Már nem bírom sokáig a BMW nélkül

  2014. március 28. - Stump András Címkék: bmw diy fényezés zajcsillapítás tc flotta szerelős 1602

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A blogposztok kegyetlenek. Ha nem lennének, kellemesen összefolyna az idő, és én is letagadhatnék egy-két évet, mint az idősödő nők. Fejből nem tudtam volna megmondani, mikor szántam rá magam, hogy szétkapjam, de pechemre letámasztottam ide egy-két mérföldkövet, csak hogy most bosszantson. Több mint két éve szét van szedve a 02-esem, és ha reálisan saccolok, eltelik a harmadik is, mielőtt megint egyben lesz. A kifogásokat és a kesergést most hagyjuk is.

IMG 9912
Roppant kíváncsi vagyok a végeredményre

Hiszen ez egy boldog pillanat, a leboldogabbak egyike az autófelújítás végtelenített kalandjátékának temérdek borongós fejezete között. Elkészült a fényezés. És ez nem csak azért óriási dolog, mert végre egyszínű az autó és megint egy jókora falatot megrágtunk és fuldokolva legyűrtünk a nyelőcsövünkön, hanem mert most már a desszert következik.

Nincs az a valódi párizsi krémmel töltött, könnyen és szilánkmentesen törő tetejű Dobos, az a lágy ízű, házi tejszínből vert habbal töltött Feketeerdő, ami olyan édes lenne, mint az összerakás. Amikor a megpucolt, felújított, netán új alkatrészek ismét elnyerik méltó helyüket az Univerzumban, vagyis a frissen festett kaszniban, és egymás után szép lassan elkezdenek működni, mint egy épülő, egyre ügyesebb robot, na, ez a felújítás legszebb fázisa. Ez jön most, jíhá.

IMG 9910
Nem látványos a különbség az alapozóhoz képest, de rengeteg munka van benne

De mivel a jövőbe látni szerencsére nem lehet, ezért inkább elmesélem, mi történt tavaly nyár vége óta. Akkor még drótkoronggal keltem és feküdtem, közben néha több komponensű anyagokkal inhaláltam, hogy az autó B oldalával ne kelljen foglalkozni legalább a következő tíz évben. Addigra meg remélhetőleg kitalálják a szert, ami a rozsda helyére visszanöveszti a vasat.

Nyilván mindent megtettem, hogy erre ne legyen szükség, de nincsenek illúzióim: ez sem tart örökké, ez az élet rendje. Most rajta van az alján egy rendes bevonatrendszer, majd pár év múlva meglátjuk, mit tud. Elhatároztam, tüzetesen nézegetni fogom, hogy ha kell, még időben be tudjak avatkozni. És ha disznóságok történnek, dokumentálom.

P1140946
Nem szeretném, hogy elérje a víz a vasat

A hónapokig oldalára borított kaszni emlékét szívesen törölném emlékezetemből, mint a bad sectorokat a göthösödő merevlemezről. Amikor megint vízszintbe billentettem a dobozt, bennem is átbillent egy kapcsoló. Addig az volt a tervem, hogy magam fejezem be a fényezési munkákat, nekiállok gittelgetni, csiszolgatni, majd egy bérelt kamrában lefújom a végén.

P1140953

De mivel arra, hogy az összes lemezfelületet szépen lecsiszoljam, lealapozzam, és az autó alját megfelelő védelemmel lássam el, közel egy évem ráment, újra kellett gondolom a tervet. Ami innen még hátra volt a lefényezett kaszniig, az legalább még egyszer annyi időbe telik, mint amit eddig eltöltöttem az alapozással és az aljával. Durván egy év. És már tavaly is pokoli kínokat okozott a BMW nélkülözése. Végtelenbe nyúlt így ez a felújítás, éreztem, bele kell tekerni a kazettába, különben nem bírom kivárni a végét.

Nehéz döntés volt, kicsit fájt is, de muszáj volt meghozni. Feladtam a kemény tökű hozzáállást, és elkezdtem fényezőt keresni, aki megcsinálja helyettem a gittelést, fújást. Amennyire lehet, a keze alá dolgozom, megcsinálom helyette a piszkos munkát, mindent lepucolgatok előre, csak vakolja fel szépen az oldalát és fújja körbe. Egyrészt neki kevesebb munka, mivel van tapasztalata és remélhetőleg profibb gépei, másrészt remélhetőleg nem csak heti átlag háromnegyed napot tud foglalkozni vele, mint én.

Már az elhatározás önmagában is felszabadított. Aztán második nekifutásra sikerült is találni egy fényezőt, aki látott már 02-es BMW-t, tudta, mire vállalkozik, és árajánlatával eltalálta a fájdalomküszöbömet. Kértem pár hét haladékot, amíg megcsinálom, ami még hátra van.

P1140949
Egy-egy kerékdobot kipucolni majdnem annyi meló, mint az egész padlólemezt

Első körben karosszériatömítővel az ujjamon mentem végig az utastér minden négyzetcentiméterén, ahová befészkelhetné magát bármilyen folyadék halmazállapotú anyag. Talán már írtam, hogy szentül hiszek ebben az anyagban, szerintem rengeteg vasat lehetett volna megmenteni vele az enyészettől. A korrózió a legritkább esetben indul a lemez közepéről, általában az illesztéseknél, hézagoknál, hegesztéseknél harap bele először az acélba - ahol meg tud állni a víz, pontosabban ahol olyan zugok vannak, melyek nehezen száradnak ki. Ha ezeket betömjük a fogkrémből radírgumivá szilárduló tömítőanyaggal, már egy kisebb csatában feltartóztattuk az ellenséget pár percre a rozsda elleni háborúban.

P1150017
Ez is egy nagy pillanat volt, amikor visszaborítottam

Így aztán az autó feneke után a kabinban és a csomagtartóban is mindent lelkiismeretesen végigmaszatoltam az általam ismert legjobb minőségű Teroson-féle varrattömítővel. A legszívesebben tovább mentem volna a motortérben is, de ott még gittelgetni kellett egy kicsit, azt pedig nem lehet a gumis anyagra.

Amit még a festés előtt fel kellett dolgoznom a pléhdobozra, azok a rezgéscsillapító lemezek voltak. Az autóhifiseknek ismerős lehet a holmi, nem ritkán meg is szokott szaladni a kezük a Dynamattal, illetve olcsóbb klónjaival. Gyárilag is fel szoktak ragasztani bitumenlapokat az autók padlólemezére, illetve oldalára, csak azok kevésbé látványosak, mint a ragyogó Dynamat és társai. Azért akartam feltétlenül a fényezés előtt felbitumenezni a BMW-t, mert elég rendesen fel kell melegíteni a lapokat, hogy szépen fel lehessen dolgozni őket, minden négyzetmilliméterük feltapadjon, ne maradjon alattuk levegő, szépen kövessék a hajlatokat. És egy friss fényezésre - amelynél ráadásul elkerülhetetlenek a tekintélyes gittrétegek a kiadós lemezmunka után - rámelegíteni hőpisztollyal, hát, az nem túl jó ötlet.

P1150021
Az ajtólemezek gyárilag annyira huppogósak, hogy merevítés szempontjából is jót tesznek a bitumenlapok

A 02-es BMW új korától fogva rendkívüli hajlamot mutatott a reménytelen rohadásra, ezért már tizennyolc évvel ezelőtt, amikor megvettem az autómat, sem lehetett könnyen találni 02-est sértetlen padlólemezzel. Így aztán nehéz volt rekonstruálni, hová tették a gyáriak az általuk használt, brutálisan vastag, 4-5 milliméteres bitumenlapokat, bár az évek során azért láttam már eleget ahhoz, hogy valami sejtésem legyen. Végül összevadásztam a neten néhány fotót, jellemzően kaliforniai restaurálásokról. Nem spóroltak, a taposókat telibe burkolták, az ajtók közepére paraszt módon feltoltak egy csúcsára állított négyzetet, és ahová csak tudtak, toltak az anyagból.

A kiadós lakatolás után az én BMW-m pedig szinte bitumenmentes volt. Komoly dilemma előtt álltam, mert egyfelől ahol nem tudok jobbat, szeretem helyre állítani a gyári állapotot, másfelől zavart volna meggondolatlanul felmelegíteni úgy ötven kiló zajcsillapító lemezt a kis 02-esemre, amellyel azért szeretnék gyorsan menni is. Vagyis a súly fontos tényező.

P1150022
Melegíteni, hengerelni, szépen türelmesen

Ahogy azt ilyen válsághelyzetekben tenni szoktam, elkezdtem kérdezősködni a nálam okosabbaknál, és utána olvasni. Miután létrejött a fejemben a kapcsolat a rezgéscsillapító lemez és az autóhifi között, egyre tanulságosabb olvasnivalókat találtam. Végül eljutottam a témában legtudományosabb honlaphoz, ahol a homályos fogalmak végre éles körvonalat nyertek. Megértettem a zajcsillapító bitumenlemez működését.

A győri audis gyárlátogatáson láttam, hogy csinálják ezt a határtalan forrásokkal rendelkező profik: megpengetik a kasznit, és figyelik, hol rezeg, majd oda felnyalnak egy bélyegnyi bitumenlemezt. Egészen pontosan egy vibrátort szerelnek a nyers karosszériavázra, és a jellemző frekvenciájú rezgésekkel megremegtetik, miközben egy spéci kamerával felveszik a rezgetésre belengő lemezeket. Már itt láttam, hogy pazarlás telibe ragasztani a padlót, nem beszélve a túlsúlyról.

A Sound Deadener Showdown szerzője tapasztalatai alapján meggyőzően állítja, hogy egy sík lemeznél elég, ha a felülete negyedét beragasztjuk rezgéscsillapítóval. Ezzel ugyanis tényleg csak azt akadályozzuk meg, hogy zengjen, mint egy dob kifeszített bőre. A zajszigetelésre sokkal könnyebb és nagyságrendekkel hatékonyabb anyagok léteznek. A bitumenlapok az olyan jellegű zajokat szüntetik meg, mint a Wartburg-szerű ajtócsapódás, amikor a lemez rezgésbe jön, és úgy működik, mint egy óriási hangszóró membránja. Ha ezt megakadályoztuk, a membrán túloldaláról jövő zajokat más módszerekkel lehet hatékonyan kizárni, amennyiben erre van igényünk.

A BMW-mnél én egy olyan kompromisszumot céloztam meg, hogy lehetőleg elkerüljem a silányautós Wartburg-hangokat, de ne legyen nehéz, mint a sár. Mivel nem áll rendelkezésemre az Audi technikája, fölülről közelítettem a 25%-ot, de még így is kispóroltam a gyári rezgéscsillapításra szánt súly bő felét. Akit érdekel a téma, érdemes megnéznie a pár másodperces videót, amely szépen igazolja a tudományos megközelítést.

P1150888
Ennyi legyen elég

Természetesen a bitumenlapokból is a Terosont vettem meg, lassan úgy érzem magam, mint a márka nagykövete. De tényleg remekül lehetett dolgozni velük, melegítésre gyönyörűen alakíthatóvá váltak, még talán egy stoplis cipő aljára is rá lehetett volna dolgozni őket. Kell hozzá egy jó hőlégfúvó, egy kis tapétázóhenger meg jó sok türelem. Remélem, tényleg olyan jó munkát végeztem, mint amennyire elégedett voltam a végén az eredménnyel, és nem kúszik be alá egy csepp víz sem.

P1150879
Nagyságrendekkel jobb ez, mint a sziló

Innen már nem volt sok hátra. Az első sárvédőket jó kis gyurmaszerű butilcsíkkal tettem fel, leköszörültem a csavarhegyet, ami az első ajtónyitásnál bele szokott karistolni a fényezésbe, ahol az ajtóél bebújik a sárvédőperem alá, lepucoltam és felszereltem a fedeleket, és miután alá toltam a futóművet, már mehetett is a fényezőhöz. Egész autóformájú lett megint, már ennek is tudtam örülni.

P1150897
Be van csomagolva, mehet a fényezőhöz

Kétszer látogattam meg a fényezőt munka közben, hogy tisztázzuk a felmerülő kérdéseket. Szerencsére nem volt sok - észbe sem kaptam, és már jött is vissza a garázsomba. Most kevésbé autószerű, a fedelek külön érkeztek, és a motorháztető valószínűleg csak akkor kerül majd fel, amikor kész a motortér.

Nyilván az lett volna az ésszerű, ha a fényezés alatt megépítem a motort, rendbe rakom a váltót, felújítom a difit, de sajnos nem vagyok ilyen fegyelmezett. Ha az lennék, nem lenne mellette egy másik világoskék csoffadékom, amelyben véletlenül pont ezekkel a fő egységekkel foglalkoztam a megüresedett garázsban. Ezért húzódik már lassan három éve a BMW felújítása - mert amikor haladni lehetne, mindig előkerül valami más, amivel foglalkozni kell.

P1140952
Néha nem könnyű két ilyen csühögővel

A lehető legkomolyabb, barna köpenyes technikatanáros arccal mondom, ha valaki veteránozásra adná a fejét, ne kövesse el azt a hibát, hogy a nagy habzsolhatnékban összevásárol egyből többet. Megvenni egy öreg autót a legkönnyebb dolog ebben a szakágban. Ha úgynevezett restaurálási alapról, magyarul roncsról van szó, akkor ez egyben a legolcsóbb fázis is. Ami utána következik, arról írjuk mi ezen a blogon karakterek százezreit, meglehetősen rendszertelenül. Hogy meglegyenek az emlékeztetők, nem három hete, nem is három hónapja pattintottuk le az első díszlécet a felújítandó gépről.

IMG 9909
Már csak össze kell rakni

De ha bárkinek is kétségei volnának, ezeket a pillanatokat, mint amikor visszajön a fényezett autó, fenékig kiélvezzük. Most már tényleg látszik a steklámpa a kardánalagút végén, és ami hátra van, az a legfinomabb rész.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr305881047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danpress 2014.03.28. 07:14:12

gyönyörű autó lesz. :)

jah, egy csomóan nem bírják bmw nélkül. szinte kivétel nélkül jellemhibások, szóval ne mondjatok magatokról ilyet :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.28. 07:30:08

Az üregeket is érdemes kifújni üregvédővel .
Az belülről is kitőmíti a hézagokat,és belül is bevonja a fémet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.28. 07:31:19

Érdekes hogy akkoriban a Fiat mennyivel jobb kocsikat gyártott.
Mirafiori.

nyikodem 2014.03.28. 07:46:39

jo lenne latni legalabb egy hevenyeszett koltsegvetest es projekt tervet elrettentesul, hogy aki hasonloban tori a fejet az az elhamarkodott lepes megtetele elott sokkot vagy batoritast kapjon.
thx.

uluk4i 2014.03.28. 07:50:37

Atyavilág, nagyon penge lesz az autó...kitartást, sok sikert!

Roll1983 2014.03.28. 08:16:04

Bandi, tedd fel az xls táblázatot, amiben a költségvetést vezeted. Biztos van ilyened, hadd okuljunk belőle! :)

Oldm4n 2014.03.28. 08:32:50

@nyikodem: Csak a zajcsillapító lapok amik benne vannak ütik a 100.000.-t. Nem csórók játéka ez...

Csikós Zsolt 2014.03.28. 08:36:23

Bandi, a Bálintnak meg akartam mutatni a kocsidat abban a régi Veteránban, amikor még alig pár éve volt meg, végignyálaztam 2000-től 2004-ig az összeset, de már leszakad a karom (eléggé el vannak dugva), mikor is volt a cikk?

Ez a Teroson - a Puchba lehet, hogy teszek majd egy kicsit. Csak egész kicsit, mert 16 lóerő kevés lesz bármihez, ami egy mokkáskanálnál több. :-)

sastre 2014.03.28. 08:48:44

Pedig az a 16 lóerő mindenre elég :)

Schütii 2014.03.28. 08:54:07

Szobor lesz ebből az az érzésem, nem gyorsanmenő(s) autó. Csapatni meg úgyis ott van a Fospisztoly.

Nesebar 2014.03.28. 08:55:53

Maradhatna ez a szín, megy a karcsú formához.

whale 2014.03.28. 09:00:31

@Oldm4n: Szerintem így, hogy gyakorlatilag mindent maga csinál, valahol 1,5 guriga körül lesz a vége...
Lehet, hogy kicsit több, esetleg valamivel kevesebb, de nagyságrendileg ez lehet.
Mindenesetre ha elkészül, a TC flotta egyik legmenőbb tagja lesz!

mrteo 2014.03.28. 09:09:18

Sziasztok!

Én ennek a mondatnak a kifejtésére lennék kíváncsi:
"A zajszigetelésre sokkal könnyebb és nagyságrendekkel hatékonyabb anyagok léteznek."
Szeretném a 3-as Golfomat belül szép csendessé tenni, de nem a zene miatt, hanem a csendes utazás miatt, hogy jól lehessen beszélgetni bent.
Szívesen vennék minden ötletet, hogy mivel zárhatnám ki a zajokat (motor, gumizaj, egyéb külső zajok)

GRX 2014.03.28. 09:12:31

Emlékszem, amikor követtem a trélert, ami vitte a frissen fényezett járgányomat, madarat lehetett volna fogatni velem. Ez nyolc éve volt, és még mindig nincs teljesen kész az autó, hisz tudjuk, olyan soha nincs...

PanelProli 2014.03.28. 09:12:41

@Gyurma73: Igen, a Mirafiorik remekül működtek Szicíliában, ahol sosem esik az eső. Ha ezek a Fiatok kaptak egy kis esőt, akkor egyrészt az elektronikájuk rögtön beadta a kulcsot, másrészt minden egyes eső lemosott belőlük 10 kg rozsdát a lefolyóba, így esős helyen 1-2 év alatt elfogytak ezek az autók...

Ettől a két problémától eltekikintve tényleg jó autók voltak az akkori Fiatok.

Schütii 2014.03.28. 09:21:13

@mrteo: A gördülési zajt azt mindjárt a guminál kell elkezdeni elfojtani, csendes futású, keskeny és minél nagyobb per-értékű abronccsal. Ha benzines motor van az autóban akkor a dízelek motorháztető-szigetelését kell beszerezni. Aztán a motortartó bakok gumiszilentjeit érdemes kicserélni újra (gyári vagy annál jobb minőségűre). Kipufogónál esetleg 2 végcsöves dízel hátsó dob.

Cockroach 2014.03.28. 09:23:01

áhoj!

szóval ez a cél????

bringatrailer.com/wp-content/plugins/PostviaEmail/images/1968_BMW_2002_M42_For_Sale_Side_resize.jpg

hááááát.... van tőle élet telibb szín is :)

kitartás a munkához! (de nehogy szobor legyen belőle....:) )

ss26 2014.03.28. 09:26:32

Én most kezdtem el egy felújítást, nem restaurálást.
Haver 100-ért fújja kívül-belül, szétszedést én csinálom baráti segítséggel, szerencsére lakatolni nem kell, az talán a legnagyobb falat a fényezéssel együtt, ez a kettő lehet 400 és 1.5 millió között, ha nincs ismerős. És még nem is beszéltünk a kisebb-nagyobb alkatrészek szinterezéséről, galvanizálásáról, a határ a csillagos ég!
Ám a legdurvább nem is az anyagi része, azt ha nagyon akarja az ember úgyis összeszedi, hanem az idő és idegeskedés, amíg vadássza az ember az alkatrészeket. Aztán kiderül, hogy szar, lehet újra kereségéni.
Egy szaros műszerfalat két hónapig vadásztam, mindenfélét találtam, csak azt nem , ami kellett volna, az enyémbe valót csak két évig gyártották.
Aztán amíg az ember megtanulja, hogy mit szabad és mit nem megvenni, az se kis idő és pénz...

badmash 2014.03.28. 09:31:06

@Nesebar: Nem olvasok ilyen hosszú cikkeket :o) , de úgy tűnik a második kép aláírásából, hogy ez a szürke a színe.

Más: Nekem is több éve húzódik a veterán prodzsekt. :o(

djkoxi 2014.03.28. 09:33:32

Ezért az írásért megint beírhatsz egy 5-öst az ellenőrződbe:)!
Nagyon tetszik a stílus, az elszántság, és alaposság!
Karcmentes összeépítést kívánok!

Shadowbull 2014.03.28. 09:39:03

mit is mondott tegnap Novoth Tibi a musorban? A veteranozas szopas? :)

Szkotti 2014.03.28. 09:41:26

Ezt: "Ezért húzódik már lassan három éve a BMW felújítása - mert amikor haladni lehetne, mindig előkerül valami más, amivel foglalkozni kell." mintha én írtam volna, csak a BMW-t 110R-el kell helyettesíteni...

kraft 2014.03.28. 09:46:35

Pont a napokban gondoltam rá, hogy mi van a "totalcaros" 02-el :-) Jó lesz, szép lesz, de kár, hogy ilyen szine lesz, annyi sokkal szebb van.

Schütii 2014.03.28. 09:54:19

@Shadowbull: Úgy látszik hogy van olyan hogy nem csak a fasz jó végén öröm a szopás.

vborz 2014.03.28. 10:05:50

Rég föltaláltak az anyagot, ami rozsdából vasat csinál. Csak nem elhanyagolható mennyiségű hő kell hozzá. Koksznak hívják. :P

red87 2014.03.28. 10:06:57

Ejj, de jó volt ez így a reggeli kakaóscsiga mellé :)

jk88 2014.03.28. 10:10:46

Kövezzetek meg, de nekem kéken jobban bejött. :S

mrteo 2014.03.28. 10:15:58

@Schütii: Köszi, főleg padló és egyéb szigetelésre keresnék pénztárca barát megoldásokat.

Rocko- 2014.03.28. 10:23:33

@Shadowbull: csak ha nincs elég pénzed, hogy más nyakába áttold a szart. :)

Stump András 2014.03.28. 10:32:15

@nyikodem: @Roll1983: Szerintem senki se szereti, ha izgága kezek turkálnak a zsebében, ezért a költségvetést inkább mellőzném. Nem hinném, hogy sikeres lenne a hittérítés, hiszen aki nem csinált még ilyet, úgysem hiszi el, mennyi az annyi. Én is úgy kezdtem, hogy én azt jobban tudom, nem fog annyiba kerülni. De azzal senki sem fog vitatkozni, hogy egy igényes felújítás belátható mennyiségű saját munkával nem áll meg 3M alatt. Nekem se lesz sokkal kevesebbe.
@Oldm4n: Azért ennyire nem súlyosak az árak, 20 körül megállt a bitumen.
@Csikós Zsolt: Nem tudom, majd előkeresem.
@mrteo: A cikkben is ajánlottam: www.sounddeadenershowdown.com/
Lehet, hogy GFordítóval is élvezhető, itt minden le van írva, amit tudni kell a témáról. Hasonló anyagokat, mint amikről ott szó van, nálunk is be lehet szerezni.

deak.atti 2014.03.28. 10:34:12

Szia!

Bandi, azért Eisenach-ban is fejlődtek, ha el is kellett hozzá telnie 22 évnek. Az 1988-tól gyártott 1.3-asnak már nem melegen ráfújt műanyag hab volt az ajtó belsején, hanem egy hasonló bitumen lapocska, mint amit Te is felmelegítettél a BMW-re. Nem a csúcsára állították ... Azzal a műanyag habbal az volt a baj, hogy idővel lerepedt az ajtó belsejéről, és akkor jött a lemezhang. Meg a tető! Az is kong, igazából azt hallod, nem is az ajtót. Tetőre tettél bitument? Mert ha nem, akkor adtál annak a bizonyosnak egy pofont. Akkor jöttem rá, mennyit számít a tetőlemez zaja, mikor egyszer tolótetős 353-asra sikerült szert tennem, és jelentősen csendesebb volt menet közben is, meg ajtócsukódásra is. Nem döngött felettem 5 négyzetméter sima lemez ... :o)

DA

Shadowbull 2014.03.28. 10:41:47

@Rocko-: höhö :)

azt hallottad ahogy megallt a novoth tibi szive, amikor a winkli megfenyegette azzal hogy elviszi hozza a kugárt? :) hosszu masodpercekig csond volt, szinte lattam ahogy felakadt szemmel kapkod a levego utan :)

Rocko- 2014.03.28. 10:42:51

@Shadowbull: mi az hogy halltotam? az olyan csend volt, hogy még láttam is!

zöldi 2014.03.28. 10:49:56

@Stump András: Nagyon jó cikk megint, de hadd kérdezzem meg, most ez tényleg ilyen szürke lesz?
Valahol mintha fekete rémlett volna célként.

Stump András 2014.03.28. 10:51:48

@zöldi: Az első két kép a posztban már a fényezett autóról van. Bristol szürke.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.28. 10:54:59

@c: Néz meg egy Super Mirafiorit amivel sorozatban nyerték a rally vb ket.

tibidanny 2014.03.28. 10:58:30

hat egy kicsit elettelibb, utosebb szin jobb lett volna neki...

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.03.28. 11:02:18

Szép lesz, jó lesz. Bárcsak már én is itt tartanék.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.28. 12:37:31

@mrteo: SikaBaffle fújható zajcsillapító pl jó.
sok tipusban van már gyárilag ilyen hab.

Motordoktor 2014.03.28. 12:40:01

Itt a szerkesztőségben egymást serkentjük ezekkel a posztokkal.
Most megyek és befejezem a tankszintjelzőm cseréjét a Bogáron, mert erőt kaptam a cikktől.
Ha másnak szalad tele a púpja, akkor meg én írok valamit és megpróbálom derűsre festeni a szomorú képet. Így élünk mi itt a TC-nál. :-)

yenoee 2014.03.28. 12:48:28

@Motordoktor: Még jó, hogy legalább Ti éltek, mert a TC-nél egyik héten a benzin, másik héten meg a dízel motor hal meg, már kezdtem is aggódni.
:)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2014.03.28. 13:03:20

Bitumen lapot hol lehet vásárolni? Szeretnék az ajtóba tenni én is 1-1 lapot.

zöldi 2014.03.28. 13:05:56

@Stump András: reméltem, hogy csak alapozó, dehát Neked kell tetszenie :)

Oldm4n 2014.03.28. 13:10:14

@Stump András: Nem tudom, én egyszer néztem pont a ezt Loctite-ot, négy db 30x30 lap volt valami 15k HUF. (Nem tegnap, de szerintem ma sem olcsóbb, bár olcsóbb a Dynamatnál.) Aztán rájöttem hogy tulajdonképpen halkan is lehet hifizni, így feleslegesnek ítéltetett. A Mondeoban van gyári bitumen. Nem nagy szám, de mégsem Wartburgajtó fíling.

Ha MINDENT meg tudsz csinálni magad, effektív az anyag nem vészesen drága egy autó-restauráláshoz. Ott a szaktudást kell megfizetni, amivel együtt viszont könnyen beleszalad néhány millába egy ilyen projekt. (Magánvélemény, kéretik nem megkövezni!)

Oldm4n 2014.03.28. 13:15:01

@whale: Egyszer csináltunk egy hasonló projektet egy Bogárral, az mindennel megállt szűk egy millában, úgy, hogy tényleg mindent mi magunk csináltunk. Mondanám, hogy a bogáralkatrész olcsóbb, de nem. Így én olyan millára tippelek, mert a fényezőt ki kell fizetni. Az utolsó mondattal egyetértek, a BMW-kért sohasem rajongtam, de aztán egyszer belekeveredtem egy 635 CSi-be... :)

Stump András 2014.03.28. 13:17:05

@trainmodeller: A két legnagyobb alkatrészkereskedő cégnél is lehet kapni, csak elő kell túrni az adatbázis mélyéről.
@Oldm4n: A kedvedért most utána néztem, 500x500-asok a lemezek, és a négy darabos csomaghoz hozzá lehet jutni 8k HUF körül. Az egy négyzetméter. Én három csomagot vettem, és egy fél megmaradt.

delmarco 2014.03.28. 13:30:17

Hol vetted ezt a Teroson zajcsilapito lapot, meg a tomitot?

Hiszékeny Úr 2014.03.28. 15:13:49

Nem lehetett volna valami szebb színt találni?
Ettől a szürkétől elmenne az életkedvem (ha az enyém lenne).
Itt ez a bordó pl. sokkal szebb: www.my2002tii.com/
Tudom, ízlések és pofonok...

Hilux94 2014.03.28. 15:22:30

Aztán ha kész van, belejönnek.
Mint az enyémbe.

peti251 2014.03.28. 17:10:02

És ilyenkor csak sóvárog a 120-at kereső hülyegyerek, hogy az ő projektje soha, soha nem lesz kész:(

Kitartást!

vancello · http://vancello.hu 2014.03.28. 17:42:04

Megfelelő körítéssel nagyon jó lesz ez a szín. Itt úgyis a forma számít, az meg gecijó, hogy szolidan fejezzem ki magam. :D
Örülök, hogy nemcsak a bulvár megy itt. ;)

Mazzzzu 2014.03.28. 18:10:51

Hát az eredeti, már amennyire gondolom, kék színe nekem jobban tetszett, de nem az enyim a kocsi, sajnos, hajrá Bandi, szép lesz!

abc078 2014.03.28. 19:17:34

Ugye azért telibe fogod rücsiztetni (szórható varrattömítő) az egész alját??? Mert ez így, nem biztos hogy tartós lesz. Plusz valami üregvégő gyanta + az Opelnak van egy tök jó fekete köfelverődés gátlója amit én nagyon szeretek. Ha rücsi + köfelverődés variációt választod és a rozsda rendesen le lett takarítva 10-15 évig min jó lesz.

Ha kell az opel cucc rendelés számát átküldöm, 3-4000 Ft körül van 1 liter. A futómá bekötési pontok vannak vele lefújkálva.

Szabványok 2014.03.28. 19:30:01

@Hiszékeny Úr: Egy ismerősömnek volt 2002-ese. Sárga, (okkersárga?) volt. Gyönyörű szín volt. A tulaj nagyon büszke volt rá. Mindig mutogatott más (narancs/okker)sárga autókra, hogy próbálják utánozni a BMW-t, de vagy csiricsáré vagy valami maradék festékek keverékének kinéző az eredmény.
Majd' 40 éves történet, de azóta sem láttam annyira eltalált színt.

Adam88 2014.03.28. 19:48:54

Hát a mostani autóm mellett az biztos hogy egy veterán lesz.
Szerintem egy új autó árából bőven megvan, és sokkal többet is ér.
Ráadásul az ember biztosan tudja, mi van a lemezek alatt.
Garázsban tartás mellett kényelmesen lehet használni akár napi szinten is.

Persze kinek mi, ízlések és pofonok

misinator 2014.03.28. 20:07:36

@mrteo: Veszélyes vizekre evezel, ha elkezded:-)
Mennél több eredményt érsz el a különböző zajforrások lehalkításában, annál hangosabbnak fogod hallani a megmaradtakat...
Anno a Nagypolszkimmal "harcoltam" az évek alatt e témában:
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/
Kisebb átmérőjű kipufogórendszert gyártattam le; ha az 1400 Dacianak elég, akkor a 100 köbcentivel nagyobb Polák motornak is meg kell, hogy feleljen.
A középső dob üveggyapot csőhéjat kapott, a hátsó dob lekerült /azt már korábban kitapasztaltam, hogy anélkül csendesebb/
Jól okoskodtam, a kipufogóhang az alapjárati kellemes öblögetést leszámítva drasztikusan csökkent, ráadásul úgy lett alul nyomatékosabb s ezáltal takarékosabb, hogy a magasabb fordulatszámokon sem lett lustább.

