Minden idők legjobb autótesztje

  2014. augusztus 18. - ommm Címkék: legjobb beszabehu szuperautó-teszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nem kell ide semmit írni. Analóg szuperautó-teszt. EVO Magazine, respect!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr556614017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.18. 18:16:53

ahogy öregszem egyre inkább a porsche tetszik a Ferrari helyett :-)

Pinter Csaba 2014.08.18. 18:59:44

A Zonda még igazi szívómotoros vadállat Pagani, az új Huayra csak egy ipari porszívó.
Ugyanez igaz a McLaren F1-re, mennyire brutális vadállat volt már a 90-es évek elején, ma a P1 ugyancsak porszívó hangú takarékos játékszer, nem tetszik a trand ami felé a McLaren meg a Pagani elment.
A Pagani meg a McLaren ma már nem borzolja úgy a fantáziám, mint a 90-es években, pfúj turbómotor, pfúj turbólyuk!

Legalább a Ferrari meg a Lamborghini (egyelőre még) megmaradt a nagy köbcentis szívómotornál a csúcsmodelljeikben (Aventador,LaFerrari), remélem ez így is marad!

Viszont a Porsche kakuktolyás nálam, hiszen a 918-as (ami a Carrera GT szellemi utódja) bár szivó, mégis összement az motorja a hibridizáció miatt, szóval már az új Porsche sem tetszik annyira, mint amilyen állatul a Carrera GT tetszett! Nem tudom, 10-20 éve még állat kocsik voltak, a maiak meg...nem kellenének. Max egy Ferrari vagy Lamborghini.

h.pityu 2014.08.18. 19:13:57

Érdekes, az McLaren F1 lassan OT-s lesz, de még mindig az egyik legnagyobb vigyort csalja az ember arcára. Az F40 is büntet, de gondolom azt nem lehet mindennapi használatba venni, bár erről Mr Bean többet tudna mondani. Tök mind1, rossz helyre születtem és rossz melót végzek, ez kiderül ebből a videóból.....

Caldera75 2014.08.18. 19:19:28

Nekem jó lesz a Lamborghini.

poggY 2014.08.18. 19:42:57

Hang: Carrera GT
Ahogy kúszik az úton: F50
Amelyik a legdögösebb: F1
A legjobb kormány : Huayra

Jaj, hát hogyan válasszak?!
Megveszem mindent. Hitelre, önerő nélkül.

Leon61 2014.08.18. 19:49:00

@h.pityu: __Láttam_ F40-est Bécsben utcán! :)

martineden 2014.08.18. 19:50:15

@Gyurma73: Hiaba,ahogy oregszik,ugy butul az ember.

h.pityu 2014.08.18. 20:31:10

@poggY:
az egy zonda, nem huayra

BeeKnight86 2014.08.18. 20:35:41

@Pinter Csaba: Mirol beszelsz? Ott mondja a Ferrariban ulve "twin-turbo charged V8"... es megy itt a "jaaaj, bezzeg a regi szep turbomentes idokben, most mar csak ilyen sz@rt dobnak az orrom ala, s ezt kell megvennem..." :D
Tokeletes analog szupersportok, ugyanazt el lehet roluk mondani mint amit a 80as evekbeli GTI-rol, de akarmennyire is nedves nosztalgukus kapcsolatokat apol itt barki azokkal vasakkal, mit sem valtoztat a tenyen, hogy minden tekintetben sokkal jobbak az adott markak aktualis modelljei.
A test csodas, olyan 2014es Need For Speed csak nem 97ben es nem a szamitogep alott jatszodik...

szmoker (Homo Trollicus) 2014.08.18. 20:36:41

@Pinter Csaba: kakuktolyás!.... TOLYÁS!!!
Lyézusom!

:)

Amúgy meg F1.
Vagy Porsche 959. Sajnálom, hogy kimaradt.

Kb 15 éve Budán láttam egyet, pár hónapig rohadt az Lajos út környékén.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.08.18. 20:43:55

@BeeKnight86: ne felejtsd hogy akkoriban egy komolyabb szuperautó 1,1 t körül vagy alatta volt (F1, F40), manapság meg 1,5 tonna vagy több.

Pasas 2014.08.18. 20:46:55

Én meg ültem F40-ben bibííí, nem kiállításon, rendes hétköznapi autóban, a pali leruccant vele olaszból. A mai napig a kedvenc Ferrarim.

BeeKnight86 2014.08.18. 20:48:50

@szmoker (Homo Trollicus): Nyilvan, legzsakok, nagyobb motor, merevebb kasztni, es joval tagasabb belter...megis gyorsabbak, robbanekonyabbak, biztonsagosabbak (mar ha ez itt komolyan veheto)... Szoval a fejlodes nem allt meg.

Iron212 2014.08.18. 21:02:51

Istenem, bárcsak létezne szívó F40, akkor az lenne a legkívánatosabb új Ferrari ami valaha létezett, bár megvenni akkor se tudnám :)

Iron212 2014.08.18. 21:05:25

@BeeKnight86: Bizony, turbós jószág, akárcsak a 288 GTO, pedig az is milyen állatul néz ki, csak a turbó(k)...

Tirpákium 2014.08.18. 21:09:40

Egy elbuvolo motor, egy konnyu kasztni és egy kézi váltó és mi boldogok vagyunk. Milyen igaz.

Tirpákium 2014.08.18. 21:11:20

De a GT40-et még beválogattam volna a csapatba.

w a s d 2014.08.18. 21:42:42

Én meg azt néztem az előbb, hogy mennyiért lehet legolcsóbban használt Priust venni. :D

Kegyetlen 2014.08.18. 21:49:03

azt hittem a teszt jó. de csak az autók. a narrátor nem alszik el beszéd közben?

Kannás 2014.08.18. 21:50:45

@szmoker (Homo Trollicus): Én ott laktam a környéken. Sokat állt a Pacsirtamező úton is, a Goldberger magasságában, és valójában egy VW bogár alapú replika volt. Piros színben. Közelebbről a hézagokon, első lámpán látni lehetett.

gumifust 2014.08.18. 22:03:52

nagyonfasssssszzzzzzaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
köszi, hogy megosztottad !!!

Oleg Gontar 2014.08.18. 22:39:18

Vegulis csak bevagtak ahogy lapos autok mennek? Mert beszelni mindig ugynabbol a kocsibol beszel.

waldorfbalcon 2014.08.18. 23:03:19

Igen, ugyanabban az autóban beszél és ugyanazt is mondja: kurvafasza, istenkirály! Ami nyilván igaz is, de ettől úgy néz ki, mintha alapvetően egy veretős piknik lett volna az egész teszt ürügyén. Jó nekik, na :)

betm3n 2014.08.18. 23:18:08

Tesztek semmilyen, angoloknál nyilván a mekláren nyert, németeknél a porke lett volna a legjobb, az olaszoknál meg a ferka.
Meglepő.

De jó hallgatni azokat a hangokat és nézni a képeket :)

zsoci 2014.08.19. 00:17:47

Hát én akkor is az F40-et választanám...

ovrdooze 2014.08.19. 01:15:45

@Pinter Csaba: valószínű még csak plakátról láttál ilyet de te megmondod hogy ipari porszívó :D jobb esetben gondolom megy régi swiftet vagy F astrát hajtasz de itt okoskodsz a több száz millás autókról, mindig megmosolyogtat az ilyen :)

Pasas 2014.08.19. 02:15:40

Mindenki nyugodjon le a picsába...:) Ez a turbo nem az a turbo. Ez nem a downsize-(f)ingos porszívó turbo, hanem a hátbavágós fajta.Ezt szeretjük.

victor vacendak 2014.08.19. 06:10:13

megy a nagyot mondó verseny...
meg a szakértés, hogy a régi nagy turbók pont olyanok, mint a mai kis turbók.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.19. 06:47:17

Hát szerintem is néha a kevesebb több. Tömegből mindenképp.

Bassboy 2014.08.19. 08:00:47

@Pinter Csaba:

A világ változik, ez a fejlődés része. A technika eljutott már oda hogy ezek is lehetnek jó autók.

Juszt 2014.08.19. 08:20:14

Most komolyan, ez egy "legjobb autósteszt" ? Attól mert jó autók vannak benne?
Cirkálnak egy kanyargós úton, néha odaba**nak nekünk némi motorhangot, de amúgy pofázás végig. Ez kit érdekel? Mindenki tudja ezekről az autókról hogy csodák, jók, gyorsak, feszesek,hátul hajt mindenhol hajt... guglizni mi is tudunk.
Hol van egy rendes gyorsulásmérés mondjuk 2-300 ra? Egy fékteszt 200 ról mondjuk, semmi pályázás, semmi össznépi gyorsulás vagy pályanapozás... ez hígfos, mint lassan minden a tévében.

madbalee 2014.08.19. 09:16:51

@Pinter Csaba: "Viszont a Porsche kakuktolyás nálam, hiszen a 918-as (ami a Carrera GT szellemi utódja) bár szivó, mégis összement az motorja a hibridizáció miatt,"

Hengerürtartalomban lehet, de teljesitmenyben ugyanannyit le tud adni a 918-as benyamotor, hiaba lett 2-vel kevesebb a henger is. Ennyit fejlödött a technika. Amugy az elektormotoroknak van jo hatasa is. Nekik köszönhetöen mar rögtön mindig van nyomatek a fordulatszam legaljatol, ami eleg kellemes.
Masik ami inkabb praktikum. Ezekkel is kell neha csak ugy közlekedni, es mondjuk kruzolni a strandon, vagy a belvarosban egy full csendes villany üzemmod kellemesebb.

Ezek a turbok amugy nem azok a turbok amire sokan felhorkannak.

Mivel sajna ezekböl a kocsikban alig parban ülhettem, es összesen 2 volt ami ment is közben nehez iteletet mondani. Földi halandokent barmelyikkel mennek akar csak par szaz metert is. Gyerekkori nosztalgia miatt az F40 kellene, de az nagyon:)

(kakuktolyas :))) )

2014.08.19. 09:50:52

@BeeKnight86: „nosztalgukus kapcsolatokat apol itt barki azokkal vasakkal, mit sem valtoztat a tenyen, hogy minden tekintetben sokkal jobbak az adott markak aktualis modelljei.”

hümm… minden tekintetben? Tényleg érdekelne, milyen szempontok szerint osztályozzuk ma a gépjárművek fejlődését. Merthogy a 90-es évek eleje óta szvsz nem sok új termett a nap alatt. Evolúciós zsákutcák, erőltetett „zöldülés”, design, és természetesen a „processzort-érintőképernyőt a hamutartóba is!” irányelv. A mai autókról nagyjából annyi a szerény véleményem, hogy egyéniség nélküli, egykaptafára készült guruló multifunkciós eszközök, kényelemre kihegyezve, de azok a bizonyos forradalmi újdonságok, amiket ma is használnak, alapjaiban úgy 20-25 évvel ezelőtt születtek, amikor a gyárak még a pályákon versenyeztek, és a cél nem az volt, ki tud nagyobb felbontású lcd-t tenni a műszerfalba…

madbalee 2014.08.19. 10:33:35

Tenyleg mi az az ujitas az utobbi 20-25 evböl, amit mar nem okoskodtak ki joval regebben?
Valahogy ugy tünik, hogy bizonyos technologiak/tartossag fejlödese vezetett ahhoz, hogy a reg feltalalt vivmanyok szeleskörü sorozatgyartasba kerüljenek az elmult 25 evben. Turbo, valto szelepvezerles, ikergyertyak, ha jol tudom lassan mar mind vagy 60-100 eve is müködtek igaz föleg csak versenygepekben.

