Felborítottam a BMW-t

  2013. augusztus 19. - Stump András Címkék: bmw diy félkegyelmű 02 tc flotta szerelős 1602 fenéklemez drótkorong

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Imádom a timelapse videókat. Perverz kéjjel szoktam nézni, ahogy a felhők száguldanak az égen, ahogy fél perc alatt körbeszalad a nap a horizonton, vagy amikor tébolyult hangyákként cikáznak az emberek a nagyvárosok utcáin. De a legjobbak a szerelős timelapse-ek. Amikor váratlanul, a semmiből tűnnek fel az olajos overallok különböző pontokon, tíz másodperc alatt megvan a difficsere, vagy egy komplett motorbeépítés fél perc. Egyik haverom egyszer csinált egy ilyet egy ralis Saxo VTS-ről, kábé harmincszor néztem meg, ahogy három villámszerelő zsipp-zsupp belógatja a motort, és már röfög is.

P1140679
Szegény most még inkább úgy néz ki, mint egy csontváz

Fejben is így mennek a dolgok, amikor az ember elképzeli az autófelújítást. Hiszen a neten ott vannak a fotógalériák, végigpörgetjük, és máris feltámad poraiból a 911-es Porsche, vagy a nagypapa piskóta-Escortja alakul át büntető raliautóvá, esetleg a semmiből épül fel egy Lotus 7-replika. Két perc az egész, sima ügy, az egyik képen még tenyérnyi rozsdalyukak, a következőn már ott a friss lemez. Leveles rozsda tűnik el, jön a drótkorong, és már fénylik is az alapozó.

P1140680
Belül már alig van hátra valami

Ha a BMW-m rendberakásáról timelapse-et forgatnánk, nagy feketeség lenne, néhány atomvillanással. Nem sok a heti egy-két nap, amit foglalkozni tudok vele, abba kell belesűríteni a lehető legtöbbet. Vegyük hozzá, hogy most, hogy harmadszor szedem miszlikre, amióta nálam van, minden eddiginél alaposabban dolgozom, nem szeretném a véletlenre bízni. Így történhet az, hogy lassan három hónapja oldalára borítva pihen, várva, hogy centiről centire haladva megtisztítsam az alját a közel negyven év alatt rárakódott kosztól, a lakatolás után is elkerülhetetlen alattomos felületi rozsdapöttyöktől, a gyári alvázvédelem maradványaitól, és egy olyan bevonatot kapjon, ami kitart még negyven évig. Na jó, elégedett leszek, ha csak húsz évig nem kell hozzá nyúlni. Ha leszállunk a földre, igazából persze a tíz is csoda lenne.

P1140686
Vajon mit gondol, aki ezt látja?

Néha a garázs előtt pihegve, két munkafázis között, amikor éppen a drótkorong felverte por vagy festékköd gomolyog kifelé a nyitott ajtón, azon töprengek, mit gondolhatnak az arra járók. Vagy a szemben lakók. Nagy ritkán kinyílik a garázskapu, ott áll oldalára borítva egy felismerhetetlen régi szutyok, és szemmel láthatóan nem történik semmi, csak egy meggyötört képű srác bámul üveges tekintettel befelé, fülig retkesen.

P1140684
Van mit pucolni - ez a kiindulási állapot

Előfordul az életben, hogy szart kell lapátolni. Felgyűri az ember az ingujjat, kesztyűt húz, megkeményíti a lelkét, vesz egy nagy levegőt, és megteszi, amit meg kell tenni. Egy autó alján végigmenni drótkoronggal, amíg mindenhol tiszta, fénylő vasat nem látunk, az a típusú meló, amit minden férfinak magának kell megcsinálnia. Biztos van az a pénz, amennyiért megteszi más, de az vagy nem lesz olyan, vagy irgalmatlanul nagy összeg.

P1140690
Néhány órával később

Sziszüphosz jut eszembe. Meg az Idétlen időkig című örökbecsű. Három hónap még akkor is sok idő, ha közben volt egy pályanap, meg néhány hét kényszerpihenő is, amíg begyógyult a flexbe fogott drótkorong szántotta seb a csuklómon, és átvitt értelemben a fejemben. Most már úgy látom, tényleg a vége felé járok, de olyan gondolatok fogantak meg bennem, amik sok jót nem jelentenek.

P1140689
A futóművel is foglalkozni kell. Majd

Megéri? Amikor nem más teszi fel a kérdést, hanem te saját magadnak, akkor érdemes elgondolkodni, nem csak előhúzni zsebből a szokásos ütőkártyákat. Megéri azt a számtalan, sapkában, védőszemüvegben, maszkban, fülvédőben töltött órát, hogy aztán esetleg pár évig páváskodhassak egy régi bimmerrel? Egy évnyi szabadidőm tetemes részét, hogy felvághassak az ikerkarburátorok szívóhangjával? Egyelőre a szokásos belső hanggal nyugtatom magam, hogy ez egy hobbi. Nem szabad mérlegelni, hogy hány órát töltött vele az ember, hiszen ez kikapcsolódás, szórakozás, móka. Vannak persze olyan munkafázisok, ahol venni kell egy nagy levegőt, és végig kell csinálni, de ezek nem tartanak örökké. A végeredmény pedig mindenért kárpótol.

P1140901
Néhány helyen még rozsdátlanítani kell, de a drótkorongozás itt már kész. Mindössze három hónap kellett hozzá

A fenéklemez drótkorongozása sem tartott örökké, így a nyár végére már részben le is alapoztam a lecsupaszított lemezt, még ha erről fényképes bizonyítékot egyelőre nem is tudok bemutatni. Néhány rész pedig már teljesen elkészült, a szintén nem túl hálás első doblemezek és az első sárvédők belső oldala. Amikor elbizonytalanodom, ezeket kezdem el nézegetni, simogatni, és félig hunyorítva elképzelem, hogy az egész autó alja már így néz ki.

P1140671
Egy rész, amihez nem szeretnék hozzányúlni a következő évtizedben

Talán a varrattömítést csinálom a legnagyobb élvezettel. Nagyon hiszek a Teroson-féle anyagban és a saját perfekcionizmusomban, milliméterről milliméterre nyomom ki a fogkrémet a kartusból és kenem be az összes hézagba, ahová bekúszhatna a víz. Mivel ugye hetek telnek el az egyes rétegek között, szépen ellenőrizni tudom, hogy mennyire marad rugalmas a paszta. Egyelőre elégedett vagyok - ha húsz évig megőrzi a ruganyosságát, akkor leszek csak igazán boldog.

P1140673
Nem mondom, hogy nem láttam szebben restaurált autót, de nekem bőven elég jó

Ugyanez érvényes a gyártó rücsijére: az első két flakon kifújása után nagyon úgy tűnik, megérte a háromszoros árat a legolcsóbb cuccokhoz képest, amelyek kötés után ridegek lesznek, mint a rinocérosz bőre, és perceken belül megjelennek rajta a repedések. Ezzel már dolgozni is jobb, remek a konzisztenciája, csinos a textúrája, és két hónappal a próbafújás után ugyanúgy eltűnik rajta a körömbenyomás, mint az első napon. Tartsa meg jó szokását.

P1140681
Innen úgy tűnik, mintha kész lenne az alapozás

Alig várom a pillanatot, amikor megint vízszintbe dönthetem és visszatolhatom alá a futóművet. Persze csak azért, hogy mozgatható legyen, hiszen a futómű is elbírna némi törődést. De akkor legalább látványra megint közelebb kerülne egy üzemképes autóhoz.

