Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és valószínűleg nem szívbajos (miért is lenne), hiszen ezekben kamu Brembo és AP Racing - fékeket gyárt és forgalmaz skrupulusok nélkül. (A következő képen a kész és fémhideg féktárcsába fúrja éppen a lyukakat, valószínűleg csodás hajszálrepedéseket produkálva ezzel a furatok körül.)
Chen termékei tökéletes másolatok, a megszólalásig hasonlítanak az eredeti féknyergekre-tárcsákra, a különbség mindössze annyi, amennyi 0:20-nál látszik az ANHK-videóján. Chen - elmondása szerint - természetesen karbon-kerámia (!) tárcsákat is le tud szállítani, tetszőleges mennyiségben. Raktárában hegyekben állnak a bedobozolt fékrendszerek és átépítő-készletek, de ami igazán riasztó, hogy elmondása szerint Malajziába már nagy tételben szállított ilyen kamu Brembo és AP Racing-gyártmányokat. Onnan pedig rengeteg autóalkatrész-kereskedő és webshop rendel.
Hogyan lehet felismerni a hamisítványt? Sajnos megoldással nem szolgál egyik forrás sem, hiszen megkülönböztetni az eredetitől még a gyakorlott szemek sem tudják igazán, talán csak a súlyuk lehet árulkodó és a tény, hogy harmadannyiba kerülnek, mint az eredetiek.
Nem akarjuk az ördögöt a falra festeni, sőt, nem zárjuk ki azt sem, hogy Chen úr termékei megugorják az AP ill. a Brembo szigorú normáit és előírásait, ugyanakkor nincsenek illúzióink. És önöknek se legyenek: ezek a másolatok jó eséllyel életveszélyesek, főleg úgy, hogy az ilyen fékrendszereket jellemzően nagyteljesítményű autókhoz adják. Ha túl olcsó és új, akkor legyen óvatos!
Ja, és hogy ezt meg lehet tenni Kínában további retorzió nélkül? Úgy látszik, igen. Emlékezzenek csak vissza, hogyan reagált a kínai kormány, amikor a Renault a kínai Zoé-másolat forgalmazásának leállítását sürgette és jogi lépésekkel fenyegetett. Ha nem tetszik, akkor bezáratják az összes Renault-szalont és ki lehet vonulni a piacról.
Így megy ez.
Az utolsó 100 komment: