Kungur, már Mazdával

  2013. augusztus 28. - Winkler Róbert Címkék: úton mazda3 tyumeny kungur

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Indulás után nagyon gyorsan kiderült, hogy itt nincs autópálya, és az út elég rossz. Konkrétan amolyan román-magyar átmenet, kilométere válogatja. Nekem furcsa volt, hogy épp itt, ahol az orosz földgáz 90%-a, ami sok lóvé, és marha sok kőolaj van, ami az útépítés alapanyaga, ennyire rossz legyen. De a jó út igazából nem pénzből vagy aszfaltból épül, hanem alacsony korrupcióból. Itt például úgy működik az útépítő maffia, hogy elhúzzák az útépítéseket, hogy belelógjanak a télbe, attól kezdve pedig vis maior lesz, hogy felfagy, vagy el sem készül.

DSC_0807.jpg

És hogy miért nem tesznek ez ellen semmit a politikusok? De hát tesznek: el, a kenőpénzt. A mieink is szeretnek építeni. Valami ilyesmi okozhatja, hogy Finnországban, ahol nyáron vannak azért melegek, tükörsimák az utak.

DSC_0823.jpg

Alig van már Pobjeda

Na de, itt időnként tényleg olyan durva kátyúk jönnek, hogy csoda, hogy még élnek az autók. Az 1977-es Mazda 323 túra még megerősített futóművekkel ment, és az autók tankját is megnövelték. Az 1990-es Mazda 626-utat már szériaautók tették meg, de vezetőnk szerint aki azon részt vett, azt mondja, semmi nem változott. Az első Mazda3-turnévideón még azt hittem, csak eltúlozzák, és örömmel ugrálják körbe az egyetlen kátyút, de nem. Tényleg nincs autópálya, és tényleg elég rossz az út, ami történetesen Oroszország egyik legfontosabb útvonala. Néha kiszélesedik négy sávra, de az is olyan, hogy az emelkedő vége előtt száz méterrel fogy el a kapaszkodósáv, és a kamionos az utolsó pillanatban rántja be a kormányt, 60-nal.

DSC_0663.jpgKompakt csomagtartó teljes pótkerékkel, kannával, három kofferrel

Hatalmas riszpekt egyébként a Mazdának, hogy időről időre vállalja ezt az önszopató missziót, mert ez az út tényleg próbatétel az autóknak. A miénk szélvédője például már keresztben el van repedve, plusz öt kavicsnyom van a szélvédőn. Az sem a megtestesült promó, hogy hármasával ültetik be a megtermett férfiembereket két-két csomaggal. Egy kompaktnak nem feltétlenül ez lenne a feladata, hiszen nálunk már két gyerekkel is kisbuszokat néznek az emberek. És persze hármunk hat csomagján kívül el kell férnie hátul egy plusz pótkeréknek és egy húszliteres benzineskannának. De akkor is: ezerszer többet ér egy ilyen út, mint bármilyen más csilli-villi bemutató.

DSC_0836.jpg

Persze a marmonkannával kapcsolatban is tévedtem: azt hittem, csak valami kaland-romantika kedvéért rakták be őket a csomagtartóba de Tyumenyből eleve nem teli tankkal indultunk: nem olyan egyszerű 95-ös benzint találni. Mi legalábbis 130 kilométer után találtunk csak olyat, ahol ki is írták, hogy van, és volt is. Ha már tankolás, valamit el kell mondanom a Mazda3-ról is. A kétliteres benzines Skyactive valami szürreálisan keveset fogyaszt. Országúti tempóban, időnként 140-nel, és gyakran előzgetve, hogy egyben maradjon a konvoj, 6,2 liter lett a vége estére. 6,2! Kétezer köbcenti, 120 ló 6 ezres fordulaton és 210 newtométer 4 ezren nem sok, de inkább kifejezetten kevés. Ezzel a fogyasztással viszont inkább elképesztő, amit ez a motor tud. A Mazda megcsinálta az upsizingot? Ha a teljesítményt, vagy a kibocsátást adóztatják, ez nagyon bejöhet, mert (119 g/km) Esküszöm, ez ha nem is tudja a katalógusadatot (kombinált 5,1), mert akármennyit gyorsítgattunk, csak egy literrel lett több. Na de ki látott mostanában egy benzines kompakttól hat literes fogyasztást? A Golf 7 1,4 TSI-vel, 122 lóval vegyesben szintén 5,2, ebben viszont nincs turbó.

DSC_0957.jpgPisiszünet, nyolc Mazda3

A Mazda bátorságát jelzi, hogy ezek az autók tényleg előszériások, és tényleg nagyjából annyival járnak a sorozatgyártásra kész állapot előtt, mint bármilyen autó, amit egy hónap múlva mutatnak be. A navit például nem szabad gyorsan tekergetni, el is mondták; szeptemberre lesz teljesen kész a szoftver. Az én régebbi androidos telefonommal például nem párosodik, az Iphone-t szépen viszi, de ilyet még sose láttam: megállt az óra a műszerfalon. Nem a Szent Kvarcóra, mert az nincs, hanem a navi képernyőjének sarkában látható számláló. Megállt, yeah! Ezeket a dolgokat persze el kell mondani este a túravezetőnek, Sascha gyűjti az adatokat, mert valóban az autó végső finomhangoló tesztelését végezzük. Azt persze nem említjük, hogy sunyin a CX9 gumiszőnyegeit rakták be - az átlagembert ez sokkal kevésbé izgatja fel, mint a nem teljesen kész programozás, pedig annak is el kell készülnie.

DSC_0762.jpgJobbkormányos japán kamion az orosz lakosság szolgálatában

A futóműről olyan mérhetetlenül sok nem derült ki - kanyar Tyumeny és Kungur közötti 700 kilométeren nem nagyon volt, de ezeken a szar utakon nem ütött fel, nem csattant, és amikor ezt a posztot írtam a hátsó ülésen, a laptop sem esett ki a kezemből, csak kicsit sok insertet nyomtam. Az autó gépészetileg kész van, minden működik és nem zörög, csak a jobb oldali A oszlop felől jön egy kis nyiszogás, de hamar lokalizáltuk az okát: a repedt szélvédő adja.

DSC_0934.jpgHa előttem van Ázsia, hátam mögött Európa

Áthaladtunk az Európát Ázsiától elválasztó elméleti vonalon. Ahhoz képest, hogy két ekkora kontinensről van szó, az oroszok nem eresztik bő lére, vagy inkább nem tapossák túl szélesre. Van a közelben valami nagyobb témapark is, de itt csak egy szemetes liget, rengeteg fára kötött szalaggal, amitől megtévesztésig hasonlít egy felimazászlózott buddhista sztúpára. Plusz egy fotózásra teremtett helyszín szépen lemárványozva, a kötelező vonallal, hogy itt a két kontinens. Izlandon már voltam egyszer Európa-Amerika-határon, ott mondjuk van egy geológiai törésvonal is, ami egy látható szakadék, de ott sincs folyamatos Bon Jovi-koncert. Úgy látszik, a kontinenshatár nem egy aranybánya, ne irigyeljük.

DSC_0937.jpgNem imazászlók: emlékszalagok

Tudom, hogy a hegy a menő, de én nagyon szeretem a síkságot. Új kedvencem a Kiskunság, de nagy élmény volt a Dubai és Omán közötti sivatag és a végtelen lappföldi tundra is. Így aztán engem nem rázott meg ez a táj, hogy milyen unalmas a vonakodva beérő, inkább zöld, mint sárguló rozstáblák sora, a nyírfaligetek és néha toronyház magasságú, csupasz törzsű fenyők sorfala. Ekkora mezőket sem láttam még egyébként, valami csillagászati mennyiségű, sárga körbálával. Ha kevés a hegy és az erdő, azért általában sok eget kapunk cserébe, és Nyugat-Szibéria ebből a szempontból valóságos IMAX. Az északi ég nefelejcskékje világosabb, mint a miénk, és – legalábbis most – rengeteg a drámaian gomolygó felhő.

DSC_0924.jpgA kötelező fotópont

Nem akarom ismételgetni magam, hogy az út szar, de óránként legalább egyszer belefutunk olyan szakaszba, ami 20-30-nál gyorsabban nem járható. Nincsenek éles peremű kátyúk; amit a téli fagyás szétszabdal, azt a kamionok a nyáron eldolgozzák, így működik az erózió itt, Oroszország legfontosabb kelet-nyugati útvonalán. Ha ütőeret mondanánk, azonnal fel is vetődne egy sürgős bypass műtét. 700 kilométer majdnem 13 óra alatt?!

DSC_0723.jpg

Az Urál egyébként szép. Más, mint a többi hegység, amit eddig láttam. Nem úgy kell elképzelni, hogy amennyivel nagyobb széltében, mint az Alpok, annyira zorall volna magasságban is – a GPS 400 méteres tengerszint feletti magasságnál többet nem jelzett. Még dombnak sem súlyos, viszont széltében hatalmasak ezek a dombok: ezekhez képest a tolnai táj maga az ideges kapkodás. A lankák akkora, mindent elsöprő nyugalommal terpeszkednek a végtelenbe, mintha mintha az eurázsiai kontinensen itt jött volna ki a Himalája felgyűrésének összes fáradtsága. A kontinenshatárt valószínűleg csak azért találták ki, hogy elválasszon minket a kulturálisan tényleg drasztikusan más Távol-Kelettől, mondjuk Vietnámtól. Az Urál pedig nem magas, de elválasztja a nagy szibériai vízrendszert a nyugati részektől.

DSC_0790.jpgKözel sem olyan zorall, mint az Alpok

Lejövet az Urálról ugyanaz a semmi, csak fordítva, de Kungur felé már kicsit változatosabb a táj. Ismerik a Cseburaskából a Goluboj vagon-dalt? Amikor Gyena krokodil és Cseburaska ülnek egy személyvonat utolsó vagonjának tetején, és a lábukat lógatják, amikor megérkezik a néni (nem tudom a nevét), és a krokodil kezébe nyomja a tangóharmonikát, hogy „Krokogyil, igraj!" Gyena krokodil pedig rázendít a Goluboj vagon-dalra, ami elvileg vidám, de ahogy a bábfilm-vonat pöfög a nagy, orosz, fakó pasztellszín pusztában, és ezek ott hárman ezt a dalt éneklik nagy vidáman, magamba lőni volna kedvem. Minden benne van arról, milyen egy depresszióra hajlamos világhatalom szívcsakrájában leélni az egyetlen életünket. Na, ilyen érzés átkelni az Urálon, és most kérem, hallgassuk meg együtt a Goluboj vagon-dalt.

 

Az ebédet ma valahogy bebuktuk, életveszély persze nem volt, mert a 15-ös autó, egy CX9-es csomagtartójában végtelen rágcsálnivaló-készletet halmoztak fel a szervezők, be is rágcsáltam két almát, valami orosz töltött piskótát, meg két kis doboz Pringles-t, viszont este fél hatra szereztek egy út menti éttermet, és mint kiderült, ezután még vacsorázni is kell. Szeretem az orosz kosztot, egy-két évente fel is keresem az Aranykaviár éttermet, ami a tokhal ikrájáról és az árfekvéséről kapta a nevét, de ez azért már kicsit sok. (Passzoltam is az esti étkezést 11-kor.)

