A roncsból kukázott motor ment meg minket

Hogyan építsünk mesterséges zátonyt 300 millió literes gáztározó mellett? 3.rész

  2014. június 06. - Pere László Címkék: india zátonyépítés hajómotor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új autót kaptunk, úszni is tud
2014-10-14 17:30:12

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

A valóság élménye, bárkinek
2014-08-27 17:20:13

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete

Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam
2014-08-02 06:53:34

A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj   - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a

Marhahúst sütni Indiában?
2014-06-25 11:54:05

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

Pere Laci ismét jelentkezik Indiából, ezúttal a technika csodáiba avat be minket. A sztorihoz hozzátartozik, hogy komoly problémát okozott, sőt, egyenesen katasztrófával ért fel a tény, hogy az ezeddig remekül teljesítő Volvo Penta-motor (amellyel szivattyúztak) hirtelen elhalálozott, a pótalkatrészek pedig hetek/hónapok múlva kerülnek elő, ami Indiában még mindig egy szoros határidő. Isteni szerencse, hogy a közelben találtak egy rom kotróhajót, amelyből Lászlóék újrahasznosították az ún. taknyolás-tákolás segítségével a motort. - a szerk. megj.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr436281536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tailor13 2014.06.06. 11:32:27

Csinos darab ez a motor, csak egy kérdés merült fel bennem.

Ha egy hajó elsüllyed, akkor az eléggé víz alatt szokott lenni, nem? Namármost, ha jól tévedek, akkor mindenféle belső égésű motornak rendkívül jót tesz a tengervizes fürdő, főleg a benne keringő motorolajnak.

Hol hibázik a gondolatmenetem?

mtk001 2014.06.06. 11:35:42

Két dolog is nagyon tetszik:
"hetek/hónapok múlva kerülnek elő, ami Indiában még mindig egy szoros határidő."

A parton találtak egy kotróhajót, amiből megmentették a motort. :-)

JMC 2014.06.06. 11:38:04

@tailor13: Ha csak nincs legatyásodva nagyon a motor, akkor nem kerül bele víz sehogyan, így aztán az olajjal sem találkozik. A blokkot kívülről megrágja kicsit a rozsda, de az akkori motorok elég szépen túl voltak méretezve ahhoz, hogy jusson is maradjon is.

tailor13 2014.06.06. 11:48:53

@JMC: Van benne valami. Bár nem tudjuk, hogy mennyit volt víz alatt, és milyen mélyen. Mert mint tudjuk, ha fejre fordítjuk, az olaj is átszivárog a gyűrűkön, pedig nincs is nyomás alatt...

Mindenesetre elég korrekt hangja van, egy olajcserét (meg szűrőcserét) szerintem megérdemelne :)

((Adam)) 2014.06.06. 12:00:51

@tailor13: Ha nem szivárog be sok víz akkor szétszed, kipucol, megszárít, összerak. A hajómotoroknál mindig sokkal fontosabb a megbízhatóság mint a fajlagos teljesítmény, a kis súly, a rugalmasság, vagy bármi. Kb a legegyszerűbb, legigénytelenebb motorok a világon.

tailor13 2014.06.06. 12:03:00

@((Adam)): Valóban.

Bár érdekes módon, a Volvo Penta is nehéz gépekbe, és hajókba gyárt motort, nem egy ilyen hajómotort használtam én is, és nekik mégis elköszönt. Kíváncsi lennék, hogy mit kapott. :)

peti251 2014.06.06. 12:49:07

egyszerűen imádnék ott lenni, és "szarból várat építeni"! Csak kár, hogy én egy buta gyármunkás vagyok:(

Ádi F. 2014.06.06. 12:55:16

@tailor13: Szerintem hermetikusan van elzárva a motor belseje és tételezzük fel, hogy nem jutott be az égéstérbe a víz. Esetleg maga a motor nem is volt víz alatt és sikerült átvészelnie az esetet. Egy volvo motor mitől megy tönkre, ez így paradoxon :)

tailor13 2014.06.06. 13:04:20

@Ádi F.: Ez esetben kutya kötelessége működni :D

Lehet, hogy ez a Volvo motor a kivétel, ahogy rendkívül idegesítően szokták mondani. :)

protézisesh 2014.06.06. 13:13:40

@Ádi F.: szívó- és kipufogó-csatornán keresztül a nyitott szelepen át a hengerbe simán bejut(hat) a tengervíz, ha csak nincs akkora ordas mákjuk, hogy légzárvány (mint a búvárharang, vagy a fejjel lefelé víz alá nyomott pohár esetében) zárja le a vízbeömlés lehetőségét. A forgattyús mechanizmusba max a nívópálca mellett, meg a kartergáz-kivezetőnél tud beszivárogni a víz.

Szóval a víz alá merített motor szerintem zsákutca. A megfeneklett hajóban víz felett lévő motor nem reménytelen eset.

Ádi F. 2014.06.06. 13:26:56

@protézisesh: Pontosan, ráadásul, ha víz jut a szelepeken keresztül a motorba és beindítják, akkor kampó, pontosabban a hajtókarok lesznek kampó alakúak, esetleg ráindítottak, de elötte kivették a porlasztócsúcsokat.
@tailor13: Hát igazából nincs tapasztalatom a pentákkal, csak a volvo teherautókba szerelt motororjaiból indultam ki, azok elég jó motorok voltak és lesznek a jövőben is.

dr.oid 2014.06.06. 13:40:58

óóó eszembe jut a legendás bugyután bugyogó Penta hangja amit csak a dekompresszorral tudtam leállítani mert egykedvűen és rendíthetetlenül kormolva az utolsó csepp gázolaj fölszippantásáig elpöfögött volna gyújtás nélkül..király ez a meló, gyarmati vadromantika, kaland, férfias kihívás és sziszifuszi kilátások kavalkádja..tornádócsősz, kontinensfékező, napkitörésgátló, vulkánemisszió-enyhítő, dagályapasztó, szélmérséklő, hurrikánoszlató, tengeráramfordító, keringésipálya-kezelő munkakörökbe nem hirdet pozíciót e tőkeerős multi? :D :D :D

Pere László 2014.06.06. 13:42:46

A motor nem volt viz alatt. Illetve csak egy kicsit. A Volvo-Penta mindenre jo, csak nem arra, hogy vizes, koszos gazolajjal jarjon a negyven fokban, homokban, tengerparti sos paraban. 800 uzemoranal mar folyamatosan jottek a hibakodok a kimarado hengerek miatt. Volt egy bleeder csatlakoztatva a Volvohoz, kozos huto- es olajrendszerrel. A bleeder bekapott egy kis tengervizet, amibol jutott egy keves a motorba is. Tenyleg nagyon keves. Igazabol folyton szoptunk a Volvoval. Most majd megcsinaltatjuk, eladjuk es veszunk egy jo, regivagasu indiai vagy kinai hajomotort. Javithato celszerszamok nelkul, elmegy minden fos gazolajjal es olcso az alkatresz hozzajuk. Indiaban dolgozunk, nem Klagenfurtban.

Pere László 2014.06.06. 14:38:47

@tailor13: Némelyik hajtókar-csapszeg szól, mint az állat. Folyik belőle minden, mindenhol. A karter szellőző pipál rendesen. Néha rálocsolok 2-3 liter olajat, meg elmormolok néhány hindu fohászt. De nem piszkáljuk, mert az eddigi tapasztalatok szerint csak ártunk vele, ha elkezdjük berhelni. Majd, ha kikönyököl, lövünk egy másikat. Van még ott, ahonnan ez jött :)

Pere László 2014.06.06. 15:07:37

@dr.oid: Monszunt tudsz eltereiteni? Hullam kisimitas? 8 csomos aramlatban merulni szeretsz-e? De a legfontosabb: Teliszalamit tudsz hozni??? Negy igen es kuldom a szerzodest! :)

