Így lettem cseppkőbarlang-troll

  2013. augusztus 29. - Winkler Róbert Címkék: úton mazda3 tyumeny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC_1111.jpg

Egy végtelenbe tűnő grillkolbász- és pisiszünetben valahol Kungur és Ufa között feltettem magunknak a kérdést, hogy vajon csak megszoktuk már az új Mazda3 formáját, mert a 6-oson már bőven kiálmélkodtuk magunkat, vagy nem is néz ki olyan jól, mint a 6-os. Arra jutottunk, hogy állat, csak nincs időnk nézegetni, mert állandó rohanásban vagyunk, és toljuk neki, ahogy kiadja.

DSC_1101.jpg

A dizájnnal kapcsolatban az volt még meg, hogy a 3-as nem hasonlít a 6-osra, inkább valamiféle általános Mazda-mix, némi Alfa-behatással. Nagy öröm, hogy néha tényleg összenő végül, ami összetartozik, a Mazda és az Alfa közösen csinál valamit – oké nem ezt, hanem a következő MX-5-öst, de valami alfás ebben is van. Nem konkrét elemek, csak a hangulat – az a két, elfelé futó domborítás az oldalán, a morcos orr, meg a hozzá illően szigorú hátsó lámpák. Magam sem hiszem, de eddig egyszerűen nem volt lehetőség rendesen lefotózni, mert vagy harminc ember szaladgál az autók körül, vagy épp úton vagyunk, előbb-utóbb remélem, szerét ejthetem, addig is nézegessék a bemutatónk fotóit.

DSC_1122.jpg

A futóművet már egész jól leteszteltem: helyenként 170-nel nyomtuk az országúton – az eligazításon és a menet közbeni adó-vevőzésnél is mindig azt emelik ki, hogy a záróvonalon történő előzés az óriási para, ez az országúti 150 valószínűleg nem akkora gáz – ilyen, ha egy országnak nem nagyon van autópályája. Döngetünk tehát, és azt már megállapítottam, hogy a Mazda3 futóműve kényelmesnek kényelmes, mert a rossz utak sem igazán fájnak, de sportolásra is maximálisan alkalmas. A fő, hogy a típusból szerencsésen kiölték azt a fajta unalmat, ami 40%-kal szívta le mindig az életerőmet, hogy inkább magamba lőttem volna, mint hogy írjak még egy Mazda3 tesztet. Jó lett vezetni.

DSC_1081.jpgA tempó itt kényelmes 150.

A belső dizájn nem elemeiben, de kivitelezésében hasonlít a Mazda6-éra: szépnek is mondhatnánk, ha nem tudnánk róla, hogy létezik a világon VW Polo. Most tényleg, még csak nem is a Golf, ami kategóriatárs és új, hanem egy VW-konszernes, több éves kisautó. Nem az anyagokkal van a baj a Mazdánál, egyszerűen csak a rajzzal, és nem a konkrét formákkal, hanem az átgondoltsággal. Más vonalakat kéne húzni, más felületeket kéne találkoztatni, más szintezéssel, és kész. Ez nem is kerülne pénzbe, egyszerűen csak vissza kéne kúrni a terveket a dizájnereknek, és mutatni nekik egy Golf, vagy A3-belsőt, azzal az utasítással hogy ne formákat koppintsanak, hanem rendezőelveket.

DSC_1033.jpgA benzinkúton egy kedves közép-ázsiai juhászkutya alaposan megvámolta a CX9-es kísérőautót

Nem fogják motor nélkül megvenni, ahogy már korábban írtuk, mert az elég nagy túlzás, a motorja miatt viszont valószínűleg igen. Itt a vezetési élmény velejét a futómű adja, a motor csak az erőt biztosítja. A kétliteres Skyactive-nak az ereje nem vérpezsdítő, a hangja sem különösebben jó, de ha bátran forgatjuk, mondjuk 4500 és 6500 között, rájövünk, hogy valójában 120 ló sem kell a dinamikus autózáshoz. Érdekes ez a 14-es kompressziójú szívómotor, de tényleg. Ma a sok szemkinyomós autózással, sok hegy-völggyel és 120-150-nel felment a fogyasztásunk 6,7 literre. Alaposan megterhelt autóval, odabent laptopot, telefont és kameraakksit töltögetve. Alig hiszem el. Egy anyám-jelegű úrvezető nem venne észre a motoron semmi különöset, csak úgy megy, és kész, de ínyenceknek nagyon ajánlom a kipróbálását. Már ezres fordulaton is van benne erő, ma reggel a kunguri jégbarlangtól jövet emelkedőn, 1000-es fordulat körül sem kezdett csörögni vagy fuldokolni, és országúton tényleg kéri 80-90 között a 2-est, de akkor úgy indul meg, hogy az ember önkéntelenül azt mondja: hohó!

