Wartburg a South Parkban: Eric Cartman magyar autót vett?

  2014. március 15. - prokee Címkék: usa sztori ndk Wartburg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Wartburgot láttunk South Parkban.
Nem viccelünk, tényleg.
Na jó, mégis viccelünk.

Először is tisztázzuk, hogy South Park nevű hely tényleg létezik Colorado államban. Igaz, csupán Fairplay egy sarkában, egy 1880-as állapotában helyreállított bányászvárosként.

Nos, ettől valamivel délre található az Antero víztározó, ahová pecázni jár John, Gábor olvasónk valamikori Wartburgjával.

Persze küldött képeket a régi tulajnak, mi pedig most megosztjuk veletek.

wb05

A kép címe: Wartburg South Parkban.

Gábor eredetileg a bontótól mentette meg az autót, amikor tíz évvel ezelőtt egy robogóra cserélte egy öreg kőművessel. Hosszan és intenzíven használta, ahogy ez ilyenkor szokás - tégla, cement, kirándulás, stb.

Aztán az autó állt három évet a kert végében. Amikor újra idő és energia jutott rá, kapott egy alapos lakatolást és úgy általában egy rendberakást is - de Gábor már ezt már nem tudta igazán kiélvezni, a saját vállalkozás mellett már nem jutott idő a wartburgozásra. Viszont a friss vizsga és a kiváló állapot miatt adta magát, hogy az autót így és most kell eladni, nem pedig újabb évnyi állás után.

Felkerült hát az Wartburg az e-bayre, ahol négy-öt licit után sem kelt el. A cél persze a német piac volt, érkeztek is érdeklődők rendesen, de mindig megakadt az alku néhány tíz eurón. Aztán egyszer jelentkezett John (eh, bárcsak Ericnek hívnák, mennyivel kerekebb volna a történet!), aki nem kezdő a keletnémet autók birtoklásában.

Le is ütötte az autót, aztán némi barátságos telefonálás és levelezés után az előbb a németországi Emdenbe, majd egy Golf-szállítmánnyal együtt Houstonba vándorolt.

wb25

Érdekesség a szállítással kapcsolatban, hogy érkezéskor egy fertőtlenítő fürdőt kapott, és előre kikötötték, hogy az utastérben, csomagtérben semmilyen idegen csomag nem lehet. Persze a Wartburg csomagtartója duplafenekű, így John számos tartalék-alkatrészt is kapott új autójához.

Houstonból egyébként már lábon ment haza az autó. John ugyanis pár haverral elrepült érte, aztán hazafelé kirándulgattak egy kicsit. Megálltak Austinban, San Antonióban, majd valamivel több mint ezer mérföld után letették a Wartburgot a családi Barkas és Kőváry Barna ex-Trabantja mellé.

wb14

John azóta naponta használja a Wartburgot, elmondása szerint -30 °C-ban is gond nélkül indul. A South Park-i pecázás is egy sima hétköznapi kirándulás volt, a nagyjából kétszáz mérföldes út meg sem kottyant a kétüteműnek.

wb06

Egyébként a fentiektől függetlenül is wartburgos napot tartunk ma, másfél órával ezelőtt dobta be Pista a szerkesztőségi levelezőlistára ezt a videót, amin igazi recsegős kétütemet lehet hallgatni, miközben igen szemléletesen megvizsgálható a futómű mozgása is.

Attól nem tartunk, hogy a South Park következő évadjában felbukkan a keletnémet kombi, de jó tudni, hogy ma már Mr. Mrs. Mr. Garrison sem marad elégetlen szénhidrogének nélkül.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr445855960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antony Mann 2014.03.15. 14:44:10

Valaki világosítson már fel,hogy lehet az ebay-re feltenni tárgyakat,autókat!Vagy 10-éve vagyok regisztrálva,vettem is már pár dolgot,de hogy lehet feltenni??

Volna egy 356-os Porschem,szét van ugyan rohadva,de teljesen komplett,hátha adnának érte a német piacon 10e eurot.Maching number eredeti motor,65-ös kiadás,u.s title.

johnnylightning 2014.03.15. 14:59:49

@Antony Mann: Ha 10 éve már regisztrálva vagy, akkor tudnod kellene, mert nagyon egyszerű és egyértelmű, ha beszélsz angolul vagy németül, akkor főleg, hiszen feltételezem már nagyon eligazodsz az ebay rendszerében. Ha így sem megy, rákeresel a Google-ben, biztos lesz egy oldal, ahol pontról-pontra leírják, hogyan kell eladni.

Schütii 2014.03.15. 15:00:54

Hogy lehet ott 2T-t forgalomba helyezni?

Ezt videót már én is megtaláltam korábban, nagyon bejön a hang. A másik kedvenc warbturgosom: www.youtube.com/watch?v=6se7UKjARmY :)

deak.atti 2014.03.15. 15:13:28

@Schütii:

Szia!

Figyeljük csak, hogy megfogja a New Beetle-t a gyorson a zweitakter! Ráadásul ez "csak" egy A-s W460, nem is egy WR ... :o)

DA

deak.atti 2014.03.15. 15:18:39

... ja, a piros autós kollega meg csak annyit csinált, hogy kivette a középső és hátsó dobot, majd egy plusz csővel a végéig kivezette a hosszú csövet. Én amúgy a sárfogókat felszerelném a helyében, mert függőlegesen meg fog repedni a sárvédője a hátfal mellett ... tapasztalat ... :o)

DA

Rocko- 2014.03.15. 15:20:34

TWK. :) forgalomba lehetett helyezni? nem probléma az üzemanyag? lakatrészellátás?
ezt a garázs előtt parkolást nem fogom megérteni, minek oda, ha van garázs?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.03.15. 15:40:14

@Schütii: omg, 30-nál magasabb sebességgel mer ember wartburggal kanyarodni? egy akkora ordenáré bódé alá egy ennyire fos futóművet tenni eleve gyilkossági kísérlet. (bár gondolom nem a gyári futómű volt a rallye-warbi alatt)

Patás 2014.03.15. 15:43:06

Basszus, kb 6x hallgattam meg, s még párszor meg fogom :D

Schütii 2014.03.15. 15:44:12

@deak.atti: ÁÁÁh, ez csak "paródia", de le a kalappal a sofőr előtt, ahogy gépészkedik hogy fennmaradjon a nyomatékhullámon, az valami fenomenális. Bírom hogy a fordulatszám legalább 8-nek hallatszik mikor elvált, aztán a fordulatszámmérőre pillantva kiderül hogy 5200-nál le is forog az 1000 éves sólyom. :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.03.15. 15:48:10

Azért a tankfedélre alkoholos filccel felírt figyelmeztetés elég igénytelen, igazán készülhetne oda valami rendesebb megoldás (matrica).

Schütii 2014.03.15. 15:49:19

@Rocko-: Üzemanyag biztos hogy nem probléma, jó öreg 2T elmegy a legalapabb amerikai oktánszámú benzinnel is (asszem 87-es), 2T olaj az meg azért akad arrafelé is.

deak.atti 2014.03.15. 15:49:20

@milliliteratura:

Hadd gratuláljak ... SzlalomversenyEKen indultam utcai futóművel, egyszer sem dőltem fel vele. Persze, fel lehet borítani. Minden autót fel lehet. Lásd: A Merci, vagy a Renault Twingo, amit az ADAC felborított jávorszarvas-teszten. Ez olyan sztereotípia, rossz beidegződés, mint hogy a kalapot viselő Skodások naponta forralták fel a farmotorosaikat. :-/

DA

Rocko- 2014.03.15. 15:51:10

@Schütii: átfogalmaznám: tuti vannak 2T dolgok kint is, fűnyírő, motoros fűtész, motorok, csak hogy az üzemanyaghoz hozzájutni, az már kérdésesebb, gondolom én.

deak.atti 2014.03.15. 15:55:30

@Schütii:

Szia!

