Létezik a BMW-varázs?

  2013. augusztus 16. - ommm Címkék: bmw erdélyi dzsoni 330i adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Végre egy jó hír! Bizonyíték arra, hogy nincs még veszve minden. Erdélyi Dzsoni, aki annak idején éppen erre járt és beugrott egy napra, jelentkezett a nagyvilágból és őszintén örülünk neki, hiszen annak idején úgy váltunk el, hogy Minden jót! és Dzsoninak be is jött. Most viszont szabódik. Íme a levél:

Szervusz Winkler és Totalcar!

Még nagyon rég beigértem egy Dacia 1310-es tesztet. A szomszéd eladta mire hazaértem. Sajnos ez már nem fog összejönni. Már nem is látni ilyet az utakon, talán szétszedték mindet, roncsprogramizálódtak, de az is lehet, hogy a tulajok követték a svédek példáját.

Remélem még emlékeztek rám.

Én közben a nyakamba vettem a világot: Svájc, Anglia, Kalifornia és újra Svájc. Szoftvermérnökösködöm. Egy gondolat bánt engemet: Erdélyben kellett hagynom az én imádott Ford Focusomat.

focus

Már 300000 kilométert ír az óráján, és azt kell mondanom, hogy az egyik legélvezetesebb autó amit valaha vezettem. Az 1.8 TDDI motor strapabíró, a 200 Nm nyomaték szépen tolja... khm, elsőkerék... húzza fel az autót a hegyre. Már csak az útért érdemes volt Szatmárnémetibe hazalátogassak Kolozsvárról két-három hetente egyetemista koromban. A kormánykeréken minden apró rezzenést érezni, a futóműve zseniális. Sose adom el. Háromszor elvezettem Svájcig is. Hosszú úton már fárasztó, de azért sikerült német-osztrák földet átszeljem egy tank üzemanyaggal. Pisiszünet nélkül. Vicces lehettem amikor beszambáztam az osztrák-magyar benzinkútba úgy mint aki most tapasztal először gravitációt.

Akármennyire is szeretem, nem költöztethetem át Svájcba. Éppen ezért már jó ideje dokumentálodok. Szükségem lenne egy hétvégi-kiruccanós autóra, de nem egy ábólbébe modern szimulátorszerkezetre, hanem egy igazi gépre, ami még szebbé tudja tenni a kanyargós Svájci utakat.

Benzines kell, évente alig 10000 metrikus mérföldet tennék meg vele. Kizárólag kézi váltóval és taposópedállal, a bal lábam örömére. E46-os BMW 325i kell. Letisztult vonalak, férfias, akár én is szerelgethetném. De túl régi, haladjunk a korral.

Inkább egy E92-es BMW 330i, tetszenek a vonalai, az E90-es szedánnak viszont nem. Csak 2007-ig kellene, mert utána az N53-as motorral gyártották, amit szíven szúrtak közvetlen befecskendezéssel (koromlerakódás, drága piezo-elektrikus befecskendezők) és nyakába akasztottak egy nagynyomású benzinpumpát. Félnék túl sokáig tartogatni. Ráadásul a ráncfelvarrott 2010-es változat egyáltalán nem tetszik, elrontották az elejét. Pedig onnantól használható csak az iDrive. Nincs pótkerék, de lenyelem. Csak azt nem, hogy a svájci autópiac tele van automatákkal. Én vagyok a kisebbség. Importáljak németből? Január óta az import autókra hadisarcot kell fizetni, minden extra széndioxid grammért, ami a 130 g/km határ fölött van. Ez több ezer svájci pénzt jelent, ami az autó árának jelentős részét kitenné.

Az B8-as Audi A4 se néz ki rosszul, de ugyancsak nagy motorral kellene, viszont ahhoz már jár a kvattró. Egyegészhettonnaplusz. Autót akarok vezetni nem hadihajót. Vezettem a Typ 8P Audi A3-at, és csalódtam benne. A 6-os Golfot jobb volt vezetni. Tehát az Audi nem hoz lázba. Egyébként is túl uniszex az A3-as. A Golf pedig ésszerű, szép, de nem izgalmas vagy tiszteletet parancsoló. Napi munkagépnek tökéletes lenne, de a víkend járgány szerepét nem tudná betölteni, meg a GTi sem.

Kaliforniában egy kolléga kezem alá adja a szinte tiszta új E92-es BMW M3-asát. Az egy olyan autó, amitől megszőrösödik az ember mellkasa, szorítani kezdi a Levi's farmer, és kidagadnak az erek a homlokán, a karján, és minden elképzelhető helyen. Megeszi a kanyarokat, borzasztóan pontos, de túl rövid a póráz, csakis szédületes sebességeknél lehet élvezni. Ha lepadlózzuk, a szemgolyónk becsúszik az agytekervények közé. Mire újra rátalálunk, már jóval 130 fölött járunk. Természetesen csakis a német autópályán. Kaliforniában. Túl drága, de ha meg is venném, lehetetlen lenne betartani a szabályokat. Nyakamba kellene vegyem a lábaim, és csak a tempomatot használhatnám gyorsításra. Nagy kár érte. Megfordul a kezem között egy pár Mustang is, viszont annál még a Toyota Camry-t is jobb volt vezetni. Én már nem értek semmit.

Nézzünk meg alig használt új F30-as BMW-ket. A dizájn nagyon tetszik, hát kipróbálok pár példányt. A kézi váltó a 320d-ben rettenetes. Kellemetlenül remeg, a váltási érzet borzasztó és semmi fémes érzet nincs benne. Alig találom benne a sebességeket, nevetséges. Az új 8 sebességes automata viszont elképesztően jó. Majdnem olyan jó mint az M3-asban. Az egyetlen automata, amit elviselnék. Csúcs, de mégiscsak kellene egy benzines. A 328i-vel meg vagyok elégedve. Nem rettenetesen jó, csak jó. Álljunk csak meg egy pillanatra és matekozzunk: egy meg egy az kettő, két negatív szám szorzata pozitív, és az első évben történő értékvesztés tart a sok, nagyon sok, nagyon nagyon sok határhoz. De ami a legrosszabb, hogy egy olyan autón veszítek sok pénzt, amit havonta háromszor használnék. Egy kiruccanás háromszáz frankba fájna. Ennél már az is olcsóbb lenne, ha bérelnék valami nagy gépet a Hertztől. Persze más lenne a helyzet, ha naponta használnám, de 10 perc sétára lakom a munkahelyemtől, nincs rá szükségem a hétköznapokon.

