Első autót nyolcvanezerért?

  2014. január 17. - Perkó Rudolf Márk Címkék: első autó totalcar opel corsa tc flotta nyolcvanezer adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

A Margit körúton, a Machwart liget és a Széna tér között, egy udvarban volt egy kis kocsma kávézó, a Tommies. Mivel a baráti társaságunk több gimnázium között oszlott el, így ez lett az a hely, ahol a közösségi életünket éltük. Tanítás előtt, tanítás helyett, tanítás után, este, hétvégén, mikor hogy. Kávéztunk, söröztünk, pókereztünk, x-boxoztunk, honfoglalóztunk, meg persze néha tanulunk is. Aztán ez így ment tovább az egy egyetem első évében is.

Tavaszi nap volt, kora délután. A többiek zombi-üzemmódban GTA-ztak egy-egy kávé mellett, én pótcselekvésként a lépcső melletti számítógépen néztem a használt autókat 200 ezerig. És akkor megláttam. Rögtön írtam egy smst Marcellnek, hű barátomnak az autóbuzériában: Faltdachos A Corsa, 110-ért, szerelem.

corsa2
Eredeti hirdetési fotók

 

Ekkor épp fél lábbal kifelé voltam a gépészkarról, a felvételit már leadtam műszaki menedzserre, alkalmi jelleggel dolgoztam egy közvélemény-kutató cégnél. A mindenkori zsebpénzeimből összespórolt összeg fedezte is az autót, sőt még maradt is volna. De a szüleim hallani sem akartak arról, hogy autót vegyek. Mégis, minek? Csak viszi a pénzt. Ha kell, úgyis kölcsönkapom a családi Renault Mégane-t. Állandó keresetem sincs. A házunk előtt áll meg három busz, és egy villamos, Budapesten úgysem járnék vele. Persze igazuk volt, de nekem akkor is saját autó kellett. Hazamentem, és határozottan anyukámnak szegeztem, hogy én mégpedig most autót veszek. Nagy meglepetésemre az volt a válasz, hogy felőle vegyem meg, de nem ért vele egyet. Aztán apukámtól ugyanez a válasz érkezett. Úgyhogy másnap elmentünk megnézni.

corsa1
Élőben azért nem tűnt ilyen egységesnek a festése

A hirdetésben első kerület volt megjelölve, a telefonban már Rákospalotára hívtak. Persze nem egyedül mentem. Jött velem Marcell, és elhívtam még Petit, szüleim keresztfiát, akinek az autók iránti vonzalmam nagyrészt köszönhető. Neki volt A Corsája, több is. Megérkeztünk a címre, családi ház, autószerelő műhely. A kapu előtt egy Alfa GTV, az autó teljes hosszában sárkánymotívumos matricákkal. A házigazda, az Alfa és a műhely tulajdonosa, őt bízták meg az eladással. Az autó a barátja fiáé, szerencsére ő is itt van. Hogy milyen a Corsa? Fehér, háromajtós,  nyolcvanhármas, tehát a ráncfelvarrás előtti, egynégyes, injektoros(!) 60 lovas. Elektromos vászontető, elektromos ablakok, cd-s autórádió négy hatalmas csúnya metálkék Blaupunkt hangszóró, távirányítós központi zár. Csálé ütközőkkel és lámpákkal, csúnya festéssel, sok rozsdával, de még épp lyukak nélkül. Peti a próbaút után csak ennyit mondott: egyik Corsámon sem volt ennyire gyenge a fék, de ennyiért biciklit kapsz, megveheted. Félve megkérdeztem a gurut, hogy engedne-e az árból, mire ő mondta, hogy nyolcvan, és hozza még a téli gumit felnin. Naná, hogy igent mondtam.

A papírok aláírása után a guru rögtön invitált egy feles vodkára a ház mögötti fészerbe, a sikeres üzletre való tekintettel, de a későbbi vezetésre hivatkozva visszautasítottam. A hazafelé úton én voltam a világ egyik legboldogabb embere. Útközben felvettem a nővérem is a Váci úton, hogy elbüszkélkedjek a szerzeménnyel. Elhúztam a tetőt, le az elektromos ablakokat, szólt a rádió, az élet császára voltam. Igaz, minden nagyobb kanyarban hátracsúszott az ülésem, de ilyen apróságokon nem akad fenn az ember. Aztán másnap felhívtam a gurut, hogy ilyenkor hogy intéződik az eredetvizsga. Kicsit fanyalgott, de végül visszavittem hozzá az autót, és másnap megkaptam a friss eredetvizsgát, ingyen.

corsa3
És a tető sosem ázott be!

Első útjaim egyike egy ismerős-ismerőse fóti szerelőhöz vezetett, hogy csináljon féket az autóra. Háromezer forintot fizettem, a mai napig nem tudom, hogy ennyiből mit csinált, de onnantól megállt az autó. Nem harapott, de megállt. A bal hátsó sárvédő előtti részt ette a leginkább a rozsda, ezt alaposan visszacsiszoltam, lecinkeztem, majd később a vizsga előtt a szerelő lefújta fehérre, egész pofás lett. Az átíráson, a biztosításon és a teljesítményadón kívül összesen ennyit költöttem az autóra. Illetve mégsem, vettem rá egy GSI rácsot előre. Ne kérdezzék miért, nincs magyarázatom.

A nyarat az autó a társaság szolgálatában töltötte. A premier az volt, hogy elvitt ötünket táskákkal Sopronba, a Volt fesztiválra. Elég komikus látvány lehettünk a Széna téri pirosnál, ahogy mindenkinek az ölében egy 70-90 literes csővázas hátizsák, amik hely hiányában kilógtak az elhúzott tetőn. A következő napokban félig-meddig ebben éltünk, mivel a sátrakat tűzte a nap, volt hogy benne is aludtam. A kalaptartó, egy barna padlószőnyeggel bevont OSB lap, pedig bárpultként üzemelt esténként. Megkoronázásként a hazaúton napszúrást kaptunk az elhúzott tető miatt.

32223 400883387486 7074679 n
Barna élvezi a lemenő sóstói nap sugarait

A következő két hónapot a Balaton körül cikázva töltöttük. Főként az Almádi-Balatonfőkajár-Szabadi-Sóstó vonalon. Az egyik ilyen út alkalmával tettem véletlenül ötösbe. A forgalmiban négy sebességet írtak, a váltógombon is ennyi volt, de a valóságban öt. Én csak örültem. Száztízzel ment, 7 litert fogyasztott, szólt a rádiója, a maga módján vagány volt. Persze voltak kevésbé dicsőséges közös pillanataink is. A vezető elektromos ablakát két leszakadás után kipöcköltem, ez már az eladásig így maradt. Az elektromos vászontetőből sínjéből hiányzott pár papucs, ilyenkor megszorult, és a dróthuzal elszakadt. Egyszer atomjaira szedtük, bezsíroztuk beállítottuk, de a második zárásnál ismét megszorult. Ettől kezdve kézzel húztuk-toltuk. Egyszer a riasztó-központizár távirányító is lemerült. Kulccsal kinyitottam az ajtót, beindult a riasztó, és le is szívta az  akkut. Végül szirénázások közepette betoltuk. A Kertész utca lakói ennek érthető módon nem annyira örültek vasárnap éjjel.

P1030885
Talán pont a nagy tetőrendberakás után a balatonfőkajári kertünkben

Szeptembertől elkezdtem a műszaki menedzser szakot, lett állandó munkám, heti két-három napon poharat szedtem a Szimplában, és megszületett az elhatározás, hogy veszek egy T2-est. Aztán az sem úgy lett, de az egy másik történet. Meghirdettem a Corsát 115-ért. Másnap délután az Euro Center tetején eladtam 105 ezerért. Bálint és barátja, akik megvették igazi Opelesek voltak, volt már egy Daewoo Racer, Opel Kadett GSI, kabrió kombinációjuk, a Corsát szánták járkálósnak. Mellesleg lakatosok is. Szóval jó helyre ment az autó. (Bálint, ha olvasod megtaláltam a pót-távirányítót.) A téli gumikat pár hónappal később eladtam 15 ezerért, és a korábban a kalaptartót ékesítő két metálkék Blaupunkt a mai napig ott pihen a szekrényemben. Elviekben az egyik barátom Trabantjában fog további szolgálatokat tenni.

corsa5
Ilyen kormány szerintem sosem volt A Corsában, háttérben a négy metálkék Blaupunkt egyike

Utólag úgy tudom, hogy ilyen kombináció a gyárból sosem jött ki. Ráncfelvarrás előtti A Corsa nem volt 1.4-es 60 lóerős motorral, pláne nem 5 sebességes váltóval, és a műszerfal régebbi, a kormány újabb volt. Több autóból legózhatták össze, és a kilencvenes évek elején még ezt valahogy sikerült lepapírozni is. Szerettem. Nem vette el a kedvem az autózástól, sőt. Az elhúzható tető, és a lendületes kisautózás pedig azóta is nagyon hiányzik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr825764176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the_sam 2014.01.17. 18:25:52

hihetetlen azt hittem ilyen nem létezik, én is ilyen jól akarok járni!

DeezL 2014.01.17. 18:26:34

ez nem volt akkor egy annyira veszteséges történet!

red87 2014.01.17. 18:26:59

Majd kipróbálhatod a kocsimat jövőre, a lényeget tudja a számodra hiányzó tételek közül :)

the_sam 2014.01.17. 18:27:52

mellesleg kár volt azt a gépészkart ott hagyni, később sokkal többet ér, mint egy műszmenedszer diploma :(

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.17. 18:32:10

durva, nekünk is A Corsánk, sose romlott el. de nem azért, mert olyan kurvára jól karban volt tartva... szegény.
Amúgy nekem a világításkapcsoló sem A Corsába való.
Az elektromos ablak kapcsolók hol foglaltak helyet?

Perkó Rudolf Márk 2014.01.17. 18:33:44

@the_sam: tudom, hogy többet ér, de ez sokkal inkább az én világom.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.17. 18:34:46

@the_sam: ahhoz, hogy elvégezd, nem elég "Tanítás előtt, tanítás helyett, tanítás után, este, hétvégén, mikor hogy. Kávéztunk, söröztünk, pókereztünk, x-boxoztunk, honfoglalóztunk, meg persze néha tanulunk is". Sajnos így nagyon nehezen végezhető el.

T54-44 2014.01.17. 18:35:12

@Perkó Rudolf Márk: Sztem neked inkább neppernek kéne menned, tanulnod sem kell a szakmát már:)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2014.01.17. 18:37:22

Tavaly márciusban vettem 80-ért a Suzukimat. :-D

1kutya 2014.01.17. 18:49:22

a jobb oldali fényszórón meddig nem volt búra? :-DDD

the_sam 2014.01.17. 18:51:02

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: oké főnök, járműmérnöknek tanulok, azt hiszem tudom mi a dörgés

anyahajókabinajtóhajtogató 2014.01.17. 19:42:24

Nagy cucc, én harmincezerért vettem az első 105ös skodrimat! Az igaz, hogy 88'ban :) Szar is volt, nem kicsit, viszont a következő 45ezer forintos trabim amit ismerős bácsitól vettem 28000Km-el az kiváló vételnek bizonyult! Egyébként úgy 98'ig sokat szívtam azzal, hogy minden épkézláb nyugati autó túlárazott volt, nem is volt szinte semmi 150 alatt. 100 körül trabik, wartburgok és lepukkant skodák voltak akkoriban, 150 magasságában ezerkecskék vagy nagypolszkik. A daciákat akkor már kivitték a Románok. Szerencsés voltam, hogy megcsíptem 160ért egy 1.6 ford taunust, első nyugati autóm volt.

2014.01.17. 19:44:06

Jó írás, öröm volt olvasni! :)

Lomha 8V 2014.01.17. 19:59:10

Jó kis történet, bírom az ilyen kis ütős-vágós, "mindenhovaezzelmegyek" autókat. :) A kormány B Corsa GSi.

pedaz 2014.01.17. 20:06:53

Én is akarok egyszer egy ilyet, remélem még marad belőle.

m20b25 2014.01.17. 21:28:12

Ha esetleg valaki megkívánna egy nagyon hasonló példányt, pont van egy eladó a hahu-n.

www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa_a/opel_corsa_a_1.4_joy-7526985

m20b25 2014.01.17. 21:29:47

@pedaz: a lehetőség adott :)

m20b25 2014.01.17. 21:32:19

@Lomha 8V: nekem a fősuli alatt egy maruti volt ilyen. Mindenhova azzal mentünk, mindent abban csináltunk. Az a szerencsétlen ha mesélni tudna...:)

Negotiator 2014.01.17. 21:35:07

@Perkó Rudolf Márk:
az ember csak azt csinálja igazán jól, amit szívvel-lélekkel tud csinálni. van aki nem gép-ész ;)
csucsu kis cikk. eszembe jutott az első autóm, egy kétütemű, 6 V-os Trabant. Videoton rádió és hangszórók, nagy esőben beázott a kéder a visszapillantónál és folyt a víz, de hátul 2 csaj, jobb egyen a legjobb barátom, és versenyt énekeltül a recsegő rádióban Louis Armstronggal a What a wonderful world-öt.
asszem neked a majdnem T2 T3 méltó folytatás.
nekem is az volt Dacia 1310 TLX, amiben 1400as motor volt az 1300as hűtésével... 30 fok, fűtés nyélen, német autópálya 110es utazóval... München után még a körgyűrűn lefékeztem, és azt mondtam vagy kussolnak a csajok mostantól, vagy kiszállnak... a mai eszemmel csak kitettem volna őket :)
tovább is van, Neked is lesz, éld majd át, páratlan dolgok ezek :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.17. 21:38:09

87 ben már volt 1,4i ilyen krómos felirattal?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.17. 21:59:52

