Már a féket is másolják Kínában. Megveszed?

  2014. augusztus 15. - ommm Címkék: kína kamu brembo chen ap racing

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

a15 01 a

Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és valószínűleg nem szívbajos (miért is lenne), hiszen ezekben kamu Brembo és AP Racing - fékeket gyárt és forgalmaz skrupulusok nélkül. (A következő képen a kész és fémhideg féktárcsába fúrja éppen a lyukakat, valószínűleg csodás hajszálrepedéseket produkálva ezzel a furatok körül.)

a15

Chen termékei tökéletes másolatok, a megszólalásig hasonlítanak az eredeti féknyergekre-tárcsákra, a különbség mindössze annyi, amennyi 0:20-nál látszik az ANHK-videóján. Chen - elmondása szerint - természetesen karbon-kerámia (!) tárcsákat is le tud szállítani, tetszőleges mennyiségben. Raktárában hegyekben állnak a bedobozolt fékrendszerek és átépítő-készletek, de ami igazán riasztó, hogy elmondása szerint Malajziába már nagy tételben szállított ilyen kamu Brembo és AP Racing-gyártmányokat. Onnan pedig rengeteg autóalkatrész-kereskedő és webshop rendel.

Hogyan lehet felismerni a hamisítványt? Sajnos megoldással nem szolgál egyik forrás sem, hiszen megkülönböztetni az eredetitől még a gyakorlott szemek sem tudják igazán, talán csak a súlyuk lehet árulkodó és a tény, hogy harmadannyiba kerülnek, mint az eredetiek.

Nem akarjuk az ördögöt a falra festeni, sőt, nem zárjuk ki azt sem, hogy Chen úr termékei megugorják az AP ill. a Brembo szigorú normáit és előírásait, ugyanakkor nincsenek illúzióink. És önöknek se legyenek: ezek a másolatok jó eséllyel életveszélyesek, főleg úgy, hogy az ilyen fékrendszereket jellemzően nagyteljesítményű autókhoz adják. Ha túl olcsó és új, akkor legyen óvatos!

a15 01 b

Ja, és hogy ezt meg lehet tenni Kínában további retorzió nélkül? Úgy látszik, igen. Emlékezzenek csak vissza, hogyan reagált a kínai kormány, amikor a Renault a kínai Zoé-másolat forgalmazásának leállítását sürgette és jogi lépésekkel fenyegetett. Ha nem tetszik, akkor bezáratják az összes Renault-szalont és ki lehet vonulni a piacról.

Így megy ez.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr656606833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cave Nick 2014.08.15. 22:03:10

@fedél nélkül: akkor jó, azokban még volt anyag.

DrSzoke 2014.08.15. 22:24:17

@Tizenkettő: Azert azt ne felejtsuk el,hogy a nagy cegek kezdtek odahordani az ipart.Az volt az elso lepes. Ez pont olyan mint Iran ellen felfegyverezzuk meg kikepezzuk Irakot,aztan csodalkozunk.Meg penzeljuk Hitlert hogy hatalomra jusson,hogy basszunk ki a csigazabalokkal,aztan meg megint csak csodalkozunk.Hja kerem a tortenelem evezredek ota ismetli onmagat.

b2b2 2014.08.15. 22:32:57

Brembo....fos szar. Direkt, eredeti brembó tárcsát,betétet vettem, de ilyen szar fékhatást amit produkál az vicc. Arról nem beszélve hogy úgy nyikorog mint egy vasúti kocsi!!

Szerettem volna megfuratni ugyanis MO-on is sok helyen (gépműhelyek) furják hivatalosan, xy technológiával.
Vagy ferrodo betétet kell hozzávennem.(puhább betét,atomikus fékhatás) Negativum gyorsabban kopik)

Régen a steinhoffal jobban elégedett voltam.

bendeguz33 2014.08.15. 23:09:39

@sunblind: Azért ez nem így van ,mert az utánzat minősége szar
nem olyan minöség mint az eredeti,persze ez csak akkor derül ki amikor szétrepül fékezéskor.Ugye nem szeretnél abban az autóban ülni?

United Steaks 2014.08.15. 23:15:05

"A kínaiak tudnak gyártani EU vagy USA ár 10%-ért 50%-ért meg 75%-ért is."
Többek közt azért, mert ott "kicsit" mások az előírások (szabványossági, munkavédelmi, egészségügyi, stb.).
Nem is engednék be semmit, hiszen hol a "piaci egyenlőség"?(persze az "egyenrangú, de roppant ügyes piaci szereplő" ezen is kaszál)
Ha nem lesz senkinek munkája az EU-ban, csak a sírásónak, k.rva elérhetetlen lesz a 200 Forintos "Adidos" is.

Mészáros Laci 2014.08.15. 23:27:57

nagyszerű, tehát nem szabad gyanúsan olcsón (harmadáron) adni, csak mondjuk 10% diszkonttal, és a gyanakodó totálkár-olvasók eredetinek fogják vélni.

nyisziati 2014.08.15. 23:32:03

@Grifter: "A legjobb példa erre a festészetük, ahol évszázadokon át egymás képeit másolták és az volt a legnagyobb király, aki a legtökéletesebb másolatot tudta készíteni."

Lehet, de amikor az eredetileg jó minőségű nyugati cucc (pl. Adidas cipő) helyett egy kínai másolatot fogsz a kezedbe, vagy használod is, akkor nem ez jut az eszedbe. Pláne, ha pár hónap után lehámlik a lábadról. Ilyenkor óhatatlanul is a "vacak, gagyi utánzat" szókapcsolat lesz az első, ami az eszedbe jut, nem a "legtökéletesebb másolat".

Tíz kicsi indián 2014.08.15. 23:51:07

@stofilol: Viszont ott a nagy különbség, hogy ha az Unixban vagy a Bárdiban megvett fékbetét miatt bizonyíthatóan károm/bajom származik, akkor a termék szépen visszakövethető a számlák, szállítólevelek alapján és meg lehet nézni, ki és hol vétett a technológia mentén, hogy egy ilyen kijöhetett a gyárkapun. Honnan lett rendelve az anyag, ki meózta le, ki rakta bele a dobozba, stb.
Ellentétben a kis kínaival, aki max. bezárja az üzemét és áttelepíti az utca másik oldalára. Vagy ha annyira jó és megbízható, amit előállít, miért nem saját névvel forgalmazza? Miért kényszerül rá lopni más márkanevét?

Mérges 1234 2014.08.15. 23:51:15

Mennyi gökér van itt, anyagminőség és anyagminőség között ég és föld van.

De itt gondolom a megmunkálás is szar...

De sebaj, az eredeti is kínában készül, ja csak nem így.....

Grifter 2014.08.15. 23:53:27

Kedves Mindenki,

A világon mindenki attól van beszarva, hogy egyszer a Kínaiak elkészítik a tökéletes másolatot valamiből, sőt, jobbat csinálnak - mert pl. csak náluk van hozzá olcsón alapanyag.

Mondok durvábbat: Ez több szektorban már folyamatban van vagy megtörtént.

Természetesen másfél milliárd ember nem gyárthat minőséget, ott is vannak kóklerek (értelemszerűen nagyságrendekkel többen, mint bárhol - mondjuk kivétel India) én pedig kicsit sem kívántam megvédeni mindezt.

Kedves, ahogy nekem próbáljátok elmagyarázni, hogy mi ezzel a baj, de nem én szorulok felvilágosításra.
A kínai azért csinálja ezt, amiért a magyar zsíros kaját eszik és dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Kis kezit csókolom.

venturaea 2014.08.15. 23:54:25

Lehet, hogy Chen úr gyártja az eredetit is...Amúgy meg másolják az ausztrál ARB diffizárakat és 1/3-ad áron gyártanak ugyanolyat. Amúgy meg a szabadpiac minden csak nem szabad és nem piac. Például: ausztrál Lokka diffizár ausztráliában $550 de magyarországra házhozszállítva $311. Ausztrál ARB diffizár ausztráliában $1200 az USA-ban meg $900 mindkettő hivatalos forgalmazótól! Éljenek a Chenek!

Grifter 2014.08.16. 00:02:12

@Peetee: @Cave Nick: @TPZ: @nyisziati: Elmaradt a válasz gomb, lásd előző hozzászsólás.

// Remélem átjön a költői kép, hogy ez a természetükből fakad.

...és csak ide szúrnám, hogy egyrészt van kereslet is rá (khm-khm), másrészt ezt nálunk forgalomba aligha kerülhetne.

Azt pedig megpendíteni se merném, hogy 20-30 éves romok járnak az utakon (itt, nálunk) olyan szar műszaki állapotban, amit ez a kínai úriember szándékosan se tudna előállítani - természetesen érvényes okmányokkal.

Köszönöm a figyelmet.

zsoci 2014.08.16. 00:20:06

@JaniR5: Szerintem Te nem érted!
Mire alapozod, hogy életveszélyes? Semmit sem tudsz róla, hogy milyen. Egy féktárcsa, féknyereg nem éppen ürtechnika, bármelyik tiszteségesen felszerelt gépműhelyben le lehet rendesen gyártani, csak éppen az eredeti nem kicsit van túlárazva.
Attól, hogy kínai még lehet jó.
Nem gondolod, hogy a ....boltba mást kapsz? Csak éppen a doboz más, attól eredeti.

Cave Nick 2014.08.16. 00:39:26

@Grifter: egyes népek természetéből meg a kannibalizmus fakad, fogadjuk el őket, hát ilyenek szegények.

zuulululu 2014.08.16. 00:41:51

@zsoci: ""Csak éppen a doboz más, attól eredeti. ""

Marhasag!

Epercsibe 2014.08.16. 00:49:25

"kész és fémhideg féktárcsába fúrja éppen a lyukakat, valószínűleg csodás hajszálrepedéseket produkálva ezzel a furatok körül" - T. cikkiro. Ezek szerint meg sosem esztergaltal meg ilyesmik :) Szerinted a furt/hornyolt tarcsak hogy keszulnek ? Elarulom, a nyers alaptarcsaba utolag furjak/marjak bele, hidegen. Mindenhol. Mert a tarcsa anyaga lagyvas, nem edzett acel, puha mint a vaj.

A furas nem okoz repedeseket nyilvanvaloan, a lyuk eles peremenek hasznalat kozbeni hoterheleset pedig 45 fokos letoreses peremekkel (kupos furoval) csokknetik.

Minosegrol pedig annyit, hogy Brembo es Ferodo tarcsak low endje a palettabol is viselkedtek mar kutyaul nalam. Ellenben "nevenincs" internetes ceg pl MTEC tarcsai nagysagrendekkel jobban teljesitettek, kopas, holevezetes (szentartalom) tekinteteben.

De ott van egy rakas kis nevenincs gyarto, csak pl a Nitrac -ot emlitenem ( nitrac.co.uk ), ok versenysport minoseget gyartanak, olcson, igaz Angol, nem Kinai, de manufaktura ugyan ugy.

A csavarozott ketreszes tarcsat amit fog, mondjuk nem mernem Kinabol kockaztatni, mert a fulek anyaga keveske, oda jo anyagminoseg kell.

igazi hős 2014.08.16. 01:04:20

Itt komolyan ennyi idióta van?!? Chen úr annyi gagyit gyárt, amennyit bír, de ne írja rá egy másik cég nevét. (Sőt. ha jobb terméket gyárt, mint a Brembo, akkor se írjon rá másik cégnevet.) De aki ezzel nem ért egyet, az adja már kölcsön a rendszámát, hagy száguldozzak egy kicsit a belvárosban. Ja, hogy ha a saját zsebedre megy, akkor zavar a másolás? Vagy ha a minőséginek gondolt, de Chen urak által gyártott kazánodból szivárog a gáz és a ismert márkajelzésű, de Chen-féle gázjelző helyett a tűzoltók ébresztenek, akkor is jó a másolás?

zsoci 2014.08.16. 03:08:52

@zuulululu: Hát nem éppen. Vásárolj többször ugyanolyan gyártmányú féktárcsát és meglepődsz. Én pont a Brembo-val jártam így. Teljesen más volt a két külön böző vásárlás dobozá ban, és egy kalap szar volt a második. Már új korában szabályozni kellet, és nem is fogott rajta a betét. És nem akárhol vettem, hanem a Bárdnál.

De mondok neked mást: céges termékbe vásároltunk drága aksit, doboz ban érkezett. Az első párszáz rendben is volt, míg az egyik szálítmány, kibontásakor kiderült, hogy a Hopecke dobozban Fiamm aksi van. (ugyebár mindkettő elég neves gyártó) mivel minősített termék volt, nem tudtuk beszerelni, reklamáltunk és aforgalmazó ( márkaképvisleet) azt a válaszolta, hogy bocs az egész szállítmány rossz, a kínai gyárban félrecsomagolták, de ha gondoljuk használjuk, mert ugyanaz. Sőt ha rendelünk egy konténernyit akkor bármilyen nevet kérhetünk rá. Ennyit a márkásról.

De nézdd meg a bicikli alkatrészeket, vagy bármi mást. Még a Mercedes buszok vázszerkezete is kínában készül, csak azért hogy európai legyen a szintén kínai (egy hajón jön) futóművet itt szerelik bele. Hát ennyi.
A világ fémtermékeinek több mint 95%-a valamilyen módon kínai.

hannibál 2014.08.16. 07:20:37

Chen úr igenis profi minőségben gyárt, csak nem lett bemutatva a teljes infrastruktúra, ugyanis a kert végében a tyúk ól mellett van felhúzva neki titkos műhelye. Itt van róla egy kém videó :D https: youtube.com/watch?v=MAzbbID6BZ0

backshit 2014.08.16. 08:53:50

Csak én hallom ki a burkolt rasszizmust a cikkből? Ha tetszik, ha nem, Kína mindenkit legyűr, egy zakatoló tehervonat, ez meg az egércincogás a sínek melletti bokorban.

f@sk4l4p 2014.08.16. 09:32:12

*fejet csóvál, mikor fémmegmunkáláshoz csak alig értő emberke, vakítja a népet*

nick papagiorgo 2014.08.16. 09:33:51

@backshit: azok mindent legyűrnek, bizony ám!
És milyen jó cuccokat gyártanak, itt van pl. mindenki kedvnce a flybo total electric, érdemes elolvasni még egyszer:
totalcar.hu/tesztek/totalelectri/

Az még nem tűnt fel, hogy miért nem száguldoznak kínai kocsik Európában tömegével? Azért, mert az európaiak sznobok, meg így akarnak kicseszni Kínával, mi? :)

V6 30V 2014.08.16. 09:58:56

Van olyan magyar cég, akik TÜV cetrifikációval rendelkeznek, és vonatokra, teherautókra gyártanak féktárcsát, fékdobot. Na én náluk vettem Ferodo féktácsrát, és ők megfúrták nekem. Igen, utólag, jajj. Garanciát vállalnak rá, és sok 10.000km után is tökéletes.

