A válságnak vége

  2013. augusztus 29. - Rézmányi Balázs Címkék: ae86 tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Az úgy volt, hogy a sors némi átszervezés alá vonta az alkalmazotti, családi, lelki, anyagi és szinte minden egyéb állapotomat. Ennek az autós vonatkozása annyi volt, hogy nem volt. Mármint autóm. Sokáig. Mostanáig! Meséltem korábban, hogy „egyéb okokból” meg kellett válnom szeretett Mózesemtől, miután imádott Doxám ellen ismeretlen tetves egyoldalú, agresszív tulajdonosváltást követett el. Akkoriban a szerethető szükségmegoldás egy Ford Fiesta XR2i lett, amit gondoltam egy kicsit rendbe szedek, és használok gyaloglás helyett. Hogy ez nem így történt, annak három oka volt.

xr2i #1
Jó volt, de igazán sosem szerettem

Egyrészt, bár az XR2i egy nagyon szerethető, guruló övtáska, én mégsem szerettem. Ebben persze benne volt némi mercista gőg is, hisz nagyon hiányzott a két stuttgarti dög. Ennek ellennére mindenkinek ajánlom a Fiestát, mert igazából nagyon jó. Másrészt a könyvelésem gellert kapott a hétköznapok túlélésének kátyús útján, emiatt az autó, mint intézmény, mélyebbre süllyedt a fontossági sorrenben, mint a megfelelő öblítő kiválasztása.

Hacsi RB #8
Akad némi háztáji kábelezés

Harmadrészt pedig elkezdtem sétálni. Mivel nem akartam nagyon benzinre költeni, busszal indultam munkába egy tavaszi reggelen. Talán pont a Telegraph Road szólt, amikor továbbmentem a buszmegállónál. Gondoltam majd a következő megállóban felszállok. A zene csak jól szólt, az idő csak szép volt, a vége pedig egy bő hat kilométeres séta lett az irodába. Annyira jól esett, hogy haza is gyalog mentem. Teljesen rákaptam a dologra, szinte minden nap gyalog teszem meg a BAH-Westend távot azóta is. Közben egy volt kollégám bejelenkezett a Fiestáért. Azóta is boldog vele.

Hacsi RB #6
A képből nem derül ki, de az alja nagyon jó állapotúnak tűnik

Az apró bökkenő csak az volt, hogy bár szükségem nincs autóra, de igazából kellett. Nagyon! Mikor nagyjából egyenesbe jött a világ, az autónániából tényleges vásárlási szándékból táplálkozó keresgélés lett. Persze nagyon nem keresgéltem, mert tudtam mit akarok, egy Toyota MR2 Mk I-t. Nagyjából nyolc éves korom óta. Hónapokig fél szemem egy targa hirdetését figyelte, míg másik szemem a könyvelésem. Mire persze a másik szemem első örömkönnye kicsordult, az MR2 eltűnt.

teambuilding 019
Valamikor 2006-ban, a Galantommal, és az első autómmal, a 2103-mal

Bár a Mercedes, azon belül is a 123-as szeretete, és persze hiánya örök, mint a nyomorúság, elsősorban japán hülyegyerekautót akartam, több okból is. Például azért, mert nekem a hülyegyerek-korszak teljesen kimaradt. Emellett egy időben volt egy 94-es Galantom, és azóta él bennem, hogy ergonómia tekintetében a 80-as, 90-es évek japán autói verhetetlenek. Itt most nem arra gondolok, hogy a klímakapcsolót fülcimpával is könnyű kezelni, hanem a pedál-kormány-váltó elhelyezésének szentháromságára, megtoldva egy mély üléspozícióval. Jó kis budi volt a Galant, de nagyon hamar lecseréltem egy 123-asra. De arra a klasszikus, japán üléspozícióra azóta vágytam.

A másik ok, ami igazából feltépte a szent kvarcóra hiányának gyógyuló sebeit, az Sipi hibája, ugyanis a nemzektözileg (sem) jegyzett I. Totalcar Szerkesztőségi Gyorsulási Versenyen beültem a kis Mazdájába. A mindent átható japán ronda-de-finom beltér, tiltásba forgatásért könyörgő motorral elég volt, hogy azóta is titkon ilyen autókat nézegessek. Az utolsó lökést a Long Beach-i Toyotafest adta meg. Egész pontosan a Japanese Nostalgic Car szerkesztői, akik a kezünkbe nyomtak egy csomó JNC-matricát. Kellett egy kabát a gombhoz, na!

LA Toyotafest #70
A JNC stábja. Azóta kerülgettem a tőlük kapott matricákat, kellett hozzájuk egy autó

Persze hivatalból nézegettem Merciket, 123-ast, állólámpást, még 124-eseket is. Sierrán is gondolkodtam, Transitot is kerülgettem, de volt, hogy terepjáró-vággyal ébredtem. Meg persze az öreg bajorok mellett sem mentem el szó nélkül. Aztán a pénteki autósmozin Pista két Csöpi-pofon közben oldalba bökött, hogy vegyek egy Hacsit. Egész pontosan ő látott egy Hacsit, amit nekem meg kell vennem.
- De én...
- Nem, Balázs! Nincs de! Ezt te megveszed és kész!
- Dehát van az az állólámpás...
- Hagyd abba! Vedd meg a Hacsit!

Hacsi RB #4

Tudtam, hogy a Hacsi jó dolog. Ki vagyok én, hogy ebben leálljak vitatkozni. A baj alapvetően annyi volt, hogy nem hittem benne. Na nem a típusban, hanem abban, hogy van megfizethető áron olyan Hacsi, aminek az extralistáján van rendszám, műszaki, legalább egy, nem szétporladt karosszérialem, és egy motor ami a tulaj kegyeiért, és nem a saját életéért küzd. Létezik ilyen, csak pici, öreg japánhoz mérten sokért. Teszem hozzá, a Corolla AE86 megérdemelten lett arányaiban drága kultusztárgy.

Aztán Pista az orrom alá dugta a telefonját. Gyálon hirdettek egy képről nagyon szép, amúgy meg nagyon ismerős Corollát. Másnap beugrott, hogy láttam már az autó képét, de akkor még egy győri tulajdonos hirdette. Azért csusszantam át felette, mert SR, nem GT, nyolc szelep, nincs kilencven lóerő, hátul dobfék, nyitott difi. Akkor is a gőg pöffeszkedett a vállamon, elvégre a GT az igazi! Ráadásul nagyon szeretem a 4A-GE motort. De üsse kő, nézzük meg!

Hacsi RB #9

Elmentünk, megnéztük. Én ilyen gyorsan autót még nem vettem. Körbenézés, kipróbálás, alkudozás, tenyérbe csapás: fél óra! A vigyorex gáz csak ártalmatlan pöffenet a fapados Hacsirokuhoz képest, ugyanis képtelenség nem vigyorogni benne. Pedig egy hazug mocsok, egy kifinomult illuzionista. Meg voltam róla győződve, hogy én most igenis gyorsan megyek, hogy én kenyérre kenek minden kanyart a határon, pedig igazából csak döcögtem, hisz azokat a kanyarokat egy gördeszkázó mopsz is gyorsabban vette volna be.

De a Corolla kiválóan imitálja a sebességet. A bő 900 kilós autóra a 87 lóerő nem azt mondom, hogy tökéletes, de veszélytelen ökörködésre már pont elég. Ráadásul ez a nyolcszelepes motor már alulról tol. A sofőr a padlón ül, a motor morog, nem úgy mint a 16 szelepesben, ahol inkább sikít, a bódé billeg és bólogat, és már negyvennel boldogan lehet sederinteni. Igazából ez egy 0,5-ös izomautó, kicsiknek, kezdőknek. Kevés az izom, de van. A motor hosszában van, hátul merevtengelyes, egyszerű, közvetlen, játékos. Nincs meg az a drámai erőfölény, nyers agresszió, ami egy valódi izomautóban megvan, de még a fapados Hacsival is jól lehet szimulálni alapfokon az élményt. Van Budán pár szeretett kanyarom, ahova kicsit nagyobb lendülettel repültem be, persze a megengedetten belül, és olyan kedvesen dobta meg magát, hogy három sarokkal később is hangosabban vihogtam, mint tinilány egy Bieber-csók után.

