Ha jövőre csak egy napig lesz tévéd..

  2013. december 11. - ommm Címkék: porsche audi nissan toyota 2014 lemans

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

porsche


...akkor a június 14-15-e közötti egy napra kérd délután háromtól másnap délután háromig. Csak azért, mert a jövő évi 24 órás Le Mans-i verseny az utóbbi évek legkeményebb futamának ígérkezik. Igen, szívás végignézni, aki néha kapcsol csak oda, annak akár unalmas is lehet, hiszen gyakran körökkel lemaradva követik egymást a vezető autók. Igen, ez a néző viszont azt nem tudja, hogy az éjszaka lerobbant pilóta a semmiből jön fel, körrekordot-körrekordra autózva üldözi az előtte állót. Vagy éppen drámai módon - sajátjai között utolsónak maradva - a becsületért küzd és megy úgy, mint soha.

És hogy hogyan mennek? Valahogy így. 24 órán keresztül, végig.

A felhozatal még korántsem véges, de már így is látszik, hogy a pilóták krémje ott lesz idén. Az, hogy a Porsche belép az LMP1-es királykategóriába a saját, négyhengeres, benzines hibridjével már önmagában is eléggé megkeveri az erőviszonyokat, de ott a Toyota, amelyik tavaly már ott loholt az utóbbi időkben domináns Audi nyakán és persze maga az Audi Sport Team Joest is. A HPD (Honda Performance Development) pedig új motort fejleszt, melynek a 2,2 literes, V6-os IndyCar-turbómotor az alapja. Ezt egészítenék ki egy ERS-rendszerrel. A Strakka Racing autói voltak a gyári csapatok legnagyobb ellenfelei, őket sem szabad lebecsülni.

A pilóták? A legnagyobb menők. Hétpróbás matadorok és villámgyors újoncok, akik mindent tudnak a versenyzésről. Az Audi részéről: André Lotterer, Marco Bonanomi, Lucas di Grassi, Marc Gené, Loïc Duval, Kristensen, Jarvish, Treluyer, Fassler és még talán McNish is. A Porsche egyelőre egy autónyi pilótát nevezett meg, de a Mark Webber-Timo Bernhard-Romain Dumas-Neel Jani négyesben van bőven annyi, hogy az audisok alá fűtsenek. És persze a Toyota: Wurz, Lapierre, Nakajima, Davidson, Buemi, Sarrazin.

nissan lmp1 prorotype by karayaone-d5b5sgi


És persze megy a susmus, hogy 2015-től Andy Palmer vezetésével visszatér a Nissan is az LMP1-be (jövőre a száguldó villanypéló ZEOD RC-vel), sőt, a hathengeres Forma-1-es turbómotor lehetőséget ad a Ferrarinak is, hogy a GTE Pro és GTE Am-kategóriák után ismét a Porschéval vívhasson a csúcs közelében, mint anno (kilencszer nyertek az olaszok, összesen tizenhatszor a Porsche eddig).

LeMans. A létező legkeményebb kihívás pályaversenyen innen. És a 2014-es futam kőkemény lesz, ebben biztos vagyok.

toyota

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr235686130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kayassine 2013.12.11. 17:00:05

Köszi, jó tudni, nekem a Le Mans eddig kimaradt, de az F1 kínlódása miatt jó lenne valami igazibb autóversenyt nézni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.11. 17:09:31

orom olvasni a reg nem hallott forma 1es neveket :)

"Wurz, Nakajima, Davidson, Buemi, Sarrazin..Webber," stb

akkor hajra :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.11. 17:10:34

hej hej hej, mi van a Nissannal meg az "erdekes" alaku autoval??

Gomulka Béla 2013.12.11. 17:22:30

Jo"vo"re sem lesz tévém, ezt most megígérhetem. De egy helyszíni beszámolónak nagyon o"ru"lnék. (Ezt tessék megmutatni a fo"szerkeszto"igazgatómanágernek, és egybo"l meglágyul majd a szíve.)

Mazzzzu 2013.12.11. 17:32:16

kisgyerekkorom óta imádom a LeMans-t, igaz csak pár éve nézem elejétől a végéig, de imádom, gci jó, még akkor is ha unalmas :D a legrosszabb része a verseny utáni vasárnap,maradék része :D

Zoltán Maszlik 2013.12.11. 17:33:44

Nagyon jó lesz, már az idei is brutál izgalmas volt.(Mondjuk Simonsen miatt szomorú is:( ) Reméljük Pista megint beül kommentálni:) Az ideibe becsúszott 3óra alvás, jövőre a 24h a cél nekem is:)

eszgbr 2013.12.11. 17:47:11

Idén 19 óra volt meg, jövőre egyértelműen a 24 a cél. Hajrá Porsche!

ystie 2013.12.11. 18:26:30

Idén is szeretném kérni, hogy ha kiderül közvetítesz-e, akkor légyszi majd légyszi jelezd a facebook oldaladon (időpontot ismegköszönök). Öröm hallgatni egyébként, csinálhatnád sűrűbben :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.11. 19:31:32

19orat tvzni... az a kemeny nem a Tarzan sarka.

a 24ora adja a sava - borsat ennek a versenynek de az a legnagyobb baja is... keptelenseg erdekessen kozvetiteni valamit ami egy kerek napig tart.