Szálljunk le a földre. Egy E90-es BMW 320d csak nem lehet rossz, mindenkinek ilyen van. Főleg a fészlift, az már tetszik is. A korai N47-es motorok megeszik a vezérműláncaikat, ezeket kerülöm. Nagyon nehezen találok egy elfogadható példányt, elfogadható felszereltséggel, elfogadható áron, BMW Premium Selectionből, 66000 km-el. Megkukkantom, elviszem tesztdrájvra. A váltóbot remeg, de úgy, hogy nagyon kellemetlen fogni vezetés közben. Nagyon kiábrándító. Keressünk egy hegyi utat, kanyarokkal, kavicsos utakkal, hátha magával ragad a vezetési élmény a legendás, tökéletes béemvés súlyelosztással és a kihegyezett kormányzással. Eredmény: az elektromos szervó nulla fédbekkel büntet. Semmit nem lehet érezni az útból, elvesztettem a hitemet, elárult engem ez a világ. Lehajtott fejjel visszaviszem dílerhez.

Utazunk hazafelé, és eszembe jut, hogy majdnem útba esik egy használt 2003-as 330i. Belefér egy kis kitérő. A nepper csak németül beszél, én magyarul, románul, angolul, és többféle-fajta programozási nyelven, de valahogy csak sikerül kommunikálnunk egymással. Se bőr, se sport kormány, se sport ülés, csak közepesen koszos világosszürke szövet. Na de vezessek má' egy ilyet is, még sosem próbáltam. Beindítom. A motor szépen szól, szépen húz, a váltó finoman jár, újra szükség van a karizmaimra. Jól indul a próbavezetés, irány egy pár hegyi út. És végre, VÉGRE egy autó, amely mosolyt csal az arcomra. Egy kanyar, két kanyar, három kanyar. Fel a hegyre, le a hegyről, húzat, vált, húzat, vált, fékez, visszavált... namégegyszer..... Kanyar közepén gyorsítok, még jobban nekifekszik. Egy tíz éves autó! De kell a sportkormány, mert ez túl vékony és csúszik az ujjaim között. A sportülés is jó lenne, mert szeretem ahogy körbeölel az oldaltámasz. Eldöntöm, E46-os 330i kell nekem. Mindenképp fészlift, mivel az merevebb vázú, 2004 felé minden hibáját kijavították a bajorok és adnak hozzá ajándékba egy hatodik sebességet is.

Mindenki dicséri, elég megbízható, könnyen szerelhető, sokan visszasírják. Már csak egy megkímélt példányt kellene találnom, lehetőleg tyúningmentest, szervizhistóriával. És lám már rég kacsint rám egy 2004-es 330Ci Coupé Genfből. Kevesebb mint 50000 kilométerrel. Pont így néz ki:

Bmwzhp1

Sportkormány, sportülés, Harman-Kardon, BMW-nél szervizelt, még érvényes a svájci 10 éves gyári ingyen szerviz. A tulaj töri az angolt, de kérésre készít egy szekérnyi képet a megkímélt belsejéről, elküldi a részletes szerviztörténetét. Még van három autó a családban és egy motorbicikli, ezért is volt ilyen keveset használva. 

Korrekt ember a tulaj. Viszont nem enged az árából, ami majdnem veri a 16 000 ajrót. A barátnőm azt mondja, hallgassak a szívemre, de rajta kívül mindenki le akar beszélni róla. Ennyi pénzt egy kilencéves autóért? Van tőle fiatalabb, praktikusabb, ésszerűbb autó. Egyesek szemében az E46-os BMW sofőr a megtestesült degenerált huligán. Navi sincs benne. Mondjuk az iGO-mat jobban szeretem bármelyik autós navigációnál.

photo 2.png

Mit tegyek? Valami ott belül azt súgja üljek fel a vonatra Zürichben, nézzem meg, vegyem meg, dontvörí, bíhepí. De a józan paraszti ész és fajtársaim csak nevetnek rajtam. De ha megvenném, lehet sosem adnám el. Ilyet motort már nem gyárt a BMW, nem is fog. Potenciális klasszikus autó. Sőt, Svájcban lehetséges egyetlen rendszámot és biztosítást használni két autóval, persze egyszerre csak egyik közlekedhet. Úgyhogy nem okoz majd problémát ha majd családot alapítok és beszerzek egy kényelmes, biztonságos, porontyszállító csatahajót.

Csak arra tudok gondolni, elmenjek érte, megvegyem, elhozzam, és az enyém legyen. Hogy végre tudjak nyugodtan enni, aludni, és pihentetni a nyaki csigolyáim, amik már kikoptak a sok autó utánfordulásnak az utcán.

Kedves Dzsoni!
Örülünk, hogy kiadta az élet, reméljük, kitart a lendület sokáig és megtalálod a legközelebbi francia versenypályát, ahol kedvedre csapathatsz. Saját nevemben pedig csak annyit tudok javasolni, hogy ha E46 330Ci-t szeretnél, akkor azt vegyél. Az a motor csodálatos, van benne köbcenti, hengerszám és akarat is, nem egy mai turbós kólás flakon. Az E46 kupé pedig szerintem a legszebb hármas evör. Nagy baj nem lehet, sperrdifire kérdezz rá (vagy forgasd meg valahol), annyit megér a boldogság.
Vagy nézz szét itt egy keveset futott GT86 után, ha csak a vezetési élmény számít.
Vigyázz magadra és írj további remek posztokat.
Pista bátyád a hegyről

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr925456787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

determ 2013.08.16. 16:55:12

...és fogadd meg azt a tanácsot, hogy első randira sosem mész BMW-vel... már persze ha nem csak a kuffantás a cél :)

castroll 2013.08.16. 17:03:12

Basszus! Megkívántam egy béemvét. A csudába!

castroll 2013.08.16. 17:10:28

...az ilyen barátnőt meg kell tartani! Persze, nyilván ő is bele akar ülni a tutiba, de jó ízlésre vall.

determ 2013.08.16. 17:13:52

@castroll: vagy lehet, hogy azért adja a srác alá a lovat, mert azt hiszi, hogy ha meg lesz végre a kocsi, akkor vele is foglalkozik majd kicsit... pedig mekkora tévedés :D
Egyébként ha BMW és kanyarvadászat, akkor 130i M-Packet. Érdemes kipróbálni...

atiTDI 2013.08.16. 17:19:35

Most már azt is fogja tudni Pista bácsi, hogy 1995től csak az M széria kapott gyárilag sperrt, a többibe még csak nem is rendelhető.

Hurri Kán 2013.08.16. 17:26:45

Ha tetszik, és ilyet szeretnél, és jó az autó, továbbá a fenntartása sem okoz majd gondot, akkor meg kell venni.

sunblind 2013.08.16. 17:27:09

Újszuzuki kevesebbet fogyaszt.
És most adnak hozzá zsírpapírba ajándék váltót.
:)

göröG 2013.08.16. 17:33:30

Szerintem is valaha gyártott legszebb BMW az E46 coupé. Bár nekem a Touring is tetszik.

"Egyesek szemében az E46-os BMW sofőr a megtestesült degenerált huligán."
-dehogy is ! Azok az e39 hajcsárok ! Szinte mindenki aki ilyen ötösbe beleül abból hipp-hopp igazi gyökér cigány válik .

3dom'f'speech 2013.08.16. 17:37:45

Azért Dzsoni-gyerek megtanulhatna helyesen írni. Nem árt az, ha már vki ilyen grafomán!

ommm 2013.08.16. 17:48:36

@atiTDI: Butaság. A Quaife-nál nézz szét. Vagy a Motorsport-cuccok között.

29 Palms 2013.08.16. 18:12:32

Dzsoni,

2 hete jártam Zürichben. Ha ez a poszt előbb jelenik meg, gondolkodás nélkül megvettem volna előled. És most azt írnám, hogy "tököltél bazmeg, és vesztettél". Menj utána, a legjobb választás a BMW-k közül.

Sok sikert!

atiTDI 2013.08.16. 18:16:57

@ommm: Tehét az autós újságíró tudása szent és sérthetetlen, mindenki más buta.:) Valószínűleg a svájci tulaj, aki amúgy is csak a garázsában nézegette, elszaladt a quaife-hoz egy 800-1000 fontos diffiért, amit egy másik 500ért be is szereltek neki. Mert ő nagy kanyarvadász. Végülis hihető történet... De egy torsent meg tekergethetsz, mert mint tudjuk nyomatékra zár, az nem lamellás diffi...

zobod 2013.08.16. 18:25:51

miért csak bmw/audi, meg pláne egy luxuskupé? Subaru impreza wrx?

kokal 2013.08.16. 18:30:17

@göröG:
Ez hülyeség, E39 530i M-packet, csak az élvezet és a család miatt, de nálam udvariasabbat nehéz találni.
Egyébként E46 M3 coupe az álom, még mindig, de a 330i is csodálatos.
Pedig volt 130i is egy ideig , óriási élmény, jobban szerettem, mint utána a 335i-t. Nekem az E92 M3 coupé semmit nem jelentett, nagy, nehéz dög és Bp-Szeged-Bp vonalon 2x kellett tankolni, az rosszul esett. Igaz ott sietnünk kellett.
Dzsoni:
A Z4 is nagyon jó tud lenni és 10.000 EUR környékén már nagyon szépeket látni kevés kilométerrel. Ott is van vezetési élmény és neked nem a családot kell furikázni. 20.000 körül pedig már Z4M is van. Próbálj ki egyet szerintem, csak, hogy még jobban elbizonytalanodj! :)

Szabványok 2013.08.16. 18:47:05

"Inkább egy E92-es BMW 330i, tetszenek a vonalai, az E90-es szedánnak viszont nem."
Ízlések és pofonok, szerintem meg a E92 iszonyatosan hülye formájú, mert ugyanarra a technikára, amire lehetne rendes négyajtósat építeni, csinálnak egy kétajtósat. A két ajtó nem előnye a sportkocsiknak, hanem egy szükséges rossz.

"Csak 2007-ig kellene, mert utána az N53-as motorral gyártották, amit szíven szúrtak közvetlen befecskendezéssel (koromlerakódás, drága piezo-elektrikus befecskendezők) és nyakába akasztottak egy nagynyomású benzinpumpát."
Ebben viszont vlszeg. igazad van. Bár ma már a tizenhetedik módosítás után már elég megbízható a nagynyomású pumpa.
Nem is azzal van a baj, hanem azzal a motorfejlesztési iránnyal, amit a BMW csinált az N53-ban. Azért, hogy keveset fogyasszon (én tudtam vele 5l/100km-t!) elveszett belőle minden amiért az ember (benzines, hathengeres) BMW-t vesz. kerreg, majdnem mint egy dízel. Egyenetlen a járása.
És legfőképpen olyan a gázreakciója, mint, mint, mint..., Nem is tudok jó hasonlatot! Hülye érzés, hogy az ember kiad egy kalap pénzt, hogy 'sportos' autója legyen, ezek után ha lenyomom a gázpedált, akkor hosszas gondolkodás után kezd el csak húzni.
Ja és ne feledjük az elektromos szervokormányt! BMW kivitelben nem rossz, de azért nem az igazi.

Szerény véleményem szerint a BMW
a 'sportlimuzin',
az 'excitement of driving'
jellemzőket elcserélte a
'környezetbarát',
'idióta falábú-fakezű celebek/milliomosok divatautója'
célokra. Az egyre újabb és újabb BMW-k egyre környezetbarátabbak lesznek, vezetésük fool-proof lesz, ha a gazdag 'hülyepicsa' véletlenül a gázra lép a fék helyett, akkor is fékez, mert az a biztonságos, ha a GPS úgy ítéli meg, hogy kanyargós út jön vagy tél van, akkor bekapcsolja a 30km/h limitet, stb.

"Félnék túl sokáig tartogatni. Ráadásul a ráncfelvarrott 2010-es változat egyáltalán nem tetszik, elrontották az elejét."
Ebben sem értünk egyet. Nekem tök egyformának tűnik a kettő, na jó, az LCI motorházán van a "V" alakú ránc.
(A feleségem és a lányom nem tudja megkülönböztetni, pedig 3 éve van E90-ünk.)

"Pedig onnantól használható csak az iDrive."
Való igaz, hogy az újabb CIC-es iDrive jobb, mint a régi. De a régi sem használhatatlan és az új sem tökéletes, ezen már ne múljon! Arról nem is szólva, hogy nem lehetetlen a régibe CIC-t tenni.

"Nincs pótkerék, de lenyelem."
Van. BMW pótkerék. Csak épp pluszként kell venni és helyet foglal a csomiban. Sőt vettem egy defektspary-t is, ha nem akarom cipelni a pótkerreket.

"Csak azt nem, hogy a svájci autópiac tele van utomatákkal. Én vagyok a kisebbség. Importáljak németből?"
Igen.

johnclayborne 2013.08.16. 18:54:38

Sok komoly BMW-s szerelő szerint is az E46 330i a legjobban eltalált BMW a hármasban. Jobb összességében az M3-nál is. Gyors, vezethető,élvezhető és fenntartható...És nincs 5.000 km-ként olajcsere...:)

Caldera75 2013.08.16. 18:59:51

Nekem is az E46 volt az álmom, és szerencsére teljesült. Dzsoni ne tökölj, vedd meg a 330-at és kész. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.16. 19:00:14

szép de 5 guriga.forint nem kevés pénz.

Lugi 2013.08.16. 19:02:08

E60-am van. Szerintem a CCC kezelése leginkább azok számára okoz problémát, akik soha nem használtak számítógépet. Én már az a generáció vagyok, aki C64-gyel kezdve, számítógépen nőtt fel. Számomra teljesen egyértelmű a CCC kezelése.

pumajoe 2013.08.16. 19:03:55

Szia !
Nyilvan nem veletlenul ennyi az ara... Ha jol keresel ne habozz. Az egyik legszebb valaha gyartott 3 betus.

másik oldalon 2013.08.16. 19:27:34

Persze, vegyél egyet, ötmilla semmi egy kilenc éves autóért, főleg hogy kibicnek semmi sem drága. J

lcka 2013.08.16. 19:36:42

@atiTDI:

e36nál még adták azért rendesen a sperrt, még a tds-hez is. 46már tényleg problémás, csak az m3 kapott. végül pedig torsen sosem volt, csak lamellás, illetve valamikor viscos

boostyallstar 2013.08.16. 20:08:19

A barátnődnek igaza van. Vedd meg, különben örökké bánni fogod.

Zeppeliner 2013.08.16. 20:10:29

Tavasszal vezettem egy 320i F30-at. Kb 180 km-t mentem vele.
Kibaszott jó autó, futómű tökéletes, motor bivalyerős.
(igaz a szívóbenyások akkor is jobbak)
Van valami ebben a BMW feelingben.
De az ára...a négy keréken,kormányon kívül minden extra.
Dízelt vegyen az aki szereti a Zetorokat.
BMW kéne Honda vtec motorral!

ommm 2013.08.16. 20:16:35

@atiTDI: Senki nem mondta, de Dzsoninak sem, hogy nem mehet és vehet egyet.

másik oldalon 2013.08.16. 20:22:20

Vegyen diffit is Dzsoni, én megszavazom, de akkor már öt és fél milla.
Lehetne poszt a beszerelésről, sőt, werkfilm az adásvételről is.

Bellagio 2013.08.16. 20:36:47

Ennyiert mar A5 is van.

Minden Áron 2013.08.16. 20:46:20

Szerintem toljál rock zenét, igyál sokat, kefélj egészséges mennyiségben... A gépezést meg hanyagold...

Sam8888 2013.08.16. 21:11:23

Én M3-at vennék. E36-ot. Keresni kell egy megkímélt - khm :) - darabot, lehetőleg 3.2-est. abban van erő, sperr, 6-os váltó... :))))

uarempty 2013.08.16. 21:12:45

Mivan?
Nem a propeller varázs létezik, csak az elvakult fan..baj az, ha látens.1.7tonna hadihajó, majd 1.6 tonna (330ci) az mi akkor?Hagyjuk már juliskát...mit be beszél magának az ürge :D vagy csak a becsületes nepperek..szerintem maga sem tudja :D a kottró már rég kijött a kanyarből nyélgázon, amikor ő csak bohóckodik még benne a nagy propellervarázzsal :D istenem..azt nem értem, minek ír ennyi hülyeséget, ha az tetszik neki?Vegye meg oszt' jónapot, kász..de ne próbáljon már minden hülyeséget meg ideologizálni saját szájíz szerint, hogy az úgy van..mikor nincs úgy :D
16k ojróért már szép és jó autót is lehet venni.

vancello · http://vancello.hu 2013.08.16. 21:24:19

Ha nem az álomautód veszed meg, minden más csak pótlék. ;) Kevesen engedhetik meg maguknak, még kevesebb az a csodabogár, akinek csak szimplán elérhető árú az abszolút álomautója (pl. nem Ferrari F40, hanem mondjuk egy Wartburg 353). Szóval mindenkinek azt ajánlanám, hogy vágjon bele.

poggY 2013.08.16. 21:27:14

Lehet, már mondták, de a linkelt oldalon linkelt source finnül van, és nem svédül, a szaunás saabot meg finnek csinálták, nem svédek. :)

V12 Power 2013.08.16. 21:42:53

Rettentő patent autó az E46 330ci, nem sok, nem kevés, pont kellemes utcára. Én azért megfontolnék egy E53 X5 4.6iS-t is. Azzal télen is nagyot lehet autózni az Alpokban, nyáron is öröm vele a kanyarvadászat (döbbenetes, hogy egy 2150kilós autóban, a kakasülőn ülve, egy szerpentinen eszébe jut az embernek a gokart szó), és mellesleg elképesztően praktikus családi autó.

m.o.p. 2013.08.16. 21:44:27

Csak azt bánod meg, amit kihagysz. Ha tetszik meg kell venni. Csak azért nem rányomulni a legjobbra, mert mások szerint "sokba kerül" nem szabad. Hallgass a barátnődre, aki szerint a szívedre kell hallgatni. 20 év múlva fog ez sokat számítani, nem holnap, a pénzt meg amúgy is elköltenéd.
Ha másokra hallgatok (mert ők azt szeretik), ma egy dízelben ülnék és utálnám.