Hacsi RB #7
A kormánynak mennie kell!

A szerkesztőségben büszkén mutogattam a szerzeményt, mindenki nevetgélt, gratulált, pöckölgetett, kritzált, de azért büszke voltam. Boldog. Aztán kaptam egy levelet Karottától:

Kevés nagyobb sértést tudok elképzelni, mint eldugni előlem egy Hacsit. Csak mondom.
Karotta

Pár perccel később elsétált mellettem, olyan Wolverine-tekintettel, hogy Logan is megijedt volna. Csak annyit mondott:
-Áruló!
Meg sem állt, ment is tovább. Tudom, hibáztam, hisz neki nem mutattam meg. De azért később átbeszéltük Karottával a teendőket, bár a Totalcar-kollektíva nem egységes a hogyan tovább tekintetében. Sperr kell, ez egyértelmű, Pistáéknak akad is egy tartalék. Fékek szintén, bár azzal nagy baj nincs. Az alapjárat még magas, a fordulatot is lassan ejti vissza. A kuplung kicsit lent fog. A bódé nagyon egészséges, bár a fényezés egy háztáji, narancsligetes tüsszentés. Annyi baj legyen. Faragás terén még tart a vita, merre induljak, de a hétköznapi használhatóság nagyon fontos.

Ahogy állítólag a töltés is. Tegnap reggel elindultam vele munkába, és gondoltam utána kiugrom vele Novoth Tibihez átnézni, karburátort állíttatni. Útközben kigyulladt a töltésvisszajelző, és mivel nem akartam fél Budát megbénítani a reggeli csúcsban, az akkumulátor egészségi állapotát sem ismerem, félreálltam, bezártam, elindultam gyalog. Egy kis szemerkélő eső mit nekem? Úgysem ingázásra vettem, arra ott vannak a lábaim. A felhőszakadás természetesen a Lánchíd közepén ért el.

Hacsi RB #10
Akkor még örült...igazából még mindig örül

Az iroda vécéjében, ahogy gatyára vetkőzve szárítottam a ruháimat, a kollégák értetlenkedő sóhajait elnyomva csengtek a fülemiben Pista szavai, mikor a vásárlás után pár órával felhívott:
-Balázs, örülsz a Hacsinak? Nagyon? Jó, akkor kapaszkodj majd ebbe az érzésbe erősen, amikor szívsz vele!

Most éppen Bandit várom, hogy eszközöljünk valami elsősegélyt, és akkor talán a pályanapra is kijutok.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr425482295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.08.29. 18:39:04

Seráfütty! Jó lesz az! :)

"...Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra! ..." Ez mi a sz*r?! Na, akkor harmadjára...

Dögöljön meg a fórummotor...

red87 2013.08.29. 19:00:08

Egészséges kiállású szerkezetnek tűnik :)
Sok boldog, kilamétert vele, meg önfeledten vigyorgó perceket! ;)

KawaBazsy 2013.08.29. 19:05:17

MR2 tuti, bár én a gömbölyű, 156 lovast vezettem, igazi zseb Ferrari. A roadster is tetszik, rajta van a listámon..

Mazzzzu 2013.08.29. 19:15:17

jónak néz ki, kéne :P Sok sikert hozzá :)

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.08.29. 19:20:00

Az öreg autókkal lesznek gondok. Hozzájuk tartozik, mint asszonyhoz, vagy barátnőhöz az az érzés mikor arcod a tenyeredbe temeted az ágyon ülve. :D De attól még nagyon szereted...

Dr. GGG77 2013.08.29. 19:28:10

Az autó hibátlan, de a háttérben lévő báboskorlát tengerért én kérek elnézést. :)

Dennis01 2013.08.29. 19:34:34

Nagyon tetszenek ezek az AE85-AE86-ok, kar, hogy az aruk a fellegekben jar..
Kesz Initial D (drift rajongoknak kotelezo neznivalo) lett a Totalcar szerkesztosegbol, marcsak egy RX-7 hianyzik a paklibol.. :-)
Remelem, nemsokara te is igy nyomod a tieddel:
m.youtube.com/watch?sts=15943&utcoffset=60&v=o0FhAc2FwzA&oref=http%3A%2F%2Fm.youtube.com%2F&has_verified=1&client=mv-google&layout=mobile

Tomedli 2013.08.29. 19:45:30

Gratulálok hozzá! És egy jótanács: Szard le hogy ki mit mond ;)

jürgen baromartz 2013.08.29. 19:51:13

@Dennis01: ja... ha jól számolom, már négy Fujiwara Takumi is van a szerkesztőségben mostantól.

jürgen baromartz 2013.08.29. 19:56:47

@jürgen baromartz: ja, hogy trollkodjak is mellé: három Fujiwara, meg most már egy Itsuki.

Hanzsi 2013.08.29. 20:35:14

Ezek a Totalcaros fiúk megfertőznek mindenkit. De tény, hogy jó példával járnak elől! :)
Épp az imént szálltam ki az egy hónappal ezelőtt vásárolt Sierrámból. És vigyorgok!

mv3 2013.08.29. 20:52:13

Ismerős élmény a gyaloglás felfedezése, örülök, hogy te is rákaptál (remélem nem hasonló körülmények vezettek rá), a futáshoz hasonlóan, ebben is van egy csipetnyi narkó. Ha javasolhatom, és időd engedi, kösd össze a természettel, nem is kell messzire menned, hogy kint legyél a zöldben, a budai hegyek lábánál dolgozol :)
A hacsihoz gratulálok, lassan erősebb lesz a japán szál az irodátokban, mint a német vonal.
Tartson sokáig a lelkesedésed! Nemrég olvastam valahol, hogy a férfit és a kisfiút többek között az különbözteti meg, hogy az előbbinek drágábbak a játékai :)
Hajrá!

Tomchy 2013.08.29. 21:05:41

Japán. Mi baja lehet???

Jó lesz az!

Sopánka76 2013.08.29. 21:21:11

Jó ez a 8V Corolla. Ismerős ez nekem.
Nem járt ezzel a tulaj dolgozni a Prolan-ba Budakalászra? :)

Rocko- 2013.08.29. 21:26:53

"Van Budán pár szeretett kanyarom"
:)))

"Az iroda vécéjében, ahogy gatyára vetkőzve szárítottam a ruháimat, a kollégák értetlenkedő sóhajait elnyomva csengtek a fülemiben Pista szavai, mikor a vásárlás után pár órával felhívott:
-Balázs, örülsz a Hacsinak? Nagyon? Jó, akkor kapaszkodj majd ebbe az érzésbe erősen, amikor szívsz vele!

Most éppen Bandit várom, hogy eszközöljünk valami elsősegélyt, és akkor talán a pályanapra is kijutok."
:DDDD

azért remélem hamar khmm gatyába rázzátok, és sok örömöd lesz.
ne feledd, pikk-pakk elrepül az a pár hónap, amikor leesik az első hó. ;)

Acmee 2013.08.29. 21:42:23

Ejjjnye Kicsmocs! Erre a konzervdobozra cserélni a dojcs tankot?! Áhh... Üdv: A zöld, zőccséges kombis ;)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2013.08.29. 21:50:03

@Gyurma73: Mert a legtöbbel tolatni kell, hogy jó helyen hajtson :)

@Rocko-: +1

@Acmee: Nem lehet mindig bratwurstot enni. Kell néha a sushi a kiegyensúlyozott étrendhez.

emberrichard 2013.08.29. 22:45:52

Egy kicsi katalógusnáci hozzászólást, ha megengedtek! Ha 8v akkor ugye nem lehet AE86. Ellenben AE85. Ami nem legendás, viszont "Hacsi". Teljesebben "Hacsigo". Kívülről nagyon hasonlít, de a technika tökmás (motor váltó, lehajtás, futómű, merevítések stb.). Szeretni való jószág lesz, és sok sikert kívánok hozzá! Nekem pl jobban tetszik, mert kb más mint a 'nagy hacsi' és ettől szerethetőbb. Plusz a jó végén hajt :)

HöZsö 2013.08.29. 22:46:39

Nabazz, megint egy l.egjobb autó a világon.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2013.08.29. 23:40:20

@emberrichard: Egy pillanatra elbizonytalanodtam, de alvázszám alapján AE86 SR5. De a lényeg nem is ez, hanem ahogy te is mondtad, a jó végén hajt.

XJS · http://www.ae86.hu 2013.08.29. 23:52:18

@Rézmányi Balázs: A gt difije nem jo bele, hidat is kell cserelni. A valto ua, csak a harang mas. AE85 inkabb csak jobbkormanyban volt, a balosak eu-ban 86 mind, usaban 86/88. regisztralj az aeu86.orgon, sok a segitokesz csoka, meg az alkatresz. Ha nem fospisztolyozod le, a hazai sracok is sokmindenben tudnak segiteni, ne a halyogkovacsokra hallgass. Utgy alkatresz van dogivel fillerekert, de vannak beszerezhetetlen tetelek is. Faragni csak sok penzbol lehet (erdemes), nem olcso a finom cucc hozza. Sok sikert!

vancello · http://vancello.hu 2013.08.30. 00:07:55

Gratulálok hozzá, kellemes gépnek tűnik! A 2103 is jó lehetett.

Szabványok 2013.08.30. 00:23:08

@Sopánka76:
Nem, az kicsit más színű, nincs lefújva a lökhárítója, ferdén áll a hűtőrácsa, más a rendszáma. És a tulaja ritkán jár azzal dolgozni, inkább a felesége használja.

Tökösmákos 2013.08.30. 02:22:44

N@KawaBazsy: "MR2 tuti, bár én a gömbölyű, 156 lovast vezettem, igazi zseb Ferrari."
Na te se vezettél még Ferrarit az tuti :P
Igaz én se, de MR2 mk2-őm 5 évig volt.
Egyetlen okból tartottam meg: imádtam a külsejét meg a belsejét. Sportkocsinak SZAR.

1. Supra, CRX mk1-2 után ALULMOTORIZÁLT. 1250 kilóra 156 ló?? Ne vicceljünk már. Klímát ha bekapcsoltam a sportosság illúziója is odalett. Ha kikapcsoltam minek vettem klímás kocsit???

2. Középmotor biztos jó. Pályára. Közútra iszonyat szar.
Hogy miért? Mert nem lehet vele játszani. Későn csúszik meg és mikor megteszi nem lehet összeszedni. Orrmotor + hátsókerék az igazi, ott nagy gázra kicsapja a seggét, gázelvételre meg a motor súlya egyenesbe húzza. Középmotornál ha kiment a segge két eset lehetséges:
a. seggel az út széli villanyoszlopra / fára / parkoló autóra csavarodva bámulod a szembejövő forgalmat
b. ha csúszós úton történt (vagyis kis sebességgel) akkor ellenkormányzással és kis gázzal próbálod egyenesbe hozni. Nekem ez 10-ből 1x sikerült az első télen mikor próbáltam. Aztán vettem rá téli gumit és már nem tudtam próbálgatni.

Fórumok tucatjai vannak tele vele hogy az MR2 sportkocsinak miért szar, az NSX meg miért nem. Persze amúgy egy jó autó. Csak nem sportkocsi. A Ferrari sem az? :P

Jobbakat játszottam nyáron egy téli virsligumis Matizzal. Olyan szépen végig lehet csúsztatni két sávon kanyarban hogy csoda :) A motorjának semmi súlya nincs ezért szinte úgy csúszik mint egy 4WDs (olyanom is volt 5 évig, játszani az se volt jó, csak 200 lovas volt és 4WDhez 300+ kell). Persze a Matiz nem jó autó, ettől függetlenül :D

A CRXek is sokkal jobban uralhatóak voltak ha kanyarban elvette a gázt az ember mint az MR2 ha kiment a segge.
Nálam egyértelműen a Supra volt a nyerő. Orrmotor + hátsókerék + penge futómű és nagy nyomaték már alacsony fordulaton.

De ezekre a fos utakra már nem való sportkocsi.
Pályára meg vagy egy 370Z-t vagy egy Sagaris-t vennék. Inkább az utóbbit, ha meg fele költségből akarnék kijönni akkor az előbbit. Japánból. NSX is jó ha köridőre mész de az nekem uncsi. Ja de itt pálya sincs szal .. :D :D

ommm 2013.08.30. 02:41:56

@XJS: "Faragni csak sok penzbol lehet (erdemes)"

Tudod, szerintem ez az a hiba, amibe a hazai autófaragók 98 százaléka beleesik. Aztán a vége sok átszívott éjszaka, egy vigyáznivaló csodaautó és a mozdulatlan hetek. A másodpercek és kormányszögek utáni hajszát sok pénzzel lehet bírni, csak éppen az önfeledt mókázásból veszik el az önfeledt. Vagy a móka. Vannak dolgok, amiket nem kell túl komolyan venni, szerintem. Az élményautózás az egyik.

emberrichard 2013.08.30. 04:48:43

@Rézmányi Balázs:
Nocsak-nocsak... Tán' jó Rozsomákodtól kellene a hiteles választ megtudnunk, hogy vajon mitől is függ ez. Már egészen kíváncsi lettem.

KawaBazsy 2013.08.30. 06:35:21

@Tökösmákos: Biztos igazad van, nekem MR2 még nem volt, csak egy jó haveromnak, azt próbáltam anno. Én elsősorban az általa nyújtott érzésre gondoltam, amikor Ferrarihoz hasonlítottam.. Nekem az fontosabb, mint a köridők, amit el lehet érni vele. Hoztam a múlt héten egy patent Celicát (T23) Németo.-ból. A gyengébb verzió, de csak 1175 kg, s az üléspozíció, a futómű, a váltó működése, meg az egész összhangja megadja nekem azt, ami miatt a 143 lovat is elégnek érzem.

RÁJA 2013.08.30. 08:16:45

Kedves autó újratulajdonos!
Megfogadtam, hogy tényleg nem fogok hülyeségeket hozzászólni a cikkekhez.
De most megteszem, mert könny csordult a szemembe.

Életem legkedvesebb, legmegbízhatóbb, legtöbb vezetési élményt nyújtó, legjobban szerelhető (főleg mert nem kellett) legtöbbet nálam futó, fiatalkorom legszebb élményeit együtt megélő Ascona C 1.8i autóm rendszáma volt EOX betűjelű, valamikor 95' környékén.

Kívánom annak az egy tizedét mindenből ami eszembe jut róla. Így, ezzel a hátizsákkal a hátadon tudd, hogy a csettintésre merevedéssel járó, örök vigyort vettél.

Üdv
RáJa

ui. és sétálni a városban tényleg kurva jó...

amc 2013.08.30. 08:25:04

@Rézmányi Balázs: Jó lesz ez, de áruld már el, hogy mi az az "akkumlátor"?

w a s d 2013.08.30. 11:35:37

Tényleg aranyárban mennek az ilyenek, ami elvesz abból, ami a szépsége lenne az autónak.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.11. 15:23:42

Gratulálok, Balázs, ez nem rossz! Ha esetleg úgy alakulna, hogy kiszeretsz belőle, kérlek, keress meg! Komolyan. Köszi!
süti beállítások módosítása