Így viszont előtérbe kerültek a motor mechanikus zajai...
Az akkor kapható motortartó bak újonnan hitványabb volt, mint a benne levő megfáradt gyári...így maradt az benne.
viszont felszereltem az ezerötös Lada motorháztető borítását.

Így persze feltűnt, hogy mennyi zaj jön tűzfal felől /ezzel nem kezdtem semmit, valami hőálló anyag illet volna oda/
Ezzel együtt feltűnt, hogy a gázrudazat is mennyi hangot - na meg rezgést - behoz. A kipufogódob felfüggesztő gumijának a "rendszerbe" illesztésével ezt is sikerült érdemben csökkenteni.
Nyilván egy ötsebességes váltó lett volna a következő igazán érdemi beavatkozás.

...ekkor persze feltűnt, hogy mennyi zajért felel az amúgy gyárilag tisztességesen bitumenszőnyegezett padlólemez.
Ezt még tetéztem különböző anyagokból készített rétegekkel:
padlószőnyeg /:-)/, linóleum, filc.
Tényleg sokat számított.

Persze ekkor feltűnt, hogy mennyi zaj bejön a kerekek felől.
Ide valami plusz műanyag dob kellett volna, de már erre nem ruháztam be az akkor már vagy 15 éves autón /a kilométer akkoriban lépte túl a százezret/.

A sikerek eredményeképp egyre jobban feltűnt a szélzaj...
Mit kellett volna tennem; átlakatolni a tudomásom szerint a Nagypolák padlólemezére gyártott aerodinamikailag letisztultabb fészliftes Polonez karosszériát a Jószágra!? :-)
all-carz.com/photos/fso-polonez-15/07/default.htm
all-carz.com/photos/fso-polonez-15/08/default.htm

Vagy leflexelni az esőcsatornákat?

Az autó csendesítése a tipikusan a "minden probléma megoldása újabb problémákat vet fel" esete.
Nem hiába még az autógyáraknak is nemegyszer kicsorbul a kése a témában /ha más nem, akkor az elszabaduló költségek miatt/
Mese nincs; meg kell állni egy ésszerű határon, mert soha nem lesz egy Nagypolszkiból Merci...
...ahogy a Te hármas Golfodból sem lesz sajnos akusztikailag hetes:-(

Persze a küzdelem nem volt eredménytelen: Aki behuppant egy körre mellém a Jószágba, gyakorlatilag mindenkinek kiszaladt a száján, hogy "Milyen csendes ez az autó!"
S már ezért megérte a szöszmötölés!
Sok sikert! :-)

TurboRudi 2014.03.28. 21:47:24

Nyilvan izles kerdese, de nekem narancssargaban nagyon tetszik, talan -mert gyerekkoromban- olyan volt egy ismerösünknek. De tetszik sötetkekben is, az meg Atenban pont a lakas alatt parkolt. Rendkivül szep allapotban volt, igaz ott az evi esös napok szamat egy kezen meg lehet szamolni. A fazon igen szerethette a kocsijat, mert -figyeltem- szinte mindig arnyekban parkolt es tele volt a kocsi rongyokkal belül, hogy ne szivja ki a nap a müanyagokat. A fel ev alatt meglehetösen sok youngtimer koru kocsit lattam, ha erre adnam a fejem, biztos szetneznek görögorszagban es lehet, onnan hoznek egyet alapnak.

TURBÉK 2014.03.28. 21:57:07

Én zajcsillapítás.net-ről vettem olcsóért és nyáron felújításkor telibe nyaltam az egész alját az e36-nak + még ajtók, csomagtér, tűzfal is kapott belülről kb. 4m2x5kg/m2=20kg, lehet hülyeség, percig sem vitatom, hogy a fele is elég lett volna, de legalább van tőkesúly, nem borulok fel, az ajtókárpitok alá ilyen gold cuccot majd lehet teszek még, ha egyszer úgy alakul.
Egyébként szerintem valóban sokat segít a zajkomfortnak, így a telibe burkolás talán fogja a léghangokat is, nem csak a dübögést???

Bushley 2014.04.01. 23:00:32

Vacsora mellé jó kis poszt volt, mindig meggyőz hogy gyűjtögessek még egy keveset ha ilyenbe akarok fogni.. : D

Szubjektív de a szín szerintem is unalmas, nem áll a 02-esnek jól. Az előző kék szín 1000+1-szer jobban mutatott rajta.
(Sebaj, majd a fólia segít rajta. : P)
süti beállítások módosítása