Mert pokolian hiányzik. Néha reggel arra ébredek, hogy mozog a jobb lábfejem, és azt képzelem, hogy a BMW gázpedálja van alatta. Hallom az öblös szívóhangot, érzem, ahogy zár a diffi, és két vastag fekete csík fölött seder a kereklámpás kis feneke. Megéri, megéri, csak haladnánk már végre egy keveset, hogy látsszon a vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr745460752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Q-match 2013.08.19. 07:44:38

mindent meg lehet magyarázni, meg mindennek az ellenkezőjét is.
ne tessék hát tépelődni, éljünk a mának, és alkossunk a holnapnak.

...én egy régirégi 316-os kétajtós ( cápaorrú ) feltámasztásában segédkeztem, leginkább egy motor/váltó cserét jelentett a dolog - egy kiégett(!) 5-ösből került át az injektoros sorhatos 2literes blokk a kis 3-asba, természetesen az olvadt részek pótlásával. iszonyú jó lett, talán túlságosan is, de pár év alatt leette a rozsda a mechanikáról az autót...de az emberré válásunkhoz akkor is kellett az a dolog. tudod miért? hogy legyen miről mesélni a kölkeidnek, hogy a tudatalattijukban mindig ott motoszkáljon, hogy más is van/lehet , mint amit láttatni ENGED ez a mai világ - és amikor elmúlik majd ez a gyötrelmes kitérő a "szebb világ felé", ami talán soha el sem jön, akkor ne őrültként tekintsenek majd az alkotni, és nem fogyasztani vágyó emberre.

ChPh 2013.08.19. 07:44:40

Hajrá, hajrá. 3-5 év és kész lesz :)

deak.atti 2013.08.19. 07:45:47

Szia!

Kitartást kívánok hozzá, meg sok türelmet. A legrosszabb, mikor a végén már fogy a türelem, az idő, és a pénz, és a végét összecsapod. Az a része fog először elájulni. Tapasztalat ... :o(

DA

Ciri 2013.08.19. 08:34:36

Gratula Bandi már az eddigiekhez is!
Mehetne hozzád Csík tanulni, hogy mit is jelent TÉNYLEGESEN dolgozni egy restaurálás során, nem pedig arról írni negyvenezer karaktert, hogy micsoda gyilkos munka lepucolni egy oldtimer koszos futóművét, amit mellesleg más csinál meg...
Ha kész lesz, imadni fogod szerintem.

peti251 2013.08.19. 08:36:53

engem nagyon érdekelne egy sorrend, a drótkorongozás után! felületkezelésre gondolok márkákkal. köszi! Különben nagyon fain lesz! Rám is ez vár, csak Ascona C.

lanciabacci 2013.08.19. 09:18:31

Nagyon meggyőző a dolog, menő lesz, tarts ki. Hiába vennél bármit a beleborított meló helyett, azokban nem bíznál annyira, mint ebben fogsz. Ráadásul nyilvánvaló, hogy te még használni is fogod, nem csak tárolni.

Ezen kívül én azt is kedvelem, hogy nálad nincs leöntve az egész sztori azzal a bizonyos szőrszálhasogató eredetiség-szósszal, amitől még egy kispolszki is lelketlen klónná válik.

@Q-match: @Ciri: +1

Liba Tóni 2013.08.19. 09:29:21

Hát, itt csak a munkavédelemre nem láttunk példát. Mondd, nem félsz, hogy rádborul? Ez a gumis feltámasztás engem elborzaszt. Egy rossz mozdulat, leesik a gumi, az autó meg rád.

winyettyu 2013.08.19. 09:35:23

@Liba Tóni: elöl hátul van (ahogy látom) 40-es zártszelvényből kitámasztás, ami le van csavarozva a padlóhoz, és az autóhoz is is hozzá van csavarozva. szeirtnem nem kell félni mellette/alatta, főleg, hogy ennyire megdöntve önmagától se nagyon dőlne már vissza...

Tizenkettő 2013.08.19. 09:37:34

Nagyon szépen alakul Bandi! Kitartás. És nagyon szép is.

Tizenkettő 2013.08.19. 09:40:15

@Liba Tóni: Szerintem tök profin oldotta meg azokkal a lecsavarozott méretre gyártott kitámasztókkal.

dreamhotep 2013.08.19. 10:12:18

zseniális autó
igényes munka
a műhely meg patika, no
Bandibá valld be: még pingvinezni is fehér ingben szoktál

jahaha 2013.08.19. 10:19:30

hat, az utolso bekezdes durvan mumajerre sikerult...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.19. 10:43:20

Van már olyan, hogy házhozmenős homokfúvós. Nem lett volna egyszerűbb, és főleg SOKKAL SOKKAL gyorsabb egy ilyennek adni 30-40ezer forintot, oszt lehomokolta volna az alját egy nap alatt?

fotengelyszimering 2013.08.19. 11:23:50

Na ez a szerelés az én megítélésemben, amikor magad csinálod, magadnak! Mellesleg szerintem ez inkább érzékelteti a magyar valóságot, mint a többiek által fentebb emlegetett újságíró kolléga "autós kalandja".

A drótkorong sarokcsiszolóban kegyetlen szerszám, a leszakadó drótdarabok befúródnak a ruhába (jó, ha ott megállnak), ha meg bőrt ér a korong, akkor egy pillanat alatt csontoz.Csak kesztyűben és csak két kézzel drótkorongozok, tapasztalat.

A hobbi -nagyon jól látja a szerző- nem arról szól, hogy reális, kifizetődő, hanem öröm, akarat és a produktum jó esetben boldogsággal önt el.
A nagyon hosszú, "senki sem szereti munkákat" ötvözni szoktam rövid, de jól érzékelhető eredményt adó rövidekkel. Ezek adnak erőt a szutykosához.

Hajrá, drukkolok!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2013.08.19. 11:40:01

Szép munka! Kiváncsian várom a folytatást. Drukkolok, hogy ne húzódjon el éveking és ne ess át a ló túloldalára, hogy "túl jó lett" és használni sem mered majd "rendeltetésszerűen" ;)

Begami 2013.08.19. 12:02:43

Szép munka bár én inkább lefúvattam volna-csak az alját-egy nap alatt megvan és költségeben se hiszem, hogy drágább lenne.Én egyszer egy hétig korongoztam egy Golf 2-es alját szépnek szép lett de még egyszer nem állnék neki.

