Tüte top három

  2013. november 22. - Stump András Címkék: lol japán nissan úton kipufogó perverzió tokió skyline tokió 2013 tüte szívótölcsér tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Japánban bármilyen ritka, elvetemült perverzió gyötri az embert, a társadalom és a gazdaság boldogan segít rajta. Ha a tankokat és a csajokat kedveli, így, együtt, újságot nyomtatnak neki, ha játszani szeret, egész palotákat építenek neki, ha meg netán játékbabák mozgatják meg a fantáziáját, azt is megtalálja a megfelelő bolt kirakatában. Természetesen megfelelő részletfotókkal, zsákbamacskát nem árulunk.

DSC02504

Ha ezzel sikerült elrémisztenem a társadalom normális kisebbségét, és így magunk közt maradtunk, bevallhatom, nekem is van egy titkos fétisem: a tüték. Bűnhődjön pezsgő benzinfürdőben az ítélet napjáig, aki elterjesztette ezt az átkozott félrefordítást, de ha egyszer mindenki így hívja, nekem is muszáj ezt használnom. Amúgy szívótölcsér volna talán a rendes neve, de nincs kétségem afelől, hogy lesz rá jobb kifejezés a kommentdobozban.

DSC02489

Négy nap alatt egészen pontosan 1399 fotót lőttem eddig. Erről jut eszembe, hogy a japánoknál például széles körben elterjedt perverzió a könnyfakasztóan pontos becslés. Például szeretik mindig előre megmondani, hogy mennyi idő lesz az út ide vagy oda, és hosszas gondolkodás után általában kiböknek valami olyasmit, hogy hetven perc. Nem egy óra vagy másfél - hetven. De mivel hadilábon állnak az angol számokkal, könnyen lehet, hogy tizenhét perc lesz a vége. Szóval végiglapozgattam a fotókat, és kéjes gyönyörrel kigyűjtöttem a tütéket. A három legszebbet szeretném most megosztani.

IMG 7430

A sok mindig jó. De ha már be van tömve egy lyuk, akkor inkább ne célozzunk rá. Ezért szorult a harmadik helyre a Nissan VRT35 kódra hallgató motorjának a tölcsérzete. Különben is szerencsétlen motor ez, az NP35-ös C csoportos autóba fejlesztették, de csak az 1992-es világbajnokságban ment, a 93-as Le Mans-i verseny előtt kihúzták a Nissannál a káddugót, és ott már nem indulhatott.

IMG 7433

Kellőképpen aberrált a lapított tölcsér, de a modern injektorsor miatt pontlevonás jár. A VRH50A már megjárta Le Mans-t az R391-es autóban, végigmenni azonban nem tudott. Ellenben az ezer kilométeres Fuji versenyt megnyerte 1999-ben, ezért szívesen adom neki a második helyet. Ez a két versenymotor egyébként a Nissan Yokohamai gyárában volt kiállítva, abban az épületben, ahol 1933-ban megalapították a Nissan Motor Company-t.

DSC02340

Ahol tüte van, legyen karburátor is. A Mikuni kiütéssel győzött - elég volt négy tölcsér a síktolattyús versenykarburátoron, hogy levegyen a lábamról. A polírozás! A kis tömzsi test! Ennél szebb nem kell nekem ma estére.

DSC02059

Nem szúrhatok ki viszont azokkal sem, akik a cső másik végén szeretnek állni. Kipufogóból is akadt néhány díszpéldány, nem árt számba venni azokat sem. Erős versenyzővel kezdünk, méltassuk kellőképpen az állásszöget. A kék elszíneződés csodálatos stíluselem, főleg, ha egybeesik a modern művészet első számú ékességével, az AWI-hegesztéssel. A Suzuki GP versenymotorja átlagos nemzetközi mezőnyben nyerésre is esélyes lenne, de Japánban a harmadik helyre szorul.

IMG 7420

Csodáljuk együtt a 69-es Nissan GRX-II-t. Már az évszám miatt is megérdemli a második helyet, főleg, hogy 44 évvel ezelőtt 592 lóerőt tudott kihozni hat literből. Az R382-es versenyautóban meg is nyerte a japán GP-t. A felfelé kanyarítás nálam pluszpontot ér, bár középmotoros autónál általános. De a duplázott nyitott trombita, ráadásul hosszában végighegesztve, szemmel láthatóan egyedi gyártásban - nehéz betelni vele.

IMG 7756

Brutalitásával verte meg a kék Skyline. Ehhez a csőhöz pofa kell. Az enyhén megpörkölt lökhárító bizonyítja, hogy van ok az átmérőre, de a tökéletesen eltalált kifutási szög teszi művészivé az alkotást. A Nissan múzeumában feküdtem alá, ahol a túladagolásban majdnem elpusztultam. 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr275648030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.22. 18:31:29

szépö,főleg a karburátoros .
A karburátor az autóipar bakelitlemeze.
Nem száll el az idő felette.

Persze... 2013.11.22. 18:54:24

@Gyurma73: Mindhárom soroddal egyetértek!

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.11.22. 18:57:14

nálam a nissan visz mindent :-)
mindjárt magamhoz is nyúlok...

Gomulka Béla 2013.11.22. 19:04:15

Minek a félrefordítása a tu"te? (Amúgy jó szó, kell az ilyen egy nyelvbe. Mint a du"zni, a dekli, a sperhakni - vagy a kartecsni.)

Béza Dániel 2013.11.22. 19:39:01

@Gomulka Béla: Nem igazán félrefordítás, ugyanúgy német eredetű, mint a példáid, és kürtöt jelent.

Béza Dániel 2013.11.22. 19:43:44

Lesz nissanon kívül más is? Mazda pl.

1kutya 2013.11.22. 20:19:54

@Béza Dániel: minek? nem elég perverzió a nissan? ;)

(amúgy Bandit a nissan vitte ki, hogy nekik énekeljen:)

Crass 2013.11.22. 20:53:40

@Béza Dániel: Nos nem. A tüte (die Tüte) zacskót, szatyrot jelent, kürtöt nem jelent, arra ott van a Horn szó. A német eredetet eltaláltad.
A szerzőnek annyit, ahogy a kék szín nem az AWI hegesztés következménye. Valószínű, hogy a cseles japcsik valami okos ötvöző anyaggal hozták ki azt a színt. Ütős!

Béza Dániel 2013.11.22. 21:05:24

@1kutya: Ja így már értem a nissan dömpinget :). Mondjuk én imádok mindent amit motor hajt, legyen az bármilyen motor ( régen a dízelt nem szerettem, de ma már abban is megtaláltam a szépet), úgyhogy a nissanok tütéit is örömmel nézegetem, de nekem másféle perverzióm van :D. Mondjuk úgy, ha már tüte, én az r26b gigantikus tütéit nézegetem (és hallgatom) legszivesebben, pláne mikor mozognak :).

De egyébként ma többször ránéztem az oldalra, hogy van-e új post tokióból, mert egy fórumon láttam valami érdekeset a mazda háza tájáról, hátha itt is olvasok róla.

ommm 2013.11.22. 21:09:22

@Béza Dániel: Bandi ott tud fotózni, ahová viszik és ahol engedik. A program percre kötött végig.

Béza Dániel 2013.11.22. 21:19:15

@Crass: Nos, keress rá úgy hogy tute...

A kék szín pedig a titán felületén kialakult oxid rétegnek köszönhető, a szín az oxid réteg vastagságától függ, Okozhatja a hő is, dei itt a szín egyenletessége miatt valószínüleg elektrolízissel állították be a kék színt adó réteg vastagságot, kivéve a hegesztések mellett, ahol a hő hatására megváltozott az oxidréteg vastagsága így más lett ott a színe.
A szövegben amúgy nem az szerepel, hogy az avitól lett kék a kipufogó, hanem hogy egyszerre díszíti a kék szín és az avi varratok...

Luighi 2013.11.22. 21:21:37

Szívótrombita névre emlékszem régről ;-)

nem kéne... 2013.11.22. 21:24:13

@Crass:

a szín hőkezelés eredménye.
fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1452325_440161982754405_1343594264_n.jpg

szóval az akár hegesztéstől is lehet, de nem azt írta bandi, hanem hogy a színes_fém_menő_dolog, illetve hogy a_szép_hegesztés_szintén_menő_dolog, hogy lefordítsam neked.
szívesen.
;)

Béza Dániel 2013.11.22. 21:29:09

@ommm: Tudom, olvastam egy másik postban, ahol az autós bolt miatt reklamált valaki, hogy nagyon kötött az időbeosztás :).

Egy soros hibrid mazda2 egy kis wankel motorral, és egy nagyobb párhuzamos hibrid a toyotától liszenszelt hajtáslánc egy 2 literes skyactive benzinmotorral társítva. re78.net/mazda-rotary-developments-in-the-short-medium-and-long-term-t1002.0.html;new

TaaT 2013.11.22. 21:29:51

De még mennyire menő, már festéssel is utánozni tudják. i.imgur.com/jDJxuII.jpg

rfc (törölt) 2013.11.22. 21:36:31

@Crass: Hadd okoskodjak en is egy kicsit: a Tüte regen a tolcser alaku barna papirzacsko volt, amibe a kimert elelmiszereket tette a boltos - nevet a Schultüte is orzi, ami szinten tolcser alaku.

Gomulka Béla 2013.11.22. 21:38:17

@Crass: Nem lehet, hogy mégiscsak rézfúvós hangszert jelent, valami tájnyelven? Például a csángók találtak ki neveket olyan dolgokra, amik jóval azután jelentek meg, hogy o"k elszakadtak a magyarok to"bbijéto"l, és nem tanulhatták el az új szavakat. Állítólag a (kis-) motorkerékpárt tortyogtatónak hívták.

Szívóku"rto"? (Nem mintha, ismétlem, bármi baj volna a tu"tével. So"t.)

GiXXXer 2013.11.22. 22:20:10

@Béza Dániel: a kürt Tute, de inkább a Horn-ot használják. A Tüte jelentése zacskó, és igen gyakori a szóhasználatban.

rfc (törölt) 2013.11.22. 22:40:56

@GiXXXer: Sosem fogod kitalalni, hogy a Tüte szo honnan ered:
www.duden.de/rechtschreibung/Tuete
Herkunft
aus dem Niederdeutschen < mittelniederdeutsch tute = Trichterförmiges, Herkunft ungeklärt

GiXXXer 2013.11.22. 23:02:13

@rfc: ebből látszik, hogy én nem iskolában/könyvből tanulok-tanultam, hanem németországban, németektől... :P
És ott a cukorka is tütében van, meg a csavar is, de sokan még a bevásárló szatyrot is tütének hívják. És hallottam már echte némettől (heisst er Torsten) azt is, hogy a zsákot tütének hívta. Also minden tüte náluk, ami nájlonból van, és csak az egyik felén lyukas. :D

cukkkorka 2013.11.23. 00:16:44

az a kipuff bizony a hőtől lett olyan. Nekem volt már titán kipuffrendszerem motoron és amikor felszereled még halványbarna aztán szépen bekékül főleg a leömlők de mivel a kép valószínüleg egy MotoGp motorról készül ezért az egész bekékül mert nincs benne fojtás de nagy a háterhelés a rengeteg egységnyi idő alatt elégetett üzemanyagtól. Az a godzilla kipufogó nagyon disznó, igazi paraszt kinézete van, látszik, hogy leszarták a kinézetet és csak azzal törődtek, hogy hátul lángoljon. Manapság már nem trükköznek, kihozzák az első sárvédőn.
A második injektoros képen nagyon tetszenek a részletmegoldások, az a profi elektromos csatlekozó vagy a benzinhíd kivezetés mart könyoke igazi kézműves remek. A Ferrari múzeumban is azt nézegettem, hogy egy versenymotornak milyen szép részletmegoldásai vannak annak ellenére, hogy a cél nyilván nem az volt

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.23. 04:40:52

a muszaki aberaltsag Csimborasszoja a japanok - de milyen jol csinaljak!! :))))

az a siktolattyus karburator sor .. tobbet er mint az osszes kinai kocsi.

