Új autót kaptunk, úszni is tud

Hogyan építsünk mesterséges zátonyt 300 millió literes gáztározó mellett? 7.rész

  2014. október 14. - Pere László Címkék: india daewoo matiz marhák pompakocsi zátonyépítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új autót kaptunk, úszni is tud
2014-10-14 17:30:12

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

A valóság élménye, bárkinek
2014-08-27 17:20:13

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete

Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam
2014-08-02 06:53:34

A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj   - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a

Marhahúst sütni Indiában?
2014-06-25 11:54:05

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

20141006 113853

Szervizbe vittük a verdát. A szerelő munkavédelmi lungiban, persze. Ezt a Matizt béreltetjük a céggel privát használatra. Szégyen, de szeretem. Van benne klíma, azt annyi. Az elektromos ablak is csak akkor hiányzik, ha befingok és kell a kereszthuzat. Egyre közelebb vagyok a Csikósi autóextra-elmélethez. A második képen a felhasználási körülmények láthatóak. Néha bejön a víz az ajtó aljánál, meg beázik a gyújtás, de hamar kiszárad a napon. A gumik közül kettő-három milliméter alatt van, de meg egyszer sem akadtam el vele, pedig kilenc ilyen pocsolyán kell átgazolni, hogy a munkahelyemre érjek. Kilencen. Lendület legyen, meg legalább két henger menjen, a többit megoldjuk.



Ez a kép jobb lesz a posztba, piros a kocsi, kicsit félek. A pocsolyában ugyanis mostanában vendégek is vannak.

20141007 122242

Meglepő, hogy négyen kényelmesen elférünk benne. Még annyit, hogy szét van taposva, lóg mindene, olyan vezetni, mint kínai, koppintott Legóval játszani. Ha nagyon erőlteted, kiadja de nem vagy büszke rá. Amúgy a generátor tartóbak törött el, 600 forintból újra megy az autó.

De találtam valami érdekesebbet.

Vége a monszunnak, újra szeljük a habokat. Mozgalmas az életünk: hol az elsüllyedt motorcsónakunk, hol az indiai kollégák bizarr ötletei tartják magasan az adrenalinszintemet. Az esős évszak után az élővilág is nagyobb lendülettel szeretne magáévá tenni. Itthon ötféle csípést gyűjtöttem be, a tengerpartra vezető úton a kígyókat kell kerülgetni, nehogy rálépjek egyre. A tengerben tenyérnyi rákok, példás kitartással akarják cakkosra igazítani a testemet. Az indiai kollégák csapatépítési kísérlete is rossz hatással volt ránk, tele vagyunk kék-zöld foltokkal. Kabbadit játszottunk, ami ősi ázsiai játék, a fogócska és a rögbi keveréke. Támadáskor hindi szavakat kell mormolni. Szerencsére a tengerparti homokon játszottuk, így saját lábon tudtunk távozni és már csak akkor fáj, ha nevetek. A dolgok rendeződni látszanak, egyre több időm lesz írni, bár a kabbadi miatt három ujjam még nem hajlik rendesen.

20141001 152313

Pár napja Njarackal faluba tartottunk, szükségünk volt néhány alkatrészre az épülő búvárpontonunkhoz. A Cochin környéki, szövevényes folyóhálózat egyik szigetén haladtunk észak felé. A kis faluban felfigyeltem valami furcsa szerkezetre. Indiában megszokottak a házi készítésű, teljesen idióta arányú járművek, de ilyet még nem láttam. Sajnos a gépen dolgozó, szorgos emberek nem beszéltek angolul, ezért mutogatással és a gyenge hindi-malayalam szókincsemmel kezdtem boncolgatni a témát. Activity mutogatós kihívásnak majd felterjesztem a: Jézusom! Mi a szent szar ez??? Vidámparki kellék vagy ezt adta ki a környéken talált vashulladék? - feladatot.  Isetta  típusú első ajtó, motor középen, a kormány pedig… 

20141001 152438

A kormányt nem találtam. Biztosan nincs még abban a szakaszban a felújítás, hogy a kezelőszervek is a helyükre kerüljenek. Vagy bőröztetik. Elkezdtem körbefotózni ezt a valamit, közben előjött az egész család. Büszkén nézték, ahogy csodálom a járművük megújulását A helyieknek nyilván nem akad meg a szemük a szegénység és kreativitás eme pompás gyümölcsén.

20141001 152405

A kisbusz hátulján mellbevágó dolgot találtam. A kormányt. Meg egy gázkart.  Ebben a pillanatban feltárult az Isetta ajtó is és összeállt a kép. Ez nem családi jármű, nem is a ringlispílről esett le. Ezzel a busszal a koporsót viszik a temetésen. Hátulról, mögötte sétálva vezetik. Bele sem merek gondolni, mi történik, ha mondjuk, felakad a gáz vagy a hatástalan fék miatt már a kormány sem marad a vezető kezében. A jármű korából arra tudok következtetni, hogy régóta csinálja a dolgát, én látok csak rémeket. Visszanézek majd a jövő héten. Kíváncsi vagyok, hogy milyen vezetni.