DSC_0946.jpgKapitális marhamócsingok, de finom

Káposztás levesek, mindenféle reszelt uborkás-kapros előétel, sok hal és jól kivitelezett grill hús – kiváló. Még az édességek is ízletesek, bár egyelőre csak a reggeli palacsintáról és a túrós süteményről beszélhetek. Két nap alatt még nem ettünk itt rosszat, turistaosztály-szinten még az Aeroflot-kaja is rendben volt. A futási lehetőségek miatt előre megnéztem néhány szállodát, nagyjából merre van a városon belül, akad-e a közelben valami jól futható útvonal. A kunguri Sztalagmit Hotelről véletlenül a szemem elé került néhány vendég beszámolója is. A négy közül három nagyjából a következő információkat tartalmazta:

DSC_0982.jpg

A sok vendég miatt csak business room volt, 3 ezer rubelért. Egy lyuk volt a plafonon. A szobának csak egyetlen egybe-függönye volt, az is átlátszó, ráadásul csak az abkal feléig ér. Nagyon nehéz így aludni nyáron. Nagyon hangos volt a klíma. Nem volt paplan, csak lepedők. A wifi alig működik. Két lift van, de mindkettő csak kétszemélyes, és tíz emeletnyi gomb van öt emelethez. A személyzet igen kedves, és nagyon igyekeznek, de angolul nem tudnak.
Stb, stb, a negyedik beszámolót nyilván a szálloda bérkommentelője írta, más aligha jegyezné meg, hogy vannak szőnyegek, az ágy mellett kisasztal, van rendes asztal és szék is, továbbá a fürdőszoba istencsászár, sose volt gond a meleg vízzel.

DSC_1090.jpg

A Kungur név a tudomány szerint valamelyik helyi nép, alkalmasint a baskírok nyelvén azt jelenti, sötét. Tényleg az volt, amikor megérkeztünk, pedig itt még este tízkor is világos van. A várost 1648-ban alapították, aztán a baskírok felégették, és annak igazolásául, hogy az erőszak erőszakot szül, másodszorra az oroszok nem is próbálkoztak várssal, rögtön egy erőddel nyitottak, és az 1700-as évekre az Urál egyik legnagyobb települése lett. Kungur egyébként ugyanazon a Szibériába vezető kereskedelmi útvonalon feküdt, mint Tyumeny, nem véletlen, hogy még 2013-ban is ezt használjuk. A minősége mit sem romlott azóta. Kungurban békésen csencselték a szőrméket, meg gondolom, jó teákat ittak, és úgy elszaladt az idő, hogy nem is történt semmi, 1774 viszont annál vadabbul köszöntött be a történelem. Ekkor ért a városhoz Jemelján Pugacsov kozák serege – történetesen a vezér nélkül, de ettől még nem voltak kevésbé félelmetesek a lázadó kozákok.

DSC_1091.jpg

Kungur védelme egyfelől azért volt nagy sztori, mert Pugacsovnak akkoriban senki sem tudott ellenállni; az emberevő kozák mély nyomokat hagyott az orosz irodalomban Puskintól (A kapitány leánya) Tolsztojig. Kungur védelme azért is Hollywood után kiált, mert az történt, hogy a kozákok jöttének hírére kereket oldott a városi elöljáróság, és maguk a kereskedők szervezték meg az ellenállást. Pugacsov azért is lenne hálás téma, mert nem csak lázadó volt, hanem lázadó és szélhámos egy személyben. Az aktuális sztár egy szellemileg nem túl erőteljes, de fizikailag is satnya illető volt, a propaganda viszont természetesen az ellenkezőjét állította. Ezért amikor Pugacsov a színre lépett, és azt állította, hogy ő a cár, dekrétumokat bocsátott kis és előzte az önkényeskedő földesurakat, a nép lelkesen hitt neki. Az orosz történelemben amúgy is gyakori az ilyen szélhámosság, másként hogyan kerülhetne az orosz uralkodók sorába valaki II. Ál-Dimitrij néven?

DSC_1183.jpgAz expedíció egyik autóját nem mossák, hogy rajta legyen a Hiroshima-Frankfurt-por

Pugacsov sorra nyerte a csatákat és foglalta el a városokat, csak akkor tudták megfékezni, amikor véget ért az orosz-török háború, és érdemleges hadseregeket tudtak ellene küldeni. A nép szívében is sokáig élt az emléke, hiszen megszüntette azt az elég abszurd gyakorlatot, hogy egy parasztot simán el lehet adni bányarabszolgának, és hogy egy fiatal lány egy jobb versenyagár kölykéhez képest elenyésző összegért adható-vehető.

 

Az út további posztjait csokorba gyűjtve megtalálod ezen a linken.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr445481998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_____________ 2013.08.28. 19:57:56

Fákkje, jó olvasni ezeket az írásokat, köszi!:)

gmondi 2013.08.28. 20:01:38

Azt lehet tudni hogyan és miért van német rendszámuk?

válasszmásikat 2013.08.28. 20:11:23

Robi, a wiki-t bújod a helyszínekről, vagy tényleg ekkora ász vagy történelemből? :)

Halálos_fogkefe 2013.08.28. 20:14:42

"...más aligha jegyezné meg, hogy vannak szőnyegek, az ágy mellett kisasztal..." :DD
sajnos pedig ez a nagy valóság, bár talán aki olyan helyzetben van, annak nincs is 3000 rubele szobára

Moszkván és néhány nagyvároson kívül elég bizarr képet mutat az ország, mintha megállt volna az idő. Lehet ezért kívánkozok ki annyira.

GekTDS 2013.08.28. 20:15:20

Na hát ez tényleg jó kis olvasmány volt. Már vártam.
Kössz Winkli! Remélem elhúzódik ez az út. hehe....

uki 2013.08.28. 20:20:02

@gmondi: na ezen én is elgondolkodtam. Ezek szerint japán Mozaik utca nem olyan szigorú. :-)

WesT 2013.08.28. 20:20:05

Winkli istencsászár írások!

Ez a te stílusod, rohadt jól áll!

MÉGMÉGMÉGMÉGMÉG!

gabó75 2013.08.28. 20:25:11

Ismételni tudom az előttem szólókat, KIRÁLY írás!

Ciri 2013.08.28. 20:29:08

De jó volt olvasni!

Winkler Róbert 2013.08.28. 20:32:28

@gmondi: Ma kérdeztem Saschát, a főnököt. Azt mondja, annyira bízott benne, hogy ezt senki sem fogja megkérdezni...

calamites 2013.08.28. 20:35:47

Robi zseniálisak az írásaid!

Winkler Róbert 2013.08.28. 20:44:46

@válasszmásikat: Ebből mintha szigorlatoztam volna töri szakon, de azért fejből nem mondom fel az orosz uralkodókat. Viszont felkészülni szerintem ér.

Gomulka Béla 2013.08.28. 20:53:07

@gmondi: Kompenzálnak. A legutóbbi háborúban se a japánok, se a németek nem jutottal el az Uralig. De most megmutatják.

@calamites: Egyébként tényleg. Ez a Winkler az a Winkler, akit még a kilencvenes évek legelején tanult meg szeretni az ember. Megkockáztatom (annak tudatában, hogy természetesen élni is kell valamibo"l), hogy a Totalcar visszafogja a szerzo"t, a sok hétko"znapi autó és motorbicikli és hasonló háztartási cikk egy ilyen kalibernek csak székláb.

Suraki 2013.08.28. 20:53:13

Megintcsak jó volt ez a Mazdába csomagolt roadmovie.
"...mintha az eurázsiai kontinensen itt jött volna ki a Himalája felgyűrésének összes fáradtsága..." :többször is visszaolvastam annyira kellemes, egy bimbódzó költő első hajtásait ízlelhetjük itten? :-)

Null Problemo 2013.08.28. 21:07:40

@Winkler Róbert:
Király a cikk, köszönjük!
Kérdés: hogy a fészkesbe kerül egy Japánból frissen behozott autóra német rendszám? Vagy nem is abból az irányból hozták őket?

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.08.28. 21:09:54

Az expedíció egyik autóját nem mossák, hogy rajta legyen a hiroshimai sugárszennyezés!

Üdítő esti olvasmány volt köszönöm!

kzolee 2013.08.28. 21:10:23

Ez jó volt nagyon. Remélem még lesz pár ilyen írás.

A goluboj vagon dalban a néninek is milyen távolbarévedő tekintete van... Tiszta orosz dráma gyerekeknek. :)

Null Problemo 2013.08.28. 21:12:45

@Winkler Róbert: Ja, látom, volt már a rendszámos kérdés. :-) Bocs! És scsasztlivovo putyi!

kewcheg 2013.08.28. 21:13:21

Jól írsz,otyec..:)

Riasom 2013.08.28. 21:14:59

A különbséget az írás meg a jól fogalmazás között, azt mutatják ezek a Winkler-posztok. Remélem még lesz sok!

-roy- 2013.08.28. 21:23:05

@Null Problemo:
A rendszám téma szvsz. tök logikus:
1. Sok kessbe kerülne hogy az orosz rendőr el tudja olvasni a japán írásjeleket.
2. Úgy is németbe mennek piacra az autók , ha vége a bulinak.

Autó-motor doktor 2013.08.28. 21:28:19

A lényeg egyedül az, hogy a zsebben a lé,
A Winkler zötyög az uticél felé.
Hátul az ülésen írja a tényét,
A Mazda nagy fába vágta a fejszéjét.
Élvezetes írás hagyja el a pc-jét,
Szivesen olvassa bárki a tc-nél.

Annó a Kőbájker eldobta a Thunderace-t,
Naívan azt hitte beadják a jobbkezét.
XJR-e van neki is, mint a Winklernek,
Tudod, mint amit a Sapka szétberhelt.
Ha szerencséd van az edző válaszol,
De hogy ha gyökér vagy ne sírjál ha jól beolt.

Egyre jobb cikkeket ír a Zách Dani,
Lomha egy puhos a Mezei Tibi.
Becsületes neppertől vennék egy kocsit,
Viszont a Tescoból nem vennék husit.
Na nem mintha érdekelne engemet,
Hogy milyen ganét adnak el magyar terméknek.

Az új szerzőket viszont nem tudom hová tenni,
Jó ötlet a szabályokat jobbá tenni.
Az mondjuk az országunknak ciki,
Hogy a szabályzatot mindenki másképp érti.
A legdurvább az, hogy pont az aki másképp érti,
Aki a csekkeket futószalagon termeli.

Csapszi 2013.08.28. 21:32:40

Nem a CX-9 gumiszőnyegei vannak benne, hanem a CX-7-esé!

agtalpai · http://talpai.net 2013.08.28. 21:43:02

"Az aktuális sztár egy szellemileg nem túl erőteljes, de fizikailag is satnya illető volt..." -sztár? talán cár!

bono92 2013.08.28. 21:45:40

@Autó-motor doktor: Jó kis versike, de nem éri el Dr.oid színvonalát.

donquick 2013.08.28. 21:52:57

Jogoss, jogosss, minden dícséret!
btw, ideje volt... :-))))

Autó-motor doktor 2013.08.28. 21:58:51

@bono92: Köszi :) Nem is volt cél senkit "lenyomni". :)

szemeteske 2013.08.28. 21:59:51

"A Golf 7 1,4 TSI-vel, 122 lóval vegyesben szintén 5,2, ebben viszont nincs turbó."
Én eléggé bírom a Mazdát, de nem értem akkor hol itt a feature...
A német kevesebbet fogyaszt, és jobban megy.
Turbó tényleg nincs a Mazdában, de ez kb. olyan mintha azt mondanánk, hogy a régi dízelekben nem volt turbó, mint a maiakban amik ráadásul jobban is mennek. :)

A Mazda ezzel az új formatervezési irányvonallal nagyot kaszálhatna, de a különcködése nagyon sokba kerül. A Wankel motort is rég el kellett volna felejteni a francba.

1kutya 2013.08.28. 22:02:23

hiányolom a jócsajokat!
nem voltak az út mentén? ;)

Rocko- 2013.08.28. 22:03:47

"De a jó út igazából nem pénzből vagy aszfaltból épül, hanem alacsony korrupcióból."
így van.

"Mi legalábbis 130 kilométer után találtunk csak olyat, ahol ki is írták, hogy van, és volt is."
:D

"A miénk szélvédője például már keresztben el van repedve, plusz öt kavicsnyom van a szélvédőn."
kemény.

Rocko- 2013.08.28. 22:07:00

@-roy-: tekintve, hogy nullszériásak az autük, kétlem, hogy piacra kerülnének. imho lebontják atomjaira, és anaálanalizátorba tolják, hogy mivel mi történt.
vagy legjobb esetben is cégen belül lízingelhetik a dolgozók.

Null Problemo 2013.08.28. 22:12:16

@-roy-:
:-)
Eddig OK. De a TüV ment ki Japánba vizsgáztatni, vagy az autók jönnek Németországból, hogy aztán visszaguruljanak...?
Valszeg az utóbbi, azért hallgat a szervezőgárda.

Csapszi 2013.08.28. 22:12:29

Kíváncsi lennék olvassa-e valaki a másik két magyar blogját?

DeezL 2013.08.28. 22:21:48

jó volt a cikk,az oroszok még mindig olyan faszán vezetnek mint amiket lehet látni youtube-os videókban? nekem személy szerint nem tetszik és nem is kellene ez a Mazda,az új 6-os nem rossz... inkább egy 323 1.8 Turbo összkerékkel,nagyon jó gép volt

Gretuxon 2013.08.28. 22:24:57

Tudom, nem ez a fő csapás, de ez a krokodilos mese mikor és hol ment?
72-es vagyok, a sípoló csíkostól kezdve mindent megnéztem a tv-ben, de ez nem volt meg.

szemeteske 2013.08.28. 22:33:41

@Gretuxon: Ez biztos valami belpiacos balkormányos, akarom mondani keskeny nyomtávos cucc.

SirShame 2013.08.28. 22:39:34

az írás valóban nagyon jó!

Én még a Krokogyil dalt is meghallgattam...na mondjuk az övön aluli volt :)

Hurri Kán 2013.08.28. 22:45:47

Szenzációs. Igazából kit érdekelnek a Mazdák? ;)

Null Problemo 2013.08.28. 22:54:46

@SirShame: @Gretuxon:

Szíves épülésünkre: a dal angol felirattal. :-)

www.youtube.com/watch?v=aKQU79YJ3dQ

Очень зоралл!

United Steaks 2013.08.28. 22:59:40

"ott mondjuk van egy geológiai törésvonal is, ami egy látható szakadék, de ott sincs folyamatos Bon Jovi-koncert."
Itt csurrantottam be először...:)

Gomulka Béla 2013.08.28. 23:05:24

@SirShame: Ellentmondanék. Most hallgattam meg (kazsdamu, kazsdamu), még azt se kellett megnéznem hogy a goluboj melyik szín (a sárgára gondoltam - régen volt, na). Olyan fáradtan lassúcska, vodka utáni fejfájásos, ami lehet hogy szimplán az orosz alapállapot megjelenítése, olyan állapoté amiben az ajjaj-feketevonat is ordító és hasogató totál-metál. Az a fajta dallam, dallamocska, ami aztán egész nap az ember fejében marad, kazsdamu-kazsdamu, mindez a krokodil mahorkától rekedtes hangján - majdnem megkívántam az Uralt és a kátyús utakat. Komolyan.

jürgen baromartz 2013.08.28. 23:17:28

@Gomulka Béla: hát van benne egy erőteljes romantika, az biztos.

annak idején ezért kezdtem el oroszul tanulni, de abbahagytam rövidesen, mert annyira bosszantott, hogy nem bírtam kiejteni a szavakat. :D

ommm 2013.08.28. 23:19:38

A rendszám-gate már magyarázatot nyert a beharangozó posztban. Azt hiszem, az volt a megoldás, hogy típusbizonyítványt ott kaphattak és rendszámot is anélkül, hogy ezek a konkrét autók ott lettek volna.

Null Problemo 2013.08.28. 23:35:27

@ommm:
Köszönjük! Talán ez megfelelő zárszó a sztorihoz, egyenest Gyena Krokogyiltól:

Может, мы обидели кого-то зря -
Календарь закроет этот лист.
К новым приключениям спешим, друзья,
Эй, прибавь-ка ходу, машинист!

Ahol машинист = Winkli.

Bambano 2013.08.29. 00:05:06

kár, hogy nem vitted Benjit meg egy-két utastársat a didibárból, kiadná a következő totálkár tv évadot.

Stratocaster 2013.08.29. 01:43:31

Az utóbbi 4-5(?) hónapban a TC baromira unalmassá és érdektelenné vált (mint a többi hazai autós újság), még a Csikós is mintha megfáradt, kiégett volna. Ezek a Mazdás cikkek viszont olyan sziporkázók, mint amilyenek a régebbi írások voltak.
Hátha visszatér a régi lendület, kreativitás.

Gratulálok Winklernek!

ghostdog75 2013.08.29. 02:22:35

goluboj vagon...a fene egye meg,át is konvertáltam rögtön mp3ba,de az "előjáték" miatt ezt
www.youtube.com/watch?v=aKQU79YJ3dQ

szpaszíbá,Csiburáská! benne van minden :-)

a végén az lesz,hogy Róbi épp csak hazajön,oszt' Tibby mán küddi is elfele-mondjuk mehetne ex-szovjet tagköztársaságok-túrára Baltikumba'-ki sem kell csomagolnia!
én/mi szeretnénk!(hehe)

TaaT 2013.08.29. 02:33:18

Amilyen szórakoztatóra sikeredett ez a bejegyzés, olyan xar lett a Turbo_S bemutató :)

Mondjuk ha már hangja van a repedt szélvédőnek az azért durva.

GifLand · http://gifland.us 2013.08.29. 07:00:56

Nagyon jó írás, simán megférne a totalcar.hu-n, nem is értem miért lett a belsőségre kirakva. De a lényeg, hogy itt van, és olvashatjuk. Köszi! (az extra töri dolgokat meg főleg imádom ezekben a beszámolókban)

HakapesziM 2013.08.29. 07:27:29

Kungur. Akkor Perm, Izsevszk felé megy a csapat. Én pár éve Kurgán, Cseljabinszk, Ufa vonalon jöttem visszafelé kamionnal. Arra állítólag egy fokkal jobbak az utak. Mondjuk télen a hó meg a jég részben elfedte a kátyukat.

SirShame 2013.08.29. 08:11:30

@Gomulka Béla: Nos, én vagyok annak a korosztálynak az egyik képviselője, akinél legeslegelőször tették fel a kérdést, hogy akar-e oroszt tanulni, vagy jó lesz helyette a német, esetleg az angol? :) Így egy büdös szót nem értettem az egészből, kivéve a krokogyil és a vagon szavakat :) az élmény megdöbbentő így, az agyam próbálta feldolgozni a hallottakat és a látottakat, de szinte rögtön nyomott egy entert, így inkább elolvastam még egyszer a cikket :)

Null Problemo: megnéztem angol felirattal , nos most ülök neki harmadjára elolvasni a cikket :D

Remélem Winklerék ezt a számot hallgatják végtelenítve a Mazdában, egy idő után sem a kátyuk, sem az Ural nem tűnne már fel nekik :)

Nyiri 2013.08.29. 08:57:20

@szemeteske: Ez a motor 2000 ccm míg a VW 1.4. Ezét nagy szó a 6,2

Nyiri 2013.08.29. 09:04:20

Amúgy nagyon drukkolok a Mazdának. Pici gyár komoly problémákkal, de jó autókkal és pozitív hozzáállással. 2.5 éve "véletlenül" vettem egy első generációs Mazda6-t és szerintem életem legjobb választása volt családi autónak. Szép (még így 10 évesen is) tökéletes a motorja és nagyon kényelmes. Azért is drukkolok a Mazdának, mert szeretném ha a következő autóim is Mazdák lennének.

zöldi 2013.08.29. 09:16:05

Ez de tuti volt megint. Róbert, nem akarsz csinálni egy
kimentem az XJR-rel a Yamaha gyárba sorozatot is?

csokiájsz 2013.08.29. 09:16:45

Húbazz,a galuboj vagonnál az agyam ledobta az ékszíjat :-)

nagyon jó írás, egyetértek az egyik előttem kommentelővel, hogy ez a cikk újra visszaidézi a régebbi totalcaros cikkek hangulatát, a mostaniakkal szemben.

Tommi 2013.08.29. 09:34:10

@szemeteske: A VW 1.4 TSI 5,2 l/100 km-es vegyes átlaga katalógusadat (legjobb tudomásom szerint).

szemeteske 2013.08.29. 09:37:52

@Nyiri: Persze, értem, csak a felhasználót ez mit érdekli? Max annyi, hogy a Mazdában a nagyobb motor nehezebb az orrában, ami ugye hátrány. A nyomatékgörbéről már ne is beszéljünk.

Még egyszer mondom, nagyon bírom a Mazdát, volt is nekünk, imádtam, de szerintem bizonyos kérdésekben nagyon tévúton járnak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.29. 10:04:07

bakker ki a f@szt erdekel hogy miert van rajta nemet rendszam??? hat az meg milyen mar hogy valaki az idei ev top3 cikket olvassa es az jut eszebe hogy "de miert van nemet rendszam rajta"? :D:D:D

W ur weboldalt tevesztett, neki utazasi irodaban vagy utazasi site on kene dolgoznia....

apropo: Csajok??? Arrafele mar nincsenek?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.29. 10:06:01

@gmondi: "Azt lehet tudni hogyan és miért van német rendszámuk?" - semmi kozunk hozza. Amugy miert erdekes egyaltalan?

Palex 2013.08.29. 10:13:18

@Tommi: Így van.
Ugyanolyan katalógus adat, mint a Mazda 5,1-es értéke.
Tehát az a lényege, hogy annyit eszik ez a Mazda, mint a 122lovas 1.4TSI, úgy, hogy másfélszer akkora köbcentis, és nincs feltöltve.

Jó lesz ez a kocsi.
Bár az új 308-asról is igencsak kecsegtető adatok láttak napvilágot.