Schütii 2013.11.23. 09:41:03

Szép az a Mikuni-sor, de ilyen csilivilire polírozva nem annyira vágykeltő, olyan mint a csajok a playboyban.

rfc (törölt) 2013.11.23. 14:24:43

@GiXXXer: "ebből látszik, hogy én nem iskolában/könyvből tanulok-tanultam, hanem németországban, németektől..."

Lenne meg mit :)
de.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCte
A szivotolcser becsuletes neve egyebkent Ansaugtrichter.
A Tüte egy szlengkifejezes, amely a szot eredeti jelenteseben (=tolcserformaju) hasznalja. A jointot is igy hivjak peldaul, pedig az sem hasonlit reklamszatyorra.
Ha szerinted a Dudent nem nemetek irjak, javaslom olvasgatasra a nemet nyelvu autobuzi-forumokat, es latni fogod, hogy maga a szlengkifejezes is nemet eredetu.
Es hogy ne legyen egyszeru a dolog, az autosok szivotolcserre, a motorosok viszont a kipufogora hasznaljak:
www.radicalguzzi.com/onlineshop-zubeh%C3%B6r-und-verschlei%C3%9Fteile/auspuffanlagen-kr%C3%BCmmeranlagen-endt%C3%B6pfe-sammler-zubeh%C3%B6r/

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.23. 15:31:20

Áll itt a ház előtt egy hátul dobfékes GSi maszkos Fasztra, az alatt is akkora cső van mint a szükajürajn alatt :D

GiXXXer 2013.11.23. 15:47:51

@rfc: nem tudom honnan vetted, hogy szerintem nem németek írták az általad linkelt oldalt. Én ezzel nem vitatkozom, csak annyit mondtam, én már milliószor hallottam németföldön a Tüte szót, de minden esetben zacskót illettek vele. A tölcsér pedig az általad is említett Trichter, amit egy osztrák targoncás már majdnem tütének ejt - trüsta. (- vóisztdertrüsta? - vaszisztlóf@sz?)

Lehet ez is a szlengesedés. :)

ommm 2013.11.23. 18:03:37

@K.Jani: Ajánlom a hírrovatot. Ez itt a Belsőség-blog, itt olyanról olvashatsz, amiről máshol képet sem látsz, köszönjük!

K.Jani 2013.11.23. 22:59:28

@ommm: Na mert a hirrovatban aztan hu de sok minden volt, ugye! Megnezted az oldalt amit belinkeltem? Azert van egy kis kulonbseg!  En csak segiteni akartam annak, aki tobbre vagyik.

ommm 2013.11.24. 00:26:57

@K.Jani: Megnéztem, köszönöm.
A 14 tanulmányautóból legalább 11-ről olvashattál itt is, a maradékot pedig már vagy bemutatták korábban, vagy megírtuk, netán egyáltalán nem is látod majd Európában.
Mutass rá arra, ami bármilyen érdeklődésre számot tarthat és nem olvashattad nálunk.
Ellenben amott nem látok GTR-motor összeszerelést, sem semmit, ami akár az egész japán atmoszférát közelebb hozná vagy bármi hozzáadott értéket teremtene a két, színes, háromkerekű, villanyautó-tanulmány mellé.
Köszönöm.
totalcar.hu/magazin/hirek/
Böngészd nyugodtan.

rfc (törölt) 2013.11.25. 00:49:58

@GiXXXer: "én már milliószor hallottam németföldön a Tüte szót, de minden esetben zacskót illettek vele"

Esetleg ne a szupermarketben tanulj nyelvet :)
Tudod, mas kontextusban mast jelentenek a szavak.

GiXXXer 2013.11.25. 08:39:43

@rfc: elég rendesen műszaki területen dolgozom, és több év alatt 7823x hallottam így, nullaszor amúgy - lehet ha berlini boyracerekkel haverkodnék, hallottam volna már. Valószínű pillanatok alatt zavarba tudnálak hozni a szaknyelv-tudásommal, de sajnos ennek a szónak csak az elsődleges jelentésével voltam tisztában