20141001 152547

A motor nyilván a gépműhelyben van és tuningoljak, vagy valahol a kertben varja az újra beépítést. Sanszos, hogy 150-es Vespa származék. A kerekek...hm. Riksa kerek, biztosan. Amíg nem tudtam meg, hogy koporsószállító, titkon arra vártam, hogy főnök arckifejezéssel kipróbálhassam. De már elmúlt. Vizsgát megugorja, hidd el. Bombay-ben biztosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr666787585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2014.10.14. 18:03:42

Izgalmas lehet azt a -buszt- vezetni (hajtani? terelni?). A kilincs és az a külső zsanér mindent visz.

Jawa250(353) 2014.10.14. 18:10:33

A vezetés élménye ennél a járműnél vitathatatlan. Élmény, hogy te vezeted és nem te vagy az utas.

pizo 2014.10.14. 18:11:24

Brutális... veterán házi koporsószállító...
A Matiz pedig jó autó, 5,5 évig a Daewoo-nál dolgoztam, baromi sokat kibírnak és alig romlanak el. Nyugat-Európában fullos kivitelek is vannak.

Zoli

red87 2014.10.14. 18:13:35

Nem bírom ezeket megunni, és egyre nagyobb kedvet érzek, hogy meglátogassam ezt az országot :)

dextercapo 2014.10.14. 18:14:29

4:48-nal mi az az elbuvolo kis sarga furgonszeru ize ?

Pere László 2014.10.14. 18:34:38

Keszul a teszt rola, csak meg nem vagyok a fogyokuranak abban a szakaszaban, hogy vezetni tudjam ;) A lanyom ult mar az elso ulesen, de nyolcevesen nekem is tagabb hataraim voltak.

Pere László 2014.10.14. 18:56:59

@vasutasrendőr: 11 lóerős, egyhengeres dízel. Nagyon ne legyél izgatott :)

vasutasrendőr 2014.10.14. 19:02:23

@Pere László: Akkor bizony el kell kezdenem nézegetni a hozzá való csipptuningot, hogy beléphessek a helyi Smoke&Charm klubba!

vasutasrendőr 2014.10.14. 19:08:32

@Pere László: De 1 olyan Matizt vagy 1 Tata Nanot is simán bevállalnék...gyújtáshibás 4 ütemű Trabant után annyi önbizalmam lett, ha konyhaasztalnak kereke lenne azzal is járnék ...

Pere László 2014.10.14. 19:10:07

@vasutasrendőr: Aaaaaah csak megtankolod benzinnel es kesz a tuning. Van mar CNG-s! Az kivanja csak igazan a modositasokat. Amugy irrealisan draga. Ket Nano kijon az arabol.

vasutasrendőr 2014.10.14. 19:12:57

@Pere László: Hát a Pininfarina-t megpocsékoló dizájnt meg kell fizetni... Alfát se a jó ár/érték arány miatt vesz az ember.

Rónarider 2014.10.14. 19:27:02

Nem az autók miatt nem érzem közel a szívemhez Indiát.

zdyzs 2014.10.14. 19:52:25

Laci! De jó dolgod van, hogy ennyire ritkás a forgalom felétek! A koporsószállító járgány mindent visz...

@vasutasrendőr: Safe, Spacious - muhahaha. De vidéken nagyon elterjedt szállítóeszköz, a motoros riksa ellen van pozícionálva. Persze messze nem 3-4 ember ül benne, én már láttam 13-őt is, igaz ebből 4 gyerek és a csomagtartóban is ültek hárman.

1127ccm 2014.10.14. 20:11:27

Le a kalappal Pere ur! Mondjuk mar en is belefutottam ilyen kellemetlen helyzetbe h probalok magamhoz egy farmer nadragot es az elado szolt hogy nöi... De a legcikisebb az volt hogy en a hulye menteni akartam a helyzetet es az valaszoltam magabiztosan: tudom! Ajandekba lesz....
Erdekes vilag lehet, nekem szinte elkepzelhetetlen.

gabocaboy 2014.10.14. 20:45:56

jobbkormányos matiz, pöpec. mikor venni szerettem volna, a 10+ éves modellekre volt zsé, szinte mind rohad küszöbnél és a hátszó sárvédőn, rondán. 800-as motor bohóckodni jó, 1 literes okés de jóval ritkább.
újonnan jók lehettek, de 12 éves daraboknál volt olyan érzésem, hogy lassan de biztosan ezek szétesnek. :)

Never 2014.10.14. 20:48:50

India egy olyan helynek tűnik, ahol valószínűleg nagyon hülyén néznének édesanyámra, aki már többedszer viszi szervizbe a Passatot, mert néha becsipog ok nélkül a hátsó tolatóradar...

vasutasrendőr 2014.10.14. 20:53:39

@zdyzs: Hát mikor egyszer Tiszaburára vitt el, a sors és előttem pont megállt egy fehér tourist Wartburg 1 AFESZ italboltnál és 8-an vagy 10 szállhattak ki aszittem már mindent láttam :)

panrew 2014.10.14. 22:22:15

Már megint egy cikk aminek a harmadik mondatánál felsírtam a röhögéstől!

