Így lesz az úrversenyzőből életveszélyes akadály

  2014. május 04. - Máth Dávid Címkék: omg omg videó Vadim Kogay

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Le Mans-i raceface-hiéna
2015-06-19 17:11:41

Vannak gátlásaid? Fél percre tedd el mélyre, a fiók aljára, mert ide pofa kell – versenypofa. A

Matekos hiéna Le Mans-pendrive-ért
2015-06-16 20:53:41

A hiéna új konca 3,74 gigányi tömény sajtóanyag (persze törölhető) cseppalakú műanyagtokba csomagolva

Aztán stadionban aludtál-e már? Hiéna ugyanitt
2015-06-13 12:09:48

El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli

Nem csak a BMW-s lehet tahó
2015-03-13 16:18:11

De néha a porschés is. Meg a passatos phaetonos. Sőt, olykor autó se kell hozzá, hogy ugyanebből a halmazból

Az autósportban mindig is voltak úrversenyzők – kezdetben grófok, ma IT- és olajmilliárdosok keresnek maguknak ülést a kis csapatok autóiban. Ez mindig is egy drága sport volt, a gazdag hobbisták pénzinjekcióira bármikor akad igény. Kicsit szánalmas ez, de most őszintén, ki ne akarna egyszer Ferrarit vezetni Monzában egy FIA-versenyen? A külvilág megvetése lenne az, ami ilyenkor a legkevésbé érdekel. Valahogy így lehet ezzel Vadim Kogay, egy negyvenöt éves orosz üzletember, mellékállású úrversenyző. Jelenleg ő minden autóversenyző rémálma, az autósport ügyeletes balfasza, aki nemrég egy rövid és sikertelen karrierre tette fel a koronát Monzában, egy háromórás GT-futamon.

A fenti összeállítás egy szűk negyvenperces vergődés eszenciája a Blancpain Endurance Series szezonnyitó futamáról. Főszerepben Kogay, aki miután megkapja váltótársától az autót, tesz róla, hogy a háromfős csapat bukja a kategória dobogóját. A Curve di Lesmót és a Parabolicát többször ugyanúgy benézi, az ideális ív fogalmaáról pedig valószínűleg két szépen terített fehér csík jut leginkább az eszébe, rommá koptatott első abroncsai pedig nem tartanak már semmit, szegény Ferrari iszonyatosan alulkormányzott, amikor pedig gázzal kompenzál, nos, akkor kavicságy. Nem egyszer, nem kétszer. A legcsodálatosabb alkotása, hogy lekörözött versenyzőként nekiáll visszavenni a körét és lövése sincs arról, hogyan is kéne elengedni a gyorsabbat. Az orosz kezei között a zöld Ferrari csak egy életveszélyes mozgó akadály – nyersen megfogalmazva a látvány: a fazon egy potenciális gyilkos a pályán. Valószínűleg úgy gondolja, hogy egy ütőképes autóban ülve vetélytársa lehet azoknak, akik már egy ideje tekerik a kormányt. Tény, hogy ebben a sorozatban akadnak újoncok és rutin nélküliek, (ilyen hülye azonban kevés), de azért nagy nevek is: Marc Basseng vagy Fredy Barth, Tomás Enge, Peter Kox, Stéphane Ortelli, Alex Premat vagy éppen Alessandro Zanardi.

Túl idilli lenne a történet, ha csak annyi lenne mögötte, hogy Kogay vett egy Ferrari 458 GT3-et, beszerzett maga mellé két erős váltótársat (hosszútávú futamokról van szó) és nekiindult élete első nagy versenyének. Ennél árnyaltabb a helyzet: az orosz 2012 óta előfordul ilyen-olyan túraautó-versenyeken. Tavaly például az International GT Openben nyomott le majdnem egy teljes szezont. Azt még valahogy túlélte, de a Blancpain Endurance-on már Audi R8-akkal, SLS AMG-kkel, Bentley Continental GT-kkel hajt egy pályán. Nem hobbistáknak való terep ez, de Kogay ott lesz a következő futamon is, május 25-én, a nem kevésbé lassú Silverstone-ban. Már ha addig be nem vonják a versenyengedélyét, amit nem tudni, hogyan kapott egyáltalán meg...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr416099433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.05.04. 07:44:28

Legalább színt visz az amúgy is unalmas darálásba

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 07:48:07

Megteheti ,irigykedtek mi??
Szerintem ő ezt élvezi,bár valóban fölösleges ezért versenybe szállnia.

