Jó napot, a gépjárműért jöttünk...

  2013. november 15. - ommm Címkék: belterj szerkesztőség gépjármű beszolgáltatás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Mai cikkünk kapcsán bizony elgondolkodtunk egy kicsit – nyilván leginkább poénból – hogy vajon mi történne, ha az ország úgy döntene, hogy katasztrófahelyzet állt elő és éppen szükség lenne a mi járműveinkre. Sőt, továbbmentünk az elborult dolgok felé: vajon mi lenne, ha netán egy esetleges fegyveres konfliktust nem haditechnikai eszközökkel, hanem az állampolgárok rendelkezésére álló járműveivel vívnánk meg amolyan Mad-Max-módra?

Mi lesz, ha jönnének a pomogácsok? Mire megy az állam a mi vackainkkal és velünk? A nemzetközi helyzet fokozódik, esztergomi Suzukik és győri Audik a nagyszombati Kiák ellen? Grazi G-Mercedesek kontra Skodák Mladá Boleslavból? Pálinka kontra sör, benzines kontra dízel, mi megmondjuk, hol segíthetnénk!

(Figyelem, ez egy vicc, ne vegyék komolyan, a valóságban talán csak Sipos úr Transit-flottája alkalmas katasztrófavédelmi feladatokra. Őt pedig nem kell sorozni, segített önzetlenül is.)

Íme, itt a levélváltás, vágatlanul. Hasznát venné a járművednek az ország, ha szükséghelyzet adódik?

Göbölyös Zsolt:
Én azt gondolom, hogy a 127-es Fiatomat mindenképpen, mert igénytelen és keveset fogyaszt, nagy hatótávú. Menekülni ideális.
Persze a mohóság miatt a Bogarat is próbálnák besorozni, de amikor eljönnének érte, nem mondanék semmit, indítóznának, rugdosnák a gázpedált, a Dellortók telenyomnák a hengereket benzinnel és beköpné az összes gyertyát. Tuning autó nem hülyéknek való.
Én nem vezetném, mert nem tudok vezetni, ittas vagyok és kedvem sincs hozzá. Ha akarnak valamit, csinálják ők. Elég adót fizetek.

gobi127


Sipos Zoltán:

Egyértelműen a Sivatagi Patkányra tarthatnának igényt. Amikor csapataink ellentámadásba lendülnek, és az ellenséget egészen valamelyik nagy sivatagig kergetnék, a gyorsreagálású hadtestek támogatására kitűnően alkalmas lehetne. Korábbi tapasztalatok alapján a Sierra nem csak a homokos, de a kavicsos terepen is otthon érzi magát, igaz, ott csak lendületből tud mozogni. Na de ez nem lehet gond, a jól képzett magyar csapatok úgy hatolnának az ellenséges területek mélyére, hogy csak tankolni állnánk meg, ott meg már csak nem mély sóderágy van.

Ha katasztrófahelyzet van, szintén a kombi Sierra lenne ideális, hiszen keresőkutyákat, élelmiszert, tábori rádiót, pokrócokat, bármit tudnánk a raktérben és a jól kialakított tetősínen szállítani.  Jelszavunk gyorsan, bármit, bárhová, lapjával!

sipos


Perkó Rudolf:

Egy autóm van, a Transporter. Ezt minden bizonnyal be kéne szolgáltatnom. Feltehetőleg valamikor az 1980-as évek elején mentő vagy tűzoltó buszként kezdte a pályafutását, de hozzám már 9 fős személyautóként került. Ebben a formájában nem hinném, hogy alkalmas lenne ilyen fontos feladatok ellátására. A dízel dinamizmusából és takarékos fogyasztásából adódóan a hadtáposok között képzelem el a helyem. Az ülések kivételével rengeteg krumplit, hagymát és kenyeret lenne képes elnyelni a raktér, a konyhai felszerelésekről nem is beszélve. Ha a hadtáp egység mégsem fogadna be, talán őrállomásként tudnám még elképzelni a kisbuszt. A fűtése bika, a járó motor szinte semmit sem fogyaszt, a tolóablakok remek lőrésként funkcionálnának. Ha így lenne, akkor nem ártana beszerelni az évekkel ezelőtt megvásárolt, a hátsó üléssort ággyá alakító nyitószerkezetet. Fő a kényelem.

rudibusz


Bende Tibor:

Most akkor ne is vegyek buszt?

A mostani kocsijaim közül a 190-es Mercedes alkalmas ilyesmire. Elsősorban légvédelmi célokra, mivel a bal oldali fényszórója az eget pásztázza, mióta totálkárosra törte egy kisbuszos. Keveset eszik, megbízható, olcsó. Akár vissza se hozzák.

tibbymerci


Csikós Zsolt:

A Bianchit? Ne röhögtess, a legnagyobb életbiztosítás lenne a túlélésre, sose jutnál el vele oda, ahol lőnek. Pár éve a feleségem az esernyő-babakocsit el akarta hozni vele, mondván, a kombiba befér, s miután kicsit kocogtattam a halántékomat, rájött, hogy csak kettétörve férne bele. Igaz, nyolc-tíz összecsukott roller esetleg belemegy - Hősök terei járőrkocsinak így megfelelne esetleg?

csikbianchi


Az egyik állólámpás 55 lóerős, a másik 60, de hosszú az áttételezése, mindkettő 1,4 tonnás, tehát mire odaérnél velük a beszolgáltatóhelyre, már ott lenne az ellenség, mire eljutnál velük a frontra, ott már azt látnád, hogy a háború után megkezdett agrártermelésben körbeért a vetésforgó. Igaz, a használóson már előregyártott golyónyomok vannak, ami legalább a kopasz újonc-autók között emelhetné a rangját - biztos elhinnék, hogy a leningrádi csatában is szerepet kapott.

csikmerci


A Ponton pedig... Szintén nehéz, bár az legalább 68 lóerős, talán csapatszállításra jó lenne, hiszen elmegy 80 oktános benzinnel is. Ráadásul ha felfordítják, és kivágják az alját (és jól felhúzzák az ablakait), ladiknak is elmegy, mert úgy csónakformája van.  Naja, a Ponton, ő esélyes lenne, ezért majd jól el is zárom... Vicces, a legöregebb autó a leghasználhatóbb? Rossz irányba megy a világ...

csikponton


Rézmányi Balázs:

A Vinómmal maximum a tábornok pipadohányát lehetne hurcibálni két sátor között, feltéve ha ott le van aszfaltozva. A Hacsi ellemben tökéletes. Szürke rejtőszíne kiváló sziklává teszi, ködben szinte nem is látszik, így meg lehet benne bújni. Már csak azért is hihető szikla volna, mert jelenleg, így hengerfej nélkül, ugyanarra a dinamizmusra képes, mint egy darab kavics.

rezmanyihacsi


Lendvai Zsolt:

A Swiftet mindenképpen, hiszen magyar katonáknak magyar járművet. Kis fogyasztásával viszonylag nagy hatótávot biztosít a megfutamodáshoz.
Ha viszont nem akarunk menekülni, akkor a BMW-t. A Cápa egyéniségéhez illene egy ilyesmi fogsor-dekoráció.
Az ellenség megfélemlítése szinte borítékolható, a K-Jetronicot pedig hozzá nem értő kézzel állítgatva fergetegesen fullasztó CO-felhőt vethetünk be.

szimoscapa


Vályi István:

Jaj, az autónk magyar rendszámos, elviszik, engem besoroznak a másik oldalra és a saját Alfámra kell célzott lövéseket leadnom? Soha, inkább átállok.

alfa156


Winkler Róbert:

A Vinóval speciel kurva sok pipadohányt lehet szállítani, én legalábbis 200-as Marshall fejtől terráriumon át egyszerre két dinnyéig sok mindent vittem vele. De gondolom, a Tehénre fáj a foguk. Egyébként szívesen beszállok a hon - és katasztrófavédelembe, nem rólam mintázták a szolgálat alól kibújás szobrát. Csak nem szeretném, ha valami falábú tahó ülne bele, úgyhogy lehetőség szerint magam vezetném. Csak a Tarlós be ne szoruljon a napfénytetőbe, mert Toyotás Józsi óta tudjuk, hogy a napfénytetőt nem piszkáljuk.

winklertehen


Becsületesnepper:

A Csapásmérőt (Caddy), szerintem nem kell magyarázni mire jó egy teherautó, és az 1.9 SDI sose romlik el, harctéri körülmények közé vagy természeti csapás sújtotta területre igénytelenebb jószágot el sem lehet képzelni. Elmegy szinte bármilyen olajjal és nem egy Prinz motor, nincs mi elromoljon rajta.

Volkswagen Caddy White


Prokee:

A Zombit nyilván. Keki színűt nem sorozhatnak be tűzoltók, de még a villamosvezetők sem. Ráadásul ha a Sivatagi Patkányt viszik a déli frontra, akkor a Trabant mehet északra, és megoldottuk a melegedési problémákat is.

Gázálarc meg rohamsisak úgyis mindig van a kalaptartón, csak arra kell figyelni, az átadás/átvételkor Bendegúzt nehogy beszámítsák.

prokeezombi


Éder Szilveszter:

A családból először biztos a Peugeot 205 kerülne valami igénytelen műveleti egységhez. Tekernének még egyet a torziós rugón, hogy több motyó férjen be, meg persze az állandóan lelógó kézifékkötél miatt is muszáj lenne. Bár azzal jól járnának keveset eszik és a bungiból körülbelül bármilyen folyadék beleönthető, maximum füstölni fog. Sőt még vonóhorog is van rajta, simán jól állna neki valami hordozható aggregátor. Cuccoláshoz felajánlanám a 306 Break-et, ledöntött hátsó ülésekkel jól pakolható de akár sok ember is befér ha muszáj. Bár azt nem gondolom alkalmasnak ilyesmire, de mondjuk valami önjelölt Bruce Willis kirúghatja a hátsó üveget és akkor egész jól lehet hátrafelé lövöldözni.

szilveszterpug205


Görgei Lilla:

A Mazdám elterelő hadműveletekre tökéletes választás lenne a motorból és a futóműből jövő sivító, cicergő, kattogó és puffanó hangok miatt. A tetőkárpiton található kólarobbanás-pöttyök szolgálhatnak támpontként, ha gondot okoz a navigáció. Ha a motor végképp beadná a kulcsot, lábbal még mindig lehet hajtani, mert pont megfelelő helyen van a lyuk a padlólemezen. Ha mégsem szeretnénk lábbal hajtani, az oldalára fordítva a lyuk funkcionálhat lőrésként. Ha már végképp használhatatlanná válna, a belőle kinyerhető jelentős mennyiségű rozsda biztosan jól jönne vegyi fegyver előállításához. 

janitramp


Koncz János:

A Trabant Trampet, nyilván. Kicsi, gyors, erős, és olyan masszív, hogy ha nekimész vele egy betonelemekből épült blokádnak, meglátod, mi történik, amikor az áthatolhatatlan fal találkozik a megállíthatatlan erővel. Ideális támadójármű, menekülni meg ki akarna? Az már csak apró bónusz, hogy barát-ellenség azonosító berendezés (régi, kommunista nevén keresőlámpa) is van rajta.

rozi


Stump András:

Radikális pacifistaként minden hatalmamban álló módszerrel szabotálnám autóim besorozását, ha fegyveres konfliktusról volna szó. Ha valamire használnám őket, az a tiltakozás lenne, mondjuk az Oktogonon sötétedés után felgyújtás formájában, hogy ne tudják őket közvetetten vagy közvetlenül emberölésre felhasználni.
Amennyiben viszont katasztrófahelyzetben tudnék segítséget nyújtani, örömmel tenném önként is, Rozinak például remek terepjáróképességét és vonóhorgát lehetne kihasználni, csempésztankjával és mindenevő motorjával súlyosbítva. A BMW-met pedig, ha végre elkészül, a katasztrófaelhárító brigád gyermekeinek szórakoztatására, amíg távol vannak a szülők. A Shitgunnal válthatnák egymást, amíg az egyiken hátsó kereket cserélünk, bohóckodhatnánk a másikkal.

bmw


Vályi István:

BTW, ha annyira szükségük lenne a Toyotára, akkor vigyék, meg kéne rajta csinálni ezt-azt, legalább nem mi szopunk vele, aztán nagy kárt tenni benne nem tudnak. Mondjuk gyermekszórakoztatásra tökéletes lenne.

shitgun

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr465633479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norb.11 2013.11.15. 17:30:00

mielőtt félre lennék értve Én is segítek de nem azzal amire rengeteget kifizetek és rengeteget áldozok !!! rászorulók meg elúszik mindenük.. végtelenül sajnálom de akkor vigyék oda a kocsimat és Én is minuszoljam magam sza**á azért mert ez a csöves állam képtelen megoldani ???? tetszik nem tetszik ilyen téren irigy kis f*** vagyok mert az Én káromra akarja állambácsi a rászorulókat segíteni. ha kell kimegyek napokra is mert az embertársaimról van szó de ennél többet nem tehetek...ennyi

anew 2013.11.15. 17:35:20

@Norb.11: az állam fizeti a költségeid, a keletkezett károd és a béred..hol itt a mínuszolás?

afecto 2013.11.15. 17:40:24

Szerintem meg a kurva jó édes anyjukat vigyék el ne az autómat.
Fizessem a súlyadót a semmire, fizessem a biztosítást,
fizessem a regadót ha külföldről hozok autót, fizessek az átírásért, a kibaszott forgalmiért még a tetves matricáért is 400-at.Fizessek a rendszámpótlásért(mert egy köcsög ellopta) Fizessem az olcsó benzint tele útadóval amiből annyit költenek útra mint Ukrajnában. Üljek napokat ingyen és bérmentve az okmányirodába,vagy kapok időpontot 1 hónap múlva.És fizessek, fizessek fizessek.
Én fizetek hogy legyen egy tetves autóm, ők meg berendelik?

Ha szükség van ,majd én megyek ,ahogy tettem eddig is.
De engem és főleg az autómat ne rendelgesse be senki.
Ez a komment különbe is erős és hirtelen felindulásból született. És részeg is vagyok. Meg akkor is ha a nem működő autómat:-) akarják elvinni.

Norb.11 2013.11.15. 17:42:34

@anew:benzint , bért és a károkat ? mindenkinek ?? ugyan már ^.^ kicsit bizalmatlan vagyok....
picikét

zsoci 2013.11.15. 17:43:50

@Rocko-: Ez nagy butaság!
A katasztrófavédelem, polgái védelem stb. az általános veszélyek károk elhárításra, beavatkozésra van. Vannak olyan rendkívüli helyzetek, amikor minden központi erő kevés. Na iylen pl egy árvíz, vagy földrengés. Ilyenkor a közösségnek is be kell kapcsolódnia. Persze lehet egy akkora szervezetet fenntartani, ami minden gondot megold, csak ahhoz fizess 10x ekkora adót, hogy az idő 99,5%-ban az óriési szervezet semmit se csináljon . Érted már ?
Amúgy az hogy közösség, társadalmi felelőségválallás, kölcsönös segítség nyújtás mondanak valamit ? Mert ezek a emberi társadalmak együtélésének alapjai ám! Dehát miért csodálkozom, mikor egy lerobbant autóra az arra haladók csak dudálnak, de egyik sem áll meg segíteni. Sőt amikor megállok még rám is dudálnak. Nehogy már 10 percig ne csak magaval foglalkozzon valaki!

Rocko- 2013.11.15. 17:47:25

@Shadowbull: az a bajuk az emebreknek, hogy vannak szervek, akik alkalmatlanok ilyen helyzetben, és az emberek magánvagyonával akarják pótolni ezt a hiányt.
(ez egyébként egy átalános kórkép.)

amenta 2013.11.15. 17:48:20

@2T1cyl: Hát még ha a tetőcsomagtartót is felteszem! :D

Rocko- 2013.11.15. 17:50:18

@zsoci: multifunkció. a hókotró nyáron útlocsoló.
miért ne lehetne egy szervezet is multifunkcionális?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.15. 17:50:18

@Batiz Gábor: Azért az ötszáz homokzsákkal szemben hagy legyen egy egészséges kételkedés bennem.Ha csak 20 kilóval számolok, akkor az már 10 tonna...Az meg egy Kama-háromnak is nehéz lenne.De lehet a homokzsák 50 kiló is...
Vagy üresek voltak a zsákok?Mondjuk 1 kilóval számolva még reális is lehet a fél tonna.Azt elhiszem minden további nélkül...

Mérges 1234 2013.11.15. 17:55:37

@anew:

"Hogy állapítják meg, hogy egy jármű alkalmas-e segítségre katasztrófahelyzetben? Erről szól a műszaki vizsga!Mert nem csak a sárban gázolásra kell gondolni, hanem mondjuk közúti személyszállításra."

Ember pénteken belehajtasz egy kibaszott kátyúba, kiszakad a fútómű.
Majd hajnalban jön 1 cm-s hó, de a kretén hatóság nem tud vele mit kezddeni, szokás szerint.

Nálad fognak csöngetni, aztn jól megbaznak, mert nem volt jó a kocsid.

Magyarisztán....

parádéskocsis 2013.11.15. 17:56:15

Egy újszülöttnek minden vicc új.
Anno lehúztad a huszonhetet, angyalbőrben, aztán évente meginvitáltak, mint tartalékost,30-90 napra, koszt, kvártély és természetesen alapbér is járt erre az időre.
Az jobban szívott, akinek Zsigulija volt, ilyenkor azt is meghívták. A tulajdonosi kapcsolatot nem minden esetben tisztelték, volt, hogy erre az időre elválasztottak
a féltve őrzött, egy "élet munkájával" megszerzett kincsedtől.
Nekem szerencsém volt, akkoriban egy Bogward Lloyd Arabellával rendelkeztem, na az nem kellett nekik, így otthon pihent.
Helyette kiutaltak nekem egy Prága v3s műhelykocsit, melyet egy múltba vesző Á.É.V. telephelyén kellett átvennem.
Nagy élmény volt az ÁFOR akkori Csepel D700-as tankereit kísérni vele, folyamatosan fényévekkel lemaradtam tőlük.
Nem a rutinnal volt probléma, a 60km/h végsebesség volt kevés a Csepel 78 km/h max. végsebességéhez.
Amit a rutinos áforosok egy kis kerozin hozzáadásával még meg is toldottak.
Hogy kiégett a hengerfejtömítés? Nem probléma, hiszen azért voltam velük egy komplett műhely felszerelésével.
Ha ez visszaforgatná az idő kerekét, most is szívesen vennék részt egy ekkora dzsemborin.

dennisthemenace 2013.11.15. 18:05:31

@anew: Te hiszel Európa legrohejesebb bandájának, a magyar államnak?

dennisthemenace 2013.11.15. 18:08:21

@jk88: Mert e egy rohadék náci módszer, azért. Ne a Lázár, Szíjjártó, stb féle tetveknek vegyenek Audikat, hanem a hadseregnek terepjárókat, teherautókat, oszt jónapot.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.15. 18:08:28

elmehetnek a sunyiba, de télleg... hol van a lakosságnak akkora teherautó kapacitása, mint a cégeknek? ha már 4-5 év alatt le lehet írni az adóból egy céges autó árát, meg a gázolaj áfáját, akkor miért nem a cégeket b*szogatják? szar egy cégnek aláírom, meg nehezebb egy céget kárpótolni ezért (mit össze nem lehetne szedni bevétel kiesés gyanánt..), de egy magánszemélynek még szarabb. és szégyen gyalázat, hogy ki kellett dobni, szét kellett vágni vashulladékra az összes Csepel, meg ural, meg kraz honvédségi teherautót, most meg kell a kispolgár szara. hát a jó ... nem mondok csúnyát. én is mindent elkövetnék annak érdekében, hogy meg se mozduljon az autóm az adott pillanatban, amikor vinni akarják. SZÉGYEN! a köbön.

osztom ezt a véleményt 2013.11.15. 18:10:34

Nekem is a márciusi hóhelyzet jutott eszembe. Sajnálatos, hogy a TC-nél így elvicceltek egy komoly ügyet....Most komolyan? Ez miért ér valakit bármiylen meglepetésként? Ez a világ szinte minden országában így van. Ha kataszrófa van menni kell, és a igénybe kell venni a szükséges járműveket is.
Nehogy már azon akadjon ki valaki, hogy végre kell hajtani valamit , ami amúgy kutya kötelessége lenne!
Amúgy ezt már más is leírta, ez korábban is így volt, a szocializmusban és utána is besorozták a járműveket. A műszaki felmérés meg nyilván arra való, hogy kiszűrjék, hogy melyik az ami valóban alkalmas erre.

Azért azt látni kéne, hogy van olyan helyzet amikor a személyes érdeket a közérdek alá kell rendelni.
Én személy szerint szívesen segítek bármelyik kocsimmal, a teherautóval és ahobbiautóval is, ha kell. Mint ahogy önként mentünk segíteni az árvíznél is mikor kellet. Akkor autó nem kellet, mert a honvédség azt megoldotta, de ha kitelepítés lett volna akkor valóüszínüleg kellet volna.

Szerintetek ez Svájcban hogy van? Ja hogy ott még szigorúbban...A nem nagyvárosiak általában egy emberként mennek segíteni ha jön a vész. Autóval, géppel, lapáttal, enni-innivalóval ki-ki ahogy tud. A legtöbben a végén nem is kérnek költségtérítést, a helyi gépesek is csak az üzemanyagra szoktak. Szerintem nincs olyan veterán jármű, ami emberek életénél többet ér....Szerintem meg ez tökéletesen jól van így. A jármű nem OT-s, innentől az állapota nem rájuk tartozik. Számukra ez egy működőképes, öreg, és bizony hivatalosan (Eurotax, stb) nem túl nagy értékű kishaszongépjármű. Mivel a védekezéshez sem lóerő, sem klíma, sem kényelem nem kell, öreg vas, aminek filléres az értéke, és nem annyira nagy ügy, ha baja lesz, filléres javítást kell fizetni viszont annál inkább. Fogyóeszköznek.

dennisthemenace 2013.11.15. 18:14:30

@Shadowbull: Vejekmeg az emberek adójából vett honvédségi jármuvekkel. Ja, hogy nem vettek? Az az o bajuk.

Schütii 2013.11.15. 18:16:19

Megnézném, ahogy a "vállalkozó" alól kiszedik az X5-öst/ML-t/Q7-et.

anew 2013.11.15. 18:17:28

@zsoci: ott a pont!
Öt-tíz évente,ha jön egy olyan méretű katasztrófa, amihez a civilek segítsége nélkülözhetetlen. Aki ezt ki akarja váltani hivatásosokkal és járműveikkel, az legyen szíves többet adózni.

És erre a "társadalmi felelősségvállalás" szövegre meg csak annyit tudok mondani:
Ha az árvíz már elárasztotta a pincémet, remélem akad majd jó néhány hozzád hasonló jóravaló ember,aki segítsen

remixer 2013.11.15. 18:18:28

@osztom ezt a véleményt: Senkinek sincs baja azzal, hogy katasztrófa esetén segíteni kell. Olvasd el a kommenteket.

Rocko- 2013.11.15. 18:32:37

@anew: "az állam fizeti a költségeid, a keletkezett károd és a béred..hol itt a mínuszolás?"
höhö.
höhöhö.
sok egyebet is mondtak.

@rfc: "Az autod erteket a piac hatarozza meg, nem te. Annyit er, amennyiert el lehet adni."
azért ez vicces dolog, mert mondjuk Csikós Pontonjának értéke itt kb. 0 forint, mert _40 éves bontószökevény_, közben a német piacon meg ha jól látom 10 ezer euróba nyal bele.

gyrgyvrs 2013.11.15. 18:38:40

Sziasztok!
Nos, hogy vulgáris legyek, lehet, hogy tátott szájjal rohanok a f**zerdőbe, de azért hozzászólok. Én vagyok az a kávézős köztisztviselő, aki semmit nem csinál, ráadásul még közbiztonsági referens is vagyok (emlékeztek, aki írta a posztolónak a határozatot). Több ezer társamal együtt nem jelentkeztünk referensnek, pontosabban nem írtak ki ilyen megbizatást (főleg kis településen, mint a milyenk), hanem kértek kijelölni valakit. Ezért persze plusz pénz nem jár, mivel eleve egy csomó feladat alól fel vagyunk mentve. Legutolsó utasítás az, hogy a Katasztrófavédelmi Törvény rendelkezései miatt HATÁROZATTAL osszuk be a helyi védelmi szervezet tagjait. Határozattal! 2004. évi 140. tv. 72. paragrafusa tartalmazza a határozat kötelező elemeit: nincs benne, hogy légy szíves, ellenben ha nem csinálod, akkor ez lesz, az benne van. A katasztrófa meg nem merül ki a "Nagy víz lesz"-ben. Phobos űrszonda vagy mi belerongyol Somogy megyébe és elég a légkörbe öt kiló uránnal az megvan? Ilyenkor van a kimenekítés, mikor nagyon kell futni. Ekkor bármi jól jön, még a Polski Fiat is annak, akinek nincs kocsija. Ha meg biztosra tudják, hogy Somogyba esik le az űrszonda, 20óra múlva, akkor meg jön a kitelepítés, akkor még pár személyes holmit is össze lehet szedni. Ezek koordinálására hoznak össze ilyen adatbázist.
Amúgy szerintem a posztoló többet ért volna el, ha felhívja azt a bizonyos telefonszámot a közbiztonsági referensnél.

Lacee83 2013.11.15. 18:45:55

Nem látok itt semmi problémát. Katasztrófahelyzetben minden segítség elkellhet. A transportert nyilván arra használnák amire készült emberek és tárgyak szállítására, nem a Tiszán úsztatnák át. Valószínűleg a lakóhely közelében vetnék be ahol akkor is kár érheti ha a gazdája épp a saját életét illetve vagyonát menti vele.
Háború esetén hadra lehet fogni a lakosságot, az is kötelező, hiába nem akarjuk.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.15. 18:52:33

@Lacee83: háború esetén, ha M.o. egyedül támadna-védekezne (amire semmi esély, ensz, nato, unió, babámtöke mellett) én feltett kézzel másznék ki a lőárokból az ellenség felé, és leszarnám az egész magyar háborút. mi a tökömet védjek? most volt a tv-ben: a cigány lopni járt a fószerhez, fószer rajtakapta, papucsa berepült a cigány udvarába. magánlaksértésért vagy mi a f*szér ügyészi megróvásban részesült a fószerünk. itt tartunk. ez Magyarország.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.15. 18:54:57

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: *berepült a cigány udvarába a papucsa, miután a cigányt hazáig kergette.
bocs, pipa vagyok ezek miatt. aztán menjek védeni. kocsival. ja. miután eladtak meg kib*sztak mindent.

magaslabda 2013.11.15. 19:01:41

De most komolyan: a hivatalnak honnan kéne tudnia, hogy hány bilit, bidét, szekrénysort, bárpultot építettem be a mikrobuszomba???

osztom ezt a véleményt 2013.11.15. 19:06:05

@remixer: Elolvastam a kommenteket, és a számomra szimpatikusakat kopiztam be, ahogy erről a nickemből is következteni lehet...

Secni 2013.11.15. 19:09:57

Majd ha az első ezer nyilvántartásba vett autó a politikusaink szolgálati autója lesz, akkor önként regisztrálom a vonóhorgos Matiz-t technikai mentésre...

edsel 2013.11.15. 19:42:05

..szerintem ritka jó a helyzet, mert legalább elkérik ha kell, amúgy az átkosban, a kunigunda utcai laktanya(budapest) célja az volt, hogy a III. ker TTVE sportpálya segítségével a civil autókat rekvirálja, és ott nem elkérték a tulajtól hanem egy bárcát adtak helyette, aluminiumból, hogy ha vége az eseménynek talán visszakapod érte... szóval csak ne sírjatok, képzeld el ahogy a féltve őrizgetett P126 osodat egy hosszú sátor elején beviszed, kikapnak belőle, beül egy rossz arcú cigány gyerek,(épitő-munkás zászló alj volt, börötnviselt és antiszociális magatartású emberek gyüjtő helye) és egyes padlógázzal kiszágold a végin ahol megpóbálnak 5en teljes menetfelszerelésben bepaszírozódni........szal ennyi

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.15. 19:58:56

Azét ez meredek. Jobb helyeken a katasztrófavédelem, polgári védelemre, felkérik az embert, vagy önkéntes alapon megy.

remixer 2013.11.15. 20:01:58

@osztom ezt a véleményt: Tételezzük fel, hogy van egy gyereked, aki hendikepes, de amúgy tud menni. Kap egy határozatot a katasztrófavédelemtől, hogy állományba vették. Miközben a szomszéd gyúrós Gyurika nem. Akkor az rendben van? Mert szerintem kurvára nincs rendben. Természetesen te ettől még boldogan mész a gyerekkel segíteni, ha baj van. Meg a gyerek is örül, hiszen nagy baj esetén minden kézre szükség van. De ez akkor is szemétség. Főleg mikor megpróbálnád a gyerek járást segítő lábrögzítőjének rozsdásodás és csapágykoszolódás miatti javítási számláit kifizettetni és az 5 éves szerkezet, ami egykor 300ezer forint volt, az most már csak 30ezret érne. Kapnál egy 5ezrest javításra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.15. 20:02:17

@osztom ezt a véleményt: A márciusi hóhelyzetben az volt a vicc, hogy tudták előre, aztán a katasztrófavédelem meg nem nagyon volt toppon.

remixer 2013.11.15. 20:03:51

@edsel: Ja, örüljön a tulaj. Hiszen le is lövethették volna.

rfc (törölt) 2013.11.15. 20:04:29

@Rocko-: Az apja autojanak szinten 0 Ft a tobbleterteke egy idegen szamara, mig neki felbecsulhetetlen. Ez van, az elet kegyetlen.

xfile 2013.11.15. 20:05:48

Hi mindenkinek!
Megint egy vérlázító téma,ami eldurrantja az ember agyát.Először is van a katonaság és a katasztrófavédelem,aztán a polgári védelem,aztán az elítéltek,és talán legvégül az adózó állampolgár!!!De ez itt megint a jelenlegi magyarország(direkt a kisbetű).Nem számítanak a stadionok,politikusok,celebek,Vwt5-ösei Audiq7-esei,lambo murcielago-i,a kisember kocsija és értéktárgya kell,abból nem esztek!!!Nem lehet az oroszoktól Maz537-et venni,nincsenek lezsírozott Ikarusok,és Csepelek,dutra traktorok,de van a politika,meg az eltaposott kisemeberek...
Mégis tőlük akarnak elvenni,és ők segítsenek...

remixer 2013.11.15. 20:08:55

@gyrgyvrs: "Én vagyok az a kávézős köztisztviselő, aki semmit nem csinál" Most pont nem veletek van a baj. :D

corpus alienum 2013.11.15. 20:12:22

@Bambano: jó érzésű ember szégyenérzet nélkül semmilyen egyneruhát nem tud felvenni.

remixer 2013.11.15. 20:14:06

@rfc: "Az autod erteket a piac hatarozza meg, nem te. Annyit er, amennyiert el lehet adni." Pontosan. De kevesebbért sem! Jár az a pénz a tulajnak. Ez van, az élet kegyetlen.

rfc (törölt) 2013.11.15. 20:20:33

@remixer: Az erteket az Eurotax alapjan fogjak megallapitani fuggetlenul attol, hogy szerinted neked mi jar. Az ertekbecsles nem bemondasos alapon mukodik.

remixer 2013.11.15. 20:21:05

@corpus alienum: Pedig de. Szerinted nem lenne fasza a gyerekeknek már általános iskolában plusz tornaóra helyett polgárvédelmi/katasztrófavédelmi oktatást tartani? Tavasszal kirándulós akadályversennyel, miközben tanítjuk őket? Hülye hasonlat, de mint az úttörőket régen. Egyáltalán tervbe van véve valami hasonló? Hogy a gyerekek felnőve már felkészülten menjenek baj esetén segíteni?

remixer 2013.11.15. 20:23:52

@rfc: "Az ertekbecsles nem bemondasos alapon mukodik." Számla alapján fizetnek? Mert akkor behúzom fülem-farkam. Ha én most veszek egy T1-est 90ezer euróért, ráköltök még huszat, akkor azt kifizetik nekem, ha mondjuk porrá ég?

nordea 2013.11.15. 20:32:36

A magántulajdon normális országokban szent és sérthetetlen. Gimis korunkban jött valami honvédségi előadó és jött ezzel a "Mi bármikor vihetjük az állampolgár autóját" szöveggel. Ez még a gengszterváltás előtt volt. Aztán az új rendszerben azt mondták, hogy talán mégsem.
Nem irigység, öreg autóm van, de a kurva anyját annak, aki a kocsimat el akarja vinni. Értéktől függetlenül; ez elvi kérdés.
A saját kezemmel szúrnám i mind a négy gumit inkább - mint ahogy öregapámék szélnek eresztették a disznókat a behajtók elől.
Önkéntesen is mennének elegen,, de az állandó parancsolgatás nekem nagyon nem jön be... Oldják meg - fizetek éppen elég adót.

corpus alienum 2013.11.15. 20:45:46

@remixer: Pedig nem.

Valóban fasza lenne olyan oktatás, amit írsz. Szükség is lenne rá, buli is volna részt venni benne. Nem is lesz ilyesmi, hiszen értelme volna, az meg hová is vezetne...

Még az előző rendszerben voltam sorállományú ágyútöltelék, az akkor tapasztaltak óta undorodom az egyenruhától. Igen, elfogult vagyok, de az azóta tapasztaltak nem adtak okot arra, hogy megváltozzon a véleményem. Pedig állati nagy tekintélye lehetne bizonyos egyenruhás munkáknak. Még sincs. Nem véletlenül.

etwas kultur muss sein 2013.11.15. 20:46:51

1. A magyar állam azért szed világviszonylatban is extra magas adókat, hogy többek közt a katasztrófavédelemre is jusson.
2. A legtöbb katasztrófahelyzet elkerülhető lenne egy kis gondolkodással (pl. az előrejelzett márciusi hóhelyzet, vagy az árterekre építkezés stb.)
3. Shadowbullt kapcsolják ki, kérem!

Bambano 2013.11.15. 20:58:43

@aFx: meg az is jó kérdés lenne, hogy ha aznap a magánvállalkozásom kiszámlázott volna x forintot a megrendelőnek, amiből nekem jutott volna x/3 forint, ehelyett kapok -6x számlát kötbérről, mert nem teljesítettem, akkor melyik összeget fizeti ki az állam?

remixer 2013.11.15. 20:59:28

@corpus alienum: Pedig de. :)
"jó érzésű ember szégyenérzet nélkül semmilyen egyneruhát nem tud felvenni" A vegyvédelmi ruha is egyenruha és azt szégyenérzet nélkül kapja magára az ember. :D

Mérges 1234 2013.11.15. 21:02:16

Eszembe jutt még egy frankó történet, valamelyik évben mikor komoly volt a tiszai árvízi helyzet, Szntesen is lapátoltak ezerrel a népek, éjjel nappal.

Valami teherautó korlátozások voltak éppen, de a helyi vállalkozó kapott felmentést a polgármestertől, arra hivatkozva, hogy érvízi védekezséhez szállít homokot.

Pedug nem így volt, komyol üzeleet nyomott le, mert másoknak valami tilalom volt.

Első kézből tudom, sofőr haver mondta.

Igna ha rend lesz, és alódi egyenlőség, szívesen segít mindeki.

Azt nem veszik a kurva politikusok, hogy részben miattuk, ebben az országban már jó érzésű ember, szart sem csinál az államnak. Az állam az állampolgár ellenségévé vált, mikmözben az államot az állampolgárok alkotják.

Szép, az én autómat soha nem kapják meg. Aki érdemes rá majd én magam mentem ki, a többit meg ha kell vízbe folytom magam.

Egyszerűen az állam és a polgárai között létrejött szerződést, ezerszer megsértették, és egyre szarabb helyzetbe került a kisember. Csodálkoznk, hogy nem működik az ország.....

Bambano 2013.11.15. 21:02:53

@amenta: mondjuk a márciusi havazás nekem azt mutatta, hogy ha ilyen vészhelyzet van, gyorsan össze kell hívni az összes illetékes állami hivatalnokot egy minisztériumba, jóóó nagy szögekkel rájuk deszkázni az ajtókat, hogy ne tudjanak kijönni, majd elvágni a telefon és internet drótokat.

úgy láttam, ezzel segíthettek volna legjobban a hóban rekedteken.

etwas kultur muss sein 2013.11.15. 21:06:17

A hideg párszor végigfutna a hátamon, ha a rendszeresen karbantartott, nem fiatal kocsimat elvinnék egy ilyen határozat alapján. Még, ha ki is fizetnék egy esetleges totálkár esetén a valós értékét (amit kétlek), a francnak sem lenne kedve helyette újat vadászni a használt piacon a sok bontószökevény összetört-gányolt fostalicska meg féregnepper közt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.11.15. 21:08:51

@mos, főz, takarít: @nordea: csak szedné azokat az adókat, mert a magyar adózó nem adja, ahogyan az autóját és a disznaját sem. (Nem jogászkodnám el, de @gyrgyvrs: jól megfogta a lényegét.)

remixer 2013.11.15. 21:09:19

@Bambano: afx felvetésére:
"Ez szép és jó csak még mindig nem lehet tudni, hogy ezidő alatt a saját munkahelyi fizuját fizeti az állam, vagy a céges órabért."
A bejelentett fizetésed utáni órabért.

"Ez mondjuk külföldön élőknél nagyon nem mindegy, ottani átlag órabérekkel számolva sem."
Ha külföldön dolgozol, akkor van ott bejelentett lakcímed vagy tartózkodási helyed és ott fogod a homokzsákokat pakolni.

"meg az is jó kérdés lenne, hogy ha aznap a magánvállalkozásom kiszámlázott volna x forintot a megrendelőnek, amiből nekem jutott volna x/3 forint, ehelyett kapok -6x számlát kötbérről, mert nem teljesítettem, akkor melyik összeget fizeti ki az állam?"
A kötbért logikusan állnia kellene. De a bróker becsült nyereségét már nem.

Ahogy rfc írta: "Az ertekbecsles nem bemondasos alapon mukodik." + "Ez van, az elet kegyetlen."

A számlával igazolható dolgokat az államnak fedeznie kell! (Kellene.)

corpus alienum 2013.11.15. 21:10:12

@remixer: szükség törvényt bont, kivétel erősíti a szabályt és így tovább, satöbbi. Ha már fel kell venni a vegyvédelmi köpenyt, akkor a szégyen-kérdés a legkevesebb. :)

etwas kultur muss sein 2013.11.15. 21:13:05

@B. Capelluti: "a magyar adózó nem adja"

Én a fizetésem bőven több mint felét ilyen-olyan adók formájában adom át a magyar államnak. Akkor, ha kérhetném engem ne zaklassanak határotatosdival.

Bambano 2013.11.15. 21:14:32

@anew: elmondom neked egy másik példán, hogy hol itt a mínuszolás.
tegyük fel, mezőgazdasági gazdálkodással foglalkozol (mindegy, milyen vállalkozási formában). Van egy szép nagy bevetett földed, kiváló termés nő rajta.

Egyszer csak kapsz egy levelet a moltól, hogy márpedig nekik sürgős vezetéket kell építeni ilyenolyan jogszabály alapján, ezért ekkor meg akkor kijönnek, felássák a földedet, leteszik a vezetéküket és jónapot. A zöldkár ellentételezésére 25 ezer forint/km díjat számolnak el. A levelük szerint a pénz akkor is annyi, ha éppen parlagon volt a terület, meg akkor is, ha valami nagyon kurrens, bio gyógyszer alapanyagot termesztettél rajta. Vagy hogy a köznapibb növények közül egy drágábbat mondjak: csemege kukoricát.

Tehát nem arról szól a történet, hogy ő szeretne valamit csinálni, mondjam már meg, hogy mennyibe kerül, hanem arról, hogy erőből átveri rajtad az elképzelését, és még azt is ő akarja megmondani, hogy szerinte mennyi a jogos kártérítési igény. Ez a magántulajdon semmibevétele. Nem kérdezi meg, mit tett tönkre, nem kérdezi meg, a letaposott, kiásott növény piaci értéke mennyi, nem kérdezi meg, okozott-e egyéb károkat, amit később drágán kell helyrehozni (pl. taposási kár, ami miatt legközelebb mélyszántani kell), vagy okozott-e helyrehozhatatlan károkat (pl. ha felszínre forgatja a mélyebb, kavicsos réteget, akkor ott többet nem termelsz semmit). Nem kérdez semmit, segg managgák a budai jól fűtött irodában beírnak egy számot az excelbe, oszt jónapot. te meg mehetsz a jóistenhez panaszra.

Jelzem, fenti történet megtörtént eset, van róla otthon dokument.

remixer 2013.11.15. 21:18:01

@B. Capelluti: "de @gyrgyvrs: jól megfogta a lényegét" Persze, hiszen a behajtó nem tehet semmiről. Ő csak végrehajtja a parancsot. A főnök azt mondta, ha nincs pénz, akkor el kell törni mindkét kezét. Amivel nincs semmi baj, hiszen a kis pondró nem fizetett. A behajtó még ismerheti is az áldozatot, de akkor is eltöri mindkét kezét, különben a főnök őt lövi fejbe és utána szárazon seggbe kúrja a feleségét meg a lányát. Nem a védelmi pénzzel van a baj, hanem a mértékével és az elosztásával.

quisum 2013.11.15. 21:18:48

"Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló." Virág elvtárs Éljen és virágozzon a boldog 1950-es évtized.

remixer 2013.11.15. 21:25:21

@Bambano: Ez egész egyszerűen igaságtalanság. Ez sincs így jól.

Bambano 2013.11.15. 21:28:09

@gyrgyvrs: nem feltétlenül az a hibás, aki a parancslánc legalján végrehajtja az utasítást. De az teljesen biztos, hogy egy védhető szükséglet lefedezését ennyire ostobán még soha nem próbáltak meg megoldani. Mintha direkt túráztatták volna az agyukat, hogy hogyan lehetne még rosszabbul, az emberekkel még jobban kitolva végrehajtani a feladatot. Mondjuk ez abban az országban, ahol a banki adókat biztosan nem fogják áthárítani az emberekre című valóságshow fut, nem okozott meglepetést.

Az első hiba, hogy először meg kellett volna próbálni önkéntesekkel feltölteni a létszámot. Ha nem megy, akkor sorozni. A második hiba, hogy jogállamban olyan, hogy nem fellebbezhetek, nincs. A harmadik, hogy ha már besorozták, legalább ne adják rá a magyar gárda egyenruháját. A negyedik, hogy sorozatos értelmezési problémákat látok az önkéntesség meg a törvényi előírás között. Vagy előírták törvényben, akkor nem önkéntes és akkor marhaság az eskütétel, vagy önkéntes, de akkor nem kötelező.

@zsoci: a tapasztalat azt mutatja, hogy nem *AKKORA* szervezetet kellene fenntartani, ami minden gondot megold, hanem *olyan KICSIT*, amibe kevés hülye képes beférkőzni és kárt okozni. Meg arra is figyelni, hogy az ilyen katasztrófák kezelésére felhatalmazott emberek között ne legyen túl sok tolvaj, mert azt nem bírja el a történet. Hogy csak egy rövid mondatot mondja: az önmagában érdekes, hogy Felsőzsolcáról nagy mennyiségű segélyt küldtek Kolontárra... ez másoknak is feltűnt, mert pl. a jegyzőnő ajtaján azóta nincs belül kilincs...

Madár Fokker 2013.11.15. 21:33:39

Egyéb példa. Adott egy hiteles kocsi, amelyet a gazdája a munkájához használ. Ezt az autót besorozzák, majd sikerül nullára leírni. Ilyenkor mennyi lenne a kártérítés:

a) az eurotax ár, ami jó eséllyel nem fedezi a hitel hátralévő részét sem és ott marad a tulaj adóssággal és munkaeszköz nélkül?
b) az állam kifizeti a teljes hitelét, így adóssága nem, de kocsija sem lesz a munkájához?
c) egyéb?

cso zsi 2013.11.15. 21:41:30

@edsel: Nem tudom, te mikor voltál a "fél ötös" (1630) alakulatnál, de az én időmben a gépkocsizók külön voltak az építőktől, és az építőkön belül az általad jelzett borsodi és hajdúsági ifjak külön csoportban, és külön emeleten is voltak.
Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy egy Gazon, és Zilen okított kislegény kezébe adtam volna egy automata váltós nyugati kocsit előképzés nélkül.

Bambano 2013.11.15. 21:44:52

@nordea: nem kell kiszúrni, költözz el. legalább papíron.

remixer 2013.11.15. 21:47:22

@Madár Fokker: "c) egyéb?" Visszaállítja az eredeti helyzetet és viseli a költségeket.

Bambano 2013.11.15. 21:49:02

@B. Capelluti: ha bárhol, bármiben probléma van, akkor a helyes megoldás az, ha magát a problémát oldjuk meg, nem pedig körbekerülő megoldásokat találunk ki.

ha például a totalcaros flottában elromlik a fék, akkor úgy tapasztaltam, megjavítjátok a féket, nem pedig szalmabálákkal rakjátok körbe azokat az útvonalakat, amerre jártok.

Tehát ha azért nincs a katasztrófavédelemnek pénze járműre, mert nem fizetik be az adót, akkor az adót kell beszedni, nem elvenni másoktól az autóját is, adó helyett. Pláne azért, mert valahogy mindig ugyanazt a becsületes réteget találja meg mindennel az állam, amelyik nem akar és nem tud csalni. Utána meg csodálkoznak ezerrel, hogy egyre fogy azok száma, akiktől bármit is be lehet hajtani.

Bambano 2013.11.15. 21:51:33

@remixer: azok után, hogy a fateroméktól pénzt kértek azért a munkáért, amit a katasztrófavédelem helyett végeztek, azt se hiszem el ezeknek, amit kérdeznek. Ismétlem magam: nemhogy kifizették volna a helyettük elvégzett munka költségeit a fateroméknak, hanem még plusz pénzt akartak kérni tőlük.

Lehet találgatni, mennyire szavahihető a nép számára az illetékes elvtárs.

powerage 2013.11.15. 22:05:14

Teszem azt, van egy autóm, amit hatóságilag einstandolhatnak, ha már se működő katasztrófavédelem vagy hadsereg nincs... Mi van akkor, ha a kocsit eladom? Egyáltalán, megvesz valaki egy így terhelt kocsit?

porch monkey 4 life! 2013.11.15. 22:20:51

Látom, nincs közöttetek jogász :) Azért kell határozat, mert az végrehajtható, vagyis ha a tulaj nem akarja átadni a gépet, akkor akár rendőri segítséggel is elvihetik.

Ha a levél olyan formában jön, hogy Legyen szíves.. meg Szeretnénk kérni.. arra mindenki szarni fog, és nem lehet kikényszeríteni. A katasztrófavédelem által hozott határozat közigazgatási határozat, tehát ugyanolyan kötelező érvénnyel bír, mint mondjuk egy földhivatali vagy építési hatósági határozat

Ráadásul ha ilyen születik, az esetek nagy részében tényleg kurva nagy gáz van, akkor pedig az állam nem szívélyeskedik, hanem elveszi, ami kell. És hol vagyunk még a demokrácia őshazájától, ahol a rendőr tényleg azonnali hatállyal akár az út közepén lefoglalhatja a kocsidat (bizonyos államokban)...

Mérges 1234 2013.11.15. 22:21:36

@powerage:

Ez is egy jó kérdés, de nyilván neked nem kell ezt elmondani a vevőnek, ha eladod akkor majd neki küldenke ilyen levelet, ha egyáltaán.

Mérges 1234 2013.11.15. 22:23:20

@Bambano:

Elég jól leírtad.

Ennyi, jól kell csinálni, nem ellopni a pénzt, etc.....

Akkor jut mindenre.

Fordítva ülnek ezek a lovon.

atompyka 2013.11.15. 22:30:14

@nyuszy: persze, értem, részben ezért volt a :-).
(Nekünk is csak Bábolnáig sikerült eljutni, az utolsó 20 km-t a szembeoldalon... :-) )

Quattroman 2013.11.15. 22:30:29

@powerage:
ha elolvasod a cikkben lévő határozatot, mentesít a kötelezettség alól a jármű forgalomból végleges kivonása vagy eladása.
amit 15 napon belül köteles vagy bejelenteni nekik mert különben súlyos bírságra számíthatsz...
még egy fenyegetés.
a gépjármű nyilvántartás adatbázis minek van? csak megtalálni tudnak belőle

Quattroman 2013.11.15. 22:34:10

@Mérges 1234:

most a Transporterek és a Transitok vannak listázás alatt (mindkettőre tudok példát)
ha ez elterjed még az áruk is esni fog ezeknek a típosoknak...