nick papagiorgo 2014.08.16. 10:55:31

Nem az a baj a kínaival, hogy Kínából jött.
Hogy megvilágítsam a különbséget: a japánok is abból élnek, hogy lemásolják. A különbség abban áll, hogy ők tökéletesítik (jobbat akarnak), meg abban, hogy ők nem akarják a Toyotákat Audri,WMW,Daimer meg ilyen márkanevek alatt eladni.
A kínaiak egyszerűen nem törődnek a minőségbiztosítással. Elképzelhető, hogy amit gyártanak, az jó, de kb ugyanilyen az esélye annak is, hogy rossz. Nincs egyenletes minőség. Tudnak ők minőséget (ha valaki ott áll a hátuk mögött, legyen az külföldi autógyár vagy a párttitkár), de maguktól nem törekednek rá. Továbbá meglehetősen kreatívan állnak hozzá a márkanevekhez, nem szeretik a sajátjukat, hanem valami kényszer hatására valami már jól bejáratott nevet lopnak el, és azt használják, minth attól bármi is megváltozna.Ha Chen, akkor nem jó, ha ráfestem hogy Brembo, akkor már jó.
Ezek miatt van az, hogy a kínai autóipar (beleértve az alkatrészeket is) a büdös életben nem fogja utolérni az európait, japánt, amerikait stb.

Lako 2014.08.16. 10:57:53

@Pé Er: "valószínűleg". Nem azt mondta, hogy száz százalék.

Börtönőr 2014.08.16. 11:44:21

Sokan úgy gondolják, hogy amit Kínában gyártanak, mind "gyenge minőségű" termék. Mitől lenne az rosszabb, mint az amit Japánban, vagy az Egyesült Államokban készítettek?Ha az alkatrész megfelel a gyártmányleírásokban rögzített értékeknek, akkor teljesen mindegy, hogy milyen nyelvet beszéltek a munkások, akit kezei közül kikerültek. Ami talán általában igaz, hogy Kínában nem a legjobban megtervezett alkatrészeket gyártják, hanem azokat, melyek esetében, már a tervezésnél az alacsony ár volt a legfőbb szempont. Ettől nem lesz rosszabb, vagy gyengébb minőségű az alkatrész, hanem csak olcsóbb. Ha ugyanezt a takarékos alkatrészt Svájcban készítenék, akkor ugyanolyan minőségű lenne, csak jóval drágább.

Vegyünk két féket alapul: ugyanaz a cég az olcsóbb modellt Kínában gyártja, míg a drágábbat Japánban. Az olcsóbb valamivel gyengébb ötvözetből készül, így ugyanolyan tartóssághoz valamivel több anyagot kell felhasználni, ezért nehezebb lesz.A méretpontosságot is csak annyira tartják be, amennyi a megfelelő működéshez szükséges. Ha mérnöki szemmel nézzük, akkor ez a harmad áron piacra dobott, a drágább alkatrésztől csak egy kis súlytöbbletben különböző termék. Ha a két féknyerget összehasonlítjuk, egyik se jobb minőségű, mint a másik, mivel mindkettő maradéktalanul megfelel a tervezők által kitűzött célnak.

Grifter 2014.08.16. 11:57:30

@Cave Nick: Ez nem az elfogadásról szól, hanem a probléma megértésének gyökeréről. Nem kell azon meglepődni, hogy 1-2 generációnyi idő alatt nem veszik ki a kannibalizmus egy népből, ami előtte ezer évig csinálta. Ha pedig ezt felfogjuk és megértjük, máris könnyebb a helyén kezelni a dolgot és úgy állni hozzá.

Agr3ssor 2014.08.16. 11:58:44

Szerintem kezdjük azzal, hogy különbséget teszünk alacsonyabb minőségi osztály, és hamisítvány között!!! Mert a kettő rohadtul nem ugyanaz!
Ha én féket vásárolok, akkor nyilván megnézem a márkáját... És azért mert valami hülye ráírta, hogy ATE, és mert drágább is, ezért biztos lehetek benne, hogy minőségi cuccot kapok!
Ellenben ha csak egy 4000 forintos LPR-t veszek, akkor tisztában kell lennem, hogy nem lesz olyan tartós, gyengébb a fékhatás, hamarabb elfogy... Ezekkel nincs is semmi gond!
Azzal van a baj, mikor ráírnak valamit, ami nem fedi a valóságot... És ezek általában többe kerülnek a VALÓS értéküknél!
Tehát az olcsónak igenis van helye minden piacon, a hamisítványnak nincs...

Egyébként zárójelben elárulnám, hogy Audi-VW alu-lengőkarokat konténerszám hordják be kínából. Azok sem hiszem, hogy rendelkeznek minőség-ellenőrzéssel. És töredékébe kerülnek.
Egy érdi ismerősöm ebből élt...

Grifter 2014.08.16. 11:59:41

@Grifter: (izé, 'gyökerének megértéséről' - korán van még :D)

Nem akarnék politizálni, de a saját házunk táján is körül lehetne nézni, hogy miért szopik egy egész nép a saját korlátai/kultúrája/szocializációja miatt ;)

nick papagiorgo 2014.08.16. 13:04:49

@Börtönőr: ez így azért nem igaz, mert a méretpontosságra van egy előírás, azt vagy betartják, vagy nem. Ha milliméteres pontosságot írnak elő, akkor senki sem fog mikronos pontosságot tartani, mert minek. Vagy megfelel, vagy nem.

Nem a méretpontossággal van a gond, hanem a minőségellenőrzéssel. Hány terméket ellenőrzöl, és hogyan, mennyire stabil a minőség, vannak-e kilengések stb.

nick papagiorgo 2014.08.16. 13:12:49

@nick papagiorgo: egyébként mondom, Kínában is lehet minőséget előállítani, csak meg kell tőlük ezt követelni, mert maguktól nem csinálják. Tehát gyártathatsz Te Kínában, ha ellenőrzöd, hogy mit csinálnak, és betartatod az előrírásokat, semmi gond nem lesz, és tiéd az olcsó munkabér előnye. De ha Chen úr magától gyárt és maga ellenőriz, istentudja milyen anyagokból, oszlopfúróval furkálva a nyersvasat, és lefújja, és ráírja, hogy Brembo, az azért teljesen más.

Pepejoe 2014.08.16. 13:41:58

@V6 30V:
Melyik az a cég, ha nem titok?

dirige 2014.08.16. 14:19:26

@Sayniqua: Kínai Népköztársaság. Ők nem voltak ott Pearl Harbournál, mert őket éppen tömegesen irtották a japánok, akik lebombázták Pearl Harbourt...