Rocko- 2014.06.06. 15:13:03

@protézisesh: ha át tudja hidalni az alkatrész érkezéséig tartó időt, akkor nyert ügy.

dr.oid 2014.06.06. 15:20:30

@Pere László: of course sahib no problem i can do everything i am great workforce :D

gerlaip 2014.06.06. 15:22:30

"Ez nem azbeszt mentes, ez maga az azbeszt." Hehehe, ez a poszt legalább annyira megvidámítja a napomat, mint neked a gázfröccs a 14 ezer köbcentin. További szép napokat!

tailor13 2014.06.06. 15:31:04

@Pere László: Köszönöm, Mester :)

Valóban, ami működik, ahhoz nem nyúlunk :) főleg, ha van még belőle :D

fruszt_p (törölt) 2014.06.06. 16:12:26

@Pere László: és végül az a dolog a konténerben volt?

Palladrin 2014.06.06. 16:17:06

@Pere László: I can put my screwdriver everywhere! ;) Küldd a szerződést!

Pere László 2014.06.06. 16:42:36

@fruszt_p: Nem. A zsebemben. Ahol fureszelnek, ott hullik a forgacs ;)

Pere László 2014.06.06. 17:42:50

@Palladrin: komoly konkurenciad van itt ;)

Palladrin 2014.06.06. 20:36:57

@Pere László: Nem baj. Majd fellövöm a szpájkot és interjúzunk! :)

Lako 2014.06.06. 20:59:34

@Pere László: Édesapám hentes és nemsokára indul a házi manufaktúránk. A másik három lehetőséget kiváltanám korlátlan füstöltárú utánpótlással. :D

Pere László 2014.06.06. 21:15:29

@Lako: Mint peldaul kolbasz es szalonna? On tokeletesen megfelelt a kivalasztasi kriteriumoknak. :)

truckmech 2014.06.06. 22:15:05

Az nem véletlenül egy MAN D28-as motor kínai koppintása?

Lako 2014.06.06. 22:26:53

@Pere László: veszem is a szalmakalapom :))

gokart87 2014.06.07. 01:18:23

Mindenki azon filózik , hogy hogy működik az a motor, szerintetek hazudnak ? Vagy miért kétkedtek páran. Tessék lássék működik, lehet nem volt sokáig a víz alatt :)

Wick 2014.06.07. 23:33:48

@tailor13: volt olyan, hogy a levegőszűrő tyúkketrec-fazonú borítása elvált a nagy rázkódástól, a (volvo-penta) motor bekajálta, és szépen kitámasztotta a szelepet. Szerszám PERSZE a parton, hajó a magyartenger közepén, gigászi szélcsend, a leltár pedig egy gyerekcsónakhoz való műanyaglapát a négytonnás hajóhoz plusz fejenként aggasztóan kevés (=hat) sör. Innen szép nyerni. :D

mondjuk egy gyors hengerfej le-föl után (közte persze az idegentest kipiszkálása) kattogott tovább a VP ahogy a nagykönyvben meg vala írva. :D

Wick 2014.06.07. 23:36:38

@Pere László: jól sejtem hogy utálni fogsz ha elárulom, mit vacsoráztam? :D :D
ilyen isteni főtt-füstölt szalonnát rég ettem, ráadásul a lilahagyma sem az a teszkósvonulat volt. Zamatos, lédig, minerális, amitcsakakarsz. :))

A kenyér pedig frissen saját készítésű enyhén fokhagymás-feketeborsos kenyérke.

Énkérekelnézést.

Pere László 2014.06.08. 16:10:17

@Wick: Talaltam egy darab mangalica szalonnat es egy teliszalami csucskot a hutoben (csokolom a felesegem kezet). MIATTAD kellett megennem. Erzed a terhet? ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.16. 21:23:12

@Pere László: ha az egyetlen ut jarhatatlan akkor utat kell torni a jo megoldashoz!! Ugy latszik ebben India nagyon jol pallerozza az elmet :)

Tovabbi jo munkat, itt egy link ha ehes vagy :)

Www.bende.com :))))
süti beállítások módosítása