A mai Forma-1-es autókat egy majom is elvezetné...

  2014. április 18. - ommm Címkék: érdekes kormány forma 1 wtf omfg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

photo_1397822197.JPG_1024x724

...hangzik az örök baromságok közül az egyik. Tessék, mutassanak majmot, amelyik mindezt kezelni tudja mondjuk 300-as tempó fölött.

Ez a Sauber idei versenyautójának kormánya.

UPDATE: Huh, látom, hogy itt nem okozna gondot senkinek, talán ez jobban elmagyarázza. És ez tavaly volt, amikor még nem volt ennyi rendszer a fedélzeten.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr206050955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasvizsla 2014.04.18. 14:24:57

Én sose hallottam hogy bárki ilyet terjesztett volna. Itt olvasom először.

highroller 2014.04.18. 14:27:29

Ha egy majomnak nem is sikerülne, de pár nap alatt be lehet úgy gyakorolni, hogy rutinná váljon az összes gomb kezelése akár 300 felett is... Ők se úgy születnek az autóba, ők is a tesztek és szimulátorok segítségével tanulják meg melyik gomb melyik. Egyébként meg vannak olyan járművek a földön még ahol ennél több gomb is van, mégse tekintenek az azokat vezetőkre atomfizikusként meg sztárként.

Oldm4n 2014.04.18. 14:37:05

Pont ezt akartam én is írni. A legkisebb Cessnaban is kb 5x ennyi gomb van. Helikopterekről nem is beszélve...

Grifter 2014.04.18. 14:39:08

Khm, double fail :P (Nem az a baj, hogy a másik apukája erősebb, hanem hogy te leálltál vele erről vitatkozni ;] )

Progi 2014.04.18. 14:45:28

Jót röhögök a hozzászólásokon, persze pár nap alatt, azért gokartoztak még mielőtt lábra tudtak volna állni. Tudjuk vannak ilyen született zsenik akiknek minden menne "pár nap alatt" a fotelból kishaver.

Edemszki1983 2014.04.18. 14:46:45

Szép, szép. Kérdés, hogy ebből mennyit kell versenyen nyomkodni, tekerni? Ha váltástól eltekintek, akkor kiváncsi lennék, hogy a többit milyen gyakran használják. Körönként sokszor, párszor, a versenyen párszor? Mert a pár éves kocsikban is van/volt 100 gomb, mégis elment az ember több száz kilométert, és max a rádió hangerején tekert fel/le. (Tudom rossz hasonlat, de ugyanígy nem látom be, minek kéne körönként tekergetni a differenciálon.)

suzo 2014.04.18. 14:50:42

És mi szükség van erre? Ezek az autók már nem a vezetésről szólnak. A forma 1 ma már csak sakkmeccs, ahol taktikázik mindenki.Automata váltó, rajtautomatika, kipörgésgátló, energiavisszanyerés, mindenféle karakterisztika módosító...stb. Baromság az egész!
Én ezt nem engedném! V8 szívó motor, kézi váltó, 0 elektronika.
És akkor mutassa meg mindenki, hogy mekkora profi. Ez így egy videojáték.....
Ez a sok sztárpilóta lehet, hogy elindulni nem tudna ha sok elektronika nem dolgozna alattuk.
Ez pont olyan, mint amikor a sok hülye elhiszi, hogy ő vezet egy 6-700 lóerős szupersport autót.....

ommm 2014.04.18. 14:54:10

@suzo: Ez így azért nem kicsi csúsztatás. A teljesség igénye nélkül csak annyit fűznék hozzá, hogy sem kipörgésgátló, sem rajtautomatika nincs az F1-es autókban már legalább két éve.

A nehézséghez pedig annyit, hogy annak idején fél napig csak azt tanultuk a szimulátorban Wéber Gabival, hogy hogyan kell egyáltalán elindulni egy ilyennel. Pedig azok már akkor is 5-6 éves autók voltak. Na ennyire könnyű.

GhostR 2014.04.18. 14:56:31

Autót vezetni kihívás gombok nyomkodására meg egy csimpánz is képes.

suzo 2014.04.18. 15:01:07

@ommm: Én egy sóval nem mondtam, hogy könnyű dolog. Csupán arra probáltam célozni, hogy a munka jó részét leveszi a pilóta válláról az elektronika. Például azt mondják, hogy az autómata gyorsabban, vált. Oké ez igaz. De ha egyik autóban sem lenne? Sokkal valóságosabb és hitelesebb lenne a dolog, ha valóban a pilóta tudásán múlna....

ommm 2014.04.18. 15:03:09

@suzo: Nem mondom, hogy támogatom a mindenféle energiavisszanyerő rendszert, a DRS-t és a ki tudja még, mit, de légyszíves, mutass olyan top-autósportot, ahol még kéziváltót használnak? Rali? GT? A kéziváltó - bármennyire is izgalmas - már 10 éve is a kőkorszak volt. Lassan már utcai autót sem kapsz azzal.

Tomato77 2014.04.18. 15:17:42

@vasvizsla: Még talán Lauda is mondta, hogy egy majom is tudná vezetni a mostani F1-es autókat, de volt a szavaiban némi túlzás. Az ő idejében másképp volt nehéz vezetni. Nem hiszem, hogy akárki képes lenne egy szűk konzervdobozba bezárva, másfél órán keresztül 50-60 fokban, talpig tűzálló ruhában, bukósisakban, fél percenként 4-5 G-s erőhatásoknak kitéve, 70 kilóval nyomva a fékpedált, az üvöltő motortól megsüketülve, centire pontosan követve az íveket gyorsan vezetni. Nem csak fizikailag, hanem szellemileg is nagyon megterhelő az ilyen koncentráció. Bárki kipróbálhatja: fusson három 8 perces menetet valamelyik gokartpályán, tizedre hasonló köröket teljesítve. Nem lesz könnyű, pedig az kutyafüle a F1-hez képest.

PIT880 2014.04.18. 15:37:13

nem nagy cucc, különben is csak pár kapcsolót tekergetnek azt is az egyenesekben, és a 300 feletti tempó olyan mint egy utcai autóban a 140- ott is telefonál az ember meg iszik eszik, persze nem egy friss jogsis.
és nem engedi el a kormányt csak az egyik kezével teker párat a kapcsolón, nem nagy dolog szerintem, aki ért a technikához azon nem fognak ki az ilyesmik :)
persze öregapám biztos csodálkozna igaz ő még kapcsolót se látott, nem hogy kocsiba :)

PIT880 2014.04.18. 15:39:35

Inkább arról írjatok cikket, hol lehet ilyen f1-es kocsikat vezetni, és mennyiért, mert kipróbálnám, és szerintem sokan mások is, csak itt az országban is csak ilyen replika szarok vannak azért kérnek el 800 ezret, szoval nem kicsit lehúzás, külföldön biztos jobb a választék.

suzo 2014.04.18. 15:40:12

@ommm: "A kéziváltó - bármennyire is izgalmas - már 10 éve is a kőkorszak volt. Lassan már utcai autót sem kapsz azzal" Hát pont ez a bajom. De ez nem azért van így, mert a kézi rossz, hanem mert akkor nem venné meg annyi ember. Több komoly márka szakemberével beszélgettem már erről. Kerek perec megmondták, hogy az automatával megvédik a technikát a hülyéktől, és így gyakorlatilag "bárki" elvezeti a komolyabb gépeket is. Szerinted Paris Hilton elvezetne egy Lamorghinit ha semmilyen elektronika nem segítené??

PIT880 2014.04.18. 15:43:02

@Tomato77:

pedig a régi kocsikat hogy úgy mondjam könnyebb volt kezelni, csak ma már mindenkinek a biztonság az első, de a gokart hasonlít rájuk a legjobban ott nincs kasztni.
azért volt könnyebb kezelni azokat mert kisebb a határ ott a megcsúszás között és egy kevésbé profi pilóta is ki tudja autózni, akinek van bátorsága hozzá.
mostmár gyorsabbak a kocsik, jobban kijön a pilóták közti különbség, egy régi versenyző seholsem lenne a msotaniakhoz képest, sajnos ezt kell hogy mondjam, de a msotani pilóták tudnák kezelnia régi kocsikat is.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.04.18. 15:56:27

Mindig csodáltam a kéziváltó imádókat. Tényleg elhiszitek, hogy egy vasbottal kell rángatásokkal fogaskerekeket terelgetni egy fémdobozban? Aki ezt élvezi, még nem vezetett egy normális automatát. Amelyik a gázpedállal való bánásmódból kitalálja szinte, mit akar a gazdája. Vált vissza egyet-kettőt, normálisan kezeli a motorféket, nem veri szét a féltengelyeket meg a hajtás. Az meg egyenesen hülyeség, hogy kézzel váltani gyorsabb. Ott kuplungolni is kell, meg összefékeződni a nyelestengelynek. Ha meg valaki arra megy rá, hogy kézzel minél gyorsabban váltson, vagyis hajigálja a sebességeket, az hamar megnézheti a szinkrongyűrűit.
Az automata nem engedi, hogy kínozzad a motort. Nem is szólva a tempomatról, amelyik az automatánál vált is helyetted. Városi fogalomban 1000-szer kuplungolni, egyesbe majd üresbe rakni, ez szerintetek fasza dolog?
Aki most felhördül és védeni akarja a kézi váltót, az vezessen le párszáz km-t automatával. Közben szabad a kezed, simogathatod a melletted ülő combját, ehetsz-ihatsz telefonálhatsz:). Ha meg azt a pár deci többletfogyasztást sajnálja valaki a kényelemért, arról kár beszélni. A javíttatás az bizony van, de kuplungtárcsát is cserélni kell, meg nyomószerkezetet kézi váltónál. Nem kell bedőlni a 600.000-es ajánlatnak, ennél sokkal kevesebbért is újjávarázsolnak egy automata váltót.