Hajtós Peti belső felvételeit nézegettem, egy időben sok ilyen készült róla. Figyeltem a kilométerórát, óra szerint 3 óránál (jobbra vízszintesen) állt sűrűn a mutató. Ejha,mondom, 100-110, nem rossz! Majd nézem a következőt, a rajtnál állnak, és nem 10 óránál állt a mutató, mint a szériánál, hanem lent 8 óránál, Nem széria, hanem 160-as óra volt benne. Úgyhogy az a 100-110 inkább 130-140 volt ... :o)

DA

deak.atti 2014.03.15. 15:58:59

@Schütii:

... meg a jó kis ötgangos váltó van benne, rövid 3-rövid 4-gyel. Igen jókat gyorsul vele a széria is ... szintén tapasztalat ... de marha voltam, hogy eladtam ... :-(

DA

Schütii 2014.03.15. 16:00:24

@Rocko-: Üzemanyaghoz? Benzinnel megy ez is. Nem értem mire gondolsz.

Rocko- 2014.03.15. 16:02:16

@Schütii: 2T olaj meg a kikeverése. amerikai szemhez eléggé nem kész termék, foglalkozni kell vele.

deak.atti 2014.03.15. 16:05:42

@Rocko-:

Szia!

Miért, szerinted pl. én hogyan tankolok? 2T olaj a tankba beönt, minden decihez 5 liter benzin rátankol. Slussz. Ahol benzin van, meg fűnyíróba/robogóba olaj, ott már tud tankolni az illető.

DA

szaza 2014.03.15. 16:09:40

Szerintem nem problemas errefele wartburgot uzemanyaggal ellatni. Van itt trabant meg oreg Saab is amely egy az egyben egy wartburg motor hangjat adja (ketutemu).

Nagyon sokfele kismotor-crossmotor van amihez ugyanugy kell a ketutemu benzin olaj keverek.

Schütii 2014.03.15. 16:10:39

@Rocko-: Hát jah, vagy úgy ahogy Deák Atti írja, vagy kannában bekeverni és abból beleönteni, mert előre a fene se tudja hogy pontosan mennyi benya fog beleférni a tankba. Én Simsonba kevergetem, de sose nyomom tele a tankot, vagy 5 vagy 6 litert tankolok egyszerre, annyi biztos hogy belemegy és ehhez könnyű kiszámolni és kimérni az olajat.

Rocko- 2014.03.15. 16:23:42

@deak.atti: jó, de Te itthon tankolsz így, itt még nem járt el az idő annyira a Trabantok fölött. :)
"Ahol benzin van, meg fűnyíróba/robogóba olaj, ott már tud tankolni az illető."
értem. :)

@Schütii: max majd jön visszakettopadlogaz kolléga, aztán ő elmondja, ha jól emlékszem, akkor neki vannak 2T gépei (s Ámerikában él).

zsebkettő 2014.03.15. 16:29:28

Elégedetlen szénhidrogének.

deak.atti 2014.03.15. 16:35:20

@Schütii:

Szia!

Igazság szerint én is úgy tankoltam, amennyi olaj volt nálam. Ha egy új flakonnal vettem, akkor beöntöttem a felét és rátankoltam 25 litert. Ha már meg volt kezdve, akkor meg amennyi pénzem volt. Külföldön meg nagyjából tudtam, mikorra fogy el 25 liter a tankból (350 km környékén, 7-7.5 liter közt fogyasztott hosszú távokon), akkor megálltunk egy kútnál és tankoltunk. Minden országban tudtam venni 2T olajat, sehol sem volt ebből probléma.

DA

Schütii 2014.03.15. 16:36:01

@Rocko-: Persze, várjuk őt is, de nagy titkot valszeg nem fog mondani. Aki 2T-zik manapság, annak a kevergetés az "élete része", sajnos vagy nem, ez hozzá tartozik a műfajhoz, kivéve a robogósokat, mert azért lehet ezt a procedúrát gépesíteni is. Ott talán sose volt készen kapható keverék a kutakon ezért nyilván nagyobb a dolog egzotikuma mint itthon ahol azt hiszem az ezredfordulón is lehetett találni keverékes kútoszlopot. (nem tudom pontosan meddig volt, mert már a megszűnése előtt rááltam a keverésre, mert meg akartam kímélni magamat és a motort is az Arol 2T hátrányaitól.)

Schütii 2014.03.15. 16:44:36

@deak.atti: Minden 2T olajos flakonra célszerű lenne a decinkénti szintbeosztás, de sajnos elég kevésen van csak ilyen. Ezért én még annyival megbonyolítottam a dolgot, hogy beszereztem egy 6 decis MOL Garden 2T-s flakont (jó olaj egyébként, ugyanaz mint a Sprint 2T) és abba öntöm a jelöletlen flakonokból, így egyrészt elfér a dekliben, másrészt könnyű kimérni. A kis tankolt mennyiség miatt nagyobb jelentőssége van a pontosságnak.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2014.03.15. 16:53:21

@Schütii: Nekem ez tetszik: nagyon jól vissza adja a kocsi hangulatát:
www.youtube.com/watch?v=HKerG9OE76g

zsebkettő 2014.03.15. 16:59:02

A videón a warttogónak nagy

zsebkettő 2014.03.15. 17:00:10

A videón a wartyogónak nagyon szép hangja van. És nem is füstöl.

UFP P 2014.03.15. 17:00:13

Hány darab mai autó produkálja ugyanazt a károsanyag kibocsátást, mint ez az egy szem wartburg ?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.03.15. 17:00:21

@SomiTomi: Jogos. Az tényleg ótvar.

Most már csak a sátras utánfutó hiányzik mögüle!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.03.15. 17:01:40

@deak.atti: nyugodtan gratulálhatsz, egyszer vezettem warnyút. tragádia az a futómű, talán már csak a fék a borzasztóbb a futóműnél. sztereotípia-e vagy sem, nem érdekel, én nem éreztem magam biztonságban abban az autóban. a hangja viszont rulez, azon nincs vita.
a versenyekhez sok sikert, élvezetet.

Schütii 2014.03.15. 17:02:42

@vadász2: Hát igen, a téma kimeríthetetlen.
Ha a hangulatra akarunk rámenni, ezt sem érdemes kihagyni.

www.youtube.com/watch?v=kC1k-xcWiwA

Nem Wartburg, de ugyanaz a motor.

:D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.03.15. 17:02:52

A waresznak nem a kipufogó a usp-je. Hanem az ajtócsapódás hangja.

deak.atti 2014.03.15. 17:12:51

@milliliteratura:

Szia!

Vezess Renault 4-est! Abban még én is sikítoztam, hogy felborulunk. Két halálordítás közt megkérdeztem, hogy ebben nincs gátló?! A tulaj meg fapofával közölte, hogy van, és ez ilyen, csak meg kell szokni... ;-)

DA

deak.atti 2014.03.15. 17:16:07

@malenykij polgar:

Szia!

De csak a sima tetősnek! A tolótetős nem kong. Ugyanis nem (csak ... ) az ajtót hallod, hanem a tetőlemezt. Ismét csak tapasztalat ... :o)

DA

K.Jani 2014.03.15. 17:16:20

Chicagoban meg van egy Trabi.

fokusznyik 2014.03.15. 17:46:46

@Antony Mann: Azért az ajtócsapódás nosztalgikus hangja se semmi!!

Rübezahl 2014.03.15. 18:03:18

Ha egy Porscheból ülsz át egy Wartburgba, az nyilván érdekes lehet. Én 10 évig vezettem 2 ütemű Wt, megszokja az ember. Utána furcsa, hogy nem érzed, mikor kanyarodik az auto.

szegnyereg 2014.03.15. 18:23:53

Milyen furcsa látni azok a hatalmas gömbölyű amerikai autók, itteninél jóval szélesebb sávok meg parkolóhelyek között egy kombi varnyút meg trabantokat.

Még az az új Jetta sem úgy néz ki mint az itteni kiadások :)

bigwhite 2014.03.15. 19:03:06

A 90es évek elején minden nyáron beültünk a Wareszba, telepakoltuk a csomagtartót dugig, beleültünk hárman-négyen és lementünk az Adriára. Hogy szar lett volna a futómű meg a fék, meg büdös volt, meg sokat fogyasztott ? Mihez képest ? Meg kit érdekelt ez akkoriban ? Jól éreztük magunkat benne, buli volt, száncsájn.
Ti mai fiatalok már azt lesitek, hogy van-e az autóban 12 légzsák meg távolságmérő radarral vezérelt vészfék asszisztens, különben még a közelében állni is veszélyes nektek, nem hogy beleülni.
Nem lennék a helyetekben, nehéz lehet így élni... ;)

pmobilTB 2014.03.15. 19:09:58

@deak.atti: Tegyük hozzá, hogy a kombinak sincs kongó hangja, ott szerintem az üvegszálas kaszni elemek csillapítják ezt a hatást. 4T-nél meg teljesen ki van herélve az ajtóban található gyári kátrány lapokkal.

A melós autóm ma délelőtt:

kepfeltoltes.hu/140315/IMG_7181_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/140315/IMG_7173_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/140315/IMG_7176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

aladin87 2014.03.15. 19:12:48

Jövőre kimegyek Johnnyhoz és meghajtom az ex-járgányomat a route 66-en :-)

deak.atti 2014.03.15. 19:14:36

@Rübezahl:

Szia!

Nekem már az fura volt, mikor a családban (új autó vétele miatt) megörökölt farmotoros Skodába átültem. 2004-2010 közt párhuzamosan, felváltva használtam a két autót. A konkrét ég és föld ... Pedig mindkettő szoci-autó, kortársak, a Skoda '86-os, a Wartburg '87-es, és mindkettő egy más világ. Mindkét autóban találtam rokonszenves tulajdonságokat, de sajnos a Skodának mennie kellett, a legteljesebb feleslegessé válása okán. Mostanában sűrűn nézegetek a HaHu-n Skodákat, de csak "a szemem kívánja", pontosan tudom, hogy ugyanígy itt állna a kert sarkában, mint az elődje. :-/

DA

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.15. 19:17:27

@Schütii: siman. Elmesz a legkozelbbi DMV -be, igazolod hogy a tied, kersz ra egy rendszamot, ( Coloradoban Antique Plate a neve ) es go. Evente $80 a regisztracio, az egy matrica es rarkod a rendszamra. Nincs smog check, nincs semmi. Bonyolult, mi? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.15. 19:22:01

ennyire egeszseges porgo ketutemu hangot regen hallottam!! :)

aladin87 2014.03.15. 19:24:07

@SomiTomi:

Azt csak én írtam rá a szállítás előtt, nehogy a kikötőben valaki hozzánemértő tiszta benzint öntsön bele....

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2014.03.15. 19:27:23

@aladin87: Ez igen, így kell megvalósítani a gyerekkori álmokat! ;-)

deak.atti 2014.03.15. 19:27:33

@bigwhite:

Szia!

Csak ízelítőnek, a kis Wartburgos túráink, a napi használat mellett:

- 2001: Prága-Mladá Boleslav (Skoda Múzeum)
- 2002: Porec-Plitvice-Velence, kb. 1500 km oda-vissza
- 2003: Split-Dubrovnik, 1100 km, csak oda
- 2004: Jena-Dornburg (veterán találkozó), 900 km csak oda

2006-tól csak azért szűnt meg, mert megszületett a lányunk, és vettünk egy komolyabb autót. De ezek mellé még belföldön számtalan Balaton, Eger, Miskolc, ésatöbbi társult. Ahogy mondod: suhancok voltunk, gyerek nélkül, bedobtuk a sporttáskát, meg a sátrat, és hajrá! Kisfiam keresztapja pár éve TWK találkozóra menet hátul ülve felsóhajtott: "Minden tiszteletem,hogy ti ezzel külföldre mászkáltatok!". Mondom neki: "Te marha, hát ez VOLT! Mivel mentünk volna?!". :-)

DA

deak.atti 2014.03.15. 19:45:35

@pmobilTB:

Szia!

Az enyém meg apámnál ... összetörte a Ladáját, és amíg el nem készül, addig elvitte a Büdöskét. Most csúszik egy hetet, mert megbetegedett a mesterember. Na, azt is nekem kell tankolni, mármint nem anyagilag, hanem kevergetni. Mikor elvitte, megkérdezte, hol kap még keveréket. Felnyerítettem, úgy szívből, majd nem volt pofám szegénynek azt mondani, hogy az ÁFOR-kutakon... :o) Úgyhogy jön unokázni, ad pénzt, én meg beletankolom.

DA

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.03.15. 20:23:45

@deak.atti: Azért ez elég laza lehetett. A hosszú utazások közben mennyire volt megbízható egyébként?

F 131 2014.03.15. 20:30:40

@milliliteratura: Üdv! Jól gondolom, hogy nem egy gyári állapotban lévőt sikerült próbálnod? A borulékonysághoz annyit, hogy két esetben borult a kocsi: vagy a megcsúszó autó kereke megakadt valamiben, és átdobta, vagy a sofőr ijedt meg a gyors kanyarban és visszarántotta a kormányt. Ilyenkor a gyors súlypontváltozás fel tudta borítani. Ha valaki gyorsan bement vele a kanyarba (természetesen a fizika határain belül) és volt mersze nem fékezni, kormányt rángatni, akkor rátámaszkodott a külső első kerekére, felemelte a belső hátsó kerekét és megdőlve befordult. Mondjuk akkoriban még úgy tanították, hogy kanyar előtt fogjuk meg az autót, és a kanyarból kifele gyorsítsunk, nem pedig úgy, hogy essünk bele gyorsan és ha gáz van, az ESP (ami egyébként szerintem kifejezetten jó találmány) megoldja. Egyébként a 353W-nek kifejezetten jó fékjei voltak, leszámítva a szervó hiányát. Mutass nekem a mai családi autók közül olyat, amelyikben elöl négy dugattyús tárcsafék van szériában. Ezen felül a kétkörös Wartburg fékkel akkor is meg lehetett állni, ha egyik kör kiesett, ugyanis az egyik kör a két első féket fogta, a másik pedig mind a négy kereket. Üdv: Sanyi

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.03.15. 20:40:46

Azért az amerikaiaknál sem teljesen ismeretlen a két ütem, csak ők kicsit nagyobban tolták
www.youtube.com/watch?v=dVjXwS8HzFw

Levente.hu 2014.03.15. 20:42:02

Ha már Wartburg hang, nekem ez a kedvencem:
www.youtube.com/watch?v=UdRatUxG15k (van róla hosszabb videó is) Nem gyári, de nagyon szép hangja van amikor elveszi a gázt, és süvít az egész. :)

A klasszikból meg ez a kedvencem:
www.youtube.com/watch?v=SHXxi9alCzE

A 130-al(óra szerint 145km/h) száguldó Melkus motoros Barkas megvolt már?
www.youtube.com/watch?v=fJk0dmAcMFs

dr kíváncsivagyok 2014.03.15. 21:00:33

A világ legjobb autója a "kiskereku" 1000 - es ! Fél Európát bejártuk vele hiba nelkul ! Pár cserealkatrész mindig volt nálunk azért , ...volt hogy a Bulgár tengerparton féltengelyt cseréltunk egy pórul járt kollégának..., máskor meg vízpumpát.
Jó rúgózás , stabil menetteljesítmény....egy élmény volt !

fetitaco 2014.03.15. 21:21:58

@malenykij polgar: az a lemezhang utánozhatatlan!

Emailt megkaptad?

Üdv

nyikk 2014.03.15. 21:35:08

A varnyú futóművéhez dióhéjban:elöl-hátul kettős keresztlengőkar, nem tudom ez ismerős-e valakinek valahonnan...
az, hogy egy elbaszott hosszú és gyenge rugót tettek bele, könnyen orvosolható, elképesztő kanyarvadász gépet lehet belőle faragni egyszerűen, kis ráfordítással.Könnyű kaszni, kis fordulókör, direkt kormányzás adott, csak valami potensebb hajtómű kell bele.Egy karbantartott varnyúnak a fékével sem volt semmi gond a maga korában.

deak.atti 2014.03.15. 21:46:25

@nyikk:

Szia!