Nyiri 2013.08.29. 10:16:16

@visszakettopadlogaz: Mert érdekes. Elvileg japánból jöttek úgy hogy soha nem voltak még Európában.

lanciabacci 2013.08.29. 10:23:44

Csatlakozom én is, remek írások, valóban a hőskorszakot idézik. Üdítő, köszi! Hiába, a műveltséget és az felkészültséget nem pótolják a frappáns hasonlatok és a műszerfal kopogtatás.

Ha a BBC-nél dolgoznál, már rég lehetne egy saját világjáró autós-kutyás sorozatod szerintem. Gennyesre kereshetnéd vele magad, mi meg meg torrenteznénk bőszen.

Schütii 2013.08.29. 10:27:49

@HKV Atis: Bakker, nekem is ez ugrott be!
Valszeg kell még pár évtized és generáció, hogy Hirosima városának említésére ne kezdjen az ember egyből az atomkatasztrófára asszociálni. Nyilván hülye vagyok, de ebben a nagy Mazda PR utazásban ez az egyetlen szálka ami szúrja a szemem, hogy egy szintén hülye képzavarral éljek.

Rocko- 2013.08.29. 10:30:09

@visszakettopadlogaz: csak olyan szempontból, hogy technikailag nehéz kivitelezni.
hegy - mohamed.

Schütii 2013.08.29. 10:34:13

@kzolee: "A goluboj vagon dalban a néninek is milyen távolbarévedő tekintete van..."

Talán ez segít megérteni, annak aki még nem látta volna: www.youtube.com/watch?v=-NteLHUyV7o

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.08.29. 10:38:34

@Schütii: Biztos már a fáradtság miatt, de nekem erre a mondtatra egyből ez jutott eszembe. De ha mondjuk Fokushimából indultak volna akkor nagyobb értelme lett volna a kommentemnek.

seepheerd 2013.08.29. 10:57:38

Nem rossz... majdnem olyan mintha én írnám :)

seepheerd 2013.08.29. 11:51:04

@hüjehalyó: Fotós mindig tesz vízjelet, mert ingyé nem dolgozik... vedd meg a fotót, azon majd nem lesz vízjel.

unomma 2013.08.29. 11:53:53

"Minden benne van arról, milyen egy depresszióra hajlamos világhatalom szívcsakrájában leélni az egyetlen életünket."

A világhatalmak alattvalói életérzése nem orosz kiváltság. Emlékezz az "Az utolsó mozi előadás"-ra vagy az "Éjféli cowboy"-ra és lennének még példák tömegével onnan. Még ha van is hangyányi különbség. Pl. ott jók az utak!

Nap 2013.08.29. 11:56:22

Jó írás, csak túl hamar van vége.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.29. 12:01:28

@Winkler Róbert: Óriási, nagyon köszönöm! Eddig szar napom volt, de elolvastam amit írtál és elmúlt! De a goluboj vagont meg kell magyaráznod, hogy hogyan és honnan van meg!

@Null Problemo: Nagyon köszi, kár lett volna csak úgy látni, hogy egy szót sem értek belőle!

Inner Circle 2013.08.29. 12:09:49

@Gomulka Béla: elképesztő a vagondal, komolyan vidám dalocskának szánták??? A szöveget nem értem, de a hangulata olyan, mintha a vonat deportált családokat szállítana, ezek hárman meg a tönkretett életek szomorú szellemei lennének; a nénike az unokákat, fiakat és férjeket gyászoló asszonyoké, Cseburáska az ártatlan gyerekeké, a kalapos krokogyil meg mittomén, a háborúba kényszerített férfiaké. Egész playlist van a Tubén, a többi is kábé ilyen... a vidámabbak mondjuk csak annyira depressziósak, hogy vodkával talán még pont ki lehet bírni a hangulatukat? Nem hiszem el, hogy tényleg gyerekeknek szánták!

w a s d 2013.08.29. 12:48:07

Javasolni kell, ha még nem tette senki, hogy hagyják el azt a megálló órát a képernyőről, és tegyenek bele egy igazi japános különálló "szent kvarcórát".:D Vagy az csak nagyobb kategóriájú autókhoz jár?:D

A Cseburaska meg a krákágyil meg volt már (nem panasz, vagy leszólás, csak megjegyzés):

belsoseg.blog.hu/2007/12/24/vmax_gigamachine_tus

n53 (törölt) 2013.08.29. 12:55:39

@hüjehalyó: A vizjelezes hagyjan, de a helyesiras, kozpontozas es a stilus egy altalanos iskolai fogalmazas szintjen mozog. A PR-os nem lehet annyira hulye, hogy egy ilyen alakkal egeti magat, ezert csak arra tudok gondolni, hogy ot egy, a szellemileg visszamaradottak tarsadalmi integraciojaert kuzdo szervezet delegalta a csapatba.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.08.29. 12:56:27

Cseburaska/Csiburaska vagondal angol felirattal:
www.youtube.com/watch?v=aKQU79YJ3dQ

"Crocodile, Play!" :)

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2013.08.29. 12:57:24

Nem is emlékszem, mikor olvastam végig utoljára betűről-betűre egy Winkler-cikket. Kétszer...

marcias 2013.08.29. 13:23:16

Nagyon jó olvasmány volt, viszont az előzményről lemaradtam, illetve nekem egy sorozat részének tűnik, jól tévedek?

szabi1983 2013.08.29. 13:24:21

@szemeteske: Szerintem a mazda a lehető legjobb uton jár. Az a helyzet, hogy egyszerűen nincs pénzük a vw-el és egyéb nagy és persze gazdag autógyárral fölvenni a versenyt fejlesztésben. Ezért szegény ember vizzel főz és kézzel nőz alapon megpróbálják a legtöbbet kihozni a meglévő dolgokból. És ennyire futja. Szép ruhába csomagolják amilyük van és megpróbálják eladni.

Rocko- 2013.08.29. 13:33:29

@seepheerd: oké, hogy vízjel, de miért a közepére?

Dr. GGG77 2013.08.29. 14:22:02

Áááá, beszarás jó posztok, Winkler te csak utazgass, le vannak szarva a kocsik!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.08.29. 15:09:49

@Rocko-: hát igen, így élvezhetetlenek azok a képek.

NBE 2013.08.29. 18:03:20

A cikkek minőségét illető kommentekkel csak egyetérteni tudok, a német rendszámhoz meg csak annyi tudnék hozzátenni, hogy egy német cég magyarországi gyárában vagyok tervező, ahol gyakran előfordul, hogy egy gyártósorról frissen legördült járműre rendszám kell, mert saját részre, vagy újságírói igényre, esetleg típusbizonyítvány kiállításához (pl. rázópályás teszt, meg effélék) tesztautóvá minősül.
Ekkor érkezik egy német rendszám postán a forgalmival, és egyéb szükségesekkel, felpattintjuk, és megyünk vele.
A globalizálódó, multis világban azért már nem olyan nagy dolog az ilyesmi, szerintem.

@szabi1983: teremthetsz egy ilyen valóságot is, de én mégis inkább azt választanám, hogy az egyik utolsó nagyon lelkiismeretes (nagyon japán), az embert nem csak felhasználóként középpontba állító, valós (holisztikus) mérnöki optimumot kereső gyártók egyikéről beszélünk. Nagyon tisztelem a hozzáállásukat, és hiszem, hogy ahogy egyre többen térnek magukhoz, hosszú távon ez lesz (lehet csak) az igazán eredményes.

A Skyactiv motorok(és egyéb technológiák) és a fejlesztési verseny fel nem vételének összekötése kapcsán pedig még némi tájékozódást javasolnék.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 00:51:56

@Rocko-: ha tudtak csinalni egy skyactive motorcsaladot maguktol akkor talan ez sem okozott nagy fejtorest nekik :)

Rocko- 2013.08.30. 06:53:48

@visszakettopadlogaz: ja, nem lehetetlen, csak nehéz.
de a képek bizonyítják, hogy nem megoldható. :)

szabi1983 2013.08.30. 07:30:18

@NBE: Nézd meg hány motorral dolgozik a mazda. Nagyon kevés. Hány modern turbós benzines ven közöttük. Egy sem. Vagyis ami van azokat próbálják csiszolgatni fönnebb lennebb pozicionálni. Miért csinálják mindezt? Miért nincs egy rendes 1.6-os dizelmotorjuk? A válasz egyszerű. Nincs rá pénzük. És szerintem aki egy kicsit is járatos a járműgyártásban az világosan látja. Arról lehet vitatkozni, hogy vajon nem-e jobb egy 2 literes szivó benzinest optimalizálni mint alkotni egy modern és komplikált 1.2-es, 1.4-es turbót, kompresszorosat vagy mindet egyszerre. De egy biztos a mazda nem azért jár ezen az uton mert ez a jobb, hanem mert egyszerüen erre van lehetősége. A Skyaktiv fantázianevet meg az olyanoknak találták ki akiknek halvány ibolyájuk nincs a műszaki dolgokhoz de szeretik a jól csengő neveket.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.30. 09:38:04

Azert a mazda is penzbol el. A kilencvenes es ketezres evek elejen olyan autokat csinaltak hogy felsirok almombol. Igazi jrllegtelen, egyen japan bamba arcu kocsik voltak, epp ideje hogy kitalaltak valamit. A mitsubishi van most ezen a palyan: ott is kell valami mert mehetnek kapalni lassan.

Rocko- 2013.08.30. 10:49:24

@visszakettopadlogaz: RX-7, Xedos 9, MX-5.
ezek azért nem csúnyák. pedig nem vagyok japán fan.

vajdasagi 2013.08.30. 15:07:21

@szabi1983: NBE elmondása szerint egy német autógyár magyar gyárában tervező (mondjuk Audi?).
Tehát talán szerényebb is lehetne a Te érvelésed. Én mindenesetre belőle több szekértelmet nézek ki a beszélgetésetek alapján.

Amúgy Winkler írása FANTASZTIKUS. Köszönöm.

És én megkívántam egy új Mazdát. Úgyis újautó vásárlás előtt állok. Egy ilyen reklámutazás alapján és az alapján amit hallok/látok, meg amit itt írtok, miért ne lenne éppen Mazda3?

seepheerd 2013.08.30. 15:13:00

@Rocko-: Hát... mindenki oda teszi ahova akarja... ő meg oda akarta :)
A többit meg levonjuk mi! :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.02. 02:48:41

@hüjehalyó: A faszkorbácsot hogyan kell pontosan értelmezni?
Valakit megkorbácsolnak egy fasszal; vagy valakinek a faszát korbácsolják meg valamivel?
Nem hagy nyugodni a kérdés... :D

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.02. 12:49:33

@Rocko-: Áhám, köszi.Hirtelen el is felejtettem, hogy rá is lehet keresni... :-) Mondjuk eléggé hajnal volt hozzá...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.02. 12:49:33

@Rocko-: Áhám, köszi.Hirtelen el is felejtettem, hogy rá is lehet keresni... :-) Mondjuk eléggé hajnal volt hozzá...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.02. 12:50:58

Na, ilyet se sikerült még, hogy kétszer is elmenjen, de egyforma időponttal...Egy csoda ez a blog.hu...

Rocko- 2013.09.02. 12:55:59

@geegee.: :D

(gyors duplaklikk.)
süti beállítások módosítása