@pedaz: nem rossz, csak a rohadás... a miénken a 2 hátsó rugó beszakadt a "következő szintre". először csak befordultak, utána teljesen felszakadtak (kb 4-4,5 centit). mondjuk folyamat volt a csomagtartóban kb 200 kiló szerszám, biztos az is rásegített, de attól még kirohadt. de egy délután alatt kirepültek a rugók, zártszelvény, laposvas, hézagolás, takarólemez, alvázvédő, vissza a rugó, és máris úgy állt a segge, mint új korában :) mondjuk fostam kicsit, h nem sikerül a gyári pontra visszapozicionálni a felső pontot, de sikerült, meg 0,5 cm nem sokat számít. Persze a hátsó sárvédők se csak 1-2szer voltak kihegesztve... Sajnos a motorja elég kopott volt már, ette az olajat is (1.3 injektoros volt, 5 sebességes, gyárilag, nem átépítve, mint a cikkben szereplő), elvitték egy huszasért. 1 hét múlva 40-ért láttam az apródon. ha nem vitték el, akkor tuti elbontotta a srác. De egy örök emlék. télen hóban nem volt kérdés, h melyik kocsival megyek ki a lidl parkolóba ökörködni. A kannából tankolás se kottyant meg neki, amikor is kib*szásból félig víz-félig benzint kaptunk, jutott egy pár deci víz a tankba... de kidolgozta :D kellett 1 hét, többszöri tankszívás, meg szűrő pucolás (asszem az alsó benzinszűrőt nem is bántottuk, csak a motortérben lévőt), meg diszkópatkányos fejrázás a rángatásoknál.
-Egyszer beállt a benzinpumpa. nagy cucc.
-Talán kerékcsapágy csere is történt, de mindig csak az, amelyik búgott már.
-egyik hátsó lámpa kézrátétellel újra világított (odab*sztál egyet neki) hiába csiszoltam fel az érintkező felületeket, fújkálhattam WD-40-nel...
-volt persze lengéscsillapító csere is.
-elszakadt a km óra spirál, kicseréltük, elszaggatta még1x, szóval az utóbbi 6-7 évben nem számolta a km-t, és nem tudtuk, h mennyivel megyünk :D (4-es alapjárat volt 45-50)
-gyújtáskapcsoló rúdja eltörött, ezért duplakulcsos indítás vált lehetővé. a kormány alatti panel ezért nem került vissza, úgy nézett ki a kilógó kábelek miatt, mintha mindig frissen lett volna lopva. De bezárt ajtajú kocsit lehetett pötyögtetni télen bárhol az utcán, h melegedjen egy kicsit. :)
-a futóműve már vállalhatatlan volt, amikor eladtuk, közveszélyes, tényleg.
de többre nem emlékszem. ilyet, h vezérlést az utolsó 10 év alatt nem cseréltünk. ha az ékszíj elkezdett sikítani, kapott ékszíj sprayt. komolyan mondom, így visszagondolva, csoda, h ennyit kibírt. a vége felé az olajcsere is okafogyottá vált, mert megette a kenyerét a periódusok között rendesen...
Ehhez mondjuk az is hozzátartozik, h sohase hajtottuk. tényleg. a végén meg már nem is lehetett. futóval, teherrel meg csak álmodozhattunk arról, h 5-ösbe váltsunk.
Rá lehetett volna költeni Krőzus összes kincsét persze, h normális autó legyen, de kisvárosban elszaladgálni, meg melós autónak ennél ideálisabb kocsit nem találtunk volna.
Sajnálom, ha elbontják, de nem kívánom senkinek, h olyan állapotában használja, amilyenben eladtuk. Jó kis autó volt, R.I.P.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.17. 22:06:47

ja bocs, m20b25 linkje alapján beugrott még az állandó kipufogó hegesztgetés is. mondtam a faternak, h felesleges visszarakni a hátsó dobot, rohadt jó hangja volt anélkül is :D

Lomha 8V 2014.01.17. 22:11:25

@m20b25: Igen, jó sztorik kötődnek az ilyen autókhoz. :) Nekem egy 1982-es fosbarna (barátaim havannabarna mergának hívták, rejtély, miért) kombi Passat volt ilyen. :)

dr. Schőn Ubul 2014.01.18. 00:08:34

@Lomha 8V: Gondolom, a havannaszivar miatt.

sammie 2014.01.18. 00:55:00

Jó kis ajutó ez. De! Forgalmiban hol írják, hogy hány sebességes? :P

travelnyuszi 2014.01.18. 05:55:53

Ezt az autót én hoztam Németországból, 1999-ben. Akkor éppen tiltva volt az ilyen évjáratú, vagy motorú autók forgalomba helyezése, ezért egy 1983-as, totalkaros autó papirjara helyeztem forgalomba. Az ötös váltó és a kormány utolag ment bele, szerettük

travelnyuszi 2014.01.18. 06:30:28

A tetospoiler, és a fehér tükörházak meg egy svájci bontobol voltak, azt hiszem kemény 30 Frank volt az egész. Amikor még nálunk volt a kocsi, volt az oldalán gumicsik, zöld betettel körben.

