...az az, hogy bizony érdemes odafigyelni, mikor és hol próbálsz meg átjutni és közben mekkorát lassulsz. Mert ezt bizony már ütközésnek értékeli a gyorsulásérzékelő. Szó sincs semmi hatásvadász túlérzékenységről, ahogy a videó címe állítja.
Amit nem tudtál a légzsákról...
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.07. 22:16:11
Kérdés: Karambol történt?
Válasz: Nem
Kérdés: Az elektronika karambolt érzékelt?
Válasz: Igen.
Kérdés: Jól működött az elektronika?
Válasz: Nem.
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.07. 22:20:40
Még annyit tennék hozz @Bambano és a Te kedvedért, hogy én is tudom, hogy ha egy tank megy a betonfalnak, akkor egyiknek sem lesz komolyabb sérülése, de a tankban ülők meghalnak.
A fenti kérdés-felelek nem erről szól, hanem arról, hogy jól működött-e az elektronika?
THT 2013.11.07. 22:27:39
Mért irkálsz ekkora ökörségeket? Hogyne történt volna karambol?
az autó összeütközött egy csatornafedéllel.
Hány centi magas tárgynak való ütközés esetén beszélünk karambolról? :D 20 centi alatt nem karambol? :D
A kerék meg nemhogy elemelkedik, de még odébb is ugrik az autó oldalirányban.
Egyszerű a képlet, számtalanszor leirták előttem. A lassulás elegendő volt ahoz, hogy a légzsák nyisson, ezért nyitott. Ugyanez a lassulás veri bele a fejedet a kormányba/szélvédőbe, szóval inkább örülj, hogy nyitott nyitnia kell.
Nekem is járt munkatársam pont ugyanigy, ki is nyitottak a lufik, nem is lett semmi sérülésük. Ennek ez a dolga.
TaaT 2013.11.07. 22:29:14
Módosítottam ha nem haragszol :)
Kérdés: Karambol történt?
Válasz: Igen
Kérdés: Az elektronika karambolt érzékelt?
Válasz: Igen
Kérdés: Jól működött az elektronika?
Válasz: Igen
mis 2013.11.07. 22:49:47
Shadowbull 2013.11.07. 23:04:50
szerintem igen. Ugyhogy ervenyesnek latszik az az allitas, hogy karambol tortent.
Sullivan100 2013.11.07. 23:19:58
Bambano 2013.11.07. 23:26:11
Kérdés: Karambol történt?
Válasz: Nem: Helyesen: IGEN.
Kérdés: Az elektronika karambolt érzékelt?
Válasz: Igen.
Kérdés: Jól működött az elektronika?
Válasz: Nem. Helyesen: IGEN.
@Hammer: a mozgási energiának ehhez kevés köze van. nem mondom, hogy semmi, de kevés. a sofőr arca akkor is összetörik, ha egy 40 tonnás szerelvénnyel lassul 1 centin nullára meg akkor is, ha egy 1.2 tonnás miniegyterűvel, ugyanolyan távolságon, ugyanakkora sebességről. A sofőr lassulását nem befolyásolja a kocsi tömege, az arcának betörését meg az befolyásolja, hogy az arca lassulása mennyire tér el a kocsi lassulásától.
A tömeg max. annyiban focizik itt, hogyha elég nagy, esetleg nem a csatornafedél győz, hanem az autó felszakítja, vagy ha túl nagy a tömeg, akkor azt a fémalkatrészt kiszakítja a kocsiból, ami felakadt.
@Quattroman: ezek a szép számok arra valók, hogy érzékeltessék a valódi helyzetet. A bimmeren nem durran el a lufi, mert ott a maximális elérhető lassulást 1.3g-nek saccoltam, ez az autó meg legalább 4-6g-vel lassult. A fékek által elérhető maximális lassulás esetén nem nyílik a légzsák, a fékek által elérhető maximális lassulást háromszorosan meghaladó lassulásnál meg nyílik. ennyi.
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.11.08. 02:20:54
Bambano 2013.11.08. 05:56:00
én a magam részéről nagyon remélem, hogy az én autómban legalább ilyen jó cucc van, és mindenképpen szeretném, hogy a kocsi érzékelői jobban működjenek, mint itt egy-két hozzászóló szeme.
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 06:13:39
Kérdés: Mi a feladata a légzsáknak, az utas védelme?
Válasz: Igen
Kérdés: A fenti esetben kellett védeni az utast?
Válasz: Nem
Kérdés: A fenti esetben az elektronika megpróbálta megvédeni az utast?
Válasz: Igen
Kérdés: Hibásan működött az elektronika?
Válasz: Igen.
:-)
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 06:14:48
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 06:18:10
Nekem is ismerősöm egy Focus-szal itt az utcában. Elmondta, hogy épp csak gurult, és az a helyzet, hogy valószínűleg tényleg csak gurult, mert az eset után ki kellett cserélni a műszerfalat, a légzsákokat egy rakás pénzért, de a futóműhöz hozzá sem kellett nyúlni.
Annyi a történet, hogy hiűba a soktízezer munkaóra meg a rengeteg törésteszt, a rendszer bizonyos körülmények között hibázik.
zdyzs 2013.11.08. 06:22:38
@Árpádné, Pehely: Sajnos ilyen szarok a magyar utak is. Nekem a Csepelre vezető úton nyílt ki az oldallégzsákom mert figyelmetlenül belehajtottam egy nagyobb kátyúba.
SadBoobie (törölt) 2013.11.08. 06:23:50
Hasonló "lehorgonyzás" Ford Focusszal: a légzsák nem, de mindkét övfeszítő eldurrant (!?!)
SadBoobie (törölt) 2013.11.08. 06:36:07
mumtaz 2013.11.08. 06:38:32
racer14 2013.11.08. 06:49:36
De aki hibázott az a sofőr volt, az elektronika meg ennyit tudott kezdeni a helyzettel.
Void Bunkoid 2013.11.08. 08:03:19
- Hahhh...Akkor milyen rokonságban vagyunk?
- Az égadta világon SEMMIFÉLÉBEN! Ezért lakolnod kell!"
Szóval így röviden...mi ez a haverod szobatársának a fodrásza? És még el is hiszed? :)))))
Ha azt mondja, hogy a fodrász egyszer lefeküdt Kim Dzsongunnal, azt is? :)))
kasu 2013.11.08. 08:04:03
Úgyhogy pech és érzékelő(k) együttállása: légzsák ki.
Jó drága pótolni, esetleg bontó, v. ezentúl nem lesz.
Amilyenek az útjaink az a csoda, hogy nem nyílnak sorban...
Hatalmas duma, a "kézzel nyitom, ha akarom" és a "nem kötöm be magam, kiugrok az ablakon". Grat, pihent agyak:-))
Olyan "utasom" volt, aki nem akarván bekötni magát, annyit mondott csak: "engem megvéd Isten, a hitem". Mondtam neki, ok. de ha véletlen félrenéz a mennyei, nem lesz arcod, de törött gerinced igen, úgyhogy kötés! A csatornafedélnél sem lehetett másképp, a mennyei nem pont oda figyelt, ijedtében inkább gyorsan nyitotta a légzsákot.
Schütii 2013.11.08. 08:06:36
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 08:07:25
Ügyes csúsztatás. Betonfalnak ment? Nem.
Egyébként maguk a mérnökök ismerik el, hogy időnként nem megfelelően működik a légzsákok nyitása. Olvasd csak el az autód kezelési utasítását. A 2007-es Toyotáéban legalábbis volt erről külön értekezés, szép kis piktogram-mal, ahol egy fekvőrendőrre hajott fel az autó és kinyílt a légzsák.
Egy fekvőrendőrt azért ne képzeljünk betonfalnak....
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.08. 08:09:53
Schütii 2013.11.08. 08:13:03
Itt nem kell a sorok között olvasni, mert azokat a sorokat is olyasvalaki írta akinek prekoncepciója volt az egésszel kapcsolatban, még az is lehet hogy egy zsurnaliszta volt. Ha te minden készpénznek veszel amit leír valaki, akkor könnyen befolyásolható vagy. A többi részével a hsz-ednek egyetértek.
Shadowbull 2013.11.08. 08:14:06
Lehet arrol vitatkozni hogy a legzsakok mikor kell hogy nyiljanak, es nyilvan van olyan hatartartomany, amikor nem egyertelmu hogy kell-e vagy sem. Viszont ezt nalad okosabb emberek dontik el es programozzak le, ugyhogy szerintem feleslegesen rugozol ezen, plane hogy nyilvanvaloan meghaladja a tema a kompetenciadat.
Schütii 2013.11.08. 08:20:13
sandor26 2013.11.08. 08:25:04
kovk 2013.11.08. 08:34:59
Az ketsegtelen, hogy a kezikonyvben benne van, hogy ilyenektol kinyilhat a legzsak. Ezt egy ugrato kocsival illusztraljak, ami a konkret modell eseteben vicces... Vagy egyszeruen azt jelenti, hogy egy rendesebb sebesseggel vegrehajtott ugratos csattnal mar kinyilik.
osze 2013.11.08. 08:35:16
Tehát inkább úgy készítik, hogy egy csatornafedélen megakadva is kinyíljon (majd vesz bele a bamba sofőr másikat), mint hogy egyszer a nem nyíló légzsák miatt fejelje le a vezető a szélvédőt. ha ez utóbbi megtörténne, igen súlyos kártérítési pereket + "sajtót" kapna az autógyár.
Teljesen megértem a hozzáállásukat.
Schütii 2013.11.08. 08:36:00
kasu 2013.11.08. 08:48:23
Élsz. A dolog utána ölt testet, mi lett volna, ha nincs. Kirepülsz, ajtón kiesel (többnyire innen a halálos koponyatörés).
Ezek a szerencsés esetek, amikor élsz :-)
Van olyan lassulás, amit nem lehet sehogy sem túlélni.
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 08:51:13
"Lehet arrol vitatkozni hogy a legzsakok mikor kell hogy nyiljanak, es nyilvan van olyan hatartartomany, amikor nem egyertelmu hogy kell-e vagy sem. Viszont ezt nalad okosabb emberek dontik el es programozzak le, ugyhogy szerintem feleslegesen rugozol ezen, plane hogy nyilvanvaloan meghaladja a tema a kompetenciadat."
Látom előkerült a magas bajor melegvérű... :-)
www.lovasok.hu/index.php?i=6611
Köszönöm, hogy gyakorlatilag lehülyéztél, de ez inkább téged minősit.
Egyébként pedig Fukishimát is nálam (meg képzeld nálad is) okosabb emberek építették. Attól, hogy én nem vagyok rakétamérnök, még talán észrevehetem, hogy a Challenger darabjaira szakadt, nem?
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 08:52:30
Schütii 2013.11.08. 08:55:53
Rocko- 2013.11.08. 08:59:03
Schütii 2013.11.08. 09:02:01
Az semmi.. azok a valakik akik előre mondják meg hogy milyen erők fogják érni az autót. :D
Rocko- 2013.11.08. 09:04:17
végre valaki bevallotta!
ehhezsemertek 2013.11.08. 09:06:46
Schütii 2013.11.08. 09:09:04
ehhezsemertek 2013.11.08. 09:14:07
Mészáros Laci 2013.11.08. 09:25:43
Mészáros Laci 2013.11.08. 09:28:30
nem, az öve vajon be volt kapcsolva? nekem nincs jó szemem ehhez.
egyébként az autó valahol alul is törhetett, vajon mije akadt bele a csatornafedélbe?
Mészáros Laci 2013.11.08. 09:30:09
Schütii 2013.11.08. 09:30:37
Mészáros Laci 2013.11.08. 09:32:10
nekem volt légzsák az autómban, amikor belecsúsztam az előttem menő furgonba (a telefonommal matattam és nem vettem észre, hogy megállt), nem pukkant el. mondjuk annyira durva ütközés nem volt, a hűtővíz nem ment el, csak a klíma (de a híd azért megroppant, ki is lett cserélve).
ehhezsemertek 2013.11.08. 09:37:53
@Mészáros Laci: továbbra is tartom, hogy a sebesség nem minden... De ahogy írtad, a csatorna fedél a rendszer egy érzékeny pontját érte. És gondolom a tervezők a logikai kapukat úgy építették, hogy az nem vizsgálja, hogy mi történhet a becsapódás után. Vagyis inkább nem bízzák a véletlenre.
Schütii 2013.11.08. 09:41:50
Mészáros Laci 2013.11.08. 09:44:42
ez egy régebbi modellnek tűnik, talán zafira 1 vagy ilyesmi, azóta több érzékelő is van az autókban. szerintem valamekkora deformációnak _IS_ kell történnie a pukkanáshoz.
ez a gyöngyszem mindenesetre sosem történhetett meg a valóságban:
youtu.be/vWcvPrK_cRQ
(ikea reklám, amiben a néni hozzácsapja a táskáját a merdzsóhoz)
_RR_ 2013.11.08. 09:46:46
Ha az autó mozgási energiáját felhasználná a légzsák a döntéshez, akkor ugye akkor sem kellene kinyílnia, ha álló helyzetben frontálisan belehajt az autóba egy kamion...
Schütii 2013.11.08. 09:49:20
kasu 2013.11.08. 09:49:26
ehhezsemertek 2013.11.08. 09:51:36
Shadowbull 2013.11.08. 09:54:14
Ha ezutan lehulyeznek akkor meg megsertodsz.
ehhezsemertek 2013.11.08. 09:58:01
wny 2013.11.08. 09:59:35
Schütii 2013.11.08. 10:01:51
Schütii 2013.11.08. 10:06:18
Hurri Kán 2013.11.08. 10:20:40
Inkább abba fejeljen, mint a kormány karimájába az állkapcsával... :)
Josépilot 2013.11.08. 10:23:32
Josépilot 2013.11.08. 10:25:49
ehhezsemertek 2013.11.08. 10:42:08
A rendszer nem egy videóról vizsgálja a körülményeket. Erős ütést kap valami, pl. a motortérben (alatt).. pukk.
Schütii 2013.11.08. 10:48:47
altefnegy 2013.11.08. 11:00:00
Kicsit hasonló az analógia, mint ha valaki egy pirotechnikai borulókeretes kabrióval padkát fogna hirtelen, két kerékre állna, majd épp, hogy visszabillenne. Ki lesz lőve a keret az ülések mögött, pedig "semmi" nem történt, csak egy kis ijedtség.
Az elektronika nem jósol. A csatornafedeles lassulás pont ugyanolyan, mint amikor lassan gurulok a forgalomban és a sóderszállító Kamaz átnéz hozzám szemből hatvannal. Kicsi a sebességem? Igen. Nagyot kezdek lassulni? Igen. Elkezdődik valami a beállított határértéken, aztán vagy végetér kis kárral, vagy nem. Ezt _majd_ utólag megtudjuk.
Hogy hogyan lehet finomhangolni - mondjuk - egy GL mercedes légzsákerdejét (övfeszítőjét, Pre-Safe-jét) tucatnyi indítóparaméterrel, az meg nem ebbe a kategóriába tartozik.
Unplugged 2013.11.08. 12:07:51
Tiszelt kommentelő, üzenném Neked, hogy a videón egy Hyundai Matrix látható melyet 2001-2010 között, tehát bőven Noé után gyártották. Így az '1-es swift utáni' értelmezés is helytálló, mivel azt 1983-88 között gyártották, de ha klasszikusan, magyarosan értelmezzük az 1-es swiftet, amit Esztergomban gyártottak (1992-2003), akkor is majdnem helytálló az állítáas évjárat függvényében.
Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.11.08. 13:24:31
Mivel láthatóan rosszul működik - amit még a kezelési utasítás is elismer, amit a nálam (és nálad) okosabb mérnökök véleményének figyelembe vételével állítottak össze.
"Ha ezutan lehulyeznek akkor meg megsertodsz."
Nem sértődtem meg. Nevetve közöltem, hogy köszönöm, hogy lehülyéztél, de ez téged minősít.
Egyébként meg aki ilyen hangnemben szól hozzám, anélkül, hogy én így kezdtem volna vele, annak a véleményét a helyiértékén kezelem.
(Ha a te stílusodban akarom kifejezni magam, akkor: leszarom)
belagezabela 2013.11.08. 13:26:16
cso zsi 2013.11.08. 14:19:55
Bambano 2013.11.08. 14:24:06
@kasu: "engem megvéd Isten, a hitem": főleg, ha ezentúl karnyújtásnyira lesz tőle... :)
kavicsboy 2013.11.08. 15:41:51
gombiapu 2013.11.08. 16:03:58
www.facebook.com/photo.php?v=10200841069409209
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.11.08. 16:30:46
Belefér-e, hogy esetleg nem nyílik a légzsák, amikor kéne?
Nem.
Belefér-e, hogy esetleg kinyílik olyankor is, amikor nem kéne?
Igen.
Ennyi.
kicscsávók 2013.11.08. 16:35:43
THT 2013.11.08. 17:00:16
Jamesblond 2013.11.08. 17:11:47
Scaleo 2013.11.08. 17:35:14
Ha itt két autó koccant volna, nem nyílik a légzsák, mert legalább egy nagyságrenddel hosszabb úton tudott volna lelassulni az autó azáltal, hogy a másik is elmozdul valamennyit. Itt az a baj, hogy teljesen jól láthatóan nagyjából egy betonfallal való ütközéssel ért fel a találkozás a csatornafedéllel, vagy tudja a franc, mi volt az. Az nem mozdult arrébb, hanem sziklaszilárdan állt a helyén, így egy legfeljebb pár centis úton vesztette el az autó a teljes mozgási energiáját – ez bizony sokkal durvább gyorsulás, mint amit fékkel produkálni tudsz. Teljesen természetes, hogy nyílt a légzsák.
TaaT 2013.11.08. 17:39:59
fc05.deviantart.net/fs50/i/2009/278/2/a/Epic_Facepalm_by_RJTH.jpg
De tudod mit, nemrég láttam hogy megtámadták a fehér házat (2x is), kajakra mondom, várjál van képem is róla :)
www.thecoast.ca/binary/50c3/Channing-Tatum-White-House-Down.jpg
@Jamesblond: Erre a következtetésre jutottam én is kicsit korábban...
www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2013/03/Olympus-Has-Fallen-poster.jpg
amenta 2013.11.08. 17:51:44
amenta 2013.11.08. 17:57:04
amenta 2013.11.08. 18:11:13
amenta 2013.11.08. 18:21:09
Scaleo 2013.11.08. 18:27:13
A v helyére be lehet tippelni egy sebességet (m/s-ban), az s helyére egy távolságot (méterben), amennyi alatt az autó megállt, aztán a képlet kiköpi a gyorsulást. Ha két centin kellett megállni mondjuk 2 m/s-ról (7,2 km/h), az laza 10,2 g...
Nincs még nicked 2013.11.08. 18:36:47
"ez az autó meg legalább 4-6g-vel lassult"
Lesz az több is.
@Scaleo:
"Azt kéne megérteni, hogy nem a tempó számít, hanem a gyorsulás. Az pedig itt szemlátomást óriási."
Pontosan így van. A kocsi már legalább 15-20 körül ment, aztán pár centis távon megállt. Ez *sokkal rosszabb*, mint egy szokványos ütközés.
"Ha itt két autó koccant volna, nem nyílik a légzsák, mert legalább egy nagyságrenddel hosszabb úton tudott volna lelassulni az autó azáltal, hogy a másik is elmozdul valamennyit."
"Itt az a baj, hogy teljesen jól láthatóan nagyjából egy betonfallal való ütközéssel ért fel a találkozás"
Nem. Ha a betonfalnak megy, akkor is pontosan ugyanaz a helyzet, mintha frontálisan ütközne egy hasonló (méretű, felépítésű és sebességű) kocsival.
Itt éppen az a baj, hogy *nem* falnak ütközött (ahol a gyűrődő zónák védhették volna), hanem gyakorlatilag *azonnal* megállt.
@Joszip Zsugás Vili:
"Köszönöm, hogy gyakorlatilag lehülyéztél"
Bocs, de szerintem olcsón megúsztad.
Számoljunk kicsit: a sebesség legyen 5m/s (=18 km/h), a megálláshoz szükséges út - jó nagy ráhagyással - legyen 5 cm (valamennyit engedhet/gyűrödhet/görbülhet az anyag a kocsi alján), a gyorsulás tehát ( a=v^2/2s -ből ) ~ 25 g !
Igen, **huszonöt** g!
Persze nagyon rövid ideig tart, de ezt szerencsétlen érzékelő nem tudhatja előre, ugyebár.
Nincs még nicked 2013.11.08. 18:39:53
Na tessék. Kellett nekem annyiszor megnézni a videót! );-D
A sebesség nekem jóval nagyobbnak tűnik. Legalább egy laza bringatempó.
Scaleo 2013.11.08. 18:44:21
Scaleo 2013.11.08. 18:54:02
Nincs még nicked 2013.11.08. 19:03:53
gombiapu 2013.11.08. 19:37:41
Bambano 2013.11.08. 20:19:12
a=-v^2/(2*s): nem ez a helyes képlet. ez nem gyorsulást ad, hanem távolságot.
Bambano 2013.11.08. 20:21:37
rfc (törölt) 2013.11.08. 20:47:49
Scaleo 2013.11.08. 20:57:00
De nem kell ide az idő, mert a gyorsulásra van olyan képletünk, amihez elég az út meg a sebességek. :) Le is tudom neked vezetni. ;) (Az s = v0*t + a/2*t^2 + s0 képletbe be kell helyettesíteni, hogy t = (v-v0)/a, vagyis a t kiesik, onnantól meg már csak rendezgetni kell.)
Bambano 2013.11.08. 21:18:40
s = v0*t + a/2*t^2 + s0 ez a képlet így ebben az alakban erre a lassulásra nem jó, mert eszerint a távolságváltozás sosem lesz nulla, márpedig az autó megállt. akkor már -a/2*t^2.
arra én is rájöttem közben, hogy a képletet kritizáló hsz-em helytelen volt.
Scaleo 2013.11.08. 23:34:36
Abba ne kössél bele, hogy sosem lesz nulla, mert a kivonás is egy összeadás. ;) Nem kell leírnom, hogy -a/2*t^2, mert a negatív előjel majd a gyorsulás értékében jelenik meg (+- -> -, de gondolom, ezt csak nem kell magyarázzam). Azaz tökmindegy, mit írok, úgyis kivonás lesz ott behelyettesítés után.
Gyurbán Fektor 2013.11.09. 19:27:05
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.11.10. 16:29:56
Azokkal értek egyet, akik szerint hibásan működött a légzsák. Teljesen mindegy minek megy neki az autó 5 km/h-val, nincsen szükség légzsákra.
Ennyivel egy gyalogos is gyalogos. Ha nekisétál egy oszlopnak megüti magát, esetleg lesz egy dudor a fején, de emiatt felesleges lenne felszerelni a gyalogosokat légzsákkal.
A légzsák sem üt kisebbet a fejre, mint egy 5 km/h-s ütközés.
Tapasztalat sajnos.
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.13. 01:46:27
talan egyszeru megcsinalni talan nem...
de a gyorsulasi/lassulasi egyutthato az tutti megvolt szepen elkapta a fedelet :)))
Az utolsó 100 komment: