitmenyt max-ot, de meg egy job babettaval is jobb
koridot futok, ha van egy-ket szuk kanyar.
Tenyleg most pl. mi lesz a gyari fokozatokkal, 2x erosebb auto eseten ? Ahhh. Es igen vannak, aftermarket cuccok, de mint irtam, en nem latom, hogy ezek annyira atgondoltak lennenek, hetvegen hulyeskedni jo, napi hasznalatra, csak raerosoknek, vagy akik amugy nem is hasznaljak ki. Lehet en vagyok csak ilyen haklis, hogy hasznaljuk azokat a loeroket ha mar van :)
Es lattam mar +300 tuning cuccot, valami hatlamas V8 motorhoz, ismeros corvette-jehez. El is ment vele gyorsulasi versenyre, miutan hazatrelereztek, rendelt egy akkora hatso hidat, hogy a garazsajton alig fert be. Na az volt 600Le korul.
mojoking77 2014.11.11. 19:21:37
Hurri Kán 2014.11.11. 19:23:59
Arról nem beszélve, hogy egy pályázásra, gyorsulásra optimalizált autó a hétköznapokban gyakorlatilag használhatatlan. Továbbá -lásd szerencsétlen informatikus- akinek kb. nulla vezetési gyakorlata van, annak a kezében egy 570 lóerős autó életveszély. És most nem az irigység beszél belőlem, ha csak nem autópályázol nagyon sokat, vagy vontatsz nehéz utánfutót, normál használatra egy max. 150-170 lóerő körüli autó kb. mindenre elég.
mojoking77 2014.11.11. 19:30:02
Hurri Kán 2014.11.11. 19:35:32
Elhiszem, ültem pár erősebb (250 le+) autóban, meg vezettem is némelyiket, a végén arra jutottam, legfeljebb 2. autónak kéne bármelyik is :)
tibidanny 2014.11.11. 19:35:44
A "szerelo" felemelte a kocsit, en meg vartam, hogy mikor mondja, hogy pumpaljak. Eltelt par perc, mire megkerdeztem, mi van?
Erre mondja, hogy pillanat, meg folyik ki az olaj.
Ez a vadbarom, kinyitotta az osszes legtelenitocsavart es leengedte az egeszet a francba. Raadasul ugy, hogy a jo kis fekolaj folyt vegig mindene, felnin, gumin...
Ott mar nem mondhattam, hogy tegye le a kocsit es itt sem vagyok...
futo001 2014.11.11. 19:38:38
Adott egy régi Swift, nem nagyon van használva, amolyan tartalék játékos. Már kb fél éve állt, mikor kiszedtem a garázsból, levittem a szervizbe hogy nézzék át, amit kell azt csinálják meg, közeleg a vizsga. Másnap elkészült, alig kellett fizetnem, mondták minden OK vele, így ismét bekerült a garázsba. Eltelt 2 hónap, levittem vizsgára, mondtam meg is várom, erre a tulaj vigyorog, hogy nem tuti, hogy átmegy. Még oda is böktem, hogy az szégyen lenne nekik, mivel ők nézték át. Hát, nem ment át ,de nem is szégyellték magukat :) : első 2 kerék csapágya lötyögött, rohadt alulról az egyik küszöb, mindkettő féltengelyt cserélni kellett és a motor alatti merevítő elrohadt (biztos a 2 hónap állás alatt, nyáron, garázsban...). Másnapra ígérték, hogy kész lesz, aztán mindig kitolták 5-10 órával, végül 3 napra volt szükségük, mindegyik alkalommal én telefonáltam, hogy mi van már, maguktól nem hívtak, hogy mégsem lesz kész. 96e lett a számla, vizsgával.
Innen kezdve minden hétvégén elő lett véve, kb 1 hónap után észrevettem, hogy bizonyos kormányállásban zakatoló hang jön elölről, mint gyerekkoromban a vonaton, továbbá laza talajon az ABS indokolatlanul bekapcsolt.
Másik szervizbe vittem:
-a csapágyak nem lettek kicserélve csak bevágtak valami lemezeket alátétnek, hogy megfeszítse a csapágyakat és ne lötyögjenek, pedig azt mondták cserélik a csapágyakat
-A motor alatti merevítő 2 ponttal lett hegesztve, megbeszélve új alkatrész volt
-A küszöbön levő lyukra ráhegesztettek egy 1x2cm-es lemezt és lefestették a maradék rozsdát, holott lakatos munkát ígértek
-Rossz, nem ABS-es típushoz való féltengelyt tettek bele, pedig tudták, hogy ABS-es.