PIT880 2014.04.18. 15:58:00

annyi biztos, hogy ettől az embertől szerintem bárki jobban vezetne
www.youtube.com/watch?v=_F2qZtSaoqg

Rocko- 2014.04.18. 15:58:05

nekem az OT gomb tetszik, egy gombnyomásra Csikós-kompatibilis lesz az F1 masinéria. :)

Giro 2014.04.18. 15:59:44

Az túlzás, hogy bárki képes lenne elvezetni egy ilyen autót, de azt gondolom belátja mindenki, hogy a pilóta szerepe folyamatosan csökken. Szerintem a győzelem 70%-a technika (ha egyszerűen gyenge a kocsi, labdába sem rúghat a mezőnyben), 20% csapat (autó beállítása, taktika, kerékcsere…) és valahol 10% körül van amit a versenyző hozzátesz. Akinek ez nem tetszik, nézzen hosszútáv futást a tévében.
A fanyalgók bizonyos esetekben viszont joggal hőbörögnek: Pl. amikor elromlott Hamilton rádiójának a hangszórója és ő kétségbeesve kérdezgette a boxot, mi a fenét csináljon a pályán: nyomja, ne nyomja, kerékcsere? A versenyző igen is nem gondolkodik az autóban, csak egy végrehajtó szerv.

Hurri Kán 2014.04.18. 16:00:05

Akik szerint egy F1-es autót bárki elvezetne, olvassák el ezt:
www.gphirek.hu/f1/20130405-f1-vagy-lelegzel-vagy-kanyarodsz.html

highroller 2014.04.18. 16:06:13

Ne mondjuk már, hogy alapvető értelmi képességekkel és egy kis versenyzői érzékkel rendelkező embernek gondot okozna mondjuk 5 nap alatt, napi több órás intenzív gyakorlással, hozzászoknia,hogy hogy kell vezetni egy F1-es autót és elsajátítani, hogy kb. 20 gomb mikor mire jó? Most nem arról beszélünk, hogy életében először F1-es autóba ülő emberek egy kör után minden kör rekordot megdöntő vezetői tudásra tesznek szert és egyből világbajnoki címet nyernek ezeknek a sz*roknak a tekergetése mellett... Vezetni gyakorlatilag bárki el tudja, az teljesen más dolgoktól függ, hogy milyen eredményeket tudna felmutatni éles versenyben (milyen tehetséges vagy, mennyi éve körözöl a pályákon). Pont olyan mint az éneklés, a dalszöveg megtanulása nem a legnagyobb kihívás. Az meg, hogy milyen hangod van alapvetően és az mennyire fejleszthető, nem sok köze van a szövegtanulási képességekhez.

bad trip 2014.04.18. 16:27:13

Na ez az. Még az is lehet, hogy sikerült megtanulnod. De aztán nyomjál le egy Alonsót vagy Hülkenberget, vagy bármelyiket...

Bambano 2014.04.18. 16:30:18

kicsit a témába tartozik, egyik kedvenc videóm:
www.youtube.com/watch?v=sDmCO0Y79sQ

nincs_nick 2014.04.18. 16:34:23

@ommm: Nincs is rá szükség, mert motor ecu, illetve elektromos segédhajtás kombinációjával oldják meg... Lásd pl. alig van elfékezett kerék idén... A cikkhez meg annyit, hogy a 86 éves nagymamám szerint egy c classt nem lehet elvezetni, mert annyi benne a gomb és hogyan tudhatom én fejből mit melyik csinál.:D Szóval egy értelmesebb embernek ez nem kihívás. Az viszont igen, hogy mennyire tudsz határon menni. Azt meg a maiakban jóval könnyebb, mint a full elektronika nélküli régi turbós szörnyekben. Vagy akár a későbbiekben. Emlékszel még mennyire vezethetetlen volt egy Minardi pl?

@doominogame: "amelyik a gázpedállal való bánásmódból kitalálja szinte, mit akar a gazdája". A kulcsszó a szinte. Pl. az Aston hiper-szuper váltója sem tudja, neked kell megtanulnod kezelni. De ha érdekel a dolog itthon is fejlesztenek váltóvezérlőt és hozzá logikát. Hát, nem atomtudomány, bármennyire is szeretnék sokan annak látni. Modern verzérlések talán 5 év múlva kerülne gyártásba és akkor még csak sima linearizált rendszerekről beszélünk.... Btw, olyannyira nem általános még a dolog, hogy a motor ecu-kban is még mindig map van (legalább is nem tudok olyanról, ami ne használna több száz map-ot), akár 2000-3000 tábla és ezek között váltogat az app control. Rendes szabályzás és predikció talán 10 év múlva, de nagyon gyúr erre sok-sok egyetem pl.

istenbarma 2014.04.18. 17:05:29

@doominogame: te nagy matekos vagy. meg értelmes. egyből láttam.
"ehetsz-ihatsz telefonálhatsz:)."
persze, még véletlenül sem a kormányt kell fognod két kézzel igaz? telefonálgass csak te fasz. busz-sávban is mehetsz nem?

"Ha meg azt a pár deci többletfogyasztást sajnálja valaki a kényelemért, arról kár beszélni."
ja, pár deci, olyan 20-30 deci 100 km-ként.

..|.,

istenbarma 2014.04.18. 17:07:06

mennyi istenkirálycsászár kommentel ide... persze, a F1 rém egyszerű. azt közben párhuzamosan parkolni sem tudtok...

istenbarma 2014.04.18. 17:12:00

@Giro: nagyjából egyetértek azzal amit írsz. bár szerintem a 70% picit sok, pl Alonso a szar ferrarival azért elég jó eredményeket hozott, meg én a pilótának is 10%-nál többet adnék azért, inkább 20 körül.
de mindegy is ezt így számokba önteni, az tény hogy kevésbé múlik a pilótán. de ez régen is így volt, alapból a technikán ami a versenyző alatt van marha sok múlik nyilvánvalóan.

pl emlékszem a Schumacher érában volt hogy mindig az első egy-két futamon az előző évi ferrarival indultak, és már akkor pedzegették hogy a következő ferrari 1 másodperccel gyorsabb a többieknél egy körön, de a bridgestone hátrány is kb 1 másodperc a michelinhez képest.

Schütii 2014.04.18. 17:24:56

Nem kell ezt túlmisztifikálni, nekik ez a munkájuk, más dolguk se nagyon van csak hogy a pályákat betanulják, meg az autó kezelését. Ezért kapják a pénzt (jó, aki meg befizeti magát annak sok szabadideje van erre). Úgy gondolom vannak itt sokan, akiknek a szakmája legalább ilyen összetett, ők is megtanulták azokat dolgokat idővel.

w a s d 2014.04.18. 17:55:07

@ommm: Nascarban? Ott talán kézi van. (Ahogy kézi váltós m5, meg m6, meg s4, meg s5 Coupé is van elvileg az USA- ban. Milyen átfordult világ ez a mai!:D)

3gb 2014.04.18. 18:03:33

@doominogame:
De ki nem sz@rja le a kényelmet, meg a gyorsaságot, nem ez a lényeg, hanem az, hogy így szeretem vagy így szeretem. Nem kell ide racionalitás, mert felesleges. Ha mindent ez döntene el, senki nem gyűjtene semmit, senki nem oldtimerezne stb., stb. stb.. Arról is hülyeség lenne vitatkozni, hogy a whiskey-t jéggel jobb-e inni vagy szódával. Nem mindegy? Nem kúrva mindegy, hogy valaki szeret-e váltogatni vagy sem?

Schütii 2014.04.18. 18:11:04

@doominogame: Egyszer a youtubeon lehúztam azokat, akik kézi váltóval veszik az M5-öst (amerika). Hát.. már egész jól viselem a hozzászólásokat.. (mert még mindig vannak, pedig egy éve is lehet ennek) Pedig ha valahol van becsülete az automatának, hát az ott van.

Agr3ssor 2014.04.18. 18:41:03

De szeretem az ilyeneket!!

Én rengeteget szimulátorozok... Lehet sokan szánalmasnak gondolják, hogy otthon kormánnyal bohóckodik az ember, de megvan a varázsa!
Minden segédletet kikapcsolok, hang csutkára... Ha valaki beállítja a legbrutálisabbra, akkor konkrétan féktávon satunál az sem mindegy, hogy milyen ritmusban váltogatsz vissza! Mert ha kicsit korábban váltasz vissza az optimálistól, akkor beblokkol a hátsó kerék, és kipördülsz... Arról nem beszélve, hogy miként kell felengedni a fékpedált a kanyarcsúcsra ráfordulva. A kigyorsításba bele sem mennék!
Jó buli! Ajánlom mindenkinek, akinek van pár éve megismerni olyan szinten pályákat/vezetést, hogy élvezhető legyen! :)

Onnantól egy kvalifikációs kör olyan, hogy kiszárad a szád, és levegőt alig veszel közben, annyira kell koncentrálni!
Egy 25 körös futam hiba nélkül pedig határozottan fárasztó!

jk88 2014.04.18. 18:58:43

Gombok jelentése:
RSW: Na ehhez ne nyúlj.
MFRS: Ehhez meg pláne ne nyúlj.
Pedal: A pedált azt nyomd, de ezt ne nyomogasd.
SOC: Ne merj még csak a közelébe se nyúlni.
OT: A kocsi átváltozik '60-as évekbeli veterán elődjévé, inkább ne nyomkodd.
Bbal: Ne merészeld megnyomni.
S2/S1: Ha hozzá mersz nyúlni, a csapatfőnök szilánkosra töri a karod.

Schütii 2014.04.18. 19:22:07

Nem szüntetné meg valaki a kitiltásomat a TC oldalon? Léccilécci! Nem tudom mit vétettem. De azért megbántam mindenesetre.

w a s d 2014.04.18. 19:39:22

@Schütii: Lehet, lassan ott az USA- ban egészségesebb a hozzáállás, mint itt. Corolla/Camry jellegű tömegautókban, amit szinte kizárólag csak helyváltoztatási eszköznek vesznek, alig van kéziváltó, Európában azért még talán szélesebb a választék a manuálisból. Amit meg sok olyan ember is megvesz, akinek több kell ennél, mert valahol az autózásról meg a vezetésről magáról, "céltalanul" is szól az adott típusváltozat, az itt csak automatában van, ott meg aki akar, választhat kéziváltóst is belőle.

3gb 2014.04.18. 19:42:21

@Schütii:
Ne aggódj, nem élt az még igazán, akit a TC-s fiúk még nem szedáltak le legalább egyszer!

Hun_Fighter 2014.04.18. 19:57:41

@Agr3ssor: Sok évig szimulátoroztam (manapság is, de már csak úgy ímmel-ámmal), egyetértek a szavaiddal. Mikor már 400-500 kört mentem és még mindig nem volt rendesen beállítva az autó... Ezzel csak azt akarom mondani a T. nagyérdeműnek, hogy még a szimulátorban sem egyszerű egy versenytávot végigkoncentrálni és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, pedig az ember kellemes környezetben ül a monitor előtt, mindenféle fizikai behatástól megkímélve (kivéve ha a kormány FF), nincs csapatrádió, nincs menet közben megváltozó taktika, sorolhatnám. Én felnézek a mai majmokra is, meg a régi gladiátorokra is. Láttam egy-két hozzászólást, akik úgy gondolják, hogy hipp-hopp meg lehet tanulni vezetni. nem versenyezni, hanem elindulni, kanyarodni, fékezni. Az egy dolog, hogy valaki megtanulja, hogy a gombok mire valók a kormányon, de hogy mit MIKOR kell hová állítani, az a nem mindegy. Mert hát mindent nem mond a pilóta fülébe a mérnöke, mint pl. azt sem, hogy melyik szakaszon hová állítsa a fékerőt...

Szóval több tiszteletet.

SimonGábor 2014.04.18. 20:04:29

@Schütii: ne aggódj, engem is kitiltottak, írtam is omm-nak meg karottának meg még valakinek annó, de annyi gerinc nem volt hogy megírják, miért :) úgyhogy továbbra sincs fogalmam se a miértről
Több éve

Hun_Fighter 2014.04.18. 20:15:07

Na, amit lehagytam (kihagytam) az előző kommentemből: Szóval akik úgy gondolják, hogy hipp-hopp meg lehet tanulni vezetni, nem versenyezni, hanem elindulni, kanyarodni, fékezni, azok egyszer nyugodtan kérjenek kölcsön egy akár régebbi F1 szimulátort (Pl. F1 Challenge 99-02, vagy RFactor), állítsanak mindent simulation/High reality módba és lehet próbálkozni... :) És természetesen még a boltokban kapható legdurvább szimulátorok sincsenek lényegében köszönőviszonyban sem a valósággal, mert ha TÉNYLEG arra törekednének, kutya nem játszana velük... :DDD

Pé Er 2014.04.18. 20:56:10

Ez nem arról szól, hogy sikerült a neten találni egy képet az F1-es kormányról és meg kellett támogatni egy provokatív mondattal???

A mellékelt videóhoz már nem sikerült kellő nyúlugrasztó mondatot gyúrni, szóval csak van(egy tekerés és két gombnyomás a rajt előtt)...

Acrocercops 2014.04.18. 20:59:01

Szerintem egy majmot bármire meg lehet tanítani. Ommm, ha adsz 75 ezer forintot egy majomra, megtanítom vezetni. Na? 5-6 poszt kijönne belőle!

Hun_Fighter 2014.04.18. 21:02:11

@Pé Er: De csak mert pl. a fékerőt nem a kormányon állítja... :)

nyisziati 2014.04.18. 21:25:10

@doominogame: "Aki ezt élvezi, még nem vezetett egy normális automatát."
Na hát ez az. Én vezettem autömata váltósat a low-end kategóriából, de az életveszélyes itt, Bp.-en. Kilőni nem lehet vele, másodperces időtáv, mire a kuplung kiold stb.

A "rendes" (értsd: jobb-gyorsabb, mint a kéziváltó) kategóriának meg ára is van, az emberek 90%-a nemigen tudná azt kifizetni (nálunk).

nyisziati 2014.04.18. 21:33:04

@Hun_Fighter: "azok egyszer nyugodtan kérjenek kölcsön egy akár régebbi F1 szimulátort"

Ehhez csak annyit tennék hozzá egész halkan, hogy '90-ben játszottam elég sokat a "Revs" nevű Formula 3 szimulátorral 8 bites gépen, minimálgrafikával és játékélménnyel, azonban 9 gombbal kellett irányítani, és a fizikát is megpróbálták "modellezni" (amennyire lehetett 64K-ban), úgyhogy hetekbe telt, mire rendesen megtanultam irányítani és kb. 3-4 hónapba, mire futamot tudtam nyerni.

Lacko68 2014.04.18. 21:44:37

Húúú! Mennyi profi! Azt a k...a életbe!

dr.oid 2014.04.18. 21:45:54

USAF kiképzte űrmajmok indulhatnának genetikailag felturbózott Caesarcimborák ellen. A Massaméretű ötvenkilós versenycsimpánzok akár egy karton banánért is eltipornák a gázpedált. Eltűnnének a luxuribancra, luxusfeleségre, hiénafaterra, sleppre költendő összegek, járulékos költségek. Bernie bácsi belegondoltál már ebbe? Lánykáidat jó hozománnyal adhatnád férjhez, több húsvéti csoki jutna az unokáknak. Kínában milliónyi betanított munkás szorgos keze egy maréknyi jüanért ringlispílként pörgeti a gazdaságot. Idomított csodamajmokkal száguldó ingyencirkusszá lehetne varázsolni az F1 arénáit. Egyetlen bökkenő azért akad. A majomtulajdonos kapzsisága akik csillagászati bérleti díjat követelne kitűnő versenyzőjéért. A súlyos fenyegetésre a csapatok nyilván saját majomtenyészet alakításával reagálnának és a problémák sittysutty eltűnnének mint gorillák a ködben..

Térspecialista 2014.04.18. 21:55:23

Amikor lefagy, meg szétesik a kép 300-nál, na olyankor pályán maradni, az a tudomány, nem a gomb nyomkodás!!! :D

etruszk 2014.04.18. 23:54:06

hol a ctrl+alt+del?

venturaea 2014.04.19. 02:02:18

kérdés: Jó ez így? Szerintem nem mert semmi köze a való élethez.

TaaT 2014.04.19. 02:05:44

Az emberek sem egyformák, van aki egy utcai autót nem bír rendesen vezetni...

venturaea 2014.04.19. 02:12:21

@3gb: annyi találatom lenne a lottón ahányszor örökre kitiltottak...

CDexter 2014.04.19. 07:24:22

Lehet, hogy elvezetne néhány az itt kommentelő majmok közül is egy f1-es autót, de ami nem mindegy, hogy egy körön mennyire gyorsan.

Különben is mi magyarok általában mindenben jobbak vagyunk másoknál. Érdemes megnézni az magas életszínvonalunkat és hogy a világ top pilótáinak milyen nagy százaléka magyar.

Lacko68 2014.04.19. 09:14:29

@CDexter: keblemre barátom! Minden szavaddal egyetértek!

Teshow 2014.04.19. 09:46:02

Mindig is tudtam, hogy a "tízmillió-mindenhez-értő-ember" országa vagyunk ;D
Minden további komment helyett:
sportgeza.hu/forma1/2014/04/19/egy_igazi_hubazz_pillanat_maldonadotol/
OK, tudom, Maldonado (az aktuális F1 kamikaze) elég sok marhaságra képes, de azért az is látszik, hogy ez nem annyira egyszerű kávéház!

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 10:38:22

@doominogame: nah igen, ha pl taxival mész, akkor vezetni se kell

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.04.19. 10:39:59

@CDexter: valamint azt is, hogy mennyi lehetőségünk van rá

mondjuk, ami volt, arról jobb nem beszélni

viszont kamionosok között egész jól állunk

2014.04.19. 12:39:12

Ezt a majom-szöveget már 1993-ban is hallottam, a kipörgésgátlók és aktív kerékfelfüggesztések időszakában. Azóta eltelt 21 év és még mindig nem jelent meg az első majom a F1-ben... :-)

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2014.04.19. 15:12:02

Szerintem F1-es autót mindig is nehéz volt vezetni - régen és most is. Mint azt Tomato77 megjegyezte, Lauda mondta ezt már jó pár éve, egész pontosan úgy, hogy "a mostani autókat egy idomított majom is elvezetne".

Ez a vélemény persze túlzás, de egy olyan ember szájából, aki azért valamit letett az asztalra (akár szimpi, akár nem). Arra utalt viszont, hogy a maiaknak rengeteg segítség áll rendelkezésére.