Cave Nick 2014.01.18. 08:10:49

@travelnyuszi: 99-ben tilos volt behozni egy 1.4-es 10 éves corsát?

jenske 2014.01.18. 08:24:54

Most azt vártam, hogy elvedd a kedvem attól, hogy vegyek egy hasonló autót.
De inkább meghoztad :D

kepi67 2014.01.18. 09:33:57

Első autóm egy 24 éves Trabant volt, én 18 éves voltam! Ezért mindig előre köszöntem a trabinak.

travelnyuszi 2014.01.18. 09:53:54

@Cave Nick: valami nagy szigorítás volt akkor, talán a környezetvédelmi besorolás miatt. Nem emlékszem már pontosan. Ez a Corsa '90-es évjáratú volt

ddrum77 2014.01.18. 10:13:55

Ez milyen szöveg: "akik megvették igazi Opelesek voltak, volt már egy Daewoo Racer, Opel Kadett GSI, kabrió kombinációjuk, a Corsát szánták járkálósnak"

Nyilván a másik kettő olyan értéket képvisel, hogy garázsban kell tartani felbakolva. Eszem megál...

Perkó Rudolf Márk 2014.01.18. 10:35:28

@travelnyuszi: Megfejtődött a rejtély. Köszönöm. Érdekes infók. Van esetleg korábbi képed róla?

Lomha 8V 2014.01.18. 15:28:17

@dr. Schőn Ubul: Nem hiszem, ez egészen világosbarna volt. Ők sem tudják már megmondani amúgy, hogy miért. Ja meg, hogy "merga". Az főleg érthetetlen. :D

Elstron 2014.01.18. 16:54:46

@the_sam: Én azért a helyedben nem verném magam a leginkább lenézett szakirányra.

Krisi 2014.01.18. 18:24:32

@Elstron: jól beszélsz, az igazi mérnök mindenkit lenéz, aki más szakon van :)

the_sam 2014.01.18. 19:08:35

@Elstron: az a nagy helyzet, hogy a szakirány szó kicsit más jelent, ami nem passzol ide. Amúgy meg nem verem magam és soha nem érdekelt más emberek mit néznek le :D

1127ccm 2014.01.18. 19:48:07

Lattam a Szimpla elott ket "pöttyös" kozott parkolni

laci_52 2014.01.18. 20:10:11

Jó ki írás.

Aki nagyon olcsón akar használható autót venni, annak még egy tippem van: Favoritot vegyen. Egyet nagyon nézzen meg rajta: nem rozsdásodik-e nagyon.

Egyszerű, mint a faék, könnyen szerelhető és mindent olcsón be lehet szerezni hozzá. Nekem ilyenem van, húsz éves lesz és még évekig használni fogom.

Perkó Rudolf Márk 2014.01.18. 20:43:19

@ddrum77: Lehet, hogy nem fogalmaztam jól, a kettőből egy autót csináltak. Én nem az óvást éreztem abból, ahogy meséltek róla, inkább azt, hogy kéne mellé kevésbé faragott dolog.

hdnctrl 2014.01.19. 16:59:19

Lendületes autózás? Mihez képest?

nagyo78 2014.01.20. 16:54:54

Volt egy ilyen Corsám, ráncfelvarrás előtti GT, 1.3-as 69 lóerős motorral, napfénytetővel. Egyszer óra szerint 180-at mentem vele :) Nagyon állat gép volt az 15 évvel ezelőtt...
Gyári optikai tuning volt rajta, piros fekete kombinációban. Így nézett ki: www.mercadoracing.org/imagenes-anuncios/5/411010/opel-corsa-gt-1000.jpg
Szerettem, néha lopva megnézem a hirdetéseket is. Itt Németországban van olykor szép GT, persze horror áron... :(

voszi 2014.04.13. 15:39:17

Nekem is volt kocka korzam. Most gombi van, nana hogy gsi. A rohadas a legfobb problema, arra oda kell figyelni. A tobbi viccesen olcso.