Pepejoe 2014.08.16. 15:00:22

Ha az anyagminőséggel nincs gond, akkor nincs gond. De ez az, amit nem tudunk erről a cuccról, viszont mindenkinek van ilyen-olyan tapasztalata a kínai cuccokkal és inkább rossz mint jó. Ezért nézünk gyanús szemmel ezekre a fékalkatrészekre. Meg a Nankang gumira pl., nem beszélve a kínai alufelnikről, amik dizájnra még rendben is lennének esetleg de nagyjából annyit érnek, mintha régi 1 forintosból öntötték volna. Rengeteg felnijavítós be sem vállalja, olyan fosok általában. A két véglet: rideg/törik, puha/hajlik. :D
Visszatérve: ha ezek a kamuféknyergek egy erősebb satutól eltörnek az öntvényben lévő zárványtól ill. gázbuboréktól, akkor nagy bajban vagy. Kb. mint a Daciákon eltörő főfékhengerek esetében, de az még mindig jobb mert azzal legalább nem csapódsz oldalrapörögve a szalagkorlátnak az ótópályán'. Nem látom a röntgengépet a sarokban a videón, amivel legalább minden 100.-at átnézik.
Ez egy nevesebb gyártónál és főleg annak prémium tárcsáinál (főleg ha perforált, stb) miegyebeinél darabonként megtörténik (elméletileg, hát higgyünk nekik, mindenesetre jobban megfoghatók baj esetén mint Chen vagy hogy hívják ezt a ferdeszeműt).
A fúrás.
Természetesen utólag csinálják bárhol a világban de ezt ez a pöcs nyilván nem tudja megbízhatóan kivitelezni. Gondoljunk már bele, először is nem látom a lyukosztót, tuti hogy az első és az utolsó kifúrt lyuk a vonalban ugyanolyan messze lesz egymástól mint a többi? :D
Belső hűtésű tárcsánál nem mindegy, hova esnek a lyukak hisz' ott vannak a bordák is, azokat is átfúrja? Mivel anyagot vesz ki a tárcsából, nem ártana azt egyenletesen végezni, annál kevesebbet kell a végén súlyozni. Centríroz is ez a népijóember? Anélkül még fékezés sem kell igazán, hogy mondjuk 300-nál szétrobbanjon a tárcsa, persze ha eljutsz vele odáig és a rázkódó kormány miatt nem szól közbe az életösztönöd.
Egyébként nem azért vannak elsősorban a perforált tárcsák mert jobb a hűtése, persze járulékos folyománya az effajta felületnövekedés, eredetileg a rugózatlan tömeg csökkentése volt a cél amennyire én tudom és persze a fékpor/gázok meg a víz elvezetése.
Minden furat feszültséggyűjtő pont, nevesebb gyártók prémiumtermékeinél is simán látható repedés a furatokból kiindulva, főleg keményebb használat esetén. Viszont ne feledjük el, hogy a perforált és miegyéb tárcsák nem annyira utcai használatra készülnek (még akkor sem, ha kapsz az 1.2-es Cliohoz is akár) és nem nézi át a csapat minden nap végén amikor hazaérsz. Ugyanez érvényes fémhálós fékcsövekre is.
A mocimon is van 1-2 mm.-es repedés pár furatból sugárirányban, gyári Nissin. Az egész, tehát tárcsa/betét/nyereg. A Honda ....-ban a szervízfőnöknek mutattam meg, mesélt pár dolgot a fékekről, tanácsa alapján szívesen megrendeli nekem 60 rongy/db áron de ha megvan a vastagsága, hagyjam békén.
A márkákról pedig: ez konkrétan LOPÁS. Szomorú, hogy náluk ez benne van a kultúrában. Sajnos visszaélnek a gazdasági erejükkel és sajnos Európa ezt hagyja és ki is szolgáltatja magát nekik. Nem sokat tehetünk. Akkora összefogás kéne Uniós szinten, ami sosem lesz. Ahhoz a rövidtávú és egyéni érdekeket háttérbe kéne helyezni, viszont az (most már) évtizedekkel vetné vissza az amúgyis döglődő Uniót. Viszont pár évtized alatt ismét a saját lábunkra állva (nem feltétlenül országonként, hanem európai egységként) pont szembefoshatnánk a kínaiakat akik éhen is dögölnének és belefulladnának a jó és rossz minőségű cuccaikba egyaránt. Nincs rájuk szükségünk egyébként de most már van mert így lett kialakítva. Amíg a német elektronikai cég a hájtek' szintű üzemét bezárva és a gyártásból kiszállva inkább átmegy kereskedésbe és az addig általa gyártott cuccot kínában olcsóbban gyártatja (persze fos minőségben viszont a márkanevén nem változtatva természetesen), az embereit kirugdalja és csak 5 improduktív irodistát hagy meg, addig seggbe van b.szva az egész.
Meg amíg a kínai melósok szarér-hugyér' dolgoznak. Én is röhögni fogok, amikor majd rájönnek a vörös elvtársak, hogy nem véletlenül van olyan hogy környezetvédelem és arra bizony költeni kell és költségként jelentkezik a gyártás folyamán ha nem akarja, hogy az unokája két fejjel szülessen, valamint rádöbben az egyszeri kínai melós, hogy nem akar gunyhóban lakni a gyár árnyékában, hanem rendes és fűthető lakást akar a munkájáért, rendes kaját, autót és mindent amit a "gazdag" európaiaktól lát abban a kevés tévében, amit nem cenzúráztak butára (ja, tévét is akar a lakásába) na akkor majd akarja a rendes fizut és azonnal nem 10.000 Ft. lesz egy replika :D Tag Heuer a vaterán.

Cave Nick 2014.08.16. 15:15:59

@Grifter: írtam már, hogy nem a másolással van a baj, hanem a márkajelzéssel, mert ez kultúrától függetlenül lopás, csalás, hazugság, éértem?

Kalmani 2014.08.16. 16:10:29

Off:
Esztergályos vagyok. Napi szinten találkozot ÚJ féktárcsákkal, amik pár kilóméteres használat alatt elvetemednek. Van aki felszabályoztatja velem. Van aki műbizonylatot kér, hogy kicseréljék neki. Persze a garanciában kapot másik tárcsa is kalimpál. Az is gyakran megesik, hogy a felszabályott tárcsa egy nagyobb fékezés után elvetemedik. Szerintem ezek mind kinai gyártók termékei, akár mi is legyen ráírva a dobozára.Tapasztalatom szerint a gyári féktárcsák még akkor is jobbak, ha a minimum méret alatt vannak.

Grifter 2014.08.16. 16:42:33

@Cave Nick: Én pedig leírtam, csak nem akarod érteni, hogy ez náluk NINCS ÍGY. Ott ez nem lopás, ott ha téged másolnak, az neked megtiszteltetés és semmi több.

Próbáld megérteni: Ott a másolás a világ legtermészetesebb dolga, kultúrájukból fakadóan azt becsülik igazán és nem azt, ha mondjuk valami újat tudsz alkotni.

...és ezt nem vagy képes se te, se a többség felfogni és megérteni.
(Ahogy a nyugati ember azt nem érti, hogy a magyarok többségének miért alapvető, hogy lop a munkahelyén meg mindenhol - lásd warez -, vagy hogy a korrupció a természetes és normális út.)

Én nem ítélkeztem és nem kívántam se rágalmazni, se megvédeni senkit - csak egy alapvető tradicionális/kulturális különbségre próbáltam felhívni a figyelmet. Ha valaki ezt felfogja, máris megérti miből fakad ez a probléma.

Ha pedig ez végre leesik, az is nyilvánvalóvá válik, hogy ezen (alsó hangon másfél milliárd ember alapvető hozzáállásán) változtatni egyik napról a másikra aligha lehet.
Hiszen a mis kis rögvalóságunk gordiuszi csomóját se tudjuk átvágni több száz éve.

Többet hozzá tenni nem tudok ;)

Cave Nick 2014.08.16. 17:02:59

@Grifter: Nekem nehéz a felfogásom. Azt gondolom, Chen úr jól tudja mit csinál és előre megfontolt üzleti és megtévesztési szándékból vési rá a Brembo feliratokat a fékekre, egyúttal pontosan tudatában van annak, hogy a "nyugati ember" a "kultúrájából fakadóan" a másolásnak ezt a fajtáját nem fogja "értékelni". Ezt sem érted?

