Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros autókat, hanem a környezetszennyezőnek kikiáltott Forma-1-et is.
Mert Európa már egyre kevésbé biznisz a nagy játékosoknak: autógyárnak, beszállítónak egyaránt. Iszonyatosan költséges fejlesztésekkel kell jelen lenni egy egyre zsugorodó piacon, ráadásul a meglévő vásárlói réteg folyamatos nyomása alatt, akik sorra szembesülnek a kicsi turbómotorokkal és a használatukból fakadó élettartam-problémákkal. És mindegy, hogy most a BMW-PSA-féle Prinz-motorokra vagy a Volkswagen csoport TSI-jeire gondolunk, minddel volt vagy van gond. A Ford Ecoboostról egyelőre nincs visszajelzés, állítólag elégedettek a vásárlók, de az biztos, hogy a 300 ezres futásteljesítménynek búcsút inthetünk minden esetben.
És természetesen mindez nyomot hagy a mégoly patinás, iszonyatos tömegeket megmozgató sorozatra is, mint a Forma-1. Kell a nagydíj ott, ahol nagy a piac, a csapatokat szponzoráló gyártók érdeke is, hogy ott mutassák meg magukat, ahol autót akarnak eladni. A 19 futamból mindössze hetet rendeznek már Európában csak.
És - ne legyen igazam -, de létezik egy olyan forgatókönyv, mely szerint nekünk itt, a világ kellős közepén, nem marad más, mint a saját zöld-őrületünknek eredményét elfogyasztani. Mert a Formula E terjed, méghozzá olyan sebességgel, amilyennel az FIA akarja. Bangkok után Berlin is beállt a versenyhelyszínek sorába, ahol a 25 percnyi töltéssel rendelkező, 180 kW teljesítményű formaautók rajthoz állnak majd. És Berlin a tizedik helyszín, szívem szerint azt írnám, hogy terjed a kór, de nem tudni még, hogy amolyan Forma-1 csibekeltetőről vagy a belsőégésű motoros Forma-1-et egyszer kiszorító sportágról állítanám-e ezt.
Lassan ideje lesz előfizetni valami ausztrál motorsport-csatornára, azt hiszem. Mert én ebben nőttem fel, ezt szeretem és bármennyire is cool és menő a villanyautó, sajnálom: versenyautóhoz benzin kell, nem hosszabbító.
Azt pedig már tényleg csak merő rosszindulatból teszem hozzá, hogy előzés nélkül is lehet izgalmas egy verseny, csak éppen két egyforma képességű autó kell hozzá, DRS nélkül. Inkább ezen dolgozzatok, a fiúkat meg hagyjátok játszani.