Oldm4n 2014.05.04. 08:20:21

Baumgartner sem volt ám jobb! Sőt, őt még szimpatikusnak sem mondanám... ez legalább vicces!

indapass90210 2014.05.04. 08:24:46

Versenyengedélyt kapni a nemzetközi sport végtelenül korrupt világában leginkább csak pénz kérdése.

A fickó lett az autósport udvari bohóca.

mükkemakk 2014.05.04. 08:30:26

Inkább síeljen, ott hamarabb kihullik a férgese... :-), gondolom már vadászik és vitorlázgat is a csávó.

Magyar[HUN] 2014.05.04. 09:16:02

@Gyurma73: Inkább az itt a baj,hogy mások életét veszélyezteti... Lesz@rom mit csinál a sok pénzével,de ne nyírjon ki senkit csak azért,mert unatkozik.

redriot77 2014.05.04. 09:23:24

Egy rendesebb szimulátoros ligából is kivágnák az ilyen "versenyzőt" mint a taknyot, döbbenet hogy nemzetközi GT futamokon indulhat! :O
Először nevettem rajta, mert kb. úgy mozog az autó a fenti felvételen mintha egy nyolcéves játszana a Forza-val.
Valójában inkább félelmetes amit művel: nem ura az autónak, nem tudja mi az ideális ív, nem tud kanyarodni, a féktávokat sorozatosan benézi, és fogalma sincs alapvető versenyszituációkról - olyan szinten leköti a saját autójával való kínlódás hogy a többi versenyzőre már nem is figyel. (Mikor visszahajt a pályára csak a vakszerencse miatt nem ütköznek!)

mtk001 2014.05.04. 10:15:59

Pénz, pénz, pénz ...

Szörnyű ! Nem volna szabad hagyni, ez nem dodzsem, itt emberi életeket veszélyeztet !

Mercel 2014.05.04. 10:22:07

Ne sieljen. Az autóban ha eltalál legalább esélyed van.
Ha a sípályán eltalál úgy nyolcvannal esélyed sincs.
Aztán a milliárdos milliomos ügyvédjei jól bebizonyítják a családnak, hogy te voltál rossz helyen..

Egyébként (szerintem) nem az a baj, hogy űbergazdag és bevásárolta magát, most tényleg ki ne tenné meg akit érdekel a dolog és van rá pénze. A gond az önkritika hiányával van és a műfajon belüli korrupcióval van.
Kevesebb pénzből szépen feltanulva magát szintén lehetne versenyző, egy amatőr versenyen egy tizenéves relatívan olcsó versenyautóval is lehet olyat csapatni, hogy fülig érő szájjal szállj ki az autóból - még akkor is tök utolsó lettél.

Itt a pénz hatalmával van baj, nem a tehetségtelenséggel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 10:26:33

Szerintem kurva jó lehet egy Ferrarival Off roadozni:-) :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 10:27:44

Mondjuk inkább űrutazásra menjen ha sok pénze van.
Najó az azért tényleg kemény pénz.

redriot77 2014.05.04. 10:36:26

@Gyurma73: ha retúrt nem kér azért olcsóbban kijön. :)

nincs_nick 2014.05.04. 10:39:13

Mint amatőr autóversenyző - illetve már licenszes profi:D - csak azt nem értem, hogy hogyan lehet valaki olyan barom/bátor, hogy a hátáron túl nyomja már az elejétől. Ha én - vagy bármely általam ismert versenyző - megy egy ismeretlen pályán, akkor messze a határ alatt kezdünk és úgy gyorsulunk szépen kitapogatva a határainkat (mert a kocsiét nem tudjuk elérni, ahhoz vagy nagyon gyenge kocsi kell vagy sok év/évtized autóversenyzői tapasztalat).

Rocko- 2014.05.04. 11:06:39

kvalifikáció?
az, hogy szórakozik, az engem egy cseppet se zavar, sőt, ha a vonzatait nézem (az általa elköltött pénz máshol bevételként jelentkezik), engem csak az érdekelne, hogy ha már neki nincs józan esze, akkor miért nincs egy keménykezű csapatfőnök, edző, személyi faroktréner, aki elmondja, hogy mi a baj azzal amit csinál.

Gergel 2014.05.04. 11:07:59

Ismét bebizonyosodott, hogy észt nem
osztanak a drága gépekhez sem...
Ha lenne zsém ilyen drága hobbikra akkor
valami kisebb-olcsóbb-régebbi géppel,
lehetőleg szakértő segítségével fejleszteném
a saját tudásom fokozatosan.
Ha motorozni akarsz akkor sem Busmanra ülsz fel először!
Bár ez kis hazánkban sem egyértelmű.

Schütii 2014.05.04. 11:12:28

Hamarosan kiútálják majd a többiek.

Pepejoe 2014.05.04. 11:49:12

Én is milliószor elterveztem már, hogyha nyerek a lottón, csinálok egy motorversenyző-csapatot, ahol nyilván nem szerelő leszek. :D
Nos, olyan 14 éve motorozom talán nem is olyan rosszul (mivel életben vagyok) de X percen keresztül a versenyen 200-as átlagsebességnél én is össze tudnék állíttatni egy ilyen kis 4 perces videót a "versenyzésemről". :D Ennek ellenére a kis ugatásokat abszolút figyelmen kívül hagynám, ez az én játékom és ha tele vagyok zsetonnal, mindenki kussoljon be. Azért ha nagyon utálnának, úgyis lelépnék mert normális értékrendű ember nem megy oda, ahol nem szeretik, hiába van pénze.
Zárójelben megjegyezném, hogy azért sok itt kommentelőt megnéznék azzal az autóval (vagy valami hasonló kvalitású verdával) hogy hogy csapat versenykörülmények között, ez ugyanis nem egy TC-s pályanap, ahova kimegy az ember a 90 Le-s Primerával meg ezekkel a kommersz cuccokkal bohóckodni, itt rálépnek a nyakára az embernek és nem egy F Astrával teszik. Engem is frusztálna kissé, ha rámmásznának 250-nél 2 méterre a seggemtől egy RCV Hondával.
A veszélyeztetés meg...ez egy autóverseny és kész.

Összességében: nem tudom utálni a fickót, van pénze hát ez van. Kicsit több infó kéne, mondjuk veri a feleségét vagy a szerelőit :D és amúgy egy kiállhatatlan balfasz ÉS MINDEMELLETT még szarul is versenyzik...na akkor egyből zavarna, hogy 10 mp.-n keresztül pattog az a jobb sorsa érdemes Ferrari a rázóköveken, mire megtalálja a csóka a levezető utat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.04. 12:01:54

Azittem fiatalabb és ,hogy lesz ideje beletanulni.
Aztán olvasom,hogy 45 éves.
Amúgy tényleg kicsit megmosolyogtató.
Csak nehogy valami nagyobb balesetet okozzon!

Rocko- 2014.05.04. 12:04:33

@Pepejoe: pedig az az igazi nagyság, amikor egy ember képes túllépni az egoján, és a képes belátni a képességeit, pontosabban annak a korlátait.

Pepejoe 2014.05.04. 12:11:38

@Rocko-:
Ha mindezt finoman közlik majd vele és annak ellenére sem lép le, akkor k.csög természetesen...de ha a pénz befogja a szájukat, akkor ugyan minek lépne már le, nem?
Addig meg betudja a bakikat a beállításoknak meg minden másnak, ami tőle független. :D

yxcvbnma 2014.05.04. 13:07:29

Zsókánál profibb a srác.

Pepejoe 2014.05.04. 13:24:27

@yxcvbnma:

Mennyire igaz!!!!! :D Ő volt az, aki a rajt után az első egyenesben tetőre rakta a Lotust, ugye?

Ozirozi 2014.05.04. 13:34:39

Túl komolyan veszitek, ez csak autóverseny, nem a Nobel díj kiosztás. Ô valóra váltotta az álmát és pont nem érdekli, hogy pár frusztrált csóró hogyan méltatlankodik. Valószínûleg jobb versenyzô, mint amilyen üzletemberek az itt kommentelôk. A gazdagok mindig nyernek, az autóversenyben is.

Bambano 2014.05.04. 14:21:02

ha rallikrosszozni akar, mit keres a pályán :P

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 14:46:25

@Pepejoe: az biztos hogy a kommentelők nagyrésze köztük én is el sem bírna indulni egy ilyen autóval.
A versenyzést gyerekkorban kell elkezdeni,végigjárva az összes lépcsőt.

jk88 2014.05.04. 14:48:42

Nagy verseny a nagyok között, érthető, hogy verseny előtt kellett neki az az 1-2 üveg vodka... :D

daytona500 2014.05.04. 14:57:21

De kemény dolog ám megmondani a tutit a monitor mögül. Az autóversenyzés mindig is veszélyes és a gazdagok játéka volt. Ha nincsenek lelkes gazdagok, autóversenyzés sem létezne, ők kezdték az egészet. Szóval ehhez joguk van.
Szakmai alapon véleményezni egy autóversenyző teljesítményét egy dolog, alpári módon fröcsögni újságírás címén viszont szánalmas.
"az ideális ív fogalmaáról pedig valószínűleg két szépen terített fehér csík jut leginkább az eszébe" - tehát még drogos is. Bravó. Mellesleg az ideális ív nem "két csík", kedves konzolhuszár.

Cecan Basescu 2014.05.04. 15:16:07

@redriot77: Na ilyet lehet találni a közutakon is, begyűrűzött ide is. "olyan szinten leköti a saját autójával való kínlódás hogy a többi közlekedőre már nem is figyel"

lucky77 2014.05.04. 15:30:59

Egyébként a Gt Open-ben is hasonló vagy még talán erősebb autókkal is mennek.

superfrog 2014.05.04. 15:45:49

hát én a fazont nem hibáztatom. aki ismer igazán gazdag embert (mondjuk magyar szinten ez napi 1 millás keresetet jelent nálam forintban) az tudhatná, hogy ezek az arcok meg vannak győződve a saját tökéletességükről, maximum kis időt kérnek mire belejönnek a gyakorlatba, legyen szó bármiről is. és ha finoman elmondod, hogy hát izé, akkor rögtön a fejedhez vágja, hogy a pénze bizonyítja, hogy igaza van és különben is te csak irigy vagy..... és ez a pali lehet keres heti 1 millió dollárt...........
az FIA feladata lenne szűrni, hogy kit milyen kategóriáig enged nevezni. de finoman szólva csak a pénzről szól a dolog, ahogy itthon is ez volt vagy 20 éve. mert aki tehetős, úgyis megszervezi komolyabb rutin nélkül is a licenszet bármire. mondjuk például anno Benik Balázs ment rally II-ben 1 szezont, majd ráült egy wrc-re. szerencsére ő elég képzett sofőr volt ehhez, de mi van ha én csináltam volna ezt, mert van rá lé?! egy félvak félalkoholista aki a helyi disco előtt szokta hangosan hallgatni az mp3 lejátszóját, mert kocsija sincs. hát ezzel a tudással simán meg is ölhettem volna több embert is, ha közel jutok egy wrc-hez........... és a nyakamat rá, hogy tudtam volna licenszet szerezni.

Pepejoe 2014.05.04. 16:02:39

@somewhat damaged:
Én sem arra gondolok, hogy könnyű avagy nem könnyű ezt vezetni. Hanem hogy innen 10-ből 9 ember hasonlóképp pattogna végig a rázóköveken és ugyanígy kéne kipattintani a kavicságyból.
Megkockáztatom azt is, hogy mivel (ugyanígy) baromira nem tudná térben hol van a pályán, hasonlóképp tenné vissza az autót a csíkra és fogalma sem lenne arról, hogy éppen ki jön mögötte.
Nem védem a ficerét de azért...
Amikor volt az a Lotus Ladies baszakodás, mindenki le volt hidalva, hogy úú a csajok hogy kenik neki, jaj kicsit törik a Lotusokat, hát elnézzük nekik mert pl. 92D az adottság, holott ez a fickó talán még jobban is vezet náluk :D és még a pénzt is beleteszi legalább. Vajon ha Kiss Ramóna lezúzott pár milliót, mi történt? Mert szerintem semmi.

Pepejoe 2014.05.04. 16:05:39

@superfrog:
Akkor most te egy félvak-félalkoholista vagy?
Bocsi, csak olyan jól jött ki. :)

superfrog 2014.05.04. 16:10:02

@Pepejoe: mivel pontosan ezt is írtam.