Itt további 64-et fizettem, de most jó az autó, a bicskei szervizről meg lebeszélek azóta is mindenkit ezzel a sztorival.
scsaba1 2014.11.11. 19:55:16
Blindmouse 2014.11.11. 20:03:34
Fauchon (törölt) 2014.11.11. 20:19:31
scsaba1 2014.11.11. 20:21:24
Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:28:01
Történt egyszer, hogy nagy pukkanás kíséretében gyakorlatilag szétesett a vízpumpám, és a környéken sehol se találtam szervizt, akiknek lett volna, viszont óbudán egy jónevű márkaszervizben volt egy készleten. Ráadásul azonnal vihettem is a kocsit, ami nekem akkor nagyon jól jött.
Profi, udvarias ügyfélkezelés, laza, jófej, informatív szerelők, az ember jó kezekben érzi magát. A kocsi elkészül, nem fájdalommentes a távozás, de legalább működik. Kifele menet a szervizből csendesen megjegyzem magamban, hogy mintha a légkondi nem igazán működne jól... De ennek csak utólag lesz jelentősége.
A mindenkinél okosabb, tájékozottabb és rátermettebb trollok kedvéért már előljáróban megjegyezném, hogy tudom, balfasz és balek voltam, tehát ezirányú közléseiket nyugodtan fojtsák vissza. A lényeg, hogy pár napon belül feltűnt, hogy furán ugrabugrál a vízhőfok... Gyorsan visszavittem a jól bevált, profi márkaszervizbe, hiszen már elsőre is olyan jól megoldották a dolgot. Ott gyorsan ránéztek, kiderült, hogy csak a termosztát szórakozik, de észrevették (nagy szerencsémre), hogy nagyon is aktuális lenne egy nagyszerviz. Hú, de mázli, hogy épp itt vagyok a profiknál, újabb guriga... Két héttel később az asszony alatt leszakadt a középső kipuffogódob a Westend előtt. Volt műsor, mire hazaért, persze szerencsére a szervizben meg tudták oldani.
Mondjuk ez már nekem is sok volt, motoszkált bennem valami furcsa érzés, így amikor nem sokkal később konkrétan elfolyt a komplett hűtővizem (óriási szerencsémre - ezúttal irónia nélkül) egy benzinkúton, nem út közben, már egy másik szervizbe vittem a kocsit, ahol finoman érzékeltettem a gyanúmat. Szétkapták legott a jószágot és mit ad isten, a hűtőcső egyik ágán egy gyönyörű, V-alakú bemetszést találtunk, amin látszott, hogy snitzerrel vágták be óvatosan, úgy, hogy ne lyukadjon ki a cső fala, csak épp annyira gyengüljön el, hogy egy idő után ne bírja tovább.
Ennyi. Tanulságos? Talán ennyire naív hülye, mint én nincs még egy, szeretek megbízni az emberekben, és hűséges vagyok...
A szervizt nem nevezném meg, mivel az egész eset egyszerűen bizonyíthatatlan, mindenesetre jókora összeget legomboltak rólam.
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:31:09
Persze már nincs Norauto.
Most vannak (tisztelet a kivételnek) márkaszervizek, ahol elviszik a gépet, és csinálnak vele valamit (addig egyél cukorkát) szigorúan munkanapokon 8-4-ig. Nem tudni, hogy mit, de azt sokáig, és horror áron.
Vannak "szakik", akik " megoldják okosba". Isten mentsen.
Meg van pár tisztességes autószerelő, akik neve és telefonszáma féltett kincsként cserél gazdát.
kombika 2014.11.11. 20:42:17
Soha nem zavart meg elottem levo kodlampaja.
Mondjuk mogottem levo reflektore sem, mert atkapcsolom a tukrot es kesz :)
Rengeteg olyan helyzet van, hogy nappal egy durva esoben igenis jo. Ha a hatso kodlampa fel van kapcsolva.. Kb. 3-4 szer akkora tavolsagbol latszik az elotted halado.. Ez foleg autpalyan jo, mikor 100-al teblabol valaki..
Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.11.11. 20:42:21
Elég kevésen múlt amúgy, hogy nem basztam be nekik néhány molotovot...
románc cuvée 2014.11.11. 20:49:51
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:52:36
Egyébként ha jól tudom, a rendőrök is büntetnek ezért (indokolatlan ködlámpahasználat), úgyhogy csak óvatosan.
nick papagiorgo 2014.11.11. 20:59:26
nick papagiorgo 2014.11.11. 21:23:31
Jóska autószerelő szakmunás. Nem egy nagy penge, olajcsere, fékek, gyertyák, gátlók ez az ő világa, motorfelújításba, hosszú pepecselésbe nem vág már bele. Hetente 5 autót szervizel, az autók cserélendő alkatrészeinek ára átlagosan 30 ezer Ft, mivel heti 5 autóról beszélünk, ez 150.000 Ft, amit ő a 40 %-os kedvezményével, 90 ezerért megvesz, thát 60-at zsebrerak (hetente).
