Válságban a Forma-1, fogy a néző!

  2014. július 30. - ommm Címkék: nürburgring hungaroring hockenheimring truck racing kamionverseny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

vrsecky.jpg
Az Index nemrégiben írta meg, micsoda riasztó látogatottságot ért el a Magyar- és az előtte megtartott Német Nagydíj. Pedig egyik sem volt rossz, de azért ne dugjuk homokba a fejünket, pláne annak tükrében sem, hogy a Német Nagydíj idején megtartott kamionverseny-hétvégére kétszer annyian látogattak ki, mint a Forma-1-re.

Hahó, ugatjuk már pár éve, hogy talán ideje lenne visszahozni a nagyfiúkat is a ringre. A mondvacsinált ellenérveket pedig akasszák fel a falra, a statisztikák fölé. Mi szóltunk, ismét!

(2012-ben sem volt ügyetlen ez a David-gyerek)

És tavaly sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1006559849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TK86 2014.07.30. 16:47:22

hát ez valahogy nem lep meg...
a forma 1 már rég nem forma 1....
ajánlom mindenkinek megnézésre a "Hajsza a győzelemért" c. filmet, aztán talán többen megértik, miért jelentem ezt így ki...

Sajtoska 2014.07.30. 17:08:14

Így van és ne felejtsük el Kiss Norbi sem aki óriási csatába van a világbajnoki címért !

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2014.07.30. 17:14:45

@Sajtoska: jó lesz az Európa-bajnokinak is (www.truck-grand-prix.de/motorsport/rennen/fia-european-truck-racing-championship/), de a felvetés jogos, anélkül hogy elkezdenék véresszájú nacionalistaként vergődni, illett volna megnevezni a magyar versenyzőket is, ha már magyar nyelvű lapon jelenik meg...És nem csak Kiss Norbit, hanem Major Benedeket is pl.

vinyard 2014.07.30. 17:18:11

@TK86: Akko' nézzél meg pár futamot idénről. A gyengébb aero kitek miatt ma sem ügy már előzni, nem kell ezt a közhelynek számító Rush-mantrát nyomni.
A németek jutányos 240 €-ért mehettek ki a búbánatba F1-et nézni. Lehet ráfogni a porszívóhangra, meg hasonlók, de ez elég brutál ár. Egy pár DTM + WEC-futam kijön belőle.
Kiss Norbit érdemes meghallgatni a sorozatot adó csatornán. Permanens károgás, mindenki velünk cseszik ki. Engem irritál, mindazonáltal, nem kívánok neki rosszat, de inkább Beninek drukkolok. Ebből remélem, nem csinálunk hazafiassági kérdést.

Alhazred 2014.07.30. 17:21:38

a formaegyet évekkel ezelőtt is már csak délutáni sziesztához szerettem nézni, ellenben ha ezeket a monstrumokat meglátom a tévében, leteszem a távirányítót. majdnem ugyanez a túraautóknál is.

Sajtoska 2014.07.30. 17:24:48

@Hrobert: Így van , Benit el is feljetettem , amikor volt WTCC Ringen , akkor még találkoztam is vele!

nincs_nick 2014.07.30. 18:09:25

@vinyard: Ja, ez ugyanúgy seggberúgta a magyar nagydíjat is. Hülyék ezek, hogy egy sima gold jegy is 300€ a hétvégére egy főre. Bakker, ennyiből egy közepes luxushajón négy-öt napos utat ki lehet fogni I. osztályon vagy egy százast rádobva akár lakosztályban is. És ugye akkor 1000€-ért már ott van veled a két gyerek is.

Hülyék ezek....

A vicc meg, hogy talán Vettel meg is jegyezte, amikor kérdezték tőle, hogy mit kéne javítani a Hungaroringen: több ülőhely kéne, mert szinte csak állóhelyen vannak az emberek...

rashy729 2014.07.30. 19:00:50

Yeah...feltaláltátok a kereket!

Truck race vs Forma-1(ahogy én látom):
Hang: 1:0
Látvány: 2:0
Izgalom: 3:0
Hangulat: 4:0
Magyar versenyzők: 6:0

Azért egy fél mondatot megért volna Kiss Norbi neve, aki nem mellesleg A BAJNOKI CÍMÉRT VAN CSATÁBAN...(Itt jegyezném meg azt is, hogy Kiss Norbi a szívó Alfával veri a turbós BMW-ket az ETCC-ben)
De nem kisebb tehetség Major Beni is.

@vinyard: Nem tudom mennyire figyelted a truck race sorozatot, de rengetegszer volt jogos a "károgás" amikor Norbit egy manőverért megbüntetik, a régi menőknek meg persze keményebb megmozdulásokat is szó nélkül hagytak.

jk88 2014.07.30. 19:58:28

Nem lehet, hogy azért fogy a néző, mert sz@rok a szabályok, sz@rok az autók és úgy nagy általánosságban sz@r az egész?

vinyard 2014.07.30. 20:20:40

@rashy729: én megnéztem eddig az összes sport tv-s összefoglalót. nem állítom, hogy a 20 éve ebben a szcénában mozgó emberek és csapatok nem élnek vissza a befolyásukkal. majdnem azt érzem, hogy ezt a gyereket csak szabálytalanság árán lehet megelőzni. ja, nem is. alig van olyan pozícióvesztés, necces szitu, amelyet ne akarna megmagyarázni. én ezt sokáig 'toleráltam' és lelkesedtem is, de egy kritikus tömeget má' elért az ajvézás, így nem tudok érzelmileg kötődni, azonosulni.

hofi601 2014.07.30. 20:21:11

A magyarokat illet volna megemlíteni.

zolika59 2014.07.30. 21:20:20

Sajnos az F1 agyon van szabályozva. Ráadásul egy négerrel próbálják megnyeretni. Ki a fenét érdekel?

zolika59 2014.07.30. 21:20:20

Sajnos az F1 agyon van szabályozva. Ráadásul egy négerrel próbálják megnyeretni. Ki a fenét érdekel?

martinhw81 2014.07.30. 22:31:21

Csak egyetérteni tudok. Idén el akartam menni a Hungaroring-re de végül most is arra jutottam, hogy nem éri meg. Anyagilag és élményszinten sem.
@zolika59:
Nem az a probléma, hogy Hamilton néger vagy sem hanem az, hogy Szujó "Palikimitátor" Zoltán minden Hamilton megmozdulásra ordít mint a sakál, agyonmagasztalja és ez tényleg elveszi az ember kedvét még a TV közvetítéstől is.

románc cuvée 2014.07.30. 22:59:54

Forma 1 helyett inkább megnézem az éppen aktuális jurópiön rally futamot (pl. Akropolisz r.) a youtube-on, és lehet szájat tátani a tudásukon. Ez az egész egy nagy limonádé/kalap szamóca.

Hurri Kán 2014.07.31. 00:09:34

Talán Jean Todtot nekifutásból, mázsás bakancsban, páros lábbal kéne picsán rúgni, megszüntetni az általa hozott idióta szabályokat (kivéve természetesen, ami a biztonságot érinti), és az egészet újragondolni. Akarom mondani egyszerűsíteni, akkor talán megint lesz verseny és néző is.

Bambano 2014.07.31. 00:28:57

ha nagy vas kell, akkor nem ilyen meccsboxot meg sárdagasztó gyorsulást kell hozni, hanem kombájnversenyt. esküszöm, ilyen is van a tecsőn :)

a poszthoz: a vigyázz az új gumikra, meg spórolj a benzinnel mondat teljesek adekvát, mikor az asszonyt tanítom vezetni. ennyiből levezethető az f1-es véleményem.

kisörDög 2014.07.31. 00:36:24

Én 50 kilóméterre lakom Most-tól, voltam már a kamionok versenyén. Legjobb az első kanyar végén. Azokat a fékeléseket át kell élni, nem adja vissza a kamera felvétele. Vannak betétprogramok, más kategóriák is, formula típusú autók is köztük, úgyhogy a hangulat megvan egész nap. (2 nap). Vrsecky egy állat. Nagyon sok éve figyelem, és a Buggyrát is, nemtudom mennyi benne a külföldi pénz/anyag de cseh fiúk dolgoznak a kamionokon, és talán a legjobbak. Pár éve változtattak a szabályokon mert már mindenkit lemeszeltek a pályáról és még rosszabbra lehetett számítani. Azóta van a gyengébb szereplés, az a fejlesztés amibe ők tették a pénzüket, az kárba ment, míg a többieké maradhatott. Albacete meg egy piszkos eszközökkel versenyző figura. Jó vezető, de aljas egy alak a pályán.

Forma-1-hez annyit hogy már nemnézem csak olvasok róla. Untat. Nagyon mű. De nem Todt-ot kell hibáztatni, Todt a maga posztján, ami azt jelenti irányítani az embereket, a legjobb a világon 30 éve. Már a Forma 1 előtt is csodákat tett. Nem az ő dolga a többi. Mint a F1-ben is, arra volt Brawn, és a többiek.

pudvas 2014.07.31. 02:16:26

a szabalymodositasok kozott, szerintem, a gumicserere vonatkozot kellene modositani valahogy (regen volt, hogy valaki csere nelkul ment vegig, ez volt a csel), es a tankolast is visszahoznam, azzal is lehetett sakkozni.
turaauto, kamion nem rosszak, a wrc mar sokkal jobb, de szerintem az igazi csata a moto gp futamokon van. orulet amit azok a sracok muvelnek. a forma 1 lassan, hogyisfogalmazzakfinoman, egy qnagy rakas sz@r

komikus 2014.07.31. 07:24:44

A színházak is óriási támogatásokat kapnak, és még a drága jegyet is meg kell venned , de legalább folyamatosan sírnak, hogy nem tudnak megélni.Szerencsére egy-két színész celeb elmehet vicces műsorba (kb. 1 milla/alkalom) hetenként cikizni az őket eltartókat.
A forma1 is nyeli az adófizetői pénzt(vagy átmossa), de ma már csak egy délutáni csendes pihenő háttérzaja.Sz.J. és W. G. próbálják becsülettel izgalmassá tenni, de pl. B. R. forradalmian új kérdései: "Mi a véleményed a magyar nézőkről?", "Hogy tetszik a pálya?" visszarepített a nyolcvanas évekbe.-Mondjuk akkor voltak egyéniségek is a pilóták közt Apropó: hová tünt Palik László? És miért....

Shadowbull 2014.07.31. 07:30:33

Aki azt mondja hogy a mai F1 nem jo, es regen jobb volt, az kabe semmit sem tud az egesz sportrol.

Kamionverseny? Ne vicceljetek mar.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.07.31. 07:44:04

Én a pénteki szabadedzésen voltam Fomra 1-en, mert "csak" kettő Euróval volt drágább, mint a DTM-verseny... :S

Szerintem egyértelműen az osztrák nagydíj tett be mind a magyarnak, mind a németnek - mert az pl. dugig volt. A németeknél meg a foci vb is simán bejátszhatott.

ma1982 2014.07.31. 08:04:10

Nálam a Forma 1 már évek óta csak azért van, hogy a duruzsoló motorok kellemes hangjára tudjak egy jót aludni vasárnap délutánonként.
Lehet, hogy most sokaknak a lelkébe tiprok, de a kamionversenyt nettó baromságnak tartom, a kamionok áruszállításra valók, nem versenyzésre.
Viszont a Forma1-et nagyon meg kéne reformálni. Kezdetnek a millió szabálynak szerintem kb. a felét eltörölhetnék (a biztonsági szabályokon kívül). Felesleges beleszólni abba, hogy a versenyző milyen gumit használjon és hányszor, vissza kéne hozni a tankolást, és nem kéne beleszólni, hogy a kocsiba mekkora tankot építenek, és azt meddig tankolják. Ha valaki egy gumiszettel és egy teli tankkal akarja megcsinálni a versenyt, ám legyen, viszont akkor valószínűleg lassabb lesz annál, aki mondjuk csak fél tankkal, és 2 szett gumival. Ezekbe az önszabályozó dolgokba tök felesleges beleszólni, had döntse már el a versenycsapat, hogy milyen taktikán megy. Így izgalmas lenne az egész, mert sosem tudhatná a néző, hogy ki milyen taktikán van, ki hányszor jön ki a boxba, vagy kijön-e egyáltalán. Így lennének egy jó taktikával hirtelen 10.-ből elsők, és elsőkből 10.-ek.
A időmérő edzést úgy, ahogy van eltörölném a francba. Helyette a vasárnapi versenyen az előző futam végeredményének a fordított sorrendjében indulhatnának a versenyzők. Tehát aki megnyerte az előző versenyt, az a következőn az utolsó helyről indul, a második az utolsó előttiről; aki ez előzőn utolsó lett (vagy először esett ki), az indul az élről. Izgalmas csaták lennének a verseny legelejétől a legvégéig. Így a gyengébb csapatoknak is lenne némi esélye, mivel az eléggé előröl indulnának, az erősebb csapatoknak meg mindig küzdeniük kéne, hogy előreverekedjék magukat.
Ilyen dolgokkal szerintem nagyon izgalmassá lehetne tenni a versenyt, de ehelyett mindent túlszabályoznak, megfojtják az izgalmat. Illetve a legnagyobb gond, hogy gyakorlatilag az egész semmi másról nem szól, mint a pénzről (lásd: horror jegyárak).

madbalee 2014.07.31. 08:42:25

Azert azt erdemes hozza tenni, hogy a nemet nagydij elött volt a foci VB ahol a nemet csapat a döntöig menetelt ahol nyert is. Oda jo par nemet szurker elment, aki esetleg az F1-re is kinezett volna. Valszeg kevesen engedhettek meg maguknak penzzel es szabival, hogy mindkettöre menjenek.
A Hungaroringre is lehetett hatassal a foci VB gondolom akik Braziliaban nyaraltak, azok iden nem terveztek magyar nagydijat, a magyar szurkolokat tekitve pedig ugyanazon a napon jatszott a vizilabdavalogatott EB döntöt a Margitszigeten. Ez is elszivott jo par sportbaratot.

De amugy valszeg tenyleg jopar autosportszurkolo is van aki F1 helyett mas szeriakat követ, esetleg megy ki megnezni. Eleg csak a DTM-et, Blancpain Series-t, ADAC Masters GT-t emliteni, vagy az inyenceknek a fenti kamionos cuccot.
Ezeken több parharc van kevesebb belepö araert:)
(F1-en mar vagy 10 eve nem voltam, mig a fentiekre mar vagy kineztem az utobbi evekben, vagy tervben van)

madbalee 2014.07.31. 08:43:41

@Shadowbull: Regen minden jobb volt :))))

csakegymaradhat 2014.07.31. 09:21:47

Egy pocskoszoru francia degeneralt kelett a FIA vetojenek mert Ari Vatanen nem volt jo itt az eredmeny :)

Horváth István 2014.07.31. 09:22:48

@komikus: Palikot 2010-ben leváltották a Hungaroring vezérigazgatói posztjáról. Megsértődött és Ausztráliáig szaladt a családjával. Nekem nem hiányzik.

ommm 2014.07.31. 09:55:17

@Shadowbull: Pista, itt szerintem a nagy többség nem a technikai fölényt és a sebesség hiányát vitatja, ahogy én sem.
Csak az emberek szájíze már rossz a sok rinyálástól, botránytól és attól, hogy a csapatutasítás és a versenymérnökök szava és taktikája döntő.
Na meg abból, hogy ha a Mercedes Rosbergből akar világbajnokot csinálni, akkor belőle is fog.
Ez már egyenesen szánalmas, ami most megy.
sportgeza.hu/forma1/2014/07/30/merci_csapatutasitas/

Éhes_ló 2014.07.31. 10:08:52

Bernie-t nemsokára lecsukják a németek és a bulinak vége.
Nem kár érte.

A kamionokat az tegye F1-es pályára, aki utána az újraaszfaltozását is kifizeti.
Egyszer már próbálták, mi fizettük ki, nem az aki a kamionokat ráengedte a pályára.

okta 2014.07.31. 10:13:28

"Lehet, hogy most sokaknak a lelkébe tiprok, de a kamionversenyt nettó baromságnak tartom, a kamionok áruszállításra valók, nem versenyzésre."

Ennyi erővel az autóverseny is nettő baromság, nem?

Mert az autók meg személyszállításra és közlekedésre valók. De a VERSENYautókkal és VERSENYkamionokkal versenyeznek...egy versenykamionnak kb. annyi köze van Feri bá' IFÁjához, mint Tothmaxy verdájának a WRC meg WTCC (DTM, stb.) autókhoz... ;-)
Motorcsónakkal is kirándulni meg pecázni szoktak, de sok hülye a VERSENYmotorcsónakjaikkal versenyez.

Kiss Norbi egy nagy tehetség, de aki esetleg nem jött rá magától: a csúcskategórás versenyek a pénzről szólnak, nem csóró gyerekek sportja egyik sem. (A Michelisz sztori is inkább mesekönyvekbe való, de sajnos nem ez a jellemző.)

okta 2014.07.31. 10:18:10

"A kamionokat az tegye F1-es pályára, aki utána az újraaszfaltozását is kifizeti."

A DTM-es srácok fizették a HRing kijavítását?
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/03/31/a_hungaroring_nem_birta_a_dtm-tesztet/

Egyébként igazad van, mert egy versenypályáról beszélünk: az üzemeltető a bevételből fizeti a kiadásokat. Ha ez utóbbit annyira megdobja a pálya karbantartása, akkor nem éri megrendezni. Sima a matek, ahogy Vinnie Jones mondaná. :-)

Shadowbull 2014.07.31. 11:45:22

@ommm: mindig is volt csapatutasitas, taktika, es a versenymernokok is mindig beleszoltak.

Az F1ben SOHA nem volt olyan hogy beultek az autoba es eszetlenul nyomtak az elejetol a vegeig.

Pont a taktika teszi azza ezt a sportot, ami.

Rinyalas meg azert zavar mert most hallod.

Nem hiszem hogy a Merci Rosbergbol akarna Vb-t csinalni.

stig 2014.07.31. 12:25:38

@tothmaxy180: Én is hasonló véleményen vagyok a tankolás, a gumi és a műszaki fejlesztésekkel kapcsolatban, DE egy nagy probléma van: a pénz.
Ugyanis amelyik csapatnak van pénze, forrása az bármit ki tud fejleszteni elméletileg, míg egy Caterham, Lotus, sajnos nem. Így akkora különbség lesz, közöttük, hogy a versenyek még inkább egyoldalúak lesznek.
Jelenleg 3 motorszállító van, a Mercedes, Renault, Ferrari. Ebből a Renaultnak alig van pénze ilyesmire, a Ferrari se tudni, hogy mennyire bírna egy ilyen versenyt.
a cél az lenne, hogy minél több gyári csapat legyen, vagyis minél több autógyárat szeretnének bevonni.
De ez így éppen az ellenkezőjét érné el.
Ez ugyanaz mint a rally, ott is volt egy aranykor a 80-as években, jó néhány gyári csapattal, autógyárral, aztán ahogy haladt előre a technikai fejlesztés és a ktg-ek az egekbe szöktek sorra léptek ki a gyárak. Ugyanez volt a 2000-es évek közepén, végén a válság idején.
Szóval ez kicsit bonyolultabb annál, mint ahogy mi elképzeljük.
Sajnos ma már nem lehet egy hátsó garázsban reszelgetett autóval versenyt nyerni ilyen szinten.

GhostR 2014.07.31. 12:30:05

@TK86: Most komolyan azzal a valósággal köszönőviszonyban sem lévő holivúdi szutykot hozod példának? :DDD Ezen besírtam.

ma1982 2014.07.31. 12:50:16

@stig: A versenyek ennél már nem lehetnek egyoldalúbbak. Amiket én leírtam, nem hinném, hogy a jelenleginél nagyobb fejlesztést igényelnének. Hogy ki mekkora tankot tesz a kocsiba? Eddig is kellett bele, ez nem változtat semmin. Milyenek a gumik? Eddig is volt egy beszállító (Pirelli), ez nem változtat semmin. Az én ötleteim szinte csak a versenyszabályokat tennék lazábbá.

Szerintem ezek a szabálymódosítások semmi plusz terhet nem rónának a kicsikre, egyszerűen csak jobban lehetne taktikázni. Szerintem rosszabb nem lenne tőle a helyzet. Most is idényenként van egy csapat, ami viszi a pálmát, a többi labdába sem rúghat. Lehetne ennél egyoldalúbb?

Amúgy persze, ez ennél sokkal bonyolultabb, és nem az volt a célom, hogy majd én itt most megmondom a tutit. De ötletelni azért lehet... :)

pánk floyd 2014.07.31. 12:50:21

Be kéne hozni a városba, mint Monte Carloban. Tudom hogy nagy hülyeség, de olyan szép hídjaink vannak, és mekkora reklám lenne Budapestnek!

ommm 2014.07.31. 15:04:52

@Shadowbull: Nem egészen, soha nem volt ennyi és ennyire különböző szabály közé szorítva a pilóta, sosem kellett ennyire hagyatkoznia a külső utasításokra. Vitorlázás, spúr-kör, gumik, töltöttségi szint, előzéskori helyhagyás, egy manőver, stb.
Nem csodálkozom azon, hogy még ez a mostani versenyző-generáció (amelyik már azért a modern Forma-1-ben nőtt fel) is erőteljesen kritizálja a jelenlegi változásokat. Nem csak egy vagy kettő és nem csak azok, akik jelenleg lecsúsztak.
Ezzel nem az ő érdemeiket kicsinyítem, sőt! Manapság sokkal komplexebb és nehezebb dolguk van mindent kezelni (médiától-autóig), de egyáltalán nem véletlen, hogy fogy a néző, hiszen iszonyatos mutyi-szag lengi körül az utóbbi években és egyre erősebb.

Rosbergből pedig bajnok lesz, megmondták tavaly év végén és csinálják is, hiába jobb és gyorsabb pilóta Hamilton. Privát vélemény.

Shadowbull 2014.07.31. 15:24:04

@ommm: itt egy jo cikk, amivel tulnyomoreszt egyetertet.

Meg van egy masik is, a regen minden jobb volt temaban, majd azt is megkeresem.

Hamilton lehet egy koron gyorsabb, de Rosberg sokkal kiegyensulyozottab, ha o lesz vilagbajnok, akkor megerdemelten lesz az, de a meccs meg nagyon nincs lefutva.

www.gphirek.hu/f1/20140626-mi-a-baj-a-forma-1-gyel-spielbergi-gorbe-tukor.html

ommm 2014.07.31. 15:26:32

@Shadowbull: Ezek a nyilvánosság előtt zajló politikai huzakodások biztosan ártottak a sport megítélésének – ha másért nem, hát azért, mert a közönség nagy része nem kíváncsi rájuk, csak azt szűri le belőlük (egyébként nagyon helyesen), hogy valami bűzlik a pálya körül

Látod, és kész, ennyi. Az egységsugarú látogatónak ennyi elég ahhoz, hogy elforduljon. És valahol igaza van. Mert ha már rászánja az időt, akkor nem akarja ezt hallgatni állandóan.

vinyard 2014.07.31. 17:37:01

Szerintem, ez az f1-es idény k. jó. Hogy a végén ki lesz a bajnok, hát k. mód hidegen hagy, ahogy a vélelmezett célcsoportot, a németeket is.
Having said that, mitől lehetne jobb/miképpen lehetne kussoltatni az embereket?
Vegyük az alapproblémát: a zöldhullámot. Mi szól mellette?
1. Ideológia/marketing. (Más kérdés, hogy effektíve ez csak max. a Merci brandimage-nek lehet fontos, a többinek mindegy. Kétlem, hogy magának az F1-nek bármi haszna lenne a 'zöldségből'.
2. Utcára vihető technika (Ennek kurva jó terepe a WEC. Számomra kurva kétséges, hogy a R&D részlegei ténylegesen hozzájárulnak a tényleges fejlesztésekhez. Max. a szakterületemen, az anyagtechnológia területén tudom ezt elképzelni, de egyéb iránt a célok annyira eltérőek, hogy ezeket tök felesleges nyomni.)

Tehát, két bekezdésben sikerült bebizonyítanom, miért eleve hülyeség a zöldfordulat. Hipokriták vagyunk mi is, ha komoly arccal azt állítjuk, ez valóban zöldebb. A back stage folyamatok ugyanúgy füstfosás révén zajlanak. Engem nem zavarnak a mostani rendszerek, mert érdekesnek tartom, de mivel a piacot, a közönséget nem tudod lecserélni, tök adja magát, hogy meghagyják ezt a sorozatot egyfajta játszótérnek. Persze, egy kritikus szint fölé nem szabad elmenni a kanyarsebesség vonatkozásában, illetve a nagy végsebesség esetén esetlegesen bekövetkező balesetek következményeit a minimumra kell redukálni. Nyilván, ha mindenki kib.szott gyors, ugyanúgy nem alakul ki verseny, mint 30 km/h kisebb sebesség esetén. A gebasz inkább az, hogy a benya nem végtelen és a gumi is egyszer elkopik, ergo nem lehet flat out nyomni a végtelenségig vagy egyáltalán bármikor is. Ezzel zárójelbe lehetne tenni, a versenymérnök munkáját, illetve a telemetriát (mint a DTM-ben) is. Ezzel a lépéssel megfosztanánk Hamiltont a további bajnoki címek lehetőségétől, de legalább fogásokat kell keresgélniük a mostani rinyálóknak.

outtatime 2014.07.31. 21:52:20

Utoljára akkor követtem (mentem a Hungaroringre) az F1-et, amikor még volt Nigel Mansell, Alain Prost, Martin Brundle, Ayrton Senna stb.

A Mclaren még Honda volt, szikrázott az autók segge az aszfalton, és a balesetben meglehetett halni.
Tudta a néző és a sofőr is.

És egyik sem volt ettől bepisilve.

Azóta meg egy hulladék a széria.

vinyard 2014.07.31. 22:15:29

@outtatime: egyrésztkurvára: kurvára meg lehet halni, másrészt kurvára remélem, a többség már képes volt meghaladni azt a szintet, hogy a potenciális belehalásra veri ki.

vinyard 2014.08.01. 00:29:40

@vinyard: én kérek elnézést, és elhatárolódom magamtól

Shadowbull 2014.08.01. 07:33:31

@vinyard: szerintem ez a "zold" dolog egy egyszeru felreertes ill. hibas kommunikacio.

Nem azert ilyenek a szabalyok, hogy zold legyen az F1, hanem azert hogy ne legyen egy vegletekig elavult dolog a hajtasrendszere.

outtatime 2014.08.01. 13:33:06

@vinyard: Dehogyis, félreértesz. Kellenek a biztonsági fejlesztések, az autóba is a pályára/ba is. De szerintem az autóversenyzésnek (semmilyen versenyzésnek) nem szabad elmenni abba az irányba, amelyben pont a versenyzést öli meg. Az f1 most a pénzről szól, a féllegásis fejlesztésekről, a mérnökök kínlódásáról a szabályoknak való megfeleléssel, a teljesítménycsökkentésről (autóversenynél hálás ;D ), a direkt akadályokról (blokk/futam, abroncs/futam, üzemanyag/futam). Már nincs meg a varázsa. Régen arról szólt, hogy rohadtul veszélyes, bitanggyors, turbós, inkább vasalóra hajazó versenyautók ahogy a csövön kifért versenyeztek.
Most arról, ki tud többet elkölteni egy modul fejlesztésére, aminek a légellenállása 3%-kal alacsonyabb, vagy 2 dekával könnyebb, amibe 2-3 csapaton kívül nem tud beszállni a többi, ki tudja kreatívabban értelmezni az egyre korlátosabb szabályzatot. A valódi versenyzést megölik a csapatutatsítások, a taktikázás, a vergődés a szabályok keretei közt. Valami olyasféle tartóssági és zöldségversenyt akarnak a formula1-ből, aminek semmi értelme. Ezek az autók vannak a legtávolabb a szériaautóktól. Hiába nyer a renault (pl) amelyik 10 menetet harcolt egy motorblokkal, és gyakorlatilag 2 garnitúra gumival (jó, cinizmussal sarkítva), miközben a kipufogón tisztább levegő jött ki, mint amilyen a beömlőn bement, ha a normális ember a hétköznapon évek óta úgy véli, a francia és olasz autóktól a szellemek óvjanak. Ilyen téren nincs reklámérték az f1-ben szerintem. Az én fejemben sem kapcsolódik össze a mercedes f1 gépe a szalonban kiállított csillagos személygéppel. A forma1 olyan messze van a hétköznapoktól, hogy nem lehet egy kalap alá venni a gyártót saját magával sem, ha az f1 és a hétköznapi szériaautók tekintetében nézzük.

hát zavaros lett, figyelmesen kell olvasni, hátha valaki megérti ;)

Shadowbull 2014.08.01. 13:35:11

@outtatime: ". Régen arról szólt, hogy rohadtul veszélyes, bitanggyors, turbós, inkább vasalóra hajazó versenyautók ahogy a csövön kifért versenyeztek."

Soha nem volt ilyen, plane nem a turbokorszakban, amikor jobban kellett a fogyasztasra figyelni mint ma.

Hun_Fighter 2014.08.01. 13:43:41

Ahhoz képest, amennyiért manapság az átlagember húzza az igát, még sokan is voltak kint a futamon. Egy havi minimálbér másfélszerese egy jegy? Normálisak ezek? Tudom, mindjárt jön a leugatás, hogy "az F1 nem a csóringerek sportja". Nos, valóban kevesebb lenne álszent rinyálás a Hring részéről, ha megtennék, hogy keresnek 45 000 tehetős embert, azokat meghívják (mondjuk a fele el is megy és kifizet 150-300 000-et mellényzsebből), megvan a nézőszám meg a bevétel is, a kapura meg kiírhatják, hogy "csóró melósoknak és kutyáknak tilos a belépés". Meg aztán amikor kint voltam a TC pályanapon, kicsit kiült az arcomra a nagy D, mikor láttam, hogy a valóságban rendesen le van pukkanva az ojjektum. Arra kár verni a nyálat bárkinek is, meg felb@szni az egekbe a jegyárakat, hogy a pályán belüli szolgáltatások árairól már ne is beszéljek.

Tulajdonképp az egész Hring F1 cirkusznak olyan szaga van, hogy mostlehúzunkmindenkitag*cibe.

outtatime 2014.08.01. 13:57:21

@Shadowbull:
lehet rosszul emlékszem, de olyankor beálltak a pitbe és tankoltak :)

Persze, hogy lehetőségeken kívül nem lehetett és nem lehet versenyezni ma sem. Csak akkoriban voltak lehetőségek, mostanában elolvasok egy-egy cikket, mégis mi volt az f1-ben, és az jön le, gyalázat pályaidőkkel, vagy rajt-cél győzelem van, néha két előzés is esik egy futamon, ki milyen büntetés miatt nem ér oda, vagy tömegkarambolt csináltak. A legritkább az, ha úgy érzem, nem lett volna rossz végig is nézni. Persze ez az egyéni problémám és preferenciáim változása, gyakorlatilag mindegy. Hringre soha többé, ill. f1-re sem, pedig európai futamon voltam pár helyszínen régebben. Megölték, meghalt, lassan temethetik. Hangsúlyoznám, egyéni véleményem, akár másként is lehet (és mondjuk örülnék ha tévedek).

RockyBalboa91 2014.08.02. 09:37:14

Az F1 kb a 80-as éveben lehetett jó utoljára, mikor még nem volt annyi szabály, megkötés mint most. Ez azt eredményezte, hogy egyedül a rajt az izgalmas, megnézni hogy ki kerül az élre. Az a baj, hogy a szabályok miatt a kocsik 99%-ban egyformák lettek, és szinte csak boxos előzések vannak. Ez rohadt unalmas, én még kiskoromban néztem, de úgy 5-6 éve már nem nézem csak az első 4-5 percet meg.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.02. 19:49:57

@ommm: Nézd ommm, nem akarlak bántani, de itt nem a Merci a hunyó. A történet arról szól, hogy cél az, hogy beérjenek a célba. Ha közvetlenül egymással lennének harcban lehet harcolni. Ha más a taktika, stb. akkor ne harcoljanak, ne akadjanak össze.

Erre a koncepcióra Hamilton szart. És ez sportszerűtlen a részéről. Ha Rosberg is szart volna, és támadja akkor nem tudjuk ki végez előbb. De azt tudjuk, hogy úgy kurvára nem egyenlőek a feltételek, hogy ezt az egyik fél betartja, másik a pillanatnyi érdeke szerint felrúgja. Ha pedig valaki így szerez magának tisztességtelen előnyt, az nem sportember, hanem csaló.

És igen, volt Hamilton vs Alonso vita is, de nem csak vele szemben voltak érdekes húzásai Hamiltonnak. És igen, volt olyan, hogy a FIA felé sem volt teljesen őszinte a srác.

És nem csak arról van szó, hogy Bernie vagy más rombolja a sport hírnevét. Nem csak arról van szó, hogy megy a hiszti az ilyen motor formula a velejáróival (hang) mindenképpen szar lesz. Hisztiről beszélek, hiszen a motor hengerszáma, hengerűrtartalma, a turbofeltöltő hatása a hangra valahogy Senna idejében is megvolt.

Arról is van szó, hogy amikor olyan rinyál az utasítások kapcsán aki az ügyben inkorrekt volt, az súlyosan rombolja a sport hitelét, és ha nem hiszel benne akkor lehet a legjobb a szezon, sokan fogják rossznak tartani.

Ezek az emberek ebből a sportból élnek, és sokszor hazugságokkal, tisztességtelen viselkedéssel, alaptalan rinyálással rontják a sport hírnevét, annak megítélését. Ehhez képest nem csak a jegyek drágák. De mondjuk erősen az a véleményem, hogy a pályákon nyújtott szórakozás sem ideális. És vannak versenytársak.

Az angoloknál nem csökkent a nézőszám. Ahol a pályának volt versenytársa, sokat befolyásolt a VB, stb. ott csökkent. De nem a sorozat a hibás.

Ha valami gond van a sorozattal az nem is a szabályok mennyisége. Még nem is feltétlenül a minősége. Még nem is az, hogy oda kell figyelnie a versenyzőnek sok kívülről hallott adatra. Nem baj ez. Nézhetné akár műszerfalról is.

A baj részben a rinyálás. Részben az, hogy régen valaki a legunalmasabb versenyen is kieshetett, elég volt egy kis kicsúszás és megfogta a kavicságy. A lefutott futamon is volt miért izgulni, és a versenyzők ha versenyzőként nem is, de emberként biztos, hogy más minőséget képviseltek.

És nem csak arról van szó, hogy valaki hány vizsgálatnál hazudott a FIAnak, hogy azóta is sportszerűtlen. Ha akkor a FIA kizárta volna, ma nem lenne ez a rinya, de lenne helyette más.

Rengeteg olyan versenyző van, akire lehet panaszkodni. Vessük fel, hogy Vettel miért marad le ennyire a csapattársától? Hogyha tolja mindenki, a csapat, stb. akkor megy, de amúgy beleszürkül a mezőnybe? Ez is árt a sport és a világbajnoki cím, a címért való küzdelem megítélésének.

Egy jó versenyző részben nem csak gyors volt. De példaképnek való egyéniség is. Ezzel tették oda a pénzt, ettől tudtad őket szeretni vagy gyűlölni. Ha azonosulhattál így velük jobb volt a csomag. Volt köztük olyan aki értette azt mitől lesz jobb az autó. Tesztelt, fejlődött. És így a részben rá épülő csapat könnyebben hozta fel az egyes embereket a semmiből.

A csapatok mögött lévő autóépítő műhelyek azt sugallták a mai F1es verdák és a sokszor látott szupersportkocsik között van valami rokonság. Amit a pályán láttál annak köze volt valamihez amire vágytál. Nem rosszak az F1es autók.

De ha már kicsi turbós motorokról van szó, akkor az F1 sok trükkje köszönjön vissza az utcán.

Ismerjük az Ariel Atomot, a KTM X-Bow-t és sok más hasonló autót. Ezek fejlesztése nem brutálisan drága. Ha minden F1es motor szállítóhoz, az F1es csapathoz kötődő autó építő műhelyekhez kötődne valami amit 1.5ös turbó motor hajt, és pár F1ből látott technológia is visszaköszönne örülnénk neki.

Ha mondjuk egy alap 180 lóerőről akár megfelelő alkatrészekkel (pályára szánva) fel lehetne húzni 500 lóerő fölé, minden tisztességes autóbuzi falán ott lenne valami F1hez kötődő verda a vágyott játékszerek között. De amíg ezt sem teszi meg senki, addig mitől lenne jobb az F1 imázsa.
süti beállítások módosítása