Talan a biztonsag ami valoban az utobbi par evtizedben hozott jelentös ujjitasokat. (Legzsakok, ACC, tolatoradar,stb.)

Összegyüjthetnenk azokat az ujitasokat amiket az elmult 25 evnek köszönhetünk.

Belabacsi76 2014.08.19. 10:43:11

Hat azert F40 eleg sok rohangal, szomszedban is az van. Lambo meg 3 all lenn a melygarazsban, csak a mi tombunk alatt. F40-et nem hasznaljak: szombaton felhozzak es suttetik a napom, vasarnap este meg leviszik :)
De a lambok jo idoben napi hasznalatban vannak. Es orom arra kelni, hogy elindul a melygarazsban egy lambo :D
Itt egy elado F50 1,200,000 CHF: en.comparis.ch/carfinder/marktplatz/ferrari/f50/17121633
Mclaren P1, 1,700,000 CHF:
en.comparis.ch/carfinder/marktplatz/mclaren/diverse/17242644

venturaea 2014.08.19. 11:53:27

na amikor angol nyelvü újságot próbáltok írni akkor ilyenekkel veszitek fel a harcot. Esélyetek sincs!
Én az ilyen autókat nem engedném közúti forgalomba és a Porschét nézegetném a nappalimban.

Negrogo 2014.08.19. 12:23:01

Annak ellenere, hogy a McLaren F1-ben BMW motor van, amit eredetileg a M8(E31)-ba szantak az F40 kene es kovezzetek meg de igy feherben. Nem pirosban.

smoothsailingcarclub.files.wordpress.com/2011/02/liberty-walk-f40.jpg

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.19. 13:39:08

@Pinter Csaba: jó neked hogy ennyiféle szuper-sportkocsit próbáltál... Irigyellek:)

Szerintem a 911es áll a legközelebb ahhoz amit még hagyományos autónak lehet nevezni, én F 430est vezettem még illetve Gallardót, a Turbó mellettük kifejezetten civilizált.

Merem feltételezni hogy az ennél drágább sportkocsik sem a gumióvszer élményét nyújtják. Már csak abból is hogy az élmény autós cég tulaja szerint a flottában szereplő Murcielagót nem is adják oda civileknek mert túl vad darab.

Őszintén szólva a magunk fajta amatőröknek a Turbó is sok, ha nem playstation joysticckel kel irányítani :)

Pepejoe 2014.08.19. 17:30:04

Csak kinézet alapján ennek a fickónak még a netbookot sem adnám a kezébe, amivel megírja a cikket ezekről az autókról, nemhogy még magát az autókat. Mint egy belterjes angol csöves hippi. :D Alig tudtam megkülönböztetni gyerekkori önmagától.
Amúgy a 12.59-nél látható elektromos tükörállító "joystickkorong" szerintem a 90-es évek eleji Opelekből származik, direkt ezért lementem a parkolóba és megnéztem. Legalább ennyi már biztosan megvan egy saját F1-hez, alig hiányzik már csak ez meg az.
Ja, az F1: középen ül a fickó és jobb kézzel vált egy full angol gyártású autóban, milyen érdekes, hogy mégis erőltetik ezt a jobbkormányos-balkézzel váltunk és balközlekedésű hülyeségüket. Véleményem szerint tudják ezek hogy mi lenne a normális de nehogy már nekik, a nagy szigetországiaknak megmondjon bárki bármit is a világon, lásd. font-euró.
Vajon mi sípolhat-vinnyoghat a végén abban az F1-ben?