Ecotrans 2014.05.04. 16:10:04

Mit vagytok úgy oda? A Lotus Lady kupában pont ugyanezt csinálták a lányok folyamatosan. :D

superfrog 2014.05.04. 16:13:17

@Pepejoe: tehát a teljesen precíz fogalmazásért:"de mi van ha én csináltam volna ezt, mert van rá lé?! egy félvak félalkoholista aki a helyi disco előtt szokta hangosan hallgatni az mp3 lejátszóját, mert kocsija sincs"

ez pontosan az én mostani személyleírásom, félalkesz alig látó max mp3 lejátszóval villantó csóka vagyok, akinek kocsija sincs.

Fatimir Alubdir 2014.05.04. 16:16:06

Kedves cikkíró!
Majd akkor balfaszozz, meg fikázz, ha te nem egy karosszékből nézel egy ilyen 3 órás versenyt, hanem ott vagy és jobbat produkálsz! Nem hogy egy "mezei" 458-assal (már annál is félelmetes belegondolni mit művelhet), hanem egy vérbeli FIA GT versenyautóval! Na majd akkor... Szerintem itt mindegyikőnk hasonlót művelne a pályán vele, ha nem rosszabbat, de egyikőnk sem hagyná ki a lehetőséget, ha ilyen helyzetben lenne. Ebből kiindulva pedig semmi másról nincs szó, csak irigységről.

Pepejoe 2014.05.04. 16:20:13

@superfrog:
Tisztességesen megünnepelted az Anyák napját akkor, nagyon helyesen.

superfrog 2014.05.04. 16:20:50

@Fatimir Alubdir: a lényeget te sem értetted meg sajnos. nem a pasi a hibás, aki gyerekkori álmát éli meg, hanem aki hagyja, hogy olyan kategóriában tegye ezt meg, amire még nincs felkészülve, mert ez indokolatlanul nagy veszélyt okoz a pályán.

Globetrotter2014 2014.05.04. 17:03:09

Azért ez nem a F1, de nyilván neki ez is sok, valami Ferka vagy Lambo márkakupa való. Túlvállalta magát, és ilyenkor nem ártana némi többletbiztosíték az ilyen pilóták ellen.

Amúgy most szegény fickón röhög fél világ.

@Oldm4n: IQ vazze. Ha kettőt összemosod akkor neked kb minden mindegy...

Oldm4n 2014.05.04. 17:19:20

@ZF2: IQ vazzeg! A fő cél a szórakoztatás, ha elfelejtetted volna! EZ legalább szórakoztat!

delmarco 2014.05.04. 17:44:49

Ha egy oriasi balesetet okoz, nem az orosz lesz a hibas, hanem aki megadta neki a licenset, illetve aki palyara engedi a FIA versenybirosaga, mert ez mar nem az elso futama.
De amig a penz iranyit teljesen mindegy minden..., de majd miutan valami borzaszto tortenik utana mar keso lesz sirni:
"Eso utan kopenyeg"!

HgGina 2014.05.04. 17:51:36

Kíváncsi lennék, a szerző egy ilyen kocsiban, ilyen tempónál, ezen a pályán mennyire vergődne. Ja, hogy neki még csak esélye sincs beülni egy ilyen gépbe?...
Síelésnél meg valóban gyorsabban hullik a férgese: ld. sumáker. No meg kibe is rohant bele anno hátulról fékezés nélkül egy kis csöpögő esőben? Őnála persze ez nem vergődés mi? Szegény Kesjár annak idején az első zakspeedes körében lefulladt. Az se vergődés mi?
Klavi mellől ilyet cikkecskét írni igazán a vergődés ledves Dávid.

nagyati67 2014.05.04. 18:07:35

Szeretnék én így autót vezetni...
Mögöttem van legalább 1 millió km, volt már alattam komolyabb gép is, de mikor beültem 15 percre egy 350 lóerős WRC-s WRX STI-be murván, hát majdnem besza-behu. Az első percekben csak az volt a célom, hogy egyáltalán a pályán maradjak. Egy ilyen teljesítményű autó aszfalton olyan, mint egy utcai murván, murván pedig, mint az utcai havon.
Ajánlom a sok fikázónak, hogy próbáljon meg uralni egy ilyen 458-ast. Fél gáztól kövérebbet nem hiszem, hogy mernének nyomni, még ideális tapadási körülmények között sem.
Az persze más kérdés, hogy a pálya-kreszt meg kellene tanítani neki, illetve ilyen rutinnal hogyan engedték a rajthoz. Sebaj, a Forma 1-ben is voltak már hasonló fazonok.

Csizirájder 2014.05.04. 18:09:00

Ismét egy jó példa hogy pénzért szinte mindent lehet. Viszont a pénz nem pótolja a hosszú évek tapasztalatát, amivel egy ilyen géposztályban induló pilótának rendelkeznie kell. Ja és a tehetség, az sem kapható pénzért. :) A fickónak inkább valami kisebb géposztályt kéne kipróbálnia, ez még nagyon sok neki.

Garázslakó 2014.05.04. 18:15:45

@Oldm4n: Zsolti helyezési száma megegyezett a futamot befejezők számával...

Spalya 2014.05.04. 18:31:12

Pont igy vezetek én is! Mondjuk nekem nincs pénzem 1:1 méretarányban játszani. Neki van...

Egy Hun Hunniából 2014.05.04. 18:46:42

@Garázslakó: :-DDD
Nekem is az a snitt maradt meg róla, mikor a kb. 19 autó dulakodott az indulás után a kanyarban a pozikért, majd amikor mind elrobogott, akkor "úszott, sunnyogott" be a képbe a zsótti :-DDD

Oldm4n 2014.05.04. 19:00:16

@Garázslakó: Utolsónak is kell lennie valakinek. Sőt, valahol DICSŐSÉG egy Forma 1 futamot egyáltalán valahogy befejezni. NEM EZ VOLT VELE A BAJ! A baj az emberi oldalával volt Baumgartnernek. Egy felfuvalkodott senki, egy nímand, akinek egy perc keresnivalója nem volt ott, ahova apuci politikai kapcsolatai ÉS az adófizetők pénze tette. Oda Kesjár Csabák kellettek volna!

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.05.04. 19:17:06

No igen, F1-ben és attól lefelé egészen a közútig mindenhol vannak balesetveszélyes hülyék, néha a felkészületlenség, néha az agresszió teszi őket azzá, de mindig itt vannak körülöttünk. Ebben az esetben csak az a különleges, hogy kihagyott a szamárlétrán pár fokot, és a pénzén vásárolta be magát a profik közé. Így elnézve ez nem volt valami okos húzás, de ha ez az egyetlen bűne (nem tudjuk, de neki is jár az ártatlanság vélelme, feltételezzük hogy nem mutyiból és lopásból szerezte a vagyonát), nem szimpatikus, hogy néhányan színtiszta irigységből egyenesen potenciális tömeggyilkossá nyilvánítják. Nem volt ez annyira veszélyes a többiekre nézve, a pályára való visszatérésnél is maradt bőven hely, az érkező jól láthatta hogy ott bóklászik, nem is volt semmi grimbusz, csak a saját gépét tette sírba. Inkább szórakoztató volt, már-már sajnálom a palit azért, amit a sajtóban kap ezért :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.05.04. 19:18:38

az autóversenyzés amúgyis egy dög unalmas, életveszélyes, környezetromboló cirkusz, aminek a sporthoz semmi köze nincs

szóval tökmind1

rapitzsuakoloh 2014.05.04. 20:05:46

Kezdtem egy 75 lóerős autóval, majd folytattam egy borzasztó brutális 140-essel :)
Utána kis visszalépés 125-re, majd 240, most pedig 330 LE.
Ezzel már érzem, hogy életveszélyes vagyok közúton, bár eddig mindenki megúszta. Azt hiszem ezzel elértem korlátaimat, egy 450-essel már nem szabad kimennem, ennyit tudok fizikailag.
Hogy jön ez ide?
Mehetnék akár 600 lovas géppel is, de ZÁRT PÁLYÁN.
Ez a fickó ezt teszi, és minden megbecsülésem az övé, egy megülni egy ilyen szörnyet, az iggen.
Lehet fikázni őt, meg a többieket félteni, csak ez hülyeség. Ők a "profik", nekik ezt tudni kell kezelni.

nincs_nick 2014.05.04. 20:07:45

@nagyati67: Murván tetszőleges rte/frt-s ladás 100 lóval vezet úgy hogy besza-behu, ha mellette ülsz, szóval ez nem kifogás.:) Lóerőt meg szokni kell, aszfalton versenygumival azért 550le egy 1300 + sofőr kg-os gépben (bár gondolom gt3 ennél könnyebb) megtartható egy átlagos sofőrnek is, aki nem csak a bináris pedálállásokat ismeri. De a fenti video-ban nem is erről van szó, hanem olyan hibákról ami után tetszőleges trackday-ről zavarnak el gombászni, mivel ön és közveszélyes vagy.:)

halor 2014.05.04. 20:25:24

Nekem is kábé ilyen volt az első köröm a need for speedben. Majd belejön, hagy jáccoggyon.

Speedman 2014.05.04. 21:06:00

Én nem láttam akkora hibát tőle, hogy életveszélyessé kellene nyilvánítani a tagot.
Egyszerűen nem tud vezetni, pontosabban féktávot venni és megbecsülni mekkora sebességgel kellene bevenni a kanyarokat, így ő lett a bukóterek, és a kavicságyak tesztpilótája.
Azért megnéztem volna a csapattársak fejét. 2mp-el volt lemaradva a vezető pilótától, mikor átvette az autót, majd 40 perc múlva sikerült 4 kör hátránnyal átadni.
A Le Mans-i 24 óráson nem akar indulni? Megnézném ott is. :)

]{udarauszkasz 2014.05.04. 21:21:31

@rapitzsuakoloh: En azert nem egetnem magam profik kozott.
Epp ezert nem mennek az X-Alps kupara (sikloernyozom), mert nem erzem magam annyira profinak, hogy ilyen kaliberu emberek kozott ennyire kitunjek a nem-tudasommal.

csongiaparaszt 2014.05.04. 22:07:17

Van olyan jó ótóversenyző, mint amilyen üzletember vagyok én.

K.Jani 2014.05.04. 22:32:54

Az oroszok mar a palyan vannak!

HgGina 2014.05.04. 23:15:13

@]{udarauszkasz: dehogynem égetnéd magad, ha tehetnéd. Ha tehetnéd. Csak ahol most megteheted, ott nem égetnéd magad. Pedig elindulni egy versenyben, ahol lehetsz utolsó, ahhoz kell a bátorság. Nem aggoz, ahol te vagy a jók egyike.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2014.05.05. 03:50:51

Bezzeg a nincstelenek mennyivel jobb autóversenyzők, mint a milliomosok!

Amúgy éppen az ilyen eseményektől izgalmas, érdekes egy autóverseny.

Abban, hogy a nem hibázó autóversenyzők köröznek körbe körbe a pályán nincsen semmi izgalmas, sem érdekes.
Simán elalszok az autóversenyeken.

toncsi64 2014.05.05. 10:04:00

Nekem egy kicsit eltúlzottnak tűnik az írás és a hozzászólók reakciója is. Először is az ugye teljesen egyértelmű, hogy hasonló válogatás más versenyzőkről is készíthető. Érdemes ellenben megnézni a képernyőn feltűnő kiírásokat is. Általában 5.-6. helyről csúszik ki, egy esetben pedig a 10. és az utolsó, boxban történt bénázásakor is a 11. (legalábbis az elején :DD) Én azt gondolom ezek a pozíciók nem annyira rosszak, ami alapján le merném írni az emberről, hogy Ő "az autósport ügyeletes balfasza".

toncsi64 2014.05.05. 10:11:42

Újra végignéztem a videót és a következő helyezéseket írták ki az éppen aktuális "balesetnél".
2. - 3. - 10. - 4. - 5. - 11. - 11. - 23.

macman507 2014.05.05. 10:15:18

Érdekes videó volt, nem tudom hány éves, vagy hogy, hogy került oda, meg, hogy mennyi tapasztalata van.. szóval így nehéz hozzászólni, viszont "érdekesen" vezet az tény.
Nem szoktak az ilyen versenyeken szabedzések, gyakorlások egyebek lenni, mint Forma 1-ben, vagy MotoGP-ben?

OmegaMale 2014.05.05. 11:06:47

Sajnálom a fickó váltótársait. Mennyi munka és pozíció veszett kárba, amíg Ő körözött a verdával...

Viszont kétségtelen, hogy ha egy ilyen endurance-futamra tervezett autóban valahol maradt könnyen letörő-elkopó alkatrész, ez a fickó mindet beazonosítja XD.

Mert ha jobban belegondolunk, egy utcai Ferrarira nem az a legveszélyesebb, hogy elkopik az első gumi, neadjisten MEGELŐZI egy gyorsabb autó... Hanem hogy leesik az ívről és megy a sóderbe/útpadkára vagy éppen felugrat a szegélyre stb. Fakezű-falábú de tehetős Ferrari-tulaj tuactajai köszönhetik majd neki a tulaj-álló sportkocsik következő generációját XD.

bahahaha 2014.05.05. 11:14:43

@toncsi64: Az ugye világos, hogy ez egyetlen verseny volt, azon belül is mintegy fél óra krónikája, ami azzal keződött, hogy átvette a második helyen lévő autót, ami két másodperccel volt lemaradva az elsőtől és azzal végződött, hogy a meglehetősen leamortizált autó négy körös hátrányban volt?

Egyébként érdekes, hogy vannak, akik nem értik, hogy mi ebben a szánalmas: az, hogy a szerencsétlennek abszolút semmi önkritikája nincs (és még mielőtt valaki felvetné, hogy "te is" - nem, nekem egyszer lett volna lehetőségem beszállni egy versenysorozatba pár futam erejéig egy rendesen felkészített autóval - aztán belegondoltam, hogy bár maga a gondolat kurva csábító, de valójában a pályán csak szerencsétlenkednék, mert abszolút nem vagyok erre felkészülve, így passzoltam a dolgot). Ez olyan túl nagy flash nem lehet, hogy mindenki lealázza a pályán meg hogy az autót igazán nem uralja. Éreznie kellene, hogy ez így nem fasza, készülnie, ilyenek. Megtehetné, van rá pénze. Ehelyett viszont versenyen csinál hülyét magából és veszélyeztet másokat.

OmegaMale 2014.05.05. 11:29:06

@rapitzsuakoloh: Az különbség, hogy a többi versenyző versenyezni megy ki a pályára, Vagyim pedig TÚLÉLNI. És ahogy elnézem, Vagyim nem igazán nézi, hogy kit öl meg, amíg Ő megpróbál túlélni. A kommentátor is kb. elénekli, hogy egy közúti úrvezető reflexeiből próbál a pályán túlélni Vagyim.

Vagyimnak alapvetően előbb gokarton és alsóbb géposztályokban kellett volna szocializálódnia.

Carlo77 2014.05.05. 12:45:48

Igazából el kell kezdeni valahol
Ahogy mondani szokás "magyar ország az ezer Schumacher országa"
És tök mindegy hogy 1.0 suzuki vagy Bugatti van a segge alatt.
Itt meg hirdetik az igét.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.05.05. 12:53:05

vihar a biliben: van ra penze, megteheti, hadd csinalja,
a tobbieknek is van kormany az utojaban, keruljek ki.

Erdei osonó 2014.05.05. 16:21:51

Pár embernek itt azt kéne felfogni hogy nem engem és az itt kommentelőket kell felhozni hogy vezetni sem tudnának egy ilyen gépet (ez valóban így van) hanem azt hogy a pályán képzett versenyzők vannak és ez az ökör TŐLÜK van fényévekre lemaradva tudásban és képességben.
Épp emiatt semmi keresnivalója a pályán.

lua lua 2014.05.05. 16:47:11

Jó volt egy kicsit ismét John Watsont hallgatni :)

Gettóblaszter 2014.05.05. 17:29:26

Szerintem ha valamelyik versenyzőtárs vagy szerelő beugat, akkor két lehetőség merül fel:
1. A csávó elővesz a farzsebéből pár gyűrött keményvalutát, beletömi az ugató mellényzsebébe, megveregeti a pofáját, aztán lekussoltatja.
2. Ha az 1. pont nem megy, akkor ugyanezt teszi Szergej és Iván pénz nélkül, és erőteljesebben.

Gettóblaszter 2014.05.05. 17:33:00

Amúgy ha engedik, hadd menjen. Az olimpián is volt olyan csávó, aki majdnem belefulladt a medencébe. A Jamaicaiak meg nem tudtak bobozni. Mindig vannak lúzerek, valakinek utolsónak is kell lenni. Nektek sose volt olyan ismerősötök, akit mindig csak azért vittetek el buliba, hogy befizesse nektek a beugrót meg pár sört? Naugye. Ez a csávó is vastagon tejel az autósportnak, és közvetve őmiatta tudnak vezetni/szerelni stb. sokan mások, akik jobbak és nekik fizetést kell adni.

Caldera75 2014.05.05. 18:53:55

Off road versenyeken kellene indulnia, mert az nagyon megy neki :) Többet van a salakon, mint a pályán :D

Tirpákium 2014.05.06. 04:03:04

A Lotus Ladies Cup óta nem láttam ilyen fordulatos versenyzést.
süti beállítások módosítása