Adam-69 2013.12.11. 19:33:19

Nem a gyorsuláson vagyok meglepve,hanem a lassulásokon.

1kutya 2013.12.11. 19:37:02

helyszínen szeretném most már megnézni! nem száll be valaki? 4-en már tűrhető pénzért megvalósíthatnánk (no meg be kell tenni a közösbe 2-3 átvirrasztott éjszakát, de gondolom az mindenkinek megy alapból :)

1kutya 2013.12.11. 19:38:49

65 ojró egy futamjegy (73 a hétvége) az úgy 20 rugó...

1kutya 2013.12.11. 19:40:14

...és természetesen 4000km oda vissza :)

ixtom 2013.12.11. 20:17:03

@1kutya:

Én benne vagyok a közös útban. Idén már ki kell menni! (Így persze lemaradunk a magyar közvetítésről, de az nem ugyanaz az élmény :)

Épp most akartam írni Pistának, hogy jó lenne egy bejegyzés olyanoknak, akik a helyszínen szeretnék megnézni, mint pl. én. Vagyis valmi iránymutatás, hogy mit/hol/hová/mikor érdemes menni/nézni/fotózni/csinálni/nem kihagyni stb.

madbalee 2013.12.11. 20:27:35

@ixtom: Ez tényleg jó lenne, meg hogy hova érdemes jegyet venni. Jövőre tervezem, hogy megyek.

Béza Dániel 2013.12.11. 20:34:43

Négyszer olvastam el, de tényleg az van odaírva... 4 hengeres hibrid porsche... atyaég, először a dízelek, most meg ez...mi jön még? ford is beszáll egy 3 hengeres ecoboost-tal?

ixtom 2013.12.11. 20:35:52

@madbalee:

Az "idén" alatt 2014-et értem én is. :)

ommm 2013.12.11. 20:56:18

@ystie: Persze, szívesen, de ez nem tőlem függ. Ha a srácok szólnak, megyek (valszeg a szokásos éjszakai műszak, akkor nem hallanak annyian:))

@ixtom: Nehéz erre válaszolni, mert én a pálya minden pontján jól éreztem magam. Amikor tőled 8-10 méternyire mennek ezek az őrültek és látod a légyvéres, szakadt, repedt, mocskos autókat, ahogy izzó féktárcsával veszik a féktávot, majd az összenyomott, ráégett műanyagos kipufogón keresztül arcodba üvölt egy 12 hengeres Aston vagy V8-as Corvette, amikor szaggatja a levegőt maga körül egy-egy döbbenetesen gyors LMP1-es, hát akkor rohadtul mindegy, hogy hol állsz, a lényeg, hogy OTT vagy. És attól kezdve megérted, hogy minden más pályaverseny (incl. Forma-1) csak könnyű csuklógyakorlat.

Amúgy célszerű úgy körbejárni az egyes nézői pontokat (kis térképet találsz a neten is), hogy mindent viszel magaddal és helyi shuttle-el mész egyiktől a másik pontig. Mindenütt el lehet ütni 1-2 órát, a célegyenes ráfordító Ford-sikán talán a legunalmasabb, bár ott van éppen egy előzési pont. A lényeg, hogy úgy időzítsd, hogy estére a Tertre-Rouge-tól az Arnage-ig terjedő szakasz maradjon. A Playstation sikánnál be lehet menni az ott lakó gazda kertjébe, ahol van két fedett kis kilátó pl. Ja, és az Arnage-nál vannak nyugágyak a pálya melletti töltésen, soha kényelmesebben autóversenyt nem néztél még.
Itt egy térkép, hogy lásd. Az összecsukható kempingbringa is jó megoldás, bár legalább negyven kilométert fogsz tekerni egy nap alatt.
www.etracksonline.co.uk/europe/france/lemans_map.gif

1kutya 2013.12.11. 20:56:33

@ixtom: @madbalee: naigen! lehetne egy poszt, ahol lehetne szerveződni...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.12.11. 21:54:16

Nekem eddig egyetlen egyszer sikerült a legelejétől a végéig nézni. A 2011-es volt, jó választás. Két Audi brutális véget ért, a megmaradt egyet meg a három Peugeot vadászta vagy 12 órán át.

Akkor volt az ominózus kanadai nagydíj is, ami 5 óra hosszú volt. Hétfőn a munkahelyen a többiek tajtékoztak, hogy nem igaz mennyi ideig tartott a Forma 1-es "verseny", utána én meg lelkendezve mondtam, hogy de hát a Le Mans utolsó nyolc órájában lerágtam a körmöm az izgalomtól, nekik meg rá volt írva a döbbenet az arcukra, hogy "az UTOLSÓ nyolc órában???"