Ráadásul lusta is, tehát egy autóra átlagosan max 4 órát fordít, óradíjnak 3000-t kér, ez autónként 12 ezer, hetente 60 ezer.
Tehát Jóska hetente 120 ezret keres (60 az alkatrészből, 60 a munkadíj), az havi 480, és heti 20 órát dolgozik (jó, ebben nincs benne az alkatrészek utáni szaladgálás, illetve a 480 után elvileg adózni is kellene).
Kérdés: ha ez így tényleg igaz, miért nem lesz mindenki autószerelő, heti 20 óra munkával havi bruttó 480-ért?
románc cuvée 2014.11.11. 21:28:43
Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.11. 21:32:11
Öregapja udvarán, a tyúkszarban, a kutyák között, méteres pajszeron ugrálva rugdossuk be a hátsó rugót lengőkarcsere után..
Amely hátsó rugót szőlőpréssel nyomtuk össze, és három köteg dróttal fixáltuk összenyomott helyzetben.
Végülis bement, csak a lengőkar tört el a szilent mellett, pedig láttam már olcsófos lengőkart, ez nem olyan volt.
Ezek után még fizetős volt a történet, természetesen.
(a két darab németjuhásszal felfegyverkezett bütykölővel, és "unokatestvéreivel" nem akartam összeugrani)
Amin elájultam: januárra eső olajcsere, aktus előtti időpontkéréskor a szerelő kérte, hogy hideg olajat ne vigyek olajcserére, éjszakára vigyem be a házba, legalább legyen szobahőmérsékletű..
Hogy amikor reggel megyek cseréltetni, ne öntsünk az éppen leállított, forró motorba jéghideg olajat.
Nem biztos, hogy számít, de miért ne figyeljünk oda az apróságokra is.
Hogy hány sufnibütykölő jut egy ilyenre, legalább tíz.
Lerner Gábor 2014.11.11. 21:37:15
Mielőtt még szó érné a ház elejét, nem azért írok a saját nevemben mert ingyen reklámra ácsingózom, hanem azért, mert én a másik oldalhoz tartozom. Ha valaki ismeri a nevemet és átvertem valaha, akkor legyen, vállalom érte a felelősséget!
Ma már 23 éve dolgozom a szakmában és igen, én is követtem el hibákat, főleg fiatalabb koromban, de még most is benne van a pakliban. Manapság a szakma művelése mellett tanítok egy budapesti műszaki szakközépiskolában, autószerelőnek készülő diákoknak oktatok szakmai elméleti tantárgyakat.
Igen, igazuk van, az autószerelés bizalmi állás, a bizalmat pedig egyszer lehet elveszíteni és az az ügyfél magával visz mindjárt 20-30 leendő ügyfelet. Igen, sajnos híg a szakma, ez is igaz és való igaz, hogy sok "kolléga" próbálkozik az ügyfél lehúzásával, az esetleges garanciális hibák javításának elkerülésével. A hiba a mi készülékünkben van nem az önökében. Nem akarok védeni senkit, a felírt és ki nem cserélt alkatrészek kifizettetőit pedig végképp nem, de manapság az autóipar gyors fejlődése, a rengeteg típus nagy gondot okoz nekünk. Bizony, nem minden típust ismerünk mint a tenyerünket, ezt vagy bevallják a kollégák vagy nem, én bevallom. A másik gond a hibamegállapítás, ma már olyan széleskörű ismeretek szükségesek egy-egy hiba megállapításához ( elektronikai-, mechatronikai alapismeretek) amelyek sok kollégánál hiányoznak. Minden nap tanulunk újat és ha mi tanulunk az nagyon drága tud lenni, ha becsületesek vagyunk, akkor nekünk, ha nem, akkor az ügyfélnek. Murphy törvénye ezzel kapcsolatban: A megszerzett szaktudás az elrontott alkatrészek számával egyenes arányban nő. Mindezek mellett nagy a nyomás, adók, fizetések az alkalmazottak számára, otthon sír a család, rezsi, stb. Sokan elvállalnak mindent, aztán lesz valami, sokan úgy vannak vele, ha már beszédült, akkor most fizessen valamennyit, nem baj ha nem jön többet. Igen ez egy magyar mentalitás, bár külföldön is tapasztaltam már ezt, de nem gyakran. Sajnos nincsen a szakoktatásban olyan tantárgy, hogy ügyfelekkel való bánásmód, hosszútávú stratégia, igényességre