Rocko- 2014.10.14. 22:22:59

@red87: engem meggyőznek, hogy nem akarok oda menni. :)))

Nyiri 2014.10.14. 22:33:48

Az a zene a kocsiban. Rövid úton megölném magam. Gondolom a az éves termésről énekelhet a csaj.

jürgen baromartz 2014.10.14. 22:49:38

@Nyiri: pont ez jutott az eszembe nekem is. vazzeg, hogy lehet ezt a kurva nyekergést kibírni?

Tökösmákos 2014.10.15. 01:47:54

Matiz a legigénytelenebb autó, éves fenntartása kijön 20 ezer Ft alatt 10-es bónusz kötelezővel vidéken.
2 évente 3 liter olaj (kb 5 ezer Ft), 30 ezer km-enként 2 liter váltóolaj (kb 2 ezer Ft). 10 év alatt 2x volt egyenként 15 ezer Ftba kerülő baja, 61 ezer városi KM alatt.
Lopni nem lopják, pláne ha a típushibának számító rügyező vezetőoldali kerékívet is úgy hagyja az ember. Mondjuk a miénk garázsban sose volt, lehet az segített volna.
Fékbetét is még a gyári, az olcsó virsligumik hamar blokkolnak nem lehet nagyot fékezni :D
5 ember belefér, vagy a hátsó ülést rá lehet hajtani az elsők támlájára a sík padlóért (koreai karakuri - korekuri :D)

Városi fogyasztás (5-10 km-es utakkal) 7-8 liter (klímától ill. télen a hidegtől függ). Országúton 100 km/h-nál 6, 120-nál 7 liter. A felett "libeg" a 8 ezer Ftos virsli gumikon. 140 a vége de alig párszor mentem vele annyit.

Erre a szétlopott gyarmat szemétdombra amivé hazánkat tették, ideális.

nepitelet.hu/autok/daewoo/matiz_1998/anyam_autoja_2._resz_-_9_ev_hasznalat_utan/

Ja a klímát feltöltettem a csapágya kicsit már hangos de leszarom legalább mindenki hallja a lámpánál hogy "fullextra". Még jó hogy táblafelismerő nincs benne, errefele sok a 30-as tábla :D

velo · http://www.astra-coupe.hu 2014.10.15. 04:22:14

@vasutasrendőr: így már egész jól is nézne ki: fc09.deviantart.net/fs70/i/2011/188/7/f/tata_magic_iris_by_ignaciobressa-d3lbxxv.jpg :D

Egyébként észrevettétek, hogy ez a Tata Magic IRIS hátulról nyomokban első generációs Kia Soul-ra emlékeztet?

bigpond 2014.10.15. 09:05:19

Aszongya:
"Szégyen, de szeretem" nem szegyen ez csak szokatlan. En teljesen megertem, mindent tud amit egy kocsinak tudni kell es meeg legkondi is van benne! Kell ennel tobb? Foleg miutan az ember szembesul az indiai valosaggal, sokmindent atertekel ilyenkor az ember.

Amugy jo az iras , csak rovid.

GRX 2014.10.15. 10:36:42

ez az a-a-a-a-zás valami helyi insider poén? :-)

Inner Circle 2014.10.15. 12:48:25

Egy vonóhorgot rá és a lehetőségek határtalanok.

Pere László 2014.10.15. 14:32:14

@GRX:Igen. Igy mondjak malayalamul, hogy igen.

dextercapo 2014.10.15. 17:36:00

@vasutasrendőr: piszok jol nez ki . balkormanyosban siman elfogadnam mint egy atlagos mopedautot.

dextercapo 2014.10.15. 17:44:00

@Pere László: az egyik jelenlegi autom egy kicsit fesult fiat 126 . szerintem egy ilyen furgoncot is meg tudnek szokni :)

1kutya 2014.10.15. 19:54:40

"Az elektromos ablak is csak akkor hiányzik, ha befingok és kell a kereszthuzat." ezen konkrétan besírtam :-DDD

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.17. 10:43:43

Ha berúgom a vödröt, ilyennel temessetek! De ragaszkodom hozzá, hogy 2 perc séta után a kezelő csattantson fel egy görkorit és húzzon nyélgázt annak a gyösznek, miközben azt üvölti "HULLA HOPP!!!" Az egész pokol dőlne a röhögéstől velem együtt. Talán még az üstből is kiengednének pár percre...

Rónarider 2014.10.19. 12:30:10

Ezek komolyan papucsban szerelnek?
Csoda ha van még lábujjuk :)

Ja és ugye erről ez jutott eszembe:

www.youtube.com/watch?v=5Bsy5yXq_7I

erről meg ez:

www.youtube.com/watch?v=yP13YZ6AlFU

amúgy utálom :)
süti beállítások módosítása