Oldm4n 2014.08.16. 17:03:31

@takarék-láng: De hát pont ez a lényege... :D

Cave Nick 2014.08.16. 17:08:25

@Grifter: Nekem sajnos nehéz a felfogásom. Azt gondolom, hogy Chen úr jól tudja mit csinál és pontosan tisztában van vele, hogy a "nyugati ember" "kultúrájából fakadóan" nem fogja értékelni a másolásnak ezt a fajtáját. Magyarul a Brembo feliratokat előre megfontolt üzleti és megtévesztési szándékból vési rá a fékekre, lásd még Adios, Rebok stb. márkák. Így sem érted?

Agr3ssor 2014.08.16. 17:35:59

@Pepejoe: Egyébként ez tényleg így van... Utcai autónál, utcai akár combosabb használatra is bőven elég egy mezei tárcsa, semmi értelme egy perforált/mart cuccnak!

Sőt!! Nekem ősztől tavaszig inkább olyan problémám van velük, hogy le kell dugóznom a fékek felé vezető légbeömlőket a lökhárítómban, különben állandóan kihűlnek a fékek a kocsin! Sima hűtött tárcsával ilyen gondom nem volt soha, csak a "sport"-al.

Blindmouse 2014.08.16. 17:41:37

@Secnir: Eddig te egy dobozban éltél?
Számtalan fúrt, és mart illetve fúrt és mart tárcsa létezik..
Kicsit körbe kell nézni a világban.. nem csak a kispolszki-trabant vonalon. :D
kepfeltoltes.hu/140816/A8032029_copy_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amúgy a fúrás okozta repedések kiküszöbölését az EBC oldotta meg egész ügyesen... csak zsákfuratol, nem megy át az egész anyagon.

@Oldm4n: Apropó, ezeket a mikoda tárcsákat nézegetem egy ideje, mert egész jó áruk van, de embert nem láttam aki ismerne olyat aki már hallott volna olyanról aki kipróbálta.

nick papagiorgo 2014.08.16. 17:51:44

@Grifter: már elnézést, de nehogy már az legyen, hogy a bácsi hagyománytiszteletből írkálja rá, hogy brembo :)
Egy istenhátamögötti őserdei törzsnél lehet, hogy bevett dolog a kultúrából adódóan való pucéron mászkálás meg az unokatesóval való házasodás, de azért itt marhára nem ez a helyzet. Ha valaki lemásolja magának a Mona Lisát, és otthon nézegeti, hogy jobb, mint az eredeti, az oké, de ez a bácsi ebből él és pénzt keres vele. Annyira nem hülyék vagy furcsa kultúrájúak a kínaiak se, hogy ne tudnák, hogy ez lopás.Annyira fejlett a kultúra, hogy féktárcsát képes egymaga gyártani, de annyira már nem, hogy ne tudná, hogy más nevét ráírni törvényellenes? :)

fedél nélkül (törölt) 2014.08.16. 17:58:05

@Grifter: "Én pedig leírtam, csak nem akarod érteni, hogy ez náluk NINCS ÍGY. Ott ez nem lopás, ott ha téged másolnak, az neked megtiszteltetés és semmi több."

Ezzel a régi kínai közmondással a nyugatiakat szokták etetni, te meg bevetted, mert kínait legfeljebb a józsefvárosi piacon láttál. Kibaszottul idegesek szoktak lenni, amikor őket éri a "megtiszteltetés", és a hamisítványukat hamisítják más kínaiak, még náluk is olcsóbban (és persze szarabb minőségben), ezzel kiütve őket a piacról.

Oldm4n 2014.08.16. 18:05:17

@Blindmouse: Az Eclipse-s Blindy vagy? Mert ha igen, akkor ismerjük egymást. :D Igen, nézegetem én is a játszós sivikbe, de nem merem. Drága próbálkozásnak...

fedél nélkül (törölt) 2014.08.16. 18:10:16

@Blindmouse: A Mikoda lengyel, és jó szar, de ha bátor ember vagy és van pénzed másik autóra, hajrá :)

Blindmouse 2014.08.16. 18:12:31

@Oldm4n: Kimás? :D
Honnan? sógorok vagyunk? :D

Én kérdezgetem is az ismeretségi körömet, de tényleg NULLA információ erről a márkáról eddig ami a felhasználói véleményeket illeti...
Mondjuk tudok igényes helyet ahol a sima tárcsát 10-12 körül megfúrkálják. ők pl figyelnek a hűtőbordákra is hogy azt ne fúrják meg, aszerint vannak a mintáik..

_____________ 2014.08.16. 18:17:25

Hamis pénzzel kell kifizetni a kis rizsevőt :-D

Blindmouse 2014.08.16. 18:20:50

@fedél nélkül: Ezt kifejtheted bővebben. sima mezei utángyártott tárcsát is annyiféle helyen gyártanak, lengyelek, csehszlovákok, olaszok, fhlansziák... kinaJiak... :D

fedél nélkül (törölt) 2014.08.16. 18:33:46

@Blindmouse: Minden olcsó tárcsának ugyanaz a nyavajája: túlmelegszik, és két lábbal taposhatod a fékpedált, hogy meg bírj állni valahogy. De a Mikodának nem csak az anyaga szar, olyat is láttam már belőle, ahol a tárcsán a topf kompletten gyárilag le volt lakkozva (racsing-pirosra persze), még az a felület is, ahová a felni felfekszik (!!!). A szocialista kisipari hulladék tankönyvi példája (valamikor a 80-as évek elején alapították a céget, és azóta is azon a színvonalon vannak).

Grifter 2014.08.16. 18:45:47

@Cave Nick: A magyar is jól tudja, hogy mit csinál, amikor érvényes műszakival rohangálnak az ön és közveszélyes koporsók - nem kettő, hanem ezrek. És az itt van, nem egy másik kontinensen, egy számodra irreleváns termékkel. (Ugyanis az eladónak szavatolnia kell, hogy megfelelő, az EU-ban engedélyezett és bevizsgált terméket veszel - jah, hogy te kínából rendelsz fékrendszert, mert fillérbaszó vagy, NEKED ennyit ér a biztonság? Kereslet-kínálat.)

@nick papagiorgo: Ezzel csak azt példázod remekül, hogy fogalmad sincs róla, hogy föld népeinek/kultúráinak vannak több száz/ezer éves szokásai, ami miatt alapvetően különbözően állnak dolgokhoz. Erre írtam több magyar példát, de mindenhol máshol megvannak a sajátságos variációk és végtelen példa atörténelemeből. A kultúrák ütközése sokszor okoz akár háborús konfliktust és népirtást - hol van ehhez képest pár hamis fék?

@fedél nélkül: Viccelsz-bolondozol. Életedben nem láttál még olyan kínait, aki nem másoló volt, hanem feltalált valamit ;)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.16. 18:46:32

@Blindmouse: Lehet, hogy a zsákfurattal megoldottak egy problémát, de szerintem így sokkal kevesebb értelme van.

nick papagiorgo 2014.08.16. 19:00:58

@Grifter: persze. Vannak különböző szokások. Viszont a 21. században élünk könyörgöm. A hamisítás nem olyan szokás, mint az erőspistaevés. Tényleg, a józsefvárosi piacon találkozni olyan figurákkal, akik rácsodálkoznak a nagy fehér varázslóra, hogy hát mi az az ÁFÁs számla, a mi kultúránkban olyan nincs is....te meg elhinnéd, hogy tényleg fogalmuk sincs az egészről, mi? :)

Grifter 2014.08.16. 19:07:28

@nick papagiorgo: Itt és most, a vita közben a magyar átlag ember nem hajlandó eléismerni, hogy egy velejéig korrupt, ezer sebből vérző szar rendszert tart fenn, ami a többségnek egyértelműen rossz.
Te meg arról szeretnél vitatkozni, hogy a kínai mekkora senki szar alak.