LadaFan 2014.08.19. 18:05:52

@ovrdooze:
Te valami igazi gyökér lehetsz. Az összes pénzem felteszem arra, hogy az IDE KOMMENTELŐK KÖZÜL BIZTOSAN SOHA SENKI SEM FOGJA VEZETNI A VIDEÓBAN SZEREPLŐ EGYIK AUTÓT SEM, így itt a te véleményed sem ér sokkal többet, tudod...
De nem ezért vagy gyökér. Hanem azért, mert Pintér Csaba leírta, hogy a hangjuk miatt porszívók (ebben egyet értek, ha voltál már F1-en 10 éve meg mostanság, akkor tudod ott is mi a dörgés, kb ugyanez a szitu) és ezért nem tetszik neki. Ja, nekem is jobban tetszik az F1 hangja a P1-nél és a Zonda hangja a Huayra-nál, de szerintem evvel mindenki egyet ért! Nehogy már vezetni kelljen őket, hogy meg tudd állapítani, hogy neked a kis köbcentis turbós vagy a nagy köbcentis szívómotor hangja tetszik jobban. Érted? Nem, nem érted.

LadaFan 2014.08.19. 18:13:21

@Ződ2000: most tényleg avval vetítesz itt, és próbálod nyomatékosítani a véleményed, hogy bedobod vezethetted már (gondolom a pár tízezres tesztvezetési éehetőség fejében kb 50-90 km/h-val himestojással a lábad és a gázpedál között az F430-at meg a Gallardot?) Ja, amikor Siófokon volt ilyen lehetőség, én is beseggeltem az F430-ba egy körre, a 90 km/h-t sem értük el és minden állatság tiltott volt, különben félreállunk... A saját kocsimmal gyorsabban veszem a kanyarokat és jobban gyorsulok általában, mint amennyire az F430-ban engedték az anyósülésen utasítva. De azért ügyes próbálkozás volt, hogy bedobtad ezt a dumát... :)

kkn 2014.08.19. 19:53:14

@Pepejoe: Mert így szuper japán belpiacos cuccok ugranak be hozzájuk, és természetes velük ott közlekedni. Nálunk meg nyűglődsz az ilyesmivel egy IFA mögé beszorulva Lillafürednek felfelé.
Na jó, egy jobbossal nem ennyire rossz a helyzet, de sajátnak nem kellene.
Ma már baromi macerás lenne egy ilyen átállás. Amikor mifelénk ez megtörtént, töredék autó mászkált.

Pepejoe 2014.08.19. 20:14:15

@LadaFan:
Gondolom ezért nem éri meg még egyszer sem (szóval hogy legalább elmondhassa az ember) az életben ilyen autót "vezetni" mert ez így csak az éhes oroszlán ingerlése a rácson keresztül.
Az 50 meg 90 km/h-hoz kicsit sok az az akárhány 10 rongy. Nekem messze nem érné meg.
Nem is vezettem ilyen autót de azért egy NSX-et, 840-es BMW-t, Integrale EVO II-t valamint egy S2000-est betettem a "tarsolyba" és úgy vezethettem, ahogy akarom, bár az átmeneti tulaj mellettem ült (nepper). A 928-as Porschet nem adta oda de nem is ragaszkodtam hozzá, azért elvitt egy komolyabb körre.
Az azért furcsa, hogy mocis nyíltnapokon (inkább két keréken élek) különösebb gond nélkül odaadták (legalábbis 8-9 éve) pl. az 1000-es GSX-R-t, pedig ott aztán álló helyzetben is be van programozva a gép sérülése. Egy srác ahogy ráült, lassított felvételben szép lassan eldöntötte jobb oldalra. Azonnal 100-200.000 Ft.

Pepejoe 2014.08.19. 20:21:53

@kkn:
Igen, azt el is felejtettem hozzátenni, hogy nálunk is baloldali közlekedés volt 60-70 éve vagy mikor és egyik napról a másikra változott ez meg de az általad is mondott ok miatt nem volt olyan gáz átállni.
Azért a Gödöllői Hév még őrzi a hagyományt, egyszer le is késtem miatta az egyik járatot, valahogy nem mellettem állt meg és mire átfutottam a túloldalra, el is ment. :D

kkn 2014.08.19. 21:02:12

@Pepejoe: 1941-ben. Itt egy írás róla. Már ebben is szó esik a költségekről, ami az államot terheli, főleg tömegközlekedést illetően. A lakosságot érintő költségek meg civilizált országokban nem a bőrlenyúzás szemszögéből ertékeltetik.

mnl.gov.hu/a_het_dokumentuma/jobbra_tarts.html

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.19. 22:35:58

@LadaFan: ennél azért valamivel komolyabb volt a menet, nem mintha attól még szakembere lennék a sportkocsiknak. Tény, a sima szalontesztautókkal jobban el lehetett szórakozni mert nem jött velünk senki. De gyanítom hogy ezzel is több a tapasztalatom, mint a a legtöbb joystickvirtuóznak :)

ÉS azért őszintén, inkább előtetes para és alázatos hozzáállás, meg mitfárer a kölcsönadó cégtől, mint a kb 2 millás önrész pergetése.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.19. 22:41:16

@Ződ2000: szal inkább legyek úgy lúzer hogy nem használom ki a 400 lóerőt, mint így: www.vezess.hu/vezetunk/nap-luzere-igy-osszetorni/53016/

Cooper911 2014.08.20. 00:06:15

Porsche rajongóként írom ezt:
Könnybelábadt a szemem amikor azt a bevágást megláttam az F40 váltóbotjáról. Egyszerüen lenyűgöző az az autó úgy ahogy van, az utolsó csavarjáig.
LaFerrari? Hagyjál már...

LadaFan 2014.08.20. 11:18:26

Sokan az F40-est a valaha készült egyik legjobb Ferrarinak nevezik. Ám nekem máig nem tetszik, azt hittem idővel el fog múlni, de nem! Máig jobban tetszik az F50-es! Ültem is már F50-ben, amikor volt Bader luxusautó kiállítása, be is indították, bár csak álló helyzetben ültem benne, de hallottam már az F40-est is élőben a Gumball-on. Az a baj, a legtöbb teszt, amit olvastam az F40-ről, arról szólt, hogy kisebb fordulatoknál a kocsi nem csinál semmit, de még középtartományban sem, keményen pörgetni kell, hogy menjen, akkora a turbó lyuk, ami nem is csoda, csak egy 2,9 literes motor van benne, gyér nyomatékkal. Az F50 legalább alul is tol és élvezetesebb a hangja. Inkább az F50-es!

outtatime 2014.08.20. 12:54:49

Ha már elérhetetlen gépek, akkor jobb szeretnék egy valamelyest autóra hasonlító masinériát.
Mondjuk egy Iso Grifo-t.
Majd ha lesz Csikós úrnak, akkor körülfényképezem.

Manarola (törölt) 2014.08.20. 18:19:10

Nem tudom mi a jó abban, hogy mindig ugyanabban az autóban ülve pofázik a többiről? Ennél a TC tesztek is sokkal jobbak.

Cooper911 2014.08.20. 21:11:36

@Manarola: A videó közben én is ezt gondoltam. De a végén kiderül. Neki a McLaren F1 az isten és ennek a szövegnek a felvétele közben is azt akarta vezetni nem mást.

///M_Straight_six 2014.08.21. 08:45:05

@Ződ2000: nyilván, de azért a videón szerintem látszik hogy csak egy nagy gázt adott, utána meg csak várta a korlátot, ellenkormányzásnak semmi jelét nem látni, alég béna, meg amúgy is ha nincs gyakorlatavalakinek, akkor ilyen szűk, kanyargós úton minek ad nagy gázt ha lövése nincs mekkora gázra ogy reagál a kocsi. Én mondjuk ilyen 50-80 km/h-ás poroszkálásra nem bérelnék ilyen sportautót, akkor már inkább egy zárt pályás, instruktoros vezetés

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.22. 00:17:33

@///M_Straight_six: nem tudom, a Turbo ilyesmire gyönyörűen megfogta. Alig volt rakoncátlanabbmint egy 320d esős úton. Gondolom a videón a tehetséges fiatalember úgy gondolta, hogy ő okosabb mint az elektronika, és kiiktatta...

Erre gondoltam amikor a tiszteletet emlegettem...
süti beállítások módosítása