ChopiTzr 2013.11.15. 22:39:40

Valami ilyesmi bmw+cápa fogsor matrica megoldásról lenne szó? :D
cdn.jalopnik.com.br/wp-content/uploads/2011/04/2010-09-29_bmw.jpg

Wackwaryou 2013.11.15. 22:59:24

A kedves ötletgazdák fejében megfogalmazódott már, hogy Magyarország minden városában van minimum egy autókereskedés ahol új autókat árulnak??? Jobb esetben nem sírna utána egy állampolgár sem, ha vészhelyzetben bébacná az egyenruhás a kirakatüveget és beröffentené a zsír új gépet, mert kell!!!
Aztán majd az állam megtéríti az újkori értékét a kereskedésnek és szevasz! És még autógyáraink is vannak ahol az udvar sz*rásig van legyártott üzemképes járgányokkal...
Ezek után jöhetne a használtvas kereskedés. Végső esetben meg a segítőkész állampolgár aki MAGÁTÓL felajánlja a vackait.
Uff.

435 2013.11.15. 23:00:57

SZÍVESEN FELAJÁNLOM, DE IGAZÁBÓL ÉN CSAK ROHANGÁLOK VELE MINT A MÉRGEZETT EGÉR. DE AHOZ,HOGY ELVIGYÉK 1: SPÉCI ÚTHÁLÓZATRA VAN SZÜKSÉGE. 2: KIZÁRÓLAG 25 KV 50 Hz FESZÜLTSÉGGEL TUD KÖZLEKEDNI. 3: ÉS EL IS KELL TUDNI INDÍTANI. 22M HOSSZÚ 5M MAGAS KB 3M SZÉLES ÉS BIVALYERŐS 5700 PACI BÁRMIT ELCIBÁL.
( V 63 )

Ciri 2013.11.15. 23:12:02

@streetsta:

Sajnálom, hogy ennyire idiótának nézel :))
Én a reggeli cikkről mondtam el a véleményem, amit Zách Dani írt.
Én is voltam segíteni (hívtak), olyan kocsival, aminek a négy felnije többet ér, mint az írásban szereplő fosláda.
Egy hétig.
Csaxólok.

Ja, és nem háborodtam volna fel akkor sem, ha busztulajként kapok egy ilyen határozatot.
(Harmadsorban egy határozat esetén mióta sértődünk meg a "stíluson" ? Ha szépen kérik, elmegy?)

Nabazzzmeg.

Ciri 2013.11.15. 23:14:12

@Wackwaryou:

Te magadtól vagy ennyire ostoba, vagy segítenek?

Bambano 2013.11.15. 23:17:28

@435: a tömegközlekedést sorozzák be először.

Quattroman 2013.11.15. 23:22:06

@Ciri:

Én személy szerint örülök hogy ilyen drága kerekeid vannak, de úgy tűnik eggyel kevesebb van.

Wackwaryou 2013.11.15. 23:29:31

@Ciri: A mocsári troll stílusodat erőltessed otthon, családi légkörben!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.15. 23:37:46

@Bambano: Á, ez idejétmúlt gondolkodás. Én is mindig ezt mondom, de hát Unortodoxiában...

atompyka 2013.11.15. 23:49:38

@porch monkey 4 life!:
"És hol vagyunk még a demokrácia őshazájától, ahol a rendőr tényleg azonnali hatállyal akár az út közepén lefoglalhatja a kocsidat (bizonyos államokban)..."
Adott esetben itthon is, sőt, nem csak a rendőr, bárki, és nem csak a kocsit, bármit.
Lásd PTK. 107. §...

1127ccm 2013.11.16. 00:30:33

Sajnos most nincs időm végigolvasni a kommenteket, de azt szeretném elmondani, hogy ez mindig is így volt, csak most levélben előre felhívták a tulajdonosok figyelmét. Persze ez nem azt jelenti, hogy ez így szuper jó dolog, mert ezzel csak fölös feszültség születik. Végezetül még egy gondolat: Ha a Te házad/életed munkája lenne veszélyben egyből barátságosabban hangozna a helyi Tsz traktorját "kölcsönvenni" ! Senki se gondolja, h a veterán transporterrel fognak gumicsizmás melósokat szállítani ingajáratban

Quattroman 2013.11.16. 00:48:08

@1127ccm:
hanem mit? beledobnak egy motorszivattyút hat bund tömlővel?
esetleg hálóhelynek kell a gátőrnek, legyen mit telefingani összebagózni....

remixer 2013.11.16. 01:30:52

@Quattroman: Mennyi legyen a nyomás? Két bar. Hét? Jaja, két bar! Akkor küldöm hét barral. :D

Rocko- 2013.11.16. 01:34:42

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: kikeresnéd a BTK-ból, hogy melyik szabálysértés milyen esetben ad felmentést a jögkövetés alól? köszönöm!
ha már arrajársz, keresd meg az önbíráskodás részt is.

Rocko- 2013.11.16. 02:02:12

@1127ccm: "Ha a Te házad/életed munkája lenne veszélyben egyből barátságosabban hangozna a helyi Tsz traktorját "kölcsönvenni" !"
tehát legalizáljuk a megélhetési bűnözést? ha csődbe mentem devizahitel miatt, akkor önkényesen elfoglalhatom a cinege út 5 sz. alatti házat? hiszen veszélyben a lakhatásom.
ígérem, utána kártéríteni fogom őket.

¿Qué tapas hay? 2013.11.16. 02:14:04

@435: Hát, neked se jött be az élet. A mozdonyod felfelé 350 mm-t kilóg a szerkesztési szelvényből, 200 mm-rel magasabb, mint a legalacsonyabb munkavezeték-magasság, tehát legfeljebb RK-ként továbbítható. 515 kW-tal nagyobb a teljesítménye, mint ami a típusengedélyben szerepel (illegális tuning, mi?), valamint, ha még mindig V63, akkor nem teljesítetted a 31/2010 NFM rendeletben előírt nyilvántartásba vételi kötelezettségedet.

Nem cserélnék veled.

zeugma 2013.11.16. 07:28:35

Eddig is behívhattak akárkit, autóval vagy anélkül, és vihettek bármilyen gépet, ami a védekezéshez kell, HA a hivatásos állomány és eszközpark kevés volt. Mert ugye senki sem szeretné, hogy az állam vegyen pluszban hatszáz markológépet, nyolcszáz pickupot meg ezer csuklósbuszt, aztán azokat csak akkor használja, amikor nyolcévente nagyobb árvíz van, vagy harmincévente kishazánkra akar esni egy műhold, közötte meg álljanak parlagon a raktárban.

Most csak annyi az újdonság, hogy előre összeírják a megfelelő szaktudással bíró embereket és a használható gépeket, autókat, hogy ha baj van, akkor ne a gátőrnek kelljen végigszaladnia az utcákon, és a kerítsen át bekukucskálva keresgélni, kinek áll az udvaron teherautója meg szivattyúja, amit el lehetne kérni. Meg erről levélben kiértesítik az embereket. Határozatban, mert ezt írja elő a törvény (és mert az udvarias kérést a legtöbben leszarnák), a határozatnak meg sajnos sosem baráti a hangvétele, ahogy semmilyen hivatalos iratnak sem. Ez van. Ha minden ilyen határozahoz mellékelnék Orbán Viktor szívhez szóló sablonlevelét, amelyben a nemzeti összefogás fontosságát ecseteli, és köszönetét fejezi ki az autótulajdonosoknak, az jobb volna? Naugye.

Az én huszonéves bontószökevényemet ugyan vihetnék, ha akarnák, de kétlem, hogy nagy hasznát vennék. Szerencsés helyen élek, ahol az árvíz rendkívül ritka, de ha bármi baj beütne, én is mennék homokzsákot rakni, vagy amire szükség van. És igen, elvárnám az államtól, hogy ha szélsőséges helyzetben a családom élete, vagy a városrészem megvédése azon múlna, hogy Gipsz Jakabtól sikerül-e megszerezni a mentéshez szükséget gépet, akkor ha önként nem adja kölcsön, bizony foglalják le tőle határozattal. Persze azt is elvárom az államtól, hogy az adóm fejében a mentést a lehető legjobban szervezze meg, és lehetőleg ne álljon elő olyan helyzet, hogy Gipsz Jakab gépén múljon az életem. A szükséges eszközöket az állam elsősorban saját készleteiből teremtse elő (tűzoltóság, hadsereg, állami cégek, tömegközlekedés, stb.), másodsorban önkéntes felajánlásokból (a legutóbbi árvíz idején is tömegesen ajánlottak fel jóérzésű emberek és cégek gépeket és munkaerőt), és csak ha mindez nem elég, akkor kérjék Gipsz Jakabtól határozattal azt, amit önként nem adott kölcsön.

gyrgyvrs 2013.11.16. 13:45:53

Köztisztviselőket azért emlegettem fel, mert a közbiztonsági referensnek vagy annak, vagy ha jól emlékszem közalkalmazottnak kell lennie. De plusz forrást erre nem biztosítanak, hanem valakinek a nyakába varják.
Kisebb településeken általában önkénteseket sorolnak be a pv. szervezetbe, de nagyobb településeken előfordul, hogy nincs idő végigkérdezgetni, ki vállalja önkéntesen. Ezek a besorolások meg úgy mennek, hogy az illetékes kat. védelmi szervezet kiszól, hogy akkor jövő hétre kérjük összeállítani a csapatot, tech. eszközöket.
Vagy: dunai árvíznél jó szolgálatot tettek a 2,5 tonna összsúly alatti tehergépkocsik: 5 nap múlva kérik, hogy hány ilyen van.
Egyébként bárki jelentkezhet önkéntesen a pv. védelmi állományba, akkor beosztják (vagy be kéne osztani).
Egyenruha: múltkor esküt kellett tennünk. 1 nap alatt felmérni, kinek milyen a ruhamérete, mert kapunk ruhát. RBV Elhárítás fényvisszaverő mellényben tettünk esküt... Kolléga mondta: pv. állományba osztottak be, nem bohócnak:-)

Bambano 2013.11.16. 13:55:34

@zeugma: nem, nem ennyi a változás. eddig akkor vitték a cuccot és az embert, ha katasztrófa helyzet volt, és ezt talán meg tudtad magyarázni a főnöködnél. most meg kiképzésre is vihetnek, alkalmanként egy-egy hétre. aszály közepén, amikor esetleg fontos határidő van a cégben, hogy magyarázod meg, hogy lekapcsoltak egy hétre?

Doze 2013.11.16. 15:29:25

Én tuti nem adnám oda, kapja be az összes.... ennyi adó után futna furgonra bőven. Vagy akkor engedjen el valami kötelezettséget (pl gépjárműadó) ha annyira "nyilvántartásba" akarja venni.

A másik: "mer nyugaton így meg úgy"... gondolom az osztrák tehénpásztor is saját pénzén vesz tűzoltó autót, meg felszerelést meg mindent nem? Esetleg ingyen dolgozik

Pepejoe 2013.11.16. 16:38:38

Én igazán nem vagyok társadalomellenes, de a kocsimat nem adom. Persze ha épp az Armageddont forgatja le a sors csak most élőben, az nyilván más és akkor egyébként sincs miért menekíteni-vigyázni holmi autókra. A (akár szabad)időmmel, munkaerőmmel szívesen segítek bármeddig és nem kell kifizetni sem mert ha gáz van, menni kell ingyé' is szerintem. A kieső munkámat dumálják meg a cégemmel és kész, nem tartozik rám.
Más: talán nem kellett volna megszüntetni teljesen a sorkatonai szolgálatot a hozzátartozó technikai eszközökkel együtt. Elhiszem, hogy jó pártkampány volt anno, (körül is lehet nézni az utcán, hogy néznek ki a mostani 20 évesek, ha meg tudod különböztetni egyáltalán a kisfiút a kislánytól) de én sem haltam bele, sőt, egész jól szórakoztunk, kell is az a jellem fejlődéséhez. Azonkívül ott volt pár tízezer kézközelben lévő 19-20 éves emberke kapásból egyenruhában mozgósíthatóan, és amíg mentünk segíteni ezért-azért, addig sem kellett éjszakai menetgyakorlaton bolyongani az erdőben pl., vagy alakizni a sóderen vagy szerelni az UAZ-t a műhelyben meg szolgálatban lenni.

Pepejoe 2013.11.16. 16:44:14

Most jut eszembe, az egyik kocsimat odaadom, egy BX. Szervízállásban nincs az a BTR vagy bármi, amit ne tudna követni terepen. Könnyű, pörgős, nem süllyed el és végszükség esetén be lehet lökni egy gátszakadásba is, amíg megerősítik zsákkal. Ha telepakolják zsákkal, akkor is felemeli magát normál hasmagasságra, nem akad fent sehol. Egyszer tele volt rakva járólappal, azt is felemelte, csak néha nyekkent egyet a szivattyúja és 3-4 mp.-vel tovább tartott a felemelés. A homok sem lehet nehezebb.

edsel 2013.11.16. 20:33:08

@cso zsi: 84-ben, 3.sz.3.szakasz, és persze tudom hogy külön voltak de a gyakorlatkor öket is kiképezték a rekvirálásra olyan jól hogy azóta is ebből élnek a "családok"...hehe

zolik 2013.11.16. 20:37:12

Én csak azt nem értem a katasztrófàt miért kell védeni.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.16. 23:13:17

@remixer:
Szigorúan szüretelés közben ha esik az eső, mert a Józsi fia még 72-ben lopottt M zároltat az egész falunak :D

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.16. 23:27:02

@Bambano:
Ne legyen igazam, de lesz az a hivatalos összeg amivel az állampógár sárga csekken rendezheti majd hogy nem ér rá éppen.

Enterprise 2013.11.18. 12:56:07

Ha nekem jönne egy ilyen levél azzonnal eladnám a kocsim és/vagy s kerületből városbòl falubòl is elköltöznék.amugy én eddig azt hittem azért (is) fizetjük az adòt hogy ha hellyzet van az állam abbòl a pénzbòl oldja meg a problèmàt és ne màs magân ember tulajdonàval tegye.jaa hogy nincs rà pénz??? Hàt igen. Nem kène ellopni lenyulni a befolyt összegeket.hanem fent kéne tartani egy nagyobb jàrműparkot ami csak ilyen helyzetekre van kitalálva.ezeket elzárva kell tartani és csak akkor elővenni ha kell persze a fentartásuk legyen ingyenes mert csak vész helyzetben használnánk vagyis ha az államé vagy a katasztrofa védelemé lenne akkor pl. NAV ne kérjen ezekért a "járművekért" adòt stb. Csak vigyázni kell ráju nehogy valaki illegálisan használja vagy szét-ellopják.

Rocko- 2013.11.18. 14:06:29

(a miért nincs pénz az állami katasztrófavédelemre kérdésre az a válasz, hogy mert elszórják. lásd ma két hókotrót is láttam Budapesten. értem én, hogy fontos a prevenció, de azt nem demonstrációval érjük el.)

apatrus 2014.05.23. 21:04:54

na nee. ilyen út , benzin meg stb adók mellett? Bocs, ha kell segít az ember, de könyörgöm! Vannak full milliomos "vállalkozók" akik papíron minimál bérből tengődnek, relkviláják azoktól! Érdekes, hogy itt lassan tényleg " viktoriánus " királyság lett. Beszolgáltatni, elkobozni? Hol élnek ezek? 53'ban? És közben olyan szervezetek mint pl a kaposvári "Kötél" akiknek minden tisztelet kijár, azok lóf*szt se kapnak az állami büdzsé-ből. '%-ék meg adományok, meg a tagok áldozatos munkája, de állam bá' t*szik rá , hogy miből tankolnak , ha valami katasztrófa helyzet van...vagy ne adj Isten meg kell keresni egy elkóborolt gyereket, vagy kisnyugdíjast... Na ezért leshetik ,hogy most az ep választáson se rájuk szavazom...
süti beállítások módosítása