Látod, ez egy magyar szokás: Más szemében a szálkát.
Az ország lakosságának többsége, (!az általad megénekelt XXI. században!) egy óriás hazugságban él: Hogy ő nem tehet semmiről, mindenki más a hibás.

Mert nálunk ez egy több száz éves történelmi okokból kialakult 'hagyomány'.

Sztem zárjuk itt le ;)

Cave Nick 2014.08.16. 19:34:52

@Grifter: A szüleid elfogadták azt az magyarázatot az oskolában, hogy nemcsak te, hanem a pistike is egyest kapott matekból?

nick papagiorgo 2014.08.16. 19:45:06

@Grifter: nana. Én nem mondtam, hogy mekkora senki szar alak. Én azt mondtam, hogy hamisítanak, és ez náluk tökéletesen elfogadott, és nem akadnak fent rajta. Mondjuk a világ rajtuk kívül álló többi része fennakad, és ne mondd, hogy ők valami világtól elzárt helyen élnének, paradicsomi boldogságban a civilizációtól érintetlenül, ahol fogalmuk se lenne semmiről. Ez a koma is komoly exporttevékenységet bonyolít le pl. Malayziával.
A magyar állapotokat meg ne keverjük ide, nem témába vágó. Azt meg, hogy ki miről tehet, nem az én dolgom eldönteni.Ismétlem: az úr (és honfitársai is) az állam asszisztálásával olyan dolgot tesznek, ami a világ összes többi részén törvénybeütköző. Ennek az úrnak a termékeibe meg konkrétan belehalhat a gyanútlan vásárló, mint ahogy hallottunk már szintén Kínából jött rákkeltő gyermektápszerről, játékokról stb. Ne gyere már itt a szálka meg a gerenda esetével. Afganisztánban meg narkót termesztenek, azt is elítélem, az is törvénybeütköző, pedig generációk óta termesztik, és gonoszul néznek azokra, akik odamennek, és felégetik az ültetvényeiket. És azok is hiába hivatkoznak arra, hogy hát ez itt népszokás, kérem.

Lehet hogy te valami szar helynek érzed Magyarországot, de itt legalább elkapják vagy legalábbis üldözik pl. az illegális húsüzemeket, az átcímkézőket meg ezeket. De ha szerinted Kína jobb, menj oda lakni :)

fedél nélkül (törölt) 2014.08.16. 19:45:36

@Grifter: A hamisítványt hamisítják, feltalálásról szó sem volt. Szövegértéssel hogy állsz?

Blindmouse 2014.08.16. 19:47:17

@fedél nélkül: És az miért baj hogy a topf le van festve gyárilag?
Még én se teszek fel egy tárcsát felületkezelés nélkül, mert hányingerkeltően néz ki a felni alatt a levelesrozsdás rész, a kopófelület, és a felni közt..
Más kérdés hogy én speciel nem fogom pirosra kenegetni. :D

És mi melegszik el jobban? egy fúrt mart tárcsa, vagy egy sima utángyártott, amit ugyanúgy istentudja ki gyártotta, csak azt tudod hogy mondjuk ki dobozolta, mikor odaadják a boltban?

nick papagiorgo 2014.08.16. 19:50:31

@nick papagiorgo: kiegészítés: ja, hallottam valami olyat is, hogy ott ugyan hamisítani népszokás, meg gagyit gyártani is, de volt valaki olyan, aki az országban belül adta el a szarját, páran meghaltak, és az illetőket simán kivégezték.Ezek szerint mégse olyan jó hely az. Meg úgy látszik, kifelé lehet a gagyit büntetlenül vinni, de a belpiacon nyissz jár érte......

Tomiko 2014.08.16. 21:36:12

Más dolog egy design, vagy konstrukció másolása (ez lehet kínai hagyomány), és más mások életével játszani ipari módon. Mi van ha valaki csak coolság miatt szereli át ilyen szarral a verdát, de eladja a kocsit valakinek, aki használni fogja. Max. megdöglik egy szerpentinen lefelé? Azonnal fel kellene számolni a teljes hálózattal. Ez élet veszélyes!

Tomiko 2014.08.16. 21:40:53

@agresszív kismalac: Leszámítva hogy a bekerült levegő jobban hűti, könnyeb is a furatok miatt és kedolgozza a féport. Nekem jól szuperál!

Grifter 2014.08.16. 21:47:58

@Cave Nick: Nekem legalább voltak szüleim ;) (Ha már ilyen magasságokba viszed a beszélgetés színvonalát.)

@nick papagiorgo: Igazad van, innen fikázni azt, ami ide sose fog eljutni, az releváns. Arról a szarhegyről, ami meg itt van és itt büdös, szót se többet, mert még a végén kiderül, hogy nekünk kellemetlen.

@fedél nélkül: A hamisítványt nem lehet hamisítani, kedves szövegértő barátom.
A kínai meg nem azért haragszik, mert őt másolja a másik kínai, hanem mert az ő piacára tör be azonos termékkel - pont úgy, ahogy a magyar utálja a másik magyart, amikor mellé nyit kisboltot.
Előbb növesszél agyat, utána okítsál másokat.

További kellemes gyűlölködéssel egybekötött értetlenkedést.

Cave Nick 2014.08.16. 22:14:52

@Grifter: miután fillérbaszónak és egyebeknek tituláltál, én épphogy a mélységből hoztam vissza a beszélgetés színvonalát. kacsintós smiley

Schütii 2014.08.16. 22:42:57

Kínában a munkaerőn kívül még egy igazán olcsó dolog van, ez az emberélet. Annyian vannak mint a szemét, mit izguljanak holmi szaros fékek miatt? És persze ők ezt gondolják a világ többi részéről, így aztán bennük nincs az a "biztonság-para" mint bennünk.

Pepejoe 2014.08.16. 22:51:55

@Blindmouse:
Én tudok olyan embert aki használ Mikodát. Én is kérdeztem, hogy na, mi a tapasztalat és valami ilyesmi volt a válasz: hát, megnyomja a féket és megáll az autó. Semmi különöset nem tud mondani a gyárihoz képest. Kicsit jobban eszi a betétet (tök természetes dolog) és hangosabb is (ez is tök természetes dolog) mint a teli tárcsa, főleg keményebb fékezésnél, ellenben ezzel sem tud padlógázzal lemenni Dobogókőről Esztergomba úgy, hogy ne melegedjen el a fék valahol ezen a távon, kicsit tovább bírja de nem számottevő. A dupla-tripla árat nem érte meg semmiképp. Viszont nem vetemedett el és hibátlanul üzemel. Na de ennyiért?
Azt már csak én teszem hozzá, hogy ezek szerint jó lehet a hőkezelése nem úgy, mint a kommersz Brembonak meg Ferodonak, amik egy nagy szarok. A prémium cuccaik biztos jók, de amit a sima plebsz-autókra adnak (mittomén Octavia meg bármi, senki ne sértődjön meg) az egy kalap szar.

1127ccm 2014.08.17. 00:39:06

Szerintem az alu pont egy olyan dolog amit nagyon nehéz jó minőségben előállítani. Természetesen nem tudom biztosra, de az eredeti nyergek kovácsolt, vagy présöntés lehet Ebben rejlik a minősége. Magam is szoktam öntetni ezt azt. A kokillát megcsinálni fillérekbe kerül, utána megmunkálni szintén nem egy drága dolog. Csen úr minőségbiztosításáról semmit se tudunk, de a műhely tiszta, rendezett bizalomgerjesztő. Simán el tudom képzelni hogy nála gyártja a brembo az eredetit is. De újra hangsúlyozom az anyagminőség itt a legfontosabb és azt nem tudjuk innen eldönteni.

