Annak idején, amikor a nyolcvanas évek über-Porschéja, a 959-es megjelent, már tudta a gyártó, hogy előbb utóbb-tovább kell majd lépni. Tudták jól, hogy egy olyan őrült fegyverkezési verseny veszi kezdetét, amely azóta is tart. Mert tény, hogy már a 959-F40 páros előtt is létezett a LEG-szindróma, de az igazi haddelhadd pontosan ezzel a két típussal kezdődött. És azóta is tart.
Szóval biztosak voltak benne, hogy a 959-es utódjának még erősebbnek, gyorsabbnak kell lennie. Ugyanakkor nem akartak ismét belefutni egy olyan iszonyatosan költséges programba, mint amilyen a 959 volt. Így adódott a megoldás, hogy a kor legmodernebb- és legkomplexebb szupersport-autójának alapjaira építkezzenek tovább. A Project 965 1987-ben született, és a szériagyártást 969 névvel élte volna meg (ezt védette le a Porsche). Költséghatékonyan akarták megoldani a dolgot, és logikusnak tűnt a testvér Audi V8-as motorját lapátolni a szűk fenékbe. Ehhez egy 964-es 911-es elejét házasították a 959-es hátuljával, melyben elfért egyáltalán a V8.
De nem jött be nekik, akkor még csak meddő kísérlet volt, bár annak kétségkívül érdekes. Valószínűleg 1987-ben senki nem gondolta volna, hogy még csaknem harminc évvel később is hathengeres bokszermotor dolgozik majd minden vérbeli Porsche fenekében. És milyen jó ez így.