V12 Power 2013.08.16. 21:46:01

@uarempty: vagy nem olvastad a levelet, vagy nem érted a lényeget. Élményautót szeretne. Nem az a célja, hogy szánalmas, elfordított kerekein előre csúszó, alulkormányzottan radírozó első gumikon hüppögő "kotróval" nyélgázon gyorsan kijöjjön a kanyarból, hanem, hogy élvezze a kanyart.

Zseer 2013.08.16. 21:52:19

16k euroert ajandek a jargany.gyonyoru,csodalatos.

zupa 2013.08.16. 21:55:33

Dzsoni : vedd meg.
En tavaly vettem egy 2003-as 325i Touringot (jott a masodik gyerek, szoval kupet nem engedett az asszony) es imadom.
A 16K soknak tunhet, de valoszinuleg nem veletlenul kernek erte ennyit.
En is 12 ezret fizettem az enyemert, mert tenyleg jo allapotban volt, vegig BMW-nel szervizeltek, es nem volt benne semmi boyracer tuning. (Hollandiaban a magas regado miatt amugy is dragabbak a kocsik mint Nemetben. Elso tulaj tobb mint 15k-val tamogatta a koltsegvetest)
50.000 km az majdnem uj auto. Ne habozz.
Oreg korunkra ugyis jobban fogjuk banni amire vagytunk, de nem tettunk meg, mint a teves donteseinket.

pedaz 2013.08.16. 22:01:03

Csakis E46...még a 2105nél is szebb. Pedig az aztán tényleg gyönyörű.

TURBÉK 2013.08.16. 22:02:59

Szerintem nagyon jó döntés, de ennél olcsóbban is lehet tényleg szépeket kapni. Ha a kép nem illusztráció akkor kövér mukié lehetett a kocsi, mert 50k-nál nem szokott így kinézni a balos ülés még 2x ennyinél sem.
Én is csatlakoznék az előttem szólóhoz, ha ennyi pénzt tudsz rá áldozni vegyél egy tökéletes e36 m3-at, abból a szépek szerintem már csak többet fognak érni. Vagy egy s54b32, kijön a pénzedből, de ott a fenntartás megint jóval vastagabb persze az élményfaktorral arányosan, bár az éves 10e km talán még elviselhető 1-2 grátisz pályanappal, meg különben is egy hobbi autóról beszélünk, egyszer élsz nem?

Jock Ewing 2013.08.16. 22:05:14

Nur ein Mercedes ist ein Mercedes. Ahogyan azt a németek mondani szokták... :-)

Feszter 2013.08.16. 22:13:57

Az a baj hogy e46 kupé manapság már boyracer, legalabb is ittohon. Ezzel együtt 5 millát adni 9 éves autóért én nem tenném meg, de én nem vagyok te. Valakit az tesz boldoggá hogy 5 év alatt 5 milláért 50 luxuskurvát vesz, valakit az hogy 9 éves patent e46-ot, valakit más... mindenkit más... lényeg hogy mindneki arra költsön ami boldoggá teszi a földi létét és nem veszélyezteti az anyagi biztonságát (= megteheti)

kicsidio 2013.08.16. 22:21:58

Én most jöttem haza Apósoméktól Hargita megyéből!Ott még bőven találsz Daciat, ha tesztelni akarod Johnny boy:)Egyébként meg hallgass a szívedre és azt vedd ami NEKED tetszik TE fogod használni és nem másnak veszel autót.

V12 Power 2013.08.16. 22:27:02

Megdöbbent, hogy milyen sok ember gondolja úgy, hogy egy 9 éves autó nem ér meg 16ezer eurót. Mert ha azt mondaná, hogy szerinte egy E46 nem ér ennyit, akkor az egy álláspont, azon lehet vitatkozni. De ezen? Sokkal öregebb autók is vannak sokkal több pénzért. Ha láttok egy 9 éves Bentleyt 16ezerért, meg ne vegyétek, mert "nehogymá' ennyit adjunk egy ilyen öreg autóér'!"

Sopánka76 2013.08.16. 22:29:05

Mi a baj a Mustanggal?

V12 Power 2013.08.16. 22:29:18

Megdöbbent, hogy milyen sok ember gondolja úgy, hogy egy 9 éves autó nem ér meg 16ezer eurót. Mert ha azt mondaná, hogy szerinte egy E46 nem ér ennyit, akkor az egy álláspont, azon lehet vitatkozni. De ezen? Sokkal öregebb autók is vannak sokkal több pénzért. Ha láttok egy 9 éves Bentleyt 16ezerért, meg ne vegyétek, mert "nehogymá' ennyit adjunk egy ilyen öreg autóér'!"

másik oldalon 2013.08.16. 22:34:05

Esetleg vegyél ilyenből hármat :D
www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330ci-6311387
Rajtad kívül úgysem tudja senki hogy nem annyi van benne, aztán meg évi 10.000 km-et ez is elmegy, főleg ha hétközben úgysem jársz vele akkor meg múlathatja a szervizben a gépsárkány az időt.

rocksarkany 2013.08.16. 22:37:05

Nagyon frankó autó, meg kell venni. Bár elég drágának találom ezt a konkrét példányt és a nyakamat rá, hogy nincs benne sperr. Nem kell csilliárdokért megvenni, itthon is össze tudnak legózni alá egyet de az sem lesz olcsó :).

Egyébként az e46 330i kb. pont úgy megy, mint egy e36 328i, ami azért nem megy rosszul. Az A5-öt meg se láttam, az impreza wrx meg egy kib*szott értelmetlen autó. Stílustalan, a menetteljesítényhez képest horror fogyasztás, teljesen fölösleges állandó összkerék stb. Egyetlen előnye az alacsony súlypont, ezzel ennyi.

Ha van rá keret és erre vágynék, akkor egy percet sem gondolkodnék. Csináltatnék alá egy sperrt és előre! :)

DrSzoke 2013.08.16. 22:39:03

@V12 Power: Szerintem errol beszelgess kicsit az oreg Walterral. Utana irj ilyet....

uarempty 2013.08.16. 22:43:18

@V12 Power: "V12 Power 2013.08.16. 21:46:01
@uarempty: vagy nem olvastad a levelet, vagy nem érted a lényeget."

Olvastam, és meg is értettem, ellenben az ilyen propeller fanokkal.MErt te sokat nem fogtál fel belőle, mint hogy azt sem, hogy a majd 1.6 tonnával a 330Ci sem a lepkesúlyban versenyez...szóval vicces azt látni, hogy pár %-kal nehezebb autó, az már hadihajó meg tököm :D:D:D:D:D

Egyébként, nem is tudtam, hogy az "élmény"autózásnak az a lényege, hogy kiteszed a seggét kanyarban és ellenkormányzol telibe verve mondjuk a szalagkorlátot vagy a szembejövőt, mer' éppen urambocsá nem atta' ki.Ugye?Mert kb akkor jön ki a hátulkaparósnak a "lényege", amikor már a kilincs előre figyel...ha meg nem figyel előre, akkor meg kb mindegy, hogy mit hajt.Úgy gondolom, hogy közútra az ilyen bohóckodás életveszélyes, pályára pedig ez az autó nem alkalmas és nem is volt említve ilyenről semmi.
Mivel a kottrók általában egyébként hátra küldik a nyomaték 80%-kát, ha nagyon bohóckodni akarok, azzal is mehetek egy bizonyos szintig keresztbe.De mivel nem vagyok bohóc, ezért közúton ilyeneket nem szoktam csinálni.Nekem nagyon jól megfelel élményautónak egy tökéletes sínautó, azonnali kigyorsítással, bármilyen fura is neked ez is élvezetes, ellenben nem köz és ön veszélyes, vagy jóval kisebb mértékben.

V12 Power 2013.08.16. 22:53:44

@DrSzoke: 16ezer Euroért nem osztanak S1-et. Vagy ha tudsz egyet, rögtön szólj, azonnal megveszem!

1000rörö 2013.08.16. 22:56:02

Vedd meg, az E46 az utolsó BMW. Van egy ilyen motorral szerelt autóm nekem is csak a limusin ég és föld az E46 és az E90. Az utóbbi egy fos ami most lesz 2 éves és másfél éve hírdetem, de más is tudja, hogy xar.

Csak Norris 2013.08.16. 22:57:56

@Bellagio: De az audi. Az audi meg csak egy vw ami bmw szeretne lenni. :)

V12 Power 2013.08.16. 23:01:46

@uarempty: Az 1,6 vs 1,7 tonnában teljesen igazad van, abba nem is kötöttem bele.
Nem kell keresztben televerni a szembejövőt, nem attól élvezetes az RWD, alkalomadtán próbáld ki. Nem kell keresztben menni ahhoz, hogy élvezd, és érezd az RWD vs AWD élménykülönbséget.
"Mivel a kottrók általában egyébként hátra küldik a nyomaték 80%-kát"
MUHAHA!!!! Kicsit nézz körül a házad táján. nincs 10 éve, hogy az ajudi elleste valahonnan(?), hogy nem 50-50-ben kéne osztani a nyomatékot a vezetési élményhez (bár a Subaru kitart ennél, és tényleg fantasztikus a hajtása, nem is értem, hogy csinálják), hanem el kéne kezdeni hőtrafelé tologatni. Eleinte csak a gömbölyű RS4-nél csináltak 60:40-et, aztán szép lassan a többin is. 80% soha, sehol, semelyiken. A 60:40-től meg továbbra is orrtolósok maradtak, mert a motort az első tengely előtt hordják (kivéve R8, az biztosan jó is).

Marel 2013.08.17. 00:05:30

Ebbe csak egy tempomatot kell belevarazsolni es kesz is a jargany, ha hianyolnad.. (Pikk-pakk bele lehet tenni)

Szabványok 2013.08.17. 00:30:01

@Lugi:
Igaz, hogy a CCC-t nem nehéz kezelni.
De a CIC-nek több előnye van és könnyebb kezelni.
Pl. a CIC-ben van HDD és arról lehet zenét lejátszani. A CIC-hez tartozó iDrive-nak több gombja van és egy csomó helyre _egyetlen_ gombnyomással odavisz. A képernyője is hihetetlenül jó.
Nem ebben rosszabb az E90 az E46-nál! Hanem pl. olyan ökörségben, hogy nincs vízhőfokmérő, az N53-s motor.
Persze van amiben jobb az újabb, de szomorú vagyok, hogy nem mindenben.

Szabványok 2013.08.17. 00:32:00

@Zeppeliner: "BMW kéne Honda vtec motorral!"
:-) Nagyon igazad van!

öregautós 2013.08.17. 00:39:03

2.9 V6 sierra!
24 szelep cosworth motor, hátsó kerék hajtás, öreg autó, cserében van élvezet, és nem az elektronika "vezeti" az autót! ;)

Szabványok 2013.08.17. 00:49:00

@uarempty:
"Egyébként, nem is tudtam, hogy az "élmény"autózásnak az a lényege, hogy kiteszed a seggét kanyarban és ellenkormányzol"
Nyilván mindenkinek más, de nekem valóban ez az élményautózás.
Sajnos néhány mai autósnak nem ez, sok mai élményautónak nem az a lényege, hanem az, hogy az autópályán 200 felett essen be egy szerencsétlen mögé és 1m-s követési távolsággal tolja.

"Mert kb akkor jön ki a hátulkaparósnak a "lényege", amikor már a kilincs előre figyel..."
Nem egy jó RWD-nek már aránylag kis kanyargyorsulásnál kezd előjönni a lényege, a fokozatos túlkormányzottság, ami igen kiváló arra, hogy az sofőr pontosan tudja mekkora tartaléka van még.

"Úgy gondolom, hogy közútra az ilyen bohóckodás életveszélyes,"
Nem, nem életveszélyes, mert mint említettem a túlkormányzottság foka folyamatosan jelzi a tartalékot, szemben a sótlan, agyonstabilizált FWD(AWD) autókkal, amikkel nem lehet érezni semmit, ezért előbb-utóbb nem találja el a sofőr a sebességet és egyszer csak akkora sebességgel esik be a kanyarba, amivel fizikailag lehetetlen bevenni.

"De mivel nem vagyok bohóc, ezért közúton ilyeneket nem szoktam csinálni."
É inkább válalom a "bohóc" titulust és csinálok ilyeneket.

"Nekem nagyon jól megfelel élményautónak egy tökéletes sínautó,"
Szerintem nem élvezetes és mint fentebb kifejtettem veszélyesnek is tartom.

"azonnali kigyorsítással,"
Haj, ha az én N53-amnak olyan gázreakciója lenne, mint 1972-ben egy Zsigulinak... De sajnos nincs. :-(

"bármilyen fura is neked ez is élvezetes, ellenben nem köz és ön veszélyes, vagy jóval kisebb mértékben."
Szerintem veszélyes a csendes, erős, jól gyorsuló sínautó. Nincs sebességérzete az embernek és egyszercsak azt veszi észre, hogy 160-nal megy lakott területen.

Szabványok 2013.08.17. 00:58:01

@öregautós: :-)
Igazad van.
Nekem csak egy DOHC Sierrám van, sajnos már katalizátoros és csak 120LE, de nagyon élvezetesen lehet vele autózni.
Élvezeti értéke összemérhető a 20 évvel fiatalabb BMW-vel. Persze nagy sebességű autópályázásra kevéssé alkalmas, dehát ki a fene élvezi az autópályázást? A 200 feletti tempo ugyan 'izgalmas', de drága a nagy fogyasztás és a traffik miatt, arról nem is szólva ön és közveszélyes ez a sebesség.

uarempty 2013.08.17. 02:27:23

@V12 Power: Jó, a default 60:40, de az újak 80-100%-ot is tudnak egy adott tengelyre küldeni.De teljesen mindegy, mert akkor sem közútra való ez a dolog, hidd el, hogy awd-vel csendesen lehet, ugyanúgy "élvezkedni".
Másrészről, bármilyen meglepő, volt bmw-m..nem mondom, hogy rossz, mert nem, de a szalon és a szervíz hülyének nézi az embert, és nem elég, hogy megveszed a gépet, még le is akar húzni, féreg egy banda..na nem mintha, máshol másképp lenne, de itt hatványozottabban igaz.
Mind két gépet lehet élvezetesen vezetni, de, ha pl. a rwd-vel magabiztosnak érzed magad, és "nagyonérzed" a határokat, na akkor történik a baj...vagy, ha valaki rajgyerek és megmutatja mit tud, aztán másnap a korlátról vakarják le, vannak ilyenek ésszel kellene mind2-t, de a rwd-t mégjobban.Egy jó awd-t nagyon neki kell küldened, hogy lerepülj az ívről, bár való igaz, hogy ott nincs sok kecmec, megy vagy repűl, de azért, ha valaki ésszel megy és ismeri az autóját, akkor tudja hol a határ.De ettől függetlenül az állatkodás max éjszaka üres úton.

hajdusani 2013.08.17. 03:16:39

Kedves Dzsoni egy percet se gondolkodjal ha ez a vagyad. Foleg ne halgassal itt a sok okoskodora. Olvasok par kommentet egyesek mintha BMW-bol doktoraltak volna. Meg ki a f...t erdekel hogy kinek a fel;esege meg a lanya mit ismer fel meg ehhez hasonlok. Az autot nem elemezni kell hanem tankolni, karban tartani es nyomni neki es foleg elvezni. 2008-ban ugy vettem egy 2006-os e90, 330xi, manualis full extrast hogy elotte meg bmw-t se vezettem. Ahogy talakoztam a tulajjal kb 45-perc mulva indultam mar haza az autoval. Tudtam hogy mit szeretnek es azt is hogy nem fogok csalodni. Egymashoz nottunk, fantasztikus auto, elmeny volt minden egyes perc telen nyaron.
Az iden marciusban csereltem le egy e92 manualis M3-ra, azt mindenki ellenezte csak az anyam nem mert o nem tudta hogy mi az, se az arat csak annyit hogy azt szeretnek. Mar hat honapja hogy megvan de meg mindig eleg surun mondom libaborosen, fulig ero szajjal hogy, huu b...meg.

DrSzoke 2013.08.17. 04:00:06

@V12 Power: Vannak meg elvezetes S-es szamok ott. Pl S2. Esetleg S3 a koraibol.Onnan felfele valoban messze vannak az elmenyautotol.De tudod mit? Keress egy jo kocka quattrot kisse huzott 20vt motorral.Olcso es igazi elmeny.Szal nem olyan szar az a 4x4.Csak attol fugg melyik.

Ciri 2013.08.17. 07:05:46

@uarempty:
"újak 80-100%-ot is tudnak egy adott tengelyre küldeni"

Dehogy tudnak.

Jano 19 2013.08.17. 08:11:10

Nagyon jo a 330ci, nekunk van egy 325i egy 328i es a minao nallam volt egy 2013 5-os BMW, stop and go verzios. A motor kikapcsol es miutan leveszed a labad a gazrol ujra indul. Borzaszto furcsa erzes de vigyorogsz hogu ez frankon jjra indul es indul. Vennek eggyett kb hatom ev mulva, de erre a 330 ra csapnek most.

Rocko- 2013.08.17. 09:12:02

@Ciri: némelyik 110%-ot is tud...

kokal 2013.08.17. 13:23:24

Van amelyik 120%-ot is tud....

V12 Power 2013.08.17. 13:34:25

@uarempty: Na ez már egyenes beszéd. Tudom, hogy lehet jót autózni awd-vel is (volt Subarum, és most is van X5-öm), csak száraz úton sokkal nagyobb tempó kell ugyanahhoz az élményhez, ami Svájcban nem vicces, brutálisan bírságolnak.

V12 Power 2013.08.17. 13:37:04

@DrSzoke: Ja, nem mondtam én, hogy szar a 4x4, csak azt, hogy a quattrok orrtolósak az előrelógatott motor miatt. Ezt tartom, még akkor is, ha nem először fordul meg a fejemben, hogy vegyek egy RS2-t, esetleg egy korai RS4-et.

kovk 2013.08.17. 14:06:44

En megfontolnam a GT86-ot. Sok sikert a donteshez. Es igen: iGO forever.

gigace 2013.08.17. 14:14:04

Dzsoni!

2001-es e46 325ci M-packet II. járművem van.
majd' 200 lóerő, 10 liter körül fogyaszt normál körülmények között, 17 liter volt a slovakia ringen.
Semmi nem fér bele, és a hátsó ülések csak kényszer utakra jók, gyerekeknek. Még mindig drága hozzá az alkatrész és egy 12 éves autó azért már kezdi ledobálni a gyári szerelvényeket. Igaz, 305.000 km van az autómban, amit az én sajátos vezetési stílusomban duplán kell venni.. Főleg egy-egy pályanap alkalmával amit kap szegény... És itt értem el a mondandóm lényegéhez:
Ez egy olyan örömforrás az életemben, amit nem tudok nélkülözni. Minden egyes nap, amikor csak úgy gurulgatok a városban, mosolygok. Igaz a hazai utakon dobál a kemény futómű, de kit érdekel, ha így kanyarodik, így húz ki a kanyarból, így gyorsul, ilyen libabőrkeltően morog és aztán üvölt a sor 6-os motor hangja... ÉS nem utolsó sorban ahogy kinéz.. különösen az M-packet lökhárító és felni szettel.. Ez az egyik legszebb BMW, amit gyártottak...
Én 5 éve és 130.000 km óta nyúzom nyüstölöm az én drágámat, és bizony voltam vele szervízben eleget (a motornak semmi baja, csak apró, főleg elektromos hanyatlások), de egyszerűen nem érdekel. Amikor beleülsz az M-es sportülésbe, és megfogod azt a gyönyörű M-es bőrkormányt és beindítod a duruzsolás alaptételének számító M54B25-öst, akkor teljesen, de teljesen telibe sz.r-od a praktikátlan kis csomagtartót, kemény futóművet, 10 éves életkort, szerviz költségeket meg mindent...
Én sok Focust vezettem, de tényleg nem értem amiket leírtál vele kapcsolatban.. De azt garantálom, hogy ha a kókuszt jó autónak véled, akkor zokogni fogsz minden egyes BMW E46 330ci-ben töltöt percre gondolva!!!! Én nagyon tanácsolom Neked, hogy ha lehet, akkor M-packet-eset vegyél, mert a belseje, az ülések, a multikotmány, a futómű, az optika sokkal de sokkal jobb mint az alap változat és alig kerül többe. Ha valóban találsz 50.000 km körül futott ilyen autót, akkor az 16.000 euróért ajándék, ugyanis az elkövetkezendő 200.000 km-ert röhögve bírni fogja és közben kiabálsz a boldogságtól...

Üdv, egy megfertőzött BMW-s...:)

másik oldalon 2013.08.18. 13:21:34

@Rocko-: V12 Power szerintem nem kifejezetten drift versenyautókra gondolt, melyek technikájáról semmit sem tudunk.

Rocko- 2013.08.18. 13:26:14

@Ikukám: épp ezért van köztük csak 1 ilyen jellegű példa, 2 gyári, és egy feltételezhetően gyári.

másik oldalon 2013.08.18. 13:51:15

@Rocko-: egy kis bibije van, az hogy mindegyik út vizes/havas, ott pedig sokkal könnyebb 'csalni'.
1-2 száraz aszfaltos széria autós drift jobban alátámasztaná az audik nagyszerűségét...
Persze hogy tudnak havas jeges úton, de ott szerintem egy Trabanttal is megoldható ez a látvány.

c 2013.11.07. 06:45:50

Én is egy 330 Ci-be szeretnék belehuppanni, ha egyszer a jelenlegi E30 320i coupém letérdel.
De csak és kizárólag M pakettel, mert így gyönyörű az autó, nélküle meg randa.
Izlése és pofonok, de én az E92-t tartom a legszebbnek, ezeket nézegetem hogy képbe legyek. A motorja miatt (N52, N53)viszont egy kicsit tartok tőle. B-terv a kései 6 sebességes E46.
Lehetőleg kézi váltósat, nem bőrbelsőset vennék. Ezzekkel a kritériumokkal a választható autók halmaza erősen lecsökken. E46-ból alig akad eladó, E92-ből is csak pár darab.
Ha azt nézzük, hogy 16 ezer Euró egy 9 éves autóért, akkor az elég sok. Ha 50k km-t nézzük és azt, hogy nem sok iyen autó várja új gazdáját, akkor reális.

Egy több mint 20 éves E30 M-ért ~20 000 Euró reális? A fene tudja, de kb. innen indulnak a gyári állapotú példányok...

Nálam még C-terv a Toyota GT86 ill. a Subaru rokonmodellje.
Paramétereit tekintve a japánok megépítették a BMW E30 M3-at (súly, teljesítmény stb). Élményfaktor/fenntartás tekintetében valószínűleg az egyik legjobb vétel lehet pár év múlva (használtan).
süti beállítások módosítása