1127ccm 2014.08.17. 00:43:46

És még egyvalami. Nézzétek meg a képen a salgo polcokon a dobozokat és a csomagolást!!! Az is tökéletesen eredetinek tűnik!!! A gagyi másolók nem szoktak ennyit áldozni a csomagolásra csak az eredeti beszállítók...

TaaT 2014.08.17. 01:24:09

@agresszív kismalac: Sokan azt hiszik hogy a furatok elsődleges funkciója a hűtés, pedig nem. Így a zsákfuratos megoldás amit Blind emlegetett teljesen jó.

@Pepejoe: Én is több helyen olvastam már hogy a belépőkatos brembo tárcsák minősége eléggé megkérdőjelezhető. Igaz, a melós kettesgolfon teljesen jól szuperál, de egy A6 allroad alatt néhány ezer km alatt hullámos lett.

Az ATE-val kapcsolatban pl nem emlékszek minőségi kifogásra.

TaaT 2014.08.17. 01:47:51

Mondjuk gugli dobott ilyet hogy usankában kéz alól ez a szett egy ezres $ volt pár éve.

i.imgur.com/FuCDThR.jpg
i.imgur.com/G4JQQcr.jpg

rekszem 2014.08.17. 07:02:00

@Secnir:

Sokat elmond, hogy még te is írod, hogy egy üveg pálinkáért megcsinálja az itthoni iparos. Magyarán az alkesz összegányol itthon is bármit egy kis piáért. :-)

Látom itt mindenki sír, hogy bezárt a négy tigris. Amit eddig Kínából rendeltem, az 80 százalékban szar is volt.

Gagyi eembereknek gagyi árut.

nick papagiorgo 2014.08.17. 08:13:38

Egy dolog van, ami még fontos lehet:
Az egy dolog, hogy az ember megveszi a Puna melegítőt, az meg lefoszlik róla, a Röltex karóra meg mgáll két nap után.
De ez az úr autóipari termékeket gyárt. A teszteket, meg az engedélyezési eljárást (ami időbe is kerül, mg ménkű pénzbe - többek között ezért sokkal olcsóbb az ő terméke, mint az eredeti), egész egyszerűen kihagyta. Namost, ha valaki felteszi az általa gyártott vackot, és nekimegy a falnak, és elkezdenek nyomozni, mg kártérítési pereket indítani (ld. Paul Walker eset, amikor az özvegy a Porschét készül bperelni) akkor vajon kihez fognak eljutni? Chen úrhoz, vagy a Brembohoz? És a Brembo magyarázkodhat, hogy az ő fékei nem is szarok, meg ha szerencséje van, marad annyi alkatrész, amiből meg lehet állapítani, hogy a cucc nem volt eredeti....Chen úr meg megvonja a vállát a raktára mélyén és gyárt tovább.

nick papagiorgo 2014.08.17. 08:17:48

@1127ccm: a doboznak egy forint húsz darabja. Ha te olyan dolgokat gyártanál, amikről azt akarod, hogy összetéveszthető legyen az eredetivel, te is rádobnál ennyit, hogy ne bukj le a csomagoláson :)

rekszem 2014.08.17. 08:22:06

Ha ez annyira kúrva jó cucc negyed áron, akkor miért brembo néven fut Chen helyett?

Vagy azátbaszás is a kínai kultúra része?

Bungi76 2014.08.17. 08:56:09

@Blindmouse: Én most dobáltam le a Mikoda fúrt-mart tácsákat !!! EBC yellow stuff betéttel használtam. Utcára tökéletes volt,de oda nem kellene ez a szett.Néha amikor nyílt napon használtam akkor figyelni kellett nagyon hogy fokozatosan melegítsem.Ha hírtelen melegedett akkor olyan volt minha elvetemedett volna,és kellett hozzá kis idő míg helyrejöttek ! Ezzel se lett volna még nagy baj.De nagyon hamar elkoptak !! Kb.15000 km és eltüntek a marások illetve nagyon csúnya repedések lettek a furatoknál. Hátul Brembo mart tárcsák vannak ugyanezzel a betéttel,és szinte nem is látszik a tárcsán a kopás ( tudom hogy elöl nagyobb terhelést kap a fékrendszer ! ).
Összegezve : mégegyszer nem vennék Mikoda tárcsát mert amire jó volt arra felesleges pénzkidobás,amire meg kellett volna arra meg nem volt igazán jó ! Szerintem a drasztikus hőterheléseket egyenletes melegítés mellett se viselte a legjobban,ennél még a régi Brebo Sport Max is jobb volt,és nem kopott el ilyen hamar !

Bungi76 2014.08.17. 08:58:16

@Blindmouse: Pont azon gondolkoztam hogy esetleg kamu Mikodát vettem . Ki tudja ?

Blindmouse 2014.08.17. 14:07:50

Na, végre használható infók.

Én utcára nézegettem a dolgot mert pályázni nem megyek fel a géppel, ami utcára "erős" meg feszes autó, az pályán még bőven lassú, és dülöngélős..

A mostani fékemhez szemezgettem vele. olyan 16/darab áron láttam a fúrtmart verziót.
Most egy kis upgrade a terv, és a tervezett mégnagyobb fékhez nem láttam ilyen tárcsát egyik ilyen helyen sem.

Blindmouse 2014.08.17. 14:13:40

@TaaT: Az elején még írtam hogy láttam én már fúrtmart Brembo tárcsát kettétörve 3000 kilóméter után itthon, de a hozzászólásom érdekes módon eltűnt..

hozzánk a brembo is a made in romania szennyet szállítja.

Pepejoe 2014.08.17. 15:30:16

@Blindmouse:
Épp ezt akartam írni még, hogy szerintem nem éri meg a gyáriddal megegyező méretben fúrt-mart és egyéb kamuszagú hülyeséget beszerezni. Jobban jársz és tuti megbízhatóbb, ha a kocsid márkáján belül (persze 1-2 szerencsés helyzetben más autómárka cucca is felmehet szinte néhány plusz távtartó beiktatásával pl.) próbálsz upgradelni és egy magasabb kategóriás típus fékét teszed be. Szerintem vitán felül áll, hogy egy viszonylag kis átmérőjű féket nem sok értelme van egy ugyanakkora átmérőjű fúrtra kicserélni mert a fizikát nem lehet megtoszni. Ellenben sok esetben még nyerget sem kell cserélni, hogy betehessél egy 30-40 mm-el nagyobb átmérőjű tárcsát az autómárkán belül, ami azért már lényegi előrelépés...és azért azt mégiscsak gyári cucc, tudod, honnan jött és mit várhatsz tőle. ;) Nem egy ilyen rissz-rossz Brembo meg ilyen vacak Ferodok társasága.
Pl. Az A Vectrára (elöl 256-os tárcsa jellemzően) márkán belül ráteheted a B Vectra féknyergét nagyobb dugókkal (párban 10.000 bontottan) oldalanként 2 db 1 mm.-es alátét közbeiktatásával és a Clio Sport gyári tárcsájával ami már 280-as átmérőnél kezdődik. Egyből jó vagy. Minimálisan több átalakítással jóval nagyobb tárcsa is felmegy, csak férjen bele a felnidbe.
Én ezen az úton indulnék, bár nem tudom, milyen autót vadítanál meg egy kicsit, ez csak példa volt.