nevelés, hogy csak néhányat említsek. Saját tapasztalat, a diákjaim között is dívik az a szokás, hogy a beadandó házi dolgozataikat igénytelenül elkészítve adják le és - biztosan az én hibámból is - hiába magyarázom nekik, hogy igénytelen munkából könnyen lehet foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés, ne adj isten súlyos testi sértés vagy a legrosszabb esetben emberölés, amit 2-5 évvel honorál a bíróság. Nem tudom mi az oka, de sok kolléga is így viselkedik és sok szervizvezető is. Magam is dolgoztam a Kwik-fit szervizben (Csepel) szervizvezetőként és a munkalapon ott volt egy rovat, amit nagyon komolyan kellett vennem, már csak a magam védelmében is: A minőség ellenőrzést elvégezte, aláírás. Itt csak az én vagy a helyettesem neve szerepelhetett, a felelősség (büntetőjogi is!)viszont csak az enyém volt, mert én voltam a szakmai vezető. Sokan elvállalnak mindent, nem tudom miért, de nem merik azt mondani az ügyfélnek, hogy kérem ezt nem tudom megjavítani, mert nincsen meg hozzá a megfelelő szakmai hátterem vagy hiába fog kifizetni több százezer forintot, nem lesz megelégedve a munkával ezért meg azért, persze tisztelet a kivételnek. Ilyenkor van az az eset, hogy az ügyfél rossz szájízzel távozik és soha nem fog visszajönni, pedig ha őszinték lennénk vele, akkor később visszajönne egy fékbetét cserére, amin jobban kereshetünk, mint egy bizonytalan kimenetelű elektromos hibának a kijavításán, hogy csak egy példát ragadjak ki a sok közül. Ilyen hibákat tapasztalatlanabb koromban én is simán elkövettem, aztán néztem, mint a moziban. A lehúzós, direkt átverős "szerelőkkel" nem kívánok foglalkozni, arra nincs mentség.Mégis - azon kollégák nevében is akik próbálják megőrizni a gerincüket és az arcuk eredeti felépítését - sajnálatomat fejezem ki az itteni történetek íróinak a rossz tapasztalataik miatt és kívánom, hogy mindenki találjon egy becsületes szakembert, akinek szüksége van rá.
Üdvözlettel
Lerner Gábor
románc cuvée 2014.11.11. 21:37:58
Előző kommentem eltűnt,de sebaj. Szóval, ahogy korábban is írtam, magamnak szerelek, így nem is fogok sehová menni. :)
A legendákról, ill. Átlag Jóskákról meg annyit,h apum, nagybátyám, és még egy jó pár közeli ember dolgozik/ott autószerelőként (jellemzően saját vállalkozásban), tehát az árképzésről, üzletpolitikáról van fogalmam. Ettől függetlenül mindenkinek +-an állok a véleményéhez.
Hurri Kán 2014.11.11. 21:43:33
Egyszerű. Mert ha csak nem teljesen feketén csinálja, ilyen költséghányad mellett egyszerűen nem éri meg. Még ha a műhely saját, és nincs bérleti díj, akkor sem.
2014.11.11. 21:45:07
Az a gond, hogy az ember próbálgat, próbálgat, és közben lehúznak róla egy rakat pénzt lelketlen trógerek vagy pancser kóklerek. Mert ugye mindig csak utólag, vagy legjobb esetben menet közben derül ki, hogy jó volt-e a választás. Mi még nem találtuk meg az igazit. :\
nick papagiorgo 2014.11.11. 21:45:26
egyébként nem feltétlenül célzottan írtam, inkább csak azt akartam megvilágítani, hogy egy átlag autószerelő az alkatrészkedvezményből + munkadíjból nm feltétlenül keresi ám magát betegre :) Tehát ez azért nem rablás szerintem.
Phteven 2014.11.11. 22:06:37
Bambano 2014.11.11. 22:33:44
- nagyszervizre vittem a szekeret, mondtam, hogy frissen van beállítva a futómű, nem kéne, hogy babrálják. mikor szóltak, hogy lassan kész, elmentem bankautomatához pénzért. mire visszatértem, nemcsakhogy szétbarmolták a futómű beállítást, bele is szakítottak egy csavart a lengőkarba, és mivel a gyár azóta változtatott a karon, ezért párban kell cserélni. alkatrész másnapra, és száz fölött a plusz költség.