Schütii 2013.08.19. 12:39:00

@Tie: Egyszerűbb, ez nem vitás, de ha a drótkorongozásra fordított idő alatt nem tudja megkeresni az árát akkor megette a fene a homokot.

skovalsky 2013.08.19. 12:47:01

Jó lesz ez csak menni kell előre töretlenül... :)

Tippszmix 2013.08.19. 12:51:03

Kitartás Bandi, jó lesz ez, ha kész lesz! Szerintem ilyenkor vagyunk úgy egy páran, hogy kedvet kapunk ilyesmihez, csak nekem pl nincs ennyi szabad helyem, de időm se.:-(
Barátok közt ( nem, nem ott.. ) találtam mondani a nagy okosságot, hogy arra van időd, amire csinálsz, erre le lettem hurrogva, hogy nem is úgy van az!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.19. 13:19:26

@Schütii: Amennyit azt a drótkorongot nyökögtetni kell, annyi idő alatt még Mekdonáldcos órabérrel is kijön a homokfúvó lovettája.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.19. 13:26:39

nem olyan nagy meló ez a drótkorongozás,én teljes vegyvédelmi cuccot húzok fel mindig plussz szemüveg,kesztyű,álarc,de még így is bemegy a réseken a por:-)
bár szerintem fölösleges fém tisztára levakarni ott is ahol a gyári alvázvédő hibátlan.
Akár mit csinálsz ha használod ez bizony újra rohadni fog,egy esetben nem ha kiviszed a szlovákokhoz ahol megcsinálják a teljes himokfúvást és a nyers kasznit galvan fürdőbe teszik,utána jöhet az alvázvédő,mn7dez kb 3000-4000euróból.meg is van:-)
Habár a kétévenkénti alvázvédelem is sokat tud segíteni.
Az alvázvédő is keményedik ,a puha zsírok meg lejönnek:-)
Szóval legkésöbb 5 év múlva érdemes ezt újra végignézni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.19. 13:49:21

www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/124/fiat_124-4348644
amikor a Fiat már szériában tudta az 1600köbcentiből a 110 lóerőt:-)
Ez a BMW olyan NSU formájú,a Fiat meg gyönyörű autókat gyártott.

Schütii 2013.08.19. 14:37:09

@Tie: Nem hinném hogy a homokos elmenne dolgozni mekis órabérért, de nem is ez a lényeg hanem az hogy Bandi saját maga akarja megcsinálni az autót, hogy a végén mint saját munkája gyümölcsére nézhessen rá. Olyan ez mint a tuning, azt is csinálhatod úgy hogy katalógusból megrendelsz mindent majd elviszed a cuccokat hozzáértőhöz beszereltetni, VAGY magad reszelgeted a vasat a megszerezett tudásbázisod és képességeid birtokában. De hát nem kell ezt nagyon magyaráznom szerintem..

Surci 2013.08.19. 14:42:27

Mi a neve ennek szürke anyagnak amit ráfújtál? Epoxis?

Schütii 2013.08.19. 14:46:22

@Gyurma73: Bár mióta Fiatom van, jobban becsülöm a márkát, de volt olyan korszaka a cégnek amikor annyira "béna" kinézetű autókat csinált, hogy ma sem vinne rá a lélek hogy olyat vegyek, még ha idős vidéki orvos hirdetné eladásra akkor se. Ilyenek pl. Ritmo, Regatta, Uno, Tipo, Tempra, Croma. Ezek nekem ránézésre úgy tűnnek mintha álló helyben is képesek lennének idővel darabokra hullani. Persze nyilván nem kis szériában eladott autókról van szó, tehát sokaknak van velük jó tapasztalatuk, sőt szeretik őket, de nekem valahogy nem bejövősek.

Béza Dániel 2013.08.19. 14:50:55

@Q-match: ámen

@Tie: A homokfúvás gyorsabb lett volna, de utána abban a műhelyben mozgó alkatrészt tartalmazó egységet nem lehetett volna többet szerelni.

kkn 2013.08.19. 15:53:57

Mindenki homokozni akar. Azután kiszedegetni valahogyan a homokot, az elbújt részeken meg gyűjti a vizet, pont, ahol kritikus...

Itthon még nem csinálják a szárazjegeset? Az elpárolog, és nem marad utána semmi, ha ilyenkor melegben csinálják.

whale 2013.08.19. 16:30:27

@skovalsky: Nyugi, a Bandi sváb.:) Lehajtja a fejét, nem néz se jobbra, se balra, csak megy előre, keresztül mindenen...:)
A családban van dorogi sváb bányász ág, tudom, hogy miről beszélek.:)))

Patás 2013.08.19. 16:52:10

Nagyon szép lesz! Néha jó ilyeneket s olvasni, hogy más is elbizonytalanodik, hogy "megéri-e"...lehet belőle erőt meríteni, hogy az ember nincs egyedül a hülyeségével, s igenis csinálni kell tovább! Az én vasam is nagy meló előtt áll, s sokszor elbizonytalanodom, megéri-e. Van, amit nem tudok én megcsinálni, van amiben segédkezni tudok csak, de van, amihez hozzá merek nyúlni. Igaz, apróságok, pl. most épp (mű)bőrözöm az ajtókárpitokat :D
De a lényeg, jó látni, hogy csinálod, építed a vasat.
Hajrá Bandi!

Rocko- 2013.08.19. 17:19:32

@Schütii: Tie úgy értette, hogy ha Bandi mekiben dolgozna, az alatt, amennyit a kocsira fordít időben, akkor kijön a homokfúvó díja.
amúgy meg egyszerű számítás, csak számológép kell hozzá, hogy kiderüljön mi éri meg közgadaságilag: ha az ember maga csinálja vagy mással csináltatja.
persz ez a gazdasági oldal, van aki csak a saját munkájában bízik.

delmarco 2013.08.19. 17:19:59

@kkn:
Valoban nem homokkal kell szorni.
Van pl. kukoricacsutka szoras, nekem azzal lett csinalva, szineten nagyon feluletbarat.
Ennel is jobb azonban a szodabikarbonaval valo szoras, mert annyira feluletbarat, hogy akar a generator belsejet is tisztithatod vele, anelkul, hogy barmiben is kart tennel. Csak ezt sajnos kevesen csinaljak az orszagba. Ilyenkor orulhetnek a Budapestiek...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.19. 17:58:46

@Rocko-: Egyrészt a hobbiban is van az a rész, amivel inkább szopjon valaki más. Nagyon szívesen építek egy szép tiszta műhelyben pl. egy V8-at, vagy egy mog hidat, de sokkal kevésbé szeretek csinálni mocskos - szó szerint mocskos - melót hobbiból. Van annyi lehetőség jóízűt szerelni egy ilyen autó felújítása közben, hogy az ilyen gennyes mocsok melót csinálja inkább valaki más.

Az meg, hogy bízom-e a homokolós munkájában: Ott állok mellette, és látom, hogy mit csinál.

BMWnaked (törölt) 2013.08.19. 18:26:46

Narancs színbe láttam vlahol Pesten baba volt! ;-)

hofi601 2013.08.19. 19:33:11

@Liba Tóni: Megfogtad a lényeget. :)

hofi601 2013.08.19. 19:46:55

Amúgy érdekes, hogy a kommentelők egy része azért piszkálja Bandit, hogy mé' nem keres egy homokfúvásnyi pénzt, ahelyett hogy ő maga szopna, a másik oldal meg ekézi Csikóst, amiért ezt csinálja.

Patás 2013.08.19. 19:48:49

@hofi601: Ha van rajta sapka, azért, ha nincs, akkor meg azért...

Kayassine 2013.08.19. 19:55:07

Hajrá! Nekem is jobban tetszik, hogy maga csinálja. Szerintem pozitívak a kommentek.

Ciri 2013.08.19. 20:21:06

@hofi601:
"Amúgy érdekes, hogy a kommentelők egy része azért piszkálja Bandit, hogy mé' nem keres egy homokfúvásnyi pénzt, ahelyett hogy ő maga szopna"

Szerintem senki nem ekézte emiatt Bandit, jótanácsnak szánták.

"a másik oldal meg ekézi Csikóst, amiért ezt csinálja."

Csikós konkrétan nem csinált semmit. Az állólányka restaulásakor is drámai poszt született arról, hogy kitakarította az üléseket és a kárpitokat, mellesleg a lehető legszerencsétlenebb módszerrel. A kollégát akkor is szinte már a sürgősségire kellett szállíttatni, mert elmondása szerint ez valami borzalmas, ördögtől való meló volt. Keresd csak vissza a cikket nyugodtan. Lehet most ezért engem is trollnak nevezni, de inkább itt írom le erről véleményem, mint a vasárnap reggeli Csikós "szerelős" posztoknál, ahol a rajongótábor egymás után dugja a nyelvét a szerző nemesebbik felébe.
Most őszintén, a tegnapi zöld mercis-foltozós marhaság szerinted minősíthető?

We make the world a better place 2013.08.19. 20:29:04

Megéri?
Ha magas árat fizet a vásárló az autó után, meg.
Ha nem, akkor nem éri meg. Akkor egy költséges hobbi.
Ha az évezred üzlete lenne régi BMW-ket csinosítani, sokan foglalkoznának vele...

Rocko- 2013.08.19. 20:29:37

@hofi601: sose lesz olyan, hogy mindenkinek jó. :)

kkn 2013.08.19. 21:01:05

@delmarco: Tudom, hogy ilyenek is vannak, de mindből tud ott maradni valami rejtett helyen. A szárazjég nem.
Esetleg ott vannak még az angol műsorokban látott savas fürdők, csak nem tudom, hogy azokból hogyan jön ki az üregekből a feloldott trutyi. Teljesen felolvad a festék, minden a savban, vagy van, ahol csak olyan sáros masszaként összegyűlik, és még rosszabb, ha bent marad egy zugban.
Meg egyáltalán van olyan itthon? Logisztikával mennyivel több annak az ára, mint egy szárazjeges? Utóbbi azért lehet mobil, bár az ő logisztikáját is ki kell fizetni.

hofi601 2013.08.19. 21:17:13

@Ciri: "senki nem ekézte emiatt Bandit" Azért írtam, hogy piszkálják, azt lehet jó szándékkal is. :)
Csikós ír, én olvasok, és ez így van rendjén. A mostani foltozóst nem olvastam, mert nem érdekelt. (Lehet, hogy majd a munkahelyemen elolvasom, ha unom a kollégákat.) Nem szeretném minősíteni, sem mint lakatost, sem mint kárpitost. A rajongótábort is az írásainak köszönheti és nem az autóin végzett munkájának szerintem, hasonlóan Karottához.
De ne offoljuk szét ezt a posztot.
Maradjunk annyiban, hogy Bandinak a munkája olyan, mint Csík írása. :)

ciel 2013.08.19. 21:31:25

@Ciri: valójában Bandi is műmájer igaz? Javitóelemet vesz és karosszériáshoz viszi a kocsit? Pedig táblalemezből maga is kalapálhatott volna sárvédőt mit maga felhegeszt. A Webert is simán kireszelhette volna tömbalumíniumból. Na az IGAZI munka volna, nem ilyen himi-humi reszelgetés meg kenegetés.

He.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.19. 21:35:39

Hajráhajrá, legyenbelőleautó :)
Otthon végzett festéshez, szerintem sem gáz a kinézete.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.19. 21:37:06

@We make the world a better place: Még jó, hogy a "megéri" nem csak azt jelentheti, mennyi lóvét kapsz érte :D

Hurri Kán 2013.08.19. 22:11:38

@Schütii:
"Ritmo, Regatta, Uno, Tipo, Tempra, Croma"
Az az időszak design szempontjából igencsak mélyrepülés volt a Fiat (és több gyártó) részéről, talán a Tipoval kicsit elindultak belőle kifelé.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.19. 22:14:52

@Hurri Kán: Tempra + Croma bejön :P :)

@We make the world a better place: Ja, volt :), az irónia akart lenni?

delmarco 2013.08.19. 22:59:11

@kkn:
A szaraz jegnek annyi a hatranya, hogy a rozsdaval nem tud mit kezdeni, otthagyja.
Az emlitett szodabikarbona meg vizben teljesen feloldodik es nem savas.
www.mobilszoro.hu/index.php/miert-jobb

www.youtube.com/watch?v=qMle0AeQ8ME

We make the world a better place 2013.08.19. 23:05:35

Nem. Komoly.
Vagy nem komoly? ;-)
A profit az Isten a mai világban. Csak úgy fogalmaztam meg, hogy viccnek is lehessen értelmezni. :-)

Megvallom őszintén, nekem nem lenne lelkierőm lepucolni, újrafesteni, újravezetékelni egy autót. Kivéve, ha azzal egszerűbb, jobb, üzembiztosabb lesz.

Kevés Ft/km, mattfekete szín, menjen, és legyen örökkévaló.
Lehet, hogy Merci 2.0D kellene nekem mattfeketében? :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.19. 23:09:45

@We make the world a better place: Márpedig az újravezetékeléssel megbízhatóbb lesz. Igazából az újrafestéssel is.

Lelkierőm lenne, csak tudás, meg hely nem.

Kiflitzsömlével 2013.08.19. 23:19:58

@Ciri: "Csikós konkrétan nem csinált semmit. ... mint a vasárnap reggeli Csikós "szerelős" posztoknál, ahol a rajongótábor egymás után dugja a nyelvét a szerző nemesebbik felébe. "

Teljesen egyetertek veled, mar evekkel ezelott leirtam 1 kommentben, hogy Csikos csokolomot koszonhet Bandinak, aki nemsokara a cikkek szinvonalaban is felul fogja ot mulni. Tudas hozzaertes tekinteteben pedig a szerkesztoseghez valo csatlakozasa pillanataban is felulmulta Csikost.

Kiflitzsömlével 2013.08.19. 23:21:32

@ciel: latom elvetetted a sulykot :)

Quattroman 2013.08.19. 23:28:42

@Tie:
aztán a házhozjövős ki is takarít utána?
láttad már milyen mikor 2mázsa kvarchomok terít be minden zugot?

We make the world a better place 2013.08.19. 23:34:56

@ColT: Mivel jedi mestereket meghaladó lelkierővel rendelkezel, autófelújítás céljára javaslom a lakótelepi garázsokat, vagy a lépcsőházzal szemközti parkolórészt, ahol régen is Trabant motorfelújítás folyt Ták Józska okleveles autóreszeló jómunkásember által ónos esőben, vagy akár hóesésben is. A szél a homokszórást is megoldta, nem került 40ezerbe, és logisztika sem kellett a "homokozáshoz" :-D

We make the world a better place 2013.08.19. 23:38:14

@Quattroman: persze. Felporszívóz, kimos, kivasal, főz, elmosogat. Még a zoknikat is párba rendezi. Csak meg kell fizetni. :-)

Quattroman 2013.08.19. 23:41:18

@Tie:
"Az meg, hogy bízom-e a homokolós munkájában: Ott állok mellette, és látom, hogy mit csinál. "

nem, nem látod hiába állsz mellette.
sőt öt percen belül elmenekülsz a közeléből is de akkor már a füled és a segged luka is tele van a kvarcszemcsékkel....

ommm 2013.08.19. 23:41:22

@Tie: A homokszórás sem megoldás mindenre ám. Nem varázsszer, eszi az anyagot rendesen.

ciel 2013.08.19. 23:46:55

@Kiflitzsömlével: Igazad van. Aki nem maga bányássza a vasércet az autóhoz az MIND operetthuszár.

We make the world a better place 2013.08.20. 00:14:48

@Tie: Ha látsz a homoktól valamit. Sivatagi Vihar Kft...
A kiszóródott tevéket is össze kell gyűjteni a beduinokkal együtt, mielőtt azok túszul ejtenek, váltságdíjat követelve érted családodtól.
@ommm: hagy egye az anyagot, a sarkon ténfergő dílerek szívesen kisegítenek egy egy zacskóval. :-)

Rocko- 2013.08.20. 00:36:23

@Quattroman: mondjuk erre én is kíváncsi lennék, felhúz instant egy kamrát, vagy csak úgy otthagyja bele a nagyvilágba?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 03:03:50

helyem, idom, penzem lenne ra de en tul papirkutya vagyok ilyenhez. Ha husz eves lennek tuti belevagnek.

Rocko- 2013.08.20. 09:55:53

@visszakettopadlogaz: Bandi se 20, tényleg papírkutya vagy. :)

Schütii 2013.08.20. 11:57:26

@Rocko-: Jah, igen, utólag már nekem is végigszaladt az agyamon. Egyrészt a mekiben sem jobb dolgozni semmivel, másrészt akkor meg arra menne el az idő, harmadrészt azért konkretizálni is kell azt a mekis munkahelyet, nem csak példálózni vele. Persze annak a legjobb elméletben, akinek nem gond valahonnan előhúzni pár darab 20000-est. Viszont van az a helyzet hogy nem a pénz a lényeg, sztem Bandi eszerint cselekszik.

Stump András 2013.08.20. 13:34:27

@homokfújósok: Nem véletlenül nem lett homokfújva a kasztni. Nem szeretem. Csúcsrestauráláshoz, ha nagyon profi helyen csinálják, tuti, de ha egy-két apróságot elrontanak, nagyobb bajt okoz, mint amekkora a haszna. Pl. homokfújás után _azonnal_ le kell alapozni minden nyers részt, különben rondábban fog rohadni, mint ahogy azt el tudod képzelni. A homok _mindenhová_ belemegy, évekkel később is meg lehet találni itt-ott. Műhelyben meg kamra vagy doboz nélkül ujjhegynyinél nagyobb felületet lefújni őrültség. Megnézném azt a mobil mestert, aki lecsupaszította volna a garázsomban a fenéklemezt úgy, hogy semminek nem esik baja és nem lesz elviselhetetlen kosz. Szárazjég és hasonlók meg nem hozzák a rozsdát.
Lényegében összefoglaltam, amit mások leírtak helyettem, de tényleg úgy van, aki már dolgozott homokfújt kasztnival, az az énje egyik felével imádja, mert nincs gyorsabb és alaposabb, a másikkal meg utálja, mert rengeteg más jellegű bajt hoz magával.
@technológusok: Drótkorong, Deox (egy régebbi posztban írtam róla), esetleg drótkorong visszatér, gépi, kézi csiszolás, Lechler fix-o-dur bemaró alapozó, Lechler epoxy alapozó, Teroson varrattömítő, Teroson rücsi, Lechler sealer, fedőfesték. Ahol gittelés lesz, ott kimarad a bemaró alapozó, mert az összeveszne a gittel, ha esetleg összeérnek.
Mellesleg Csikóst lepapírkutyázni elég furcsa, miután ő a legmegveszekedettebb veterános nálunk és a szívás egészen más dimenzióiban mozog otthonosan, mint amit mi egyáltalán ismerünk.

Cadygarage · http://cadygarage.blogspot.com/ 2013.08.20. 13:35:04

homokszórás, a tömegek szent grálja. egyszerűbb és pont. ha más szempont is fontos akkor nem nagyon jöhet szóba... a homokszórással átlagosan szerintem több kárt okoznak mint hasznot.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 18:38:04

@Rocko-: chevy is megjott a fenyezotol, a belsejet kellett volna csak megcsinalni aztan 4 evig allt majd eladtam.

_ cipoje orrat nezi, halkan motyog maga ele_ : tenyleg papirkutya vagyok :(

@Stump András: kisebb cuccokat erdemes, foleg ami utanna eloxalva lesz ( amikor muanyagot olvasztanak ra az az, nem? nem vagyok restaurator ) de egy egesz kasztnit szerintem kar. Csiszolopapir, drotkorong, 'oszt gyozzon a jobbik! :)

a belekukorekolas latszatat is kerulni akarom de ez most gyari szintre visszahozott auto lesz vagy markaazonos cuccokkal lesz feljavitva? ( ujabb bmw motor, futomu alkatreszek, stb? ) szerintem ha ujraepited es minden eredeti lesz benne ( eredeti szinnel ) akkor igazan jo ertekes lesz. De csak erdeklodok, nem beleszolok.

Rocko- 2013.08.20. 18:44:05

@visszakettopadlogaz: :DDDD
mondjuk van másik hobbid, amit felhozhatsz indokként.
(na mindjárt küldök valamit.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 18:56:01

@Rocko-: hetvegen eldobtam a vasat, ez most kulonossen jol sikerult mert bicegek kicsit meg mindig. Nem szoktam bukni de az is jobb mint nezni a tobbiek hatat :D

attol felek ez a bmw projekt kitermeli a maga "szobrat" aztan nem lesz itt csapatas meg kilincs elore meg ilyenek hanem csak a garazsba acsorgas meg eladas. Mondjuk nem a mi dolgunk :)

Rocko- 2013.08.20. 18:59:31

@visszakettopadlogaz: remélem videoztál. :)

Bandi írotta korábban, hogy nem hajt a tatár, nincs komplett kép előtte mi lesz belőle, de nem szobor, az is biztos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 19:14:00

@Rocko-: "de nem szobor, az is biztos." igen, ezt mar hallottuk :)))

goprozni regebben amig uj volt, de most azt sem tudom hol van.

OFF

egy kozeli cimbim vett egy teslat, nemsokara tovirol hegyeig at fogom matatni plus vezetes ugye, kivancsi vagyok ra. $72.000 ( alapmodell ) szerintem kib@szott sok penz egy dodzsemert. Na de majd kiderul :)

Rocko- 2013.08.20. 19:17:39

@visszakettopadlogaz: majd számolj be a vezetésről!

Inner Circle 2013.08.20. 19:53:58

@visszakettopadlogaz: "kisebb cuccokat erdemes, foleg ami utanna eloxalva lesz ( amikor muanyagot olvasztanak ra az az, nem? nem vagyok restaurator )"

Az a szinterezés, de az autó körül nem nagyon használják, inkább az élelmiszeriparban, mert mindenféle egészségügyi előírásnak megfelel; pl. a hűtőszekrény rácsos polcainál, vagy az összecsukható ruhaszárítók bevonatánál. Ez még a legkényesebb előírás szerint sem mérgezi meg a ráterített cuccot.
A legtöbben összekeverik a porszórással, és ez már annyira elterjedt, hogy szinte már a téves megnevezés lett a helyes, mint a repülőgép-hordozó helyett a repülőgép-anyahajó (ami már-már a szakmainak mondott cikkekből se lóg ki, holott a definíció szerinti repülőgép-anyahajók évtizedekkel ezelőtt kihaltak).
Szóval porszórásnál/porfestésnél elektrosztatikusan feltöltött festéket tolnak a fémdarabra, ami magához vonzza (vicces látvány), aztán "kiégetik". Ez az, amit futóműveknél meg hasonlóknál használnak, a műanyaghoz semmi köze. Előnye, hogy ellenálló, hátránya, hogy ha mégis megsérül, ugyanazzal a technológiával helyenként (és főleg helyben) nem javítható. Ja és persze csak olyasmin alkalmazható, aminek nem árt egy kis kvarcolás a kemencében.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 20:00:22

@Inner Circle: na akkor en mar teljessen meg vagyok kavarodva.

ok: a regi lakokocsimon az ajtonal a belepest segito korlatot meg a kihuzhato ketreszes lepcsot akartam festeni, de egy cimboram szolt hogy egyreszt ronda lesz, masreszt o elviszi valahova es ott lemuanyagozzak szurkere az ugy profi lesz. Ugy is lett. En arra gondoltam - jelzem hulye vagyok hozza, de az a megoldas jol mutat kisebb femalkatreszeken amik nincsenek kiteve forgasnak mozgasnak stb. Idotallo, az tuti. A kromozas - erre fele - nagyon draga, negy acelfelni kromoztatva $1400, igaz, lifetime warranty. Husz evvel ezelott lekromozott negy felnin lattam a muhelytol - hibatlanok ma is

Algopirin 2013.08.20. 20:19:16

@visszakettopadlogaz: merre van az errefelé?
a kontinenst vágom, de állam város érdekelne kíváncsiságból ha nem titok :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 22:05:24

@Algopirin: itt csak a ket parton tortenik valami, en a nyugatin lakok,SanFrancisco areaban. Kozepen van a nagy semmi az elet StLouis nal kezdodik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 22:14:56

amugy a minosegi szakmunka az jo es draga. Aki olcson csinal valamit az gyanus.

@Rocko-: hat par metert mentem vele kivancsisagbol, eddigi benyomasom hogy a mustanghoz kepest egy svajci doxa ora minosegre belul, a mercihez kepest meg halk es kicsi.

Amugy, ha ilyen kocsim lenne allandoan paraznek hogy lemerul 'oszt a 40fokban felaszalodok a napon. amigy nem lesz min 500merfoldes ( merfoldtrolloknak: kb 800kilometer ) tavja addig semmikepp.

a tulaj mondta hogy iszonyu nagy dumat levagott a dealer: a hatotav NEM erdekes mert minden este feltoltod majd ugyis, kiprobaltak nagyobb akksival - az csak arra jo hogy azt hidd "van meg benne" es lerohadsz. Jo a kisebb akksi mert ugy figyeled es sosem rohadsz le. ---- ezt az avittos dumat szerintem kozpontilag tanitjak nekik. Ja meg a masik: a torleszto reszletnel mondja a dealer hogy csak annyit fizess amennyit eddig tankoltal benzint havonta. Magyarul leteszed a down paymentet es utanna "ingyen van" --- nagyon ki vannak iskolazva a dealerek.

Rocko- 2013.08.20. 22:25:47

@visszakettopadlogaz: "amugy a minosegi szakmunka az jo es draga. Aki olcson csinal valamit az gyanus."
olcsó, gyorsan, jót. ebből lehet kettőt választani - tartja a mondás.

"a mustanghoz kepest egy svajci doxa ora minosegre belul"
:))))

"a mercihez kepest meg halk es kicsi"
hát a villany az villany.

"Amugy, ha ilyen kocsim lenne allandoan paraznek hogy lemerul"
reális? mondjuk sztem annyira, mint elfelejtesz tankolni.
persze azért másabb a dolog.

"a hatotav NEM erdekes mert minden este feltoltod majd ugyis, kiprobaltak nagyobb akksival - az csak arra jo hogy azt hidd "van meg benne" es lerohadsz. Jo a kisebb akksi mert ugy figyeled es sosem rohadsz le."
:DDD

"ezt az avittos dumat szerintem kozpontilag tanitjak nekik."
hogy máshogy. azért megnézném, ahogy a dealer hazáig tol, mert hát 'te mondtad, hogy nem kell, bazz'.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.20. 23:01:14

@Rocko-: szerintem Bandi ha elkeszul a jarmuvel nem fogja hasznalni mindennap. En gyanitom hogy felkerul valami nemet oldalra es egy megnyero tekintetu bajor fogorvos majd kipenget erte egy rakas markat. ( jo sokat )

nem lesz ebbol keretszbe csuszkalos jatszos kocsi.

Csikós Zsolt 2013.08.21. 00:51:35

@Ciri:
Drága Ciri. Csináltam már, és nem egy autón, a Bianchinál már digitális géppel is készült erről fotó, küldjek? :-)

Nagyon erős benned a lesajnálás, vagy nem tudom, az önigazolás, az összebungizás, akassz rá egy címkét. De hogy nem vagy egy kellemes kommentelő, az tény. Igaz, miért is kellene egy kommentelőnek kellemesnek lennie. De azért nem árt, ha tudod, hogy a vádaskodásod sokszor mellétalál.

Én csak pénzügyi alapokra helyeztem a dolgot: többet tudok újságírással keresni (miközben baromi érdekes dolgokat csinálok), mint reszeléssel baszni el az időmet, ezért (most már) kiadom a munkát olyannak, aki viszont szívesebben csinálja. És szebb is lesz úgy, egy derék mesteremberrel több tudja eltartani a családját, én meg elmegyek a specializáció irányába, ami elméletileg a modern világban a helyes irány. Ja, és két gyereket is valahogy fenntartok, Bandi nem, valahol ott volt a törés a saját kétkezi munkám és a kiadott meló között. Persze ez nyilván szánalmas mentegetőzés számodra, ezért le is zárom szánalmasan mentegetőző soraimat. Majd nálam is hányjál egy kicsit, úgy azért jobb.

Ciri 2013.08.21. 07:12:25

@Csikós Zsolt:
Szia Zsolt!
Azt hittem adott az isten neked annyi eszet, hogy ezt ne bántásnak vedd.
Mivel sértődött kisiskolásként viselkedsz, tényleg telejesen felesleges ezt a "vitát" folytatnunk.
A véleményem akkor is az marad, hogy a veteránozás olyan formában, ahogy például Bandi csinálja, sokkal szimpatikusabb és őszintébb, mint ahogy te csinálod. Arról nem is beszélve, hogy közelebb áll a törzskommentelőid jó részének lehetőségeihez.

Bianchi? Hányat ütöttél rá a kasztnira kalapáccsal? A hegesztéseket és az elemcseréket te csináltad?A motorját te újítottad fel? A féket te csináltad? A futóművet ki tette rendbe? A karburátort?
Ja, hogy ezeket más csinálta meg...

A kellemetlen kommentelő (troll?) azt mondja, hogy bort iszol és...
Nem kell a dráma, le kell írni, hogy téged ezen projektek nagy részénél a későbbi haszonszerzés érdekel. Ezért biztosan nem cseszegetne senki.

Ciri 2013.08.21. 07:36:03

@Csikós Zsolt:

"De azért nem árt, ha tudod, hogy a vádaskodásod sokszor mellétalál."

Nem vádaskodás Zsolt, csak egy szimpla vélemény.
Ezen gondolkodj el, mielőtt máskor ilyen minősíthetetlen módon reagálsz egy kommentre.
Úgy emlékszem én mindig tisztelettel szólítottalak meg.

Algopirin 2013.08.21. 08:13:36

@visszakettopadlogaz: nekem nevada a nagy álmom (ahogy szoktam mondani: kibaszott húverdam, kibaszottgrandkanyon, kibaszott lasvegasz, kibaszott 66osút)
de feltehetően a büdös életben nem jutok el oda.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.21. 08:21:18

@Algopirin: a kibaszottgrandkanyon az arizona de egyszer ugyis eljossz es meglatod :)

Algopirin 2013.08.21. 08:27:01

@visszakettopadlogaz: na ennyit tudok erről :D
meghívsz, megyek. momentán annyi az anyagi lehetőségem, hogy nem döglök éhen.

Csikós Zsolt 2013.08.21. 09:07:40

@Ciri:

Úgy látom a jóisten által adott ész adománya nem nálam hiányzik. Mert megint vádaskodsz. Ha te abból a vélt haszonból próbálnál pénzt szerezni, amit én ezeken "realizálok", akkor úgy úsznál az adósságban, amit el se tudsz képzelni.

Tudod az a baj, hogy valamiért (eddig én is tisztelettel írtam neked, bár sokszor nagyot nyeltem előtte), minden kérés nélkül elkezdtél polarizálni.

Egyfelől van egy szerkesztőség, ahol az emberek nem versengenek, ahhoz szerencsére kicsit túl sok a meló és kevés a szabadidő talán, meg eszünk is több van annál, ráadásul ez egy olyan kollektíva, ahol az emberek kifejezetten kedvelik egymást. Szóval több oka van, hogy nincs az, amit te kívülről sugallsz.

Mégis helyből olyat írsz, mintha focimeccsen lennél, és valamelyik félnek muszáj lenne üvöltve szurkolni. Bandi egy független csávó, kétharmad annyi idős, mint én, végtelenszer kevesebb gyereke van, ráadásul autógépész-mérnök, Németországban, a Knorrnál kapott posztképzést, emellett tervezőként dolgozott itthon is egy kisebb cégnél, saját veteránautó-restaurátor cége volt, illetve saját szervize is, ahol Wankeleket szerelt. Én csak egy informatikus üzemmérnök vagyok, és soha nem csináltam többet, mint amit a profik berhelésnek mondanának. Ez persze többet foglal magába, mint amit az átlagpolgár művel, mert vagy tizenöt motort felújítottam (igen, magam, bár nyilván hihetetlen), lakatoltam (rosszul, de legalább hatásosan), fényeztem (általában szar vagy maximum közepes eredménnyel), számtalan féket, futóművet, kipufogórendszert, elektromossági cuccot javítottam, de persze nem profin. Bár teszem hozzá, többnyire az úgynevezett profik után tettem mindezt, hogy működjenek is azok a dolgok. Igen, a Bianchin is, igen, a karburátort, a féket és a futóművet is. Mivel lakatos nem vagyok, az ilyen munkákkal való kísérletezéssel már vagy jó húsz éve felhagytam, tényleg szégyellem magam.

Mivel úgy gondoltam, hogy az átlagember maga talán nem megy le matatni a kocsiján (esetleg már nem, vagy még nem), ezért elkezdtem ide, a Belsőség-blogban szerelős posztokat írni, mert akkor még senki nem volt, aki a TC-nél effélét művelt és megírta volna. Ebből lett néhány olvasó, aki kedvelni kezdte ezeket a posztokat. Arról tényleg nem tehetek, hogy megnőtt a számuk, a te kommented maximum arra vezethető vissza, hogy lenézed őket, mert elolvassák az enyéimet is. Sem az általuk művelt elolvasásról, sem a te hozzáállásodról nem tehetek (senkit nem buzdítok sem erre, sem arra, pláne nem a kollégáim ellen), de ezek miatt, lásd be, kár kommentelni. Ja persze, közben mások is elkezdtek ide posztokat letenni, olyan profik is például, mint a Bandi. Soha nem volt itt rivalizálás, nem is lehetne, mert a TC-nél páran berhelünk még ugyan, de Bandi köztünk az egyetlen profi. De azzal, hogy "Mehetne hozzád Csík tanulni, hogy mit is jelent TÉNYLEGESEN dolgozni egy restaurálás során, nem pedig arról írni negyvenezer karaktert, hogy micsoda gyilkos munka lepucolni egy oldtimer koszos futóművét, amit mellesleg más csinál meg...", elég durván üzensz, pláne aztán "Csikós konkrétan nem csinált semmit. Az állólányka restaulásakor is drámai poszt született arról, hogy kitakarította az üléseket és a kárpitokat, mellesleg a lehető legszerencsétlenebb módszerrel. A kollégát akkor is szinte már a sürgősségire kellett szállíttatni, mert elmondása szerint ez valami borzalmas, ördögtől való meló volt."

Nem azért írok negyvenezret, mert drámai a meló (egyébként baromira nem volt negyvenezer, a módszer meg nagyon nem volt szerencsétlen, mert a kocsi belseje azóta is valószerűtlenül szép az 500 ezer kilométernyi elhasználtság ellenére), hanem mert így jön ki, a sürgősségi emlegetése pedig mandinerből azt jelenti, hogy idióta az illető. Ha nem így látod, valami baj van a dekóderrel a fejedben. Ezek után úgy vélem, a vödröt te rúgtad fel. Elkezdted osztani az észt, elkezdtél polarizálni minket egymás ellen, miközben erre sem az olvasóknak, sem a szerkesztőségünkön belül dolgozó embereknek nincs igénye, pláne meg szüksége. Csupán kellemetlen, hogy szalon-futballhuligán stílusban valaki partvonalon kívülről beböfög, az ilyenre jobb felhívni a figyelmet, hogy nincs rá kereslet.

Nem Ciri, az általam használt hangnem épp csak egy hangyányit volt élesebb annál, amit te bedobtál és észre sem veszel, hogy használsz. Reméltem, hogy felkapod a fejed, el is értem, amit szerettem volna.

Ciri 2013.08.21. 10:16:47

@Csikós Zsolt:

"elkezdtél polarizálni minket egymás ellen, miközben erre sem az olvasóknak, sem a szerkesztőségünkön belül dolgozó embereknek nincs igénye, pláne meg szüksége."

Akkor viszont tényleg én nem vagyok százas (vagy de), mert ezeket a sorokat kigúvadt szemmel olvasom. Eszembe nem jutott ilyesmi. Semmi hátsó szándék vagy rosszindulat nem volt az irományomban, hiszen ez a véleményem. Ilyet ne adj a számba. Nekem ilyen a stílusom ha egy blogra írok, ami nem feltétlenül nagy érdem, de a birkaszellem jegyében bólogatni nem fogok mert egyszerűen nem tudok. Ha a hangnem tényleg sok részemről, akkor most kérek elnézést mindenki előtt, akkor viszont tőled is elvárnám ugyanezt.
Mivel nem ismerjük egymást, ezért a kommenttársak lenézésére utaló gondolataidra nem is reagálok.

"Ja persze, közben mások is elkezdtek ide posztokat letenni, olyan profik is például, mint a Bandi."

Nem csak az az óriási különbség kettőtök között, hogy Bandi profi. Baromira nem.. Hanem az, hogy imádni fogja majd a végeredményt mert Ő szopott vele, nem csak a logisztikát csinálja végig.
Attól, hogy valaki ezt tanulta nem biztos, hogy jól is csinálja és/vagy szereti csinálni. A kolléga igen.

Ugyan ez igaz fordítva is: nem kell feltétlenül gépészmérnök végzettség egy kettesgolf restaurálásához (persze nem hátrány) csak ügyes kéz, akarás, sok szopás és még több idő.
Tele van magyar építésekkel a net, öröm nézegetni, ahogy a szarból egy gyönyörű autó épül a koszos kis garázsokban, sokszor nagyon fiatal de jó ízlésű, elszánt suhancok munkájával. Magyarországon az átlag (tehát mi, az olvasóitok) ilyesmikről álmodoznak.

Te a történeteidben valami hasonló szopássorozatról írsz, sok drámáról, vérről és verejtékről (lásd Bianchi, ahol k@rva fontos volt lefotózni, hogy te milyen poros lettél egy csiszolótól), holott az autóidhoz gyakorlatilag hozzá sem nyúlsz (ami nem baj, csak nem teljesen őszinte).
Pedig ezek nagy része az átlag olvasó számára nagyon komoly pénzekből összeépített profi autók, amik minden bizonnyal egy külföldi veterán vizsgán is megállnák a helyüket.

És a te cikkeidet tudod ki olvassa? Igen, ők (mi).

"Reméltem, hogy felkapod a fejed, el is értem, amit szerettem volna. "

Csupán azon kaptam fel a fejemet, ahogy reagáltál.

Vitatkozzunk, ne veszekedjünk. Ha szerinted hülyeséget beszélek írd le, hogy Viktor hülye vagy de ne szardobálj, mert az ocsmány dolog.

fotengelyszimering 2013.08.21. 10:57:26

Hüh mekkora szájkarate lett pusztán két véleményből...

Olvastam, olvasok Csikós cikkeket, pl végigolvastam a Ponton sorozatot is.

Zsolt, (szerintem) te inkább beszámolsz az autód állapotáról, hogyan újul meg, más szerzők pedig a saját munkájukat írják le. Van aki sem írni, sem beszámolni nem tud, na ő a kőbájker. De nagy a világ, elférünk, ha neki ezért fizetnek, no akkor szerencsés. :) Én meg nem olvasom a produktumait, egyéni döntés.

A baráti körömben egy egy cikked után voltál téma (Zsoltra gondolok), a beszámolóid "tündérmesébe illő" feelingje feküdte meg a gyomrunkat. Magyarul, a mi személyes tapasztalataink sajnos nem aranykezű Csabiról; végletekig kitartó Kareszről; szuper, minőségi fényezést csináló srácról; korrekt, sőt barátként viselkedő márkatársakról, hanem kóklerekről, kontárokról és a másikon nyerészkedni akaró emberekről szólnak.
Olyat, hogy egy szerelő megcsinál valamit, amit nem kértem, pusztán jó szándékból? Ritka mint a fehér holló a sivatagban.

Pedig becs' szóra próbáltunk körültekintőek lenni, mégis a nagy számok törvénye alapján nem a Csabi félék kezébe kerültünk.

Nem irigykedek, sokkal inkább irigyellek (gondolom érzed a különbséget a két szó között), hogy te megtaláltad azokat az embereket, akik a buktádból sikert faragnak, ez nagyon kivételes kegy a sorstól. Amit tudok magam csinálok, mert az én Magyarországomból hiányoznak azok, akikről te írsz. Sajnos.

Inner Circle 2013.08.21. 21:01:25

@visszakettopadlogaz: Könnyen elképzelhető, hogy létezik a korlátra és a lépcsőre korrekt műanyag-bevonat, de mivel az autókban általában kevés korlát és lépcső van, elsőre nem erre gondoltam :-) a porfestés sokkal gyakoribb, de akkor két teljesen különböző dologról beszélünk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.21. 21:06:46

@Inner Circle: igen, strandokon tobb van mint az autoiparban :) igen, ez teljessen ket kulonbozo dolog, az en fejemben ez azert kapcsolodott ossze mert a lakokocsin lett csinalva :)

a kromozas viszont elkepeszto hogy mekkora kulonbseget csinal. En nem regen tudtam meg egy "szaki" tol aki kromoz nagyon jol 9 es nagyon dragan ) hogy nagyon regen azert kromoztak mert az volt az egyetlen modja annak hogy ne rozsdasodjon meg valami. A kromreteg - ha osszefuggoen eleg vastag - nem tud bemenni semmi, igy alatta a vas ep marad. Ja meg fenyes is lesz tole, de hat az egy jarulekos elony akinek tetszik a csillogas :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.21. 21:16:04

@fotengelyszimering: jol megirja, ez a lenyeg. Mas nem szamit. Ujsagiro, es abban nagyon jo. ( gondolom a COTY tagsag sem kover kacsakert lett ) Van egy sajatos stilusa az irasainak, en szemely szerint szeretem olvasni, plusz amit enged belelatni a maganeletebe egy szimpatikus, csaladi ember. Mi kell meg? fussa a 100metert 6mp alatt? Mas szereli az autojat? so what? Amugy jo kis vita kerekedett, ez igaz :) nem akarok senki partjan allni mert egyreszt nem kerdezett engem senki, masreszt nem vagyok dontobiro, csak leirtam a velemenyem ha mar public helyen megy a vita.

wuaaa 2013.08.21. 21:22:42

Egy ilyen folyamatot szeretnék egyszer közelről megnézni élőben az elejétől a végéig. A poszt második ovlasásra is érdekes, a képek tökéletesen kiegészitik a szöveget, tetszik a rövid és határozott magyarázat hogy miért a 3x drágább anyagot választotta a szerző és úgy általában véve szimpatikus a hozzáállása a dolgokhoz. Csak igy tovább, kitartást, türelmet !

Lomha 8V 2013.08.22. 14:54:36

Hajrá Bandi, jó lesz ez! És le a kalappal! :)

Én csak az olyan szerzőktől olvasok, akiknek az írásait kedvelem. Olyanokét nem olvasom, akiknek a stílusa nem tetszik. Mert nem vagyok troll! Mert azt csak a trollok élvezik, hogy olyat tesznek ami szar nekik, aztán panaszkodnak miatta ott, ahol senki sem kíváncsi a trollokra. Főleg nem az olyanokéra, akik eddig pontosan 0 blogbejegyzést írtak.

Inner Circle 2013.08.22. 15:03:57

Csikósnak teljesen igaza van abban, hogy az ember öregszik, családosodik, gyerekesedik, és ezzel párhuzamosan csökken az autóval molyolós képessége. Jogos az ő konzervatívabb és Bandi kétkezibb hozzáállása is, mint a viccben, amiben az ifjú bika, az apja, a nagyapja és a dédapja meglátják a dombtetőről a völgyben legelésző tehéncsordát, és megszólal a fiú:
- Nézzétek, micsoda tehenek! Vágtassunk le, és hágjuk meg az összeset!
Az apa:
- Na, na. Ballagjunk le szépen, és hágjuk meg a csinosabbakat.
A nagyapa:
- Miért mi menjünk le? Jöjjenek ide, ha akarnak valamit!
A dédapa:
- Tűnjünk el innen, mielőtt észrevesznek...

Bandi még minden autós feladatot meghág, Csikós már csak leballag a csinosabbakhoz (=egyszerűbben végezhetőkhöz), és hol van még a vicc vége!... :D

Fan-tom 2013.08.30. 21:41:20

Üdv!

Tudja valaki,hogy Mo.-n hol lehet kapni Deoxot?
süti beállítások módosítása