Blindmouse 2014.08.17. 16:42:26

Ezeken a körökön félig túl vagyok, és még van egy lépés..

256mm --> 276mm már megvan rég, most jön a Legnum/Outlander turboból a 294mm. nem kell konzolozni sem. plugandplay.

Bungi76 2014.08.17. 18:36:01

Főfékhenger ! Fékcső !
Még egy probléma ami nálam jelentkezett ! Hiába raktam a fent említett tárcsákat,betéteket a kocsi alá,ha komoly féktávon mindig volt egy kicsi puhulás a pedálon ! Ez eléggé zavaró volt pl. a célegyenes végén,kissé bizonytalan voltam tőle ! Ezért elmentem és vettem erősített fékcsöveket,majd ismét pályanap.És mint ahogy vártam,lett is változás.Ott ahol eddig egy pillanatra elpuhult és nyúlós lett a pedál,ott már nem éreztem a hibát,hisz a csöveket már nem bírta az olajnyomás felfújni,viszont teljes terhelésnél ( ismét célegyenes féktáv ),a legvégén megint úgy éreztem hogy valami nem stimmel,és nem állandó a fékerő.Sok fejvakarás és próbálgatás hidegen-melegen de nem nagyon volt ötletem, míg egy tapasztalt szerelő felvilágosított,hogy valószínű a főfékhenger visszaereszt. A tárcsa jó ( már amennyire ),betét jó, fékcső cserélve,olaj 5.1-es.Tényleg nem maradt más. Csere egy márkatípuson belüli nagyobbra. És láss csodát,működött ! Stabil fékerő mindenhol ! Így már meg is tudtam futni a legjobb köridőmet hisz mindenhol stabil,vállalható féktávot tudtam venni,nem kellett parázni,vagy elöbb fékezni.

Remélem tudtam azoknak segíteni akik ilyen jelenséggel találkoznak,találkoztak,vagy esetleg fognak !

Pepejoe 2014.08.17. 18:56:18

@Blindmouse:
Na, ilyesmikre gondoltam. És akkor még ott vannak egyes típusok duplamembrános jóval nagyobb fékszervodobjai (ha eddig nem olyan volt), szintén jóval nagyobb főfékhenger-átmérővel, ilyesmi.
Meg mondjuk nem egy gyári-lusta, kényelmesnek beállított ABS (szintén ha van), amivel tiszta pocsékolás minden féktáv mert túl hamar beleszól...
Az a 294 már igen jól hangzik.

Blindmouse 2014.08.17. 19:11:33

@Pepejoe: az ABS-es fékszervódobja már fennvan, a főfékhenger maradt, mert nem volt jó állapotú 1 inchesem a kacatok közt.
5.1-es fékfolyadék már benne.. amúgy tessék odafigyelni erre is. dot 5 az NEMJÓ, az megesz mindent, a Dot 5.1 viszont jó, és nem drága befektetés, ha már cserélni kell amúgyis a fékfolyadékot.

ABS-em szerencsére sosem volt, az ABS-esek ebből elég bugyuták, taposni kell mint a támadó vakondot vissza az üregébe hogy fogjon. :D

Pepejoe 2014.08.17. 21:11:56

Ahaaha, mondjuk nem is nagyon látok már sima Dot 5-ös fékfolyadékot, még 3-asból is jóval többet.
Persze úgy külön nem is kerestem, 5.1 és kész. Épp nemsokára kéne is cserélni idő szerint az egész gépparkon, csak hát a lustaság meg az idő. >:/

Blindmouse 2014.08.18. 01:04:23

@Pepejoe: Én is úgy rendeltem a sarkiboltban. kaptam Repsolt, nem is drágán..
be volt parázva a boltos hogy jaj feloldja a gumit..
úgy kellett felhomályosítani az embert hogy az a Dot5

Pepejoe 2014.08.18. 01:24:49

@Blindmouse:
Utoljára Yamaha Dot 5.1-hez jutottam hozzá de szerintem a Castrol volt a beszállító.
Még maradt belőle valami minimális csavartlazítani meg ilyesmi. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.19. 04:17:34

@Kalmani: Köszönöm, hogy beírtad ezt.Megerősítetted a sejtésemet.Mi is így jártunk, féktárcsa vékony volt, vizsgán szóltak.Szervizbe el, kicserélték.Jó vastagon fogott a ceruza a számlán.Na, majd ez biztos jó minőség.5000 km után üt, fasza...ppan.Elmegyek a sarki autóalkatrész áruházba, megvettem az olcsót, negyedáron; házilag kicseréltem.Az is jó volt 5000 km-ig... :D Ha már sz@r, akkor legalább legyen olcsó.Az elsővel vagy a szerviz b.szott át minket, vagy a díler a szervizt, nem tudom.És mindez nem Magyarországon, hanem a dicső nyugaton (északon)...No comment.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.19. 04:31:44

@Cave Nick: Meg olyan is van, hogy Dzsekit Csen...

Bungi76 2014.08.20. 09:41:14

@geegee: És még azt merik mondani hogy csak ott van Chen ,itt meg ninChen...

outtatime 2014.08.20. 22:48:02

ha gyújtáskapcsolót hamisítana lehetne ChenGo

outtatime 2014.08.20. 22:50:28

akinek sikerül beépíteni a szarjait, meg jól érezheti magát az árvacsöChen.

abbahagytam.

Blindmouse 2014.08.21. 19:51:10

Ez is chen művek? :D
vagy csak simán a "cheap ebay parts" kategória? :D
www.ewrc.cz/images/2006/ostatni/lausitz/mf_a_1_kahle_3.jpg

zeddez 2014.08.23. 13:18:32

na ez a fúrt féktárcsa berepedés mintha pl a Zimmermann tárcsákra nem lett volna pont jellemző...áááá

féknyereg maga meg csak egy fékbetéttartó, benne egy(-vagy több) munka hengerrel, azon nagyon nincs mit elb@szni, a fékezést magát a fékbetét és a féktárcsa végzi el, az a lényeg igazából

nagyon sok minden készül Kínában, amiről nem is gondolnád, és nap-mint-nap lelkesen használod, pl komplett "nyugati" autók is

pla Honda-nak is van Kínában (is) autógyártóüzeme, ahol pl a Jazz-t gyárták
itt EU-ban meg kiveri a répát rá egy csomó ember, hogy úúúú japán, asztaaaa, pedig Kínában (is) készül

20agh 2014.08.24. 21:20:21

Mennyi felháborodott ember van, kezd magyarország is "civilizálódni" csak egy példát hagy említsek, 80-as évek vége, amikor az intervideo-n kívül ( ha jól emlékszem a nevére ) minden video kazetta kölcsönzőben a kazetták 90%-a másolt volt ( talán volt 1-2 vico ami nem ) és ez teljesen hivatalos volt, úgymond senkit sem vontak felelősségre, hogy egyrészt nem adott számlát, másrészt lopott filmekből gazdagodott meg, vett 2 videót amivel másolt aztán jónapot.Később aztán úgy 92 tájékán elkezdett az intercom ilyen "jogvédelmi" hadjáratot, de 2000-ig ennek nem sok látszatja volt.Most persze már "elképzelhetetlen" lenne mondjuk másolt BD lemezeket kiadni.Fejlődünk mi is na. De érdekes, sokan ezt már elfelejtették?!

20agh 2014.08.24. 21:21:42

Jah, az már csak hab a tortán, hogy jobban esett akkor másolt sz@r minőségben megnézni a Rambo1-et, a Robotzsarut, vagy akármit, mint ma 3D-ben...erről ennyit
süti beállítások módosítása