Kezdjük csak azzal, hogy van rádió, ahonnan folyamatosan nyomatják az infót. De ott vannak a különféle visszajelzések a mérnökök részére: sokszor már akkor tudják mi a gond, mikor a versenyző még a pályán van és nem is tud semmiről. A technika is nagyon sokat fejlődött, egy kerékcsere, vagy egy gyors beállítás változtatás sem probléma, akár verseny közben se. Régen hol volt ilyen? Sok esetben vége volt a futamnak egy-egy apróbb dolog miatt, amit ma pillanatok alatt orvosolnak.

Ergo, régebben sokkal több múlt a versenyzőn, annak tehetségén és megérzésein. Szóval nem azért nehéz egy F1 kocsit kezzelni, mert sok gomb van a kormányon - az tanulható, még ha bonyolult is. Sőt, igazából előny, mert gyakorlatilag egy csomó dolgot tudnak kontrollálni akár menet közben is. Biztos vagyok benne, hogy egy rakás pilóta se tudja 100%-os pontossággal mi mit jelent (néhányuk nyilatkozott is ilyet, ha jól emlékszem), ezért van a "telefonos segítség", aki mondja mikor mit kell nyomni.

Kicsit csodálkozom, hogy ezt egy autós szakblogon így el kell magyarázni, sokat látott szerzőknek. Ha csak nem szándékos trollkodás, vagy olvasottság generálás volt a cél, ami nem túl szép dolog. Egy hétköznapi ember mindig rácsodálkozik majd, milyen bonyolult ez a sport, de akik üzik, azoknak ez a szakmája, és átlagban 3 éves koruk óta nyomják. Szóval ezt se felejtsük el.

Ui.: Nem kell azzal jönni, hogy "ha te ilyen okos vagy, akkor mutasd meg hogy boldogulnál". Nem vagyok autóversenyző, így valószínúleg egy métert se tudnék menni, de nem is ez a téma, továbbá attól még a téma régi megfigyelőjeként lehet véleményem (és van is).

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2014.04.19. 16:16:58

@PIT880: hülyeségeket beszélsz.

@doominogame: "Közben szabad a kezed, simogathatod a melletted ülő combját,..."

Kinyalni esetleg nem akarod? :) (mármint a nőt, vezetés közben, mielőtt félreértene vki)

@Agr3ssor: +1

Igen, mondjuk egy órás verseny már igen megterhelő tud lenni, még szimulátorral is - ha fizikálisan nem is (bár a térdem így is rendszeresen elkészül egy-egy versenyhétvége végére), mentálisan mindenképp (van hogy a végére teljesen leizzadok a folyamatos koncentráció következtében).

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.19. 17:16:18

Hat ehhez egy jol idomitott majom kell :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.19. 17:28:45

Krosszpalyan ha iven mesz elmenybol akkor kb 1 perc 20sec egy kor, +/- ket,harom kulonbseg masodpercen belul tudsz korozni.

Ha full throttle karikakat mesz akkor 1'10-16 kb ( fugg hogy mikor volt turva a palya meg locsolva ) akkor egy masodpercen belul van az elso tiz kor ( utanna elfaradsz ugyis )

Szoval: tudom mert latom a korido kulonbsegeket a forma egyben egy versenyen at csak eppen nem hiszem el :)) nagyon acelbol lehet az agy meg az izom azoknal a sracoknal. Le a kalappal.

=tatrafan 2014.04.19. 20:36:22

Az idézet Niki Laudától származik, még tévészakértő korszakából. Később kénytelen volt sűrű bocsánatot kérni miatta.

=tatrafan 2014.04.19. 20:53:39

Ja, szép kis videó, csak hát ezeket a gázfröccsöket Lauda még lábbal adta, előtte-utána kirúgta a kuplungot, azt már csak félve jegyzem meg, hogy a saját kicsi kezével húzta át a váltóbotot is. Most mindezt gép csinálja.

Tengerár 2014.04.21. 02:27:56

Gyenge próbálkozás.

suzo 2014.04.21. 15:18:23

Sajnos a mai "modern" autózás világa már arról szól, hogy az automata vált,a sávtartó autómatika kormányoz helyettünk ha kell, a menetstabilizáló megvéd, a kocsi gombnyomásra beparkol....stb.
Akkor mit csinálunk mi? Én vezetés közben nem akarok mobiltelefont nyomogatni, enni-inni ahogy egy hozzászóló írta. Én autót akarok vezetni! Kupungolni, váltani! Mélységesen megvetem az autómata váltós kocsikat, és az összes rohadt biztonsági elektronikát! De legfőképp azokat, akik ezt megveszik. Ezért nincs lassan normális autó, csak ezek a lelketlen tucat hulladékok.
Remélem sokan értik, hogy mit akarok mondani és egyet értenek velem.
A mai forma 1 lassan (vagy már) ugyanez, egy videójáték, ahol csak azon megy a taktika, hogy ki mikor milyen gombot nyomogasson.....

kisörDög 2014.04.29. 21:01:46

Nemengedném meg ezt a dolgot.Kicsit elszállt az agyuk a fejlesztéssel.A mai Forma-1 egy szép nagy rakás semmi.Mindenbe belenyúlnak.Fogysztáscsökkentés?Környezetvédelem?Mondja meg nekem valaki mit ront a környezeten kb 20 autó 2 órás körözése,évi átlag 3-4 hetente (ugye nincs verseny egész évben).Minek ennyi gomb? Mire?? A tehetséghez fék kell,gázped8l,kéz,reflex,ilyenek,nem pedig rakétakilövőállomás kezelő minden versenygépbe.Hagyják már őket végre versenyezni,döntse el ezt a tehetség basszus.Régen se kellett DRS zóna,meg ha követnek az használhat mindent ,de te nem,hát milyen versenyzés ez?Drága a Forma-1?? Adnák nekik 4-5 négyzetméternyi anyagot,igen,így szabnám meg,aztán csináljon belőle mindenki tudásának megfelően azt amit akar.Ehhez kell ész,de ahogy ma megy ugy nemlehet.Egy kiscsapatnak nincs pénze arra hogy egy darab első szárny sci-fi filmet is meghazuttolóan nézzen ki. 4-5 négyzetméternyi anyag,és kész.Aztán lehet veresenyezni.Tudom hogy a Forma-1 a technika kaviárja,de a karosszériát úgysem lehet sehol sem felhasználni.Bolondok ezek,saját magukat teszik tönkre.Őszintén,minimum 30 féle versenysorozat van ma amely érdekesebb.Sajnos.

kisörDög 2014.04.29. 21:08:58

Azt már nemis mondom hogy valahogy így zajlik egy verseny : Hé Seb,ne nyomjad,érted?ne nyomjad,nagyon kopnak a gumik,az olaj,és a palacsinta is fogyndóban Seb: ok srácok,akkor most mit csináljak? ------ Csak körözz,majd mi szólunk ha valami új dolog történik............... Szóval,még Schumacher idejében is a versenyzőnek kellett kiérezni mi meddig tart ki,meddig mehet el.És aki ebben nem volt jó,az nem nyert,nemlett második,demég 5-ik se.Ma,esély sincs arra hogy a a versenyző tehetsége,megérzése döntse el a versenyt.Ez nem verseny.

Shadowbull 2014.04.30. 06:50:14

@kisörDög: te nem sokat tudsz az F1rol ugye?

"Szóval,még Schumacher idejében is a versenyzőnek kellett kiérezni mi meddig tart ki,meddig mehet el"

A fenet.

"Ez nem verseny."

De. Csak ugy hivjak technikai sport. Erted.

kisörDög 2014.04.30. 12:57:31

miota nézed a forma-1-et? ird le csak az évszámot.

gumifust 2014.05.10. 09:00:07

biztosan nehez a sok gomb tekerése nagy temponal, de attol meg az F1 olyan problemakkal kuzd, hogy nem eleg hangos a kipufogó és nincs elég verseny a pályán. Azt hogy a pilota éppen tekergeti a gombot nem látom es különösképpen nem is érdekel. Nem veletlen hogy a régi versenyek jobbak voltak. Be kene tiltani a számítógépet a kocsikban és maris izgalmas lenne a versenyen.

///M_Straight_six 2014.08.13. 23:49:26

@doominogame: én meg mindig csodáltam amkik megvesznek egy sportautót autómatával, főleg egy tiptronic-al. Nem mondom hogy rossz de a kéziváltót mi az élményautókból hiányoljuk, persze azokban még tövbbé kevésbé van. Igen, a vezetési élményben nekem, és hozzám hasonlóknak sokat nyoma latba hogy én váltok, érzem ahogy egymásnak feszülnek az alkatrészek, és élmény gázfröccsökkel visszaváltani, ezt az elektronika is megcsinálja az újabb M-es BMw-kben, de az nem ugyanaz, ennyi erővel csak üljek be és vigyen körbe a versenypályán? kösz de nem. Persze aki nem tud vezetni annak ez nem is való. Az automata tényleg jó, egy 3 literes dízel limuzinban komfort futőművel nem is szeretnék mást, a karakteréhez is az illik. És meg kel mondjam jobban örülök méltoságteljesen autoata váltó által vezérleve elegánsan induló, suhanó 5-ös BMw-t látva, mintha a festett szőke bakkecskézne vele vagy égetné le a kupplungját. De egy M3-asban nekem légyen kéziváltó, legalábbis azzal is legyen elérhető, és ne egy kavargatós sz*r legyen, persze lassan hiú ábrándok ezek már...
süti beállítások módosítása