Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam

  2014. augusztus 02. - Pere László Címkék: 4x4 diy octavia tdi tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új autót kaptunk, úszni is tud
2014-10-14 17:30:12

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

A valóság élménye, bárkinek
2014-08-27 17:20:13

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete

Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam
2014-08-02 06:53:34

A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj   - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a

Marhahúst sütni Indiában?
2014-06-25 11:54:05

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

TDI-0002
A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj

 - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a telefonba feleségem. A legjobb hely az elakadásra. Másodszor csinálja, rutinja van benne.  Érdekes a közlekedőtársak reakciója, a villogó elakadásjelző és a kocsi mellett pingvinező nő kürtölési kényszert vált ki az emberekből, hátha a hanghullámok segítenek átlendülni a nehézségeken. Üzenem, hogy nem. A másfél tonnás autó tolásához ennél több empátia szükséges. Ezúttal családi segítséggel sikerült biztonságos helyre tolni.

Egészen újkora óta használunk egy kombi, 4X4-es Octaviát. Még a fix turbós, EDC adagolós dízelt. 220000 kilométernél járunk, alapos és gondos szervizeléssel próbáltam a lelkem megnyugtatása mellett megbízható állapotban tartani az autót.  Autós mondakörök megkerülhetetlen harcostársa az egykilences TDI. A motor valóban jó állapotban van. Semmi kétség, remekül megalkotott tervezői bravúr. Viszont nem a motorblokkon ülünk és bögréből locsoljuk a gázolajat a hengerfej arra alkalmas lyukaiba azon csodálkozva, hogy milyen jól harapja az aszfaltot a lendkerék fogaskoszorúja, hanem a perifériák istenének lelkiállapotától függően haladunk vagy káromkodunk. Hiába jó a motor, ha nem kap üzemanyagot, ha nem ad jelet a légtömegmérő, vagy ha már beszélgetni sem lehet a bordásszíj-feszítő zörgésétől.  Az elmúlt kétszázhúszezer kilométer alatt, - a motorblokkon kívül - talán a generátor az egyetlen dolog, ami nem lett megbontva. A napokban tört el a kuplung kiemelő-villa. A hátsó hajtás miatt nem könnyű hozzáférni a kuplunghoz, legyen új tárcsa és lendkerék is. Leforrázott a felismerés, hogy 2002-ben már kettős tömegű lendkerékkel szerelték az Octaviákat, könyékig kellett a zsebembe nyúlni megint.

TDI-0003

Viki nyugalma meglepett. Részletesen elmondta a nyilvánvalót, nem kap üzemanyagot a motor. Bringára pattantam és odamentem. Nagyrészt külföldön tartózkodunk, szüleim elköltöztek Budapestről, a látókörömben lévő barátaim már/még részegek voltak valamelyik fesztiválon ezért nekiugrottam egyedül a feladatnak. Tisztán látszott, hogy üres az adagoló felé menő üzemanyagcső.  A kardántengely miatt nyeregtank van a Skoda alatt, egy szivattyú segítségével kerül át a gázolaj a megfelelő helyre.  Ez lehet probléma, negyed alatt volt a tank. Ekkor kezdtem el hordani a gázolajat bringával a kútról. Jó hír - nekem legalábbis újdonság -, hogy simán kiszolgálnak, ha félliteres ásványvizes-üvegnyi üzemanyagot veszek.

TDI-0004
A bűnös…

Hazabringáztam és a teknősöm terráriumának tisztítására szolgáló gumicsövek segítségével megálmodtam az új, kannás tankot. Az adagoló csöveit kicseréltem a teknősösre, kanna az anyósülés elé és indítás. Pontosabban ezeket a motorokat ilyenkor már nem lehet önindítóval légteleníteni. Tapasztalatom szerint, ha már sok levegő jutott az adagolóba, akkor kár kísérletezni az önindítóval. Persze lehetne nyitogatni a nyomócsöveket, de volt nálam egy Leatherman multiszerszám, meg két csavarhúzó.  Húzásra tíz másodperc alatt beindul. Így történt most is, egyenletesen járt a motor. Ezzel kizártam a motor hibáját. Ekkor már elsírtam a bánatomat tanult kollégáimnak is, mert nem könyökömről csöpögő gázolajos vasárnapot képzeltem magamnak, kellett valami tanács. Valahol falsot szív az adagoló, de hol. A tankból jövő vezeték gyanús. Feltöltöttem a szűrőt gázolajjal, de üresre szívta a motor indítózás közben. Rendben volt minden csatlakozás a motortérben. Egy huszárvágással (meg teknősös csődarabokkal és szigetelőszalaggal) átkötöttem az üzemanyagszűrőt. Tíz másodperc húzás és megint indult a motor. Stump Bandi mondta is korábban, hajítsam ki az előmelegítős üzemanyagszűrőt és tegyem be a kettesgolfét.  Megfogadtam a tanácsát, azóta újra megy az autó. 

Akkor hol volt a hiba? A gázolaj recirkulációs szelep tömítőgyűrűjénél.

TDI-0005
...és a fészke.

A TDI (PDTDI is) motorok üzemanyagrendszere előfűtött szűrővel rendelkezik. Ez annyit jelent, hogy az adagolóból/üzemanyagpumpából távozó gázolaj nem a tankba, hanem a szűrőházba tér vissza addig, amíg el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet. A 30 (TDI) vagy 60 (PDTDI) Celsius fokos üzemanyag már mehet az útjára, de alatta maradjon csak közel a motorhoz. Ezáltal melegen tartható az üzemanyag télen is és nem válnak ki parafin kristályok a szűrőben. A nagynyomású dízelek, már gázolajhűtőt is kaptak, mert az erős nyomkodástól jelentősen felmelegszik a gázolaj és tágulási problémákat okozhat a tankban.

Az visszafolyó üzemanyag irányítását egy a szűrőházba nyomott, T alakú szelep biztosítja. Ezért van három, pontosabban négy csatlakozási pont a szűrőn. A szűrőház és a szelep csatlakozásánál két tömítőgyűrű van. Az egyikük miért a rakparton gondolta úgy, hogy átereszti a levegőt, nem tudom. Megnéztem, hogy működik-e a hőmérsékletfüggő átirányítás: természetesen nem. Már rég elnémulhatott ez a funkció. Mivel a Skoda eddig hiba nélkül indult télen is, lelkiismeret-furdalás nélkül hajítottam a szelepet a szűrő után a kukába.

TDI-0006

Szolgáljon hát tanulságul a gázolajgőzös hétvégém minden TDI tulajnak, ha fellevegősödik az üzemanyagrendszer, a T szelepnél is körül kell nézni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr516564953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lex De Boer 2014.08.02. 09:56:41

Jo volt ez igy, a reggeli kàvém mellé... de a Karmageddont is tessék folytatni! ;)

Nem Penny hajója 2014.08.02. 10:03:31

Kezdem érteni, hogy miért van egyre kevesebb kommentelhető cikk a Totalcaron.

Rocko- 2014.08.02. 10:04:07

"Hazabringáztam és a teknősöm terráriumának tisztítására szolgáló gumicsövek segítségével megálmodtam az új, kannás tankot."
most így elgondolkoztam, megvilágítanád, ha szépen kérlek? :) márhogy az ok-okozati összefüggést: a kreativitásod okozta az indiai munkát, vagy az indiai módszerek folyománya az itthon is alkalmazott kreativitás? :)
(bár számomra evidens, de azért leírom, hátha valakinek nem az: a módszer mikéntjével nincs bajom, amennyiben átmeneti.)

"Jó hír - nekem legalábbis újdonság -, hogy simán kiszolgálnak, ha félliteres ásványvizes-üvegnyi üzemanyagot veszek."
kanna nem lett volna egyszerűbb a kútról? :)
(sejtésem szerint nem volt a kocsiban.)

"Akkor hol volt a hiba? A gázolaj recilkulációs szelep tömítőgyűrűjénél."
cirkumveniálni kell. tutira.

"Mivel a Skoda eddig hiba nélkül indult télen is, lelkiismeret-furdalás nélkül hajítottam a szelepet a szűrő után a kukába."
szerintem azt nem a poén kedvéért tervezték oda a Skoda mérnökei, de nekem nem fáj, nem az én autóm. :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2014.08.02. 10:06:56

a '97-es 110LE-s Audi A4-ben nekem ilyen a gázolajszűrőm fedele:

kepfeltoltes.hu/140802/IMG_6434_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez mintha stabilabbnak tűnne.

Ritcheyrs5 2014.08.02. 10:07:54

@Hózentróger: +1

Amúgy szerintem ez az autó változó geometriás turbós, ha kettőstömegű egykilenc és euro3.

Amikor az ember lerohad az úton, haza szeretne érni a lehető legkisebb károkozással. Ez néha gányoláshoz vezet, de azt utólag lehet orvosolni, nem kell kővel megdobálni ezért...

Gostee 2014.08.02. 10:07:57

Egy pár apróságot szeretnék hozzászólni én is ha lehet

1: A 110 lovas golf III tdi-kben már 96-tól kezdve kettős tömegű lendkerék van.

2: Én is vennék négy lábú verdát, pedig földútra még gondolni sem szeretek, de a móka télen és az az évi egy alkalom amikor hasznos nekem megérné.

3: Dolgoztam benzinkúton és valóban van írva kúton min 2 liter. De attól még lehet kevesebbet adni. És soha senkinek nem mondtuk azt hogy locsoljon ki a fűre még egy litert vagy nem viheti el.... Akinek ezt mondták a kúton ott elgondolkodom rajta hogy ő miért?

4:Én nem tartom magam gondos gazdának, mert nem takarítom hetente az autót, és nem azért élek hogy autóm legyen, de nekem sokkal sokkal kulturáltabban néz ki a motortér. A gázolajszűrőt pedig 10.000km-ként cserélem az olajjal együtt, tudom felesleges de én a jobb a biztosban hiszek, ránézésre ebben a verdában nem 20rel ezelőtt volt cserélve a szűrő. Persze ha off roadon voltál vele többet akkor nézhet így ki és mintha nem is szóltam volna.

5: A cikk jó, és kívánok sok gondtalan KM-t a géppel.

p10s 2014.08.02. 10:09:06

Tök jó, hogy sikerült megszerelni a kocsit az út szélén, de miért kellett félliteres mennyiséggel szarakodni? Én biztosan vettem volna egy nagy flakon ásványvizet a shopban 200Ft-ért, azt kiiszom/kiöntöm és annyi... Ezt a részét nem értem...

Rocko- 2014.08.02. 10:09:16

@Pere László: "A félliteres palackot is a kutas kukázta nekem. Rutinom nekem sincs benne, ezért elég nagy mocskot csináltam a kútoszlopnál, amikor próbáltam belelocsolni a gázolajat"
nem lehet, hogy a szumma az 4 liter volt, felet vittél, a többi 3,5 meg a kút körül volt? :)))

@Oldm4n: "Tud valaki racionális okot székesfővárosi használatra a 4x4 mellett???"
sok minden mellett és ellen vannak racionális és emocionális okok. végeláthatatlan a lista. az ő döntése, hagyjuk békén.

Ritcheyrs5 2014.08.02. 10:10:27

Ja a benzinkutas felháborodást viszont tényleg nem értem. Múltkor olyan kútoszlophoz álltam, ahol drága dízel volt csak, elkezdtem locsolni és ~200 ft os mennyiségnél ráeszméltem, hogy ez nem kell. Bementem a kutashoz, kifizettem, máshova átálltam, tankoltam regular dieselt. /Agipnál volt, ott a drága dízeltől sosem változott semmi./

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.02. 10:15:09

Ez szÉP szTori, Milyen jó kis szívásokat tud okozni egy apróság.
Más egy ilyentől már eladja az utót :D

2014.08.02. 10:47:22

@Oldm4n: Szebb lenne ez a világ az Önhöz hasonló trollok kommentjei nélkül. Már megbocsásson.

Füvész 2014.08.02. 10:54:09

Ennek így semmi értelme.
Nem sokért a benzinkúton lehet venni üzemanyagkannát is, és abban hatékonyabb, sőt olcsóbb is elszállítani a naftát, mint koszos italos palackban, ráadásul nem kell összemocskolni vele az egész benzinkutat.
Vagy ez így túl 1xű lenne?
(Ezek után milyen autószerelői rutin várható el???)

inuitdog 2014.08.02. 10:56:40

"Leforrázott a felismerés, hogy 2002-ben már kettős tömegű lendkerékkel szerelték az Octaviákat".

Az Omega B-n már '94-től volt a benzineseknél is kettős tömegű lendkerék, szóval nem újdonság.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2014.08.02. 10:56:56

Azért ezt az előmelegítős szűrőt érdemes visszatenni. Télen, ha nagyon mínuszok vannak akkor jó szolgálatot tesz. Mekkora élmény amikor -20fokban is beindul pöccre, jár is 5 percet alapjáraton, elindulsz, majd 500 méter után leáll mert eldugult a szűrő. Na ez az előmelegítős szűrővel soha nem történik meg, a másikkal pedig állandó szopás!

Amúgy ott az út szélén én is így oldottam volna meg a problémát, otthon pedig befejezni normálisan.

Ha eddig kibírt több mint 200.000km-t az a tömítő gyűrű és a hőmérséklet szabályzós T csatlakozó akkor miért nem bírna ki újra 200.000-ret a következő.
Én már túl vagyok mindkét fajtán, az egyikkel szívtam télen, a másikkal nem. Tehát nem kérdés a gyári verzió.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.02. 10:59:47

@Gostee: csak sajna az a baj a 4 kerékhajtásossal hogy 2 literrel többet fogyaszt,ráadásul kisebb az utazója is a rövid difi miatt,a 6 fokozat olyan mint a másikban az 5.
Igaz ez egy 110 lóerős 3 éves Duster,ami 4 kerékhajtás nélkül eljárna 6 literel városban,de így 8 litert fogyaszt.ez évente kb 100ezer forintos üzemanyag többlet,megéri arra az egy két téli napra?
Szóval teljesen feleslegesen vette a párom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.02. 11:00:48

@inuitdog: sőt az A Omeggában is volt , nagyobb benzinesekben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.02. 11:02:07

@Modell Mánia: Azért ha normális üzemanyagot tankolsz az nem dermed le -20 foknál.
Itt pesten meg viszonylag ritka a -20 fok.

Pepejoe 2014.08.02. 11:05:10

Hogyne adnának már szinte bármennyi üzát??? 2 liter szokott lenni a minimum de tapasztalatom szerint az csak egy elméleti szám.
Pont a fent említett MOL kútnál (is) jártam így. Lerohadtam a mocival a Borároson, átsétáltam a hídon arra a kútra, bízva az emberségükben és nem kellett csalódnom. Illedelmesen megkérdeztem azért hogy lehet-e, mondta hogy ne viccelj, nyomasd amennyit akarsz. Kukáztam egy 1 literes üveget, tankoltam (egy csepp sem ment mellé, van rutinom az évek alatt :D). Visszasétáltam a mocihoz, utána visszamentem arra a kútra és hálából ott tankoltam extra borravalóval.
Sz.r lett volna az elutasítás után visszasétálni a Borárosra és áttolni a hídon a 200kg.-os mocit. Így is összef.stam magam mert a fullprotektoros csizma 2-3 hétre legyalázta a lábamat a sétától.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.02. 11:15:04

@Pepejoe: kisérlet volt hogy mennyit megy el egy tele tankkal?:-) :-)

Gostee 2014.08.02. 11:22:42

@Gyurma73: az én Tapasztalatom (elég szűk de csak ebben is vásárolnék) Passat b5.5 1.9 PD TDI 131 4motion. Fél literrel eszik többet mint a nem 4motion ami 10.000km-el számolva évente 20.000ft (a jelenlegi üzemanyag árak mellett) És mivel én nem akarom használni az összkerékhajtást off roadon vagy ahova tervezték őket, csak örömködni vele azon 2 téli napon amikor van hó ezért nekem megéri. Nem általánosítottam csak az én példámat mondanám. A városba pedig (ahol többet eszik az autó és ahol sokat járok) van egy kettes golf ami 5-el eljár. Köszönöm a hozzászólást.... Nagyon értékes volt.

idegen a földön 2014.08.02. 11:25:31

Szegény Surányi ha most élne... Mit kapna egyes hülyéktől itt. Miért csinálta meg a katonai teherautó elosztóját faágakból, ahelyett hogy kihívja az assistance-t. Hisz biztos előbb kiértek volna, mint az ellenséges hadsereg.

Miért félliteres üvegbe vitte a gázolajat? Mert nem akart több ezer forintot otthagyni egy marmonkannáért, amit sose többe nem fog használni.

Igen, kiadnak a kutak nemhivatalosan féllitert is. Sőt, a "jaj kifogyott az üzemanyag" esetben logikus is, hogy kiad féllitert. Gondoljatok bele, hova megy utána teletankolni az user a kocsit?

Vagy ez az stílus, másik ember lehülyézése ez nekik szórakozás? Szánalmas...

Pepejoe 2014.08.02. 11:37:06

@Gyurma73:

Áááá, nem...ez egy 900RR, és full "analóg", teljesen fapad motor. Nincs üza.műszere, csak egy benzincsap a szokásos 3 állással. A takarékállás kicsit túl van méretezve mert még napokig elég és épp ez a baj. Néha elfelejtem hogy már átraktam takarékra mondjuk tegnapelőtt és csak akkor ugrik be a felismerés amikor már gyengülni kezd a moci :D. És még azzal is rohadt sokat elmegy mert a Parlamentnél már feltűnt a baj és még onnan eljutottam a Petőfi hídig, még két csepp és átmegyek a budai oldalra arra a kútra. De már nagyon le akart állni és nem mertem vele bevállalni a hidat.
Amúgy szemét egy megoldás ez a benzincsapos "benzinszintjelzés". Amikor még olyan 10 évvel ezelött szabad volt a vásár az autópályákon, jártam hasonlóképp egy picivel 130 felett :D Mire visszalassítottam valami olyan tempóra hogy egyik kezemmel elkezdhessek matatni a tank alatt a benzincsappal és átfordítani takarékra, a 9000-et forgó moci meg az elszegényedő keverék túlhevítette az egyik gyertyát és kakukk. Lehetett cserélni, alig ment 1000 km.-t.

joozan ész 2014.08.02. 11:44:25

Nekem Octavia 1998-as 90 pacis TDI-m van. Abban is van kettőstömegű lendkerék. Szóval ez nem újdonság.

A szűrőt én 20 ezer Km-eneként cseréltetem. Eddig semmi baja sincsen a vasnak, kiéve, hogy meleg mocival többet kell forgatni az önindítót. Ja, és 221xxx km van a kocsiban. Éa minden eredeti gyári benne. Még nem kellett megbontani.

mindegy ha szereted 2014.08.02. 11:48:28

A benzinkútnál a 2 literes minimum a mérőszerkezet miatt van: legalább ennyi anyagnak kell az átfolyásmérőn áthaladnia, hogy a mérés pontos legyen (hiteles mérő, jövedéki termék, stb...)

Aki pedig ekézi a cikkírót a javítás miatt, vigyázzon, nehogy ki kelljen emelnie a seggét a fotelból, és hasonló helyzetbe kerüljön - bár nem fog; a villamost nem kell javítania a jegyárért cserébe. Idióta trollok, rosszindulatú, irigy tökfejek.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2014.08.02. 11:58:30

@Gyurma73: "Azért ha normális üzemanyagot tankolsz az nem dermed le -20 foknál."

Ezt Te csak hiszed. Ledermed az csak nem tudsz róla mert a kocsid felmelegíti annyira hogy menjen a motor.
A paraffin kristályok kicsapódnak már-10-15 foknál is, bármilyen csoda dermedésgátló, benzin, petróleum, stb lett beleöntve a gázolajba (természetesen fagypont feletti hőmérsékleten beletöltve).
Én kipróbáltam, teszteltem mindent az elmúlt 10 év alatt.
Egyszer télen -15-18-ban 2 literes PET palackokban tettem ki 1-1 liter gázolajat éjszakára az udvarra, egyben semmi, a többibe előírás szerint a dermedésgátlók, benzin, petróleun, stb. Kb 6 vagy 7 fajta volt. Mind ledermedt, 4 az tej színű kocsonya lett, a maradék látszólag áttetsző de kicsit zavarosabb színű. Viszont a szűrős próbán ezek is megbuktak. Az üzemanyag beöntő tölcsér szűrőjén már nem folyt át.

martinov 2014.08.02. 12:04:23

Tényleg mennyi szánalmas gyökér van itt... félelmetes, már értem miért nem haladunk sehová. Laci egy kreatív ürge, aki a bárhol épít bármilyen sz*rból várat. Kíváncsi vagyok a sok okoskodó egyáltalán kereket cserélni tud-e...

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2014.08.02. 12:10:58

Mit találtam!!!

"Gázolajos autós társaink figyelmébe ajánljuk a dermedéspont változását. Az Új szabvány szerint 7%-ék bio komponenst tartalmazó üzemanyag ezen alkotórész miatt teljesen kiszámíthatatlanul viselkedik. Ha nem zárt helyen tároljuk autónkat nem érdemes tele tankolni, mert egy gyorsan, széllel érkező jelentős lehűlés miatt könnyen megkocsonyásodik eltömítve a szűrőnket, ezzel már nem indul az autónk.

A Magyarországon kapható gázolaj -20Cº –ig szűrhető, de a bio komponens miatt javasoljuk -14Cº-ig tekintsük csak használhatónak. A magasabb szűrhetőségű (Prémium) üzemanyagok már -20-25Cº -ig is biztonságosak."

DeezL 2014.08.02. 12:11:37

@inuitdog: merci w 124es 2.5ös szívó és TD változatában is volt már akkoriban 93ban de szerintem előtte is

joozan ész 2014.08.02. 12:13:47

@martinov: Mert sok ember fotelhuszár. :D Nekem tanulságos volt. Legalább még egy olyat megoldás, amivel meg lehet spórólni a trélert vagy valami szakit, hogy a helyszínre jöjjön.

Hasolnót csináltam én is mikor még kb. 15 éve az asszony a kispolákba benzin helyett dieselt tankolt. Akkor vettem egy jó hosszú benzincsövet, egy 5 Literes kannát és az asszony fogta az anyós ülésen kannát és onnan szipákolta ki az aníyagot. Utána leengedtem az egészet és odaadtam egy autószerelő havernak, hogy használa fel valamire. Ő fel is használta alkatrész mosásra.

bandinyúl 2014.08.02. 12:13:50

A 220000km skodát ugyan úgy tönkre lehet tenni mint a 0 km zsiguli amit a merkurtól hoztak ki, és mindjárt össze is törték a táblánál.Nem mindig a km.számít hanem a használat.Ha valami váratlanul hibásodik meg,akkor a továbbjutás reményében
nem ítélem el a rögtönzött,nem szerviz követelmények előírása szerinti javítást.Azt ki lehet javítatni.A kukába való dobást az alkatrészeknek nem tartom ésszerűnek mert a gk.nem kibicek tervezték és amit odaraktak annak ott a helye.Máskülönben grat a javításért,de azért nem árt ha szakember végzi el szakszerűen.

takitabe 2014.08.02. 12:23:13

@Oldm4n: adnak kevesebbet is. lukoilon biztosan, egy srác rendszeresen 500 forintért tankol és csikorgó kerekekkel indul:)))

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.02. 12:32:50

@Oldm4n: Most is hozod a szokásos színvonalat.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.02. 12:39:07

Az, hogy 220.000 km-es autó minden porcikájához hozzányúltak, az nem azt jelenti, hogy szar. Inkább attól nem vennék autót, aki azt mondja, hogy semmit nem kellett ennyi km-ig cserélni. Ilyenkor már jó esetben az autó túl van 2 vezérműszíj szett+ vízpumpa cserén legalább 2 hosszbordásszíj cserén görgőkkel, első-hátsó komplett fékcserén (folyadékkal), ha sokat megy városban egy hátsó kipufogódob cserén, első kutyacsontok és valszeg 1-2 gömbfej és kerékcsapágy is bejátszhat, a kuplung-lendkerék csere is normális ennyi km-nél és kb 120 a gyári LUK alkatrész kompletten. Most meg elbaszódott egy gázolajszűrő. Akkor mi is a szar ezen? Aki ezeken nem cserélte 220e km-ig, az vagy szarik az autójára, vagy csak pályán jár 110-el, mint a taxi 1M km-t futott 1.9 tdi Golf4.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.02. 12:45:58

A 4x4 technika amúgy tényleg plusz rizikó, ha évente 1x kell, akkor jobb, ha nincs. 2x annyi féltengely, kardán miatt megosztott tank, 240mm kuplung, a sima csak 228mm ami olcsóbb, plusz fogyasztás, haldex kuplung hibalehetőség, plusz súly, stb

Lako 2014.08.02. 12:55:07

@Oldm4n: Vagy olvasási, vagy értelmezési problémáid vannak, vagy mindkettő, vagy csak ahhoz az embertípushoz tartozol aki még a kákán is csomót keres.

Ez pedig a helyi kút rekordja:
i.imgur.com/f8FW9Lf.jpg

:)

@Pere László
Újra itthon? :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.02. 13:06:43

Az én 2001-es A4 pdtdi-men sima gázolajszűrő van.
...ja, és kicseréltem a kettős tőmegű lószart sima szettre, azóta semmi gondom vele.

Pere László 2014.08.02. 13:15:12

@Gostee: Van a szűrőben egy 5300 kilométeres Balkán túra. Az lesz az. :)

Pere László 2014.08.02. 13:22:04

@Lako: Monszun van, haragos a tenger. Folyt. köv. az esős évszak után.

venturaea 2014.08.02. 13:23:48

ezért járok 3,5 V6 benzin-gáz automata Pajeroval. Nincs kettőstömegü lendkerék és pénzben olyan mintha 8,5 liter gázolajat enne 100-on. Automataváltót meg bármikor veszek 60.000-ért bontottan mert a kutyának sem kell.

Pere László 2014.08.02. 13:24:19

@Füvész:A bringámon nincs csomagtartó. A sörösdobozon gondolkodtam, az jobban feszül a kulacstartóban.

Pere László 2014.08.02. 13:27:25

@Gyurma73: Tegnap lementünk Agárdról Balatonfüredre és vissza. Autópályán, ameddig lehetett. Klíma ment végig, 5.3 lett az átlagfogyasztás. Ennél ne fogyasszon kevesebbet.

TVH 2014.08.02. 13:28:57

Odáig olvastam, hogy ... " milyen jól harapja az aszfaltot a lendkerék fogaskoszorúja," ....
Ennyi elég is volt!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.02. 13:43:19

@Pere László: pedig kevesebbet fogyaszt:-)
Városban mennyi eszik hisz 90% ban m7ndenki ott jár.

porter150 2014.08.02. 13:49:45

Az új gázolajszűrőhöz adják a két tömítőgyűrűt, de az már koránt sem biztos, hogy a szerelő, akire rábíztad a szűrő cseréjét, ki is cserélte ezt...

Mérges 1234 2014.08.02. 14:14:33

Szép ez jó ez de szűrű nélkül csak nagyon keveset menj vele, mert a befecskendezők és az adagoló is irtó könnyen gajra megy.

Jó ez az Octavia tényleg, terveznék iylet venni. Mármint a mostani dárágn fenntartható Volvomat cserélném egy olcsón fenntartható autóra, Skodra gondoltam, de most elbizonytalandotam.

Ja TDI-hez meg va kettestömegű kiváltó, én többet nem tennék kettöstömegűt egyik autómba sem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.02. 14:50:23

"Mivel a Skoda eddig hiba nélkül
indult télen is, lelkiismeret-
furdalás nélkül hajítottam a
szelepet a szűrő után a kukába."
Téli indításnál szerintem a motor is hideg.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.02. 14:56:39

@AUTÓNEPPER: Időközben rájöttek, hogy ez felesleges túlbiztosítás.
Ebben speciel igazuk volt. Ha előírásszerűn cseréled a szűrőt, itt is, ott is nagyon kicsi a hibaszázalék.
(Persze, én is tudok példát mondani, ahol a "a régi cuccban bezzeg volt anyag" felvetés jogos.)

Kandaláber 2014.08.02. 16:12:36

Huuuuuuuuuuuu, milyen farokmutogtas van itt...

románc cuvée 2014.08.02. 16:41:44

Sokaknál kinyomta a biztit, h fél liter lett tankolva, amikor 2/4 (?) liter a minimum. A kútoszlopra kiírhatnak sokmindent, aki viszont SOS-be, láncfűrészbe, fűkaszába, vagy a hatalmas fogyasztású 4T fűnyírójába viszi, biztos nem fog csak azért 4 litert venni, h rásavanyodjon a maradék. Elég sok jó sztorit kaptunk Lacitól, kár lenne tovább hümmögni a semmin.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.02. 17:02:36

@p10s @idegen a földön: : Mert egy-két ezer forint akkora rettenetes összeg egy benzineskannáért, ami egyébként sem árt, ha van a háznál. És akkor a kutat sem kell fellocsolni gázolajjal, mert abba belefér rendesen a cső...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.02. 17:07:06

@románc cuvée: Nálunk áll a garázsban egy ötliteres kanna, abból tankoljuk a fűnyírót meg (amióta van) a motoros kaszát is. Soha nem rohadt még ránk benzin, pedig ami folyadék októberben még a kannában van, az márciusig ott is marad.
Ha meg SOS-ben veszel benzint, csak nem fáj az a plusz pár liter, ami miatt nem kell azon aggódni, hogy elérsz-e a kútig? :-)

Gácsfalvi Róbert 2014.08.02. 17:09:04

@Zoltán Furik: egy fos mind népautó mind a fosvágen!!! Az autónak csillag van a homlokán!!!!

Gácsfalvi Róbert 2014.08.02. 17:10:19

Ügyes tulaj, le a kalappal, hogy megcsinálja minden elismerésem.

Pere László 2014.08.02. 17:37:47

@Mérges 1234: Van benne szűrő már. A régi szűrőről levágott fémcső szolgál toldalékként a műanyag cső helyett, biztonságban vagyunk :)

Pere László 2014.08.02. 17:39:56

@SomiTomi: Négy-öt kanna van a garázsban. De bringán nem tudtam vinni, csomagtartó hiányában.

Loós Gyula 2014.08.02. 17:44:08

No ezért nem merek dízelt venni. Ellenben pár év múlva szívesen beruháznék egy elektromosra...ha olcsóbb lesz

idegen a földön 2014.08.02. 18:49:43

@SomiTomi: egy két ezer forint nekem számít egy olyan cuccért, amit utána nem használok. Egy két ezerért meg max a Tescoban veszel kannát, nem kúton.
Pl társasházban (panel) mit lehet kezdeni a kannával?
Mások vagyunk na...

isti75 2014.08.02. 19:21:11

@Gyurma73: Két liter plusz fogyasztás az összkerékhajtás miatt? Biztos ez? Nekünk van egy 110 lovas öreg 17 éves A4 TDI-nk quattro hajtással. Hat literrel járunk vele... Van egy A6-is 1.9 PDTDI elsőkerekes, azzal is hat literrel járok. Én nem veszem észre a nagy különbséget. Most veszek egy 3.0 TDI A6 quattro-t, na azzal nem fogok hat literrel szaladgálni. :-)

isti75 2014.08.02. 19:25:27

@Loós Gyula: A legtöbb probléma a modern autókkal elektromos alapon van. Sok sikert a villanyautóhoz. :-) Ott majd nem adagoló probléma lesz a rémálom hanem majd a konverter hibákról és az akkuzárlatokról fog szólni a panaszáradat.

isti75 2014.08.02. 19:28:38

@Gácsfalvi Róbert: Neked van igazad! A véleményeddel egyedül az eladási statisztikák mennek szembe, de te ilyen jelentéktelen dolgokkal ne is törődj. :-)

isti75 2014.08.02. 19:31:58

Nem tudom miért kell fikázni a posztolót. A hibát elhárította, az autó elindult.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.02. 19:50:06

@isti75: Az az A6 hol eszik 6 litert? Az én A4-em nem megy 6,5 alá. Mondjuk, ez csak város.

nincs_nick 2014.08.02. 21:25:55

Pff, 220e km-nél ennyi gondot. Városban - izé nagyfalun - ment sokat az ótó? Ha 220e alatt kétszer legalább megállt az már erősen benzines kannáért és gyufáért kiállt...

Egyébként nem hülye a középosztálybeli német sem, nem véletlenül 3-4-5 évre futnak a leasing-ek ott, utána már jönnek/jöhetnek a gondok.

samot 2014.08.02. 21:27:26

A magyar autoklubbrol nemhallott senki?,vagy csak dràga a tagsàgi?Tovàbbi jo barkàcsolàst!

feroka72 2014.08.02. 21:34:02

A Tdi betegség. Németországban az összes hengerfejet elhordják a bontóból a Magyarok . Mivel reped , szakad, törik. Hol van már a Golf II . Az az igazság , hogy egy Mazda, vagy Toyota, esetleg Honda nyomába sem érhet egy állítólagos német prémium márkák. Prénium a gyárnak, meg a szerelőknek. Lásd ADAC 2011.01 magazinját. Itt keményen leírják a hazai autó gyártóikat.Bocsi de 8 éve Németországban dolgozom ,és már a német szerint is Das Autó Mazda.

Neurotoxin 2014.08.02. 21:40:32

@Tapmancs: 2 liter alatt nem szolgálnak ki amúgy, ezért is meglep, hogy adnak fél literes palackba.

samot 2014.08.02. 21:40:48

@Lako: A szàmla ver mindent!:)

samot 2014.08.02. 21:49:11

@feroka72: Te milyen német ujsàgot olvasol,mert én ezt egy német autosujsàgban sem olvastam!
Az a probléma a dizelekkel,hogy amig nem üzemmelegek nemszabad tolni nekik (ez màrka független)ami ugye a magyarokrol nem mondhato el!

fedél nélkül (törölt) 2014.08.02. 21:52:29

@feroka72: "és már a német szerint is Das Autó Mazda."

Igen, tavaly minden bizonnyal ezért voltak a német éves eladási lista tizennyolcadik helyén :)
Még a Hyundai is több, mint kétszer annyit adott el, mint a Mazda, és a Kia is beelőzte őket. Pedig a koreai autó nem igazán a németek szíve csücske.

atuc 2014.08.02. 22:10:23

Genyó kapitány szűrőt cserél. Vajon mifaszér'van a Bosch szűrő dobozában a kis zacsi benne két O gyűrűvel?
Igen.
Ki kellett volna cserélni. De azt a szűrőt is a képen, ami elég szarul néz ki.
El kell vinni szerelőhöz, nem otthon balfaszkodni. Akkor nem áll meg a szisztéma alattad.

DOKKOLÓ 2014.08.02. 22:21:24

Az ilyen cikkek és az ismerősök sztorijai mindig megerősítenek abban, hogy nem kell dízelt vennem. Évi kevés kilométerre szívó benzin, sokra meg gyári LPG. Ez utóbbi a dízelnél bőven gazdaságosabb üzemeletetést tesz lehetővé. (Megjegyzem Octaviaban is van ilyen).
Itt már egyébként régen nem csak a fogyasztásról van szó. Hosszútávon a megbízhatóságban egy modern dízel a benzines nyomába se ér. Ha követitek az égéstér adását, hallhattátok, hogy Novoth Tibor soha nem venne gázolajos autót. Szerintem nem véletlenül.. A kijelentése után pedig sorolta az alkatrészeket, hogy mi minden kell egyáltalán ahhoz, hogy az üzemanyagnyomás felépüljön. (8db volt ha jól emlékszem, ezek a benzinesnél nincsenek).
Nagyságrendekkel egyszerűbb a konstrukció, komoly meglepetések nem igazán érhetik az embert. Ohne kéttömegű lendkerék, turbo, befecskendező, nagynyomású szivattyú, gázolajszűrő, DPF, EGR, (adblue). Csomó hibaforrás egyszerűen nincs is.
Jó a nyomatéktenger, de ennyit bőven nem ér. Az Euro5-től felfele már szinte gombhoz kabátot szindróma van..

@isti75: Azért érdekes, hogy ezek a fránya villanyautók valahogy mégse akarnak elromlani.. Egy Priusra 4-500 ezer kilométerig kis túlzással rá se kell nézni. Mindennel együtt kb. fele költsége van, mint egy 1.9 PD-nek. Akkor a fejfájásról, meg időkiesésről még nem is beszéltem.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/03/prius-taxik_tomegevel/

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.08.02. 22:32:51

@Pere László: Szerintem az sem megoldhatatlan (csináltam már), de nyilván függ a kanna alakjától is. Én meg valszeg nem tudtam volna megszerelni az autót, úgyhogy 1:1 :-)

Pere László 2014.08.02. 22:57:53

@atuc: Mutass rá arra sorra, ahol arról mesélek, hogy én cseréltem korábban szűrőt. NEM én cseréltem benne szűrőt, még az országban sem voltam akkor. A balfaszok a másik oldalon laknak.

Szyl 2014.08.03. 00:25:26

@DOKKOLÓ: Ne aggódj van kettős tömegű lendkerék csak egy hangyányit simábban jár a benzines és nem öli meg olyan hamar mint a dizel :) E34-es 525i 24V BMW-mben is már kettős tömegű volt pedig azt már 1991-ben is gyártották a 2006-os 1.4-es Octaviamban is az van de annak sem volt soha semmi baja pedig 200000km-t tekertem bele 6.2-es átlag fogyival, csak kötelező dolgokat cseréltem 160000km-nél volt az hogy az SKF vízpumpa elkezdett szivárogni és hamarabb kellett cserélni de más nem volt :) dízelre meg nem vágyom annyi szabad időm nincs :D

Pasas 2014.08.03. 01:44:36

A szükség nagy ùr, lehet itt okoskodni, de mindenki vallja be őszintén, mit csinál ha lerobban? A legegyszerűbb és leggyorsabb módját választja hogy haza tudja vinni a kocsit. Otthon ráér megcsinálni normálisan. Ennyi okos embert. Csak fröcsögni tudnak. Szétnéznék én náluk. Minek 4x4? Csak. Ha neki az kell, azt vesz. Milyen jogon vonja kérdőre bárki hogy szükség van-e rá. Száraz úton is stabilabb a kocsi. Ha benzint 100 forintért akarok venni akkor annyiért veszek (ha a kutas kiadja, ő döntése). Müanyag kannám nekem sincs. Mindig tankolok időbe, így nem kell feleslegesen a csomagtartóban tartanom, nem folyik nem csúszkál, ha meg kirakom pont akkor nincs ott amikor kéne. Ilyen esetek mint ez meg 1000 évente egyszer történnek. Cöhhh

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.03. 02:12:32

@Pere László: Ezt nem te írtad, Dindondiridongó? :D

index.hu/kulfold/2014/07/27/viszlat_india_legendas_trabantja/

Nektek is valami ilyesmi van? Hogy szuperál?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.03. 02:16:30

@geegee: Ja, és egyszer egy példányt elefántsegg-által Pögó 206 formájúra préseltek.Erről készült egy dokumentumfilm is...
:-))

Pufibá 2014.08.03. 06:28:36

A nagy okosoknak:Ez az alkatrész sokszor okoz hibát.A TDI-s autók 50%-ban már nincs benn,mert többféle hibát is okozhat.A szelep is tönkremegy,falsot is szív.
Semmi probléma nem lesz vele -15-ben sem ha át van kötve.

Megnézném ki tudta volna az út szélén megoldani,rájönni mi a gond!

Ja,a motorosok nevében kérem mellőzni a gázolaj locsolását a kúton.Sokszor úgy kell becsúszni az olajon a kútoszlophoz.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.08.03. 07:39:56

Akárhogy is, ha valahol az autód megáll, akkor az első gondolatod az lesz, hogy valahogy mozgásképessé tedd, hogy legalább hazajusson, vagy elmenjen ismerős szerelőig. Ha kiveszed és kiiktatod a szűrőt, akkor úgy.