Pontosítanék: hátul csak 1-1 lengőkar van oldalanként. Ráadásul ferdén rögzítve az alvázhoz, ami azt eredményezi, hogy berugózáskor folyamatosan változik a kerékdőlés és az összetartás. Ehhez jön még a hosszú rugóval a lágy, komfortos rugózás, és a terheletlenül erősen pozitívba menő kerékdőlés. Innentől kezdve minden elméleti esély adott, hogy relatív könnyedén fel lehessen borítani. De ha a jóember, aki gépészkedik, ezzel tisztában van, és nem csinál semmi olyat, amit nem szabad, akkor, mint én is, két évtizedet végig lehet autózni borulás nélkül. FB profilomon van fenn olyan fotó, ahol konkrétan 3 keréken fordulok vele a Rakparti szlalomon, és épségben befejeztem a versenyt. Amúgy meg egyetlen menet a rugókból elöl-hátul, és már készen is van a még kellően komfortos, de már nem borulékony 353-as ... :-)

DA

deak.atti 2014.03.15. 22:01:29

@s.peter:

Szia!

Maximálisan. Egyetlen olyan eset volt, egy 2003 őszi prágai túra, ahol otthontól néhány kilométerre megállt a vízpumpa, és hengerfejet kellett cserélni. De az is az én marhaságom volt, mert pontosan tudtam,hogy könnyezik a vízpumpa, csak lusta voltam vele egy órát foglalkozni, hogy megcsináljam. Így hát egy ugyanannyi ideig tartó hengerfej csere lett a vége ... csak telepakolt autóval, mellette toporgó lányokkal. Meg a dubrovniki túrán volt, hogy nem tetszett valamiért az INA 2T olaj neki, és időnként fennakadt a tűszelep a porlasztóban. Split és környéke összes autósboltját bejártuk, hogy Skoda 120-as tűszelepet szerezzünk (kockalámpás Jikov porlasztós példányról van szó), azóta is tudom, hogy horvátul a tűszelep "diznja", de nem kaptunk. Egy nappal eltoltuk a dubrovniki kirándulást, mert egy csapattag akkor jött utánunk vonattal, és hozattunk vele kettő (!) tűszelepet. A másik darab azóta is a láda tetejében van, nejlonban, azóta se volt rá szükség... :o) Na, az még egy komoly túra volt. Split 870 km, addig húztam magam mögött egy kölcsönkapott Camptourist sátras utánfutót, bekompoltunk Brac szigetre (a Campy annyi pénz volt, mint az autó meg a 3 ember ...), majd mikor megjött a "diznja", akkor még kétszer 220 km, Dubrovnik oda-vissza. Akkor mindenestül majdnem 3000 kilométert mentünk. 2003-at írtunk, csak hozzáfűzöm, tehát nem 1989.

DA

deak.atti 2014.03.15. 22:12:48

@dr kíváncsivagyok:

Szia!

Én gondozok egyet, már hosszú évek óta. Minden évben megkapom néhány hétre, egy kis listával, hogy mik az aktuális tennivalók rajta. Akkor járok is vele párszáz kilométert, majdhogynem többet megyek vele, mint a gazdája. Nekem csak egy bajom van vele, hogy vállban szűk ... :-) Mindenki megnézi, mert egy szép, esztétikus küllemű darab, csak azt nem tudják, hogy a kockával mennyivel jobb menni. Nagyobb, jobban kilátni belőle, ésatöbbi. Mikor átülök, úgy érzem magam, mint a madár, akit kiengedtek a kalickából, hogy kicsit repkedhessen a szobában. :o) De azért szeretem a Púpost is, alig várom, hogy jöjjön. Lassan fog is ...

DA

deak.atti 2014.03.15. 22:28:14

@s.peter:

...egyébként egy titka volt a dolognak: 100, de maximum 110-es utazótempó. Itt még elviselhető szél- és motorzajjal, és ahogy fentebb írtam, 7-7.5 literes fogyasztással, szóval minden szempontból gazdaságos, kímélő üzemmódban. Mehettem volna gyorsabban is, de akkor egy prágai úton spórolok max. fél órát, de sanszos az is, hogy nem érek oda. Tudni kellett a fizikai korlátait, és eszerint kellett vele közlekedni. Nem volt szabad vadulni, csak szépen, türelmesen.

DA

Malachi 2014.03.15. 23:04:04

@pmobilTB: kétütemű kombink van, (még egy, meg egy négyütemű is, hehe) gyakorlatilag azon tanultam vezetni, huszonpár éve. az kérlek úgy kong, mint a harang, ha bacsapod az ajtaját.

meg a négyüteműnk is, nem tudom miért. de az igazi a kétütemű, az állati. beszállsz, a fél utca már tudja, hogy autózni fogsz pedig még be se indítottad a műszert. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 07:18:24

Állat az amcsi rendszám a wareszon:-)

ledo76 2014.03.16. 07:38:33

Ez se nem szép se nem jó. Egy 311-es, pláne egy 313-as az igen, azt érdemes megőrízni az utókornak.
@nyikk: A futóművel egyet értek, de a fékek nagyon gyengék voltak. A Skodában, a Zsiguliban (különösen a szervósokban) jobb volt a fék, a Nagypolskiról ne is beszéljünk...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.16. 07:47:08

@Rocko-: Ha a csávónak van mellé Barkasa, trabija, akkor azért csak nem törik le tőle a keze :)

Schütii 2014.03.16. 08:13:27

@Solct: Érdekes az a dyno, a fordulatszám 0-ról indul és úgy megy felfelé mint a sebesség.

Schütii 2014.03.16. 08:20:41

@visszakettopadlogaz: Értem, innen az agyonszabályozott Európából nézve kell pár szekundum mire az ember elnyomja az agyműködésének biznyos funkcióit és felfogja hogy lehetnek dolgok egyszerűek is. :)

Schütii 2014.03.16. 08:27:44

@deak.atti: Én is csodálkoztam mikor le lett fikázva a Waresz futóműve, mert az határozottan fejlettebb konstrukció mint egy 1200-es Ladáé, arra meg valahogy nem panaszkodik senki.

Solct 2014.03.16. 08:31:18

Akkor bontom még a közönség agyát...

Barkas Sprint: www.youtube.com/watch?v=aJMMnyhWpGk&list=FLjtXAYwUdYQC8VNhld2msqA&feature=share&index=478

Melkus RS-1000, németesek előnyben: youtu.be/a-ZgqlzzKmQ

Crip Lee 2014.03.16. 08:38:49

@Malachi: 22 évig mentem 353al. Annak olyan finoman csukódott az ajtaja mint az álom. Ja ha bebaszod úgy új autósan akkor kong de én mindig csak behúztam.

mükkemakk 2014.03.16. 08:49:23

Saját tapasztalat: a régi Trabink és Mz-nk is 1:60 as keverékkel, jó minőségű olajjal problémamentesen üzemelt, nincs füstokádás csak pattogó kétüteműhang..pámpárámpámpámmm.

Schütii 2014.03.16. 09:15:27

@Solct: Áh, nem fogtad a lényeget, na mindegy.

Schütii 2014.03.16. 09:21:13

@mükkemakk: Ha fél gáznál nagyobbat nem adsz, meg alapjáraton pattogtatod, akkor jó a 60-as keverék is, de nem csak a kenéshez kell az olaj, hanem a hűtéshez is, oda pedig fontos a mennyiség, nem csak a minőség, pláne léghűtéses motor esetén.

ledo76 2014.03.16. 09:23:57

@Schütii: tök mindegy, hogy milyen volt elméletben, ha a gyakorlatban könnyű volt vele besokallni.

H.Krisz 2014.03.17. 08:41:33

egyszerűen nem értem, hogy itt mindenki olyan fiatal? vagy mi? én 35 éves vagyok és amikor a tesóm megvette első autóját egy trabantot még 1994-ben akkor is nagyon sok kúton nem lehetett direkt keverék benzint kapni. Ezért kellet mindig tartani olajat a kocsiba és nekünk "keverni". Addig amíg a föld bármely pontján lesz kétütemű motorral hajtott gép, biztosan lesz hozzá olaj is. Sokkal inkább az az érdekes, hogy lehet az ilyen autók utaztatása többe kerül, mint a vétel ár :-)
ennek ellenére van még a másik világrészen is olyan aki az ilyenekbe szerelmes. Bár lehet hogy ugye ott ez ritkaság és ezzel tud kitűnni egy veterán találkozón. Bár még egy egy Yugo is feltűnik néha az amerikai piacon.

hephaistos · http://www.konyvkoto.com/ 2014.03.19. 11:23:12

@Solct: majdnem olyan csodás, mint mikor leszakadt a leömlő alatt... :)
süti beállítások módosítása