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.12.11. 21:57:38

@visszakettopadlogaz: A 0-ás garázst most másnak adták ki, de a kocsi versenyez a TUCC-ban (ez az összeolvadt Grand-Am és ALMS): www.thecheckeredflag.co.uk/2013/11/deltawing-eady-tuscc-florida-tests/

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.11. 22:10:33

@Vajda Gábor (Gabor_V): unikum volt, kar hogy lekaszaltak tavaly bar gondolom nem ezert nem indul iden. ( allitolag nem lattak mert fekete volt )

a TUSCC szamomra - eddig - totalissan ismeretlen volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.11. 22:12:46

@Béza Dániel: remenykedtem eddig hogy eliras....majd jon a piaggo egy Dallara kasztnival + 2hengeres tuzesitett leghutesessel.... europaban lassan mindenki meghulyu aki motort tervez... NEGY hengeres hibrid.... eh a dizelre azt mondtam oke, azzal jar fel europa, de ez? hat majd megszokjuk.

ChopiTzr 2013.12.11. 22:19:46

@ixtom: Remélem közvetítesz, mindig sikerül feldobnod a "műsort"!

OFF:Tudom, hogy nem illik ide, de ezt kis filmet látnod kell! ;)
www.youtube.com/watch?v=gVlumKFeC9c

1kutya 2013.12.11. 22:20:50

@visszakettopadlogaz: megmagyarázni mindent meg lehet...

ChopiTzr 2013.12.11. 22:22:15

@ChopiTzr: Ommm-ot írt a komment-box és mégis ixtom-nak ment, ilyet még nem láttam. :O

ystie 2013.12.11. 22:35:47

@ommm: én szeretem visszahallani a saját tájszólásomat a tv-ből. Tök király a TCTV-ben is :D

KissAttila · http://www.csicso.com 2013.12.11. 23:04:37

Tuti nem fogom kihagyni és bár a család miatt korlátozott, hogy mikor tudom nézni, de igyekszem a legtöbbet a TV előtt ülni.
Sajnos a Forma1 tényleg inkább cirkuszra kezd hasonlítani, bár az utóbbi években nem is tekintettem rá számomra igazi autóversenyként. Amiket csodálok azok a hosszútávú versenyek, LeMans, Dakar, Baja 1000, stb. Ott is számít a pénz, de ahol 24 óráig kell menni bármi beüthet és be is üt általában...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.12.12. 05:37:50

@visszakettopadlogaz: Mindenkinek új, mert csak jövőre indul. Ugyanaz történik, mint anno az IRL/ChampCar (újra)egyesülésben. Két sportkocsi bajnokság sok. A GrandAm NASCAR által szankcionált, az ALMS meg ACO/FIA, úgyhogy most összegyúrták a kettőt.

camell · http://indafoto.hu/camell 2013.12.12. 08:04:24

@Kayassine: Nézz túraautót. Vagy a kamion EB-t. Ráadásul szurkolhatsz magyaroknak is.

protézisesh 2013.12.12. 09:10:21

eléggé ráizgultunk haverokkal, aztán végül úgy alakult, hogy inkább goodwood-ot választottuk helyette. Kétségtelenül nagy élmény lehet LeMans, de 24 óra elég sok az egyféle élményből. GW ugyanennyi pénzért sokkal változatosabb lesz (reméljük).

madbalee 2013.12.12. 11:46:51

@protézisesh: Ha mar Goodwood: Igaz, hogy csak 2 evente rendezik meg, de közelebb van Magyarorszaghoz, mint GW:
www.solitude-revival.org/3-evn/2013/sr03-evt-13-gal-bruem.htm

Es itt joval hosszabb aszfaltcsikon nyomjak tövig a gazt a veteranautoknak, motoroknak :)

indafoto.hu/madbalee/image/19354339-bd29316c/572477

((Adam)) 2013.12.12. 13:49:58

@visszakettopadlogaz: A dízelre azért mondtál okét, mert itt megszokott. A világ többi részén viszont csak teherautókban van, náluk a hibrid az elfogadott alternatíva.
Amúgy emlékszek még egy interjúra az Audi csapatfőnökével, aki elmondta hogy a dízel legalább annyit tud mint a benzines, sőt több benne a potenciál... Az interjú végére azért bevallotta azt is hogy a dízel versenyeztetése valami 8-szor annyiban van mint a benzinesé. Azért ez sem mindegy.

protézisesh 2013.12.12. 15:21:55

@madbalee: nem rossz, de 14ben éppen kimarad. :)
kösz a tippet.

ixtom 2013.12.12. 20:26:46

@ommm:
Köszi az infókat! Pár dologra emlékeztem a korábbi posztokból (majd megkeresem őket) és a közvetítések alatt is magyaráztál pl. a gazda kertjéről.

@ChopiTzr:
Ha én közvetítenék az nem lenne túl jó... :D

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2013.12.13. 00:18:06

Én még soha nem néztem meg az elejétől a végéig, de talán majd most. :)

ixtom 2014.04.02. 21:40:13

@madbalee: @1kutya:

Nos, valakinek van már valami terve az utazással kapcsolatban?
Én ott tartok, hogy megvettem a jegyem (majd a helyszínen kell átvenni).

Kocsim nincs, de akarok venni (viszont nem biztos hogy összejön addigra...)

ixtom 2014.04.13. 12:06:25

Senki, semmi?
Jó lenne egy poszt szerveződni...
süti beállítások módosítása