- kivételesen én vittem az akkori autót szervizbe, nem az asszony. bementem a szerelőtérbe. legalább 10 percig pingvineztek mellettem a szerelők meg 2-3 ipari tanuló, mire eljutott az agyukig, hogy itt most nem lesz okosba művelet, mert maradok. kénytelenek voltak kihúzni a pollenszűrőt is. mint kiderült, sok év óta először, mert akkora koszt csinált a műhelyben, hogy 3 ipari tanuló takarított utána egy órán át.
- az apróságokat már alig jegyzem, hogy pl. kuplung csere után vissza kell vinni, mert nem megy a kilométeróra, valamit nem dugtak vissza a helyére, hogy a levegő belső keringtetés csappantyúját több éve nem bírják megcsinálni, stb.
- a mostani autómnak eléggé elcseszett hátsó futóműve van. vagy legalábbis az itthoni gumisok zömének az, mert páran ezen tanultak meg futóművet beállítani (rosszul).
és akkor lehetne kilométeres litániát írni a gumisokról is:
- hogy mindig veszekednem kell a gumissal, hogy arra a nyomásra fújja a gumit, amire én szeretném, nem arra, amire ő hiszi
- hogy ne kelljen már vitatkoznom a gumissal, hogy az a féktárcsa, amit előző nap raktak fel a márkaszervizben, márpedig jó, stb.
Rot 2014.11.11. 22:46:51
mikor pofánröhögöm sértődötten mondja, hogy jó akkor legyen másfél.
Röhögök, kifizettem, többet nem jártam arra.
Mészáros Laci 2014.11.11. 23:21:54
Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:43:29
Én is itt vagyok 2014.11.11. 23:51:30
Bambano 2014.11.12. 00:13:12
leírom mégegyszer, nehogy tévedés legyen: KILENCVEN SZÁZALÉKOS haszonkulcs.
ugyanezen szervizben mondták már nekem azt is, mikor firtattam, hogy miért nem cserélték ki a toronycsapágyakat, hogy nem érnek ők arra rá...
komolyan hiszem, hogy a kedves mamájuk ősi foglalkozást űz.
doggyfreestart 2014.11.12. 00:38:06
Én sztorim: (német VW márkaszerviz, csak hogy lássátok, nem hazai a gond)
Olajcsere után bazi nagy paca a garázs padlóján. Autóval vissza, hát ELKOPOTT a menete az olajleeresztő csavarnak, le kell cserélni az olajteknőt. Ez már csak ilyen, max. 2-3 leeresztést bírnak ki ezek az alu szarok. De jó fejek, és csak nekem, csak most mindössze 150 EUR-ért, azaz ANYAGÁRBAN kicserélik.
Mondanom sem kell, hogy
1) Beletépte a menetet az írni-olvasni se tudó gyakornok.
2) Az olajteknőcsere a javítóbetét behelyezésében valósult meg a havernál 20 EUR-ért + néhány sör fejében.
neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.12. 03:12:47
Elviszem a szerelőmhöz: azt mondja újra kell tekercselni a generátort, kicserélni a szénkeféket tartóval együtt, 60K Ft. Hát legyen. Elviszem az autót, nyomok egy kövéret: töltés(hiányt) jelző lámpa kigyullad. Másnap vissza a szerelőhöz. Alig hagyom ott, telefonál a szerelő hogy rendben van a gép. Visszasétálok, elviszem az autót, nyomok egy kövéret, kigyullad a pilács.
Másnap visszamegyek a szerelőhöz és ott is maradok; állok fölötte. Kiszereli a generátort, beviszi a műhelybe ahol leveszi a szénkefetartót -- és látszik hogy a láthatóan használt szénkefe beleszorult a láthatóan használt tartóba. Mint kiderült volt egy kis ütése a generátor tengelyének ami (nagy fordulatnál) "belőtte" a szénkefét a tartójába amibe beleszorult. Aztán amikor lehűlt akkor (néha) visszaugrott.
Nem szóltam egy szót se' de az volt az utolsó eset hogy hozzá vittem az autót.
Viszont vagy 8 év autózás során nem voltam képes találni egy tisztességes szerelőt Bp-en.
Szumi 2014.11.12. 07:21:15
Rónarider 2014.11.12. 08:14:28
Szóval Winkli elszabta. :)
kawaturbo 2014.11.12. 10:21:33
Hajdanán,amikor kikerültem szerelőnek egy jónevü kawasaki szervízbe,azt hittem hogy sokat tanulhatok de ez kimerült a nyelv alaposabb megismerésében.Furcsa volt,hogy a műhely minden jóval fel van szerelve,de pl. nem lehetett rongyot használni,hanem csak papirt,mindenféle előírásnak meg kellett felelni,de a dolgozók nyugodtan bagóztak a benzines mosás közben.Egy idő után kiderült,hogy csak nekem van képesítésem a szakmához,akinek a nevén futott a szervíz csak hébe-hóba szokott bejönni.A szakmai kvalítások is hamar kidomborodtak,a magyar "mindent meg kell oldani" mentalítást hamar megszokták a szerelők:a megoldhatatlannak gondolt hibákat hamar átpasszolták nekem.Nevetséges volt pl.hogy széles-e műhelyben,nem tudott senki megköszörülni egy fúrót,vagy menetet fúrni/vágni vagy bármely egyszerűbb lakatos feladatot megoldani.Bonyolultabb dolgokról nem is beszélve,nem tudtak karburátort állítani rendesen,a szelephézagokat csak én csináltam,megy a tapasztaltabbnak számító cseh kollega.
Jellemzőek voltak a mellényúlások elb....ok is:pl. egy kollega belejtette a szelepfedél illesztőcsapját a motorba,így kb.50 méter után összeugrott a vezérlés!Rendszeresek voltak a különféle alkatrészek eltörése,elpusztítása,holott olyan problémákat soha nem kellett javítani mint itthon,mert a motorparkfényévekkel volt jobb mint a magyar.Semmi kreativítás,problémamegoldó képesség!Ha valamit tovább kell gondolni a gyári szervízutasításon kívül,megáll a tudomány....
Mészáros Laci 2014.11.12. 10:30:11
"Senki nem akkor kezd el mókolni a filterrel, amikor már vissza van zárva a csavar."
Szép lenne, ám a valóság nem így néz ki.
Autót felemel.
Gyűjtő alátol.
Csavar kivesz.
Olaj kifolyik.
Csavar vissza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Autó leereszt.
Motortér szét.
Szűrőbetét ki.
Új szűrő bele.
Friss olaj be.
Indítás, brrr.
Fferkó 2014.11.12. 10:37:13
Az indok nélküli (főleg a hátsó) ködlámpa használatot nagyon szigorúan büntetni kéne, a rosszul beállított fényszórókkal együtt. Nem egyedül autózunk baszdki!
Rónarider 2014.11.12. 11:29:57
kawaturbo 2014.11.12. 11:31:34
yomsisi 2014.11.12. 13:40:28
Folyt a kuplung hidraulikus hengere, a pedál felett.
Elvittem a helyi szervizbe, megjavították, útnak indultam.
Pár kilométer után feltűnt, hogy ugyanúgy folyik. Visszamentem, elismerték, kicserélték, de most "újat" kaptam.
Később derült ki, hogy rendszeresen cserélgették a behozott kocsikban az alkatrészeket. Ezt-azt áttettek, ha két egyforma verda állt bent.
Ugyanez az Audi, Mozaik utca. Folyik a hidraulika olaj. Beviszem, ott hagyom. Majd hívnak, hogy az egész hidraulika pumpát ki kell cserélni, akkoriban egy horror összegért.
Nem volt annyim, elhoztam. Bevittem egy másik -nem szakszervizbe-. Meghúztak egy lelazult hollandit a pumpán és mehettem, elállt a csepegés. :-)
És még sorolhatnám, de most csak ez.
Blindmouse 2014.11.12. 13:43:08
Ha a hátsót nem használnád sose, akkor vedd ki belőle a fenébe az izzót.
Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.12. 14:01:31
Az elsőt sem kellene indokolatlanul használni. Én sosem értettem miért jó, ha valakinek állandóan ég, akármilyenek is a fényviszonyok és az időjárás. Általában mondjuk az ilyenektől másra is lehet számítani, legalább távolról jelzik, hogy veszélyt jelentenek a normális közlekedőkre. A legjobb, amikor fényszóró helyett használja külterületen a ködlámpát a paraszt, és nem hiszem, hogy a fényszóró romlott volna el, mert ahhoz túl sok van az ilyen tuskóból is.
504Laci 2014.11.12. 14:22:55
Hurri Kán 2014.11.12. 14:29:01
Ez engem is érdekelne, kizártnak tartom, hogy gyárilag így oldották volna meg.
12csab 2014.11.12. 14:30:04
ezzel csak egy a gond, a drágább alkatrészeken, nagyobb az alkatrészkedvezmény! Talán ezért szeretnék mindig a fél autót cserélni... hogy meglegyen az elvárt nyereség..
muszakimanager 2014.11.12. 14:39:34
Már ha van ilyen...például Tatabányán már 2 szerelővel megjártam. A diesel Opelem dobott pár hibakódot, gondoltam kiolvastaom és megcsináltatom, mert nem volt ráköltve túl sok az utóbbi pár évben. És ez olyan mint a hitel, csak görgeti a problémákat maga előtt az ember, de előbb-utóbb fizetni kell.
Az egyik márkafüggetlen szerviz, ahol kiolvasták a hibakódot (telefonban 4500Ft-ot mondott, a helyszínem már 5000Ft-ot...), gondoltam ajánlatot kérek a lambdaszonda cserére. Utána kell néznie, majd hív. 3 hét után hívtam fel, igen-igen, foglalkozott vele (na persze), de kell az alvázszám. Bediktáltam, majd 2 hét után megint én hívtam. Igen-igen, de melyik szonda is kell, mert van egyes és kettes...WTF?? Én olvastam ki, vagy mi a szösz. Be megint a szervizbe, új kiolvasáa (ezért már nem volt pofája pénzt kérni), megvan az eredmény, az egyes a rossz.
1 hét múlva megint én hívom, hogy mizujs. Ja, 55e Ft. Mondom, hogy akkor nosza, essünk neki. Péntek jó neki? Az jó, de majd hív. Persze nem hívott, csütörtökön én hívtam, hogy akkor szervezhetem-e a kölcsön autót, vihetem-e. Hát, hogy gondolkodott rajta (WTF???), és mivan, ha kicseréli és mégsem az. Mondom, gondolom, akkor a holnap mégse jó. Hát nem, de majd hív. Persze, azóta is hív....Ennyire nem kell a pénzem, ennyire sok a kuncsaft, hogy ezt megtehetik? És ez egy honlappal rendelkező cég...Azóta egy másik szerelőt próbálgatok, de ő is a hibakódok alapján ókumlál, mondom neki, mi lenne ha már végre belezézne valaki a motorházba és nem csak blöffölgetne...szaki ország vagyunk rendesen.
Blindmouse 2014.11.12. 15:53:13
Éjjeli-kátyúvadász-device a funkciója olyankor. igenigen hasznos magyarországon, ahol az útnak nincs széle, ellenben van ott helyette gödör. :D
Hozzáteszem rég nincs ködlámpám, de maig volt, én erre használtam. :D
Mondjuk tiszta napsütésben, fényes nappal tényleg minek, akárhol is.
Engem jobban zavar mikor baltaarcú anyu nyáron délután kettőkor reflektorral jön szembe városban és úgy vakít.
Rónarider 2014.11.12. 18:05:12
Amúgy a hátsó izzó kitekerése azért nem jó, mert amikor világít, akkor köd van. Ködben meg úgy jobban látszik. Na most ha engem valaki utolér ködben, de előttem meg nem mennek, akkor nem kapcsolom le, mert szemből is szeretek látszani. Kocsisorban evidens, hogy nem használom.
TalpaiI 2014.11.12. 18:19:45
Hurri Kán 2014.11.12. 20:03:27
Hát ha egy kapcsoló kapcsolja az első és hátsó ködlámpát, téged ezzel a kocsival átvertek.
Fauchon (törölt) 2014.11.12. 20:33:50
Mérges 1234 2014.11.12. 20:34:36
Levettem a felni kupakokat, hát nem kicserélték a jobb oldalt.
Üvöltök velük mint állat, még ők vannak felháborodva, na mindegy vigyem, vissza kapok egy ingyen csapágyat.
Azt mondták kicserélték, de nem mert megint szól sőt szorul, de még ki is akarták fizetetni a másik csapágyat is. Simán hülyék, én magam fogom kicserélni a csapágyat és este majd behajítom az üvegportálon.
Ez már el van döntve... :D
Rónarider 2014.11.12. 21:02:19
Vagy ha mégis, akkor szarság van és így jártam. :)
Ám mégsem hinném.
Meg ugye nem is érdekel, a lámpák nem befelé világítanak, engem nem vakít. :)
Hurri Kán 2014.11.12. 21:14:30
Gratulálok a másokat semmibe vevő, tapló, igazi mélybugris hozzáállásodhoz.
DeezL 2014.11.12. 21:59:57
DeezL 2014.11.12. 22:06:10
Rónarider 2014.11.12. 22:58:44
Ja, viszont!
Gratulálok az álságos, képmutató, ostobán népnevelő, önkéntes csendőr felfogású véleményedhez, melynek emitt nem restelltél hangot adni, valamint ahhoz a mélyen értelmes hozzáállásodhoz, mely szellemében mindenki hülye, aki nem ért Veled egyet.
Kibontom:
Amikor muszáj menni, akkor muszáj menni. Ha köd van, akkor is. Ha nem látok, de oda kell érni, akkor minden vélt vagy valós segítséget ami rendelkezésre áll ki fogok használni. Ha ez történetesen egy ködlámpa, akkor azt, de ha Gyurcsók talpmasszázsától állítólag öt méterrel messzebb látnék a ködben, ott is állandó vendég lennék. Nem vagyok Teréz anya, kurvára leszarom, hogy épp bántja azt, aki utolért (tehát gyorsabban érkezett meg mögém, mint ahogyan én haladtam, de előzni nem mer, szájat járatni meg tud), mert nekem én vagyok az első. Ahogyan Neked is Te és mindenkinek Ő, azaz saját maga, ideértve a vele egy autóban tartózkodókat, otthon a családot, ismerősöket és barátokat (kivéve néhány valódi szentet, de bennük sem vagyok biztos).
Magyarul pont nem érdekel, hogy mit nyígsz, amikor utolértél, de elmenni nem mersz, mikor az a tét, hogy megérkezem-e. Értem?
Ha tudnám lekapcsolnám, mint ahogyan amikor tudom, mert nincs értelme, vagy okafogyott le is kapcsolom. Amikor meg értelmét látom, előnyömet szolgálja, hát használom. Az, hogy Neked ez mennyire tetszik vagy nem tetszik, az ugye nem az én problémám. Lemaradhatsz, megelőzhetsz, adott esetben Te sem vaklálnál egy idiótabarom miatt mögötted, mert annak nem tetszik.
No ennyi, minden jót!
Hurri Kán 2014.11.12. 23:05:05
Hűha... Ne add fel, a szövegértetlenség ma már állítólag kezelhető. Ha nem, így jártál.
Fauchon (törölt) 2014.11.13. 00:25:33
i.imgur.com/HYS1IaT.png
Vagy nem belevaló kapcsoló van az autódban, vagy nem tudod kezelni - melyik a kettő közül?
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:34:40
Viszont a népítélet rovathoz hasonlóan lehetne egy Szerelőítélet rovat is, amolyan ajánló-nemajánló adatbázis, városonként, kerületenként, stb.Na, egy ilyenből vajon mi lenne...
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:41:08
Igaz, itt kint viszont olyan rezsióradíjak vannak egy órára, mint otthon egy hétre, nem viccelek.(Igaz, fizetések is akadnak hozzá, az otthoni adományok helyett..., de nem akarom félrevinni a témet.)De papír az mindig van, automatikusan.
Egy egy ilyen popszakma odahaza, sajnos.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 01:48:48
Na, ezt kéne kábé minden iparági kamara honlapjára kitenni, minden hivatalba százhúszas dölt félkövér betűtípussal kinyomtatni.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.13. 02:00:40
JettaTDI 2014.11.13. 10:37:15
Gondolom egy szalonautóba kértek még első ködlámpát, vagy a kereskedés pacekolta fel, aztán a helyi villanyász így oldotta meg..
(egyébként ez a kókány már igencsak ennek a blognak a témájába vág szvsz)
protézisesh 2014.11.13. 11:12:03
tmotor 2014.11.13. 21:01:53
Pénteken hívom ! Ó igen, már akart hívni (LOL). Az előző tulajok valószínűleg nem vitték túlzásba az olajcserét. A karter gáz szűrő és a csövek cserére szorulnak. Valószínű, ezért eszi az olajat. Elhiszem, miért ne hinném. Kérdem mennyi lesz a vége, válasz "Még nem tudom". Eljön a jövő hét szerda. Autó kész (Megint én hívom). Kérdem mennyi, válasz megint nincs. Megyek az autóért. Megint csak a szerelősrác, meg egy munkalap a következővel: Szűrő 18500, Cső(!) 5700 Cső, gondolom egy másik (7500) meg még vagy három ilyen meg egy munkadíj 36000. Végösszeg 95000!! Kérdem: kocsi rendben? Válasz: majd meglátjuk, nézd kétnaponta a szintet és reménykedj, mert ha bontani kell a motort az 200,000. Nem mondom, csak kérdezem. Átvágtak vagy nem?
Fauchon (törölt) 2014.11.13. 21:51:05
Rónarider 2014.11.14. 06:39:37
Rónarider 2014.11.15. 08:51:13
Azt azért hozzátenném, ilyen játékautós alkatrészekkel csak a baj van, a kapcsoló lenne kapcsoló, nem ilyen meddig-húzzam-ki-hogy-jó-legyen szexlecke és persze figyelhetnék jobban. Magyarul bocsika! Balfasz vagyok.