A régivágású, hagyományos adagolós dízelmotorok többségénél (amik ugye nincsenek versenytechnikához hasonló megoldásokkal sok sok lóerőre húzva) ha megáll akkor szinte biztosan az üzemanyag ellátó rendszerben van a hiba... (Egyéb hibákkal rendszerint hazahoz)

Én lehet nem dobtam volna ki a szűrőt és a szelepet, O gyűrűt lehet fillérekért vásárolni, kicseréled őket és beteszel pár tartalékot a csomagtartó valamelyik zugába ilyen esetekre... Vagy akár egy golf2-es szűrőjét.

Pere László 2014.08.03. 09:35:44

@geegee: Nem én írtam :) Nekünk Premier Padminik vannak a kertben. A nagy, mafla Amby nem jó társ a szűk utcákban.

Pere László 2014.08.03. 09:47:30

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: A szelep már nem működött, állandóan nyitva volt. Vagyis, ki tudja hány éve semmit sem csinált. Öt rongy körül mérik, plusz a szűrő is annyi. Golf II szűrőt lőttem háromezeré'. Egyszer azért kergetett az őrületbe, mert időnként leállt a motor. A hangsúly az időnkénten van. A szervizben sosem produkálta. Azokban a hetekben igen sokat volt kötélvégen a kocsi. A szervizben pöccre indult, természetesen. A kormány alatt van egy panel, abban a 109-es relé, abban relében volt egy hibás forrasztás.

protézisesh 2014.08.03. 10:12:04

@Pere László: "MOL kút a Petőfi híd, budai oldalán. A félliteres palackot is a kutas kukázta nekem. "

Az általam ismert MOL (és egyéb) kutakon mindenhol árulnak ötlitere muanyag benzinkannat. Kb 1000 (egyezer) forintert. De te egy kukazott felliteres palackkal pancsoltal...

Pere László 2014.08.03. 10:44:38

@protézisesh: Alaposan kitárgyaltuk a kommentekben: Van a garázsban öt darab kanna. Bringával voltam. A bringát sportolásra használom, ezért a kulacstartón kívül nincs más lehetőség csomagszállításra.

jürgen baromartz 2014.08.03. 16:17:53

ez szinte hihetetlen, hogy mindenkinek a legnagyobb szívfájdalma az, hogy pillepalackban vitte a szerző az üzemanyagot, nem műanyag kannában.

basszátok meg, nem rohadtul mindegy?

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.08.03. 16:51:22

@DOKKOLÓ: "ilyen cikkek és az ismerősök sztorijai"
"Ha követitek az égéstér adását, hallhattátok"

Súlyos saját tapasztalaid előtt meg kell hajolnom.

"Nagyságrendekkel egyszerűbb a konstrukció, komoly meglepetések nem igazán érhetik az embert. Ohne kéttömegű lendkerék,"

Bizony, van az már az már nagyon sok nem is olyan fiatal benzinesben is. Nem kell erre túlzottan hokizni, bár egészséges, de többnyire amikor azt mondják a dízel autóban, hogy 200k-nál lefialt a kéttömegű, ott rendszerint már harmadszor tekerték vissza az órát mire a tulajhoz került. Valahogy az általam ismert előéletű járművekben nem volt ilyen, pedig azok a közismerten ilyesmivel súlytott ford termékek közül kerültek ki és öt éven belül beléjük ugrott a 200-250k km. (némelyikbe 3 másokban 4 év alatt).

"turbo,"

A modernebbekben azért akad.
"befecskendező,"

Injektor azért akad, az "FSI" és "közvetlen befecskendezős" megoldásokban pedig még csak nem is olyan istentelenül egyszerű.

"nagynyomású szivattyú", nos ilyen azért az FSI-kben is akad pl, tény, hogy az atmoszférikusokban nem, vagy nem mindben. Ilyet mostanában elég keveset találni az újonnan eladott autók közt.

"gázolajszűrő" Benzinszűrő van helyette.

"DPF" - No ez csakugyan nincs,

"EGR", nos ez azért szintén elég régóta van.

Érdekességképp megjegyzem, hogy dízelben nincs elektromos gyújtásrendszer, nincs klasszikus értelemben vett lambda szonda és nem kényes a túl szegény, vagy túl dús keverékre sem, valamint a kétkedők figyelmébe ajánlom azt, hogy míg a dízel fajlagos fogyasztása kb 200 g/kWh, addig a benzinesé valahol 300g/kwh körül mozog, és a benzin ugye valamivel könnyebb, tehát ugyanannyi gramm több liter. Amint a teljesítményt növeled, a dízel fajlagosa nem nő jelentőset, míg a benzinesé látványosan romlik.

Ugyanolyan dinamikával vezetve kb másfélszeres szorzó a benzinre.

"Évi kevés kilométerre szívó benzin, sokra meg gyári LPG" Persze, csak ugye gázból ott van az, hogy az autó nyomatékszegényebb és gyengébb leszen, (CNG-vel is), illetve lesz egy egy-másfél-két liternyi túlfogyasztás. Namármost műszaki mellett ugye lesz gázbiztonsági vizsgád és a palackot is 10 és 15 év után el kell vinned nyomáspróbáztatni, majd a 15. év végén ki kell dobnod (használt autó vásárlás esetén érdekes). Az autó a benzinesek igazán fos hatásfokú üzemszakaszában (bemelegedés)
bizony benzinnel fog üzemelni, mert a reduktornál a hűtővíznek el kell érnie azt a hőfokot, aminél az LPG (cseppfolyósított gáz) gázneművé alakítható, tehát tankolnod kell benzin is, főleg ha sokat rövid utazol, mert indítanod mindenképp azzal kell, leállítani is erősen ajánlott, mert esetleg tanulsz új szitokszavakat a következő indításkor. A rosszul beállított gázrendszereknél tapasztalható további fogyasztástöbblet és a magasabb égéshő miatt eltűnő szelephézagok is erősen érdekes kérdéskörök, nem is beszélve a gáztartály helyigényéről.

A CNG már más tarisznya, mert bár 320 forint körül tankolható az ország immáron kemény 3 városában (lol, szeged, bp, győr), és a fogyasztás a benzinfogyasztás 0,6x-osa, teljesítmény-nyomaték sehol nincs a benzines üzemmódhoz képest, pedig jellemzően ezek a motorok már ott sem nyomatékbajnokok.

Mivel ez a gáznem nincs cseppfolyósítva csak sürítve, ESZEMENT nagy tartályok kellenek a kocsiba, ami utólagos átépítés esetén simán elveszik a kombi autó csomagterének a felét, és jellemzően egy füst alatt az ülések döntésének is búcsút inthetünk előzőleg megpuszkolt tenyérkénkkel. Emitt a tartályok 3 évente nyomáspróba kötelesek, amit jellemzően kiszerelést követően végeznek el és ennek azért egy eléggé cözombos munkadíja van, ami a gyári megoldásoknál alaphangon vagy 55k, így gyorsban utána olvasva. + a nyomáspróba, 3 évente, ami hoppáré, hogy, hogy nem, nem egyezik a 2 évente szükséges műszaki vizsga periódussal.

A magasabb égéshő itt is jelen van, és jellemzően rossz hatással van a szelepekre, ezért a gyári CNG üzemű autók (multipla, zafira, combo, cng üzemű vw-k) hengerfeje eltér a sima benzinestől, tehát, ha sima benzinest alakíttatnál át, a fentieken túl készülj némi hengerfejjel kapcsolatos meglepire és ellenőriztesd gyakran a szelephézagot.

Mindezek után meg kell köszönjem hogy az igazán sok hülye kanapén brümmögő nagyhangú gyökér terjeszti a dízeles tévhiteket, mert így több esélyem van arra, hogy jó áron találjak igényeimnek megfelelő régebbi dízel modellt, amibe mondjuk 40k egy teljes porlasztó csúcs garnitúra, és magam is be tudom szerelni az udvaron ha szükséges.

(jah, érdemes végig nézni hogy a zafira CNG-be mennyibe kerül egy garnitúra gáz injektor, vagy a gyári gázrendszer tetszőleges eleme, vagy végigtúrni az ebayt pár reconditioned CR csúcsért, meg fogsz lepődni, hogy mennyi sok bullshitet megesznek a tapasztalatlan kanapén billentyűzetet forgató nagyhangúak). Mindent lehet, csak vakarni kell...

És akkor nem beszélgettünk el még az eldurranó, hibás gyújtótrafók által kinyírt benzines ecu-król...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.03. 19:14:23

@geegee: Azt mondjuk, már akkor sem értettem, hogy a kormány hogy került át jobb oldalról balra. :-)

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.08.03. 19:51:16

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:
A benzinesben lehet sok olyan apró hiba, ami nem orkántosan nagy, csak lopkodja a lóerőt. Pl. áthúz egy kicsit egy gyertyakábel, 1 mm-rel beljebb kell nyomni a gázpedált, észre sem veszed, hoppá + fél liter fogyi. Egy gyertyán fennakad egy kosz, a szikra csak fele akkora, hoppá, oda 5 lóerő. A dízel ha reggel elindul, akkor az egész nap megy, egyenletes teljesítménnyel. Városban kb. felét eszi, mint egy benzines. Ha benzinessel vontatsz, vagy erőlteted, a nyomatékhiányt gigászi fogyasztással kompenzálja. Egy rendesen melegített és visszahűtött dízel simán elmegy 500.000-et. A kettős tömegűt le lehet cserélni helyettesítő szettre ha kell. Egy új turbófeltöltő az Ebay-en 100.000 ft körül van. Vagyis a benzines imádat egy faszság.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.04. 16:28:24

@Pere László: Akkor ezexerint télleg olyan nagy?Én valahogy kisautónak gondoltam.De csak képről láttam eddig.

@agresszív kismalac: Jó, hát most apróságokon ne akadjunk fenn... :-))

Kifordított kacagány 2014.08.05. 12:50:30

@ColT: eladni? ugyan, most épp azon vacillálok, muskátlit ültessek bele, vagy csak egyszerűen tankoljak a tetejére....

@Pere László: két kannát összekötsz egy spárgával és a nyakadba akasztod. mondjuk elég hülyén nézne ki a dolog, de élménynek felejthetetlen.

dextercapo 2014.08.12. 08:55:55

@Pere László: nem ertem miert a kanna mania .
nekem volt egy nagyon jo kis piros kannam , nagy shell felirattal es logoval . egy kuton vettem , ahol televettem benzinnel . a benzin is shelles volt . kb ket honapig kerestem hogy miert van neha picit benzinszag a kocsiban , amig aztan egy nap beultem es tomeny benzingoz volt a kocsi belulrol . szerintem azert nem robbant fel a szellozteto ventillatortol mert atkozott mazlista vagyok .
a shelles kanna , a shelles benyatol feloldodott es keresztbe kettehasadt - a kocsi belsejebe folyatva a kb 4 litert az otbol . a kanna zseleszeru , kocsonyas trutyiva valt ami miutan kikerult belole a benzin ket het alatt visszakemenyedett .
a shell reakcioja : az uzemanyag kanna nem valo/alkalmas uzemanyag tarolasara , csak arra valo hogy ha lerobban az auto , akkor mar a kut fele setalva odafele is legyen nalam egy kanna , ne kelljen venni . felajanlottak karteriteskent hogy ha veszek egy uj kannat , akkor ingyen megtankoljak (aztan persze ki kell ontenem es kiszaritani , mert nem szabad bennehagyni)
elmebaj . fogyasztovedelem ...

emgyé 2014.08.16. 22:13:11

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:
Volt három dízelem, nem panaszkodok rájuk, még így utólag sem. De segítettek ráébredni arra a kézenfekvő tényre, hogy a személygépkocsikban hosszában elhelyezett soros benzines motor van. Ami ettől eltér, az én szememben egy más kategória.
A gázos autókról összehordott, (nyilván nem személyes tapasztalat)ostobaságokat nem kommentálom. Van benzines és van gázos autóm is. A gázossal télen-nyáron csak GÁZZAL indítok és gázzal állítom meg. (A mínuszokban is, és még nem deresedett el soha a reduktor.)

maat73 2019.03.08. 20:23:09

Jó régi cikk
véletlenül bukkantam rá. Nálam a jelenség ugyan ez volt, hasonlóan állt le a TDI motor.
Az üzemanyag szürő kiiktatással továbbnemt a kocsi.
Viszomt a hiba a PD elem tömítése okozta .mivel a tömítés elöregszik , robbanáskor gáz kerül vissza a befecskendezön keresztül az üzemanyagrendszerbe. A visszatérő üzemanyagcső viszi a gázt a T idomon keresztül a szűrőig .Ott egyre több gyűlik , mig már nem üzemanyag jut a motorhoz és leáll.
Ezt a hibát hibakód kiolvasó nem jelzi.
Ahogy a cikkben olvastam tőbbször is leállt , és szervízben nem produkálta ezt a hibát. Ez azzal főgg össze , hogy a PD tömítés bizonyos körülményeknél ereszt csak át, pl csak hidegen , vagy csak melehen, vagy bizonyos fordulatszámon a rezgés miatt.
Magam cseréltem ki a PD elemek tömítését , és újra beiktattam a szürőt . Azóta gond nélkül megy.
süti beállítások módosítása