DSC_0990.jpgNem tudom, ez a jégnyúl mennyire komoly

Kungur fő nevezetessége ellenben nem a Pugacsov-emlékoltár, hanem a jégbarlang, ami időrendben 70 évvel előzi meg Pugacsovot. Meg nyilván néhány földtörténeti korszakkal, hiszen egy karsztbarlangról beszélünk, amiben egyfelől nőnek a cseppkövek, másfelől a magas talajfagy-szint miatt az első száz méteren ugyanúgy a barlang falára fagy a pára, mint a mélyhűtőben. Kicsit lejjebb aztán átmegy sima karsztbarlangba, én meg cseppkőbarlang-trollba; a tolmács csaj elveszti a fonalat, amikor az idegenvezető a sztalagnáthoz ér, de én szerencsére készültem. Ezt kapd ki, anyukám; a sztalagtit fentről le, a sztalagmit lenről fe, a sztalagmát meg nyilván az oszlop. És az ilyen tudálékos strébert a német kollégák még meg is tapsolják, őrület, mindig tudtam, hogy Baden-Badenbe kellett volna születnem.

DSC_0996-2.jpg

A kunguri cseppkőbarlang a tényleg szép jéglerakódásokon, meg a szokatlan hidegen (mínusz 5 fok) kívül inkább virtuális dolgokról nevezetes. Egyrészt maga Nagy Péter cár (kommunista olvasóink kedvéért: Első Péter) rendelte el a feltárását 1703-ban. A három feltárt, és hamar látogatottá vált útvonal közül az egyik azzal futott be, hogy még a 18. században elesett benne egy külföldi hercegnő, aki viszont hamarosan férjhez ment. Ezért aztán az terjedt el, hogy ennek a járatnak férjhez menesztő hatása van, bár hogy a házasulandóknak el is kell-e esni, illetve hogy ehhez viselhetnek-e védőfelszerelést, sajnos nem tudom. Az azonban biztos, hogy a kunguri jégbarlangot inkább olyasmikkel adják el, mint a NASA a Mars-nézegetést: egyik szikla teknősre hasonlít, a másik meg krokogyil.

DSC_0735.jpg95-ös benzin? Nyet!

Oroszországban sok a vörös csillag – itt vagy nem önkényuralmi jelkép, vagy az, de az önkényuralom jó, értem?, és mielőtt elfelejtem, el kell mondanom, hogy minden, amit a Sztalagmit Hotelről a neten írtak, igaz. Tényleg nincs wifi (gyakorlatilag), tényleg kétszemélyes a lift, amiből csak kettő van, és mindkettőben tíz emeletnyi a nyomógomb, miközben a szálloda öt emelettel bír. A szobák nagy részében tényleg nincs rendes sötétítő függöny, és az ágyakon paplan, csak üres huzat, a recepción tényleg három olyan csaj van, aki egy kukkot nem beszél angolul (és más idegen nyelven), és Péter szobájában volt lyuk a plafonon. Ezek közül egyedül a wifi hiánya fájt, egyébként ezerszer jobb egy ilyen kalandtúra, mint valami végsőkig cizellált rendezvény.

DSC_0674.jpgA szélvédőn nincs, de a CX-7-es gumiszőnyege alatt megtaláltuk az alvázszámot

Még egy retrospektív információ, amiről a tyumenyi kirándulás alatt lemaradtam, mert nem figyeltem az idegenvezető nénire: a nagy kék állandó cirkusz mellett, ami előtt elfutottam, van valahol egy emlékmű, ami a híresebb tyumeni bohócokra hívja fel a helyiek, és a Tyumenbe látogatók figyelmét. Basszus, de most tényleg, ezek ennyire keményen antiszemiták? Vagy a kommunizmusban egyszerűen nem volt menő egy Amerikába szakadt művész, a Szovjetudió összeomlására meg egyszerűen feledésbe merült, hogy itt született a sztenderd jazz Mozartja? Emlékmű a bohócoknak, coki Irving Berlinek? Na mindegy, ők tudják, én biztos használnám a csávót, nála kisebb nevekre is alapítottak már milliárdos profitú búcsújáró helyet.

DSC_1069.jpg

Még egy érdekesség, illetve érthetetlenség a Skyactive-ról. A Skyactive nem egyszerűen egy 14-es, tehát kiugróan nagy kompressziójú motort jelent, hanem egy komplett rendszert. A Skyactive-hoz tartozik, hogy a különleges motor speciális kipufogó-leömlőket kíván, ezért a tűzfal kicsit távolabb van a motortól. Ez eddig semmi különös, nem lett tőle kevesebb a hely, vagy rosszabb a súlyelosztás, csak úgy mondom, mert a Skyactive-hoz tartozik. A leglényegesebb, amivel a Mazda súly csökkent, a nagy szilárdságú acélok használata. Megnéztem a papírt az autóban, hány kiló az autónk: 1280. Lővei Gergőnél most volt egy Octavia 1,2 TSI, és azt mondja, az 1200 körül volt. Akkor hol itt a súlycsökkentés?

DSC_1094.jpgPisiszünethez egysoros vonalban sorakozó

Hátul szarul, illetve egyáltalán nem szól a hifi, ami pedig Bose, és az első üléseken már a lenyűgöző kategóriát súrolja. Még a fossá kompresszált MP3 is jól szól, a fájdalomküszöbig sem torzít, egy rendes CD-vel letépheti az ember fejét. Volt időnk tökölni vele, míg Ufába értünk, elöl fantasztikus, hátul semmi, bár simán lehet, hogy ez is csak szoftverhiba, amit a forgalmazásig észrevétlenül kijavítanak. Egyébként kérdezgettük a német, osztrák és szlovén kollégákat, melyik autónak mi baja van, de úgy tűnik, nekünk jutott a beteg ló. Még a repedés nélküli szélvédősök háromtagú elit klubjába sem kerültünk be.

DSC_0899.jpgEgy kis dugi-Ikarus

Baskíria fővárosába, Ufába váratlanul hamar érkeztünk meg, este hatkor már a dugóban álltunk - Ufa már komoly, egymilliós nagyváros. Nyoma sincs Tyumeny kedélyességének, már néhány óra alatt is érezni a nagy, morcos orosz rosszkedvet. Érdekes, mennyire rosszul becsüljük fel a távolságokat és a lehetőségeket. Napóleonnak és Hitlernek egész jó térképek álltak rendelkezésükre, mi is annyit nézegethettük a Google maps-et és a Youtube-ot, meg az EnglishRussiát, amennyit csak akartuk, mégsem ugyanaz belenagyítani egy műholdképbe, és elakadni egy húsz versztányi kátyúmezőn. Mi szerencsére csak végigzúgunk az országon, nem kell hídfőket kiépítenünk, partizánháború sem bontakozik ki a hátunkban, mégis kiszámíthatatlan, hogy az aznapi hétszáz kilométert a tervezett helyett plusz, vagy mínusz két órával teljesítjük 

DSC_1280.jpgEgyelőre ennyit láttunk Ufából

Ufa tehát nagy, és ha választhatnék, ezerszer inkább élnék Tyumenyben, mint itt. A szibériai oldalon minden lassúbb, nyugodtabb és jókedvűbb volt, az autósok hihetetlenül udvariasan vezetnek, nagyon figyelnek, hogy megálljanak a zebránál - itt már kemény evolúciós káosz megy a forgalomban. Olaszosnak is mondhatnánk, ahogy kétsávos utakon körforgalmak előtt a felezővonal közepén nyitnak egy spontán harmadik sávot, de ebben a porban-zajban nagyon más a légkör. Ez már sokkal régibb város, mint Szibériában bármi: még Rettegett Iván építtette az alapjául szolgáló erődöt 1574-ben. Ufát is ostromolták Pugacsov kozákjai és a baskír felkelők, de Ufa is megúszta, mert felmentették a kormánycsapatok.

DSC_1285.jpgTalálós kérdés: hogy mondják oroszul, hogy MacDrive?

Ufa leghíresebb szülötte Rudolf Nurejev balett-táncos volt, bár a szülöttség relatív, hiszen édesanyja a Transszibériai expresszen hozta napvilágra valahol Irkutszk magasságában, amikor férjéhez utazott, aki Vlagyivóosztokban szolgált. A baletthoz végképp nem konyítok, de akik igen, azt mondják, Nurejev hozta be, hogy a férfi táncosok nem csak afféle kiegészítő emberek a balettben, és légies könnyedségére, művészi kifejezőkészségére már az első nyugati uurnéján döbbent elragadtatással reagált a közönség. Mint sok nagy művész, Nurejev is öntörvényű zseni volt, már amennyiben öntörvényűség, hogy valaki leszarja a politikai tiszt utasításait, és kapcsolatba lép külföldiekkel, végül pedig, ahogy akkoriban mondták, disszidál. Állítólag maga Hruscsov pártfőtitkár adott utasítást a KGB-nek a likvidálására, de Nurejevet végül egy másik betűszó, az AIDS ölte meg. Addig is boldogan élt dán táncos partnerével.

 

DSC_1108.jpgA 15-ös számú autó, egy CX-9-es, némi rágcsival

Ufa arról is nevezetes, hogy a polgárháború idején itt élt és írt újságot Jaroslav Hasek, a Svejk szerzője. Hasek még 1916-ben vonult be abba a hadseregbe, amit később Csehszlovák Légiónak hívtak, és a fehérek oldalán foglalta el Ufát. Nagyjából a nagyapám is így járt egyébként, csak ő 16 évesen vonult be, végigharcolta az első világháborút, de utána pont a másik oldalra került: az ő ráadása a Tanácsköztársaság volt. Végül persze Hasek is a vörös oldalra került, dezertált a Csehszlovák légióból és a vörösöknél lett politikai tiszt, amiből otthon aztán származtak is kellemetlenségei, de őt meg a szívroham vitte el.

DSC_1294.jpgUfai Mazda-klubosok, szevasztok!

Ufában nem városnézés a program, hanem találkozó az ufai Mazda Klubbal, akik valahol az ufai M0-s környékén várnak ránk egy parkolóban szép alakzatba fejlődve mi is leparkolunk kétsoros vonalban, aztán a két csapat elkezdi egymást fényképezni, és megkezdődik a frontbarátkozás. MIvel az ufai mazdások leginkább párosával jönnek, csinálok is néhány képet az elméletem igazolására, hogy az orosz pároknál szinte mindig sokkal szebb a nő, ha lesz idő, abból is összerakok egy posztot. Idő viszont nincs. Ezt a posztot (meg az előzőt is) azért tudom csak összekalapálni, mert hárman magyarok elkérjük magunkat a vacsoráról, és visszajövünk a szállodába, melynek az otthonon Hotel Azimut a neve, viszont nyugati értelemben profi, kódolatlan a wifi, és a recepción beszélnek angolul. Hiába, ez már nagyváros, aminek előnyei is vannak.

DSC_1130.jpgDobozos kockaLada gyanús elemekkel

Ufának volt még egy sztárja, bár ő csak orosz szinten sztár; itt született Natalja Kovsova második világháborús szovjet mesterlövésznő, aki csak a moszkvai csatában több mint háromszáz német katonát ölt meg. Nagyjából azt csinálta, mint Vaszilij Zajcev, akiről az Ellenség a kapuknál című kiváló Sztálingrád-film szólt Jude Law-val a főszerepben, de ő nem élte túl, már 1942-ben meghalt, amikor sebesülten egy lövészárokban rekedt, aztán amikor a németek elfoglalták, felrobbantotta magát az utolsó kézigránátjával. A Wikipédia szerint nemrég egy halászhajót is elneveztek róla, de ennek itt most hirtelenjében nem találtam nyomát a neten 

DSC_1212.jpgAz ufai Mazda-klub sorakozója

Akartam még ma könyvajánlót is, de sajnos indulnunk kell - a mai programban szerepel városnézés, de Kazanyban. Ha valaki szeretne házi feladatot: mit jelent Kazany neve? Egy kis kötelező, mély orosz nyírfapornóval búcsúzom:

DSC_1113.jpg

 

Az út további posztjait csokorba gyűjtve megtalálod ezen a linken.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr995481997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.08.29. 17:50:32

Ez a nyírfafotó a Szállnak a darvak c. szovjet filmet akarja idézni?

Gomulka Béla 2013.08.29. 17:58:49

A Wikipédia azerint bogrács, sparhelt, esetleg kazán.

Schütii 2013.08.29. 18:13:10

"...hogy az orosz pároknál szinte mindig sokkal szebb a nő..."
Vajon a pasik "szépségének" osztályozására milyen mércét használ(t) a mi nagy utazónk?

Leadfoot 2013.08.29. 18:30:27

Biztos velem van a baj (bár 10 ismerősből 10 egyetértett velem - nyilván ez sem reprezentatív minta), de valahogy tizenkettő-egytucatnak látom ennek az autónak a formatetvét.

Alig tud valamit felmutatni, amit ne láttunk volna már mondjuk egy Hyundai-on 2 éve... Mondhatnám, tán csak egy egész picivel feltűnőbb, mint a korábbi 3-as szériák voltak a maguk idejében.

A Skyactiv se fogja megváltani a világot, nem lesz ebből a kocsiból az a bombasiker, mint várjátok. Megkockáztatom, ti ott a TC-nél - tudat alatt - kicsit elfogultak vagytok, ha a Mazdáról van szó.
Az autóvásárlók háromnegyede (de ha 90%-ot mondok, lehet, hogy akkor se járok messze az igazságtól) azt se tudja, hogy működik egy belsőégésű motor.

red87 2013.08.29. 19:23:21

Az autó szép, és jó is valószínűleg. A orosz csajok is szépek.
De, hogy ezek az irományok most mennyire bejönnek, arra nincs szó :D Tényleg tök jó olvasni, van benne Mazda, kaland, ismeretterjesztés jó stílusban, egy kis orosz romantika, meg jó képek.
Kösziköszi, várom a többit!

SirShame 2013.08.29. 19:25:31

lemosták a piros Mazdát? vagy ...ööö...több is van a csapatban? :)

repecs 2013.08.29. 19:56:36

"Állítólag maga Hruscsov pártfőtitkár adott utasítást a KGB-nek a likvidálására, de Nurejevet végül egy másik betűszó, az AIDS ölte meg." Na itt tettem le a zagyamat. Vajon milyen szert használhat?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.29. 20:12:40

jo iras volt ez is.

az oroszokat meg elviselni lehet max, megerteni sosem.

ami nekunk, magyaroknak szemet banto es zavaro az egy orosznak oke. Mondanam hogy igenytelenek de annal sokkal tobbrol van szo.

winkler azt hittem elflegmaskodja ezt az utat, de nem, es kiderult azert tud o irni jokat is csak ingergazdag kornyezetet kell teremteni neki.

-roy- 2013.08.29. 20:17:21

@Leadfoot:
Valszeg veled van a baj, hozzászólásod egy visszafogott mazda fikázásnak tűnik. Olyan mintha nem is olvastad volna a cikket.

Béza Dániel 2013.08.29. 20:21:05

@Leadfoot: A skyactive nem is akarja megváltani a világot, csak egy kicsit jobbá tenni.

És a vevők valóbban nemértik hogy mi az a kompresszió viszony meg ilyenek, ezért húzták rá ezekre a fejlesztésekre a skyactive technológia nevet, ami nem jelent semmit de jól hangzik, és el lehet adni. A common rail, a tdi, vtec, 16 szelep, stb.. igazi jelentőségével sincsenek tisztában, de el lehet adni ezekkel a kulcsszavakkal autót

Leadfoot 2013.08.29. 20:26:07

@Béza Dániel: Csikós a bemutató cikkben valami olyat írt, hogy vinni fogják a 3-at, mint a cukrot. Hát nem fogják. Nem mondom, hogy nem jó autó, nem mondom, hogy csúnya autó. De a mai mezőnyből nem emelkedik ki semmivel. Egyedül a Skyactivval, de azt meg a vevők 90%-a leszarja.

intubátor 2013.08.29. 21:00:23

winki, hanyagold a tucatautokat, irj az utrol, emberekröl. barmiröl. jol tolod. (ha auto, akkor erdekest. kazah/kozak ladak, meg amit talalsz. szkajaktiv...pfff..)
cseppkö, natasa, az kö!

mv3 2013.08.29. 21:24:41

Kedves Róbert, ez szuper volt. Ha én lennék a főnököd, egyik kalandtúrából transzportálnálak a másikba. Olyan lendülettel írsz az irodai hétköznapokhoz képest, mint amikor a gyereket kiengedik az elhasznált levegőjű osztályteremből az udvarra, és a friss oxigén hatására megtáltosodik.

Marcell77 2013.08.29. 21:24:51

@Leadfoot: jobban néz ki mint a mezőny nagy része, megbízhatóbb is, nem eszi le a hajadat ha nyomod neki. ha egy vevőnek ennyi nem elég akkor szüljön sünt...

a belső sokak számára a gyenge pont, ha beleülsz vezeted 10 percet akkor már annyira nem is érdekes... de szerintem a vezető japán gyártóknál a legkulturáltabb belseje a Mazdáknak van.

poggY 2013.08.29. 21:31:34

Elképesztő, hogy olvasom a cikkeket, és leszarom, mivan a mazdával, hogy teljesít, hogy viselkedik, hogy reagál. Pedig ezért járok ide, hogy autókról olvassak. Aztán mégis, hogy fogom utálni, ha megérkeztek.

SirShame 2013.08.29. 21:33:11

Én nem vagyok Mazda rajongó. Az új 6os sem fogott meg...szép, meg minden, de nem kellene. nem tudom, mi a szkályaktív, és nem is igazán izgat. Egyszerűen a formája nem fogott meg, annak ellenére, hogy tényleg szép, de valahogy nem jön az az érzés, hogy húúúúú, kell!

Szerintem az emberek nagyobbik része tényleg így gondolkodik, ha nem is a 90%, ahogy az egyik előző kommentelő írta. ettől a cikktől sem fogok vágyni a Mazda 3-ra, csupán elraktározom, hogy valóban jó autó lehet, ami keveset eszik, és jól megy.

És pont ez a jó ezekben az írásokban, hogy hál'Istennek, nem a Mazda a főszereplő bennük, hanem a"kaland" :)

Leadfoot 2013.08.29. 21:33:28

@Marcell77:
"jobban néz ki mint a mezőny nagy része"
Szubjektív... szerintem pl. nem.

"megbízhatóbb is"
Még el se kezdték árulni.

"nem eszi le a hajadat ha nyomod neki"
Ilyen fogyasztást tudnak a sokat szidott kisturbósok is.

-roy- 2013.08.29. 21:52:37

@Leadfoot:
"Ilyen fogyasztást tudnak a sokat szidott kisturbósok is. "

Rátapintottál a lényegre: nincs turbó és mégis kedvező a fogyasztás.

TaaT 2013.08.29. 21:58:39

"Így lettem cseppkőbarlang-troll"

Továbbra is kérem hogy az ominózus szót a megfelelően használd hu.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29

Ettől eltekintve teljesen jó a cikk, és felőlem kockaladákkal is hasíthatnátok keresztül-kasul Oroszországon, akkor sem lenne érdektelenebb/kevesebb a történet. :)

Marcell77 2013.08.29. 22:28:24

@Leadfoot:

Kinézet valóban szubjektív de szerintem szebb mint a 7-es Golf

Honda,Mazda a legmegbízhatóbb autók a statisztika szerint szerintem is valamint ha egy turbó benzinesnek nyomod akkor az nem csak szürcsöl hanem vedel összeszippantja a tankot :)

valamint én tudatos vásárlóként azt gondolom, hogy ha a legegyszerűbb konstrukciójú motort veszem meg (szívóbenzinest) akkor az kevésbé fog meghalni.

de lehet, hogy teljesen hülye vagyok hozzá...

Hurri Kán 2013.08.29. 22:28:38

Mit is mondhatnék... kérem a következőt :)

Tomchy 2013.08.29. 22:32:58

Megint klassz irás, Robi! Idézi a Ctrl+C / Ctrl+V olvasási élményeit!

fig 2013.08.29. 22:34:56

Makavto=McDrive

Oroszország a fonetikus írás Mekkája!!! :-)

1kutya 2013.08.29. 22:37:04

megint a csajok! drusza, neked valami elvonási reszketegséged lehet:)

vladek 2013.08.29. 22:37:26

A cikk szuper-giganagyonjó. Jöhet még sok ilyen!

Frunkp 2013.08.29. 22:42:31

A skyactiv világmegváltásáról csak annyit, hogy persze nem tudja az átlag vásárló hogy működik, legtöbben azt sem tudják, mi a különbség a dízel, meg a benzines között a fogyasztáson kívül. És ez a lényeg eladásnál, hogy nem is akarják tudni, hogyan, csak ne egyen sokat, ne kelljen 10 000 kilométerenként szervizbe vinni (és súlyos összegekkel kiváltani onnan), és ha rálépnek a pedálra , lóduljon. Béza Dániel feljebb jól fogalmazta meg szerintem, ez csak egy név amit a marketingesek puffogtatnak, a vásárló úgyis elviszi egy tesztkőrre, és eldönti tetszik -e amit nyújt.

vancello · http://vancello.hu 2013.08.29. 23:41:02

Tulajdonképpen nem is érdekelt ez az új Mazda, de már vártam, hogy mikor jön újabb cikk. Óriási lett ez is, cseppkőbarlang-troll úr! :D

Pierr Kardán 2013.08.30. 00:15:21

@Leadfoot: "Ilyen fogyasztást tudnak a sokat szidott kisturbósok is. "

Itt van a lényeg! A benzines kisturbósokat nem hiába szidják, van bennük egy csomó olyan alkatrész (maga a turbó, kettőstömegű lendkerék, lefújószelep, stb.) amik egyrészt pluszban vannak felszerelve a motor működéséhez minimálisan szükséges alkatrészeken felül, másrészt eléggé kezdetleges fejlesztésűek :-(( 20-30 év múlva ezek már kiforrottak lesznek, de addig még lesz velük baj bőven.

Ne rajtam kísérletezzenek! Másként mondva, ne én fizessem az elbaltázott fejlesztések költségeit.

Amúgy nekem tetszik az új Mazda3, elég nagy a valószínűsége, hogy venni fogok egyet :-)) Aztán majd ha 6 év múlva eladom, akkor már jöhetnek az addigra a gyerekbetegségeket már kinövő kisturbósok.

Ed China 2013.08.30. 01:18:41

Továbbra is jó ez a beszámoló!
Végre valakinek feltűnt és le is írta, hogy a Giuliettára emlékeztet az autó segge, oldala és hátsó lámpája is: a ledsor is hasonló alakzatban világít benne.
Meddig mentek még vele?

A képek nem lehetnének nagyíthatók? Így a csajokat sem lehet igazán jól megnézni...

biesel 2013.08.30. 01:36:00

Hát ez a cikk nem a Mazda3ról szólt.Ilyen rendetlen csomagtartót rég láttam. A fényképek fele is elég "alternatív" volt. A "MacDrive " után durvult el igazán a történet. Aminek még ugyan volt köze az autóhoz egy hangyányit. Utána a történet durván egyoldalú szemléletet tükröz. Ami esetleg az apuka AVH múltjával lenne kerekebb. Csak küzdőszellemből olvastam végig.

Szóval ne a cikk alapján ítéljétek meg az autót.

Minden Áron 2013.08.30. 07:02:48

Rájöttem a 10 gombra! 5 fel, 5 le...

Rocko- 2013.08.30. 07:07:47

@TaaT: van wiki accod? bele kéne írni, hogy "ahogy rosszul haasználják" szekciót.

Rocko- 2013.08.30. 07:11:41

@biesel: üdvözöllek a Belsőség című BLOGON, ahol Winkler Róbert ÚTIBESZÁMOLÓJÁT olvashatod, blog formátumban.
ha ettől eltérően olvasod ezt a cikket, akkor a hiba a te készülekedben van.
ez nem cikk, nem teszt.

Ciri 2013.08.30. 07:59:51

@biesel:
Még jó, hogy rájöttél baszod.

vagodeszka 2013.08.30. 08:09:45

Do not feed the troll!

Gomulka Béla 2013.08.30. 09:02:27

@Schütii: Egyszeru": a szerzo"nek az orosz no"k jobban tetszenek, mint az orosz férfiak. Minden más hozzáállás álságos volna, mesterséges és semmiképpen nem életszagú.

Tsyga 2013.08.30. 09:12:53

Na, a végén kiderül, hogy Winkler tud olyan cikkeket is írni, amikben egyszer sem szerepel, hogy "Tehén" "Cougar" "Yamahám" "XJR-em"... :P

Csatlakozom az előttem szólókhoz, ne tesztelj többet, mert abban nem vagy jó, nem tudsz objektív lenni. Írj kutyás könyvet, kalandtúrát, érdekességeket bármiről... de ne teszteket. Ez így jó, élvezhető, tetszik. Ezzel foglalkozz.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.08.30. 09:41:01

Köszönjük!
Ezt élvezetes volt végigolvasni! :) Több ilyet!

Körömcsiga 2013.08.30. 10:02:33

Hát már bocs, de isten ments, hogy vw műszerfala legyen egy mazdának... Nincs kedvem elaludni menet közben :)

csokiájsz 2013.08.30. 10:09:31

Én szívesen vennék Mazdát, csak hát az a baj, hogy nem nagyon tudom még elképzelni sem, hogy nekem valaha lesz egyben 6-7 millió Forintom, amit autóra kiadhatok, azaz gyakorlatilag kidobom az ablakon. Ez a szomorú valóság.

Bilok 2013.08.30. 10:41:46

Szerintem is túlzás ennyire s.ggre esni az új Mazda-desingtól. Látszik, hogy nagyon akartak valamit, ami nem semmilyen, aztán annyira túlzásba estek pár részlettel, hogy agyon is vágták az egészet. A hatalmas első maszk meg a sárvédő-domborulat (6-os) inkább Transformers és/vagy vicc kategória. Utoljára a Hiunday i40-en éreztem ennyire félresikerült erőlködést.

De a beszámoló megint király lett, Winkler for president!

@csokiájsz: Nem kell ahhoz 6-7 millió, az enyémet 400 ezerért most rögtön viheted. :)

szabi1983 2013.08.30. 10:50:32

@csokiájsz: Gyakorlatilag kidobod az ablakon? Miért? Te nem használod az autót? Egyszer már jó lenne megérteni, hogy az autók olyan embereknek készülnek akik meg tudják fizetni őket, használják 3-8 évig majd eladják valamennyiért és vesznek egy ujat. Pont. Ezért van az autó. Akinek nincs rá pénze az megveszi használtan és megy vele tovább. Ez már nem olyan lesz mint uj korában de "ez van" alapon jó lesz. És szerintem a dolgok általában annyiba kerülnek amennyit érnek.

szabi1983 2013.08.30. 10:52:37

@Bilok: És te miért adod el potom 400-ért ha olyan jó mint az új. Ami ugye 6-7 milla?

Ciri 2013.08.30. 11:00:29

@Körömcsiga:
"Hát már bocs, de isten ments, hogy vw műszerfala legyen egy mazdának"

Egy árva szóval nem mondta a szerző, hogy ezt várná el.

CSÖRR-CSI££ 2013.08.30. 11:12:26

@Leadfoot:
"Az autóvásárlók háromnegyede (de ha 90%-ot mondok, lehet, hogy akkor se járok messze az igazságtól) azt se tudja, hogy működik egy belsőégésű motor."

Ez bizony nagyon így van sőt, nemcsak hogy a belsőégésű motor, hanem en bloc az autó működésével nincsenek tisztában, és ami a legrosszabb, hogy közben azt hiszik, hogy értenek hozzá.
A neppereknek ezért "kötelező" a kilométeróra visszatekergetése, a hölgytulajdonostól, meg nyugdíjas orvostól való származásra utalgatni, mert az autósok többségénak fogalma sincs, hogy az a sok "jólképzett" láma legalább annyira kinyírja az autót azzal, hogy elsőbbségadáskor vagy jobbkezes utcáknál majdnem vagy akár teljesen állóra fékezés után mindig másodikból indul el, negyvennél már ötödikbe kapcsol, "merakkor kevesetfogyaszt", a garázsból kiállva vagy parkoláskor leégeti a kuplungot stb, mint a boyracerek azzal, hogy tolják neki.

Viszont, ha ez a sky active motor valóban elszenvedi az ezres fordulaton való nyögtetést (ahogy Winkli írta), akkor ezeket a kocsikat kifejezetten a kuka magyar autósoknak tenyésztették ki.

szatyi 2013.08.30. 11:15:25

Egyetértek a dícsérő szavakkal. Ha Winkler hazaér, felszigszalagozzátok az XJR-jére és arccal délkeletnek fordítjátok, aztán hadd menjen. Meglátjátok, jó lesz nekünk akkor.

Bilok 2013.08.30. 11:32:39

@szabi1983: Bemásolnád azt a mondatomat, amiben azt írtam, hogy olyan jó, mint egy új? Én nem találom. :)
Én csak annyit írtam csokiájsznak, hogy nem kell 6-7M, hogy Mazdába üljön. :)

szabi1983 2013.08.30. 11:39:02

@Bilok: "Nem kell ahhoz 6-7 millió, az enyémet 400 ezerért most rögtön viheted. :)"

CSÖRR-CSI££ 2013.08.30. 11:57:52

@szatyi:

Inkább duckt tape-pel, az erősebb :)

Bilok 2013.08.30. 12:10:35

@szabi1983: na jó, kapsz még egy esélyt. Kiemelem a fontosabb részeket.

csokiájsz 2013.08.30. 10:09:31
"ÉN SZÍVESEN VENNÉK MAZDÁT, csak hát az a baj, hogy nem nagyon tudom még elképzelni sem, hogy nekem valaha lesz egyben 6-7 millió Forintom, amit autóra kiadhatok"

Bilok 2013.08.30. 10:41:46
csokiájsz: Nem kell ahhoz 6-7 millió, az enyémet 400 ezerért most rögtön viheted. :)

szabi1983 2013.08.30. 10:52:37
Bilok: És te miért adod el potom 400-ért ha olyan jó mint az új. Ami ugye 6-7 milla?

És akkor még egyszer a kérdés:
Bemásolnád azt a mondatomat, AMIBEN AZT ÍRTAM, HOGY OLYAN JÓ, MINT EGY ÚJ? Még mindig nem találom. :)
(Részemről vita lezárva, amúgy se eladó a Mazdám, ami közel se olyan jó, mint egy új :) )

szabi1983 2013.08.30. 12:13:46

@Bilok: Akkor miről beszélsz? Illetve írsz. Kár a billentyűkoptatásért.

közösperonos átszállás 2013.08.30. 12:15:13

@Pierr Kardán: "Ne rajtam kísérletezzenek! Másként mondva, ne én fizessem az elbaltázott fejlesztések költségeit."

Pedig a többiből meg úgy tűnt, a Skyactiv mellett érvelsz, fura. :-)

Bilok 2013.08.30. 12:40:28

@szabi1983:
B+, Te tényleg nem vagy százas. Belemagyarázol olyanba, ami nem neked szól, nem fogod fel, mit jelent a mondat végén a :), szöveget nem tudsz értelmezni, érdemben a kérdésre nem válaszolsz, csak vagdalkozol, és még Te nem érted, miről beszélek. Tegyél be valami felnőttfilmet és rántsál rá, mert nagyon frusztráltnak tűnsz.
Igaz, én is hülye vagyok, hogy leállok egy ilyennel vitatkozni.

szabi1983 2013.08.30. 12:50:12

@Bilok: Utolsó sor elejében van valami.

TaaT 2013.08.30. 13:36:47

@Rocko-: Nincs, de majd vki biztos beírja :)

csokiájsz ott követte el a nagy hibát hogy kifelejtett egy szót: ÚJ... Mindjárt más lesz a leányzó fekvése: ÉN SZÍVESEN VENNÉK ÚJ MAZDÁT bla bla...

csokiájsz 2013.08.30. 13:51:42

@szabi1983: nem fogtad meg a lényegét a mondandómnak. Nem az a bajom, hogy mennyibe kerül egy új autó, hanem az, hogy átlagemberként, átlagkörülmények között élve, nem látok arra esélyt, hogy én meg tudok egy ilyen autót venni. Vágod?

szabi1983 2013.08.30. 13:58:24

@csokiájsz: És azért jöttél, hogy ezt elmondd? Egy ilyen autó ennyibe kerül és az emberek megveszik, mert ez egy jó autó. Én se szoktam repülős fórumokra járni, hogy elmondjam nincs pénzem egy nemtudommilyen magángépre.

Körömcsiga 2013.08.30. 14:34:15

@Ciri: "vissza kéne kúrni a terveket a dizájnereknek, és mutatni nekik egy Golf, vagy A3-belsőt, azzal az utasítással hogy ne formákat koppintsanak, hanem rendezőelveket."

Ciri 2013.08.30. 14:54:26

@Körömcsiga:
Ember, értelmezd már az a tetves mondatot!

Másrészt, ha szerinted a 7-es Golf műszerfala "unalmas"...

seepheerd 2013.08.30. 15:10:10

A blog istencsászár, nekem meg BMW-m van :)

Carrot2013 2013.08.30. 23:02:30

"Dobozos kockaLada gyanús elemekkel"
Én itt sírtam be...

Carrot2013 2013.08.30. 23:03:46

@mv3: így van. Minden szavad igaz, és meg is ismétlem:

mv3: "Kedves Róbert, ez szuper volt. Ha én lennék a főnököd, egyik kalandtúrából transzportálnálak a másikba. Olyan lendülettel írsz az irodai hétköznapokhoz képest, mint amikor a gyereket kiengedik az elhasznált levegőjű osztályteremből az udvarra, és a friss oxigén hatására megtáltosodik."

uarempty 2013.08.31. 12:57:33

@CSÖRR-CSI££: De hálistennek, magyarország határain kívűl, egy varázsutésre mindenki sumáker lesz, és tökéletesen vezeti az autót.Nem is hallottam még elromlott autóról külföldön tényleg, csak a magyarok az ilyen balf@szok, durva nem?
Ha jól tudom az ncapot is és minden rásegítő elektronikát is csak a magyarok miatt fejlesztettek ki milliárdokért meg a védelmi rendszereket is.

w a s d 2013.09.01. 13:03:22

@Marcell77: @Pierr Kardán: Csak ki ne derüljön, hogy a turbó sokkal egyszerűbb valami, mint amit egy szívóba bele kell pakolni, hogy ugyanazt tudja. Mondjuk lehet, ha új autót vehetnék, megpróbálnám én is inkább kerülni a turbóst, ha hétköznapi, benzines autóról van szó.

Ez a Mazda meg valószínű drága lesz, ahogy a többi japán alsóközepes (vagy pl. a Golf) is. Ezt leszámítva tetszene, ahogy a Mazda által magáról kialakított kép is.

csokiájsz 2013.09.02. 08:36:26

@szabi1983: értelmes hozzászólásodat köszönöm
süti beállítások módosítása